abonnementen ibood.com bol.com
pi_167589355
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

waarom is ze een zeur? Omdat ze een foute mening heeft volgens jou ?
Nee, omdat ze zwart is.
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 00:53:05 #27
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167589628
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind dat je overdrijft. Ze heeft haar duidelijke standpunten , maar de agressie komt vooral van de sylvanahaters. Overigens polariseer jij en ik veel meer hier op FOK dan zij doet in de media.
Dat hele pendante toontje van haar is gewoonweg niet te harden. Daarbij staat ze ook enkel op zenden ingesteld en heeft ze een soort "Either for or against us" houding. Dat type gedrag leidt tot meer polarisatie. En ook het opblazen van non-issues is heel goed van de PVV afgekeken. Politici die mensen tegen elkaar opzetten gebruiken voor eigen gewin vind ik weerzinwekkend.

Los daarvan heeft ze uit opportunistische redenen wel allerlei dubieuze zaken rondom de situatie in Turkije lopen goedpraten. En ze vond het ook wel best toen Kuzu in de tweede kamer letterlijk het beleid van Erdogan stond te verdedigen. Hoe kun je zo iemand nog serieus nemen?
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
  Moderator zondag 25 december 2016 @ 00:54:36 #28
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167589642
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:32 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Nee, omdat ze zwart is.
Wat bedoel je?
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
  Moderator / Spellchecker zondag 25 december 2016 @ 00:56:15 #29
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167589667
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:32 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Nee, omdat ze zwart is.
Moest lachen
Now I am become Death, the destroyer of worlds.
pi_167590425
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van Nederland schuimbekt als dat misselijke mens haar mond opentrekt. Dat lijkt mij niet gebonden aan politieke voorkeur.
Als ik bij elke halvezool bij Pauw ga schuimbekken en twitteren, dan lagen alle servers van NL eruit en ik op de IC.

Waar een mens zich druk om kan maken...
pi_167591414
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 01:56 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Als ik bij elke halvezool bij Pauw ga schuimbekken en twitteren, dan lagen alle servers van NL eruit en ik op de IC.

Waar een mens zich druk om kan maken...
Je moet de verschillende problemen niet door elkaar halen. Pauw is ook sowieso een halve waarvan je gaat schuimbekken.
pi_167592444
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 00:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat hele pendante toontje van haar is gewoonweg niet te harden. Daarbij staat ze ook enkel op zenden ingesteld en heeft ze een soort "Either for or against us" houding.
Is dat allemaal zo? Ik zie dat niet, behalve dat ze soms wat flexibeler moet zijn.

quote:
Dat type gedrag leidt tot meer polarisatie. En ook het opblazen van non-issues is heel goed van de PVV afgekeken. Politici die mensen tegen elkaar opzetten gebruiken voor eigen gewin vind ik weerzinwekkend.
Hoezo zet ze bevolkingsgroepen tegen elkaar op ?
Citeer haar eens.

quote:
Los daarvan heeft ze uit opportunistische redenen wel allerlei dubieuze zaken rondom de situatie in Turkije lopen goedpraten.?
Ik zag haar draaierig doen over een aantal Turkse kwesties. Ik was not amused en ik vroeg me af hoelang ze dat kon volhouden. Dat past niet in haar strijd.
Ze kapte dus eerder met die club dan ik had gedacht.

Die sylvanahaat is ilnteressanter . In hoeverre is dat die zwartepíetneurose, maar nu op haar gericht . Die neurose kun je omschrijven als het star verdedigen van het politiekcorrecte zelfbeeld.
Het is te simpél om het racisme te noemen. En dat naampje is juist waarom mensen in de neurose schieten.
Maar het is wel duidelijk gewprden de laatste jaren : Nederland worstelt met een discriminatieprobleem.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 25-12-2016 09:56:50 ]
  zondag 25 december 2016 @ 10:29:12 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167592997
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:20 schreef Ryon het volgende:

Worden door slechts 16k aan mensen bekeken. Zelfs als die allemaal op haar zouden stemmen haalt ze een zetel niet. Het is een vrij opvallend maar wel marginaal geluid.
Ja. Mikken op kiezers van Surinaamse of Antilliaanse afkomst is volgens mij ook vrij zinloos als splinterpartij. Ik kan me (ook lokaal) geen voorbeelden bedenken waar dat succes heeft opgeleverd.
  zondag 25 december 2016 @ 10:36:57 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_167593140
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 10:29 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Mikken op kiezers van Surinaamse of Antilliaanse afkomst is volgens mij ook vrij zinloos als splinterpartij. Ik kan me (ook lokaal) geen voorbeelden bedenken waar dat succes heeft opgeleverd.
Nee, in de Bijlmer (toen de stadsdeelverkiezingen voor Amsterdam-Zuidoost er nog waren) zijn er een paar initiatieven geweest, waaronder het bij jongere bekende "Bijlmerstyle". Als je kijkt naar de extreem lage opkomstpercentages (minder dan 20%) binnen die wijken en gemeenschappen dan wordt het wel meteen duidelijk waarom dat geen gunstige electorale achterban is. Zelfs als de boodschap aanspreekt krijg je die gemeenschappen niet naar de stembus.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
  zondag 25 december 2016 @ 10:58:47 #35
455036 Drug
simulation hypothesis
pi_167593595
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik snap dat iedereen tegenwoordig een eigen partij en de bijbehorende aandacht wil hebben, maar is het niet veel logischer voor deze mensen om zich aan te sluiten bij een partij als GroenLinks? Die partij heeft al een redelijk inclusief geluid, een multiculturele lijsttrekker (zonder elitaire achtergrond ook nog eens) en is niet zo groot als bijvoorbeeld de PvdA. Ik verwacht dat je daar als groep wel een kans maakt om de partij nog een beetje richting jouw standpunt te trekken. Dan heb je meer politieke invloed, een compleet programma, competente mensen en je wordt eerder serieus genomen dan met je splinterpartij.

Nu vrees ik een beetje dat het een lachertje wordt, terwijl het standpunt (meer aandacht voor het naleven/nastreven van artikel 1 van de grondwet) niet verkeerd is.
ze willen juist geen politieke partij zijn met een compleet programma, lijkt mij. het geluid dat deze beweging laat horen is bij andere partijen maximaal een bijzaak. nu wordt juist de aandacht gevestigd op dat ene issue
and we hate popo
  zondag 25 december 2016 @ 11:11:10 #36
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_167593836
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:12 schreef aloa het volgende:
Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Niks mis met het artikel, zolang het over de verticale werking gaat. Alleen staat dit artikel dus al in de grondwet en zie ik het niet snel verdwijnen (heb je 2/3 meerderheid voor nodig). Ook kan ik zo ook geen zaken opnoemen waar artikel 1 wordt overtreden in onze wetgeving, behalve misschien op basis van leeftijd (je moet volwassen zijn voor bepaalde zaken e.d.), maar ook daar kun je spreken van 'ongelijke gevallen'. Sylvana wil dit artikel als basis gebruiken voor haar politieke partij... maar hoe onderscheid zich dat van de meeste andere partijen en de huidige gang van zaken?

Verder is dit meer een hypothetische vraag, aangezien de kans bijna nihil is dat ze een zetel krijgt (mag ik hopen).
pi_167594198
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niks mis met het artikel, zolang het over de verticale werking gaat. Alleen staat dit artikel dus al in de grondwet en zie ik het niet snel verdwijnen (heb je 2/3 meerderheid voor nodig). [b][b]Ook kan ik zo ook geen zaken opnoemen waar artikel 1 wordt overtreden in onze wetgeving[/b][/b], behalve misschien op basis van leeftijd (je moet volwassen zijn voor bepaalde zaken e.d.), maar ook daar kun je spreken van 'ongelijke gevallen'. Sylvana wil dit artikel als basis gebruiken voor haar politieke partij... maar hoe onderscheid zich dat van de meeste andere partijen en de huidige gang van zaken?

Verder is dit meer een hypothetische vraag, aangezien de kans bijna nihil is dat ze een zetel krijgt (mag ik hopen).
Als je alle toeristen, illegalen en EU-buitenlanders in Nederland optelt dan kom je al gauw op meerdere miljoenen die jaarlijks geen recht hebben op dezelfde behandeling als Nederlanders.
  zondag 25 december 2016 @ 11:37:02 #38
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_167594384
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je alle toeristen, illegalen en EU-buitenlanders in Nederland optelt dan kom je al gauw op meerdere miljoenen die jaarlijks geen recht hebben op dezelfde behandeling als Nederlanders.
En dat wil Sylvana dus veranderen? Toeristen zonder werk moeten een uitkering krijgen e.d., net als legale inwoners van Nederland met een Nederlands paspoort? In jouw voorbeeld is er nou niet echt sprake van 'gelijke gevallen'. Het artikel zegt niet 'iedereen is gelijk', iets wat Sylvana volgens mij vermoed.
pi_167594521
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dat wil Sylvana dus veranderen? Toeristen zonder werk moeten een uitkering krijgen e.d., net als legale inwoners van Nederland met een Nederlands paspoort? In jouw voorbeeld is er nou niet echt sprake van 'gelijke gevallen'. Het artikel zegt niet 'iedereen is gelijk', iets wat Sylvana volgens mij vermoed.
Dat "in gelijke gevallen" is betekenisloos want de wetgever bepaalt welke gevallen gelijk zijn.
  zondag 25 december 2016 @ 11:47:07 #40
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_167594614
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat "in gelijke gevallen" is betekenisloos want de wetgever bepaalt welke gevallen gelijk zijn.
Het lijkt me niet betekenisloos, want als je die drie woorden weglaat dan veranderd dat behoorlijk wat aan het artikel.
pi_167596247
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 07:25 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Je moet de verschillende problemen niet door elkaar halen. Pauw is ook sowieso een halve waarvan je gaat schuimbekken.
Of gewoon geen probleem maken van mensen die een beetje aandacht en liefde nodig hebben. Lekker laten gaan joh! :)
  zondag 25 december 2016 @ 12:53:15 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167596458
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 09:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar het is wel duidelijk gewprden de laatste jaren : Nederland worstelt met een discriminatieprobleem.
Hoezo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 december 2016 @ 12:57:16 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167596560
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niks mis met het artikel, zolang het over de verticale werking gaat. Alleen staat dit artikel dus al in de grondwet en zie ik het niet snel verdwijnen (heb je 2/3 meerderheid voor nodig). Ook kan ik zo ook geen zaken opnoemen waar artikel 1 wordt overtreden in onze wetgeving, behalve misschien op basis van leeftijd (je moet volwassen zijn voor bepaalde zaken e.d.), maar ook daar kun je spreken van 'ongelijke gevallen'. Sylvana wil dit artikel als basis gebruiken voor haar politieke partij... maar hoe onderscheid zich dat van de meeste andere partijen en de huidige gang van zaken?

Volgens mij weet ze niet eens waar artikel 1 eigenlijk voor staat. De grondwet is in beginsel een covenant tussen de overheid en de burger, niet tussen burgers onderling. Van alles wat ik van haar heb gezien en gehoord heeft ze het uitsluitend over maatschappelijke zaken en geen institutionele.
pi_167597363
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Sylvana is zo'n type dat niet binnen een partij past omdat haar houding snel voor ruzies zorgt
Ze is meer activiste dan politicus, alhoewel het een het ander niet hoeft uit te sluiten, uiteraard.
pi_167602710
quote:
2s.gif Op zondag 25 december 2016 12:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij weet ze niet eens waar artikel 1 eigenlijk voor staat. De grondwet is in beginsel een covenant tussen de overheid en de burger, niet tussen burgers onderling.
Dit artikel 1 is de formulering van hoe men het beste kan samenleven.
Het idee geldt voor burgers onderling en voor de verantwoordelijkheid van de overheid hoe met de burgers om te gaan. Er is een breedgedragen maatschappelijke opvatting dat burgers dit idee achter artikel 1 en het artikel zelf moet naleven.
Waarom zou Sylvana niet weten waar het overgaat? Het gaat over ongelijke behandeling... en dat heeft haar etnische afkomst heel lang persoonlijk ervaren. Zij ook en ook als vrouw, kennelijk
pi_167602759
quote:
5s.gif Op zondag 25 december 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo?
Is dat jou nog niet duidelijjk ?
op een facebooksite verschijnt eaenfoto van antipietactivisten en binnen een paar dagen zijn er 10.000 reacties. Meestal negatief, agressief, haatdragend en racistisch.
  zondag 25 december 2016 @ 20:12:09 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167602785
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 20:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit artikel 1 is de formulering van hoe men het beste kan samenleven.
Het idee geldt voor burgers onderling
Nee, per definitie niet. Net als Sylvana heb je dat dus ook niet begrepen.
  zondag 25 december 2016 @ 20:12:32 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167602794
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat jou nog niet duidelijjk ?
op een facebooksite verschijnt eaenfoto van antipietactivisten en binnen een paar dagen zijn er 10.000 reacties. Meestal negatief, agressief, haatdragend en racistisch.
En dus? Facebook reacties zeggen wat?
pi_167602812
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 13:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze is meer activiste dan politicus, alhoewel het een het ander niet hoeft uit te sluiten, uiteraard.
Mee eens. Ze moet zich aansluiten bij een actie-beweging bijv Black Lives Matter.
Als boegbeeld kan ze best wat media-aandacht verwachten.
pi_167602838
quote:
5s.gif Op zondag 25 december 2016 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dus? Facebook reacties zeggen wat?
Ken je die geschiedenis niet .... van die gigantische opwelling van verbaal geweld en discriminatie rond die ene foto ?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')