abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:25:07 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169115008
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom met minder genoegen nemen :?.

Die remmen gaan langer mee dan dat je er op moet wachten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169115161
De meningen verschillen over geperforeerd vs niet geperforeerd. Maar de garage zei me dat niet geperforeerde remmen op een RS6 C5 beter gingen dan een set met wel geperforeerde.

Geperforeerd heeft meer afvoerkanalen voor o.a vocht, remstof en remgas dat ontstaat tussen pad en schijf, en een extra koelende werking als je er flink op gaat staan beuken. Maar dat geperforeerde kan zorgen voor snellere scheurtjes.

Maar de keren dat ik op de ring ermee rijdt is ook op 2 vingers te tellen :P

Ze zijn 365mm groot, 30mm dik, en achter 325mm groot. Voor heeft 2 zuigers, achter 1.
pi_169115434
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169115468
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:43 schreef raspberryPi het volgende:
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.


pi_169115577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:44 schreef Jism het volgende:

[..]

Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.


Nee, zo erg is het nog niet. Door die storm gister is er wat blad in gewaaid waardoor de afvoer verstopt raakte, en met wassen is ie vol water gelopen, gevolg accu stuk. Mocht hem niet bij de carwash laten staan dus moest ie op zon auto ambulance naar de garage gebracht worden. En dat terwijl ik vorige week ook al een dure reparatie heb moeten betalen.Echt zo balen dit.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169116084
Ik denk dat er al wat langer blad & rotzooi in dat afvoertje zat. 1 storm gaat daar geen kilo's aan bladeren in doen waaien :P

Een accu kost een tientje of 7, je kunt deze zelfs bij de kwikfit weghalen incl 3 jaar garantie.
pi_169116323
registreer om deze reclame te verbergen
Waarschijnlijk zat er al langer blad in klopt. Hij word nu gemaakt, maar vanmorgen stond ik echt op het punt van flink doorflippen. Ook omdat hij niet gesleept kon worden, daar baal ik nog het. meest van.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169116394
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.

Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.

Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
pi_169116582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:27 schreef Jism het volgende:
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.

Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.

Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
Ja thnx voor de tip, die man heeft hem ontstopt, nieuwe accu zit er in, en mn schatje rijd weer.
Hi,ras mach galoo de micho
pi_169288304
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:12 schreef Jism het volgende:

[..]

De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.

Maar zo'n auto is dan ook gedoemd om de rest van z'n tijd in een showroom te blijven staan. Auto's zijn gebruiksvoorwerpen en moet je hoe dan ook mee rijden. Er 70k mee rijden zegt dat de betrouwbaarheid in ieder geval goed zit, ook na 300.000 km.

Hier en daar een tegenslagje ( :> ) maar motorisch ideaal. V6 met 2 turbo's, sloot koppel en je kunt er uren in cruisen. Teminste, dat is mijn beleving. :)
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
pi_169290162
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:18 schreef akaQ het volgende:

[..]

Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
Die auto verdwijnt in de showroom, en komt daar nooit meer uit. :D Als je 99k neerlegt voor een RS4 B5 in zo'n toestand, is een meter rijden al 500 in mindering.

Remmen waren dikwijls al geinstalleerd en ingereden. Qua performance best goed.

full.jpg

Nu dacht ik een leuk dealtje te hebben geslagen, maar ik kwam een beetje bedrogen uit. :D

17022336_1064181050394514_7177886423494914791_n.jpg?oh=2561c4ad2f5653385dddd95aeef8ce7d&oe=5939B922

RS6 winterset... echter de ET waarde wijkt af (ET30 ipv ET20) voor de RS4. Blijkbaar kan dat niet zonder gebruik van spacers en in mijn geval, de auto te moeten verhogen.

full.jpg

Dat werkt dus niet. _O- De set staat inmiddels weer te koop en ik ben me aan het fixeren op Sportec RS4 B5 velgen.
pi_169426926
Nou het verkopen van de velgen valt wat tegen. De markt hiervoor is kleiner dan de RS4/S4 en het vinden van potentieele kopers valt niet mee. Vind het zonde de velgen zelf niet te gebruiken, dus ben met o.a enkele experts wezen praten over het gebruik van spoorverbreders.

full.jpg

De auto heeft namelijk fabrieksopgaaf ET20. De velgen zijn ET30. Ik moet dus een spoorverbreders setje van teminste 10mm gebruiken om terug op ET20 te komen. Heeft het effect op het onderstel, banden of bijv. wiellagers? Niet als je binnen de fabrieksopgaaf blijft.

In de regel kan iedere auto spoorverbreders gebruiken, maar hoe langer je gaat hoe groter de stress is. Ook bij al reeds versleten lagers en met plots gebruik van spacers kan zo'n lager het begeven natuurlijk.

De knoop dus doorgehakt, en een 10mm spacer set aangeschaft:

wheel.jpg

Liep alleen nog tegen het probleem aan met dat de langere wielbouten conisch waren ipv bol. Die moet ik vandaag even terug inruilen voor de wel juiste set. Vandaag dus 2 dingen doen:

- De auto verhogen
- De velgen installeren, met volgende week kijken voor nieuwe zomerbanden.

Qua bandenmaat ga ik weer terug naar het origineel, 255/35/18 ipv 235/35/19 wat nu het geval is. Grip zal een stukje beter worden (contact met de weg, banden zijn weer wat breder) en het verbruik zal ietsjes toenemen (meer weerstand).

Maar dat is voor zo'n auto helemaal niet erg. Geen overbodige luxe zelfs.

full.jpg

Wel even de auto nog wezen poetsen afgelopen week.
pi_169436642
full.jpg

Perfect fit. :Y)

Voor:

full.jpg

Na:

full.jpg

full.jpg

En aangezien ik toch bezig was, meteen de losliggende instaplijsten vastgezet.

full.jpg

Wel eerst ondergrondjes ontvet. Prop kit erop, vastzetten en laten drogen:

full.jpg

Zit weer voor de komende 10 jaar.

Auto is verhoogd met voor 2.5cm en achter met 2cm, omdat de band o.a schaafde tegen de wielkast met insturen en vooral met kleine drempels al achter hoorbaar was. Ik denk dat het nog iets zakken moet met een halve cm achter en een hele cm voor.

Al met al erg tevreden erover. Je zou denken waarom de oude wegdoen? Ik vind ze niet zo speciaal genoeg eerlijk gezegd. Het zijn velgen waar je snel op uitgekeken raakt. Deze daarintegen blijven me 'verwonderen' iedere dag dat ik naar de auto kijk, en zo moet het ook.

full.jpg

Qua bandenmaat ook een flinke kluif: 255 / 18 / Y index. Die komen zowat voor 200 per stuk. Nu zitten er nog winterbanden op (1 seizoen gebruikt) maar die gaan er vanzelfsprekend weer vanaf.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 18:55:48 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169438023
Stuk beter zo. Veel minder sjonnie imo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169438445
ik zou persoonlijk een 1.8 logo op de achterkant zetten })
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_169463601
Auto moet 1cm voor nog omhoog... Het wiel loopt namelijk aan bij drempels in de wielkast.

full.jpg

Jammer, want op het oog een best goede hoogte zo.
pi_169829675
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 17:41 schreef Jism het volgende:
Qua bandenmaat ook een flinke kluif: 255 / 18 / Y index. Die komen zowat voor 200 per stuk. Nu zitten er nog winterbanden op (1 seizoen gebruikt) maar die gaan er vanzelfsprekend weer vanaf.
200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?
Schip ahoy!
pi_169829689
Alles is duur bij zo'n bak, mijn Ford F250 XLT 487 Cobrajet met 500 PK en sper achter vrat ook banden.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 09:25:16 #246
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_169830654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 07:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?
Michelin PS hikken al tegen de 200 aan, dus als hij zoiets of een set PSS's als zomerset heeft ben je wel om en nabij de 800 kwijt voor een set.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_169835818
Klopt. En vergeet niet dat het _moet_ gaan om Y index banden (300kmph) omdat de auto een V-max heeft van 310kmph.

Je bent zo 800 euro kwijt, en je doet er nagenoeg 20k mee. Voor slijt altijd wat sneller dan achter, komt omdat de motor zo ver voorin de neus ook ligt.
pi_169838013
Zo'n Y-codering is redelijk standaard op die bandenmaat toch? Ik heb er echt nog nooit een setje banden niet om besteld (omdat ze dus standaard zo hoog zitten).
Schip ahoy!
pi_169838195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef Jism het volgende:
Klopt. En vergeet niet dat het _moet_ gaan om Y index banden (300kmph) omdat de auto een V-max heeft van 310kmph.

Je bent zo 800 euro kwijt, en je doet er nagenoeg 20k mee. Voor slijt altijd wat sneller dan achter, komt omdat de motor zo ver voorin de neus ook ligt.
dubbel
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
pi_169838208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Blijft een gruwelijke auto. 800 euro voor 4 bandjes. :D

Trouwens, je wou hem toch verkopen of niet?

donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')