abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 december 2016 @ 15:22:18 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167675454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:15 schreef Mynheer007 het volgende:

- KoM: onprofessionele en onbeschofte behandeling van investeerders
Echt hč...wat een waardeloos bedrijf. Ik heb er helaas in 3 projecten geīnvesteerd in het begin maar doe het NOOIT meer. Een onbeschoft zooitje is het.

Bij KoM kunnen ze nog heel wat leren van GvE.
pi_167678684
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 15:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Echt hč...wat een waardeloos bedrijf. Ik heb er helaas in 3 projecten geīnvesteerd in het begin maar doe het NOOIT meer. Een onbeschoft zooitje is het.

Bij KoM kunnen ze nog heel wat leren van GvE.
Ik heb bij GVE geen goede ervaringen...platform waarin ik het meest geinvesteerd heb maar waar ik niet snel meer investeer.

Afhandeling en berichtgeving rondom defaults vind ik ondermaats. En niet antwoorden op vragen vind ik ronduit schandalig
pi_167682432
Steen voor iedereen project van GvE is van de site gehaald. Project liep ook voor geen meter. Ze waren van plan om 1 project per maand te publiceren. Ze hadden er waarschijnlijk veel meer van verwacht.
pi_167684963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:15 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik ben even bezig met het opmaken van de balans voor 2017. Over defaults ben ik tevreden; naar mijn weten slechts 1 op een zo'n 150 lopende projecten (De bomenboer van KoM). Wel zie ik een verschuiving van platformen.
Hierbij een aantal van mijn cijfers over 2015 (mijn startjaar), 2016 en een persoonlijke verwachting voor 2017;

Ik verwacht een plus voor
• Collin crowfund (wel alleen projecten met echt goede zekerheden)
• Crowdestate (vastgoed met hyp. zekerheid)
• Horeca Crowdfunding (alleen projecten met echt goede zekerheden)
• Samen in Geld (vastgoed met hyp. zekerheid)

Ik verwacht een min voor:
• Funding Circle (persoonlijk maximum budget bereikt, terugschroeven)
• Geld voor Elkaar (vanwege slechte opvolging defaults + zekerheden; persoonlijk maximum budget bereikt; terugschroeven)
• Investormatch (kwaliteit projecten loopt terug, volume beperkt)
• KapitaalopMaat (vertrouwen platform)
• Lendahand (persoonlijk maximum budget bereikt; wachten op nieuwe partners)
• Lendico (slechte communicatie)

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 29-12-2016 09:05:15 ]
pi_167688069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 19:33 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Is de trage werkwijze van Flanderijn al eens besproken in de klankbordgroep?
Ik heb 5 defaults en bij alle 5 zit er totaal geen schot in. Heel sporadisch komt er een standaardbericht waar eigenlijk geen echte informatie in staat. Voor mij reden om al maanden niet meer te investeren in projecten van GvE.
Ik heb geen idee of dat die termijnen gebruikelijk zijn ofniet? Misschien gaat het wel gewoon redelijk snel en is het normaal dat het zolang duurt en is dat gewoon een gevoel, daar wat uitleg overkrijgen zou opzich niet verkeerd zijn.

Ik ben zelf opzich wel tevreden over de afhandeling van de defaults.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167698404
We zijn een paar maanden verder:

Geld voor elkaar:
21 projecten
Gemiddelde looptijd: 57 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 43,0 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 27,4%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 20
Min-max looptijd: 30 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,5% / 7,25%
Defaults: 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapitaal op Maat:
9 projecten
Gemiddelde looptijd: 52 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 42,7 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 22,8%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 16
Min-max looptijd: 36 - 72
Gemiddeld rentepercentage: 7,08%
Defaults: 0

Investormatch:
10 projecten
Gemiddelde looptijd: 42 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 35,0 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 20,8%
Min-max betaalde termijnen: 3 - 12
Min-max looptijd: 12 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 8,22%
Defaults: 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin Crowdfund:
5 projecten
Gemiddelde looptijd: 62,4 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 61,2 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 2,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 4
Min-max looptijd: 48 - 84
Gemiddeld rentepercentage: 6,70%
Defaults: 0

Lendahand:
21 projecten
Gemiddelde looptijd: 24,0 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 22,9 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 6,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 – 1 (halfjaar termijnen)
Min-max looptijd: 6 - 36
Gemiddeld rentepercentage: 3,90%
Defaults: 0

Na afschrijving defaults ten laste van de ontvangen rente:
Verhouding ontvangen rente / grootste openstaande hoofdsom : 59 %
Verhouding ontvangen rente / gemiddelde openstaande hoofdsom : 150 %
Verwacht rendement over alle bovenstaande platforms: 4,92%
ik heb de 2 projecten die niet meer betalen volledig afgeschreven

Buitenlandse platforms:
Rendement Mintos* : 12,1% per jaar
Rendement Twino* : 11,7% per jaar
Rendement Bondora* : ca. 20% per jaar
* Indicatief omdat ik kort met deze platforms bezig ben en de afschrijvingen door defaults onduidelijk zijn.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167698428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:27 schreef djh77 het volgende:
ndahand (persoonlijk maximum budget bereikt; wachten op nieuwe partners)
• Lendico (slechte communicatie)
Interessant om de ontwikkeling over de tijd te zien. Hopelijk kunnen crowdestate en SiG genoeg projecten leveren zodat je 18% via hun platformen kan investeren.
pi_167698473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:36 schreef komrad het volgende:
We zijn een paar maanden verder:

Geld voor elkaar:
21 projecten
Gemiddelde looptijd: 57 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 43,0 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 27,4%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 20
Min-max looptijd: 30 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,5% / 7,25%
Defaults: 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kapitaal op Maat:
9 projecten
Gemiddelde looptijd: 52 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 42,7 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 22,8%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 16
Min-max looptijd: 36 - 72
Gemiddeld rentepercentage: 7,08%
Defaults: 0

Investormatch:
10 projecten
Gemiddelde looptijd: 42 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 35,0 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 20,8%
Min-max betaalde termijnen: 3 - 12
Min-max looptijd: 12 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 8,22%
Defaults: 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin Crowdfund:
5 projecten
Gemiddelde looptijd: 62,4 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 61,2 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 2,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 4
Min-max looptijd: 48 - 84
Gemiddeld rentepercentage: 6,70%
Defaults: 0

Lendahand:
21 projecten
Gemiddelde looptijd: 24,0 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 22,9 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 6,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 – 1 (halfjaar termijnen)
Min-max looptijd: 6 - 36
Gemiddeld rentepercentage: 3,90%
Defaults: 0

Na afschrijving defaults ten laste van de ontvangen rente:
Verhouding ontvangen rente / grootste openstaande hoofdsom : 59 %
Verhouding ontvangen rente / gemiddelde openstaande hoofdsom : 150 %
Verwacht rendement over alle bovenstaande platforms: 4,92%
ik heb de 2 projecten die niet meer betalen volledig afgeschreven

Buitenlandse platforms:
Rendement Mintos* : 12,1% per jaar
Rendement Twino* : 11,7% per jaar
Rendement Bondora* : ca. 20% per jaar
* Indicatief omdat ik kort met deze platforms bezig ben en de afschrijvingen door defaults onduidelijk zijn.
De score tot nu toe is op zich prima. Hopelijk valt het het komende jaar ook mee want het tweede jaar was voor mij het slechtste jaar qua defaults en gezien de statistieken van alle defaults in de OP is dat ook de periode met de meeste defaults.
pi_167698659
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 08:44 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De score tot nu toe is op zich prima. Hopelijk valt het het komende jaar ook mee want het tweede jaar was voor mij het slechtste jaar qua defaults en gezien de statistieken van alle defaults in de OP is dat ook de periode met de meeste defaults.
Ik hoop het. Vooral in het begin heb ik in een aantal project geīnvesteerd die als ze omvallen weinig zekerheden bevatten. Meer recente projecten zitten bijna allemaal materiële borgstellingen of hypotheekrechten in of het gaat om kleinere bedragen die op termijn wel op te brengen moeten zijn. Ik zie het ook als leergeld als een/enkele van mijn slechte projecten om zouden vallen.
In Lendahand investeer ik vooral uit sociale overwegingen, als ik daar neutraal op draai is dat oke voor mij.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167698684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:29 schreef Benger het volgende:
Ja, ik ben hier nog actief. Ik stort geen geld meer bij, maar heb een voor mij flink bedrag er in zitten, wat een leuk rendement oplevert. Waarom ga je hier verkopen?
Ik heb geen vertrouwen meer in de cijfers die Bondora mij voorspiegelt; ik zou een rendement van 11% moeten hebben maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is als alle projecten afgelopen zijn. Ik heb even met de parameters zitten spelen en kom op een rendement van 1 a 2 procent uit als ik de parameters als volgt instel:
- 0% principal and interest from loans in default
- 75% principal and interest from current and overdue loans

Van de defaults verwacht ik echt niets meer terug en ik verwacht ook dat een aanzienlijk gedeelte van de current en overdue loans ooit nog in default gaan. Aangezien mijn rendement dan te verwaarlozen is, en met in het achterhoofd het platformrisico, heb ik besloten me terug te trekken van Bondora. Ik zit er alleen te dubben tussen twee methodes:
- Alles verkopen via de secondary market
- Lening 'uitzitten' en af en toe geld terugboeken naar mijn rekening

Ik neig nu toch naar de tweede methode aangezien ik hoop dat de meeste defaults toch in de beginfase zaten en het misschien toch meevalt tegen het einde (en rentes van 30% kunnen dan toch wel weer wat goed maken).
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:29 schreef Benger het volgende:
Wat heb je te koop?
Het gaat om maar een klein aantal certificaten van bij elkaar ¤500,- verdeelt over
Symbid, Greendaddy, Beebox en Bright pensioen.
pi_167698942
Lendahand 6 & 12 maanden projecten
pi_167698979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:05 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb geen vertrouwen meer in de cijfers die Bondora mij voorspiegelt; ik zou een rendement van 11% moeten hebben maar ik vraag me af of dat nog steeds zo is als alle projecten afgelopen zijn. Ik heb even met de parameters zitten spelen en kom op een rendement van 1 a 2 procent uit als ik de parameters als volgt instel:
- 0% principal and interest from loans in default
- 75% principal and interest from current and overdue loans

Van de defaults verwacht ik echt niets meer terug en ik verwacht ook dat een aanzienlijk gedeelte van de current en overdue loans ooit nog in default gaan. Aangezien mijn rendement dan te verwaarlozen is, en met in het achterhoofd het platformrisico, heb ik besloten me terug te trekken van Bondora. Ik zit er alleen te dubben tussen twee methodes:
- Alles verkopen via de secondary market
- Lening 'uitzitten' en af en toe geld terugboeken naar mijn rekening

Ik neig nu toch naar de tweede methode aangezien ik hoop dat de meeste defaults toch in de beginfase zaten en het misschien toch meevalt tegen het einde (en rentes van 30% kunnen dan toch wel weer wat goed maken).
Ik doe het ook pas sinds februari, maar mijn ervaringen met defaulted leningen zijn redelijk positief. Regelmatig begint men later weer te betalen. Ik heb ook leningen gekocht via de secondary market die al in default waren (met leuke kortingen), waar regelmatig betalingen op binnen komen.
Ik zou je adviseren om het aan te houden en te zien wat er van komt, tenzij je er niet van slapen kan of zo. Defaulted leningen raak je niet makkelijk kwijt tenzij je bereid bent flinke kortingen te geven.

quote:
Het gaat om maar een klein aantal certificaten van bij elkaar ¤500,- verdeelt over
Symbid, Greendaddy, Beebox en Bright pensioen.
Ik zit in geen van die bedrijven. Allemaal bedrijven waar ik toentertijd weinig in zag.
pi_167699277
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:20 schreef wouterde het volgende:
Lendahand 6 & 12 maanden projecten
Thanks heb er weer wat ingegooid
pi_167699457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:20 schreef wouterde het volgende:
Lendahand 6 & 12 maanden projecten
Thanks, was al benieuwd of er wat kwam maar zag de afgelopen dagen niets voorbij komen.
Was te laat voor de delicatessen, maar stop in de andere twee wel iets.
Schip ahoy!
pi_167699661
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of dat die termijnen gebruikelijk zijn ofniet? Misschien gaat het wel gewoon redelijk snel en is het normaal dat het zolang duurt en is dat gewoon een gevoel, daar wat uitleg overkrijgen zou opzich niet verkeerd zijn.

Ik ben zelf opzich wel tevreden over de afhandeling van de defaults.
Daar heb je ook gelijk in.
Het kost ook allemaal veel meer tijd dan wij vaak denken en daar kan een platform vaak ook niet veel aan doen. Ik denk dat de communicatie daarover ook echt nog veel beter kan zodat de investeerders daar meer inzicht in krijgen en dit ook kunnen begrijpen.
Daarnaast is het helaas ook zo dat de default afwikkeling niet altijd de hoogste prioriteit heeft bij platforms. Hierin zal nog een goede balans gevonden moeten worden. Ik ben er echt zeker van dat een goede default afwikkeling voor de platforms op termijn van levensbelang zijn. Hopelijk hebben ze dit op tijd door.
pi_167700825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:23 schreef Benger het volgende:
k pas sinds februari, maar mijn ervaringen met defaulted leningen zijn redelijk positief. Regelmatig begint men later weer te betalen. Ik heb ook leningen gekocht via de secondary market die al in default waren (met leuke kortingen), waar regelmatig betalingen op binnen komen.
Ik zou je adviseren om het aan te houden en te zien wat er van komt, tenzij je er niet van slapen kan of zo. Defaulted leningen raak je niet makkelijk kwijt tenzij je bereid bent flinke kortingen te geve
Ik ben zelf 2,5 jaar actief op Bondora en heb het voorspelde rendement al zien dalen van 19 naar 11%. En ik verwacht dus dat het verder daalt. Daarom heb ik me ook even verdiept in de mening van andere ervaringsdeskundigen en die zijn vrij stellig in hun opvatting:
DO NOT INVEST WITH BONDORA (http://p2pindependentforum.com/thread/4853/invest-bondora). Helemaal in een keer terug trekken ga ik niet doen en ik ga het gewoon even aankijken, misschien wordt het nog wat en anders is het leergeld geweest...en ik kan er gelukkig nog wel van slapen :) :)

Ik ben nu ook druk met het uitzoeken van nieuwe ETF's want daar wil ik komende jaren ook meer geld gaan wegzetten.

Edit: Leuk om te zien dat er gelijk weer mensen zijn die blind geld gooien in het douche-project van collin..die spoelen hun geld maar al te graag door het doucheputje
pi_167700927
En daar is hij dan:
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Hamwells
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/hamwells/
pi_167700985
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:08 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij dan:
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Hamwells
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/hamwells/
Ik kwam hem al tegen toevallig alleen staat er dat 'Bouwcenter' deze verkoopt. Prijs is wel echt heel hoog.
http://www.bcrg.nl/bcrg/uploads/bestanden/20160878GKTPWB.pdf
pi_167701911
Nieuwe 12m lendahand
pi_167702021
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 11:02 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ben zelf 2,5 jaar actief op Bondora en heb het voorspelde rendement al zien dalen van 19 naar 11%. En ik verwacht dus dat het verder daalt. Daarom heb ik me ook even verdiept in de mening van andere ervaringsdeskundigen en die zijn vrij stellig in hun opvatting:
DO NOT INVEST WITH BONDORA (http://p2pindependentforum.com/thread/4853/invest-bondora). Helemaal in een keer terug trekken ga ik niet doen en ik ga het gewoon even aankijken, misschien wordt het nog wat en anders is het leergeld geweest...[...]
Met zulke resultaten zou ik ook stoppen.
Mijn resultaten zijn tot nu toe gelukkig nog goed. Ik merk wel dat de kosten die berekend worden bij defaults inderdaad hoog kunnen zijn, zoals ook beschreven in de link. Mijn resultaten tot nu toe zijn bovengemiddeld. Dat betekent ook dat het bij de meeste investeerders een stuk minder gaat. Ik zie ook dat het resultaat terug loopt als je niet meer investeert, doordat er in de loop van de tijd steeds meer afhaken. Maar met een voorzichtige prognose die daar rekening mee houdt kom ik nog steeds prima uit.
Vandaag gaat het bij iedereen goed, want alle geplande betalingen bij Bondora zijn in de 1e 28 dagen van de maand. Alles wat vandaag en morgen binnen komt is winst. :)
pi_167704449
quote:
Ik vraag me dan altijd af waarom er geen cijfers zijn van 2016? We zitten ten slotte al bijna aan het eind van het jaar.
Sla hem maar even over ondanks dat hij het al jaren vol houdt met een redelijk constant negatief eigen vermogen.
pi_167704457
quote:
Het jaar duurt nog maar 3 dagen en ze hebben nog geen indicatieve / tussentijdse cijfers van dit jaar... alleen al dat is een reden voor mij om niet mee te doen. Ik vind het juist belangrijk dat een bedrijf ook weet hoe ze er financieel voorstaan. Dat kan je nu totaal niet zeggen...
pi_167705854
Bondora.

Zit daar nu bijna exact 2 jaar dus sinds december 2014. Maakte de grootste stupiditeit door met mijn initiële storting vooral leningen van de Secondary Market te kopen. Die waren dus met een reden in de verkoop gezet over het algemeen ....

Gedurende 2015 wekelijks een bedrag per periodieke overboeking bijgestort en dit steeds handmatig geīnvesteerd; heb de Portfolio Manager niet aangeraakt. Stortingen gestopt toen ik doorhad dat iedere wijzing die Bondora doorvoerde niet echt investeerder-vriendelijk was. Zeker dat pushen naar de Portfolio Manager toe.

In 2016 tweemaal een bedrag opgenomen en verder links en rechts iets geīnvesteerd in de Secondary Market (maar nu met goed opletten) nadat de Primary Market nu echt de nek omgedraaid was.

Volgens Bondora zit ik op het moment op een rendement van 20,7%. Ik heb daar mijn twijfels bij.
Als ik kijk voor december 2016 en dan mijn ontvangen interest neem, de hoofdsommen van de leningen die in december in default zijn gegaan hier op in mindering breng en vervolgens de bedragen die binnengekomen zijn bij al eerder in default gegane leningen hier weer bij op tel, dit deel door totale portefeuillegrootte en dit vermenigvuldig met 12 zou ik uitkomen op een rendement van 12,5%.

Op zich niet onaardig maar 1) het uitzoeken van geschikte leningen kost tijd en 2) het aantal defaults op leningen uit mijn beginperiode heeft in 2015 een aardig negatief rendement opgeleverd schat ik in.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_167705863
Een nieuwe bij SiG

Hilledijk 89 D te Rotterdam
60 maanden 4,95% of 5,25% rente vergoeding

https://investeren.sameni(...)adstraat-7-rotterdam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')