abonnement Unibet Coolblue
pi_167440676
Met dominos baantjes bouwen.
pi_167441101
Geweldige lijst, Molleman! ^O^
Daar móet toch wel iets geschikts tussen zitten, zou ik zeggen.

Het grootste probleem is geduld, vrees ik, want dat heb je (naast motivatie, zelfdiscipline en doorzettingsvermogen) toch echt nodig om je iets eigen te maken en er steeds beter in te worden. Ongeacht wat het is.

TS, bekijk eens wat filmpjes op YouTube over houtdraaien bijvoorbeeld, daar kan je prachtige, nuttige dingen mee maken en (als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt) heel creatief in zijn. Als het je wat lijkt, kan je misschien zelf eens mee gaan kijken bij een houtdraaier en van hem wat opsteken.
Dat lijkt me wel wat voor jou, omdat je het in het begin gewoon heel simpel kunt houden en meteen al het resultaat ziet.

Later kan je dan altijd nog ingewikkeldere vormen maken. Een simpele, kleine draaibank past makkelijk op je zolder en daar heeft niemand last van je.
Wie weet hoe goed je erin wordt! :)
Dan heb je echt een tamelijk unieke, interessante hobby waarin je uit kunt blinken. En er dan over praten met anderen maakt jou ook weer interessant voor hén, want het is geen alledaagse hobby. Zo kan je misschien nog nieuwe vrienden maken, wat jou, sociaal gezien, ook nog goed van pas kan komen.

Veel hobby's zoals tekenen, schrijven, glasgraveren, houtbrandwerk, airbrush, modelbouw, horloges en klokken repareren enz. vereisen een fijne motoriek in je handen, en die heb je niet zomaar. Om die op te bouwen heb je veel geduld en oog voor detail nodig, dus dat lijkt me minder geschikt.
Ook talen leren vereist veel geduld.

Brommers, auto's en motoren leren repareren is misschien wél iets voor jou, maar daar heb je dan weer een garage voor nodig. Beetje lastig om die dingen steeds de zoldertrap op te moeten slepen, haha. :D

Zelf ga ik elk jaar naar de KreaDoe, de beurs voor creatieve hobby's, maar die zijn eigenlijk uitsluitend op vrouwen gericht. Kaarten maken, sieraden, breien en haken, de meer 'fijnmotorische' dingen dus. Weet iemand of er misschien ook zoiets voor de meer 'mannelijkere' hobby's bestaat?
Dan zou je op zo'n beurs aan een paar workshops mee kunnen doen om te kijken wat jou ligt.

Succes ermee in ieder geval! ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Scootmobiel op 19-12-2016 12:47:30 ]
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_167441144
Koop een racefiets ! _O_
  maandag 19 december 2016 @ 12:42:50 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167441199
Powerkiten... :Y
Gaat prima het hele jaar door.. alleen in het hoogseizoen is het vaak (te) druk


pi_167444233
Wielrennen!
pi_167444296
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 23:30 schreef -Strawberry- het volgende:
zoek eens op reddit naar ideeen voor hobby's. Serieus, zijn echt hele goede onderwerpen over gestart waar leuke en niet dure dingen tussen staan. Zo ook van iemand die elke maand een nieuwe hobby heeft geprobeerd. Op de computer kun je alleen al een heleboel doen en leren.

Maar beter doe je iets waarmee je uit je huidige situatie komt, dus iets sociaals.
Dat van elke maand een nieuwe hobby proberen lijkt me heel erg leuk :D En dan Molleman's lijstje afwerken en de andere suggesties hier. Nou ja, muv de hele dure hobby's, dan is een maand wel heel kostbaar of je moet iemand vinden die de hobby beoefend en dat je dan een maandje met hem/haar/hun meedoet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167518827
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:42 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat ik ook belangrijk vind, is dat ik er iets mee bereik. Dus ik moet ergens goed in kunnen zijn of iets gemaakt hebben. Gamen, boek lezen of films kijken werkt daarom voor mij niet.
Hoezo niks bereiken, al die Steam achievements die je kan unlocken man! :o
pi_167518831
"Ik heb een hobby nodig om de tijd te doden, maar ik wil geen dingen doen die tijd kosten." Succes daarmee.
pi_167522081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 03:57 schreef Henno het volgende:

Hoezo niks bereiken, al die Steam achievements die je kan unlocken man! :o
Ik dacht ook al, ik zeg maar niks :X Goed worden in bepaalde games is wel degelijk een skill. Of anders kon iedereen wel aan toernooien meedoen waar je rijk kan worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_167522577
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:42 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat ik ook belangrijk vind, is dat ik er iets mee bereik. Dus ik moet ergens goed in kunnen zijn of iets gemaakt hebben. Gamen, boek lezen of films kijken werkt daarom voor mij niet.
Combat flightsimmen _O_

Handleiding van de A-10C is 671 pagina's :7 Tegen de tijd dat je die kist door en door beheerst ben je wel een vlieguur of 500 verder. Kan je daarna verder met een van de 18 andere kisten in DCS leren vliegen, of je goed zijn, online tegenover andere mensen testen.
pi_167523739
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:27 schreef halfway het volgende:
Opeens weet je het, je word MOD.
_O-
pi_167523756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:40 schreef OngeschiktX het volgende:
Die zolder is op zich perfect voor iets als een treinbaan, maar ik vind het nogal sad om als volwassen persoon met treintjes te gaan spelen. Bovendien is dat spul harstikke duur.

Een modelvliegtuigje bouwen lijkt me wel cool, maar dan zou ik hem eigenlijk ook zelf willen ontwerpen en dan wordt het allemaal opeens weer heel ambitieus.
Juist leuk toch als het ambitieus is. Da heb je ten minste iets te doen
pi_167540315
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 12:20 schreef isax het volgende:
Met dominos baantjes bouwen.
Politiek.
pi_167540591
quote:
ik weet niet maar een moslima op je zolder stoppen is ook weer zo'n gedoe.
pi_167540763
Ik had precies hetzelfde probleem. Dus voor fotografie gegaan, leuke hobby. Weinig tijd gehad en vroeg donker en ik schiet alleen maar overdag maar binnenkort weer aan de slag.
Resistance is futile.
pi_167541433
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2016 12:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Powerkiten... :Y
Gaat prima het hele jaar door.. alleen in het hoogseizoen is het vaak (te) druk

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 keer gedaan, dat was echt heel gaaf.

Ik zou eigenlijk eens zo'n vlieger moeten kopen en gewoon af en toe eens naar t strand gaan
pi_167541544
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:27 schreef halfway het volgende:
Opeens weet je het, je word MOD.
Die kerel is Ongeschikt.
:P
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2016 @ 09:42:56 #43
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_167545763

Koop voor 389 euro dit ding en ga muziek maken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:54:38 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167545924
Damn, ik heb altijd juist tijd te weinig voor mijn hobby's.

Ik heb bijvoorbeeld zelf zoiets gebouwd:


Of deze heb ik ook nog zelfgebouwd:


Dat staat bij mij dus mooi op die zolder. Maar ik heb altijd tijd te weinig om alles fatsoenlijk af te maken :')

Trouwens: een instrument bespelen hoeft geen overlast te geven voor de buren hoor. Een elektrische gitaar of bijvoorbeeld een elektrisch drumstel kan met hoofdtelefoon gebruikt worden ;)
Don't let my username fool you...
pi_167547236
Dagelijks gym pakken beetje trainen, beetje vechten ^O^
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:58:55 #46
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_167547249
Koop een 3D printer. Zit genoeg tijd in.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_167547298
Ga op aikido
pi_167547358
quote:
99s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef CrashO het volgende:

[..]

Combat flightsimmen _O_

Handleiding van de A-10C is 671 pagina's :7 Tegen de tijd dat je die kist door en door beheerst ben je wel een vlieguur of 500 verder. Kan je daarna verder met een van de 18 andere kisten in DCS leren vliegen, of je goed zijn, online tegenover andere mensen testen.
als je dat spel speelt met een simulatie comtrollers? Zou je dan een echt vliegtuig aan de grond kunnen zettrn?
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:25:08 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167548962
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:27 schreef Makrolon het volgende:

[..]

1 keer gedaan, dat was echt heel gaaf.

Ik zou eigenlijk eens zo'n vlieger moeten kopen en gewoon af en toe eens naar t strand gaan
:Y

Uurtje vliegeren staat ook gelijk aan een dag sportschool zo ongeveer..
Ik vind het superrelaxed iig.. beetje met de wind spelen.. beetje naar de horizon loeren etc

En je kan zo ver gaan als je zelf wilt.. mountainboard, buggy's, kiteboard etc of gewoon zonder al te veel trekkracht en lekker simpel met een tweelijns matras..
Je kan al voor een paar euro beginnen en het zo gek maken als je wilt.. :Y
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:35:40 #50
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_167549166
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:Y

Uurtje vliegeren staat ook gelijk aan een dag sportschool zo ongeveer..
Ik vind het superrelaxed iig.. beetje met de wind spelen.. beetje naar de horizon loeren etc

En je kan zo ver gaan als je zelf wilt.. mountainboard, buggy's, kiteboard etc of gewoon zonder al te veel trekkracht en lekker simpel met een tweelijns matras..
Je kan al voor een paar euro beginnen en het zo gek maken als je wilt.. :Y
Alleen die 2,5 uur enkele reis naar het strand elke keer is zo vervelend :+
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')