abonnement Unibet Coolblue
pi_167545958
Dus ik loop al dagen te googlen maar kan maar geen oplossing vinden..
Als ik cast via chrome webbrowser loopt het beeld vast maar loopt het geluid nog wel door.. heb hem al gereset maar hij blijft het doen.. dus als ik de browser afsluit en dan weer open en opnieuw cast doet ie het weer.. ben ten einde raad word er gek van.. iemand een oplossing? Waar kan het aan liggen? Mijn tv is een smart tv Samsung UE48JU6000 en gebruik een toshiba satellite laptop L870-141 met MN note4 kon die eerst geen contact maken en moest ik een pincode invoeren maar ging ook moeizaam..
pi_167546689
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:56 schreef PinkEsid het volgende:
Dus ik loop al dagen te googlen maar kan maar geen oplossing vinden..
Als ik cast via chrome webbrowser loopt het beeld vast maar loopt het geluid nog wel door.. heb hem al gereset maar hij blijft het doen.. dus als ik de browser afsluit en dan weer open en opnieuw cast doet ie het weer.. ben ten einde raad word er gek van.. iemand een oplossing? Waar kan het aan liggen? Mijn tv is een smart tv Samsung UE48JU6000 en gebruik een toshiba satellite laptop L870-141 met MN note4 kon die eerst geen contact maken en moest ik een pincode invoeren maar ging ook moeizaam..
heb je een build in chromecast in de tv? tv bedraad aangesloten? cast ook is vanaf een bedrade pc.
:]
pi_167571250
Nee gewoon een chromecast bij media markt vandaan.. bedraad als in ethernet ? Nee op WiFi. . Net als mn laptop die op WiFi zit.. heb geen zin in draad..
pi_167571331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 04:46 schreef PinkEsid het volgende:
Nee gewoon een chromecast bij media markt vandaan.. bedraad als in ethernet ? Nee op WiFi. . Net als mn laptop die op WiFi zit.. heb geen zin in draad..
test eens om iets af te spelen met een kabel in je laptop, het klinkt als een wifi probleem

indien mogelijk eventueel het 5ghz netwerk selecteren voor de chromecast en de laptop

hier zorgde dat voor meer stabiliteit
pi_167633472
En hoe selecteer ik dat? Ik weet niet hoe ik bij de instellingen kom van de chromecast.. weet ook niet hoe ik de 5ghz op de laptop moet doen..
pi_167649144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 08:32 schreef PinkEsid het volgende:
En hoe selecteer ik dat? Ik weet niet hoe ik bij de instellingen kom van de chromecast.. weet ook niet hoe ik de 5ghz op de laptop moet doen..
heb je je wifi kastje al uit gedaan en weer aangedaan? Hoe is je wifi bereik?

Je kunt bij de Chromecast instellingne komen op de volgende manier: installeer op je laptop de chromecast plugin -> rechtermuis klik op het chromecast icoon -> cast-apparaten beheren -> klik het tandwieltje van je TV/Chromecast combi.

Probeer hier bijvoorbeeld eens: terugzetten naar fabrieksinstellingen.
pi_168011079
Zal ik straks ff proberen.. ook ff iets om te melden.. als ik een volgend programma aanklik bij rtl dan gaat het geluid opeens robot achtig klinken.. WiFi is prima laptop staat dichtbij de tv..
pi_168011524
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:42 schreef PinkEsid het volgende:
WiFi is prima laptop staat dichtbij de tv..
weet niet precies wat je ermee bedoeld maar de data gaat niet rechtstreeks van de laptop naar de chromecast. en niet elk device heeft een even goed wifi ontvanger/antenne
:]
pi_168013558
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:42 schreef PinkEsid het volgende:
Zal ik straks ff proberen.. ook ff iets om te melden.. als ik een volgend programma aanklik bij rtl dan gaat het geluid opeens robot achtig klinken.. WiFi is prima laptop staat dichtbij de tv..
Zoals WootahH al zegt: hoe is de verbinding met het wifi kastje?
pi_168053576
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:47 schreef oheng het volgende:

[..]

Zoals WootahH al zegt: hoe is de verbinding met het wifi kastje?
Die is prima

Heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen

Maar dat is toch een reset?

Dat heb ik paar weken geleden ook gedaan.. maar dan via het knopje op de chromecast zelf

Lijkt nu ff geholpen te hebben maar ik weet niet voor hoe lang.. hij doet nog wel het robot geluid als ik een nieuwe tv programma aanzet.. dan moet ik de browser helemaal afsluiten en weer openen..
pi_168054431
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:29 schreef PinkEsid het volgende:

[..]

Die is prima

Heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen

Maar dat is toch een reset?

Dat heb ik paar weken geleden ook gedaan.. maar dan via het knopje op de chromecast zelf

Lijkt nu ff geholpen te hebben maar ik weet niet voor hoe lang.. hij doet nog wel het robot geluid als ik een nieuwe tv programma aanzet.. dan moet ik de browser helemaal afsluiten en weer openen..
Het klinkt misschien een beetje gek, maar haal je TV eens een half uur van de stroom?
pi_168089541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 16:11 schreef oheng het volgende:

[..]

Het klinkt misschien een beetje gek, maar haal je TV eens een half uur van de stroom?
En dan?

Na deze 2e reset heb ik nog steeds last van die storingen .. word er gek van elke keer venster sluiten en dan weer helemaal opnieuw openen

Nu heb ik ook last van laggen en slowmotion beelden..
pi_168089852
vertel is bij welke apps het nou wel en niet is. of cast je altijd je browser? en plug (om te testen) die laptop eens met een kabel in de router en zet je wifi uit. doet die dan nog niet goed?
:]
pi_168091232
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:03 schreef PinkEsid het volgende:

[..]

En dan?

Na deze 2e reset heb ik nog steeds last van die storingen .. word er gek van elke keer venster sluiten en dan weer helemaal opnieuw openen

Nu heb ik ook last van laggen en slowmotion beelden..
Dit reset de HDMI poort in de TV, zodat de Chromecast met nieuwe instellingen gedetecteerd wordt.
pi_168095924
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:10 schreef wootahH het volgende:
vertel is bij welke apps het nou wel en niet is. of cast je altijd je browser? en plug (om te testen) die laptop eens met een kabel in de router en zet je wifi uit. doet die dan nog niet goed?
Ja ik cast alleen mn browser want heb YouTube en Netflix op mn smart tv als apps ik moet even die kabel zoeken je hoort het als ik het heb gevonden en getest.. ik kijk op mn browser altijd rtl gemist of vooruit en ook sbs gemist of npo gemist van dat soort dingen .. overbelast ik dat ding ofzo dat ie het niet trekt zoveel gebruikt te worden?
pi_168095943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 22:40 schreef oheng het volgende:

[..]

Dit reset de HDMI poort in de TV, zodat de Chromecast met nieuwe instellingen gedetecteerd wordt.
Oké zal hem morgen ff half uur ongeveer ervan af halen. . Alleen de tv of ook de modem.. heb stekkerdoos waar alles op aan is gesloten.. heb wellis de stekkerdoos ervan af gehaald om mn tv kastje te resetten maar dat was maar voor 1 seconden..
pi_168096483
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 04:34 schreef PinkEsid het volgende:

[..]

Oké zal hem morgen ff half uur ongeveer ervan af halen. . Alleen de tv of ook de modem.. heb stekkerdoos waar alles op aan is gesloten.. heb wellis de stekkerdoos ervan af gehaald om mn tv kastje te resetten maar dat was maar voor 1 seconden..
Alleen de TV.
pi_168560272
Heb de tv nog niet vant stroom gehaald. . Heb nu de kabel gevonden en ga hem ff een dag of 2 uittesten..
pi_168756318
Met kabel doet ie het veel beter .. maar ligt het dan aan de wifi? Ik vind het irritant om met kabel te zitten de hele tijd..
pi_168756388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:36 schreef PinkEsid het volgende:
Met kabel doet ie het veel beter .. maar ligt het dan aan de wifi? Ik vind het irritant om met kabel te zitten de hele tijd..
Ja dat is goed mogelijk, je zou eens kunnen kijken met wifi-analyzer op je smartphone (weet niet of die er al is voor iphone) hoeveel wifi netwerken er in de buurt zijn en of het verstandig is om je eigen wifi op een ander kanaal te zetten (via de router).

Als je versie 2 of hoger hebt van de Chromecast dan 5Ghz wifi gebruiken (als je router dit ook kan)
pi_168811271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat is goed mogelijk, je zou eens kunnen kijken met wifi-analyzer op je smartphone (weet niet of die er al is voor iphone) hoeveel wifi netwerken er in de buurt zijn en of het verstandig is om je eigen wifi op een ander kanaal te zetten (via de router).

Als je versie 2 of hoger hebt van de Chromecast dan 5Ghz wifi gebruiken (als je router dit ook kan)
Ik heb een Samsung geen iPhone. .

Ander kanaal OK ik weet alleen niet meer hoe ik daar kom

Ik wil ook in mn router idd maar hoe ik daar kom weet ik niet

Ik ga nu die WiFi analyzer checken op mn tel..
pi_168811479
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 04:30 schreef PinkEsid het volgende:

[..]

Ja ik cast alleen mn browser want heb YouTube en Netflix op mn smart tv als apps ik moet even die kabel zoeken je hoort het als ik het heb gevonden en getest.. ik kijk op mn browser altijd rtl gemist of vooruit en ook sbs gemist of npo gemist van dat soort dingen .. overbelast ik dat ding ofzo dat ie het niet trekt zoveel gebruikt te worden?
Waarom gebruik je niet de cast knop van de rtlxl en npo app vanaf je telefoon? Dat werkt perfect. Geen laptop meer nodig
pi_168812638
Als je cast vanaf een app, kun je daarna zelfs je mobiel uitzetten: de cast loopt door.

Je browser casten is idd nogal omslachtig en vergt een zeer goede verbinding..
pi_168814499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:45 schreef oheng het volgende:
Als je cast vanaf een app, kun je daarna zelfs je mobiel uitzetten: de cast loopt door.

Je browser casten is idd nogal omslachtig en vergt een zeer goede verbinding..
Idd gewoon een telefoon of tablet gebruiken. Werkt goed!
pi_168815035
OK ja werkt goed ben het aan het testen.. maar het vreet batterij..

Heb WiFi ook ff op een andere kanaal gezet straks ff testen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')