Deze wel jaquote:
Newbie gespotquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze wel ja
[ afbeelding ]
Maar dat is geen standaard autootje
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?quote:
Die is ook gestopt met FOK!ken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?
en gebruiker DS4 ken ik niet
Enig idee aan welke kant je kaka eruit komt als je een schop onder je hol krijgt in een RS6 met 700++ paardjes?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?
en gebruiker DS4 ken ik niet
Handgeschakeld, 6 versnellingen. De theoretische v-max is ~ 320kmph als je de revlimiter nog durft te passeren. Echter is er een vertanding verkrijgbaar die de ratio verhoogt op de 6de versnelling en daarmee een theoretische V-max heeft van 365KMPH, oftewel 550 toeren per minuut lager in vergelijking met de stock 6de versnelling.quote:
Zal wel tot op het bot gestript zijn en bijna niets meer wegen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze wel ja
[ afbeelding ]
Maar dat is geen standaard autootje
Ik weet hoe ze een ouder type RS stelen. Dus 'we' hebben onze voorzorgsmaatregelen al genomen. Ik denk niet echt dat ze ver zullen komen. Verzekering doet niet zo moeilijk gezien de veel lagere dagwaarde dan een nieuw type RS4 / RS6.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Niet benauwd voor diefstal?
Mag ie een nachtje buiten staan van de verzekering?
Snelle bak
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:52 schreef jitzzzze het volgende:
Mijn portemonnee begon een beetje te huilen toe hij mee las
Dat is bij heel veel auto's het geval. Maar niet zo extreem als bij jouw wagen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
[..]
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
Ik heb het voordeel dat de garage daar waar het in onderhoud is voor altijd een enorm goede prijs wordt uitgevoerd. En dan ook echt de tijd voor nemen waar ik echt enorm tevreden over ben, alsof het z'n eigen auto is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is bij heel veel auto's het geval. Maar niet zo extreem als bij jouw wagen.
Maar.. dan schakel je dus eigenlijk van 5 naar 7, en dan is de puf er wel uit natuurlijk. Dan loopt ie wel bloedhard maar de kans is aanwezig dat je moet tanken voor hij aan zijn top komt .quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 6 versnellingen. De theoretische v-max is ~ 320kmph als je de revlimiter nog durft te passeren. Echter is er een vertanding verkrijgbaar die de ratio verhoogt op de 6de versnelling en daarmee een theoretische V-max heeft van 365KMPH, oftewel 550 toeren per minuut lager in vergelijking met de stock 6de versnelling.
[..]
Zal wel tot op het bot gestript zijn en bijna niets meer wegen.
[..]
Ik weet hoe ze een ouder type RS stelen. Dus 'we' hebben onze voorzorgsmaatregelen al genomen. Ik denk niet echt dat ze ver zullen komen. Verzekering doet niet zo moeilijk gezien de veel lagere dagwaarde dan een nieuw type RS4 / RS6.
Een auto met GPS is ook zinloos. Ze steken er een GPS jammer in en het ding is nergens meer te zien op welke kaart dan ook.
[..]
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
Nee, je schakelt gewoon naar z'n 6 toe, die een andere overbrenging heeft en daardoor 'lager' in de toeren valt (-550) vergeleken met de stock 6de versnelling. Zo'n gear heeft het voordeel dat je zuiniger de snelweg op kunt maar iets meer moeite zou hebben met accelereren vanuit z'n 6 (100 rijdend) naar 130 bijv. Dit omdat wanneer de omslag komt voor het werken van de turbo's te laag eigenlijk ligt dan normaal.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar.. dan schakel je dus eigenlijk van 5 naar 7, en dan is de puf er wel uit natuurlijk. Dan loopt ie wel bloedhard maar de kans is aanwezig dat je moet tanken voor hij aan zijn top komt .
Sowieso, boven de 300 rijden op openbare weg is debiel, óók in Duitsland, en op een normaal circuit haal je dat niet.
Ik vind het echt prachtig dat deze nog handgeschakeld is.quote:
Een RS6 C5 doet mits goed gemapped, 320kmph. En dat heeft dan DRC en allerlei foefjes. Echter zo'n V8 biturbo slurpt brandstof. Dat is gewoon niet leuk meer. 81 liter > 250 km als je het niet te gretig aan doet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vind het echt prachtig dat deze nog handgeschakeld is.
Er zit gewoon een klein vermogen alleen al in het onderhoud. Zou met een automaat de topsnelheid niet nog net wat hoger liggen?
Ja klopt wat je zegt, die automaten kosten een godsvermogen om te reviseren en handgeschakeld is gewoon beter in zo'n auto. De RS6 is ook duurder natuurlijk in aankoop en onderhoud, man ik wil niet eens weten wat het allemaal kost.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:32 schreef Jism het volgende:
[..]
Een RS6 C5 doet mits goed gemapped, 320kmph. En dat heeft dan DRC en allerlei foefjes. Echter zo'n V8 biturbo slurpt brandstof. Dat is gewoon niet leuk meer. 81 liter > 250 km als je het niet te gretig aan doet.
Ik denk dat Audi bewust ook heeft gekozen om de RS4 onder de RS6 heeft gepositioneerd qua snelheid / power en dergelijk. Want in sprint is een RS4 B5 sneller weg dan een RS6 maar een RS6 overstemt de RS4 met topsnelheid (320) weer.
De RS6 C5 komt wel met een automaat, 5 versnellingen en met flippers aan het stuur. Maar de automaten van een RS6 C5 zijn erg gevoelig en hebben met regelmaat revisie's nodig, a dik een paar duizend euro.
Een RS6 kan een nachtmerrie zijn. Ik stond bijna op het punt er eentje te kopen, totdat de verkoper zei, ja we hebben een jaar geleden het blok vervangen met een ander, en van de 4 turbo's die we hadden met het blote oog gekeken welk het minste speling had, om deze vervolgens in set (2 stuks dus) in het juiste blok te zetten en onder de auto te jassen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja klopt wat je zegt, die automaten kosten een godsvermogen om te reviseren en handgeschakeld is gewoon beter in zo'n auto. De RS6 is ook duurder natuurlijk in aankoop en onderhoud, man ik wil niet eens weten wat het allemaal kost.
Ik rij ook VAG en voor het laten uitlezen van de motor betaal ik al 150 euro.
Daar hoef ik me verder geen zorgen over te maken. Ik heb de auto meer als 2 jaar. Een diefstal of teminste een poging tot is tot op heden niet gelukt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:14 schreef DieselTank het volgende:
Oeh mooie bak
Heb je van je garage een kluis gemaakt tegen het diefstal? Ik zou dat ding niet graag achterlaten op een afgelegen parkeerterreintje dicht bij een stad
Ik heb ze al een poos liggen:quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Goed verhaal!
Ik zou alleen de badges eraf halen en standaard wielen monteren.
En dan de hele dag Golfjes pesten voor het stoplicht..
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.quote:
Je kunt het zo zien dat de ene turbo wat meer slijtage heeft dan de net nieuwe. En meer slijtage betekend vaak wat meer speling, het mischien te vroeg of te laat loslaten van boost-pressure en mischien te late spoolup time. Dan krijg je verschillen in beide V-banks en dan klopt het plaatje niet meer.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.
Echt respect voor de staat van deze auto.
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan dezequote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
volgens mij is dat het model voor deze Audi A4. De laatste serie Audi 80 is dan ook erg mooiquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:17 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.
Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.
Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
Was dat een RS6 ? Of RS4?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed voor elkaar Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Nu je het zegt kon dat ook een RS6 zijn inderdaad. Nu is onderstuur niet zo leuk inderdaad, grip wel maar overstuur is natuurlijk ook goed voor plezier Dat mis je dan wel denk ik?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:34 schreef Jism het volgende:
[..]
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.
Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.
De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.
[..]
Was dat een RS6 ? Of RS4?
Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.
Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.
Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.
En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.
Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto
Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin.
Bij een frontale botsing gaat heel je voorterrein er aan, alu velgen uit china of niet.quote:Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:27 schreef vipergts het volgende:
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Dat. Leuk topic, leuke posts Meer graag!quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie OP inderdaad, was vermakelijk om te lezen.
Volgens mij een stuk beter, je wil alleen geen distributie problemen hebben...quote:Op zaterdag 24 december 2016 17:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
Tja, loop een beetje spaak Howto's plaatsen heeft geen zin omdat het een vrij kleine doelgroep betreft. Elke scheet die ik doe met m'n auto heeft ook weinig nut. Vandaag wel nog even naar Ikea geweest en daar merk je het voordeel van een station. Lekker de achterbak volknallen met spul en probleemloos richting huis rijden ermee.quote:Op zaterdag 24 december 2016 20:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat. Leuk topic, leuke posts Meer graag!
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.quote:Op zondag 25 december 2016 11:42 schreef NightFlight het volgende:
quattro is zalig, turbo's daarentegen...
[ afbeelding ]
Ik kwam ook van een 2.0 A3 TDI met dsg ... maar dit overtreft al je stoutste verwachtingen ookquote:Op maandag 26 december 2016 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.quote:Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.
Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.
Klinkt vooral als mishandeling in de oren.quote:Op maandag 26 december 2016 18:34 schreef NightFlight het volgende:
[..]
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.
Viel wel mee hoor...quote:Op dinsdag 27 december 2016 13:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Klinkt vooral als mishandeling in de oren.
Waarom? Dat vind ik altijd zielig, het blijft gewoon een auto van 15 jaar oud. En die kunnen ook erg mooi zijnquote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Stock velgen komen er weer onder, en daar blijft het denk ik bij. Je moet een model audi zoals deze niet vernaggelen met tupperware tuning. Ik vindt de auto zoals die is eigenlijk al harstikke mooi.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Het onderstuur is redelijk aan te pakken hoor, hoop upgrades, maar je ontkomt er niet aan dat er gewoon een loodzware motor voorin het voertuig ligt.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Dat filmpje van Tiff gaat alleen maar over ondersturen.
Mwah kan sommige zijn wel oke boten hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom? Dat vind ik altijd zielig, het blijft gewoon een auto van 15 jaar oud. En die kunnen ook erg mooi zijn
Kan.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:10 schreef Jism het volgende:
[..]
Stock velgen komen er weer onder, en daar blijft het denk ik bij. Je moet een model audi zoals deze niet vernaggelen met tupperware tuning. Ik vindt de auto zoals die is eigenlijk al harstikke mooi.
Verlagen heeft weinig zin, op het moment schamp ik met downpipes op sommige drempels de boel al. Nog lager wordt nog onpraktischer. Qua upgrades zou ik alleen voor een FIS control willen gaan, en natuurlijk de laatste delen tot een 3.5inch HMS uitlaat die ik al een tijdje op de zaak heb staan (twv ~ ¤ 1000 ).
Ik dacht er ooit aan de complete achterbank eruit te halen, en een kooi constructie in te bouwen en alles te laten bekleden. Echter dan ontgaat het avant idee een beetje.
Of deze, een RS4 B5 met RS6 C5 V8 Bi-turbo motor:
800PK RS4 acceleratie vid:
Of deze....
Nja... Blijven erg leuke auto's.
Verkrachten bedoel je? Beter laat je m zo origineel mogelijk. Alleen wat licht optic veranderen zoals velgen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:58 schreef Pinda555 het volgende:
Ga je het uiterlijk ook nog aanpakken zodat die er wat moderner uitziet?
Sinds wanneer is er wat mis met verkrachtenquote:Op vrijdag 30 december 2016 06:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Verkrachten bedoel je? Beter laat je m zo origineel mogelijk. Alleen wat licht optic veranderen zoals velgen.
In principe staat er celstraf op en tbs als je een moeilijke jeugd hebt gehadquote:Op vrijdag 30 december 2016 09:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er wat mis met verkrachten
Turbo volgens mij 800 tot 1200 per stuk, en dan nog arbeid, maar das een stuk minder dan mijn auto in ieder geval, hier moet het blok er gewoon uit.quote:Op vrijdag 30 december 2016 09:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat een bak zeg
Ik rij zelf in een Skoda Octavia RS van 2002 (zelfde onderstel toch?) en dat vind ik al een heerlijk ding met z'n tot 235pk gechipte 1.8T'tje, maar die valt in het niets bij dit kanon natuurlijk
Overigens heb ik volgens mij ook de K04-turbo zitten (een enkele dan natuurlijk). Momenteel 236k op de teller en still going strong Dus hopelijk kan ik het vervangen daarvan nog even uitstellen, want dat is geen goedkoop grapje volgens mij
Ja, ik kan tanken en de ruitenwisservloeistof bijvullen, maar daar houdt mijn technische kennis wel weer mee op, dus die arbeid moet welquote:Op vrijdag 30 december 2016 11:22 schreef Jism het volgende:
[..]
Turbo volgens mij 800 tot 1200 per stuk, en dan nog arbeid, maar das een stuk minder dan mijn auto in ieder geval, hier moet het blok er gewoon uit.
Een 'andere' grotere turbo zet je er niet even op zonder fatsoenlijke remap. Dit omdat je dan andere (boost) verhoudingen gaat krijgen in je motor en dat kan schade toedoen. Hou er ook rekening mee met dat wanneer je een grotere turbo plaatst, het moment dat de turbo echt gaat werken je dit ook verlegt.quote:Op vrijdag 30 december 2016 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, ik kan tanken en de ruitenwisservloeistof bijvullen, maar daar houdt mijn technische kennis wel weer mee op, dus die arbeid moet wel
Mocht het ooit zover komen ga ik misschien wel een andere turbo erop zetten voor nog wat extra pk's, al weet ik niet of dat verstandig is op de voorwieltjes
Sorry maar dat is echt net zo'n kletskoek als dat de belasting op een dynamo niet uitmaakt omdat hij toch al mee draait.quote:Op vrijdag 30 december 2016 19:43 schreef Jism het volgende:
Iedereen doet net alsof turbo's allemaal vreselijke dingen zijn. In verhouding met een op riem aangedreven compressor kosten ze niets qua energie om in beweging te houden.
Pardon? Een compressor (of ook wel supercharger) past drag toe op de motor. Idem als het draaien met en zonder airco.quote:Op vrijdag 30 december 2016 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry maar dat is echt net zo'n kletskoek als dat de belasting op een dynamo niet uitmaakt omdat hij toch al mee draait.
Dan ben ik de boosdoener.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:46 schreef Pinda555 het volgende:
Maar ey sjonnie wat is het nut van dit topic?
Als het een project is hoezo niet onder het pta project gedeelte?
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?quote:Op maandag 2 januari 2017 04:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Pardon? Een compressor (of ook wel supercharger) past drag toe op de motor. Idem als het draaien met en zonder airco.
Het voordeel van een compressor is de 'instant' respons vergeleken met een turbo, een turbo heeft tijd nodig om op te spoelen en bij een compressor is dat niet zo.
Het nadeel is de extra last die je op je motor toevoegt. Nooit afgevraagd waarom de top snelheid van je auto met airco aan & uit minder is?
Een turbo is aangedreven door de uitlaat-gassen. Daar komt geen riem of andere vorm van aandrijving bij kijken. Als je bedoeld dat er 40% meer verbruik bij komt kijken heeft puur te maken met de lucht / brandstofverhouding die optimaal moet zijn zodra de turbo werken gaat.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?
Een turbo kost ook 40% van het motorvermogen om aan te drijven.
quote:
Heb je daar factueel leesvoer bij? Volgens mij is dat larie.. natuurlijk kost het een soort van vermogen; voor niks gaat de zon op, maar 40% lijkt me een beetje, ehh.. , niet waar.. een turbo is volgens mij efficiënter als een blower omdat een blower mechanisch aangedreven wordt. Daarom gebruikt de industrie meestal een turbo. Als het andersom was zouden we wel allemaal met zo'n jankende blower rondrijden.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en een turbo draait 'gratis' mee volgens jou?
Een turbo kost ook 40% van het motorvermogen om aan te drijven.
Ja, zolang je het zelf maar gelooft.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:04 schreef Jism het volgende:
[..]
Een turbo is aangedreven door de uitlaat-gassen. Daar komt geen riem of andere vorm van aandrijving bij kijken. Als je bedoeld dat er 40% meer verbruik bij komt kijken heeft puur te maken met de lucht / brandstofverhouding die optimaal moet zijn zodra de turbo werken gaat.
Een turbo is wel efficiënter als een blower idd, maar TS doet alsof een compressor enorm belastend is en een turbo niks kost "want uitlaatgas". Dat is pas larie natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je daar factueel leesvoer bij? Volgens mij is dat larie.. natuurlijk kost het een soort van vermogen; voor niks gaat de zon op, maar 40% lijkt me een beetje, ehh.. , niet waar.. een turbo is volgens mij efficiënter als een blower omdat een blower mechanisch aangedreven wordt. Daarom gebruikt de industrie meestal een turbo. Als het andersom was zouden we wel allemaal met zo'n jankende blower rondrijden.
De turbo veroorzaakt tegendruk in het spruitstuk waar hij op zit, dat is een vorm van restrictie, maar dat is natuurlijk lang niet zo veel als de mechanische weerstand van iets wat vermogen afneemt dmv een snaar en poelie.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een turbo is wel efficiënter als een blower idd, maar TS doet alsof een compressor enorm belastend is en een turbo niks kost "want uitlaatgas". Dat is pas larie natuurlijk.
Dat ja.quote:Op donderdag 5 januari 2017 00:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De turbo veroorzaakt tegendruk in het spruitstuk waar hij op zit, dat is een vorm van restrictie, maar dat is natuurlijk lang niet zo veel als de mechanische weerstand van iets wat vermogen afneemt dmv een snaar en poelie.
Ik geloof hier niets van... omdat een turbo aangedreven wordt op basis van uitlaat-gassen, kost dit 40% vermogen van de motor om het gewenste vermogen te verkrijgen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 00:25 schreef Fer het volgende:
Volgens mij was het zo:
Je motor levert ongeblazen 100pk
Turbo heeft 40% = 40pk nodig om te draaien
Turbo levert 1,5bar druk
Motor levert nu met turbo 250pk - 40pk = 210pk netto over.
Turbo doet tenminste iets nuttigs met de energie die in de hete uitlaatgassen zit.quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:15 schreef BoneThugss het volgende:
Wat een gezeik over die turbo's, who care's.
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1xquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:02 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat geld voor die auto had je ook in huis kunnen stoppen maar goed het is wel mooi om te lezen hoe gek je bent met die inmiddels ouwe bak.
Ik snap het wel hoor, had zelf ooit een Ford F250 met bigblock en 500 PK, helaas wat onbruikbaar in NL omstandigheden.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1x
Ik heb betere ervaringen met turbo's dan met compressors.quote:Op donderdag 5 januari 2017 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Turbo doet tenminste iets nuttigs met de energie die in de hete uitlaatgassen zit.
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bakquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Voor auto's telt vaak oud = beter. Dat waren tenminste nog echte auto's ipv al die plastic tupperware van tegenwoordig. Leuke auto's kosten geld, maar iedereen kiest toch waar hij het aan uitgeeft? Ik heb het laatste jaar ook al >5k in een auto van 24 jaar oud gepompt. Slimme keuze? Misschien niet, maar je leeft maar 1x
Ben je jaloers jochie?quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
vind jij.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
Beetje raar om dit iconische model van de RS4 weg te zetten als Tupperware, vooral als autoliefhebber.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar dit is gewoon een plastic tupperware bak
Er zijn toch wel wat auto's aan te wijzen die de helft jonger zijn en alles behalve slechte investeringen waren. E30 M3's bijvoorbeeld of die Mercedes 190 Evo's. De Lancia Delta Integrale's zijn op het moment ook aardig stijgende meen ik.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vind jij.
Mijn smaak is het ook niet helemaal, maar eej, ik heb ook wel eens 2 keer de dagwaarde in een auto gestopt waarbij dat verre van bijdehand was.. sommige mensen bouwen een circuitbak die 20k heeft gekost stiekem en lopen elke bocht de kans dat ze hem compleet afschrijven. Een auto van minder dan 50 jaar oud is nooit een goede investering, dat weten we nou onderhand wel .
Klopt er zijn uiteraard altijd wel een handjevol uitzonderingen te vinden. Golfje 1 Gti ook, maar dan moet je ze wel binnen zetten en vertroetelen, en niet ermee rijden. De waarde van een collectable wordt bepaald door de km stand; een E30M3 met 350k erop is echt geen 25.000¤ waard..quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:23 schreef x3ro het volgende:
[..]
Beetje raar om dit iconische model van de RS4 weg te zetten als Tupperware, vooral als autoliefhebber.
[..]
Er zijn toch wel wat auto's aan te wijzen die de helft jonger zijn en alles behalve slechte investeringen waren. E30 M3's bijvoorbeeld of die Mercedes 190 Evo's. De Lancia Delta Integrale's zijn op het moment ook aardig stijgende meen ik.
Misschien iemand die een Porsche gekocht heft want Porsche en verder geen "liefhebber"? Zou het anders inderdaad ook niet zo goed berijpen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
Beetje een domme Duitser met die Porsche die geen idee heeft wat voor Audi dat is.
Ik zou zelfs durven zeggen dat het een nep-Duitser is. Komop man, iedereen herkent zo een ding toch wel? Hoezo weet die Duitser dat niet en gaat ie helemaal verbaast lopen doen!?
Dat laatste klopt dan ook weer, lage km stand, kloppende historie en uitmuntende staat zijn wel een paar van de eisen. Zelf nog regelmatig spijt van het verkopen van mijn eerste auto, een roestvrije Peugeot 205 GTi uit '89 Die krengen worden ook alleen maar duurder.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt er zijn uiteraard altijd wel een handjevol uitzonderingen te vinden. Golfje 1 Gti ook, maar dan moet je ze wel binnen zetten en vertroetelen, en niet ermee rijden. De waarde van een collectable wordt bepaald door de km stand; een E30M3 met 350k erop is echt geen 25.000¤ waard..
Ach komop, wat auto's betreft zijn die moffen zo chauvinistisch als de pest. Iedere Duitser weet dat er snelle Audi's zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 12:19 schreef x3ro het volgende:
Misschien iemand die een Porsche gekocht heft want Porsche en verder geen "liefhebber"? Zou het anders inderdaad ook niet zo goed berijpen.
De G60 compressor zelf was kut bedoel je? Die was inherent aan een ontwerp fout en ging daardoor vaak kapot. Een turbo of 'echte' compressor was een stuk betrouwbaarder dan de G60 in ieder geval.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb betere ervaringen met turbo's dan met compressors.
Ik heb ooit een Golf G60 gehad, prachtige auto, maar die motor wat een kutding.
wat merken ze dan bij zo'n rondje?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:22 schreef Jism het volgende:
[..]
De G60 compressor zelf was kut bedoel je? Die was inherent aan een ontwerp fout en ging daardoor vaak kapot. Een turbo of 'echte' compressor was een stuk betrouwbaarder dan de G60 in ieder geval.
De RS4 B5 is een cult-car. Een iconisch voertuig. De eerste RS4 die er was. Zelfs in audi magazines bij de dealer vindt je altijd wel een artikel over de eerste RS4. Duitsers zijn er bestwel trots op. Wat ik vooral aan de jeugd van tegenwoordig merk is dat ze alleen de nieuwe RS4's weten of de nieuwe type Brabussen enz, totdat ze een rondje in mijn auto maken. HOE KAN DAT ?!!
Ik heb momenteel nog zomerbanden maar merk niets van gladheid of bevroren wegdek. Quattro houdt me op de weg, dat is zeker.
Exclusief 911'jes.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een auto van minder dan 50 jaar oud is nooit een goede investering, dat weten we nou onderhand wel .
Een Passat W8, misschien.quote:
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.quote:
Wat een jaloezie weer :/quote:
Schei toch uit man de overeenkomsten tussen die A4 en een Passat zijn niet te ontkennen. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit gewoon een veredelde Passat is.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:38 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Wat een jaloezie weer :/
Uberhaupt mensen die denken dat audi's dure volkswagens zijn
De afwerking in audi's zijn zoveel beter dan in volkswagens.
Sowieso deklasseert audi elk ander merk als het gaat om afwerking.
Dat zijn ze dan ook.quote:Op zondag 8 januari 2017 14:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.
Het houdt overigens op bij het gebruikte platform. Met deze domme redenering zijn bepaalde modellen van de Chevrolet/Opel/Ford/Saab/Holden namelijk ook "hetzelfde".
hahaha wat een grapjas ben jij!quote:Op zondag 8 januari 2017 15:18 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Schei toch uit man de overeenkomsten tussen die A4 en een Passat zijn niet te ontkennen. Ik blijf bij mijn standpunt dat dit gewoon een veredelde Passat is.
En ik denk dat je nog nooit van Mercedes hebt gehoord aan je laatste zin te horen.
quote:Op zondag 8 januari 2017 17:02 schreef daNpy het volgende:
Een A6 is een Passat, A4 staat op het platform van een kleinere VW, de Golf ofzo.
quote:B5/PL45 platform
Audi A4 (Typ 8D, Avant 8D5, 1994–2002)
Audi S4 (Typ 8D, 1997–2002)
Volkswagen Passat B5 (Typ 3B, 1996–2000)
Audi RS4 Avant (Typ 8D, 2000–2001)
Volkswagen Passat B5.5 (Typ 3BG, 2000–2005)
Wat een 'discussie' op kleuterniveau zegquote:Op zondag 8 januari 2017 14:31 schreef x3ro het volgende:
[..]
Leuk hoor, die oer Hollandse afgunst.
Het houdt overigens op bij het gebruikte platform. Met deze domme redenering zijn bepaalde modellen van de Chevrolet/Opel/Ford/Saab/Holden namelijk ook "hetzelfde".
Dat van mij is meer omdat de auto bedacht is als wolf in schaapskleren..quote:
quote:Op zondag 8 januari 2017 17:02 schreef daNpy het volgende:
Een A6 is een Passat, A4 staat op het platform van een kleinere VW, de Golf ofzo.
Zoals de compacte mercedes Citan! (oei, een niet eens gecamoufleerde renault kangoo)quote:Op zondag 8 januari 2017 15:18 schreef Achterhoker het volgende:
En ik denk dat je nog nooit van Mercedes hebt gehoord aan je laatste zin te horen.
Het gaat hier natuurlijk om een high performance benzine motor. Die hebben altijd een hogere kosten. De hogere performance geeft ook vaker slijtage of gevoelige onderdelen. Dequote:Op zondag 8 januari 2017 21:10 schreef Zolderkamer het volgende:
Dat de kosten de pan uitrijzen is natuurlijk ook debet aan hoe je er mee rijd.. daar kan iedere auto reteduur van worden..
Tuurlijk kost onderhoud meer dan bij een simpel autootje.. maar het zit niet in de range van bijvoorbeeld een sportauto waar om de 10.000 km een reguliere onderhoudsbeurt inclusief motor uitbouwen standaard is... (ik zag laatst een paar rekeningen van een Ferrari 360 van de afgelopen 2000km.. dat was een totaal van net geen 38000euro.. enkel gewoon regulier onderhoud, niets speciaals of achterstallig ofzo.. )quote:Op maandag 9 januari 2017 13:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een high performance benzine motor. Die hebben altijd een hogere kosten. De hogere performance geeft ook vaker slijtage of gevoelige onderdelen. De
Kijk maar eens wat een gemiddelde AMG of M eigenaar betaalt aan onderhoud en wat daar slijt. Ik weet dat dit niet veel verschilt van een gemiddelde RS model van Audi.
Zo de bedrijfswagens zijn dan ook de enige 'mindere' auto's van Mercedes waar je op kon komen. Verder weet je zelf natuurlijk ook wel dat ik gewoon gelijk heb maar moest toch even reageren.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:22 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Zoals de compacte mercedes Citan! (oei, een niet eens gecamoufleerde renault kangoo)
Zoals de lang aangekondigde mercedes X klasse (oei, proberen om een pickup op de markt te brengen, en dus eigenlijk gewoon een nissan navara nemen als basis...)
Mercedes is al 15 jaar niet meer wat het geweest is, sinds de W124 is het enkel bergaf gegaan ermee.
Een RS4 is gewoon een youngtimer en hoort ook die status te hebben, juist zoals je dat van een 190E Evo kan zeggen. Ze zien er misschien iets meer "tuningstyle" uit, maar het blijven klassiekers.
Wtf....quote:Op zondag 8 januari 2017 21:10 schreef Zolderkamer het volgende:
Om maar te zwijgen over de plannen die je ermee hebt.. maarja daar ben ik het type persoon niet voor.. Ik hecht meer aan rijkwaliteiten.. en daar blijft niets meer van over met die aanpassingen
Neen. Alleen een momentopname de nurburgring:quote:Op zondag 8 januari 2017 21:13 schreef Bzzzzt het volgende:
Wat een gezeik hier!
Ik vind het een mooie bak! Heb je ook wat filmpjes ervan online staan?
Een Audi is natuurlijk net zo hard een duurdere en beter afgewerkte VW, dat kun je nooit ontkennen. Net als je niet kunt ontkennen dat een Lexus een duurdere en beter afgewerkte Toyota is.. zijn gewoon feiten. Al is Lexus nog een op zichzelf staand merk als ik me niet vergis en staat er bij de Audi boer gewoon VAG op de gevel en kan hij keihard naast een Caddy op de brug staan. Een Porsche is ook een neef van de A4 RS, net als een Golf Variant.. tis gewoon een grote familie; niks mis mee toch?quote:Op zondag 8 januari 2017 14:38 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Wat een jaloezie weer :/
Uberhaupt mensen die denken dat audi's dure volkswagens zijn
De afwerking in audi's zijn zoveel beter dan in volkswagens.
Sowieso deklasseert audi elk ander merk als het gaat om afwerking.
Advertentie is veel te lang, en plaats foto's van de auto ipv velgen en uitlaten, en liefst niet op de Ring.quote:Op maandag 9 januari 2017 16:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Wtf....
Ik weet niet hoor... maar de standaard spullen onder een RS4 zijn iets ' te' comfort die met zo'n vermogen weinig goeds doen.
Standaard:
- Onderstuur
- Veels te soft qua ligging, drempels en putjes
- Koppeling & drukgroep soft aanvoelen, iets te hard en het knalt alle kanten op zeg maar
Mijn upgrades:
- Veel betere ligging, minder onderstuur, prettiger rijden met 240 of harder zelfs
- Harder kunnen schakelen zonder dat de drukgroep het niet bij kan houden
Denk eerder dichterbij naar hoe het had moeten zijn.
[..]
Neen. Alleen een momentopname de nurburgring:
Ik heb de auto overigens te koop gezet. http://link.marktplaats.nl/m1124772945
Ik wil een RS6 gaan rijden. Het kan mischien een jaar duren voordat ik uberhaubt iemand kan vinden voor de RS4, maar tzt maar eens in de startblokken gaan staan ermee.
Vindt een RS6 C5 gewoon net even wat meer, liep er al een half jaar mee zo'n auto te willen hebben. V8-bi-turbo, standaard 450PK etc.
Voorbeeld foto:
[ afbeelding ]
Klopt. Een RS3/RS4/RS5/RS6 is de basis gewoon de A3/A4/A5/A6, maar dan sort en ment van opgepompt, op steroiden enz. Het is echt geen geheim dat audi zulk soort modellen gewoon naar Quattro GMBH verscheept om vervolgens de auto's onder handen te nemen, en uiteindelijk zulke voertuigen in productie gooien.quote:Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Audi is natuurlijk net zo hard een duurdere en beter afgewerkte VW, dat kun je nooit ontkennen. Net als je niet kunt ontkennen dat een Lexus een duurdere en beter afgewerkte Toyota is.. zijn gewoon feiten. Al is Lexus nog een op zichzelf staand merk als ik me niet vergis en staat er bij de Audi boer gewoon VAG op de gevel en kan hij keihard naast een Caddy op de brug staan. Een Porsche is ook een neef van de A4 RS, net als een Golf Variant.. tis gewoon een grote familie; niks mis mee toch?
Subaru maakt naast Impreza Turbo's ook Justy's, Vivio's en andere gemotoriseerde rolschaatsen.. nou en?
De X wordt niet als bedrijfswagen in de cataloog gezet .quote:Op maandag 9 januari 2017 15:53 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Zo de bedrijfswagens zijn dan ook de enige 'mindere' auto's van Mercedes waar je op kon komen. Verder weet je zelf natuurlijk ook wel dat ik gewoon gelijk heb maar moest toch even reageren.
Mijn voorgevoel dat het geen projecttopic zou worden klopte gewoon. Haha!quote:Op maandag 9 januari 2017 19:34 schreef Fer het volgende:
Was dit vooropgezet? Ons beetje lekker maken met dat ding en dan te koop aanbieden...
Nee iets dichterbij hoe jij de auto graag gezien wou hebben... niet hoe de auto bedoeld was..quote:Op maandag 9 januari 2017 16:51 schreef Jism het volgende:
Wtf....
Ik weet niet hoor... maar de standaard spullen onder een RS4 zijn iets ' te' comfort die met zo'n vermogen weinig goeds doen.
Standaard:
- Onderstuur
- Veels te soft qua ligging, drempels en putjes
- Koppeling & drukgroep soft aanvoelen, iets te hard en het knalt alle kanten op zeg maar
Mijn upgrades:
- Veel betere ligging, minder onderstuur, prettiger rijden met 240 of harder zelfs
- Harder kunnen schakelen zonder dat de drukgroep het niet bij kan houden
Denk eerder dichterbij naar hoe het had moeten zijn.
Koop je 'm toch niet.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:34 schreef Fer het volgende:
Was dit vooropgezet? Ons beetje lekker maken met dat ding en dan te koop aanbieden...
Was het maar zoquote:Op maandag 9 januari 2017 19:34 schreef Fer het volgende:
Was dit vooropgezet? Ons beetje lekker maken met dat ding en dan te koop aanbieden...
Oh wacht, jij die nooit een stap in een RS4 B5 hebt gezet komt even vertellen hoe de auto is bedoeld? Dat ding is sneller dan een 911, en zet de rest van menig sportauto's gewoon keihard voor schut als station.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee iets dichterbij hoe jij de auto graag gezien wou hebben... niet hoe de auto bedoeld was..
Hij is nu veel minder comfortabel.. en het concept van het ding is nooit als raceauto bedoeld.. het is een bloedsnelle stationwagon.. en zo is ie bedoeld.. gewoon voor dagelijks gebruik.. en niet om altijd op de top van zn kunnen te rijden..
Dat is hoe ie bedoeld is..
Edit:
Nu ik verder lees is het idd gewoon een poging "hoe kom ik van mn audi af" geworden..
quote:Op maandag 9 januari 2017 20:35 schreef Jism het volgende:
Oh wacht, jij die nooit een stap in een RS4 B5 hebt gezet
Ik zag het idd ook al van X3ro, vreemd. Mijn info komt van iemand die werkte bij VWquote:Op maandag 9 januari 2017 13:12 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Een audi a3 staat op het platform van een golf.
Een audi a6 staat op het platform van een bentley
Mercedes maakt toch alleen maar bedrijfswagensquote:Op maandag 9 januari 2017 15:53 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Zo de bedrijfswagens zijn dan ook de enige 'mindere' auto's van Mercedes waar je op kon komen. Verder weet je zelf natuurlijk ook wel dat ik gewoon gelijk heb maar moest toch even reageren.
Mijn broertje noemt zijn S500 ook zn werkbusquote:Op maandag 9 januari 2017 21:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mercedes maakt toch alleen maar bedrijfswagens
Lexus betekent letterlijk Luxury EXport (for the) US en zijn idd opgewaardeerde Toyota's.quote:Op maandag 9 januari 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Audi is natuurlijk net zo hard een duurdere en beter afgewerkte VW, dat kun je nooit ontkennen. Net als je niet kunt ontkennen dat een Lexus een duurdere en beter afgewerkte Toyota is.. zijn gewoon feiten. Al is Lexus nog een op zichzelf staand merk als ik me niet vergis
De een vervoert hout & spijkers, de ander personen, same differencequote:Op maandag 9 januari 2017 21:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mijn broertje noemt zijn S500 ook zn werkbus
Er hangt een dubbelasser achterquote:Op maandag 9 januari 2017 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
De een vervoert hout & spijkers, de ander personen, same difference
Lolquote:
Is die goudkleurig met een hoefijzer op de grille?quote:
Heeft ie een fuchsschwanz aan zn antenne?quote:
Daarom heeft ie ook een RS6 gekochtquote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:17 schreef fathank het volgende:
A4 is te klein voor een beetje buit + 4 man incl uitrusting.
Totaal verschillende autos.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Heb ik toch liever een Sienna Miller.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 18:55 schreef Dimitri_ het volgende:
Gaaf die RS6!
Ben al verliefd op dat model sinds Layer Cake:
...
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ik toch liever een Sienna Miller.
[ afbeelding ]
Wel wat duurder in onderhoud waarschijnlijk.
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 19:38 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Maar die RS6 blijft voor altijd bij je...
.. Totdat het boevengilde hem ontdekt.
Het oog wil ook wat, veel liever de RS6 dan dat Amerikaanse gedrocht.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 10:42 schreef Athmozz het volgende:
Moet ie een Grand Cherokee Hellcat kopen. Véél laadruimte, en waanzinnig snel.
0-100 in 3.5 ipv 3.9sec voor een RS6
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk maar dan wachten ze tot je komt aanlopen.. en vragen ze je even...
Dan zou al die beveiliging ook niet nodig zijn...quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.quote:Op woensdag 11 januari 2017 11:51 schreef Jism het volgende:
[..]
Mwah. Je kunt relatief makkelijk zelf je eigen RS gewoon beveiligen hoor. 95% van de diefstallen vindt plaats met een apparaatje dat in je OBD wordt geprikt en waarmee alarm uitgeschakeld wordt, plus een 'noodstart' zonder sleutel als het ware wordt uitgevoerd. Hiermee lukt het dieven ook in de regel de meeste auto's te jatten.
Je moet de OBD afkoppelen, een hotswitch installeren of de hele brandstofpomp met een schakelaar voorzien waarvan alleen jij de plek weet.
Altijd gebruik maken van stuurslot. En het liefst de wielen zo indraaien dat als ze de auto ergens uit willen trekken de auto uitzichzelf al ergens op instuurt. Stuurslot is echt niet stevig nee, maar je moet het inbrekers gewoon zo lastig mogelijk maken dat ze er vanaf zien.
Bij publieke plaatsen zoals tankstation, hotels, parkeergarages, het liefst je deur gewoon vergrendelen met je sleutel in het slot ipv op afstand. De code die je sleutel verstuurd schijnt namelijk relatief makkelijk te kraken en zo weten ze een andere key er ook voor te maken die de auto standaard unlocked.
Met een OBD apparaatje starten ze 'm weer.
Alleen een bearlock is voldoende toch?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he. Deur maken zei ook gewoon via het sleutelgat open, met hun eigen mastersleutel of loper.
Alleen die OBD onbruikbaar maken, voorzien van geheime schakelaar of een afwijkende stekker is een goede tip. Daarnaast een bearlock en aftermarket alarm.
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Vergis je niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral bij de nieuwere gebeurd.. Een RS6 van 15 jaar oud lijkt me niet heel gewild.
Ik heb 73k in 2.5 jaar tijd ermee gereden. Het is gewoon tijd voor wat anders, voor wat leukers, snellers vooral. De keuze is gevallen op een RS6. Die is net wat completer (A6 als basis) en met een V8-biturbo gewoon net wat groffer. Als daily kan maar dan moet je de kosten ook kunnen blijven verantwoorden. Hij rijdt 1:10 tot 1:12 op snelweg met gebruik van CC.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:10 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Er is geen reden dat je hem plots te koop zet?
Zal niet echt wat wezen om als daily te gebruiken 250 km per dag of wel?
Ik zou er geen genoegen mee nemen en gewoon die OBD afsluiten, gezien 95% van de diefstallen op deze manier plaatsvind. Je zou de bearlock maar 1 x vergeten.quote:Op woensdag 11 januari 2017 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen een bearlock is voldoende toch?
quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:49 schreef lichtknopje het volgende:
Verkocht?
http://www.ad.nl/amersfoo(...)o-in-trein~a36d6283/
Zou wat zijn zeg
Verkopen van wat zeldzamere auto's blijft moeilijk voor particulieren. Je krijgt vast wel reacties van "bijzondere" figuren?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
...
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:20 schreef Jism het volgende:
Nou ja, verkoop loopt gestaag, dus niet. Volgens mij is het een verkeerd moment om een auto uberhaubt te koop te zetten. Daarnaast zit men te zeiken over een 'hogere' km-stand en de aanschafwaarde daarvan.
Second; overwogen om de auto te strippen, dat levert op langere termijn meer op, maar je krijgt erg vage reacties van 1 die de linkerspiegel wil hebben, en de ander die graag het deurpaneel rechts wil hebben om zo'n z'n bij elkaar geraapt interieur compleet te krijgen.
Ik loop ook risico om 2 jaar met spul in de schuur te liggen waar ik moeizaam vanaf kom. Het had wel gezamelijk zo'n 18k op kunnen leveren. Motor + bak > 4k. Voorzijde, bumper, sideskirts en troep > 2500, interieur compleet 1500 etc etc.
Dus, ik zal 'm wel moeten houden, of ik het nu leuk vindt of niet, maar hij gaat gewoon niet weg voor kut bedragen waar je gewoon niet goed van wordt. Afgelopen week naar de garage gebracht, een ABS ringsensor is vermoedelijk gescheurd.
Zo'n ringsensor is het meetinstrument voor het ABS systeem om te ontdekken of je uit balans raakt met de auto ofniet. En dat dacht ie dus steeds door constant (zachtjes) te gaan remmen. Wat eerst een reparatie van 3 tientjes had moeten worden werd een reparatie van bijna 1000 euro.
- ABS sensoren raakte stuk. Zaten compleet vastgeroest en moervast.
- Kleine ringen raakte stuk bij demontage.
- Slotbout brak af, kon de krachten blijkbaar ook niet meer aan ofzo.
- Oliekoeler heeft steenslag gehad, een heel klein zweetpuntje. Maar die moet vervangen worden want wanneer je op 6000 toeren draait is de oliedruk gewoon erg hoog, en dan heb je kans dat dat zweetpuntje alleen maar erger wordt. Zo'n oliekoeler voor een RS4 B5 kost gewoon weer 700 tot 800 euro. We hebben ontdekt dat je een aftermarket verkrijgen kunt voor nog geen 200 euro.
Tesamen met grote beurt zit je zo aan de 1k weer. Ik hekel dat veel van onze wegen met standaard zout en troep worden gestrooid, dat zout heeft een akelige werking op veel van je onderdelen onder de auto helaas.
Dus, na 3 dagen, levering onderdelen en toebehoren verwacht ik 'm vandaag weer terug. Leuk he zo'n Audi RS?
Zover ik begreep, zijn de prijzen gebaseerd op R&D die Audi / Quattro GMBH ooit heeft verricht en dat terug wil verdienen. Maar inmiddels is dat allang en breed bij iedere auto fabrikant gewoon een melkkoe geworden.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 09:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Tjah, al het werk wat je erin stopt krijg je er niet voor terug. Met huizen idem dito. Leuk dat je net een nieuwe keuken + badkamer heb gezet voor 40k, dat maakt je huis nog geen 40k extra waard.
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:04 schreef fathank het volgende:
Als die S hetzelfde is kun je die er toch in knallen?
Je betaald niet voor de kwaliteit maar voor de naam. Maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
Jij hebt nog nooit een stuur doorgezaagd dus...quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stuur zagen in luttele seconden door, is maar plastic he.
Ik denk persoonlijk dat je er beter same spec S parts van de dealer op kunt schroeven als cheapass imitatierommel uit Polen. Grappig dat je dat in één zin zo effe opsomt..quote:Op vrijdag 27 januari 2017 11:20 schreef Jism het volgende:
[..]
Ik geef maar een voorbeeld aan. De S vs de RS zijn vaak identieke auto's, alleen het verschil dat de motor wat meer opgepompt is, het exterieur en interieur zijn aangepast enz enz. Maar zo speciaal dat het een 100% prijsstijging op onderdelen niet verantwoord.
Ik smijt er geen S spul in, zeker niet, op z'n auto als dit zit je aan het verkeerde adres als het allemaal maar goedkoop moet. Het scheelt wel als je bepaalde onderdelen in Duitsland, Polen of zelfs verder weg kunt halen.
NL > DE gerust 2 tientjes op een onderdeel van 200 euro.
In de OP kan je lezen/betrekenen dat TS 'm heeft gekocht met ongeveer 290000 op de teller.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:44 schreef Fer het volgende:
Denk dat Ts niet inziet dat de 70000km die hij ermee gereden heeft de auto minder waard maakt. Daarom is het eigenlijk gewoon zonde om met zoiets veel te rijden, ding staat beter in een garage voor in het weekend.
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 18:27 schreef NightFlight het volgende:
Laatst en enige onderhoudsbeurt was in 2001, ding is van binnen dus helemaal kapotgerot/ uitgedroogd.
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wel treurig voor zo'n auto. Altijd maar binnen staan.quote:Op maandag 30 januari 2017 08:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar daar is dat ding ook voor bedoeld. Er is geen hond die er een ton voor neerlegt om vervolgens te gaan hoeken als een malle, want dan schrijf je enorm af. Dat ding komt als verzamelobject in de garage en gaat over vijf jaar weer de verkoop in voor het dubbele.
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:21 schreef Jism het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt .... echt.
Als ik die auto met de mijnes vergelijk, dan is het interieur ter voorbeeld SPIKGAAF. Geen krasje, gebruikssporen, helemaal niets op te merken. Het exterieur zoals de motor, velgen, body van de auto, in nagenoeg PERFECTE staat.
Dat zijn de RS4's waar een hoofdprijs voor gevraagd mag worden. En er loopt echt wel iemand op deze aardkloot die die auto sooner or later hebben wil. Het is een collectors item, zoals vele modellen bij Leitner.
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Rood past wat mij betreft totaal niet bij een Audi. Alleen die A1 Sportback oid komt er redelijk mee weg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:47 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Wat zeg jij is wel de enige echt LZ3M Misanorood hoor, aldus Jism.
Maar die is niet bootachtig genoeg.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?quote:Op maandag 30 januari 2017 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Verdiep je maar eens in de V10 en de runningcosts (dan doel ik op (preventief) onderhoud). De M5 V10 is een van die auto's waar je behoorlijk op leeg kan lopen. In verhouding is zo'n B5 RS dan ineens goed te doen.
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat moet daar allemaal aan gebeuren dan?
Niet veel anders dan een RS4 dus.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:32 schreef x3ro het volgende:
[..]
Buiten de 20 liter op 100 bij normaal gebruik willen de SMG bakken nog wel eens issues geven. Fijne bijkomstigheid is dat de dealer de gehele unit doet vervangen en dat is niet bepaald goedkoop. Andere puntjes zijn de drijfstanglagers en vanosleidingen bij deze blokken. Verder zijn het behoorlijk onderhoudsintensieve blokken, dus je kan er, afhankelijk van de vorige eigenaar, enorm mee de boot in gaan. Je zou niet de eerste zijn die bij BMW een complete nieuw S85 blok kan laten plaatsen als gevolg van een van deze issues.
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
Hij bedoelt dat bij beide auto's de motoren onderhouds-intensief en kostbaar zijn, dat het specifiek andere punten zijn is niet heel boeiend.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?
quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Dat ding zal echt wel een keer worden gestart om alles in beweging te houden. Zo'n auto die verwarmd in een showroom staat vergaat niet zo gauw hoor. Zijn ook allerlei middeltjes om rubbers vooral in goede staat te behouden.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.
Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
Voor ¤ 99.000 kan je inderdaad heel veel kopen, maar de B5 RS4 is gewoon een cult-car. Die heeft straks de status als dat nu de RS2 heeft. Vindt maar eens een betaalbare RS2.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.
En een Km-stand van 61.000, al is dat mischien stiekem ook niet meer. :>quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Dat valt best mee. Mijn auto heeft een km-stand van 360.000 inmiddels en rijdt een M5 E39 eruit. Een S4 met 400PK ook. Onderhoudskosten heeft iedere auto. Het grotste nadeel aan de mijnes is dat de 16 jarige leeftijd een grote rol speelt.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
Volgende week nieuwe remmen (voor / achter), schijven zo groot als een 14 velgen. Tegelijkertijd 2x 3.5 inch downpipes op maat lassen en er een complete 3.5inch HMS uitlaat eronder plaatsen.quote:Op maandag 30 januari 2017 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt.
Ik snap dat je er van baalt, maar zo raar is dat niet. Er ligt een hoop troep op de weg .quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:55 schreef Jism het volgende:
Baal er zo van dat met 1.5 uur poetsen, dat ding weer supersmerig is na een kleine 150km. Gaat nergens meer over.
Ah, jij hebt hetzelfde poetsbeleid als ik. Waar vuil zit, zit geen pekelquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak
Of gewoon nietquote:Op zondag 5 februari 2017 11:25 schreef lipje het volgende:
Willen jullie dit kinderachtige gepraat in een ander topic voortzetten?
Niets. Maar daar ging het niet overquote:Op zondag 5 februari 2017 11:43 schreef Geralt het volgende:
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen?
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie nietquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak
Gewoon doorverkopen aan tokkies toch lekker hard en vlammend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Dat geluidquote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:31 schreef Jism het volgende:
Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.
Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.
Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd.
De verkoop boeit me eerlijk gezegd ook niet meer.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Jup. Bij dealers in duitsland is de kans dat je een boekje over de eerste RS2/RS4 kunt vinden aanzienlijk. Ze zijn er best trots op.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet
Mooie RS4, mooie techniek.
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:43 schreef raspberryPi het volgende:
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Nee, zo erg is het nog niet. Door die storm gister is er wat blad in gewaaid waardoor de afvoer verstopt raakte, en met wassen is ie vol water gelopen, gevolg accu stuk. Mocht hem niet bij de carwash laten staan dus moest ie op zon auto ambulance naar de garage gebracht worden. En dat terwijl ik vorige week ook al een dure reparatie heb moeten betalen.Echt zo balen dit.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:44 schreef Jism het volgende:
[..]
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.
Ja thnx voor de tip, die man heeft hem ontstopt, nieuwe accu zit er in, en mn schatje rijd weer.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 14:27 schreef Jism het volgende:
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.
Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.
Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:12 schreef Jism het volgende:
[..]
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.
Maar zo'n auto is dan ook gedoemd om de rest van z'n tijd in een showroom te blijven staan. Auto's zijn gebruiksvoorwerpen en moet je hoe dan ook mee rijden. Er 70k mee rijden zegt dat de betrouwbaarheid in ieder geval goed zit, ook na 300.000 km.
Hier en daar een tegenslagje ( :> ) maar motorisch ideaal. V6 met 2 turbo's, sloot koppel en je kunt er uren in cruisen. Teminste, dat is mijn beleving.
Die auto verdwijnt in de showroom, en komt daar nooit meer uit. Als je 99k neerlegt voor een RS4 B5 in zo'n toestand, is een meter rijden al ¤ 500 in mindering.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:18 schreef akaQ het volgende:
[..]
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:41 schreef Jism het volgende:
Qua bandenmaat ook een flinke kluif: 255 / 18 / Y index. Die komen zowat voor ¤ 200 per stuk. Nu zitten er nog winterbanden op (1 seizoen gebruikt) maar die gaan er vanzelfsprekend weer vanaf.
Michelin PS hikken al tegen de 200 aan, dus als hij zoiets of een set PSS's als zomerset heeft ben je wel om en nabij de 800 kwijt voor een set.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?
dubbelquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef Jism het volgende:
Klopt. En vergeet niet dat het _moet_ gaan om Y index banden (300kmph) omdat de auto een V-max heeft van 310kmph.
Je bent zo 800 euro kwijt, en je doet er nagenoeg 20k mee. Voor slijt altijd wat sneller dan achter, komt omdat de motor zo ver voorin de neus ook ligt.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Blijft een gruwelijke auto. 800 euro voor 4 bandjes.
Trouwens, je wou hem toch verkopen of niet?
Nee.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Y-codering is redelijk standaard op die bandenmaat toch? Ik heb er echt nog nooit een setje banden niet om besteld (omdat ze dus standaard zo hoog zitten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |