abonnement Unibet Coolblue
pi_167909975
Como is ook wel een mooie ja, maar aangezien je begin juni gaat zou ik gewoon de week ervoor bekijken wat het weer doet.
Van te voren lijstje met bestemmingen maken en dan laatste moment kiezen.
Embrun is ook een optie, grote cols (col d'izoard, col d'agnel)dichtbij maar ook makkelijkere klimmen rond het meer. Col de Cars, of met een stukje rijden kan je Col de la Cayolle, col de Allos of de Bonnete doen.

En schijnt een gunstig microklimaat te hebben. Of je de hoger cols begin juni kan doen weet ik niet 100% zeker.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_167911954
Ik ben hier ook bezig met de fietsplanning voor de zomervakantie. Nu is de planning een camping net onder Genève. Dus niet direct de grote alpencols maar wel wat mooie rondjes te maken. Wil ook wel een keer met de auto stuk rijden om dan een toch te maken. Een keer een stukje richting Zwitserland voor de jouw plane. En ook een keer naar beneden voor nog 1 of 2 bekende Alpen cols. Maar iemand een goede tip dat ik een mooi rondje kan maken van een km of 100 max met 1 of 2 mooie cols. Wat niet op 2 uur rijden van Genève ligt zoals alpe d'huez. Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.

En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
  donderdag 5 januari 2017 @ 23:41:12 #278
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_167915621
Tja beetje afhankelijk van je daalcapaciteiten en je gewicht
.
pi_167915692
Met Hemelvaart zit ik 4 dagen in de Alpen. Dan even lekker 4 dagen klimmetjes doen. :)
pi_167916163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:

En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Als je er om moet vragen kan je het denk ik beter met alu gaan.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 07:10:41 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167917722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben hier ook bezig met de fietsplanning voor de zomervakantie. Nu is de planning een camping net onder Genève. Dus niet direct de grote alpencols maar wel wat mooie rondjes te maken. Wil ook wel een keer met de auto stuk rijden om dan een toch te maken. Een keer een stukje richting Zwitserland voor de jouw plane. En ook een keer naar beneden voor nog 1 of 2 bekende Alpen cols. Maar iemand een goede tip dat ik een mooi rondje kan maken van een km of 100 max met 1 of 2 mooie cols. Wat niet op 2 uur rijden van Genève ligt zoals alpe d'huez. Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.

En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Hoe dik ben je?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 07:30:13 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167917781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben hier ook bezig met de fietsplanning voor de zomervakantie. Nu is de planning een camping net onder Genève. Dus niet direct de grote alpencols maar wel wat mooie rondjes te maken. Wil ook wel een keer met de auto stuk rijden om dan een toch te maken. Een keer een stukje richting Zwitserland voor de jouw plane. En ook een keer naar beneden voor nog 1 of 2 bekende Alpen cols. Maar iemand een goede tip dat ik een mooi rondje kan maken van een km of 100 max met 1 of 2 mooie cols. Wat niet op 2 uur rijden van Genève ligt zoals alpe d'huez. Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.

En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Wat voor wielen en wat voor blokjes heb je? Als je goedkope chinawielen hebt en de goedkoopste remblokken zou ik het liever niet doen.

Overigens, een alu velg blijft niet op magische manier koel ;) Die gaat ook warm worden, maar daar kan er iets minder fout gaan. Als je van jezelf weet dat je een beetje kan dalen zou ik me er niet al te veel zorgen over maken (als je dus maar wel goede wielen hebt), zo niet zou ik een setje alu lenen/kopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 00:06 schreef ratatat het volgende:

[..]

Als je er om moet vragen kan je het denk ik beter met alu gaan.
Ietswat kort door de bocht niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 07:49:46 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167917875
Trouwens gister weer even het imago van ons renners opgepoetst. Vlakbij het pontje kwam ik een man tegen die druk steppende het pont probeerde te halen. Wat hem niet zou gaan lukken. Dus die heb ik maar even op sleeptouw genomen.

Alle tientallen andere mensen scheuren er zo langs :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_167918398
Klasse Vinnie :Y

Ik heb ooit eens iemand in een rolstoel een lift gegeven op die manier haha :)

Over wielen in de bergen; ik zou altijd voor alu gaan, ook al kan ik wel een beetje dalen. Puur een gevoelskwestie.
pi_167918433
Ik ga ook voor alu. Ik daal met doodsangst en ben 160 kilo.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:06:44 #286
130803 Gripper
Get a grip
pi_167918447
Godver de godver wat koud. Eerste keer woon-werk weer dit jaar, kies ik meteen de koudste ochtend. Tenen lagen als diepvries erwten in mn schoenen, -8 was t.

Wel een hele mooie zonsopgang O+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:11:16 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167918485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:01 schreef Tommeke het volgende:
Klasse Vinnie :Y

Ik heb ooit eens iemand in een rolstoel een lift gegeven op die manier haha :)

Over wielen in de bergen; ik zou altijd voor alu gaan, ook al kan ik wel een beetje dalen. Puur een gevoelskwestie.
Ook al een keer een vent in een scootmobiel "geholpen" (er was niets aan de hand). Bleek dat hij eerder wel eens een uur in de berm had gelegen want niemand had hem gezien _O-
Sindsdien had hij een zaklamp bij zich om te seinen :D

Een collega had laatst ook zoiets, die stopte om twee bejaarde te helpen waarvan de ketting tussen het voorblad en het frame zat. Volgens die man waren er ook al best wat mensen langsgereden zonder te stoppen :') Ik vraag eigenlijk altijd als ik iemand op een rare plek zie staan of ze effe hulp nodig hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:06 schreef Gripper het volgende:
Godver de godver wat koud. Eerste keer woon-werk weer dit jaar, kies ik meteen de koudste ochtend. Tenen lagen als diepvries erwten in mn schoenen, -8 was t.

Wel een hele mooie zonsopgang O+
Het was niet warm nee. Ik heb geen zonsopgang gezien helaas. Het is wel schitterend weer!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_167919127
Tijdje geleden ook zoiets gehad. Ergens tussen de akkers stond een auto geparkeerd met een oudere man erin die erbij zat of 'ie net een hartaanval had gehad. Dus toch maar even omgedraaid en op het raampje getikt. Bleek dat 'ie met z'n smartphone bezig was :').
pi_167919757
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 07:30 schreef kanovinnie het volgende:

Ietswat kort door de bocht niet?
Beter dan in de afdaling uit de bocht. :+
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:40:43 #290
130803 Gripper
Get a grip
pi_167919885
ben zelf dit jaar voor de eerste keer met carbon wielen de bergen in geweest, en geen moment onzeker gevoeld over verhittingsgevaar bij het dalen.

Ik ben nog lang geen daalkampioen en raak mn remmen echt wel eens aan, maar ik daal over t algemeen wel hard. Je moet met carbon gewoon wat anders remmen: even kort voorremmen om de velg schoon (of in de regen, droog) te vegen, en dan hard en kort remmen voor de bocht.

Dus als je goed kan/durft dalen, en niet met hakkietakkie wielen rijdt, dan kan je best op full carbons de bergen in. Zou dan wel kiezen voor gewone binnenbandjes, geen latex. Die paar gram winst zijn t risico niet waard.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 januari 2017 @ 10:50:16 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_167920078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.
Morzine ook dicht bij, ook mooi cols in de buurt
quote:
Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Misschien niet onverstandig om voor aluminium te gaan.
Je wil niet dalen met het idee gaat het wel goed in je achterhoofd.
Met weinig ervaring is dalen vaak al inspannend genoeg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 6 januari 2017 @ 11:00:53 #292
117107 MarcoD
.........
pi_167920335
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 07:49 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens gister weer even het imago van ons renners opgepoetst. Vlakbij het pontje kwam ik een man tegen die druk steppende het pont probeerde te halen. Wat hem niet zou gaan lukken. Dus die heb ik maar even op sleeptouw genomen.

Alle tientallen andere mensen scheuren er zo langs :{
^O^ ^O^

Vorige week nog in een russische waaier iemand met een gebroken ketting over het strand naar een fietsenwinkel geduwd :P *O*
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 6 januari 2017 @ 11:40:05 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167921215
Het nadeel van dalen op full carbon wielen met velgrem is dat er geen garantie zit op slijtage door remmen. Als ze gaan delamineren of iets dergelijks zijn ze kapot. Zou zelf in de vogezen ze nog wel pakken maar in de Alpen of Dolomieten niet.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 13:26:55 #294
117107 MarcoD
.........
pi_167923365
Ik denk toch dat je aardig je best moet doen om een carbon velg te laten delamineren. Zolang je niet continu aan het slepend remmen ben valt dat denk wel mee toch. Je moet ook remmen voor bochten en onoverzichtelijke punten en niet met 30 gemiddeld naar beneden willen gaan.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_167924298
Hoe zit het dan met dalen met carbon velgen in combinatie met alu velgranden? Zoals met Supra's RC58 bijvoorbeeld?
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:19:14 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167924454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:26 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk toch dat je aardig je best moet doen om een carbon velg te laten delamineren. Zolang je niet continu aan het slepend remmen ben valt dat denk wel mee toch. Je moet ook remmen voor bochten en onoverzichtelijke punten en niet met 30 gemiddeld naar beneden willen gaan.
Met een zware rugzak op en slepende remmen de stavelot af was al voldoende. Maar als je een beetje normaal doet is het allemaal geen probleem.

Maar mocht je tijdens de afdaling je zorgen maken kan je altijd even stoppen :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_167924846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maar mocht je tijdens de afdaling je zorgen maken kan je altijd even stoppen :+
dat doe ik naar boven ook. voorzorg weet je.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:38:24 #298
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167924875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:13 schreef Piranjavisje het volgende:
Hoe zit het dan met dalen met carbon velgen in combinatie met alu velgranden? Zoals met Supra's RC58 bijvoorbeeld?
dat lijken me van die zwabberhoepsels supra
pi_167924904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

dat lijken me van die zwabberhoepsels supra
Die van gripper rollen prima

Oh nee ik bedoel ratelen.
pi_167925999
Die van mij rollen ook prima, maken alleen soms wat lawaai. Gr. KB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')