abonnement Unibet Coolblue
pi_167653910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 19:57 schreef chroestjov het volgende:

Ik geloof er niet in dat die paar duizend IS'ers die opeens bij de poorten van Palmyra verschenen zomaar uit de lucht zijn gevallen waardoor de coalitie die troepenbeweging niet heeft kunnen signaleren.
En Rusland/Syrië/Iran dan? Waarom hebben die niks gezien? _O-
pi_167653917
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Jaren 70 ja. Beetje met de tijd meegaan hoor. Pan-arabisme heeft zwaar gefaald en echt iets van de verleden tijd.
De huidige Arabische situatie in het midden oosten heeft juist laten zien dat Pan Arabisme het enige is dat werkt momenteel.... Arabieren van sunieten tot sjieten willen asad en saddam terug....
pi_167654049
Nasser :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:14:35 #54
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_167654188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Nasser :')
Hij heeft tenminste iets aan die zionisten proberen te doen itt tot die VS gesteunde wahhabi staten.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_167654296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:06 schreef Zahreddine het volgende:
Wahhabisme/politiek islamisme faalt nog zwaarder.
Klopt. Maar dat maakt niet dat jouw panarabisme niet zwaar gefaald heeft. Dat ligt al bij de schroothopen van de jaren 80 en heeft juist geleid tot een (valse) hoop op islamisme als politieke ideologie.

Je blijft maar in de jaren 70 hangen. En dat is typerend voor alle panarabisten en linkse bewegingen in de Arabische wereld overigens.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_167654322
Al heeft Nasser gefaald of niet, alle huidige leiders in MO komen niet in zijn buurt. Hij heeft tenminste z'n best gedaan.
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:20:19 #57
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_167654456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
Al heeft Nasser gefaald of niet, alle huidige leiders in MO komen niet in zijn buurt. Hij heeft tenminste z'n best gedaan.
Dit dus. In ieder geval beter dan heel die Saud dynastie samen
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_167654546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
Al heeft Nasser gefaald of niet, alle huidige leiders in MO komen niet in zijn buurt. Hij heeft tenminste z'n best gedaan.
ook de arabieren (net als de turken) moeten het verleden achter zich laten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167654570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:20 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Dit dus. In ieder geval beter dan heel die Saud dynastie samen
saudi dynastie staat (helaas) nog
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:23:11 #60
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_167654629
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

saudi dynastie staat (helaas) nog
Dankzij de VS en Israel
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_167654831
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:23 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Dankzij de VS en Israel
zo houdt iedereen in de internationale arena elkaar de hand boven het hoofd. what else is new?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167654931
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:21 schreef Slayage het volgende:
ook de arabieren (net als de turken) moeten het verleden achter zich laten.
Hebben ze gedaan. Zie de revoluties die in alle landen van onderop kwam in de eerste dagen met de wens tot een einde aan het tijdperk wat was ingezet vanaf de onafhankelijkheid tot 2011: dictatuur van de zogenaamde "grote leider" en in het kielzog daarvan zin familie als absolute alleenheersende dynastie in het land. Met alle gevolgen van dien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_167655500
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:28 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hebben ze gedaan. Zie de revoluties die in alle landen van onderop kwam in de eerste dagen met de wens tot een einde aan het tijdperk wat was ingezet vanaf de onafhankelijkheid tot 2011: dictatuur van de zogenaamde "grote leider" en in het kielzog daarvan zin familie als absolute alleenheersende dynastie in het land. Met alle gevolgen van dien.
het probleem was dat niet iedereen mee wilde de toekomst in en halsstarrig bleef vasthouden aan het systeem waar ze bekend mee waren. ook al wisten ze dat dat systeem door en door rot was.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167656096
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:38 schreef Slayage het volgende:
het probleem was dat niet iedereen mee wilde de toekomst in en halsstarrig bleef vasthouden aan het systeem waar ze bekend mee waren. ook al wisten ze dat dat systeem door en door rot was.
Je krijgt nooit iedereen mee. Je hebt altijd mensen die de status-quo preferen om welke redenen dan ook. Maar zoals je zegt weten vrijwel alle mensen van het normale volk dat het systeem helemaal verkankerd is door wat ze dagelijks ervaren. Als de economische factoren te slecht worden voor een massa is dat genoeg om ze tot wanhoop te drijven. Gezien het feit dat de Arabische wereld nog hard getroffen gaat worden door bijvoorbeeld klimaatveranderingen, droogte en verwoestijning en watergebrek en er geen goed beleid is dat de kop te bieden is het een kwestie van tijd tot het water weer tot de lippen staat en men de angst overwint.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_167656383
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je krijgt nooit iedereen mee. Je hebt altijd mensen die de status-quo preferen om welke redenen dan ook. Maar zoals je zegt weten vrijwel alle mensen van het normale volk dat het systeem helemaal verkankerd is door wat ze dagelijks ervaren. Als de economische factoren te slecht worden voor een massa is dat genoeg om ze tot wanhoop te drijven. Gezien het feit dat de Arabische wereld nog hard getroffen gaat worden door bijvoorbeeld klimaatveranderingen, droogte en verwoestijning en watergebrek en er geen goed beleid is dat de kop te bieden is het een kwestie van tijd tot het water weer tot de lippen staat en men de angst overwint.
oh ja absoluut. wat dat betreft is de arabische wereld een tikkende tijdbom. de europeanen wacht een nog grotere vluchtelingenstroom binnen deze generatie ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167656684
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:54 schreef Slayage het volgende:
oh ja absoluut. wat dat betreft is de arabische wereld een tikkende tijdbom. de europeanen wacht een nog grotere vluchtelingenstroom binnen deze generatie ^O^
Met de kleine wereld vandaag de dag gaat Europa nog veel en veel meer migratie meemaken ja. Men weet waar het wel beter is. En komt toch binnen. Eind van deze eeuw zal het Europees continent er heel anders uitzien qua demografie idd.

De Syriers die in NL nu zijn mogen blij zijn dat ze in zo'n goed land zijn terechtgekomen. De families die ik inmiddels ken weten dat ook. Syrië en de hele Arabische wereld gaan echt een ellendige toekomst tegemoet. Helaas. De grap is dat alle rijken in al die landen en ook Syrië wel hun geld in Europa hebben veilig of Amerika/Canada, en vaak dubbel paspoort of verblijfsvergunningen. Die zijn zo weg, en zolang de shit niet aan is nog profiteren ze lekker van het regime en de leiding mee alszijnde elite. Een van de redenen waarom ik die regimes en de elite zo haat.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_167657109
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Met de kleine wereld vandaag de dag gaat Europa nog veel en veel meer migratie meemaken ja. Men weet waar het wel beter is. En komt toch binnen. Eind van deze eeuw zal het Europees continent er heel anders uitzien qua demografie idd.

De Syriers die in NL nu zijn mogen blij zijn dat ze in zo'n goed land zijn terechtgekomen. De families die ik inmiddels ken weten dat ook. Syrië en de hele Arabische wereld gaan echt een ellendige toekomst tegemoet. Helaas. De grap is dat alle rijken in al die landen en ook Syrië wel hun geld in Europa hebben veilig of Amerika/Canada, en vaak dubbel paspoort of verblijfsvergunningen. Die zijn zo weg, en zolang de shit niet aan is nog profiteren ze lekker van het regime en de leiding mee alszijnde elite. Een van de redenen waarom ik die regimes en de elite zo haat.
ik denk dat er voor europa twee redelijke opties zijn. ook de arabische wereld opnemen in "europa", zeg maar een romeinse rijk part deux, waardoor de middellandse zee weer eer doet aan zijn naam. of een hele hoge muur bouwen en iedereen die over de muur wil komen afschieten en elke boot die deze kant op wilt varen meteen laten zinken. anders zal het een ongecontroleerde chaos worden. w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 december 2016 @ 22:13:16 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167657290
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat er voor europa twee redelijke opties zijn. ook de arabische wereld opnemen in "europa", zeg maar een romeinse rijk part deux, waardoor de middellandse zee weer eer doet aan zijn naam. of een hele hoge muur bouwen en iedereen die over de muur wil komen afschieten en elke boot die deze kant op wilt varen meteen laten zinken. anders zal het een ongecontroleerde chaos worden. w/
Optie 1 hebben de VS al geprobeerd ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_167657307
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Met de kleine wereld vandaag de dag gaat Europa nog veel en veel meer migratie meemaken ja. Men weet waar het wel beter is. En komt toch binnen. Eind van deze eeuw zal het Europees continent er heel anders uitzien qua demografie idd.

De Syriers die in NL nu zijn mogen blij zijn dat ze in zo'n goed land zijn terechtgekomen. De families die ik inmiddels ken weten dat ook. Syrië en de hele Arabische wereld gaan echt een ellendige toekomst tegemoet. Helaas. De grap is dat alle rijken in al die landen en ook Syrië wel hun geld in Europa hebben veilig of Amerika/Canada, en vaak dubbel paspoort of verblijfsvergunningen. Die zijn zo weg, en zolang de shit niet aan is nog profiteren ze lekker van het regime en de leiding mee alszijnde elite. Een van de redenen waarom ik die regimes en de elite zo haat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_167657319
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Optie 1 hebben de VS al geprobeerd ;(
met nafta bedoel je?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167657384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:13 schreef IPA35 het volgende:

[..]

de blanken gaan eraan! :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167657427
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

de blanken gaan eraan! :Y)
Die kans is er ja.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 27 december 2016 @ 22:16:00 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_167657437
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

met nafta bedoel je?
Bezetting van Irak..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_167657477
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die kans is er ja.
de blanke man zal veranderen in de getinte man. zeg maar net als de mocro's _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_167657513
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

de blanke man zal veranderen in de getinte man. zeg maar net als de mocro's _O-
Met dezelfde gedegenereerde cultuur :Y
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')