Ja eh, wanneer gaan we nou naar Parijs?quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gewoon een oude Range Rover met agressieve bullbar rijden zoals ik doe.
Rijdt een heel stuk rustiger omdat mensen gewoon niks durven te doen, snel voorlangs, afsnijden, etc.. het blijft me allemaal bespaard.
Ah, best vervelend dat soort mensen ja... Ik werd ook een keer afgesneden door iemand die wilde invoegen....quote:Op dinsdag 10 januari 2017 13:25 schreef BigSmurf het volgende:
Lief meisje in je Suzuki Swift. Als je links van blokmarkering rijdt met 90 waar 100, dan betekent je knipperlicht naar rechts aanzetten niet dat je voorrang hebt en hem zomaar naar rechts kan flikkeren. De auto voor me zag je pas in je dode hoek toen je al half van rijstrook wisselde, waarna je verschrikt terugging, en vervolgens dacht je dat ik wel zou remmen voor je en probeerde je het doodleuk nog een keer. Jammerdebammer, dat deed ik niet, en toen moest je weer met een ruk aan je stuur terug.
Ik ga er maar even vanuit dat je Parkinson hebt en niet een klapjosti met het verkeersinzicht van een dooie bent. En dat je er dus niks aan kunt doen dat je vervolgens achter mij als een malle ging lopen seinen met je grootlicht.
Wanneer de i8 klaar is met zijn winterslaap.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:27 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ja eh, wanneer gaan we nou naar Parijs?
Dealquote:Op donderdag 12 januari 2017 15:41 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Wanneer de i8 klaar is met zijn winterslaap.
Lekker, meteen ruimte maken. Krijg je dit soort geintjes van: https://forum.flitsservic(...)5-1350.html#p4295608quote:Op donderdag 12 januari 2017 10:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die vinger geven kan mij echt niets schelen. Ik wil zelf graag nog een paar jaar langer blijven leven.
Als ik dus voor me iemand een bijna-ongeluk zie maken dan zorg ik er zelf voor dat ik daar uit de buurt blijf en dat ik er alles aan doe om zeker te weten dat ik zelf niet bij dat ongeluk betrokken raak.
Heeft niks met vinger geven te maken, heeft niks met opvoeden van andere verkeersdeelnemers te maken, de ENIGE reden dat ik ruimte zou maken is voor mijn eigen veiligheid en de integriteit van mijn eigen auto.
Maar blijkbaar heb jij onbewust een doodswens ofzo
Ik snap niet dat mensen hun eigen veiligheid ondergeschikt stellen aan het "ik heb gelijk" gevoel.
Categorie: "De ander stopt/remt/corrigeert toch wel". Ik had het er toevallig vanmiddag over, de afgelopen dagen eens opzitten letten. Gemiddelde huis-werk-huis rit kan ik 6x mijn auto buiten mijn schuld om TL rijden. Daarbij zijn het de meest uiteen lopende dingen, geen snelheid maken bij invoegen, maar wel bij het eerste blokje ertussen willen, voorrang nemen (korte bocht voor lange bocht, nee joh. Afslaand verkeer op een voorrangsweg voorrang op verkeer dat diezelfde weg over wil steken? Sinds wanneer dan?), niet kijken bij het wisselen van rijstrook, etc.quote:Op donderdag 12 januari 2017 21:56 schreef Ridocar het volgende:
Een algemeen dingetje dat mij ongelooflijk irriteert is de bereidwilligheid van sommige automobilisten om hun gelijk te halen. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze er een aanrijding voor over hebben. Gewoon doorrijden als er verkeer van links komt. Nee, ik geef standaard ook geen invoeghulp (niet omdat ik persé voorrang wil hebben, maar omdat onnodig naar links gaan gevaarlijke situaties kan scheppen), maar als ik zie dat het gevaarlijk wordt dan zal ik toch wel ruimte maken (remmen of naar links sturen).
Ik had het een uurtje of wat terug. Op de A17 begon er eentje expres op het midden te rijden omdat 'ie vond dat ik maar net als hem 50 moet gaan rijden. Toen heb ik maar doorgezet en ben ik gewoon uiterst links gaan inhalen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, er valt wat wit spul uit de lucht. Nee, het blijft niet liggen op dit tijdstip. Eng is dat niet. Oh, jij vindt van wel en vindt dat je daarom 70 moet rijden op de snelweg. Wellicht helpt het als je voor het instappen even een rondje langs je ruiten doet en de sneeuw eraf veegt. Kan je ook zien wat naast je of in je spiegels gebeurt.
Gewoon de hele auto redelijk sneeuwvrij maken, net zo makkelijk. En de ruiten helemaal sneeuwvrij, uiteraard. Op de rest van de auto kun je een laag sneeuw van 5-10 cm zonder veel moeite een stuk dunner krijgen. Dan heb je ook minder sneeuw die bij jezelf of auto's achter je op de voorruit kan waaien.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:52 schreef Gunner het volgende:
... en dan heb je met sneeuw van die oelewappers die hun achterruit niet schoonmaken. En dan ook nog eens een modelletje zonder achterruitenwisser....
Dak en motorkap sneeuwvrij maken, is mijn inziens ook gewoon pure noodzaak. Anders waait alles er af. Leuk als je er achter zit.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:01 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon de hele auto redelijk sneeuwvrij maken, net zo makkelijk. En de ruiten helemaal sneeuwvrij, uiteraard. Op de rest van de auto kun je een laag sneeuw van 5-10 cm zonder veel moeite een stuk dunner krijgen. Dan heb je ook minder sneeuw die bij jezelf of auto's achter je op de voorruit kan waaien.
A9 was redelijk zwart, soms witte stukjes en her en der wat slushiepuppy op het wegdek. Ik heb gewoon 130 gereden en werd nog ingehaald. Rondom oprit, bij het Kooimeer en binnen en buiten bebouwde kom paar wat harder doorgeremd of even slinger extra gegeven bij het uitsturen van een bocht, hij deed niets.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 02:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had het een uurtje of wat terug. Op de A17 begon er eentje expres op het midden te rijden omdat 'ie vond dat ik maar net als hem 50 moet gaan rijden. Toen heb ik maar doorgezet en ben ik gewoon uiterst links gaan inhalen.
Fuck off, als je het zo gevaarlijk vindt dan blijf je maar thuis, maar dan ga je geen schoolmeestertje spelen (en zo juíst onnodig gevaarlijk gedrag vertonen).
Uiteindelijk kon ik zonder noemenswaardige problemen 65-70 rijden...
Ik was vanorgen ook daar in de buurt (op de A5) en ik kon daar ook goed doorrijden. Ik had alleen gisterenavond/vannacht een probleem. Rond 22:45 begon het te sneeuwen, de weg veranderde in 2 minuten van zwart naar compleet wit, met bijbehorende gladheid. De belijning was niet meer te zien, en sommigen gingen spontaan 50 rijden, op de rechte stukken waar je gewoon zonder problemen 60-70 kon. Alleen in de bochten was het een beetje spannend.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 08:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
A9 was redelijk zwart, soms witte stukjes en her en der wat slushiepuppy op het wegdek. Ik heb gewoon 130 gereden en werd nog ingehaald. Rondom oprit, bij het Kooimeer en binnen en buiten bebouwde kom paar wat harder doorgeremd of even slinger extra gegeven bij het uitsturen van een bocht, hij deed niets.
Zolang je twee zijspiegels hebt, mag je je achterruit zelfs dichtlassen als je wil...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 07:52 schreef Gunner het volgende:
... en dan heb je met sneeuw van die oelewappers die hun achterruit niet schoonmaken. En dan ook nog eens een modelletje zonder achterruitenwisser....
Weten ze wel, maar ook dat gaat vaak automatisch tegenwoordig. Helaas zien die sensoren alleen geen slecht zicht maar reageren ze puur op het aantal lumen wat ze binnen krijgen, dus mist is geen reden om verlichting in te schakelen. Mensen zijn tegenwoordig net zo dom als de auto waarin ze rijden.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zolang je twee zijspiegels hebt, mag je je achterruit zelfs dichtlassen als je wil...
Ik heb meer moeite met de gigantische hoeveelheid mensen die niet meer weten hoe ze hun verlichting moeten gebruiken. Er rijden tegenwoordig zoveel mensen zonder licht op momenten dat je toch echt verlichting nodig hebt. Afgelopen week ook een keer: zwaar mistig overal en ja, het was overdag, maar het leek wel alsof het een goed voornemen was van veel mensen om in 2017 geen verlichting meer te gebruiken...
Als motorrijder heb je de luxe dat je die auto de vinger kan gevenquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:58 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat Rijkswaterstaat allemaal uitspookt, maar de A50 tussen Arnhem en Nijmegen was een ramp. Tot aan Renkum lag de weg er vrij redelijk bij, op de brug over de Rijn begon er een mooi laagje sneeuw te vormen door de vers vallende sneeuw, maar bij Valburg lag gewoon een ijskap waar de Noordpool nog wat van kan leren.
Zal wel te maken hebben met het feit dat de schuivers allemaal in de enorme file stonden, want dat hele traject stond stil. Het leek bij vertrek allemaal nog reuze mee te vallen, maar volgende keer werk ik gewoon thuis
Overigens vind ik het echt bijzonder knap hoe mensen het onder die omstandigheden blijkbaar nog steeds een prima idee vinden om te gaan kleven. Ze zien mij al rustig rijden en al het ijs ontwijken, op sommige momenten zelfs met de voetjes aan de grond, en nog zitten ze op nog geen 3 meter achter me. Wat gaat er dan in je om?
Handig hoor, van die zogenaamd slimme systemen. Net als die Tesla die een witte aanhanger niet kon onderscheiden van de heldere lucht...quote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weten ze wel, maar ook dat gaat vaak automatisch tegenwoordig. Helaas zien die sensoren alleen geen slecht zicht maar reageren ze puur op het aantal lumen wat ze binnen krijgen, dus mist is geen reden om verlichting in te schakelen. Mensen zijn tegenwoordig net zo dom als de auto waarin ze rijden.
Ik was tegen 0:00 uur thuis. Toen was er echt nog niets aan de hand. Die centimeter sneeuw ging zonder problemen van de auto af en aan het glijden kreeg ik hem niet. Afrit nam ik met de teller iets onder de 50 ipv gebruikelijke 70, t is toch een redelijk scherpe bocht.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik was vanorgen ook daar in de buurt (op de A5) en ik kon daar ook goed doorrijden. Ik had alleen gisterenavond/vannacht een probleem. Rond 22:45 begon het te sneeuwen, de weg veranderde in 2 minuten van zwart naar compleet wit, met bijbehorende gladheid. De belijning was niet meer te zien, en sommigen gingen spontaan 50 rijden, op de rechte stukken waar je gewoon zonder problemen 60-70 kon. Alleen in de bochten was het een beetje spannend.
En zelfs dan heb je figuren die hun achtermistlamp aanzetten, of hun grootlicht, en eentje zag ik zelfs zonder licht (niet eens dagrijlichten) rijden.
Op dat moment had ik toch liever beide handen even aan het stuurquote:Op vrijdag 13 januari 2017 11:58 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet wat Rijkswaterstaat allemaal uitspookt, maar de A50 tussen Arnhem en Nijmegen was een ramp. Tot aan Renkum lag de weg er vrij redelijk bij, op de brug over de Rijn begon er een mooi laagje sneeuw te vormen door de vers vallende sneeuw, maar bij Valburg lag gewoon een ijskap waar de Noordpool nog wat van kan leren.
Zal wel te maken hebben met het feit dat de schuivers allemaal in de enorme file stonden, want dat hele traject stond stil. Het leek bij vertrek allemaal nog reuze mee te vallen, maar volgende keer werk ik gewoon thuis
Overigens vind ik het echt bijzonder knap hoe mensen het onder die omstandigheden blijkbaar nog steeds een prima idee vinden om te gaan kleven. Ze zien mij al rustig rijden en al het ijs ontwijken, op sommige momenten zelfs met de voetjes aan de grond, en nog zitten ze op nog geen 3 meter achter me. Wat gaat er dan in je om?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |