Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem...quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Dan gaan ze alleen maar naar cursusquote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomenquote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf?
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?
SGM niet leuk vindenquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen..quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen?
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
ja dat is de reizigersruimte SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoorquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen?
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64)
Er zit een verschil tussen "als" en "wanneer"...quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:40 schreef Goverman het volgende:
Goedemorgen allen!
Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.
Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...
De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek .
Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!
En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Als de veiligheid op de huidige stijgpunten in het geding komt gaan ze komen, kwestie van tijd dusquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Achso, dat is wel kneuzig.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
quote:DSB says it will not be possible to obtain suitable replacement diesel trains for use in the period until 2024 and the IC4s will therefore remain in service under a “minimal deployment plan.”
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doenquote:Despite the increased focus on reliability, DSB warns that there could still be “many faults that result in delays,”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |