abonnement Unibet Coolblue
pi_167666460
https://books.google.nl/b(...)#v=onepage&q&f=false
De wereld/onze omgeving zou dus boordevol zitten met gnomen, nimfen, elven, vuurwezens en voor de mazzelaars engelen. Jammer dat je zo weinig leest over ervaringen/getuigenissen.Ik zou bijna denken dat het allemaal 'broodje aap'is. Ik ben op zoek naar getuigenissen...
pi_167666893
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 10:25 schreef Heerda2 het volgende:
https://books.google.nl/b(...)#v=onepage&q&f=false
De wereld/onze omgeving zou dus boordevol zitten met gnomen, nimfen, elven, vuurwezens en voor de mazzelaars engelen. Jammer dat je zo weinig leest over ervaringen/getuigenissen.Ik zou bijna denken dat het allemaal 'broodje aap'is. Ik ben op zoek naar getuigenissen...
Het lastige is alleen; hoe weet je of een getuigenis betrouwbaar is?
pi_167669306
Ik heb ooit eens een docu gezien over dit in IJsland. Daar geloofd het merendeel van de bevolking in deze sprookjes.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 29 december 2016 @ 15:37:57 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167709482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:05 schreef dimmak het volgende:
Ik heb ooit eens een docu gezien over dit in IJsland. Daar geloofd het merendeel van de bevolking in deze sprookjes.
Klopt, het heet daar "Huldufólk" (het verhulde/verborgen volk) en er zijn verschillende documentaires over, op internet te vinden.

Er zijn in Nederland ook een paar mensen die op tv zijn geweest en die geloofden in dat soort wezens, vaak "kabouters" genoemd in onze streken en deze ook hebben waargenomen. Vaak zonderlinge types die mensen, maar misschien moet je wel zonderling zijn om het openlijk te durven bespreken.

http://www.kaboutermagie.nl/kabouter-waarnemingen
http://www.mijnspirituelenatuur.nl/natuurwezens.html


In de meer heidens-religieuze hoek kun je zoeken naar wichten (landwichten) of genius loci. Daar werkt het waarnemen meestal iets anders, namelijk binnen een rituele context waarbij je denken in een andere staat is gebracht (misschien niet zo heel erg veel anders als te veel zuipen en allemaal beestjes zien).

Je kunt in overweging nemen dat "waarnemingen" eerder een gevoel zijn dan een zintuigelijke waarneming, eventueel een gevoel dat de perceptie (visualisatie) veroorzaakt van iets dat anderen niet zintuigelijk kunnen waarnemen.
pi_167777960
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 15:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, het heet daar "Huldufólk" (het verhulde/verborgen volk) en er zijn verschillende documentaires over, op internet te vinden.

Er zijn in Nederland ook een paar mensen die op tv zijn geweest en die geloofden in dat soort wezens, vaak "kabouters" genoemd in onze streken en deze ook hebben waargenomen. Vaak zonderlinge types die mensen, maar misschien moet je wel zonderling zijn om het openlijk te durven bespreken.

http://www.kaboutermagie.nl/kabouter-waarnemingen
http://www.mijnspirituelenatuur.nl/natuurwezens.html


In de meer heidens-religieuze hoek kun je zoeken naar wichten (landwichten) of genius loci. Daar werkt het waarnemen meestal iets anders, namelijk binnen een rituele context waarbij je denken in een andere staat is gebracht (misschien niet zo heel erg veel anders als te veel zuipen en allemaal beestjes zien).

Je kunt in overweging nemen dat "waarnemingen" eerder een gevoel zijn dan een zintuigelijke waarneming, eventueel een gevoel dat de perceptie (visualisatie) veroorzaakt van iets dat anderen niet zintuigelijk kunnen waarnemen.
Gaaf hoe de hersenen spelletjes met je kan spelen. Je richt je gedachten op iets (of niet) en je hersenen maken visualisaties en gebeurtenissen aan. Soms dingen die andere mensen niet kunnen opmerken maar jezelf wel. Echter denk ik dat pooka's (transformerende wezens) hier taktisch op inspelen en telkens in de blinde vlek van onze zintuigen hun transformatie voldoen. Er zijn veel diersoorten die gebruik maken van reuk en waarnemingen om hunzelf te camoufleren. Laatst hadden ze een slang ontdekt die zichzelf met geur kon camoufleren waardoor zoogdieren hem niet konden waarnemen. Hij zat echter zeer vlakbij in het gras. Wie weet waar de wetenschap nog achter komt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 31 december 2016 @ 21:24:44 #6
434262 Pixxie.
Embrace messy hair
pi_167796618
Mijn oma was ervan overtuigd dat er kleine wezentjes in de waterleidingen beneden haar huis woonde
“She’s got the whole dark forest living inside of her.” - Tom Waits
  zondag 1 januari 2017 @ 02:52:53 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167802532
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:24 schreef Pixxie. het volgende:
Mijn oma was ervan overtuigd dat er kleine wezentjes in de waterleidingen beneden haar huis woonde
Ai. "Kunnen jullie door een waterkraan?"
Wat zouden dat voor wezens zijn?

Ergens in de jaren '80 had je de LCP (Little Computer People) die in je PC woonden en af en toe de boel verruïneerden. Daar is later een game van gemaakt.
pi_167821714
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 02:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ai. "Kunnen jullie door een waterkraan?"
Wat zouden dat voor wezens zijn?

Ergens in de jaren '80 had je de LCP (Little Computer People) die in je PC woonden en af en toe de boel verruïneerden. Daar is later een game van gemaakt.
Er zijn ook twee films gemaakt over wezens die elektronica om zeep helpen. Gremlins heten ze. :P
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  maandag 2 januari 2017 @ 11:32:33 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167825370
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 00:06 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Er zijn ook twee films gemaakt over wezens die elektronica om zeep helpen. Gremlins heten ze. :P
Volgens mij zijn er best veel verhalen over gremlins te vinden. Dan bedoel ik niet die van de film, maar de wezens uit WOII die de Britse vliegtuigen onklaar maakten of anderzins saboteerden. De RAF-vliegers zullen dat toch redelijk gedetailleerd moeten hebben briefen en anders zullen er wel de nodige "off the record" verhalen zijn. Bovendien is dat relatief recent.
pi_167850792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:05 schreef dimmak het volgende:
Ik heb ooit eens een docu gezien over dit in IJsland. Daar geloofd het merendeel van de bevolking in deze sprookjes.
Deze bazen docu bedoel je :)


Een must voor iedereen die in TRU-achtige dingen geïnteresseerd is.

Bestaan natuurgeesten/wezens? Ik weet zeker dat sommige mensen geloven dat ze ze soms waarnemen. Zijn ze dan ook echt of gewoon een hallucinatie? Ik weet het niet.
Ik heb zelf genoeg vreemde dingen meegemaakt om niet al te veel uit te sluiten.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_167853110
Eet doornappel en je gaat het zien... ;) (nee hoor, niet doen!!! levensgevaarlijk, giftig, delirium!))
pi_167855181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:34 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Eet doornappel en je gaat het zien... ;) (nee hoor, niet doen!!! levensgevaarlijk, giftig, delirium!))
Grappig dat je dat zegt. Er bestaan hallucinerende middelen die er voor zorgen dat mensen dat soort dingen gaan zien. DMT blijkt het effect te hebben dat de meeste mensen die het nemen in een soort van 'elfjes wereld' terecht komen.

Nu heb ik nog nooit DMT genomen, noch ga ik dat ooit doen, maar ik vind het wel interessant dat het nemen van zo een drug dat soort consistente effecten heeft.



DMT is ook een stof die het menselijk lichaam van nature aanmaakt overigens.

[ Bericht 6% gewijzigd door NgInE op 03-01-2017 14:24:35 ]
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_167894080
Zoek eens op lucid dreaming
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167902875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:05 schreef dimmak het volgende:
Ik heb ooit eens een docu gezien over dit in IJsland. Daar geloofd het merendeel van de bevolking in deze sprookjes.
En hier gelooft bijna 50% in god, wil nog niet zeggen dat het bestaat.
pi_167922250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 01:54 schreef hermeliengriffel het volgende:
Zoek eens op lucid dreaming
Klopt ja, dat is ook zo een ding. Ik vind het zelf heel apart dat mensen lacherig doen wanneer iemand zegt UFO's/Elfjes ect. te hebben gezien. Er bestaan zo veel goede verklaringen voor. Vooral wanneer je weet dat een droom net zo echt kan lijken/aanvoelen als iets dat je meemaakt in de fysieke wereld.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_167953614
Ik vermoed dat helderzienden zich hierover niet uitspreken. Tenzij in besloten kring. Ik heb inmiddels het geestelijk wetenschappelijke boek van Rudolf Steiner hierover gelezen en raak steeds meer overtuigd dat we door natuurwezens omringt worden. Vergelijk het boek over bijna dood ervaringen van Pim van Lommel dat je ook pas kunt begrijpen als je accepteert dat er een geestelijke wereld bestaat die je alleen langs geestelijk wetenschappelijke weg kunt vaststellen.
pi_167981220
"Geestelijk wetenschappelijk" :D
Conscience do cost.
pi_168038665
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 12:31 schreef NgInE het volgende:

[..]

