abonnement Unibet Coolblue
pi_167707084
Ik woon en werk sinds 4 maanden in Krakow en nu wil ik graag mijn paspoort verlengen welke verloopt in Juni 2017. Nu kan ik dat doen bij de ambassade in Warschau of op Schiphol en een aantal grensgemeenten. Ik vond de volgende informatie:

**********************************************
Tarieven reisdocumenten in 2015 voor Nederlanders die in het buitenland wonen bij Nederlandse vertegenwoordigingen in het buitenland

Paspoort voor een volwassene ¤ 128,44

Nederlanders die in het buitenland wonen kunnen ook bij een aantal gemeenten in Nederland een reisdocument aanvragen. De tarieven liggen daar lager dan bij de Nederlandse vertegenwoordigingen in het buitenland. Dat komt vooral door de schaalvoordelen van deze gemeenten, die gemiddeld veel meer reisdocumenten uitgeven dan de posten in het buitenland.

Tarieven reisdocumenten voor Nederlanders die in het buitenland wonen bij enkele aangewezen Nederlandse grensgemeenten

Paspoort voor een volwassene ¤ 99,08

****************************
Ik ben niet van plan om voorlopig naar Nederland terug te keren, maar ga in Februari 2 weken op familiebezoek. In mijn woongemeente betaal ik 64,44 EUR voor het verlengen van een paspoort.

Kan ik nu slim zijn en wat geld en reistijd besparen als ik mij die 2 weken tijdelijk in Nederland inschrijf en vervolgens weer uitschrijf?

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
pi_167707179
Wat een gedoe. Betaal gewoon het emigrantentarief, zo gaan die dingen.
Moesten wij afgelopen jaar ook. Dagje London en de boel was geregeld.
Ja doei.
pi_167707337
Dat is voor mij juist meer gedoe.
pi_167707385
Nou, dan pleeg je toch gewoon lekker fraude. Want je wilt duidelijk goedkeuring horen hier. Nou, ga je gang.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')