abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 00:32:15 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167361912
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 05:26:14 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167363080
Geen idee, zo lang heb ik mijn rijbewijs nog niet ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167363194
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem...
  vrijdag 16 december 2016 @ 07:39:39 #54
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_167363318
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_167363322
Die 'stoelen' van de SLT slijten ook flink, blauwige grotendeels weggesleten
pi_167363325
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
Dan gaan ze alleen maar naar cursus :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 08:32:39 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167363574
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167364786
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf?
gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:40:31 #59
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167365421
Goedemorgen allen!

Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.

Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...

De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek :).

Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!

En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167365768
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
pi_167365820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn? :+
pi_167366025
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn? :+
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan :') ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
pi_167366096
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]

van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan :') ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
SGM niet leuk vinden o|O
pi_167366172
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:24:03 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167366186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen..
pi_167366219
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
Bier.
pi_167366265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
ja dat is de reizigersruimte :') SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoor :)
pi_167366266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64) o|O
pi_167366382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:28 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64) o|O
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie) :P
Lekker overzichtelijke cabine, mooi zicht, niet te veel knopjes. Heerlijk lui rijden :D :+
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:42:36 #70
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167366490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Er zit een verschil tussen "als" en "wanneer"... ;)

Die trappen gaan er zeker een keer komen. De brug is er al helemaal op voorbereid. Alleen het moment waarop ze komen is dus nog niet bekend. Heeft, zoals ReisT aangeeft, te maken met belangen van o.a. eigenaar van winkelcentrum Hoog Catharijne (die ook fors investeren in het stationsgebied, waardoor ze zich ook wel zorgen mogen maken over hun belangen natuurlijk).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167366651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:40 schreef Goverman het volgende:
Goedemorgen allen!

Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.

Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...

De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek :).

Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!

En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel?
pi_167366668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Als de veiligheid op de huidige stijgpunten in het geding komt gaan ze komen, kwestie van tijd dus
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:00:12 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_167369134
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
Achso, dat is wel kneuzig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_167370348
De Deense spoorwegen gaan de IC4 treinen van Ansaldo Breda uitfaseren in 2024

Bron : http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 15:03:19 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167370452
quote:
DSB says it will not be possible to obtain suitable replacement diesel trains for use in the period until 2024 and the IC4s will therefore remain in service under a “minimal deployment plan.”
quote:
Despite the increased focus on reliability, DSB warns that there could still be “many faults that result in delays,”
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doen :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')