SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Ik was al aan het typen toen Maegrim zijn post plaatste.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenJames1988
SchommelbotenloverDat SchöneFerienTicket lijkt alleen geldig te zijn voor 6- tot 20-jarigen?
"
Zum Erwerb von SchöneFerienTickets NRW sind Personen ab 6 Jahre bis einschließlich 20 Jahren berechtigt. Da es sich um ein persönliches Ticket handelt, muß sich der Inhaber auf Nachfrage ausweisen können."dennistd
FOK!sport *O*Klopt, maar hij had het ook over een Duitse versie van de Tienertoer. En die is ook niet voor 20+'ersquote:Op zaterdag 24 december 2016 14:37 schreef James1988 het volgende:
Dat SchöneFerienTicket lijkt alleen geldig te zijn voor 6- tot 20-jarigen?
"
Zum Erwerb von SchöneFerienTickets NRW sind Personen ab 6 Jahre bis einschließlich 20 Jahren berechtigt. Da es sich um ein persönliches Ticket handelt, muß sich der Inhaber auf Nachfrage ausweisen können."PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterMaar je zat te wachten om deze TT te kunnen makenquote:Op zaterdag 24 december 2016 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik was al aan het typen toen Maegrim zijn post plaatste.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenHOORN Op zo'n 50 meter voor het station van Hoorn is vanavond een trein gestrand. De passagiers zaten bijna twee uur opgesloten. De trein vanuit Sloterdijk richting Hoorn viel rond 20.10 uur stil vanwege een kapotte pneumatische leiding.
De Hoornse Annemarie (44) was na haar werk op weg naar huis toen de trein strandde. "We dachten eerst dat iemand aan de noodrem had getrokken", vertelt ze NH. "Op een gegeven moment viel ook alle stroom uit en was het helemaal donker."
Volgens Annemarie was de sfeer in de trein gelaten. "Sommigen zaten wat te kletsen, anderen keken een beetje voor zich uit. Maar iedereen wilde toch vooral lekker naar huis."
Rond 22.00 uur werd er aan de voorzijde van de trein een trap geplaatst. Op die manier konden de passagiers van boord. "Via het gras en door de modder zijn we naar een benzinestation gelopen en nu eindelijk naar huis!"
Vertraging, door de defecte trein rijden er geen treinen tussen Zaandam en heerhugowaard. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Zullen we het nog even over de bijsturing hebbendennistd
FOK!sport *O*Ik wou eigenlijk 'Boem is ho' doen maar toen bedacht ik tijdens het typen dat ho-ho-ho toch toepasselijker zou zijnquote:Op zaterdag 24 december 2016 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je zat te wachten om deze TT te kunnen makenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterHOE DAN?!quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:42 schreef Adrie072 het volgende:
HOORN Op zo'n 50 meter voor het station van Hoorn is vanavond een trein gestrand.
[..]
door de defecte trein rijden er geen treinen tussen Zaandam en heerhugowaard.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIets voor onze Essen (Ruhr) party, Fles?quote:Op zaterdag 24 december 2016 13:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee weken voor 30 euro in NRW: https://www.ots-nrw.de/index.php/product/34/show/0/0/0/0/buyDr_Flash
CubeMeisterMwoa, lijkt me niet. Jij komt de 31ste pas aan, 1 jan liggen we uit te brakken en 2 jan gaan we alweer weg.quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iets voor onze Essen (Ruhr) party, Fles?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenZolderkamer
Niet in de kelderJames1988
SchommelbotenloverWant jij bent ineens 20?quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iets voor onze Essen (Ruhr) party, Fles?Dr_Flash
CubeMeisterHolland op z'n smalst weer hoor En dat uitgerekend in het dunstbevolkte gebied van heel Nederlandquote:Op zaterdag 24 december 2016 15:01 schreef Zolderkamer het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)e-Voslaan-weggehaald
[ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 24-12-2016 15:27:18 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenSalatrel
Salatrelipv verkeersregelaar bij de overweg een beveiligerom de bordjes te bewaken?quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:01 schreef Zolderkamer het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)e-Voslaan-weggehaald
Strakke plaat!quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:13 schreef MCH het volgende:
Vanochtend op Milaan Centrale
[ afbeelding ]Peterselieman
Maffe FriesKijk, daar hebben ze mooi materieel. Kunnen wij in Nederland nog wat van leren.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:13 schreef MCH het volgende:
Vanochtend op Milaan Centrale
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuurdaarom wilde die tunersier ernaar toe natuurlijkquote:Op zaterdag 24 december 2016 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben ze mooi materieel. Kunnen wij in Nederland nog wat van leren.Dr_Flash
CubeMeisterKijk toch eens wat een geweldige treinen AnsaldoFapfap maaktquote:Op zaterdag 24 december 2016 16:13 schreef MCH het volgende:
Vanochtend op Milaan Centrale
[ afbeelding ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDoc__Zenith
www.orienteering.nlZe durven er ook behoorlijke hard(er) mee te rijden.
Wel geinig, zal er eens gaan kijkenZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn. (Ik neem aan dat het bij DDZ ook gewoon mogelijk is de deur open te slopen?)quote:Op zaterdag 24 december 2016 14:42 schreef Adrie072 het volgende:De passagiers zaten bijna twee uur opgesloten.
Vooral als je 50 meter van het station verwijderd bentDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Salatrel
Salatrelquote:Op zaterdag 24 december 2016 20:23 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn.James1988
SchommelbotenloverFijne kersttwitter:SW_Trains twitterde op zaterdag 24-12-2016 om 20:58:09 Please be aware there are now no more South West trains from London Waterloo until service resumes on Tuesday 27th December reageer retweetDr_Flash
CubeMeisterquote:Op zaterdag 24 december 2016 21:36 schreef MTL het volgende:
Die leven echt nog in de 19e eeuw daar.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Hoe laat gaat hier op oudejaarsavond de laatste trein?quote:Op zaterdag 24 december 2016 21:36 schreef MTL het volgende:
Die leven echt nog in de 19e eeuw daar.Bier.Frozen-assassin
STAY STRONG APPIEWhutquote:Op zaterdag 24 december 2016 21:14 schreef James1988 het volgende:Fijne kersttwitter:SW_Trains twitterde op zaterdag 24-12-2016 om 20:58:09 Please be aware there are now no more South West trains from London Waterloo until service resumes on Tuesday 27th December reageer retweetDeaDLocK2K
Bier.Ik was in 2013 (geloof ik?) met b2py in Berlijn van de 24e t/m de 28e en daar was ook echt bi-zar veel dicht op kerstavond en 1e kerstdag.quote:Bier.Dr_Flash
CubeMeisterJa in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenRond acht uur vertrekken de laatsten, 21:25 moet ik nog een ICd naar de watergraafsmeer brengenquote:Op zaterdag 24 december 2016 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe laat gaat hier op oudejaarsavond de laatste trein?DeaDLocK2K
Bier.Precies en dan ook vaak warme bakkers enzo die op zondagochtend voor de dienst nog open waren. Met kraakvers hemels smakend brood <3quote:Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.Bier.derLudolf
allround beunhaas"Vroeger tot 14U open"quote:Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.
Man, omgeving Nordhorn hebben ze nu om 12u al Feierabend
De bakker in het dorpje bij mijn tante deed es gek, waren vandaag tot 12:30 geopend
Ach ja, het is ook een kwestie van gewenning denk ik. Vroeger lukte het ook. Net als dat sommige mensen in paniek raken als ze ergens niet kunnen pinnen ofzo.Kranplätze müssen verdichtet seinDeaDLocK2K
Bier.Ik heb liever geen contant geld bij me. Niet kunnen pinnen is dan erg lastig. Ben ondertussen gewend om het in de VS zonder te kunnen doen. En in India in mindere mate. Voor Denemarken en Zweden neem ik niet eens meer de moeite om geld te gaan wisselen. Als het echt nodig is trek ik het wel uit de muur maar dat is zo zelden nodig.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterVroeger werd het bij wet afgedwongen. Tegenwoordig is het wat vrijer allemaal. Zo staat het de mensen in Nordhorn en omgeving volledig vrij om zich als een totale retard te gedragen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Vroeger tot 14U open"
Man, omgeving Nordhorn hebben ze nu om 12u al FeierabendSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Jup. Gewoon 365 dagen. Dan zijn wij erg verwend vergeleken met de buurlanden.quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:13 schreef James1988 het volgende:
Hier zijn de supermarkten morgen gewoon de hele dag open...De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterMijn Plus van 10 tot 16 uur. Ik verwacht geen topdruktequote:Op zaterdag 24 december 2016 22:13 schreef James1988 het volgende:
Hier zijn de supermarkten morgen gewoon de hele dag open...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaas90% cash, maar dat is ook gewoon een principekwestie omdat ik vind dat niemand het ook maar iets aangaat of ik mijn geld nou uitgeef aan dure kleding of aan lekker eten of dat ik elke veertien dagen bij wijze van een hoer bezoekquote:Op zaterdag 24 december 2016 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb liever geen contant geld bij me. Niet kunnen pinnen is dan erg lastig. Ben ondertussen gewend om het in de VS zonder te kunnen doen. En in India in mindere mate. Voor Denemarken en Zweden neem ik niet eens meer de moeite om geld te gaan wisselen. Als het echt nodig is trek ik het wel uit de muur maar dat is zo zelden nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet seinJames1988
SchommelbotenloverIn het eurogebied heb ik eigenlijk amper contant geld bij me. Daarbuiten wel, maar dat is meer omdat geld opnemen en contant betalen vaak gunstiger is dan alles met bankpas of creditcard betalen vanwege de wisselkoersen en vreemde valuta-toeslagen.Dr_Flash
CubeMeisterquote:Op zaterdag 24 december 2016 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
90% cash, maar dat is ook gewoon een principekwestie omdat ik vind dat niemand het ook maar iets aangaat of ik mijn geld nou uitgeef aan dure kleding of aan lekker eten of dat ik elke veertien dagen bij wijze van een hoer bezoekJe begrijpt zeker wel dat e.e.a. met elkaar in tegenspraak is hč?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaas100% anonimiteit bestaat ook niet meer.quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je begrijpt zeker wel dat e.e.a. met elkaar in tegenspraak is hč?
De bankbiljetten die je bij de bank opneemt zijn sowieso geregistreerd dacht ik. Wie zegt dat de overige invoer biljetten zijn die van mij zijn. Of misschien ruil ik week met een winkelier voor x-bedrag biljetten.Kranplätze müssen verdichtet seinJij wou toch bij het spoor komen? Moet je wel het goede voorbeeld gevenquote:Op zaterdag 24 december 2016 20:23 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn. (Ik neem aan dat het bij DDZ ook gewoon mogelijk is de deur open te slopen?)
Vooral als je 50 meter van het station verwijderd bentbork
Schaffner ohne Zwangzugvandaag reden de trams vanaf 14.30 in Freiburg al zondagsdienstenquote:Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...bork
Schaffner ohne ZwangzugDuitsers houden van cash, deze week probeer ik iedere keer contactloos te pinnen (zo'n golfjes icoon) waar het kan en schrikken dat ze doen en willen afpakken van me, lachen man, afgelopen zomer werkte het nog niet btw daar. Ook gewoon zonder blikken of blozen 100 euro uit je Goldesel halen om 15 euro af te rekenen, schitterend allemaal vooral vrouwen die inkopen doen bij de supermarkt, doen dat.quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:49 schreef James1988 het volgende:
In het eurogebied heb ik eigenlijk amper contant geld bij me. Daarbuiten wel, maar dat is meer omdat geld opnemen en contant betalen vaak gunstiger is dan alles met bankpas of creditcard betalen vanwege de wisselkoersen en vreemde valuta-toeslagen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Jaa Maar tot die tijd gewoon netjes klagenquote:Op zaterdag 24 december 2016 23:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij wou toch bij het spoor komen? Moet je wel het goede voorbeeld gevenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!James1988
Schommelbotenlover"You have to put your card in the machine!"quote:Op zaterdag 24 december 2016 23:59 schreef bork het volgende:
[..]
Duitsers houden van cash, deze week probeer ik iedere keer contactloos te pinnen (zo'n golfjes icoon) waar het kan en schrikken dat ze doen en willen afpakken van me,
Ehh nee, ik heb al betaald?Gutz
-Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.quote:bork
Schaffner ohne ZwangzugInteressant, wist ik niet, ik heb ook en artikel gelezen dat ze graag contant betalen wegens controle van hun (financiele) gangen, ze zijn uberhaupt (what's in the name) erg gesteld op hun privacy.quote:Op zondag 25 december 2016 01:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Heb je al een keuze kunnen maken tussen de interne NS opleiding of de ROC opleiding?quote:Op zondag 25 december 2016 00:28 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Jaa Maar tot die tijd gewoon netjes klagenDr_Flash
CubeMeisterWat hij zegtquote:Op zondag 25 december 2016 11:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vrolijk Kerstfeest lieve treinenvriendjesSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasDat combineert lekker met het feit dat ze in D straks geen contante betalingen meer mogen accepteren van ¤5000 of meer. Dat loopt dan lekker in de papieren.quote:Op zondag 25 december 2016 01:50 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.Kranplätze müssen verdichtet seinb2py
Beton!Joequote:Op zondag 25 december 2016 11:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vrolijk Kerstfeest lieve treinenvriendjesZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ik denk toch aan de interne opleiding.quote:Op zondag 25 december 2016 11:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb je al een keuze kunnen maken tussen de interne NS opleiding of de ROC opleiding?
Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Salatrel
Salatreljob alertje aanmaken op werkenbijns.nl er zijn diverse standplaatsen in de buurt bijvoorbeeld amsterdam & haarlem maar ook Hoofddorp en alkmaar zijn wellicht een optie? Vacatures zijn er best vaak maar de response is hoog en dus sluiten de vacatures ook weer snel.quote:Op zondag 25 december 2016 18:22 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik denk toch aan de interne opleiding.
Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.
Via ROC kun je weliswaar je bevoegdheid halen maar een baangarantie zit er volgens mij niet aan vast...Dr_Flash
CubeMeisterWelkom in de echte wereld: Dat is overal zo.quote:Op zondag 25 december 2016 19:00 schreef Salatrel het volgende:
een baangarantie zit er volgens mij niet aan vast...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenSalatrel
Salatrelja maar in dit geval een belangrijk verschil. NS neemt je aan en stuurt je naar de opleiding. Zakken is geen verlenging en slagen is blijven tenzij je het om een andere reden verpest...quote:Op zondag 25 december 2016 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld: Dat is overal zo.
Als ROC stagiair heb je geen enkele zekerheidSalatrel
SalatrelOh en de opleiding via NS is korter en je krijgt een volledig salaris ipv dat je schoolgeld moet betalenZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ja dit dus.quote:Op zondag 25 december 2016 19:29 schreef Salatrel het volgende:
Oh en de opleiding via NS is korter en je krijgt een volledig salaris ipv dat je schoolgeld moet betalen
En als je al testen zo leest lijkt het net alsof je van een andere planeet moet komenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Een harde baangarantie niet nee. Maar toch... iedereen is tot nog toe gewoon aan het werk gekomen in de spoorwereld. Bij iedere lichting komt in het tweede lesjaar de NS een praatje houden voor de klas met de mededeling dat er een X aantal vacatures voor ROC'ers wordt vastgehouden (vacatures die je niet bij werkenbijns.nl gaat aantreffen). Voor welke standplaatsen de vacatures zijn verschilt per jaar maar wat ik ervan heb gehoord is dat er ''rekening wordt gehouden met je komst''. Oftewel als jij netjes je opleiding doorloopt en je tijdens je stage goed profileert dan heb je 99% zekerheid.quote:Op zondag 25 december 2016 18:22 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik denk toch aan de interne opleiding.
Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.
En mocht je meer geinteresseerd zijn in een baan bij een goederenboer of regionale vervoerder dan is dat uiteraard ook tijdens de opleiding al te bespreken, weet dat met name de regionalen erg graag ROC'ers in dienst willen nemen. Maarja, vanaf dag 1 heeft de opleiding wel een geel-blauw kleurtje dus bijna niemand die daarvoor kiest...
Voor interne vacatures geldt trouwens dat je kansen bijzonder klein zijn als je niet binnen een bepaald aantal kilometers van de standplaats waarvoor je solliciteert woont. Heb dat in het verleden ook een paar keer geprobeerd maar werd helaas afgewezen met de mededeling dat ik te ver weg woonde. En gezien er ook telkens een overweldigende hoeveelheid respons komt per vacature heb ik besloten niet te gokken en te wachten of dat er ooit vacatures bij mij voor de deur kwamen. Als je dat in gedachten neemt dan zou ik zeggen dat de kans op een baan juist groter is via het ROC dan via intern, maarja de weg ernaartoe is idd een stuk langer
[ Bericht 14% gewijzigd door GlenSpey op 25-12-2016 22:16:26 ]Dr_Flash
CubeMeisterDat is trouwens ook echt zoquote:Op zondag 25 december 2016 19:54 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja dit dus.
En als je al testen zo leest lijkt het net alsof je van een andere planeet moet komenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterJa julie ook allemaal heujquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterAlles doormekaar gefr0mm0ltSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterALLES GODVERREDOMT NAAR BENEJESalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDuvel
Gevallen engel.Ah, the festive spirit.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDr_Flash
CubeMeisterHai duuf Hoe gaat het met je huisch?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenhierissieweer
Ik val liever op, dan af!Iemand ervaring met een hele rondreis-vakantie met de trein? Zoiets als dit ofzo: http://www.treinreiswinke(...)t-langs-ahr-en-rhein"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterDr_Flash
CubeMeisterNee, ze vinden het jammer maar ze beroepen zich op overmacht.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterMaar dat is toch van de pot gerukt?quote:Op maandag 26 december 2016 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ze vinden het jammer maar ze beroepen zich op overmacht.Dr_Flash
CubeMeisterIk moet zeggen, NS is daar meestal wel coulant mee. Dat zegt niet dat SNCF dat ook moet zijn natuurlijk.quote:Op maandag 26 december 2016 12:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is toch van de pot gerukt?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.De Geld Terug Bij Vertragingsregeling die NS hanteert is een factor duizend beter dan wat EU-directieven voorschrijven. En factor duizend omdat geld terug bij vertraging van 30 minuten gewoon 10 keer beter is dan bij een uur, en dat is 100 keer beter dan bij 2 uur (want dat gebeurt relatief zo weinig).Bier.Dr_Flash
CubeMeisterJa. Miljoenmiljardontelbaar!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenAlleen doen als je zelf regelen te lastig vindt en/of als je graag teveel betaald.quote:Op maandag 26 december 2016 12:02 schreef hierissieweer het volgende:
Iemand ervaring met een hele rondreis-vakantie met de trein? Zoiets als dit ofzo: http://www.treinreiswinke(...)t-langs-ahr-en-rheinDr_Flash
CubeMeisterWaar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NSSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.quote:Op maandag 26 december 2016 13:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen doen als je zelf regelen te lastig vindt en/of als je graag teveel betaald.
+
Bier.In de app bij je reisadvies.quote:Op maandag 26 december 2016 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NSDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterWat nou weer?quote:Op maandag 26 december 2016 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NSDr_Flash
CubeMeisterGrammaticaal advies denk ikquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterSinds de nieuwe dienstregeling rijdt alles standaard met halve capaciteit. Want dat is goedkoper.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenHet is geloensTtttt hoor, s zit in het kofschip.quote:Op maandag 26 december 2016 13:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik had Jaap alleen moeten spiegelen, dan had hij naar de fout geloensdDeaDLocK2K
Bier.Ja, maar de z niet.quote:Op maandag 26 december 2016 13:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is geloensTtttt hoor, s zit in het kofschip.Bier.DeaDLocK2K
Bier.Oh schijnbaar is het met een s. Nou, kijk, dat is nou humor. Eerst iemand furbeteren en daarna zelf net zo'n domme fout maken. Hah. Dijenkletser.Bier.Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterGaat niet lukken, gezien die trein van Fles zo vol zit dat verder kijken dan je buurman niet mogenlijk is...quote:Op maandag 26 december 2016 13:50 schreef MCH het volgende:
Ik zit ook in een trein, hoop dat ik Flash tegenkom.Dr_Flash
CubeMeisterVast niet. Er rijden ZO VEEL TREINEN tegenwoordigquote:Op maandag 26 december 2016 13:50 schreef MCH het volgende:
Ik zit ook in een trein, hoop dat ik Flash tegenkom.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 26 december 2016 @ 17:20:25 #101b2py
Beton!Ik zag rond een uur of kwart voor vier 10 bakken VIRM onderweg vanuit Utrecht naar Amsterdam. Wat nou korte treinenquote:Op maandag 26 december 2016 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sinds de nieuwe dienstregeling rijdt alles standaard met halve capaciteit. Want dat is goedkoper.maandag 26 december 2016 @ 18:12:58 #102Duvel
Gevallen engel.De spitsstrook op de A12 was open.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepemaandag 26 december 2016 @ 18:54:02 #104bork
Schaffner ohne ZwangzugWat ik jammer vind is dat er na meer dan een week geen verbetering is bij de communicatie tussen reizigers, ICE personeel en de toko die de omroeper op Utrecht CS aanstuurt. Er wordt nog altijd uitgegaan van 1 treinstel om 8.33 en niet twee, vanaf 11 december notabene, de omroeper roept nog altijd dat de eerste klas achter in de trein zitten, wat is achter?
De wagons totaal niet stoppen op de aangeven plekken van de monitoren op perron 18, zo moeilijk is dat allemaal toch niet???I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Peterselieman
Maffe FriesEen kerstplaatje:
Treinstel 10231 klaar voor een ritje naar Roodeschool. De soortgenoot ernaast stond klaar voor de rit naar Delfzijl en werd vlak na het nemen van de foto ook nog voorzien van een kersttekst, evenals treinstel 10347 die achter mij te vinden was en een sneltrein naar Leeuwarden zou gaan rijden.Altijd onderweg naar het avontuurmaandag 26 december 2016 @ 20:09:01 #106James1988
SchommelbotenloverOccitanië (de voormalige regio's Languedoc-Roussillon en Midi-Pyrenées) heeft het voor elkaar gekregen dat de nachttrein Parijs - Port-Bou weer gaat rijden. Deze nachttrein werd geschrapt met ingang van dienstregeling 2017, omdat de dienst zwaar verlieslatend was.
https://www.change.org/p/ouiautraindenuit/u/18882974maandag 26 december 2016 @ 20:14:38 #107stavromulabeta
LOAD "$",8,1Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappijmaandag 26 december 2016 @ 20:15:38 #108Salatrel
Salatreldat kanquote:Op maandag 26 december 2016 20:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.SLT en Flirt niet, overige treinen kunnen het wel. Wel een erg domme fout, overigens...quote:Op maandag 26 december 2016 20:14 schreef stavromulabeta het volgende:
Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.maandag 26 december 2016 @ 21:42:53 #110Basekid_NZ
KiwiLekkende ketelwagen in Sittard.. En dan staan we daar maar in roermond tot who know's whenmaandag 26 december 2016 @ 21:51:21 #111Salatrel
Salatrelwant die hebben geen gele frontseinen hi ha hoquote:maandag 26 december 2016 @ 21:53:45 #112James1988
Schommelbotenloverquote:Op maandag 26 december 2016 21:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
want die hebben geen gele frontseinen hi ha homaandag 26 december 2016 @ 21:58:01 #113Wertha
Friendly, but fierce.Oh man...quote:Op maandag 26 december 2016 21:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
want die hebben geen gele frontseinen hi ha homaandag 26 december 2016 @ 22:10:34 #114b2py
Beton!Shoppen!quote:Op maandag 26 december 2016 21:42 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lekkende ketelwagen in Sittard.. En dan staan we daar maar in roermond tot who know's whenmaandag 26 december 2016 @ 22:42:13 #115Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Dat komt doordat Venlo/Heerlen tegenwoordig aan elkaar zitten tot/vanaf Eindhoven. Dus dat is sowieso 8 bakken VIRM, maar meestal ook 10 of 12quote:Op maandag 26 december 2016 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zag rond een uur of kwart voor vier 10 bakken VIRM onderweg vanuit Utrecht naar Amsterdam. Wat nou korte treinenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterAfgelopen donderdag had de IC Enschede - Schiphol een single ICM-3 stel, in de spits. En er werd in Deventer ook niks voorgebracht. Elke trein waar ik sinds de Fahrplanwechsel in gezeten heb, was veel te kort. KUT NS.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 26 december 2016 @ 22:50:13 #117b2py
Beton!Ohja, scherp. Had ik kunnen weten, zie ze dagelijks voorbij scheurenquote:Op maandag 26 december 2016 22:42 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dat komt doordat Venlo/Heerlen tegenwoordig aan elkaar zitten tot/vanaf Eindhoven. Dus dat is sowieso 8 bakken VIRM, maar meestal ook 10 of 12dinsdag 27 december 2016 @ 10:12:36 #120Salatrel
Salatrellang zat voor een dergelijk traject. vanaf komend wijzigingsblad SGMmIIquote:Op maandag 26 december 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen donderdag had de IC Enschede - Schiphol een single ICM-3 stel, in de spits.dinsdag 27 december 2016 @ 10:13:21 #121Salatrel
Salatreldie zijn over want morgen gaan er als er goed is weer een vrachtwagenlading flirtjes bijkomendinsdag 27 december 2016 @ 10:18:43 #122Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterZeg, een Kaartje Essen HBF , Vlaardingen Oost kan ik wel op de bonnenfooi kopen he
Zoveel voordeel kleeft daar niet aan toch op voorhand?Dr_Flash
CubeMeisterGastquote:Op dinsdag 27 december 2016 10:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lang zat voor een dergelijk traject. vanaf komend wijzigingsblad SGMmII
Je gaat IC's met SGMm rijden? Serieus?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 27 december 2016 @ 11:13:25 #124MTL
Uiteraard, zo toon je dat de reizigers de pot op kunnen...
Oh wacht, er zit geen toilet in SGM-2dinsdag 27 december 2016 @ 11:14:09 #125Salatrel
Salatrel"vroeger" toen ik nog HC was werd de laatste 8800 binnendoor van Utrecht naar Leiden met een SgmmII gereden want die ging vervolgens leeg naar Leidschendam was qua capaciteit overigens ook meer dan genoeg en makkelijk ingangscontrole houdenquote:Op dinsdag 27 december 2016 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gast
Je gaat IC's met SGMm rijden? Serieus?dinsdag 27 december 2016 @ 11:32:31 #127Salatrel
Salatreldat zal binnenkort ook wel weer afgelopen zijn als het dat niet al inquote:Dr_Flash
CubeMeisterTuurlijk wel. Als je meer reizigers kunt duperen door halve capaciteit te gaan rijden, dan mag datquote:
Over vijf jaar mogen de bakken van SGM2 ook los rijdenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 27 december 2016 @ 12:06:48 #130Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893De nacht IC van Haarlem-Amsterdam is ook een leuke. Gewoon een SGM3. Vast onder het mom van 'als je wat sloopt doe dan maar deze'
Maar zet dan geen IC maar gewoon sprinter neer.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!psstquote:Scheelt je minimaal 20 euro als je het 90 dagen van tevoren koopt (19¤ met ICE vooraf of 40¤ met stoptreinen op dag zelf)quote:Op dinsdag 27 december 2016 10:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, een Kaartje Essen HBF , Vlaardingen Oost kan ik wel op de bonnenfooi kopen he
Zoveel voordeel kleeft daar niet aan toch op voorhand?d'r zijn er net 4 dat traject uit, eentje is inmiddels al in opleiding bij NSRquote:Op dinsdag 27 december 2016 13:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan een mooie opstap zijn. Maar mcn bb/rangeerder is wel wezenlijk anders dan mcn vb, vind ik
met een flinke boete op zak, dat weldinsdag 27 december 2016 @ 13:28:16 #135Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterThx, nee t is is voor 1 of 2 januariquote:Op dinsdag 27 december 2016 12:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Scheelt je minimaal 20 euro als je het 90 dagen van tevoren koopt (19¤ met ICE vooraf of 40¤ met stoptreinen op dag zelf)
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2016 13:44:26 ]Peterselieman
Maffe FriesJup. Op Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Deurnequote:Op dinsdag 27 december 2016 10:13 schreef Salatrel het volgende:
die zijn over want morgen gaan er als er goed is weer een vrachtwagenlading flirtjes bijkomen
Vorige week heeft een gekoppeld setje al enkele slagen in dienst geredenAltijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterKomt die niet vanaf Zutphen?quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Op Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Deurne
Vorige week heeft een gekoppeld setje al enkele slagen in dienst geredenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasVolgens mij ook. In Arnhem of Nijmegen wisselt ie dan van treinnummer toch?quote:Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 27 december 2016 @ 14:42:54 #139_JdM_
Hallo.Nee, het is Zutphen-Wijchen en Arnhem-DenBosch [treinnummerwissel] DenBosch-Deurnequote:Bij twijfel: gebruik beton.Dr_Flash
CubeMeisterVind ik stom.quote:Op dinsdag 27 december 2016 14:42 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, het is Zutphen-Wijchen en Arnhem-DenBosch [treinnummerwissel] DenBosch-DeurneSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Nieuws over de fietsenmaker op FlesPilsStad Colmschate: http://www.rtvoost.nl/nie(...)18&cat=1#prettyPhotoPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 16:31:24 #144De_Hertog
Aut bibat, aut abeatProRail vroeg miljoenen te veel voor gebruik spoorquote:Spoorvervoerders hebben de afgelopen twee jaar te veel geld moeten betalen aan ProRail voor gebruik van het spoor, vindt toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Daarom moet de beheerder van de infrastructuur acht miljoen euro terugbetalen aan Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.Mary had a little lamb
Then Mary had dessertdinsdag 27 december 2016 @ 17:40:52 #145MTL
Interessante soap met België:
Mensen die momenteel met zogenaamde grensabbonementen over de Belgische grens rijden kunnen daar problemen mee krijgen met de Belgen. Er schijnt momenteel een nieuwe instructie te lopen waardoor de Belgen het Nederlandse grensabbonement niet meer accepteert en de reizigers boetes geeft voor zwart reizen.
Voorbeeldje: de reiziger heeft een grensabonnement voor het traject Dordrecht - Roosendaal/Essen grens en een NMBS abonnement voor het stuk Essen/Roosendaal grens tot Antwerpen. De reiziger moet nog in Roosendaal zijn, dus in plaats van de doorgaande IC richting Antwerpen en Brussel neemt hij vanaf Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen.
De Belgische treinbegeleider/conducteur accepteert nu de geldigheid van Roosendaal naar Roosendaal grens opeens niet meer, dus wordt er een boete opgelegd voor het stuk naar de grens.
NS is nu in overleg met de Belgen om dit probleem te verhelpen, maar de Belgen zouden problemen hebben met het feit dat zijn geen geschikte apparatuur hebben voor het uitlezen van de Nederlandse OV Chipkaarten waar het grensabbonement op staat en dus niet zouden kunnen controleren of iemand wel echt een grensabonnement heeft.
Op de IC Brussel speelt het probleem minder, omdat daar ook binnenlands gecontroleerd moet kunnen worden (dus die hebben als het goed is de benodigde apparatuur) en ze ook natuurlijk de frequente reizigers herkennen.
Klinkt weer echt alsof er goed overleg is tussen de NS en NMBS. In plaats van dat de NMBS het probleem bij NS aankaart, gaan ze gewoon maar hun treinbegeleiders instrueren om de reizigers met een geldig abonnement op de bon te slingerenDit had zo eenvoudig voorkomen kunnen worden als de NS, net zoals voorheen het geval was, bij grens- en trajectabonnementen gewoon het afgekochte traject was blijven vermelden in plaats van iedereen hetzelfde nietszeggende plastic vodje te geven...dinsdag 27 december 2016 @ 18:09:51 #147Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Of in brussel een OV paal planten. Dat geklooi voor dat stukje grens tot Brussel.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!dinsdag 27 december 2016 @ 18:10:41 #148James1988
SchommelbotenloverHet lijkt me dat dit probleem ook speelt op de treinen naar Duitsland?
Een mogelijke oplossing is dat de kaartautomaat / Mijn NS een printje uitspuugt waarop het traject en de geldigheid staan, zodat de reiziger dat bij controle kan laten zien. QR-code erop zodat de conducteur kan zien dat het printje authentiek is, en klaar.dinsdag 27 december 2016 @ 18:28:41 #149MTL
Geen idee. Dan zou dat volgens mij alleen bij de treinen van Venlo naar Duitsland zijn, aangezien de andere treinen met NS personeel respectievelijk Arriva personeel gereden wordt (of mis ik er nog een?).quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:10 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me dat dit probleem ook speelt op de treinen naar Duitsland?
Voor België is het balletje gaan rollen nadat een reiziger die al jaren van deze abonnementen gebruik maakte van de een op de andere dag een waarschuwing voor zwart reizen kreeg van een treinbegeleider over de nieuwe werkwijze.dinsdag 27 december 2016 @ 18:32:09 #150DeaDLocK2K
Bier.Haha James denkt dat ze in België weten wat QR-codes zijn.Bier.dinsdag 27 december 2016 @ 18:36:50 #151James1988
Schommelbotenloverquote:Op dinsdag 27 december 2016 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Haha James denkt dat ze in België weten wat QR-codes zijn.dinsdag 27 december 2016 @ 18:39:34 #152Peter
byeEen handgeschreven invulveld op een vodje danquote:Op dinsdag 27 december 2016 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Haha James denkt dat ze in België weten wat QR-codes zijn.dagdennistd
FOK!sport *O*Geen idee hoe het zit met de geldigheid op Enschede-Gronau, al zal de conducteur daar toch inmiddels ook wel een chipkaartlezer hebben vanwege het binnenlandse stuk tot Glanerbrug.quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:28 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen idee. Dan zou dat volgens mij alleen bij de treinen van Venlo naar Duitsland zijn, aangezien de andere treinen met NS personeel respectievelijk Arriva personeel gereden wordt (of mis ik er nog een?).
Voor België is het balletje gaan rollen nadat een reiziger die al jaren van deze abonnementen gebruik maakte van de een op de andere dag een waarschuwing voor zwart reizen kreeg van een treinbegeleider over de nieuwe werkwijze.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 18:50:56 #154MTL
Oh ja, die was er ook nog. Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het stuk Heerlen - Aachen? Wordt dat nog steeds door NS/DB gedaan of is dat inmiddels naar Arriva?Of nog beter, een handgeschreven QR-code.quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Een handgeschreven invulveld op een vodje danA gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.dennistd
FOK!sport *O*Dat is tegenwoordig een pendeldienst Heerlen-Herzogenrath met slechts één omloop.quote:Op dinsdag 27 december 2016 18:50 schreef MTL het volgende:
Oh ja, die was er ook nog. Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het stuk Heerlen - Aachen? Wordt dat nog steeds door NS/DB gedaan of is dat inmiddels naar Arriva?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 18:59:14 #157b2py
Beton!Daar hebben ze inmiddels een OVC lezer, daar is grootschalig zwartreizen voorbij. Collegemaat van mij ziet er dagelijks nog mensen op de bon geslingerd wordenquote:Op dinsdag 27 december 2016 18:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit met de geldigheid op Enschede-Gronau, al zal de conducteur daar toch inmiddels ook wel een chipkaartlezer hebben vanwege het binnenlandse stuk tot Glanerbrug.
Schijnt echt een nazi schaffner aan bord te zijn tegenwoordigHet is natuurlijk ook niet sinds gisteren dan die abonnementen verchipt zijn...quote:Op dinsdag 27 december 2016 17:40 schreef MTL het volgende:
Klinkt weer echt alsof er goed overleg is tussen de NS en NMBS. In plaats van dat de NMBS het probleem bij NS aankaart, gaan ze gewoon maar hun treinbegeleiders instrueren om de reizigers met een geldig abonnement op de bon te slingerenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.derLudolf
allround beunhaasAls we de ovc eeln alle poortjes gewoon verwoesten zijn we van een hoop gezeik afKranplätze müssen verdichtet seindinsdag 27 december 2016 @ 19:24:28 #160DeaDLocK2K
Bier.Laatste dag in Nederland, kom je monopoly tegen in de kroeg. Ook dat nog!Bier.derLudolf
allround beunhaasIn café Geerd?quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Laatste dag in Nederland, kom je monopoly tegen in de kroeg. Ook dat nog!Kranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe Friesen terecht natuurlijkquote:Op dinsdag 27 december 2016 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar hebben ze inmiddels een OVC lezer, daar is grootschalig zwartreizen voorbij. Collegemaat van mij ziet er dagelijks nog mensen op de bon geslingerd worden
Schijnt echt een nazi schaffner aan bord te zijn tegenwoordigAltijd onderweg naar het avontuurdinsdag 27 december 2016 @ 21:23:20 #164boriq
Blacksmith of RhythmJa, op Enschede - Gronau lopen er inderdaad een paar bij met de 40-45-mentaliteitquote:Op dinsdag 27 december 2016 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar hebben ze inmiddels een OVC lezer, daar is grootschalig zwartreizen voorbij. Collegemaat van mij ziet er dagelijks nog mensen op de bon geslingerd worden
Schijnt echt een nazi schaffner aan bord te zijn tegenwoordigdennistd
FOK!sport *O*Van Boxtel heeft een soort van klap van de molenwieken gehad:
http://nieuws.ns.nl/presi(...)zonder-te-vervuilen/PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 21:46:54 #166b2py
Beton!Hier Dennis, langzamerdquote:dennistd
FOK!sport *O*Toen sliep ik nogPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 21:57:14 #169James1988
SchommelbotenloverToen ik nog op m'n vorige project zat stond ik vrij vaak pas rond die tijd opdennistd
FOK!sport *O*Na drie dagen tot 25.30u werken (en daarna nog anderhalf uur naar huis rijden) mocht dat wel vind ik...quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 22:15:10 #171Duvel
Gevallen engel.Hoe bevalt het verkeer in het westen?quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Na drie dagen tot 25.30u werken (en daarna nog anderhalf uur naar huis rijden) mocht dat wel vind ik...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepedennistd
FOK!sport *O*Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendinsdag 27 december 2016 @ 22:25:56 #173James1988
SchommelbotenloverGefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in TwentePeterselieman
Maffe FriesGefeliciteerdquote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).Altijd onderweg naar het avontuurdinsdag 27 december 2016 @ 22:29:14 #175James1988
SchommelbotenloverGelukkig, vingerverven is niet voorbehouden aan Nederlanderstwitter:brightonstation twitterde op dinsdag 27-12-2016 om 22:20:04 Who wants a laugh? The new down line opened between London Bridge & New X Gate this morning, as part of Ŗ6,500,000,000 Thameslink Programme reageer retweettwitter:brightonstation twitterde op dinsdag 27-12-2016 om 22:23:54 This line increases capacity and flexibility. 2nd train of the day through there this morning & apparently driver says "don't sign that way" reageer retweettwitter:brightonstation twitterde op dinsdag 27-12-2016 om 22:25:02 Turns out that it appears @SouthernRailUK forgot to train up all their drivers on the new line, which the timetable depends on.... #FuckUp reageer retweetdinsdag 27 december 2016 @ 22:47:49 #176Duvel
Gevallen engel.Congrats!quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepedinsdag 27 december 2016 @ 22:49:23 #177Anne
Hoera ! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).dennistd
FOK!sport *O*Thanks! Ik vier het zaterdagmorgen van 11.15u tot 11.45u op busstation Soestdijk Noord
Vertrek van de feestbus is om 10.56u uit Hilversum. Ik zeg niet wat we gaan doen maar neem je zwemspullen meePM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenbork
Schaffner ohne ZwangzugHeel fijn Dennis, van Harte!I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Dr_Flash
CubeMeisterJe vraagt je toch af wat nou het doel van zoiets is.quote:
"Kijk, we hebben weer eens een klapviool eersteklas aan de top staan"
"Zeventiende-eeuwse techniek is zo gek nog niet"
"Kijk, deze doet het WEL als het waait"
Wat?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterGefeliciteerd Dennis Contract is goedSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Ik vind het maar vroeg om in de trein te zitten.quote:Op woensdag 28 december 2016 07:37 schreef b2py het volgende:
Een HC en drie koeien van IPSOS, ook hallo NS!Bier.Dr_Flash
CubeMeisterJa, want als tienduizend man klagen dat de treinen te kort zijn, dan hoef je dat niet te geloven natuurlijkquote:Op woensdag 28 december 2016 07:37 schreef b2py het volgende:
Een HC en drie koeien van IPSOS, ook hallo NS!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJDude
groetjes, veldmuisZo eens kijken hoe uitgestorven de ICD is hedenochtend. En even naar James zwaaien.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"b2py
Beton!Twee daagjes, dan weer een weekje nietquote:Op woensdag 28 december 2016 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het maar vroeg om in de trein te zitten.Fiorano
Drive tot the MaxxTop ook om zo'n IPSOS onderzoek in de vakantie te doen.quote:Op woensdag 28 december 2016 07:37 schreef b2py het volgende:
Een HC en drie koeien van IPSOS, ook hallo NS!Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werkingDeaDLocK2K
Bier.Opzich wil je weten wat het verschil is tussen de vakantie en normaal.quote:Op woensdag 28 december 2016 08:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Top ook om zo'n IPSOS onderzoek in de vakantie te doen.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterALS je de intentie hebt om op ook maar één van beide situaties je aanbod aan te passen. Maar jaquote:Op woensdag 28 december 2016 09:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Opzich wil je weten wat het verschil is tussen de vakantie en normaal.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasOp 'een willekeurige woensdag' is een SGMm II voldoende gebleken voor Deventer-Schiphol.quote:Op woensdag 28 december 2016 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALS je de intentie hebt om op ook maar één van beide situaties je aanbod aan te passen. Maar ja
Bereid je maar voorKranplätze müssen verdichtet seinSalatrel
Salatreldat klopt wel... hij is van D66quote:Op woensdag 28 december 2016 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Kijk, we hebben weer eens een klapviool eersteklas aan de top staan"Salatrel
Salatreleerstvolgende wijzigingsblad dat zei ik toch?quote:Op woensdag 28 december 2016 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op 'een willekeurige woensdag' is een SGMm II voldoende gebleken voor Deventer-Schiphol.
Bereid je maar voorderLudolf
allround beunhaasEn, reed de icd?quote:Op woensdag 28 december 2016 08:10 schreef JDude het volgende:
Zo eens kijken hoe uitgestorven de ICD is hedenochtend. En even naar James zwaaien.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasHet zij je vergevenquote:Op dinsdag 27 december 2016 22:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Na drie dagen tot 25.30u werken (en daarna nog anderhalf uur naar huis rijden) mocht dat wel vind ik...
Gefeliciteerd met je contact trouwensKranplätze müssen verdichtet seinWel lekker makkelijk om je te verdedigen als je klachten krijgt over te korte treinen.quote:Op woensdag 28 december 2016 08:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Top ook om zo'n IPSOS onderzoek in de vakantie te doen.
"Uit onderzoek tijdens een willekeurige woensdagochtendspits is gebleken dat het allemaal best wat minder kan".greavy
Kritische VIRM-haterKent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten.Fred
BeroepschagrijnEn het personeel naar de locatie brengen waar wél een Flirt stond behoorde niet tot de opties?quote:Op woensdag 28 december 2016 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten.So we just called him FredVan wat ik heb gelezen is de instructiedag van gisteren gewoon doorgegaan...quote:Op woensdag 28 december 2016 11:12 schreef greavy het volgende:
Kent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten.Vandaag zijn de drietjes die op Zutphen voor de instructie stonden ingezet in de reizigersdienst, omdat de viertjes nog een inzetbeperking hebben op een specifiek deel van het traject Arnhem - Deurne. Dus moeten alle drietjes opeens aan de bak, waar gepland was ook met de viertjes te rijden.
Shit happens. Er zal ongetwijfeld in Eindhoven nog wel een viertje staan te niksen voor instructie.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 28-12-2016 12:19:13 ]bij de buren van S***a las ik al zoiets, ik vraag me af wat er zo specifiek is aan dit deel van het traject dat een 4tje niet zou mogen rijden.quote:Op woensdag 28 december 2016 11:40 schreef MTL het volgende:
Vandaag zijn de drietjes die op Zutphen voor de instructie stonden ingezet in de reizigersdienst, omdat de viertjes nog een inzetbeperking hebben op een specifiek deel van het traject Arnhem - Deurne. Dus moeten alle drietjes opeens aan de bak, waar gepland was ook met de viertjes te rijden.
Shit happens. Er zal ongetwijfeld in Eindhoven nog wel een viertje staan te niksen voor instructie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.S***a = ?quote:Op woensdag 28 december 2016 13:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
bij de buren van S***a las ik al zoiets, ik vraag me af wat er zo specifiek is aan dit deel van het traject dat een 4tje niet zou mogen rijden.dennistd
FOK!sport *O*SomdaPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenPeterselieman
Maffe FriesEr gaat daar een gerucht over het spoor tussen Boxtel en Eindhoven dat het FLIRT viertje niet over het betonnen spoorgedeelte mag rijden, maar dat is al lang weggehaald, dus het zou iets anders moeten zijn ...Altijd onderweg naar het avontuurTop. Gefeliciteerd .quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.JDude
groetjes, veldmuisKeurig op tijd, zitplaats zat. Alleen dat bijdehante omroepje over de toeslag mogen ze best achterwege laten als het toch teveel gevraagd is om even een rondje door de trein te maken.quote:
In de aansluitende trein naar Bijlmer Arena ook geen gebrek aan plek met 12 bakken VIRM.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"Salatrel
Salatreler is dus helemaal geen capaciteitsprobleem en flash is gewoon een zeurpietquote:Op woensdag 28 december 2016 15:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Keurig op tijd, zitplaats zat. Alleen dat bijdehante omroepje over de toeslag mogen ze best achterwege laten als het toch teveel gevraagd is om even een rondje door de trein te maken.
In de aansluitende trein naar Bijlmer Arena ook geen gebrek aan plek met 12 bakken VIRM.Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 27 december 2016 22:23 schreef dennistd het volgende:
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.Peterselieman
Maffe FriesDe inwoners van Winsum en omstreken kunnen weer rustig gaan slapen, want de machinisten van Arriva mogen bij de Voslaan alleen nog toeteren in het geval van slechte weersomstandigheden of wanneer er gevaar dreigt
http://www.dvhn.nl/gronin(...)reinen-21881547.htmlAltijd onderweg naar het avontuurDuvel
Gevallen engel.De trein naar Schiphol lijkt me uitdaging genoeg.quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepePeterselieman
Maffe FriesWaar rijden ze met mat van Ansaldo?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?Altijd onderweg naar het avontuurJames1988
SchommelbotenloverHeen via Zaragoza, terug via Kiev en Stockholm?quote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?Amsterdam - Keulenquote:Op woensdag 28 december 2016 21:48 schreef Gutz het volgende:
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug?
Keulen - Basel
Basel - Milano
Milano - S. Maria Novella
Zoiets?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.b2py
Beton!ICE 105 rijdt in 1 keer van Amsterdam naar Basel?quote:Op woensdag 28 december 2016 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Amsterdam - Keulen
Keulen - Basel
Basel - Milano
Milano - S. Maria Novella
Zoiets?We hadden het over een creative route toch ?quote:Op woensdag 28 december 2016 22:14 schreef b2py het volgende:
[..]
ICE 105 rijdt in 1 keer van Amsterdam naar Basel?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.b2py
Beton!Weinig creatief aan..quote:Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden het over een creative route toch ?GlennQuagmire
giggity giggityheen via de berninapas, terug via de cote d'azur?
(geen idee of dit uberhaupt in 1 dag te doen is maar gewoon maar iets bedacht)James1988
SchommelbotenloverAmsterdam - Lille - Parijs - Irun (via Bordeaux) - Barcelona - Lyon - Milaan - Florence - Innsbruck - Hamburg - Kopenhagen - Stockholm - Narvik - (bus) Bodø - Oslo - Kopenhagen - Hamburg - Osnabrück - Amsterdam?DeaDLocK2K
Bier.Of je nou overstapt of niet, die route verandert niet echt.quote:Op woensdag 28 december 2016 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden het over een creative route toch ?Bier.b2py
Beton!Doe dan via Finland, nu reis je een flink stuk Hamburg - Kopenhagen dubbelquote:Op donderdag 29 december 2016 00:11 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam - Lille - Parijs - Irun (via Bordeaux) - Barcelona - Lyon - Milaan - Florence - Innsbruck - Hamburg - Kopenhagen - Stockholm - Narvik - (bus) Bodø - Oslo - Kopenhagen - Hamburg - Osnabrück - Amsterdam?Fred
BeroepschagrijnInteressesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot.So we just called him FredDeaDLocK2K
Bier.Roestrijden.quote:Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Interessesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterWordt lastig, Tornio - Haparanda is cargo-only. Al rijdt er wel een bus.quote:Op donderdag 29 december 2016 07:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe dan via Finland, nu reis je een flink stuk Hamburg - Kopenhagen dubbelSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterBij het lezen van dit soort verhalen zie ik altijd een schuimbekkende Fles op weg naar Den Helder voor mij...quote:Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef FredvZ het volgende:
Interessesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot.Dr_Flash
CubeMeisterJa, dat komt doordat prorailers gewoon genetisch gemankeerde neukfouten zijn, die rustig een trein met 600 reizigers duperen voor een spelletje.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterHee maar Dennis, heb je de nieuwe kalender al bekeken? Er is een pagina ondersteboven afgedrukt bij mijSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Nog niet in detail. Welke pagina is het?quote:Op donderdag 29 december 2016 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar Dennis, heb je de nieuwe kalender al bekeken? Er is een pagina ondersteboven afgedrukt bij mijPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeistermei/juniquote:Op donderdag 29 december 2016 12:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nog niet in detail. Welke pagina is het?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterDe kalender van het Nederlands Verbond voor Blinddammers en -Schakers.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterDe dagen worden langer
Langer blijft het licht!
Op naar de oliebollen
Het vuurwerk is in zicht!
Het jaar is bijna om, tijd voor het gebruikelijke jaaroverzicht
1. Deventer, 10 januari. Een omgeleide ICE die over spoor 3 verwacht werd, duikt plotseling op aan de andere kant van het perron.
2. Newcastle-upon-Tyne (Engeland), 29 februari. Vanwege het schrikkeljaar was er een spotgoedkope aanbieding om met de ferry naar Newcastle te gaan, wat ik dus met een maat van me gedaan heb. Vanaf het dak van Castle Keep heb je hier mooi zich op de treinen, zoals deze Virgin Express unit die staat te wachten om het station (rechts van de foto) te mogen binnenrijden.
3. Modane (Frankrijk), 26 maart. Vanaf dit station is in december 1917 een soldatentrein vertrokken richting Lyon, die even verderop de ernstigste treinramp in de Europese geschiedenis veroorzaakte. Voor wie daar meer over wil weten heb ik ergens anders een uitgebreid verhaal daarover geschreven. Tegenwoordig ligt Modane er prachtig bij, midden tussen de Alpen.
4. Geerdijk, 29 april. Voor het laatst wordt de halte Geerdijk bediend. Bij deze gelegenheid was er een reünie van alle reizigers die hier ooit in of uit een trein zijn gestapt. Bij wijze van spreken dan. Nog dezelfde nacht werd de ontmanteling ter hand genomen.
5. Deventer, 13 mei. Loc 1752 aan kop van de Pimpel-Expres naar Berlin Ostbahnhof.
6. Fulpmes (Oostenrijk), 27 juni. Tram 326 van de Stubaitalbahn is aangekomen op zijn eindpunt. Nadat de fotograaf in alle rust een pot bier genuttigd had om dit feit te vieren, spoedden beiden zich weer terug naar Innsbruck.
7. Leipzig (Duitsland), 31 juli. Eén van de nieuwe dubbeldeks Intercity-stammen van DB staat klaar om naar Norddeich Mole te vertrekken.
8. Trondheim (Noorwegen), 25 augustus. Loc 16 2211 van CargoNet rijdt met een goederentrein Trondheim Sentralstasjon binnen.
9. Delft Zuid, 10 september. Twee willekeurige gooi-en-smijt-virms op weg naar zuidelijker oorden.
10. Zutphen, 24 oktober. Twee van de nieuwe FLIRT2-stellen van NSR die gisteren officieel in premičre gegaan zijn, staan te wachten op personeel voor een instructierit.
11. Enschede (ook bijna Duitsland), 15 november. Talentje van DB Regio komt binnen uit Gronau (Westfalen).
12. Zutphen, 19 december. Een Vossloh MaK G2000 op het rangeerterrein. De IJsselbruggen zijn in de mist verdwenen.
Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar!
Previous versions: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenSalatrel
Salatrelhttp://nos.nl/artikel/215(...)nters-van-de-ns.htmlWat ze willen zeggen is dat je eigenlijk net zo goed kunt gaan lopen. blijven er ook weer meer zitplaatsen over voor de overige reizigers. win win situatiequote:Kenmerken van de nieuwe Sprinter
- 200 meter in 17 ā 18 seconden (Dafne Schippers liep deze afstand op de Olympische Spelen in Rio in 21,88 seconden).Duvel
Gevallen engel.Oh! Die heb ik ook! Geen drukfout kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
De kalender van het Nederlands Verbond voor Blinddammers en -Schakers.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDarkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreterquote:Op woensdag 28 december 2016 21:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
De trein naar Schiphol lijkt me uitdaging genoeg.Dr_Flash
CubeMeisterJij hebt niet dit?quote:Op donderdag 29 december 2016 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh! Die heb ik ook! Geen drukfout kunnen ontdekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDarkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterTreinen onder de rails zijn geen bijzonderheid meer....quote:
Dr_Flash
CubeMeisterquote:quote:Dank dankquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDuvel
Gevallen engel.Nee, bij mij klopt ie wel.quote:Op donderdag 29 december 2016 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt niet dit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeFred
BeroepschagrijnRoestrijden ben ik wel gewend, maar dan wel met de eerste of laatste trein van de dienstregeling. Dit was nog net in de spitsquote:So we just called him FredDr_Flash
CubeMeisterIk heb een zeldzaamheid Gaat miljoenen opbrengen!quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasMooi overzicht Fles.quote:Op donderdag 29 december 2016 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
De dagen worden langer
Langer blijft het licht!
Op naar de oliebollen
Het vuurwerk is in zicht!
Het jaar is bijna om, tijd voor het gebruikelijke jaaroverzicht
1. Deventer, 10 januari. Een omgeleide ICE die over spoor 3 verwacht werd, duikt plotseling op aan de andere kant van het perron.
[ afbeelding ]
2. Newcastle-upon-Tyne (Engeland), 29 februari. Vanwege het schrikkeljaar was er een spotgoedkope aanbieding om met de ferry naar Newcastle te gaan, wat ik dus met een maat van me gedaan heb. Vanaf het dak van Castle Keep heb je hier mooi zich op de treinen, zoals deze Virgin Express unit die staat te wachten om het station (rechts van de foto) te mogen binnenrijden.
[ afbeelding ]
3. Modane (Frankrijk), 26 maart. Vanaf dit station is in december 1917 een soldatentrein vertrokken richting Lyon, die even verderop de ernstigste treinramp in de Europese geschiedenis veroorzaakte. Voor wie daar meer over wil weten heb ik ergens anders een uitgebreid verhaal daarover geschreven. Tegenwoordig ligt Modane er prachtig bij, midden tussen de Alpen.
[ afbeelding ]
4. Geerdijk, 29 april. Voor het laatst wordt de halte Geerdijk bediend. Bij deze gelegenheid was er een reünie van alle reizigers die hier ooit in of uit een trein zijn gestapt. Bij wijze van spreken dan. Nog dezelfde nacht werd de ontmanteling ter hand genomen.
[ afbeelding ]
5. Deventer, 13 mei. Loc 1752 aan kop van de Pimpel-Expres naar Berlin Ostbahnhof.
[ afbeelding ]
6. Fulpmes (Oostenrijk), 27 juni. Tram 326 van de Stubaitalbahn is aangekomen op zijn eindpunt. Nadat de fotograaf in alle rust een pot bier genuttigd had om dit feit te vieren, spoedden beiden zich weer terug naar Innsbruck.
[ afbeelding ]
7. Leipzig (Duitsland), 31 juli. Eén van de nieuwe dubbeldeks Intercity-stammen van DB staat klaar om naar Norddeich Mole te vertrekken.
[ afbeelding ]
8. Trondheim (Noorwegen), 25 augustus. Loc 16 2211 van CargoNet rijdt met een goederentrein Trondheim Sentralstasjon binnen.
[ afbeelding ]
9. Delft Zuid, 10 september. Twee willekeurige gooi-en-smijt-virms op weg naar zuidelijker oorden.
[ afbeelding ]
10. Zutphen, 24 oktober. Twee van de nieuwe FLIRT2-stellen van NSR die gisteren officieel in premičre gegaan zijn, staan te wachten op personeel voor een instructierit.
[ afbeelding ]
11. Enschede (ook bijna Duitsland), 15 november. Talentje van DB Regio komt binnen uit Gronau (Westfalen).
[ afbeelding ]
12. Zutphen, 19 december. Een Vossloh MaK G2000 op het rangeerterrein. De IJsselbruggen zijn in de mist verdwenen.
[ afbeelding ]
Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar!
Previous versions: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Guten Rutsch ins Neues JahrKranplätze müssen verdichtet seinhierissieweer
Ik val liever op, dan af!Hoe kun je een mooie treinreis vanuit Nederland door Duitslands/Oosterdijk/Zwitserland (allen een mogelijkheid) plannen? Wat zijn goede websites voor info, boeken etc?"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterIs er godverdomme nergens een site waar ik gewoon kan zien wat de verkeersdagen van een trein zijn
Ieder jaar t zelfde geklootJames1988
SchommelbotenloverTreinreiswinkel kan je ook wel helpen met je zoektocht.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:58 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe kun je een mooie treinreis vanuit Nederland door Duitslands/Oosterdijk/Zwitserland (allen een mogelijkheid) plannen? Wat zijn goede websites voor info, boeken etc?Dr_Flash
CubeMeisterOmdat ze het zelf op de ochtend zelf ook nog niet wetenquote:Op donderdag 29 december 2016 18:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er godverdomme nergens een site waar ik gewoon kan zien wat de verkeersdagen van een trein zijn
Ieder jaar t zelfde geklootSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesAltijd onderweg naar het avontuurDuvel
Gevallen engel.En vier weken ergernis.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een zeldzaamheid Gaat miljoenen opbrengen!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Tramquote:Op donderdag 29 december 2016 20:24 schreef Salatrel het volgende:
In Winsum toetert de tram tenminste nog evenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!vrijdag 30 december 2016 @ 12:22:06 #266Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterEr schijnen ergens tussen Parijs en Brussel Thalyssen stil te staan vanwege de kouDr_Flash
CubeMeisterIk zit inmiddels in de S3 in Oberhausen. Behalve een statiegeldraper die commentaar heeft op het feit dat ik foto's maak, gaat alles volgens plan. Over een klein uurtje verwacht ik volledig geīnstalleerd te zijn in het hotel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenvrijdag 30 december 2016 @ 12:36:50 #268MTL
@ Duck: Ah, vandaar de vertraging van 3 respectievelijk 2 uur
De eerste trein 's ochtends (zeker op de HSL) is op dit soort ochtenden één grote blauwe vonk door alle rijp en ijzel.vrijdag 30 december 2016 @ 12:58:36 #269Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterLaat even weten hoe t hotel is, als t niks is boek ik alsnog om naar mn stamhotelquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit inmiddels in de S3 in Oberhausen. Behalve een statiegeldraper die commentaar heeft op het feit dat ik foto's maak, gaat alles volgens plan. Over een klein uurtje verwacht ik volledig geīnstalleerd te zijn in het hotel.vrijdag 30 december 2016 @ 14:03:36 #270DeaDLocK2K
Bier.Nou en?quote:Op donderdag 29 december 2016 16:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Roestrijden ben ik wel gewend, maar dan wel met de eerste of laatste trein van de dienstregeling. Dit was nog net in de spitsBier.Dr_Flash
CubeMeisterOok lekker gezellig ja. Het is prima. Eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er. En het is een leuke buurt met winkels en kroegjesquote:Op vrijdag 30 december 2016 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat even weten hoe t hotel is, als t niks is boek ik alsnog om naar mn stamhotelSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenvrijdag 30 december 2016 @ 14:38:38 #272James1988
SchommelbotenloverPeterselieman
Maffe Friesja, verdorie. Nu moeten de zeurende Winsummers een andere hobby zoeken ...Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterquote:Op vrijdag 30 december 2016 14:38 schreef James1988 het volgende:
Spoorwegovergang Winsum per direct dichtSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenvrijdag 30 december 2016 @ 15:05:56 #275Darkwing_Duck
Straalbezopen CamembertvreterDaarom, Ruettenscheid FTWquote:Op vrijdag 30 december 2016 14:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook lekker gezellig ja. Het is prima. Eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er. En het is een leuke buurt met winkels en kroegjesDe verwende ventjes (M/V) hebben een nieuwe datum geprikt om reizigers te gaan pesten. Er is nu voor 11 januari een staking die ze eufemistisch werkoverleg noemen aangekondigd: http://www.treinreiziger.(...)_januari_2017-147859vrijdag 30 december 2016 @ 23:32:35 #278Zug-Chef
Zug-ChefIk vind die tekst to speech maar niks in die Flirts, klinkt gewoon 3x kut en wat win je er nu mee. Tuffie was zo slecht nog niet.vrijdag 30 december 2016 @ 23:32:53 #279Zug-Chef
Zug-ChefVoor mij was 2016 in een aantal opzichten een heel bijzonder jaar. Ik trouwde met mijn vriendin en we kochten een huis. Op hobbygebied bleek 2016 een sterk afwisselend jaar, met een aantal fotoloze maanden, drie buitenland trips en de herontdekking van hobbyen in de achtertuin. Door de fotoloze maanden koos ik 3 bonusfoto's.
Januari
In Januari kwam ik m'n hometown niet uit en dus is er geen foto om te tonen.
Februari
In februari stond ik naar verhouding vaak langs de spoorbaan. Het weer was vaak nog niet om over naar huis te schrijven, maar ook met grijs weer kunnen prima plaatjes gemaakt worden. Toch valt de keuze op een plaatje uit de achtertuin bij het dorpje Deinum aan de lijn Leeuwarden-Harlingen Haven.
Maart
In maart kon ik eindelijk weer eens wat goederentreinen platen op de Groningse nevenlijnen. Na vier uur wachten op 16 maart door DB Cargo lok 6414 op in Winsum met een trein uit de Eemshaven naar Amersfoort Vlasakkers.
April
In April was het ouderwets een weekend omleidingen afwachten in Venlo, al is de schwung er eigenlijk al jaren vanaf. De twee hoogtepunten daar waren, naast de bediening van Kaldenkirchen (staalrollen) de úren vertraagde BLS Melzo op zaterdag en deze omgeleide DuKo-shuttle van Rheincargo op zondagmorgen.
Mei
De eerste hobbytrip als getrouwd man ging op vrijdagmiddag naar Loenersloot, want Railpromo zou met haar fraaie 1215/1251 de wekelijkse dinertrein moeten gaan rijden. Rurtalbahn smaakte als voorgerecht overigens ook prima.
Juni
In juni stond de jaarlijkse hoogzomer-trip op het programma, wederom naar de KBS 300 tussen Braunschweig en Magdeburg met als afsluiter nog een dag bij Woltorf. Ondanks dat ik er o.a. een vol weekend+maandag was, leverde het toch een enorme berg aan mooie treinen op. Hiervan was deze HSL 151 een van de betere.
Juli
In juli stond de zomervakantie voor de deur, die dit jaar naar het Griekse eiland Rhodos ging. De tweede vakantie met schoonouders naar Berlijn waar ook nog enkele spoorse zaken gefotografeerd konden worden, zoals de nachttrein Berlijn-Malmö met Holzroller.
Augustus
Al jaren wilde ik de dieselloks rond Praag op de foto zetten en toen de weersgoden eind augustus eindelijk een lange periode van mooi weer aankondigden besloot ik er meteen maar een lange week van te maken. De laatste foto bleek de mooiste, namelijk de enige nog planmatig rond Praag rondrijdende Bardotka: de 749 006 bij L¨tení op 28 augustus 2016.
September
In september werd slechts 1 dag gefotografeerd en kwam ik met slechts 2 foto's thuis, waarvan naast de afscheidsrit van het Plan V dit de andere was. Omgeleide Berlijntrein bij Harculo.
Oktober, november en december zorgden voor een overvolle werkagenda en werkweken van vaak meer dan 60 uur waardoor er bijna geen foto's meer gemaakt zijn, behalve de GSMR-meetritten in november.
November
Volkerrail 203-1 met motorpost Jules en 203-5 rijden Leeuwarden binnen op zondag 13 november.
Samen met januari blijven er 3 fotoloze maanden over, waardoor ik hier nog drie bonusfoto's laat zien:
Bonus 1: Mei
Begin mei bleek er een lange periode van zeer mooi weer te zijn, waardoor ook het tweede weekend gefotografeerd werd. De zondag werd begonnen in Limburg met eindigde in Twente met misschien wel mijn afscheidsplaat van de serie 1600 bij DB Cargo: de styreentrein uit Auschwitz naar de Botlek bij Zenderen op 8 mei.
Bonus 2: Augustus
Een gelukje, toen drie HVLE loks een koolstoftrein voorbij de ingraving bij Ovelgünne in oostelijke richting trokken op 24 augustus.
Bonus 3: Augustus
Naast het dieselgeweld op de diesellijnen rond Praag in het weekend reed er op de zaterdag dat ik hier was ook een stoomtrein die slechts 3x per jaar deze route rijdt. De vreugde was groot.
Via deze weg wens ik iedereen een goed uiteinde en een gezond en hobbyrijk 2017!derLudolf
allround beunhaasHet is toch sowieso niet teveel gevraagd tussen het sudokuen door wat plaatsnamen te noemen...quote:Op vrijdag 30 december 2016 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik vind die tekst to speech maar niks in die Flirts, klinkt gewoon 3x kut en wat win je er nu mee. Tuffie was zo slecht nog niet.Kranplätze müssen verdichtet seinIk verwacht eigenlijk dat die Flirt omroep op termijn nog wel wordt aangepast. Zitten ook gewoon teveel fouten in de opsommingen van de diverse plaatsnamen.vrijdag 30 december 2016 @ 23:59:34 #283James1988
SchommelbotenloverYepquote:Op vrijdag 30 december 2016 23:53 schreef GlenSpey het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat die Flirt omroep op termijn nog wel wordt aangepast.quote:Klaas-Jan schrijft op het NS-forum:
De bedoeling is dat de omroep uiterlijk februari 2017 overal juist en zuiver is. Er wordt dus aan gewerkt!hemarookworst
Man bijt worstHet treinverkeer rond Schiphol was vandaag (of beter gezegd gisteren) plaat. Hoe moet men handelen met plate treinverkeer? Zowel de link, twitter en kop van artikel zegt dat het plaat is
http://www.telegraaf.nl/b(...)l_deels_plaat__.html?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groentenJames1988
SchommelbotenloverNiet om het één of ander, maar met wat voor aardappel surf jij op het internet? Die letters zien eruit alsof ze uit 1998 komenhemarookworst
Man bijt worstAlleen tweede afbeelding toch? Ik heb echt alleen last van op telegraaf site.quote:Op zaterdag 31 december 2016 00:35 schreef James1988 het volgende:
Niet om het één of ander, maar met wat voor aardappel surf jij op het internet? Die letters zien eruit alsof ze uit 1998 komen
En mijn laptop is best oud ja, 2009/2010 met 1366 x 768 15,6" scherm Maar zolang die krachtig genoeg is om te posten hier is ie voldoendeUw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groentenJames1988
Schommelbotenloverhemarookworst
Man bijt worstO, daar ga ik eens naar kijken. Heb sinds laatste paar versie van chrome last van die lettertypes, met Telegraaf op z'n ergst. En ik draai Win10 Proquote:Op zaterdag 31 december 2016 00:43 schreef James1988 het volgende:
Maar dan nog, wat draai je erop? Windows XP? Zet anti-aliasing en ClearType toch eens aan, dat leest zo veel fijner...
[ afbeelding ]Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groentenb2py
Beton!Automatische Blokkeer Inrichting, soort ABS voor treinenquote:Op vrijdag 30 december 2016 22:40 schreef Jules123 het volgende:
Die nieuwe sprinter maakt steeds puf geluidjes, alsof er continue een soort luchtdruk vrij komt..Dr_Flash
CubeMeisterWaarom kon dat nou niet gelijk in 1 keer goed?quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDuvel
Gevallen engel.Omdat misschien de levertijd het belangrijkste criterium was, en het aanpassen van de omroep dat had vertraagd? Ik heb geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom kon dat nou niet gelijk in 1 keer goed?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDr_Flash
CubeMeisterkom op hee, het is toch geen raketwetenschap of wat?quote:Op zaterdag 31 december 2016 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat misschien de levertijd het belangrijkste criterium was, en het aanpassen van de omroep dat had vertraagd? Ik heb geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDuvel
Gevallen engel.Het lijkt meer op een trein ja.quote:Op zaterdag 31 december 2016 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kom op hee, het is toch geen raketwetenschap of wat?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDeaDLocK2K
Bier.London Underground is best wel gaaf. Nou British Airways uitknijpen voor wat ze me gisteren geflikt hebben.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterOok al te moeilijk voor ze blijkbaar.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesDaar zijn we in het noorden al lang aan gewend. Ik meen me te herinneren dat het een drupje olie voor de smering is die er dan vrij komt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:40 schreef Jules123 het volgende:
Die nieuwe sprinter maakt steeds puf geluidjes, alsof er continue een soort luchtdruk vrij komt..Altijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: