abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167653318
Helaas gaat het soms, na een positieve test, na een mooie echo, of soms nog wel veel later in de zwangerschap mis. In dit topic kan je je verhalen, je ervaringen en eventuele vragen kwijt.

Hier weer verder na Zwanger... en dan gaat het mis #24...
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167662973
Je hebt helemaal gelijk twist, iedereen beleeft en gaat anders om met zijn verdriet.
Ik vind het vooral erg eenzaam. Ook omdat veel mensen het niet weten en de mensen die het weten zien alleen mijn stoere kant. Ik kan er heel zakelijk over praten, bijna alsof het over iemand anders gaat. Er wordt ook nauwelijks naar gevraagd, wat ik absoluut begrijp. Thuis sluit ik mij zelf soms op in mijn verdriet (en huis/bed). Ik kan ook niet anders als er alleen doorheen, hoe lief mijn vriend ook is. De angst dat dit is hoe ons leven zal blijven is zo groot momenteel. En dat is voor mij gewoon niet genoeg, een leven zonder een kindje ;(
Afspraak bij de gyn was fijn. Ik maak het in mijn hoofd dan al veel spannender als het echt is. We zijn in ieder geval vruchtbaar en mn baarmoeder is goed. Nu bloeduitslagen afwachten.

Malteser :* :*

Dad, als dit voor jou goed voelt dan is dat de weg! Ik hoop ook echt dat de narigheid van je lijf nu klaar is! :*

Aloria, wat fijn dat het jullie dichter bij elkaar heeft gebracht :)
  Moderator woensdag 28 december 2016 @ 17:55:40 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167680408
Even een :* voor alle meiden in dit topic, het is hier momenteel veel te druk ;( het lijkt me helemaal lastig met de feestdagen, dat maakt het toch allemaal extra confronterend...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_168056027
Weet iemand hier toevallig waar het advies op gebaseerd is om na een miskraam eerst een menstruatie af te wachten, voordat je weer probeert om zwanger te raken?

De enige 'echte' onderbouwing die ik tot nu toe gekregen heb (van zowel de vk als de gyn), is dat een eventuele termijnbepaling anders lastig is. Maar echt een medische onderbouwing of medische risico's gaven ze niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 11 januari 2017 @ 17:29:23 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168056063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:27 schreef twist02 het volgende:
Weet iemand hier toevallig waar het advies op gebaseerd is om na een miskraam eerst een menstruatie af te wachten, voordat je weer probeert om zwanger te raken?

De enige 'echte' onderbouwing die ik tot nu toe gekregen heb (van zowel de vk als de gyn), is dat een eventuele termijnbepaling anders lastig is. Maar echt een medische onderbouwing of medische risico's gaven ze niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is geen andere reden. Dus ik duim voor je dat het raak is!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168056198
Mijn gynaecoloog vertelde vandaag ook dat dat de enige reden is. Ik duim voor je, hoe tof zou dat zijn!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168056319
Oeh, dat is snel, dank dames! :)

Ja, ik wil vooral nog niet al te veel hoop krijgen hoor, maar was wel even benieuwd naar de reden achter dat advies.
Toevallig gisteren de vk nog aan de lijn gehad en vandaag bij de gyn geweest voor een nacontrole (was alleen een gesprek), vandaar ;)

DaD: jij ook voor nacontrole geweest?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_168057066
Ik had inderdaad ook vandaag de nacontrole. De echo bevestigde het idee wat ik al had, namelijk dat de bloeding die ik vijf dagen na het stoppen van het miskraambloeden had, een menstruatie geweest is. Ik zit nu dan op cyclusdag 12 en ze kon zien dat er aan de rechterkant alweer een eitje in de startblokken staat, dus dat lijkt er allemaal op te duiden dat mijn lijf het alweer allemaal goed aan het regelen is. Daar ben ik heel blij mee!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168057110
Oh wat fijn DaD! Goed dat je lijf het weer oppakt! ^O^

Hopelijk kunnen we snel samen naar Z&G ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_168527118
Ik kan me hier ook weer melden. Vorige week na 1,5 week bruin bloedverlies een echo laten maken met 7w2d en er was alleen een klein leeg vruchtzakje te zien. Ik was bang dat het weer een tripje naar de gyn zou worden, maar vanochtend zette het bloedverlies toch door. Vandaag vrij veel bloed en stolsels verloren, maar de kramp viel me nog wel mee. Ben benieuwd of dit nu het ergste was, er nog meer komt of er toch nog wat blijft zitten. Morgen maar even contact met de VK en dan over een week een echo voor controle.
pi_168528444
:* IMA. Wat ontzettend rot.
Mijn ervaring met een miskraam met 7 weken, ik voelde wel heel duidelijk het vruchtje gaan en dit zag er ook duidelijk anders uit als een stolsel. Ik ben dan weer weinig stolsels verloren. Wel 2 dagen flink gebloed en stekende krampen. Hopelijk is het achter de rug!
Heel veel sterkte :*
pi_168529028
Ik voelde ook wel zoiets, maar vroeg me wel af wat dat dan is? Want ze mat het vruchtzakje zonder vruchtje op 4mm, dat is niet echt te voelen.
  zondag 29 januari 2017 @ 21:09:54 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_168529298
Dat is waarschijnlijk een stolsel geweest ima, die kunnen best flink zijn. Ik heb het destijds ook gevoeld en mijn zwangerschap is toen gemeten op 6+3, dat is ongeveer 3 mm en zou je ook echt niet kunnen voelen.
Sterkte :* ik hoop voor je dat het voorbij is nu!
disclaimer
  zondag 29 januari 2017 @ 22:03:17 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168531225
Sterkte IMA :*
KuikenGuppy
pi_168537663
Sterkte, IMA. ;(. Ik hoop voor je dat het nu voorbij is. :*.

Ik werd net gefeliciteerd door een collega. Met mijn zwangerschap.
Auw.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168537778
Huh.. dat is zeker auw! Hoe dat zo? :*
pi_168537861
Nou ja, ik trek het jurkje dat ik nu aan heb in ieder geval maar niet meer aan. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168537893
Echt? Iemand feliciteren omdat je denkt iets te zien is echt wel superdom.. Wat heb je gezegd?
pi_168538256
Ik begreep eerst niet wat ze bedoelde, maar toen ze veelbetekenend over haar buik wreef viel het kwartje. Ik heb maar iets gemompeld over dat er niets aan de hand is, waarop ze nog zei: 'Oh, je zoontje is al twee jaar, toch?'

Ok. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_168538445
Ach, wat onhandig zeg. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 januari 2017 @ 11:12:30 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168538725
Nouja zeg DAD -O-.
KuikenGuppy
pi_168539873
Ach DaD wat vreselijk pijnlijk ;( . En al is je zoontje 15 :X
pi_168541158
Oh my, dat is sowieso al zo'n risicovolle opmerking en in jouw geval helemaal pijnlijk. Wat ongelooflijk rottig zeg :*
pi_169253165
Hoi, kick. Even spuien, ik ben niet zo vaak boos, maar nu wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 maart 2017 @ 22:40:08 #25
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169253553
Oh Bloesem :* :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169253857
Bloesem :*
pi_169254012
Bloesem :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 23:06:16 #28
269689 crew  Viv
pi_169254430
Bloesem wat rot voor je :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169254528
Bloesem :*
pi_169254895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 22:29 schreef Bloesem. het volgende:
Hoi, kick. Even spuien, ik ben niet zo vaak boos, maar nu wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* het is niet jouw lijf dat het niet snapt, die doet keurig wat het lege vruchtzakje ervan vraagt met hormonen. Daar kun je zelf niks aan doen.

Sterkte!
Kwak
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:06:48 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_169258085
Ach bloesem wat naar. Veel sterkte bij de gyn :*
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:28:24 #32
409579 LuDann
All the way
pi_169258244
Ach Bloesem, wat rot dat het nu niet op gang wil komen. ;( Ik vind het logisch dat je je zo voelt.
pi_169258359
Bloesem, sterkte. Wees lief voor jezelf.

Ik luister de laatste tijd veel naar dit liedje, erg mooi (geeft mij kracht).

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 3 maart 2017 @ 09:45:08 #34
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_169259113
Lieve Bloesem, wat onwijs rot. Ik herken je gevoel heel erg ('eerst gun je me dit kindje niet, en nu vertik je het om los te laten jij rotlijf!') en dat zelfs zonder een heel uitgebreide voorgeschiedenis.

Ik gun je zo dat je wat rust in jezelf vindt en het niet jezelf of je lijf aanrekent, maar ik weet ook dat dat niet simpel is. Hopelijk kan de gyn je helpen op een manier die prettig is voor jou.

Knuffels!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_169259289
Bloesem :* Wat ontzettend verdrietig en frustrerend ;( Ik hoop dat het snel wel je lijf gaat verlaat!
Succes bij de gyn!
pi_169259618
He wat rot Bloesem ;( Hoop dat het toch nog vanzelf op gang komt. :* :*
pi_169262122
Bloesem wat verdrietig :* Sterkte bij de gynaecoloog vandaag.
pi_169266561
:*

Ik heb (gelukkig) tabletjes meegekregen. Dezelfde als die voor mijn inleiding zijn gebruikt toen. Morgenochtend inbrengen, ik ben benieuwd of er iets gebeurt. We wachten af.

Edit: oh ja, de zak was 3.5 centimeter. Keurig op termijn. Hoe stom is dat? :(

[ Bericht 24% gewijzigd door Bloesem. op 03-03-2017 17:36:36 ]
pi_169267509
He bloesem :* wat verdrietig dit..
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten, wat voelt je lichaam dan ineens als een falend ding he? Ik was ook zo boos, ik herken je woorden zo goed!
Ik hoop dat de tabletjes goed aanslaan en dat het doorzet, hoe gek dat ook klinkt :*
E.
pi_169267686
Ach, lieve Bloesem. :*
pi_169268873
Bloesem :*
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:38:06 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_169269264
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
:*

Ik heb (gelukkig) tabletjes meegekregen. Dezelfde als die voor mijn inleiding zijn gebruikt toen. Morgenochtend inbrengen, ik ben benieuwd of er iets gebeurt. We wachten af.

Edit: oh ja, de zak was 3.5 centimeter. Keurig op termijn. Hoe stom is dat? :(
ik hoop dat ze hun werk doen en je er snel vanaf bent. Dat zinloos zwanger zijn is gewoon kut. :*
disclaimer
pi_169305547
:@ ik kom even binnen denderen..

Ben nu waarschijnlijk zo'n vijf weken zwanger. Gisteravond had ik licht rood bloedverlies. Maandverband in gedaan, maar zat niks op. Dit houdt nu de hele dag zo aan..
Niks in maandverband, maar wel elke keer als ik naar het toilet ga, helder rood bloedverlies inmiddels.
:X Net onder de douche had ik een klein stolseltje/weefsel van donkerrood en wit/doorzichtig.
Tevens ook wat (lichte) menstruatie kramp. Maar ook net zo veel misselijkheid en gevoelige borsten..

Ik weet dat je eigenlijk alleen zekerheid krijgt door een echo, maar vroeg me toch af of iemand dit herkent van haar miskraam of dat dit niks voorstelt en dat ik nog wat hoop moet houden..

:@ excuses voor de details..

:* Bloesem. Sterkte, wat een rottigheid toch. Ik hoop dat de pillen hun werk gaan doen voor je. Sterkte :*
  zondag 5 maart 2017 @ 16:35:05 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_169308401
Hoi an, wat vervelend ;(
Ik heb helaas beide ervaringen... het kan goed gaan en het kan mis gaan. Bloedverlies komt in 20% van de zwangerschappen voor en daarvan is de helft een miskraam en de andere helft vanwege andere oorzaken. Het is ontzettend klote maar met deze termijn kun je er echt helemaal niets van zeggen.

Hopelijk neemt het snel af :* en heb je over een week of 2 een mooie echo!
disclaimer
pi_169309951
Precies wat SQ zegt AN, er valt helaas weinig van te zeggen.. hopelijk valt het mee!

Bloesem :*

Pff, ik wil heel graag een tweede kindje, maar ik wil echt niet 4 tot 12 weken zwanger zijn :{ Weet dat ik door die eerste weken heen moet, maar ik heb er zo geen zin in dat het een beetje een drempel is bij het weer zwanger raken. Nouja, dat moet eerst nog maar eens lukken.
pi_169314997
Dit is echt zo'n topic wat ik liever niet meer omhoog zie komen... :{

Lieve Bloesem, wat ontzettend klote zeg! ;( Hoe gaat het nu? :*

AN. wat moet die onzekerheid klote zijn! Ik hoop op snel goed nieuws voor je! :*

IMA, ook een :* voor jou! Het is zo ontzettend klote als een zwangerschap niet meer zo onbezorgd kan zijn, omdat je zelf hebt ervaren hoe kwetsbaar het eigenlijk is ;(
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169318880
Bedankt voor jullie reacties SQ, IMA en twist :*
De onzekerheid is nu inderdaad even erg rot.
Ik neem morgen even contact op met m'n fertiliteitsarts, kijken wat zij zegt. (Er stond al een echo gepland voor over 2,5 week)

IMA, sterkte.. Wat rottig toch dat het zo'n grote drempel is :*
pi_169345907
Vervelend An, wat zei de arts?

IMA :*

Het lijkt erop dat de pillen hun werk hebben gedaan. Ongeveer twee uur na het inbrengen kreeg ik ontzettende krampen (in golven, heel apart om mee te maken, je associeert het niet met zo'n pril stadium zeg maar) Dat hield een uurtje aan. Een uur daarna verloor ik *censuur*. Bijzonder proces. Het is nog even afwachten of alles nu achter de rug is, maar het belangrijkste is al gebeurd: ik voel me zó opgelucht :@ En m'n eerste VBAC is dus mooi geslaagd hè *) ;)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 07:59:40 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_169345926
Oh wat fijn om te horen bloesem. Dat scheelt zoveel gedoe!
Bij mij was het ook in een paar uur helemaal opgeruimd hoor, het kan prima! Ik duim dat alles schoon is bij de controle :*
disclaimer
pi_169347184
Veel sterkte Bloesem.
Ik ben érg blij voor je dat dit gedeelte erop zit en dat je opgelucht bent.

Vreselijk die onzekerheid AN, wat zei de arts?

Herkenbaar IMA, ik zit daar ook mee. Ik ben al wel een poos aan het WOHTSen, maar ik zie erg op tegen de beginperiode.
pi_169349635
O Bloesem! Ik kan mij de opluchting heel erg voorstellen. Ik hoop dat alles nu schoon is en je dit lichamelijke stuk kunt afsluiten :*

AN, wat rot dat je zo bloed. Zoveel onzekerheid brengt dat met zich mee ;( Hoe gaat het nu?

IMA, wat rot dat het je tegenhoudt om überhaupt te starten :* Zwanger raken en de begin fase is gewoon erg spannend en onzeker allemaal, zeker als je al andere ervaringen hebt.
pi_169361764
Fijn bloesem, dat de pillen hun werk hebben gedaan. Die hobbel zit er op. :* sterkte verder..

Bedankt voor het vragen naar mij van jullie!
De arts gaf zoals verwacht aan dat ze nu op dit moment niks voor me konden betekenen en dat het nog alle kanten op kon.
Ik heb wel een echo eerder staan, aankomende maandag. Dan kan de arts iig zien hoe het er uit ziet en of dat volgens verwachting is.
Spannend dus nog even. Ik besef me dat er dan misschien nog geen hartactiviteit is, maar ze kunnen vast zien of de groei klopt en of er überhaupt nog wat zit.

Ik heb in totaal nu twee volle dagen rood bloedverlies gehad. Vandaag liep het al op zijn retour.
Het zegt uiteraard niks, maar ik ben wel blij dat het bloeden zo goed als is gestopt.

Nog even nagelbijten.. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 22:18:54 #53
269689 crew  Viv
pi_169362036
Wat fijn Bloesem. Hopelijk is het lichamelijke nu klaar, heel veel sterkte met de verwerking. :*

Nog een kleine week in spanning AN, ik duim voor je.
pi_169364111
Spannend AN. Geen krampen o.i.d. gehad dus?
pi_169379260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Spannend AN. Geen krampen o.i.d. gehad dus?
:) nee klopt. Alleen zondag had ik wat, dat leek op 'menstruatie-achtige-krampen'.
Maar geen idee of je bij vijf weken al zulke heftige krampen kan krijgen?

En bedankt Vivi :)
pi_169477880
Ik voel me zo'n noob dat ik dit moet vragen :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169477936
Dat zou wel mooi zijn, Bloesem. :) . Zou best kunnen toch? Ik lees wel vaker hier dat de cyclus al heel snel weer op gang kan komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 13 maart 2017 @ 09:44:55 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169477961
Ja hoor Bloes, dat kan gewoon :).

Heb jij al duidelijkheid AN?
KuikenGuppy
pi_169480799
Zou fijn voor je zijn Bloesem! :*

En bedankt voor het vragen Burdie. Inderdaad duidelijkheid gekregen.. :{
Baarmoeder was 'leeg'. Geen vruchtzakje of iets.. ;(
Ben het dus toch echt vorige week verloren.

Nu even pas op de plaats en over een aantal weken me weer melden bij afdeling fertiliteit..
We hadden zo graag dat hoofdstuk even afgesloten :'( weer die heftigheid in..

Maar goed, nu maar even eerst rustig aan en ons opladen..
pi_169482319
Jemig AN, wat klote :'( sterkte :* .

En ook nog een :* voor jou Bloesem. Hoe gaat het nu? Nof gebruik gemaakt van het ei voor een nieuwe poging? Of was deze zwangerschap juist een verrassing?
  maandag 13 maart 2017 @ 14:17:00 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169482833
Hè AN wat rot ;(. Dat is niet de duidelijkheid die je had gewild ;( sterkte! :*.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 maart 2017 @ 19:20:34 #62
269689 crew  Viv
pi_169491979
Sterkte AN! :*
pi_169528308
O+ Dank jullie wel!
Het is een zware dobber. Ik weet dat anderen dit soms nog veel vaker hebben meegemaakt, waardoor ik vind dat ik niet te hard moet zeuren. :@
Maar gunst, wat waren we blij na twee jaar hopen.. :{
Ik merk dat ik het vooral probeer te blokken, niet over door gaan en gewoon maar knallen.
Af en toe mezelf dus maar even een pas op de plaats gunnen.
pi_169528451
Lieve An niet denken dat je niet mag 'zeuren', jij hebt er verdriet van (terecht!) en dat mag je hebben en hoef je niet weg te stoppen vanwege ander leed.
Sta het toe op momenten dat het kan, block het op een moment als je er even niet mee dealen kan maar loop er niet voor weg.
Heel veel sterkte :*
pi_169563368
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:19 schreef BlueEyes het volgende:
Lieve An niet denken dat je niet mag 'zeuren', jij hebt er verdriet van (terecht!) en dat mag je hebben en hoef je niet weg te stoppen vanwege ander leed.
Sta het toe op momenten dat het kan, block het op een moment als je er even niet mee dealen kan maar loop er niet voor weg.
Heel veel sterkte :*
:* dankjewel!
pi_169563805
An, leed en leed niet te vergelijken en zo. :* Echt voel je niet bezwaard echt niet doen. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 08:57:15 #68
269689 crew  Viv
pi_169564137
AN, als een zwangerschap eindigt zonder dat zó gewenste kindje doet dat altijd pijn. Of het nu de eerste keer is of de zoveelste, na 2 jaar proberen of na 1 ronde raak, in het eerste trimester of later in de zwangerschap. Je was in verwachting en nu niet meer, en dat is kut. Veel sterkte! :*
pi_169572283
AN :*
pi_169598325
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef Cygne het volgende:
An, leed en leed niet te vergelijken en zo. :* Echt voel je niet bezwaard echt niet doen. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
AN, als een zwangerschap eindigt zonder dat zó gewenste kindje doet dat altijd pijn. Of het nu de eerste keer is of de zoveelste, na 2 jaar proberen of na 1 ronde raak, in het eerste trimester of later in de zwangerschap. Je was in verwachting en nu niet meer, en dat is kut. Veel sterkte! :*
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
AN :*
O+ Dankjulliewel! :*
Heel lief!
  maandag 27 maart 2017 @ 19:03:50 #71
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_169818694
Vandaag een jaar geleden en nog elke dag in mijn hoofd. Dat voelt stom, als ik het zo opschrijf, omdat pril en hmpf. Wensen en dromen laten zich net zo min wegen als verdriet, kennelijk.

Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_169818800
:*
Herkenbaar ook wel. Hoewel M een heel groot verband op de wonde is, doet het nog steeds zeer. Terwijl mijn laatste misgelopen zwangerschap al bijna 2 jaar geleden is.
  maandag 27 maart 2017 @ 19:51:21 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169819805
Kim :*.
KuikenGuppy
pi_169821114
Kim :* !
pi_169821147
:*
pi_169821309
Kim :*

(en anderen ook!)
pi_169821859
Kim wat een treffende tekst. :*
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 21:04:12 #78
382129 crew  Donna
pi_169822145
:*
pi_169822977
Mooie tekst Kim :*
Het blijft gewoon heel verdrietig.
pi_170265809
Ik zie dat hier vooral vrouwen schrijven, hoop dat ik toch even in mag breken, afgelopen vrijdag heeft mijn vriendin een miskraam gehad, ze was 9 weken in verwachting. Ik ben nu zelf niet thuis, zij is thuis met mijn dochter, en ik begrijp dat ze wil dat ik beter word maar ik wil haar toch graag troosten en ervoor haar zijn, iemand tips?
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen haar.
pi_170282298
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:56 schreef JohnShooter het volgende:
Ik zie dat hier vooral vrouwen schrijven, hoop dat ik toch even in mag breken, afgelopen vrijdag heeft mijn vriendin een miskraam gehad, ze was 9 weken in verwachting. Ik ben nu zelf niet thuis, zij is thuis met mijn dochter, en ik begrijp dat ze wil dat ik beter word maar ik wil haar toch graag troosten en ervoor haar zijn, iemand tips?
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen haar.
misschien wat jij voelt... was ook jouw kindje... wees beschikbaar als ze wil praten/huilen wat dan ook.
S. 2014
J. 2016
pi_170386225
Update.. Het was inderdaad een eisprong-op-komst toen ik de vorige keer postte. Op 24 maart had ik een echo, toen had ik de eisprong net achter de rug. Helaas bleek bij de echo ook dat er nog weefsel zat. Ik voelde me zo boos en verdrietig. Weer mislukt. Bij het gesprek met de gyn zei ze dat zij graag af wilde wachten tot mijn menstruatie, omdat het lichaam een krachtig instrument is en ze er graag op wil vertrouwen dat mijn baarmoeder dit zelf kan oplossen. Ze zei, ik quote, "we gaan niet gelijk de messen slijpen" :') O+ En de menstruatie kwam, met heel, heel veel bloed. Nu net heb ik weer een echo gehad en het is LEEG!! *O* En er is weer een eisprong op komst O+ Lag bijna te janken op de echo-tafel, zo opgelucht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:34:14 #83
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_170387893
Bloesem, wat mooi dat je er zo op terug kan kijken O+ Ik gun je dat zo! Deze kracht is voor jou, vanuit jou, maar bovenal ván jou en daarmee kun je het vervolg aan met je voetjes op de grond en je hoofd in de wolken. Mooie, lichte wolken dit keer.

:*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 22:50:40 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170393206
Bloesem ik snap heel goed wat je bedoelt. Fijn dat je er zo naar kunt kijken :*

Even een vraagje. Ik heb ook een miskraam gehad, zonder dat ik wist dat ik zwanger was. Tot nu toe niet bizar veel bloed verloren, eigenlijk vergelijkbaar met een normale menstruatie. Is dit herkenbaar voor anderen? Ik lees altijd over enorme stolsels enzo. Ik ben bang dat dat bij mij misschien nog moet komen :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_170394737
Bloesem, wat fijn dat het achter de rug is en de miskraam ook iets goeds te weeg heeft gebracht. Ik vind dat jij knap kan omschrijven wat er in je omgaat.

Majo, bij mij kwamen er geen stolsels toen ik een miskraam had van een prille zwangerschap. Inderdaad "gewoon" een menstruatie. Ook geen krampen trouwens.
pi_170397357
MaJo bij mijn vroege miskramen was het iets meer dan normale menstruatie, bij de allereerste en latere idd met meer stolsel erbij.
Ruk dat het een mk is, het is jullie zo gegund :*

Bloesem wat mooi om het zo van je te lezen O+
pi_170400735
Bloesem, wat mooi om er zo naar te (kunnen) kijken O+ Dank voor het delen :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 15:55:45 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_170404995
Bedankt voor de geruststelling :* Ik heb het idee dat het vandaag wat meer op gang komt, meer (donkerder) bloed dus hopelijk is het hierna klaar.

Lief BE :* omdat ik niet wist dat ik zwanger was is het niet verdrietig en zien we het als iets positiefs dat ik in ieder geval wel zwanger kan worden. We gaan vol goede moed verder :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_171065036
;( ik kom maar weer binnen vallen..
Weer bloedverlies. Het lijkt verdacht veel op de vorige keer. :{
Bah :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 mei 2017 @ 23:49:57 #90
269689 crew  Viv
pi_171065249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:41 schreef AN. het volgende:
;( ik kom maar weer binnen vallen..
Weer bloedverlies. Het lijkt verdacht veel op de vorige keer. :{
Bah :'(
Ach AN., wat verdrietig ;( Hoe ver was je? En hoe is het met je schildklier?
pi_171065337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ach AN., wat verdrietig ;( Hoe ver was je? En hoe is het met je schildklier?
Ongeveer 5 weken (weer).
M'n schildklier is uitstekend, althans, daarvoor loop ik bij een internist. Hij werkt van zichzelf te traag. Mijn dosering is zodanig dat het genoeg is voor de eerste dagen van een zwangerschap en ik hoog gelijk op bij een positieve test.
Bloeduitslagen zijn ook prima. (Doe ik gelijk na positieve test)
De internist drukte me de vorige keer nog op m'n hart dat die miskraam absoluut niet door m'n schildklier kon komen, gezien m'n waardes dus.
Maar lief dat je meedenkt :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 20 mei 2017 @ 00:01:26 #92
269689 crew  Viv
pi_171065456
Fijn dat het op dat vlak allemaal in orde is, hoef je daar tenminste niet over te piekeren. Heel veel sterkte (weer)! :*
pi_171072055
Wat naar weer An :'(. Sterkte, al klinkt dat altijd zo leeg. Knuffel voor jou.
pi_171080727
O+ Dankjulliewel
Het lijkt er op dat ik vanmiddag het vruchtje ben verloren. Hopelijk is het dan nu ook snel klaar.
En dan maandag maar weer bellen met de arts. Kijken hoe nu verder.
pi_171082871
AN. wat ontzettend verdrietig :*
Hopelijk is het lichamelijke deel achter de rug!
pi_171140581
Helaas moet ik me hier aansluiten. Gister bij de termijnecho klopte het hartje niet meer. We hebben in het zkh aangegeven een natuurlijk beloop te willen afwachten. Nieuwe afspraak staat volgende week woensdag.

Vandaag merk ik dat ik het toch lastig vind. Waarom stoot mijn lichaam het vruchtje nog niet af? Ik zou 11 weken en 2 dagen zijn, echo gaf 9w1 dag aan. Dus mijn lichaam heeft al 2 weken de tijd gehad. Zal het dan nu toch op gang komen?

Aan de ene kant vertrouw ik mijn lichaam bijna niet meer en wil ik het zo snel mogelijk af kunnen sluiten. Anderzijds ben ik niet zo van het onnodig ingrijpen en zou ik zeggen dat het lichaam dat zelf zou moeten kunnen regelen.

Sorry voor mijn lange verhaal. Gedachten gaan alle kanten op.

AN. Ook heel veel sterkte!
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 11:57:05 #97
382129 crew  Donna
pi_171140655
Veel sterkte Songeur! Wat verdrietig.

Bij mij was het vruchtje ook al 2 weken blijven zitten en ik had weinig hoop dat het nog uit zichzelf zou komen. Daarna werd ik ook nog ziek en uiteindelijk zat het vruchtje er 3 weken zonder ook maar enig symptoom dat het zelf zou komen. Precies een week na de echo ben ik gestart met tabletten inbrengen en binnen enkele uren was ik het kwijt. Misschien was het dat weekend ook wel zelf gekomen (was het immers zo snel verloren?), maar dat weet ik dus niet.
pi_171140718
AN en Songeur wat verdrietig voor jullie allebei, heel veel sterkte :*
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 12:01:47 #99
382129 crew  Donna
pi_171140757
AH. ik heb niet eens op jou gereageerd. Heel veel sterkte, het is zo verdrietig!
pi_171140995
Songeur, wat ontzettend verdrietig. Sterkte voor jou. Ik hoop dat je lichaam het zelf gaat oplossen.
Bij de een lukt dat, de ander heeft tabletten nodig en bij de derde is uiteindelijk een curettage nodig. Wat er de komende weken ook gebeurt, schrijf hier gerust van je af. Helaas zijn er hier genoeg dames met dezelfde ervaring, laat dat een steun voor je zijn bij alles wat je voelt en denkt. :*
pi_171141991
Songeur, nogmaals heel veel sterkte, wat vreselijk kut is dit gewoon zeg! ;(

Wel of niet ingrijpen is heel persoonlijk denk ik. Ik hechtte minder 'waarde' aan het natuurlijke (klinkt stom zo, maar weet even niet hoe ik het moet zeggen) en wilde het vooral snel achter de rug hebben. Daarom direct gekozen voor een curettage.
Laat het even bezinken en volg dan je gevoel :*

En spui of vraag hier gerust dingen inderdaad; ik ervaarde hier toen ook veel steun!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171144929
Jullie reacties zijn zo fijn en steunend. Bedankt! Denk inderdaad dat het laten bezinken het beste is wat ik nu kan ik doen. En geen overhaaste beslissingen nemen.

Merk dat alles gister zo langs me heen ging en nu met zoveel vragen zit. En dan weet ik niet of ik de vk moet bellen of het zkh.

Weet iemand hoe lang je het eigenlijk 'mag' afwachten? En stel nou dat ik het helemaal zat ben en toch pillen/curretage wil moet ik dan wachten tot de afspraak volgende week of kan dat eerder?
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 14:40:25 #103
382129 crew  Donna
pi_171145047
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:35 schreef Songeur het volgende:

Weet iemand hoe lang je het eigenlijk 'mag' afwachten? En stel nou dat ik het helemaal zat ben en toch pillen/curretage wil moet ik dan wachten tot de afspraak volgende week of kan dat eerder?
Ik ben na de echo in de ochtend naar huis gegaan met het idee 'afwachten', meer omdat m`n vriend dat wilde. Toen ik hem duidelijk had gemaakt dat ik me nog 100% zwanger voelde en zo snel mogelijk van de vrucht af wilde snapte hij ook wel dat ik niet meer wilde wachten. Heb toen meteen de VK gebeld en ik had (op vrijdag) `s middags nog terecht gekund bij de gyn maar er was een telefoonstoring in het ZKH dus dat liep mis. Toen kon ik meteen de maandag erna terecht bij de gyn voor de tabletten. De VK heeft alles geregeld voor me.
Had het weekend er niet tussen gezeten dan had ik dus dezelfde dag of de volgende dag meteen kunnen komen.
Je mag altijd bellen. Dat drukte de gyn me later ook op het hart.
pi_171145165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:35 schreef Songeur het volgende:
Jullie reacties zijn zo fijn en steunend. Bedankt! Denk inderdaad dat het laten bezinken het beste is wat ik nu kan ik doen. En geen overhaaste beslissingen nemen.

Merk dat alles gister zo langs me heen ging en nu met zoveel vragen zit. En dan weet ik niet of ik de vk moet bellen of het zkh.

Weet iemand hoe lang je het eigenlijk 'mag' afwachten? En stel nou dat ik het helemaal zat ben en toch pillen/curretage wil moet ik dan wachten tot de afspraak volgende week of kan dat eerder?
Jouw lichaam dus jij bepaalt.
En als je voor volgende week bedenkt dat je het anders wilt, dan bel je eerder. Daar is de vk ook voor. En als je toch de gyn zou moeten bellen, weet de vk je dat wel te vertellen. Ik weet niet wat er is afgesproken.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 14:46:15 #105
382129 crew  Donna
pi_171145236
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jouw lichaam dus jij bepaalt.
En als je voor volgende week bedenkt dat je het anders wilt, dan bel je eerder. Daar is de vk ook voor. En als je toch de gyn zou moeten bellen, weet de vk je dat wel te vertellen. Ik weet niet wat er is afgesproken.
Dat vind ik ook. Ik weet dat sommige (ouderwetse) gyn's het daar minder mee eens zijn, maar dan zou ik gewoon een andere vragen.
pi_171146659
Bij mij ging duurde het gevoelsmatig allemaal lang, maar dat viel eigenlijk reuze mee. Kwam ook doordat er een weekend tussen zat en het op dat moment vrij druk was in het ziekenhuis.

Ik heb heel duidelijk gemaakt aan de vk dat ik echt zo snel mogelijk een curretage wilde, en zowel zij als de mensen in het ziekenhuis hebben daar wel echt hun best voor gedaan.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:24:51 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171148113
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 14:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jouw lichaam dus jij bepaalt.
En als je voor volgende week bedenkt dat je het anders wilt, dan bel je eerder. Daar is de vk ook voor. En als je toch de gyn zou moeten bellen, weet de vk je dat wel te vertellen. Ik weet niet wat er is afgesproken.
Dat is waar, maar toch een kleine nuancering: een arts kan niets doen met jouw lichaam dat jij niet wil (dus je dwingen om een curettage te ondergaan als 'de tijd op is' ofzo), maar aan de andere kant kan jij de arts niet dwingen om iets te doen wat hij/zij niet wil. En op zich zijn afwachten, pillen en curettage alle drie goede opties, waar je na voorlichting uit kan kiezen, en misschien is het in een individueel geval iets anders, dat weten wij vanaf hier niet. Maar als je kiest voor curettage, moet dat vervolgens wel op de operatiekamer worden gedaan en dus gepland worden. Het is wel heel fijn als ze daarbij rekening houden met jouw wens en gevoel natuurlijk, maar het moment kiezen zal in overleg gaan meestal.

Veel sterkte Songeur!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171154089
Nogmaals mijn dank voor jullie reacties! Het idee dat meer mensen dit meemaken/ hiermee worstelen vind ik vreselijk maar het geeft me ook steun. Klinkt een beetje dubbel dit..

Zodra ik duidelijk weet voor mezelf wat ik wil bel ik de vk.

Ik begin wat buikkrampen te krijgen en gekleurd slijm te verliezen. Misschien komt het dan toch vanzelf!
pi_171157000
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:24 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat is waar, maar toch een kleine nuancering: een arts kan niets doen met jouw lichaam dat jij niet wil (dus je dwingen om een curettage te ondergaan als 'de tijd op is' ofzo), maar aan de andere kant kan jij de arts niet dwingen om iets te doen wat hij/zij niet wil. En op zich zijn afwachten, pillen en curettage alle drie goede opties, waar je na voorlichting uit kan kiezen, en misschien is het in een individueel geval iets anders, dat weten wij vanaf hier niet. Maar als je kiest voor curettage, moet dat vervolgens wel op de operatiekamer worden gedaan en dus gepland worden. Het is wel heel fijn als ze daarbij rekening houden met jouw wens en gevoel natuurlijk, maar het moment kiezen zal in overleg gaan meestal.

Veel sterkte Songeur!
Oh maar zo bedoelde ik het ook niet. Dan heb ik het wellicht verkeerd verwoord of wat dan ook. Uiteraard gaat het in overleg.
Maar afwachten mag, pillen mag, curettage mag. Het is rot genoeg dus je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren. Dat bedoelde ik meer.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 22:05:27 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171157280
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Oh maar zo bedoelde ik het ook niet. Dan heb ik het wellicht verkeerd verwoord of wat dan ook. Uiteraard gaat het in overleg.
Maar afwachten mag, pillen mag, curettage mag. Het is rot genoeg dus je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren. Dat bedoelde ik meer.
Ben ik helemaal met je eens :) En ik begreep ook wel dat je dat bedoelde, maar had blijkbaar een aanval van uitlegbehoefte :@ :s)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171208869
Even een update. De miskraam is vanmiddag zelf op gang gekomen. Echter verloor ik veel te veel bloed. Ben in het zkh alsnog gecuretteerd. Bloedverlies was toch vrij groot dus krijg nu een bloedtransfusie.

Ik vind het allemaal vrij heftig, maar t gaat vast goedkomen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 mei 2017 @ 23:19:02 #112
269689 crew  Viv
pi_171209459
Wat heftig inderdaad Songeur, gelukkig ben je in goede handen daar! Beterschap. :*
pi_171211069
Wat heftig Songeur!
Heel veel sterkte :*
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 07:24:52 #114
382129 crew  Donna
pi_171214489
Jeetje wat heftig, veel beterschap en sterkte! :*
pi_171214706
Jeetje Songeur, wat heftig! Heel veel sterkte! :*
Dit, dat, alles.
pi_171223399
Beterschap en heel veel sterkte Songeur! :* dat zal wel schrikken geweest zijn.
pi_171226609
Inmiddels ben ik weer thuis! Hb gehalte was acceptabel door de 2 zakken bloed (gestegen van 4.3 naar 6.2) dus mocht fijn weer naar huis vandaag. Ben erg moe en slap maar dat zal vast tijd nodig hebben. Verder minimaal bloedverlies en buikpijn.

De hele week dacht ik als de miskraam 'klaar' is zsm weer proberen zwanger te worden. Weet nu niet of ik het nog wel aandurf. Gelukkig hoef ik dat nu nog niet te beslissen. Vond het best eng allemaal. Toen ik in een golf een ruime liter bloed verloor was het toch wel spoed. Tweede okteam werd opgeroepen en binnen 10 minuten lag ik op de operatietafel. Mijn man mocht in de uitslaapkamer bij me zijn, zo fijn! Er lag toch niemand anders.

In totaal ben ik zo'n 2 liter bloed verloren. Beangstigend. Ik wist dat dat kon na een bevalling maar nooit van gehoord dat t ook kon na een miskraam.

Fijn om hier even van me af te schrijven! Bedankt voor jullie lieve bemoedigende reacties!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:53:40 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_171227001
Songeur, wat een vreselijke nasleep zeg ;( heel veel sterkte met het herstel. Rustig aan he :*
disclaimer
pi_171228676
Songeur, jeetje wat een heftige ervaring zo zeg! :o Pfff, kan me voorstellen dat je daar even door overdonderd bent ja!

Pas goed op jezelf, gun jezelf tijd om te herstellen en bij te komen :*

En spui je gedachten vooral als je daar behoefte aan hebt!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171231178
Songeur, wat heftig zeg. Ik heb het ook gehad en het is niet niks. Neem de tijd, denk niet te ver vooruit, en probeer eerst bij te komen. Het kan snel bijtrekken (fysiek) weet ik uit ervaring, maar in je hoofd kan het ook best even duren, niks geks aan. :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 00:14:10 #121
269689 crew  Viv
pi_171236697
Wat schrikken Songeur, ook voor je man! Fijn dat je nu thuis bent, doe rustig aan. :*
pi_171239209
Wat een heftige ervaring Songeur! Sterkte met het herstel.
pi_171255711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:32 schreef marel88 het volgende:
Songeur, wat heftig zeg. Ik heb het ook gehad en het is niet niks. Neem de tijd, denk niet te ver vooruit, en probeer eerst bij te komen. Het kan snel bijtrekken (fysiek) weet ik uit ervaring, maar in je hoofd kan het ook best even duren, niks geks aan. :*
Goh, wat heftig dat je ook zoiets hebt meegemaakt. Je zegt dat fysiek bijtrekken redelijk snel gaat. Wat versta je onder snel? Ik voelde me wat beter dus ging even naar de winkel vanmiddag om sandaaltjes voor mn zoon te halen maar dat viel me flink tegen. Heb daarna een uur geslapen.

Ik merk dat ik heel erg alle kanten op ga nog met emoties. Ach het is nog zo kort geleden, we moeten het maar een plekje geven.

Toen ik vandaag een appje kreeg van oud collega dat ze bevallen was vond ik dat wel even flink pittig. Ik gun het haar uiteraard, maar had het mezelf ook zo nog zo gegund.
pi_171256743
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:16 schreef Songeur het volgende:

[..]

Goh, wat heftig dat je ook zoiets hebt meegemaakt. Je zegt dat fysiek bijtrekken redelijk snel gaat. Wat versta je onder snel? Ik voelde me wat beter dus ging even naar de winkel vanmiddag om sandaaltjes voor mn zoon te halen maar dat viel me flink tegen. Heb daarna een uur geslapen.

Nou, iets minder snel dan dat ;) . Ik heb me een week heel rustig gehouden, veel op de bank gelegen. Daarna weer steeds meer gaan doen, dat ging goed. Ik weet m'n HB niet meer, dus onze situaties zijn wellicht niet helemaal vergelijkbaar. Probeer naar je lijf te luisteren, ook al is dat niet leuk -O-
pi_171256759
Dat dat appje 'flink pittig' was, lijkt me nog best een understatement...zoiets is gewoon compleet kut op zo'n moment :*
En dat doet niets af aan hoezeer je haar haar geluk gunt, maar het doet gewoon zeer. En dat 'mag' ook!

Ik heb niet dezelfde ervaring als jij, maar wel een fluxus gehad na mijn bevalling, waarbij ik in totaal zo'n 2 liter bloed verloren ben. Ik had gelukkig geen transfusie nodig, dus waarschijnlijk was dat zelfs nog minder heftig.

Het voordeel dan is dat je legitiem minimaal een week op bed kunt liggen (want kraamvrouw en zulks), dus dan gaat het herstel sneller. Als ik toen na 2 dagen naar de stad gewild had, was ik waarschijnlijk voor gek verklaard.
Gun jezelf ook voor het fysieke deel dus echt wat meer rust :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171258260
Jullie hebben ook gewoon gelijk.. Ik wil veel te snel.

Maar het is ook dat alles gewoon doordraait. Mijn man dacht volgende week maar weer gewoon te gaan werken. Nu werkt hij 32 uur maar om 4 dagen met 2 kindjes en de schooltripjes op te lossen zie ik echt nog niet zitten.

Ik ga nu lekker slapen, bedankt :*
pi_172707827
Helaas, na een zwangerschap van 8,5 week weet ik nu al zo een 1,5 week dat ons kindje 2,5 week geleden gestopt is met ontwikkelen. Ik heb gisteren een afspraak gehad met de gynaecoloog en heb gekozen voor een curettage die morgen plaats gaat vinden. Aan de ene kant wil ik het zo snel mogelijk achter de rug hebben, aan de andere kant wil ik geen afscheid nemen. En ik weet ook dat het nu slechts nog een klompje chromosomen zijn, voor mij is dit mijn o zo gewenste eerste kindje en ben verschrikkelijk verdrietig.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_172708065
Ach Wolken toch, het is ook vreselijk verdrietig. Precies wat je zegt, het is je oh zo gewenste kindje. Het is heel verdrietig als je daar afscheid van moet nemen.
Heb je al je vragen kunnen stellen bij de gyn? Zie je op tegen het fysieke deel van de ingreep?

Heel veel sterkte! :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juli 2017 @ 11:56:50 #129
269689 crew  Viv
pi_172710208
Jeetje Wolken wat verdrietig zeg, eindelijk raak en nu alweer over. Heel veel sterkte. :*
pi_172712342
Wat ontzettend verdrietig wolken! Het kan dan feitelijk 'een klompje chromosen' zijn maar zo voelt dat niet. Vanaf het moment dat je zwanger bent is het een baby. Het door jullie zo gewenste kindje. Dus dat doet pijn en is ontzettend verdrietig.

Ik heb bij mijn miskraam in mei veel gehad aan de reacties in dit topic. Er zitten hier helaas veel ervaringsdeskundigen. Dus lucht vooral je hart.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!
pi_172720638
Ja, ik weet alles wat ik wil weten voor morgen. Ik heb heel veel op het internet kunnen vinden en zo alle voors en tegens tegen elkaar af gewogen.Ik zie niet op tegen de fysieke gevolgen, ik heb het idee dat mijn lichaam het goed aan kan. Emotioneel is het natuurlijk een ander verhaal, het verwerken van dit verlies moet nog beginnen. Ik kan nu alleen nog maar huilen.

Ik vind het wel moeilijk om met de goedbedoelde "adviezen" van anderen om te gaan. Het "het komt wel goed" en het "de volgende keer zal het wel goed gaan" mogen van mij verboden worden. Ik snap dat het voor anderen heel moeilijk is om iets te zeggen maar niks wat men nu zegt maar de pijn ook maar iets minder.

Hebben jullie het aan jullie familie / vrienden laten weten dat het mis is gegaan? Ik twijfel om een goede vriend van me in te lichten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 27 juli 2017 @ 20:16:18 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172720823
Sterkte morgen, Wolken :*. En natuurlijk daarna, dan begint het pas.
KuikenGuppy
pi_172720914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:10 schreef Wolken het volgende:
Ja, ik weet alles wat ik wil weten voor morgen. Ik heb heel veel op het internet kunnen vinden en zo alle voors en tegens tegen elkaar af gewogen.Ik zie niet op tegen de fysieke gevolgen, ik heb het idee dat mijn lichaam het goed aan kan. Emotioneel is het natuurlijk een ander verhaal, het verwerken van dit verlies moet nog beginnen. Ik kan nu alleen nog maar huilen.

Ik vind het wel moeilijk om met de goedbedoelde "adviezen" van anderen om te gaan. Het "het komt wel goed" en het "de volgende keer zal het wel goed gaan" mogen van mij verboden worden. Ik snap dat het voor anderen heel moeilijk is om iets te zeggen maar niks wat men nu zegt maar de pijn ook maar iets minder.

Hebben jullie het aan jullie familie / vrienden laten weten dat het mis is gegaan? Ik twijfel om een goede vriend van me in te lichten.
Die goedbedoelde adviezen komen inderdaad voort uit het feit dat men niet weet wat anders te zeggen. Het is troostend bedoeld maar zo nietszeggend. In veel gevallen (gelukkig) ook onwetendheid.

Het wel of niet delen met je omgeving is heel persoonlijk. Als je de behoefte voelt ook op andere plaatsen je hart te luchten dan alleen bij je partner en je weet dat jouw omgeving daarin van betekenis kan zijn, is het zeker fijn. Maar dan weet men ook 'dat je bezig bent'. De vraag is of je dat prettig vindt.
Wij hadden de eerste keer een missed abortion met lange nasleep na twee eerdere, goede echo's en hebben daarom onze ouders min of meer in moeten lichten.
De tweede keer had ik een vroege miskraam bij 6 weken en hebben we niets gezegd.
Toen kwam onze zoon.
Nu inmiddels alweer twee vroege miskramen verder waarvan onze familie niet op de hoogte is. Wij willen niet dat ze weten dat we bezig zijn voor een tweede kindje want dat zorgde de vorige keer steeds weer voor hoopvolle blikken richting mijn buik.
En toch is het soms lastig want mijn man is geen prater en ik mis dus soms wel wat.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 20:21:59 #134
382129 crew  Donna
pi_172720989
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:10 schreef Wolken het volgende:

Hebben jullie het aan jullie familie / vrienden laten weten dat het mis is gegaan? Ik twijfel om een goede vriend van me in te lichten.
Wij hebben wat familie ingelicht dat ik zwanger was, dus de miskraam moesten we ook wel vertellen. Mijn vriendinnen weten het ook en 1 bevriend koppel. Een select groepje mensen dus. Ik vind het heel fijn om er open over te praten, maar wil niet dat teveel mensen het weten omdat ze anders gaan wachten op een nieuwe zwangerschap. De eerste kut vraag daarover hebben we al gehad namelijk, pas een paar weken na de tijd.

En eigenlijk is niks wat men zegt 'goed'. Al moet ik wel zeggen dat er ook mensen op ons reageren dat zij hetzelfde meegemaakt hebben en van hun kan ik de goedbedoelde adviezen een stuk beter hebben. Omdat je weet dat ze het menen en hetzelfde verdriet gehad hebben. Niet dat ze maar wat zeggen om maar wat te zeggen.

*Ik ben niet zo goed met woorden soms, maar hoop dat je het begrijpt.

Veel sterkte! :*
pi_172728384
Wolken :* Heel veel sterkte morgen met het fysieke deel en daarna met het emotionele. Het is ontzettend zwaar om je o zo gewenste kindje los te moeten laten :*

Hier hebben we de 1e miskraam (4,5 week) niet verteld. Bij de 2e (10,5 week) moesten we wel wat familie inlichten, omdat we die al hadden ingelicht na een goede echo en een select groepje vriendinnen/vrienden/collega's. 3e miskraam (7,5 week) hebben we aan ongeveer dezelfde groep mensen verteld. Dat groepje wordt wel steeds groter, omdat we al lang bezig zijn en het soms gewoon goed voelt om het er met anderen over te hebben. Meestal ook los van elkaar eigenlijk en heel soms samen in klein gezelschap.
Soms zou ik willen dat niemand het wist, soms zou ik willen dat iedereen het wist. Ik denk dat het zo voor ons goed is.
Kortom Wolken, als jij het fijn vind om met die goede vriend te praten, doe het dan vooral :*

Die goedbedoelde opmerkingen kan ik niet meer horen :{ Niemand kan mij garanderen dat het wel goed komt :{w

Malteser, zo tussen de regels door ook een :* voor jou
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 01:11:17 #136
269689 crew  Viv
pi_172728658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:43 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Malteser, zo tussen de regels door ook een :* voor jou
Dit ja, 1 kind uit 5 zwangerschappen, heftig hoor Malteser. :*
pi_172730637
Dank jullie wel O+

Heel heftig Malteser! Ik vind 1 miskraam al zo verschrikkelijk zwaar.

Ik kan goed praten met een buurtgenootje van mij. Zij is nu voor de 8ste keer zwanger en heeft nu al 7 keer een miskraam gehad. Ik kan mij echt niet voorstellen waar ze de kracht vandaan haalt om door te blijven gaan.

Mijn moeder heeft het helaas tegen redelijk wat mensen verteld onder het mom van "ik moet mijn verdriet ook kwijt" .... Iets waar ik absoluut niet blij mee ben, idd ook voor de toekomstige blikken.

Ik ben vanmiddag als allerlaatste aan de beurt, ze hebben mij er achteraan geplakt als het ware, ik mag er dus nog de hele dag tegenaan hikken. En dan zal er ongetwijfeld nog wel een spoedje tussendoor komen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:10:51 #138
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172730691
Wolken, heel veel sterkte vandaag. :*

Andere dames :* het is toch zo cru als het zovaak misgaat. ;(
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172730775
Wolken, veel succes vandaag :*
Voor de rest ook een dikke kus :*
Make your own kind of music.
pi_172731122
Geen woorden voor Wolken. Ik leef enorm met je mee. Jouw verhaal (toch nog zwanger voor de start van IUI) gaf mij gek genoeg nog hoop. Bij ons zou dat ook nog kunnen. En nu dan dit.... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen vandaag en de komende tijd :* :*

En Malteser, jij ook :* Ik focus me zo op het zwanger worden dat ik bijna vergeet dat het zwanger blijven ook nog een ding is.
pi_172731374
Wolken, heel veel sterkte. Fijn dat je goed kan praten met een buurtgenootje.

Malteser, wat vreselijk voor je. :* .

Peacefull, het is ook goed dat je het stap voor stap beziet. Eerst het ene dan het andere. Het is anders niet goed te overzien. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172732337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:33 schreef Peacefulll het volgende:
Geen woorden voor Wolken. Ik leef enorm met je mee. Jouw verhaal (toch nog zwanger voor de start van IUI) gaf mij gek genoeg nog hoop. Bij ons zou dat ook nog kunnen. En nu dan dit.... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen vandaag en de komende tijd :* :*

En Malteser, jij ook :* Ik focus me zo op het zwanger worden dat ik bijna vergeet dat het zwanger blijven ook nog een ding is.
Peace, geef nooit die hoop op! Hoop is het enige wat me er nu doorheen sleept. Hoop dat het de volgende keer wel goed gaat. Ik heb namelijk gelijk een bel-afspraak gemaakt met mijn behandelend arts dat zodra mijn cyclus weer op orde is we meteen kunnen beginnen met het IUI traject. De gynaecoloog die de curettage uit gaat voeren was in elk geval positief dat ik wel zwanger kan worden en dat we mijn schildklierproblemen onder controle hebben en verwacht dat ik echt nog wel een kindje ga krijgen. Voor nu een bitterzoete troost.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_172732739
Sterkte vandaag Wolken! :*

Ook een :* voor Malteser en Fuchsia_roze, wat zwaar lijkt me dat.
En ook :* voor Peacefull, inderdaad de hoop niet opgeven!
pi_172733508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:23 schreef Wolken het volgende:

[..]

Peace, geef nooit die hoop op! Hoop is het enige wat me er nu doorheen sleept. Hoop dat het de volgende keer wel goed gaat. Ik heb namelijk gelijk een bel-afspraak gemaakt met mijn behandelend arts dat zodra mijn cyclus weer op orde is we meteen kunnen beginnen met het IUI traject. De gynaecoloog die de curettage uit gaat voeren was in elk geval positief dat ik wel zwanger kan worden en dat we mijn schildklierproblemen onder controle hebben en verwacht dat ik echt nog wel een kindje ga krijgen. Voor nu een bitterzoete troost.
Oh, ik geef de hoop ook zeker niet op! Ben elke ronde heel nuchter, maar ook ergens een klein beetje hoopvol. Maar dat jij nog zwanger werd voor de IUI gaf mij echt een bevestiging, het kan nog zo maar! Heb het er zelfs nog met man over gehad. Dat het bij jullie nu zo afloopt is heel erg verdrietig, maar hoeft bij een ander natuurlijk niet zo te zijn. Dat kan ik ook wel los zien. Het bericht van Malteser zette mij ook even met twee voeten op de aarde. Zwanger worden is één ding, het blijven is ook niet altijd even logisch.

En dat kindje gaat er komen Wolken! Fijn dat jullie toch gelijk met IUI kunnen starten zodra alles weer op orde is :* Kom je het hier dan nog eens delen?
pi_172734088
Sterkte wolken. :*

Malteser, wat verschrikkelijke voor jullie. :'( :*
pi_172734254
Wolken, er wordt aan je gedacht vandaag :*.
pi_172734302
Heel veel succes vandaag Wolken :*

En een :* voor iedereen die het even kan gebruiken!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:42:35 #148
409579 LuDann
All the way
pi_172741549
Wolken, veel sterkte vandaag.

Malteser, dat wist ik niet, wat vreselijk zeg. Een dikke knuffel.

En Fuschia ook. :*
pi_172742446
Bedankt ook allemaal voor de lieve reacties.

Maar zo was mijn post niet bedoeld. Meer ter verduidelijking dat er verschillende redenen en argumenten zijn om het wel of niet te delen. En dat dat dus de ene keer ook nog anders kan zijn dan de andere keer (al hoop ik met heel mijn hart dat het voor de dames hier bij een keer mag blijven). Desalniettemin is het wel lief dat jullie zo reageren.

Wolken, hoe is het gegaan?
pi_172755197
Alles is helemaal goed gegaan. Ik mocht mij om 1 uur melden en omdat alle voorgaande operaties allemaal vlot verliepen was ik een uur eerder aan de beurt. Ik was net lekker met mijn ouders aan het kaarten toen ik al mee mocht. Dat je dan op je bed weggereden word en je je familie achterlaat was wel even heel intens en verdrietig, maar ik ben zo verschrikkelijk goed opgevangen door het verplegend personeel, echt petje af! In de operatiekamer moet je dan op een redelijk smal bedje liggen en werd ik via het infuus in slaap gebracht. En dan word je heerlijk lekker warm wakker in de uitslaapkamer waar de zon in je gezicht schijnt. Op een gegeven moment ben ik weer naar mijn eigen kamer gereden ( gelukkig lag ik op de algemene verpleegafdeling en moest ik mijn kamer maar met 1 andere vrouw delen ) en had ik via het raam uitzicht op het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben ivm onvruchtbaarheid. Die 2 ziekenhuizen liggen naast elkaar. Wel redelijk wat bloedverlies gehad maar dat word nu steeds minder. Ik ben rond 9 uur gisteravond weer naar huis gegaan.

Vanmorgen was de eerste ochtend dat ik niet huilend wakker ben geworden. Ik denk dat dit gewoon nodig was om weer vooruit te kunnen kijken, het is toch iets waar je bijna 2 weken tegenaan hebt zitten hikken en nu is het eindelijk voorbij. Iets waar ik echt aan toe was. Ook vanmorgen een paar uurtjes weer gewerkt maar ik duik zo weer mijn bed in, het is toch allemaal redelijk gevoelig en ben nog wel een beetje moe. Ik ken mijzelf en moet opletten dat ik niet meteen teveel ga doen, gisteravond bij thuiskomst nog even de nieuwe gasten verwelkomt en de leukste fietsroutes uitgelegd. Het leven gaat immers gewoon door.

Nogmaals, wat een lieve, zorgzame, en meelevende verpleging en operatiepersoneel. Ze hebben me er echt doorheen gesleept.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 29 juli 2017 @ 12:26:24 #151
269689 crew  Viv
pi_172757107
Wolken wat fijn dat het achter de rug is. Rust uit en laat je maar goed verwennen. c_/ :*
pi_172757315
Fijn Wolken dat het goed verlopen is en dat ze zo lief voor je zijn geweest. Sterkte met het herstel :*.
pi_172759382
Super fijn Wolken dat het zo is gegaan en iedereen zo lief was :*
En herkenbaar qua gevoel. Ik heb geen curretage gehad, (bij mij kwam mijn miskraam na 1,5 week vanzelf op gang), maar ik was toen ontzettend opgelucht. Ik had zo aangehikt tegen het lichamelijke deel, daarna was er tijd en ruimte voor andere dingen.
Heel veel sterkte :*

Malteser, het was volkomen duidelijk dat je er niet echt aandacht aan wilde besteden, maar dat betekend niet dat ik het niet heel erg voor je vindt :*
pi_172768090
Ik heb de afgelopen 1,5 week echt een soort rouwperiode gehad en ik heb dat ook echt nodig gehad om het te verwerken. Maar rondlopen met het idee dat je een dood kindje in je buik hebt is loeizwaar en op een gegeven moment ook gewoon echt niet prettig. Ook het idee dat het ieder moment naar buiten kon komen was niet prettig. Zelfs naar de supermarkt deed ik in een bloedvaart om zo snel mogelijk weer thuis te zijn, het kindje was al 3 weken geleden gestopt dus die kans was aanwezig.

Vanmorgen met de post kwam een babymutsje binnen die ik 3 weken geleden voor de gein op Ebay had besteld. Auw.

Na hoeveel tijd was bij jullie de cyclus weer op gang gekomen? Ik ga van de week maar weer ovulatietesten kopen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_172790278
Zo'n mutsje is dan inderdaad heel confronterend, bah.

Knap dat je het die 1,5 week hebt uitgehouden. Je 1,5 week een soort tikkende tijdbom voelen is niet fijn. Om dan nog niet te spreken van alle emoties die erbij horen.

Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt. Een klein succesverhaal: mijn miskraam is donderdag 10 weken geleden. Vandaag ben ik 8 weken zwanger! Hoop voor jou dat het ook snel weer raak is!
pi_172877100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:39 schreef Wolken het volgende:
Na hoeveel tijd was bij jullie de cyclus weer op gang gekomen?
Na een spontane miskraam vaak weer na 4 weken. Na een curettage duurt het bij mij vaak een week of 6.

Tevens lokquote:
Hoe is het nu met je?
pi_172886932
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Na een spontane miskraam vaak weer na 4 weken. Na een curettage duurt het bij mij vaak een week of 6.

Tevens lokquote:
Hoe is het nu met je?
Lichamelijk gaat het heel goed, ik krijg weer wat energie en ik verlies alleen nog een heel klein beetje oud bloed / weefsel .

Geestelijk is een ander verhaal, dat gaat echt in golven. Ik kan weer om bepaalde dingen lachen en dan 1 minuut later in huilen uitbarsten omdat we ons kindje kwijt zijn. En dit gaat zo ongeveer 3 keer per dag zo. Ook dat het leven gewoon doorgaat op oude voet alsof er niks is geweest vind ik nog erg moeilijk.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 3 augustus 2017 @ 21:18:56 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172888308
Dat is heel gewoon, Wolken. Je had een toekomstdroom, en die wordt ineens bruut verstoord ;(. Het is ook nog allemaal heel 'vers' natuurlijk. Kan je er goed over praten met je man?
KuikenGuppy
pi_172888625
Inderdaad herkenbaar Wolken, dat mentale/emotionele deel kost echt tijd, probeer jezelf die tijd ook te gunnen :*
Erover praten (wanneer je dat wilt) helpt inderdaad wel, al is het maar met 1 of 2 mensen. En hier uiteraard, als je daar behoefte aan hebt!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172888939
Ach Wolken, zo herkenbaar.
Vanaf de positieve test begint de verwachting. Je verwacht een kindje, hoe pril het ook is. Vaak is het je allergrootste wens die in vervulling gaat. Een diep gekoesterde wens die uit gaat komen. En dan ineens is dat over. Het kindje leeft niet, gaat niet leven of komt vroegtijdig te overlijden. Dat is intens verdrietig.
En ondertussen draait de wereld door, gaat de maatschappij gewoon verder. Alsof jullie niet pas iets heel verdrietigs is overkomen. Gun jezelf de tijd. En die tijd gaat niet helen en geeft je geenszins dit zo gewenste kindje terug. Maar die tijd mag je wel pakken, je mag verdrietig zijn. Gun jezelf de tijd en de ruimte om te voelen wat je voelt. En schrijf gerust van je af als je de behoefte voelt.
:*
pi_172889598
Jullie zijn lief O+

Mijn moeder had het erover dat ik het een plekje moet gaan geven. Maar wat als ik het geen plekje wil geven? Wat als ik het dichtbij me wil houden? Nou ben ik sowieso redelijk allergisch voor zulke uitspraken maar zou nu ook niet weten hoe ik dat nu moet doen.

Vriendlief snapt mijn gevoelens en emoties maar is zelf van het type "gewoon doorgaan" en heeft ook vanuit huis uit niet geleerd hoe je om moet gaan met andermans gevoelens. Praten doet hij er niet echt over. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ik heb me de afgelopen 2 weken behoorlijk eenzaam gevoeld. Mijn grootste steun is heel onverwacht mijn broer, Altijd al mijn maatje geweest en ik denk dat hij bijna net zo verdrietig was als ik. Hij is echt super lief en attent.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_172890166
Je moet vooral helemaal niks :* behalve doen wat goed voelt voor jou/jullie

Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring praten en dat hoeft helemaal niks te zeggen over die van jou, dat vooropgesteld.
Bij mij heeft het inmiddels wel een plekje gekregen. Niet omdat ik dat actief zelf 'gedaan' heb ofzo, maar omdat het zo gegroeid is. Ik vind het nog steeds heel erg verdrietig, maar de intensiteit en het echte rauwe van de emotie is veel minder.

Maar ook bij mij ging dat met ups en downs. Het ging eigenlijk al weken best prima met me, toen ik opeens zat te huilen bij het zien van een serie op tv, waar iemand een miskraam had. Dat gebeurt me serieus nooit normaal gesproken, maar opeens was die emotie er weer.

Hopelijk kan je vriend er op moeilijke momenten wel gewoon voor je zijn, al weet hij dan niet wat hij moet zeggen. En wat ontzettend fijn dat je zo'n steun hebt aan je broer! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:39:03 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173394593
Toch maar een kickje -O-

Hoe lang duurt het na een curretage voordat het hcg uit je lichaam is? Ik lees verschillende dingen maar ik wil zo snel mogelijk van die vreselijke misselijkheid af }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173394736
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:39 schreef laziness het volgende:
Toch maar een kickje -O-

Hoe lang duurt het na een curretage voordat het hcg uit je lichaam is? Ik lees verschillende dingen maar ik wil zo snel mogelijk van die vreselijke misselijkheid af }:|
Ik ben nu 4 weken verder en de zwangerschapstest is nu echt negatief. Dus bij mij duurde het echt 4 weken. Ik hoop volgende week weer ongesteld te worden.

De symptomen waren bij mij trouwens al eerder weg maar bij mij was het vruchtje ook al een tijdje gestopt dus de symptomen namen al af toen ik nog gewoon zwanger was.

Sterkte -O-
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:45:52 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173394744
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:39 schreef laziness het volgende:
Toch maar een kickje -O-

Hoe lang duurt het na een curretage voordat het hcg uit je lichaam is? Ik lees verschillende dingen maar ik wil zo snel mogelijk van die vreselijke misselijkheid af }:|
Ik zou het je niet durven zeggen laziness. De artsen zeiden tegen mij een maand tot 6 weken, maar ik heb niet gewacht en was binnen een maand opnieuw zwanger.
Vervelend dat je nog zo misselijk bent. Daar heb ik nooit bij stil gestaan dat dat nog steeds kon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:48:13 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_173394789
Sterkte lazi :* het kan tot je eerstvolgende menstruatie duren, hopelijk duurt het niet zo lang.
disclaimer
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:51:43 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173394838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:44 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik ben nu 4 weken verder en de zwangerschapstest is nu echt negatief. Dus bij mij duurde het echt 4 weken. Ik hoop volgende week weer ongesteld te worden.

De symptomen waren bij mij trouwens al eerder weg maar bij mij was het vruchtje ook al een tijdje gestopt dus de symptomen namen al af toen ik nog gewoon zwanger was.

Sterkte -O-
Het was een blighted ovum. De vruchtzak was keurig op termijn. Er zat alleen geen vruchtje in :{
De symptomen zijn dus al die tijd gebleven en toegenomen zelfs helaas. Dat vond ik wel extra heftig. Je rot voelen voor helemaal niks -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173394897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:47 schreef Wolken het volgende:
Jullie zijn lief O+

Mijn moeder had het erover dat ik het een plekje moet gaan geven. Maar wat als ik het geen plekje wil geven? Wat als ik het dichtbij me wil houden? Nou ben ik sowieso redelijk allergisch voor zulke uitspraken maar zou nu ook niet weten hoe ik dat nu moet doen.

Vriendlief snapt mijn gevoelens en emoties maar is zelf van het type "gewoon doorgaan" en heeft ook vanuit huis uit niet geleerd hoe je om moet gaan met andermans gevoelens. Praten doet hij er niet echt over. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ik heb me de afgelopen 2 weken behoorlijk eenzaam gevoeld. Mijn grootste steun is heel onverwacht mijn broer, Altijd al mijn maatje geweest en ik denk dat hij bijna net zo verdrietig was als ik. Hij is echt super lief en attent.
dichtbij is ook een plekje :*
Schudden voor gebruik
pi_173394928
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Het was een blighted ovum. De vruchtzak was keurig op termijn. Er zat alleen geen vruchtje in :{
De symptomen zijn dus al die tijd gebleven en toegenomen zelfs helaas. Dat vond ik wel extra heftig. Je rot voelen voor helemaal niks -O-
Herkenbaar, ik was ook dolblij met de zwangerschap maar de mankementen waren echt best wel heftig vond ik. Maar ik denk dat het bij mij in totaal 3 tot 4 weken heeft geduurd vanaf het moment dat het vruchtje was gestopt met groeien. Nadat het was gestopt waren de pijnlijke borsten en misselijkheid binnen 2 weken over. De vermoeidheid heeft nog wel een tijd geduurd maar dat kon ook komen door de hele gebeuren er omheen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:02:31 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173395062
Na mijn bevalling de vorige keer was het direct over dus ik had de ijdele hoop dat het nu misschien net zo werkte...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173395088
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Het was een blighted ovum. De vruchtzak was keurig op termijn. Er zat alleen geen vruchtje in :{
De symptomen zijn dus al die tijd gebleven en toegenomen zelfs helaas. Dat vond ik wel extra heftig. Je rot voelen voor helemaal niks -O-
Sterkte Lazi :* wat ontzettend rot!
Kwak
pi_173395313
Lazi :* wat naar... sterkte meis!
pi_173395509
Sterkte laziness! Hoop voor je dat de misselijkheid snel afneemt.
pi_173395562
Sterkte Lazi :*
pi_173395954
Sterkte lazi :*
pi_173396153
Wat ontzettend klote Lazi...Sterkte gewenst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:54:44 #177
269689 crew  Viv
pi_173397148
Wat verdrietig Lazi, en dan ook nog zo misselijk voor niks, sterkte!
pi_173397489
Lazi, sterkte :* Hopelijk is de misselijkheid snel weg.
pi_173401345
Ach nee toch Laziness, wat verdrietig! Heel veel sterkte! :*
pi_173401430
Ach nee Lazi, wat ontzettend verdrietig. Ik hoop dat je snel van alle kwaaltjes af bent en hersteld bent :*
pi_173401669
Sterkte lazi
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:02:09 #182
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173401804
Oh lazi :(

Sterkte, hopelijk kun je het fysiek vlug afsluiten
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_173401987
Ooh nee Lazi :'( Veel sterkte.
pi_173409066
Laziness wat naar ;(
Hoop dat je je snel beter voelt qua misselijkheid :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173410665
Jeetje Lazi wat rot. ;( Hopelijk verdwijnt de misselijkheid snel. :*
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 09:19:46 #186
382129 crew  Donna
pi_173416457
Ohnee lazi :'(
Sterkte!
  zondag 27 augustus 2017 @ 10:42:05 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173417550
Dank voor de lieve woorden allemaal.
De misselijkheid neemt wat af dus nu de primperan ook afbouwen :Y

Het een plekje geven gaat een wat langer traject zijn denk ik. Om gezondheidsredenen hebben we er al die jaren over gedaan om na lang twijfelen tot een besluit te komen om het nog een keer te willen proberen. Diezelfde gezondheidsredenen hebben ons doen besluiten om het nu hier bij te laten en dolgelukkig te zijn met het jongetje dat we hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 27 augustus 2017 @ 10:52:15 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173417680
Ach laziness, wat een heftige beslissing(en)... jeetje. Sterkte met alles!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_173419005
Laziness wat ontzettend heftig en verdrietig voor jullie :* Ik "ken" je helemaal niet, maar de tranen schieten in mijn ogen dat jullie deze beslissing hebben moeten maken. Hoe oneerlijk ;(
Ik hoop in ieder geval dat het lichamelijk snel beter gaat qua misselijkheid en wens jullie heel veel sterkte!
pi_173420929
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:42 schreef laziness het volgende:
Dank voor de lieve woorden allemaal.
De misselijkheid neemt wat af dus nu de primperan ook afbouwen :Y

Het een plekje geven gaat een wat langer traject zijn denk ik. Om gezondheidsredenen hebben we er al die jaren over gedaan om na lang twijfelen tot een besluit te komen om het nog een keer te willen proberen. Diezelfde gezondheidsredenen hebben ons doen besluiten om het nu hier bij te laten en dolgelukkig te zijn met het jongetje dat we hebben.
oh dat is helemaal moeilijk ;(
Nogmaals sterkte dan :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 17:37:51 #191
269689 crew  Viv
pi_173426537
Lazi jullie zitten er eigenlijk nog midden in hè, ik zou zelf zo'n heftige, definitieve beslissing nog niet durven nemen. Fijn dat de misselijkheid al wat aan het afnemen is. :*
  zondag 27 augustus 2017 @ 18:06:34 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173427204
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 17:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Lazi jullie zitten er eigenlijk nog midden in hè, ik zou zelf zo'n heftige, definitieve beslissing nog niet durven nemen. Fijn dat de misselijkheid al wat aan het afnemen is. :*
Wat ons betreft juist het moment omdat er veel van zeven jaar geleden toch al wat in de vergetelheid was geraakt en nu weer heel hard binnen kwam. Laat ik omschrijven als eerder toch een geromantiseerde beslissing tegenover een realistische beslissing nu.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173427248
Lazi, heel veel sterkte met het verwerken van dit alles.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 19:04:38 #194
269689 crew  Viv
pi_173428387
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 18:06 schreef laziness het volgende:
Wat ons betreft juist het moment omdat er veel van zeven jaar geleden toch al wat in de vergetelheid was geraakt en nu weer heel hard binnen kwam. Laat ik omschrijven als eerder toch een geromantiseerde beslissing tegenover een realistische beslissing nu.
Ah een reality check dus, ontzettend verdrietig om er op zo'n manier achter te moeten komen wat wijsheid is. Het ruimt wel lekker op (in jullie huis en daardoor misschien ook in jullie hoofd), zag ik in het andere topic. Heel veel sterkte. :*
  zondag 27 augustus 2017 @ 20:52:46 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_173430999
Wat een reality check zo Lazi. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven.
pi_173431368
Ohh Lazi ;( Wat kun je je genaaid voelen he, met alle symptomen die steeds sterker worden en een lege vruchtzak. Ik kan me die frustratie nog heel goed herinneren. Ik hoop dat de symptomen snel verdwijnen. Veel sterkte met het verwerken van de mk en alle gedachten en gebeurtenissen daar omheen :*
Make your own kind of music.
pi_173431430
Lazi wat enorm oneerlijk dat het niet zo heeft mogen zijn. ;(
pi_173439241
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:52 schreef Mariposas het volgende:
Ach laziness, wat een heftige beslissing(en)... jeetje. Sterkte met alles!
Dit. Wat heftig lazi, veel sterkte gewenst.
pi_173449587
Heftig Lazi. Sterkte.
Schudden voor gebruik
pi_173449960
Veel sterkte Lazi :*
  vrijdag 1 september 2017 @ 13:20:59 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173524486
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah een reality check dus, ontzettend verdrietig om er op zo'n manier achter te moeten komen wat wijsheid is.
Zo klinkt het een beetje alsof we er naïef in gingen maar het was een verre van lichtzinnig besluit waar we zo'n zeven jaar over deden. Als het dan toch qua gezondheid voor beiden heftiger uitpakt dan gehoopt hebben wij moeten besluiten dat we na deze ervaring de wens een wens laten omdat wij zelf vinden dat er teveel offers op meerdere vlakken van ons alledrie gevraagd zouden worden.

Qua herstel valt het me wat tegen. De misselijkheid is wel zo goed als weg gelukkig maar mijn buik zeurt behoorlijk. Hoewel allerlei mensen met ervaring zeiden dat het niet zo hoort is het volgens het ziekenhuis wel normaal dus daar vertrouw ik dan maar op.
In overleg met de bedrijfsarts werk ik halve dagen en mijn manager staat er helemaal achter om de tijd te nemen voor de verwerking hiervan.
Dat is een hele geruststelling na dat mijn moeizame zwangerschap en herstel na de bevalling van O zelfs leidde tot uiteindelijk mijn ontslag. Fijne werkgevers ze bestaan gelukkig wel.
Psychisch gaat up and down en dat zal naar ik verwacht nog wel lang zo zijn. Gevoel en ratio zijn twee verschillende dingen hierin.
Vrienden van ons kregen een tweede op de dag dat wij hoorden dat het niet goed was. Het geboortekaartje dat binnen kwam hakte er flink in. En het feit dat O nooit grote broer zal worden is ook flink slikken. Tegelijkertijd is het al jaren onwijs awesome met ons jongetje dus daar gaan we gewoon mee door.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173525816
Jee, laziness, in wat een verdrietige tijd zitten jullie nu zeg. Moeilijk hoor.
Gelukkig krijg je wel de ruimte op je werk om dit alles een plek te geven.

Sterkte met het afscheid nemen, maar ook weer welkom heten van deze (andere) situatie dan dat jullie voor ogen hadden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 15:17:07 #203
269689 crew  Viv
pi_173526596
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:20 schreef laziness het volgende:
Zo klinkt het een beetje alsof we er naïef in gingen
Oh, zo had ik het niet opgevat en zo bedoelde ik het zelf uiteraard ook niet. :*
pi_173539293
Och Lazi.... wat een verdrietig nieuws. Ik weet nog hoe je twijfelde en dat het na de beslissing het wel weer aan te durven nu zo moet aflopen vind ik heel jammer. Sterkte.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_173550697
Veel sterkte, Lazi. Wat een moeilijk en verdrietig proces.
  zaterdag 2 september 2017 @ 23:30:21 #206
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_173553856
Heel veel sterkte Laziness.
pi_174151100
Even een kick voor ervaringsdeskundigen: Ik ben na de curettage van 9,5 week geleden nog steeds niet ongesteld geworden en volgens de echo die ik van de week heb gehad zal het de komende weken ook niet gebeuren. Er is nog vrijwel geen opbouw van baarmoederslijm en follikels . Wij hier dames die hetzelfde mee hebben gemaakt?

.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:59:55 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174153480
Wolken wat ontzettend vervelend. Je wil zo graag verder.
Ik heb helaas geen advies. Hier kwam het na exact vier weken weer op gang. Maar ik wil je wel een :* geven en ik hoop dat je lichaam het als nog snel weer op gaat pakken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174156798
Wolkem :*. Geen ervaring hier want werd na 6 weken weer ongesteld.
Ik meen me te herinneren dat het bij Burdie ooit ook een tijd duurde?
pi_174156805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:18 schreef Burdie het volgende:
Lokquote
Of heb ik het verkeerd onthouden? Excuses in dat geval!
pi_174157660
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:59 schreef laziness het volgende:
Wolken wat ontzettend vervelend. Je wil zo graag verder.
Ik heb helaas geen advies. Hier kwam het na exact vier weken weer op gang. Maar ik wil je wel een :* geven en ik hoop dat je lichaam het als nog snel weer op gaat pakken.
Ik heb het er ook heel zwaar mee. Ik wil zo graag verder en nu blijf ik maar vastzitten op dit punt en kan het dan ook niet achter mij laten. Op deze manier ben ik er nog iedere dag mee bezig. Helaas zegt het ziekenhuis er niks aan te kunnen doen en moet ik gewoon afwachten. Het voelt gewoon niet goed en kan verder ook niks online over vinden dat er meer vrouwen zijn geweest bij wie het ongeveer 14 weken heeft geduurd voordat de ongesteldheid kwam.

Hoe gaat het verder met jou?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:10:58 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174157892
Hoi Wolken, bij mij duurde het 11 weken voor ik een bloeding kreeg. Die duurde twee dagen, daarna na drie weken weer, en daarna duurde het ook nog wel even voor ik een cyclus kreeg die een beetje leek op die ik altijd had. Zo gek is het niet dat het wat langer duurt, het komt vast goed.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:18:35 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174158036
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 07:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Of heb ik het verkeerd onthouden? Excuses in dat geval!
Nee klopt helemaal...

Wolken, het heeft bij mij iets meer dan een half jaar geduurd de eerste keer. Ik begreep dat tot 12 weken heel normaal kan zijn, maar dat je daarna wel aan de bel moet gaan trekken. Nou loop jij sowieso bij het ziekenhuis toch, ivm jullie traject? Dus dan zullen ze het in de gaten houden... Bij mij is er in elk geval nooit een verklaring voor gekomen, heb wel allerlei onderzoeken gehad en een primolut kuur. En op de dag waarop ze met een kijkoperatie zouden gaan zoeken naar verklevingen, werd ik ongesteld.
Ik vond het echt een hele nare periode, voelde me zó in de steek gelaten door mijn lijf... Ik had ook steeds moodswings en voelde me soms misselijk en zwanger.
Later kreeg ik overigens nog een keer een miskraam en toen had ik na de curettage gewoon weer een normale cyclus.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:24:40 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174158167
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 08:52 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik heb het er ook heel zwaar mee. Ik wil zo graag verder en nu blijf ik maar vastzitten op dit punt en kan het dan ook niet achter mij laten. Op deze manier ben ik er nog iedere dag mee bezig. Helaas zegt het ziekenhuis er niks aan te kunnen doen en moet ik gewoon afwachten. Het voelt gewoon niet goed en kan verder ook niks online over vinden dat er meer vrouwen zijn geweest bij wie het ongeveer 14 weken heeft geduurd voordat de ongesteldheid kwam.
Dikke knuffel, het is ook een rotperiode, zo'n niemandsland... Vooral inderdaad ook omdat het lijkt of je de enige bent die het meemaakt. Alsof zo'n miskraam alleen niet verdrietig en vervelend genoeg is :(. Je wilt verder hè...
Heb je trouwens na de curettage nog een test gedaan, is alle hcg je lijf al uit?
KuikenGuppy
pi_174159874
Oh Wolken wat naar ;( Ik kan me zó goed voorstellen dat je verder wil. En dat je je machteloos voelt omdat het ziekenhuis je niet kan helpen. Ik wist niet dat her zo lang kon duren. Wat heftig. Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten. :*
Dit, dat, alles.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:20:36 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174319155
Hoe is het nu met je, wolken? :*

Het is vandaag precies 5 jaar geleden, mijn eerste mk. Ik heb er vrede mee, maar vind het toch een bedenkelijk jubileum. Ik heb het er offline bijna nooit meer over, dus wilde het gewoon ergens verteld/gedeeld hebben. Ook dat kindje was immers zo gewenst.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:45:23 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174319445
Hier ook benieuwd.

Van de week realiseerde ik me dat deze baby als het goed is rond de slechte echo van dit jaar geboren wordt. 22 maart kregen we te horen dat we voor de tweede keer een missed abortion hadden. Had ik toen maar geweten wat ik nu weet.. Wolken, het kan zomaar zijn dat er ook voor jou iets moois in het verschiet zit :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:10:37 #218
269689 crew  Viv
pi_174319896
Aventura, ik schrok even omdat ik zag dat je hier gepost had.

Burdie :*
pi_174325910
Burdie. :*
pi_174327273
Burdie, :*.
pi_174327570
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:20 schreef Burdie het volgende:
Hoe is het nu met je, wolken? :*

Het is vandaag precies 5 jaar geleden, mijn eerste mk. Ik heb er vrede mee, maar vind het toch een bedenkelijk jubileum. Ik heb het er offline bijna nooit meer over, dus wilde het gewoon ergens verteld/gedeeld hebben. Ook dat kindje was immers zo gewenst.
Herkenbaar. Hier bijna 7(!!) jaar geleden, maar vooral rond die tijd van het jaar lijkt het zo kort geleden.
:* voor jou.
Tralalalaaa
pi_174328424
Burdie :*

Mooi symbolisch Aventura :*
pi_174557275
Ja hoi.. ik wilde onder mijn kloon het andere topic niet bevuilen..
Ik was zwanger.. in totaal 7 positieve zwangerschapstesten van 3 verschillende merken. Test neurotisch na 3 miskramen voor ik G kreeg, ik beken schuld. En toen had ik donderdag avond twee negatieve testen van 2 andere merken, en heeft mijn man nog een extra gehaald van een van de positieve testen en die was vrijdag ook een stuk lichter als eerder. Dus we hebben ons er bij neergelegd dat dit niet goed zit.
Maar ik begreep dat hcg af neemt als het vruchtzakje loslaat?
Ik heb geen buikpijn, geen krampen, geen bloedverlies. Vanochtend alleen een veeg roze/rood. Dus ik zit tussen wal en schip. Op het wachtbankje. En ik kan het niet laten om te denken, zou het heel misschien als met een wonder toch goed zitten? Als ik niet zo idioot veel getest had was ik nu helemaal halleluja..
Sorry voor het warrige verhaal, ik weet even niet wat ik moet denken en voelen ;(
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:24:56 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174557566
Wat klote zeg. Hoe verliepen je andere miskramen? Als het zo vroeg misgaat wordt je eigenlijk gewoon verlaat ongesteld. Er is volgens mij geen sprake van een vruchtzakje. Het bevruchte ei wordt naar buiten gespoeld met het baarmoederslijmvlies. Over afname van je hcg is eigenlijk niks te zeggen. Ik had na mijn miskramen - wel veel later - nog wekenlang positieve tests. Na mijn vroege miskramen werd de test meestal leerstof spierwit en dan begon snel de bloeding.

Sterkte met afwachten, zo'n niemandsland is niet fijn!
pi_174557836
Die waren allemaal vroeg. Maar ook alweer 9 jaar geleden dus wanneer die op gang kwamen durf ik niet meer te zeggen.. ik wacht nog even geduldig af. Dankjewel voor je reactie :*
pi_174558418
Cassandra :*
Bij mijn vroege miskraam heb ik alleen de ervaring van 1 test, dus geen op- of afbouw in streepjes op de test. 3 dagen na de test (die deed ik met 2 dagen overtijd) ging ik bloeden en dat was zonder kramp en stolsels, was eigenlijk gewoon een menstruatie. Als ik geen positieve test had gehad, had ik niet geweten dat het een miskraam was. Ik heb daarna geloof ik ook geen test meer gedaan om te checken of het HCG uit mijn lichaam was. Sterkte met de onzekerheid!
pi_174558884
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja hoi.. ik wilde onder mijn kloon het andere topic niet bevuilen..
Ik was zwanger.. in totaal 7 positieve zwangerschapstesten van 3 verschillende merken. Test neurotisch na 3 miskramen voor ik G kreeg, ik beken schuld. En toen had ik donderdag avond twee negatieve testen van 2 andere merken, en heeft mijn man nog een extra gehaald van een van de positieve testen en die was vrijdag ook een stuk lichter als eerder. Dus we hebben ons er bij neergelegd dat dit niet goed zit.
Maar ik begreep dat hcg af neemt als het vruchtzakje loslaat?
Ik heb geen buikpijn, geen krampen, geen bloedverlies. Vanochtend alleen een veeg roze/rood. Dus ik zit tussen wal en schip. Op het wachtbankje. En ik kan het niet laten om te denken, zou het heel misschien als met een wonder toch goed zitten? Als ik niet zo idioot veel getest had was ik nu helemaal halleluja..
Sorry voor het warrige verhaal, ik weet even niet wat ik moet denken en voelen ;(
:*
Bij mijn een na laatste miskraam was ik 4 weken plus een beetje ongeveer. Vlak na goede testen werden ook, net als bij jou de testen weer minder duidelijk. Uiteindelijk werd ik redelijk vlug ‘ongesteld’. Zonder krampen of flinke stolsels meer een heftigere menstruatie dat wel.
Sterkte
♥ J & S
pi_174559280
Wat ontzettend kut Cassandra ;( . Toen ze heb bij mij met 9 weken weggehaald hadden heb ik nog zeker 2 weken positieve zwangerschaptests gehad, het hormoon ging heel langzaam uit mijn lijf. Kan je geen afspraak maken met een gynaecoloog mocht je niet beginnen met bloeden? Dan weet je het zeker.

Hier inmiddels 12 weken verder en nog steeds geen ongesteldheid gehad. Behandelend arts zegt maar gewoon geduld te hebben dus we wachten het nog even af. Ik verwacht het binnen een week eigenlik wel precies als we even een weekje op vakantie gaan. Ik heb gelezen dat de eerste keer ongesteldheid na een miskraam wat heftiger kan zijn dus laat ik mij daar naar op instellen, dan kan het alleen maar meevallen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 5 november 2017 @ 09:26:28 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174877904
Na lang twijfeln ga ik hier toch posten..
2 weken geleden een positieve test.. en 3 dagen later begonnen de roze/bruine bloedingen.. nu dus al zo'n 10 opeenvolgende dagen..

We hebben as vrijdag een echo gepland staan.. maar ik heb toch wat vragen..

- wat bedoelen jullie met stolsels? Hier komt af en toe wat bms mee met de bloedingen..
- ik heb een vermoeden dat ik afgelopen dinsdag een vruchtje ben verloren.. maar ik heb nog steeds Knal testen... hcg lijkt dus nog niet terug te lopen.. is dat normaal?
- ik heb ook oplopende zwangerschapskwaaltjes met groeiende borsten met stip op 1.. is dit normaal na een mk?

Ergens wil ik hoop houden ,maar ik wil ook realistisch zijn.. dus ik ben een beetje opzoek naar ervaringen.. al besef ik me dat eea voor iedereen anders kan zijn.. thnx! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 5 november 2017 @ 09:41:48 #230
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174878102
Barrel wat klote om jou hier te moeten zien -O-

Ik had heel vroeg al een bloeding waarbij het in mijn ogen al mis is gegaan. Daarna is de lege vruchtzak nog een aantal weken doorblijven groeien en nam het hcg toe met daarbij flinke zwangerschapsmisselijkheid en groeiende borsten.
Ik duim nog steeds voor je :*

Wolken ik volg je in het andere topic. Wat ontzettend rot dat je zo lang moet wachten voordat je verder kan ;( :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 november 2017 @ 09:51:35 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174878253
Wat balen Barreltje!
Op basis van je bloedverlies zou ik denken miskraam, maar je testen blijven knallend. Maar dat kan ook betekenen dat er nog weefsel zit dat hcg aanmaakt. Alleen mijn ervaring is dat ik vooral bij zwangerschappen die lánger duurden nog wekenlang knallende testen had. Waar het eerder misging, werden de testen snel lichter. Kortom, hier heb je ook geen reet aan...sterkte met afwachten.
pi_174878485
Ach hè bah die onzekerheid ;(

Mijn eerste zwangerschap was een miskraam, toen af en toe bloedverlies rood/bruin, met wel slijm enzo, maar geen stolsels. Uiteindelijk bleek het een missed abortion te zijn, en uiteindelijk curretage gehad. Daarna nog wel echt stolsels verloren, die zagen er bij mij als een soort gek gevormde pruimen ofzo (lastig te omschreven), maar toen was het vruchtje dus al weg.

Bij deze zwangerschap weer 3 weken bloedverlies gehad, voornamelijk bruin met slijm, maar ook wel rood. Dat ging vanzelf weer over en is dus wel goed gegaan.

Had bij de 2e zwangerschap echt veel meer kwalen en ook sterker, dus dat was bij mij wel echt een goed teken. Ik heb geen testen meer gedaan, dus weet niet hoe verkoop van testen geweest zou zijn.

Zoals je al zei, bij iedereen heel anders, maar dit waren mijn ervaringen. Heel veel sterkte met alle onzekerheid en ik duim voor toch een goede echo vrijdag :*
pi_174878502
Hier een beetje hetzelfde als bij Aventura. Bij de zwangerschappen die pril mis gingen, werden de testen ook heel snel lichter. De gespannen borsten hield ik tot ik helemaal niet meer vloeide en de testen weer blanco waren.
Bij de zwangerschap die veel later mis ging, hield ik ook heel lang knaltesten maar misschien logisch want daar bleek curettage noodzakelijk.

Ik hoop zo voor je dat er wel iets te zien is vrijdag maar snap ook dat je door al het bloedverlies uitgaat van slecht nieuws. Ook uit zelfbscherming wellicht.
Is een eerdere echo niet mogelijk? Hoe ver zou je nu zijn?

Sterkte lieve Barrel, mijn duimen draaien voor jou. :*
  zondag 5 november 2017 @ 10:18:19 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_174878631
Thnx dames! En wat verdrietig dat er zo veel voorbeelden zijn.. :{

Ik ben afgaande op de punctie 4 weken echt zwanger (+ 17 dagen als je vanaf 1e dag laatste menstruatie rekent..) dus we gaan uit -volgens de telling- van 6 weken zwangerschap.. is dat nog pril te noemen?

En Maltezer.. we zijn nu op vakantie.. dus eerder was niet echt een optie.
Lazi.. hoe wist jij al dat het mis zat dan ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_174883406
Barreltje ;( Ik wil jou hier helemaal niet zien posten. Ik hoop dat het alleen bloed is en de kleine boon gewoon nog in jou zit. Ook super rot tijdens je vakantie. Ik duim voor je :*

Met prille miskramen bedoelen ze denk ik de miskramen in week 4&5.

Stolsels heb ik alleen gehad bij mijn miskraam met 10,5 week. Stolsels waren ter grootte van een druif o.i.d. Toen nog lang een positieve test gehad, net zoals Aventura en Malteser. Na 4 weken kwam er dan ook nog een stuk weefsel, terwijl ik daarvoor wel "schoon" was verklaard. Daarna was net vloeien snel klaar

Bij mijn miskraam met 7 weken had ik geen stolsels geloof ik, buiten het vruchtje zelf, wat ik wel heel duidelijk gevoeld heb. Ik ben niet zo'n tester, dus weet niet zo goed wanneer de streep af nam. Pas na 3 weken getest en toen was die negatief.

Over zwangerschapskwaaltjes kan ik niet mee praten, want die heb ik alle keren niet/nauwelijks gehad.
pi_174884238
En ik wilde nog een :* geven aan Wolken! Wat frustrerend dat je niet verder kan. Ik duim dat het snel op gang is en het meevalt!
  zondag 5 november 2017 @ 18:13:51 #237
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174887952
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Thnx dames! En wat verdrietig dat er zo veel voorbeelden zijn.. :{

Ik ben afgaande op de punctie 4 weken echt zwanger (+ 17 dagen als je vanaf 1e dag laatste menstruatie rekent..) dus we gaan uit -volgens de telling- van 6 weken zwangerschap.. is dat nog pril te noemen?

En Maltezer.. we zijn nu op vakantie.. dus eerder was niet echt een optie.
Lazi.. hoe wist jij al dat het mis zat dan ?
Wist ik niet. Daar kwam ik bij de echo pas achter maar achteraf gezien paste het wat mij betreft precies gezien het termijn waarop die bloeding was.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 november 2017 @ 18:26:45 #238
269689 crew  Viv
pi_174888312
Barreltje ik blijf nog even voor je duimen. :*
pi_174922270
Ik blijf ook voor je duimen Barreltje!

Helaas is de curettage bij mij dus niet goed gegaan en heeft nogal een nasleep veroorzaakt ( zie ander topic ) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:19:14 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174930963
Krijg je een hysteroscopie, Wolken?
pi_174939760
Dat hoor ik morgen. Aan de ene kant hoop ik van wel, aan de andere kant zie ik er wel tegenop ivm eventuele pijn .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 8 november 2017 @ 13:48:46 #242
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_174941125
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:31 schreef Wolken het volgende:
Dat hoor ik morgen. Aan de ene kant hoop ik van wel, aan de andere kant zie ik er wel tegenop ivm eventuele pijn .
Dat kan echt heel erg meevallen joh! Ik ervaarde het als een drukkend en ietwat vervelend gevoel. Maar niet als pijnlijk. Ik mocht op het scherm meekijken, dat vond ik wel een soort van 'leuk'.

Terug in de tijd, zomer 2015 een missed abortion met curettage, toen een jaar lang geen zwangerschap alleen wat heel vroege miskramen, en toen in de zomer 2016 en hysteroscopie. Daarna raakte ik twee keer in een ronde zwanger, waarvan een miskraam en den tot nu toe goede. Ik heb moeten vechten voor meer onderzoek na de curettage. Ik werd gewoon steeds weggestuurd met de boodschap om te wachten. Dus ik vind het wel goed hoe jij nu geholpen wordt, op zich. Sterkte ermee!
pi_174947941
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat kan echt heel erg meevallen joh! Ik ervaarde het als een drukkend en ietwat vervelend gevoel. Maar niet als pijnlijk. Ik mocht op het scherm meekijken, dat vond ik wel een soort van 'leuk'.

Terug in de tijd, zomer 2015 een missed abortion met curettage, toen een jaar lang geen zwangerschap alleen wat heel vroege miskramen, en toen in de zomer 2016 en hysteroscopie. Daarna raakte ik twee keer in een ronde zwanger, waarvan een miskraam en den tot nu toe goede. Ik heb moeten vechten voor meer onderzoek na de curettage. Ik werd gewoon steeds weggestuurd met de boodschap om te wachten. Dus ik vind het wel goed hoe jij nu geholpen wordt, op zich. Sterkte ermee!
Dank je wel voor je uitleg! Ik zit er ook echt bovenop en gelukkig pakt het ziekenhuis het nu goed op. Maar eerst werd ik ook weggestuurd met dat ik meer geduld moest hebben terwijl ik gewoon voelde dat het niet goed zat.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 12 november 2017 @ 17:56:19 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175024411
Zoals al eerder gemeld in de zuster topics.. het is helaas niet goed gegaan..

Afgelopen vrijdag bloed laten prikken om het vervolg te bepalen.. zaterdag de uitslag gehad en de hcg was dusdanig hoog (1900) dat ik morgen ochtend nogmals bloed moet laten prikken..
Naar aanleiding van die uitslag krijg ik evt een echo om een bbz te lokaliseren.. maar nu is er nog geen reden tot acute zorg..

Ondertussen voel ik me niet meer zwanger (op wat verhoogde reuk na) maar de miskraam heeft nog niet doorgezet.. (bms is nog 11 mm..) Verder heb ik nog dagelijks last van kleine bloedingen.. een maandverband niet waardig.

Nu heb ik een vraagje.. ik zou erg graag vanavond even lekker uitgebreid met een wijntje in bad gaan liggen en heerlijk relaxen... toen ik nog zwanger was en bloedde werd me dat afgeraden.. hoe schadelijk kan het nu nog zijn om in bad te gaan? Er is toch geen levende vrucht meer..
Ik wil alleen wel voorkomen dat dit schade aan mn bm kan veroorzaken waardoor de miskraam evt een lange nasleep krijgt..
Iemand een idee :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 18:25:24 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175025196
Volgens mij heeft dat vooral te maken met infectiegevaar, je baarmoedermond staat namelijk open. Ik mocht toen ook geen tampons gebruiken en niet in bad zo lang het bloeden nog niet helemaal gestopt was.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175025358
Wat Majo zegt inderdaad. Als je bevallen bent, mag je ook niet in bad zolang je nog vloeit; dat is echt puur voor jezelf en niet zozeer voor de vrucht.

Hoe groot het risico precies is, durf ik niet te zeggen, maar misschien dus toch beter op de bank liggen met dat wijntje? :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 18:47:08 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175025854
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:30 schreef twist02 het volgende:
Wat Majo zegt inderdaad. Als je bevallen bent, mag je ook niet in bad zolang je nog vloeit; dat is echt puur voor jezelf en niet zozeer voor de vrucht.

Hoe groot het risico precies is, durf ik niet te zeggen, maar misschien dus toch beter op de bank liggen met dat wijntje? :*
Wat ik me dan wel afvraag, waarom is dat niet het geval als je gewoon menstrueert? Dan staat de baarmoedermond toch ook gewoon open :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 12 november 2017 @ 18:50:04 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175025931
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat ik me dan wel afvraag, waarom is dat niet het geval als je gewoon menstrueert? Dan staat de baarmoedermond toch ook gewoon open :?
nouja dit dus.. dan ga ik ook wel eens in bad :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 12 november 2017 @ 18:51:18 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_175025968
Bij menstruatie is er geen sprake van "ontsluiting". Bij een miskraam vaak wel.
Maar gezien het verloop bij barreltje zou ik het persoonlijk wél aandurven. Bij twijfel echter niet doen.
disclaimer
pi_175026210
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat ik me dan wel afvraag, waarom is dat niet het geval als je gewoon menstrueert? Dan staat de baarmoedermond toch ook gewoon open :?
Hmm, goeie vraag ja...geen idee eigenlijk :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175026222
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2017 17:56 schreef Barreltje het volgende:
Zoals al eerder gemeld in de zuster topics.. het is helaas niet goed gegaan..

Afgelopen vrijdag bloed laten prikken om het vervolg te bepalen.. zaterdag de uitslag gehad en de hcg was dusdanig hoog (1900) dat ik morgen ochtend nogmals bloed moet laten prikken..
Naar aanleiding van die uitslag krijg ik evt een echo om een bbz te lokaliseren.. maar nu is er nog geen reden tot acute zorg..

Ondertussen voel ik me niet meer zwanger (op wat verhoogde reuk na) maar de miskraam heeft nog niet doorgezet.. (bms is nog 11 mm..) Verder heb ik nog dagelijks last van kleine bloedingen.. een maandverband niet waardig.

Nu heb ik een vraagje.. ik zou erg graag vanavond even lekker uitgebreid met een wijntje in bad gaan liggen en heerlijk relaxen... toen ik nog zwanger was en bloedde werd me dat afgeraden.. hoe schadelijk kan het nu nog zijn om in bad te gaan? Er is toch geen levende vrucht meer..
Ik wil alleen wel voorkomen dat dit schade aan mn bm kan veroorzaken waardoor de miskraam evt een lange nasleep krijgt..
Iemand een idee :?
Nopes, even geen bad zolang je bloedt. Dat is me ook zo verteld.
  zondag 12 november 2017 @ 19:00:27 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175026240
Ik zou het ook gewoon doen denk ik, in dit geval. Sterkte Barreltje :*.
KuikenGuppy
  zondag 12 november 2017 @ 19:01:46 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175026273
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 18:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nopes, even geen bad zolang je bloedt. Dat is me ook zo verteld.
Bij pillen ja, maar die heeft Barreltje niet gehad.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 19:02:20 #254
382129 crew  Donna
pi_175026291
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat ik me dan wel afvraag, waarom is dat niet het geval als je gewoon menstrueert? Dan staat de baarmoedermond toch ook gewoon open :?
Volgens mij omdat het loslaten van de vrucht een wond is in de baarmoeder en het loslaten van menstruatievocht niet?
Maar ik weet het niet zeker. Ze hadden het iig over een wond toen, maar heb niet alles onthouden. :@
pi_175026318
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij pillen ja, maar die heeft Barreltje niet gehad.
Maar dat staat er los van? Ze zei namelijk dat tampons ook niet mochten in verband met infectiegevaar.
  zondag 12 november 2017 @ 19:07:17 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_175026395
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar dat staat er los van? Ze zei namelijk dat tampons ook niet mochten in verband met infectiegevaar.
nee, met die pillen wek je weeën en dus ontsluiting op en forceer je het weefsel uit het lichaam. Dat is echt niet vergelijkbaar met een zeer prille spontane miskraam :)
disclaimer
pi_175029395
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, met die pillen wek je weeën en dus ontsluiting op en forceer je het weefsel uit het lichaam. Dat is echt niet vergelijkbaar met een zeer prille spontane miskraam :)
Ah zo, dat kan zo zijn.
pi_175029423
Dinsdag afspraak bij gynaecoloog. Hopen dat alles goed is! Voel ook dat mijn eisprong nadert... alleen geen manlief te bekennen. Eerst menstruatie afwachten zodat ik mijn cyclus weer ken.
pi_175031554
Ik mocht iig na mijn curettage ook niet in bad zolang ik bloedverlies had.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 00:29:10 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175034909
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 19:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, met die pillen wek je weeën en dus ontsluiting op en forceer je het weefsel uit het lichaam. Dat is echt niet vergelijkbaar met een zeer prille spontane miskraam :)
Toch is het beleid bij een prille miskraam hetzelfde ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 13 november 2017 @ 03:06:42 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_175035826
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 00:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Toch is het beleid bij een prille miskraam hetzelfde ;)
niet overal. Het beste blijft om het sowieso even na te vragen bij je arts, maar om nou te doen alsof het Russisch roulette is gaat mij net wat ver :P
disclaimer
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 08:20:08 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175036752
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 03:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

niet overal. Het beste blijft om het sowieso even na te vragen bij je arts, maar om nou te doen alsof het Russisch roulette is gaat mij net wat ver :P
Ik geef alleen aan wat het beleid is en dat de reden kans op infectiegevaar is :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 13 november 2017 @ 23:28:43 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175057811
Dank voor de adviezen..
Gister werd het gewoon bankhangen uiteindelijk..

Vandaag weer bloedprikken en.echo.. het hcg is toegenomen.. van 1900 naar 2100..wat best gek is.. in de bm was verder niks te zien..maar een bbz kon ook niet gevonden worden.. nu donderdag terugkomen om een echo en weer bloedonderzoek te doen.
Met het advies om bij enige buikpijn dan ook meteen contact op te nemen met de spoedeisende dienst.. Dit aspect vijnd ik best spannend.. want wanneer is de buikpijn ZO hevig dat er actie ondernomen moet worden :?

Dus..voorlopig maar afwachten geblazen... -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_175059544
Wat raar, Barreltje :?

En ik snap dat je het allemaal wel wat spannend vindt. En wéér wachten... Sterkte :*
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:30 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175061774
Jeetje barrel wat verwarrend! Heb je nog veel bloedverlies? Ik hoop dat je lichaam het nu snel zelf oppakt, die onzekerheid is helemaal killing -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175066781
Wat gek die toename.
Sterkte Barrel :*
Schudden voor gebruik
pi_175066818
Mijn baarmoeder is helemaal schoon! Het zal er goed uit!! Op naar een nieuwe ronde. *O* *O* *O*
pi_175066829
Sterkte Barreltje. :*
  donderdag 16 november 2017 @ 18:43:41 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175115824
Het was vandaag gestegen naar 2290.. heeeeel langzaam stijgt het dus nog steeds.. -O-
Verder is er niks te zien op echo's.. en hebben ze dus geen idee waar "het zwangerschap product" gebleven is..
Vandaag naar de gynaecologie poli doorgestuurd door de fertiliteit arts.. met de aanbeveling om een kijkoperatie te doen.. Jee actie!! de gynaecoloog was het daar alleen niet mee eens.. want ze kunnen dus dat "product" niet lokaliseren... -O-
Nu dus weer thuis en over een week terugkomen voor bloedprikken en een echo... en dan maar hopen dat het hcg gaat dalen.. het lijkt er op dat het nu op een plateau zit...

Blughh.. ik hou niet van afwachten...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_175116283
Hè, getsie Barreltje :{

Voel je je ook nog zwanger? Hopelijk neemt het snel af! Wel bizar dat het kwijt is ergens in je lichaam :o Ik wist niet dat dat überhaupt kan! Jammer dat ze het in het ziekenhuis ook niet kunnen verklaren of vinden :{
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 november 2017 @ 23:37:54 #271
269689 crew  Viv
pi_175123960
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:08 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wel bizar dat het kwijt is ergens in je lichaam :o Ik wist niet dat dat überhaupt kan!
In zeldzame gevallen vindt de innesteling in de buikholte plaats, en in nog veel zeldzamere gevallen blijft dat de hele zwangerschap goed gaan voor moeder en kind: https://www.today.com/par(...)hers-womb-2D80555102

Barreltje, ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent. :*
pi_175128769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In zeldzame gevallen vindt de innesteling in de buikholte plaats, en in nog veel zeldzamere gevallen blijft dat de hele zwangerschap goed gaan voor moeder en kind: https://www.today.com/par(...)hers-womb-2D80555102

Barreltje, ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent. :*
Ja! Hier heb ik een tijdje terug een documentaire of zo over gezien op.... Discovery of zo denk ik? Echt bizar. En wonderlijk.
Dat was een uur lang één groot tranendal want mini-baby's, ziekenhuis, goede aflopen, Amerikaanse emo-verhalen etc.

Barreltje, veel sterkte, wat een onzekere toestand zo. Hopelijk snel een verklaring.
pi_175153418
Even een vraagje. Hadden jullie last van nachtmerries na de miskraam? En zo ja, hoe ging je daar dan mee om? Verdween dat vanzelf na een tijdje?
pi_175153830
Hè wat naar barreltje! Hoop dat er snel duidelijkheid is voor je.

En misschien is het niet van toepassing of niet gewenst als ik het hier vraag, maar laatst ging het erover dat een zwangerschap die na een bepaalde tijdsduur fout gaat niet mee telt als ivf/iui poging. Telt dat ook bij een bbm zwangerschap, en heb je dan nu kans op een extra poging? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:22:06 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175155392
Een extra poging telt alleen als er bij 12 weken een kloppend hartje te zien is en als de zwangerschap daarna misloopt.. en aangezien deze zwangerschap zo rond de 7e week is gestopt .. geldt dat dus niet voor ons..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_175156370
Hou goed de zorgverzekeringen in de gaten voor 2018. Er zijn verzekeringen die een vierde, vijfde en eventueel een zesde IFV poging vergoeden, misschien wel de moeite waard om dan over te stappen. Freya zet in december een overzicht online waar deze verzekeringen op staan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_175157696
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:22 schreef Barreltje het volgende:
Een extra poging telt alleen als er bij 12 weken een kloppend hartje te zien is en als de zwangerschap daarna misloopt.. en aangezien deze zwangerschap zo rond de 7e week is gestopt .. geldt dat dus niet voor ons..
oh dat is extra naar ;(
Ik ga (weer) duimen voor mei 2018 O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175888693
Een iets 'positievere' kick dan anders voor dit topic:

Vandaag precies een jaar geleden zat ik hier thuis op de bank na m'n curettage. Ik voelde me leeg en beroofd van het perfecte toekomstplaatje dat we in ons hoofd hadden sinds de positieve test.

En nu zit ik hier weer op de bank, als moeder van het meest perfecte jongetje ter wereld, knorrend op m'n buik O+ :'( O+
Iets wat ik op dat moment nooit had durven dromen, zeker niet binnen een jaar O+

En dat biedt uiteraard geen enkele garantie, maar misschien biedt het wel hoop voor anderen die hier helaas ook 'moeten' posten :* het kan écht zomaar omslaan!

En iedereen nogmaals bedankt voor alle steun die ik destijds kreeg! Jullie zijn toppers! *;
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 24 december 2017 @ 13:20:16 #279
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_175969793
Op aanraden van Barreltje dit topic opgezocht, hoewel het klote is voor iedereen die in dit topic mee moet posten is het wel fijn om ervaringen van anderen te lezen.

Na ruim 3 jaar was ik via IUI voor de eerste keer zwanger, met de 7-weken echo bleek dat het vruchtje niet verder gekomen was dan 5,5 à 6 weken. Ik heb woensdag en donderdag telkens 4 tableten cytotec ingebracht om de miskraam op gang te brengen. Het vloeien kwam heel vlot op gang, maar niet zoveel stolsels. De pijn was die middag vreselijk. Donderdag heeft de cytotec vrijwel niets gedaan.
Sindsdien, nu zondag, vloei ik normale hoeveelheden maar heb ik nog steeds veel pijn, met name in de ochtend lig ik dubbel en moet ik zsm wat innemen en op bed liggen tot het zakt, Erg jammer, had gehoopt dat het ergste rond de kerst achter de rug zou zijn. Woensdagochtend heb ik de controle-afspraak, maar ik zou het erg onwaarschijnlijk vinden dat dit geslaagd is.

Zijn er hier dames met een vergelijkbare ervaring? En had een tweede kuur cytotec dan wel zin? Als ik zou weten dat het dan wel zou helpen zou ik het wel doen, maar ik wil niet nog een week nutteloos met deze pijn rondlopen....
Warempel, een drempel.
pi_175969828
Weet je behandelaar al dat je zoveel pijn hebt? Bel maar even.
  zondag 24 december 2017 @ 13:32:06 #281
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_175970034
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:21 schreef WupWup het volgende:
Weet je behandelaar al dat je zoveel pijn hebt? Bel maar even.
Ik zou alleen bij de SEH terecht kunnen nu, mijn eigen arts is er woensdag weer en dan zie ik haar gelukkig ook gelijk. Ik kan de pijn wel uitzitten tot die tijd, als ik het foldertje bekijk hoef ik nog niet direct te bellen nu, het is alleen heel erg k*t....
Warempel, een drempel.
pi_175970712
En anders de huisartsenpost bellen Rotonde? Al is het maar om even te overleggen. :*
Dit, dat, alles.
pi_175971278
Rotonde wat verdrietig en vervelend dat het nu zo gaat.
Ik vind tot woensdag nog best lang als je zoveel pijn hebt.
In het ziekenhuis is er 24u iemand die dienst heeft en ga mee in het advies van Wup dat het goed is even te bellen.
Overleggen kan altijd!

Sterkte :*
  zondag 24 december 2017 @ 14:41:04 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175971467
Zoveel pijn klopt denk ik niet. Ik zou even bellen anders moet je zo de kerstdagen in. Klote hoor... Sterkte!
  zondag 24 december 2017 @ 14:43:51 #285
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_175971530
Nouja, nu is het middag en werkt de pijnstilling goed, dus ik kan nu wel redelijk functioneren. Het is echt in de ochtend als de pijnstillers uitgewerkt zijn, dat ik moet wachten en puffen tot de nieuwe dosis zijn werk doet. Dat lijkt me niet heel abnormaal toch? Het is toch nogal wat, wat je op gang gebracht hebt met die rotpillen...
Warempel, een drempel.
  Moderator zondag 24 december 2017 @ 14:54:03 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175971788
Ronde, ik heb zelf ook altijd veel pijnstilling nodig met menstruaties omdat het anders niet uit te houden is. Zelf zet ik er 's nachts wekkers voor zodat ik om de 3,5 uur pcm kan innemen en het dus nooit uitwerkt. Daarnaast slik ik ook diclofenac, daar zou je ook naar kunnen vragen bij de HAP.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel voorbij is :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175972135
Hmm, ik heb geen ervaring met de pillen, maar zou toch even bellen denk ik. Lijkt me niet dat de pijn zo lang aan zou moeten houden..

Hier is de miskraam gister spontaan op gang gekomen na ruim 2 weken afwachten. S ochtends wat roze, rond 16 lichte menstruatie. Daarna ging rond 17 een soort kraan open, veeeel bloed verloren in korte tijd en n hoop stolsels. Gelukkig stopte dat redelijk snel weer, maar t was eventjes echt heel erg.. rond 21 uur was t helemaal weer over. Nu nog licht bloedverlies, maar mag geen naam hebben. Heel weinig pijn gehad, paar krampjes maar (gok dat dat ook komt doordat ik natuurlijk al 2x bevallen ben dus t rekt wat makkelijker ofzo).
Nou ja, kan ergens niet geloven dat we t al gehad hebben, maar gezien de hoeveelheid stolsels zal dat toch wel..
Nu nog wennen aan t idee dat er dus echt geen derde meer gaat komen hier..
  zondag 24 december 2017 @ 15:29:06 #288
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_175972626
Thnx MaJo, als ik zwaar ongesteld ben (gelukkig niet elke normale ronde) zit ik niet heel ver van jouw pijn vandaan. Ik heb wel diclofenac in huis (de vrij verkrijgbare), kan ik evt ook proberen morgen.
Zoals aangegeven gaat het nu overdag wel weer redelijk, het is echt de ochtenden die pittig zijn. Als ik het echt niet meer vertrouw ga ik wel bellen, nu wacht ik maar weer even af...

Watmoetikkiezen, fijn dat het spontaan is gegaan en de pijn is meegevallen. Zo'n plens bloed lijkt me heel akelig (heb ik dus ook nog niet gehad), gelukkig dat ook dat op tijd weer ophield. Hopelijk is het in 1x goed gegaan en er niks achtergebleven.Sterkte met het emotioneel verwerken hiervan :*
Warempel, een drempel.
pi_176025945
Ha ronde, gaat t al beter? Succes bij de controle morgen!
Jij ook succes met verwerken! Zeker met lang moeten wachten op een zwangerschap lijkt t me voor jou nog wat lastiger. Hopelijk kun je na morgen verder en is de miskraam dus gelukt..
pi_176526885
Hoihoi..
Meld :'(

Vandaag te horen gekregen dat het zeer waarschijnlijk een miskraam wordt. Dat is verdrietig, maar ik ben ook wel realistisch. Dan is er gewoon iets niet goed met het vruchtje en heel eerlijk... tot nu toe heb ik onwijs geluk met het zwanger worden enzo..

Maar manlief wil het niet geloven, hij had er namelijk een goed gevoel over en is gaan googelen en vraagt zich nu wat dingetjes af... (niet helemaal blij mee, ik wil geen hoop hebben).

Er was een puntje te zien met hartactie. De hartactie was wel onregelmatig en traag. Nu had hij overal gelezen dat je als ik pas 5 weken zou zijn (qua puntje zou dat kunnen, het was niet heel goed te meten door m'n blaas ofzo) een onregelmatige hartslag zou kunnen bij een startend hartje...

Waarom was de vk dan zo duidelijk dat ze bijna zeker was van een dreigende miskraam. Is de trage hartslag daar een voorteken van op hele vroege termijn of dit in combinatie met het niet kloppen qua zwangerschapstest/termijn etc? Iemand daar een zinnig antwoord op ;)
(nod 20 dec, 27 dec een tuurtuurtuurstreepje met early kv, 29 dec een tuurtuurstreepje met early kv, 31 sec een licht streepje met 2v5 kv, 3 jan een streep met 2v5 kv)

En praktisch over de verwachte miskraam (vk verwachtte die binnen een week omdat mijn hoofd nu weet dat het fout zit) ik heb nog wat gewoon maandverband liggen, moet ik hiervoor ultra dik halen ;) ? En geen tampons neem ik aan toch?

Sorry hoor voor m'n domme vragen ;)
pi_176526987
Ik ben geen eevaringsdeskundige Loj, maar vee sterkte in elk geval (met afwachten of met wat er ook volgt) :*
Kwak
pi_176527004
Dank je Kwak :)
pi_176527659
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 20:10 schreef Loj het volgende:
Hoihoi..
Meld :'(

Vandaag te horen gekregen dat het zeer waarschijnlijk een miskraam wordt. Dat is verdrietig, maar ik ben ook wel realistisch. Dan is er gewoon iets niet goed met het vruchtje en heel eerlijk... tot nu toe heb ik onwijs geluk met het zwanger worden enzo..

Maar manlief wil het niet geloven, hij had er namelijk een goed gevoel over en is gaan googelen en vraagt zich nu wat dingetjes af... (niet helemaal blij mee, ik wil geen hoop hebben).

Er was een puntje te zien met hartactie. De hartactie was wel onregelmatig en traag. Nu had hij overal gelezen dat je als ik pas 5 weken zou zijn (qua puntje zou dat kunnen, het was niet heel goed te meten door m'n blaas ofzo) een onregelmatige hartslag zou kunnen bij een startend hartje...

Waarom was de vk dan zo duidelijk dat ze bijna zeker was van een dreigende miskraam. Is de trage hartslag daar een voorteken van op hele vroege termijn of dit in combinatie met het niet kloppen qua zwangerschapstest/termijn etc? Iemand daar een zinnig antwoord op ;)
(nod 20 dec, 27 dec een tuurtuurtuurstreepje met early kv, 29 dec een tuurtuurstreepje met early kv, 31 sec een licht streepje met 2v5 kv, 3 jan een streep met 2v5 kv)

En praktisch over de verwachte miskraam (vk verwachtte die binnen een week omdat mijn hoofd nu weet dat het fout zit) ik heb nog wat gewoon maandverband liggen, moet ik hiervoor ultra dik halen ;) ? En geen tampons neem ik aan toch?

Sorry hoor voor m'n domme vragen ;)
Het kan nog alle kanten op, maar het is zeer begrijpelijk dat je een slag om de arm houdt en misschien ook wel goed; dan kan het straks alleen maar meevallen (daar duimen we voor).

Ik vind het wel raar dat de verloskundige het binnen een week verwacht. Hartje was bij mij al een week gestopt met kloppen en toch was het er nog niet uit. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je lichaam dat zelf opruimt en al helemaal niet binnen een week. Mocht je lichaam het niet zelf doen, heb je twee opties: medicijnen of curettage. In beide gevallen mag je achteraf geen tampons gebruiken. Zou wel voor de dikkere maandverbanden gaan.

Heel veel sterkte.
pi_176527704
Sterkte Loj :'(
pi_176527713
Loj,

In de eerste plaats veel sterkte. Wat een naar nieuws.
Jouw verhaal doet mij ineens denken aan mijn collega. Door een wat onregelmatige cyclus wisten ze niet precies hoe ver ze waren. Na een echo zei de verlos dat het er niet goed uit zag, ook iets met een langzame hartslag oid. Ze mochten kiezen: afwachten tot het vanzelf los kwam of starten met de pillen. Ze hebben het afgewacht en na twee weken kwam er nog niks, maar ze voelde zich wel steeds zwangerder worden. Weer een echo gehad en het resultaat is nu bijna 3!

Ik wil je absoluut geen valse hoop geven! Maar dit schoot ineens zo door mijn hoofd. Ik hoop van harte dat het bij jullie net zo mag lopen als bij mijn collega :*
  maandag 15 januari 2018 @ 20:46:12 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176527862
He Loj wat rot! Sterkte!
pi_176531090
Loj, als ik jou was zou ik morgen de VK bellen om je vragen te stellen en waarom zij zo zeker is van dat dit een miskraam wordt. Zeker omdat er wel een hartslag is waargenomen, ook al was het onregelmatig en traag. Misschien komt dat inderdaad overeen met een kortere termijn en heb je belachelijk vroeg positief getest (je zou niet de eerste zijn op Fok)
Het zo heel naar zijn als jullie nu valse hoop hebben :* Als het dan zo is, kan je het maar beter weten en achter de rug hebben zo snel mogelijk, hoe verdrietig ook.

En inderdaad geen tampons. Mijn miskraam met 4,5 en 7 weken stelde niet heel veel meer voor als een (zware) menstruatie (voor mijn doen dan). Ik kom dat prima af met gewoon maandverband.
Sterke!

Peace, wat een bizar verhaal, dat er al tabletten worden geadviseerd terwijl er een hartslag is.
  Moderator maandag 15 januari 2018 @ 22:38:01 #298
382129 crew  Donna
pi_176531392
Eens met Fuchsia boven mij.

Verder gebruikte ik nooit maandverband en had van Libresse gehaald met 3 of 4 druppels op de verpakking. Dat was voldoende, ik had wel best veel bloedverlies de eerste dagen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 januari 2018 @ 22:43:39 #299
269689 crew  Viv
pi_176531522
Ik zou in ieder geval niet starten met pillen tot de hartactie verdwenen is (en dat liefst op 2 afzonderlijke echo-momenten). Ik duim ervoor dat de verloskundige het mis heeft, en anders alvast veel sterkte voor de komende tijd. :*
pi_176532622
Loj, ik had met de oudste een echo met toen 6+5, uiteindelijk bleek ik
5+6 weken te zijn. Traag hartje, wij zagen het niet eens de vk wel. We moesten rekening houden met beide opties het kon goed gaan maar ook een miskraam worden. Wij mochten gekkge een, weekje later al weer kijken en toen zagen we duidelijk een hartje kloppen.

Kan het niet zo zijn dat je een late eisprong had, wellicht met een latere innesteling? Ik snap dat je geen hoop wilt houden want het kan helaas ook fout zitten. Knuffels, hopelijk valt alles mee :*

Miskramen hier waren allen zoals een zwaardere menstruatie, maandverband was prima
♥ J & S
pi_176536759
Dank je wel voor de reacties :)
Het is gewoon afwachten... over 2 weken een afspraak bij de gyn, zodat ze meteen de pillen zou kunnen voorschrijven :)

Wel stom, want ik krijg iedere dag meer zwangerschapsklachtjes :') en heb nog geen mini aanwijzing dat er een miskraam aankomt :)

Maar vooral vind ik dat ik niet mag klagen. Ik vind het voor sommige hier, die al jaren bezig zijn veel erger.. Ik hou mij gewoon netjes aan de statistieken, 1 op de 3 is een miskraam...

Zo, ik ga nu een volgend topic openen en we gaan er super lang over doen om die vol te maken keej ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')