dat komt omdat er teveel sukkels met alleen dagrijverlichting aanrijden als het donker begint te worden als ze eigenlijk dimlicht zouden moeten gaan voeren.quote:Op maandag 19 december 2016 10:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Hinderlijk veel licht voor je tegenligger als het donker is.
Ik dacht altijd dat het niet eens mag.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:40 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Gaat je dagrijverlichting niet uit als je je normale verlichting voert, dan? Da's wel heel erg cheapo. En f*cking annoying.
Dudequote:Op dinsdag 20 december 2016 09:40 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Gaat je dagrijverlichting niet uit als je je normale verlichting voert, dan? Da's wel heel erg cheapo. En f*cking annoying.
Dan zijn er toch een aantal Franse, Tsjechische en Spaanse hokken waar dat dimmen niet helemaal goed geregeld is, want de running lights branden daar feller dan de dimlichten. Bij mijn voiture zie je echt een duidelijk verschil als het dimlicht aangaat. En dat voor Italiaanse electronica. Ik bedoel, het kan niet moeilijk zijn om dat beter voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke friggin premium mobiel heeft dat.. drl dimt (wettelijk verplicht d8 ik) als dimlicht inschakelt, gaat nooit uit, behalve als je dat zo instelt.
Ik snap sowieso niet dat fabrikanten dat systeem niet aanpassen; het moet niet ze heel ingewikkeld zijn om drl buiten de lichtsensor om te laten branden, en dan de lichtsensor het drl te laten overrulen als het nodig is om dimlicht te voeren. Is eigenlijk net zo idioot als dat je bij sommige auto's drl kunt inschaken en dat dan de achterlichten niet branden.. da's een serieus achterlijk ietsquote:Op dinsdag 20 december 2016 10:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat komt omdat er teveel sukkels met alleen dagrijverlichting aanrijden als het donker begint te worden als ze eigenlijk dimlicht zouden moeten gaan voeren.
Volgens mij hóórt het (wettelijk) te dimmen. Sowieso omdat de meeste van die LED drl lampies net laspitten zijn in het donker, en ik dacht ook dat er iets was met de zichtbaarheid van knipperlicht in van die felle units.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:38 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan zijn er toch een aantal Franse, Tsjechische en Spaanse hokken waar dat dimmen niet helemaal goed geregeld is, want de running lights branden daar feller dan de dimlichten. Bij mijn voiture zie je echt een duidelijk verschil als het dimlicht aangaat. En dat voor Italiaanse electronica. Ik bedoel, het kan niet moeilijk zijn om dat beter voor elkaar te krijgen.
Das bij de auto van m'n ouders ook zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is eigenlijk net zo idioot als dat je bij sommige auto's drl kunt inschaken en dat dan de achterlichten niet branden.. da's een serieus achterlijk iets
En wat dacht je van deze wetgeving:quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das bij de auto van m'n ouders ook zo.
Oh ik zal de quote even bijknippen, bij de auto van m'n ouders (BMW 2serie) branden de achterlichten niet als de dagrijverlichting aan is. Oftewel, je kunt de indruk hebben dat je verlichting aan is (is ook zo, zij het DRL) maar dat je achter dus geen licht hebt. Zeker irritant als je de verlichting op automatisch hebt staan, want die zet de dimlichten pas aan als het al te donker is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:46 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
En wat dacht je van deze wetgeving:
"6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14]."
Als dit klopt, dan is 80% van de nieuwe auto's niet conform de wetgeving.
Mijn running lights dimmen naar stadslichtniveau, maar die van Renault echt niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef Fer het volgende:
Ik meen dat bij Renault ieder geval de dagrijlichten niet uitgaan, maar dimmen. Het worden dan in feite stadslichten. Volkomen legaal, alleen sommige met gevoelige oogjes irriteren zich aan alle lichten die niet gelig zijn.
Plus vroeger zat het dashboard verlichting ook aan de dimlichten vast, dan merkte je snel genoeg dat het te donker werd om je snelheidsmeter te lezen. Dat is ook niet altijd meer zo.
Die gaan uit als je dimlicht inschakelt?quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:56 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Mijn running lights dimmen naar stadslichtniveau, maar die van Renault echt niet.
Als het een recente BMW is zou je volgens mij de gevoeligheid van de lichtsensor in moeten kunnen stellen via iDrive.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik zal de quote even bijknippen, bij de auto van m'n ouders (BMW 2serie) branden de achterlichten niet als de dagrijverlichting aan is. Oftewel, je kunt de indruk hebben dat je verlichting aan is (is ook zo, zij het DRL) maar dat je achter dus geen licht hebt. Zeker irritant als je de verlichting op automatisch hebt staan, want die zet de dimlichten pas aan als het al te donker is.
Dus nu zetten we maar gewoon handmatig de verlichting aan
Nee, die blijven branden en ongeveer 30x zo fel als normale stadslichten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Die gaan uit als je dimlicht inschakelt?
Wat een onzin. Je beweert dus dat Renault auto's verkoopt die niet aan de Europese wetgeving voldoen? Hoe komen ze dan aan hun typegoedkeuring?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:50 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, die blijven branden en ongeveer 30x zo fel als normale stadslichten.
Weet je zeker dat je niet de mistlichten bedoelt?quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:50 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nee, die blijven branden en ongeveer 30x zo fel als normale stadslichten.
Die vraag heb ik ook eens gesteld aan de Europese Commissie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 13:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je beweert dus dat Renault auto's verkoopt die niet aan de Europese wetgeving voldoen? Hoe komen ze dan aan hun typegoedkeuring?
Ik heb ook een autostand op de verlichting, en daar staat ie altijd op. Hij gaat al met schemer aan, en bij daglicht alleen die led's rondom het koplamphuis. Ik vind dat het prima funtioneert, anders dan de autostand voor de ruitenwissers. Die gaan nog wel eens helemaal op hol omdat er dan ws. net een grote druppel op de sensor plonst ofzo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 11:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik zal de quote even bijknippen, bij de auto van m'n ouders (BMW 2serie) branden de achterlichten niet als de dagrijverlichting aan is. Oftewel, je kunt de indruk hebben dat je verlichting aan is (is ook zo, zij het DRL) maar dat je achter dus geen licht hebt. Zeker irritant als je de verlichting op automatisch hebt staan, want die zet de dimlichten pas aan als het al te donker is.
Dus nu zetten we maar gewoon handmatig de verlichting aan
Hier geen klachten over de sensor van BMW. Hij gaat over het algemeen eerder aan dan wanneer ik het handmatig zou moeten doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 14:22 schreef Gunner het volgende:
Dan heeft BMW gewoon een slechte lichtsensor. Die van mij staat op standje 'laat inschakelen' en zelfs dan gaat ie nog aan als ik eind van de middag op m'n werk wegga, zo rond een uurtje of vier.
Raar. Bij mijn vroegere Seat Leon ging de dagrijverlichting wel uit als de lampen aan gingen maar dagrijverlichting was dan ook verwerkt in dezelfde xenon koplamp units. Idem voor nu in de Volvo zij het dan met LED.quote:Op dinsdag 20 december 2016 14:51 schreef gooddaddy het volgende:
Bij mijn Renault Clio (2013) ging de dagrijverlichting toch gewoon uit wanneer de dimlichten aan gingen. Bij mijn Seat Ibiza die ik nu heb is dat niet zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |