abonnement Unibet Coolblue
pi_167618224
Ik wist niet waar ik dit moest plaatsten maar ben benieuwd naar jullie meningen.

Een aantal vrienden/familie van Murphy Lekkerkerder, Brian Pestman en Matthijs Hofstra uit de gemeente Hoogezand-Sappemeer willen een stille tocht organiseren hoorde ik net.

De 3 jongeren kwamen zaterdagavond om het leven bij een auto-ongeluk in Groningen.

Wie vind wel of niet dat een stille toch er hoort te komen?
pi_167618263
Het is aan de vrienden bekenden en familie om daar wat van te vinden
pi_167618269
Wat maakt het nou uit wat wij vinden?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167618286
Mij maakt het ook niet uit maar op facebook is nogal een discussie/ruzie gaande hierover. Velen vinden het een belachelijk idee gezien er geen misdrijf is gepleegd.
pi_167618313
Prima toch?
Verschrikkelijk ongeluk, drie jongen gasten (kinderen) die omkomen. Dat oneerlijke verlies doet heel veel voor een gemeenschap. Dus ik begrijp wel dat ze dit willen uiten en delen

quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:26 schreef N.icka het volgende:
Het is aan de vrienden bekenden en familie om daar wat van te vinden
oneens!
pi_167618323
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:27 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Mij maakt het ook niet uit maar op facebook is nogal een discussie/ruzie gaande hierover. Velen vinden het een belachelijk idee gezien er geen misdrijf is gepleegd.
ow. Ok..
pi_167618357
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
Prima toch?
Verschrikkelijk ongeluk, drie jongen gasten (kinderen) die omkomen. Dat oneerlijke verlies doet heel veel voor een gemeenschap. Dus ik begrijp wel dat ze dit willen uiten en delen

[..]

oneens!

waar ben je het oneens mee ?
  maandag 26 december 2016 @ 14:30:27 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167618361
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:27 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Mij maakt het ook niet uit maar op facebook is nogal een discussie/ruzie gaande hierover. Velen vinden het een belachelijk idee gezien er geen misdrijf is gepleegd.
Laat het dan lekker op facebook..
Huillie gedrag om een stel kinderen die net hun rijbewijs hebben en te hard over een industrieterrein rijden in de nacht bij nat weer..

Jammer voor hun nabestaanden.. meer niet..

Die miljoenmiljard berichten op rtvnoord is al veel te veel..
pi_167618531
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:30 schreef N.icka het volgende:

[..]

waar ben je het oneens mee ?
Met jouw posting. Daarom quote ik die posting en flikkker ik daaronder mijn mening (in dit geval maar één woord). Soms zie je narcistische heikneuters postings in meerdere gedeeltes knippen en onder elk stuk tekst/quote een reactie te plaatsen
pi_167618565
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Laat het dan lekker op facebook..
Huillie gedrag om een stel kinderen die net hun rijbewijs hebben en te hard over een industrieterrein rijden in de nacht bij nat weer..

Jammer voor hun nabestaanden.. meer niet..

Die miljoenmiljard berichten op rtvnoord is al veel te veel..
Hoeveel mensen besturen tegelijkertijd een auto?
  maandag 26 december 2016 @ 14:39:16 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_167618569
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Met jouw posting. Daarom quote ik die posting en flikkker ik daaronder mijn mening (in dit geval maar één woord). Soms zie je narcistische heikneuters postings in meerdere gedeeltes knippen en onder elk stuk tekst/quote een reactie te plaatsen
maar waarom ben je het dan oneens met mij ?
  maandag 26 december 2016 @ 14:41:06 #12
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_167618602
Net je rijbewijs, stoer doen, te hard rijden, gordel niet om. Tja. Best erg enzo maar het had voorkomen kunnen worden.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  maandag 26 december 2016 @ 14:41:41 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167618615
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoeveel mensen besturen tegelijkertijd een auto?
Hoeveel jongeren zitten te ouwehoeren in een auto terwijl ze gaan stappen?
Hoeveel ervaring heeft iemand van 18/19 met het rijgedrag van een (veel te dikke) auto vol met mensen?

Learn it the hard way als je blind bent voor adviezen...
  maandag 26 december 2016 @ 14:43:09 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167618648
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:41 schreef Roland_Deschain het volgende:
Net je rijbewijs, stoer doen, te hard rijden, gordel niet om. Tja. Best erg enzo maar het had voorkomen kunnen worden.
Dit dus.. of ze wel of geen gordel droegen weet ik niet.. dat het te hard is gegaan wel... ik ken die weg op mn duimpje..
Sterker.. de familie Pestman is mij niet geheel onbekend..
pi_167618649
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:39 schreef N.icka het volgende:

[..]

maar waarom ben je het dan oneens met mij ?
Heel simpel. Omdat je dan kolderieke toestanden krijgt waarbij 100 mensen in een stille tocht lopen omdat een diehard crimineel verzopen is tijdens zijn vlucht voor de politie.

Nogal obvious, mensen kunnen niet per se met gezond verstand nadenken. En dit soort excessen (deze van de OP een beetje ook) haalt alle glans van stille tochten weg
pi_167618743
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dit dus.. of ze wel of geen gordel droegen weet ik niet.. dat het te hard is gegaan wel... ik ken die weg op mn duimpje..
Sterker.. de familie Pestman is mij niet geheel onbekend..
En jij bent nog nooit bij een vriend ingestapt die een beetje te ver ging en dus heb jij tot op heden als passagier zijnde altijd de auto volledig onder controle gehad?

Natuurlijk vriend.
  maandag 26 december 2016 @ 14:54:44 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167618854
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 14:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En jij bent nog nooit bij een vriend ingestapt die een beetje te ver ging en dus heb jij tot op heden als passagier zijnde altijd de auto volledig onder controle gehad?

Natuurlijk vriend.
Jawel.. maar ik heb gelukkig zo'n ding met tanden.. wat ze ook wel een mond noemen..
Maarja ik ben dan ook nooit een voetbalpetje met een te dikke bmw geweest..

pi_167619139
Dit soort discussies trekken altijd een hoop mensen aan die het zelf allemaal beter hebben gedaan en precies denken te weten hoe het gegaan is.

Die gaan er al bij voorbaat vanuit dat er (veel) te hard gereden is, alcohol / drugs in het spel is geweest. Ik acht dit zelf overigens ook aannemelijk, maar ga dat niet keihard lopen roepen, ten eerste omdat het me niet zo veel interesseert en ten tweede omdat ik geen bewijs heb.

Maar wat ik dus wilde zeggen : je zult wel weer een hoop mensen tegen komen die vinden dat het niet zielig is omdat ze misschien te hard hebben gereden. Alsof ze zelf nooit zoiets hebben gedaan in het leven, en alsof daar dan maar meteen de dood op hoort te staan.

Ben zelf een van de meer verantwoordelijke types van mijn vriendengroep maar ik heb ook wel eens ergens (veel) te hard gereden. Vooral toen ik een 18 jarige dombo was die net het rijbewijs had en dacht dat ik perfect wist hoe ik een auto onder controle moest houden. En zo zijn er nog veel meer mensen die wel eens domme dingen hebben gedaan, maar die dan gelukkig bij de 99 % horen waarbij het niet mis gaat. Beetje makkelijk om te gaan schreeuwen bij anderen dat het hun 'verdiende loon' is.
  maandag 26 december 2016 @ 15:10:25 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167619178
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 15:08 schreef Dorpspastoor het volgende:
Dit soort discussies trekken altijd een hoop mensen aan die het zelf allemaal beter hebben gedaan en precies denken te weten hoe het gegaan is.

Die gaan er al bij voorbaat vanuit dat er (veel) te hard gereden is, alcohol / drugs in het spel is geweest. Ik acht dit zelf overigens ook aannemelijk, maar ga dat niet keihard lopen roepen, ten eerste omdat het me niet zo veel interesseert en ten tweede omdat ik geen bewijs heb.

Maar wat ik dus wilde zeggen : je zult wel weer een hoop mensen tegen komen die vinden dat het niet zielig is omdat ze misschien te hard hebben gereden. Alsof ze zelf nooit zoiets hebben gedaan in het leven, en alsof daar dan maar meteen de dood op hoort te staan.

Ben zelf een van de meer verantwoordelijke types van mijn vriendengroep maar ik heb ook wel eens ergens (veel) te hard gereden. Vooral toen ik een 18 jarige dombo was die net het rijbewijs had en dacht dat ik perfect wist hoe ik een auto onder controle moest houden. En zo zijn er nog veel meer mensen die wel eens domme dingen hebben gedaan, maar die dan gelukkig bij de 99 % horen waarbij het niet mis gaat. Beetje makkelijk om te gaan schreeuwen bij anderen dat het hun 'verdiende loon' is.
Waar word het gezegd dat het hun verdiende loon is dan?
En trekt het jou ook niet aan?
Ben je zelf nu ook niet heel hard aan het schreeuwen?
Waarom post je hier als je het niet interesseert?
  maandag 26 december 2016 @ 15:11:42 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_167619200
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 14:27 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Mij maakt het ook niet uit maar op facebook is nogal een discussie/ruzie gaande hierover. Velen vinden het een belachelijk idee gezien er geen misdrijf is gepleegd.
Hebben diegenen met kerst niets beters te doen dan zich druk maken over iets dat de vrienden/familie van de omgekomen jongens kennelijk graag willen?
Wat ben je voor droeftoeter als je mensen dat niet gunt?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_167619357
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 15:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waar word het gezegd dat het hun verdiende loon is dan?
En trekt het jou ook niet aan?
Ben je zelf nu ook niet heel hard aan het schreeuwen?
Waarom post je hier als je het niet interesseert?
Het interesseert me niet wat de oorzaak is van het ongeval, wel dat er drie jonge mensen zijn omgekomen.

En dat kun je indirect afleiden uit de reacties op Facebook van mensen die een stille tocht overdreven vinden. Omdat die mensen er (standaard) al vanuit gaan dat ze wel iets fout zullen hebben gedaan. Als je een beetje fatsoen in je reet hebt ga je niet zitten zeiken dat er een stille tocht wordt gehouden. Maar die schreeuwerds doen al allerlei aannames voordat ze weten hoe de feiten liggen.

En zelfs al zouden ze drank op hebben of weet ik wat, dan nog is een stille tocht i.m.o. op zijn plaats.
  maandag 26 december 2016 @ 15:46:03 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167619811
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 15:20 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

Het interesseert me niet wat de oorzaak is van het ongeval, wel dat er drie jonge mensen zijn omgekomen.

En dat kun je indirect afleiden uit de reacties op Facebook van mensen die een stille tocht overdreven vinden. Omdat die mensen er (standaard) al vanuit gaan dat ze wel iets fout zullen hebben gedaan. Als je een beetje fatsoen in je reet hebt ga je niet zitten zeiken dat er een stille tocht wordt gehouden. Maar die schreeuwerds doen al allerlei aannames voordat ze weten hoe de feiten liggen.

En zelfs al zouden ze drank op hebben of weet ik wat, dan nog is een stille tocht i.m.o. op zijn plaats.
Geen idee ik heb geen facebook.. daarom zeg ik ook altijd dat ze het daar maar moeten laten..

Waarom zou een stille tocht op zn plaats zijn? Dat zie ik meer als een actie bij zinloos geweld oid..
Waarom zou je er anderen mee belasten (de plek waar die tocht moet gaan plaatsvinden)
Nu moet ik stoppen als ik erlangs wil omdat mensen niet normaal kunnen rijden?

Dan kun je overal wel een stille tocht voor gaan houden..
En helemaal prima om die lui te eren en te herdenken hoor.. maar doe dat lekker met/onder elkaar.. (wat ook al gebeurt is) en wees een ander niet tot last..
pi_167620447
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 15:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Geen idee ik heb geen facebook.. daarom zeg ik ook altijd dat ze het daar maar moeten laten..

Waarom zou een stille tocht op zn plaats zijn? Dat zie ik meer als een actie bij zinloos geweld oid..
Waarom zou je er anderen mee belasten (de plek waar die tocht moet gaan plaatsvinden)
Nu moet ik stoppen als ik erlangs wil omdat mensen niet normaal kunnen rijden?

Dan kun je overal wel een stille tocht voor gaan houden..
En helemaal prima om die lui te eren en te herdenken hoor.. maar doe dat lekker met/onder elkaar.. (wat ook al gebeurt is) en wees een ander niet tot last..
Dit is gewoon dom gelul.
pi_167620542
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 16:22 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

Dit is gewoon dom gelul.
Goeie argurmentatie zeg.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_167620566
Dit is een gebeurtenis die een enorme impact heeft op een grote gemeenschap. Niet gek dat de behoefte wordt gevoeld om een stille toch te organiseren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')