abonnement Unibet Coolblue
pi_168024632
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:51 #155
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168026599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
Totaal verschillende autos.

In die cherokee krijg je ws een allergische reactie van al het gebruikte plastic :')
pi_168034486
Gaaf die RS6!

Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:

Succes met de verkoop en met de zoektocht!
Nee.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 19:17:14 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168035045
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef Dimitri_ het volgende:
Gaaf die RS6!

Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:
...
Heb ik toch liever een Sienna Miller.


Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168035560
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb ik toch liever een Sienna Miller.

[ afbeelding ]
Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk. :P
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...


.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Nee.
pi_168049620
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 19:38 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...

.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
pi_168049736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.

0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6 :')
Het oog wil ook wat, veel liever de RS6 dan dat Amerikaanse gedrocht.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:23:39 #161
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168050240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:

[..]

Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
pi_168050440
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Nee.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:38:49 #163
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168050511
quote:
4s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Dan zou al die beveiliging ook niet nodig zijn...
pi_168060468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:

[..]

Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.

Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.

Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.

Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.

Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.

Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
.
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:10:49 #165
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_168065711
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel? ;)

[ Bericht 54% gewijzigd door gekoeldnetzolekker op 12-01-2017 12:27:59 ]
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 11 januari 2017 @ 23:43:38 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168066898
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.

Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
Alleen een bearlock is voldoende toch?
  donderdag 12 januari 2017 @ 12:15:14 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168073123
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168073600
Word een a4 1.6 uit 1999 denk ik.
.
pi_168092969
quote:
4s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Vergis je niet.

De nieuwe type RS als je zaken zoals ESP / ABS en troep uit wilt zetten, dan blijft het systeem nog steeds actief.

Als je dit bij een oude type RS uitzet, dan staat het ook echt uit, en dan kan je ongecontroleerd rijden / wegkomen hoe je ermee wilt. Het vergt wel een enorm goede bestuurder wil je voorbij de ABS / ESP nog goed kunnen rijden.

Teminste, dat heb ik me laten vertellen. Dat voor een audi bende de voorkeur vaker uitgaat naar oudere type RS en niet het nieuwere. De nieuwe zullen ongetwijfeld ook beter zijn beveiligd.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel? ;)
Ik heb 73k in 2.5 jaar tijd ermee gereden. Het is gewoon tijd voor wat anders, voor wat leukers, snellers vooral. De keuze is gevallen op een RS6. Die is net wat completer (A6 als basis) en met een V8-biturbo gewoon net wat groffer. Als daily kan maar dan moet je de kosten ook kunnen blijven verantwoorden. Hij rijdt 1:10 tot 1:12 op snelweg met gebruik van CC.

Ga je gassen dan kost het je 1:2 tot 1:4. Ik ken auto's met minder cilinders die het minder gunstiger doen.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Alleen een bearlock is voldoende toch?
Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon die OBD afsluiten, gezien 95% van de diefstallen op deze manier plaatsvind. Je zou de bearlock maar 1 x vergeten.

quote:
:D

Nee was het niet.
pi_168461300
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.

Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.

Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.

Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. :) Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.

Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.

- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.

- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.

Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:39:24 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168461554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
...

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
Verkopen van wat zeldzamere auto's blijft moeilijk voor particulieren. Je krijgt vast wel reacties van "bijzondere" figuren? ;)

Houden voor zomerweekendjes en een normale auto er naast aanschaffen? Als je de ruimte hebt, en de cashflow :P, vaak niet eens veel duurder dan "inruilen en huilen".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168461681
Dat viel eigenlijk best mee. Ik kreeg complimenten over de uitgebreide advertentie, en zelfs aanbevelingen voor een vermelding op Autoblog.nl, die er niet kwam. Maar dat geeft niet zoveel. Je filtert er een hoop tussenuit als je al voorwaarden stelt over afgifte rijbewijs, altijd iemand aanwezig en op afspraak etc.

Nou ja, voorlopig hou ik 'm gewoon. De RS6 kost me ongeveer 2k om deze naar Nederland en op kenteken te krijgen. Ook al hoe leuk een RS6 is / lijkt, vooral de C5 uitvoeringen kunnen gewoon explosief duur zijn. 1.5 tot 2x als dat mijn RS nu is.

Je leest sommige horror verhalen over dat de auto gewoon 3x aanschafsprijs kost aan onderhoud alleen al. En dan heb je nog het slopende verbruik van 1:5 en 1:2 met sportief.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 09:48:14 #174
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168461684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.

Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.

Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.

Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. :) Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.

Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.

- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.

- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.

Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.

Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS? :')
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168462729
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Zover ik begreep, zijn de prijzen gebaseerd op R&D die Audi / Quattro GMBH ooit heeft verricht en dat terug wil verdienen. Maar inmiddels is dat allang en breed bij iedere auto fabrikant gewoon een melkkoe geworden.

Het verdienmodel van een fabrikant ligt eigenlijk niet eens meer op de verkoop van een nieuwe auto, maar vooral op onderdelen en dealeronderhoud.

Tis geschift voor woorden ook. De onderdelen die jij hier in NL haalt worden gewoon goedkoop in polen of andere goedkope arbeidslanden geproduceerd. Dit zodat de marge gewoon het hoogst mogelijk is.

Sensor S vs RS > 80 vs 160 euro, dezelfde en identieke, en alleen een 100% prijsstijging omdat het een RS labeltje heeft.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:04:06 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168462832
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168463184
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:04 schreef fathank het volgende:
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.

Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.

NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:23:42 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168463252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.

Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.

NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Je betaald niet voor de kwaliteit maar voor de naam. Maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:09 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168463593
Dus je weet dat onderdelen precies hetzelfde zijn maar je betaald er liever 2x de prijs omdat er dan rs op het doosje staat?

Bij audi lachen ze zich rot :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 13:07:23 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168464962
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he.
Jij hebt nog nooit een stuur doorgezaagd dus... :N
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:20:49 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168471303
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.

Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.

NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Ik denk persoonlijk dat je er beter same spec S parts van de dealer op kunt schroeven als cheapass imitatierommel uit Polen. Grappig dat je dat in één zin zo effe opsomt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168486183
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:52:41 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168487124
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
In de OP kan je lezen/betrekenen dat TS 'm heeft gekocht met ongeveer 290000 op de teller.
Dan maakt die 70K extra erbij ook weinig verschil meer. Topprijzen worden wellicht betaald voor compleet originele RS-jes met 100000 km of minder. Boven de 2-2,5 ton maakt het allemaal weinig meer uit. Dan kijk je naar recente werkzaamheden om de waarde te kunnen inschatten. Zoals bv. die turbo's of dure remklusjes/bakrevisies ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168487145
- wech -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sounddragon op 28-01-2017 12:47:59 ]
<hr>
pi_168490922
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.

Maar zo'n auto is dan ook gedoemd om de rest van z'n tijd in een showroom te blijven staan. Auto's zijn gebruiksvoorwerpen en moet je hoe dan ook mee rijden. Er 70k mee rijden zegt dat de betrouwbaarheid in ieder geval goed zit, ook na 300.000 km.

Hier en daar een tegenslagje ( :> ) maar motorisch ideaal. V6 met 2 turbo's, sloot koppel en je kunt er uren in cruisen. Teminste, dat is mijn beleving. :)
pi_168492211
Leuke bakkies staan daar te koop bij Leitner zeg (hoop pauper ook, maar toch stiekem guilty pleasure)
I am a Koala who Stretches :P
pi_168496823
Laatst en enige onderhoudsbeurt was in 2001, ding is van binnen dus helemaal kapotgerot/ uitgedroogd.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_168517602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 18:27 schreef NightFlight het volgende:
Laatst en enige onderhoudsbeurt was in 2001, ding is van binnen dus helemaal kapotgerot/ uitgedroogd.
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.

Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.

Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:31:16 #189
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168517928
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt .... echt.

Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.

Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
And so is the past
  zondag 29 januari 2017 @ 17:13:31 #190
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_168521041
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt .... echt.

Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.

Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.

Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_168536399
Maar daar is dat ding ook voor bedoeld. Er is geen hond die er een ton voor neerlegt om vervolgens te gaan hoeken als een malle, want dan schrijf je enorm af. Dat ding komt als verzamelobject in de garage en gaat over vijf jaar weer de verkoop in voor het dubbele.
Schip ahoy!
  maandag 30 januari 2017 @ 10:04:53 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168537466
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar is dat ding ook voor bedoeld. Er is geen hond die er een ton voor neerlegt om vervolgens te gaan hoeken als een malle, want dan schrijf je enorm af. Dat ding komt als verzamelobject in de garage en gaat over vijf jaar weer de verkoop in voor het dubbele.
Wel treurig voor zo'n auto. Altijd maar binnen staan. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 30 januari 2017 @ 11:44:57 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168539471
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt .... echt.

Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.

Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.
  maandag 30 januari 2017 @ 13:47:28 #194
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_168541811
quote:
14s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.
Irene is bae <3
  maandag 30 januari 2017 @ 13:54:31 #195
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_168541966
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:47 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.
Rood past wat mij betreft totaal niet bij een Audi. Alleen die A1 Sportback oid komt er redelijk mee weg.
And so is the past
  maandag 30 januari 2017 @ 13:59:12 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168542062
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
  maandag 30 januari 2017 @ 14:49:17 #197
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_168543167
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Maar die is niet bootachtig genoeg.

Helaas te modern voor Jism.
Irene is bae <3
  maandag 30 januari 2017 @ 15:16:11 #198
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_168543725
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 30 januari 2017 @ 16:22:29 #199
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168545428
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:16 schreef x3ro het volgende:

[..]

Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?
  maandag 30 januari 2017 @ 16:32:44 #200
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_168545682
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  maandag 30 januari 2017 @ 16:51:23 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_168546081
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:32 schreef x3ro het volgende:

[..]

Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Niet veel anders dan een RS4 dus.
  maandag 30 januari 2017 @ 17:37:57 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_168547000
Iedere masjien in die categorie kun je op leeglopen lijkt me niks nieuws onder de zon.

Maar goed, 100k voor een tweedehandsje van 15 jaar oud die nooit gereden heeft. Koop dan gewoon een schaalmodelletje als je er toch niet mee rijdt :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_168547136
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt. :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 30 januari 2017 @ 18:30:54 #204
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_168548249
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Niet veel anders dan een RS4 dus.
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?

[ Bericht 1% gewijzigd door x3ro op 30-01-2017 18:43:47 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')