ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-12-2016 16:25:50 ]
Hmm.. de reisplanner app op mijn telefoon zegt "Er is gepland onderhoud tijdens uw reis van Deventer naar Enschede". Noemen ze een aanrijding tegenwoordig "gepland onderhoud"?
Op woensdag 21 december 2016 16:43 schreef b2py het volgende: Unieke situatie, ben nog nooit buiten het station in Almelo geweest. #spannend
Één voordeel: ik zit deze weken tijdelijk op stalling Amersfoort, dus ik rij je niet van de sokken. Aan de andere kant: je woont in Hilversum nu toch? Daar rij ik dan wel weer met lijn 70
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 21 december 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende: Het zou opgelost zijn om 17:30. Deze trein vertrekt om 17:16 uit Enschede. Heel misschien heb ik nèt mazzel.
Op woensdag 21 december 2016 17:03 schreef FredvZ het volgende: Geen treinverkeer Gouda-Utrecht v.v. door een voorwerp in de bovenleiding. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder zelf geëlektrocuteerd te worden
Op woensdag 21 december 2016 17:03 schreef FredvZ het volgende: Geen treinverkeer Gouda-Utrecht v.v. door een voorwerp in de bovenleiding. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder zelf geëlektrocuteerd te worden
Heerlijk weer die NS: Conducteur: trein gaat tot Gouda Stationsomroep: trein gaat tot Rdam Alexander
Op woensdag 21 december 2016 17:03 schreef FredvZ het volgende: Geen treinverkeer Gouda-Utrecht v.v. door een voorwerp in de bovenleiding. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder zelf geëlektrocuteerd te worden
Op woensdag 21 december 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende: Het zou opgelost zijn om 17:30. Deze trein vertrekt om 17:16 uit Enschede. Heel misschien heb ik nèt mazzel.
Via Hengelo-zutphen geen optie? Scheelt als je pech hebt aansluiten in de rij voor de bus.
Op woensdag 21 december 2016 16:59 schreef Dr_Flash het volgende: Het zou opgelost zijn om 17:30. Deze trein vertrekt om 17:16 uit Enschede. Heel misschien heb ik nèt mazzel.
Hij lijkt te rijden, tot Deventer. Gelukkig is dat precies genoeg voor jou
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Één voordeel: ik zit deze weken tijdelijk op stalling Amersfoort, dus ik rij je niet van de sokken. Aan de andere kant: je woont in Hilversum nu toch? Daar rij ik dan wel weer met lijn 70
NS heeft de rechtbank gevraagd te toetsen of de door de VVMC aangekondigde staking voldoet aan het stakingsrecht. De zaak zal dienen op donderdag 22 december 2016 om 13:30 uur bij de rechtbank in Breda.
Mogelijk gaat het reizigertje pesten dus niet door.
Hij lijkt te rijden, tot Deventer. Gelukkig is dat precies genoeg voor jou
Het viel mee idd. Uiteindelijk reed hij na Deventer onder een ander nummer gewoon door naar Schiphol. Tenminste, als er niet onderweg weer van alles mis gaat
Op woensdag 21 december 2016 18:22 schreef James1988 het volgende: Berend Brulboei keert terug bij de NMBS, via de NVA heeft hij een zetel in het bestuur weten te bemachtigen.
Hoe zit dat met die staking vrijdag, moet ik maar lopend gaan om te zorgen dat ik op m'n tentamen kan komen dagen? of valt het wel mee? Ik hoef alleen maar van Arnhem naar Nijmegen
Op woensdag 21 december 2016 19:54 schreef Xetran het volgende: Hoe zit dat met die staking vrijdag, moet ik maar lopend gaan om te zorgen dat ik op m'n tentamen kan komen dagen? of valt het wel mee? Ik hoef alleen maar van Arnhem naar Nijmegen
Op woensdag 21 december 2016 19:54 schreef Xetran het volgende: Hoe zit dat met die staking vrijdag, moet ik maar lopend gaan om te zorgen dat ik op m'n tentamen kan komen dagen? of valt het wel mee? Ik hoef alleen maar van Arnhem naar Nijmegen
Een medewerker op de NS chat beweerde dat men later vandaag met meer informatie zal komen over de gevolgen voor de dienstregeling. Aangezien morgenmiddag eerst een rechter zich moet uitspreken over de legitimiteit van de staking, vermoed ik echter dat dit een leugen was om lastige vragen van klanten voor zich uit te kunnen schuiven.
Een medewerker op de NS chat beweerde dat men later vandaag met meer informatie zal komen over de gevolgen voor de dienstregeling.
Alsof iemand daar een uitspraak over kan doen Het is een staking van alleen VVMC, men weet niet hoeveel van de ingeroosterde mensen vrijdagochtend tussen aanvang dienst en 11:00 lid zijn van VVMC en of die ook allemaal meedoen aan de staking.
Op woensdag 21 december 2016 17:50 schreef Kansenjongere het volgende: NS heeft de rechtbank gevraagd te toetsen of de door de VVMC aangekondigde staking voldoet aan het stakingsrecht. De zaak zal dienen op donderdag 22 december 2016 om 13:30 uur bij de rechtbank in Breda.
Mogelijk gaat het reizigertje pesten dus niet door.
Ik word een beetje misselijk van de VVMC.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb dat ding onder een sneltoets staan. Scheelt zoveel irritatie. Als het koud is.
Ik heb inderdaad ook widgets voor heen- en terugreis die ik altijd voor vertrek controleer, maar kijken hoeveel vertraging je hebt is mijns insziens toch iets anders dan kijken of het personeel zin heeft kunnen vinden om haar werk uit te voeren.
Ik heb inderdaad ook widgets voor heen- en terugreis die ik altijd voor vertrek controleer, maar kijken hoeveel vertraging je hebt is mijns insziens toch iets anders dan kijken of het personeel zin heeft kunnen vinden om haar werk uit te voeren.
Ach, staken is een recht. De rechter kan het verbieden is ook allemaal vastgelegd. Ik zou niet gaan staken maar ik denk dat ze er van overtuigd zijn dat het hun goed recht is. Dus tja. Kweetniet, Kan me er aan storen maar er zijn denk ik ergere dingen.
Op woensdag 21 december 2016 17:50 schreef Kansenjongere het volgende: NS heeft de rechtbank gevraagd te toetsen of de door de VVMC aangekondigde staking voldoet aan het stakingsrecht. De zaak zal dienen op donderdag 22 december 2016 om 13:30 uur bij de rechtbank in Breda.
Mogelijk gaat het reizigertje pesten dus niet door.
Mogen wij dan de NS voor de rechter gooien? Genoeg redenen denk.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ach, staken is een recht. De rechter kan het verbieden is ook allemaal vastgelegd. Ik zou niet gaan staken maar ik denk dat ze er van overtuigd zijn dat het hun goed recht is. Dus tja. Kweetniet, Kan me er aan storen maar er zijn denk ik ergere dingen.
Ja, staken is een recht. Maar zeuren dat je werk saai is en de onveiligheidstroefkaart spelen: nee. Oprotten, stelletje dreinende kleuters. Bij de lokale vervoerders wordt pas echt een rondje om de kerk gereden, en de ongelukken daar zijn tot nu toe niet te wijten geweest aan roodseinpassages of zo.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, staken is een recht. Maar zeuren dat je werk saai is en de onveiligheidstroefkaart spelen: nee. Oprotten, stelletje dreinende kleuters. Bij de lokale vervoerders wordt pas echt een rondje om de kerk gereden, en de ongelukken daar zijn tot nu toe niet te wijten geweest aan roodseinpassages of zo.
Op woensdag 21 december 2016 22:18 schreef Xetran het volgende: Viel de vorige keer tegen, al helemaal in de ochtendspits mochten de treinen uit Amsterdam weer eens niet rijden.
Er rijden zes treinen per uur die niet uit Amsterdam komen, komt vast wel goed
Op woensdag 21 december 2016 22:34 schreef Duvel het volgende: Normaal zeg ik niet dat vakbonden moeten oprotten, maar ik ben het even spuugzat vandaag. En de VVMC werkt al jaren op m'n irritatiespier.
Op woensdag 21 december 2016 22:34 schreef Duvel het volgende: Normaal zeg ik niet dat vakbonden moeten oprotten, maar ik ben het even spuugzat vandaag. En de VVMC werkt al jaren op m'n irritatiespier.
Kennelijk is na 20 jaar nog steeds niet het besef ingedaald dat de bomen niet meer tot in de hemel groeien. Hele volksstammen leven nog steeds met het idee dat ze recht hebben op een zo afwisselend mogelijke baan, en als daar aan getornd wordt verklaren ze gewoon zichzelf ongeschikt door te gaan schermen met veiligheid. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
De reiziger kon van NS al heel lang de tering krijgen, en dat is bij de nieuwe dienstregeling alleen maar NOG wat duidelijker ingepeperd. Maar ook het personeel op het veld veegt meer en meer zijn reet met de klant, ter meerdere eer en glorie van hun pretrooster. Tsja, dat gaat heus wel een keer ECHT mis natuurlijk. Zo jammer dit.
Als deze machinisten van mening zijn dat de veiligheid in het geding is wanneer ze vaker hetzelfde traject moeten afleggen, heb ik eigenlijk liever dat NS ze vervangt door wat capabeler lui.
Helaas is het niet verboden omdat de reden zo onzinnig is, maar omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Op 6 januari mag wel gestaakt worden:
quote:
De staking van morgen zou door een gebrek aan politie voor een veiligheidsprobleem zorgen. Op 6 januari mag het personeel wel staken.
Afdeling communicatie is alvast begonnen met het versturen van de mailing. Als je zoveel klanten hebt als NS gaat daar wel wat tijd overheen, dus kun je maar beter op tijd beginnen.
Toch op zich wel grappig hoe zwart-wit mensen kunnen denken. Veel mensen die ik erop zie reageren beschouwen het stakingsverbod voor morgen als een GARANTIE dat de treinen zullen rijden.
Op donderdag 22 december 2016 18:23 schreef Dr_Flash het volgende: Toch op zich wel grappig hoe zwart-wit mensen kunnen denken. Veel mensen die ik erop zie reageren beschouwen het stakingsverbod voor morgen als een GARANTIE dat de treinen zullen rijden.
Nou, dat wordt wat vannacht. Die eerste melding kreeg ik ook al rond 15:00 uur en nu een half uurtje geleden opnieuw een melding dat alles gewoon zou moeten rijden. Gokje: het pushbericht dat de treinen morgen zouden moeten rijden komt om een uur of 3 's nachts?
Als de rechter een staking al verboden heeft, zou dat in een ideale wereld niet zonder consequenties moeten zijn.
Maar goed, ik ben al jaren voorstander van een inperking van het stakingsrecht voor beroepen die bij staking de maatschappij ontwrichten. Eerst toetsen door rechter ipv. tegenpartij laten toetsen of het tegengehouden kan worden.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Op donderdag 22 december 2016 19:12 schreef Litpho het volgende: Als de rechter een staking al verboden heeft, zou dat in een ideale wereld niet zonder consequenties moeten zijn.
Vast wel. En wat heeft de reiziger daaraan als hij op weg is naar zijn sollicitatiegesprek?