En het personeel naar de locatie brengen waar wél een Flirt stond behoorde niet tot de opties?quote:Op woensdag 28 december 2016 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten.
Van wat ik heb gelezen is de instructiedag van gisteren gewoon doorgegaan...quote:Op woensdag 28 december 2016 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten.
bij de buren van S***a las ik al zoiets, ik vraag me af wat er zo specifiek is aan dit deel van het traject dat een 4tje niet zou mogen rijden.quote:Op woensdag 28 december 2016 11:40 schreef MTL het volgende:
Vandaag zijn de drietjes die op Zutphen voor de instructie stonden ingezet in de reizigersdienst, omdat de viertjes nog een inzetbeperking hebben op een specifiek deel van het traject Arnhem - Deurne. Dus moeten alle drietjes opeens aan de bak, waar gepland was ook met de viertjes te rijden.
Shit happens. Er zal ongetwijfeld in Eindhoven nog wel een viertje staan te niksen voor instructie.
S***a = ?quote:Op woensdag 28 december 2016 13:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
bij de buren van S***a las ik al zoiets, ik vraag me af wat er zo specifiek is aan dit deel van het traject dat een 4tje niet zou mogen rijden.
Top. Gefeliciteerd .quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).
Keurig op tijd, zitplaats zat. Alleen dat bijdehante omroepje over de toeslag mogen ze best achterwege laten als het toch teveel gevraagd is om even een rondje door de trein te maken.quote:
er is dus helemaal geen capaciteitsprobleem en flash is gewoon een zeurpietquote:Op woensdag 28 december 2016 15:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Keurig op tijd, zitplaats zat. Alleen dat bijdehante omroepje over de toeslag mogen ze best achterwege laten als het toch teveel gevraagd is om even een rondje door de trein te maken.
In de aansluitende trein naar Bijlmer Arena ook geen gebrek aan plek met 12 bakken VIRM.
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).
De trein naar Schiphol lijkt me uitdaging genoeg.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?
Waar rijden ze met mat van Ansaldo?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?
Heen via Zaragoza, terug via Kiev en Stockholm?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?
Amsterdam - Keulenquote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?
ICE 105 rijdt in 1 keer van Amsterdam naar Basel?quote:Op woensdag 28 december 2016 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amsterdam - Keulen
Keulen - Basel
Basel - Milano
Milano - S. Maria Novella
Zoiets?
We hadden het over een creative route toch ?quote:Op woensdag 28 december 2016 22:14 schreef b2py het volgende:
[..]
ICE 105 rijdt in 1 keer van Amsterdam naar Basel?
Weinig creatief aan..quote:Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden het over een creative route toch ?
Of je nou overstapt of niet, die route verandert niet echt.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden het over een creative route toch ?
Doe dan via Finland, nu reis je een flink stuk Hamburg - Kopenhagen dubbelquote:Op donderdag 29 december 2016 00:11 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam - Lille - Parijs - Irun (via Bordeaux) - Barcelona - Lyon - Milaan - Florence - Innsbruck - Hamburg - Kopenhagen - Stockholm - Narvik - (bus) Bodø - Oslo - Kopenhagen - Hamburg - Osnabrück - Amsterdam?
Roestrijden.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Interessesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot.
Wordt lastig, Tornio - Haparanda is cargo-only. Al rijdt er wel een bus.quote:Op donderdag 29 december 2016 07:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe dan via Finland, nu reis je een flink stuk Hamburg - Kopenhagen dubbel
Bij het lezen van dit soort verhalen zie ik altijd een schuimbekkende Fles op weg naar Den Helder voor mij...quote:Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Interessesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot.
Nog niet in detail. Welke pagina is het?quote:Op donderdag 29 december 2016 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar Dennis, heb je de nieuwe kalender al bekeken? Er is een pagina ondersteboven afgedrukt bij mij
mei/juniquote:Op donderdag 29 december 2016 12:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nog niet in detail. Welke pagina is het?
Wat ze willen zeggen is dat je eigenlijk net zo goed kunt gaan lopen. blijven er ook weer meer zitplaatsen over voor de overige reizigers. win win situatiequote:Kenmerken van de nieuwe Sprinter
- 200 meter in 17 ā 18 seconden (Dafne Schippers liep deze afstand op de Olympische Spelen in Rio in 21,88 seconden).
Oh! Die heb ik ook! Geen drukfout kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
De kalender van het Nederlands Verbond voor Blinddammers en -Schakers.
quote:Op woensdag 28 december 2016 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Schiphol lijkt me uitdaging genoeg.
Jij hebt niet dit?quote:Op donderdag 29 december 2016 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Die heb ik ook! Geen drukfout kunnen ontdekken.
Treinen onder de rails zijn geen bijzonderheid meer....quote:
quote:
quote:
Dank dankquote:
Nee, bij mij klopt ie wel.quote:Op donderdag 29 december 2016 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt niet dit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Roestrijden ben ik wel gewend, maar dan wel met de eerste of laatste trein van de dienstregeling. Dit was nog net in de spitsquote:
Ik heb een zeldzaamheid Gaat miljoenen opbrengen!quote:
Mooi overzicht Fles.quote:Op donderdag 29 december 2016 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
De dagen worden langer
Langer blijft het licht!
Op naar de oliebollen
Het vuurwerk is in zicht!
Het jaar is bijna om, tijd voor het gebruikelijke jaaroverzicht
1. Deventer, 10 januari. Een omgeleide ICE die over spoor 3 verwacht werd, duikt plotseling op aan de andere kant van het perron.
[ afbeelding ]
2. Newcastle-upon-Tyne (Engeland), 29 februari. Vanwege het schrikkeljaar was er een spotgoedkope aanbieding om met de ferry naar Newcastle te gaan, wat ik dus met een maat van me gedaan heb. Vanaf het dak van Castle Keep heb je hier mooi zich op de treinen, zoals deze Virgin Express unit die staat te wachten om het station (rechts van de foto) te mogen binnenrijden.
[ afbeelding ]
3. Modane (Frankrijk), 26 maart. Vanaf dit station is in december 1917 een soldatentrein vertrokken richting Lyon, die even verderop de ernstigste treinramp in de Europese geschiedenis veroorzaakte. Voor wie daar meer over wil weten heb ik ergens anders een uitgebreid verhaal daarover geschreven. Tegenwoordig ligt Modane er prachtig bij, midden tussen de Alpen.
[ afbeelding ]
4. Geerdijk, 29 april. Voor het laatst wordt de halte Geerdijk bediend. Bij deze gelegenheid was er een reünie van alle reizigers die hier ooit in of uit een trein zijn gestapt. Bij wijze van spreken dan. Nog dezelfde nacht werd de ontmanteling ter hand genomen.
[ afbeelding ]
5. Deventer, 13 mei. Loc 1752 aan kop van de Pimpel-Expres naar Berlin Ostbahnhof.
[ afbeelding ]
6. Fulpmes (Oostenrijk), 27 juni. Tram 326 van de Stubaitalbahn is aangekomen op zijn eindpunt. Nadat de fotograaf in alle rust een pot bier genuttigd had om dit feit te vieren, spoedden beiden zich weer terug naar Innsbruck.
[ afbeelding ]
7. Leipzig (Duitsland), 31 juli. Eén van de nieuwe dubbeldeks Intercity-stammen van DB staat klaar om naar Norddeich Mole te vertrekken.
[ afbeelding ]
8. Trondheim (Noorwegen), 25 augustus. Loc 16 2211 van CargoNet rijdt met een goederentrein Trondheim Sentralstasjon binnen.
[ afbeelding ]
9. Delft Zuid, 10 september. Twee willekeurige gooi-en-smijt-virms op weg naar zuidelijker oorden.
[ afbeelding ]
10. Zutphen, 24 oktober. Twee van de nieuwe FLIRT2-stellen van NSR die gisteren officieel in premičre gegaan zijn, staan te wachten op personeel voor een instructierit.
[ afbeelding ]
11. Enschede (ook bijna Duitsland), 15 november. Talentje van DB Regio komt binnen uit Gronau (Westfalen).
[ afbeelding ]
12. Zutphen, 19 december. Een Vossloh MaK G2000 op het rangeerterrein. De IJsselbruggen zijn in de mist verdwenen.
[ afbeelding ]
Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar!
Previous versions: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Treinreiswinkel kan je ook wel helpen met je zoektocht.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:58 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe kun je een mooie treinreis vanuit Nederland door Duitslands/Oosterdijk/Zwitserland (allen een mogelijkheid) plannen? Wat zijn goede websites voor info, boeken etc?
Omdat ze het zelf op de ochtend zelf ook nog niet wetenquote:Op donderdag 29 december 2016 18:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er godverdomme nergens een site waar ik gewoon kan zien wat de verkeersdagen van een trein zijn
Ieder jaar t zelfde gekloot
En vier weken ergernis.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een zeldzaamheid Gaat miljoenen opbrengen!
Tramquote:Op donderdag 29 december 2016 20:24 schreef Salatrel het volgende:
In Winsum toetert de tram tenminste nog even
Laat even weten hoe t hotel is, als t niks is boek ik alsnog om naar mn stamhotelquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit inmiddels in de S3 in Oberhausen. Behalve een statiegeldraper die commentaar heeft op het feit dat ik foto's maak, gaat alles volgens plan. Over een klein uurtje verwacht ik volledig geīnstalleerd te zijn in het hotel.
Nou en?quote:Op donderdag 29 december 2016 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Roestrijden ben ik wel gewend, maar dan wel met de eerste of laatste trein van de dienstregeling. Dit was nog net in de spits
Ook lekker gezellig ja. Het is prima. Eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er. En het is een leuke buurt met winkels en kroegjesquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat even weten hoe t hotel is, als t niks is boek ik alsnog om naar mn stamhotel
quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:38 schreef James1988 het volgende:
Spoorwegovergang Winsum per direct dicht
Daarom, Ruettenscheid FTWquote:Op vrijdag 30 december 2016 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook lekker gezellig ja. Het is prima. Eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er. En het is een leuke buurt met winkels en kroegjes
Het is toch sowieso niet teveel gevraagd tussen het sudokuen door wat plaatsnamen te noemen...quote:Op vrijdag 30 december 2016 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik vind die tekst to speech maar niks in die Flirts, klinkt gewoon 3x kut en wat win je er nu mee. Tuffie was zo slecht nog niet.
Yepquote:Op vrijdag 30 december 2016 23:53 schreef GlenSpey het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat die Flirt omroep op termijn nog wel wordt aangepast.
quote:Klaas-Jan schrijft op het NS-forum:
De bedoeling is dat de omroep uiterlijk februari 2017 overal juist en zuiver is. Er wordt dus aan gewerkt!
Alleen tweede afbeelding toch? Ik heb echt alleen last van op telegraaf site.quote:Op zaterdag 31 december 2016 00:35 schreef James1988 het volgende:
Niet om het één of ander, maar met wat voor aardappel surf jij op het internet? Die letters zien eruit alsof ze uit 1998 komen
O, daar ga ik eens naar kijken. Heb sinds laatste paar versie van chrome last van die lettertypes, met Telegraaf op z'n ergst. En ik draai Win10 Proquote:Op zaterdag 31 december 2016 00:43 schreef James1988 het volgende:
Maar dan nog, wat draai je erop? Windows XP? Zet anti-aliasing en ClearType toch eens aan, dat leest zo veel fijner...
[ afbeelding ]
Automatische Blokkeer Inrichting, soort ABS voor treinenquote:Op vrijdag 30 december 2016 22:40 schreef Jules123 het volgende:
Die nieuwe sprinter maakt steeds puf geluidjes, alsof er continue een soort luchtdruk vrij komt..
Waarom kon dat nou niet gelijk in 1 keer goed?quote:
Omdat misschien de levertijd het belangrijkste criterium was, en het aanpassen van de omroep dat had vertraagd? Ik heb geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kon dat nou niet gelijk in 1 keer goed?
kom op hee, het is toch geen raketwetenschap of wat?quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat misschien de levertijd het belangrijkste criterium was, en het aanpassen van de omroep dat had vertraagd? Ik heb geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen.
Het lijkt meer op een trein ja.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kom op hee, het is toch geen raketwetenschap of wat?
Ook al te moeilijk voor ze blijkbaar.quote:
Daar zijn we in het noorden al lang aan gewend. Ik meen me te herinneren dat het een drupje olie voor de smering is die er dan vrij komt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:40 schreef Jules123 het volgende:
Die nieuwe sprinter maakt steeds puf geluidjes, alsof er continue een soort luchtdruk vrij komt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |