Totaal verschillende autos.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Heb ik toch liever een Sienna Miller.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef Dimitri_ het volgende:
Gaaf die RS6!
Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:
...
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik toch liever een Sienna Miller.
[ afbeelding ]
Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk.
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:38 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...
.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Het oog wil ook wat, veel liever de RS6 dan dat Amerikaanse gedrocht.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
Dan zou al die beveiliging ook niet nodig zijn...quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Alleen een bearlock is voldoende toch?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.
Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Vergis je niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Ik heb 73k in 2.5 jaar tijd ermee gereden. Het is gewoon tijd voor wat anders, voor wat leukers, snellers vooral. De keuze is gevallen op een RS6. Die is net wat completer (A6 als basis) en met een V8-biturbo gewoon net wat groffer. Als daily kan maar dan moet je de kosten ook kunnen blijven verantwoorden. Hij rijdt 1:10 tot 1:12 op snelweg met gebruik van CC.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel?
Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon die OBD afsluiten, gezien 95% van de diefstallen op deze manier plaatsvind. Je zou de bearlock maar 1 x vergeten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen een bearlock is voldoende toch?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Verkopen van wat zeldzamere auto's blijft moeilijk voor particulieren. Je krijgt vast wel reacties van "bijzondere" figuren?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
...
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.
Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.
Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.
Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.
- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.
- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.
Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Zover ik begreep, zijn de prijzen gebaseerd op R&D die Audi / Quattro GMBH ooit heeft verricht en dat terug wil verdienen. Maar inmiddels is dat allang en breed bij iedere auto fabrikant gewoon een melkkoe geworden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:04 schreef fathank het volgende:
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Je betaald niet voor de kwaliteit maar voor de naam. Maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Jij hebt nog nooit een stuur doorgezaagd dus...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he.
Ik denk persoonlijk dat je er beter same spec S parts van de dealer op kunt schroeven als cheapass imitatierommel uit Polen. Grappig dat je dat in één zin zo effe opsomt..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
In de OP kan je lezen/betrekenen dat TS 'm heeft gekocht met ongeveer 290000 op de teller.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:27 schreef NightFlight het volgende:
Laatst en enige onderhoudsbeurt was in 2001, ding is van binnen dus helemaal kapotgerot/ uitgedroogd.
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wel treurig voor zo'n auto. Altijd maar binnen staan.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar is dat ding ook voor bedoeld. Er is geen hond die er een ton voor neerlegt om vervolgens te gaan hoeken als een malle, want dan schrijf je enorm af. Dat ding komt als verzamelobject in de garage en gaat over vijf jaar weer de verkoop in voor het dubbele.
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Rood past wat mij betreft totaal niet bij een Audi. Alleen die A1 Sportback oid komt er redelijk mee weg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:47 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.
Maar die is niet bootachtig genoeg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?
Niet veel anders dan een RS4 dus.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |