abonnement Unibet Coolblue
pi_167522107
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.


Game on! *O*
..
pi_167522126
In de herhaling:

quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

James is van de zuurstof af *O* *O* tnt gaat dat goed!
pi_167522465
Wat goed GM *O*
Hij begint echt op te knappen zo te lezen ^O^
Hoe was je nacht thuis? Beetje kunnen slapen?
pi_167522684
Wat fijn GM! *O* Vandaag ging je Saar zelf wegbrengen toch? Ging dat goed?

Wij zijn net terug van het CB. Stats met 4,5 maand: 65cm en 6735gram. Beide weer richting de +1 dus die arts was vorige keer aan het stressen voor niets :6 Vandaag waren we bij de wijkvpk en die vind ik ook veel leuker :P Ze zei ook niets over dat we nog niet begonnen waren met hapjes enzo. En ze zei dat M een heel zoet kindje is O+ :9 En dat M bijzonder snel stil is na de prikjes O+ Niet dat we daar echt invloed op hebben ofzo maar je voelt je toch wel trots dan :') :P
pi_167523174
Go James!! O+

Miez, mooi zeg! Tuurlijk mag je dan trots zijn. Was ik ook wel na de prikjes!

Het is gewoon al bijna Kerst. De tijd gaat zo ontzettend snel, dat zullen jullie misschien ook wel ervaren. Bijna een jaar geleden dat onze M. als zaadje naar een eitje zwom. :D Het blijft toch echt een wonder.

Half januari gewoon al weer aan het werk, dat is even wennen zeg. Ik moet zeggen dat ik er wel weer zin in heb alhoewel als ik in februari weer druk ben met de oudergesprekken wel weer verlang naar mijn verlof waarschijnlijk :D
:)
pi_167524861
GM, wat een heerlijk nieuws!

Dat je je beeb na een fijne wandeling in de doek vlak voor thuiskomst in de wagen legt, en dat ie dan bij thuiskomst nog even lekker doorslaapt, zodat je kan lunchen en warme (!) thee kunt drinken. Zulke dagen O+

S is echt megaveel gegroeid de afgelopen weken, hij begint echt een bolletje te worden O+ . Morgen even wegen om te kijken hoe veel. Ik gok tegen de 5 kg nu. We gaan zijn naveltje even aanstippen ook, want die blijft maar nat.

Hij is zo leuk joh, en hij wordt met de dag leuker. Hij lacht en slaapt en houdt van knuffelen, en is een droom om mee op pad te zijn. En O is zo weg van hem. Het gaat hier gewoon zo goed. Ik had me het veel hectischer voorgesteld. Het is hard werken soms, maar we doen het zo goed met zijn viertjes O+ En dit keer wéét ik niet alleen dat het goed gaat met ons, ik voel het nu ook. Ik kan veel meer genieten nu, zo fijn.

Zaterdag gaan we voor het kerstweekend de bergen in met familie. O kan sleëen en skiën en koekjes bakken, en wij lekker wandelen in de weinige sneeuw :')

/rozewolkegopost O+
pi_167525104
Roze wolkjes ❤❤

Ik heb vanmorgen saar naar psz gebracht nadat ik heeerlijk had geslapen vannacht.
Saar vond het heel erg niet tof dat mama wegging dus dat viel even tegen, maar morgenochtenf kunnen we weer kroelen.
S. 2014
J. 2016
pi_167525282
Wacht maar gm, jouw roze wolk is straks gewoon terug :*
Fijn dat je goed hebt geslapen. Arme Saar. Afscheid nemen is dan moeilijk ineens ;(
pi_167525550
GM, wat fijn dat je ventje echt op begint te knappen!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 22 december 2016 @ 14:22:13 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167525568
Wat klinkt dat goed room O+

Miez mooie stats, toch fijn dat de groei zo goed gaat weer.

Vanochtend met madame op de weegschaal gestaan en die gaf 7 kg aan :)

Arja half jaar baby boks!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167525635
Wat fijn Room en GM!
Soof, jullie hadden vorig jaar een leuk momentje onder de kerstboom? :+

Uk is high maintenance sinds gisteren. Veel drinken, veel mama en weinig slaap voor beiden :O
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167525816
Room en Miezz wat klinkt het fijn!


Gm wat goed van James!


Chanty, halfjaarboks terug :D

niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Arja op 22-12-2016 22:31:32 ]
pi_167525836
Oh Arja wat een popje O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167525990
Wat een mooi popje Arja O+

Nectarientje, toevallig ook de drie maanden regeldagen?

Room, ik las net ook je post in het andere topic. Wat heerlijk zeg O+ Heel blij voor je dat het zo goed gaat en je oprecht gelukkig bent. En wat kun je dan soms genieten van zoiets simpels als een warm kopje thee he?
M. vindt het de laatste dagen erg moeilijk om overdag toe te geven aan de slaap. Ze wordt dus oververmoeid en huilerig. Het enige dat helpt is samen op bed liggen dus dat doen we maar veel.
pi_167526166
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:46 schreef Mies_poes het volgende:

Nectarientje, toevallig ook de drie maanden regeldagen?

M. vindt het de laatste dagen erg moeilijk om overdag toe te geven aan de slaap. Ze wordt dus oververmoeid en huilerig. Het enige dat helpt is samen op bed liggen dus dat doen we maar veel.
Ze is tien weken dus dat is wat vroeg? :?

Samen op bed liggen O+ Kun je zelf ook nog een dutje meepakken dan?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 22 december 2016 @ 15:05:21 #16
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167526309
Gm super dat het met James zo goed gaat.

Room O+

Arja wat heb je toch een prachtig meisje O+ O+
pi_167526413
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:26 schreef nectarientje het volgende:
Wat fijn Room en GM!
Soof, jullie hadden vorig jaar een leuk momentje onder de kerstboom? :+

Uk is high maintenance sinds gisteren. Veel drinken, veel mama en weinig slaap voor beiden :O
Het waren 37 romantische secondes.

( :D )
:)
pi_167526421
GM, lijkt me ook lastig om dan weer afscheid te nemen van Saar. Je bent echt supersterk, respect voor hoe je dit allemaal doet. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167526453
Arja prachtig zeg!! O+
:)
pi_167526719
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:11 schreef Soof-87 het volgende:

Het waren 37 romantische secondes.

( :D )
:D
Daarna wilden oom Dirk en tante Els ook even onder de mistletoe staan?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167526860
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:12 schreef Franny_G het volgende:
GM, lijkt me ook lastig om dan weer afscheid te nemen van Saar. Je bent echt supersterk, respect voor hoe je dit allemaal doet. :* .
Dank je wel. :)

Ik sta continue in tweestrijd, aan de ene kant heb ik sarah, die in goede handen is bij papa maar ook graag bij mama wil zijn en mama nodig heeft, en aan de andere kant heb ik een 9 weken oude James, die prima verzorgd kan worden door anderen maar echt tot rust komt bij mama... de balans daar tussen zoeken vind ik echt heel lastig, en ik hoop dat als ik later terug kijk ik oprecht kan denken dat ik gedaan heb wat ik kon.
Voor nu wel een afspraak gemaakt bij een psycholoog, kan eind Januari terecht.
S. 2014
J. 2016
pi_167526955
Gm ik kan je nu sl wel vertellen dat je doet wat je kan. Ik heb bewondering voor hoe je dit ondergaat. Ziek kind is heftig, maar zo'n kleintje, dat is echt andere koek. Soms kijk ik S aan en het idee dat hij net als jouw J zo ziek zou zijn, verscheurt me al. Je hebt in het zh, bij Daar waar mogelijk, je slaapt af en toe bij, hebt een afspraak met een psych-ik zou niet weten wat je meer kan doen. Uit alles wat je doet (iig wat je hier schrijft ;)) blijkt een enorme liefde en toewijding voor je kinderen. Petje af :*
pi_167526962
En ik heb al 3 kopjes thee op. S slaapt al sinds 12 uur! Slaapkop :D

edit: fokwet :') _O-

[ Bericht 40% gewijzigd door Roomsnoes op 22-12-2016 15:50:16 ]
pi_167527437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Gm ik kan je nu sl wel vertellen dat je doet wat je kan. Ik heb bewondering voor hoe je dit ondergaat. Ziek kind is heftig, maar zo'n kleintje, dat is echt andere koek. Soms kijk ik S aan en het idee dat hij net als jouw J zo ziek zou zijn, verscheurt me al. Je hebt in het zh, bij Daar waar mogelijk, je slaapt af en toe bij, hebt een afspraak met een psych-ik zou niet weten wat je meer kan doen. Uit alles wat je doet (iig wat je hier schrijft ;)) blijkt een enorme liefde en toewijding voor je kinderen. Petje af :*
Precies dit Gm. Mijn hart breekt als ik bedenk dat M. daar ligt. Je doet het echt heel goed :*
pi_167527456
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

de balans daar tussen zoeken vind ik echt heel lastig, en ik hoop dat als ik later terug kijk ik oprecht kan denken dat ik gedaan heb wat ik kon.
Voor nu wel een afspraak gemaakt bij een psycholoog, kan eind Januari terecht.
In de extreme situatie waarin je zat, is een balans volgens mij ook onmogelijk. Je hebt je hart gevolgd en ook verstandelijke en verstandige afwegingen gemaakt, zoals nu met een nachtje thuis slapen. Dat is juist zo knap vind ik. Hopelijk kun je samen met die psycholoog alles op een rijtje zetten en verwerken. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167528695
Bedankt dames. :*
S. 2014
J. 2016
pi_167529165
Gm, eens met wat er al gezegd is. Jouw keus is goed geweest. :*
  donderdag 22 december 2016 @ 21:22:43 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167535799
GM je doet het echt super, niet aan twijfelen! :*

Nog even met mijn 6-maander patsen O+



En ze is dol op haar grote broer O+ Ze zijn zo leuk samen, soms smelt ik helemaal! Laatst lag ze 's avonds beneden te gillen van de pret en Lucas lag boven in bed terug te gillen op precies dezelfde manier :D

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 22 december 2016 @ 21:34:20 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167536350
Chanty jij hebt ook al zo een heerlijk moppie O+ en met knappe grote broer O+

Met mijn kleine meisje gaat ook alles goed. Ze is al net zo vrolijk als haar grote zus. Ik smelt als ze lacht O+ en sinds ze op haar eigen kamer ligt, slaapt ze ook een stuk beter en heeft ze vannacht zelfs doorgeslapen.
Verder is ze al druk bezig om de wereld te ontdekken en is ze wat wij noemen een gezeligheidsdier want ze ligt graag bij iemand en alleen in de box is minder gezellig.
Wel nog af een toe wat last van krampjes maar gelukkig niet heel erg.
pi_167536962
Allemaal leuke kindjes hier O+ ik sluit aan met die van mij. Sinds gisteren kletst hij er op los (haa hoo Hee ipv ggggggggggg, needless to say dat ik dat veel leukere tonen vind _O-) en kan hij schaterlachen O+
Morgen een jaar geleden had ik een positieve test in handen én is ons mannetje vier maanden oud.
pi_167539206
Dankjulliewel O+

Snoenk ook al zo aan het genieten. Hoe oud is ze nu?
pi_167541626
Nou ik was dus naar het afstuderen, met z'n drieën. Ik alleen naar de presentatie, vriend met baby op pad. Slecht idee want ik voelde me incompleet zonder baby dus kon me totaal niet op de presentatie concentreren :'). Daarna vooral bezig met waar is mijn baby en hoe we logistiek dingen gingen regelen.
Ach ja, uiteindelijk wel een halfuurtje echt aanwezig kunnen zijn *) :'). Weer van geleerd.

En over pratende baby's... Mijne praat me echt de oren van het hoofd. Dat ik denk.. nu al, dat wordt nog wat :D. Krijgt ook schaterlachjes O+. Handjes zijn ook al 2 weken onwijs interessant. En vandaag rolde ze een keer van buik naar rug (mogelijk was het matras wel wat ingedrukt dus schuin want ik lag er ook op. Lag met de rug naar haar, draaide me. om en Huh wat doe jij op je buik :D?!).
Tot zover mijn dagboek :W.
  vrijdag 23 december 2016 @ 07:42:36 #33
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167544620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 22:33 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel O+

Snoenk ook al zo aan het genieten. Hoe oud is ze nu?
Ze is nu 7 weken.

Heerlijk geluid hè schaterlachende baby's O+
pi_167545561
(schater)lachende baby's O+

Arja en Chanty O+ Jullie kinderen O+
Is dat een hema slaapzak Chanty? Volgens mij heb ik dezelfde :9

Speciale outfit voor bij het kdv vandaag 8-)
Man heeft de foto gemaakt, dus ja :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:35:12 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167545669
Geen idee eigenlijk, heb m overgenomen :P

Wat een moppie O+ awesome shirt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167546312
Wat een mooie meisjestopic is het zo O+
pi_167546554
Wat een mooie kinderen O+ Ik ben met mn grote onderweg naar mijn kleintje. Ze was helemaal enthousiast want ze ging "boetje kjoelen"
S. 2014
J. 2016
pi_167547205
Wat een mooie minimensjes O+

Vanaf morgen ga ik ook het ochtendtukje proberen in zijn bedje i.p.v. beneden. Hij heeft nu zo'n vast slaappatroon dat ik het aandurf.

Hij wordt rond 7.00 wakker en dan krijg hij de fles. Rond 9.30 de tweede fles en dan wil ik hem even terug naar bed doen. Hij valt namelijk in slaap op het speelkleed op de grond (maar dat vind ik een beetje te koud) of in de box. Dat tukje duurt ook maar een uurtje ofzo, maar ik denk dat hij zijn eigen bedje ook wel lekker vindt.
Het middagtukje is dan rond 13.00 en dat duurt 2/3 uur. En dan valt hij rond etenstijd nog 1 keer in slaap, maar dan hou ik hem lekker beneden. Kan vaders ook even met hem kroelen enzo. Wel jammer dat hij na etenstijd een beetje chagrijnig is enzo. :{ Ook jammer voor vaders.

DISCLAIMER: Natuuuuuuurlijk wijken deze tijden wel eens af en kijk ik ook wel naar zijn behoefte enzo enzo.
:)
pi_167548747
Fijn dat het zo goed gaat Soof.

Hier gaat het slapen niet zo goed. Ze wil niet meer alleen slapen, lijkt wel soort verlatingsangst, zodra ze ons niet meer ziet is het brullen. Ga nu dus elke avond bij haar liggen en dan klampt ze me ook helemaal vast. Ben nu elke avond ruim twee uur bezig om haar te laten slapen. Snap er niks van. Vast een faaaaase.
pi_167548755
Oh en inderdaad prachtige kindjes O+
pi_167549048
Het is hier sowieso een beetje anders dan ik gewend ben. Veel huilen, moe zijn en niet kunnen slapen dus oververmoeid, niet kunnen poepen en Heel Moe zijn.
Heb de huisarts even gebeld voor het niet kunnen poepen, want vannacht gilde ze het uit van de buikpijn ;( moet vanmiddag even langskomen.
pi_167549051
Vier op een rij.
pi_167550456
Wat zielig Mies ;( Hopelijk gaat het poepen snel weer beter!
pi_167550904
Mies :'(
Soof slaapjes van 2/3 uur? Wow. Mijnes slaapt niet langer dan drie kwartier per slaapje _O- alles meemaken for the win.

Hij wordt vroeg wakker tegenwoordig maar slaapt daarna gelukkig nog wel even zodat wij ook nog even terug kunnen :@ en overdag ehh loopt het zoals het loopt atm :')
pi_167551490
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:29 schreef Mies_poes het volgende:
Het is hier sowieso een beetje anders dan ik gewend ben. Veel huilen, moe zijn en niet kunnen slapen dus oververmoeid, niet kunnen poepen en Heel Moe zijn.
Heb de huisarts even gebeld voor het niet kunnen poepen, want vannacht gilde ze het uit van de buikpijn ;( moet vanmiddag even langskomen.
Ah wat sneu :{ Hoe is het doktersbezoekje gegaan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:01 schreef Nazil het volgende:
Mies :'(
Soof slaapjes van 2/3 uur? Wow. Mijnes slaapt niet langer dan drie kwartier per slaapje _O- alles meemaken for the win.

Hij wordt vroeg wakker tegenwoordig maar slaapt daarna gelukkig nog wel even zodat wij ook nog even terug kunnen :@ en overdag ehh loopt het zoals het loopt atm :')
Ja alleen het middagslaapje hoor O+
:)
pi_167551707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:31 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah wat sneu :{ Hoe is het doktersbezoekje gegaan?

[..]

Ja alleen het middagslaapje hoor O+
Wat een luxe! Dan kan je daadwerkelijk wat doen. Ik hang nu meestal dat halve uurtje voor de tv om ff bij te tanken.
pi_167551855
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 14:44 schreef Nazil het volgende:

[..]

Wat een luxe! Dan kan je daadwerkelijk wat doen. Ik hang nu meestal dat halve uurtje voor de tv om ff bij te tanken.
Klopt, ben ik me wel van bewust. :Y Net even alvast de boerenkool gemaakt voor het avondeten, want 's avonds wil hij alle aandacht. :o En mijn zoontje ook. :')
:)
pi_167553606
Chanty wat een mooierds! O+
Mies wat sneu van je verstopte ukje. Hoop dat de huisarts een zinnig advies had?
Miez dat shirtje O+ en wat een heerlijke wangetjes.

Ik kook ook meestal in de middag al. Ben heel bedreven geworden in het met 1 hand opwarmen van het eten en het met de verkeerde hand eten. Lang leve mijn kleine zwaankleefaan die altijd honger heeft als wij eten, ongeacht de tijd :+ Gebruik wel wat vaker een lepel moet ik zeggen, knoeit minder. Gaat nog leuk worden als ik weer ga werken. We zijn niet heel erg van het boodschappen plannen maar we zullen wel moeten straks. Ben benieuwd..
Het plakken en de enorme dorst van de afgelopen dagen is vandaag weer minder, heb weer een blije baby met brede lachjes naar alles dat geluid maakt. Mama, poes, rammelaar.. *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167554817
Wat fijn soof dat t slapen zo goed gaat.

Hoe is t gegaan mies?

Hier gaat t ook lekker, James is van de monitor af en heeft nu nog alleen een sonde, vh afbouwen merken we weinig en hij doet het gewoon echt heel goed. Zo goed dat als hij zn flessen allemaal zelf leeg drinkt hij lekker naar huis kan en mag. En dat we dus misschien nog 1 kerstdag thuis zijn. Onze dappere vent doet het zo goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167554891
Dat is echt super goed nieuws GM *O*
Toch met zn allen thuis met de feestdagen ^O^
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:28:33 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167555411
Wat een geweldig nieuws O+ O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167555875
Wauw Gm! Wat fantastisch! Dan gaat het dus boven verwachting? Wat een mooi kerstcadeautje O+

M. heeft in de wachtkamer van de huisarts haar luier onder gepoept _O- zul je altijd zien. Maar aangezien ze vaker moeite heeft met poepen, hebben we lactulose gekregen voor als het nodig is.
pi_167556039
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:48 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Gm! Wat fantastisch! Dan gaat het dus boven verwachting? Wat een mooi kerstcadeautje O+

M. heeft in de wachtkamer van de huisarts haar luier onder gepoept _O- zul je altijd zien. Maar aangezien ze vaker moeite heeft met poepen, hebben we lactulose gekregen voor als het nodig is.
_O_

Gm wow wat goed van james!
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:02:20 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167556181
Wat goed GM *O*.
KuikenGuppy
pi_167557756
Mies, hij maakt grote sprongen en we zouden vh afbouwen moeten blijven maar ook dat gaat zo goed dat we een schema meekrijgen en dan naar huis kunnen. Mits hij dus alle flessen netjes zelf leegdrinkt.

En M. _O- O+
S. 2014
J. 2016
pi_167559150
Wat goed GM! Lijkt er op dat ie haast heeft met beter worden *O*

Ik dacht, laat ik S eens op zijn buik leggen. Hij is erg sterk in zijn rug/nek als hij op mijn borst lig, ook als ik lig. Dus ik leg hem op zijn buik en hij koekeloert vrolijk rond, totdat ie het zat is. Rolt ie zomaar op zijn rug _O- En nog een keer, en nog een keer. Lastig, zo'n zwaar en oncontroleerbaar hoofd :D

Nu zitie in de triptrapp babyseat om zich heen te kijken en met zijn armen te spartelen. Zo schattig, die spastische bewegingen O+ 4990 gram and counting. Ben benieuwd hoeveel hij met de kerstdagen aan zal komen :P
pi_167559335
Dat is een snelle, room
pi_167560167
Haha. Grapje. Hij zat zichzelf en de stoel onder te kakken.
pi_167560239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:06 schreef Arja het volgende:
Dat is een snelle, room
Nou het was niet door wil gestuurd hoor ;) Meer dat ie zijn hoofd dusdanug hoog optrok dat het zwaar werd en hij omkukelde ;)
pi_167561205
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha. Grapje. Hij zat zichzelf en de stoel onder te kakken.
Zat ie in de newborn set? Dat is M.s favoriete poepplek _O- blijkbaar de perfecte houding.
pi_167561429
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:55 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Zat ie in de newborn set? Dat is M.s favoriete poepplek _O- blijkbaar de perfecte houding.
Ja! En nu je het zegt - hij heeft daar al 3 keer stevig zitten kakken. En hij poept maar zelden, eigenlijk. Zal hem er vaker in zetten :P
pi_167562383
Newbornset is hier ook favoriete poepplek _O- en als dat riempje lekker strak zit gaat het er langs heen :Y)
pi_167562775
GM, wat een fantastisch nieuws voor jullie! Kerst thuis met je hele gezin zou toch wel heel prachtig zijn O+

Room en Mies, lekkere poepverhalen _O-

Ik spatte net van trots uit elkaar! We hadden kerstborrel met het werk van vriend in een soort kroegje. Veel muziek en mensen. En meneertje heeft de hele tijd gedanst en gelachen O+ alleen bij het gaan moest hij huilen, want toen moest hij weg bij zijn allergrootste vriend: opa :')
En nu ligt hij uiteraard lekker te slapen, hij was zo moe :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167562890
Ah wat lief lesage!
Hier was het andersom, ik moest nog een paar uur werken. Ik geef L aan schoonmoeder, zeg dat ik ga werken en over een paar uur terug kom als hij slaapt. Begint hij ineens een enorm zielige huil op te zetten _O- niet te troosten gewoon.
pi_167564138
Wat lief ook lesage dat hij zo dol is op opa. Dat is ongetwijfeld wederzijds.
pi_167564786
James!! Yes! Ga zo door kleine, sterke man.

Mies, wat een poeptiming! Fijn dat je wat gekregen hebt. Heb je in ieder geval wat achter de hand.

Room, sterke snelle vent zeg. :o

Lesage, wat heerlijk zeg zo'n goede band met zijn opa. Vind dat altijd zo ontroerend om te zien.

Dames, jullie hebben het over een stoel en ik wil er eentje aanschaffen binnenkort, want over een maandje wil ik z'n eerste groentehapje geven en dan moet hij wel enigszins zitten toch? :@ (Maar ik vind hem nog zo klein enzo? :o )

Zo'n triptrapp bevalt dus goed?
:)
pi_167565043
Zo'n groentehapje kun je natuurlijk ook op schoot of in een wipstoel geven.
Ik ben erg tevreden over de Tripp Trapp, hij is alleen wel erg duur (maar gaat wel jaren mee). De newborn set gaat geloof ik mee tot een maand of zes en daarna koop je de babyset. Beetje zonde van je geld als je voor twee maandjes de newborn set gaat kopen als je het mij vraagt :)
pi_167565802
Ah zo! :)

Over een maandje is hij pas 4 maand, maar als ik hem nu zo bekijk vind ik hem nog zo klein voor het eerste hapje. Misschien maar eerst Bambix in de fles gooien, kijken of hem dan bevalt. En misschien doe ik het allemaal wel iets later, kan ook prima.
:)
pi_167565838
Wow GM, wat goed van je knappe kereltje!
pi_167566114
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:37 schreef Soof-87 het volgende:
Ah zo! :)

Over een maandje is hij pas 4 maand, maar als ik hem nu zo bekijk vind ik hem nog zo klein voor het eerste hapje. Misschien maar eerst Bambix in de fles gooien, kijken of hem dan bevalt. En misschien doe ik het allemaal wel iets later, kan ook prima.
Je kunt ook prima tot zes maanden wachten he?
pi_167566593
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:45 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Je kunt ook prima tot zes maanden wachten he?
Precies. En misschien is het over een maand ook al weer anders. Hij verandert ook zo snel, m'n moppie! :D
:)
pi_167566599
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:34 schreef Nazil het volgende:
Ah wat lief lesage!
Hier was het andersom, ik moest nog een paar uur werken. Ik geef L aan schoonmoeder, zeg dat ik ga werken en over een paar uur terug kom als hij slaapt. Begint hij ineens een enorm zielige huil op te zetten _O- niet te troosten gewoon.
Hoe zielig ook voor de kleine, het streelt wel je ego hè? :)

Soof, je ziet vanzelf wanneer je baby eraan toe is. S. wilde met 4 maanden echt het eten uit onze mond halen, dus ben ik begonnen. Maar anders had ik echt gewacht tot hij er zelf aan toe was.
Wij leenden de newborn, maar dat was toch wel heel ideaal! Gelukkig niet gekocht zelf, want met 5,5 maand zat meneer al in de baby-inzet.
En hoewel hij super duur is, ik vind de tripp Trapp geweldig. Beter dan de Ikea stoel, die hebben mijn ouders en we vallen altijd over die poten heen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 23 december 2016 @ 23:07:18 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167566779
Mooie poepverhalen weer :D

Hier gaat het morgen gebeuren:... Het eerste hapje! Heb de milestonecard al klaar liggen :+ Ik start met wortelstamp. Bij Lucas hebben we volledig rapley gedaan maar wil het nu combineren.

En ik ben nog nooit over de Ikea stoel gevallen :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167567059
Ik wilde de babyset van peuter op de Trip Trapp van baby zetten, maar peuter dondert er nog uit als de beugel er niet op zit, dus nu moet ik een extra babyset kopen. Dúúr voor zo'n stuk plastic }:|
pi_167567125
En ik juich heel erg hard voor James, wat goede berichten *O*
pi_167571699
Die newbornset verkoop je straks weer voor het zelfde geld als je m tweedehands koopt. Dat was het zetje wat ik nodig had :p hele stoel tweedehands gekocht, ik wilde hem eerst nieuw maar het scheelde te veel.
pi_167571926
Wat fijn dat James zo goed gaat. Mijn duimen draaien voor een heerlijke kerst met het hele gezin samen. O+

Leuk om een beetje over eten te lezen ook. C krijgt sinds ze ongeveer 4 mnd is een paar keer per week gepureerd fruithapje. Niet heel consequent, meer om te kijken hoe het gaat. Ze vindt het heerlijk en geweldig, maar het heeft tot een week geleden geduurd voordat ze het ook echt daadwerkelijk door kon slikken. Nu ze het snapt, krijgt ze ook gepureerde groentehap. Volgens mij vindt ze dat nog lekkerder dan fruit. Omdat ze altijd op schoot zit aan tafel (als wij eten), krijgt ze ook meestal een boontje ofzo in haar handje, maar veel verder dan dat gaan onze Rapley-ervaringen nu nog niet ;-).

Ze rolt nu de hele tijd, en begint zichtzelf ook al op de knietjes te duwen. Echt zo leuk weer om al die stapjes te zien.

Bijna 6 mnd alweer :D!
pi_167573551
De 1e hapjes O+ ik vond dat zo leuk. Al mag het nu echt nog wel even duren.

Wij hebben de ikea stoel, bevalt heel goed. Die poten zijn wel n dingetje ja :')

Als James zn flessem allemaal leegdrinkt vandaag mogen we misschien vanavond al naar huis O+

S. 2014
J. 2016
pi_167573845
Wat fijn GM, ik ga duimen dat James vanavond naar huis mag *O*
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:59:27 #80
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167574038
Super GM! *O*

Wij komen iedereen fijne feestdagen wensen O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167574572
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:59 schreef LeSage het volgende:

[..]

Hoe zielig ook voor de kleine, het streelt wel je ego hè? :)

Soof, je ziet vanzelf wanneer je baby eraan toe is. S. wilde met 4 maanden echt het eten uit onze mond halen, dus ben ik begonnen. Maar anders had ik echt gewacht tot hij er zelf aan toe was.
Wij leenden de newborn, maar dat was toch wel heel ideaal! Gelukkig niet gekocht zelf, want met 5,5 maand zat meneer al in de baby-inzet.
En hoewel hij super duur is, ik vind de tripp Trapp geweldig. Beter dan de Ikea stoel, die hebben mijn ouders en we vallen altijd over die poten heen :')
Zo denk ik er ook over. Alles op z'n tijd. ;)
En wow, ik bekeek even de prijzen van die stoelen. Hemeltje lief zeg. :o Die stoel is al reteduur en dan horen daar ook nog weer accessoires bij die je nodig hebt. :') Tijdens de zwangerschap viel me ook al op dat het hele babygebeuren een big business is. Ka-ching ka-ching. (En ja ik ben ook zo'n moeder die zo'n reteduur Aerosleepmatrasje heeft aangeschaft :') )


quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:07 schreef Chanty het volgende:
Mooie poepverhalen weer :D

Hier gaat het morgen gebeuren:... Het eerste hapje! Heb de milestonecard al klaar liggen :+ Ik start met wortelstamp. Bij Lucas hebben we volledig rapley gedaan maar wil het nu combineren.

En ik ben nog nooit over de Ikea stoel gevallen :P
Ik ben beel benieuwd wat ze er van vindt. :D Wat heeft jou trouwens doen besluiten om het te combineren? Ben me nu ook een beetje aan het inlezen over de Rapleymethode. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik wilde de babyset van peuter op de Trip Trapp van baby zetten, maar peuter dondert er nog uit als de beugel er niet op zit, dus nu moet ik een extra babyset kopen. Dúúr voor zo'n stuk plastic }:|
Nou idd. :o

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat fijn dat James zo goed gaat. Mijn duimen draaien voor een heerlijke kerst met het hele gezin samen. O+

Leuk om een beetje over eten te lezen ook. C krijgt sinds ze ongeveer 4 mnd is een paar keer per week gepureerd fruithapje. Niet heel consequent, meer om te kijken hoe het gaat. Ze vindt het heerlijk en geweldig, maar het heeft tot een week geleden geduurd voordat ze het ook echt daadwerkelijk door kon slikken. Nu ze het snapt, krijgt ze ook gepureerde groentehap. Volgens mij vindt ze dat nog lekkerder dan fruit. Omdat ze altijd op schoot zit aan tafel (als wij eten), krijgt ze ook meestal een boontje ofzo in haar handje, maar veel verder dan dat gaan onze Rapley-ervaringen nu nog niet ;-).

Ze rolt nu de hele tijd, en begint zichtzelf ook al op de knietjes te duwen. Echt zo leuk weer om al die stapjes te zien.

Bijna 6 mnd alweer :D!
Halfjaar mijlpaal. Time flies. Ik vind het zo leuk om te lezen wat de iets oudere baby's al kunnen. Ik denk elke keer: OMG gaat die van mij dat ook doen? :D Soms lijkt het echt nog gisteren dat hij op mijn borst werd gelegd en ik voor het eerst moeder werd. ;( O+ (En nu ik dit typ, krijg ik het weer helemaal warm van binnen.)

En oh de eerste hapjes. Zoveel vragen, zoveel verschillende antwoorden. :D En er zit vast geen fout antwoord bij. Waar moet hij zitten? Groentehapje of fruithapje eerst? Of eerst Bambix door de melk? Vers in de blender of een kant en klaar potje? Enzo enzo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 11:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De 1e hapjes O+ ik vond dat zo leuk. Al mag het nu echt nog wel even duren.

Wij hebben de ikea stoel, bevalt heel goed. Die poten zijn wel n dingetje ja :')

Als James zn flessem allemaal leegdrinkt vandaag mogen we misschien vanavond al naar huis O+

[ link | afbeelding ]
James! O+ GM, wat zit je toch in een achtbaan vol emoties of niet. Ik hoop dat hij lekker in z'n eigen bedje mag slapen vannacht. :* En of het nou Kerst is of niet, de kleine man hoort gewoon thuis te zijn. Go James! Aan de zuip!
:)
pi_167574590
Chanty, wat een rijkdom zit daar op de bank. :D
:)
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:44:57 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167574715
Ik wil combineren omdat Lucas pas rond een jaar echt een beetje ging eten en hij liet zich absoluut niet voeren. Als we nu combineren is dat nog geen garantie natuurlijk maar wil het iig proberen. Daarbij doen ze bij het kdv niet aan rapley en is het soms echt heel veel handiger als je je kind even kunt voeren ipv dat het een grote pleurisbende word :+ Ik had sowieso wat moeite met viezigheid :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167575795
Prachtige foto chanty!
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:40:40 #85
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167575916
Nou Amélie heeft vooral zitten kokhalzen en wilde de lepel zelluf in haar mond stoppen :D ze heeft ook nog op een gekookt worteltje gekauwd. Maar uiteindelijk wilde toch liever melk.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167577708
Wat een prachtige kinderen heb je toch, Chanty O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 december 2016 @ 15:41:48 #87
269689 crew  Viv
pi_167578124
Chanty wat een goede timing dat ze allebei zo leuk lachen op de foto! O+
gm wat gaat James lekker joh, eerst dacht je minstens tot 1 januari in het ziekenhuis te zitten.
pi_167578178
Aw Chanty, wat een knappies! Ben helemaal jaloers dat je het voor elkaar krijgt zo'n foto te maken: mijn peuter begint op zo'n moment te baby-bashen of baby besluit nu-niet-stil-te-willen-zitten enzovoorts _O-
pi_167578204
We gaan naar huis!!! *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:49:56 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167578264
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We gaan naar huis!!! *O* *O*
*O* wat een geweldig nieuws! _O_ *O*

Fijne kerstdagen bij jullie! O+ >:O ~:) *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_167578478
*O* wat superfijn! *O*
pi_167578781
GM, wat heerlijk!! *O*

Chanty, wat een prachtige kinderen maken jullie, zeg!

Fijne feestdagen voor jullie allemaal! Eerste kerst met onze kindjes O+

Ik kan niet wachten om S. in zijn kerstoutfit te zien morgen :') ik zal eraan proberen te denken om hier een foto te posten!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:28:57 #93
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167578887
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We gaan naar huis!!! *O* *O*
Héél fijne kerstdagen gewenst met z'n vieren. Ben blij voor jullie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167578993
Wat geweldig Gm! *O* fijn kerst thuis vieren O+

'Grommen' jullie baby's ook een soort van? :')
pi_167579057
GM, fijn zeg!!!

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:35 schreef Mies_poes het volgende:
Wat geweldig Gm! *O* fijn kerst thuis vieren O+

'Grommen' jullie baby's ook een soort van? :')
Nee alleen de HOEE HOEEE duivengeluid nog steeds.
:)
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:41:29 #96
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167579094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Chanty wat een goede timing dat ze allebei zo leuk lachen op de foto! O+
gm wat gaat James lekker joh, eerst dacht je minstens tot 1 januari in het ziekenhuis te zitten.
Hahaha dat zou je denken. In werkelijkheid was het steeds maar een die leuk keek :+ gelukkig ben ik goed in van twee foto's eentje maken :@ :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:52:56 #97
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167579345
Gm wat een supernieuws!!

Chanty mooie foto!

En eten ben ik nog lang niet mee bezig, hoop wel dat ze net zo goed gaat eten als grote zus
pi_167579755
Gm geweldig! Fijne kerstdagen zo.

Chanty wat mooi O+
pi_167580015
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
We gaan naar huis!!! *O* *O*
Yes!!! Gefeliciteerd *O* *O*

Fijne kerst :*
pi_167581233
Gm wauw gefeliciteerd!
pi_167583187
Prachtig nieuws, een heel bijzonder fijne, rustige kerst gewenst met veel knuffels voor al je kanjers!
  zaterdag 24 december 2016 @ 20:11:23 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167583219
Gefeliciteerd GM, wat fijn! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167583644
Dank jullie allemaal O+ ook bedankt voot alle lieve woorden en kaartjes ed.

Ik zal weer proberen aan te haken. Nu eerst weer even wennen aan thuis zijn .

Fijne kerst allemaal :*
S. 2014
J. 2016
pi_167583729
Gm. Beste kerstcadeau die je kan krijgen zeg *O*
pi_167584411
GM wat ontzettend fijn! O+ Goed gedaan James *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167584578
GM *O* wat een mooi nieuws O+ lekker naar huis met jullie mooie mannetje.
pi_167585270
Gm wat tof! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:16 schreef Amsel het volgende:
Ik wilde de babyset van peuter op de Trip Trapp van baby zetten, maar peuter dondert er nog uit als de beugel er niet op zit, dus nu moet ik een extra babyset kopen. Dúúr voor zo'n stuk plastic }:|
Riempje? Voor Otje hadden we tot ze drie was oid zo'n riempje van een paar euro erop zitten. (De babyset was te gevaarlijk ivm klimmen, maar het riempje voorkwam dat ze telkens van haar stoel stuiterde)
pi_167586688
Oh wat fijn dat jullie nu toch allemaal thuis zijn met kerst GM!! O+
  zaterdag 24 december 2016 @ 22:49:25 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167587447
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie allemaal O+ ook bedankt voot alle lieve woorden en kaartjes ed.

Ik zal weer proberen aan te haken. Nu eerst weer even wennen aan thuis zijn .

Fijne kerst allemaal :*
Hiervoor ontlurk ik wel effkes hoor. Topnieuws dat James naar huis is *O*

En fijne kerst voor iedereen. Zó speciaal vind ik het, de eerste keer met beebs O+
pi_167587914
Lieve foto Chanty O+. Nu al aan de Frozenspullen? :P :D

En fijn GM! *O*
pi_167588209
GM wat geweldig!! Geniet van deze kerst met z'n viertjes O+
pi_167591449
Fijne kerst allemaal! En vooral voor GM, man, Saar en James *O*

En in verband met de Fok!wet wil ik er niks over zeggen, maar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167591485
Fijne kerst allemaal! En wat heerlijk dat jullie weer allemaal thuis zijn gm! O+

Amsel, slaap! :z *;
  zondag 25 december 2016 @ 08:20:16 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167591500
Jij hebt denk ik mijn slaap van vannacht gekregen, Amsel ;)
Kuiken vond 5.20 uur en prima tijd om met zijn nieuwe brandweerauto te spelen :+ :') en daarna kwam Guppy voor een voeding O+.

Fijne kerst allemaal!
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 december 2016 @ 09:26:40 #115
269689 crew  Viv
pi_167592091
In plaats van de finale van Serious Request te kijken en onze trouwdag van 4 jaar geleden te vieren brachten wij onze eerste kerstavond met baby door op de huisartsenpost. O+

Too much information:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167592789
Gets dat is naar.Vivi.. nu wel weer pijnloos?

Vrolijk kerstfeest allemaal O+ ~:)

S. 2014
J. 2016
pi_167592967
GM! O+
pi_167593283
Oh Gm! Prachtig O+
pi_167595314
Dat is nog eens een prachtig kerstplaatje GM! O+
pi_167595803
Dat klinkt naar Vivi :X

GM O+ O+
pi_167598130
GM, wat een rijkdom, zo met kerstmis O+

Vrolijk kerstfeest allemaal van ons!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 25 december 2016 @ 14:30:21 #122
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167598620
LeSage wat een schatje O+ wat lijkt hij op je!

Gm had het al gezegd maar wat een mooie foto O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167598664
Gm en lesage mooie foto's O+
Ons kindje is vandaag ziekjes. Hij heeft veel slijm in de keel vast zitten en daar heel veel last van. Nu slaap hij gelukkig al even in z'n eigen bed en dadelijk gaan we naar mijn ouders, hopelijk voelt hij zich dan wat beter.
pi_167599019
Lesage O+ O+ en idd, jouw kopietje.

Nazil. Beterschap voor je mini
S. 2014
J. 2016
pi_167599323
Gm fijn dat jullie weer thuis zijn met z'n allen!
  zondag 25 december 2016 @ 19:03:47 #126
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167601808
GM wat fijn dat jullie thuis zijn! *O*
Vivi brrr
Nazil beterschap!
Lesage wat een mooie fotos!

Verder niet goed bijgelezen..

Fijne kerst allemaal!!

Iemand ervaring met netelroos?!?? :{
Sinds vrijdag opeens last van (nog nooit eerder gehad).
Wat een jeuk en uitslag en trekt over mijn hele lichaam..
's Ochtends is het dan minder/weg en dan in de middag begint het weer.
Het kan blijkbaar 1001 oorzaken hebben.. geen idee.. ik denk dat het bij mij wordt getriggert door druk op de huid.. bv door bh band of als ik tassen heb gedragen.. ben er nog niet helemaal uit.. misschien combi met hormoonschommelingen (?)...echt vaag en super onuitstaanbare jeuk dat het pijnlijk is...
Ik hoop dat het vanzelf over gaat.. en anders na de kerst maar naar de ha..
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_167603833
Ik heb het gehad en met een bezoek aan de HAP kreeg ik antihistamine waardoor de jeuk weer draaglijk werd. Dus wachten tot na kerst hoeft echt niet!
pi_167603841
GM *O* O+ Fijn weer samen thuis!
pi_167603985
Verder geen bijleestijd. Kerst bij schoonfamilie in een huis met een gaziljoen snuisterijen. Leuk met een baby en een peuter. Die allebei enorm verkouden zijn, dus ook nog eens SnotKerst to the max. Een gemiddelde vijf minuten:

Niet aankomen lieverd. Nee niet aankomen. Nee dat is geen speelgoed. Laat maar staan. Tas, niet aan dat kastje hangen. Blijf daar maar af Annie. Even een schone neus Tas. Kom, even neus snuiten Annie. Niet aankomen. Kom maar uit die kast schat. Kom we gaan naar bed. Zet dat vaasje maar even terug. Jawel. Het is bedtijd. Oh alweer snot. Nou even snuiten. Dat is een klok. Ja die slaat elk uur. Bim bam ja. Elk uur. Niet aankomen. Laat maar los. Kom mee. Haal Tas maar even uit die plantenbak. Goed. Naar bed. TAS NIET AAN DAT KLEEDJE HANGEN.

Herhaal tot deaud :') .
pi_167604707
Leuk razz :')

Nou hier heeft L of geslapen bij m'n ouders en als hij wakker was dan was het alleen maar huilen, kind was zo moe de hele dag :'( ik had zo met hem te doen. Ik snap ook niet helemaal wat er aan de hand is. Hij is verkouden maar lijkt er weinig last van te hebben fysiek gezien. Miss combinatie van hele drukke week met een sprongetje en die verkoudheid. Vanmiddag had hij iig geen koorts, daarna niet meer kunnen meten.
  zondag 25 december 2016 @ 23:34:10 #131
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167607173
quote:
3s.gif Op zondag 25 december 2016 21:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb het gehad en met een bezoek aan de HAP kreeg ik antihistamine waardoor de jeuk weer draaglijk werd. Dus wachten tot na kerst hoeft echt niet!
Was dat ook na zwangerschap? En ben je toen achter de oorzaak/trigger gekomen?
Hoefde je de anihistamine maar kort en eenmalig te gebruiken en bleef het daarna weg? Of is/waa het een terugkerend iets?

Ben benieuwd of dat kan in combi met borstvoeding.

Ik smeer nu aloe vera zalf en dat verzacht goed. Als het echt niet uit te houden is bel ik de hap nog een keer (had zaterdag al gebeld om zeker te weten dat het geen kwaad kon voor Aapje A).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 25 december 2016 @ 23:36:41 #132
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167607240
Razz zo herkenbaar.. die grijpgrage handjes en geen minuutje rust ;)

Nazil wat sneu.. hopelijk gaat de nacht beter.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_167611248
Hij heeft 39.4 :'(
pi_167611285
Nazil, beterschap voor je kleine man, hopelijk gauw weer wat beter.

Razz, heerlijk ontspannen kerst ;)

Radyhyn, geen ervaring helaas, als je morgen weer zo'n last hebt zou ik gewoon even de hap bellen hoor.

Gm, mooie foto, hoe doet James het thuis?

LeSage ook zo'n knapperd!

Hier is kerst niet echt een feestje. M'n ouders zijn een weekje op bezoek en normaal geeft mij dat een beetje ruimte, maar ik heb twee zwaan-kleef-aantjes die om alles huilen en alleen mama mag knuffelen, eten geven etc. Zo rot na (éindelijk) een bezoekje manueel therapeut horen dat kleinste het hele uur voluit ontroostbaar gekrijst heeft.

Kleinste heeft veel last van 5 tandjes die op doorkomen staan, de eerste is nu gelukkig door. Grootste is enorm aan het spoken snachts, ik slaap nu al aantal dagen maximaal 2 uur achter elkaar, kerstmoeheid heeft nieuwe dimensie. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Madivi op 26-12-2016 04:39:55 ]
pi_167611822
Madivi, klinkt echt als heerlijke dagen :') heel jammer dat je niet even wat rust kunt nemen nu je ouders er zijn. Blijven ze nog een tijdje? Misschien dat het beter wordt als ze meer gewend zijn.

Nazil, hoe is het met je ventje?

Mijn baby heeft ons de hele nacht wakker gehouden met grommen en kreunen :'). Ze kreunt en gromt tegenwoordig de hele dag, druk bezig met het ontdekken van haar stem. Heel schattig, maar 's nachts iets minder.

Hoe was jullie eerste kerstdag? Hebben de baby's zich voorbeeldig gedragen? :+ de mijne wel, gisteren lekker thuis geweest met mijn broer op bezoek en vandaag gaan we op pad (3 uur rijden heen en weer). Ben vooral benieuwd naar hoe ze zal slapen op locatie.
pi_167611883
Madivi sterkte! Was fijn geweest als je even tot rust kon komen ja. Jammer.

L z'n koorts is gezakt tot 37.7 dankzij een zetpil naar hij voelt zich nog erg rot. Gisteren was het al slapen (90%) of huilen, nu weer. Ik heb als een waakhond vannacht liggen luisteren totdat ik maar een matras naast z'n ledikant heb neergelegd. Ik heb de nacht dus naast hem doorgebracht, speen terugdoen en handje vasthouden.
pi_167612181
Madivi, hopenlijk kun je toch nog een beetje uitrusten tussendoor.

Nazil, beterschap voor je kleine hummel.

James heeft t wel weer naar zn zin thuis, lacht heel veel en begint met kraaien O+ en hij dacht vanmorgen dat hij het omrollen wel kon oefenen.... 9 weken oud :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 26 december 2016 @ 09:35:38 #138
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167612426
Nazil beterschap voor je uk :*

Gm wat fijn dat hij alweer vrolijker is

Madivi wat klinkt dat zwaar. Ook sneu vijf tanden ;(

Hier is mevrouw ook wat uit haar hum dus er zal wel iets zijn. Denk eigenlijk dat het allemaal wat teveel is: naar Spanje en terug, paar dagen later kerst dus ook weer andere omgeving en dan hebben we over een week oud en nieuw. Ze doet het in principe fantastisch maar ze is momenteel wat humeuriger en slaapt slechter voor haar doen.

En hier was het een gebruikelijke kerst bij mijn ouders met de jaarlijkse jankbui van mijn moeder, geklaag over mijn vader waar ik dan als een soort relatietherapeut tussen zit, stress over het eten en oh ja... Het was ook best gezellig :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167612720
Nazil, beterschap voor je kleine man!

Madivi, balen van het bezoekje zo. Dan is het toch een stuk minder gezellig.

GM, wat knap dat hij nu al gaat proberen te rollen. Dat klinkt alsof het al een stuk beter gaat met hem!

Chanty, klinkt als een geslaagde kerst :')

Wij hebben gisteren bij mijn ouders kerst gevierd. Heel gezellig, spelletjes gespeeld en lekker gegeten. En S. was zo gezellig. Terwijl we daarvoor nog naar de opa en oma van vriend waren met 20+ familieleden.
Vandaag naar de schoonfamilie, hoop dat hij het weer net zo goed gaat doen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167615950
Madivi :* klinkt als een zware kerst dit jaar. Hopelijk gaat je grote snel beter slapen dat scheelt een hoop. Jammer dat ze zo aan je plakken terwijl je ouders er zijn om te helpen. Maar ook wel weer O+, mama is gewoon het aller liefst.

Nazil Beterschap met de kleine man. Heb je goed dat je er naast bent gaan liggen. Geeft toch wat meer rust voor jezelf maar ook voor je mannetje denk ik

GM wat een prachtige foto's en wat fijn dat jullie kerst lekker thuis kunnen vieren met het hele gezin. Compleet O+

Chanty :') klinkt als een vrolijk kerstfeest :D fijn dat het ondanks de gebruikelijke dingen toch nog gezellig was.

Mies een grommende baby met kerst :D leuk als ze zo aan het oefenen zijn! Behalve in de nacht dan ;)
Succes met de rit

Rady ik zou gewoon even overleggen. Wie weet mag je het gewoon innemen met bv en ben je er snel vanaf. Beterschap!

Lesage mooie foto van jullie O+ wat lijkt hij veel op jou!!
Wat lekker dat S het zo goed doet. Hopelijk vandaag weer.

Wij hebben alle bezoekjes erop zitten. Allebei de mannetjes deden het super. Vandaag lekker relaxen en van het zonnetje genieten
(Wtf 12 graden en zon op 2e kerstdag :? Waar is onze witte kerst?)
pi_167617174
Nazil beterschap!

Lesage wat een cutie met een strikje.

Wij hadden gister mijn schoonouders hier en ze bleven ook slapen. Emmy was voorbeeldig en lachte de hele dag en sliep als ze moest slapen en zat er gezellig bij met het eten.

Straks naar mijn ouders voor pakjesavond en gourmetten. Ik hoop dat Emmy daar ook goed gaat slapen. Ze heeft ook haar eerste kerstkaart gehad van mijn moeder met daarop een gedichtje hoe speciaal het is dat wij een wondertje erbij om deze kerst mee te vieren O+
pi_167617992
Klinkt alsof jullie ook goede kerstdagen hebben, Ikke en Arja!
En die kaart, zo bijzonder O+ ik vind het altijd ontroerend om te zien hoeveel kleinkinderen betekenen voor opa's en oma's!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167619153
Lieg Arja O+

Waar slapen jullie kindjes in als jullie op bezoek gaan? Kinderwagen of zo?
pi_167619322
Bohhh beterschap voor de zieke beebs! Stom is dat.

Mijn ventje gaat vanavond slapen in de reiswieg bij mijn ouders denk ik. En ik hoop ongestoord 30 seconds te kunnen spelen vanavond :@ En anders doet hij gewoon mee.
:)
pi_167619554
Toen ze kleiner was in de kinderwagen. Nu een campingbedje, maar mijn moeder heeft een ledikant
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 december 2016 @ 15:43:39 #146
269689 crew  Viv
pi_167619763
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 08:43 schreef Mies_poes het volgende:
Hoe was jullie eerste kerstdag? Hebben de baby's zich voorbeeldig gedragen? :+
De mijne was niet zo gezellig (want ontevreden na haar fles), maar we waren bij mijn ouders en die vinden haar toch geweldig. O+ Thuis een grotere fles gegeven en toen sliep ze 11 uur lang. :o
pi_167620108
Aaah wat lief Arja O+
Wat lesage zegt, ik vind het ook zo bijzonder om te zien hoeveel opa's en oma's om de klein kinderen geven O+

Mies Stijn slaapt soms in de wagen en soms in het ledikantje die bij mijn ouders en schoonouders staat. Mochten we ergens heen gaan waar geen ledikant is dan nemen we het campingbedje mee. Nou Stijn groter begint te worden valt hij niet meer zo snel in slaap in de kinderwagen dat is wel jammer want was best fijn en makkelijk

En nu gaan we een zon vakantie boeken 8-) duurt nog 9 maanden voor we gaan maar heb er nu al zin in :D
  maandag 26 december 2016 @ 16:00:32 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167620110
11 uur :o Kan ze even komen uitleggen aan Guppy hoe dat moet? :P
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 december 2016 @ 16:07:52 #149
269689 crew  Viv
pi_167620228
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 16:00 schreef Burdie het volgende:
11 uur :o Kan ze even komen uitleggen aan Guppy hoe dat moet? :P
Disclaimer: ze lag wel op haar buik. :Y) Soms komt ze niet goed in slaap op haar rug en dan wil dit wel helpen. (Ze kan haar hoofd goed optillen dus ik vertrouw het wel.)
pi_167621061
Mijne slaapt gewoon niet op bezoek 8-) ;( M vindt alles en iedereen veel te interessant. Dus nemen we de draagzak mee, daar slaapt ze dan in. Denk dat ze zich dan beter kan afsluiten ofzo.
Sowieso slaapt ze de laatste tijd over dag minder goed. Nieuwsgierig kind :P

Uiteindelijk besloten om wel naar mijn zus te gaan gisteren. Heenweg ging goed, terugweg was huilen, huilen en nog eens huilen. Paar keer bij een benzinepomp gestopt, hielp niets. Ik had wat melk afgekolfd voor vertrek, Maar dat wilde ze ook niet. Uiteindelijk aangelegd in de auto :@ We leven allemaal nog dusja :+

Verder wel bijgelezen maar mijn geheugen is een beetje kapot. Zag in ieder geval lieve foto's voorbij komen O+
Fijn dat jullie weer thuis zijn GM!
Je posts zijn altijd zo liefdevol Arja O+

Tot zover mijn geheugen :')
pi_167621446
Hoe krijgen jullie het voor elkaar dat ze in een ledikant of campingbedje slapen? Die van mij wil niet slapen. Op geen enkele manier, ook niet als ik me met haar terugtrek. Hele dag staat in teken van slapen/niet slapen.
pi_167623362
Mies al een slaapzak geprobeerd? Volgens mij weet hij hier dat het een teken is dat hij moet gaan slapen. Werkt 's avonds beter dan overdag trouwens.

Ik ben kapot. Zelf nog half ziek, een hele week werken, twee bomvolle kerstdagen met een ziek kind en vandaag zelfs alle mensen hier. Ik ben voor het diner naar boven gegaan en pas naar beneden gekomen toen ze bijna weggingen :@ helemaal ingestort. En morgen ga ik naar de ha met L. Het zit mij niet lekker.
pi_167623753
Voorlopig werkt bij Flo een standaard bedtijdritueeltje met slaapzak en muziekje meestal wel, lukt dat niet dan doe ik niet moeilijk en gaat ze in drager of doek. Bij grote zus hielp alleen in slaap voeden, dus wmb is dit prima.

Beterschap Nazil :*

Wij hebben kerst bewust rustig gehouden/ uitgespreid over de kerstvakantie en dat pakt voor nu prima uit.
pi_167624301
Ik bedoelde voornamelijk overdag slapen. M. heeft daar bij andere mensen moeite mee, ze wil niet op mij, niet in de kinderwagen en niet op bed slapen.
Thuis krijgt ze 's avonds een slaapzak aan, misschien dat dat voor overdag dan ook werkt als we op visite zijn.
M. heeft een uur in de auto zitten huilen van vermoeidheid ;( we hebben drie keer gestopt zonder succes. Arm klein meisje... Ik heb er net zo hard naast zitten brullen :@
pi_167625630
Zowel voor Miezziej als Miespoes een nare autorit achter de boeg, waarschijnlijk de ontlading van de drukte, maar wel heel zielig.

Chanty, jouw eerste kerstdag klonk ook heerlijk :') gelukkig dat je meisje het wel goed deed.

Nazil, goed om op je intuïtie te vertrouwen, hopelijk gaat t snel beter.

Hier was tweede kerstdag nóg iets minder. 2 uur slaap weer niet gehaald, dat breekt op zich al op. Mn kleinste huilde zo gauw ik 1 minuut uit zicht was of geen aandacht voor hem had (m'n ouders mochten m geen eten geven, niet knuffelen, niet troosten, sneu voor ons allemaal). Mn grootste huilde gelukkig niet maar is constant onrustig (dag en nacht). Na morgen weer rust in huis, ik hoop dat dat ze goed doet. :O :Z
pi_167626349
klinkt erg vermoeiend madivi :*
Hoop dat de rust ze goed zal doen en jou dus ook.

Mies zo vervelend als ze overdag niet wil slapen terwijl ze wel heel moe is.
Stijn slaapt heel makkelijk, idd met slaapzak aan en met knuffeltje.
Mats wilde overdag ook bijna niet slapen. Ik nam de kinderwagen dan mee en ging wandelen tot hij sliep en als dat niet werkte dan gaf ik een extra fles en schommelde ik hem heen en weer in de maxicosi tot hij sliep. Op de arm werd hij alleen maar onrustiger door alle prikkels.
Vervelend dat de auto reis zo moeilijk ging.

Miez ook al z'n vervelende auto rit op de terug weg :7
Was het wel gezellig bij je zus?

Nazil :* heb je het vanaf nu wel wat rustiger?
Goed aan jezelf denken hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door ikke_84 op 26-12-2016 21:58:36 ]
pi_167627510
Ikke mwah. Wo, do en za werken, morgen dus wel een vrije dag maar wil sowieso naar de huisarts. Hij heeft nu weer 39,5.
Ik moet sowieso beter op mijzelf letten want om 7 uur vanavond had ik nog niet meer op dan een plakje cake, een bonbon en een kerstkransje :@ zodra L niet lekker is, eet ik zelf ook niet meer.
pi_167631065
Mies, Emmy was ook slecht in overdag slapen. Dit is geleidelijk wat beter gegaan, maar nog steeds wisselend. Ik zie het wel, anders slaapt ze maar niet. Op schoot vindt ze bijna alles prima.

Madivi dat klinkt dubbelvermoeiend.

Nazil zeker ook voor jezelf zorgen. Denk aan een vliegtuig..
pi_167632785
Vliegtuig? :+ er ging net 100cc in *O* meneer had honger. Zetpil er in en hopen dat hij zich zo weer goed genoeg voelt om te slapen. Nu is het jammeren. :'(
  dinsdag 27 december 2016 @ 05:46:06 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167632950
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 16:00 schreef Burdie het volgende:
11 uur :o Kan ze even komen uitleggen aan Guppy hoe dat moet? :P
Vannacht sliep hij bijna 6 uur :o Alleen jammer dat kuiken tussendoor wel wakker werd :P.

Nazil, beterschap!

Ikke, waar gaan jullie naartoe op vakantie?

Mies, Gup gaat dan gewoon in de draagzak.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 december 2016 @ 07:16:20 #161
269689 crew  Viv
pi_167633084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 03:18 schreef Nazil het volgende:
Vliegtuig? :+
De instructie dat je eerst je eigen zuurstofmasker op moet zetten voordat je je kind daarmee helpt. :*
pi_167633092
Nazil dat is niet goed hoor! goed voor jezelf zorgen anders crash je dadelijk en wie zorgt er dan voor jou en de kleine man als je man moet werken?
Hoe ging de nacht?

Burdie fijn dat je baby 6 uurtjes sliep. Jammer van kuiken :7
Zal je altijd zien dan.
We gaan naar zuid Frankrijk. We hebben al wat gevonden dus vandaag even bellen om te vragen welke stacaravans nog beschikbaar zijn

Mijn baby sliep vandaag voor de 2e keer het klokje rond nadat we de fles van 15 en 19 uur hebben opgehoogd naar 210/7
pi_167633224
Ja ik moet ook echt beter voor mijzelf zorgen, is ook zo. Maar makkelijker gezegd dan gedaan etc.
Tot 2 uur naast hem gelegen, toen een fles gegeven en zetpil, daarna kon ik niet meer slapen omdat er een regenpijp zat te lekken (tik, tik, tik, tiktik, tik, tiktik tiktik) en om 5 uur maar richting eigen bed gegaan waar ik weer niet kon slapen omdat ik niet alle geluidjes van L kon horen. Half 6 in slaap gevallen en 6 uur werd L wakker. Gelukkig deed man die maar je kan je voorstellen Hoe ik mij voel. Topnacht :')
pi_167633337
Ikke, wat fijn het klokje rond! En vooruitzichten op vakantie, leuk. Lijkt me zo gezellig met een kleintje op vakantie zijn.

Nazil wat een rotnacht, hopelijk gaat de rest van vandaag iets beter! En het is moeilijk, maar wel belangrijk om goed voor jezelf te (laten) zorgen!

Hier is de status tot nu toe sinds half 4: 6 poepluiers, véél gehuil en een verschoond bed (ongesteld X veel) :X . Maar ze zijn toch zo lief. Had ze net in de cosleeper gelegd en ze kropen beide onder mijn dekens tegen me aan en liggen nu te slapen. Wat een rijkdom. O+ O+
pi_167633762
Dat klinkt niet fijn Nazil ;( Ga je nog naar de HA vandaag? Hopelijk gaat het snel beter :*

Fijn van het doorslapen Ikke! Gaat het drinken nu ook beter? Hij dronk soms vrij weinig toch?

Het was wel gezellig bij mijn zus. Ze vond het erg leuk om M weer te zien. We hebben ook geskyped met mijn moeder die vervolgens bijna in tranen was :+

Jouw nachten klinken ook niet zo lekker op dit moment Madivi. Hoop dat je snel wat meer kunt slapen :*

Ik denk dat ik voorlopig niet aan een tweede moet denken :@ :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dé kerstoutfit van 2016:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167634336
Kom net van de ha en zodra we er binnen stapten was meneer weer beter en werd ik totaal niet serieus genomen }:|
pi_167635172
Ik heb het gisteren echt geweldig gehad bij m'n ouders. :@ Dus als je even geen zin hebt in een megatrotsubergezellig kerstverhaal niet verder lezen.
Hele familie was er en M. was de vrolijkheid zelve? :o Normaal gesproken 's avonds altijd chagrijnig, maar nu vond het alles prachtig :D

Tijdens het gourmetten zat M. naast me in de maxicosi. Nou twee keer wiebelen en meneer was vertrokken. Bij het toetje besloot hij om wakker te worden door geluidjes te maken die ik nog niet kende :') Daarna even gespeeld met de hele familie en bijzonder veel gelachen en toen hop! Boven in de reiswieg naar bed. Meneertje sliep na 10 minuten O+ Toen rond 23.00 meneertje overgepakt naar de maxicosi want we gingen weg en daarna heeft hij tot 8.00 lekker geslapen. :@

Wow. :@

En natuurlijk de eerste kerstboomfoto gemaakt van ons gezinnetje. Wow echt trots.

:* voor iedereen die het wel kan gebruiken. Zal straks even verder lezen.
:)
pi_167635241
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 20:35 schreef Mies_poes het volgende:
Ik bedoelde voornamelijk overdag slapen. M. heeft daar bij andere mensen moeite mee, ze wil niet op mij, niet in de kinderwagen en niet op bed slapen.
Thuis krijgt ze 's avonds een slaapzak aan, misschien dat dat voor overdag dan ook werkt als we op visite zijn.
Ik doe Flo inderdaad overdag ook een slaapzak aan, bewust zodat er ook overdag een slaapritueel is dat ook ergens anders of straks op het kdv herkenbaar is. Maar ergens anders slapen is vaak ook gewoon lastig.
pi_167635271
Mies, de slaapzak is ook echt een slaapritueeltje geworden hier. Slaap lekker voetjes, slaap lekker beentjes :@ En dan kusje geven enzo. :D Dus hij weet dan dat hij gaat slapen. En heb een slaapzak met stugge mouwen, dus dan kan hij niet zoveel wiebelen.

Nazil, stom :{
:)
pi_167636341
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 04:27 schreef Madivi het volgende:
Hier is kerst niet echt een feestje. M'n ouders zijn een weekje op bezoek en normaal geeft mij dat een beetje ruimte, maar ik heb twee zwaan-kleef-aantjes die om alles huilen en alleen mama mag knuffelen, eten geven etc. Zo rot na (éindelijk) een bezoekje manueel therapeut horen dat kleinste het hele uur voluit ontroostbaar gekrijst heeft.

Kleinste heeft veel last van 5 tandjes die op doorkomen staan, de eerste is nu gelukkig door. Grootste is enorm aan het spoken snachts, ik slaap nu al aantal dagen maximaal 2 uur achter elkaar, kerstmoeheid heeft nieuwe dimensie. :')
Oej Madivi wat zwaar :{ Laten we hopen dat dit een fase is, pfff :* Hoop dat je ouders je nog een beetje kunnen helpen. Denk ook goed aan jezelf!
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 09:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Madivi, hopenlijk kun je toch nog een beetje uitrusten tussendoor.

Nazil, beterschap voor je kleine hummel.

James heeft t wel weer naar zn zin thuis, lacht heel veel en begint met kraaien O+ en hij dacht vanmorgen dat hij het omrollen wel kon oefenen.... 9 weken oud :')
James is in zijn sas begrijp ik :D
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 09:35 schreef Chanty het volgende:
Nazil beterschap voor je uk :*

Gm wat fijn dat hij alweer vrolijker is

Madivi wat klinkt dat zwaar. Ook sneu vijf tanden ;(

Hier is mevrouw ook wat uit haar hum dus er zal wel iets zijn. Denk eigenlijk dat het allemaal wat teveel is: naar Spanje en terug, paar dagen later kerst dus ook weer andere omgeving en dan hebben we over een week oud en nieuw. Ze doet het in principe fantastisch maar ze is momenteel wat humeuriger en slaapt slechter voor haar doen.

En hier was het een gebruikelijke kerst bij mijn ouders met de jaarlijkse jankbui van mijn moeder, geklaag over mijn vader waar ik dan als een soort relatietherapeut tussen zit, stress over het eten en oh ja... Het was ook best gezellig :+
De jaarlijkse jankbui van je moeder :D :@ Mag ik niet om lachen, maar gebeurde toch :@
Wat deed je in Spanje eigenlijk? :)

Wat doet iedereen met oud en nieuw eigenlijk? :)
:)
  dinsdag 27 december 2016 @ 12:40:06 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167637075
Bah Madivi ;( maar vijf tandjes zal niet meehelpen, hopelijk keert het tij snel.

Soof klinkt erg geslaagd!

Miezziej wat schattig O+

Soof ik maak ook grappen om de jaarlijkse jankbui ;) waar ik onderhand wel klaar mee ben is het gevit op mijn vader zonder dat ze iets doen om de relatie te verbeteren.

En we waren naar Spanje omdat mijn schoonouders daar wonen (die zijn daarheen geëmigreerd) en mijn schoonvader werd 70.

Oud en nieuw vieren we met vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd als Lucas en Amélie.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167638358
nazil zal je altijd zien :{ kom je bij de ha en dan lijkt het allemaal mee te vallen.
Balen van je slechte nacht, vandaag maar niet te veel doen.

Madivi 4 uur is echt heul vroeg! en 6 poepluiers?? Komen er tandjes aan? Kleine poepfabriekjes heb je daar!
Maar idd wat een rijkdom is het he O+ Ja het is soms rete zwaar en soms denk ik wel eens 'laat me allemaal met rust, ik ben moeehoee' maar wat een geluk hebben we dat we ze hebben O+

miezz O+ je meisje O+
Fijn dat het zo gezellig was bij je zus. Dat zijn toch dingen die je gaat onthouden en die auto rit...tja dat vergeet je grotendeels wel weer.
Waar was je schoonzus dan? lijkt me helemaal niet leuk om kerst zonder mijn kinderen te vieren :{ (tenzij ze uit elkaar zijn, dan is het een ander verhaal natuurlijk) 2 kinderen is wel heel leuk hoor :+ heel soms word je een beetje gek, maar ach dat had ik ook toen we er nog maar 1 hadden.
Stijn drinkt nu super goed. 2 flessen van 180/6 en 2 van 210/7 en in de laatste gaat pap. Hij spuugt nu ook niet meer en dat is ook wel heel fijn.

Soof wat fijn dat jullie zn leuke kerst hadden. Genieten!!
Ik vier oud jaars avond op mijn werk ;) Mijn man weet nog niet wat hij gaat doen, maar dat zal niet veel bijzonders zijn.
Wat gaan jullie doen?
pi_167639458
Wat vervelend van de HA Nazil. Fijn dat hij weer beter is, maar de HA had je wel serieus mogen nemen, je gaat daar toch niet heen voor de lol ofzo }:|

Wat fijn dat je kerst zo leuk was Soof! Fijn ook dat hij zo goed heeft geslapen.

Ik gebruik eigenlijk geen slaapzak overdag. Soms slaapt ze alleen maar een halfuurtje ofzo, en dan heb ik geen zin om de slaapzak aan te doen. Misschien moet ik het een keer in de middag ook proberen, misschien slaapt ze dan net even iets langer.

Ikke, tja die autorit.. We hebben het overleefd, daar gaat het om toch? :+
Schoonzus was naar een concert in Duitsland. Ze zijn nog bij elkaar. Ik zou het ook niet zonder M willen vieren. Sowieso heb ik nog nooit een nacht zonder M. doorgebracht, vind het nog zo snel :@ Schoonmoeder zou het wel leuk vinden als M een keer blijft slapen, maar dat kan ik nog niet :@ Mijn kleine baby O+
Fijn dat Stijn goed drinkt!

Wij gaan denk ik niets doen met oud en nieuw. Gewoon gezellig thuis, mocht iemand willen komen is dat prima maar ik ga de deur niet uit :+ Moet nog bijkomen van al het kerstgeweld _O-
pi_167640495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 13:59 schreef Miezziej het volgende:
mocht iemand willen komen is dat prima
Is dit een uitnodiging? :D sorry ik moet al werken :P

Nou ja niet iedereen vindt kerst even leuk/belangrijk natuurlijk. Misschien hecht ze er geen waarde aan en is het als elk ander weekend voor je schoonzus.
Ik kan het me niet voorstellen maar gelukkig zijn we allemaal anders.

ik heb voor overdag trouwens een slaapzak zonder mouwen. Dan hoeft die trui niet steeds aan en uit. Alleen de broek gaat uit, slaapzak aan en klaar
pi_167645580
Hier is de maxi cosy aardig te klein aan het worden, en dus tijd voor een autostoeltje. We zoeken er een van 9 maand tot 4 jaar, en het liefst eentje die kan draaien.

Achterwaartse positie in de auto is niet nodig.

Welke hebben jullie en bevalt goed?
pi_167647693
Hm 's avonds gaat het elke keer wel weer minder met hem. Hij heeft nu ook weer koorts. Morgen gaat hij een halve dag naar de opvang, ik hoop dat het gaat. Net een zetpil er in gedaan en het is gelijk een ander kind.

Koningshof achterwaarts vervoeren wordt wel aanbevolen.
pi_167647724
Met 9 maanden zou ik nog geen andere autostoel aanraden dan de maxicosi. Waarschijnlijk denk je dat hij niet meer past, maar meestal valt dat wel mee.
De maxicosi is verreweg de meest veilige manier van vervoer en er wordt aangeraden dit zo lang mogelijk te gebruiken.
Wij gaan voor S. zijn eerste verjaardag een stoel uitzoeken (cadeautje) en dan gaat hij er ergens een keer in. Ik geloof dat er trouwens een apart topic voor is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 27 december 2016 @ 18:13:35 #178
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167647890
Voeten mogen uitsteken, hoofd niet. Zolang dat niet het geval is, tot 15 mnd achterwaarts vervoeren, liefst in maxi cosi.

Wij zijn vandaag ziek, allemaal. Super tof :X -O-
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167647912
Verder bijlees:

Madivi, jammer van de kerstdagen. Laat die tandjes maar snel door zijn!

Nazil, wat vervelend dat je bij de huisarts niet gehoord werd. Ik hoop dat het morgen echt beter gaat. En anders nog eens naar de huisarts en op je strepen gaan staan :)

Miezz, wat een schattige outfit had je meisje aan zeg! O+

Fijn van de leuke kerst, Soof! Op de een of andere manier had ik dit jaar helemaal niet het gevoel van druk dat het gezellig moest zijn en het eten perfect enzo. Toch geleerd meer te relativeren als moeder denk ik. En juist daardoor was deze kerst zo leuk!

Voor oud en nieuw komen er 2 vriendinnen van mij langs, borreltje, hapjes en een spelletje ofzo. Gewoon lekker rustig aan!

Toch ook wel weer lekker nu, even een paar 'gewone' dagen. Lekker spelen en knuffelen samen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167648762
Hihi, onze vreetbeer rapleyt even zeker 20 boontjes naar binnen. En toen waren ze tot zijn grote verdriet op :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167651464
Er zijn ook andete merken dan maxi cosi he. Vele die ook achteruit kunnen, en minstems zo veilig zijn (achteruit is idd veiligst, liefst zo lang mogelijk).
pi_167651701
Wel bijgelezen maar nu alles alweer vergeten.

GM, wat fijn dat James weer thuis is!

Nazil, beterschap! Hoop dat een tweede HA-bezoekje niet nodig is.

Nouk, beterschap!

Wij zijn net terug na een rondje familie. 24 december schoonouders, 25 en 26 deember bij mijn ouders, en vandaag op de terugweg bij mijn opa geweest. Veel in de auto gezeten. Gisteren vierden we "Sinterklaas" met mijn ouders, broers en aanhang en M kreeg heel veel aandacht. Hij vond het super, maar was daarna wel totaal overprikkeld en werd vannacht bijna ieder uur wakker, dus ik had niet zo'n goede nachtrust.

Mijn moeder heeft ons oude ledikant weer leuk aangekleed voor M, alleen dit resulteerde er wel in dat vriend in zijn eentje op zolder sliep en ik in een eenpersoonsbed naast het ledikantje. We horen M altijd nog een tijd lang kraaien, schateren en gillen als we hem in bed leggen of als hij tussendoor wakker wordt. Nu kon ik stilletjes observeren wat hij dan eigenlijk doet, want hij had niet door dat ik naast hem lag. Hij ligt dan zo lief met z'n knuffel te spelen O+ O+ Toen hij doorhad dat ik naast hem lag kreeg ik steeds een supergrote glimlach. Het is echt zo'n schatje!
pi_167651778
Lesage wat heerlijk dat S zo lekker eet. Daar kijk ik wel naar uit. Samen aan tafel en dat stijn zelf ook wat kan eten. Maakt het toch wat makkelijker.

Die 'gewone' dagen gaan hier niet op. Morgen wordt de opa van mijn man 90 en geeft een feest en vrijdag is peuter jarig en geven we een feestje. Heel gezellig allemaal maar ik ben blij als het januari is :7

Nouk Beterschap :* met z'n alle ziek zijn is echt niet tof.
Man kwam hier ziek thuis van te werk -O- hopelijk is hij morgen weer beter.

Ik lig nu bij peuter in bed terwijl hij het daddy finger liedje zingt :') krijg je ervan als je hem om 16.30 nog een uur laat slapen.
Stijn lag er om 18.30 al in maar sliep pas om 19.30. Hij heeft een uur lang met zijn konijntje liggen spelen O+

Nazil vervelend zeg. Hopelijk is hij morgen beter.
Hoe doe je dat als hij morgen wel nog ziek is? Kan je dan eventueel opa en oma vragen?
  dinsdag 27 december 2016 @ 20:16:10 #184
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167651880
Over hapjes gesproken. Hier nog weinig interesse in eten. Nu een paar dagen wortel gepureerd aangeboden maar ze kokhalst alleen en deed gisteren niet eens haar mond meer open. Vandaag niet geprobeerd. Met rapley weet ik dat het even duurt voor ze echt wat binnen krijgen maar hoe zit dat met voeren? Lees hier geregeld dat de snaveltjes gewillig open gaan en kinderen binnen de kortse keren een half potje wegspatelen maar dat zie ik hier niet gebeuren :+ hoe lang duurde het voor jullie ukkies van de lepel begonnen te eten?

Hebben mevrouw vandaag toch in de kinderstoel gezet omdat ze zo uit haar hum is en alleen huilt als ik niet dicht genoeg in de buurt ben. Ze zat toch al best goed en we konden rustig eten. Nu kan ze ook meekijken hoe wij eten :)

Morgen wil ik iets anders aanbieden, boontjes of zo en dan zowel gepureerd als rapley. Kijken of ze een van beiden blieft. De rapleywortel van de week vond ze maar gek :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167652105
Chanty, wij doen hier wel gepureerde hapjes en weinig rapley, en het ging vrij snel goed met eten. In het begin vond M het maar raar, maar deed redelijk zijn mond open, soms een beetje met tegenzin. Ik denk dat hij na een week gewend was aan de lepel en inmiddels doet hij zijn mond alweer open voordat ik de volgende hap goed en wel op de lepel heb. Wij zijn hier overigens, tegen alle adviezen in, begonnen met fruithapjes omdat dat op het kdv ook beleid is. Ze wilden daar al met 4 maanden met hapjes beginnen, maar dat vonden wij niet goed, dus hebben we gewacht tot ongeveer 5 en halve maand. Toen was M er ook echt aan toe voor mijn gevoel en ging het dus redelijk snel goed. Groente gaat er hier inmiddels ook prima in, maar het ligt wel een beetje aan de textuur hoe lekker het wordt gevonden voor mijn gevoel. Als het niet smeuig is, worden er wel vieze gezichten getrokken en eet M liever niet.
pi_167653915
Emmy krijgt tot nog toe groente of fruit uit potjes en eet alles met smaak op dat haar wordt aangeboden. Bij een nieuwe smaak kijkt ze de eerste 3 happen alsof ik haar hondenpoep laat eten, maar daarna komt ze al met haar hoofd naar voren om zo snel mogelijk aan te vallen.

Ik heb een vreetzakje gebaard. Ik had het ook niet anders verwacht :')

Ze kan trouwens al erg goed zitten. Rollen doet ze maar zelden.

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf wanneer mag ze eigenlijk mee op de fiets? Volgens mij duurt dat nog wel even toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door Arja op 28-12-2016 00:15:50 ]
pi_167654094
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:13 schreef ikke_84 het volgende:

Nazil vervelend zeg. Hopelijk is hij morgen beter.
Hoe doe je dat als hij morgen wel nog ziek is? Kan je dan eventueel opa en oma vragen?
man hoeft gelukkig toevallig 's middags pas te beginnen dus hij gaat pas om 1 uur er heen en als het niet gaat haalt m'n moeder hem op. Ik vermoed dat het wel losloopt. Hij was vandaag al een stuk beter.


Arja O+ O+ O+

Wij gaan als hij beter is ook met hapjes beginnen. Mama en papa die eten zijn al weken een hit, met de speen en flesspeen wordt vakkundig gespeeld door de tong en alles wat in z'n handen komt gaat linea recta z'n mond in. Ik heb vrijdag al wortel gepureerd maar alles in de vriezer gegooid omdat hij ziek werd :')
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:14:24 #188
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167654178
Ze mogen vanaf 9 maanden mee op de fiets en goed zelfstandig kunnen zitten. Dus lekker in de zomer fietsen met je mooie meisje O+
pi_167654184
Wat is het daddy finger liedje?
pi_167654284
Ik vind haar ook zo O+
Vandaag had ik echt bijna een hapje uit haar genomen :@

9 maanden, dat is ook al bijna. Leukleuk.

Nazil klinkt idd alsof hij er wel aan toe is. Hoop dat hij snel beter is

Oh ja kinderstoelen: een triptrap of een kinderstoel met een blad? Wat zijn jullie ervaringen?
pi_167654649
Ikke, dat is inderdaad doorzetten deze week :')

Hapjes was hier meteen een dikke hit, met lepel ook. Nu vindt hij vooral rapley tof, zelfs van zn lepel af ;) gewoon regelmatig aanbieden en hopen dat het beter wordt. Bij mijzelf duurde dat tot mijn 16e ofzo :')

Arja O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167654670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 20:16 schreef Chanty het volgende:
Over hapjes gesproken. Hier nog weinig interesse in eten. Nu een paar dagen wortel gepureerd aangeboden maar ze kokhalst alleen en deed gisteren niet eens haar mond meer open. Vandaag niet geprobeerd. Met rapley weet ik dat het even duurt voor ze echt wat binnen krijgen maar hoe zit dat met voeren? Lees hier geregeld dat de snaveltjes gewillig open gaan en kinderen binnen de kortse keren een half potje wegspatelen maar dat zie ik hier niet gebeuren :+ hoe lang duurde het voor jullie ukkies van de lepel begonnen te eten?

Hebben mevrouw vandaag toch in de kinderstoel gezet omdat ze zo uit haar hum is en alleen huilt als ik niet dicht genoeg in de buurt ben. Ze zat toch al best goed en we konden rustig eten. Nu kan ze ook meekijken hoe wij eten :)

Morgen wil ik iets anders aanbieden, boontjes of zo en dan zowel gepureerd als rapley. Kijken of ze een van beiden blieft. De rapleywortel van de week vond ze maar gek :D
Hier ook weer eens reageren, sorry, beetje drukke tijden hier :@

F heeft veel interesse in eten, graait naar ons eten en drinken, maar zelf eten is weinig succesvol. We zijn vorige week begonnen. Broccoli dun gepureerd krijgt ze moeilijk weg en komt er regelmatig kokalzend weer uit ;( Morgen maar eens iets nieuws introduceren :P
pi_167655049
F is nu bijna 1 maar vindt eten totaal niet interessant. Zit hij heel trots met een stuk komkommer in zijn handen te zwaaien naar ons.
pi_167655088
En met banaan kun je heel goed kleien :Y
pi_167655201
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:16 schreef Arja het volgende:
Ik vind haar ook zo O+
Vandaag had ik echt bijna een hapje uit haar genomen :@

9 maanden, dat is ook al bijna. Leukleuk.

Nazil klinkt idd alsof hij er wel aan toe is. Hoop dat hij snel beter is

Oh ja kinderstoelen: een triptrap of een kinderstoel met een blad? Wat zijn jullie ervaringen?
Wij hebben een tripp trapp (kan ook met blad trouwens) en ik vind 'm nu al handig O+ hebben de newbornset er op zitten. Ja duur enzo maar alles tweedehands valt het best mee en alles is goed te verkopen. Complete set kostte mij nu 130 euro en ik denk dat het er zo weer voor zou krijgen als ik alles verkoop over een paar jaar.
pi_167655382
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:32 schreef Nazil het volgende:

[..]

Wij hebben een tripp trapp (kan ook met blad trouwens) en ik vind 'm nu al handig O+ hebben de newbornset er op zitten. Ja duur enzo maar alles tweedehands valt het best mee en alles is goed te verkopen. Complete set kostte mij nu 130 euro en ik denk dat het er zo weer voor zou krijgen als ik alles verkoop over een paar jaar.
Hoe lang heb je een newbornset nodig en wat houdt het eigenlijk in? Welke accessoires zijn onmisbaar?
Wat is het verschil tussen een newbornset en een babyset?

[ Bericht 3% gewijzigd door Arja op 27-12-2016 21:42:11 ]
pi_167655735
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:36 schreef Arja het volgende:

[..]

Hoe lang heb je een newbornset nodig en wat houdt het eigenlijk in? Welke accessoires zijn onmisbaar?
Totdat ze kunnen zitten, het is een soort kuipje. Voor de rest heb ik alleen een babyset (plastic beugel en rugleuning) en er komt nog een kussenset. Volgens mij heb je meer niet nodig.
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:54:47 #198
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167656378
Ok heel divers dus :P Ik bied maar gewoon aan dan op beide manieren en zie wel. Eventueel ook maar fruit als ze echt geen groente wil, maar dan zal ze toch eerst haar mond open moeten doen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167656482
Eerste hapjes vind ik zo O+. Mijn oudste vond met 5.5 mnd wortelprakje fantastisch en heeft lang gepureerd gehad naast stukjes om zelf te knoeien. Mijn jongste heeft dan weer niets met prakjes (potjes zijn helemaal evil volgens hem). Er gingen vanaf 6 mnd wel meteen stukken aardappel en stronken broccoli in. Zoals het betaamt eet hij nu met elf maanden meer dan peuterzus :Y)
pi_167656590
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:42 schreef Nazil het volgende:

[..]

Totdat ze kunnen zitten, het is een soort kuipje. Voor de rest heb ik alleen een babyset (plastic beugel en rugleuning) en er komt nog een kussenset. Volgens mij heb je meer niet nodig.
Moeten ze dan zelfstandig een poos rechtop kunnen zitten zonder newbornset?
pi_167656678
Chanty: heb wel ooit gehoord van kindjes die echt pas na het eerste jaar echt begonnen te eten. Hopelijk duurt het niet zo lang voor jullie want het is zo gezellig zo'n ontdekkingsreis naar eten zelfs met al het extra gepoets ;)
pi_167656915
Trouwens Arja: je bent duidelijk nog niet blootgesteld aan een peuter met toegang tot YouTube :D. Is naast superirritant ook ubercute om je kleintje fonetisch ' daddyfinger' te zien zingen. Iets van: deddiefinga deddiefinga, wer is it, hier i is, hier i is, howtodo O+. Mijn peuter spreekt de k nog als t uit trouwens
pi_167658035
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 21:59 schreef Arja het volgende:

[..]

Moeten ze dan zelfstandig een poos rechtop kunnen zitten zonder newbornset?
Ja, dat wel. Maar als ik die foto zie gaat dat bij Emmy niet lang meer duren. Zo'n newbornset is maar heel even handig (was dan ook blij dat ik hem mocht lenen).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167659313
Wij gebruiken de new Born set al vanaf 1.5 maand en ik vind hem super handig. Kan ze ook gezellig aan tafel zitten als wij eten. Een van de leukste momenten van de dag :)

Wat leuk om over de hapjes te lezen O+ vanaf wanneer ga je rekening houden met de hoeveelheid borstvoeding of flessen in combinatie met de hapjes? De eerste tijd krijgen ze weinig voedzaams van de hapjes binnen denk ik, maar vanaf wanneer geef je dan minder flessen? En hoe weet je dat? Zo'n baby wordt alleen maar ingewikkelder :P

Vandaag een nieuwe garderobe in maat 62 gekocht :o ze heeft afgelopen week een groeispurt gehad en is uit de meeste kleertjes gegroeid.

Oh en ik zag een vrolijke Emmy O+ wat zit ze al goed!
pi_167659565
Bedankt voor de tips. Dan koop ik geen newbornset meer maar wacht tot ze goed genoeg zit voor de babyset. Heb ik dan nog een tuigje nodig? Of zit dat bij de babyset?

Mies in het boekje van het cb staat ook veel info over bijvoeding en hoe en wat
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:13:25 #206
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167659690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:00 schreef Vosje6 het volgende:
Chanty: heb wel ooit gehoord van kindjes die echt pas na het eerste jaar echt begonnen te eten. Hopelijk duurt het niet zo lang voor jullie want het is zo gezellig zo'n ontdekkingsreis naar eten zelfs met al het extra gepoets ;)
Lucas begon ook pas rond een jaar echt een beetje interesse in eten te krijgen en te eten. Voeren was van begin af aan een no go dus dat hebben we snel losgelaten. Wil het nu wel langer proberen te combineren. Maar net als bij Lucas toen, lijkt ze weinig oog te hebben voor ons eten. Dat eten uit de mond kijken ken ik dus totaal niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167660108
Mies, mijn ervaring is dat er vanzelf wordt aangegeven als er een flesje weg mag. Dan drinkt hij hem gewoon niet meer leeg.

Arja, eerst zonder riempjes gedaan en dat ging goed. Inmiddels klimt hij gewoon uit de stoel, dus nu met riempjes :)

S. kan nu ook echt staan zonder vasthouden, dansen zonder vasthouden (mijn zijn buikje af en toe tegen de bank), lopen aan twee vingers en een paar stapjes aan 1 vinger. Het gaat zo hard allemaal.
Gelukkig heeft hij vandaag alle dutjes bij mij op schoot gedaan (kerst was echt te veel prikkels)en dan is het mijn kleine baby weer even O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167660308
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:10 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips. Dan koop ik geen newbornset meer maar wacht tot ze goed genoeg zit voor de babyset. Heb ik dan nog een tuigje nodig? Of zit dat bij de babyset?

Mies in het boekje van het cb staat ook veel info over bijvoeding en hoe en wat
Boekje van het cb, wat een goeie!

LeSage wat gaat hij hard! :o wat kun je dan genieten als ze toch weer even doen alsof ze nog zo klein zijn he O+ (zeg ik met mijn drie maander :') maar die gaat ook rap! Is ineens een klein meisje ipv een kleine baby)
  dinsdag 27 december 2016 @ 23:32:41 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167660508
Oh ja Arja je blije ei O+ die laat zeker ook niks aan haar voet zitten?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167662437
Lesage wat knap van hem. Leuke fase ook lijkt me.
Oh dus die riempjes zijn juist voor als ze ouder zijn en willen klimmen. Ik snap het.

Chanty ja, ze heeft het liefst altijd toegang tot haar blote voetjes. Binnen laat ik de sokjes vaak uit, het is toch dweilen met de kraan open en door onze houtkachel is het hier comfortabel warm.
Speelgoed is niet nodig. Behalve Sophie de Giraf dan, de kersthit onder de boom :+
pi_167664599
Naaah ik mis altijd de foto's van Emmy -O-

De New born set zou ik idd niet meer aanschaffen met 6 maanden. Voor je m hebt kan ze in de baby set.
Fietsen met 9 maanden zou ik nog niet doen. Al dat gehobbel is best belastend voor de rug en nek.
Wie vertelde hier een hele tijd terug ook al weer dat verhaal over dat kindje op de fiets waarvan ze dachten dat die sliep maar waarbij het nekje gebroken was? ;(
Mats was ruim een jaar geweest voor we hem erop hebben gezet, maar hij is in de winter jarig en in de winter fietsen wij niet :+

En wat vosje zegt :D als Emmy toegang krijgt tot YouTube zal je het liedje ook snel leren kennen :D zo grappig

Nazil hoe gaat het met je mannetje?
Hoe oud is de jouwe ook al weer? Even benieuwd ivm start hapjes ;)
Ik heb al wel restjes wortel en boontjes ingevroren maar nog geen idee wanneer we gaan starten. Misschien half januari als ik een week vrij ben en er de rust voor heb.

Lesage wat knap dat S al zoveel kan O+
Ik vind het zo leuk om te lezen over wat S allemaal kan en doet :D
pi_167664901
Zelfs de eerste nacht met L was beter dan afgelopen nacht :'( ontroostbaar, elk uur een half uur wakker. Hij is 4 maanden.
pi_167665383
Wij hebben met 9 maanden wel een paar keer kleine stukjes gefietst. S. kon wel al een paar maanden goed los zitten.

Nazil, ik zou toch nog eens naar de HA gaan en je zorgen uiten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167665771
Och Nazil wat naar toch! Zsm babycheck bij huisarts doen hoor. Zouden het de oortjes kunnen zijn? Hier een mannetje van 11 maanden die met 5 mnd zijn eerste oorontsteking te pakken had (en ook nog eerste tandjes) toen hadden wij ook zulke nachten :X
pi_167665786
Bij oorontsteking wil pijnstilling veel goed doen trouwens (zetpilletje paracetamol).
pi_167666817
Oortjes en longen zijn gisteren nagekeken, was allemaal goed. Zetpil doet wonderen wel dus dat houden we maar even vol.
  woensdag 28 december 2016 @ 12:49:32 #217
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167670483
Oh nazil wat naar. Zouden het al tandjes kunnen zijn? Omdat een zetpil werkt.
pi_167671223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:49 schreef snoenk het volgende:
Oh nazil wat naar. Zouden het al tandjes kunnen zijn? Omdat een zetpil werkt.
Hij stottert erg en heeft slijm vast zitten. Verder niet veel poepluiers ofzo, dus ik denk gewoon verkouden.
  woensdag 28 december 2016 @ 13:25:57 #219
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167671490
Hoop dat hij zich snel weer beter voelt nazil. Zieke of niet lekker voelende kleintjes zijn zo sneu :*
pi_167671684
Ja het is echt zielig. Het zou goed voor hem zijn als straks oud en nieuw voorbij is en we gewoon ons oude ritme weer hebben.
pi_167682382
Nazil, wat sneu zeg, hopelijk is hij gauw beter!

Hier begonnen met hapjes rond de 5 maand gecorrigeerd (6,5 oud). In het begin werd er nog wel eens wat met tongetje teruggeduwd maar al vrij snel pikten ze het op. Ze eten nu qua vaste voeding een boterham, 100g fruit en 200g AVG (of variant) en wat yoghurt (en nog 2,5 fles met bijna 8 maand gecorrigeerd). Naarmate de fruithap meer werd verviel hier de tweede ochtend fles vanzelf (steeds meer laten staan, toen heb ik de hapjes opgehoogd en fles werd niet gemist). Tot nu toe eten ze vers gepureerd (steeds grover, met wat oefengroente erbij in de hand). Ze eten écht alles, smulpaapjes O+

Hier zitten ze nog steeds in de newborn set :@, grootste (8,7 kilo) gaat binnenkort over, kleinste (6,9 kilo) zit echt nog niet stevig. Ik vind hem wel erg praktisch in gebruik omdat ze er wat langer comfortabel in kunnen zitten, wat hier soms wel even nodig is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 december 2016 @ 20:59:31 #222
269689 crew  Viv
pi_167686363
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 19:17 schreef Madivi het volgende:
Tot nu toe eten ze vers gepureerd (steeds grover, met wat oefengroente erbij in de hand). Ze eten écht alles, smulpaapjes O+
Oefengroente :D O+ veel leukere term dan Rapley.
pi_167686930
Nazil, beterschap! Het is altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn.
pi_167697779
Omg ik had net mijn kletskous terug en ik was zo blij dat ik er van moest huilen O+
pi_167698196
Fijn Nazil :)
pi_167698792
Wat fijn Nazil! Wat een zorgen kan je hebben als je kindje ziek is hè :*

Madivi als je de newbornset al hebt dan zou ik m ook blijven gebruiken idd :Y die van mij zit gewoon in de wipstoel die ik dan op de eetkamerstoel zet :7 met een 2e word je zo makkelijk O-)
Wat lekker dat ze alles eten.

Waar is iedereen mee begonnen qua hapjes? Wortel? Peer? Wat is een beetje een makkelijke hap voor baby's?
  donderdag 29 december 2016 @ 09:19:19 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167698921
Komkommer, maar wij deden Rapley (en gaan dat straks ook weer doen).
KuikenGuppy
pi_167699469
Hier ook komkommer, een groot stuk (10 cm ofzo). Lekker raspen met die kleine tandjes :D
Die doen we over 4 maanden hier ook weer sls eerst. We zijn heel blij met O haar eetgedrag, en ik ben er van overtuigd dat het mede komt door de introductie en onze relaxede houding, dus we gaan het deze keer precies hetzelfde doen. Starten met 6 mnd.
pi_167699965
Hier wortel en pompoen

En Nazil fijn dat hij weer kan lachen en het beter gaat

Nouk hoe is het met jullie?
En gm met James?

[ Bericht 74% gewijzigd door Arja op 29-12-2016 10:45:18 ]
  donderdag 29 december 2016 @ 13:57:34 #230
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167705973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 09:51 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier ook komkommer, een groot stuk (10 cm ofzo). Lekker raspen met die kleine tandjes :D
Die doen we over 4 maanden hier ook weer sls eerst. We zijn heel blij met O haar eetgedrag, en ik ben er van overtuigd dat het mede komt door de introductie en onze relaxede houding, dus we gaan het deze keer precies hetzelfde doen. Starten met 6 mnd.
Hier ook Rapley gedaan en waren er ook relaxed in maar hij eet nog steeds minder dan een baby :') Hij lust wel alles, dat wel! En hij heeft een voorkeur voor dingen die je niet direct zou verwachten bij een peuter: olijven, gebakken uitjes, kappertjes, escargot :D Patat en pannenkoek gaat er maar matig in.

Lepel weigert madame hier (net als haar broer toen). Als ik op een goed getimed moment wat naar binnen weet te schuiven dan spuugt ze het ook weer uit en kijkt vies. Dat deed ze ook bij de Rapley aangeboden wortel trouwens, waarna ze hem wegmikte. Net heb ik haar mijn banaan aangeboden en daar heeft ze wel aan geknaagd en dat leek wel te bevallen. Dus als het echt niet lukt om eerst met groente te starten, dan maar met fruit. Hoop alleen echt dat ze zich naast Rapley ook wil laten voeren straks want op het kinderdagverblijf gaan ze geen Rapley doen. Dat deden ze ook niet bij Lucas toen we hem met een jaar brachten.

Net bij het inloopspreekuur van het CB geweest. Ik mocht haar gelukkig wel meten omdat de 6-maanden afspraak met de arts vorige week was uitgevallen *O* Prachtige stats, ze zit zowel qua lengte als gewicht hoger dan haar broer destijds: 7020 gram en 67,5 cm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167708380
Mooie stats Chanty!

Wij gaan vanavond beginnen met slaaptraining, want we zijn nu soms drie uur verder voordat M. slaapt. We kiezen voor de methode van dichtbij blijven. Hopelijk werkt het, want dit begint aardig sneu te worden.
pi_167711173
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:10 schreef Arja het volgende:
Bedankt voor de tips. Dan koop ik geen newbornset meer maar wacht tot ze goed genoeg zit voor de babyset. Heb ik dan nog een tuigje nodig? Of zit dat bij de babyset?

Mies in het boekje van het cb staat ook veel info over bijvoeding en hoe en wat
Ik wacht ook tot de babyset :Y Voor nu zit hij wel bij ons, maar dan in een wippertje of maxicosi meestal. Of soms gewoon spelen in de box.
:)
pi_167711207
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 15:07 schreef Mies_poes het volgende:
Mooie stats Chanty!

Wij gaan vanavond beginnen met slaaptraining, want we zijn nu soms drie uur verder voordat M. slaapt. We kiezen voor de methode van dichtbij blijven. Hopelijk werkt het, want dit begint aardig sneu te worden.
Oef, pittig Mies.

Hoop dat het werkt. :*
:)
pi_167711278
Rapley doen jullie dan echt pas vanaf 6 maanden?
Rapley met banaan lijkt me best eng trouwens :7 maar sws vind ik rapley eng. Ik ben gewoon een schijterd wat dat betreft.

Pompoen is ook een goed idee Arja. Dat is ook zacht van smaak. Ik heb dat alleen nog nooit gemaakt :D kan nooit moeilijk zijn toch?

Mies succes :* vervelend dat het in slaap komen zo lastig gaat. Heb je al wel een plannetje hoe je het wil gaan doen behalve in de buurt blijven?

Ik ben vanmiddag met peuter en baby naar de dierentuin geweest. Vond t best spannend om alleen te gaan maar ik dacht dat het ergste wat kan gebeuren is dat S blijft huilen en dan ga ik gewoon weer richting huis. Meneertje was de hele tijd om zich heen aan het kijken en vrolijk :D en peuter heeft genoten O+

Goede stats chanty ^O^ fijn dat je even mocht wegen en meten.
pi_167711525
Ikke wat fijn! Dus jij ook genoten. O+
:)
  donderdag 29 december 2016 @ 16:36:38 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167711671
Zeg.... fijn sfeertje hier O+ :@ :P
pi_167711886
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:26 schreef ikke_84 het volgende:
Rapley doen jullie dan echt pas vanaf 6 maanden?
Rapley met banaan lijkt me best eng trouwens :7 maar sws vind ik rapley eng. Ik ben gewoon een schijterd wat dat betreft.

Pompoen is ook een goed idee Arja. Dat is ook zacht van smaak. Ik heb dat alleen nog nooit gemaakt :D kan nooit moeilijk zijn toch?

Mies succes :* vervelend dat het in slaap komen zo lastig gaat. Heb je al wel een plannetje hoe je het wil gaan doen behalve in de buurt blijven?

Ik ben vanmiddag met peuter en baby naar de dierentuin geweest. Vond t best spannend om alleen te gaan maar ik dacht dat het ergste wat kan gebeuren is dat S blijft huilen en dan ga ik gewoon weer richting huis. Meneertje was de hele tijd om zich heen aan het kijken en vrolijk :D en peuter heeft genoten O+

Goede stats chanty ^O^ fijn dat je even mocht wegen en meten.
Ja, zo: https://www.mamaenzo.nl/b(...)ing-dichtbij-blijven

Wauw stoer, in je 'eentje' naar de dierentuin! Fijn dat het zo geslaagd is O+
pi_167712654
Mijn popje heeft een nieuwe muts O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 december 2016 @ 17:14:10 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167713159
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:41 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ja, zo: https://www.mamaenzo.nl/b(...)ing-dichtbij-blijven

Wauw stoer, in je 'eentje' naar de dierentuin! Fijn dat het zo geslaagd is O+
Wat ik deed en soms nog doe is met hem mee naar zijn kamertje, hem op bed leggen, het vaste ritueel (boekje voorlezen, muziekje en mobiel een jetser geven) en dan op de commode nog even de was opvouwen ook nog eens nuttig :+ Misschien heb je er iets aan. Succes :) Mooi meisje op de foto! Kleuren staan haar goed O+

Ik haak soms heel voorzichtig weer aan, met hangende pootjes :@ Te leuk om jullie te blijven volgen en te veel zaken (hapjes, slapen etc) die ons hier ook bezighouden. Ik zal mijn vingers in mijn oren doen en hardop zingen als ik ergens niet tegen kan.
pi_167713776
Hé Quoi! Hoe gaat het met jou en met Max?

Als je ergens niet tegen kan: vooral blijven zeggen ^O^
  donderdag 29 december 2016 @ 17:39:56 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167713959
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:34 schreef Mies_poes het volgende:
Als je ergens niet tegen kan: vooral blijven zeggen ^O^
Nou.... * Lemijn duikt weg

-----
Ik kwam eigenlijk zeggen: dank, babytopic, jullie laten me op rotdagen inzien dat die zwangerschap ergens toe dient, en dat is fijn :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167714984
Ik ging aan het begin toen hij nog niet makkelijk 's avonds sliep ook boven aan het rommelen. Make-up afhalen, was wegleggen, bed verschonen, als hij maar wist dat ik op de zelfde verdieping was. Nog steeds zet ik de badkamer lamp (en gelijktijdig afzuiging) aan als ik hem naar bed breng.de afzuiging heeft een rustgevende werking.

Eh Ja. Keelpijn bij een vier-maander. }:|
pi_167715021
Mies wat een plaaaatje O+

Chanty goede stats. Idd bijna een kilo lichter dan Emmy zoals je dacht.

Q wat leuk dat je weer terugkomt. Ik heb je gemist hier. Nu molo nog lokken })
pi_167715890
Kind was zo moe dat ze in coma viel aan de borst dus kon haar zo overleggen in haar bedje :') wat nou, slaaptraining? :P
  donderdag 29 december 2016 @ 19:30:54 #245
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167717513
Door de vraag van Arja dacht ik; ik moet écht even de tijd nemen om de laptop erbij te pakken en uitgebreid te reageren, want ik lees wel alles, maar reageer lang niet op alles omdat ik gewoon geen zin heb met mobiel en lastig, alles onthouden enz. Kut excuses, I know :') Maar goed, ik zal dan gelijk maar beginnen met het antwoorden van de vraag:
Het gaat goed hier. Emma is een heerlijk tevreden meisje die eigenlijk alleen huilt als ze moe is. Maar omdat ze zich tegenwoordig niet zo makkelijk meer laat wegleggen overdag is dat wel ff lastig. Ze heeft in haar vorige sprongetje 'geleerd' dat je moord en brand moet schreeuwen als papa en/of mama uit beeld verdwijnen. Verder gaan de hapjes maar mondjesmaat ( ;) ) goed, ze gooit er nog veel uit, gewoon met dr tong wordt het er dan weer uitgewerkt. Ik geef zowel Rapley als gepureerd, maar van beiden is ze nog geen duidelijke fan. Ik zou er nog meer structuur in kunnen en moeten brengen, maar dat 'lukt' nog niet echt... Ik heb dus ook nog geen flessen laten vallen/verkleind.

Q; tof dat je weer - met hangende pootjes - terug bent ;)

Mies: leuke foto van je meisje O+ Tof mutsje. Jammer dat slaaptraining nog ff niet gelukt is.. Volgende x beter. Ik heb ook een (klein weliswaar) ritueel. Sinds vandaag hebben we daar tandenpoetsen aan toegevoegd O+

Ik heb daddy finger even opgezocht op YouTube. Grappig om nu al de invloed daarvan (van muziek) te zien. Als ze in de auto begint te huilen zet ik '2 kleine kleutertjes' van Monique Smit op en dan is het vaak over :')

Ik gebruik ook de newbornset, vraag me af wanneer ik kan overstappen naar de babyset. Ze zit steeds rechterop (op mijn schoot kan ik haar 'loslaten' en haar rug blijft gewoon recht, paar weken geleden zakte ze nog in elkaar), maar durf het nog niet aan... Ze past vooralsnog nog steeds :')

Mooie stats Chanty! Wat een verschil met Emma! 12 januari hebben wij de 6mnd check (ze is dan bijna 7 mnd), ben benieuwd hoeveel ze nu weer gegroeid is.

Ik zag trouwens ook de mooie foto van Emmy O+

Nazil; hoe gaat het met je kleintje? Keelpijn zei je? Hoe kom je daarachter? :@

LeSage; tof dat S. al steeds meer kan, ik zie dat ook bij mijn buurjongen en neefje (beiden net 1 jaar), kan me nog helemaal niet voorstellen dat Emma over een half jaar zoveel kan :')

Qua fietsen ben ik wel op zoek naar een fiets, maar ik wacht tot ze idd goed kan zitten. Geloof dat het cb daar ook wel advies over geeft.. Met 9 mnd is het maart, dus nog niet echt de tijd om te gaan fietsen. Hopelijk april wel O+ Kan niet wachten..

Ikke; jij stoere, alleen naar de dierentuin. Tof O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167718078
Eerste hapjes, ik vrees dat wij er binnenkort ook aan moeten. Ik wilde eigenlijk wachten tot ie 6 maanden was. M graait nu al naar mijn bord, eten en drinken. En echt alles wat hij te pakken heeft gaat zijn mond in. En als hij op schoot zit tijdens het eten wordt ie boos omdat hij niks heeft. Dat is even flink anders dan F. die echt pas heel erg laat interesse kreeg in eten.. Hier zit ie er ook bij in het newborn bakje van de Stokke. Vooral F. vindt dat heel gezellig.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 29 december 2016 @ 20:12:20 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167718829
Ik heb voor R een nieuwe stoel gekocht zodat we de babystoel weer kunnen gebruiken voor F.
Al denk ik dat hij een late zitter is, dus voor wij aan de rapley kunnen zal nog wel even duren.

Dat doet F. ook wel Marjolijntje, heeft overigens niet zo zeer met eten te maken, wel met het ontdekken van dingen. als je autosleutels naar je mond toe zou brengen kijken ze net zo.
Al zit er in de intensiteit dus wel veel verschil. R. deed dit dus ook heeeeel erg maar wilde totaal nog niet eten. dat kwam pas echt een hele poos later. Dus als die 6 maanden heel belangrijk voor je zijn hoeft dit gedrag niet de dealbreker te zijn.

Ik wilde binnenkort weer gaan fietsen, ik heb een bakfiets en daar kan hij in de maxicosi in mee.
Ik moest alleen de bakfiets maxicosi gaan wassen om dat te kunnen gaan doen en dat heb ik vandaag eindelijk gedaan. *O*
pi_167718972
Nouk koorts is over *O* *O* *O*. Hij weigert de fles en trekt een pijnlijk gezicht bij het slikken het hoesten. En aangezien hij mij aangestoken heeft (weerstand? Waar?) kan ik het mij voorstellen :+

Quoi welkom terug trouwens! Gezellig :)

Buda wat ideaal zo'n bakfiets! Jaloers.

Nu al haat aan vuurwerk. Vooral naast de deur op het moment dat je kleine net 3 minuten stil is.
pi_167719104
We kijken nog wel, ik wil sowieso wachten tot ie 5 maanden is en misschien stiekem nog wel langer. Zitten doet ie dus wel als een malle :o als ie op schoot zit, gaat hij los zitten met een rechte rug. Mafkees.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 29 december 2016 @ 21:12:34 #250
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167721062
Fijn dat de koorts over is Nazil! :)

Marjolijntje; hoe gaat t met jou?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167721989
Bagger. Hulp is een drama, wachten wachten en nog meer wachten :{
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_167722152
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2016 20:12 schreef Budabuddumbam het volgende:
.

Ik wilde binnenkort weer gaan fietsen, ik heb een bakfiets en daar kan hij in de maxicosi in mee.
Ik moest alleen de bakfiets maxicosi gaan wassen om dat te kunnen gaan doen en dat heb ik vandaag eindelijk gedaan. *O*
Flo ging met een maand of drie voor het eerst mee. Ze vindt het zo tof. O+
En blij dat ik niet de enige ben met een tweede cosi.
  donderdag 29 december 2016 @ 21:39:34 #253
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167722216
Klote Marjolijntje dat je nog niet de hulp krijgt die je zo had nodig hebt ;( :*

Nouk komt me bekend voor dat ineens niet meer je kunt weg kunnen leggen. Dat is hier de nieuwste feature van de afgelopen week }:| Zodra ik uit beeld ben, begint ze te huilen (ok ergens ook wel O+). Ook het slapen gaat momenteel minder. Overdag gaat het nog wel goed, maar in de avond wordt ze vaak huilend weer wakker. Maar goed, bij Lucas was dit standaard dus ik klaag niet en het waait vast weer over. Past iig precies bij de zes maanden sprong.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167722735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 16:36 schreef Quoi het volgende:
Zeg.... fijn sfeertje hier O+ :@ :P
Lekker hè. Hi! :*

quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:01 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn popje heeft een nieuwe muts O+
Aaaa, staat prachtig! Knapperd.
:)
pi_167724693
Hier tegenwoordig zoveel mogelijk rapley, anders pakt S. het van de lepel af en dat wordt zo vies. Ook banaan, is juist de lievelings!
Vandaag heb ik zo hard gelachen. S. gaf zijn soepstengel aan mijn zus. Vervolgens at hij het recht van haar platte hand af. Zegt mijn zus: '*instert naam vriend* hij eet al uit mijn hand!' Dus hebben we heel hard gelachen dat ons kind tam is :')

Hoi Q :W

Leuk Ikke, de dierentuin! Wij waren naar de kinderboerderij en S. vond het prachtig O+ mooiste is dat we er vanaf maart om de hoek wonen :D

Mies, wat een poppetje O+

Lemijn, komt ie: Je krijgt er zoveel voor terug, het is het allemaal waard, zodra je je baby vast hebt vergeet je het allemaal, straks krijg je je eerste lachje... ;) (maar echt, het zijn niet voor niets clichés)

2 kleine kleutertjes! Ik vind vooral 'aardappels met chocola' leuk :+ en veeeeel K3. Dan wil S. dansen :D en net was hij bij de kapper en begon hij te dansen van het geluid van de tondeuse :')

Oh Nazil, ik zie zo op tegen dat vuurwerk. Onze hond wordt compleet leip en dan ook nog een kind erbij ;( ik vrees het ergste en ga meeveren en zen blijven enzo O-)

Marjolijntje :* ik hoop echt dat je snel hulp krijgt en dat 2017 een prachtig jaar voor je gaat worden uiteindelijk!

Chanty, sterkte met je sprongetje ;(

S. is vandaag 11 maanden, nog maar 1 maand baby :o we zijn vandaag vast begonnen met 'hoera' oefenen :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167725014
Even volledig offtopic maar sommigen hier hebben ook al een kind van 2: wij hebben de traditie om nieuwjaarszakken te maken. Wat voor lekkers geef je een kind van 2?

L heeft de laatste dagen de gewoonte om wakker te worden als ik net twee minuten in bed lig. Dus wij denken hoppa, fles er in want hij kan nog wel wat gebruiken, maar dat wil hij dan niet.
Dus hij is nu net weer wakker, eens zien wat hij wil.
pi_167725244
Lesage, elfmaanderboks! Die van jou en mij schelen dus twee dagen :D. Gek he? Over een maand geen baby meer? Mijnes is nu bezig met kiezen krijgen dus al echt geen baby'tje meer :')
pi_167725507
Nazil; lekkers voor kind van 2: rozijntjes, nijntjebiscuit of iets dergelijks, mandarijntje/banaan? soepstengel en rijstewafel doen het hier bij bijna 3 ook nog steeds goed ^O^ Ligt ook een beetje aan wat de ouders willen natuurlijk: sommigen hebben nog geen toegevoegd suiker gezien, anderen krijgen echt al flink snoep en koek.
pi_167725691
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:49 schreef Vosje6 het volgende:
Lesage, elfmaanderboks! Die van jou en mij schelen dus twee dagen :D. Gek he? Over een maand geen baby meer? Mijnes is nu bezig met kiezen krijgen dus al echt geen baby'tje meer :')
Haha, dat scheelt wel heel weinig! Hier gelukkig nog geen kiezen. Lijkt me echt ellende, vond zijn 4 tandjes al verschrikkelijk. Sterkte ermee ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167725814
Gepijnigde sneuneus in mijn armen as we type :P.
pi_167725849
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 22:53 schreef Vosje6 het volgende:
Nazil; lekkers voor kind van 2: rozijntjes, nijntjebiscuit of iets dergelijks, mandarijntje/banaan? soepstengel en rijstewafel doen het hier bij bijna 3 ook nog steeds goed ^O^ Ligt ook een beetje aan wat de ouders willen natuurlijk: sommigen hebben nog geen toegevoegd suiker gezien, anderen krijgen echt al flink snoep en koek.
Thanks, goede tips. Hij kreeg bij de vorige nieuwjaarsborrel al flink wat chips dus suikervrij vermoed ik niet :')

En meneer wilde nu wel een fles. Ik word met de dag verliefder op dat kind. Die handjes die bij het zien van de fles er naar grijpen om hem zo snel mogelijk in de mond te krijgen. O+
pi_167725900
Marjolijntje, wat vervelend dat de hulp zo op zich laat wachten!

Chanty, goede stats! M is ook een paar weken terug begonnen met huilen als we hem op bed leggen, grappig hoe dat soort gedrag ineens kan omslaan!

Nazil, fijn dat het weer beter gaat!

Ik las hierboven iets over een bakfiets. Wij doen ook M met de maxicosi in de bakfiets, al vanaf een maand of 4. Is echt super fijn als je geen auto hebt! Hij kijkt er altijd heel ernstig bij, maar vindt het verder niet vervelend.

M doet ineens niet meer aan doorslapen. Om een of andere reden heeft hij 's nachts tegenwoordig HONGER. Hij komt ineens weer rond 12 uur en rond 3 uur voor bv/fles, terwijl hij eerder wel kon doorslapen. Ik probeer langzaam overdag wat meer eten te geven (nast groente en fruithap nu ook een broodkorst en 's ochtends rijstepap ipv melk) maar dat lijkt nog niet het gewenste effect te hebben. Ik ben bang dat we een veelvraatje hebben hier... Herkent iemand het plotseling heel veel honger hebben 's nachts? ZOu het een sprongetje kunnen zijn?
pi_167726248
Luna, geef je de laatste fles ook al met pap? Dat was hier de oplossing :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 29 december 2016 @ 23:48:40 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167727946
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:34 schreef Mies_poes het volgende:
Hé Quoi! Hoe gaat het met jou en met Max?
Heel goed! De kleine beer lacht de oren van ons hoofd O+ En sinds kort erg intelligent opkijken met dat hoofdje als hij op zijn buik ligt. Cliché, maar wat gaat het toch hard!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 23:01 schreef lunamatic het volgende:
M doet ineens niet meer aan doorslapen. Om een of andere reden heeft hij 's nachts tegenwoordig HONGER. Hij komt ineens weer rond 12 uur en rond 3 uur voor bv/fles, terwijl hij eerder wel kon doorslapen. Ik probeer langzaam overdag wat meer eten te geven (nast groente en fruithap nu ook een broodkorst en 's ochtends rijstepap ipv melk) maar dat lijkt nog niet het gewenste effect te hebben. Ik ben bang dat we een veelvraatje hebben hier... Herkent iemand het plotseling heel veel honger hebben 's nachts? ZOu het een sprongetje kunnen zijn?
Wij hebben exact hetzelfde, maar dan met een viermaander. Soms tot 300cc in die laatste fles :o En dan weer komen om de 3 uur. Terwijl hij lekker doorsliep. Het is me een raadsel. Hier zijn we de flessen overdags aan het ophogen tot 210/7, zodat hij er hopelijk eentje laat vallen en uiteindelijk 's avonds wat minder wil. Maar goed, bij jou gaat het om een elfmaander, niet? Tegenvallertje hè? Gelukkig wordt hier 's nachts ook in veel lachjes terugbetaald.

Exact vorig jaar testte ik positief :P
pi_167731479
Mies :') slaaptraining tsss dat heeft ze echt niet nodig ;)
Sliep ze lekker Door?

Luna misschien een groeispurt/sprong? Hier kwam de oudste ook met periodes snachts en als hij weer door ging slapen zag ik echt dat hij zoveel wijzer en groter was. Misschien idd de pap naar de laatste fles verplaatsen?

Nazil nou weer keelpijn :{ arm manneke. Die van ons is ook weer verkouden. Hij is helemaal hees. Klinkt zo zielig.
Mats is geen 2 meer maar sinds vandaag 3 :D *ikke deelt taart uit*
Maar je kan hem blij maken met rozijntjes of een banaan en een doosje mini smarties gaan er ook goed in ;)

:W quoi. Wat een leukerd heb je daar

Lesage en vosje nog een maandje en dan hebben jullie heuse dreumesjes O+ zo leuk.
Ik moest lachen om S die danst bij de kapper. Wat is het toch een grappig ventje
Fijn dat ie ook tam is, mag ook wel met bijna een jaar :P

Vuurwerk. Peuter vindt het geweldig, baby reageert er niet op maar onze hond wil absoluut niet meer naar buiten. Arm ding
pi_167731832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 23:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heel goed! De kleine beer lacht de oren van ons hoofd O+ En sinds kort erg intelligent opkijken met dat hoofdje als hij op zijn buik ligt. Cliché, maar wat gaat het toch hard!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Wij hebben exact hetzelfde, maar dan met een viermaander. Soms tot 300cc in die laatste fles :o En dan weer komen om de 3 uur. Terwijl hij lekker doorsliep. Het is me een raadsel. Hier zijn we de flessen overdags aan het ophogen tot 210/7, zodat hij er hopelijk eentje laat vallen en uiteindelijk 's avonds wat minder wil. Maar goed, bij jou gaat het om een elfmaander, niet? Tegenvallertje hè? Gelukkig wordt hier 's nachts ook in veel lachjes terugbetaald.

Exact vorig jaar testte ik positief :P
omg is dat niet omdat hij ziek is? Hier de laatste dagen om 22u en 04u..

Voor boven mij (sorry niet gekeken wie :')) sinds dit jaar is er bach rescue voor huisdieren. Mensen gebruiken al jaren de mensen-versie voor honden, werkt goed. Nu dus ook voor huisdieren.

En L gaat weer vooruit :)
pi_167732393
Ikke, gefeliciteerd met Mats! O+
M. werd na een uur weer wakker en daarna nog een keer dus toen konden we het toepassen :P toen werkte het, want ze was nog slaperig. Benieuwd hoe het gaat op het moment dat ze voor de eerste keer gaat slapen.
Hier zijn de nachten sinds twee weken ook ineens anders. Eerst sliep ze van 19-3-7 en nu van 19-0.30-4.30-7, toch een beetje jammer :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 30-12-2016 09:21:26 ]
pi_167732800
Quoi! O+ ^O^
pi_167733419
Hangt weer in de lucht denk ik, M kwam ook opeens weer om 2 en 5 uur :O
Ik heb helemaal geen zin in oud en nieuw :@ Wil gewoon slapen :') Maar ik schat de kans klein dat M door het vuurwerk heen zal slapen :P

Gefeliciteerd met Mats Ikke! *O*

Welkom terug Quoi :9 Die foto O+ zijn haar O+
pi_167733674
Miezziej, mijn J werd overal wakker van, zelfs als we op onze tenen de trap op liepen, en werd oudjaarsdag wakker van knallen, maar sliep door het vuurwerk om 12u heen...
  vrijdag 30 december 2016 @ 10:24:31 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167733857
Dankje voor de leuke reacties :)

Ikke gefeliciteerd w/

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 08:33 schreef Nazil het volgende:

[..]

omg is dat niet omdat hij ziek is? Hier de laatste dagen om 22u en 04u..

Voor boven mij (sorry niet gekeken wie :')) sinds dit jaar is er bach rescue voor huisdieren. Mensen gebruiken al jaren de mensen-versie voor honden, werkt goed. Nu dus ook voor huisdieren.

En L gaat weer vooruit :)
Hij is een dikke week snotverkouden geweest. Heeft toen een paar nachten tussen ons in geslapen omdat hij elk uur in paniek wakker werd omdat hij niet meer kon ademen door de pulken in zijn neus :D ;( Hij is weer helemaal genezen nu (en wij hebben een thuisapotheek). Vast de naweeën.

Fijn dat het gekwakkel met jouw mannetje beter gaat :)
  vrijdag 30 december 2016 @ 10:56:53 #272
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167734803
Ohja Dat wilde ik gisteravond nog zeggen: wat een scheetje mies en wat een mooie ogen O+

Quoi erg intelligente blik ja :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167738732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:24 schreef Quoi het volgende:
Dankje voor de leuke reacties :)

Ikke gefeliciteerd w/

[..]

Hij is een dikke week snotverkouden geweest. Heeft toen een paar nachten tussen ons in geslapen omdat hij elk uur in paniek wakker werd omdat hij niet meer kon ademen door de pulken in zijn neus :D ;( Hij is weer helemaal genezen nu (en wij hebben een thuisapotheek). Vast de naweeën.

Fijn dat het gekwakkel met jouw mannetje beter gaat :)
Wij hebben in de afgelopen weken ook een thuisapotheek opgebouwd. We hebben genoeg in huis om een hele winter vol buikgriep en verkoudheid door te komen.
Kindje kan weer lekker spelen en lachen O+
pi_167739267
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 10:56 schreef Chanty het volgende:
Ohja Dat wilde ik gisteravond nog zeggen: wat een scheetje mies en wat een mooie ogen O+

Quoi erg intelligente blik ja :D
Lief, dankjewel :)

Quoi, hij is groot! Vervelend van en verkoudheid, arm jochie.

Nazil, fijn dat hij weer lekker kan spelen O+

Slaaptraining werkt voor geen meter :') en dan ben ik nogal van het opgeven, maar heb vriend de opdracht gegeven om door te zetten :+ M. slaapt nu steeds een aantal keer een half uurtje per dag, dat is voor haar echt veel te weinig.
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:17:41 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167741251
Geduld Mies. Ik ben ook niet te trainen in één dag :+ ;)

Ik vier mijn verjaardag zoals elk jaar met een borreltje in een kroeg. Dit jaar van 16-18 en in een tentje waar ik vaker met Max ga lunchen. Alles zodat het mannetje ook in zn hum is. Toch vind ik het spannend hoe hij het gaat vinden. Soms kan hij zo uit zijn doen zijn tijdens bijv verjaardagen. Iig doet ie nu een tukje, dat is al een goede basis.
pi_167741658
Gefeliciteerd quoi!

Mies L slaapt ook vaak maar een half uur in z'n bed (zoals nu) maar die van mij is gewoon graag wakker. Ik denk dat je wel door moet zetten want wat quoi ook al zegt, je bent niet in 1 dag getraind. Zo vreselijk consequent ben ik ook niet in het in eigen bed slapen want ik vind op mijn arm ook erg gezellig.

Net bracht ik hem naar bed onder het mom van: je bent al te lang wakker. Hij was nog heel vrolijk en volgens mij nog niet zo heel erg moe dus ik verwachtte eerst 29 keer z'n speen terug te moeten doen. Dan blijf ik liever boven want lui. Dus de bedden maar verschonen en na een minuut dacht ik, ik hoor nu al niks meer. Ligt meneer daar gewoon al lekker te tukken :O
pi_167747628
Quoi gefeliciteerd! Hoop dat Max het ook naar zijn zin heeft :)

Haha Nazil, net als je het niet verwacht :D

Er is een doorbraak! Niet op de manier van 'erbij blijven', maar toch. Ik heb haar in bed gelegd en toen ging ze mopperen, doet ze vaker, maar nu heb ik haar laten liggen en ben weggelopen.
Meestal als ze echt huilt is ze beter te troosten dan als ze moppert. Dus teruggegaan toen ze huilde en haar in bed laten liggen :o (voor het eerst bij huilen, normaal haal ik haar er dan uit) en heb mijn hoofd dichtbij die van haar gedaan, heb haar geaaid en lieve dingen gezegd en toen werd ze stil! :o even door blijven aaien en ze sliep!
Toen ben ik op bed gaan zitten zodat ik toch even dichtbij was en toen kraakte het bed :') dus wakker. Even gerustgesteld en toen ik wegliep was ze nog wakker, maar ze slaapt nu al tien minuten!

Overigens wil ik echt niet dat ze elk slaapje in bed doet, als het er maar een is, want dat is we zo rustig voor haar.

Even een dagboekpost want blij :+
pi_167747848
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 13:31 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Lief, dankjewel :)

Quoi, hij is groot! Vervelend van en verkoudheid, arm jochie.

Nazil, fijn dat hij weer lekker kan spelen O+

Slaaptraining werkt voor geen meter :') en dan ben ik nogal van het opgeven, maar heb vriend de opdracht gegeven om door te zetten :+ M. slaapt nu steeds een aantal keer een half uurtje per dag, dat is voor haar echt veel te weinig.
Mies, hoe doe je het als ik vragen mag? :) Je blijft er bij en dan... blijft ze huilen?
:)
pi_167747950
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 16:33 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi gefeliciteerd! Hoop dat Max het ook naar zijn zin heeft :)

Haha Nazil, net als je het niet verwacht :D

Er is een doorbraak! Niet op de manier van 'erbij blijven', maar toch. Ik heb haar in bed gelegd en toen ging ze mopperen, doet ze vaker, maar nu heb ik haar laten liggen en ben weggelopen.
Meestal als ze echt huilt is ze beter te troosten dan als ze moppert. Dus teruggegaan toen ze huilde en haar in bed laten liggen :o (voor het eerst bij huilen, normaal haal ik haar er dan uit) en heb mijn hoofd dichtbij die van haar gedaan, heb haar geaaid en lieve dingen gezegd en toen werd ze stil! :o even door blijven aaien en ze sliep!
Toen ben ik op bed gaan zitten zodat ik toch even dichtbij was en toen kraakte het bed :') dus wakker. Even gerustgesteld en toen ik wegliep was ze nog wakker, maar ze slaapt nu al tien minuten!

Overigens wil ik echt niet dat ze elk slaapje in bed doet, als het er maar een is, want dat is we zo rustig voor haar.

Even een dagboekpost want blij :+
Zo ging dat hier ook *O* Snap dus de blijheid :D
:)
pi_167747958
Quoi gefeliciteerd!! :*
:)
pi_167751528
Halfbijleesmodus...

Ikke, van harte met Mats, heeft hij een leuke dag gehad?

Miespoes, zag een mooie dame eerder, wat een mooie ogen! En fijn dat er een succesvol slaapritueel was, hopelijk begin van meer van zulke momenten.

Hier is de nachtelijke chaos nog steeds niet voorbij :O, maar sinds vandaag kan grootste ineens écht (snel!) kruipen. Kleinste heeft zijn tweede tand door en de derde staat nu op springen dus het is allemaal wel goed te verklaren.

Heeft iemand misschien nog tips voor het veilig met oudere (kruipende) babies/dreumesjes cosleepen?
  vrijdag 30 december 2016 @ 20:39:24 #282
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167757674
Marjolijntje :* Wat balen dat het zo traag gaat terwijl je het volgens mij zo hard nodig hebt. Hang in there... O+

Chanty; balen van die feature he.. Maar idd, ergens ook wel O+ Alhoewel ik dat niet denk als ik net een uur met haar heb zitten knuffelen en dan écht even naar de wc moet terwijl er moord en brand geschreeuwd wordt... Het begon hier pas nadat de sprong voorbij was. Kan bijna niet wachten tot de volgende sprong :') Gelukkig gaat het slapen 's nachts en overdag zonder problemen, dan heeft ze er geen last van... Is echt als ze in de box gelegd wordt.

LeSage; nog maar een maand! Ik vind het zo bizar het verschil wat ze kunnen en dan te bedenken dat het nog maar 4,5 mnd duurt voordat Emma zover is. Dat is gewoon minder lang dan dat ze hier al is O+ En hoera moet hij wel kunnen op zn verjaardag ;) Aardappels met chocola is leuk idd, ik zing de rest ook letter voor letter mee. Prachtig die herkenning als ik het ineens begin te zingen O+ O+ Kijkt ze me aan met die grote ogen O+

Vosje; kiezen lijkt me echt de hel (pardon my french), hopelijk valt het mee...

Lekker bekkie heeft Max, Quoi O+ Gefeliciteerd!

Ikke; gefeliciteerd met je grote!

Onze hond wordt elk jaar opgefokter door het vuurwerk (ze wil ernaartoe) maar verder valt het reuze mee gelukkig (kan haar gewoon uitlaten op oudjaarsdag). Morgen mag ze mee naar de buren, dus ook leuk voor haar (anders alleen thuis). Baby slaapt thuis, papa en mama aan de borrel bij de buren. Ben benieuwd of ze wakker wordt van alle herrie...

Mies; fijn dat de slaaptraining lijkt te werken. Op deze manier volhouden is de manier, hier hoef ik nog maar heeft af en toe terug als ze net in bed ligt. 's Avonds misschien 1x, maar meestal helemaal niet. Overdag soms wel vaker maar dat is dan omdat ze nog niet moe is. Maar dat wordt ze vanzelf. (maar ja, ik ben een schema-volger........)

Nazil; hahaha, had je zoon je even mooi tuk :P Mooi toch dat hij zo goed in slaap viel O+

Soof; hoe gaat jullie slaaptraining?

Madivi; hopelijk is de nachtelijke chaos snel voorbij.. Geen tips, ik doe niet aan co-sleeping... En ze kruipt nog niet.

Nog een vraagje voor iedereen die de playtray van de tripp trapp heeft, hoe hebben jullie dat riempje bevestigd? Wat zoals het bij ons nu zit, biedt het geen 'bescherming' en trek je het blad nog gemakkelijk omhoog...

Vandaag trouwens ook voor het eerst naar de huisarts geweest; moppie heeft eczeem.. Dus nu smeren, smeren, smeren. Ze heeft er op het eerste oog geen last van..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167757957
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:07 schreef Madivi het volgende:

Heeft iemand misschien nog tips voor het veilig met oudere (kruipende) babies/dreumesjes cosleepen?
Toen Otje te mobiel werd voor de co-sleeper ging ze naar een ledikant naast mijn bed. Niet meer echt co-sleeping natuurlijk, maar ik sliep niet rustig met het idee dat ze makkelijk uit bed zou kunnen vallen.
Ik ben ook wel eens ledikanten tegengekomen met een wegrolbare zijkant maar dat was met ons bed geen fijne optie.
pi_167760566
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 20:39 schreef Nouk84 het volgende:
Soof; hoe gaat jullie slaaptraining?

Vandaag trouwens ook voor het eerst naar de huisarts geweest; moppie heeft eczeem.. Dus nu smeren, smeren, smeren. Ze heeft er op het eerste oog geen last van..
Lief dat je het vraagt!

Het gaat echt fantastisch. Ook al kon je het niet echt een training noemen. :@ Hij slaapt nu sinds die 'training' binnen 5 a 10 minuten en dat was eigenlijk al na dag 2 of 3. De eerste tijd was het nog een beetje huilen, daarna werd het iets snikken en nu is het 'Hoeee hoeeeeeh' a.k.a. de duivenroep. En dan valt hij in slaap :D

Ik weet dat mijn formuliertje van de slaaptraining heel wat teweeg heeft gebracht hier, maar ik ben zo godsgruwelijk blij er mee. Ik zag voor die tijd er een beetje tegenop om hem naar bed te brengen namelijk, want dan had ik zo'n insteek van: 'Zucht, daar gaan we weer.' En maar wiegen, wiegen, wiegen totdat meneertje stil is en dan zo voorzichtig mogelijk hem in bed leggen in de hoop dat hij niet wakker wordt. Anders begint het van voor af aan...
En nu is het een feestje om hem naar bed te brengen. Hij een stuk vrolijker, dus ik ook.

De eerste keren is het misschien een beetje doorzetten, maar voor mij was dat het waard. Ik heb hem ook nog gelukkig niet helemaal over de toeren gehad, dat scheelt.

Als hij nu in zijn bedje ligt, kijkt hij me ook helemaal gelukkig en blij aan. Zijn bedje is nu zijn vertrouwde plekje. Mooi is dat.

En eczeem! Vervelend zeg. Wat krijgen baby's daarvoor eigenlijk? Hydrocortison? Of mag dat niet bij kleintjes?
:)
  vrijdag 30 december 2016 @ 21:52:53 #285
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167761699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:32 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt!

Het gaat echt fantastisch. Ook al kon je het niet echt een training noemen. :@ Hij slaapt nu sinds die 'training' binnen 5 a 10 minuten en dat was eigenlijk al na dag 2 of 3. De eerste tijd was het nog een beetje huilen, daarna werd het iets snikken en nu is het 'Hoeee hoeeeeeh' a.k.a. de duivenroep. En dan valt hij in slaap :D

Ik weet dat mijn formuliertje van de slaaptraining heel wat teweeg heeft gebracht hier, maar ik ben zo godsgruwelijk blij er mee. Ik zag voor die tijd er een beetje tegenop om hem naar bed te brengen namelijk, want dan had ik zo'n insteek van: 'Zucht, daar gaan we weer.' En maar wiegen, wiegen, wiegen totdat meneertje stil is en dan zo voorzichtig mogelijk hem in bed leggen in de hoop dat hij niet wakker wordt. Anders begint het van voor af aan...
En nu is het een feestje om hem naar bed te brengen. Hij een stuk vrolijker, dus ik ook.

De eerste keren is het misschien een beetje doorzetten, maar voor mij was dat het waard. Ik heb hem ook nog gelukkig niet helemaal over de toeren gehad, dat scheelt.

Als hij nu in zijn bedje ligt, kijkt hij me ook helemaal gelukkig en blij aan. Zijn bedje is nu zijn vertrouwde plekje. Mooi is dat.

En eczeem! Vervelend zeg. Wat krijgen baby's daarvoor eigenlijk? Hydrocortison? Of mag dat niet bij kleintjes?
Wat fijn! Ik kan me voorstellen dat het zo niet als training voelt, dat was bij mij net zo hoor. Maar onbewust heb je m toch iets geleerd ;)

Een paar maanden geleden dacht ik nog dat ik haar alleen slapend op bed zou kunnen leggen of net na een voeding, maar inmiddels kan ik ook gewoon de voeding ergens anders geven, naar huis rijden en dan op bed leggen. Ideaal..

Ik heb haar wel eens over haar toeren gehad in bed, en na even knuffelen ging ze dan gewoon terug in bed. Met kerst duurde het zo tot half 12 voordat ze sliep.. Maar goed, ze weet dus inmiddels wel dat ze altijd terug naar bed gaat..

Ik heb inderdaad hydrocortison gehad :) En cetomacrogolzalf met 20% vaseline.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167763112
Dank jullie wel allemaal :* we hadden zn leuke dag vandaag. En Stijn deed t super ondanks dat hij ziek is.

Quoi gefeliciteerd hoe was jou feestje?

Nouk dat is lekker om bij de buren oud en nieuw vieren. Dichtbij en toch gezellig. Fijn dat de hond mee kan.
Ik ben heel benieuwd of de kinderen hier ook door het vuurwerk heen slapen. We wonen niet midden in het dorp maar meer aan de rand dus er wordt hier niet zo veel afgestoken.
Denk eerder dat Stijn overdag last heeft van het carbid. (De hond dus ook :{ )
Wat vervelend van het eczeem. Mats had dat ook. Gelukkig had hij er ook nooit last van en in de winter was het erger als de zomer. Nu is het helemaal weg. Toen veel met witte vaseline en soms met hydrocortison gesmeerd. Hopelijk groeit je meisje er ook snel overheen

Mies *O* wat goed joh! Ook fijn dat ze zo goed op je reageerde toen je tegen haar praten en dicht bij haar kwam terwijl ze toch in bed lag.
Ik heb de foto van je meisje niet gezien ;(

Soof wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat met slapen. Nu is naar bed brengen weer leuk O+
Ik kus Stijn altijd een paar keer in zijn nek voor ik weg ga en dan schatert hij het uit O+ komt ook omdat mijn haar dan in zijn gezicht valt en dat kriebelt
En dan moet ik heel snel zijn anders grijpt hij mijn haar en laat hij niet meer los :D

Madivi hopelijk komt er dan snel een eind aan de nachtelijke onrust.
Geen tips voor het co-slapen.
Heb jij niet een co sleeper waarbij je het hekje wat omhoog kan zetten? Zal vast niet anders was je daar zelf wel op gekomen :')
Wat cool dat je grote nu zo snel kan kruipen ^O^ lekker de boel onveilig maken :D
  vrijdag 30 december 2016 @ 22:29:19 #287
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167763575
Even voor de leuk 2 foto's O+



How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167763683
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:52 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Wat fijn! Ik kan me voorstellen dat het zo niet als training voelt, dat was bij mij net zo hoor. Maar onbewust heb je m toch iets geleerd ;)

Een paar maanden geleden dacht ik nog dat ik haar alleen slapend op bed zou kunnen leggen of net na een voeding, maar inmiddels kan ik ook gewoon de voeding ergens anders geven, naar huis rijden en dan op bed leggen. Ideaal..

Ik heb haar wel eens over haar toeren gehad in bed, en na even knuffelen ging ze dan gewoon terug in bed. Met kerst duurde het zo tot half 12 voordat ze sliep.. Maar goed, ze weet dus inmiddels wel dat ze altijd terug naar bed gaat..

Ik heb inderdaad hydrocortison gehad :) En cetomacrogolzalf met 20% vaseline.
Klopt :)

En hydrocortison heb ik zelf ook al heel lang. Hoop niet dat mijn zoontje ook eczeem krijgt. (Alhoewel dat zalfje echt wel heel goed werkt.)
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:21 schreef ikke_84 het volgende:
Dank jullie wel allemaal :* we hadden zn leuke dag vandaag. En Stijn deed t super ondanks dat hij ziek is.

Quoi gefeliciteerd hoe was jou feestje?

Nouk dat is lekker om bij de buren oud en nieuw vieren. Dichtbij en toch gezellig. Fijn dat de hond mee kan.
Ik ben heel benieuwd of de kinderen hier ook door het vuurwerk heen slapen. We wonen niet midden in het dorp maar meer aan de rand dus er wordt hier niet zo veel afgestoken.
Denk eerder dat Stijn overdag last heeft van het carbid. (De hond dus ook :{ )
Wat vervelend van het eczeem. Mats had dat ook. Gelukkig had hij er ook nooit last van en in de winter was het erger als de zomer. Nu is het helemaal weg. Toen veel met witte vaseline en soms met hydrocortison gesmeerd. Hopelijk groeit je meisje er ook snel overheen

Mies *O* wat goed joh! Ook fijn dat ze zo goed op je reageerde toen je tegen haar praten en dicht bij haar kwam terwijl ze toch in bed lag.
Ik heb de foto van je meisje niet gezien ;(

Soof wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat met slapen. Nu is naar bed brengen weer leuk O+
Ik kus Stijn altijd een paar keer in zijn nek voor ik weg ga en dan schatert hij het uit O+ komt ook omdat mijn haar dan in zijn gezicht valt en dat kriebelt
En dan moet ik heel snel zijn anders grijpt hij mijn haar en laat hij niet meer los :D

Madivi hopelijk komt er dan snel een eind aan de nachtelijke onrust.
Geen tips voor het co-slapen.
Heb jij niet een co sleeper waarbij je het hekje wat omhoog kan zetten? Zal vast niet anders was je daar zelf wel op gekomen :')
Wat cool dat je grote nu zo snel kan kruipen ^O^ lekker de boel onveilig maken :D
Nekkusjes zijn de beste :D Die van mij begint al te lachen als ik richting z'n nekje ga. O+

Dames, ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling O+ Op naar een gezond en gelukkig 2017. :*
:)
pi_167763725
Nouk, knapperds! O+ (Is dat nou DE tripp trapp?)
:)
pi_167764779
O+ nouk. Mooi meisje. En ze lijkt volgens mij veel op jou of niet?

Soof iid :D die pret oogjes omdat ze weten wat je gaat doen O+
Wat zijn ze toch leuk hè O+
Voor jullie ook alvast een goede jaarwisseling. Wat zal 2017 gaan brengen?
Ik hoop wat meer slaap :s) :+
pi_167765525
Na een werkdag van 10 tot 22 doe ik even een bijleespost. Zelf niets te vertellen over mijn kleintje, want die was om 8 al weg en ligt nu gewoon in bedje ;(

Quoi, wat een mooi mannetje is hij toch! Die haren O+ En gefeliciteerd! Heb je een leuke middag gehad? Had het slaapje geholpen?

Ikke, gefeliciteerd met Mats! Wat leuk dat jullie een fijne verjaardag hadden :) en dat schateren als je in de nek kust O+ dan smelt ik altijd :)

Nazil, plotseling slapende baby's zijn altijd wel een leuke verrassing :)

Mies, mooi dat ze in haar eigen bedje slaapt! Hoeft natuurlijk ook niet alle dutjes, alles op z'n tijd! En slaaptraining is natuurlijk niet voor niets training ;) daar zal dus af en toe een stapje terug gezet gaan worden en dan weer eens vooruit.

Madivi, wat balen dat het 's nachts nog steeds niet zo lekker gaat. Maar natuurlijk ook niet zo gek met die nieuwe features allemaal!
Knap hè, dat ze dan zo snel kunnen kruipen ineens!

Nouk, rot zeg, eczeem! Maar wel prettig dat ze er weinig last van heeft. En wat een mooie foto's. Blij ei O+

Soof, dat is mooi, bedje als veilige plekje. En je hoeft je niet zo te verdedigen over slaaptrainen :* je doet gewoon wat jij fijn vindt. En 'slaaptraining' klinkt ook zo streng. Het is eerder wennen aan eigen bedje, of het creëeren van een veilig plekje voor je baby.

En meer slaap in 2017, klinkt als een goede deal. Hoewel ik ook graag zwanger zou willen worden, en dat deed mijn nachtrust weinig goeds :')
Ik ga er van uit dat ik morgen nog wel een keertje post hier, dus ik typ het lekker nog niet :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167774401
Mijn baby heeft mijn wens gehoord :o hij slaapt al vanaf 18.30.
Gisteren een dikke deken op bed gedaan misschien was dat de truc wel.

Lesage zwanger worden in 2017 O+ was je bij S snel zwanger? Nog zn leukerd erbij O+

Iedereen vandaag een hele fijne jaarwisseling :* dat 2017 een prachtig jaar vol liefde en gezondheid mag zijn
pi_167775301
Wauw Ikke, dat is een lange slaapruk! :o lekker zeg.
Hier nog even de foto :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouk wat een lieve foto's en wat lijkt ze al groot op de foto van jullie samen O+

Lesage, dat was een lange werkdag!

Soof, fijn dat het slapen nu zo goed gaat en je het naar bed brengen weer als fijn ervaart :)

Madivi, balen van de nachtelijke onrust, zeker omdat je het alleen moet doen. Hoop voor je dat de nachten gauw beter gaan :*
pi_167775317
Hoihoi! Mijn baby was gisteren precies zes maanden en heeft duidelijk last van de zesmaandenfrustraties. :o . Ze draait steeds naar haar buik, maar wil vervolgens eigenlijk liever niet op haar buik liggen. En haar ongenoegen uit ze door duidelijk boze gilletjes te slaken, gepaard gaande met woest trappelbewegingen van haar beentjes en gebalde vuistjes. Langer dan 2 minuten op haar rug ergens wil ze trouwens ook niet. Op schoot houdt ze het nog het langste vol zonder frustratie. Het wordt tijd dat ze gaat kruipen :7 .
pi_167775328
Wat een plaatje Mies. De mijne is echt zo'n drollewops-kaboutermupke.
pi_167775532
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een plaatje Mies. De mijne is echt zo'n drollewops-kaboutermupke.
q
Dankjewel!
Haha, het leven van een zes-maander gaat niet over rozen :P
pi_167775798
Nouk, nu zie ik jouw baby pas. Wat een lieve zachte blik! Mooie ogen.
pi_167780725
Mies doe jij ook aan uithuwelijken? Wat een mooi meisje O+
Leg je haar stiekem onder de zonnebank? Wat heeft ze een mooi kleurtje, ik ben er jaloers op :D

Mijn baby kan sinds gisteren ook van buik naar rug draaien *O* van rug naar buik lukte al een maand alleen terug nog niet. Toch wel fijn dat hij nu 2 kanten op gaat.

Groof is jou baby ook alweer 6 maanden!? Wat gaat t snel. Vervelend die frustraties bij je baby, hopelijk kan ze snel wat meer :7
Ben je lekker van je vakantie aan het genieten?
  zaterdag 31 december 2016 @ 13:26:04 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167781694
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 23:05 schreef LeSage het volgende:
Quoi, wat een mooi mannetje is hij toch! Die haren En gefeliciteerd! Heb je een leuke middag gehad? Had het slaapje geholpen?
Ja die haartjes hè? Ik ben er ook nog steeds verliefd op.

Max deed het geweldig. Mijn vriend zou zich een beetje om hem ontfermen, zodat ik me over 'mijn visite' kon ontfermen. Hij bracht de hele borrel op papa's arm door. Uiteindelijk werd hij een beetje moe, zocht mijn vriend een rustig hoekje op en hop, meneertje sliep. Ik doe heel veel met de draagzak (Tula O+ ) maar voor deze gelegenheid was de wagen ideaal. Heeft lekker een uur geslapen en was erna weer helemaal opgeladen voor een nieuwe ronde :P

Vandaag doen we alleen heeeeeeeeeelemaal niks. Even lekker in de babybubble. Afgelopen week was een soort GTST bij ons in de familie. Ik sluit me er bij vlagen maar lekker van af.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:32 schreef Soof-87 het volgende:
Nouk, knapperds! O+ (Is dat nou DE tripp trapp?)
Dat is 'm ja! Hier gebruiken we de newborn opzet voor als we gaan (avond) eten. Kan hij er gezellig bij zitten :)

quote:
17s.gif Op vrijdag 30 december 2016 22:29 schreef Nouk84 het volgende:
Even voor de leuk 2 foto's O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een drolletje! Leuk om jou en de kleine meid te zien :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:32 schreef Soof-87 het volgende:
Ik weet dat mijn formuliertje van de slaaptraining heel wat teweeg heeft gebracht hier, maar ik ben zo godsgruwelijk blij er mee. Ik zag voor die tijd er een beetje tegenop om hem naar bed te brengen namelijk, want dan had ik zo'n insteek van: 'Zucht, daar gaan we weer.' En maar wiegen, wiegen, wiegen totdat meneertje stil is en dan zo voorzichtig mogelijk hem in bed leggen in de hoop dat hij niet wakker wordt. Anders begint het van voor af aan...
En nu is het een feestje om hem naar bed te brengen. Hij een stuk vrolijker, dus ik ook.
Geweldig! Hulde voor jou en je aanpak. Ongelofelijk dat dat trainen zo goed kan helpen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 18:07 schreef Madivi het volgende:
Hier is de nachtelijke chaos nog steeds niet voorbij , maar sinds vandaag kan grootste ineens écht (snel!) kruipen. Kleinste heeft zijn tweede tand door en de derde staat nu op springen dus het is allemaal wel goed te verklaren.
Jij superwoman. Met eentje vallen nachten al niet mee, moet je nagaan met twee. Leuk om te merken dat ze beiden hun eigen stukje ontwikkeling hebben. De een snel kruipen, de ander aan de tandjes :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 09:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoihoi! Mijn baby was gisteren precies zes maanden en heeft duidelijk last van de zesmaandenfrustraties. :o . Ze draait steeds naar haar buik, maar wil vervolgens eigenlijk liever niet op haar buik liggen. En haar ongenoegen uit ze door duidelijk boze gilletjes te slaken, gepaard gaande met woest trappelbewegingen van haar beentjes en gebalde vuistjes. Langer dan 2 minuten op haar rug ergens wil ze trouwens ook niet. Op schoot houdt ze het nog het langste vol zonder frustratie. Het wordt tijd dat ze gaat kruipen :7 .
Die kruipt straks zo weg joh! En liggen is ook echt voor baby's :r
  zondag 1 januari 2017 @ 00:41:40 #300
344469 Amsel
zonder t
pi_167800025
Ik wens jullie allemaal een heel fijn 2017 O+

Wij hebben er een supersuffe jaarwisseling van gemaakt maar dat was precies even wat we nodig hadden *;
pi_167802530
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Wij hadden een gezellige avond thuis en S. heeft bijna doorgeslapen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')