abonnement Unibet Coolblue
pi_167498144
ik zou het zo doen:
familie komt om 11.00 uur
kletsen en lunchen
13.00 familie vertrekt naar buiten voor wandeling, kind in bed..
14.00/14.30 familie komt terug......kind weer uit bed als wakker..
mMaar mijn familie zou sowieso even een wandeling willen maken..
  woensdag 21 december 2016 @ 14:50:24 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167498265
Ik zou het denk ik ook zo doen als WMIK :Y

En Hilmo, je schrijft dat hij om 7 uur (=19u) vervelend/ moe is? Dat zijn dreumes en bijna-kleuter hier ook, maar die gaan dus dan ook naar bed (elke dag, J zonder, en F met middagslaapje). Evt. kun je toch iets eerder voor kindlief wat te eten klaar hebben, en hem dan in bed leggen?
  woensdag 21 december 2016 @ 14:54:02 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_167498336
Dat kan idd ook gewoon. Ach en soms zitten ze ook al vol zat van toastjes en chips en blokjes kaas, dan hoeven ze ook echt geen avondmaal meer :D
disclaimer
pi_167498412
Ja nou hebben wij eigenlijk alleen taart. Aan snackjes komen we nooit toe, dan is het al avondetenstijd (eten vroeg, want wij willen op tijd eten, dus 17.00 hahahah). (met kerst zal dat idd wel zo gaan, met hapjes) en we halen op mijn verjaardag pizza, maar dat wil hij waarschijnlijk ook nauwelijks, dus het is wat mee eten, en dan idd kijken of hij voor dat de visite naar huis gaat al op bed gaat (dat wordt krijsen want als hij mensen hoort, gaat hij niet slapen) of erna en dan maar op tijd de boel afbouwen. Normaal gaat R. met zijn middagslaapje om 20.00/20.30 op bed en dat gaat prima, veel vroeger gaat alleen goed soms als hij naar de opvang is geweest (en niet heeft geslapen), maar dan wordt het vaak 19.30.

Super ik heb genoeg tips. Ik ga het proberen los te laten. Man met hond en de meeste familieleden naar buiten sturen als het weer het toe laat. Al is het maar een kwartier, wie weet helpt dat en gaat hij niet slapen, dan maar naar beneden en op tijd 's avonds. ^O^
pi_167524689
T is weer stilletjes hier...

Vandaag had ik even een slik-momentje: de laatste keer peuterspeelzaal. J vond het zelf ook heel jammer, was heel dwars, beetje verdrietig denk ik.

Na de vakantie op naar de basisschool *O*

O, en trouwens, ZINDELIJKE PEUTER *O* *O* *O* . Nu anderhalve week, ook bijna elke nacht. Nu de volgende stap: ook zonder mama/papa/oma naar de wc durven. Op school zorgt dat nog voor grote paniek, en houdt hij dus op. En in de vakantie proberen zonder luier, met oefenbroekje.
pi_167524801
Ik had gisteren echt een topdag met B O+ O+ O+ Hij was de hele dag supergezellig en energiek en zowaar 's middags 2 uur geslapen.
Hij wilde met me picknicken op bed, had van alles uit zijn speelgoed keuken gehaald en netjes op ons bed gelegd. Geniaal.

Daarna van speeltuin naar speeltuin gegaan op zijn loopfiets, echt ik hield mijn hart vast, hij gaat als een idioot zo snel. Maar wel heel wiebelig zeg maar. Hij is 2 keer tegen een lantaarnpaal geknald, 1 keer in iemands heg, 2 x tegen mij aan gereden en 1 keer de zijkant van een auto geraakt (gelukkig zonder schade). Maar niet opgeven, gewoon weer opstaan en doorgaan en leuk dat ie het vond. (gelukkig stopt ie zelf heel netjes en ver voor de oversteek stukken)
pi_167529795
Wat fijn dat t goed gaat MM!

@ Hilmo ik ben meestal wel flexibel. T is niet altijd ideaal... met sint had M dus niet geslapen overdag en ging s avonds ook pas tegen elf uur. Tsja, de schoonfam had niet bedacht dat s avonds sint met suprises en gedichten niet zondeeumesproof was. Maar we overleven het wel.

M is inmiddels ook wel gewend om naar bed te gaan als er visite is, heb t idee dat dat ook we een kwestie van wennen is. Hij gaat nu vaak vrolijk naar boven.
Kwak
pi_167530287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:17 schreef Hilmo het volgende:
Klinkt wel sneu Room, want je wil je kind zo graag vasthouden dan he...

Hhahahaha die bedfoto's. Geweldig. Dat klinkt wel als zeer spannend, zo'n groot bed. Ze kunnen eruit lopen en naar jouw slaapkamer komen als ze veel te vroeg wakker zijn, poeh. Ik ben daar nog niet aan toe :') maar gelukkig R. ook nog niet. Die ligt nog prima in zijn ledikant. Hoe krijgen jullie de kids dan in dat grote bed? Vrijwillig zou die van mij er nooit in klimmen, die wil nooit vrijwillig op bed. Of is dat een kwestie van gewenning en aangeven dat hij/zij in het bed moet klimmen en onder de deken moet gaan liggen en moet blijven liggen? R. kan gerust een uur kletsen maar die zou dan echt uit het bed gaan en de deur open doen, of boekjes uit de kast gaan pakken... Boven hebben wij geen traphekje (nergens trouwens) dus dat zou dan ook wel weer gevaarlijk worden, ook al weet hij dat hij niet zelf naar beneden mag.
Wat zouden jullie doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij aangeeft dat mensen welkom zijn vanaf 14.30 dan vind ik het vreemd dat zij eenzijdig beslissen dat ze eerder willen komen. Als jij het echt niet fijn vindt dan moet je gewoon aan die tijd van 14.30 vasthouden. Het is jouw huis, jouw feestje. Ook als je geen kind had om rekening mee te houden. Je hoeft je niet te verantwoorden vind ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167531929
Hilmo, lastig zo zeg. Ik vind het altijd zo'n gedoe om steeds weer aan te geven dat bepaalde tijden niet handig zijn.

Wij hebben ook gezeur maar dan over 3e Kerstdag (ja die bestaat volgens mijn schoonfamilie). Mijn schoonfamilie bestaat uit oa 3 gezinnen met een peuter maar toch is besloten om met zijn allen om 18:30 te gaan eten. Ik stop B gewoon vol met borrel eten en hoop stiekem dat ie rond 19:00 zo vervelend wordt dat ze snappen dat we niet aan het zeuren en moeilijk doen zijn maar dat B daar echt gevoelig voor is. 'Waarom kijken jullie niet gewoon hoe het gaat?' uhm nou omdat we ons kind best goed kennen en weten dat later dan 19:30 naar bed 1 groot drama wordt...... -O-
  donderdag 22 december 2016 @ 21:21:36 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167535738
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:17 schreef Hilmo het volgende:
Wat zouden jullie doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om 13.30u? Dan slaapt hij als het goed is al een half uurtje en als de familie een beetje rustig blijft ook nog zijn gewone tijd. Of slaapt hij heel licht?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167538741
Lastig wel, hilmo! Ben zelf wel flexibel met dutjes dus ik zou ook aankijken hoe het gaat. Gaat het niet dan toch iets eerder op bed 's avonds. Maar dat zal ongetwijfeld ook per kind verschillen en jij kent R toch het beste :)

MM *O* voor zindelijke peuter! Wat knap :D En ook al gewoon naar de basisschool, jeumig.

Exode, wat heerlijk zulke dagen :D Picknicken op bed O+ En ik zie dat met dat fietsje echt zo voor me he :') Wat kunnen die kinderen toch snel op die fietsjes he? :o (Fie gelukkig niet zo snel, want die moet om de paar meter de wielen van haar fiets poetsen want :( modder :( )
pi_167542993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 19:36 schreef exode het volgende:
Hilmo, lastig zo zeg. Ik vind het altijd zo'n gedoe om steeds weer aan te geven dat bepaalde tijden niet handig zijn.

Wij hebben ook gezeur maar dan over 3e Kerstdag (ja die bestaat volgens mijn schoonfamilie). Mijn schoonfamilie bestaat uit oa 3 gezinnen met een peuter maar toch is besloten om met zijn allen om 18:30 te gaan eten. Ik stop B gewoon vol met borrel eten en hoop stiekem dat ie rond 19:00 zo vervelend wordt dat ze snappen dat we niet aan het zeuren en moeilijk doen zijn maar dat B daar echt gevoelig voor is. 'Waarom kijken jullie niet gewoon hoe het gaat?' uhm nou omdat we ons kind best goed kennen en weten dat later dan 19:30 naar bed 1 groot drama wordt...... -O-
Och, hier ook. Met zn allen uit eten, we reserveren om 18:30. Het etentje is in Duitsland.. :') Verder prima, we gaan gewoon en zodra we merken dat het op raakt gaan we rijden, maar ik vind het wel wat bijzonder (of jammer?) dat mensen zonder jonge kinderen daar echt geen moment bij stil staan. Maar wij zijn wel altijd de vroege afhakers daardoor, ik moet zeggen dat ze daar nog nooit over gemopperd hebben :)
  vrijdag 23 december 2016 @ 06:56:50 #113
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167544448
Oh, ik las over de zindelijke peuter van MM heen, wat fijn! *O*

Zijn alle zindelijke peuters ook al zindelijk 's nachts?
Nora is al meer dan een jaar zindelijk overdag, maar 's nachts nog niet. Maar geloof dat dat tot 6(?) jaar nog wel binnen de norm past, toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167544644
Het ding met dutjes overdag en bedtijden 's avonds hangt ook zo af van hoe flexibel of strikt je daar normaal gesproken zelf mee bent en hoe goed/vast/makkelijk je kind slaapt (en daar is vast ook weer een verband tussen). En wegrijden met bedtijd resulteert hier zeer regelmatig in een lange autorit met piepend kind (want moe) en afhankelijk van hoe ver we rijden min of meer chagrijnige ouders :+ Dat werkt bij ons dus maar matig.

Kerstplanning aldus: 1e een lange lunch met de clean parents (4 stuks :X ) in Drachten (Lucas slaapt daar dan tussen de middag), 2e komt een vriendin (in scheiding) hier gourmetten :+ En 3e komen mijn ouders een froot deel van de dag bij ons (dat had ook een andere dag rond kerst gekund, maar ivm ons werk schikt dit toevallig het best :) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167545074
Wat knap MM. *O*

Hier eerste kerstdag bij familie. Ik ga ook naar huis als het voor Riley genoeg is. O+
pi_167545511
Wij hebben dit jaar gezegd dat we met kerst thuis blijven, en wie wil mag langs komen. Dus m'n schoonouders logeren een paar dagen bij ons, en op tweede kerstdag komen daar ook nog m'n vader, moeder, broer en schoonzus bij. Leve de AH bezorgservice en al die kerstmaaltijden die gewoon kant en klaar de oven in kunnen 8-)
pi_167545764
Hier geen gedoe meer met slaapjes etc. We waren daar met kind 1 vrij strikt in, met kind 2 (en 3) wat meer losgelaten.

Mijn grote peuters wennen nu op school :o Ze hadden er zin in. J stond vanochtend in de spiegel te kijken "kijk mama, nu ben ik zo groot, nu mag ik naar school!"
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:11:29 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167546237
MM wat goed *O*.

Wij zijn nooit zo strict met slaapjes, de jongens passen zich meestal maar gewoon aan aan hoe het gaat. Kuiken wil overdag niet meer slapen, maar trekt een hele dag zonder slaap eigenlijk niet. In de auto slaapt hij dan nog wel eens, dus we proberen wel als het kan dingen die wat verder weg zijn zo te plannen dat we rijden als het voor hem een handig slaapmoment is.

Overigens lopen we er nu dus tegen aan dat kuiken overdag te moe is om gezellig te zijn, maar écht niet wil slapen. Vanaf een uur of drie, vier in de middag is het daarom ook standaard "gezellig" in huis; overal om gillen, huilen, om zich heen slaan en schoppen, met dingen gooien, je op de grond laten vallen, dingen stuk maken, spugen... Allemaal van vermoeidheid. En als je dan suggereert dat hij moe is en wel even kan slapen, is het huis te klein. (Soms maak ik dan een foto van hem, en dan wordt hij daar weer woedend om :') :@). Anyhow, iemand toevallig goede tips?
KuikenGuppy
pi_167546658
Even tot rust komen met een filmpje? Evt met dekentje (en speentje als hij die heeft)? Best kans dat ie dan door de ontspanning alsnog in slaap sukkelt.
pi_167546820
Slaap hij eventueel wel nog in wagen/buggy? Dat werkt bij I goed, gaan we een stukje wandelen. En verder inderdaad bij je zitten en filmpje kijken, boekje lezen.

I was vanmorgen zo aanhankelijk, tegen me aan zitten en ook bij het wegbrengen naar kdv wilde ze het liefst bij me blijven. Gelukkig volgende week vakantie. We zijn er echt aan toe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167546960
Hier kijken ze dan ook een filmpje. Meestal op het grote bed en dan vallen ze vaak ook wel even in slaap.
  vrijdag 23 december 2016 @ 11:42:50 #122
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167548089
Hier is het als J te moe is ook gezellig :(

Gelukkig lijkt met de komst van de zindelijkheid ook zijn zonnige humeur weer terug O+

J is trouwens s nachts ook droog. Hij is wel wat lui bleek gisteravond weer: ik stopte m in bed en hij vroeg 'heb ik een luier aan?'. Na mijn bevestigend antwoord volgde de tekst 'oh, nu zit er een plasje in, hij is nog aan t lopen'. Hij had geen zin om nóg een keer naar de wc te gaan, want was net geweest :(
pi_167548260
Burd, O is hier precies hetzelfde. Ze wordt dan niet chaggo ofzo, maar hyper en uitdagend. Op het kdv slaapt ze nog wel 2 uur ongeveer, en die heeft ze m.i. ook echt nodig. Zij is het er zelf alleen niet mee eens :D

Soms gaan we even samen op bed een filmpje kijken, da rust ze iig een beetje uit. Soms zet ik een alarm op mijn telefoon en zeg tegen haar dat we niet gaan slapen, maar even lekker liggen tot de tefeloon geluid maakt. Vaak valt ze dan gewoon in slaap (ik zet net écht de wekker he ;))
Wandelen idd, dan valt ze in slaap, of rust even uit. Dat helpt dan toch een boel.
pi_167548909
Oh Burdie. Die periode herinner ik mij ook nog. :*
Hier zet ik voor rustmomentjes ook een filmpje op. Of ze kijkt filmpjes op de iPad

Kyara. Wat spannend. Ik ben zo benieuwd hoe ze het vonden O+

MM. Die J :o
Hier is ze 's nachts ook droog trouwens. Maar ze wil nog wel een luier aan. Overdag niet meer.
Laatst ging ik met haar naar het strand en ik vroeg of ze een luier aan wilde. Maar ze zei dat dat niet hoefde, want ze kan nu op het toilet plassen.
En vanmorgen waren we net op weg naar de markt toen ze aankondigde dat ze moest poepen. :D
pi_167548921
Wij gaan dus om 18:30 aan tafel met 3 peuters en 2 kleuters. Wat gaat resulteren in bepaald gedrag van alle5 is de ervaring van oa vorig jaar en andere etentjes. We hebben er nu niets van gezegd of over opgemerkt, we gaan, we kijken wel en als B het niet trekt, gaan we gewoon vroeg naar huis.

Bij mijn familie is B de jongste (mijn neefjes zijn 13 en mijn nichtje bijna 15) maar die doen dus bewust een brunch zodat B er echt bij kan zijn. :)
pi_167552460
Ik vrees dat we bij de schoonfam gewoon om half zeven aan tafel gaan voor een uitgebreid diner met 15man en dat er dan tegen half elf nog luidruchtig spelletjes gespeeld worden door iets te aangeschoten familieleden... maar let it goooooo.... schoonmoeder helpt meestal wel met naar bed brengen als hij niet meteen wil.

En tweede kerstdag bij mijn tante beginnen we wat eerder denk ik en zijn we met zijn zevenen dus dat is wat rustiger (incl Melle allebei de aantallen)

Ik zie best wel op tegen eerste kerstdag eigenlijk :@
Kwak
pi_167553161
Wij gaan morgen al naar mijn zusje om Kerst te vieren. Dan konden ze 1e kerst naar zijn familie en hadden ze 2e kerst 'lekker niks'. Waarbij ik opmerkte dat wij dan maar een nachtje bleven slapen omdat mijn ouders anders 1e kerstdag alleen zouden zin. ...
"Nou, dat was dan onze planning".
Eeeh....nee maar het is ook zo lullig voor mijn/onze ouders hè. 8)7

Toen mijn moeder aangaf dat ze dit prima vond, want zusje moet na de kerst toch ook gelijk weer werken, heb ik alleen maar heel schamper gemompeld 'ja ik niet natuurlijk :') '

Maar goed. 2 dagen Zeeland en 2e kerstdag bij mijn schoonouders.
Dat wordt sowieso een rustig dagje, want die vinden alles best en niks moet.
pi_167553683
Ik snap het geloof ik niet zo goed: dan komen je ouders toch zaterdag ook naar je zus? Vier je dan kerst met elkaar ipv op eerste kerstdag?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 23 december 2016 @ 16:29:49 #129
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_167553883
Wij hebben het hier opgegeven iedereen blij te maken met kerst. Vriend's ouders zijn gescheiden, dan nog mijn ouders, en dan elke keer met kinderen slepen, nee dank je. We doen dus kerstavond en 1e kerstdag met familie (dit jaar mijn ouders en vriend's moeder), 2e kerstdag zijn we lekker met zn vieren thuis. Elk jaar heeft er dus 1 ouder pech, jammerdebammer, niet mijn probleem. Ik kan me namelijk niet opsplitsen, en vind ons eigen gezin even belangrijk.
pi_167553978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:21 schreef Franny_G het volgende:
Ik snap het geloof ik niet zo goed: dan komen je ouders toch zaterdag ook naar je zus? Vier je dan kerst met elkaar ipv op eerste kerstdag?
Oh dat was onduidelijk inderdaad. Mijn ouders zijn er ook bij op kerstavond.
Maar ik vind het voor hun niet leuk om op 1e kerstdag alleen te zitten.
Voelt een beetje lullig.
pi_167554209
Wij hebben afgelopen weekend al een kerstdiner gehad met vrienden bij ons thuis. I had het na twee minuten al gezien, die zat al vol van de borrelhapjes, maar ze heeft toen tot negen uur heel lief om ons heen gespeeld. Als het bij een ander thuis is, is het inderdaad minder relaxed. Het klinkt nu bij veel mensen hier wel echt als een verplichting, kerst vieren: je ziet het niet echt zitten, maar je doet het toch... Dat zou ik dan toch wel bespreken denk ik, of aangeven: we willen langskomen, maar niet een hele diner met een peuter die dat niet trekt. Dus we blijven tot 19.00 en dan gaan we naar huis. Dan kan er bijvoorbeeld voor gekozen worden om eerder te gaan eten, zodat je in ieder geval nog hoofdgerecht kan mee-eten of zoiets.

Ik kom uit een groot gezin van vijf, en iedereen heeft kinderen (mijn oudste zus ook al kleinkinderen) en dan valt het met z'n allen eten vrijwel niet te organiseren. Dus we doen al jaren dat we op eerste kerstdag vroeg in de middag bij elkaar komen, dan hapjes eten (soort brunch) en daarna gaat iedereen weer z'n eigen weg. Op die manier zien we elkaar toch allemaal, en hebben we niet van die krampachtige toestanden met ingewikkeld eten en kinderen die geen zin hebben etc. Hebben we ooit wel een keertje gedaan, toen ik een jaar of 18 was, maar mijn oudste zussen hadden daar zoveel stress van dat ze dat niet meer wilden, haha. Als we bij mijn ouders zijn langs geweest, gaan we ook nog bij schoonouders langs. Die stelden ook voor dat we bleven eten, maar dat hebben we afgeslagen. Voor I is dit al een heel drukke dag zo. Eind van de middag gaan we naar huis en dan eten we iets makkelijks. Wat mij betreft gaat het erom dat je elkaar even ziet, maar ik ga geen geforceerde dingen doen en het mezelf en mijn kind moeilijk maken. Als ze ouder is dan wordt dat weer anders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167554549
Wat jij vertelt is zoals we het vorig jaar hebben aangepakt. We zijn de enige die moeilijk doen met peuter dus het was bij ons. Mijnheer ging op tijd naar bed, ging perfect. We hebben toen aangegeven dat we het gewoon niet handig vinden 's avonds.....

We hebben al samen afgesproken dat we volgend jaar gewoon overslaan als het weer zo gaat. Want inderdaad het voelt nu als een verplichting ipv een leuk samenzijn. Want ik vind het wel degelijk gezellig om met zijn allen te zijn. Kerst en mijn schoonfamilie is sowieso pas 4 jaar in de picture want daarvoor was Kerst verplichtte kost en daar had niemand zin in....sinds de kinderen moet het dus ineens wel.

En ik loop te zeiken ik weet het, want ik heb echt wel een leuke schoonfamilie. En ik ga gewoon zuipen want mijn vrouw is toch de Bob. :D :P
pi_167554985
Wat jammer toch he, dat kerst bij veel families zo'n ingewikkeld gedoe wordt door de jaren heen.. Ik zou het zo relaxed vinden als het anders zou kunnen :@ Toen J en ik nog student waren (dat klinkt echt als 10 jaar terug :D ) hebben we een paar jaar geprobeerd om iedereen blij te maken maar dat resulteerde op een zeker moment in zo veel gemopper en onbegrip door J's ouders dat we toen een aantal kersten zonder de ouders gevierd hebben :X Mijn ouders dragen gelukkig niet bij aan het gedoe, die zijn makkelijk en gezellig en vinden alles prima, fijn als we elkaar zien met kerst maar of dat nou op een kerstdag is of niet, maakt niks uit.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167555536
Gelukkig is kerst bij ons geen verplichting vieren het wel mijn mijn schoonfamilie voor de kinderen staan campingbedjes en alles is prima. Is dit jaar bij ons thuis
pi_167560510
Ik word er spontaan moe van als ik jullie verhalen hoor :') zoveel geplan. Bij mijn familie is kerst ook geen verplichting. Maar ben dol op mijn familie dus dat is nooit een straf O+

Sinds schoonouders zijn gescheiden zijn we ook gestopt om te proberen iedereen aan die kant te pleasen. 1e kerstdag is voor ons drieën, willen ze langskomen dan zijn ze welkom :)

Ik kijk er zo naar uit :D
pi_167561686
Wij gaan morgenavond naar m'n schoonouders (sm kookt) en 1e kerstdag naar mijn ouders (daar ga ik koken).

Ik maak me totaal geen zorgen wb slapen/hyper/eten, ik zie het wel. Is hij wakker, dan is hij wakker, er is zat eten dus dat zit wel goed en hyper zal hij sowieso zijn met de cadeautjes en zijn nichtje :+. Lekker weekendje met familie :)
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:17:14 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167562176
ik was zo dom om het diner te hosten voor mijn ouders + ons op eerste kerstdag
ik heb nu al spijt :D maar wel makkelijk met bedtijd enzo.
pi_167562192
Wij vieren eerste kerstdag bij mijn ouders en tweede kerstdag bij de ouders van Baard. Beide dagen gaan we vroeg dineren, wat vanwege de reistijd zou betekenen dat I beide dagen zijn middagdut in de auto zou moeten doen. Maar mijn vader haalt I morgenochtend al op en dan logeert hij daar ook, dus hij kan zondag gewoon een dutje doen tot iedereen er is.

Ik vind Kerst altijd wel gezellig en leuk, maar dit jaar heb ik er allemaal niet zo'n zin in. :{ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167563562
DaD :* :*

T. slaapt 1e kerstdag bij m'n ouders, dan kunnen wij op de fiets terug en 2e kerstdag meedoen aan een hardloopwedstrijdje :9. Kerstavond moeten we 'm wel uit bed plukken als we naar huis gaan, maar die 10 minuten reistijd..
pi_167563613
Hier 3 volle dagen, vanaf halverwege de middag en allemaal buiten de deur. Heerlijk. Beetje jammer dat M. waterpokken heeft en sinds een paar uurtjes echt niet lekker is. Even kijken hoe het gaat. Morgen is in principe in een heel vertrouwde omgeving dus moet het wel heel erg zijn willen we niet gaan. En dan kijken we zondag wel verder.

Hier zijn we altijd al heel flexibel geweest met onderweg zijn. Nooit vastgezeten aan slaapjes gelukkig. M altijd mee en bij behoefte aan slaap, bij mij in de doek of op de bank/in bed. Ik neem ook altijd pyjama mee en dan is het douchen voor we weg gaan, in de auto vaak na 3 minuten slaap en hij kan dan zo slapend in bed worden gelegd.

MM wat ontzettend fijn zeg! Weer een hele grote stap verder!

DaD :* Dikke knuffel
pi_167564032
Dad :*

Oei mabawa, waterpokken is echt shit :( Geniaal idee trouwens, pyjama al aandoen voor in de auto gaan. Kan bij ons ook goed werken op eerste kerstdag. 's Avonds naar huis, hij slapen, en kijken of we hem zo in bed kunnen leggen. In elk geval geen omkleed gedoe dan meer!

Interessant om die verhalen over kerst te lezen en wat een afzien voor sommige (in mijn ogen uiteraard) :X Half 7 pas eten, onmenselijke tijd, maar wij zijn mensen van de (vroege) klok dus 17.00 eten, uiterlijk 17.30 en als we 18.00 eten doen we gek.

Eerste kerstdag gaan we naar mijn moeder en stiefvader, oom en tante en nichtjes die ik twee keer per jaar zie O+ en mijn oma. De hele dag. Ik vind het heerlijk, man vindt het afzien maar is er aan gaan wennen in de afgelopen 10 jaar. We eten daar (bakplaat en kaasfondue) en ik denk dat we om 17.30 zitten te eten allemaal ^O^
Tweede kerstdag bij mijn schoonmoeder alleen en dan op tijd ook eten, 17.00 denk ik, al zal R wel niks willen eten (en mag dan lekker spelen, zijn toch in vertrouwde omgeving), die eet al weken geen warm eten behalve patat en soms een worstje. Hij kijkt niet eens naar zijn bakje eten, maar goed, we hebben het nu maar los gelaten, dan maar een jaar (ofzo, ik ga uit van het ergste :P ) geen groente.
  vrijdag 23 december 2016 @ 22:00:23 #142
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167564174
Hier beiden dagen onder de pannen met ouders. Er is van beide kanten rekening gehouden met E, en dat is zo fijn! We blijven logeren bij mijn helft :) de volgende ochtend lekker ontbijten met zijn 5jes :)

Even iets van andere orde:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167564632
Hier gelukkig geen kerststress. Man en ik geven er allebei niet veel om. En ik werk al zo lang als ik weet met kerstmis om zonder rare excuses onder de uitnodigingen uit te komen :P
Man vind dit ook geen probleem. Die maakt een gewone maaltijd voor de kinderen, niet anders dan een andere dag. (Alhoewel ze dit jaar door kennissen zijn uitgenodigd om gewoon mee te eten).
Tweede kerstdag ben ik dit jaar voor het eerst vrij en gaan we eind vd middag/avond lekker zwemmen op m'n werk en daar een frietje eten.

Mijn schoonouders doen trouwens ook al jaren een etentje eind november omdat schoonvader dan jarig is (en zo bijna de hele familie in november december, dat wel elkaar die maanden ook al wel heel veel gezien hebben ;) en het ook niet planbaar was met iedereen die ook nog bij de andere kant van de dan afspraken had staan).
En als ik zo lees vind ik het allemaal wel prima.

en ik heb het idee dat kerst voort het feest van vreten op aarde is ipv vrede op aarde, en dat staat mij dan weer tegen :@
pi_167564927
Mabawa zo deden wij dat ook altijd met slaapjes. En onverwacht logeren bij opa en oma prima heb meestal wel pyjama of joggingbroek bij mij en reserve ondergoed dus dan blijf je maar slapen etc

Hilmo wij eten altijd rond half 7, 5 uur/ half 6 is als ik gek doe _O-

Heeft ook te maken met het werk enzo dat ik sowieso 3 dagen per week niet eerder thuis ben dan kwart voor 6/6 uur, snel koken rond half 7 aan tafel daarna klaar maken voor naar bed
pi_167565387
DaD :*
pi_167566119
DaD :* :* :* ik moet steeds ook zo denken aan onze kerst vorig jaar, snap heel erg hoe je je voelt ;(

En Rijst, wat mooi dat er nog altijd vooruitgang in zit!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167566245
DaD. :*

Rijst :* wat fijn dat hij nog steeds stapjes vooruit maakt!

Op Eerste Kerstdag komen schoonvader, mijn vader en mijn zus en zwager incl. babynichtje O+ bij ons eten. We gaan gourmetten, omdat de kinderen het vast cool vinden om een pannetje vol met groenten te stoppen en ze vervolgens op te eten. :) En als ze er klaar mee zijn, dan doe ik er ook niet moeilijk over als ze dan van tafel gaan. Dat mag normaal gesproken niet, maar ik snap dat twee peuters het wellicht niet 1.5-2 uur aan tafel gaan redden. Dan mogen ze van mij lekker een kerstfilm kijken of een boekje lezen op de bank. Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat iedereen het naar zijn zin heeft. En als dat dan inhoudt dat de kinderen na drie kwartier klaar zijn met aan tafel zitten, dan is dat zo.
Ik vind het wel fijn dat we thuis zijn, want dan kunnen T en S in ieder geval nog wel op een schappelijke tijd naar bed als ze moe zijn. :)

Tweede Kerstdag eten we gewoon heel simpel erwtensoep en misschien komt mijn schoonvader nog langs om mee te eten, want anders is hij ook maar alleen. En ik heb dan toch een grote pan soep, dus iedereen mag aan komen waaien wat mij betreft.
pi_167567156
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:57 schreef Hilmo het volgende:
Dad :*

Oei mabawa, waterpokken is echt shit :( Geniaal idee trouwens, pyjama al aandoen voor in de auto gaan. Kan bij ons ook goed werken op eerste kerstdag. 's Avonds naar huis, hij slapen, en kijken of we hem zo in bed kunnen leggen. In elk geval geen omkleed gedoe dan meer!

Interessant om die verhalen over kerst te lezen en wat een afzien voor sommige (in mijn ogen uiteraard) :X Half 7 pas eten, onmenselijke tijd, maar wij zijn mensen van de (vroege) klok dus 17.00 eten, uiterlijk 17.30 en als we 18.00 eten doen we gek.

Eerste kerstdag gaan we naar mijn moeder en stiefvader, oom en tante en nichtjes die ik twee keer per jaar zie O+ en mijn oma. De hele dag. Ik vind het heerlijk, man vindt het afzien maar is er aan gaan wennen in de afgelopen 10 jaar. We eten daar (bakplaat en kaasfondue) en ik denk dat we om 17.30 zitten te eten allemaal ^O^
Tweede kerstdag bij mijn schoonmoeder alleen en dan op tijd ook eten, 17.00 denk ik, al zal R wel niks willen eten (en mag dan lekker spelen, zijn toch in vertrouwde omgeving), die eet al weken geen warm eten behalve patat en soms een worstje. Hij kijkt niet eens naar zijn bakje eten, maar goed, we hebben het nu maar los gelaten, dan maar een jaar (ofzo, ik ga uit van het ergste :P ) geen groente.
Haha 17 uur, dan zijn wij allebei nog niet thuis van werk meestal. :+ J is altijd ongeveer kwart over zes thuis met Melle, ik varieer maar als ik tot half vijf les geef ben ik vaak tegen zes uur ook pas thuis ivm opruimen en spits enzo.

Melle eet ook als een dweil, gaat echt wel weer over denk ik. Ik geef m nu wel een multivitamine.
Kwak
pi_167567223
Wat rot dat er in sommige families zo weinig rekening gehouden wordt met kinderen. Het scheelt dat wij er natuurlijk 3 hebben dus dat zijn meteen ook veel kinderen zeg maar :D

Wij gaan 1e kerstdag naar mijn moeder en dineren daar. Denk dat we rond 17.00 uur aan tafel gaan zodat we ook rond 19.00 uur weer naar huis kunnen. 2e kerstdag naar mijn schoonouders, daar brunchen we in het restaurant van het vakantiepark waar ze zitten. Dat is meteen lekker kindvriendelijk en ze kunnen dan ook lekker spelen. Dat ging de voorgaande jaren al goed maar nu zijn ze weer ouder en kunnen ze ook zonder toezicht spelen. s Avonds zijn we dan gewoon thuis. Dinsdag moet ik ook gewoon weer werken.

Kerstavond zijn we lekker thuis. Kinderen op tijd naar bed en samen met toastjes op de bank O+
pi_167567400
Oh overigens vind ik kerst verder helemaal niet hels of een verplichting. Ik vind het ook wel mooi de tradities die we nu hebben, incl logeren enzo. En de nazit is ook altijd erg gezellig als de ooms een beetje kalm aan doen :') . M hoeft ook echt niet de hele tijd aan tafel (ik vind drie kwartier en een pannetje vol groente wel vrij utopisch Nikki) :P

Ik ben zelf wel toe aan thuis zijn alleen :@ maar dat ligt aan mij...

Als er bij de schoonfam meer kleinkinderen komen met de jaren verandert dat vast nog wel. En ik vind ook dat samen aan tafel en extra lekker eten niet betekent dat je kerst als vreten op aarde behandelt. Dat is zo'n dooddoener - het een sluit het ander toch niet uit?
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')