abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167578978


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Geef even aan in welk stadium van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk? Of is de gehele planning al rond ? Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht ? Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons. :Y

Wijzigingen of vragen ?
Meldt het dan even in : K&W / [K&W] [FB Deel II] Feedback mag hier gegeven worden !
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167579025
Een nieuw topic *O*

Gisteren kwam ik aan, iedereen was boven al bezig en ik voel me toch een druppel op mijn neus vallen in de woonkamer. Kijk ik naar boven, het hele plafond vol met druppels! :o Ik had het echte "drama" gemist maar mijn pa had perongelIjk de waterleiding stuk gezaagd. Oeps :D

De verwarming werkt wel nu. Heb nog wat muurtjes in de verf gezet. Gaat de goede kant op!
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 19:03:30 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_167581654
De advertentie voor op Funda is bijna klaar, kan al inloggen *O* !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_167586801
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:37 schreef Fripsel het volgende:
Een nieuw topic *O*

Gisteren kwam ik aan, iedereen was boven al bezig en ik voel me toch een druppel op mijn neus vallen in de woonkamer. Kijk ik naar boven, het hele plafond vol met druppels! :o Ik had het echte "drama" gemist maar mijn pa had perongelIjk de waterleiding stuk gezaagd. Oeps :D

De verwarming werkt wel nu. Heb nog wat muurtjes in de verf gezet. Gaat de goede kant op!
:o Makkelijk op te lossen?
pi_167586811
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2016 19:03 schreef Renesite het volgende:
De advertentie voor op Funda is bijna klaar, kan al inloggen *O* !
Nu de orv nog rond krijgen.. :%
pi_167586821
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 december 2016 22:20 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

:o Makkelijk op te lossen?
Waterleiding dicht draaien, stuk buis vervangen. En gelukkig was het huis echt gort gort droog. Dus verder geen waterschade. Vooral een hartverzakking voor mij. :D
pi_167586835
Vervolgens wel meteen mijn buurman leren kennen toen ik ipv een kannetje suiker om water voor mn waterkoker kwam vragen. :D
pi_167586983
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 22:21 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waterleiding dicht draaien, stuk buis vervangen. En gelukkig was het huis echt gort gort droog. Dus verder geen waterschade. Vooral een hartverzakking voor mij. :D
Ah gelukkig! Ik zou echt kapot gaan :')
pi_167588548
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:34 schreef Bartjebart het volgende:
Gisteren de sleutel gekregen, vandaag de keuken eruit :D
Gefeliciteerd!! Bekend huis, die ben ik op Funda ook tegengekomen :)

Zelf ook een huis gekocht, ook ergens in dat oosten van NL. Hypotheek gedoe nu bijna overleefd, offerte is binnen. Durf nog niet helemaal te juichen, maar het lijkt goed te komen.
Ondertussen wordt mijn huurwoning gerenoveerd, buitenkant is al in de steigers.

Nu rondkijken voor vloeren, behang, bank, keukens..... pfff... Ik kom er echt nog niet helemaal uit.
pi_167588639
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 23:41 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Bekend huis, die ben ik op Funda ook tegengekomen :)

Zelf ook een huis gekocht, ook ergens in dat oosten van NL. Hypotheek gedoe nu bijna overleefd, offerte is binnen. Durf nog niet helemaal te juichen, maar het lijkt goed te komen.
Ondertussen wordt mijn huurwoning gerenoveerd, buitenkant is al in de steigers.

Nu rondkijken voor vloeren, behang, bank, keukens..... pfff... Ik kom er echt nog niet helemaal uit.
Op gegeven moment is het zoveel dat je het gewoon even niet meer weet he. :@
pi_167588800
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 23:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Op gegeven moment is het zoveel dat je het gewoon even niet meer weet he. :@
Precies... En het moet ook nog allemaal perfect zijn en bij elkaar passen... bwuh...

Kan me helemaal voorstellen dat je met zo'n waterleiding probleem ook echt even een momentje had. Gelukkig wel weer goed opgelost!
pi_167700580
leuk, een casco nieuwbouwwoning gekocht (niet VON want gekocht van de oorspronkelijke koper die er toch niet zelf gaat wonen). Nou zit ik met een ingewikkeld dilemma: in de concept koopakte (nog niet getekend voor alle duidelijkheid) staat bij ontbindende voorwaarden als financieringsvoorbehoud de casco prijs. Onze financieel adviseur zegt dat je daar de totale taxatiewaarde van koopprijs + meerwerk moet opnemen, anders zou je in theorie in de situatie kunnen komen dat de bank wel de casco prijs wil financieren maar niet de verbouwing die toch echt nodig is... en daar wil je niet wonen. Heeft ie een punt lijkt mij. De aankoopmakelaar schetst juist dat hij denkt dat dit voor onrust bij de verkoper gaat zorgen, en raadt ons dit af omdat dit vrijwel altijd gewoon meegefinancierd wordt door de bank. Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen op dit vlak.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  donderdag 29 december 2016 @ 10:59:02 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167700748
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:50 schreef knuppelhout het volgende:
leuk, een casco nieuwbouwwoning gekocht (niet VON want gekocht van de oorspronkelijke koper die er toch niet zelf gaat wonen). Nou zit ik met een ingewikkeld dilemma: in de concept koopakte (nog niet getekend voor alle duidelijkheid) staat bij ontbindende voorwaarden als financieringsvoorbehoud de casco prijs. Onze financieel adviseur zegt dat je daar de totale taxatiewaarde van koopprijs + meerwerk moet opnemen, anders zou je in theorie in de situatie kunnen komen dat de bank wel de casco prijs wil financieren maar niet de verbouwing die toch echt nodig is... en daar wil je niet wonen. Heeft ie een punt lijkt mij. De aankoopmakelaar schetst juist dat hij denkt dat dit voor onrust bij de verkoper gaat zorgen, en raadt ons dit af omdat dit vrijwel altijd gewoon meegefinancierd wordt door de bank. Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen op dit vlak.
Ik zou daar zeker de totale hypotheek die je nodig hebt laten neerzetten.
Die aankoopmakelaar kan zoveel zeggen. Het is niet zijn probleem als de bank niet meer wil financieren.

Mijn ervaring met nieuwbouw is inderdaad dat je meerwerk waardevermeerdering is dus dat je het wel krijgt (tot die max van nu 102 en zometeen 101%) maar ik zou liever zelf rustig zitten dan dat het me boeit wat de verkoper er van vindt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167701000
das precies mijn idee. we hebben een hele fijne, degelijke aankoopmakelaar maar inderdaad: zijn belang is de deal zsm sluiten, zonder teveel gedoe. niet dat dat per se doelbewust een slecht advies hoeft te zijn, maar mijn belang is toch net anders dan dat van hem
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_167718815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:50 schreef knuppelhout het volgende:
leuk, een casco nieuwbouwwoning gekocht (niet VON want gekocht van de oorspronkelijke koper die er toch niet zelf gaat wonen). Nou zit ik met een ingewikkeld dilemma: in de concept koopakte (nog niet getekend voor alle duidelijkheid) staat bij ontbindende voorwaarden als financieringsvoorbehoud de casco prijs. Onze financieel adviseur zegt dat je daar de totale taxatiewaarde van koopprijs + meerwerk moet opnemen, anders zou je in theorie in de situatie kunnen komen dat de bank wel de casco prijs wil financieren maar niet de verbouwing die toch echt nodig is... en daar wil je niet wonen. Heeft ie een punt lijkt mij. De aankoopmakelaar schetst juist dat hij denkt dat dit voor onrust bij de verkoper gaat zorgen, en raadt ons dit af omdat dit vrijwel altijd gewoon meegefinancierd wordt door de bank. Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen op dit vlak.
De bank verwacht toch nog een taxatie van de woning? Lijkt mij dat je de verbouwingsplannen daarin mee kunt nemen en dat deze waardevermeerderend zijn?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_167719572
Hier begint het ergens op te lijken. De verwarming brand, het plafond in de keuken is vervangen. Er zijn wat muurtjes geschilderd, het laminaat is in huis gehaald, mijn bed staat in elkaar en ik heb wat spullen verhuisd. Nu even alles aan kant gemaakt, morgen even bijkomen en van het weekend oud en nieuw vieren.

En dan volgende week verder schilderen, de laminaatvloer en de keuken erin. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167782937
Gaat lekker Fripsel!

Hier helaas uitstel moeten geven aan de kopers van ons huis. Ze zeggen nog maximaal 5 werkdagen nodig te hebben voor het finale akkoord. Ze hebben tot aanstaande donderdag 17:00. Dan hebben ze 8 weken -1 dag gehad. Best veel als je al vanaf dag 1 zegt: we hebben het bijna rond. Ook omdat we dus achteraf hoorden dat ze pas nadat ze met ons akkoord waren naar een hypotheek adviseur zijn gegaan. Dat mag natuurlijk, maar zeg dan niet tijdens het onderhandelen dat de financiering er al goed op staat.....in mijn boekje is dat liegen. Kortom wij zijn nu ook zo flexibel als een muur of zoiets. Donderdag....PUNT, ben erg benieuwd want die PUNT moet natuurlijk gewoon een komma worden vrees ik.

Vrijdag loopt ons voorbehoud nog steeds af, woensdag is er contact tussen die makelaar en onze aankoopmakelaar en financieel adviseur.
Onze bank is ook wat verward die zagen 90% van ons eigen vermogen over het hoofd. Gelukkig lette onze adviseur wel op. Onze stukken zijn verder al beoordeeld dus ik ga er nog steeds van uit dat het goedkomt, maar wat was ik graag al officieel klaar geweest!
pi_167787334
He wat balen exode, het zal heus allemaal wel goed komen, maar het is toch een hoop gedoe aan je hoofd zo. Hopelijk is het snel rond en kun je je dan weer lekker focussen op de leuke dingen, verhuizen en de plannen met het nieuwe huis! Ik lurk in oud en heb daar een keer de link voorbij zien komen, prachtig huis waar jullie heen gaan!
pi_167834617
YES! Financiering van de kopers is rond! Nu wij nog....we hebben nog tot vrijdag. Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.
pi_167836369
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:36 schreef exode het volgende:
YES! Financiering van de kopers is rond! Nu wij nog....we hebben nog tot vrijdag. Ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.
*O*
pi_167879853
YES! Ook wij zij rond, vanochtend de offerte ontvangen :) 2 dagen voor het voorbehoud, niet verwacht, dus extra fijn!
Nu kan al het regelwerk echt gaan beginnen! :)
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:20:28 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_167880133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:12 schreef exode het volgende:
YES! Ook wij zij rond, vanochtend de offerte ontvangen :) 2 dagen voor het voorbehoud, niet verwacht, dus extra fijn!
Nu kan al het regelwerk echt gaan beginnen! :)
Gefeliciteerd, wat een opluchting of niet dan? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_167895777
Zo echt wel monsterd!

Nu op naar ruimtebesparende oplossingen in met name de keuken en badkamer. Gelukkig bestaat Pinterest ;)
Ik zal vorderingen over het 'klussen' en inrichten hier posten. :)
pi_167972055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:34 schreef exode het volgende:
Zo echt wel monsterd!

Nu op naar ruimtebesparende oplossingen in met name de keuken en badkamer. Gelukkig bestaat Pinterest ;)
Ik zal vorderingen over het 'klussen' en inrichten hier posten. :)
Pinterest is echt super. En gewoon een beetje ronddwalen in allerlei winkels is ook heel handig. (Maar kost veel tijd).

Ik heb mijn oude woning bijna leeg. Helaas moet ik 2x verhuizen, mijn spullen gaan even de opslag in. Ik kan pas eind januari mijn woning in, en moet al eerder mijn huis uit.
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 11:06:58 #25
447051 crew  Peejtur
pi_167972216
Komende dinsdag krijgen wij sleutel van ons huis eindelijk. Zou afgelopen maandag al zijn maar door vertraging allemaal later. Hypotheker had eindejaarsvertraging. Hebben 3 weken langer moeten wachten totdat 100% zeker was dat we hem hadden. Hierop alles on hold moeten zetten totdat er zekerheid was.

Het huis van mijn vriendin was sneller verkocht dan verwacht en ze moet er ook sneller uit dan verwacht waardoor we dus voor 22 februari over moeten zijn.

De vloer van huiskamer moet voor die tijd zijn geschuurd en gelakt, badkamer boven verbouwd, wc beneden ook, alle vloeren opnieuw gelegd en iig 1 slaapkamer moet klaar zijn. Dat wordt aardig aanpoten.

Midden maart zal de keuken pas komen, toen we bestelden onder voorbehoud was dit nog midden februari en dus voor het verhuizen, dus we moeten nog even primitief koken aan het begin haha.

Maar kan niet wachten! *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door Peejtur op 08-01-2017 12:06:30 ]
pi_167997534
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Pinterest is echt super. En gewoon een beetje ronddwalen in allerlei winkels is ook heel handig. (Maar kost veel tijd).

Ik heb mijn oude woning bijna leeg. Helaas moet ik 2x verhuizen, mijn spullen gaan even de opslag in. Ik kan pas eind januari mijn woning in, en moet al eerder mijn huis uit.
Oh das wel vervelend dat het eerst de opslag in moet.

We gaan de komende weken besteden aan alles goed uitdenken en we gaan binnenkort meten in het nieuwe huis. Dan kunnen we los :)
pi_167997697
Ik moet alles van mijn ex naar mijn huis verhuizen, maar we hebben geen ruzie en willen eigenlijk ook gewoon vrienden blijven dus mijn spullen mogen grotendeels daar blijven tot alle vloeren liggen. En hij wil ook af en toe komen kijken hoe het ervoor staat en dan neemt hij weer wat spullen mee. Wel prettig.

Hier zit de keuken er in groffe lijnen in. Dus nu kan ik die af gaan werken. De woonkamer is geschilderd en de vloer ligt erin. Ook echt super fijn. Dus nu moet ik boven nog muren en houtwerk schilderen. En behangen. De badkamer moet gedaan worden. En dan kan er boven vloerbedekking in. En dan heb ik nog een berg meubels om te schilderen. In het voorjaar de schuur opknappen, een deel van de tuin bestraten en een moestuin aanleggen. En zo ben ik nooit meer klaar denk ik.. :+
pi_168047912
Zaterdagochtend gaan we meten in ons nieuwe huis *) Voelde me wat bezwaard om het te vragen maar de bewoonster reageerde heel positief dat ze de koffie klaar zet voor ons.
Met name mijn vrouw wil het echt nog een keer zien en goed meten om tot beslissingen te komen over kleuren op de muren en kasten in met name de speelkamer.

Vanmiddag komt een verhuisbedrijf om een offerte te kunnen maken. Ik ben al overladen met online offertes overigens. Dit bedrijf is via via met een leuke korting :D ^O^

En verder gaat de opruimwoede hier door, er moet nog best veel weg.
pi_168243904
Zaterdag dus gaan meten in ons nieuwe huis, we zijn nog steeds helemaal verliefd op ons nieuwe stekje.

We hebben besloten toch wat nieuwe meubels te gaan kopen. Onder andere een mooie grote eettafel waardoor er ook stoelen bijgekocht moeten worden. Zaterdag naar de meubelboulevard *O*

We zijn nog wel aan het dubben over kleuren op de muren. Waarschijnlijk wordt de speelkamer voor onze peuterjongen geel en de woonkamer grijs/groen oftewel Early Dew van Flexa. :D
pi_168245369
Leuk om weer je huis in te kunnen Exode!

Wij zijn ondertussen al een keer of 6 in het nieuwe huis geweest. We hebben het gekocht zonder makelaar. Al het overleg en papierwerk hebben we samen geregeld. (sommige dingen uiteraard aan de notaris voorgelegd). Vind het echt ideaal dat we er zo vaak komen. Nog even dingen meten of bekijken omdat we geen brochure hebben. Maar nu hebben we van hen de bouwtekeningen van het huis ontvangen en dit heb ik in Floorplanner overgetekend *D

Over 5 weken kunnen we erin, ondertussen ga ik zelf nog een eettafel maken, een paar bijzettafels en gaan we ons dressoir wit schilderen. Heb gedroogde eiken planken besteld bij een houtzagerij, hier ga ik de bladen van maken. (ook voor op een tv meubel gekocht via MP, en op het dressoir) Kan niet wachten om het nieuwe huis in te gaan :)
  woensdag 18 januari 2017 @ 17:43:27 #31
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168248442
Wij hebben helaas ook wat eindejaars vertraging opgelopen. Papierwerk laat allemaal een beetje op zich wachten en tjah ze doen ook niets over de kerst hier. Dus het heeft letterlijk stil gelegen.

Moest ook mijn verlof uren voor eind februari inroosteren (dat is de datum dat op mijn werk het nieuwe verlof jaar ingaat) en dat was een beetje gokken. Dus zit nu twee weken in de vrijheid, maar heb nog geen huis! ;( Ach ja, gelukkig zijn ze erg flexibel met inroosteren, dus valt terzijnertijd wel wat te regelen! :D

Maar onze notaris heeft vandaag gezegd dat het letterlijk de laatste puntjes op de i zetten is, voor ze klaar is met het contract. Dus hopelijk komt er nu heel snel een datum aan! *O*

En dan hebben we binnenkort eindelijk toegang tot ons bungalowtje uitkijkend over Engelse heuvels! *;
pi_168413188
Huis staat vanaf vanochtend op Funda. Al bijna 1200 keer bekeken :o Alle stukken voor de nieuwe hypotheek ingeleverd.. Nu hebben ze 10 werkdagen om de boel te controleren. Wat duurt dat lang! }:|
pi_168414012
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:59 schreef PatriQue89 het volgende:
Huis staat vanaf vanochtend op Funda. Al bijna 1200 keer bekeken :o Alle stukken voor de nieuwe hypotheek ingeleverd.. Nu hebben ze 10 werkdagen om de boel te controleren. Wat duurt dat lang! }:|
De eerste dagen gaat het echt keihard met views :) Daarna zakt het waarschijnlijk wel snel af :)
Succes met de verkoop!
pi_168414077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:02 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De eerste dagen gaat het echt keihard met views :) Daarna zakt het waarschijnlijk wel snel af :)
Succes met de verkoop!
Zei de makelaar inderdaad ook! Maar ik had niet verwacht dat het direct zo snel zou gaan :o We hebben woensdag al een bezichtiging, was al gepland voor het huis op Funda stond. Hopelijk meer kijkers n.a.v. Funda. Ben benieuwd :Y)
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:05:29 #35
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168416119
Gister een flink pakket papierwerk binnen gekregen! :D Met grond onderzoek, kopietjes van de uitbouw, etc.! En wat dingen om te ondertekenen! Met een beetje geluk hebben we binnen nu en een maand het contract en hopelijk de sleutel, denk ik zo! *O*

Binnenkort dus maar die fles champagne halen! :D :@
pi_168417967
Succes met de verkoop PatriQue89!

Wij hebben morgen een afspraak met een styliste bij Goossens wonen. We zagen daar allemaal leuke meubels maar vinden combineren gewoon erg lastig. Combineren als in, dat het is wat wij willen en ook nog samen staat, niet alles uit 1 serie kopen zeg maar. Gesprek is gratis en we willen daar sowieso een tafel en relax fauteuil kopen (al uitgezocht). Verder kopen we de rest elders waarschijnlijk en natuurlijk nemen we ook nog wat uit het oude/huidige huis mee.

Verhuisbedrijf ook uitgezocht en geregeld, dozen komen volgende week woensdag al. Met opruimen gaat het voorspoedig, maandag weer een volle auto naar de kringloop en grof vuil gebracht. Wat een troep komt er uit een huis zeg!!

Kleur van de woonkamer zijn we over uit, nu de kleur van 1 muur in de badkamer nog en onze eigen slaapkamer. Slaapkamer van ons zoontje mag hij zelf uitkiezen. We hebben wat kleurstaaltjes meegenomen en hij twijfelt nog tussen oranje, geel en blauw. :D
pi_168464331
Nagenoeg volledig nieuwe badkamer, keuken en kamers kiezen.. wat een klus! Soms weet je even niet meer waar je moet beginnen. Samen met de verbouwingskeuzes...
pi_168624819
De hypotheekstukken zijn vandaag verstuurd naar de notaris. Jeej *O* Alles voor het nieuwe huis geregeld zover dat tot nu toe kan.

Nu het huidige huis nog verkopen.. zucht.. Gister eerste bezichtiging gehad.. tweede heeft afgebeld i.v.m. ziekte.. Dit vind ik nog wel het spannendste merk ik..
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:55:46 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168625003
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:51 schreef PatriQue89 het volgende:
De hypotheekstukken zijn vandaag verstuurd naar de notaris. Jeej *O* Alles voor het nieuwe huis geregeld zover dat tot nu toe kan.

Nu het huidige huis nog verkopen.. zucht.. Gister eerste bezichtiging gehad.. tweede heeft afgebeld i.v.m. ziekte.. Dit vind ik nog wel het spannendste merk ik..
Succes!
Ik vond de bezichtigingen zenuwslopend, en met een klein kind in huis was het ook best lastig om iedere keer weer het huis picture perfect te krijgen.
Mijn zus heeft haar huis recent verkocht en bij het zoeken van een nieuw huis is ze verbijsterd hoe sommige huizen er bij een bezichtiging uitzien, niet alleen niet opgeruimd maar gewoon smerig.
Zeker omdat ze zelf iedere keer zo haar best had gedaan het huis met de Funda-foto's te laten kloppen was ze zo verbaasd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 20:59:40 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168625184
Nou die van ons was piekfijn in orde.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_168625279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Succes!
Ik vond de bezichtigingen zenuwslopend, en met een klein kind in huis was het ook best lastig om iedere keer weer het huis picture perfect te krijgen.
Mijn zus heeft haar huis recent verkocht en bij het zoeken van een nieuw huis is ze verbijsterd hoe sommige huizen er bij een bezichtiging uitzien, niet alleen niet opgeruimd maar gewoon smerig.
Zeker omdat ze zelf iedere keer zo haar best had gedaan het huis met de Funda-foto's te laten kloppen was ze zo verbaasd.
De bezichtigingen vind ik niet erg.. Heb veel opgeruimd voor de foto's en dat laat ik zo, zodat ik dat niet telkens hoef te doen.

Makelaar denkt wel dat er een bod komt uit de bezichtiging van gisteren. Vind het maar lang duren.. Maar ik ben gewoon ongeduldig en wil het gewoon geregeld hebben.
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 21:38:27 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168626546
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:01 schreef PatriQue89 het volgende:

Makelaar denkt wel dat er een bod komt uit de bezichtiging van gisteren. Vind het maar lang duren.. Maar ik ben gewoon ongeduldig en wil het gewoon geregeld hebben.
Sommige zaken laten zich echt niet dwingen... ;)
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:40:20 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168626612
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:01 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

De bezichtigingen vind ik niet erg.. Heb veel opgeruimd voor de foto's en dat laat ik zo, zodat ik dat niet telkens hoef te doen.

Makelaar denkt wel dat er een bod komt uit de bezichtiging van gisteren. Vind het maar lang duren.. Maar ik ben gewoon ongeduldig en wil het gewoon geregeld hebben.
Als je huis een half jaar of langer te koop staat wordt het wat anders ;)
Daarbij kun je niet het kinderspeelgoed permanent opruimen met een kind van 2 in huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 februari 2017 @ 13:59:05 #44
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168710185
Als de verkopers voor aanstaande vrijdag het laatste certificaat inleveren bij onze notaris, krijgen wij op Valentijnsdag de sleutels! *O* *O* (En zo niet, dan kort daarop!) :o :D
pi_168782783
Huis onder voorbehoud van financiering van koper verkocht :o *O*
  donderdag 9 februari 2017 @ 21:46:40 #46
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168789232
Vandaag officieel! Wij krijgen op valentijnsdag de sleutels *O* *O* *O*
pi_168797439
Hier ook een *O* *O* *O* *O*

Gisteren het koopcontract voor een lief klein huisje van 10 jaar oud getekend zonder echt klus werk. Nog even afwachten of ik me niet bedenk in de 3 dagen _O- .

De hypotheek is redelijk op weg en dan in juni verhuizen. Het is me eerste koophuisje en heb nu een huur hut. Dus geen gedoe met kopers voor mij c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door bartos op 10-02-2017 12:13:51 ]
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 10:10:55 #48
447051 crew  Peejtur
pi_168797562
Bij ons is het laatste weekje ingegaan. 17 februari verhuizen we erin. Alleen vloeren in babykamer en logeerkamer moeten komend weekend nog gelegd worden en in gang beneden en de keuken. Maar de keuken komt pas 25 maart dus wordt even maandje camperen op een behangtafel enzo. Ook gezellig haha. Daarna leggen we vloer daar pas in. Maar badkamer en wc beneden zijn helemaal klaar dus dat is belangrijkste. Zin in *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Peejtur op 14-02-2017 10:43:18 ]
  vrijdag 10 februari 2017 @ 11:11:47 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168798591
Verhuiskaartjes schrijven is leuk :D
  dinsdag 14 februari 2017 @ 08:09:18 #50
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168887628
Wat is het toch verschrikkelijk om in mijn geboortewijk een huis te vinden :r
Ja ik ben geboren in A'dam-Centrum :')

Maar zelfs in de buitenwijken betaal ik aardig wat voor de vrije sector huur en verdien ik niet genoeg voor een hypotheek. Sociale huurwoning is ook een lijst van 50-100 man voor mij die NOG langer staan ingeschreven.

Maar ik zal blijven kijken voor opties!
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168889483
*O* *O* *O* voor Patrique, bartos en Peetjur!

Is wel echt balen lijkt mij corehype.

Wij zijn nog steeds druk met ruimen etc. Zaterdag wordt de linnenkast opgehaald en gisteren weer ronde kringloop en grofvuil gedaan. Ik vermoed nog 2 keer en dan is het echt wel klaar met opruimen.
Gisteren ook bij de Ikea kasten voor de speelkamer gehaald (stuva) en 2 eetkamerstoelen bijbesteld. (hebben er nu 2 en 1 bankje, maar we hebben dadelijk een grotere tafel en ik wil niet meer op zo'n bankje zitten)
Deze week een elektricien regelen voor de extra aardlekschakelaar en een loodgieter omdat de loodrand tussen het huis en de aanbouw scheuren heeft.

Zaterdag komen de kopers van ons huis meten. Ze zullen wel schrikken van de vele gaatjes in de muur nu we al wat dingen hebben verwijderd.

Zondag nog de hele dag feest voor ons zoontje die 3 wordt en daarna gaan we echt over tot inpakwerk. Nog 13 dagen tot we de sleutel krijgen *O* ^O^
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:18:57 #52
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_168913432
Zometeen een nieuwe woning bezichtigen ^O^

Ik ben zelf elektrotechnisch ingenieur en weet waar ik qua aardlekschakelaars, aardingen, emc etc op moet letten.

Is er ergens een soort van afvinklijst die ik kan meenemen om zaken waar ik geen verstand van heb te controleren? :P :T
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_168913885
Heb wel het gevoel dat het klussen veel van mijn lichaam vraagt. Zitten nu tegen einde van drukte, sterker nog ik ben meer in oude huis nu dan in nieuwe woning, dat mijn lichaam op is voor nu. Slap en beroerd. Weken lang overdag werken en tot avond laat klussen en elk weekend hakt er flink in.
pi_168926463
Herkenbaar! Ik was ook volledig op.
Shine bright like a diamond.
  Moderator woensdag 15 februari 2017 @ 21:26:35 #55
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168927986
Morgen voorlopig koopcontract tekenen van ins huidige huis *O*
En laatste puntjes op de i van de meerminder zaken :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:46:58 #56
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168928579
Gister de sleutels gekregen! *O* Rondgekeken en al wat plannen gemaakt. Helaas vandaag en morgen een 12 uur lange dienst. Dus we kunnen vrijdag pas een beetje een begin maken. (Alhoewel schoonouders ook al een beginnetje gemaakt hebben!) :P

Zin in! *O*
pi_168933037
Ik kom me ook maar even melden.
We gaan volgende maand verhuizen naar een andere stad, dus zijn druk op zoek naar een huis daar. Ondertussen ook ons huidige huis verkopen. Staat nu 1 week te koop en heb al 29 bezichtigingen gehad, jeetjemineetje wat een gedoe. En met twee kleine kinderen thuis is het nogal lastig om het de hele tijd schoon en opgeruimd te houden, om maar te zwijgen over steeds het huis uit moeten als baby eigenlijk zou moeten slapen...

Het vinden van een huis is lastig nog, omdat we te ver weg zitten om even te gaan kijken. We weten wel al welke wijken we willen en hebben er veel familie wonen, dus die kunnen voor ons eerste bezichtigingen doen, maar uiteindelijk willen we het wel gewoon zelf zien natuurlijk.
pi_168933577
Dat is inderdaad een hoop gedoe dodoria! Zijn er al mensen die een tweede zijn komen kijken?
Ik vond het al vervelend met 1 jong kind en uiteindelijk 1 bezichtiging :@

Hebben jullie een aankoopmakelaar of doen jullie het zelf?

Yeaaaah Bien!
pi_168934638
Ja er zijn al wat mensen voor de tweede keer komen kijken. Gelukkig hebben we een einddatum. Omdat de markt hier compleet overspannen is doen we blind bieden, dus iedere potentiele koper mag 1 eindbod doen voor een bepaalde datum. Nog 1 week nog en dan zit het circus er op en kunnen we (hopelijk) de envelopen met biedingen open maken.

We hebben geen aankoopmakelaar. Waar we kopen is het echt nog een trage markt. Weinig vraag, een paar huizen die al heel lang te koop staan en verder maar mondjesmaat wat nieuws. We hebben nu 3 huizen op het oog waar familie komende week gaat kijken voor een eerste bezichtiging.
pi_168934676
Rene en Bien, gefeliciteerd! Allebei een mijlpaal!
pi_168934788
Jeuy eindelijk is er een eindbod van mijn huis. Waarschijnlijk gaan ze daarmee akkoord en dan is het huis onder voorbehoud verkocht. Kan alleen nog wel 8 tot 10 weken duren ivm in scheiding liggende koper.
pi_168934795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:13 schreef dodoria het volgende:
Ja er zijn al wat mensen voor de tweede keer komen kijken. Gelukkig hebben we een einddatum. Omdat de markt hier compleet overspannen is doen we blind bieden, dus iedere potentiele koper mag 1 eindbod doen voor een bepaalde datum. Nog 1 week nog en dan zit het circus er op en kunnen we (hopelijk) de envelopen met biedingen open maken.

We hebben geen aankoopmakelaar. Waar we kopen is het echt nog een trage markt. Weinig vraag, een paar huizen die al heel lang te koop staan en verder maar mondjesmaat wat nieuws. We hebben nu 3 huizen op het oog waar familie komende week gaat kijken voor een eerste bezichtiging.
Wij hebben verkocht en gekocht in een overspannen markt. Jullie hebben zo het beste van beide, snel en goed verkopen en rustig aan kopen. :D

Lijkt me extra spannend om eerst je familie te laten kijken. Wij hebben ooit een appartement gehuurd die alleen door mijn zwager was gezien. Bezichtiging was tijdens onze vakantie en ter plekke moest ja of nee gezegd worden. Dat vond ik al spannend, laat staan kopen. Maar goed, voor jullie is het alleen een eerste schifting en gaan jullie zelf natuurlijk nog kijken.
pi_168954431
Peejtur, gefeliciteerd! Ben je blij met het eindbod? Meer/minder dan je oorspronkelijk had gedacht?

Exode, ja we boffen qua markt. Die eerste schifting door familie is wel fijn hoor, want soms is zo'n advertentie veel te rooskleurig. Een huis stond mooi op de foto's, maar als ze er gewoon bij hadden gezet dat de helft van het plafond was ingestort en er flinke lekkages waren, dan hadden we ons de moeite kunnen besparen...

We hebben zelfs al een bod op een huis gedaan dat we niet zelf gezien hadden. Dat was wel spannend, maar er lag al een bod op tafel, dus er was geen tijd meer, dus we besloten de gok te wagen. Uiteindelijk niet het hoogste bod dus helaas liepen we die mis.

We hebben nu 3 huizen op het oog die we leuk vinden. Zwager heeft er 1 bekeken en we hebben een begroting van de kosten van de verbouwing die we zouden willen (garage verbouwen tot slaapkamer en wasruimte). Verder gaan schoonouders de andere 2 huizen bekijken. Ik vind het fijn dat er wat beweging in zit, want de afgelopen maanden was er niets wat ons aansprak.

Hoe gaat het met het inpakken/ruimen? Schiet het al op? Ik heb er echt zin in o. Te beginnen met inpakken als die bezichtigingen er op zitten!
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 06:43:51 #64
447051 crew  Peejtur
pi_168954648
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 02:42 schreef dodoria het volgende:
Peejtur, gefeliciteerd! Ben je blij met het eindbod? Meer/minder dan je oorspronkelijk had gedacht?

Exode, ja we boffen qua markt. Die eerste schifting door familie is wel fijn hoor, want soms is zo'n advertentie veel te rooskleurig. Een huis stond mooi op de foto's, maar als ze er gewoon bij hadden gezet dat de helft van het plafond was ingestort en er flinke lekkages waren, dan hadden we ons de moeite kunnen besparen...

We hebben zelfs al een bod op een huis gedaan dat we niet zelf gezien hadden. Dat was wel spannend, maar er lag al een bod op tafel, dus er was geen tijd meer, dus we besloten de gok te wagen. Uiteindelijk niet het hoogste bod dus helaas liepen we die mis.

We hebben nu 3 huizen op het oog die we leuk vinden. Zwager heeft er 1 bekeken en we hebben een begroting van de kosten van de verbouwing die we zouden willen (garage verbouwen tot slaapkamer en wasruimte). Verder gaan schoonouders de andere 2 huizen bekijken. Ik vind het fijn dat er wat beweging in zit, want de afgelopen maanden was er niets wat ons aansprak.

Hoe gaat het met het inpakken/ruimen? Schiet het al op? Ik heb er echt zin in o. Te beginnen met inpakken als die bezichtigingen er op zitten!
Heel iets minder. Maar restschuld hadden we sowieso al. Maar ze zijn nog niet akkoord hoor. Plus dat het dan onder voorbehoud zal zijn omdat hij in scheiding ligt.
pi_168954840
Extra spannend dus Peejtur, ik duim voor je.

dodoria, we kunnen na het weekend verder los met inpakken, zondag vieren we de verjaardag van ons zoontje en wilden we het nog wel goed leefbaar hebben in huis. En daarna kunnen we ook beginnen met inpakken van servies etc, laten we alleen staan wat we echt dagelijks gebruiken.

Adreswijzigingen zijn allemaal geregeld ondertussen, tenminste ik hoop dat we niets zijn vergeten. Hebben wel verhuisservice ingesteld.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 08:05:52 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168954936
Dodoria je gaat volgende maand verhuizen en moet je eigen huis nog verkopen en nog iets aankopen? Ga je dan in een tijdelijk onderkomen? Want dat gaat natuurlijk nooit allemaal lukken binnen die tijdslijn ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168957290
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:05 schreef laziness het volgende:
Dodoria je gaat volgende maand verhuizen en moet je eigen huis nog verkopen en nog iets aankopen? Ga je dan in een tijdelijk onderkomen? Want dat gaat natuurlijk nooit allemaal lukken binnen die tijdslijn ;)
We hebben inderdaad woonruimte beschikbaar bij familie. natuurlijk niet ideaal, maar we zullen niet op straat staan.

Dat is wel een beetje het probleem van ver weg verhuizen, wij hebben eerst een baan gezocht en moeten nu dus op tijd woonruimte zoeken. Als we eerst woonruimte hadden geregeld dan hadden we de kans gehad straks zonder inkomen te zitten.
pi_168957338
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:43 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Heel iets minder. Maar restschuld hadden we sowieso al. Maar ze zijn nog niet akkoord hoor. Plus dat het dan onder voorbehoud zal zijn omdat hij in scheiding ligt.
Dat maakt het allemaal wel stressvol zeg! Succes in ieder geval!
pi_168962230
Huis gekocht! Alles akkoord... Half maart de sleutel, nu lekker woonboulevards afstruinen :D

Ik zit zelfs op Pinterest :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_168965693
Gefeliciteerd planeteer! Heb je lang gezocht?
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 18:31:08 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_168965736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Huis gekocht! Alles akkoord... Half maart de sleutel, nu lekker woonboulevards afstruinen :D

Ik zit zelfs op Pinterest :')

Wow
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:46:44 #72
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_168967249
Pfff, wat hebben de verkopers hun huis in een smerige staat achtergelaten (niet zo zeer puinzooi, maar gewoon vies!). Was heel vreemd om dinsdag te zien, toen we er voor het eerst sinds oktober weer in mochten!

De keuken is zeker in geen maanden schoon gemaakt. (En dat met 3 kinderen, waarvan 1 een 8 maanden oude baby!) Keuken werktop is viezig vet, etensresten/vlekken, hun achter gelaten koelkast was..... ;( en de oven...... :X :X Zwart aangekoekt, schimmel en etensresten overal in de koelkast, misschien in geen jaren zelfs. Ranzig. Koelkast gaat er zowiesow uiteindelijk uit, maar voorlopig even schoongemaakt, zodat we het kunnen gebruiken. Maar het begint er heel schoon uit te zien nu! :D

Morgen gaan we verf enzo halen voor plafond en muren en even een tripje naar Ikea in Southampton. :P Misschien ook rondkijken voor tapijt/laminaat.
pi_169009522
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 08:05 schreef laziness het volgende:
Dodoria je gaat volgende maand verhuizen en moet je eigen huis nog verkopen en nog iets aankopen? Ga je dan in een tijdelijk onderkomen? Want dat gaat natuurlijk nooit allemaal lukken binnen die tijdslijn ;)
Om nog even hier op terug te komen, het is ons gelukt!
Gisteravond is ons bod geaccepteerd en we krijgen volgende maand de sleutel. Precies op de dag nadat ik en de kinderen aankomen in onze nieuwe stad. Dus we blijven de eerste paar dagen bij familie totdat de verhuiswagen aankomt en we uitgepakt hebben.

Het was nog echt even een soap op het eind, omdat er een andere koper was die een bod had gedaan. Vervelende was dat deze andere koper een makelaar is die ons budget weet (omdat we eerder geinteresseerd waren in een huis van haar). En toen ze vermoedde dat wij de andere kopers waren (omdat ze mijn zwager had gezien bij het open huis). Dus toen kregen de verkopers tot gisteravond de tijd om het eerste bod te accepteren en hadden wij ineens nog maar 2 uur om een bod te doen.
Maar uiteindelijk is ons bod (met nog wat voorbehouden) geaccepteerd en hebben we nu ongezien een huis gekocht.
pi_169009625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 19:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Pfff, wat hebben de verkopers hun huis in een smerige staat achtergelaten (niet zo zeer puinzooi, maar gewoon vies!). Was heel vreemd om dinsdag te zien, toen we er voor het eerst sinds oktober weer in mochten!

De keuken is zeker in geen maanden schoon gemaakt. (En dat met 3 kinderen, waarvan 1 een 8 maanden oude baby!) Keuken werktop is viezig vet, etensresten/vlekken, hun achter gelaten koelkast was..... ;( en de oven...... :X :X Zwart aangekoekt, schimmel en etensresten overal in de koelkast, misschien in geen jaren zelfs. Ranzig. Koelkast gaat er zowiesow uiteindelijk uit, maar voorlopig even schoongemaakt, zodat we het kunnen gebruiken. Maar het begint er heel schoon uit te zien nu! :D

Morgen gaan we verf enzo halen voor plafond en muren en even een tripje naar Ikea in Southampton. :P Misschien ook rondkijken voor tapijt/laminaat.
Oh gadver bienelientjee! Nou snap ik dat je wat laks wordt en bijvoorbeeld de laatste week niet meer de oven gaat poetsen, maar dat is wel heel erg! Dat is toch genant als verkoper! Ons vorige huis was ook vies toen we de sleutel kregen, maar daar hadden huurders in gezeten. Geen excuus natuurlijk, maar die waren natuurlijk lekkker anoniem voor ons. Wij hebben toen een schoonmaakbedrijf er in een keer grondig door heen laten gaan. Ook vloerbedekking stomen enzo. Dat scheelde wel echt voor het vieze gevoel.
  zondag 19 februari 2017 @ 20:34:00 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169010333
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Oh gadver bienelientjee! Nou snap ik dat je wat laks wordt en bijvoorbeeld de laatste week niet meer de oven gaat poetsen, maar dat is wel heel erg! Dat is toch genant als verkoper! Ons vorige huis was ook vies toen we de sleutel kregen, maar daar hadden huurders in gezeten. Geen excuus natuurlijk, maar die waren natuurlijk lekkker anoniem voor ons. Wij hebben toen een schoonmaakbedrijf er in een keer grondig door heen laten gaan. Ook vloerbedekking stomen enzo. Dat scheelde wel echt voor het vieze gevoel.
Ja inderdaad. Echt te smerig. Sommige dingen zijn echt in geen jaren schoongemaakt. Vandaag gewoon 5/6 uur lang geschrobd en de keuken is nog maar half klaar.

Om een idee te geven, dit is een simpel deurtje aan de binnenkant! (Het was niet ZO erg overal, maar er zat wel een dikke laag vet op de buitenkant van .... alles)

:X :N :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij besparen geld door het zelf te doen, maar pffff, wat een werk! Je ziet ook gewoon de gelige laag eraf gaan en er komen witte kastjes tevoorschijn! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 februari 2017 @ 20:45:39 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169010835
Hoe zag dat er uit toen jullie een bezichtiging deden dan? En hoe lang was dat geleden?

Wat ik zo snel zie van de keuken is dat best modern voor de Engelsen ;)
Ik vind hun inrichtingen altijd zo ouderwets :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 19 februari 2017 @ 21:04:55 #77
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169011725
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:45 schreef laziness het volgende:
Hoe zag dat er uit toen jullie een bezichtiging deden dan? En hoe lang was dat geleden?

Wat ik zo snel zie van de keuken is dat best modern voor de Engelsen ;)
Ik vind hun inrichtingen altijd zo ouderwets :@
Eind oktober zagen we het huis voor het laatst. Toen viel het eigenlijk gewoon niet op tussen al hun spullen die er overal nog stonden.

De rest van het huis is trouwens gewoon in een goede staat hoor! De keuken ook, maar het is gewoon erg vies. De rest van het huis heeft eigenlijk alleen overal nieuwe laag verf, nieuwe vloer en wat opknap werkjes nodig (kitranden bij de ramen, kleine gaatjes stoppen, wegwerken van overbodige kabels, een paar binnen deuren vervangen (omdat ze veel goedkope rare deuren gebruikten). Dat soort standaard dingetjes.

Behalve de badkamer dan, die is ook wat viezig en zeer ouderwets. Maar die gaan we zowiesow nog uitbreiden en verbouwen. Niet alsof het hele huis ranzig is, godzijdank niet. :o _O-

Ze hebben bv. niet eens de moeite genomen om ooit een keer het aquarium opzij te zetten om de muur erachter te verven :') :D ;(

De keuken is inderdaad aantal jaar geleden uitgebouwd en vrij modern :D Vonden we beiden wel erg fijn! En Chris en ik zijn beide meer van het moderne.
  zondag 19 februari 2017 @ 21:11:53 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169011993
Maak je een topic? Ik vind Engelse huizen fascinerend! :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 19 februari 2017 @ 21:17:36 #79
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169012249
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 21:11 schreef laziness het volgende:
Maak je een topic? Ik vind Engelse huizen fascinerend! :D
Nah sorry, maar kan wel meer wat foto's in PM sturen :D
  zondag 19 februari 2017 @ 21:19:22 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169012342
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 21:17 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Nah sorry, maar kan wel meer wat foto's in PM sturen :D
Graag, leuk ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169014015
Oh god, dat is inderdaad niet van een paar weekjes wat minder poetsen! Nou heb ik sowieso al het vooroordeel dat Engelsen wat minder schoon zijn en soms alleen schoonmaken wat je ziet, maar dit is inderdaad wel erg.
Maar goed dat je even flink de handen uit de mouwen steekt, dan voelt het straks des te meer eigen!
pi_169020169
Gadverdamme Bien! Kan je geen hoge drukspuit erop zetten :P ;)

Wow dororia.....dat is nogal wat....zonder het zelf te hebben gezien. Ik neem aan dat jullie dat nog wel doen voordat jullie het koopcontract tekenen?

Zaterdag zijn de kopers van ons huis langs geweest. Ze kopen als het goed is onze kledingkast over *O* dat scheelt een hele hoop gedoe voor ons. En geen probleem dat we een stuk behang eraf halen in de kinderkamer (staan streepjes op met de lengte van ons jochie, die gaan we op een mooi stuk hout plakken voor het nieuwe huis).

Ik vond het wel opvallend dat ze veel dingen niet wisten over het huis. Ze gaan niet zoveel doen in het huis begreep ik, dat hoeft op zich ook niet. Al schrokken ze wel van de hoeveelheid gaten in de muur (gaten van schroefen, geen gapende gaten)

Nog 1 week, dan krijgen we de sleutel *O* *O* *O* *O*
pi_169037999
Exode, nee, dat is al getekend. We wonen in het buitenland en hier moet je om een bod te doen een compleet koopcontract opstellen en ondertekend opsturen naar de kopers, dus dat is allemaal al gedaan.
De ontbindende voorwaarden zijn hier wel een stuk losser, dus als het echt tegen valt kunnen we er nog via die onder uit, al is dat natuurlijk niet de bedoeling.
pi_169038824
Ah ok, dat had ik niet begrepen dodoria, sorry.
Spannend hoor, wanneer ga je het huis zelf zien?
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 20:11:40 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169053252
Kopende partij heeft de voorlopige ook getekend, dus nu even een aantal dagen wachten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169084102
Gefeliciteerd renesite!

Exode, als we de sleutel krijgen zien we het huis zelf pas voor het eerst. Echt blind dus.

Wij hebben zojuist het contract ondertekend voor de verkoop van ons huidige huis. 10% boven de vraagprijs en 50% boven de WOZ... Pffff, wat een geld zeg, ik kan het zelf bijna nog niet geloven!
pi_169093348
Dat is goed nieuws dodoria, gefeliciteerd!
En ook gefeliciteerd Renesite.

Wij nog een paar nachten wachten, maandag de sleutel. We komen nu in de fase dat we in elke kamer ingepakte dozen hebben staan. Dan wordt het wel steeds echter.
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:24:30 #88
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169096883
Vandaag begonnen met verven in twee slaapkamers! Plafond en randjes en deurpost klaar. Morgen de muren. En dan deur dicht en negeren tot de vloer wordt geleverd _O- :D
pi_169109563
Bienelientjee, heerlijk. Fijn dat er zo'n vooruitgang in zit. Als het geverfd is maakt dat al zo'n enorm verschil in hoe het er uit ziet.

Exode, ik ben nogal opruimerig, dus ik had voor kerst al een groot deel ingepakt. Nu we klaar zijn met bezichtigingen ga ik zaterdag meteen verhuisdozen halen, zodat ik, zodra ik even tijd heb, beetje bij beetje al zo veel mogelijk kan inpakken. En we hebben nog 4 weken.... :'D
Jij succes met het inpakken! Zal een beetje onwerkelijk voelen, zo'n laatste weeknd.
pi_169111620
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 20:11 schreef Renesite het volgende:
Kopende partij heeft de voorlopige ook getekend, dus nu even een aantal dagen wachten.
Whoohoo! Gefeliciteerd! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_169111954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:51 schreef exode het volgende:
Dat is goed nieuws dodoria, gefeliciteerd!
En ook gefeliciteerd Renesite.

Wij nog een paar nachten wachten, maandag de sleutel. We komen nu in de fase dat we in elke kamer ingepakte dozen hebben staan. Dan wordt het wel steeds echter.
Same here, krijgen ook maandag de sleutel. (naja zondagmiddag dan.. maar maandag is het officieel)
In elke kamer staan dozen, onze dochter gaat zondag bij mijn schoonouders logeren. Komt woensdag dan in het nieuwe huis. Hebben we beiden de handen vrij om dingen aan te pakken :)
Zelf de hele week vrij genomen om het e.e.a. te doen in het huis. Echt gigantisch veel zin in! *D
pi_169113963
Oeh dat is fijn Flip! Wij krijgen maandag de sleutel en verhuizen 24 maart. Volgende week 2,5 dag zonder peuter klussen, nou ja klussen de muren verven. Erg veel zin in. :)
pi_169114047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:40 schreef exode het volgende:
Oeh dat is fijn Flip! Wij krijgen maandag de sleutel en verhuizen 24 maart. Volgende week 2,5 dag zonder peuter klussen, nou ja klussen de muren verven. Erg veel zin in. :)
Wij hebben ook zo'n peuter van 2,5 ;) Mag ik helpen papa? ;)
Jullie hebben dus iets meer tijd voor de verhuizing, is ook wel lekker! Wij moeten woensdagmiddag ons huis uit zijn.. moet wat sneller allemaal. Maar hoeft gelukkig weinig te gebeuren in het nieuwe huis
pi_169115630
Zo dat is inderdaad snel Flip, ga je er zo in of toch even met de kwast er doorheen?

Ons jochie mag wel zijn slaapkamer verven, tenminste 1 muur en verven zal een groot woord zijn :D

We moeten alleen de bergzolder isoleren en de muren verven en verder gaan we door naar inrichten. Nare is alleen dat mijn zwager de bergzolder komt isoleren en die kan pas vanaf 13 maart, daarna moeten wij in volle vaart de zolder inrichten (wat planken etc en dan alle zooi van de huidige zolder naar de nieuwe zolder). We verhuizen op een vrijdag, laten ons verhuizen en zelf werken we veel en hebben dus afgezien van volgende week alleen de weekenden.

Morgen nieuwe eetkamerstoelen halen en de verfrollers etc en wederom een rondje grofvuil.....
pi_169120942
2 jaar geleden ons eerste koophuis gekocht.
We wonen hier met veel plezier maar willen meer, en vooral meer ruimte. een boerderijtje als het even kan. wel doen niet doen, wel doen niet doen, twijfel al om. Maar uiteindelijk toch besloten te gaan kijken. Dus hypotheekadviseur gevraagd wat de mogelijkheden waren (met positief resultaat) aanstaande woensdag hier een gesprek met de makelaar om te kijken wat we met ons huidige huis kunnen, en donderdag gelijk bij een potentieeltje kijken.

Ik wordt nu echt al helemaal gek van enthiousme dus gelijk met sketchup aan het pielen geweest.
Duimen jullie met me mee, en misschien wordt dit:


Dan wel van ons, en wordt het uiteindelijk:


pi_169129876
Wij verhuizen 24 maart (althans, dan vliegen ik en de kinderen naar onze nieuwe stad). Man komt met de auto 2 dagen later en de meubels en dozen gaan in een container, die komt ongeveer 5 dagen later. De 27e krijgen we de sleutel. Wij bivakeren bij de schoonfamilie voor ongeveer een week, totdat we in ons nieuwe huis kunnen. We hoeven gelukkig niet te klussen. We gaan wel verbouwen, maar dat kom over een paar maanden pas.
pi_169129902
Legwieh, mooi! Fijn al die ruimte, heerlijk zo'n grasveld, dat hebben wij bij ons nieuwe huis ook straks.
Die tekening, zijn dat plannen om te verbouwen? Ziet er goed uit. Als ik 1 opmerking mag maken lijken er wel erg veel deuren in de woonkamer uit te komen. Je wil er geen doorgaande weg van maken. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
pi_169130264
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 02:17 schreef dodoria het volgende:
Legwieh, mooi! Fijn al die ruimte, heerlijk zo'n grasveld, dat hebben wij bij ons nieuwe huis ook straks.
Die tekening, zijn dat plannen om te verbouwen? Ziet er goed uit. Als ik 1 opmerking mag maken lijken er wel erg veel deuren in de woonkamer uit te komen. Je wil er geen doorgaande weg van maken. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
dat zijn de plannen inderdaad, woonkamer/keuken krijgt 3 deuren. 1 naar slaapkamer, 1 vanaf de gang en 1 naar de kelder. Kan helaas niet anders. Achter t grasveld ligt nog een weiland met paardenstal. Ik hou van ruimte!
pi_169130317
Leuk topic!
Wij hebben gekocht, tenminste ons bod is geaccepteerd en we krijgen het contract binnen. Alles regelen is gedoe maar ik zit al helemaal te denken over de inrichting :) het huis is vrij kant en klaar, dat is fijn. En we gaan over in juli, dus rustig aan :)

We willen wel een fornuis in een bestaande keuken, op de plek waar nu een keukenkast met gasstel erboven staat. Hoop dat dat lukt!
pi_169149108
Klinkt heerlijk Legwieh.

En gefeliciteerd mevr Puff. Waren jullie lang op zoek? Ik ben vandaag ook naar inrichting en meubelideeen aan het kijken.
pi_169182119
Wij hebben sigma afwasbare verf op de muur bij de keuken, met een busje spul om mee schoon te maken, het werkt geweldig! Tomatensoep, vet-vlekken, ze gaan allemaal probleemloos van de muur zonder enig probleem. Kan het iedereen aanraden.
pi_169204413
Sigma tip genoteerd, want wij hebben ook verf nodig voor de muur boven de kookplaat (schuin er boven)

Jeetje, ik ben dat klussen niet meer gewend, fysiek gezien.
Gisteren sleuteloverdracht *O* *O* *O* 's middags even rustig geluncht met prosecco in het nieuwe huis :D en daarna aan de slag gegaan. Alle gaatjes gesmeerd, alles afgeplakt, stucloper gelegd etc etc.

Vandaag een heel eind gekomen met sauzen, alle slaapkamers en toilet zijn gesaust, de badkamer gedeeltelijk en 1 bruine muur bij de keuken is al 2 keer gesaust. Tussendoor de plinten geschuurd want die willen we toch opnieuw in de lak zetten.

Donderdag de badkamer en de woonkamer helemaal sauzen en de plinten lakken. Hopelijk ook nog 2 deuren schuren en bijbehorende kozijnen. 1 zit echt slecht in de lak en de ander net wel net niet goed dus besloten die ook maar meteen te doen.

Schoonvader is ook meteen aan het werk gezet :) we gaan 1 radiator vervangen, die hangt bij de achterdeur verticaal waardoor we niets met dat muurtje kunnen. Daar komt een horizontale voor terug zodat we daar boven jassen kunnen hangen. En een paar stopcontacten die duidelijk niet zijn vervangen bij de verbouwing 1,5 jaar geleden. Verder gaat hij extra planken maken in de inbouwkasten en een verdiepte vensterbank in de woonkamer.

Nog 1 dilemma, in onze slaapkamer zit fotobehang, daaronder gipsplaat. Eraf halen is naar onze ervaring niet leuk....kan je daar overheen verven of behangen?
pi_169212339
O ja, de inzetmuur tussen keuken en gang, die met de kopse kant tegen de zijgevel moet staan. Maar daar zit een kier. In die hoek aan de keukenkant staat het kooktoestel. Bij het groot onderhoud van een paar jaar geleden is het keukenblok vervangen en de wand opnieuw gestuct, zodat je tijdelijk de kier niet zag. Maar natuurlijk komt die weer terug.
Waarmee plak je dat dicht?
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 06:40:30 #104
447051 crew  Peejtur
pi_169213458
Mijn huis is nu ook onder voorbehoud verkopen eigen woning verkocht. Kan wel even duren. Man ligt in scheiding. Huis blijft gewoon als te koop staan en bezichtigingen gaan door. Bij beter bod krijgt huidige koper 48 uur om daarop te reageren.
pi_169213528
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:28 schreef dodoria het volgende:
Klinkt heerlijk Legwieh.

En gefeliciteerd mevr Puff. Waren jullie lang op zoek? Ik ben vandaag ook naar inrichting en meubelideeen aan het kijken.
Sinds november, valt mee denk ik. Hypotheekakte is binnen :)
pi_169249980
Peejtur, fijn, dat is een stap in ieder geval. Het huis dat de koper nog moet verkopen, ligt dat in een gewilde markt? Zit er voor hem een tijdsperiode aan waarbinnen hij moet verkopen?

Mevrouw Puff, dat valt inderdaad wel mee. Wij keken ook sinds rond die tijd.

Hier moeten we vandaag de aanbetaling (10%) van onze gekochte woning betalen. Daar neem je in Nederland vaak een bankgarantie voor (voor het geval er iets gebeurt en de koop uiteindelijk niet door gaat), maar hier moet je dat daadwerkelijk overmaken naar de bankrekening van de makelaar. Het is zo'n groot bedrag, dat maakt het meteen echter op de een of andere manier.

Verder deze week een offerte aangevraagd van een verhuis bedrijf. Ik heb het bedrag nog niet binnen, maar zal ook wel een hoop geld zijn, omdat we van een eiland naar een ander eiland moeten, en dan nog eens zo'n 1000 km over land. Maar daar denk ik nu nog maar even niet aan.
pi_169288590
*O* Het einde is in zicht *O*
Komende zaterdag eindelijk verhuizen. Ik ben het verbouwen nu wel een beetje zat eigenlijk.

Dodoria wat grappig om te lezen hoeveel verschillen er nog zitten tussen huizen kopen in verschillende landen :D En wat spannend om iets te kopen zonder het zelf gezien te hebben :o :{ Als ik mijn familie dit huis had laten bezichtigen hadden ze me aangeraden het niet te kopen geloof ik :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 19:39:11 #108
447051 crew  Peejtur
pi_169288704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:02 schreef dodoria het volgende:
Peejtur, fijn, dat is een stap in ieder geval. Het huis dat de koper nog moet verkopen, ligt dat in een gewilde markt? Zit er voor hem een tijdsperiode aan waarbinnen hij moet verkopen?

Mevrouw Puff, dat valt inderdaad wel mee. Wij keken ook sinds rond die tijd.

Hier moeten we vandaag de aanbetaling (10%) van onze gekochte woning betalen. Daar neem je in Nederland vaak een bankgarantie voor (voor het geval er iets gebeurt en de koop uiteindelijk niet door gaat), maar hier moet je dat daadwerkelijk overmaken naar de bankrekening van de makelaar. Het is zo'n groot bedrag, dat maakt het meteen echter op de een of andere manier.

Verder deze week een offerte aangevraagd van een verhuis bedrijf. Ik heb het bedrag nog niet binnen, maar zal ook wel een hoop geld zijn, omdat we van een eiland naar een ander eiland moeten, en dan nog eens zo'n 1000 km over land. Maar daar denk ik nu nog maar even niet aan.
Ze hadden geen bod gedaan als ze niet bijna zeker wisten dathet snel verkocht zou gaan worden. Ze verwachten 2 a 3 maanden. Hij staat nog steeds gewoon te koop. Bij een beter bod heeft de huidge voorlopige koper 48 uur de tijd om dan weer beter bod te doen.
pi_169302356
Yeah laatste loodjes voor Bartjebart! Fijn, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.

In ons huis gaat het aardig voorspoedig, we moesten alleen wat muren voor de 2e keer sauzen...iets met de zon valt er vandaag op en er blijkt niet helemaal egaal en 100% geverfd te zijn (door onszelf he). Er zijn nog best wel wat kleine klusjes die bij elkaar ervoor zorgen dat mijn schoonvader elke dag een paar uur komt klussen. Varieert van een nieuwe radiator in de gang (de oude was lelijk en hing erg onhandig) tot een nieuwe, brede vensterbank maken en van de regenpijp vasthangen tot dimmers plaatsen ipv lichtknoppen.

Vandaag en morgen worden 2 binnendeuren inclusief kozijnen gelakt (zaten toch niet heel goed in de lak) en de plankjes in de inbouwkasten geschuurd en ook gelakt. Die hangen in het zicht zeg maar en zijn onbewerkte MDF plankjes.

Dan is er nog 1 echte klus over: fotobehang in onze slaapkamer verwijderen en die muur verven. Daarna kunnen wij door met inrichten (dingen ophangen vooral).
pi_169327113
Vandaag weer aan het werk na een weekje verhuizen / klussen!

Wat hebben we zoal gedaan: woonkamer / keuken, en 2 slaapkamers 2x gesaust
wat meubels geschilderd.
Keukenkraan vervangen.
hoop kasten in elkaar gezet
Gereedschapskast in de garage ingepakt.
Woonkamer gezellig gemaakt.
lampen opgehangen
en heeeeeel veel opgeruimd.

Nog te doen. Andere cilinders in de buitendeuren (gelijksluitend) en op de garagedeur nog veiligheidsbeslag.
in de bijkeuken 2 ikea bovenkastjes ophangen.
Klok en wat schapjes ophangen
Kabels slaapkamer wegwerken
en nog genoeg ander klein spul ;)
Kortom we zijn nog wel even bezig, maar we wonen er al erg fijn *D
  maandag 6 maart 2017 @ 20:45:47 #111
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169337748
Bed is vandaag gearriveerd! :D Eerste wat de bezorgers zeiden toen ze aankwamen: We love you! (Aangezien wij een super king bed hebben gekocht, maar wonen in een bungalow. Die gasten zagen natuurlijk zeer op tegen trappen! _O- :o )

Maar pffff, wat is het lastig kiezen qua dekbed/gordijnen/lamp (En vriendlief is slecht in decoreren, dus hem hoef ik niets te vragen qua advies, haha!) _O-

We willen dit weekend namelijk officieel over :D En het merendeel begint nu toch wel af te raken! Ja, extra kastjes en extra planken e.d. hebben we nog niet. Maar daar kan ik wel mee leven :P
pi_169366083
Afgelopen maandag zij wij gaan kijken bij een potentieel klusproject.
Leuk huis, leuke tuin, maar de twijfel is er omdat het misschien niet authentiek genoeg is (te weinig boerderij gevoel) en de woning beneden toch wel wat klein is.
Perceel was wel prachtig.

Voor de rest was het ook een prachtig huis voor in het:
K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #154 topic

ter uwer vermaak:



Fotootje van het perceel:
:D :D

Aanstaande maandag bij een 3e huis kijken (nummer 1 was al gelijk afgevallen)
Maar ook hier vond de makelaar het weer prima, om slechts 2/3e van de woning te fotograferen, en ook de bijgebouwen te omschrijven met de uitgebreide tekstregel; Diverse bijgebouwen.

http://www.funda.nl/koop/vessem/huis-48712941-kuilenhurk-27/

Erg benieuwd dus.
pi_169366232
Meestal is hetgeen wat niet op de foto staat ook niet veel soeps ;)
Succes met de huizenjacht! :)
pi_169366283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
Meestal is hetgeen wat niet op de foto staat ook niet veel soeps ;)
Succes met de huizenjacht! :)
Als het maar groot is ;D.
Mooi maken doen we zelf wel.
pi_169388383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:17 schreef Legwieh het volgende:
Afgelopen maandag zij wij gaan kijken bij een potentieel klusproject.
Leuk huis, leuke tuin, maar de twijfel is er omdat het misschien niet authentiek genoeg is (te weinig boerderij gevoel) en de woning beneden toch wel wat klein is.
Perceel was wel prachtig.

Voor de rest was het ook een prachtig huis voor in het:
K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #154 topic

ter uwer vermaak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Fotootje van het perceel:
[ afbeelding ] :D :D

Aanstaande maandag bij een 3e huis kijken (nummer 1 was al gelijk afgevallen)
Maar ook hier vond de makelaar het weer prima, om slechts 2/3e van de woning te fotograferen, en ook de bijgebouwen te omschrijven met de uitgebreide tekstregel; Diverse bijgebouwen.
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/vessem/huis-48712941-kuilenhurk-27/

Erg benieuwd dus.
Het 3e huis lijkt me best leuk. Hou je dan de ingang via de woonkeuken? Dat vind ik wel een minpuntje.

Wat is dat voor mast in de achtetuin?
pi_169390433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het 3e huis lijkt me best leuk. Hou je dan de ingang via de woonkeuken? Dat vind ik wel een minpuntje.

Wat is dat voor mast in de achtetuin?
[ afbeelding ]
Geen idee, ga er denk ik helaas nooit achterkomen, vandaag gebeld door de makelaar dat de bezichtiging niet doorgaat. iemand anders was ons voor.
pi_169397878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:43 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Geen idee, ga er denk ik helaas nooit achterkomen, vandaag gebeld door de makelaar dat de bezichtiging niet doorgaat. iemand anders was ons voor.
O, dat is jammer.
Er staat wel een aantal zichtbare gebouwtjes aan de achterkant. Alleen de garage achteraan zal wel sterk genoeg geweest zijn om het zo te laten. Die grote vooraan moet zo ongeveer helemaal opnieuw. Zou je dat gedaan hebben? hebben.
pi_169400785
Leuk, zoeken naar een klusproject Legwieh! Komt er tzt een topic? :9

Wij hadden vandaag inmeetdag. Was super om het huis met binnenmuren te zien! Viel ons 100% mee, zien het helemaal zitten O+ Wel wat dingen gezien waar we iets minder blij van werden, maar niets dat niet opgelost gaat worden door de bouwer >:)
pi_169416564
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef GotC het volgende:
Leuk, zoeken naar een klusproject Legwieh! Komt er tzt een topic? :9

Wij hadden vandaag inmeetdag. Was super om het huis met binnenmuren te zien! Viel ons 100% mee, zien het helemaal zitten O+ Wel wat dingen gezien waar we iets minder blij van werden, maar niets dat niet opgelost gaat worden door de bouwer >:)
We zijn inderdaad op zoek naar een klusproject.
Gezocht;
Karakteristieke bouw
Veel grond (1000+ m2)
het liefst landelijk gelegen.
En een klein budget (inclusief verbouwing max 470)

En dan ook nog eens in een niet al te goedkope regio (Noord-brabant, de kempen)
Momenteel staat er helemaal niets wat voldoet op funda. Dus we blijven we maar zoeken. Inmiddels gaat ons eigen huis wel in de verkoop. We gokken er maar op dat er iets voorbij komt, voordat we ons eigen huis uit moeten :D
pi_169502197
Leuke zoektocht Legwieh, spannend om eerst te koop te zetten. Hopelijk gaat het allemaal net zo snel als bij ons.

Wij zijn zelf eigenlijk redelijk klaar met klussen. Alleen nog 1 muur 'oplossen', daar zat fotobehang op en dat kwam er enorm makkelijk af *O* maar nu zit het vol behanglijm resten, we twijfelen nog tussen de hele muur schrobben of eroverheen behangen.

Mijn zwager is nog wel flink aan het klussen, bergzolder isoleren is zo goed als klaar. Hij gaat nog 1 loodrand vervangen en een aardlekschakelaar bijplaatsen.

We moeten helaas nog wel wat dingen laten doen die we eigenlijk over de zomer heen wilden tillen. Ze kwamen netjes uit het bouwkundige rapport, maar we hoopten dus het nog even te kunnen laten zitten.

- Latei aanpassen en 2 'scheuren' laten voegen aan de achtergevel
- Schoorsteen heeft een scheur, in overleg met de buren laten voegen
- Expansievat ketel vervangen en een nieuwe vulkraan (doet mijn zwager)
- Voordeur en kozijn laten verven, kan gelukkig via mijn zwager
- En de klapper....de dakpannen laten vervangen. Volgende week maar eens bij de buren aanbellen of zij meteen mee willen doen.
pi_169502429
Wij hebben een datum voor de voorschouw *G* En een voorlopige datum voor oplevering *O*
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:11:05 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169502517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:02 schreef GotC het volgende:
Wij hebben een datum voor de voorschouw *G* En een voorlopige datum voor oplevering *O*
Oh wow fijn zeg! Wanneer is het echt echt jullie plekje? Ik vond het zo fijn dat je er eindelijk in en uit kan lopen wanneer je wilt. Daarvoor betaal je er voor maar houden ze je buiten je eigen huis :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169502630
Spannend Legwieh, klinkt als een mooi project als je iets vindt.

Bij ons komt de sleuteloverdracht nu steeds dichterbij. We zijn druk aan het pakken en eind volgende week gaan onze spullen op transport. En dan kan ik eindelijk eind vogende week ons nieuwe huis zien! Ik ben er nu wel klaar voor.
Wij gaan de garage verbouwen tot slaapkamer en de vloer isoleren, maar dat laten we doen, wij zijn zelf niet zo'n klussers. Ik wordt gestresst als er teveel rommel in huis is, maar het lijkt me zo gaaf als je al dat klussen zelf kan doen, en het huis helemaal eigen kan maken.
pi_169502806
Wat fijn GotC!

Gaat snel dodoria.
pi_169503702
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Oh wow fijn zeg! Wanneer is het echt echt jullie plekje? Ik vond het zo fijn dat je er eindelijk in en uit kan lopen wanneer je wilt. Daarvoor betaal je er voor maar houden ze je buiten je eigen huis :P
Hou op schei uit :+ Verwachting is dat de laatste week van april ons huis dan ook echt van ons is :P.

Trouwens, hoe bevalt die lamp die jullie in de hal hebben hangen? O-)
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:10:10 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169504307
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:33 schreef GotC het volgende:

[..]

Hou op schei uit :+ Verwachting is dat de laatste week van april ons huis dan ook echt van ons is :P.

Trouwens, hoe bevalt die lamp die jullie in de hal hebben hangen? O-)
Die witte stoffen plafonnieres bedoel je? Daar hebben we er 5 van hangen door het huis.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169513367
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:20 schreef dodoria het volgende:
Spannend Legwieh, klinkt als een mooi project als je iets vindt.

Bij ons komt de sleuteloverdracht nu steeds dichterbij. We zijn druk aan het pakken en eind volgende week gaan onze spullen op transport. En dan kan ik eindelijk eind vogende week ons nieuwe huis zien! Ik ben er nu wel klaar voor.
Wij gaan de garage verbouwen tot slaapkamer en de vloer isoleren, maar dat laten we doen, wij zijn zelf niet zo'n klussers. Ik wordt gestresst als er teveel rommel in huis is, maar het lijkt me zo gaaf als je al dat klussen zelf kan doen, en het huis helemaal eigen kan maken.
Inderdaad iets vinden is nu zaak, aan de andere kant ons huis staat ook nog niet op funda. De makelaar moet nog een voorstel maken voor de advertentie foto's maken enzovoorts.

We houden funda gewoon dagelijks in de gaten.
  woensdag 15 maart 2017 @ 00:18:23 #128
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169525808
Volgende maand mijn eerste eigen nieuwbouw appartement. Maar wat een gedoe joh, woonbehang verwijderen, kabelgoot in muur frezen, stukadoor inhuren voor het stucen, daarna de muren verven, laminaat in laten leggen en dan pas aan het inrichten beginnen :s). Weet iemand trouwens waar je zulke fotowanden kunt kopen met leuke afbeeldingen erin, of moet je dat allemaal zelf erin zetten?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169527752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Volgende maand mijn eerste eigen nieuwbouw appartement. Maar wat een gedoe joh, woonbehang verwijderen, kabelgoot in muur frezen, stukadoor inhuren voor het stucen, daarna de muren verven, laminaat in laten leggen en dan pas aan het inrichten beginnen :s). Weet iemand trouwens waar je zulke fotowanden kunt kopen met leuke afbeeldingen erin, of moet je dat allemaal zelf erin zetten?
[ afbeelding ]
Bedoel je de ingelijste afbeeldingen? Die kun je wel bij ikea of iedere andere winkel met woonaccesoires kopen. Maar het is toch wel gangbaarder om gewoon je eigen afbeeldingen in te lijsten en op te hangen.
  woensdag 15 maart 2017 @ 06:25:11 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169527854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Volgende maand mijn eerste eigen nieuwbouw appartement. Maar wat een gedoe joh, woonbehang verwijderen, kabelgoot in muur frezen, stukadoor inhuren voor het stucen, daarna de muren verven, laminaat in laten leggen en dan pas aan het inrichten beginnen :s). Weet iemand trouwens waar je zulke fotowanden kunt kopen met leuke afbeeldingen erin, of moet je dat allemaal zelf erin zetten?
[ afbeelding ]
Woonbehang is niet standaard. Gangbaarder is kale betonmuur die ze behangklaar noemen.
Laminaat kan je vrij makkelijk ook zelf leggen 😉
Stucen durfden wij zelf niet aan vanwege het werken van de muren en groot risico op scheuren.
Ja het is even doorzetten maar dan is alles ook naar je zin.
Bij bestaande bouw is de kans ook vrij groot dat je iets wilt veranderen alleen zit vaak dan al het behang 3 lagen dik op de muur wat er af moet. En als je pech hebt moet je de badkamer eerst slopen en zitten er schrootjes op zolder. Ik prefereer het kale nieuwbouwhuis :D
Ik vond alles vooraf meer gedoe dan na oplevering. Na oplevering stuur je zelf mensen aan. Tijdens de bouw stuurt je bouwer verschillende mensen als elektricien etc aan en dan maar hopen dat ze braaf je tekening volgen en je mag niet zomaar je huis in om dat regelmatig even te controleren.
Al met al is het een stressvolle periode maar als je er eenmaal woont zennnnn O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 maart 2017 @ 23:51:47 #131
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169557051
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 06:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Woonbehang is niet standaard. Gangbaarder is kale betonmuur die ze behangklaar noemen.
Laminaat kan je vrij makkelijk ook zelf leggen 😉
Stucen durfden wij zelf niet aan vanwege het werken van de muren en groot risico op scheuren.
Ja het is even doorzetten maar dan is alles ook naar je zin.
Bij bestaande bouw is de kans ook vrij groot dat je iets wilt veranderen alleen zit vaak dan al het behang 3 lagen dik op de muur wat er af moet. En als je pech hebt moet je de badkamer eerst slopen en zitten er schrootjes op zolder. Ik prefereer het kale nieuwbouwhuis :D
Ik vond alles vooraf meer gedoe dan na oplevering. Na oplevering stuur je zelf mensen aan. Tijdens de bouw stuurt je bouwer verschillende mensen als elektricien etc aan en dan maar hopen dat ze braaf je tekening volgen en je mag niet zomaar je huis in om dat regelmatig even te controleren.
Al met al is het een stressvolle periode maar als je er eenmaal woont zennnnn O+
Het is bouwbehang, en stucen kan prima zolang je maar voor gladde wanden kiest, makkelijk bij te werken namelijk als er eventueel scheuren zouden ontstaan. Ik vind het zonde van mijn geld om eerst nog de muren te behangen en daarna voor stucen te kiezen, aangezien het een gedoe is om meubels te verplaatsen kun je dat beter doen als je woning nog kaal is. Hier nog wat info:
https://www.stuc-kampioen.nl/stucwerk/nieuwbouw-stucen/
http://www.stucadoor-feitjes.nl/stucen/nieuwbouw/
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169563216
Ik ga voor vliesbehang in onze nieuwbouwwoning. Vind repareren van stucwerk nou niet echt aantrekkelijk klinken :+, en daarbij werd het ook expliciet afgeraden door de bouwer van ons project.
pi_169564127
Mijn woning is deze week helemaal gestuct. Supermooi.
Vloer is al gedaan dus het verven kan beginnen! Dan is de woonkamer al bijna klaar, maar slaapkamers (nieuwe vloeren en verf) en vooral keuken (helemaal nieuw maar ook leidingen verleggen) is wel het meeste werk.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 00:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Volgende maand mijn eerste eigen nieuwbouw appartement. Maar wat een gedoe joh, woonbehang verwijderen, kabelgoot in muur frezen, stukadoor inhuren voor het stucen, daarna de muren verven, laminaat in laten leggen en dan pas aan het inrichten beginnen :s). Weet iemand trouwens waar je zulke fotowanden kunt kopen met leuke afbeeldingen erin, of moet je dat allemaal zelf erin zetten?
[ afbeelding ]
Ha ik ga ook zo'n framed wall maken. Kies wel zelf mn visuals die wat dichter bij mij staan dan bijv. een veer zoals hier ;).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:14:03 #134
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169592344
Waar haal je dit soort stoelen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169617644
Ja hoi, geen idee of ik hier op de juiste plek ben.

