Als je er om moet vragen kan je het denk ik beter met alu gaan.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Hoe dik ben je?quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben hier ook bezig met de fietsplanning voor de zomervakantie. Nu is de planning een camping net onder Genève. Dus niet direct de grote alpencols maar wel wat mooie rondjes te maken. Wil ook wel een keer met de auto stuk rijden om dan een toch te maken. Een keer een stukje richting Zwitserland voor de jouw plane. En ook een keer naar beneden voor nog 1 of 2 bekende Alpen cols. Maar iemand een goede tip dat ik een mooi rondje kan maken van een km of 100 max met 1 of 2 mooie cols. Wat niet op 2 uur rijden van Genève ligt zoals alpe d'huez. Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.
En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Wat voor wielen en wat voor blokjes heb je? Als je goedkope chinawielen hebt en de goedkoopste remblokken zou ik het liever niet doen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben hier ook bezig met de fietsplanning voor de zomervakantie. Nu is de planning een camping net onder Genève. Dus niet direct de grote alpencols maar wel wat mooie rondjes te maken. Wil ook wel een keer met de auto stuk rijden om dan een toch te maken. Een keer een stukje richting Zwitserland voor de jouw plane. En ook een keer naar beneden voor nog 1 of 2 bekende Alpen cols. Maar iemand een goede tip dat ik een mooi rondje kan maken van een km of 100 max met 1 of 2 mooie cols. Wat niet op 2 uur rijden van Genève ligt zoals alpe d'huez. Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.
En nog een ander vraagje. Dit wordt mijn eerste x fietsen in de alpen. En ik heb carbon wielen met carbon remblokjes. Nu lees ik dat dit best warm kan worden in een afdaling. Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
Ietswat kort door de bocht niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 00:06 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als je er om moet vragen kan je het denk ik beter met alu gaan.
Ook al een keer een vent in een scootmobiel "geholpen" (er was niets aan de hand). Bleek dat hij eerder wel eens een uur in de berm had gelegen want niemand had hem gezienquote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:01 schreef Tommeke het volgende:
Klasse Vinnie
Ik heb ooit eens iemand in een rolstoel een lift gegeven op die manier haha
Over wielen in de bergen; ik zou altijd voor alu gaan, ook al kan ik wel een beetje dalen. Puur een gevoelskwestie.
Het was niet warm nee. Ik heb geen zonsopgang gezien helaas. Het is wel schitterend weer!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:06 schreef Gripper het volgende:
Godver de godver wat koud. Eerste keer woon-werk weer dit jaar, kies ik meteen de koudste ochtend. Tenen lagen als diepvries erwten in mn schoenen, -8 was t.
Wel een hele mooie zonsopgang
Morzine ook dicht bij, ook mooi cols in de buurtquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik zat te denken aan een mooie beklimming rond Alberville. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van mijn camping.
Misschien niet onverstandig om voor aluminium te gaan.quote:Is het verstandig om even wat andere wielen en remblokjes te regelen? Of valt dat reuze mee en moet dat wel lukken?
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 07:49 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens gister weer even het imago van ons renners opgepoetst. Vlakbij het pontje kwam ik een man tegen die druk steppende het pont probeerde te halen. Wat hem niet zou gaan lukken. Dus die heb ik maar even op sleeptouw genomen.
Alle tientallen andere mensen scheuren er zo langs
Met een zware rugzak op en slepende remmen de stavelot af was al voldoende. Maar als je een beetje normaal doet is het allemaal geen probleem.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:26 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk toch dat je aardig je best moet doen om een carbon velg te laten delamineren. Zolang je niet continu aan het slepend remmen ben valt dat denk wel mee toch. Je moet ook remmen voor bochten en onoverzichtelijke punten en niet met 30 gemiddeld naar beneden willen gaan.
dat doe ik naar boven ook. voorzorg weet je.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar mocht je tijdens de afdaling je zorgen maken kan je altijd even stoppen
dat lijken me van die zwabberhoepsels supraquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:13 schreef Piranjavisje het volgende:
Hoe zit het dan met dalen met carbon velgen in combinatie met alu velgranden? Zoals met Supra's RC58 bijvoorbeeld?
Die van gripper rollen primaquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
dat lijken me van die zwabberhoepsels supra
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |