abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 14 januari 2017 @ 15:14:36 #26
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_168129603
registreer om deze reclame te verbergen
Deze civ weet me veel minder lang te boeien dan welke vorige ook :{ Terwijl ik de meeste wijzigingen wel leuk vind.. Binnenkort toch maar weer es opnieuw proberen :@
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zaterdag 14 januari 2017 @ 15:18:20 #27
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_168129697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 15:14 schreef MrTorture het volgende:
Deze civ weet me veel minder lang te boeien dan welke vorige ook :{ Terwijl ik de meeste wijzigingen wel leuk vind.. Binnenkort toch maar weer es opnieuw proberen :@
ben er ook al op uitgekeken, multiplayer is broken op dit moment, en single player AI is het hetzelfde als in civ V niet al te best
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:06:42 #28
361915 T-zooi
faith from space
pi_168264249
Deze game is wel zwaar gericht op religie en het lukt me maar niet om zo te winnen. Veruit meer dan de helft van alle steden kan ik concerten, een stuk of 40 van de 50 maar winnen ho maar.

In de beschrijving staat dat je minimaal de helft van alle steden moet hebben. Betekent dat dat ik minimaal de helft van de citizens van elke stad moet concerten? Dus eigenlijk gewoon alle steden in het spel?!
pi_168264666
registreer om deze reclame te verbergen
*converten
Quod licet Iovi, non licet bovi
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:42:49 #30
361915 T-zooi
faith from space
pi_168264923
Kut autocorrect
pi_168720602
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:50 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Damn son, Civ6 is echt een wetenschap
civtree-1024x766.gifciv2chart.jpg
science_advisor_-_kal-els_ancient_working.jpg
014techs.jpg
1P2sik8.png

Na 4 alleen maar minder geworden.
pi_169119990
registreer om deze reclame te verbergen
Civilization VI ‘Australian Summer 2017 Update’

11397c3dc3fba906030c3bdef100ec81039e9d64.jpg

This update for Civilization VI, available today for all Steam users, includes some great new features, including premium DLC for the Australia civ (led by Prime Minister John Curtin) as well as free features for all players such as Steam Workshop and modding tools, as well as multiplayer team functionality.

Multiplayer teams and mod tools have been two of the community’s most-requested features, and we’re happy to bring them to Civilization VI. Steam Workshop will allow you to browse, add, and subscribe to mods more easily, and the other tools will make it easier for artists and modders to change the game. And in multiplayer you can team up with your friends to conquer the world together against AI or human opponents.

There are also balance changes and bug fixes in this update, ranging from trade routes to ice caps, obsolete units to AI upgrades. Please check out the complete list of changes below:

[NEW]
•TEAMS:
•Multiplayer Teams have been added to Civilization VI and this feature builds on updates to the Alliance agreement. Players on teams gain additional benefits (beyond those of an alliance), as follows:◦When one teammate finishes research on a tech or civic, their teammate(s) receive a boost for that tech or civic.
◦Teammates share war status against opponents not on their team.
◦Teammates share allied status with opponents not on their team.
◦Teammates work together to win or lose the game as a single entity. The Religion and Culture Victories have been reworked so they are more cooperative.◾The Religion Victory requires you to convert all civs to ONE of the religions started by your team.
◾The Culture Victory requires ONE member of your team to be culturally dominant over all players NOT on your team.

◦MODDING TOOLS◾Updated lobby and in-game UI to better show Additional Content details.
◾Added Sid Meier’s Civilization VI Development Tools, which includes ModBuddy, Tools, FireTuner, and the Steam Workshop Uploader.◾ModBuddy: A packaging and development tool.
◾Art/Asset Tools: Import FBX files into a format usable by the game, as well as customize existing art.
◾FireTuner: In-game debugging and editing tool.

◾Added Sid Meier’s Civiliation VI Development Assets, which includes the game art assets. This is a large download (approximately 7GB compressed download and 27GB on disk) which contains game assets, including models, textures, and interface elements.
◾STEAM WORKSHOP◾Access mods created by the Steam community via Steam Workshop
◾Share your mods with the Steam community with the Steam Workshop uploader.

ModBuddy will also receive additional updates in the future, as part of a modding SDK update later. These tools do not include DLL source for Civilization VI at this time.

[MISC]
•Added True Start Location feature, where civs start on the world map at their geographic origin.
•Added a City-State slider to game setup.

[BALANCE CHANGES]
•Start position and map generation has been tuned.
•Updated ice generation to allow more for circumnavigation.
•Commercial Hub and Harbor both provide +1 Trade Route capacity, but only the first one applies (used to stack for +2 capacity total).
•Units that are embarked now use an era-based strength value instead of their base combat value.
•Many of the techs that reveal strategic resources have been changed to reveal the resource before it is needed to build a resource-dependent unit.
•Players can now build obsoleted units if they do not have access to the strategic resource required by the upgrade unit.
•Tech Tree balance. Adding several prerequisites to address paths through the tree that were too quick and led to era transitions too early.◦Horseback Riding now requires Archery. Archery is no longer a leaf tech.
◦Stirrups is now in the late Medieval era and costs 390 (was early Medieval and cost 300).
◦Industrialization now requires Square Rigging.
◦Scientific Theory now requires Banking.
◦Steel now requires Rifling.
◦Computers now requires Radio.

•Updated the cost and strength of some Air units.
•Change movement rules after disembarkation. Cannot land on shore with more movement than your Land Movement allowance.
•Updated Vikings Scenario to 60 turns.

[AI TUNING]
•Increased desire and ability to use nukes and aircraft, and maintain a standing military. General AI attack improvements.
•Increased desire to declare friendship.
•Reduced frequency of “your troops are on my border“ warning.
•Updated settlement preferences.
•Barbarians now rampage when their camp is destroyed.
•Will now liberate minor civs and cities of current allies.
•Tuned strategic and luxury resource trading.
•Will now be more aware of gold income, and work to bring in more.
•Support units will recognize that they are not under threat if they share a hex with a friendly unit.
•Added a grace period of 2 turns after the end of open borders before the AI starts complaining you're too close to their territory.
•Barbarians may now pillage tiles to heal.
•AI will now continue to research repeatable techs and civics.


[BUG FIXES]
•Kongo relics no longer get multiplied Faith yields if more than one is in the same building
•Fixed some bugs with Great People not interacting correctly with Vikings natural wonders.
•Sumeria will no longer share joint war experience with a player when killing barbarians.
•Corrected tourism calculation from National Parks to ensure correct awarding.
•Fixed an issue where you could sometimes not offer Joint War.
•Spies will not have the Steal Tech mission available when you have already completed all techs.
•City States gain territory for influence even if they get the influence before founding their city.
•When a player is destroyed, his captured spies die with him.
•All of your active spy missions stop in a city that you or an ally has just captured.
•Fixed problem in tactical combat that was preventing units from capturing builders
•You are no longer allowed to declare war on declared friends (or in an enforced peace period) from the "troops near me" warning.
•Increased Jet Fighter and Jet Bomber sight range (up from 2 to 5).
•Additional bug fixes.

[VISUALS]
•Added snow environmental VFX.
•Added sand environmental VFX.

[MULTIPLAYER]
•Added “Turn Unready” button.

[UI]
•Added more bindable keys (Toggle Resource Icons, Toggle Tourism Lens, Alert action).
•Added a notification for when a player loses territory to a culture bomb.

[AUDIO]
•Adding some missing UI sounds.
•VIKINGS DLC:◦Added VO, and updated quotes, for three Natural Wonders.
◦Added VO to Natural Wonders while in the scenario.

[MISC]
•Credits updated.
•Fixed some missing ARX images.
•Updating game concepts for City-States, Trade Routes, and Great People. Explained some things that were not there before (ex. Patronage, gold income for foreign routes passing through city), as well as some clarifications.

7b4b1ea1cdaf4deb116e4e24dd204a7d2556dadc.jpg

The team is often asked how they get their ideas for the civilizations in the game. The answer is: they listen to the community! Kongo[civilization.com] was added to Civilization VI, as it was the most-requested civ by the community at the end of Civilization V. Australia has been a consistent top pick by our fans, and now appears in a Civilization game for the first time as premium DLC for Civilization VI.

John Curtin was Australia’s Prime Minister during World War II, and is credited with providing both strong leadership of the country at that time, as well as establishing the country to take its place in the post-war international order. In Civilization VI, his ability “Citadel of Civilization” gives Australia bonus production when they are targeted for war.

Australia is a civ that gets bonus housing for coastal cities, bonuses for building Districts on attractive terrain, and additional production if targeted for war. Australia’s unique unit is the Digger (which replaces Infantry), and their unique improvement is the Outback Station. Australia can grow and thrive in places where other civs would struggle. The Outback Tycoon scenario is a unique, non-combat scenario where you will try to enrich your new territory in a randomly-generated Australian interior. And Uluru comes to Civilization VI, bringing religion and culture to the territory that surrounds it.
•AUSTRALIA DLC:◦Australia◾Civ Unique Ability: Australian coastal cities always receive extra Housing. Pastures also trigger the Culture Bomb effect, grabbing adjacent tiles from other civs and City-States. Yields from Campuses, Commercial Hubs, Holy Sites and Theater Squares are enhanced in attractive terrain.
◾John Curtin Unique Ability: John Curtin’s unique ability is called “Citadel of Civilization.” Australia gets bonus production at the start of a Defensive War, and when it liberates a city.
◾Digger: Australia’s unique unit is the Digger, which gets bonuses to combat on land tiles adjacent to water and when fighting outside their territory.
◾Outback Station: Unique tile improvement that unlocks with the Guilds civic, and can be upgraded with Steam Power and Rapid Deployment. It provides food and production, with bonus food for adjacent Pastures.

◦‘Outback Tycoon’ Scenario◾In this 60 turn non-combat scenario, you race to explore Australia, find its natural resources, and use them to enrich your colony. This competitive economic scenario has no combat. It emphasizes exploration and territorial expansion to increase your Gold per Turn net income, which is your score.

◦Uluru Natural Wonder: This desert Wonder provides bonus Faith and Culture to Adjacent tiles.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_169120000
Laat de echte mods nu maar komen *O*
Take all that you have and turn it into something you were missing.
  zondag 17 september 2017 @ 23:40:49 #34
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_173845001
Ik heb zojuist een stad van Gandhi genuked omdat-ie een Great Work van me gestolen heeft. Hou ik niet van. Enige reactie: "Soms moet je nukes gebruiken in een conflict, fijn dat we daar hetzelfde over denken". Geen oorlogsverklaring. Niets.

:'(
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_173848306
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:40 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb zojuist een stad van Gandhi genuked omdat-ie een Great Work van me gestolen heeft. Hou ik niet van. Enige reactie: "Soms moet je nukes gebruiken in een conflict, fijn dat we daar hetzelfde over denken". Geen oorlogsverklaring. Niets.

:'(
Gandhi begrijpt.
pi_173848382
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:40 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb zojuist een stad van Gandhi genuked omdat-ie een Great Work van me gestolen heeft. Hou ik niet van. Enige reactie: "Soms moet je nukes gebruiken in een conflict, fijn dat we daar hetzelfde over denken". Geen oorlogsverklaring. Niets.

:'(
Civ VI AI O+
  maandag 18 september 2017 @ 14:18:30 #37
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_173851991
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:44 schreef STING het volgende:

[..]

Civ VI AI O+
En omdat we een beurt daarvoor "declared friends" waren geworden, kan ik de genukete stad niet eens innemen om uit te ruilen tegen het GW ;( FML
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_173853711
Ik vind het zo langzamerhand wel tijd worden voor een expansion.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  maandag 18 september 2017 @ 16:09:11 #39
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_173853830
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:09 schreef waxmask het volgende:

[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na 4 alleen maar minder geworden.
mensen liepen te zeuren dat het te moeilijk was bij CIV:BE maken ze het makkelijker tsja...
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
  maandag 18 september 2017 @ 16:10:25 #40
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_173853841
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:58 schreef ems. het volgende:
Ik vind het zo langzamerhand wel tijd worden voor een expansion.
MULTIPLAYER FIX de meeste bekende streamers en pro's zijn weer teruggegaan naar civ5 daar heb je actieve modders zoals Fruitstrike die de game balanced multiplayer en single player.
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
pi_173853842
Welke mensen zeurden dat de tech tree te moeilijk was in BE? Er was een hoop kritiek op die tree maar dat kwam meen ik niet zozeer door de vermeende complexiteit.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  maandag 18 september 2017 @ 16:12:35 #42
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_173853864
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef ems. het volgende:
Welke mensen zeurden dat de tech tree te moeilijk was in BE? Er was een hoop kritiek op die tree maar dat kwam meen ik niet zozeer door de vermeende complexiteit.
https://steamcommunity.co(...)/620695877143569436/
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
pi_173853893
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

MULTIPLAYER FIX de meeste bekende streamers en pro's zijn weer teruggegaan naar civ5 daar heb je actieve modders zoals Fruitstrike die de game balanced multiplayer en single player.
Mja, ik hoop dus op een expansion waarbij ze 6 'fixen'. Het is absoluut geen slechte game maar het kan zeker op dezelfde manier van expansions profiteren als 5 dat destijds deed (dat zonder expansions ook een veel mindere game was) :P
quote:
Ik vond die tech tree ook een beetje rommelig. Niet zozeer 'moeilijk'. De civ 6 tech tree heb ik zelf trouwens weinig op aan te merken.

Maar ik vond BE sowieso niet echt om over naar huis te schrijven.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  maandag 18 september 2017 @ 16:16:40 #44
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_173853915
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Mja, ik hoop dus op een expansion waarbij ze 6 'fixen'. Het is absoluut geen slechte game maar het kan zeker op dezelfde manier van expansions profiteren als 5 dat destijds deed (dat zonder expansions ook een veel mindere game was) :P

[..]

Ik vond die tech tree ook een beetje rommelig. Niet zozeer 'moeilijk'. De civ 6 tech tree heb ik zelf trouwens weinig op aan te merken.

Maar ik vond BE sowieso niet echt om over naar huis te schrijven.

een van de beste civ 5 spelers ter wereld.

BE vond ik de evolutions well heel goed, voor de rest was het meehh zeker early game met die tyfus aliens
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
pi_173855189
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 16:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]


een van de beste civ 5 spelers ter wereld.
Cool! Wat moet ik hiermee? :P Ik ben zelf een filthy casual die eigenlijk alleen multiplayer doet met vrienden die net zo spelen.
quote:
BE vond ik de evolutions well heel goed, voor de rest was het meehh zeker early game met die tyfus aliens
Ja, evolutions waren wel leuk. Probleem met BE vond ik vooral dat het al zo snel duidelijk was wat je moest researchen/bouwen om een gigantische voorsprong te krijgen en daarvan afwijken eigenlijk alleen maar jezelf tegenwerken was. Ik meen dat ze dat met die expansion wel iets beperkt hebben maar toen hadden ze mijn interesse helaas al verloren.
Quod licet Iovi, non licet bovi
  maandag 18 september 2017 @ 18:31:41 #46
233102 cherrycoke
IT'S OVER NINE THOUSAAAND
pi_173856262
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Cool! Wat moet ik hiermee? :P Ik ben zelf een filthy casual die eigenlijk alleen multiplayer doet met vrienden die net zo spelen.

[..]

Ja, evolutions waren wel leuk. Probleem met BE vond ik vooral dat het al zo snel duidelijk was wat je moest researchen/bouwen om een gigantische voorsprong te krijgen en daarvan afwijken eigenlijk alleen maar jezelf tegenwerken was. Ik meen dat ze dat met die expansion wel iets beperkt hebben maar toen hadden ze mijn interesse helaas al verloren.
een van de vele problemen in civ 6 multiplayer, mijn interesse in BE is ook uitgewerkt

457.6h in civ 5 verspeelt
Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.
pi_174426275
Volgende week weer een update, waar religion een update krijgt met een warrior monk en guru als support unit.
Naar verwachting maken Indonesië en Khmer hun intocht als nieuwe civs
“I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.”
-Winston Churchill
pi_174430535
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 03:23 schreef Remqo het volgende:
Volgende week weer een update, waar religion een update krijgt met een warrior monk en guru als support unit.
Naar verwachting maken Indonesië en Khmer hun intocht als nieuwe civs
De Rode Khmer, altijd leuk.
Children of the night. What music they make.
pi_174442613
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 03:23 schreef Remqo het volgende:
Volgende week weer een update, waar religion een update krijgt met een warrior monk en guru als support unit.
Naar verwachting maken Indonesië en Khmer hun intocht als nieuwe civs
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

De Rode Khmer, altijd leuk.
Is alvast iets. Het wordt tijd dat het weer eens wat volwassener gaat aanvoelen. Kom met eerlijke "foute" regimes. Fascisme, en dan niet alleen Nazi's, maar ook Mussolini en de gevolgen qua wereldpolitiek. Civ6 is vergeven van de underdogs en historisch onbelangrijke leiders. En het hele city-state gebeuren voelt ook niet goed aan en had liever een systeem gehad dat, zeker vanaf 0 BC de wereld er wat meer uit zou zien zoals in Paradox games, met hier en daar de bekende "overheersers" die een rijk proberen te vormen maar bij uiteenvallen weer terug gaan naar oude provinciale (lees: graafschappen/hertogdommen) grenzen.

Waar Paradox uitblinkt in de politieke simulatie en hoe dat verhoudt tot de kaart, daar blinkt Civ uit in welke impact technologische vooruitgang kan hebben, en waarom een focus of pad kiezen kan betekenen dat je honderden jaren later overlopen gaat worden door de andere, en de enige sim die de waarde aantoont van wonderen, zowel in de tijd waarin ze gebouwd werden, als de hernieuwde toeristische waarde in de toekomst. Theologie is ook sterk onderdeel waar Civ 6 nu in uit blinkt maar verre van perfect is.

Ergens in het midden moet de Gouden Formule zitten voor een Ultieme "One-More-Turn" game, maar of we die ooit nog zullen meemaken....
pi_174481495
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

De Rode Khmer, altijd leuk.
Veel plezier dan, al hebben ze geen rode kleur en is Pol Pot niet de leider. :P

Hun agenda: ze houden van grote steden met holy sites

En zoals verwacht Indonesië:
.

Hun agenda: Ze zitten graag op eilanden en kleine landmassa's, ze vinden het niet zo leuk als jij dat ook doet.

quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 23:34 schreef waxmask het volgende:

[..]

[..]

Is alvast iets. Het wordt tijd dat het weer eens wat volwassener gaat aanvoelen. Kom met eerlijke "foute" regimes. Fascisme, en dan niet alleen Nazi's, maar ook Mussolini en de gevolgen qua wereldpolitiek. Civ6 is vergeven van de underdogs en historisch onbelangrijke leiders. En het hele city-state gebeuren voelt ook niet goed aan en had liever een systeem gehad dat, zeker vanaf 0 BC de wereld er wat meer uit zou zien zoals in Paradox games, met hier en daar de bekende "overheersers" die een rijk proberen te vormen maar bij uiteenvallen weer terug gaan naar oude provinciale (lees: graafschappen/hertogdommen) grenzen.

Waar Paradox uitblinkt in de politieke simulatie en hoe dat verhoudt tot de kaart, daar blinkt Civ uit in welke impact technologische vooruitgang kan hebben, en waarom een focus of pad kiezen kan betekenen dat je honderden jaren later overlopen gaat worden door de andere, en de enige sim die de waarde aantoont van wonderen, zowel in de tijd waarin ze gebouwd werden, als de hernieuwde toeristische waarde in de toekomst. Theologie is ook sterk onderdeel waar Civ 6 nu in uit blinkt maar verre van perfect is.

Ergens in het midden moet de Gouden Formule zitten voor een Ultieme "One-More-Turn" game, maar of we die ooit nog zullen meemaken....
De kracht van Civ is altijd one-more-turn geweest, soms tot diep in de nacht geboeid spelen tot je ineens tot de ontdekking komt dat over 2 uur de wekker gaat :')

Net ook even de livestream bekeken van Firaxis over de komende update (daar hoef je Khmer en Indonesië DLC niet voor te kopen)

Relegie gaat helemaal over de kop, met betere religios-lens, waar religious pressure duidelijk wordt aangegeven.
Religious units zijn een aparte klasse geworden ipv civilian units, bovendien kan een militairy unit makkelijker apostelen en missionarissen verwijderen.
AI Civ's zullen in het begin minder snel naar een religie zoeken, dat geeft de gelegenheid om op hogere moeilijkheden bijv. Stonhenge te pakken.
Religious pressure door trade-routes zijn weer terug.

Verder verbeterde diplomatic screen ^O^
“I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.”
-Winston Churchill
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')