quote:
De kleur rood is naar mjn mening de mooiste op de zilveren na.
quote:
Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef daNpy het volgende:[..]
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.
Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
Dat ding zal echt wel een keer worden gestart om alles in beweging te houden. Zo'n auto die verwarmd in een showroom staat vergaat niet zo gauw hoor. Zijn ook allerlei middeltjes om rubbers vooral in goede staat te behouden.
quote:
Voor ¤ 99.000 kan je inderdaad heel veel kopen, maar de B5 RS4 is gewoon een cult-car. Die heeft straks de status als dat nu de RS2 heeft. Vindt maar eens een betaalbare RS2.
quote:
En een Km-stand van 61.000, al is dat mischien stiekem ook niet meer. :>
quote:
Dat valt best mee. Mijn auto heeft een km-stand van 360.000 inmiddels en rijdt een M5 E39 eruit. Een S4 met 400PK ook. Onderhoudskosten heeft iedere auto. Het grotste nadeel aan de mijnes is dat de 16 jarige leeftijd een grote rol speelt.
quote:
Volgende week nieuwe remmen (voor / achter), schijven zo groot als een 14 velgen. Tegelijkertijd 2x 3.5 inch downpipes op maat lassen en er een complete 3.5inch HMS uitlaat eronder plaatsen.
Optisch het e.a aan de auto fixen, kofferbakklep heeft een klein roestplekje (Bekende kwaal van de hele B5 modellen), deurklinkje ontbreekt en uiteindelijk werken naar motorrevisie.
Motorrevisie is mischien het leukste maar ook meteen het duurste. We kopen een gebruikt blok ergens vandaan (liefst PL/DE) en werken deze in de garage uit.
Afgelopen zaterdag was m'n auto 'klaar' na 4 dagen arbeid. Er was een ABS probleem gaande, het systeem stond steeds voor mij te remmen omdat het dacht dat mijn auto in onbalans was. Dit was te wijten aan een gescheurde ABS ring. Hier gaat normaal de sensor overheen en als het wiel harder of zachter draait dan de rest dan weet ESP dat er iets niet goed is.
Er waren ook meteen 2 motorsteunen vervangen, 1 ashoes (blijvend probleem bij deze auto's) en het onderstel moest zowel voor als achter deels los om erbij te komen. Grote beurt met nieuwe bougies, filters en vloeistoffen, en de auto is voorlopig weer good to go.
Aangezien het zaterdagmiddag was toen ik m'n auto retour kreeg, en het stuur een kwart scheef stond, moest ik de gok wel wagen om bij kwikfit uit te lijnen.
Ze hebben het goed gedaan ook nog. Zowel voor als achter, en het rijdt zelfs iets beter dan voorheen. Kosten? 8 tientjes, inclusief ruitenvloeistof. Ze vonden het een mooie auto en leuk om te zien dat ik er zo content mee ben.
Uiteindelijk de halve avond gespendeerd de auto te wassen en te poetsen.
Alles lekker in de was gezet, het leer ook een behandeling gegeven en de stoelen met een speciaal goedje uitgepoetst:
Dus.... de auto kan weer even mee