We willen binnenkort verhuizen, dus zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest met appartement opknappen. Nieuwe meubels erin, nieuw bed erin, slaapkamers geschilderd, nieuwe combi magnetron laten plaatsen, nieuwe douchecabine laten plaatsen, mooie meubels voor in de badkamer gekocht, paar keer een bus gehuurd voor zooi naar het stort te brengen, 2 nieuwe binnendeuren besteld (worden volgende week geplaatst als het goed is), nieuwe luxaflexen voor alle ramen, plinten gelegd (die lagen er nog altijd niet :@ ) etc etc.

Anyway, een hoop gedaan dus om het appartement netjes op te kalefateren voor de verkoop :)
Dat we al dat geld er niet mee terug krijgen dat weten we, maar we willen snel weg en het snelst verkoop je als alles er mooi en netjes uitziet dachten we :)

Afgelopen week de makelaar hier geweest, vandaag offerte binnen, daar kunnen we ons wel in vinden, dus die gaan we opdracht geven om van A tot Z alles te regelen zodat wij zo min mogelijk hoeven te doen. Appartement was volgens de makelaar keurig en instapklaar. Hij had eens moeten zien hoe het eerst was :D

Gisteren een bezichtiging gehad in een huis waarvan we afgaande op de foto's op Funda dachten dat het een serieuze kanshebber was. Wat een deceptie was dat zeg. Compleet uitgeleefd en afgewoond. Dat huis moest van boven tot onder geschilderd worden, houten vloer opschuren en behandelen, nieuwe keukenvloer erin, bovenverdieping alles nieuwe vloer erin, keuken compleet vervangen, tuin helemaal opnieuw man man man wat een drama. En dan een prijs van boven de 3 ton :X

Wij zijn absoluut geen klussers, een muurtje schilderen of wat is geen probleem, maar een compleet huis renoveren gaan we echt niet aan beginnen, dat is veel te duur (omdat we niks zelf kunnen :D ).

Anyway, vandaag een mooi ander huis gezien, net in de verkoop, volgende week bezichtiging. :)

Financiële plaatje zit ook wel snor, voorbeeldberekeningen zijn gemaakt en ondanks een flinke restschuld is er toch veel meer mogelijk dan we dachten. We kunnen van een appartement van 60m2 naar een vrijstaande woning als we zouden willen *O*

Spannende tijden dit. Komende week akkoord geven voor de verkoop en dan begint het te rollen hier c_/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169617940
Hopelijk zijn wel die 2 deuren op tijd en die luxaflexen voor de slaapkamers. Dat laat nogal op zich wachten. }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 19 maart 2017 @ 14:15:30 #137
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169626851
Vier weken nadat wij de sleutels hebben gekregen, vragen de vorige eigenaars pas vandaag of we de groeimeter al overgeverfd hebben. :X Euhm...ja; als jullie er eerder niet naar vroegen, like, in de eerste twee weken ofzo? Dan verven wij er gewoon over om al jullie geel van de muren te krijgen! :{w

Ik wil trouwens mijn bank, de woonkamer is nog helemaal leeg en echo :D
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 22:35:29 #138
447051 crew  Peejtur
pi_169640770
Maar even een alarmsysteem besteld. In 2 weken tijd al 2 inbraken geweest hier in wijk. Niet fijn. Komt morgen binnen en gelijk maar installeren.
pi_169656849
Er komt wel ineens een berg op je af. Interessant huis wat we gezien hadden blijken op dezelfde dag als wij er zijn komende week al meer bezichtigingen ingepland te hebben. Volgens de makelaar dan.

We zijn nog druk bezig met een shitload aan papierwerk in te vullen voor het in de verkoop zetten van ons appartement, wat blijft achter, wat ter overname etc etc etc.

Meteen maar even met de financiële man gebeld om te vragen wat nou als dat huis bevalt? Hier wordt doorgaans niet boven of op vraagprijs verkocht, maar de vraagprijs kunnen we ook op tafel leggen indien ons appartement nog niet verkocht is. Of ik straks hypotheek + restschuld betaal of hypotheek + hypotheek appartement dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Snel schakelen was het advies. Ben benieuwd de bezichtiging. Hoe we het inschatten kan het in het echt óf geweldig zijn, óf compleet 3x niks. Eigenlijk verbaast het ons dat er al zo snel meerdere bezichtigingen zijn, gezien dat het erg apart is en maar net je smaak moet zijn.

Mocht het bevallen dan is het meteen de makelaar bellen voor een 2de bezichtiging en afhankelijk van hoe of wat direct een bod droppen. Sjiek huis in elk geval. Op de foto's dan. :)

Spannende tijden dit en we beginnen pas net :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169663636
Oké woensdag gaan we weer een huisje bezichtigen er is weer iets interessant in de verkoop gevonden. Vinden wij dan tenminste.

Klein tipje van de sluier 1400m3 woongenot! Ben benieuwd!
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 21:48:05 #141
447051 crew  Peejtur
pi_169665025
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:50 schreef Geralt het volgende:
Er komt wel ineens een berg op je af. Interessant huis wat we gezien hadden blijken op dezelfde dag als wij er zijn komende week al meer bezichtigingen ingepland te hebben. Volgens de makelaar dan.

We zijn nog druk bezig met een shitload aan papierwerk in te vullen voor het in de verkoop zetten van ons appartement, wat blijft achter, wat ter overname etc etc etc.

Meteen maar even met de financiële man gebeld om te vragen wat nou als dat huis bevalt? Hier wordt doorgaans niet boven of op vraagprijs verkocht, maar de vraagprijs kunnen we ook op tafel leggen indien ons appartement nog niet verkocht is. Of ik straks hypotheek + restschuld betaal of hypotheek + hypotheek appartement dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Snel schakelen was het advies. Ben benieuwd de bezichtiging. Hoe we het inschatten kan het in het echt óf geweldig zijn, óf compleet 3x niks. Eigenlijk verbaast het ons dat er al zo snel meerdere bezichtigingen zijn, gezien dat het erg apart is en maar net je smaak moet zijn.

Mocht het bevallen dan is het meteen de makelaar bellen voor een 2de bezichtiging en afhankelijk van hoe of wat direct een bod droppen. Sjiek huis in elk geval. Op de foto's dan. :)

Spannende tijden dit en we beginnen pas net :D
Klinkt spannend haha. Laat je het ons weten?
pi_169672434
Geralt, spannend allemaal.
Jeetje wat balen van die inbraken Peejtur!

Wij de laatste loodjes, vrijdag verhuizen! Gisteren de vloer beneden geschrobt, gereinigd en opnieuw in de olie gezet. En wat losse dingen gedaan en veeeeel opgeruimd zodat we uberhaupt kunnen verhuizen.
Morgenavond gaat mijn vrouw 1 wandje behangen en helemaal opruimen en boven met de stofzuiger er doorheen en de keuken uitsoppen.

Oude huis is nu echt geen huis meer. We wonen tussen de dozen. Morgen met ons zoontje wat van zijn speelgoed inpakken en donderdag zijn we samen vrij om echt alles in te pakken.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:35:24 #143
208890 June.
Seriously?
pi_169675448
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Waar haal je dit soort stoelen?
[ afbeelding ]
Wij hebben soortgelijke stoelen gekocht bij de Xooon!
Shine bright like a diamond.
pi_169692779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:27 schreef exode het volgende:
Geralt, spannend allemaal.
Jeetje wat balen van die inbraken Peejtur!

Wij de laatste loodjes, vrijdag verhuizen! Gisteren de vloer beneden geschrobt, gereinigd en opnieuw in de olie gezet. En wat losse dingen gedaan en veeeeel opgeruimd zodat we uberhaupt kunnen verhuizen.
Morgenavond gaat mijn vrouw 1 wandje behangen en helemaal opruimen en boven met de stofzuiger er doorheen en de keuken uitsoppen.

Oude huis is nu echt geen huis meer. We wonen tussen de dozen. Morgen met ons zoontje wat van zijn speelgoed inpakken en donderdag zijn we samen vrij om echt alles in te pakken.
Wij ook! Vrijdag komen de verhuizers alles ophalen. Dus donderdag de laatste loodjes nog inpakken. Al zijn we eigenlijk wel al zo goed als klaar. Morgen wordt vooral wat suffe regelzaken (notaris en zo) en oudste afscheid van de kindjes van het dagverblijf :'-(
Toch een gek gevoel, dit huis achterlaten...
pi_169694374
Ook veel succes en plezier dodoria!
Ik moet nog een doos of 10 inpakken en 2 kasten uit elkaar halen. Dan klaaaaar!
  woensdag 22 maart 2017 @ 11:19:32 #146
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169695754
Ik neem alleen mijn tv mee van mijn huidige woning de rest koop ik gewoon nieuw. Meestal staan oude meubels niet bij een nieuwe inrichting dus weggeven of verkopen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:20:07 #147
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169696769
Twijfel tussen twee kleuren :).

[ Bericht 29% gewijzigd door MisterJ.Lo op 22-03-2017 21:20:00 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169696877
Licht groen! O+
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:34:02 #149
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169697069
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:25 schreef Fripsel het volgende:
Licht groen! O+
Zeker mooi, alleen dan moeten de meubels wel wit zijn. Bij donkerblauw kun je meer kiezen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169699511
Je 3e foto is Early Dew op de muur O+ Die hebben wij ook op de muur bij de haard, mooie, warme en toch frisse kleur.
pi_169699729
Haha! Wij twijfelen tussen dezelfde kleuren :D
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:01:51 #152
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169699962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zeker mooi, alleen dan moeten de meubels wel wit zijn. Bij donkerblauw kun je meer kiezen.
Wel nee. Wij hebben bij onze verschillende kleuren muren ook echt niet alleen witte meubels.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169715004
Vandaag alle papieren binnen, is er toch ergens een foutje ingeslopen ergens tussen de hypotheekmeneer, de bank en de notaris. Het leningdeel van onze oude hypotheek dat we mee zouden nemen stond ineens alsof het totaal zou worden afgelost op datum van overdracht. Dan zouden we het toch wel even flink krap hebben gehad. Ik ben blij dat ik het op tijd zag, maar wel slordig zeg! En wat een gedoe om dat nog last minute recht te trekken.
pi_169715010
Mister JLo, ikheb even de kleuren gemist. Donkerblauw klinkt wat moderner dan groen, maar ik ben erg fan van groen, dus zou daar waarschijnlijk voor kiezen.
pi_169715011
Care
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:45:02 #156
447051 crew  Peejtur
pi_169720210
Keuken is vandaag geleverd en wordt zaterdag gemonteerd!

Eindelijk, na 5 weken, normaal kunnen koken en water kunnen pakken, af kunnen wassen en veel dozen leeg kunnen pakken!

Ook eindelijk weer normaal tandenpoetsen. Badmeubel wordt op dit moment ook nog gemaakt voor ons!
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:21:52 #157
208890 June.
Seriously?
pi_169720845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:39 schreef exode het volgende:
Je 3e foto is Early Dew op de muur O+ Die hebben wij ook op de muur bij de haard, mooie, warme en toch frisse kleur.
Wij hebben ook early dew :D
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:35:43 #158
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169746133
:).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:35:58 #159
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169746136
Zo, bank is bestelt. Zelfde model wel in een andere kleur, zwart kunstleder boven, ondergedeelte en zijkant wit. :).

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169761820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 15:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zo, bank is bestelt. Zelfde model wel in een andere kleur, zwart kunstleder boven, ondergedeelte en zijkant wit. :).

[ afbeelding ]

Zo, die is niet klein! Ben je er nu helemaal uit hoe hij gaat passen in de woonkamer?
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 10:34:13 #161
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169762665
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 06:57 schreef GotC het volgende:
Ik ga voor vliesbehang in onze nieuwbouwwoning. Vind repareren van stucwerk nou niet echt aantrekkelijk klinken :+, en daarbij werd het ook expliciet afgeraden door de bouwer van ons project.
Wij kiezen voor spack. Is flexibeler dan stuc en mooier dan het behang.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 25 maart 2017 @ 11:34:59 #162
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169763444
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:25 schreef dodoria het volgende:

[..]

Zo, die is niet klein! Ben je er nu helemaal uit hoe hij gaat passen in de woonkamer?
Hij is op maat, dus daarvoor past het precies. De twee zits is maar 265cm breed dus alles past er goed in ;).

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 25-03-2017 11:51:55 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169763498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zeker mooi, alleen dan moeten de meubels wel wit zijn. Bij donkerblauw kun je meer kiezen.
Waarom zouden de meubels bij donkerblauw andere kleuren kunnen hebben en bij een lichte tint niet? :D
pi_169763839
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wij kiezen voor spack. Is flexibeler dan stuc en mooier dan het behang.
Dat kan ook ^O^
pi_169764919
Ik kom nooit in K&W, maar Vonkenboer heeft me vanuit het diabetestopic hierheen verwezen ;)
Volgende week vrijdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huurhuisje! *O*

Reden is wat minder ( relatie van bijna 10 jaar die uit is) maar ik heb heel erg geluk gehad met het krijgen van deze flat. Want stond pas een half jaar ingeschreven, maar omdat er dus 88 flats gerenoveerd en vrij kwamen, had ik toch het geluk dat ik er 1 kreeg *O*

Woonkamer van 29 m2, 2 slaapkamertjes van 9 m2 en 8 m2. Niet echt heel groot dus, maar ik heb nu 1 grote slaapkamer en vind 2 aparte kamertjes wel fijner, dan kun je nog een hobby/rommelkamer maken. Aparte keuken, badkamer en toilet en 2 balkons.

Omdat het gerenoveerd wordt, heb ik het helaas niet kunnen bezichtigen ;(
Maar in de straat zijn ook een aantal koopflats, dus op Funda al een beetje gekeken hoe het er bij anderen uit ziet ;) Al is dat heel anders qua keuken/badkamer dan sociale huur natuurlijk ;) Maar ik heb wel een beetje een idee qua hoe de ruimtes eruit zien nu ^O^

Er moet nog wel gesaust worden en er komt laminaat in. Dat heb ik vorige week al gekocht:



Verder wordt het qua spullen een mix tussen spullen die ik uit mn huidige huis kan meenemen, nieuwe spullen, kringloop, marktplaats, gratis gekregen etc ;)
Maarja, het belangrijkste is dat ik woonruimte heb, want woon nu al 5 maand nog bij mn ex in, en dat is ook niet echt ideaal ;)

Ik ben al bijna klaar met inpakken, het laminaat staat achter de bank omdat we dus geen aparte slaapkamer hebben hier. Dus ik zit lekker in de chaos nu ;)
Maar hopelijk over een maandje ( plan is 22 april) over ^O^
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 19:52:54 #166
447051 crew  Peejtur
pi_169772242
Vandaag is de keuken gemonteerd. Hij is mooi *O* Het wordt nu zoveel makkelijker met alles. Vandaag al deel ingepakt en morgen ermee verder.

Helaas zat de afzuigkap beschadigd in de doos. Wordt nog een nieuwe voor besteld en die zal dan ergens eind volgende week of begin week daarop alsnog geïnstalleerd worden. Maandag een soort laklaag op stucwerk maken om te beschermen en dan als ze afzuigkap komen installeren gaan ze gelijk afkitten.

Maar we zijn erg blij. Afwasmachine *O* Oven *O* Opbergruimte *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 28-03-2017 14:28:41 ]
pi_169797523
Pffff leuk dat verhuizen, we blijven opruimen. :D
Er staan nu nog 7 dozen in huis die uitgepakt moeten worden, maar nog geen idee waar die heen moeten. (de inhoud dan) En de 'derde' slaapkamer is ook nog niet ingericht omdat het de tijdelijke veilige haven van onze 2 katten is. Tenminste er staan wel 2 kasten en een bureau in maar mijn computer pak ik nog even niet uit.

Zelfs in deze lichte chaos voelt het allemaal goed. De buren kwamen vanmiddag bloemen en een fles wijn brengen en gisteren ook de andere buren ontmoet. Het gevoel wat we hadden bij de buurt komt ook uit de verhalen van de mensen die we ontmoeten.

Volgende week maandag komt de nieuwe bank, eettafel en fauteuil. *O* Kan niet wachten.
En ook een monteur van Ziggo. De oud bewoners heb het originele punt van Ziggo weggehaald. Onder het huis zijn meerdere COAX kabels te vinden en ik heb nu internet werkend gekregen maar niet echt zoals het hoort. Houtje touwtje zeg maar. In elke kamer is een COAX kastje gemonteerd tijdens de renovatie van het huis maar hoe ik die aan moet sluiten? (lees er liggen zoveel kabels in de kruipruimte die via de meterkast naar boven komen dat ik de logica al snel kwijt was, ook omdat er KPN kabels tussen liggen).
pi_169806578
Gefeliciteerd Hestia, ondanks de omstandigheden toch fijn dat je nu een mooie nieuwe start kunt maken.

Fijn mister Jlo, dat klinkt heel groot, gaaf dat je daar genoeg ruimte voor hebt!

Wij hebben gisteren het huis voor het eerst zelf gezien. Erg leuk. Het voelt wel wat klein zonder meubels, maar het is sowieso groter dan ons oude huis.
Vandaag krijgen we officieel de sleutel, dus dan kunnen we aan de slag. Helaas komen de meubels en dozen pas eind van de week, dus we kunnen nog niet echt inrichten en uitpakken.
pi_169807954
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.





en nog 1 sfeerplaatje om het af te leren;


En een klein ideetje hoe het zou moeten worden beneden, en waar we dus ook op hebben gebudgetteerd.



oude woonkamer wordt een soort van werkkamer/kantoortje
De rest 1 grote keuken/woonkamer, indeling nader te bepalen.

En owee als er nu een fokker is die mij voor is en het gauw koopt
~O> ~O> ~O> ~O>
  dinsdag 28 maart 2017 @ 03:48:51 #170
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169829378
Zouden jullie donkere tegellaminaat dat al gezet is (45m2) overnemen voor ¤300,- euro? Ik twijfel, maar aan de andere kant kost mij nieuwe tegellaminaat wat (minimaal) 10 euro per M2 kost en een ondervloer dat geschikt is voor vloerverwarming alleen al 540 euro. En dan ontbreken de plinten ook nog eens (4 euro per 240cm) en moet het ook nog eens gezet worden, wat ook alweer 270-300 euro kost.

Dus totaal ¤800 euro voor nieuw of ¤300,- euro en zo laten. Tegellaminaat is vaak de duurste laminaatsoort. Maar ik heb er niet zoveel mee. Heb liever laminaat dat op planken lijkt. Alhoewel het motief er wel goed uitziet. Appartement is in 2016 opgeleverd. Vloer is net een jaar uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door MisterJ.Lo op 28-03-2017 04:07:14 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 07:37:18 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169829706
Ik zou nooit betalen voor een vloer die ik niks vind.
En laminaat kan je heel makelijk zelf leggen. Scheelt alweer 300 euro ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 07:50:28 #172
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169829771
Voor 500eu is een vloer die je zelf wilt zou ik mijn eigen vloer willen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169829804
Zeggen dat ze hem mogen laten zitten voor niks. Anders zijn ze verplicht hem te verwijderen(aangezien ze hebben aangeboden ter overname) grote kans dat ze geen zin hebben om hem er uit te halen en dat je hem dus alsnog krijgt.
pi_169830102
Wij gaan ook eindelijk weer vooruit. Omgevingsvergunning is aangevraagd. :7

Nu maar wachten op de gemeente. En zelf nog de hypotheek rondkrijgen. Is meer gedoe dan verwacht omdat ik geen vast contract meer heb.
pi_169831065
Gaaf legwieh! Dat heeft inderdaad heel veel mogelijkheden!
pi_169831937
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en nog 1 sfeerplaatje om het af te leren;
[ afbeelding ]

En een klein ideetje hoe het zou moeten worden beneden, en waar we dus ook op hebben gebudgetteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

oude woonkamer wordt een soort van werkkamer/kantoortje
De rest 1 grote keuken/woonkamer, indeling nader te bepalen.

En owee als er nu een fokker is die mij voor is en het gauw koopt
~O> ~O> ~O> ~O>
Pohh wat een dikke ruimte! Echt enorm!
pi_169832299
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en nog 1 sfeerplaatje om het af te leren;
[ afbeelding ]

En een klein ideetje hoe het zou moeten worden beneden, en waar we dus ook op hebben gebudgetteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

oude woonkamer wordt een soort van werkkamer/kantoortje
De rest 1 grote keuken/woonkamer, indeling nader te bepalen.

En owee als er nu een fokker is die mij voor is en het gauw koopt
~O> ~O> ~O> ~O>
Tof pand! Ik zou niet weten hoe ik zoveel ruimte zou moeten vullen :P. Willen jullie ook nog iets doen met die pilaren in het midden van de kamer? (verwerken in een soort knus zithoekje oid, of weghalen) Op de foto lijken ze wel heel erg in het zicht/in de weg te staan.
pi_169832780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:14 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Tof pand! Ik zou niet weten hoe ik zoveel ruimte zou moeten vullen :P. Willen jullie ook nog iets doen met die pilaren in het midden van de kamer? (verwerken in een soort knus zithoekje oid, of weghalen) Op de foto lijken ze wel heel erg in het zicht/in de weg te staan.
We twijfelen nog tussen een bowlingbaan of een petanqueveld :P :P :P

Nee zonder gekheid, het wordt veel ruimte inderdaad geen idee hoe we het moeten gaan opvullen, maar we houden in ieder geval wel van ruimte.

Waarschijnlijk gaan we de achterste rij pilaren gedeeltelijk verwerken in een soort tussenwand waarin ook de houthaard wordt ingebouwd met aansluiting een soort stalen deuren, zodat het open blijft maar toch een soort hoekje.

Voorin komt waarschijnlijk de keuken en dan de rest geen idee. Inrichting zal nog een hele uitdaging worden.
pi_169832951
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:52 schreef Peejtur het volgende:
Vandaag is de keuken gemonteerd. Hij is mooi *O* Het wordt nu zoveel makkelijker met alles. Vandaag al deel ingepakt en morgen ermee verder.

Helaas zat de afzuigkap beschadigd in de doos. Wordt nog een nieuwe voor besteld en die zal dan ergens eind volgende week of begin week daarop alsnog gei stalkers worden. Maandag een soort laklaag op stucwerk maken om te beschermen en dan als ze afzuigkap komen installeren gaan ze gelijk afkitten.

Maar we zijn erg blij. Afwasmachine *O* Oven *O* Opbergruimte *O*
Klinkt goed *O* Wel balen van die afzuigkap, maar dat wordt ook al opgelost dus ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:06 schreef exode het volgende:
Pffff leuk dat verhuizen, we blijven opruimen. :D
Er staan nu nog 7 dozen in huis die uitgepakt moeten worden, maar nog geen idee waar die heen moeten. (de inhoud dan) En de 'derde' slaapkamer is ook nog niet ingericht omdat het de tijdelijke veilige haven van onze 2 katten is. Tenminste er staan wel 2 kasten en een bureau in maar mijn computer pak ik nog even niet uit.

Zelfs in deze lichte chaos voelt het allemaal goed. De buren kwamen vanmiddag bloemen en een fles wijn brengen en gisteren ook de andere buren ontmoet. Het gevoel wat we hadden bij de buurt komt ook uit de verhalen van de mensen die we ontmoeten.

Volgende week maandag komt de nieuwe bank, eettafel en fauteuil. *O* Kan niet wachten.
En ook een monteur van Ziggo. De oud bewoners heb het originele punt van Ziggo weggehaald. Onder het huis zijn meerdere COAX kabels te vinden en ik heb nu internet werkend gekregen maar niet echt zoals het hoort. Houtje touwtje zeg maar. In elke kamer is een COAX kastje gemonteerd tijdens de renovatie van het huis maar hoe ik die aan moet sluiten? (lees er liggen zoveel kabels in de kruipruimte die via de meterkast naar boven komen dat ik de logica al snel kwijt was, ook omdat er KPN kabels tussen liggen).
Fijn dat het ondanks de lichte chaos goed voelt! Wat lief van die buren en klinkt idd alsof het fijn wonen is daar. Wat een gedoe met die kabels zeg, idd handig om er dan maar even een monteur naar te laten kijken. Nog even geduld voor je nieuwe spullen, maar dan kun je lekker genieten dus O+

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 01:38 schreef dodoria het volgende:
Gefeliciteerd Hestia, ondanks de omstandigheden toch fijn dat je nu een mooie nieuwe start kunt maken.

Fijn mister Jlo, dat klinkt heel groot, gaaf dat je daar genoeg ruimte voor hebt!

Wij hebben gisteren het huis voor het eerst zelf gezien. Erg leuk. Het voelt wel wat klein zonder meubels, maar het is sowieso groter dan ons oude huis.
Vandaag krijgen we officieel de sleutel, dus dan kunnen we aan de slag. Helaas komen de meubels en dozen pas eind van de week, dus we kunnen nog niet echt inrichten en uitpakken.
Dankjewel! Idd een hele nieuwe start zo, maar ik ga er het beste van proberen te maken.
Gefeliciteerd met jullie sleutel! Wanneer willen jullie over dan?

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en nog 1 sfeerplaatje om het af te leren;
[ afbeelding ]

En een klein ideetje hoe het zou moeten worden beneden, en waar we dus ook op hebben gebudgetteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

oude woonkamer wordt een soort van werkkamer/kantoortje
De rest 1 grote keuken/woonkamer, indeling nader te bepalen.

En owee als er nu een fokker is die mij voor is en het gauw koopt
~O> ~O> ~O> ~O>
Wauw _O_ Echt supergaaf! Maar lijkt mij ook wel lastig om het te vullen haha.Maar de plannen klinken goed! ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 03:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zouden jullie donkere tegellaminaat dat al gezet is (45m2) overnemen voor ¤300,- euro? Ik twijfel, maar aan de andere kant kost mij nieuwe tegellaminaat wat (minimaal) 10 euro per M2 kost en een ondervloer dat geschikt is voor vloerverwarming alleen al 540 euro. En dan ontbreken de plinten ook nog eens (4 euro per 240cm) en moet het ook nog eens gezet worden, wat ook alweer 270-300 euro kost.

Dus totaal ¤800 euro voor nieuw of ¤300,- euro en zo laten. Tegellaminaat is vaak de duurste laminaatsoort. Maar ik heb er niet zoveel mee. Heb liever laminaat dat op planken lijkt. Alhoewel het motief er wel goed uitziet. Appartement is in 2016 opgeleverd. Vloer is net een jaar uit.
Ik zou dan toch wat neerleggen wat meer je eigen smaak is. En als je iemand kunt regelen die het kan leggen dan scheelt je dat weer 300 euro ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wij gaan ook eindelijk weer vooruit. Omgevingsvergunning is aangevraagd. :7

Nu maar wachten op de gemeente. En zelf nog de hypotheek rondkrijgen. Is meer gedoe dan verwacht omdat ik geen vast contract meer heb.
Succes met alles rond krijgen, hopelijk gaat dat voorspoedig ^O^
pi_169834658
Vanmorgen trouwens online gegaan met ons eigen huis, en net gebeld, donderdagmiddag de eerste bezichtiging ;D
pi_169834726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:29 schreef Legwieh het volgende:
Vanmorgen trouwens online gegaan met ons eigen huis, en net gebeld, donderdagmiddag de eerste bezichtiging ;D
Dat gaat lekker vlot! :D
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:41:46 #182
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169834855
:)
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:42:42 #183
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169834877
Toch maar gekozen voor een nieuwe eigen vloer, liever in een keer het juiste laminaat dan het achteraf moeten leggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door MisterJ.Lo op 28-03-2017 14:13:51 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169834963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Toch maar gekozen voor een nieuwe eigen vloer, liever in een keer de juiste laminaat dan het achteraf moeten leggen.
Slim besluit ^O^
Is idd makkelijker om het nu te doen dan wanneer je huis al vol staat.
pi_169836480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Toch maar gekozen voor een nieuwe eigen vloer, liever in een keer het juiste laminaat dan het achteraf moeten leggen.
Heel slim, beter even wat meer uitgeven en dan 100% tevreden zijn.

@_Hestia_
idd lekker vlot, grappig ook dat je op funda kunt zien hoeveel mensen je huis al hebben bekeken. binnen een paar uur zitten we nu al op 1400, voor wat het waard is.
pi_169836829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Heel slim, beter even wat meer uitgeven en dan 100% tevreden zijn.

@_Hestia_
idd lekker vlot, grappig ook dat je op funda kunt zien hoeveel mensen je huis al hebben bekeken. binnen een paar uur zitten we nu al op 1400, voor wat het waard is.
Oeh dat is zeker leuk ja. Klinkt wel veel hoor :o

Ik heb net de verhuiskaarten gemaakt op Greetz. Dat zijn de leukere regeldingen :D
pi_169839969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:31 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Oeh dat is zeker leuk ja. Klinkt wel veel hoor :o

Ik heb net de verhuiskaarten gemaakt op Greetz. Dat zijn de leukere regeldingen :D
Blijkbaar is het toch wel redelijk veel want de makelaar belde net en er hebben al 3 mensen een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. En dat binnen de eerste 24uur dat het online staat.
pi_169840035
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:11 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Blijkbaar is het toch wel redelijk veel want de makelaar belde net en er hebben al 3 mensen een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. En dat binnen de eerste 24uur dat het online staat.
Dat gaat goed :o Woon je in Amsterdam ofzo? Mijn zusje en zwager hebben daar pas hun appartement van 4 ton binnen een paar dagen verkocht :o Echt gekkenwerk is dat weer daar inmiddels.
pi_169840098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:14 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat gaat goed :o Woon je in Amsterdam ofzo? Mijn zusje en zwager hebben daar pas hun appartement van 4 ton binnen een paar dagen verkocht :o Echt gekkenwerk is dat weer daar inmiddels.
Nee, in Waalre. (Tegen Eindhoven)
Ben benieuwd hopelijk zit er een koper tussen.
pi_169840226
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:18 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee, in Waalre. (Tegen Eindhoven)
Ben benieuwd hopelijk zit er een koper tussen.
Oke, dat verwachtte ik niet haha :P Ik hoop het ook voor je!
pi_169840262
Waalre is wel geliefd
pi_169854332
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:51 schreef _Hestia_ het volgende:


Dankjewel! Idd een hele nieuwe start zo, maar ik ga er het beste van proberen te maken.
Gefeliciteerd met jullie sleutel! Wanneer willen jullie over dan?


Zo snel mogelijk! We bivakeren sinds afgelopen weekend bij de schoonfamilie. Is op zich fijn dat het kan, maar zodra de spullen er zijn en we het noodzakelijke hebben uitgepakt zou ik toch wel over willen. Het moest sowieso even zo omdat onze spullen er een week over doen (buitenland). Maar het zal straks wel weer fijn zijn in onze eigen ruimte.
pi_169854333
Legwieh, wauw dat is een goed teken! Gaan de huizen rond de vraagprijs weg in Waalre?
pi_169854650
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 04:59 schreef dodoria het volgende:
Legwieh, wauw dat is een goed teken! Gaan de huizen rond de vraagprijs weg in Waalre?
Geen idee, Waalre is wel redelijk gewild.
Eindhoven is een regio die nog steeds sterk groeit en ook veel mensen van buitenaf aantrekt, VDL, ASML, High Tech Campus, en in mindere mate Daf en Philips.

Er is onze prijsklasse (tot 3 ton) ook gewoon erg weinig aanbod, maar we zullen zien.
pi_169864206
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 04:58 schreef dodoria het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk! We bivakeren sinds afgelopen weekend bij de schoonfamilie. Is op zich fijn dat het kan, maar zodra de spullen er zijn en we het noodzakelijke hebben uitgepakt zou ik toch wel over willen. Het moest sowieso even zo omdat onze spullen er een week over doen (buitenland). Maar het zal straks wel weer fijn zijn in onze eigen ruimte.
Ah ja dat kan ik me voorstellen dan idd!
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:57:31 #196
85962 ioko
I Appear Missing
pi_169881261
Na een paar drukke maanden is het morgen dan zo ver. We krijgen de sleutel van ons 'nieuwe' huis. Vanaf september vorig jaar zijn we druk geweest met verkopen van ons huis (binnen 1 week verkocht) en het zoeken naar een nieuw huis. Er kwam vrijwel niets in onze prijsklasse op de markt in onze voorkeursgemeente en daarom zijn we een gemeente verderop gaan kijken. Rond de jaarwisseling hebben we het koopcontract getekend.

We zijn nu 1 maand ons oude huis uit en verblijven met 2 kleine kinderen in een vakantiehuisje. Vanaf morgen kunnen we gaan klussen in ons nieuwe huis. Ook gaan we uitbouwen (door een aannemer), waarbij we streven naar een oplevering eind mei.

Voor nu ben ik vooral benieuwd hoe de vloer op de begane grond eruit gaat. Er schijnt parket te liggen onder het laminaat. Ik heb geen idee hoe vast dat zit.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 30 maart 2017 @ 22:05:45 #197
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169895227
Donkergrijze eiken laminaat bestelt. Kost wel veel geld maar beter dan tegen laminaat aankijken wat niet je smaak is.

[ Bericht 13% gewijzigd door MisterJ.Lo op 31-03-2017 02:28:04 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 30 maart 2017 @ 22:49:38 #198
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169896612
Wij hebben dinsdag te horen gekrgen dat we een optie hebben op een nieuwbouwwoning O+ O+. En eerste keus huis, dus helemaal fijn! En nu begint dus de spannende tijd van de hypotheek rondkrijgen... Dinsdag gesprek bij de hypotheekadviseur, 14e gesprek bij de aannemer/bouwer om alles door te nemen. Zin in *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_169899768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:49 schreef Diconnected het volgende:
Wij hebben dinsdag te horen gekrgen dat we een optie hebben op een nieuwbouwwoning O+ O+. En eerste keus huis, dus helemaal fijn! En nu begint dus de spannende tijd van de hypotheek rondkrijgen... Dinsdag gesprek bij de hypotheekadviseur, 14e gesprek bij de aannemer/bouwer om alles door te nemen. Zin in *O*
Leuk hoor, wat voor huis is het geworden? Plaatjes, plattegrondje?
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 07:59:47 #200
447051 crew  Peejtur
pi_169899791
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:56 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Leuk hoor, wat voor huis is het geworden? Plaatjes, plattegrondje?
Hoe gaat het bij jullie potentiële paleis?
pi_169899872
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:59 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jullie potentiële paleis?
Woensdag geweest met onze makelaar en een aankoopstrategie bepaald.
Nu is het alleen bij ons huis zo dat we dat nog niet verkocht hebben. gisteren een eerste kijker gehad en vandaag ook weer twee kijkers.
Maar ik vind het ook wel lastig om de verkopende partij te bellen als ik zelf nog niks verkocht heb.

bijkomende probleem is ook dat zei het geld niet nodig hebben (weet ik uit de omgeving) maar dat ik wel een stukje minder wil betalen. Allerlei twijfels dus nog.

Of misschien ben ik wel gewoon een jankerd.
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 08:59:01 #202
447051 crew  Peejtur
pi_169900379
Heb het gevoel dat de verkoop ook wel redelijk snel zal gaan bij jou. Bij mij duurde het 3 maanden voordat ik 1e bezichtiging had ;)
pi_169900711
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.
Mooi project. Voordeel is dat de oude zooi er beneden al uit is, zodat je een overzicht hebt van de ruimte en de mogelijkheden.

Tuin??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169907652
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:08 schreef Legwieh het volgende:
Na de mislukkingen van de vorige keer, 1e bezichtiging beviel niet, (2x) huis net verkocht voordat we konden gaan bezichtigen. Nu toch maar weer een voorzichtige poging.

1e bezichtiging gehad afgelopen maandag en die was positief bevallen. Een hele week druk lopen rekenen, en wat offertes opgevraagd. En net de verkopende partij gebeld om een afspraak te maken voor een tweede bezichtiging aanstaande woensdag.

Huis wat we op het oog hebben is een woning met een oude supermarkt eraan vast. Geheel is omgezet naar een woonbestemming, dus we willen er een soort gigantische industrieel loftachtige woning van maken. Huidige situatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

en nog 1 sfeerplaatje om het af te leren;
[ afbeelding ]

En een klein ideetje hoe het zou moeten worden beneden, en waar we dus ook op hebben gebudgetteerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

oude woonkamer wordt een soort van werkkamer/kantoortje
De rest 1 grote keuken/woonkamer, indeling nader te bepalen.

En owee als er nu een fokker is die mij voor is en het gauw koopt
~O> ~O> ~O> ~O>
Wat een leuk project! :D
Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_169907671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:31 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Oeh dat is zeker leuk ja. Klinkt wel veel hoor :o

Ik heb net de verhuiskaarten gemaakt op Greetz. Dat zijn de leukere regeldingen :D
Oh verhuiskaarten! :o
Vergeten!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_169908312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:37 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh verhuiskaarten! :o
Vergeten!
Haha oeps!

Ik heb getekend en de sleutels en dus ook EINDELIJK het huis gezien *O* *O* *O*
Ziet er gelukkig goed uit en plafonds zijn al gesaust en er ligt ook al een ondervloer in. Had die ook gratis gekregen bij laminaat maar dat kan dus weggegeven worden. Muren zijn helaas niet glad zoals gezegd aan telefoon. Dus wordt morgen toch eerst plamuren en gaten vullen. Maar goed, scheelt al zat dat plafonds niet hoeven.
Zal vanavond als ik thuis ben wat fotootjes posten ^O^
pi_169911606
Fotospam :D

Woonkamer:





Keuken:





Badkamer:





WC:



Slaapkamer:



Hobbykamer:

pi_169913141
Ook nieuws vanaf deze kant, vanaf een bod gedaan op het huis dat we gezien hebben. Nu een reactie afwachten.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:18:49 #209
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169916767
Oude bewoner begint nu te huilen dat ik zijn vloer niet wil :D. En dreigt nu de overname van de inbouwapparatuur van de keuken niet na te komen :'). Haha, prima jong, koop ik het toch gewoon splinternieuw in.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169920192
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Oude bewoner begint nu te huilen dat ik zijn vloer niet wil :D. En dreigt nu de overname van de inbouwapparatuur van de keuken niet na te komen :'). Haha, prima jong, koop ik het toch gewoon splinternieuw in.
Echt inbouw? (als in, nagelvast?) Dat mag een huurder niet zomaar weghalen, dat valt niet onder de roerende zaken. Alles wat je inbouwt wordt eigendom van de verhuurder, daar hoef jij sowieso niet voor te betalen.

Zie ook; https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=165709
pi_169920217
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 23:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Oude bewoner begint nu te huilen dat ik zijn vloer niet wil :D. En dreigt nu de overname van de inbouwapparatuur van de keuken niet na te komen :'). Haha, prima jong, koop ik het toch gewoon splinternieuw in.
Waarom wil je zijn vloer niet? Ga je die er ook echt uithalen?
  zaterdag 1 april 2017 @ 10:56:58 #212
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169921544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:56 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Leuk hoor, wat voor huis is het geworden? Plaatjes, plattegrondje?
Tussenwoning met een tuin op het westen en een Frans balkon O+.
Plattegrond: http://www.denieuwevogelb(...)-d.d.-31-01-2017.pdf

We nemen er wel een uitbouw bij van 1,8m met een schuifpui van 3,8m, en een extra raam op zolder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diconnected op 01-04-2017 11:07:20 ]
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:06:14 #213
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169921646
Quoten ipv wijzigen :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:13:51 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169921725
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 10:56 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Tussenwoning met een tuin op het westen en een Frans balkon O+.
Plattegrond: http://www.denieuwevogelb(...)-d.d.-31-01-2017.pdf

We nemen er wel een uitbouw bij van 1,8m met een schuifpui van 3,8m, en een extra raam op zolder.
Leuk! Wij hebben ongeveer dezelfde woning.
Laat je de muur tussen slaapkamer 1 en 3 nog opschuiven? Ik vind de twee slaapkamertjes wel klein namelijk met hoe het nu ingedeeld is.
Hoewel 2 en 3 nu wel even groot zijn dus geen gezeur daarover als je tieners in huis krijgt ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:18:08 #215
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_169921804
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Leuk! Wij hebben ongeveer dezelfde woning.
Laat je de muur tussen slaapkamer 1 en 3 nog opschuiven? Ik vind de twee slaapkamertjes wel klein namelijk met hoe het nu ingedeeld is.
Hoewel 2 en 3 nu wel even groot zijn dus geen gezeur daarover als je tieners in huis krijgt ;)
Nee waarschijnlijk niet, omdat we in slaapkamer 1 een grote kast willen neerzetten dus dan hebben we die extra ruimte wel nodig :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 1 april 2017 @ 11:18:41 #216
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169921820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Heel slim, beter even wat meer uitgeven en dan 100% tevreden zijn.

@_Hestia_
idd lekker vlot, grappig ook dat je op funda kunt zien hoeveel mensen je huis al hebben bekeken. binnen een paar uur zitten we nu al op 1400, voor wat het waard is.
Op zich niet veel waard. Die statistieken verkeken wij ons ook behoorlijk op :P. Ons huis is net verkocht (onder voorbehoud) na 7 weken. In een gewilde wijk (Amersfoort Vathorst). De eerste week hadden wij drie bezichtigingen. Daarna 2. En daarna elke week wel 1.

De eindstand van Funda: Gevonden = 74.690. Bekeken = 6.606.

Tenzij het nu ineens niet meer door gaat, maar dat verwacht ik niet :).

Wij hebben onze nieuwe woning ook al gekocht. Die wordt 1 juni opgeleverd.



Foto heb ik vorige week gemaakt :).
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:40:30 #217
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169923042
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 07:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom wil je zijn vloer niet? Ga je die er ook echt uithalen?
Een vloer is een van de belangrijkste onderdelen van het huis wanneer je het naar smaak wilt inrichten.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169923052
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Een vloer is een van de belangrijkste onderdelen van het huis wanneer je het naar smaak wilt inrichten.
Klopt. Dus je haalt hem eruit?
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:48:01 #219
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169923139
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klopt. Dus je haalt hem eruit?
Nee, dat moeten zij doen. Het moet namelijk kaal opgeleverd worden als je het niet wilt overnemen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 1 april 2017 @ 12:58:07 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169923294
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:24 schreef _Hestia_ het volgende:
Fotospam :D

[knip]

Kaal maar prima, lijkt me. Ben heel benieuwd naar de vervolgfoto's!
The love you take is equal to the love you make.
pi_169931092
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 10:56 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Tussenwoning met een tuin op het westen en een Frans balkon O+.
Plattegrond: http://www.denieuwevogelb(...)-d.d.-31-01-2017.pdf

We nemen er wel een uitbouw bij van 1,8m met een schuifpui van 3,8m, en een extra raam op zolder.
Leuk hoor
pi_169944481
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:18 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Op zich niet veel waard. Die statistieken verkeken wij ons ook behoorlijk op :P. Ons huis is net verkocht (onder voorbehoud) na 7 weken. In een gewilde wijk (Amersfoort Vathorst). De eerste week hadden wij drie bezichtigingen. Daarna 2. En daarna elke week wel 1.

De eindstand van Funda: Gevonden = 74.690. Bekeken = 6.606.

Tenzij het nu ineens niet meer door gaat, maar dat verwacht ik niet :).

Wij hebben onze nieuwe woning ook al gekocht. Die wordt 1 juni opgeleverd.

[ afbeelding ]

Foto heb ik vorige week gemaakt :).
Ahhh wat een super leuk huis O+
Gefeliciteerd!

quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kaal maar prima, lijkt me. Ben heel benieuwd naar de vervolgfoto's!
Ja precies. Gisteren hebben we op de hobbykamer na alles gesaust. De meeste muren gewoon wit ( RAL 9010) en 1 muur in de slaapkamer lila paars O+
Ziet er al heel anders uit nu. Zaterdag laminaat leggen en ga ik de hobbykamer nog sauzen.
Moest voor het sauzen toch helaas nog wel veel behang wegkrabben ( oldskool met natte spons en plamuurmes) Wist niet dat een mens nu zoveel spierpijn kon hebben haha :')

Oja en in mn berging wilde ik een Polen-hotel oid beginnen, maar dat mocht helaas niet.



Dus nu ga ik maar een yogastudio beginnen denk ik :+
  zondag 2 april 2017 @ 16:52:02 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169950293
Zo, flinke ruimte!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 18:49:37 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169953211
Kruit en Kramer, wat kut om daar te winkelen :'(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169954498
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 13:37 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ahhh wat een super leuk huis O+
Gefeliciteerd!

[..]

Ja precies. Gisteren hebben we op de hobbykamer na alles gesaust. De meeste muren gewoon wit ( RAL 9010) en 1 muur in de slaapkamer lila paars O+
Ziet er al heel anders uit nu. Zaterdag laminaat leggen en ga ik de hobbykamer nog sauzen.
Moest voor het sauzen toch helaas nog wel veel behang wegkrabben ( oldskool met natte spons en plamuurmes) Wist niet dat een mens nu zoveel spierpijn kon hebben haha :')

Oja en in mn berging wilde ik een Polen-hotel oid beginnen, maar dat mocht helaas niet.

[ afbeelding ]

Dus nu ga ik maar een yogastudio beginnen denk ik :+
Ik zou het wel weten hoor,
(Wo)Man-Cave!
pi_169957598
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:20 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha oeps!

Ik heb getekend en de sleutels en dus ook EINDELIJK het huis gezien *O* *O* *O*
Ziet er gelukkig goed uit en plafonds zijn al gesaust en er ligt ook al een ondervloer in. Had die ook gratis gekregen bij laminaat maar dat kan dus weggegeven worden. Muren zijn helaas niet glad zoals gezegd aan telefoon. Dus wordt morgen toch eerst plamuren en gaten vullen. Maar goed, scheelt al zat dat plafonds niet hoeven.
Zal vanavond als ik thuis ben wat fotootjes posten ^O^
Gezien je foto's heb je die ondervloer wel nodig. ligt alleen hardboard veert niet genoeg voor het laminaat.

Maar leuk huisje, suc6 met klussen
pi_169958011
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:03 schreef jefmen het volgende:

[..]

Gezien je foto's heb je die ondervloer wel nodig. ligt alleen hardboard veert niet genoeg voor het laminaat.

Maar leuk huisje, suc6 met klussen
Nee onder het hardboard ligt nog zo'n groene ondervloer. Veert prima. Dankje!
pi_169959210
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:12 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nee onder het hardboard ligt nog zo'n groene ondervloer. Veert prima. Dankje!
Ooh dat had ik natuurlijk niet gezien. Hopelijk is hij niet te oud die vloer.
pi_169959291
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:37 schreef jefmen het volgende:

[..]

Ooh dat had ik natuurlijk niet gezien. Hopelijk is hij niet te oud die vloer.
Nee hij ligt er net nieuw in, omdat het hele huis gerenoveerd is.
  maandag 3 april 2017 @ 14:54:28 #230
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_169971558
Onze nieuwe bank is EINDELIJK binnen, zie ik nu al een klein beschadigd stuk. Nu gaan ze dat natuurlijk gewoon gratis herstellen allemaal enzo, maar toch beetje jammer dat het moet! :{
pi_169972432
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:54 schreef Bienelientjee het volgende:
Onze nieuwe bank is EINDELIJK binnen, zie ik nu al een klein beschadigd stuk. Nu gaan ze dat natuurlijk gewoon gratis herstellen allemaal enzo, maar toch beetje jammer dat het moet! :{
Ah dat is idd jammer zeg! -O-
  maandag 3 april 2017 @ 16:25:38 #232
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_169973798
Hoelang is muurverf minimaal houdbaar? Aangezien de verf in de uitverkoop staat wil ik nu 5 liter kopen voor de prijs van 2.5l.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_169974166
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoelang is muurverf minimaal houdbaar? Aangezien de verf in de uitverkoop staat wil ik nu 5 liter kopen voor de prijs van 2.5l.
Muurverf is bijna elke week in de aanbieding.

Verf is overigens best lang houdbaar.
pi_169996305
Ons huis vandaag verkocht.
4k van de vraagprijs af moeten doen, maar wel snelle overdracht en goede garanties. Dat vonden we wel zo prettig, dan te gaan wachten op iemand die de vraagprijs wilde betalen.

Nu in stevige onderhandeling over ons toekomstige paleisje want uiteindelijk moeten we daar ook een scherpe prijs voor kunnen onderhandelen, wil het allemaal nog leuk blijven.
pi_169997949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:45 schreef Legwieh het volgende:
Ons huis vandaag verkocht.
4k van de vraagprijs af moeten doen, maar wel snelle overdracht en goede garanties. Dat vonden we wel zo prettig, dan te gaan wachten op iemand die de vraagprijs wilde betalen.

Nu in stevige onderhandeling over ons toekomstige paleisje want uiteindelijk moeten we daar ook een scherpe prijs voor kunnen onderhandelen, wil het allemaal nog leuk blijven.
Gefeliciteerd! Gaat je nieuwe huis niet om een voormalige winkel, omgeving Eindhoven?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169998220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 16:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Gaat je nieuwe huis niet om een voormalige winkel, omgeving Eindhoven?
Jeps
pi_170020217
Goed nieuws vanaf deze kant. Het beoogde huis (de oude winkel) hebben we kunnen kopen.
We hebben wel de concessie moeten doen dat we het pand overnamen inclusief complete inboedel. Maar persoonlijk vind ik dat geen straf, beetje rondsnuffelen door allerhande nostalgie en curiosa, ik vind het prima.
Overdracht van ons huis is 1 juni, en ook het nieuwe huis zal rond die datum overdracht hebben.
In de tussentijd nog heel veel werk te doen.
Verbouwplannen concretiseren.
Lichtplan maken
Electraplan maken
afspraken maken met diverse partijen
Gereedschap aanschaffen om te klussen :D
Klustopic aanmaken

Owja en tussendoor nog even de marathon van Rotterdam lopen, op vakantie naar de Dominicaanse republiek, een paar dagen met de familie naar Duitsland, voor het werk nog een paar dagen naar het buitenland.

Maar komt vast goed!
pi_170035494
Legwieh *O* Gefeliciteerd!

Wij hebben afgelopen maandag onze meubels ontvangen en er is een nieuwe Ziggo kabel getrokken en al ingegraven. Kortom we zijn nu echt thuis :D
Totnogtoe voelt het echt enorm goed en is het een fijn huis met een topsfeer.

Er 'moeten' nog wat kleine dingen gedaan worden. En de grote buitendingen zoals de dakpannen zijn we nog aan het uitzoeken.

Maar ik zal het topic verlaten, ik heb weinig meer toe te voegen. Iedereen heel veel succes en vooral plezier met alle klus/koop/verkoop perikelen!
pi_170040707
Legwieh gefeliciteerd! *O*
En veel succes met alles :o ^O^

Exode, wat fijn! Geniet van jullie nieuwe huis!

Ik heb een datum! 29 april verhuizen, want voor dan ook verhuislift gereserveerd net ^O^
pi_170083867
Nou er wordt hier geen laminaat gelegd vandaag. We hadden wel een bus gehuurd en die gisteravond al ingepakt met laminaat en de dozen die ik al had ingepakt. Dat hadden we gelukkig al uitgeladen hier en de helft van het laminaat naar boven gebracht. Andere helft staat in de berging. Maar toen moest zwager met spoed terug vanwege baby die het niet goed doet in buik en misschiem vandaag met keizersnede wordt gehaald. Super spannend dus en dat gaat natuurlijk voor. Mn ex brengt hem en de bus nou terug en komt dan met de auto nog wel ff hierheen. In mn slaapkamer moet nog een 2e laag gesaust worden toch en de hobbykamer moet nog. Dus dat kan iig wel hopelijk vandaag af. En voor de rest is het afwachten dus...
pi_170083893
Sowieso had je vandaag geen laminaat kunnen leggen. Zoals ik het lees heb je het gister ingepakt en vandaag pas in het nieuwe huis neergelegd. En daar moet jet acclimatiseren en minimaal 24 uur. Dus je had morgen op zijn vroegst kunnen leggen.

Succes met de situatie verder. Hopelijk valt het allemaal mee.
pi_170083932
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:54 schreef Puala het volgende:
Sowieso had je vandaag geen laminaat kunnen leggen. Zoals ik het lees heb je het gister ingepakt en vandaag pas in het nieuwe huis neergelegd. En daar moet jet acclimatiseren en minimaal 24 uur. Dus je had morgen op zijn vroegst kunnen leggen.

Succes met de situatie verder. Hopelijk valt het allemaal mee.
Ja daar waren de meningen dus over verdeeld. Omdat het al wel tijden bij ons in huis gelegen heeft. Sommigen zeiden dat dan al wel geacclimatiseerd is en dat het alleen hoeft als je uit winkel of uit schuur ofzo haalt.

Dankjewel ja wel spannend dus, ze voelt baby slecht laatste dagen en hartslag was niet goed. Dus hopen op het beste...
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:44:39 #243
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170085250
Voor de kleur early dew gekozen van Flexa. Nu maar hopen dat het altijd mooi zal staan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 13:53:48 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170085394






Meubels meubels meubels *O* !

(Ja, we <3 Xooon)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170088258
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja daar waren de meningen dus over verdeeld. Omdat het al wel tijden bij ons in huis gelegen heeft. Sommigen zeiden dat dan al wel geacclimatiseerd is en dat het alleen hoeft als je uit winkel of uit schuur ofzo haalt.

Dankjewel ja wel spannend dus, ze voelt baby slecht laatste dagen en hartslag was niet goed. Dus hopen op het beste...
Elk huis heeft een net ander klimaat, dus ik zou geen risico nemen. Straks had je het wel gedaan en ging het fout. Dat is zonde.

Hmm, spannend. Sterkte
pi_170088260
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 13:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor de kleur early dew gekozen van Flexa. Nu maar hopen dat het altijd mooi zal staan.
Die is prachtig O+
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 17:58:57 #247
447051 crew  Peejtur
pi_170088360
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 17:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Elk huis heeft een net ander klimaat, dus ik zou geen risico nemen. Straks had je het wel gedaan en ging het fout. Dat is zonde.

Hmm, spannend. Sterkte
Het moet zelfs 48 uur in het huis liggen voor leggen.
pi_170089031
Ik vind het echt apart dat we daar hiervoor nooit van gehoord hadden terwijl mn zwager en ex toch vaak laminaat hebben gelegd. Ook bij ex op werk heeft nooit iemand er van gehoord.

Maar goed nu ligt alles boven en krijgt het misschien wel weken de tijd om te acclimatiseren :{
Maar in die tijd wisselt de temperatuur en luchtvochtigheid ook toch... dat is toch nooit hetzelfde?

Dankje Puala!

Mooie meubels Renesite!
  zaterdag 8 april 2017 @ 20:01:20 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_170090987
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 april 2017 13:53 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meubels meubels meubels *O* !

(Ja, we <3 Xooon)
Jaaaa xooonfans *O*










Deze hebben wij sinds december in huis. Vorige week hadden we de sleutel alweer een jaar, wat gaat het verrekte snel zeg :o
pi_170091165
Wij krijgen deze maand de sleutel! *O*
Kan niet wachten!
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 20:41:17 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170092099
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jaaaa xooonfans *O*


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Deze hebben wij sinds december in huis. Vorige week hadden we de sleutel alweer een jaar, wat gaat het verrekte snel zeg :o
Wij willen het dressoir ook graag. Alleen dan voor TV (we zetten hem liever wat hoog). Alleen decoderprobleem ;( ! TV meubel vind ik wat minder. We denken onze meubels anders nog een jaar te houden.

Xooooonfans O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170115986
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jaaaa xooonfans *O*


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Deze hebben wij sinds december in huis. Vorige week hadden we de sleutel alweer een jaar, wat gaat het verrekte snel zeg :o
Jaaa, ik vind deze lijn erg mooi O+ Meubels die we nu hebben zijn 3,5 jaar oud nu.. ik ga nog even rekenen of het in de begroting past en of ik het er voor over heb :Y)
  maandag 10 april 2017 @ 12:39:08 #253
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170125299
:D.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 10 april 2017 @ 12:39:48 #254
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170125314
Vandaag de sleutels gekregen dus het klussen kan beginnen. *O* :) 8-)
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_170127545
Ga mij ook melden in dit topic, zit nog behoorlijk in de oriënterende fase (als mid-twintiger eindelijk voldoende gespaard om een degelijk huisje te kunnen financieren) en zit de komende weken volgeboekt met bezichtigingen om nou eens te kijken wat ik nou graag zou willen (vrijgezel FTW, niemand waar ik rekening mee hoef te houden :D) en verder vooral bezig met lijstjes maken wat ik allemaal nodig zou kunnen hebben (wat toch behoorlijk veel schijnt te zijn). Erg leuk werk om te doen, wel wordt het naar mijn mening wat chaotisch. Vind dit topic erg leuk om te lezen aangezien er een heel aantal een heel stuk voor mij uit lopen, gaat mij toch weer wat hordes schelen hopelijk :)
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 20:16:43 #256
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170153230
quote:
6s.gif Op maandag 10 april 2017 15:10 schreef bagpiper001 het volgende:
Ga mij ook melden in dit topic, zit nog behoorlijk in de oriënterende fase (als mid-twintiger eindelijk voldoende gespaard om een degelijk huisje te kunnen financieren) en zit de komende weken volgeboekt met bezichtigingen om nou eens te kijken wat ik nou graag zou willen (vrijgezel FTW, niemand waar ik rekening mee hoef te houden :D) en verder vooral bezig met lijstjes maken wat ik allemaal nodig zou kunnen hebben (wat toch behoorlijk veel schijnt te zijn). Erg leuk werk om te doen, wel wordt het naar mijn mening wat chaotisch. Vind dit topic erg leuk om te lezen aangezien er een heel aantal een heel stuk voor mij uit lopen, gaat mij toch weer wat hordes schelen hopelijk :)
cool!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170153361
Is raambekleding (houten jaloeziën en gordijnen dus) altijd zo duur? :+

Verder hebben we een *G* opleverdatum *G*
pi_170153536
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:39 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vandaag de sleutels gekregen dus het klussen kan beginnen. *O* :) 8-)
Gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:21 schreef GotC het volgende:
Is raambekleding (houten jaloeziën en gordijnen dus) altijd zo duur? :+

Verder hebben we een *G* opleverdatum *G*
Ja ;( Ik heb het toevallig vandaag besteld ( rolgordijnen) en was voor 7 ramen ruim 400 euro kwijt... En dat valt nog mee omdat ik het gewoon goedkoop online heb gekocht.

Deze voor slaapkamer (verduisterend):


En deze voor de rest van de ramen:



Mooi, wanneer is het? *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 11-04-2017 20:59:00 ]
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 20:58:13 #259
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170154533
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:21 schreef GotC het volgende:
Is raambekleding (houten jaloeziën en gordijnen dus) altijd zo duur? :+

Verder hebben we een *G* opleverdatum *G*
2k voor hele huis (pliche duette)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170156014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:21 schreef GotC het volgende:
Is raambekleding (houten jaloeziën en gordijnen dus) altijd zo duur? :+

Verder hebben we een *G* opleverdatum *G*
Ik was voor 2 ramen en een deur beneden al 2,5k kwijt. Voor het nieuwe huis heb ik maar 5k begroot we willen beneden overal houten jaloezieën.
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 22:32:14 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170157975
Wauw. Dat is wel erg veel :o

Ramen en beneden de glazen deuren bekleed met duettes waarvan op de slaapkamer verduisterend, en een zolderraam, 2000 euro. Bij een gespecialiseerd bedrijf.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 12 april 2017 @ 00:06:02 #262
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170159596
Zoveel? Ik heb hier twee grote ramen in de woonkamer die tot aan de vloer lopen. Gewoon twee soorten gordijnen voor ¤200 euro en je bent klaar.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 12 april 2017 @ 00:08:59 #263
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170159641
-

[ Bericht 32% gewijzigd door MisterJ.Lo op 12-04-2017 01:25:26 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_170166645
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:32 schreef Renesite het volgende:
Wauw. Dat is wel erg veel :o

Ramen en beneden de glazen deuren bekleed met duettes waarvan op de slaapkamer verduisterend, en een zolderraam, 2000 euro. Bij een gespecialiseerd bedrijf.
Groot raam voor laten voorzien van een vouwgordijn en aan de zijkant twee banen siergordijnen met wave plooi.
Achter de schuifpui laten voorzien van gordijnen tot aan de grond met wave plooi. En de achterdeur laten voorzien van een vouwgordijn.

T is met gordijnen natuurlijk hetzelfde als met een keuken. Je kan voor ¤7.500 iets leuks kopen bij keukenconcurrent maar neem je een maatwerk ben je zomaar t dubbele kwijt. Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt en wat voor kwaliteit je zoekt.

Mijn gordijnen zijn goede kwaliteit en gaan jaren mee. Alleen ben ik zo dom om binnen 2 jaar te verhuizen. Dus ik moet maar hopen dat de koper ze wil overnemen voor een leuk bedrag.
pi_170169514
Omgevingsvergunning is binnen.

*O* *O* *O*
  woensdag 12 april 2017 @ 17:41:52 #266
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170170450
Wat is behang verwijderen een kut klusje :r.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 12 april 2017 @ 19:14:35 #267
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170172699
Ik heb al meerdere huizen lang gordijnen van de Hema. Op maat gemaakt, verduisterend en goede kwaliteit. Ook aandacht van de katten doorstaan ze prima ;)
Stuk leukere prijs dan de woonwinkels waar we eerst keken, dat wel.
Plissé komt ook van de Hema. Ziet er precies zo uit als die van de buurvrouw die 'm van een zaak heeft die er het dubbele voor vroeg.

GotC bijna :o *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 april 2017 @ 01:09:04 #268
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170184217
Zo al het behang er af, plinten verwijderd voor het stucen, nieuwe hoge MDF plinten besteld. Kabelgoot laat ik volgende week infrezen. Troep in de kamers, maar dat mag nu. Wanneer alles gestuced is schoonmaken en het laminaat erin.

Kun je trouwens gaten in de muren door een stucadoor glad laten maken of dien je dit eerst zelf te doen? Sommige plinten zaten vast met spijkers waardoor het beton en gips op sommige wanden beschadigd is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 07:08:03 #269
447051 crew  Peejtur
pi_170184847
Bij mij deed de stucer dat.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:50:12 #270
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170187789
Dus gaten in de muren hoeven niet per se vooraf gevuld te worden met plamuur? Dat doet de stucadoor dus tijdens het stucen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_170188226
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dus gaten in de muren hoeven niet per se vooraf gevuld te worden met plamuur? Dat doet de stucadoor dus tijdens het stucen?
Ik weet niet waarmee ie gaat stukken, maar als het een gipssoort (roodband, geelband, goudband) is, vullen die gaten zich vanzelf i.c. door het stukwerk dat wordt opgebracht.

Voor gaten > 1 mm zou plamuur al niet meer optimaal zijn btw.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:25:02 #272
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170188304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik weet niet waarmee ie gaat stukken, maar als het een gipssoort (roodband, geelband, goudband) is, vullen die gaten zich vanzelf i.c. door het stukwerk dat wordt opgebracht.

Voor gaten > 1 mm zou plamuur al niet meer optimaal zijn btw.
Volgens mij is het altijd gips. Maar dan hoef ik het inderdaad niet zelf te doen. Scheelt weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 13-04-2017 12:33:39 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:56:38 #273
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170219974
Voor de mensen die zelf al eens laminaat neergelegd hebben een vraag, vandaag alle bouwplinten verwijderd en hoge MDF plinten besteld. Nu vroeg ik mij af of je deze plinten vooraf moet plaatsen of tijdens het leggen van het laminaat?

[ Bericht 6% gewijzigd door MisterJ.Lo op 15-04-2017 12:35:02 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_170220746
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Voor de mensen die zelf al eens laminaat neergelegd hebben een vraag, vandaag alle bouwplinten verwijderd en hoge MDF plinten bestelt. Nu vroeg ik mij af of je deze plinten vooraf moet plaatsen of tijdens het leggen van het laminaat?
Eerst laminaat leggen dan de plinten
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:35:57 #275
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_170235508
Toch voor duo rolgordijnen gekozen. Kost alleen wel wat.


[ Bericht 9% gewijzigd door MisterJ.Lo op 15-04-2017 13:39:38 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_170311112
Time flies..
Morgen voorschouw! Alles is uitgeprint, maar hebben jullie nog handige tips? :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:50:33 #277
148127 MissLeDuq
Gewoon... omdat het kan!
pi_170314106
Wij krijgen ook binnenkort de sleutel van onze "nieuwe" nieuwbouwwoning *O*

Planning was eigenlijk dat de oplevering eerste of tweede week mei zou zijn, maar helaas zijn er problemen met het aansluiten van de stroom waardoor de oplevering waarschijnlijk 3 weken vertraging op gaat lopen.

Ergens heel jammer maar de muren krijgen zo nog wel wat meer tijd om te drogen en nu kunnen ze mooi de straat al helemaal verder afmaken. Verder ook nog druk bezig met het uitzoeken van wat nieuwe spulletjes en gordijnen. Als we de sleutel krijgen nemen we 4 weken vrij om te klussen de boel in te richten, heb er zin in :)
pi_170333609
Is dit ook een beetje het huizenjacht topic?

Of moet ik daar een ander topic voor openen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170362710
Mag meeschrijven met een verhuizing naar een huurhuis in het vooruitzicht ook? :)

Aangezien het in de OP alleen over makelaar en kopen gaat..
Live the life you love, love the life you live.
pi_170364218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:48 schreef Poekie1993 het volgende:
Mag meeschrijven met een verhuizing naar een huurhuis in het vooruitzicht ook? :)

Aangezien het in de OP alleen over makelaar en kopen gaat..
Ja hoor, ik ben ook aan het verhuizen naar een huurhuis :)
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 18:58:43 #281
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170482223
Afgelopen vrijdag bij de notaris geweest 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 19:01:16 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170482287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:58 schreef Godshand het volgende:
Is dit ook een beetje het huizenjacht topic?

Of moet ik daar een ander topic voor openen?
Dat is toch ook voorpret ? :D
pi_170484315
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is toch ook voorpret ? :D
Niet altijd, als er woningen voor je neus weggekaapt worden ;(
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 25 april 2017 @ 20:32:21 #284
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170484627
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet altijd, als er woningen voor je neus weggekaapt worden ;(
Tja, dat zijn dan weer de nadelen. Zoek je in een erg populaire regio ? ;)
pi_170484702
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:32 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Tja, dat zijn dan weer de nadelen. Zoek je in een erg populaire regio ? ;)
Randstad.

Maarja, wil daar ook niet weg. Al mijn vrienden zitten hier.
En ik kom steeds met werk ook in de Randstad uit :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170485853
Het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar gisteren is dan eindelijk het laminaat in de woonkamer, keuken en slaapkamer gelegd ^O^
Alleen de plinten moeten nog wel. En dan een andere keer nog de gang en tweede slaapkamer, maar das niet zo belangrijk. Het is nu iig bewoonbaar, dus nu definitief zaterdag verhuizen. Oftewel over 4 dagen :o
pi_170486443
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:08 schreef _Hestia_ het volgende:
Het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar gisteren is dan eindelijk het laminaat in de woonkamer, keuken en slaapkamer gelegd ^O^
Alleen de plinten moeten nog wel. En dan een andere keer nog de gang en tweede slaapkamer, maar das niet zo belangrijk. Het is nu iig bewoonbaar, dus nu definitief zaterdag verhuizen. Oftewel over 4 dagen :o
Top, huurwoning toch?

Ben al sinds vorige week aan het bezichtigen. Sommige woningen zijn leuk, maar er is altijd wel wat: indeling past niet bij mijn smaak, douche is kut, woning is oud of heeft nog wat onderhoud nodig.

Ik weet sinds het gesprek met de hypotheek adviseur wat ik ongeveer aan hypotheek kan betalen.

Rest dan de woon wensen, ik heb geen idee hoe duur onderhoud is van een woning. Daarnaast al helemaal geen idee wat verbouwing kost.

In de klus topics zie ik mensen muren door rammen, vloeren leggen en leidingen door trekken. Maar hoe duur zou dat zijn als je dat uitbesteed? Ik ben geen klusser, behangen is al een ramp. Sauzen gaat net. Dingen monteren gaat nog wel maar dan zijn de echte verbouwingen al achter de rug.


Dat houdt mij nog tegen om positief op een woning te reageren.

Idealiter is een woning al goed onderhouden, past de indeling bij mij, past het sanitair en hoef ik alleen in te richten plus nieuwe keuken...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170486709
Vraagje tussendoor wat hebben jullie gedaan? Verhuisdozen gekocht? Of gewoon bananendozen gebruikt? Ben bang dat alles onder t stof zit met bananendozen aangezien we een maandje of 8 gaan verbouwen.

En zo ja welke verhuisdozen en waar te kopen, want eerlijk gezegd vind ik geld uitgeven aan dozen echt zonde. Maarja al je spullen onder t stof is ook ruk!
pi_170486728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:35 schreef Legwieh het volgende:
Vraagje tussendoor wat hebben jullie gedaan? Verhuisdozen gekocht? Of gewoon bananendozen gebruikt? Ben bang dat alles onder t stof zit met bananendozen aangezien we een maandje of 8 gaan verbouwen.

En zo ja welke verhuisdozen en waar te kopen, want eerlijk gezegd vind ik geld uitgeven aan dozen echt zonde. Maarja al je spullen onder t stof is ook ruk!
Ik had verhuisdozen van IKEA...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_170486732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:35 schreef Legwieh het volgende:
Vraagje tussendoor wat hebben jullie gedaan? Verhuisdozen gekocht? Of gewoon bananendozen gebruikt? Ben bang dat alles onder t stof zit met bananendozen aangezien we een maandje of 8 gaan verbouwen.

En zo ja welke verhuisdozen en waar te kopen, want eerlijk gezegd vind ik geld uitgeven aan dozen echt zonde. Maarja al je spullen onder t stof is ook ruk!
Gewoon op FB gevraagd. Zo kwamen wij aan 60 verhuisdozen :). Geruild tegen een flesje wijn.
pi_170486797
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Top, huurwoning toch?

Ja klopt :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 21:35 schreef Legwieh het volgende:
Vraagje tussendoor wat hebben jullie gedaan? Verhuisdozen gekocht? Of gewoon bananendozen gebruikt? Ben bang dat alles onder t stof zit met bananendozen aangezien we een maandje of 8 gaan verbouwen.

En zo ja welke verhuisdozen en waar te kopen, want eerlijk gezegd vind ik geld uitgeven aan dozen echt zonde. Maarja al je spullen onder t stof is ook ruk!
Mn ex heeft een stapel dozen van het werk meegenomen en verder was het een mengelmoesje van gekochte dozen ( deze van Bol.com), dozen uit de supermarkt, bananendozen en plastic kratten. Ik vond het ook zonde om allemaal verhuisdozen te kopen, maar moet zeggen dat ik die 10 die ik heb wel erg fijn vind.
pi_170503297
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
  woensdag 26 april 2017 @ 17:31:00 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170503358
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:27 schreef GotC het volgende:
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
Woei gefeliciteerd! *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 18:27:50 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170504256
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:27 schreef GotC het volgende:
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
Nice!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170505655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:27 schreef GotC het volgende:
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
Gefeliciteerd *O*
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 20:04:46 #296
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170506442
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:27 schreef GotC het volgende:
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
Gefeliciteerd !

Wat voor puntjes hadden jullie dan nog ? :)
  woensdag 26 april 2017 @ 20:26:37 #297
85962 ioko
I Appear Missing
pi_170506947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:57 schreef ioko het volgende:
Na een paar drukke maanden is het morgen dan zo ver. We krijgen de sleutel van ons 'nieuwe' huis. Vanaf september vorig jaar zijn we druk geweest met verkopen van ons huis (binnen 1 week verkocht) en het zoeken naar een nieuw huis. Er kwam vrijwel niets in onze prijsklasse op de markt in onze voorkeursgemeente en daarom zijn we een gemeente verderop gaan kijken. Rond de jaarwisseling hebben we het koopcontract getekend.

We zijn nu 1 maand ons oude huis uit en verblijven met 2 kleine kinderen in een vakantiehuisje. Vanaf morgen kunnen we gaan klussen in ons nieuwe huis. Ook gaan we uitbouwen (door een aannemer), waarbij we streven naar een oplevering eind mei.

Voor nu ben ik vooral benieuwd hoe de vloer op de begane grond eruit gaat. Er schijnt parket te liggen onder het laminaat. Ik heb geen idee hoe vast dat zit.
Veel vooruitgang gehad, maar nog lang niet klaar. Wat is wel gedaan?

- Behang afgehaald en vloeren verwijderd. Op eerste verdieping zat verlijmd vinyl, dat was minder. De vloer op begane grond zat niet verlijmd. Gelukkig.
- Eerste verdieping: behangen, plinten, deur- en raamkozijnen en deuren geschilderd. Plafonds gesaust.
- Hang en sluitwerk vervangen, kraan vervangen. Dorpels blank geschuurd en grijs gemaakt.

Nog te doen: Zolder schilderen en complete benedenverdieping, maar daar moeten we wachten totdat de verbouwing is gedaan. Vandaag is de draagbalk geplaatst en al het sloopwerk is gedaan en vloer gestort. Dus nu opbouwen, dat zou in 2 weken klaar moeten zijn.....

Tegenvallers tot nu toe? Tsja, huis uit 1974, dus vooral veel verlijmd vinyl, waardoor we toch vloerbedekking gaan leggen. Het beton zit vol lijmresten. Ook moesten er verwarmingsleidingen worden omgelegd en daardoor komt er een sleuf in de zoldervloer (beton). Dus die vloer moeten we ook vervangen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_170508535
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:27 schreef GotC het volgende:
Ons huis is opgeleverd *G*! Paar kleine puntjes, erg fijn dat er een man van Vereniging Eigen Huis bij was!
Wat voor man? De hypotheekadviseur van VEH?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170508581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:26 schreef ioko het volgende:

[..]

Veel vooruitgang gehad, maar nog lang niet klaar. Wat is wel gedaan?

- Behang afgehaald en vloeren verwijderd. Op eerste verdieping zat verlijmd vinyl, dat was minder. De vloer op begane grond zat niet verlijmd. Gelukkig.
- Eerste verdieping: behangen, plinten, deur- en raamkozijnen en deuren geschilderd. Plafonds gesaust.
- Hang en sluitwerk vervangen, kraan vervangen. Dorpels blank geschuurd en grijs gemaakt.

Nog te doen: Zolder schilderen en complete benedenverdieping, maar daar moeten we wachten totdat de verbouwing is gedaan. Vandaag is de draagbalk geplaatst en al het sloopwerk is gedaan en vloer gestort. Dus nu opbouwen, dat zou in 2 weken klaar moeten zijn.....

Tegenvallers tot nu toe? Tsja, huis uit 1974, dus vooral veel verlijmd vinyl, waardoor we toch vloerbedekking gaan leggen. Het beton zit vol lijmresten. Ook moesten er verwarmingsleidingen worden omgelegd en daardoor komt er een sleuf in de zoldervloer (beton). Dus die vloer moeten we ook vervangen.
Kost dat, tot nu toe?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170508994
Godshand: Nee, je kan iemand de opleveringskeuring laten doen. Kost ¤223 euro. Hij controleert alles in je (nieuwbouw)huis, maakt gelijk een keuringsrapport, geeft tips en informatie :)

Vonkenboer: We hadden zo'n 10 punten, waarvan 9 direct werden gedaan. Er liep gewoon een schilder en klusjesman achter ons aan :D. Er zitten nog 4 krasjes op totaal 2 ramen, maar dat wordt vrijdag geregeld. En we moeten nog 2 pijpen van de warmtepomp in de gaten houden. Er zat wat condens op, twijfel of het druppels waren.

De man van VEH vond dat het huis er erg netjes uit zag, top oplevering ^O^
pi_170509032
Vol!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')