abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 januari 2017 @ 16:51:23 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168546081
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Niet veel anders dan een RS4 dus.
  maandag 30 januari 2017 @ 17:37:57 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168547000
Iedere masjien in die categorie kun je op leeglopen lijkt me niks nieuws onder de zon.

Maar goed, 100k voor een tweedehandsje van 15 jaar oud die nooit gereden heeft. Koop dan gewoon een schaalmodelletje als je er toch niet mee rijdt :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168547136
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt. :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 30 januari 2017 @ 18:30:54 #204
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_168548249
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet veel anders dan een RS4 dus.
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?

[ Bericht 1% gewijzigd door x3ro op 30-01-2017 18:43:47 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 30 januari 2017 @ 22:10:21 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168555192
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:30 schreef x3ro het volgende:

[..]

Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?
Hij bedoelt dat bij beide auto's de motoren onderhouds-intensief en kostbaar zijn, dat het specifiek andere punten zijn is niet heel boeiend.
Of de M5 daarin echt meetbaar duurder is als de RS4... tjah zijn er niet veel te weinig gebouwd om dat objectief te beoordelen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_168569337
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
:')

De kleur rood is naar mjn mening de mooiste op de zilveren na.

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.

Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
Dat ding zal echt wel een keer worden gestart om alles in beweging te houden. Zo'n auto die verwarmd in een showroom staat vergaat niet zo gauw hoor. Zijn ook allerlei middeltjes om rubbers vooral in goede staat te behouden.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.
Voor ¤ 99.000 kan je inderdaad heel veel kopen, maar de B5 RS4 is gewoon een cult-car. Die heeft straks de status als dat nu de RS2 heeft. Vindt maar eens een betaalbare RS2.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
En een Km-stand van 61.000, al is dat mischien stiekem ook niet meer. :>

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet veel anders dan een RS4 dus.
Dat valt best mee. Mijn auto heeft een km-stand van 360.000 inmiddels en rijdt een M5 E39 eruit. Een S4 met 400PK ook. Onderhoudskosten heeft iedere auto. Het grotste nadeel aan de mijnes is dat de 16 jarige leeftijd een grote rol speelt.

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt. :)
Volgende week nieuwe remmen (voor / achter), schijven zo groot als een 14 velgen. Tegelijkertijd 2x 3.5 inch downpipes op maat lassen en er een complete 3.5inch HMS uitlaat eronder plaatsen.

Optisch het e.a aan de auto fixen, kofferbakklep heeft een klein roestplekje (Bekende kwaal van de hele B5 modellen), deurklinkje ontbreekt en uiteindelijk werken naar motorrevisie.

Motorrevisie is mischien het leukste maar ook meteen het duurste. We kopen een gebruikt blok ergens vandaan (liefst PL/DE) en werken deze in de garage uit.

Afgelopen zaterdag was m'n auto 'klaar' na 4 dagen arbeid. Er was een ABS probleem gaande, het systeem stond steeds voor mij te remmen omdat het dacht dat mijn auto in onbalans was. Dit was te wijten aan een gescheurde ABS ring. Hier gaat normaal de sensor overheen en als het wiel harder of zachter draait dan de rest dan weet ESP dat er iets niet goed is.

Er waren ook meteen 2 motorsteunen vervangen, 1 ashoes (blijvend probleem bij deze auto's) en het onderstel moest zowel voor als achter deels los om erbij te komen. Grote beurt met nieuwe bougies, filters en vloeistoffen, en de auto is voorlopig weer good to go.

Aangezien het zaterdagmiddag was toen ik m'n auto retour kreeg, en het stuur een kwart scheef stond, moest ik de gok wel wagen om bij kwikfit uit te lijnen. :')



Ze hebben het goed gedaan ook nog. Zowel voor als achter, en het rijdt zelfs iets beter dan voorheen. Kosten? 8 tientjes, inclusief ruitenvloeistof. Ze vonden het een mooie auto en leuk om te zien dat ik er zo content mee ben.



Uiteindelijk de halve avond gespendeerd de auto te wassen en te poetsen.



Alles lekker in de was gezet, het leer ook een behandeling gegeven en de stoelen met een speciaal goedje uitgepoetst:



Dus.... de auto kan weer even mee :)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:16:52 #207
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168571266
Wat een investering aan werk en geld. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168572350
Goed bezig kerel, dat moet klauwen met geld gekost hebben. Maar dat heb je bij zo'n auto.

Mocht je ooit in de buurt van Arnhem komen, stuur me dan een DM. :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_168588334
Baal er zo van dat met 1.5 uur poetsen, dat ding weer supersmerig is na een kleine 150km. Gaat nergens meer over.
pi_168588796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:55 schreef Jism het volgende:
Baal er zo van dat met 1.5 uur poetsen, dat ding weer supersmerig is na een kleine 150km. Gaat nergens meer over.
Ik snap dat je er van baalt, maar zo raar is dat niet. Er ligt een hoop troep op de weg :Y.
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:30:54 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168589323
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168602893
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Ah, jij hebt hetzelfde poetsbeleid als ik. Waar vuil zit, zit geen pekel :D
Eén uitzondering: ik heb van de week de kentekenplaat gepoetst. Die was écht niet meer te lezen en ik wilde geen bon oplopen daarvoor.
Schip ahoy!
  woensdag 1 februari 2017 @ 23:17:59 #213
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168605583
Ik heb dan ook geen RS4 :+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168663533
Na de winter poets ik alles pas weg.
Een uitzondering: de kentekenplaat. Kans op bon voor onleesbare kentekenplaar is kleiner. En minder hoog dan gemiddelde bon voor te hard rijden is mijn ervaring ;p
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_168675537
Kan me niet voorstellen dat de winter met al dat zout op straat goed zou zijn voor je lak.

Vandaag maar even afgespoeld...

  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:39:05 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168681314
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:25 schreef lipje het volgende:
Willen jullie dit kinderachtige gepraat in een ander topic voortzetten?
Of gewoon niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168681368
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 11:49:33 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168681455
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2017 11:43 schreef Geralt het volgende:
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen? 8)7
Niets. Maar daar ging het niet over ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169037866
Remmen zijn binnen. Groter dan 14 inch wielen. :D Gaat om zowel blokken als schijven voor voor & achter.



Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.


Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.

Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd. :D
pi_169038816
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Schip ahoy!
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:41:51 #221
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169041426
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak :+
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet :P

Mooie RS4, mooie techniek.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 17:16:29 #222
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_169048918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Gewoon doorverkopen aan tokkies toch lekker hard en vlammend.
Irene is bae <3
pi_169050057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:31 schreef Jism het volgende:

Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.


Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.

Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd. :D
Dat geluid O+ O+ *O* *O* _O_ _O_ _O_
pi_169060352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
De verkoop boeit me eerlijk gezegd ook niet meer. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet :P

Mooie RS4, mooie techniek.
Jup. Bij dealers in duitsland is de kans dat je een boekje over de eerste RS2/RS4 kunt vinden aanzienlijk. Ze zijn er best trots op.
pi_169114408


Ze hebben de niet geperforeerde remmen geleverd, ondanks bestelling & doos geperforeerd met koeieletters stond.

Uiteindelijk maar eieren voor m'n geld gekozen. Het verschil krijg ik terug. Maar ik heb al zo lang op die dingen staan wachten weer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')