abonnement Unibet Coolblue
pi_168020664
Wordt volgende topic van TS: Help mijn auto is geript
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:17:13 #152
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168024277
A4 is te klein voor een beetje buit + 4 man incl uitrusting.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 10:35:29 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168024549
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:17 schreef fathank het volgende:
A4 is te klein voor een beetje buit + 4 man incl uitrusting.
Daarom heeft ie ook een RS6 gekocht :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168024632
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:51 #155
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168026599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
Totaal verschillende autos.

In die cherokee krijg je ws een allergische reactie van al het gebruikte plastic :')
pi_168034486
Gaaf die RS6!

Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:

Succes met de verkoop en met de zoektocht!
Nee.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:17:14 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168035045
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef Dimitri_ het volgende:
Gaaf die RS6!

Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:
...
Heb ik toch liever een Sienna Miller.


Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168035560
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb ik toch liever een Sienna Miller.

[ afbeelding ]
Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk. :P
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...


.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Nee.
pi_168049620
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:38 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...

.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
pi_168049736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
Het oog wil ook wat, veel liever de RS6 dan dat Amerikaanse gedrocht.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:23:39 #161
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168050240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:

[..]

Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
pi_168050440
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Nee.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:38:49 #163
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168050511
quote:
4s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Dan zou al die beveiliging ook niet nodig zijn...
pi_168060468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:

[..]

Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.

Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
.
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:10:49 #165
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_168065711
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel? ;)

[ Bericht 54% gewijzigd door gekoeldnetzolekker op 12-01-2017 12:27:59 ]
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:43:38 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168066898
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.

Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
Alleen een bearlock is voldoende toch?
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:15:14 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168073123
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168073600
Word een a4 1.6 uit 1999 denk ik.
.
pi_168092969
quote:
4s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Vergis je niet.

De nieuwe type RS als je zaken zoals ESP / ABS en troep uit wilt zetten, dan blijft het systeem nog steeds actief.

Als je dit bij een oude type RS uitzet, dan staat het ook echt uit, en dan kan je ongecontroleerd rijden / wegkomen hoe je ermee wilt. Het vergt wel een enorm goede bestuurder wil je voorbij de ABS / ESP nog goed kunnen rijden.

Teminste, dat heb ik me laten vertellen. Dat voor een audi bende de voorkeur vaker uitgaat naar oudere type RS en niet het nieuwere. De nieuwe zullen ongetwijfeld ook beter zijn beveiligd.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel? ;)
Ik heb 73k in 2.5 jaar tijd ermee gereden. Het is gewoon tijd voor wat anders, voor wat leukers, snellers vooral. De keuze is gevallen op een RS6. Die is net wat completer (A6 als basis) en met een V8-biturbo gewoon net wat groffer. Als daily kan maar dan moet je de kosten ook kunnen blijven verantwoorden. Hij rijdt 1:10 tot 1:12 op snelweg met gebruik van CC.

Ga je gassen dan kost het je 1:2 tot 1:4. Ik ken auto's met minder cilinders die het minder gunstiger doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Alleen een bearlock is voldoende toch?
Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon die OBD afsluiten, gezien 95% van de diefstallen op deze manier plaatsvind. Je zou de bearlock maar 1 x vergeten.

quote:
:D

Nee was het niet.
pi_168461300
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.

Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.

Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.

Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. :) Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.

Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.

- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.

- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.

Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:39:24 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168461554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
...

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
Verkopen van wat zeldzamere auto's blijft moeilijk voor particulieren. Je krijgt vast wel reacties van "bijzondere" figuren? ;)

Houden voor zomerweekendjes en een normale auto er naast aanschaffen? Als je de ruimte hebt, en de cashflow :P, vaak niet eens veel duurder dan "inruilen en huilen".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168461681
Dat viel eigenlijk best mee. Ik kreeg complimenten over de uitgebreide advertentie, en zelfs aanbevelingen voor een vermelding op Autoblog.nl, die er niet kwam. Maar dat geeft niet zoveel. Je filtert er een hoop tussenuit als je al voorwaarden stelt over afgifte rijbewijs, altijd iemand aanwezig en op afspraak etc.

Nou ja, voorlopig hou ik 'm gewoon. De RS6 kost me ongeveer 2k om deze naar Nederland en op kenteken te krijgen. Ook al hoe leuk een RS6 is / lijkt, vooral de C5 uitvoeringen kunnen gewoon explosief duur zijn. 1.5 tot 2x als dat mijn RS nu is.

Je leest sommige horror verhalen over dat de auto gewoon 3x aanschafsprijs kost aan onderhoud alleen al. En dan heb je nog het slopende verbruik van 1:5 en 1:2 met sportief.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:48:14 #174
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168461684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.

Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.

Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.

Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. :) Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.

Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.

- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.

- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.

Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168462729
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Zover ik begreep, zijn de prijzen gebaseerd op R&D die Audi / Quattro GMBH ooit heeft verricht en dat terug wil verdienen. Maar inmiddels is dat allang en breed bij iedere auto fabrikant gewoon een melkkoe geworden.

Het verdienmodel van een fabrikant ligt eigenlijk niet eens meer op de verkoop van een nieuwe auto, maar vooral op onderdelen en dealeronderhoud.

Tis geschift voor woorden ook. De onderdelen die jij hier in NL haalt worden gewoon goedkoop in polen of andere goedkope arbeidslanden geproduceerd. Dit zodat de marge gewoon het hoogst mogelijk is.

Sensor S vs RS > 80 vs 160 euro, dezelfde en identieke, en alleen een 100% prijsstijging omdat het een RS labeltje heeft.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:04:06 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168462832
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168463184
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:04 schreef fathank het volgende:
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.

Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.

NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:23:42 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168463252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.

Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.

NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Je betaald niet voor de kwaliteit maar voor de naam. Maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:09 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168463593
Dus je weet dat onderdelen precies hetzelfde zijn maar je betaald er liever 2x de prijs omdat er dan rs op het doosje staat?

Bij audi lachen ze zich rot :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:07:23 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168464962
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he.
Jij hebt nog nooit een stuur doorgezaagd dus... :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')