ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het tracébesluit Zwolle-Herfte is gepubliceerd. Zie hier de officiële bekendmaking. Het was even spannend of het allemaal ging lukken op tijd, ondermeer omdat de laatste aanmelding voor de Staatscourant dit jaar al op 9 december was... Dat verkort de mogelijkheden aanzienlijk. Maar gelukkig is het tracébesluit dus ondertekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.
Op donderdag 15 december 2016 18:37 schreef thommie90 het volgende: ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf
Oh, je hebt ook iets van een Schöneswochenende tickets van DB, maar dat is met RegionalExpress en Regiobalbahn en geen IC's.
Is duurder. Ik zie hier ¤17,50, sprinter naar Enschede en de Regionalbahn van DB vanaf Enschede naar Münster.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
Pak de IC naar Enschede (ivm ruime overstaptijd), haal daar uit de DB kaartautomaat een 'VGM 9 Uhr TagesTicket 5 Personen'. Kost je ¤36,20 en dan mag je naast je vriendin ook nog drie anderen meenemen. Voor Hengelo-Enschede v.v. moet je dan even een los retourtje halen of gewoon op saldo reizen.
Mocht er een extreem lange rij bij de automaat staan (wat ik wel verwacht) dan kun je ook bij de automaat in de trein terecht. Een andere optie is (als je morgen toevallig al in Enschede komt) een kaartje van tevoren te halen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende: Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar?
Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende: Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld.
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem...
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben.
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf?
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.
Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...
De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek .
Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!
En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen..
Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende: Oh, gaan we treinen bashen? Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
ja dat is de reizigersruimte SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoor
Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende: Oh, gaan we treinen bashen? Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie) Lekker overzichtelijke cabine, mooi zicht, niet te veel knopjes. Heerlijk lui rijden
Die trappen gaan er zeker een keer komen. De brug is er al helemaal op voorbereid. Alleen het moment waarop ze komen is dus nog niet bekend. Heeft, zoals ReisT aangeeft, te maken met belangen van o.a. eigenaar van winkelcentrum Hoog Catharijne (die ook fors investeren in het stationsgebied, waardoor ze zich ook wel zorgen mogen maken over hun belangen natuurlijk).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.
Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...
De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek .
Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!
En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel?
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
Achso, dat is wel kneuzig.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
DSB says it will not be possible to obtain suitable replacement diesel trains for use in the period until 2024 and the IC4s will therefore remain in service under a “minimal deployment plan.”
quote:
Despite the increased focus on reliability, DSB warns that there could still be “many faults that result in delays,”
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doen
DSB estimates that with a “focussed effort” it can increase the number of trains in service daily from 30-32 sets to around 40 trains. This will be achieved by expanding workshop capacity by 30% with an increased number of maintenance staff on hand. The total number of trains available for passenger operation will be increased to 77.
En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië ) en ook nog eens 23 IC2's...
Bij het achterste perron stopte eerder de ic aan de linkerkant en de veolia trein aan de rechterkant van het perron.
Met de invoering van de nieuwe dienstregeling stoppen de ic en de stoptrein heerlen-sittard links en de arriva trein rechts.
Terwijl de paaltjes wel goed staan, ns paaltjes links, arriva paaltjes rechts.
Godverde stervende hoeren pleuris aidslijeritis man. Moet je een kwart seconde uit je doppen kijken en 5 meter naar de andere kant lopen. DAAR heeft natuurlijk niemand om gevraagd Corrupte tiefesbende rabobank alles.
Op vrijdag 16 december 2016 17:12 schreef Jappie111 het volgende: Nieuwe dienstregeling goedgekeurd!! Traject Hilversum-Utrecht is zeker dubbel zo comfortabel geworden!!
Zicht van de brug op het station, best wel impressive
Richting de Rabobank, die uiteindelijk toch zijn naam niet heeft (mogen) verbonden/(Verbonden) aan de brug. Die kant niet af geweest overigens, zag er nog erg bouwputtig uit
Richting het centrum.
2 dingen, foto's fotograferen vanuit Vaartsche Rijn zit er niet in, teveel portalen. Foto maken van een trein op het station zelf is wel goed mogelijk. Er mogen fietsers op de brug, dat was duidelijk maar mag er ook gefietst worden op de brug? Was niet altijd even veilig met die slingerende fietsers,
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 16-12-2016 23:10:48 ]
Is er eigenlijk een sporenplan van de HSL te vinden waar ook de spoornummers op staan? Op sporenplan.nl staat alleen een schematische tekening zonder nummers.
Nou ja dit is gewoon jammer. Ik snap ook wel dat het belang van de treinspotter de allerlaagste prioriteit van allemaal heeft hoor. Maar het is wel jammer
Net als vorig jaar, toen een goede vriend een DD-AR spotte in de 8800. En jawel, een uur later was lag de 8800 er uit voor een aantal uurtjes . Heerlijk die bijsturingen
In de nacht van vrijdag 16 op zaterdag 17 december werden er grensoverschrijdende testritten uitgevoerd met een Eurostar, om te controleren of de transitie bij Hazeldonk naar behoren functioneert. Hiervoor werd er gependeld tussen de stations Noorderkempen (in België) en de aansluiting bij Breda.
e320-treinstel 4013/4014, dat enkele maanden eerder al in Nederland was voor testritten, was ook deze avond de gelukkige. Het stel is hier afgebeeld kort na aankomst uit Antwerpen, enkele minuten na het maken van de foto vertrok het in de richting van Breda.
Terwijl het treinpersoneel de opdracht voor de nacht aan het doorspreken is, ben ik een paar meter opgeschoven om een foto te maken van de zijkant van de trein. De TL-verlichting onder de kap van spoor 2 zorgt ervoor dat het blauw in de Eurostar-huisstijl goed zichtbaar wordt.
Enkele minuten voor vertrek werd de trein verplaatst tot aan het einde van het perron. Het achterste deel van de 400 meter lange trein stond nog buiten het perron, dat overdag enkel Desiro's van 80 meter lang ontvangt. Op dit deel van het perron is er geen overkapping meer, alle licht ter plaatse wordt geleverd door de voor België zo kenmerkende natriumlampen, wat de trein een heel andere uitstraling geeft.
Op vrijdag 16 december 2016 21:26 schreef b2py het volgende: 2 dingen, foto's fotograferen vanuit Vaartsche Rijn zit er niet in, teveel portalen. Foto maken van een trein op het station zelf is wel goed mogelijk. Er mogen fietsers op de brug, dat was duidelijk maar mag er ook gefietst worden op de brug? Was niet altijd even veilig met die slingerende fietsers,
De brug is niet voor niets in twee helften verdeeld met verschillende kleuren brugdek. Maar blijkbaar is niet duidelijk aangegeven welke helft het fietspad is.
De brug is niet voor niets in twee helften verdeeld met verschillende kleuren brugdek. Maar blijkbaar is niet duidelijk aangegeven welke helft het fietspad is.
Die conclusie had ik ook al getrokken maar het staat nergens aangegeven welke kleur voor wie bedoeld is. Verder zal niet iedereen het zien, niet iedereen is zo intelligent als wij
Die conclusie had ik ook al getrokken maar het staat nergens aangegeven welke kleur voor wie bedoeld is. Verder zal niet iedereen het zien, niet iedereen is zo intelligent als wij
Daarom zijn we ooit begonnen met het rood schilderen en fietspaden. Beetje dom dat dat hier niet gedaan is.
Wat me trouwens net opvalt, die Franse stellen die ik eerder deze week postte hebben dubbele deuren, deze heeft 'maar' enkele deuren.. En het meest jammerlijke is eigenlijk dat die koppeling niet onder een kapje zit
[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 17-12-2016 10:53:13 ]
Op zaterdag 17 december 2016 11:29 schreef Salatrel het volgende: wel goed gepland allemaal. 1 of ander evenementje in dordt dit weekend. voetbal in de kuip waar ook geen trein naartoe kan
Wat me trouwens net opvalt, die Franse stellen die ik eerder deze week postte hebben dubbele deuren, deze heeft 'maar' enkele deuren.. En het meest jammerlijke is eigenlijk dat die koppeling niet onder een kapje zit
Nederlandse stellen zijn drukdicht vanwege de tunnels op de HSL en geintjes als de Drontermeertunnel. Dat kan alleen met enkele deuren, zie bijvoorbeeld ook de nieuwe KISS van de Westbahn in Oostenrijk. Daar klaagden mensen ook over hun oren, dus in de nieuwe versie zit een enkele deur om het geheel drukdicht te kunnen maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 17-12-2016 11:56:26 ]