Daarom heeft ie ook een RS6 gekochtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:17 schreef fathank het volgende:
A4 is te klein voor een beetje buit + 4 man incl uitrusting.
Totaal verschillende autos.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Heb ik toch liever een Sienna Miller.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef Dimitri_ het volgende:
Gaaf die RS6!
Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:
...
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik toch liever een Sienna Miller.
[ afbeelding ]
Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk.
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:38 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...
.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Het oog wil ook wat, veel liever de RS6 dan dat Amerikaanse gedrocht.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
Dan zou al die beveiliging ook niet nodig zijn...quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Alleen een bearlock is voldoende toch?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.
Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Vergis je niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Ik heb 73k in 2.5 jaar tijd ermee gereden. Het is gewoon tijd voor wat anders, voor wat leukers, snellers vooral. De keuze is gevallen op een RS6. Die is net wat completer (A6 als basis) en met een V8-biturbo gewoon net wat groffer. Als daily kan maar dan moet je de kosten ook kunnen blijven verantwoorden. Hij rijdt 1:10 tot 1:12 op snelweg met gebruik van CC.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel?
Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon die OBD afsluiten, gezien 95% van de diefstallen op deze manier plaatsvind. Je zou de bearlock maar 1 x vergeten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen een bearlock is voldoende toch?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Verkopen van wat zeldzamere auto's blijft moeilijk voor particulieren. Je krijgt vast wel reacties van "bijzondere" figuren?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
...
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.
Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.
Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.
Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.
- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.
- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.
Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Zover ik begreep, zijn de prijzen gebaseerd op R&D die Audi / Quattro GMBH ooit heeft verricht en dat terug wil verdienen. Maar inmiddels is dat allang en breed bij iedere auto fabrikant gewoon een melkkoe geworden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:04 schreef fathank het volgende:
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Je betaald niet voor de kwaliteit maar voor de naam. Maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Jij hebt nog nooit een stuur doorgezaagd dus...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |