ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat SchöneFerienTicket lijkt alleen geldig te zijn voor 6- tot 20-jarigen?
" Zum Erwerb von SchöneFerienTickets NRW sind Personen ab 6 Jahre bis einschließlich 20 Jahren berechtigt. Da es sich um ein persönliches Ticket handelt, muß sich der Inhaber auf Nachfrage ausweisen können."
" Zum Erwerb von SchöneFerienTickets NRW sind Personen ab 6 Jahre bis einschließlich 20 Jahren berechtigt. Da es sich um ein persönliches Ticket handelt, muß sich der Inhaber auf Nachfrage ausweisen können."
Klopt, maar hij had het ook over een Duitse versie van de Tienertoer. En die is ook niet voor 20+'ers
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
HOORN Op zo'n 50 meter voor het station van Hoorn is vanavond een trein gestrand. De passagiers zaten bijna twee uur opgesloten. De trein vanuit Sloterdijk richting Hoorn viel rond 20.10 uur stil vanwege een kapotte pneumatische leiding.
De Hoornse Annemarie (44) was na haar werk op weg naar huis toen de trein strandde. "We dachten eerst dat iemand aan de noodrem had getrokken", vertelt ze NH. "Op een gegeven moment viel ook alle stroom uit en was het helemaal donker."
Volgens Annemarie was de sfeer in de trein gelaten. "Sommigen zaten wat te kletsen, anderen keken een beetje voor zich uit. Maar iedereen wilde toch vooral lekker naar huis." Rond 22.00 uur werd er aan de voorzijde van de trein een trap geplaatst. Op die manier konden de passagiers van boord. "Via het gras en door de modder zijn we naar een benzinestation gelopen en nu eindelijk naar huis!"
Vertraging, door de defecte trein rijden er geen treinen tussen Zaandam en heerhugowaard. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn. (Ik neem aan dat het bij DDZ ook gewoon mogelijk is de deur open te slopen?) Vooral als je 50 meter van het station verwijderd bent
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.
Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.
Precies en dan ook vaak warme bakkers enzo die op zondagochtend voor de dienst nog open waren. Met kraakvers hemels smakend brood <3
Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.
"Vroeger tot 14U open"
Man, omgeving Nordhorn hebben ze nu om 12u al Feierabend
De bakker in het dorpje bij mijn tante deed es gek, waren vandaag tot 12:30 geopend
Ach ja, het is ook een kwestie van gewenning denk ik. Vroeger lukte het ook. Net als dat sommige mensen in paniek raken als ze ergens niet kunnen pinnen ofzo.
Ik heb liever geen contant geld bij me. Niet kunnen pinnen is dan erg lastig. Ben ondertussen gewend om het in de VS zonder te kunnen doen. En in India in mindere mate. Voor Denemarken en Zweden neem ik niet eens meer de moeite om geld te gaan wisselen. Als het echt nodig is trek ik het wel uit de muur maar dat is zo zelden nodig.
Man, omgeving Nordhorn hebben ze nu om 12u al Feierabend
Vroeger werd het bij wet afgedwongen. Tegenwoordig is het wat vrijer allemaal. Zo staat het de mensen in Nordhorn en omgeving volledig vrij om zich als een totale retard te gedragen.
Op zaterdag 24 december 2016 22:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb liever geen contant geld bij me. Niet kunnen pinnen is dan erg lastig. Ben ondertussen gewend om het in de VS zonder te kunnen doen. En in India in mindere mate. Voor Denemarken en Zweden neem ik niet eens meer de moeite om geld te gaan wisselen. Als het echt nodig is trek ik het wel uit de muur maar dat is zo zelden nodig.
90% cash, maar dat is ook gewoon een principekwestie omdat ik vind dat niemand het ook maar iets aangaat of ik mijn geld nou uitgeef aan dure kleding of aan lekker eten of dat ik elke veertien dagen bij wijze van een hoer bezoek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eurogebied heb ik eigenlijk amper contant geld bij me. Daarbuiten wel, maar dat is meer omdat geld opnemen en contant betalen vaak gunstiger is dan alles met bankpas of creditcard betalen vanwege de wisselkoersen en vreemde valuta-toeslagen.
90% cash, maar dat is ook gewoon een principekwestie omdat ik vind dat niemand het ook maar iets aangaat of ik mijn geld nou uitgeef aan dure kleding of aan lekker eten of dat ik elke veertien dagen bij wijze van een hoer bezoek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je begrijpt zeker wel dat e.e.a. met elkaar in tegenspraak is hč?
Je begrijpt zeker wel dat e.e.a. met elkaar in tegenspraak is hč?
100% anonimiteit bestaat ook niet meer.
De bankbiljetten die je bij de bank opneemt zijn sowieso geregistreerd dacht ik. Wie zegt dat de overige invoer biljetten zijn die van mij zijn. Of misschien ruil ik week met een winkelier voor x-bedrag biljetten.
Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn. (Ik neem aan dat het bij DDZ ook gewoon mogelijk is de deur open te slopen?) Vooral als je 50 meter van het station verwijderd bent
Jij wou toch bij het spoor komen? Moet je wel het goede voorbeeld geven
Op zaterdag 24 december 2016 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen.
vandaag reden de trams vanaf 14.30 in Freiburg al zondagsdiensten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 24 december 2016 22:49 schreef James1988 het volgende: In het eurogebied heb ik eigenlijk amper contant geld bij me. Daarbuiten wel, maar dat is meer omdat geld opnemen en contant betalen vaak gunstiger is dan alles met bankpas of creditcard betalen vanwege de wisselkoersen en vreemde valuta-toeslagen.
Duitsers houden van cash, deze week probeer ik iedere keer contactloos te pinnen (zo'n golfjes icoon) waar het kan en schrikken dat ze doen en willen afpakken van me, lachen man, afgelopen zomer werkte het nog niet btw daar. Ook gewoon zonder blikken of blozen 100 euro uit je Goldesel halen om 15 euro af te rekenen, schitterend allemaal vooral vrouwen die inkopen doen bij de supermarkt, doen dat.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Duitsers houden van cash, deze week probeer ik iedere keer contactloos te pinnen (zo'n golfjes icoon) waar het kan en schrikken dat ze doen en willen afpakken van me,
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.
Interessant, wist ik niet, ik heb ook en artikel gelezen dat ze graag contant betalen wegens controle van hun (financiele) gangen, ze zijn uberhaupt (what's in the name) erg gesteld op hun privacy.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen.
Dat combineert lekker met het feit dat ze in D straks geen contante betalingen meer mogen accepteren van ¤5000 of meer. Dat loopt dan lekker in de papieren.
Heb je al een keuze kunnen maken tussen de interne NS opleiding of de ROC opleiding?
Ik denk toch aan de interne opleiding. Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik denk toch aan de interne opleiding. Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.
job alertje aanmaken op werkenbijns.nl er zijn diverse standplaatsen in de buurt bijvoorbeeld amsterdam & haarlem maar ook Hoofddorp en alkmaar zijn wellicht een optie? Vacatures zijn er best vaak maar de response is hoog en dus sluiten de vacatures ook weer snel.
Via ROC kun je weliswaar je bevoegdheid halen maar een baangarantie zit er volgens mij niet aan vast...
ja maar in dit geval een belangrijk verschil. NS neemt je aan en stuurt je naar de opleiding. Zakken is geen verlenging en slagen is blijven tenzij je het om een andere reden verpest...
Op zondag 25 december 2016 19:29 schreef Salatrel het volgende: Oh en de opleiding via NS is korter en je krijgt een volledig salaris ipv dat je schoolgeld moet betalen
Ja dit dus.
En als je al testen zo leest lijkt het net alsof je van een andere planeet moet komen
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ik denk toch aan de interne opleiding. Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen?
Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde.
Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen.
Een harde baangarantie niet nee. Maar toch... iedereen is tot nog toe gewoon aan het werk gekomen in de spoorwereld. Bij iedere lichting komt in het tweede lesjaar de NS een praatje houden voor de klas met de mededeling dat er een X aantal vacatures voor ROC'ers wordt vastgehouden (vacatures die je niet bij werkenbijns.nl gaat aantreffen). Voor welke standplaatsen de vacatures zijn verschilt per jaar maar wat ik ervan heb gehoord is dat er ''rekening wordt gehouden met je komst''. Oftewel als jij netjes je opleiding doorloopt en je tijdens je stage goed profileert dan heb je 99% zekerheid.
En mocht je meer geinteresseerd zijn in een baan bij een goederenboer of regionale vervoerder dan is dat uiteraard ook tijdens de opleiding al te bespreken, weet dat met name de regionalen erg graag ROC'ers in dienst willen nemen. Maarja, vanaf dag 1 heeft de opleiding wel een geel-blauw kleurtje dus bijna niemand die daarvoor kiest...
Voor interne vacatures geldt trouwens dat je kansen bijzonder klein zijn als je niet binnen een bepaald aantal kilometers van de standplaats waarvoor je solliciteert woont. Heb dat in het verleden ook een paar keer geprobeerd maar werd helaas afgewezen met de mededeling dat ik te ver weg woonde. En gezien er ook telkens een overweldigende hoeveelheid respons komt per vacature heb ik besloten niet te gokken en te wachten of dat er ooit vacatures bij mij voor de deur kwamen. Als je dat in gedachten neemt dan zou ik zeggen dat de kans op een baan juist groter is via het ROC dan via intern, maarja de weg ernaartoe is idd een stuk langer
[ Bericht 14% gewijzigd door GlenSpey op 25-12-2016 22:16:26 ]
De Geld Terug Bij Vertragingsregeling die NS hanteert is een factor duizend beter dan wat EU-directieven voorschrijven. En factor duizend omdat geld terug bij vertraging van 30 minuten gewoon 10 keer beter is dan bij een uur, en dat is 100 keer beter dan bij 2 uur (want dat gebeurt relatief zo weinig).
Op maandag 26 december 2016 13:30 schreef Dr_Flash het volgende: Waar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NS
Op maandag 26 december 2016 13:30 schreef Dr_Flash het volgende: Waar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NS
Wat ik jammer vind is dat er na meer dan een week geen verbetering is bij de communicatie tussen reizigers, ICE personeel en de toko die de omroeper op Utrecht CS aanstuurt. Er wordt nog altijd uitgegaan van 1 treinstel om 8.33 en niet twee, vanaf 11 december notabene, de omroeper roept nog altijd dat de eerste klas achter in de trein zitten, wat is achter? De wagons totaal niet stoppen op de aangeven plekken van de monitoren op perron 18, zo moeilijk is dat allemaal toch niet???
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Treinstel 10231 klaar voor een ritje naar Roodeschool. De soortgenoot ernaast stond klaar voor de rit naar Delfzijl en werd vlak na het nemen van de foto ook nog voorzien van een kersttekst, evenals treinstel 10347 die achter mij te vinden was en een sneltrein naar Leeuwarden zou gaan rijden.
Occitanië (de voormalige regio's Languedoc-Roussillon en Midi-Pyrenées) heeft het voor elkaar gekregen dat de nachttrein Parijs - Port-Bou weer gaat rijden. Deze nachttrein werd geschrapt met ingang van dienstregeling 2017, omdat de dienst zwaar verlieslatend was.
Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Op maandag 26 december 2016 20:14 schreef stavromulabeta het volgende: Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.
Op maandag 26 december 2016 20:14 schreef stavromulabeta het volgende: Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen.
SLT en Flirt niet, overige treinen kunnen het wel. Wel een erg domme fout, overigens...
Afgelopen donderdag had de IC Enschede - Schiphol een single ICM-3 stel, in de spits. En er werd in Deventer ook niks voorgebracht. Elke trein waar ik sinds de Fahrplanwechsel in gezeten heb, was veel te kort. KUT NS.
"vroeger" toen ik nog HC was werd de laatste 8800 binnendoor van Utrecht naar Leiden met een SgmmII gereden want die ging vervolgens leeg naar Leidschendam was qua capaciteit overigens ook meer dan genoeg en makkelijk ingangscontrole houden
De nacht IC van Haarlem-Amsterdam is ook een leuke. Gewoon een SGM3. Vast onder het mom van 'als je wat sloopt doe dan maar deze' Maar zet dan geen IC maar gewoon sprinter neer.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op dinsdag 27 december 2016 10:13 schreef Salatrel het volgende: die zijn over want morgen gaan er als er goed is weer een vrachtwagenlading flirtjes bijkomen
Jup. Op Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Deurne
Vorige week heeft een gekoppeld setje al enkele slagen in dienst gereden
Spoorvervoerders hebben de afgelopen twee jaar te veel geld moeten betalen aan ProRail voor gebruik van het spoor, vindt toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Daarom moet de beheerder van de infrastructuur acht miljoen euro terugbetalen aan Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Interessante soap met België: Mensen die momenteel met zogenaamde grensabbonementen over de Belgische grens rijden kunnen daar problemen mee krijgen met de Belgen. Er schijnt momenteel een nieuwe instructie te lopen waardoor de Belgen het Nederlandse grensabbonement niet meer accepteert en de reizigers boetes geeft voor zwart reizen.
Voorbeeldje: de reiziger heeft een grensabonnement voor het traject Dordrecht - Roosendaal/Essen grens en een NMBS abonnement voor het stuk Essen/Roosendaal grens tot Antwerpen. De reiziger moet nog in Roosendaal zijn, dus in plaats van de doorgaande IC richting Antwerpen en Brussel neemt hij vanaf Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen. De Belgische treinbegeleider/conducteur accepteert nu de geldigheid van Roosendaal naar Roosendaal grens opeens niet meer, dus wordt er een boete opgelegd voor het stuk naar de grens. NS is nu in overleg met de Belgen om dit probleem te verhelpen, maar de Belgen zouden problemen hebben met het feit dat zijn geen geschikte apparatuur hebben voor het uitlezen van de Nederlandse OV Chipkaarten waar het grensabbonement op staat en dus niet zouden kunnen controleren of iemand wel echt een grensabonnement heeft.
Op de IC Brussel speelt het probleem minder, omdat daar ook binnenlands gecontroleerd moet kunnen worden (dus die hebben als het goed is de benodigde apparatuur) en ze ook natuurlijk de frequente reizigers herkennen.
Klinkt weer echt alsof er goed overleg is tussen de NS en NMBS. In plaats van dat de NMBS het probleem bij NS aankaart, gaan ze gewoon maar hun treinbegeleiders instrueren om de reizigers met een geldig abonnement op de bon te slingeren
Dit had zo eenvoudig voorkomen kunnen worden als de NS, net zoals voorheen het geval was, bij grens- en trajectabonnementen gewoon het afgekochte traject was blijven vermelden in plaats van iedereen hetzelfde nietszeggende plastic vodje te geven...
Het lijkt me dat dit probleem ook speelt op de treinen naar Duitsland?
Een mogelijke oplossing is dat de kaartautomaat / Mijn NS een printje uitspuugt waarop het traject en de geldigheid staan, zodat de reiziger dat bij controle kan laten zien. QR-code erop zodat de conducteur kan zien dat het printje authentiek is, en klaar.
Geen idee. Dan zou dat volgens mij alleen bij de treinen van Venlo naar Duitsland zijn, aangezien de andere treinen met NS personeel respectievelijk Arriva personeel gereden wordt (of mis ik er nog een?). Voor België is het balletje gaan rollen nadat een reiziger die al jaren van deze abonnementen gebruik maakte van de een op de andere dag een waarschuwing voor zwart reizen kreeg van een treinbegeleider over de nieuwe werkwijze.