abonnement Unibet Coolblue
pi_167700035
Ik draag eigenlijk nooit broeken. Alleen jurkjes en rokjes. Vorige keer eigenlijk niet echt positie kleding nodig gehad. Jurkjes en rokjes rekken goed mee. Ik heb nu wel het idee dat het een stuk sneller groeit.
pi_167700049
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In 1985 waren de spijkerbroeken ook een heel flink stuk wijder dan nu :7 mijn moeder had drie positiekledingstukken ofzo. Maar omdat de hedendaagse mode zo loeistrak is moeten de meesten idd voor de termijnecho al aan het positiespul :')
Ode aan de tuinbroeken! :D
pi_167700366
Veel echosucces! *O*

Ik hoop dat ik de positie kleding nog even kan uitstellen tot begin van het voorjaar, gelukkig raakte ik de zwangerschapskilo's van R pas deze zomer kwijt, de meeste kleren hebben dus nog een beetje rek.

Zeg die Angelsound, vanaf wanneer hoor je daar wat op?
Ik heb dat ding de vorige zwangerschap gekregen toen ik al een eind op weg was en ben nu wel weer nieuwsgierig of ik wat hoor, naar wil mezelf ook niet overstuur maken omdat ik er te vroeg bij ben.
pi_167700804
Ik zit ook te denken om een Angelsound aan te schaffen. Lijkt me zo leuk om het hartje af en toe even te horen!
Ik voelde zonet plopjes O+ En eergisteren ook al maar toen twijfelde ik nog. Zo leuk O+

Ik draag al een paar weken positiekleding. Ben begonnen met shirtjes omdat mijn buik als eerste begon uit te dijen maar ik draag nu ook positiebroeken. Ik heb nog 1 normale spijkerbroek die past, maar die was ook wat wijder. Alle andere broeken passen niet meer of het zit gewoon niet meer lekker/goed.
pi_167701629
Even een vraag aan iedereen die ook een winterbaby krijgt / al heeft:
(Kind is bij oma, mama heeft besteldrang :+ )

Wat is nu echt onmisbaar voor baby's in de winter? Dreumes is van mei en was dus al niet meer supermini toen het weer koud begon te worden. Is een voetenzak voor in de Maxicosi bijvoorbeeld echt een must? Slofjes, handschoenen? Dreumes droeg altijd alleen maar sokken. :D Hoe maak ik de kinderwagen op als het echt koud is? Ervaringen en andere tips zijn zeer welkom. ^O^
pi_167701758
Berenpakje natuurlijk :+
In de kinderwagen lekker een zak die goed dicht kan, dan zijn slofjes ook niet nodig.

Overigens las ik besteldrang op dezelfde manier als nesteldrang :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_167701847
Mijn winterbaby had een berenpak met voetjes. Als we naar buiten gingen kreeg hij die aan met een gebreide muts op zijn hoofd. Ik had een lekker warm dekentje en lakentje in de kinderwagen bak en dat dekentje gebruikte ik ook voor de maxi-cosi. Ik heb geen zak gehad voor de maxi-cosi. Wel verwarmde ik de wagenbak voor met een kruik als het echt heel koud was. Maar vorige winter was het niet vaak heel koud eerlijk gezegd.
pi_167701897


Dekentje erover en klaar :P

18 jaar geleden, d'awww
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167702109
Bij R sloeg het weer net om toen ze geboren was. Wel ging ze mee naar huis in de vrieskou in een voorverwarmde MC, man moest auto vast warm laten draaien en verder bij gebrek aan voetenzak in een berenpakje, met omslagdoek en mijn trui en een handdoek er extra omheen. Dus stop warme dingen in je ziekenhuistas.

O ja tussen twee weeën naar buiten gaan en er dan achter komen dat de auto nog gekrabt moet worden, ook niet tof.

Verder zaten we in de kraamtijd al in de tuin en dan had ze in de kinderwagen berenpakje, dekentje, kruik onderaan, muts op en het dekje van de wagen. Dat was genoeg.
pi_167702155
Plopjes O+

Mijn kleding was voor de zwangerschap al een beetje aan de krappe kant :@ snel aan de positie kleding dus deze keer.

Kijken jullie ook vier handen op een buik? Wat een verhalen zeg...
pi_167702224
Mnoh dat slaperige hoofdje. O+

Oké, warm pakje en gewoon een dekentje it is dan! Thanks. ^O^

Ingee. :X Dat krabben zit na bijna 3 jaar nog niet in mijn systeem. Voordat we naar dit huis verhuisden woonden we in een appartement met parkeergarage, nooit krabben dus. Nu sta ik nog regelmatig te vloeken van binnen zodra ik buiten kom omdat ik weer eens te laat vertrokken ben en nog moet krabben. _O-
pi_167702271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:35 schreef Selvaria het volgende:
Even een vraag aan iedereen die ook een winterbaby krijgt / al heeft:
(Kind is bij oma, mama heeft besteldrang :+ )

Wat is nu echt onmisbaar voor baby's in de winter? Dreumes is van mei en was dus al niet meer supermini toen het weer koud begon te worden. Is een voetenzak voor in de Maxicosi bijvoorbeeld echt een must? Slofjes, handschoenen? Dreumes droeg altijd alleen maar sokken. :D Hoe maak ik de kinderwagen op als het echt koud is? Ervaringen en andere tips zijn zeer welkom. ^O^
Ik heb onze voetenzak met flanel voering echt heel veel gebruikt, ze lag er ook mee in de wandelwagen bijvoorbeeld. Heerlijk warm. Slofjes en handschoenen dus nooit gebruikt vanwege die zak. Dikke sokken of sloffen lijkt me wel handig als je niet altijd zo'n zak gaat gebruiken.
E past met dr beentjes nu nog in de zak, komt tot haar middel dus mijn schoonmoeder gebruikt 'm nu nog in haar wandelwagen. Jasje aan, mutsje op en klaar.
Verder: bedje goed voorverwarmen (elke keer) is aan te raden. En als je baby bij het verschonen veel huilt heeft hij/zij het wss koud op het aankleedkussen :+.
pi_167703078
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:56 schreef Selvaria het volgende:
Mnoh dat slaperige hoofdje. O+

Oké, warm pakje en gewoon een dekentje it is dan! Thanks. ^O^

Ingee. :X Dat krabben zit na bijna 3 jaar nog niet in mijn systeem. Voordat we naar dit huis verhuisden woonden we in een appartement met parkeergarage, nooit krabben dus. Nu sta ik nog regelmatig te vloeken van binnen zodra ik buiten kom omdat ik weer eens te laat vertrokken ben en nog moet krabben. _O-
Let erop dat pakjes ervoor zorgen dat de gordels minder strak zitten, dit kan dus gevaarlijk zijn!

Je kan beter een voetenzak nemen, dan zit de baby in de voetenzak in de gordels, met t bovenste deel voetenzak erop, en dan zitten de gordels strakker :Y




[ Bericht 14% gewijzigd door tombolafan op 29-12-2016 12:35:02 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167703554
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig. :')
pi_167703786
Ga je trouwens met een hoogzomer baby ook nog met kruiken en mutsjes aan de slag?

Het duurt nog even, maar ik kan me daar dan weer geen voorstelling van maken.
  donderdag 29 december 2016 @ 12:48:07 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_167703813
Ingee, ik hoorde m al vanaf 8+5 ongeveer. Is wel echt flink zoeken dan, maar sindsdien altijd gevonden.
disclaimer
  donderdag 29 december 2016 @ 12:49:50 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_167703870
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig. :')
nee hoor. Ik vond de voetenzak echt een uitkomst. Baby's zweten niet zo snel ;)
disclaimer
pi_167703882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig. :')
dan kun je m openritsen of een stukje eraf doen. Ik vond t vooral handig dat t niet eraf geschopt kon worden :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167704249
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:47 schreef ingee het volgende:
Ga je trouwens met een hoogzomer baby ook nog met kruiken en mutsjes aan de slag?

Het duurt nog even, maar ik kan me daar dan weer geen voorstelling van maken.
De kruiken en mutsjes zijn niet zozeer weersafhankelijk maar baby afhankelijk... Saar is van 31 juli, was heel warm toen (schijnt) en toch had ze de 1e 2 dagen een mutsje op.
Kruiken nooit gebruikt want ze bleef keurig op temp.
S. 2014
J. 2016
pi_167705040
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 12:40 schreef Selvaria het volgende:
Maar zweten ze niet vreselijk in zo'n voetenzak in de cosi? Dat idee heb ik namelijk altijd wel, is een dun vestje met daaroverheen een dekentje gefrot dan niet fijner of is dat juist weer koud? Ik vind het maar lastig. :')
Ik vond de voetenzak ook geweldig. Geen armpjes in mouwtjes frotten, maar gewoon kind tot aan de nek in de zak, heerlijk. Als de auto op temperatuur is niet vergeten de zak een beetje losser/open te doen :@
pi_167705312
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 13:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De kruiken en mutsjes zijn niet zozeer weersafhankelijk maar baby afhankelijk... Saar is van 31 juli, was heel warm toen (schijnt) en toch had ze de 1e 2 dagen een mutsje op.
Kruiken nooit gebruikt want ze bleef keurig op temp.
Ja, heel erg baby afhankelijk. Wij hadden heel warm weer bij beide meiden en evengoed hadden we altijd twee kruiken, dikke dekentjes en mutsjes nodig om ze op temperatuur te houden.
pi_167705444
Bedankt voor jullie ervaringen! Berenpakje en tweedehands Wallaboo ( O+ hadden we voor dreumes in de wandelwagen vorige winter ook, heerlijk ding) zijn onderweg. :7

Ingee, ook in de zomer kan het 's nachts flink afkoelen en het ligt absoluut ook aan de baby zelf. Ik zou wel gewoon weer kruiken en een mutsje of 2 in huis halen en van daaruit verder kijken.
  donderdag 29 december 2016 @ 13:53:24 #223
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_167705844
:( wat typen jullie snel..... hoe ga ik dat ooit bijhouden en ook nog eens onthouden zodat ik inhoudelijk kan reageren :@ :')
pi_167706060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 13:53 schreef dobbey het volgende:
:( wat typen jullie snel..... hoe ga ik dat ooit bijhouden en ook nog eens onthouden zodat ik inhoudelijk kan reageren :@ :')
Gewoon reageren op wat je wel onthoudt of wat je interessant vind.

Edit: dt fout :P
pi_167708097
Ik heb voor mijn mei baby nooit een voetenzak gebruikt. Voor april is dat vast ook niet nodig toch?

Echo net was zo mooi O+ M'n kleine, beweeglijke meisje O+ Ze draait alle kanten op, dat voelde ik al maar nu zagen we het ook :D
Zal zo even een fotootje inscannen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')