Klopt ja, dat is ook zo een ding. Ik vind het zelf heel apart dat mensen lacherig doen wanneer iemand zegt UFO's/Elfjes ect. te hebben gezien. Er bestaan zo veel goede verklaringen voor. Vooral wanneer je weet dat een droom net zo echt kan lijken/aanvoelen als iets dat je meemaakt in de fysieke wereld.
Klopt maar, het is niet nodig om overal een logische verklaring achter te zoeken teminste zo zie ik het.
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_168070226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:06 schreef hermeliengriffel het volgende:

[..]

Klopt maar, het is niet nodig om overal een logische verklaring achter te zoeken teminste zo zie ik het.
Er moet toch een rede zijn waarom mensen dit soort dingen meemaken. Daarnaast heeft de moderne wetenschap wel degelijk een goede basis weten te leggen. Wat niet wegneemt dat wij mensen natuurlijk nog lang niet alles weten.
Misschien bestaan dit soort wezens echt, maar als ik naar de verhalen luister, dan lijkt het mij dat het geen biologische entiteiten zijn, maar puur mentale dingen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_168070818
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 09:34 schreef NgInE het volgende:

[..]

Er moet toch een rede zijn waarom mensen dit soort dingen meemaken. Daarnaast heeft de moderne wetenschap wel degelijk een goede basis weten te leggen. Wat niet wegneemt dat wij mensen natuurlijk nog lang niet alles weten.
Misschien bestaan dit soort wezens echt, maar als ik naar de verhalen luister, dan lijkt het mij dat het geen biologische entiteiten zijn, maar puur mentale dingen.
Ik denk gewoon dat er soms geen logische verklaring is en sommige dingen onverklaarbaar zijn of gewoon zoveel lagen en oorzaken hebben.
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
  donderdag 12 januari 2017 @ 10:36:33 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168071290
Ik denk dat je het vooral in het rationele moet zoeken: hoe werken je zintuigen samen met je hersenen, hoe verwerken je hersenen wat je zintuigelijk ervaart tot een "output" die samenhangend genoeg is om als gedachte te kunnen bevatten.
Een bepaalde set indrukken komt er bij sommige mensen dan als "kabouter" uit.

Dat zijn dingen uit de psychologische hoek en die tak van wetenschap staat nog maar in de kinderschoenen.
pi_168072674
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:08 schreef hermeliengriffel het volgende:

[..]

Ik denk gewoon dat er soms geen logische verklaring is en sommige dingen onverklaarbaar zijn of gewoon zoveel lagen en oorzaken hebben.
Er moet altijd een verklaring zijn, vooral wanneer je met zaken te maken hebt die door meerdere mensen ervaren/geobserveerd worden. Maar of wij met onze huidige kennis die verklaring kunnen vinden is een tweede.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:05:05 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168072952
Kijk hier eens voor de wetenschappelijke verklaring (het onderzoek ernaar):
http://www.uva.nl/nieuws-(...)uva-onderzoeken.html
Recent stond er ook iets over in de National Geographic.

Het idee is dat mensen onder bepaalde omstandigheden een sensatie ervaren en die vertalen naar wat past binnen hun culturele begrip van "het spirituele". Zelfs atheïsten.
pi_168099176
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 12:05 schreef Lunatiek het volgende:
Kijk hier eens voor de wetenschappelijke verklaring (het onderzoek ernaar):
http://www.uva.nl/nieuws-(...)uva-onderzoeken.html
Recent stond er ook iets over in de National Geographic.

Het idee is dat mensen onder bepaalde omstandigheden een sensatie ervaren en die vertalen naar wat past binnen hun culturele begrip van "het spirituele". Zelfs atheïsten.
Zo iets had ik inderdaad al eerder gelezen. Dat je paranormale ervaringen kunt triggeren met een helm waar electrodes in zitten.

https://en.wikipedia.org/wiki/God_helmet

Zo zijn er ook veel experimenten met kankerpatienten gedaan en paddo's; blijkt dat je daar minder bang voor de dood van wordt. Ik spaar nu alvast wat pensioen zodat ik op mijn 85e lekker aan de LSD kan.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')