Dat je collega's ook twee wijken lopen is hun eigen keuze. Zolang jij aan het einde van het tijdvak aan je contracturen zit mag jij lachend elke extra wijk gewoon weigeren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Zoals het er nu voor staat, gaan ze niets doen met mijn bezwaar. Anderen doen ook 2 wijken, is het argument. Ja, op deze manier werk ik zometeen elke zaterdag tot 18.00 of later heb nu aangegeven dat ik best 2 wijken wil doen, maar niet 2 grote. Maar ik vrees het ergste.
Er zijn ook collega's die gewoon echt keihard weigeren om nog 2 wijken te doen op een piekdag, en iig 1 daar van heeft een contract dat net zo groot is als het mijne. Waarom zou ik het dan wel moeten doen?
Wauw, dat is heel anders dan hier. Volumes waren vergelijkbaar met een 'gewone' dinsdag. In Heerenveen ook een normale hoeveelheid rode bakken per wijk. (Voor een piekdag dan)quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:29 schreef gelestipjes het volgende:
qua gewone post was het niet zoveel, alleen wel een akelige mailing met van die flinterdunne briefjes die allemaal aan elkaar plakken, dat kostte aardig wat tijd dus alsnog vrij laat klaar.
Wel aardig wat machinepost vandaag, 4 of 5 rode bakken per wijk gemiddeld
Dat had ik bij de vorige thread. Die was al een paar dagen bezig, terwijl ik mij afvroeg waarom er niemand meer iets schreef.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:05 schreef diesnelle het volgende:
O sorry, ik had niet door dat we het vorige topic al vol geluld hadden!
Ik had misschien een nieuwe moeten openen, maar jij hebt me gered Word hier toch binnenkort uitgeflikkerdquote:Op vrijdag 23 december 2016 19:35 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Dat had ik bij de vorige thread. Die was al een paar dagen bezig, terwijl ik mij afvroeg waarom er niemand meer iets schreef.
Had ik ook, maar bij mij klopt het. Ondanks dat viel het salaris niet tegen, maar dat was inclusief vakantiegeld.quote:Op vrijdag 23 december 2016 23:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Via het loonstrookje kwam ik er achter dat ik in november blijkbaar 0,0 extra uren heb gemaakt
Dan had je pech, hier aan de andere kant van de stad was de post vroeg (TC belde dat-ie er al was). Daardoor net voor 't donker klaar.quote:Op zondag 25 december 2016 08:19 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier was de post er ook pas tegen half twee. Ik had gelukkig maar een loop van drie uur. Maar mijn vaste loop is normaliter vijf uur op zaterdag met drie hah die we hadden. Was blij dat ik die niet had. Dan was ik pas tegen half zeven klaar geweest.
Half 12 alquote:Op zondag 25 december 2016 11:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Hoe laat was het er bij jullie dan @Diesnelle?
Ja, nog even.quote:Op zondag 25 december 2016 20:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Zit jij ook in Arnhem @Diesnelle?
Arnhem represent joquote:Op zondag 25 december 2016 20:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Zit jij ook in Arnhem @Diesnelle?
Nou hier was het toch wel een piekdag, zij het een rustige. Ik had bijna hah loodzware Peter Hahn boeken en soortgelijke catalogi.quote:Op dinsdag 27 december 2016 09:58 schreef Calvados het volgende:
Daldag post vandaag. 9:20 klaar op VBL,
Wij moesten het hier vandaag gelijk weg brengen gelukkig was het al op loopvolgorde in tassen gestopt, ik had 4 oranje tassen bij elkaar.quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:00 schreef V__L_N het volgende:
Werd ik vanmorgen gebeld. Er stond een halve rolcontainer met postcodeloterij pakketjes voor me klaar. Mag er gelukkig de hele week overdoen hebben ze bedacht.
4x oranje is iets minder dan dat wij hier hebben. Heb er vandaag 3 mee genomen, die andere neem ik woensdag en donderdag mee.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:05 schreef the_X het volgende:
[..]
Wij moesten het hier vandaag gelijk weg brengen gelukkig was het al op loopvolgorde in tassen gestopt, ik had 4 oranje tassen bij elkaar.
Het is een loterij. Als er een prijs in jouw wijk valt dan is dat een kwestie van toeval (een gelukiig toeval voor de bewoners, en blijkbaar een ongelukkig toeval voor jou), maar niet een kwestie van "ze" die iets hebben "bedacht".quote:Op dinsdag 27 december 2016 12:00 schreef V__L_N het volgende:
Werd ik vanmorgen gebeld. Er stond een halve rolcontainer met postcodeloterij pakketjes voor me klaar. Mag er gelukkig de hele week overdoen hebben ze bedacht.
Dat de prijs is gevallen hebben "ze" niet bedacht, maar "ze" hebben bedacht dat V__L_N de hele week mag doen over het bezorgen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:15 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is een loterij. Als er een prijs in jouw wijk valt dan is dat een kwestie van toeval (een gelukiig toeval voor de bewoners, en blijkbaar een ongelukkig toeval voor jou), maar niet een kwestie van "ze" die iets hebben "bedacht".
Gelukkig maar; het leek er nochtans even op dat V__L_N deed voorkomen dat er sprake was van een complot. Misschien kan V__L_N duidelijkheid verschaffen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat de prijs is gevallen hebben "ze" niet bedacht, maar "ze" hebben bedacht dat V__L_N de hele week mag doen over het bezorgen.
Wel zo handig ook als je een grote wijk hebt. Hier mocht het dinsdag en woensdag, maar ik heb een deel van een wijk overgenomen omdat dat ook een vrij grote wijk was met erg veel tassen aan pakjes.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat de prijs is gevallen hebben "ze" niet bedacht, maar "ze" hebben bedacht dat V__L_N de hele week mag doen over het bezorgen.
Dit natuurlijk. Leek me toch ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2016 19:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat de prijs is gevallen hebben "ze" niet bedacht, maar "ze" hebben bedacht dat V__L_N de hele week mag doen over het bezorgen.
Misschien nog even bellen (of op BelMij drukken), want als het zo uitkomt (en dat doet het) wordt een mailtje soms niet gelezen... Het is je goed recht om geen twee grote wijken te willen lopen, of het nou oudjaar is of niet. Als je het doet, dan in overleg. "We zorgen dat iedereen op tijd klaar is". Ja ja, voor twaalf uur zeker.quote:Op dinsdag 27 december 2016 21:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Ondertussen is er op mijn mail mbt het bezwaar verder niet meer gereageerd (dat ik dus best 2 wijken wilde doen, maar geen 2 grote), dus nu zit ik een beetje twijfelen. [/i]
volgens mij geef je als je die wijken wel gewoon weg gaat brengen eerder het signaal "ach, ze stribbelt wat tegen maar uiteindelijk brengt ze het toch wel weg" af dan "oh jee, ze was er nu niet zo blij mee dus laten we dat de volgende keer maar goed in de gaten houden"quote:Op woensdag 28 december 2016 11:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha, telefonisch ben ik al helemaal niet zo'n held
Ja het is wel lastig. Ik weet dat ik het recht heb om dit te weigeren, maar is het de moeite waard.. Ik heb natuurlijk ook al een hele tijd wel zulke diensten gelopen. Had ze in mijn bezwaar uitgelegd dat ik bezwaar maakte omdat de post vanaf nu niet meer eerder gebracht kan worden, dus ze weten nu hoe ik daar in sta. Ben nu op zich wel bereid om dit 1 keertje te laten gaan (ook inmiddels een beetje afgekoeld.. lol). Iedereen heeft de afgelopen tijd wat langer door gelopen, ik kan het ook wel opbrengen om dit 1 keertje te doen. Ze zijn nu op de hoogte, dus ik verwacht van ze dat ze er met het maken vd planning nu rekening mee gaan houden... zo niet... dan interesseert het me ook niet meer als er gezeur van komt.
Best kans dat het nu ook wel weer een tijdje goed gaat, heb al eerder op dit punt gestaan en het liep uiteindelijk steeds net goed af
Daar ben ik ook heel lang ingestonken: gewoon nog even doorjengelen, dan zegt mama wel ja.quote:Op woensdag 28 december 2016 11:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij geef je als je die wijken wel gewoon weg gaat brengen eerder het signaal "ach, ze stribbelt wat tegen maar uiteindelijk brengt ze het toch wel weg" af dan "oh jee, ze was er nu niet zo blij mee dus laten we dat de volgende keer maar goed in de gaten houden"
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 28 december 2016 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je in de app ook aangeven dat je een pakketje bij iemand in een andere straat af hebt gegeven? Dit omdat de betreffende straat maar één adres had en er niemand thuis was. De buurman die zijn voordeur in een andere straat heeft was er wel.
Dat zijn nog eens goede voornemens Succes!quote:Op woensdag 28 december 2016 21:10 schreef swimmie86 het volgende:
Het eerste wat ik ga doen volgend jaar, is ander werk zoeken en ik rust niet voordat ik dat vind.
Niet om het werk, maar om het wekelijkse (soms dagelijkse) gezeik van de admi.
Ja, dat is geloof ik iets nieuws. Van mij mogen ze er wel mee ophouden. Voorheen kreeg ik alleen een mailtje als mijn melding was afgehandeld nu krijg ik En een mailtje EN een pushbericht EN een sms EN een vervelend nag-screen. En niet alleen wanneer het bericht is afgehandeld, maar bij iedere statuswijziging. De status van uw melding is gewijzigd van ingediend naar in behandeling, de actiehouder van uw melding is gewijzigd van wachtrij naar (naam admiemedewerker), Meldingrecordtype is gewijzigd van Op straat in Op straat - RO, de status van uw melding is gewijzigd van in behandeling in gesloten.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:01 schreef bmp80 het volgende:
Krijgen jullie ook die Mijnwerk pushberichten? Begint opeens mijn telefoon te loeien en nu staat er bij meldingen: je verzoek om extra tijd is goedgekeurd. Even kijken of ik dat geluid kan uitzetten.
Melding: de IT desk heeft uw melding ontvangenquote:Op donderdag 29 december 2016 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ga maar weer eens de IT-desk mailen, want dit is wel erg veel (nutteloze) informatie.
bij ons was het in ieder geval puur toeval. Soms had je dan zelfs de situatie dat je tijdens het voorbereiden controlekaarten in een wijk moest doen voor een wijk die je ook zelf weg moest brengen . Ze hebben gewoon van die periodes dat ze die dingen weer meer gebruiken en dan doen ze ze gewoon random bij wat wijken.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Weet iemand hier trouwens of die kwaliteitscontrolekaarten willekeurig gedaan worden? Heb ze er deze maand zeker al 4x ergens tussen gehad. Bij 4 verschillende lopen dus.. toeval of twijfelen ze aan mij. Had ze er dinsdag bij zitten en die heb ik woensdag teruggestuurd, dus die hebben ze niet de dag erna binnen gekregen. De enveloppen om ze terug te sturen liggen op het depot, daar ga ik niet voor terug fietsen. Vraag me af of ze er opzettelijk vandaag weer bij mijn loop (andere wijk) kaarten er tussen hebben gestopt omdat ze die van dinsdag dus nog niet retour hadden
Of dat het dus gewoon toeval is dat ik ze steeds krijg..
Zo kennen we PostNL. Gaan ze eerst nieuwe tijden invoeren vanwege de volumedaling. Die tijden gaan ze testen in het begin van het nieuwe jaar (lekker rustig, wel zo makkelijk..). Maar je kan je tijd corrigeren met de min en de plus knop. Als je dus gaat minnen dan zit je de rest van het jaar met een totaal onwerkbare tijdquote:Op donderdag 29 december 2016 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel alweer het verzoek om nu ook minder tijd door te geven, omdat het nu weer rustiger wordt.
Ahja de nieuwe tijden. Zal mij benieuwen, wordt toch op 1 wijk na allemaal door mijn collega's beoordeeld. Heb op 1 wijk inspraak gehad, vraag me af of ik die terug krijg zometeen. Daar liep ik regelmatig, maar daar loopt nu een decemberkracht. Weet niet of die eventueel kan of mag blijven.quote:Op donderdag 29 december 2016 18:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zo kennen we PostNL. Gaan ze eerst nieuwe tijden invoeren vanwege de volumedaling. Die tijden gaan ze testen in het begin van het nieuwe jaar (lekker rustig, wel zo makkelijk..). Maar je kan je tijd corrigeren met de min en de plus knop. Als je dus gaat minnen dan zit je de rest van het jaar met een totaal onwerkbare tijd
En dan kijk je op mijnwerk (op de pc) en dan staat er ineens dat je het rooster al hebt bevestigd.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:59 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Dat rooster komt ook steeds later... volgens mij is ie hier deze maand nog geen enkele keer op tijd gepubliceerd.
Gewoon bij de retailer in de binnenbus gooien als je daar je pakjes afgeeft inderdaad.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie nu idd ook dat bericht over de brievenbussen, dat je de herstelpost zaterdag na je dienst op het depot moet leggen. En dan dinsdag weer mee nemen en alsnog in de bus gooien. Hopelijk ben ik nog op tijd klaar om het bij de AH in de bus te gooien (die staat binnen), dat is een stuk dichter bij het einde vd wijk dan het depot.
Hier gaat een collega van 2 wijken naar 1, zodat hij eerder thuis is. Dat een andere collega dan van 1 naar 2 wijken gaat is maar een klein detail (3 wijken allemaal ongeveer even lang).quote:Op donderdag 29 december 2016 22:33 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
En dan kijk je op mijnwerk (op de pc) en dan staat er ineens dat je het rooster al hebt bevestigd.
Dat heb ík niet gedaan...
En het was toch altijd het doel om op oudjaarsdag iedereen zo vroeg mogelijk van straat te krijgen? Hier hebben ze zo idioot veel mensen vrij gegeven dat er voor zaterdag nog negen wijken open stonden.
Ik begrijp het wel hoor. Er wordt natuurlijk altijd pas op het allerlaatste moment bekend gemaakt op welke dag oudjaarsdag valt. Daar valt moeilijk omheen te plannen dan.
Bij ons hadden al teruggeschaald naar een normale daldag. Hierdoor de afvoertijden net niet gehaaldquote:Op vrijdag 30 december 2016 08:50 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Net na acht uur al klaar met de voorbereiding . Nu lekker wachten tot ik kan gaan lopen. Gelukkig zijn er morgen extra ritten
Pakjes uit het buitenland kunnen groter zijn, niet specifiek Chinaquote:Op vrijdag 30 december 2016 15:11 schreef V__L_N het volgende:
Sinds wanneer valt Slovenie onder de China pakketjes? Had vandaag een schoenendoos daarvandaan, land is nota bene een lid van de Eu.
27 code? of moet je in die andere ghetto lopen?quote:Op vrijdag 30 december 2016 14:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik hoop morgen vroeg te kunnen met mijn wijk waar jaarlijks de ondergrondse containers de hens in gaan en je moet uitkijken van rondvliegend vuurwerk. Daarna ga ik op mijn gemak verder met een wijkje waar het waarschijnlijk wat rustiger is Maar het gaat voor sommige nog wel een lang dagje worden morgen met een aantal zieken en mensen met verlof.
Nee, andere kant van het water, een wijk waar een gedeelte van de bevolking uit de 27 code naar toe is verkast Hoewel het er minder troep is dan net na de oplevering werd er vorig jaar toch een brievenbusfront van een flat totaal vernietigd.quote:Op vrijdag 30 december 2016 17:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
27 code? of moet je in die andere ghetto lopen?
Die zijn gevlucht voor het vuurwerk?quote:Op vrijdag 30 december 2016 16:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Gelukkig is er in het grootste deel van mijn wijk geen hond te bekennen op zaterdag.
Gefeliciteerd, de aanvoertijden gaan naar achteren.quote:Op vrijdag 30 december 2016 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
De depotritten gaan "geoptimaliseerd" worden. Oh jee.
Morgen dus boodschappentassen met post sjouwenquote:Op vrijdag 30 december 2016 22:29 schreef diesnelle het volgende:
Zo, morgen laatste ronde. Heb mijn postfiets al verkocht
En eindigt de dag op het politiebureau.. want... "wat doe jij daar met die plastic tassen met post??!!??"quote:Op vrijdag 30 december 2016 23:43 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Morgen dus boodschappentassen met post sjouwen
Omdat iedereen er ontzettend enthousiast over was en niet meer zonder wil. Ook is gebleken dat het nauwelijks extra tijd kostte en de postbezorgers het zonder enig probleem mee konden nemen.quote:Op vrijdag 30 december 2016 15:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Kwestie van tijd voordat we er ook permanent binnenlandse pakketten bij krijgen.
Zo zie je maar weer; het is helemaal niet veilig om te fietsenquote:Op zaterdag 31 december 2016 07:25 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
En eindigt de dag op het politiebureau.. want... "wat doe jij daar met die plastic tassen met post??!!??"
(Plagerijtje hoor)
Ik werd vanochtend precies wakker op het moment dat mijn wekker af zou moeten gaan. Dat deed hij alleen niet, mijn telefoon had 31 december overgeslagen en was doorgeschoten naar 1 januariquote:Op zaterdag 31 december 2016 07:06 schreef dud0r het volgende:
Laatste dag van het jaar begint goed. Telefoon niet goed in de oplader gezeten, daardoor leeg, waardoor de wekker niet af ging, wakker worden op het moment dat ik op werk moet zijn. Oeps.
Ach ja weinig post vandaag, iedereen succes met het laatste dagje van het jaar en geniet van het weekend straks
Tele2 als provider?quote:Op zaterdag 31 december 2016 12:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik werd vanochtend precies wakker op het moment dat mijn wekker af zou moeten gaan. Dat deed hij alleen niet, mijn telefoon had 31 december overgeslagen en was doorgeschoten naar 1 januari
Rustig dagje daarna. Eigen kast om 8.00 al af. Daarna even gevost om de tijd te doden en daarna het pand verlaten precies op het moment dat er oliebollen binnenkwamen.
Fijne jaarwisseling iedereen!
Vooral zwaar met de dikke H&M. Zelf ben ik vrij en meestal zijn er veel te veel mensen vrij als die zooi langs komt in de voorbereidingquote:Op zaterdag 31 december 2016 14:52 schreef V__L_N het volgende:
Kwam mijn tc ineens om kwart over 11 al aanrijden met post. Heerlijk vroeg begonnen en klaar dus. Ook nog lekker rolletje bedank pepermunt ontvangen.
Dinsdag wordt het druk schijnt, Naja, hoop niet al te want heb niet meer dan 10 minuten uitloop gepland ivm afspraak.
Ik hoorde het op de radio. Gekke Tele2 servers.quote:Op zaterdag 31 december 2016 14:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Jup. Kwam er net achter dat het dus niet aan mijn telefoon lag
Dat had ik vanochtend ookquote:Op zaterdag 31 december 2016 12:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik werd vanochtend precies wakker op het moment dat mijn wekker af zou moeten gaan.
Tele 2quote:Dat deed hij alleen niet, mijn telefoon had 31 december overgeslagen en was doorgeschoten naar 1 januari
Zo vroeg was ik niet helaas. HAH zat zo slecht in de tassen dat ik dat eerst voor mijn wijken maar eens gefatsoeneerd heb. Daarna snel mijn wijkjes gezet, maar mijn loopwijken waren nog niet klaar. Dat team was ook nog eens net om pauze, dus toen zelf maar even aan de slag gegaan. Was niet iedereen even blij mee geloof ikquote:Rustig dagje daarna. Eigen kast om 8.00 al af. Daarna even gevost om de tijd te doden en daarna het pand verlaten precies op het moment dat er oliebollen binnenkwamen.
Alleen last in de zin van "Kut, ze zijn daar aan het afsteken maar ik moet daar ook zijn. ".quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Nog mensen last gehad van vuurwerk onderweg?
Ikzelf had er iig nauwelijks last van.
Kon vrij vroeg beginnen met lopen dus geen last gelukkig. Kwam alleen een jongen langs die vroeg of hij even moest helpen met het wegwerken van de post doormiddel van de lawinepijl die hij in zijn hand hadquote:Op zaterdag 31 december 2016 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Nog mensen last gehad van vuurwerk onderweg?
Ikzelf had er iig nauwelijks last van.
Ditquote:Op zaterdag 31 december 2016 17:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Alleen last in de zin van "Kut, ze zijn daar aan het afsteken maar ik moet daar ook zijn. ".
Er is niks expres of perongeluk naar me gegooid.
Succes met je sollicitatie, spannend!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:59 schreef swimmie86 het volgende:
Het is dat ik nog ff op het rooster kijk, is het totaal veranderd. Van net aan 8 uur naar 13 uur. Zonder iets te zeggen/vragen.
Gelukkig heb ik vrijdag (waar gelukkig niks veranderd is) een sollicitatiegesprek waar ik veel kans maak.
En er ligt sneeuw, joepie.
Kun je niet een collega bellen en vragen of die naar de admi wil bellen?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:51 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Succes met je sollicitatie, spannend!
Ik probeerde zojuist mijn tassen/hesje in te leveren op het depot, maar had de hele garagedeur (los) in mijn hand. Kon de admi niet bellen, omdat ik uit dienst ben, TC is vrij deze week.... Thuis nog een paar pogingen gedaan met mijn registernummer, nou toedeliedokie hoor, uiteindelijk maar een mail gestuurd. Zal eind van de week wel gelezen worden....
Leuk bandje is dat toch. We kennen je niet, dus nemen we ook niet op. Daar komt het op neer Ik als zaw kon ze ook niet bellen. Na diverse voicemails, waar ik via TC op moest reageren , kwamen ze erachter dat ze mij ook een ander nummer konden gevenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:51 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Succes met je sollicitatie, spannend!
Ik probeerde zojuist mijn tassen/hesje in te leveren op het depot, maar had de hele garagedeur (los) in mijn hand. Kon de admi niet bellen, omdat ik uit dienst ben, TC is vrij deze week.... Thuis nog een paar pogingen gedaan met mijn registernummer, nou toedeliedokie hoor, uiteindelijk maar een mail gestuurd. Zal eind van de week wel gelezen worden....
Dat was ik van plan. Aan de andere kant: iemand van de drie collega's heeft de boel zaterdag zo achtergelaten (de deur hing al los). Als het goed is heeft die het gemeld... zo niet, dan moet PostNL zich maar niet onbereikbaar maken, ik heb mijn best gedaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 09:54 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Kun je niet een collega bellen en vragen of die naar de admi wil bellen?
Wat dacht je van teamleiders? Wij moeten ook een ander nummer bellen dan de postbezorger want onze nummers zijn niet bekend.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 10:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Leuk bandje is dat toch. We kennen je niet, dus nemen we ook niet op. Daar komt het op neer Ik als zaw kon ze ook niet bellen. Na diverse voicemails, waar ik via TC op moest reageren , kwamen ze erachter dat ze mij ook een ander nummer konden geven
Wilt u een spoedeisende calamiteit melden, toets 9....quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat dacht je van teamleiders? Wij moeten ook een ander nummer bellen dan de postbezorger want onze nummers zijn niet bekend.
En we krijgen geeneens voorrang. Ook zo'n onzin, admi bellen voor vertraging of omdat er wat gewijzigd moet worden en dan een half uur in de wacht staan.
De post barst van de bedrijven, daarom ben je ook echt het haasje als je in NOR komt te staan,quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:00 schreef the_X het volgende:
http://m.telegraaf.nl/dft(...)t-topman-aan-de-kant
Ik wist niet dat PostNL voor 50% eigenaar van Bruna is, weer wat geleerd!
quote:Zelf doen vanaf woensdag 4 januari 16:00 uur tot zondag 8 januari 22:00 uur niet beschikbaar.
gewerkte tijd is betaalde tijd toch?quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:06 schreef V__L_N het volgende:
Welke gek op kantoor heeft er bedacht dat je voor elk poststuk terug moet gaan lopen zelfs al zit het aan de andere kant van je wijk??? Realiteit schiet weer ernstig tekort.
Bekijk het eens door de ogen van de klant.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Ik heb wel graag mijn post op tijd(/zo snel mogelijk), dus ja, ik kan me wel voorstellen dat je dan 'gewoon' omloopt ja. Gelukkig zeggen we dan 'gewerkte tijd is betaalde tijd', per usual.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.quote:Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 16:06 schreef blijevis het volgende:
[..]
Bekijk het eens door de ogen van de klant.
De afzender van zo'n poststuk heeft er voor betaald om dat stuk op tijd op de juiste plaats te laten bezorgen. Die afzender verdient waar voor zijn/haar geld; een probleem dat door PostNL is veroorzaakt (bijvoorbeeld een voorbereider die het poststuk in de verkeerde bundel heeft gestoken) dient, vanuit de klant gezien, ook door PostNL te worden opgelost (met, wellicht, als gevolg dat bijvoorbeeld een bezorger een stuk extra moet lopen of fietsen). Jammer voor de medewerker van PostNL die het probleem moet oplossen, maar vanuit de klant gezien dient het postbedrijf deze inspanning wel te doen.
Als zo'n fout incidenteel voorkomt is het ook niet zo erg om af en toe een keer extra te lopen of te fietsen (je kunt de extra tijd gewoon declareren). Als het structureel voorkomt kun je beter, in plaats van op dit forum te klagen, de voorbereiding er op aanspreken dat ze hun werk beter doen.
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)quote:Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.
Mijn stelling was: Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt. Ik zie in bovenstaande opsomming niets staan wat daarmee in tegenspraak is. Ja, er staat inderdaad dat het teruggooien van poststukken in een straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden een overtreding is, maar ik denk niet dat je dat moet interpreteren als dat jij alle foutlopers koste wat het kost hoogstpersoonlijk moet herstellen. In principe kan immers ALLE post bezorgd worden, zolang deze correct geadresseerd is en de ontvanger een goede brievenbus heeft. Dus dan zou je enkel retourzendingen en post voor postbus 99054 in de oranje bus mogen gooien, en de rest nabezorgen, al ligt het adres 20 km verderop. En ik denk toch niet dat het artikel dit beoogt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)
Overtreding
Als jij je niet gedraagt als goed werknemer (als hierboven genoemd), dan is dit voor PostNL een onhoudbare en
onacceptabele situatie. Dit beschouwen wij als een overtreding. Natuurlijk kunnen niet alle voorbeelden van
overtredingen worden genoemd, maar hieronder volgen er wel enkele ter illustratie:
Diefstal van eigendommen van klanten, collega’s en/of PostNL;
Fraude
Moedwillig schaden van de kwaliteit van de dienstverlening, door:
- Niet, niet correct of een dag te laat bezorgen en/of afhalen van (geadresseerde of ongeadresseerde)
poststukken;
- het teruggooien van poststukken in een PostNL straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden;
- verkeerd gesorteerde post of foutlopers niet meenemen;
- niet lichten van bussen;
- niet direct bellen van je leidinggevende als je onverhoopt de post niet kan bezorgen/afhalen;
- niet uitputtend controleren of je tas leeg is aan het einde van je ronde.
...
Nu denk ik dat er wel nuance mogelijk is. Zoals ik eerder al noemde ga ik ook echt niet terug voor een reclamebriefje of iets dergelijks. Maar de verplichting is er wel, dus ook ik ben in overtreding in dat soort situaties.
Al met al: gewoon redelijkerwijs je werk op een goede manier uitvoeren. Ik denk niet dat er een TC is die er een probleem van maakt zolang je nadenkt bij wat je wel/niet doet.
Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Deze week was juist het 13 weeks gemiddelde wel handig geweest om van mijn berg verlof af te komen. Volgende week eens kijken of ze dat kunnen corrigeren.
400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.
Wat nou overtreding gedragslijn. Er is een nieuwe instructie en die wijkt flink af van de oude. Joh, mag ik daar een probleem mee hebben.quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)
Ligt er denk ik of het een fiets of een loopwijk is op papier.....quote:Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:
[..]
400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Ha ha, staat er ook bij waarom?quote:
Uiteraard, dat is de bedoeling. Straks wordt alles machinaal gesorteerd, dat gaat natuurlijk nooit goed genoeg en dat mag de bezorger dan op gaan lossen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Klopt. Maar wel vaag dat dit een beetje ergens achteraf op de website staat, en niet van te voren gecommuniceerd is. De ervaring leert dat achteraf corrigeren nogal wat onnodige tijd en moeite kan kostenquote:Op woensdag 4 januari 2017 22:58 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).
Voortschrijdend inzicht Er waren bezwaren tegen het afboeken van het 13 weeks gemiddelde.quote:Op woensdag 4 januari 2017 23:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ha ha, staat er ook bij waarom?
(Kan er niet meer bij)
Gelukkig voldoet bij ons een Whatsappje met het aantal/wijk, kaarten terugsturen doen wij niet aan..quote:Op donderdag 5 januari 2017 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.
Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven
Tja dat krijg je met veel missers om the herstellen, je mist er wel eens eentjequote:Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef VixenFromHell het volgende:
hoorde van een collega dat er veel missers geweest waren.
Op dinsdag had ik extra tijd nodig, op woensdag zat ik twee minuten boven de looptijd en vandaag heb ik ook extra tijd moeten claimen. Vandaag was dat voornamelijk door een tripje naar de retailer waar ik tien minuten heb moeten wachten.quote:Op donderdag 5 januari 2017 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.
Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee. Daar had ik zelf nooit aan gedacht. Degene die deze instructie heeft verzonnen verdient echt een bonus. Geniaal!quote:Kijk je post goed na voordat je het in de bus deponeert, dit voorkomt bezorging op het verkeerde adres.
tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straatquote:Op donderdag 5 januari 2017 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
Uit een nieuwsbrief over kwaliteit:
[..]
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee. Daar had ik zelf nooit aan gedacht. Degene die deze instructie heeft verzonnen verdient echt een bonus. Geniaal!
Ik ga nu uit het raam springen.
Tenzij je een oogziekte hebt waarbij elke vorm van perifeer gezichtsvermogen ontbreekt is het volgens mij Godsonmogelijk om enkel huisnummers te zien en niet de straatnaam waar ze achter staan, aangezien de afstand tussen de twee zelden meer dan enkele millimeters bedraagt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straat
Sommigen zijn zich na een paar huisnummers niet meer bewust in welke straat ze lopen, lijkt het. Dat soms tot drie keer toe, zoals ik een keer op een envelop zag (toen een collega 'mijn' wijk had gedaan): 'wilt u dit poststuk niet voor de DERDE keer in de verkeerde straat bezorgen?!' Het blijft knap dat het zowel binnen als buiten tot drie keer toe op eenzelfde verkeerde adres belandt.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straat
Waarschijnlijk ging het dan ook om een verkeerd geadresseerd poststuk. De sorteermachine leest immers enkel postcode en huisnummer, dus als deze verkeerd zijn belandt een poststuk al snel in de verkeerde straat.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:39 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Sommigen zijn zich na een paar huisnummers niet meer bewust in welke straat ze lopen, lijkt het. Dat soms tot drie keer toe, zoals ik een keer op een envelop zag (toen een collega 'mijn' wijk had gedaan): 'wilt u dit poststuk niet voor de DERDE keer in de verkeerde straat bezorgen?!' Het blijft knap dat het zowel binnen als buiten tot drie keer toe op eenzelfde verkeerde adres belandt.
volgens mij controleren sommige bezorgers gewoon niet elk poststuk voor ze het in de bus gooien. Over het algemeen is het adres wat erop staat gewoon goed, maar heeft de voorbereider bijvoorbeeld een fout gemaakt, en de laatste controle hoort op straat plaats te vinden, maar sommige bezorgers gooien het dan gewoon blind in de bus, ook al is het dus gewoon de verkeerde straat.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tenzij je een oogziekte hebt waarbij elke vorm van perifeer gezichtsvermogen ontbreekt is het volgens mij Godsonmogelijk om enkel huisnummers te zien en niet de straatnaam waar ze achter staan, aangezien de afstand tussen de twee zelden meer dan enkele millimeters bedraagt.
Mocht dit desondanks verkeerd gaan dan is er natuurlijk al eerder in het traject wat misgegaan: dan heeft de voorbereider de post in het vakje van een verkeerde straat gegooid, of de afzender heeft er een verkeerde postcode op gezet, zodat de HSM het verkeerd sorteert.
Waar het vooral door mis gaat, vermoed ik, is dat mensen het huisnummer op de post niet vergelijken met dat bij de voordeur. Dat kan natuurlijk komen doordat je op een gegeven moment zo routineus door je vaste wijk loopt dat je dit niet elke keer meer checkt, en dan heb je bijv. voor 1 adres geen post, en dan loop je op de automatische piloot door, en krijgen mensen de post van de buren. Daarom hebben die Rotterdamse controlekaartjes geen nut, want die ondervangen dit niet.
Daar komt bij dat veel mensen die verkeerd bezorgd op zo'n poststuk zetten, eigenlijk verkeerd geadresseerd bedoelen. Daarnaast kom ik regelmatig huizen tegen waar geen of door klimop overwoekerde huisnummers op staan, of portiekflats waar het zo donker is dat je de nummers op de post en de bussen nauwelijks nog kunt lezen.
De snelweg probeerde je op die manier te vertellen dat je weer terug naar huis had moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 08:39 schreef dud0r het volgende:
Succes vandaag met de gladheid! Wees voorzichtig.
Ik stond vanochtend al achterstevoren op de oprit naar de snelweg
Veilig op werk aangekomen. Trapte vanuit reflex op m'n rem toen ik begon te glijden. Dat werkt natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De snelweg probeerde je op die manier te vertellen dat je weer terug naar huis had moeten gaan.
Veilig aangekomen (thuis of op het werk)?
Heb ik ook wel eens als ik uit de kroeg komquote:Op zaterdag 7 januari 2017 08:39 schreef dud0r het volgende:
Succes vandaag met de gladheid! Wees voorzichtig.
Ik stond vanochtend al achterstevoren op de oprit naar de snelweg
PostNL: doe voorzichtig en begin eventueel later...quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:25 schreef swimmie86 het volgende:
NOS: Dringend advies: ga niet de weg op
Ik blijf wel op de stoep, daar is niet glad.
ik wil niet
vorig jaar, toen je op veel plaatsen gewoon op de weg kon schaatsen, was er volgens mij op heel veel plekken geen postbezorging.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat hebben ze hier voor zover ik weet nog nooit gedaan in die bijna 9 jaar dat ik hier nu werk.
het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoordquote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik krijg net sms dat alle post afgevoerd is. Dan gaan we zo maar beginnen.. Niet dat ik er veel zin in heb, maar we gaan hier duidelijk wel gewoon door
Ja, ik vond het hier op zich nog mee vallen (wel erger mee gemaakt), maar het is hier wel een code oranje regio.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoord
Ja hoor, begin later, hier zag je het bijna met de minuut gladder worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:29 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
PostNL: doe voorzichtig en begin eventueel later...
Ja amahoela dat voorzichtig had ik ook al bedacht, maar later beginnen past niet eens in mijn 5 uur klaar schema....
Ondertussen zie ik fietsers hier lopend voorbij glibberen.
Hier code oranje de rest van de dag en morgen wellicht ook nog.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoord
klopt. Toen is er tot tweemaal toe een halve week niet bezorgdquote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
vorig jaar, toen je op veel plaatsen gewoon op de weg kon schaatsen, was er volgens mij op heel veel plekken geen postbezorging.
Beterschapquote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:00 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hier code oranje de rest van de dag en morgen wellicht ook nog.
Had het wel heel fijn gevonden om de maandag als keuze te hebben. Had me in ieder geval een blauwe en dikke knie en een blauwe heup bespaard.
Maar de post EN hah ligt er weer overal in.
Ja, niet allemaal dus.. ze zijn wel weer goed op de hoogte.twitter:PostNL twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 16:42:01 @Jannemiekedb Hi Jannemieke. Onze bezorgers zijn vandaag gewoon door weer en wind op pad gegaan. ;-) reageer retweet
en als je gewoon op de vakantiekaart op de site kijkt dan? want bij mij zit het er op de site wel bij, maar in de app niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:17 schreef Hondsdraf het volgende:
Het was wel glibberen hier en daar, maar zonder kleerscheuren thuis gekomen.
Vraagje! Hoe zit het nu eigenlijk met vakantiedagen? Krijg je die sowieso aan het begin van het jaar? Anders snap ik de verlof-app niet, blijft al tijden op -0,46 staan...
Hier blijkbaar ook niet. Ik mis de AH-folder.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:Ja, niet allemaal dus.. ze zijn wel weer goed op de hoogte.twitter:PostNL twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 16:42:01 @Jannemiekedb Hi Jannemieke. Onze bezorgers zijn vandaag gewoon door weer en wind op pad gegaan. ;-) reageer retweet
Ze moeten GPS er gewoon uit slopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het redelijk te doen met de gladheid. Ik heb wat langzamer dan anders gelopen.
Ik heb in elk geval geen enkel bericht voorbij zien komen over werken in deze omstandigheden. Zelfs geen "doe voorzichtig".
En uit die app release notes: "Een afgehandelde speciaal product taak".
Is dat een technische term? Ik noem het gewoon een scanpakje.
Verder ben ik benieuwd hoeveel sneller die app nu weer werkt.
Ik heb de GPS sowieso altijd uit staan.quote:Op zondag 8 januari 2017 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten GPS er gewoon uit slopen.
Bij mij duurt het altijd te lang dat de GPS-positie bepaald wordt
Volgens mij horen bedrijven officieel wel reclame te krijgen.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
Aja, op de site staan mijn verlofuren wel. Die stomme app werkt gewoon niet mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en als je gewoon op de vakantiekaart op de site kijkt dan? want bij mij zit het er op de site wel bij, maar in de app niet.
Kan ook komen doordat zelf doen een paar dagen niet beschikbaar wasquote:Op zondag 8 januari 2017 16:31 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Aja, op de site staan mijn verlofuren wel. Die stomme app werkt gewoon niet mee.
alles zonder sticker hoort gewoon folders te krijgen, ook bedrijven. Alleen doen de meeste collega's dat niet, ik zelf ook meestal niet, zeker niet als ik geen post voor het bedrijf heb, maar de juiste werkwijze is dus: geen sticker is wel folders.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
De werkwijze was tot een paar jaar terug om bedrijven over te slaan. Nu moeten ze ook een sticker plakken. Maar de meeste bedrijven zitten niet op reclamefolders te wachten.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
HAH moet ook bij bedrijven worden bezorgd. Vroeger werd het onderscheid gemaakt tussen particulier hah en 100% hah, en hoefde alleen de laatste bij bedrijven bezorgd te worden. Ik kan me herinneren dat je toentertijd de AH-folder NIET bij bedrijven moest bezorgen, maar de Gamma- en Karweifolder wel.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
Alleen als ze een brievenbus hebben toch?quote:Op zondag 8 januari 2017 15:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, officieel moet dat volgens mij wel idd. Ook bij winkelcentra bijv... Maar mijn collega's en ik doen het niet
Een regel waar ongeschreven het meest van afgeweken wordt Het maakt PostNL niet uit of iemand er iets aan heeft, zo ook bij leegstaande huizen. Als de klant maar betaalt.quote:Op maandag 9 januari 2017 06:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Prima!. Bedankt voor jullie antwoord. Dan zal ik dat in het vervolg doen.
Het is ook maar een kleine moeite. Ik moet er toch zijn meestal.
Bedankt nogmaals!
Stuur je dan ook altijd al hun post retour?quote:Op maandag 9 januari 2017 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen als ze een brievenbus hebben toch?
En dat is lang niet altijd
Vind hah op een industrieterrein bezorgen eigenlijk ook de grootste onzin, maar ik doe het toch gewoon bij degenen die geen sticker op de brievenbus hebben.quote:Op zondag 8 januari 2017 21:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik meen tijdens die opleiding via de pc gezien te hebben (is al paar jaar geleden) dat bedrijven geen hah hoefden te krijgen en wat moeten ze ermee? De meeste zullen de spullen wel bij de Makro en Sligro halen ipv Appie. Maar de regels kunnen natuurlijk veranderd zijn.
Ik weet dat er een collega is die hah in de brievenbussen van winkels deed. Al die hah werd meteen door de winkeliers in de container gesmeten.
Die bedrijven waar ik bezorg staan op een industrieterrein en ze zijn allemaal op zaterdag gesloten. Ik kan het dus ook niet vragen. Ze hebben geen stickers op de brievenbussen.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze op een bonuskrantje of iets anders zitten te wachten. Maar je weet nooit.
Het is een kleine moeite om er een in de bussen te doen, want ik heb sowieso post voor hen. Ik moet er dus toch zijn. En ik heb altijd wat hah over. Dus genoeg voor die 16 bedrijven.
Maar als de regel zegt dat het niet moet, dan doe ik het niet.
Ik heb nog nooit voor een dichte winkel gestaan, behalve bij invallen wel eens bij failliete zaken.quote:Op maandag 9 januari 2017 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stuur je dan ook altijd al hun post retour?
Maar als je de post kan bezorgen, dan kan je toch ook de hah bezorgen?quote:Op maandag 9 januari 2017 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit voor een dichte winkel gestaan, behalve bij invallen wel eens bij failliete zaken.
Bij bedrijven is er normaal gesproken wel een brievenbus, ken alleen een showroom hier waar dat niet is.
Die winkeliers zijn daar toch niet in geinteresseerd?quote:Op maandag 9 januari 2017 13:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als je de post kan bezorgen, dan kan je toch ook de hah bezorgen?
heel veel particulieren zijn er ook niet in geinteresseerd, dus dat maakt niet uit, als ze geen folders willen moeten ze, als ze geen bus hebben, maar zo'n sticker op de deur plakken of zo.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winkeliers zijn daar toch niet in geinteresseerd?
In het theoretische geval dat ze dan niet zouden weigeren/zeggen 'ik hoef geen reclame'/etc. zou je het dan moeten afleveren(?). Waarschijnlijk is het mij dan op deze manier uitgelegd om dat soort ongein te voorkomen.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
heel veel particulieren zijn er ook niet in geinteresseerd, dus dat maakt niet uit, als ze geen folders willen moeten ze, als ze geen bus hebben, maar zo'n sticker op de deur plakken of zo.
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).quote:Op maandag 9 januari 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winkeliers zijn daar toch niet in geïnteresseerd?
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).
Ja dit. Zoals ik al zei vind ik het persoonlijk ook de grootste onzin om folders bij bedrijven te bezorgen. Maar het is nou eenmaal niet aan mij om te bepalen waar de klant behoefte aan heeft dus bezorg ik het gewoon. Ik doe gewoon m'n werk.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).
Maar dat weerspreek ik ook niet. Elke klant mag altijd alles weigeren, zowel geadresseerde post als reclame. Maar waar het mij om gaat is dat jij op voorhand aangeeft geen hah te bezorgen bij winkeliers omdat deze daar toch niet in geïnteresseerd zijn. Maar tenzij een winkelier dit expliciet bij jou heeft aangegeven is het slechts een aanname van jouw kant. En je mag niet op voorhand bij een adres geen post of hah bezorgen enkel omdat jij DENKT dat de ontvanger er toch geen interesse in heeft.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.
Zolang je dat niet weet maakt het niet uit, maar als er dus geen brievenbus is moet je het altijd direct aan de klant afleveren.
Eventuele consequenties van belangrijke post niet aannemen is dan vanzelfsprekend ook voor hun.
Is dat (tegenwoordig) zo ja? Toen ik nog postbode speelde betekende 'geen bus', 'geen post'. Winkels liep ik dan wel meestal naar binnen om het op de toonbank of om het hoekje van de deur te gooien.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.
Zolang je dat niet weet maakt het niet uit, maar als er dus geen brievenbus is moet je het altijd direct aan de klant afleveren.
Eventuele consequenties van belangrijke post niet aannemen is dan vanzelfsprekend ook voor hun.
Heel, heel lang geleden toen ik op de middelbare school zat kreeg een klasgenoot van me eens rond de 5000 gulden smartegeld omdat hij van zijn brommer gereden was en daar een litteken van 7 centimeter op zijn been aan over gehouden had. Hij was er dolblij mee: "5 ruggen en er stoer uitzien op het zwembad!".quote:Op maandag 9 januari 2017 14:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het goed is kan ik binnenkort een vergoeding verwachten ivm die hondenbeet, nog wel een stukje meer ook dan alleen voor de kosten vd prik. Ook omdat ik nog een litteken heb en voor de schrik . Maar dat is dan iig ook afgehandeld
volgens mij is dat ook nog steeds wel zo, geen bus is geen post, alleen bij winkels wordt een uitzondering gemaakt over het algemeen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Is dat (tegenwoordig) zo ja? Toen ik nog postbode speelde betekende 'geen bus', 'geen post'. Winkels liep ik dan wel meestal naar binnen om het op de toonbank of om het hoekje van de deur te gooien.
Moet je toch eens vragen of ze een brievenbus plaatsen voor als ze gesloten zijn. Zo niet, dan moet de post retour als ze dicht zijn, want je kunt het niet bezorgen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
geen brievenbus + dicht is gewoon retour hier ja. Ik sticker toch al zeker 10 poststukken per loop, dus die kan er nog wel bij hoor.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.
Toen wij niet meer 'lokaal' zaten met ons postkantoor was de standaard oplossing daarvoor de post bewaren en als ze terug waren rekening sturen voor bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
De concurrent gaf tenminste nog deze tip:quote:Op zaterdag 7 januari 2017 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het redelijk te doen met de gladheid. Ik heb wat langzamer dan anders gelopen.
Ik heb in elk geval geen enkel bericht voorbij zien komen over werken in deze omstandigheden. Zelfs geen "doe voorzichtig".
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
De vakantiekracht had alles steeds hersteld naar hetzelfde adres, dus toen ik daar kwam had ik een redelijke stapel toen waren ze gelukkig wel net weer open. Op de stickers stond ook steeds wel iets over dat ze gesloten waren en geen bus hadden, dus hopelijk is de hint over gekomen
Of anders maar geen post, of later. (Zal ze ook een worst zijn, als ze een tijd gesloten zijn.) Maar... wat schetste mijn verbazing toen PostNL vorige zomer ineens vond dat wij gratis bewaarservice moesten gaan verlenen. PostNL kennende hebben ze daar vast reclame bijgestopt voor de betaalde bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
weer bijzondere reactie's eronderquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
Zaterdag stond er een scanpakje in mijn takenlijst die niet in mijn tas zat. Ik heb dus de status aangepast naar "niet in mijn tas". Volgens track & trace was het pakketje zaterdag afgeleverd.
Vandaag stond hetzelfde pakketje niet in de takenlijst, maar zat deze wel in mijn tas. Het pakketje is vandaag gescand en bezorgd.
Track & trace beweert echter tot op heden dat het pakketje zaterdag al is afgeleverd.
Rijst bij mij (wederom) de vraag: waarom scannen we dan???
Meer nieuws over pakketjes:
http://www.ad.nl/binnenla(...)-je-gewoon~ac11ab8d/
Ik had afgelopen zaterdag ook zoiets. De pakketchauffeur (die nota bene weet dat ik ook bij PostNL werk) had zaterdag een aangetekend brievenbuspakje voor mij door de bus gegooid, en zelf een krabbel gezet. Ik klaag liever niet over collega's, maar dit is in feite gewoon valsheid in geschrifte. En dat terwijl ik nota bene gewoon thuis was, en hij dus gewoon aan had kunnen bellen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Dat was bij ons ook het argument om ze dus maar gewoon een rekening te sturen. Werd ook wel begrepen over het algemeen.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.
Mwah, over het algemeen zijn mensen (en daarmee dus bedrijven) niet zo professioneel is mijn ervaring . Bij PostNL dacht ik ook regelmatig "Hoe kan het dat dit soort dingen fout gaan in zo'n groot bedrijf wat ook de mond zo vol heeft van kwaliteit?". Teamcoaches en VM's die dingen maar gewoon lieten lopen, falend topmanagement met als dieptepunt het CVL-fiasco in 2012 ergens.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.
Nee dat is NIET conform de afspraken en het lijkt helaas op meer plekken voor te komen dat er gestuurd wordt op vroegtijdig stemmen....quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Schokkend hequote:Op donderdag 12 januari 2017 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dus de oude looptijden waren ook al niet haalbaar?
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Raar toch? Lijkt me dat er best veel vraag naar is.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.
die 3000k moet zeker weer verdiend wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Schokkend he
Ik zou met de nieuwe tijden een gigantisch stuk kwijtraken aan tijd. Bezwaar gemaakt, nu krijg ik op alle piekdagen er een kwartier bij. Ik plus gemiddeld zo tussen de 20 en 40 minuten bij.
Ergens zijn ze in de berekening gewoon vergeten dat ik 60 huizen er bij heb gekregen en er nog 30 in aanbouw zijn.
Ik denk dat ik straks evengoed gewoon op ja druk. Het is het gezeik ook niet waard om het niet te doen. Kan daarna altijd nog bij plussen.
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straatquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.
Ik merk hier nu met name op de dinsdag juist een flinke toename van de hoeveelheid post, regelmatig zijn het donderdagse hoeveelheden. En op de daldagen is het elke keer een soort Sinterklaasfeest met steeds groter wordende pakjes. Niet alleen de bekende dikke Chinezen, maar ook grote pakketten van DHL en Royal Mail tref ik aan in mijn tassen. Met name bij flatwijken ben je veel extra tijd kwijt met aanbellen, wachten tot iemand de deur open doet, wachten op de lift naar de 8e etage (er lijkt een exponentieel verband te bestaan tussen de verdieping waarop mensen wonen het het aantal pakjes dat ze bestellen), naar de 8e etage, heel de galerij aflopen, terug naar de lift (die natuurlijk net weg is), weer wachten, en dan weer met de lift terug naar beneden. Drie van zulke pakjes en je bent gelijk een half uur langer bezig.
hoezo? Als het goed is heb je die tijd gewoon bijgeplust en ben je dus niks tekort gekomen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straat
Big Brother is watching youquote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, de TC kan ook zien welke versie vd app je draait, en wie er dus nog niet geupdate heeft.
Hier een wijk vol van die dingen, daarnaast ook een wijk met vlondertrappen waar de helft van de bewoners de ideale groene buitenbrievenbuis aan de stoep heeft vervangen door een onhandig exemplaar boven aan de trap Maar bij die vlonders let ik al heel goed op. Dat deed ik vandaag niet bij een paar besneeuwde tegels, en daardoor stond ik bijna in een volledige split in de voortuinquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier hagel, ijsregen en onweer.
Bij dezen wil ik tevens de wens uitspreken dat iedereen die van die geinige (not) houten vlondertjes in de voortuin heeft liggen er over uitglijdt en zijn of haar nek breekt.
twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:22 schreef VixenFromHell het volgende:twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat ja.
Ik had ook wel weer een mooie. Handtekening voor ontvangst zending ertussen. Dus gebeld, ja kun je hem naar het servicepunt brengen? Daar was bij de medewerksters wat onduidelijkheid wat er mee moest gebeuren. Begonnen al over overnemen (zo noemen ze het afgeven van die pakjes hier iig), maar was natuurlijk niet de bedoeling dat het afgehaald zou worden. Uiteindelijk na wat aandringen hebben ze hem toch maar aangenomen om bij de rest vd pakketten te leggen die door postnl opgehaald worden. Ze vroegen al of ik hem terug kon brengen naar het sorteercentrum oid
Ik heb wel eens een mail van de gemeente (afdeling gegevensbeheer) naar PostNL onder ogen gehad. Dat ging over huisnummers die "gesplitst" werden. Er kwamen dus huisnummers bij. Het is dus de gemeente die PostNL opdracht geeft om huisnummers toe te voegen. Ik denk daarom dat je kennis het beste kan blijven aandringen bij de gemeente.quote:
Zal wel goed zijn, die opdracht kregen wij in december van hogerhand. En daar betalen mensen dan ruim acht euro voor.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |