abonnement Unibet Coolblue
pi_167528382
Wat vinden jullie van deze stelling?
pi_167528394
Ja, hoorde ik van iemand.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:35:06 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167528399
Dat doen mensen zelf. Religie is alleen de stok om makkelijk mensen mee te laten slaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 22 december 2016 @ 16:35:21 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167528407
Dat hoorde ik in ieder geval van iemand.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 22 december 2016 @ 16:38:03 #5
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_167528455
Religie en religieuze dogma's zijn wel de oorsprong van heel veel conflicten op de wereld.
Verder vind ik religie heel erg dom en naïef.

Ik raad u onderstaand fragment aan:
I wonder what it's all about
pi_167528609
In de kleinste meningsverschillen die mensen kunnen hebben over en weer kunnen al conflicten uit ontstaan.
Zou die dualiteit kunnen bestaan als het voor de mens geeneens mogelijk zou zijn om te geloven?
pi_167528658
"Religion poisons everything" - Christopher Hitichens
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167528684
Religie, geld en macht. De oorzaak van alle problemen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167528747
Het is niet zo makkelijk.
Het christendom bijvoorbeeld, is heel belangrijk geweest in het verleden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 22 december 2016 @ 17:09:22 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_167528974
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:50 schreef Molurus het volgende:
"Religion poisons everything" - Christopher Hitichens
Dan sta je je zo te verzetten tegen iets wat je vergif noemt, en dan is vergif je laatste redmiddel om te overleven. Beetje wrang wel.
pi_167529176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
Het is niet zo makkelijk.
Het christendom bijvoorbeeld, is heel belangrijk geweest in het verleden.
Dat heeft geen effect op de eventuele ellende die het wel of niet veroorzaakt zou hebben.

Religie zijn net wapens. Op zichzelf kunnen ze niets doen maar in de handen van mensen, met al hun emoties, gaat het veelal verkeerd. Dus ja, in zekere zin kan je wel zeggen dat religie de veroorzaker is van veel ellende.
Conscience do cost.
pi_167529207
Zoals ik het zie geloven mensen ook niet 'IN' een god, ze geloven 'IN' het verhaal over een god.
En dat verhaal kan vertellen dat er een god bestaat of dat er geen god bestaat.
Want zonder dat verhaal is er niets om in te geloven.
  donderdag 22 december 2016 @ 17:29:53 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167529354
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat heeft geen effect op de eventuele ellende die het wel of niet veroorzaakt zou hebben.

Religie zijn net wapens. Op zichzelf kunnen ze niets doen maar in de handen van mensen, met al hun emoties, gaat het veelal verkeerd. Dus ja, in zekere zin kan je wel zeggen dat religie de veroorzaker is van veel ellende.
Maar ik hoop niet dat je het belang van het christendom vroeger in Europa onderschat.

Neem als een voorbeeld de val van Rome. Zonder de kerk zou er complete chaos zijn ontstaan.
Het zijn ook voornamelijk monniken geweest die bezig waren met boeken schrijven en filosoferen. Zonder hen, zouden we enorm weinig weten van onze geschiedenis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167529407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maar ik hoop niet dat je het belang van het christendom vroeger in Europa onderschat.
Dat doe ik niet, maar dat heeft nogmaals weinig te maken met eventuele ellende die het heeft veroorzaakt.

"Saddam heeft ook goede dingen gedaan" is zo weinig relevant als je spreekt over de slechte dingen die hij heeft gedaan :P
quote:
Neem als een voorbeeld de val van Rome. Zonder de kerk zou er complete chaos zijn ontstaan.
Waarom :? Lijkt me niet meer dan wilde speculatie.
quote:
Het zijn ook voornamelijk monniken geweest die bezig waren met boeken schrijven en filosoferen. Zonder hen, zouden we enorm weinig weten van onze geschiedenis.
ok :P
Conscience do cost.
pi_167529430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:34 schreef Hsals het volgende:
Wat vinden jullie van deze stelling?
Alle concepten die het individu onderdrukken zorgen hiervoor. Inclusief geloof dus
pi_167529540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 17:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Religie zijn net wapens. Op zichzelf kunnen ze niets doen maar in de handen van mensen, met al hun emoties, gaat het veelal verkeerd. Dus ja, in zekere zin kan je wel zeggen dat religie de veroorzaker is van veel ellende.
Met hetgene waar in gelooft wordt of het nu een hogere macht gaat of niet, daarmee kan je jezelf bewapenen zodat je je kan verdedigen of beschermen als iemand het tegenovergestelde beweert.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:37:09 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167531943
Bedoel je uitsluitend geloof in een god? Dat hoeft niet natuurlijk, sterk geloof in een persoon of idee kan hetzelfde effect hebben als religie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167532196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
Het is niet zo makkelijk.
Het christendom bijvoorbeeld, is heel belangrijk geweest in het verleden.
Ja, bij de kruistochten bijvoorbeeld, of bij de heksenjachten.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:55:08 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167532497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, bij de kruistochten bijvoorbeeld, of bij de heksenjachten.
Kruistochten ging voornamelijk om de rijke landen in het oosten te bemachtigen, om geld dus.
En heksenjachten gebeurde niet zo veel, en zijn best uitvergroot.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167532516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kruistochten ging voornamelijk om de rijke landen in het oosten te bemachtigen, om geld dus.
En heksenjachten gebeurde niet zo veel, en zijn best uitvergroot.
Grappig trouwens, een blackmetalfan die blij wordt van het christendom. Zie je niet zo vaak.
pi_167532524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:34 schreef Hsals het volgende:
Wat vinden jullie van deze stelling?
Wat versta je onder ellende? Het aantal oorlogen en doden door geloof?

Oneens!

WHO statistieken:
Tientallen miljoenen mensen sterven jaarlijks aan de gevolgen van sigaretten (6 miljoen doden), alcohol (3,3 miljoen doden), hiv (1,7 miljoen doden) en ongezond voedsel. Dan zijn er nog vele tientallen miljoenen ellendige incidenten veroorzaakt door alcohol, van vechtpartijen tot aan ongelukken.

About 5.8 million people die each year as a result of injuries. This accounts for 10% of the world's deaths. 1/3 van 5,8 miljoen doden komt door geweld en maar 3% van het geweld komt door oorlogen, wat minder is dan 60.000 doden per jaar (de rest van de doden door geweld komt door: suicide/homicide, bijvoorbeeld 30.000 doden jaarlijks in de VS vanwege 2nd amendment)!

Other main causes of death from injuries (5,8 miljoen doden per jaar) are road traffic crashes, falls, drowning, burns and poisoning. En hoeveel van deze ongelukken komen door toedoen van dronkelappen en nicotineverslaafden?

Sidenote: 204 miljoen doden in de 20ste eeuw door oorlog en genocide (om politieke redenen en niet geloof! - Randolph J. Rummel)!

Islam zegt dat preventie beter is dan interventie
Als de islam aangeeft dat je geen sigaretten dient te roken, geen alcohol moet drinken, en geen seks voor het huwelijk mag hebben. Hoe is geloof (islam) dan verantwoordelijk voor al deze ellende?

Het geloof (islam) beperkt zich niet tot voorgenoemde zaken, maar heeft het ook over zaken zoals:

Wat te denken van gokken en voor wat voor ellende dat zorgt! Echtgenoten die hun salaris vergokken en vrouw en kinderen zonder geld de rest van de maand moeten door zien te komen! Wat te denken van speculatie en rente waar islam tegen is? Zijn dat geen redenen voor de globale economische crisis die tot ellende heeft geleid voor vele tientallen miljoenen huishoudens, hele landen en politieke systemen gedestabiliseerd, extreemrechts in opkomst, en het zoeken naar zondebokken (i.p.v. de werkelijke daders c.q. banksters aanpakken)?

Armoede en dakloosheid stijgt! Ouderen vriezen dood omdat ze moeten kiezen tussen het betalen van een dak boven hun hoofd of verwarming! Ondertussen worden kinderverkrachters gepamperd in de gevangenis, gratis onderdak, voedsel, verwarming en zorg! En dan geeft Oxfam ook nog eens aan: "62 mensen beschikken over evenveel rijkdom als 3,5 miljard mensen"!

Kunnen we al deze ellende dan afschuiven op ongeloof i.p.v. geloof? Immers, het geloof (islam) zou gokken niet toestaan, speculatie en rente zou tot het verleden behoren, slachtoffers worden gepamperd en criminelen keihard afgestraft, elite banksters worden aangepakt, de wetten gelden niet alleen voor het klootjesvolk! Mensen hebben volgens het geloof recht op gratis onderdak, voedsel, kleding en energie! Die 62 steenrijke miljardairs worden verplicht om jaarlijks 2.5% van hun rijkdom aan de armen te geven i.p.v. dat ze hun geld kunnen wegsluizen naar de Kaaimaneilanden!

En dan heb je inderdaad tientallen doden door aanslagen van moslims in West-Europa, met als context aanslagen in landen die betrokken zijn bij de oorlog in het Midden-Oosten! Disproportionele media-aandacht hiervoor en nauwelijks aandacht voor de overgrote hiervoor genoemde ellende. Gehersenspoelde en opgehitste atheïst start een topic op het forum: "Zorgt geloof grotendeels voor de meeste ellende in de wereld?".

“If you're not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed (gelovigen), and loving the people who are doing the oppressing (ongelovigen).”
- Malcolm X

* justarandomdude rests his case. *Mic drop*
  donderdag 22 december 2016 @ 19:56:54 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_167532546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Grappig trouwens, een blackmetalfan die blij wordt van het christendom. Zie je niet zo vaak.
Want omdat ik naar Black Metal luister, ben ik verplicht om kerken in de fik te steken? :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_167532589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Want omdat ik naar Black Metal luister, ben ik verplicht om kerken in de fik te steken? :P
Nee, als ik dat vond, dan zei ik dat wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2016 19:58:59 ]
pi_167536499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Want omdat ik naar Black Metal luister, ben ik verplicht om kerken in de fik te steken? :P
Nee, maar je bent wel verplicht om de kerken zwart te schilderen. :P
pi_167536616
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:34 schreef Hsals het volgende:
Wat vinden jullie van deze stelling?
Bekrompen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')