abonnement Unibet Coolblue
pi_167422498
Uitgerekende data:

16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

5 juli: ingee
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy
9 juli: Sara82
14 juli: Stroopwafelmeisje
16 juli: missbrunette
21 juli: Lemijn

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 22-12-2016 12:23:47 ]
pi_167422591
Navelstompje, die van R is er nog denk ik... Of hij ligt in de kliko, geen idee eigenlijk. Heb hem wel een tijdje bewaard.
Tsja, we bewaren tandjes ook massaal en ik wil ook een plukje haar als R voor het eerst naar de kapper gaat.

Teennagel spaar ik dan weer niet.
pi_167422594
Een paar weken terug vertelde ik toch over die vriendin met veels te vroeg gebroken vliezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167422971
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef ingee het volgende:
Navelstompje, die van R is er nog denk ik... Of hij ligt in de kliko, geen idee eigenlijk. Heb hem wel een tijdje bewaard.
Tsja, we bewaren tandjes ook massaal en ik wil ook een plukje haar als R voor het eerst naar de kapper gaat.

Teennagel spaar ik dan weer niet.
Ik weet dat R snel is met alles, maar nu al tandjes wisselen? :P

Ik heb het navelstompje weggegooid, vond het maar smerig en kan me ook niet voorstellen dat O daar later op zit te wachten...

Cygne naar het 3e trimester *O*

Wat naar voor ze Fazz. Zo jammer dat je meestal geen invloed hebt op zulk soort dingen en het maar moet doen met wat het lot je toebedeelt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167422995
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef ingee het volgende:
Navelstompje, die van R is er nog denk ik... Of hij ligt in de kliko, geen idee eigenlijk. Heb hem wel een tijdje bewaard.
Tsja, we bewaren tandjes ook massaal en ik wil ook een plukje haar als R voor het eerst naar de kapper gaat.

Teennagel spaar ik dan weer niet.
tandjes hier ook wel idd, als ze gaat wisselen, haren (krul O+ ) al, en dus navelstreng stompje :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167423062
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 18:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Een paar weken terug vertelde ik toch over die vriendin met veels te vroeg gebroken vliezen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fazz :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167423406
Ik was zo blij dat dat vieze stinkende ding er eindelijk afviel :@ Ging meteen de kliko in. Doet me er wel aan denken dat als ik straks 'iets' wil gaan doen met de placenta dat wellicht wel een drempeltje zou kunnen gaan worden. :7

Helemaal bij gelezen in alle rellen in het babytopic. Wist niet dat er iets bestond als een me to we mama.
Wat zal het straks rustig en vredig zijn als wij allemaal in het babytopic posten _O-

Ik weet van mezelf dat ik andere meningen bij de eerste best lastig vond. Het had heel lang geduurd voordat ik zwanger werd en had mezelf al die tijd ingelezen in het ouderschap. Ik wist al helemaal hoe ik alles wilde aanpakken en had een sterk beeld van hoe ik vond dat het moet. Toen de baby er eenmaal was vond ik het lastig te accepteren dat andere mensen het anders deden en had ik best zendingsdrang. Ik wist hoe je het moest doen en vond het zielig voor ouders en baby als ze het anders deden (hallo hormonen)
Nu denk ik veel genuanceerder. Ik heb in de praktijk gezien dat ook als mensen het anders doen het vaak prima goed komt. Ik heb tevreden, goed gehechte, leuke kinderen gezien die prima terecht zijn gekomen ondanks dat ze in het ziekenhuis geboren werden met ruggeprik, er geen borstvoeding gegeven werd, niet samen geslapen werd, er geen draagdoeken waren, er met 4 maanden al allerlei voeding in ging etc. Nou ben ik nog steeds een die hard AP mama en vind dat echt de beste manier maar weet nu dat het zeker niet de enige manier is.
  zondag 18 december 2016 @ 18:25:38 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_167423456
Ach fazz wat heftig zeg ;( 29 weken is ook wel heel vroeg nog. Is er iets genetisch waardoor zij zwangerschappen niet goed uitdraagt?
disclaimer
pi_167423679
Sorry, ik lees over Fazz heen. Super heftig joh, lijkt me ook dat het best binnenkomt als je zelf zwanger bent :*
  zondag 18 december 2016 @ 18:32:46 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_167423702
Hoe doe jij dan attachment parenting thistle? Ik dacht dat dat ook met samen slapen te maken had enzo?

En ja, toen ik net mijn baby had was ik ook vrij sterk geopinieerd over heel veel zaken. En ik vond het ook heel lastig als andere mensen heel bewust andere keuzes maakten. Dus dat herken ik wel. Ik ben blij dat ik zelf inmiddels bijna alles wel eens heb gedaan waarvan ik ooit zei dat ik ze nooooooit zou doen. Dat helpt ontzettend met relativeren. En ik ben er zelf ook een stuk leuker van geworden denk ik :')
disclaimer
pi_167423799
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 18:24 schreef Thistleweed het volgende:
Doet me er wel aan denken dat als ik straks 'iets' wil gaan doen met de placenta dat wellicht wel een drempeltje zou kunnen gaan worden. :7


ik heb er toevallig van de week over gelezen, wat er moet als je m laat capsuleren, en hij moet dan binnen 24 uur bij die mensen zijn.. vind ik best een uitdaging :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 18 december 2016 @ 18:38:57 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_167423899
Een drempel maken van een placenta lijkt me geen goed idee hoor. Dat glibbert zo.
disclaimer
pi_167424020
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een drempel maken van een placenta lijkt me geen goed idee hoor. Dat glibbert zo.
hahahahahaha _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167424037
Ohh Fazz wat heftig zeg :'(


Hier ook een AP mama.
Noa heeft bijv. 1,5jr bij ons geslapen, in de draagdoek gehangen en tot 2jr2mnd bv gehad. Mijn kinderen hebben geen statische regels, de regel per kind is "je mag wat jij laat zien dat je aan kan, dus mag je iets niet meer is het je eigen verantwoordelijkheid etc." En dat gaat hier heel erg goed, 3 pubers zonder ooit scheldpartijen etc tot nu toe *afklop :') *
Maar dat betekend niet dat deze manier in gezin B ook zo goed zou werken..

Als een andere ouder zijn kind op flesvoeding en met laten huilen etc wil grootbrengen dan is dat aan hen, iedereen zijn eigen ding, ik zit niet te wachten op een preek hoe het "moet" en hoe hypocriet zou het zijn deze dan zelf wel te geven.. :N
Deze laatste instelling is alleen helaas voor mij ook een reden dat ik mij vaak absoluut niet thuis voel op plekken als bijv. een draagforum of ap groepje...

Mijn beste vriendin in de hele wereld is qua opvoeding compleet anders direct weer aan het werk, flesvoeding etc etc. en dat is nog nooit een probleem geweest, iets met elkaars ideeen respecteren enzo :) O+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2016 18:46:09 ]
pi_167424096
Ik bedoel dat ik wel aan samenslapen, borstvoeding etc doe. Maar dat als je dat niet doet je kinderen ook goed terecht kunnen komen. Staat er misschien een beetje vaag.

Ik ben wel heel erg bij mijn eigen voornemens gebleven maar ben wel benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik heb achteraf wel het idee dat ik her en der mijn prioriteiten anders had kunnen leggen. Het liefst ben ik een AP mama, super fit en gezond, die alleen maar instagram waardige maaltijden maakt, die allerlei leuke en stimulerende activiteiten bedenkt voor de kinderen, die een super leuke partner is, die een actief sociaal leven heeft en daarnaast zich op professioneel vlak constant blijft ontwikkelen. Dat dit niet kan blijkt wel uit mijn huidige situatie, nu kan ik niets meer 8)7
Dit keer dus de prioriteiten anders, dat wordt nog wel een interne worsteling.
  zondag 18 december 2016 @ 18:45:53 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_167424151
Sorry thistle, ik las over 1 woordje heen en daardoor dacht ik dat je het over je eigen kinderen had :') misinterpreted.
disclaimer
  zondag 18 december 2016 @ 18:47:34 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_167424206
En te hoge eisen aan jezelf stellen is soberso nooit goed. :*
disclaimer
pi_167424227
quote:
14s.gif Op zondag 18 december 2016 18:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hahahahahaha _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
_O-

Mijn vk kan capsuleren hoewel ze het nooit doet. Ze zei dat het wel goed zou komen als ik dat zou willen O+
pi_167424365
Ik doe nog maar even een keer een boks met SQ w.b. je voorlaatste post (edit: te sloom getikt, je lange post bedoel ik uiteraard :7 ) . :Y Ik plemp mijn kind inmiddels gerust een half uurtje voor de tv om zelf even bij te komen (en haar zelf een plezier te doen), geef haar regelmatig iets met suiker omdat ze iets van mij wil proeven en de draagdoek heb ik al maanden niet aangeraakt. Van tevoren had ik allerlei meningen en idealen en een groot deel daarvan is wel in stand gebleven, maar ik weet inmiddels dat het niet altijd zwart/wit of goed/slecht is.

Van tevoren dingen bedenken of ergens over oordelen is altijd makkelijk, maar je weet pas op het moment dat het bij jezelf zo ver is hoe je daadwerkelijk gaat handelen en wat er wel of niet goed voelt. ^O^

Wat betreft het hele baby-als-accesoire gebeuren: mijn kind kon ik niet zomaar overal mee naartoe slepen, ze sliep niet op locatie. Op onze bruiloft hadden vrienden hun toen 9-maandertje bij zich en die viel om 20:00 in de wagen in slaap en bleef lekker tukken tot ze rond 1 uur naar huis gingen, prima toch als het werkt en niemand er last van heeft?

Verder keil ik de placenta en het navelstompje zonder enig probleem de kliko in, geen idee wat ik er mee zou moeten. :D De eerste haartjes wil ik wel bewaren en het eerste gewisseld tandje ook, als kraamcadeau kregen we ook twee hele leuke verchroomde schildpadbakjes voor dat doeleinde. O+
pi_167424484
Oh en Fazz, wat heftig. ;(
pi_167424514
Oh mijn kind kreeg op haar 2e verjaardag een ipad 4, kan je de rel al voorstellen op dragen forum? :')
pi_167424556
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:52 schreef Selvaria het volgende:

Wat betreft het hele baby-als-accesoire gebeuren: mijn kind kon ik niet zomaar overal mee naartoe slepen, ze sliep niet op locatie. Op onze bruiloft hadden vrienden hun toen 9-maandertje bij zich en die viel om 20:00 in de wagen in slaap en bleef lekker tukken tot ze rond 1 uur naar huis gingen, prima toch als het werkt en niemand er last van heeft?

Dat deed ik dan weer wel, alleen dan in de draagdoek met babygehoorbescherming op :) Ik vond dat best relaxed met een baby, die namen we makkelijk overal mee naar toe, lekker dicht bij ons O+

Ik bedenk me wel dat ik de afgelopen maanden best wat makkelijker ben geworden. De kids zitten veel vaker achter de tv, ik ben gestopt met borstvoeding en ook samen slapen doen we niet meer.
pi_167424678
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:45 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry thistle, ik las over 1 woordje heen en daardoor dacht ik dat je het over je eigen kinderen had :') misinterpreted.
dat las ik in eerste instantie ook :D ik twijfelde meteen of ik wel wist wat AP was :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167424757
Oh dat is dan weer het enige wat ik absoluut niet snap aan andere ouders en waar ik met liefde over klaag/advies geef; dat er zoveel kinderen mee gaan naar live-bands (hier zijn bv met de wielerronde in t dorp heel veel buitenpodia) ZONDER gehoorbescherming 8)7 En dan gewoon helemaal vooraan, naast de boxen staan he :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167424780
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 18:57 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Dat deed ik dan weer wel, alleen dan in de draagdoek met babygehoorbescherming op :) Ik vond dat best relaxed met een baby, die namen we makkelijk overal mee naar toe, lekker dicht bij ons O+
Nou was ik zo goed als hoogzwanger op onze bruiloft en hadden we geen flitsend feest met beukende muziek, maar een relaxte borrel. Geen gehoorbescherming nodig voor de kleine dus. ;)

Maar heerlijk toch als het zo kan? O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')