abonnement Unibet Coolblue
pi_167340988


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 12:19:50 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167341135
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:09 schreef b2py het volgende:
Nachtrust??
Zo vaak hoef je machines niet te verplaatsen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 14:27:36 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167343901
Het tracébesluit Zwolle-Herfte is gepubliceerd. Zie hier de officiële bekendmaking. Het was even spannend of het allemaal ging lukken op tijd, ondermeer omdat de laatste aanmelding voor de Staatscourant dit jaar al op 9 december was... Dat verkort de mogelijkheden aanzienlijk. Maar gelukkig is het tracébesluit dus ondertekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167344639
quote:
Toiletbrandje zo te zien. Eikels (nee, zo'n toilet vliegt niet vanzelf in de fik :P).
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 december 2016 @ 15:53:42 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167345465
quote:
Nothing's changed..... really.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 15:58:14 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167345526
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nothing's changed..... really.
Met het verschil dat het destijds lastiger was iedereen continu te informeren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167345651
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nothing's changed..... really.
I know 😈
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 16:06:44 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167345695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met het verschil dat het destijds lastiger was iedereen continu te informeren.
Tegenwoordig zijn de passagiers eerder op de hoogte van iets dan het personeel :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 16:13:11 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167345874
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn de passagiers eerder op de hoogte van iets dan het personeel :')
Klopt, al een aantal keren meegemaakt. Dan kijkt de conducteur je daar aan als je vraagt of deze trein nog wel rijdt :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167347477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 00:06 schreef MCH het volgende:

[..]

De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! :P Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. :') De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
pi_167347506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:14 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! :P Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. :') De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Excuses voor de plagiaat.
pi_167347980
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 18:24:39 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167348678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:43 schreef thommie90 het volgende:
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
Lokale touringcar onderneming?
Eerste hit op 'touringcar Twente'. Zijn vast wel meer te vinden.
http://www.terbeekreizen.nl/kerstmarkt-munster/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167348863
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf :)
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 18:38:22 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167348869
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.

Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 18:42:25 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167348928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:37 schreef thommie90 het volgende:
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf :)
Oh, je hebt ook iets van een Schöneswochenende tickets van DB, maar dat is met RegionalExpress en Regiobalbahn en geen IC's.

Is duurder. Ik zie hier ¤17,50, sprinter naar Enschede en de Regionalbahn van DB vanaf Enschede naar Münster.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 15 december 2016 @ 18:57:38 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167349305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:43 schreef thommie90 het volgende:
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
Pak de IC naar Enschede (ivm ruime overstaptijd), haal daar uit de DB kaartautomaat een 'VGM 9 Uhr TagesTicket 5 Personen'. Kost je ¤36,20 en dan mag je naast je vriendin ook nog drie anderen meenemen. Voor Hengelo-Enschede v.v. moet je dan even een los retourtje halen of gewoon op saldo reizen.

Mocht er een extreem lange rij bij de automaat staan (wat ik wel verwacht) dan kun je ook bij de automaat in de trein terecht. Een andere optie is (als je morgen toevallig al in Enschede komt) een kaartje van tevoren te halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167350965
16:30 intercity van Utrecht C naar den Haag C was een enkele ICM4 :') niet iedereen had een zitplaats :D _O-
  donderdag 15 december 2016 @ 20:22:17 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167351859
Weet niet of het al gepost was, maar weer bijna raak in winsum: NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:44:27 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167352838
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar weer bijna raak in winsum: NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort
Ik las het net ja. Dom van de vrachtwagenchauffeur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:46:36 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167352952
Groeten vanuit NS Flirt 2211 :W

Stoelen zitten beter als SLeT, 220V en 2USB poorten per bank, Mondriaan interieur. Best prima tot dusverre :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 20:57:09 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167353429
Ja lekker bezig idd weer... :')

Erg mooi ding vind ik wel..
Ziet er ook robuust uit, tenminste die uitstraling heeft ie.. wat minder fancy ofzo.. :Y
Hij is alleen veul te wit... :X
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:59:25 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167353520
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.

Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:59:59 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167353550
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 21:01:28 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167353620
Geen park? :+
pi_167353629
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.

Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen :P
pi_167353707
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.

Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Wi-Fi is zo goed als het netwerk waar het op aangesloten is :D NS Wi-Fi gaat volgens mij nog steeds via T-Mobile :')
pi_167354051
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 21:14:05 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167354227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167354359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:21:38 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167354553
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167354864
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.
  Redactie Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:29:58 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167354923
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167355019
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
klinkt als die windhoos voorleeshulpkudt :')!!!
pi_167355362
Een van de eerste foto's van de Alstom Coradia's die in Frankrijk Intercités gaan rijden



Via
  donderdag 15 december 2016 @ 21:52:39 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167355731
Mooie dingen ^O^
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:25:34 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167356956
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167357445
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
pi_167357548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:54:02 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167358204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Oh ik dacht dat het meer een kort rijles was :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:10:49 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:12:06 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:37 schreef Maegrim het volgende:
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 00:15:25 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167361466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:16:01 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361479
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P
Dan nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:00 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361714
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:41 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167361733
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:25:51 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361772
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:26:59 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende:
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 00:32:15 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167361912
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 05:26:14 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167363080
Geen idee, zo lang heb ik mijn rijbewijs nog niet ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167363194
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem...
  vrijdag 16 december 2016 @ 07:39:39 #54
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_167363318
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_167363322
Die 'stoelen' van de SLT slijten ook flink, blauwige grotendeels weggesleten
pi_167363325
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
Dan gaan ze alleen maar naar cursus :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 08:32:39 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167363574
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167364786
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf?
gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:40:31 #59
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167365421
Goedemorgen allen!

Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.

Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...

De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek :).

Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!

En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167365768
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
pi_167365820
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn? :+
pi_167366025
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:05 schreef MTL het volgende:

[..]

Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn? :+
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan :') ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
pi_167366096
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:14 schreef Salatrel het volgende:

[..]

van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan :') ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
SGM niet leuk vinden o|O
pi_167366172
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:24:03 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167366186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen..
pi_167366219
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
Bier.
pi_167366265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
ja dat is de reizigersruimte :') SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoor :)
pi_167366266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen? :+
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in :'().
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64) o|O
pi_167366382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:28 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64) o|O
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie) :P
Lekker overzichtelijke cabine, mooi zicht, niet te veel knopjes. Heerlijk lui rijden :D :+
  vrijdag 16 december 2016 @ 11:42:36 #70
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167366490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Er zit een verschil tussen "als" en "wanneer"... ;)

Die trappen gaan er zeker een keer komen. De brug is er al helemaal op voorbereid. Alleen het moment waarop ze komen is dus nog niet bekend. Heeft, zoals ReisT aangeeft, te maken met belangen van o.a. eigenaar van winkelcentrum Hoog Catharijne (die ook fors investeren in het stationsgebied, waardoor ze zich ook wel zorgen mogen maken over hun belangen natuurlijk).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167366651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:40 schreef Goverman het volgende:
Goedemorgen allen!

Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.

Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...

De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek :).

Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!

En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel?
pi_167366668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Als de veiligheid op de huidige stijgpunten in het geding komt gaan ze komen, kwestie van tijd dus
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:00:12 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_167369134
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

gelukkig niet :D alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen :')
Achso, dat is wel kneuzig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_167370348
De Deense spoorwegen gaan de IC4 treinen van Ansaldo Breda uitfaseren in 2024

Bron : http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 15:03:19 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167370452
quote:
DSB says it will not be possible to obtain suitable replacement diesel trains for use in the period until 2024 and the IC4s will therefore remain in service under a “minimal deployment plan.”
quote:
Despite the increased focus on reliability, DSB warns that there could still be “many faults that result in delays,”
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doen :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:26:47 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167370945
quote:
DSB estimates that with a “focussed effort” it can increase the number of trains in service daily from 30-32 sets to around 40 trains. This will be achieved by expanding workshop capacity by 30% with an increased number of maintenance staff on hand. The total number of trains available for passenger operation will be increased to 77.

En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië :') ) en ook nog eens 23 IC2's...
pi_167371145
In België worden er namens Infrabel kaartjes uitgedeeld hoe je in leven blijft

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_167371290
Pff wat een teringzooi is heerlen geworden.


Bij het achterste perron stopte eerder de ic aan de linkerkant en de veolia trein aan de rechterkant van het perron.

Met de invoering van de nieuwe dienstregeling stoppen de ic en de stoptrein heerlen-sittard links en de arriva trein rechts.

Terwijl de paaltjes wel goed staan, ns paaltjes links, arriva paaltjes rechts.

[ Bericht 1% gewijzigd door HeelVeelvragen op 16-12-2016 15:47:44 ]
pi_167371377
jezus hee
pi_167371400
Eurostar staan in leiden frontseintjes richting den haag
pi_167371420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef HeelVeelvragen het volgende:
veolia Arriva
Fixed.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_167371447
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Fixed.
Het is nog even wennen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:48:33 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167371458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:45 schreef Salatrel het volgende:
Eurostar staan in leiden frontseintjes richting den haag
Gaat vandaag het land weer uit :Y
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 16:26:01 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167372288
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Pff wat een teringzooi is heerlen geworden.

Bij het achterste perron stopte eerder de ic aan de linkerkant en de veolia trein aan de rechterkant van het perron.

Met de invoering van de nieuwe dienstregeling stoppen de ic en de stoptrein heerlen-sittard links en de arriva trein rechts.

Terwijl de paaltjes wel goed staan, ns paaltjes links, arriva paaltjes rechts.
Godverde stervende hoeren pleuris aidslijeritis man. Moet je een kwart seconde uit je doppen kijken en 5 meter naar de andere kant lopen. DAAR heeft natuurlijk niemand om gevraagd :{w :r Corrupte tiefesbende rabobank alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:56:11 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167372953
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:






Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 16-12-2016 17:01:32 ]
pi_167373361
Nieuwe dienstregeling goedgekeurd!! Traject Hilversum-Utrecht is zeker dubbel zo comfortabel geworden!!
pi_167373605
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Mooie trein! Vijf reeten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2016 @ 17:46:13 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167374333
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië :') ) en ook nog eens 23 IC2's...
Dus er gaan 40 dagelijks rijden en 37 zijn er dan in onderhoud. En de rest? Die staat wortel te schieten :')

Goeie koop geweest dat spul
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 december 2016 @ 17:49:06 #89
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167374433
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Op de een of andere manier vind ik dit op Britse treinen lijken. Die zijn soms ook mooi van lelijkheid.

Die gele bedoel ik dan.
pi_167374927
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Renders zijn van het aanbod van Alstom aan NS. Over het definitieve design wordt nog gekeuveld.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 18:11:23 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167374976
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:12 schreef Jappie111 het volgende:
Nieuwe dienstregeling goedgekeurd!! Traject Hilversum-Utrecht is zeker dubbel zo comfortabel geworden!!
Hoezo dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 18:18:01 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167375098
IC materieel ipv SLT
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:18:15 #93
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167375105
DDZ in plaats van SLT tussen Utrecht en Almere.
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:18:36 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167375112
Breda - Tilburg - Den Bosch is ook integraal DDZ tegenwoordig O+
pi_167375172
Ik heb een rondleiding gehad bij Alstom vandaag. Zijn kantoorgenoten. Vet gaaf.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 18:26:12 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167375271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:18 schreef ReisT het volgende:
DDZ in plaats van SLT tussen Utrecht en Almere.
Primaas ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167375394
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Primaas ^O^
Ja is echt een vooruitgang, net als die gedwongen stap om Overvecht over te slaan en direct naar Sportpark te rijden :7
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2016 @ 18:40:06 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167375525
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:18 schreef James1988 het volgende:
Breda - Tilburg - Den Bosch is ook integraal DDZ tegenwoordig O+
Tot september. Dan wordt het vervangen door de FLIRT.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 19:03:13 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167376098
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tot september. Dan wordt het vervangen door de FLIRT.
Beter dan SLT. Tegen september zal die chemische 'nieuw geur' ook wel verdwenen zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:05:11 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167376164
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Beter dan SLT. Tegen september zal die chemische 'nieuw geur' ook wel verdwenen zijn :P
-O-
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 19:07:37 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167376221
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

-O-
Jij vind slt beter? Of je houdt van dat chemische luchtje?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:09:11 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167376266
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij vind slt beter? Of je houdt van dat chemische luchtje?
Dat laatste :P

Ik heb nog niet in een NS FLIRT gezeten en kan dus niet oordelen.

In other news: Alstom heeft de video verwijderd. Misschien moesten die impressies van de ICNG nog niet verschijnen. :D
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 19:10:22 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167376307
Ik doorgaans ook wel, maar dit was een erg chemische lucht, niet fijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:12:04 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167376362
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Alstom heeft de video verwijderd.
Gelukkig hebben we de foto's nog!

Die eerste Flirt (van Arriva) waar ik zondag in stapte rook heerlijk!
pi_167381138
Hier een paar foto's van de Moreelsebrug


Zicht van de brug op het station, best wel impressive



Richting de Rabobank, die uiteindelijk toch zijn naam niet heeft (mogen) verbonden/(Verbonden) aan de brug. Die kant niet af geweest overigens, zag er nog erg bouwputtig uit



Richting het centrum.

2 dingen, foto's fotograferen vanuit Vaartsche Rijn zit er niet in, teveel portalen. Foto maken van een trein op het station zelf is wel goed mogelijk. Er mogen fietsers op de brug, dat was duidelijk maar mag er ook gefietst worden op de brug? Was niet altijd even veilig met die slingerende fietsers,

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-12-2016 23:10:48 ]
  vrijdag 16 december 2016 @ 21:27:40 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167381188
Leuk *O*
pi_167383646
heb je de foto's ook nog in hoge resolutie? :)
pi_167383902
Niet hoger dan dit :P
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:35:35 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167384240
Is er eigenlijk een sporenplan van de HSL te vinden waar ook de spoornummers op staan? Op sporenplan.nl staat alleen een schematische tekening zonder nummers.
pi_167384570
Ze staan gedetailleerd bij Rotterdam
  vrijdag 16 december 2016 @ 22:47:48 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167384678
Zo te zien alleen de noordsectie? -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 december 2016 @ 22:50:10 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167384759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
Zo te zien alleen de noordsectie? -O-
Zuidsectie staat een klein stukje bij Breda en Roosendaal en bij het stukje dat direct onder Rotterdam zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 23:09:46 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167385453
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:28 schreef b2py het volgende:
Niet hoger dan dit :P
Resize ff joh strontstamper 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 23:10:36 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167385486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:26 schreef b2py het volgende:
Hier een paar foto's van de Moreelsebrug
[ afbeelding ]
Mooi man, precies die dikke balk OVERAL voor ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167385512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Resize ff joh strontstamper 8)7
Ja chef
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:11:34 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167385521
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, precies die dikke balk OVERAL voor ^O^
Is er toch nog een voordeel aan 3e rail :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 23:25:22 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167386141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is er toch nog een voordeel aan 3e rail :P
Nou ja dit is gewoon jammer. Ik snap ook wel dat het belang van de treinspotter de allerlaagste prioriteit van allemaal heeft hoor. Maar het is wel jammer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 23:30:42 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167386292
Ik vraag me af welke oen heeft besloten om Utrecht - Leiden met een ICM te rijden :')

Dat past niet :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_167386353
Je kunt niet vanaf de perrons op die brug komen toch? (zou me een hoop tijd schelen van/naar de fietsenstalling bij de Catharijnesingel)
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:33:52 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167386391
Er zijn geen trappen naar de perrons, inderdaad.
pi_167386404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af welke oen heeft besloten om Utrecht - Leiden met een ICM te rijden :')

Dat past niet :(
Utrecht - Den Haag om 16:14u ook met 1 ICM4 vanmiddag.. was ook weer staan in de gangpaden..
dag
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:39:21 #122
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_167386582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me af welke oen heeft besloten om Utrecht - Leiden met een ICM te rijden :')

Dat past niet :(
Een DD-AR zal niet passen bedoel je. :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 23:44:08 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167386736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:39 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Een DD-AR zal niet passen bedoel je. :P
Tuurlijk wel :7

Schijnt door de spoorverzakking te komen op het veen. dat ze hiermee de problemen alleen maar uitstellen... tja. Blijft politiek
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 17 december 2016 @ 00:09:20 #124
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_167387376
Net als vorig jaar, toen een goede vriend een DD-AR spotte in de 8800. En jawel, een uur later was lag de 8800 er uit voor een aantal uurtjes :'). Heerlijk die bijsturingen :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 00:42:58 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167387803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Utrecht - Den Haag om 16:14u ook met 1 ICM4 vanmiddag.. was ook weer staan in de gangpaden..
Enschede-Schiphol, vertrek 17:16. Single ICM3 :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 december 2016 @ 03:51:59 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167388513

In de nacht van vrijdag 16 op zaterdag 17 december werden er grensoverschrijdende testritten uitgevoerd met een Eurostar, om te controleren of de transitie bij Hazeldonk naar behoren functioneert. Hiervoor werd er gependeld tussen de stations Noorderkempen (in België) en de aansluiting bij Breda.

e320-treinstel 4013/4014, dat enkele maanden eerder al in Nederland was voor testritten, was ook deze avond de gelukkige. Het stel is hier afgebeeld kort na aankomst uit Antwerpen, enkele minuten na het maken van de foto vertrok het in de richting van Breda.


Terwijl het treinpersoneel de opdracht voor de nacht aan het doorspreken is, ben ik een paar meter opgeschoven om een foto te maken van de zijkant van de trein. De TL-verlichting onder de kap van spoor 2 zorgt ervoor dat het blauw in de Eurostar-huisstijl goed zichtbaar wordt.


Enkele minuten voor vertrek werd de trein verplaatst tot aan het einde van het perron. Het achterste deel van de 400 meter lange trein stond nog buiten het perron, dat overdag enkel Desiro's van 80 meter lang ontvangt. Op dit deel van het perron is er geen overkapping meer, alle licht ter plaatse wordt geleverd door de voor België zo kenmerkende natriumlampen, wat de trein een heel andere uitstraling geeft.

En een videootje van het vertrek:


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 17-12-2016 04:00:53 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 07:36:36 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167388714
Leuk hoor james!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 december 2016 @ 08:12:28 #128
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167388790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:26 schreef b2py het volgende:
2 dingen, foto's fotograferen vanuit Vaartsche Rijn zit er niet in, teveel portalen. Foto maken van een trein op het station zelf is wel goed mogelijk. Er mogen fietsers op de brug, dat was duidelijk maar mag er ook gefietst worden op de brug? Was niet altijd even veilig met die slingerende fietsers,
De brug is niet voor niets in twee helften verdeeld met verschillende kleuren brugdek. Maar blijkbaar is niet duidelijk aangegeven welke helft het fietspad is.
pi_167388841
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 08:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

De brug is niet voor niets in twee helften verdeeld met verschillende kleuren brugdek. Maar blijkbaar is niet duidelijk aangegeven welke helft het fietspad is.
Die conclusie had ik ook al getrokken maar het staat nergens aangegeven welke kleur voor wie bedoeld is. Verder zal niet iedereen het zien, niet iedereen is zo intelligent als wij :)
pi_167388846
Tof James! Afgelopen week scheurde hij een paar keer langs te Utrecht, machtig ding
pi_167388955
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 08:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Die conclusie had ik ook al getrokken maar het staat nergens aangegeven welke kleur voor wie bedoeld is. Verder zal niet iedereen het zien, niet iedereen is zo intelligent als wij :)
Daarom zijn we ooit begonnen met het rood schilderen en fietspaden. Beetje dom dat dat hier niet gedaan is.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 09:52:00 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167389279
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 09:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daarom zijn we ooit begonnen met het rood schilderen en fietspaden. Beetje dom dat dat hier niet gedaan is.
Misschien komt dat nog :Y Die brug is dan wel "geopend" maar we hebben in dit land geleerd dat dat geenszins betekent dat hij ook "af" is :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167389307
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien komt dat nog :Y Die brug is dan wel "geopend" maar we hebben in dit land geleerd dat dat geenszins betekent dat hij ook "af" is :)
Volgens b2py is af gewoon echt af hoor!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 09:59:56 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167389349
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens b2py is af gewoon echt af hoor!
Nou volgens mij niet want de fietsstroken zijn nog niet rood geschilderd :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167389392
Gelukkig maar. Ik dacht al dat ik nog gekker werd.
Bier.
pi_167389756
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens b2py is af gewoon echt af hoor!
Nee, komt nog markering:
https://mobile.twitter.com/CU2030/status/809754327590047744
pi_167389798
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 09:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Volgens b2py is af gewoon echt af hoor!
Hé Prins Pils, even dimmen jij :P
pi_167389818
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Wat me trouwens net opvalt, die Franse stellen die ik eerder deze week postte hebben dubbele deuren, deze heeft 'maar' enkele deuren.. En het meest jammerlijke is eigenlijk dat die koppeling niet onder een kapje zit

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 17-12-2016 10:53:13 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 11:06:43 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167390066
quote:
Zie je nou :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167390190
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Utrecht - Den Haag om 16:14u ook met 1 ICM4 vanmiddag.. was ook weer staan in de gangpaden..
Lelystad - Dordrecht gisterenmiddag met vIRM-4, pas in Dordt werd er voor de terugreis een stukbijgezet ....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_167390261
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:15 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Lelystad - Dordrecht gisterenmiddag met vIRM-4, pas in Dordt werd er voor de terugreis een stukbijgezet ....
ach bekijk het van de zonnige kant :) vandaag rijd ie helemaal niet tussen dordt en rotterdam :)
pi_167390287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ach bekijk het van de zonnige kant :) vandaag rijd ie helemaal niet tussen dordt en rotterdam :)
Inderdaad :-)

Maar ik zag zojuistt wel een trein de brug over snellen richting Zwijndrecht en ik dacht: huh, ze reden toch niet vandaag?

Pas later bedacht ik me dat Zwijndrecht idd altijd het busstation is in deze gevallen.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_167390360
wel goed gepland allemaal. 1 of ander evenementje in dordt dit weekend. voetbal in de kuip waar ook geen trein naartoe kan :')
pi_167390386
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Filmpje foetsie, had iets niet uitgelekt mogen worden?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 11:33:32 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167390413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:29 schreef Salatrel het volgende:
wel goed gepland allemaal. 1 of ander evenementje in dordt dit weekend. voetbal in de kuip waar ook geen trein naartoe kan :')
He foei, die KNVB toch. Wat denken ze wel :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 11:36:33 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167390449
De waterkoker voor het Dickens festijn is aangekomen.

quote:
Aankomst Deventer tussen 10.00 en 10.30
Mwoa. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167390511
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat me trouwens net opvalt, die Franse stellen die ik eerder deze week postte hebben dubbele deuren, deze heeft 'maar' enkele deuren.. En het meest jammerlijke is eigenlijk dat die koppeling niet onder een kapje zit
Nederlandse stellen zijn drukdicht vanwege de tunnels op de HSL en geintjes als de Drontermeertunnel.
Dat kan alleen met enkele deuren, zie bijvoorbeeld ook de nieuwe KISS van de Westbahn in Oostenrijk. Daar klaagden mensen ook over hun oren, dus in de nieuwe versie zit een enkele deur om het geheel drukdicht te kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 17-12-2016 11:56:26 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 11:51:12 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167390683
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:40 schreef MTL het volgende:
de Westfalenbahn in Oostenrijk
Bedoelde u "Westbahn"? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167390784
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bedoelde u "Westbahn"? :+
Eh oeps, nog niet helemaal wakker O-)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 december 2016 @ 11:58:59 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167390818
Snel even naar het station gelopen. Waarom anders ga je op zo'n plek wonen niewaar :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')