abonnement Unibet Coolblue
pi_167442484


Het werd hoog tijd dat zo’n vier jaar nadat de roguelike indie-game The Binding of Isaac voor het eerst in de schappen van Steam verscheen de game zijn eigen topic zou krijgen. The Binding of isaac is een top-down 2D dungeon crawler game waarbij je met Isaac (of één van de zes andere vrij te spelen personages) op verkenning uit gaat in de donkere hoeken van je kelder al vluchtend voor je bloedeigen moeder. De gameplay en presentatie van de game is vergelijkbaar met de dungeons uit The Legend of Zelda, al zijn de dungeons in The Binding of Isaac volledig ‘’randomly generated’’, dat wil zeggen dat de dungeons in elke ‘run’ anders zijn wat voorwerpen, monsters, bazen en kamers betreft. Dit zorgt samen met de honderden verschillende voorwerpen die je kunt vinden en combineren om zo monsters te verslaan voor een nieuwe en verrassende spelervaring telkens als je aan een nieuwe run begint.

De originele versie van het spel kwam uit op de PC in 2011 en was ontwikkeld door Edmund McMillen (bekend van onder andere Super Meat Boy) en Florian Himsl. In 2012 werd de uitbreiding genaamd ‘’Wrath of the Lamb’’ hieraan toegevoegd, welke een flink aantal nieuwe items, kamers, vijanden en bazen introduceerde.

The Binding of Isaac: Rebirth

Eind 2014 was het dan eindelijk zo ver dat ook de Playstation 4 en Playstation Vita bezitters aan de slag konden met The Binding of Isaac, en dan wel met de remake genaamd The Binding of Isaac: Rebirth, dat het originele spel een make-over gaf en een berg aan nieuwe content toevoegde. Deze remake kwam destijds ook naar de PC en is in juli 2015 uitgebracht voor de Xbox One, Nintendo 3DS en WiiU.

The Binding of Isaac: Afterbirth

In februari 2015 werd de eerste uitbreiding voor Rebirth aangekondigd genaamd Afterbirth. Deze uitbreiding bracht verse features en content, zoals 100+ nieuwe items, 10 nieuwe challenges, een nieuwe game-mode, een nieuw speelbaar personage, nieuwe bazen en vijanden en daily (scored) runs inclusief leaderboards.
Afterbirth verscheen 30 october 2015 op de PC en 10 mei 2016 op de Xbox One en Playstation 4.

The Binding of Isaac: Afterbirth+

Afterbirth+ is het aankomende en tevens laatste officiële DLC-pakket voor The Binding of Isaac: Rebirth. Dit pakket gaat ons uiteraard weer verse content bieden waaronder 90+ nieuwe items (incl trinkets), 4+ nieuwe bazen (+ een nieuwe eindbaas en alternatieve versies van bestaande bazen, een nieuw personage genaamd Apollyon, 5 nieuwe challenges, een nieuw hoofdstuk en ga zo maar door.
De belangrijkste nieuwe feature komt in de vorm van MOD-support, waardoor de community helemaal zelf los kan gaan op de game om deze zo oneindig leven in te blazen.

Verhaal

Het verhaal van The Binding of Isaac is losjes geïnspireerd op het gelijknamige Bijbelverhaal, dit zal je ook zeker niet ontgaan tijdens het spelen aangezien het spel boordenvol verwijzingen naar de Bijbel, het christendom, maar ook maatschappelijke thema’s zoals kindermisbruik, zelfmoord en abortus zit. Zo kom je bazen tegen afgeleid van de vier ruiters van de Apocalyps, maar ook items genaamd ‘’Book of Belial’’,’’ Whore of Babylon’’ en zelfs ‘’The Bible’’ (Dit klinkt allemaal natuurlijk erg donker, maar wees niet bang, de game neemt zichzelf niet al te serieus zoals je kan opmaken uit het design van de game en items zoals ‘’The Poop’’, ‘’Mom’s Bra’’ en ‘’Sissy Long Legs’’).



Maar goed, het komt er feitelijk op neer dat Isaac als klein jongetje samen met zijn moeder in een klein huisje op een heuvel woont. Terwijl Isaac zichzelf lekker bezig houdt met tekenen en spelen met zijn speelgoed, kijkt zijn moeder op haar beurt naar christelijke uitzendingen op televisie. Plotseling hoort Isaacs moeder een ‘’stem van boven’’, deze vertelt haar dat haar zoon is beschadigd door zonden en gered dient te worden. De stem vraagt haar om al het kwaad rondom Isaac weg te nemen om hem zo te redden. Zijn moeder geeft toe aan de stem en pakt Isaac zijn speelgoed, foto’s, spelconsole en zelfs zijn kleren af.

Dan richt de stem zich opnieuw tot Isaacs moeder en zegt dat Isaac gedistantieerd moet worden van al het kwaad in de wereld. Opnieuw geeft zijn moeder toe aan de stem en ze sluit Isaac op in zijn kamer. Wanneer de stem voor de laatste keer van zich laat horen, deelt hij Isaacs moeder mee dat ze goed gehandeld heeft, maar toch nog altijd aan haar toewijding twijfelt om haar vervolgens op te dragen haar zoon op te offeren. Ze gehoorzaamt, pakt een slagersmes en loopt naar Isaacs kamer. Isaac die door een spleet in de deur toekijkt raakt in paniek, maar dan vindt hij een luik onder zijn tapijt en springt erdoor naar beneden net voordat zijn moeder hem te pakken kan krijgen. Vervolgens begint het daadwerkelijke spel in Isaacs kelder.

Je zult er zelf achter moeten komen hoe het verhaal zich verder ontvouwt, maar laat ik je alvast vertellen dat dit eenvoudiger gezegd is als gedaan. Na het verslaan van bepaalde eindbazen krijg je een reeks foto’s of een klein filmpje te zien die het verdere verloop van het verhaal suggereren, dit blijft echter heel erg minimaal, suggestief en symbolisch. Ontwikkelaar Edmund McMillen zelf wil niets kwijt over het verhaal.


Gameplay

Zoals eerder vermeld is The Binding of Isaac een top-down 2D dungeon crawler waarbij je gaandeweg items verzamelt en monsters verslaat om zo steeds dieper onder de grond te geraken en je moeder te ontvluchten of misschien zelfs wel te verslaan.
Het spel is een roguelike, waarbij je start als Isaac (of één van de andere tien speelbare personages) en door middel van je tranen kun je op vijanden schieten. Als je het met een controller speelt kun je het vergelijken met een twin-stick shooter waarbij je het linkerpookje gebruikt om te bewegen en het rechterpookje gebruikt om je tranen te schieten. Je begint in een kamer van de eerste ‘’floor’’(vloer), bijvoorbeeld ‘’Basement 1’’. Vervolgens ga je een aangrenzende kamer in waar je alle desbetreffende monsters probeert dood te schieten. Op het moment dat je alle monsters in een kamer dood hebt, ga je de volgende kamer in en dit doe je totdat je bij de ‘’boss room’’ aankomt, waar een baas op je zit te wachten. Versla je de desbetreffende baas, dan kun je verder naar de volgende floor, ‘’Basement 2’’ in dit geval. Als je bij de boss room van de vijfde floor bent aangekomen, moet je tegen de eindbaas vechten. Als je deze voor de eerste keer verslaat heb je je run succesvol afgerond. Je kunt dan weer een nieuwe run beginnen (ook als je dood gaat kun je weer een nieuwe run beginnen), maar dit keer blijft het niet bij vijf floors, nu heb je opeens zeven floors die je moet zien te klaren. Elke run is overigens anders, aangezien vrijwel de hele dungeon randomly generated is. Steeds als je denkt dat je het spel hebt uitgespeeld, is er wel weer een nieuwe floor of een nieuw geheim te ontdekken of te unlocken. Een succesvolle run zal zo’n 30 tot 50 minuten in beslag nemen, afhankelijk van je items, je geluk en je skill. Verwacht zeker niet dat je succesvol zal zijn in je eerste 50 runs. Het spel is namelijk erg pittig en vereist veel oefening!




Items

Items zijn een essentieel onderdeel van The Binding of Isaac er liggen honderden items voor het oprapen en er zijn er tientallen vrij te spelen. De items en hun werking verschillen enorm van elkaar en vrijwel alle items zijn met elkaar te combineren. Zo heb je bijvoorbeeld een item die je tranen in een laserstraal verandert, vind je vervolgens een item dat ervoor zorgt dat je vier tranen tegelijk schiet in plaats van één, dan zullen de effecten van deze twee items met elkaar combineren, waardoor je vier laserstralen schiet. Voeg daar nog eens een item aan toe dat je tranen door rotsblokken en andere vaste voorwerpen laat gaan en je krijgt vier laserstralen die je door rotsblokken heen kunt schieten! Zo kun je de gekste combinaties van items krijgen, waardoor iedere run weer een nieuw avontuur is. Je krijgt overigens geen uitleg over de werking van een item wanneer je deze opraapt, aan de ene kant is het erg leuk om zelf uit te vinden wat het desbetreffende item doet en hoe het werkt, maar mocht je hier geen zin in hebben of ten einde raad zijn dan is dit een handige site om te bekijken:
http://platinumgod.co.uk/rebirth

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Personages

Er zijn elf speelbare personages in The Binding of Isaac: Rebirth + nog 2 in Afterbirth. Deze hebben allemaal verschillende stats, zo heeft Isaac bijvoorbeeld sterkere tranen dan Maggie, maar daartegenover staat dat Maggie meer health heeft. Azazel wordt vaak als het gemakkelijkste personage beschouwd, aangezien hij kan vliegen en een kleine Brimstone laserstraal schiet die erg veel schade doet.
De personages en hun details zijn hier te vinden.
http://bindingofisaacrebirth.gamepedia.com/Characters

Kamers

Aangezien je veel verschillende soorten kamers tegenkomt in The Binding of Isaac is het handig voor de nieuwkomers om een klein overzicht met de belangrijkste kamers bij de hand te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips & Tricks

Veel dingen in dit spel ontdek je gaandeweg, maar sommige tips zijn toch wel erg handig om van te voren te weten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Youtubers & Streamers

Voor beginners is het erg handig om video’s van ervaren spelers te bekijken om zo meer over het spel te weten te komen en beter te worden, daarnaast is het erg vermakelijk entertainment.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links

http://bindingofisaacrebi(...)_Isaac:_Rebirth_Wiki – Binding of Isaac: Rebirth Wiki
https://www.reddit.com/r/bindingofisaac/ - Binding of Isaac Reddit
http://platinumgod.co.uk/ - Item lijst
pi_167442495
Het is de hoogste tijd om dit topic weer eens nieuw leven in de blazen, 3 januari komt het laatste DLC-pakket genaamd Afterbirth+ er namelijk aan.


Met niet alleen nieuwe content, maar ook een nieuwe feature voor MOD-support. En als we het nu toch over MOD-support hebben, check deze fan-made expansion voor Rebirth die je vanaf morgen gratis kunt binnenhalen!


Antibirth kostte de developers 2 jaar om te maken en bevat onder andere een verbeterde local multiplayer mode, een nieuwe soundtrack en bergen aan nieuwe items, personages, vijanden, bazen en secrets!
Kijk hier voor meer info: https://antibirth.com/

In deze stream kun je CobaltStreak alvast aan de slag zien gaan met een demo versie van Antibirth: https://www.twitch.tv/cobaltstreak/v/108389478

[ Bericht 3% gewijzigd door Cikx op 19-12-2016 13:52:54 ]
pi_167442656
Als een mod hier trouwens een reeks van zou willen maken, zou top zijn. ^O^
Dit is het originele topic: GAM / Binding of Isaac
pi_167442726
Binding of Isaac _O_
pi_167443951
TBOI O+

Ben er toevallig afgelopen week weer aan begonnen, helemaal vanaf 0 begonnen.
Zou wel handig zijn als ze een duidelijk overzicht hadden met wat je unlocked hebt en wat je nog moet ;(
pi_167444037
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:53 schreef Fluppert het volgende:
TBOI O+

Ben er toevallig afgelopen week weer aan begonnen, helemaal vanaf 0 begonnen.
Zou wel handig zijn als ze een duidelijk overzicht hadden met wat je unlocked hebt en wat je nog moet ;(
Jaloers hoor. :P Heb er nu denk ik zo'n 1000 uur inzitten. Al een tijdje niet meer gespeeld, maar ik ga er weer helemaal induiken met de nieuwe uitbreidingen.

Als je naar de stats tab gaat in het hoofdmenu kun je toch zien wat je unlocked hebt of bedoel je dat niet?
pi_167444351
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:54 schreef Cikx het volgende:
Als een mod hier trouwens een reeks van zou willen maken, zou top zijn. ^O^
Dit is het originele topic: GAM / Binding of Isaac
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:45 schreef 2Happy4U het volgende:
lokquote


[ Bericht 0% gewijzigd door Cikx op 19-12-2016 15:27:08 ]
  Eindredactie Games maandag 19 december 2016 @ 15:39:00 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_167445016
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:54 schreef Cikx het volgende:
Als een mod hier trouwens een reeks van zou willen maken, zou top zijn. ^O^
Dit is het originele topic: GAM / Binding of Isaac
done
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_167445086
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2016 15:39 schreef 2dope het volgende:

[..]

done
Thanks!
pi_167522417
Met AB+ weer aan een nieuwe save beginnen, denk ik. Loop op PC toch achter tov PS4, dus kan ik op 3 januari mooi opnieuw starten.
pi_167589772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:51 schreef Mystikvm het volgende:
Met AB+ weer aan een nieuwe save beginnen, denk ik. Loop op PC toch achter tov PS4, dus kan ik op 3 januari mooi opnieuw starten.
Ik raad van harte aan om de nieuwe mod Antibirth uit te checken.

https://antibirth.com/

Een scala aan nieuwe items, vijanden, bosses, secrets etc. Er zit ook een hele alternatieve weg naar mom in met 3 floors die weer totaal anders zijn dan je gewend bent. _O_

Het enige vervelende is dat hij niet compatible is met Afterbirth, waardoor je met je Rebirth save verder moet gaan. Ik zit dus zelf weer met Isaac zonder D6, ugh.
pi_167590390
Het tofste aan de mod vind ik hoe creatief er wordt omgesprongen met het gebruik van de omgeving in gevechten met name in bossfights. Wat dat betreft zelfs een stuk beter dan in de originele game.
pi_167633696
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 01:54 schreef Cikx het volgende:
Het tofste aan de mod vind ik hoe creatief er wordt omgesprongen met het gebruik van de omgeving in gevechten met name in bossfights. Wat dat betreft zelfs een stuk beter dan in de originele game.
So far alleen nog maar de runs van Northernlion gezien (kijk dat iedere dag :@), ziet er tof uit!
pi_167872250
Antibirth lijkt inderdaad heel tof, maar spelen zonder Afterbirth vind ik toch een beetje achteruitgang, dus ik wacht tot ze die ook ondersteunen.

Nu een paar runs in Afterbirth+ gedaan, ik kan niet zeggen dat het er eenvoudiger op geworden is. Op sommige punten zou ik zelfs zeggen dat het te moeilijk is, omdat er teveel vijanden in een kamer worden gepropt. Het voelt als een beetje goedkope verhoging van de moeilijkheidsgraad op die manier.

Ik kan ook wel niet op Hard spelen, maar dan moet ik dat later alsnog doen.

Ik heb ook nog niet veel goede nieuwe items gezien. Voor mijn gevoel is het nu nog meer hopen op awesome RNG om een broken run te krijgen om nog iets van succes te kunnen hebben. Anyway, nog even doorspelen, misschien dat het later alsnog op z'n plek valt.
pi_167872494
OK, chests die achteraf spikes blijken te bevatten (hoe de hell moet je een Lost run voltooien als er dat soort goedkope shit in zit?), de Voids op de eerste floors zijn gewoon veel te sterk, en dan kom ik een nieuwe boss tegen die verdomme meer HP lijkt te hebben dan Mega Satan.

Sorry, maar nu ik een paar uurtjes gespeeld heb moet ik zeggen dat er heel veel bullshit in zit die het spel alleen maar oneerlijker maken. Unavoidable damage is gewoon slecht game design. Erg teleurstellend.

Hier mogen wel wat patches overheen.
pi_167873434
Nou, heb Antibirth daarom maar geïnstalleerd, en wat een goede mod is dat zeg. Het is veelzeggend dat ik in AB+ niet één keer Mom heb weten te halen tot nog toe, en dat het in Antibirth wel gewoon lukt. Dat wil niet zeggen dat het makkelijker is, het is vooral eerlijker. Met skill behoor je de game te kunnen winnen, niet op puur geluk.

Ik mis wel een paar leuke toevoegingen van Afterbirth. L-shaped rooms, tiny rooms en dingen zoals eternal chests waren erg toffe ideeën. Hopelijk maken ze de mod daar nog compatible mee. AB+ mogen ze wel even laten liggen, wat mij betreft, daar mankeert echt te veel aan op dit moment.
pi_167874063
Vanavond voor het eerst AB+ maar eens proberen; ben wel benieuwd. Die eerste run van NL zag er wel goed uit, maar ja bij hem ziet het er allemaal makkelijk uit en zodra ik dan probeer wat te unlocken zit ik zo weer op een -10 streak :')
pi_167875375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:04 schreef zatoichi het volgende:
Vanavond voor het eerst AB+ maar eens proberen; ben wel benieuwd. Die eerste run van NL zag er wel goed uit, maar ja bij hem ziet het er allemaal makkelijk uit en zodra ik dan probeer wat te unlocken zit ik zo weer op een -10 streak :')
Vergeet dan ook niet dat die guy 980 vanilla isaac, 821 rebirth en 600 afterbirth runs op z'n kanaal heeft staan, los daarvan ook nog 3x per week de NLSS waarin ze regelmatig Isaac spelen, en dan nog dat channel van zijn vrouw waarin ie ook veel speelt. :+
pi_167876083
Ben Afterbirth+ nu binnen aan het halen. Ben benieuwd!
pi_167876642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:13 schreef Mystikvm het volgende:
OK, chests die achteraf spikes blijken te bevatten (hoe de hell moet je een Lost run voltooien als er dat soort goedkope shit in zit?)

Die spikes komen eruit als je dichtbij bent. Je kunt ze dus 'baiten', zodat je niet geraakt wordt. Daarnaast holy mantle. :)
pi_167877303
Heerlijke eerste run gehad. Helaas de nieuwe chapter nog niet kunnen vinden. ;(

Edit: Iemand al met Appolyon gespeeld? Dat item van hem is wel een breinkraker zeg. _O_

[ Bericht 36% gewijzigd door Cikx op 04-01-2017 14:24:09 ]
pi_167878216
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:25 schreef Cikx het volgende:

[..]

Die spikes komen eruit als je dichtbij bent. Je kunt ze dus 'baiten', zodat je niet geraakt wordt. Daarnaast holy mantle. :)
Daar ben ik inmiddels ook achter :) Dan nog, met Holy Mantle moet je, als je dan toch geraakt bent, eerst de kamer uit, dan weer in om de chest te checken. Of heel langzaam er dichtbij gaan staan. Dat haalt de flow er nogal uit en het kan soms al een uitdaging zijn om Boss Rush te halen.

Maar inmiddels ook al lege item rooms tegen gekomen waarvan ik niet zeker ben of het een bug is, of gewoon een matige nieuwe 'feature'. En Big Horn die óók al een ongoddelijke hoeveelheid HP heeft. Mijn lol gaat snel weg als ik twee minuten rondjes om een eindbaas heen moet draaien om hem dood te krijgen. Bullet sponges zijn gewoon niet leuk. Hush was in de vorge expansion ook al vrij vervelend met zijn scaling HP en daar was de reactie ook al niet zo lekker op.

Een beetje trollen van de game ben ik wel gewend, maar tot nog toe vind ik veel van de toevoegingen cheap shots om het "moeilijker" te maken in plaats van dat het getuigt van frisse ideeën die ik in de vorige expansion nog wel zag.

Apollyon heb ik nog niet veel mee gespeeld. Ik kom veel te vaak van die voids tegen op de eerste floor en dan sta ik weer drie minuten te dodgen om met zijn magere damage te kamer te clearen. Lage damage is geen probleem, daar kun je de hele game mee uitspelen, maar met AB+ wordt mijn geduld vooral op de proef gesteld.

Ik vroeg me af of ik nu zo superzuur was dus ben even Reddit gaan checken maar ik kom daar ook maar weinig positieve geluiden tegen. Ik vind het niet zo'n sterke uitbreiding. Ik heb altijd heel veel plezier in BOI, zelfs na 400 uur spelen op alle platforms. Ik heb eigenlijk bij AB+ nog maar weinig plezier gehad omdat het nu voelt alsof de game op een goedkope manier mij een loer probeert te draaien, in plaats van mij op skill uit te dagen.

EDIT: lees wel dat er wat rebalancing gedaan gaat worden. Minder vaak Voids en Stone Fatties. En een aantal eindbaas tweaks. Dus ik heb wel goede hoop dat het beter wordt :)
pi_167878713
Zojuist mijn tweede run gewonnen met Appolyon. Of ja, Isaac gekilled, want the negative en the polaroid kapot maken met zijn active item bleek geen geweldig idee. :')

Heb het idee dat vooral de starting floors wat pittiger zijn. Inderdaad door die voids die gewoon iets te snel nieuwe enemies spawnen, wat vaak geen probleem is, maar wel als ze op een tricky plek zitten. In the cathedral kwamen er trouwens 2 champion versies van The Haunt uit. _O- Die champion versie van Lil Horn die bommen direct in je gezicht gooit is ook een stuk vervelender dan normaal.

Het is inderdaad niet zo vernieuwend als Antibirth, maar ik denk ook dat de grootste feature van de expansion de mogelijkheid tot modden is. Ik verwacht dan ook nog heel wat mooie mods te gaan zien in de toekomst.

Maar goed, heb nog niks van de nieuwe chapter gezien, dus kan sowieso nog niet oordelen.

Edit: Appolyon damage is toch hetzelfde als Isaac damage?
pi_167878863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:21 schreef Cikx het volgende:
Zojuist mijn tweede run gewonnen met Appolyon. Of ja, Isaac gekilled, want the negative en the polaroid kapot maken met zijn active item bleek geen geweldig idee. :')

Heb het idee dat vooral de starting floors wat pittiger zijn. Inderdaad door die voids die gewoon iets te snel nieuwe enemies spawnen, wat vaak geen probleem is, maar wel als ze op een tricky plek zitten. In the cathedral kwamen er trouwens 2 champion versies van The Haunt uit. _O- Die champion versie van Lil Horn die bommen direct in je gezicht gooit is ook een stuk vervelender dan normaal.

Het is inderdaad niet zo vernieuwend als Antibirth, maar ik denk ook dat de grootste feature van de expansion de mogelijkheid tot modden is. Ik verwacht dan ook nog heel wat mooie mods te gaan zien in de toekomst.

Maar goed, heb nog niks van de nieuwe chapter gezien, dus kan sowieso nog niet oordelen.

Edit: Appolyon damage is toch hetzelfde als Isaac damage?
Volgens mij doet Apollyon maar 1 damage, net zoveel als Maggie.

Nieuwe chapter heb ik ook nog niet gevonden. Heb wel spoilerfree gelezen dat de eindbaas op die floor wat bugs schijnt te bevatten, dus vind het wel even prima zo.

De eerste floors zijn inderdaad een stuk moeilijker. Met low damage zijn die voids echt een pain in the ass. Heb Cathedral nog niet gehaald, maar The Haunt is sowieso één van de kutste eindbazen, zit niet op drie stuks te wachten :D

Ik ben ook erg benieuwd naar alle nieuwe mods. Die zullen wel een hoop van het leed gaan verzachten.
pi_167879637
Nieuwe chapter unlocked. Had me toch een OP run. _O-

Raap nu net een item op met egg tears als subtitel. Moet wel een reference naar Northernlion zijn. :P
pi_167882867
Kom er trouwens net achter dat stone fatties geen damage doen :)
pi_167888587
Die nieuwe eindbaas is... something else.

Deze room is mijn grootste probleem met AB+:



[ Bericht 45% gewijzigd door Cikx op 04-01-2017 21:31:17 ]
pi_167888813
Net ook op m'n eerste run in Afterbirth+ (vrij sterke run met Cain (Guppy + Cricket's Head)) de nieuwe eindbaas verslagen.
Ik was aardig sterk, niet compleet OP, maar sterk genoeg dat It Lives het niet langer dan 2 seconden uit hield. Toch weet ik nu al dat ik, ondanks dat ik alle voorgaande versies 100% heb complete, niet eens moeite ga doen om met de Lost/Keeper de nieuwe baas te verslaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En Greedier mode ook met Cain gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Necrodeath op 04-01-2017 21:58:55 ]
Doe eens niet.
pi_167898918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:32 schreef Necrodeath het volgende:
Net ook op m'n eerste run in Afterbirth+ (vrij sterke run met Cain (Guppy + Cricket's Head)) de nieuwe eindbaas verslagen.
Ik was aardig sterk, niet compleet OP, maar sterk genoeg dat It Lives het niet langer dan 2 seconden uit hield. Toch weet ik nu al dat ik, ondanks dat ik alle voorgaande versies 100% heb complete, niet eens moeite ga doen om met de Lost/Keeper de nieuwe baas te verslaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En Greedier mode ook met Cain gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker hoor! Heb greedier mode nog niet aangeraakt, maar hoorde van Northernlion dat het niet te doen is. :P

Ik vrees dat ik wel weer alles 100% ga willen halen, hehe.
pi_167901195
Gisteren ook mijn eerste fatsoenlijke runs gehad. Jacob's Ladder is een OP item, maar dat is niet erg :) Later vandaag balancing update.
pi_167902319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
Gisteren ook mijn eerste fatsoenlijke runs gehad. Jacob's Ladder is een OP item, maar dat is niet erg :) Later vandaag balancing update.
Ben benieuwd naar de balance changes!

Een Greedier run met Isaac.
SPOILER: Halverwege de run
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Necrodeath op 05-01-2017 18:12:11 ]
Doe eens niet.
pi_167909792
Hush + nieuwe eindbaas verslagen met Appolyon na een forget me now te vinden in basement 1. :P
Wel een vreselijk wazige baas zeg.
pi_167913663
Victory Lap is cool. Leuk om een enorme OP run nog meer OP te maken.
pi_167939649
Greedier Eden run.
Denk dat ik een beter begin niet had kunnen vragen! :D



SPOILER: en de win
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe eens niet.
pi_167942349
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:28 schreef Necrodeath het volgende:
Greedier Eden run.
Denk dat ik een beter begin niet had kunnen vragen! :D

[ afbeelding ]

SPOILER: en de win
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ideaal inderdaad! :D

Net ook voor het eerst Greedier gehaald met Isaac.
Dmv Chaos kon ik Mega Blast voor 7 cent kopen met dubbel charge, Guppy en super hoge tear rate was het vrij snel gebeurd.

Edit: nu ook met Eden. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Cikx op 07-01-2017 03:30:33 ]
pi_167961904
Ik krijg geen goede run meer voor elkaar met Lilith door de Stone Fatties en de Voids. Het is heel moeilijk om op de eerste floors je minion goed opgelijnd te krijgen. Dan zit zo'n Void ergens in de hoek gepropt en blijft je minion naast je hangen waardoor je er niet goed een schot op krijgt ;(
pi_167964184
Post-it van Apollyon nu bijna vol :)
pi_167970042
Benieuwd wanneer afterbirth + op ps4 komt :)...
Speel dit spel best wel vaak zegmaar :7
pi_167979358
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 03:06 schreef Taexon het volgende:
Benieuwd wanneer afterbirth + op ps4 komt :)...
Speel dit spel best wel vaak zegmaar :7
Als het goed is in de lente dit jaar. :)
pi_167981592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 22:52 schreef Mystikvm het volgende:
Post-it van Apollyon nu bijna vol :)
Hoef nu ook alleen nog maar mega satan met Apollyon. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cikx op 08-01-2017 19:05:53 ]
pi_167995913
Hmmm, misschien dat ik toch terug kom op mijn eerdere statement om niet de post-it notes van alle characters weer te voltooien (met name The Lost en The Keeper).

The Lost Greedier is in the pocket.



Breaking run met de D1, Battery Charge in de shop en een Two of Diamonds. Heel lang bezig geweest om Host Hat of Pyromaniac te zoeken voor fase 2 van Greed, maar uiteindelijk kwam ik een Rune Bag tegen en Blank Card. Een Algiz rune en een Battery later en ik had anderhalve minuut invincibility.
Doe eens niet.
pi_168002117
Lekker hoor :o
pi_168004619
Vanavond ga ik voor The Keeper op Greedier.
Wish me luck :')
Doe eens niet.
pi_168008575
Success! Ben benieuwd of het dit maal ook zo soepel gaat. :P
pi_168020520
Het is gelukt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het meest bizarre? Op de tweede poging al.
Je krijgt zo veel meer geld door zijn Wooden Nickel, en zolang je geld laat liggen om te healen, valt het wel mee.
De grootste ergernis voor mij is dat hij zo langzaam is.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:25 schreef Cikx het volgende:
Success! Ben benieuwd of het dit maal ook zo soepel gaat. :P
Zo soepel gaat het niet hoor! :D
The Lost Greedier ben ik denk ik rond een uur of 23:00 mee begonnen, en ik postte zodra ik had gewonnen, om 03:45. Natuurlijk wel wat pauzes tussendoor om even de frustratie weg te laten ebben, maar het is zeker niet alsof ik het in een uurtje even regel :P
Doe eens niet.
pi_168021595
Nice! Ik ben nu ook bezig en het ging vrij lekker, maar ik snap echt niet hoe deze kutspin werkt:



Ik sta zowat aan de andere kant van de room, ben de lost dus kan niet door creep worden geraakt en toch ga ik dood? Hoe dan? :( :(

Edit: Ik was gerevived door guppy's collar. Misschien dat je dan weer Isaac bent?
pi_168021724
Hoppa The Lost Greedier win ook binnen. :)
pi_168025176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 03:28 schreef Cikx het volgende:
Hoppa The Lost Greedier win ook binnen. :)
Nice!
Zou inderdaad best kunnen dat je weer Isaac bent na een collar revive.
Doe eens niet.
pi_168026697
Zo leer je nog eens wat na meer dan 1000 uur speeltijd. :P
pi_168027599
2 keer dood gegaan bij de 2e fase van Ultra Greed met de Keeper. :(
pi_168063295
Wtf!
Ik deed een Greedier run, kreeg Soy Milk, en dacht fuck it, en rolde ermee.
Even later kreeg ik de Nose Goblin trinket, en dat bleek best een strakke combinatie te zijn.
Bij Ultra Greed deed het toch nog wat teleurstellende damage, maar fase 1 was nog goed te doen.
Eenmaal fase 1 dood, bleef ik gewoon schieten op hem in zijn gouden standbeeldvorm, om Nose Goblin te stacken, en hoorde een beetje een raar geluid toen mijn tears hem raakten, maar bleef gewoon doorschieten.
In plaats van dat hij in zijn gouden vorm fase 2 startte, was hij opeens dood :D

Edit: Beetje rondgekeken, en bleek dat het door het item Little Horn komt. De tear die daarvandaan komt insta-kill je normale mobs mee, maar blijkbaar ook het standbeeld van Ultra Greed tussen zijn 2 fases in.

[ Bericht 13% gewijzigd door Necrodeath op 11-01-2017 22:10:59 ]
Doe eens niet.
pi_168091486
:D Goed om te weten.
pi_168117825
Net met The Lost verloren van Delirium. Doet pijn ;(
pi_168192964
Mega Satan in de Ultra Hard challenge, let's go boys.



Edit:

Gehaald :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecarried door Epic Fetus en Triple Shot

Edit2:

Ook maar ff Delirium verslagen met The Lost. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 42% gewijzigd door Cikx op 16-01-2017 17:14:21 ]
pi_168200960
2 x Steam Sale + Restock = fijne Lilith run. :D

pi_168204983
Je gaat lekker! Zo te zien speel je ook hetzelfde als ik ongeveer, podcastje oid op de achtergrond, en gaan :P

Ik heb even een Isaac pauze ingelast, af en toe nog een run, maar meer niet even.
Greedier en alle challenges al gedaan, moet alleen nog met een paar characters Delirium, waaronder Lost en Keeper.
Doe eens niet.
pi_168207258
Klopt! Vaak ook in windowed mode en dan een run van Northernlion of een streampje ernaast. Ik hoopte erop om snel 100% te halen, zodat ik wat mods kon downloaden, maar kwam er vandaag achter dat er een achievement is voor 31 dailies achter elkaar spelen..
pi_168221900
Had net hetzelfde bij Hush als wat jij had bij Ultra Greed, Necro. Activeerde een I'm drowsy pill, killde de eerste stage van Hush en toen kon ik meteen verder. :P Had geen Little Horn overigens.

Edit: blijkbaar een bug
https://www.reddit.com/r/(...)t_actually_fighting/

[ Bericht 29% gewijzigd door Cikx op 17-01-2017 16:12:33 ]
pi_168237341
Spelen jullie trouwens met keyboard of met controller? Ik kom van PS4 voordat ik op PC begon te spelen en krijg het niet voor elkaar ook maar voorbij de Caves te komen als ik met keyboard speel, dus ik speel met een controller.

Ik ben verder niet een heel goede speler wat betreft reflexes (Lost runs zijn een nachtmerrie voor mij) dus als keyboard wel echt de betere control scheme is, wil ik er wel wat meer mee gaan oefenen.
pi_168238192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:07 schreef Cikx het volgende:
Had net hetzelfde bij Hush als wat jij had bij Ultra Greed, Necro. Activeerde een I'm drowsy pill, killde de eerste stage van Hush en toen kon ik meteen verder. :P Had geen Little Horn overigens.

Edit: blijkbaar een bug
https://www.reddit.com/r/(...)t_actually_fighting/
Yup, ook gemerkt gisteravond.
Hielp me bij mijn Lost Void run. Niet dat ik het nodig had, heb het als een dirty scumbag gehaald (Gnawed Leaf + Daddy Longlegs + Sacrificial Dagger).

Ook Keeper Void gedaan, maar dat was echt zenuwslopend. Had Mom's Knife, Habit en 9 lives. Bijna dood bij Hush een paar keer, maar echt heel veel geluk gehad dat ik coins kreeg van mijn Wooden Nickel steeds.
Daarna in de Void bij een van de eerste kamers een golden chest, waar ik Rune Bag uit kreeg.
Uiteindelijk doodgegaan bij Delirium, maar ik had nog twee Algiz liggen.
Zo lang mogelijk uitgehouden bij Delirium, en vlak voor ik dacht dat ik geraakt zou worden (had nog maar 1 hp door 9 lives), Algiz gebruikt en geprobeerd het af te maken, maar de RNG naaide me, en ik kreeg de It Lives versie van Delirium, en die komt natuurlijk niet omlaag voordat je de mobs afmaakt, dus kreeg ik hem niet op tijd dood.

Laatste poging ging veel beter, 25% van z'n health kunnen pakken voordat ik m'n Algiz gebruikte, en toen lukte het en was hij neer.
Ik ben blij dat het moeilijkste voorbij is.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:22 schreef Mystikvm het volgende:
Spelen jullie trouwens met keyboard of met controller? Ik kom van PS4 voordat ik op PC begon te spelen en krijg het niet voor elkaar ook maar voorbij de Caves te komen als ik met keyboard speel, dus ik speel met een controller.

Ik ben verder niet een heel goede speler wat betreft reflexes (Lost runs zijn een nachtmerrie voor mij) dus als keyboard wel echt de betere control scheme is, wil ik er wel wat meer mee gaan oefenen.
Toetsenbord. Heb het wel met controller geprobeerd, heb het ook op de ps4 via ps+, maar ik kon er niet goed aan wennen.
Ik denk dat het alle twee even goed werkt, als je er maar mee oefent.
CobaltStreak, één van de beste Isaac streamers/spelers, speelt ook met controller.
Doe eens niet.
pi_168244060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 07:22 schreef Mystikvm het volgende:
Spelen jullie trouwens met keyboard of met controller? Ik kom van PS4 voordat ik op PC begon te spelen en krijg het niet voor elkaar ook maar voorbij de Caves te komen als ik met keyboard speel, dus ik speel met een controller.

Ik ben verder niet een heel goede speler wat betreft reflexes (Lost runs zijn een nachtmerrie voor mij) dus als keyboard wel echt de betere control scheme is, wil ik er wel wat meer mee gaan oefenen.
Ik speel ook met controller. :) Prima te doen!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:11 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Yup, ook gemerkt gisteravond.
Hielp me bij mijn Lost Void run. Niet dat ik het nodig had, heb het als een dirty scumbag gehaald (Gnawed Leaf + Daddy Longlegs + Sacrificial Dagger).

Ook Keeper Void gedaan, maar dat was echt zenuwslopend. Had Mom's Knife, Habit en 9 lives. Bijna dood bij Hush een paar keer, maar echt heel veel geluk gehad dat ik coins kreeg van mijn Wooden Nickel steeds.
Daarna in de Void bij een van de eerste kamers een golden chest, waar ik Rune Bag uit kreeg.
Uiteindelijk doodgegaan bij Delirium, maar ik had nog twee Algiz liggen.
Zo lang mogelijk uitgehouden bij Delirium, en vlak voor ik dacht dat ik geraakt zou worden (had nog maar 1 hp door 9 lives), Algiz gebruikt en geprobeerd het af te maken, maar de RNG naaide me, en ik kreeg de It Lives versie van Delirium, en die komt natuurlijk niet omlaag voordat je de mobs afmaakt, dus kreeg ik hem niet op tijd dood.

Laatste poging ging veel beter, 25% van z'n health kunnen pakken voordat ik m'n Algiz gebruikte, en toen lukte het en was hij neer.
Ik ben blij dat het moeilijkste voorbij is.

Lekker hoor! Keeper zie ik wel tegenop moet ik zeggen. Werkte die synergie met swallowed penny überhaupt nog waardoor je eindeloos coins kan regenereren?
pi_168249089
Yup dat werkt gewoon nog!

Oh en blijkbaar als je Greedier mode hebt gedaan met een character, krijg je niet de Greed mode unlock. Ik moest Appolyon Greed nog doen, maar had Greedier wel gedaan.
Doe eens niet.
pi_168363794
Alles bosses gedaan met elk characters nu.
Erg genoeg had ik het meeste moeite met Azazel :')
Nu nog wat losse achievements hier en daar (o.a. de daily achievements..), en dan heb ik weer alles gedaan.
Doe eens niet.
pi_168372101
Lekker man. Heb nu alweer een paar dagen niet de kans gehad om te spelen. Hoop snel weer verder te kunnen. :P
pi_168398501
Vage bug lijkt me?

Ik speel met Lillith en krijg met een reroll machine soms items op de plek waar iets van 3 cent staat; zo kan ik items voor 3 cent kopen ipv de zeven cent met steam sale. Items komen ook terug als je rerollt.

Heb wel een erg goede run, 9 familliars, guppy, 9 lives, hive mind, bff en the night light in combinatie met de soul (werkt als een trein).
pi_168400354
Geen bug. Soms zijn items 'on sale' voor 7 cent, zonder Steam Sale.
Als je dan wel een Steam Sale hebt, is het 3 cent.

Dit is pas sinds de laatste patch zo.
Doe eens niet.
pi_168883527
Ultra Greed is makkelijk met bloody penny!

Ik had maar 11 damage, maar dacht echt dat ik een play had met blank card, battery baby, tarot cloth en 2 of hearts... maar tarot cloth en blank card werkt blijkbaar niet samen, dus dat schoot niet echt op.

De bloody penny heeft echt al het werk gedaan; echt een must have voor ultra greed...
pi_169234651
Fuck, blijkbaar een dag de daily vergeten, daar gaat mijn 30 daily achievement ;(
Doe eens niet.
pi_169953032
Net eindelijk de SPEED! challenge in minder dan 6 minuten gedaan met een volkomen overpowered run met Serpent's Kiss, Steven, Cricket's Head, Death's Touch, Spoon Bender, Pinking Shears en Daddy Longlegs. Heb niet eens een shop geopend of alle Treasure Rooms bezocht en was in de Womb met drie seconden met elke room klaar en 12 black hearts. Ben blij dat ik eindelijk van dat ding af ben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')