abonnement Unibet Coolblue
pi_167437945
Laatst ontdekte ik dat een opbouwwandcontactdoos wat los zat. Deze heb ik eraf geschroefd met de intentie om de schroefjes wat aan te draaien, echter kwam ik tot de ontdekking dat de lasdoos in de muur los zit. Er vielen ook allerlei cementresten uit toen ik de afdekplaat op de muur eraf haalde.

Het betreft een huis uit de jaren 50 met waarschijnlijk uit hetzelfde tijdperk daterende schakelaar. Hier wil ik dus een nieuwe opbouw wcd op zetten, echter moet die lasdoos in de muur eerst weer vast zitten.

Wat is de beste manier om die huidige inbouw lasdoos weer vast te zetten? Ik lees dat je deze bij een nieuwe inbouw vastzet met cement of gips. Kan ik dat hier ook gewoon ertussen smeren? Of beter kit of pur oid er tussen spuiten?
pi_167438028
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Palomar het volgende:
Wat is de beste manier om die huidige inbouw lasdoos weer vast te zetten? Ik lees dat je deze bij een nieuwe inbouw vastzet met cement of gips. Kan ik dat hier ook gewoon ertussen smeren? Of beter kit of pur oid er tussen spuiten?
Hangt een beetje van de ruimte af die je hebt. Voor gips heb je echt een klodder nodig, dus je moet rondom en erachter minimaal 1 - 2 cm ruimte hebben. Een alternatief is alles schoonmaken en vooral het gruis wegzuigen. Dan een laag epoxylijm aanbrengen en de doos vastlijmen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167438338
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de ruimte af die je hebt. Voor gips heb je echt een klodder nodig, dus je moet rondom en erachter minimaal 1 - 2 cm ruimte hebben. Een alternatief is alles schoonmaken en vooral het gruis wegzuigen. Dan een laag epoxylijm aanbrengen en de doos vastlijmen.
Aan dat laatste zat ik idd ook te denken. Heb je ook een tip voor een bepaald merk/type epoxylijm dat hiervoor het best geschikt is?
pi_167438389
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:48 schreef Palomar het volgende:
Heb je ook een tip voor een bepaald merk/type epoxylijm dat hiervoor het best geschikt is?
Bij nader inzien is een montagekit misschien een beter keuze: Polymax High Tack Universeelkit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167440327
Voor gips heb je inderdaad meer ruimte nodig.

Ik zou ook voor een flexibel blijvende montage/lijm kit gaan. die kan eventuele werking nog wat opvangen.

Den Braven - Hybrifix is hier ook geschikt voor (maar niet verkrijgbaar bij de Gamma/Praxis/Karwei)
pi_167441026
Thanks mensen, ga ik het op die manier doen :)
pi_167829617
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij nader inzien is een montagekit misschien een beter keuze: Polymax High Tack Universeelkit.
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 11:59 schreef Nixxor het volgende:
Voor gips heb je inderdaad meer ruimte nodig.

Ik zou ook voor een flexibel blijvende montage/lijm kit gaan. die kan eventuele werking nog wat opvangen.

Den Braven - Hybrifix is hier ook geschikt voor (maar niet verkrijgbaar bij de Gamma/Praxis/Karwei)
Wilde nog ff laten weten dat het met Polymax High Tack kit gelukt is :) Heb eerst bijna al het cement weggehaald (viel er met een schroevendraaier zo af) en alles volgespoten met kit. Had er in het begin nog even twijfels over, omdat ik de wcd er direct weer op heb geschroefd en deze na een paar uur nog steeds heen en weer kon wiebelen en op de verpakking staat dat de kit blijvend elastisch is, maar de volgens dag zat de wcd wel muurvast.
  maandag 2 januari 2017 @ 15:39:34 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167830127
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

[..]

Wilde nog ff laten weten dat het met Polymax High Tack kit gelukt is :) Heb eerst bijna al het cement weggehaald (viel er met een schroevendraaier zo af) en alles volgespoten met kit. Had er in het begin nog even twijfels over, omdat ik de wcd er direct weer op heb geschroefd en deze na een paar uur nog steeds heen en weer kon wiebelen en op de verpakking staat dat de kit blijvend elastisch is, maar de volgens dag zat de wcd wel muurvast.
^O^
Een klodder tegellijm werkt ook prima voor dat soort klusjes.. die blijft ook wat elastisch en droogt niet in..
pi_167831023
Ik heb dit ook een keer gehad en heb toen het helemaal schoongemaakt en roodband erin gesmeerd. Werkt prima.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188386270
Bedankt voor de tips.
Ik had hetzelfde probleem.
pi_188388775
Betreffende wandcontactdoos zit bij mij nog steeds muurvast ;)
pi_188404329
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:40 schreef Palomar het volgende:
Betreffende wandcontactdoos zit bij mij nog steeds muurvast ;)
Bedankt voor de feedback :)
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:34:19 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_188406925
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 09:18 schreef Palomar het volgende:

Wat is de beste manier om die huidige inbouw lasdoos weer vast te zetten? Ik lees dat je deze bij een nieuwe inbouw vastzet met cement of gips. Kan ik dat hier ook gewoon ertussen smeren? Of beter kit of pur oid er tussen spuiten?
schroefje erdoor in de muur draaien
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_188410566
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:34 schreef lipje het volgende:

[..]

schroefje erdoor in de muur draaien
Verboden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')