abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 december 2016 @ 11:02:51 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167339857
Doden Liegen Niet




Forensisch patholoog Frank van de Goot laat op begrijpelijke wijze zien hoe je forensisch onderzoek bedrijft.

Frank van de Goot is een van de meest gevraagde deskundigen bij rechtszaken. Nu, in een nieuw programma, neemt hij niet de rechter, maar de tv-kijker op boeiende wijze mee in de wereld van mysterieuze sterfgevallen.

In Doden Liegen Niet wordt, aan de hand van een aantal echte strafzaken uit het verleden, uitgezocht welke factoren (kunnen) hebben geleid tot de dood. De patholoog toont met huis-, tuin- en keukenspullen aan, hoe hij tot zijn opmerkelijke eindoordeel komt. Dit doet hij veelal buiten het traditionele laboratorium, met praktijkproeven op diverse locaties. Zo laat hij zien welke scenario’s kunnen leiden tot fataal letsel, maar ook weerlegt hij ongefundeerde conclusies betreffende de doodsoorzaak.

In het mes gelopen
Zo laat hij zien hoe een slachtoffer passief in een mes kan lopen, terwijl er in eerste instantie sprake lijkt van moord met voorbedachten rade. Ook schetst hij hoe rechercheurs aanvankelijk op het verkeerde been werden gezet door een slachtoffer met een heggenschaar in zijn rug.

Vergeet CSI. Dit is het echte werk.

Doden Liegen Niet: vanaf woensdag 7 december om 22:00u bij WNL op NPO 3

Aflevering 1 : woensdag 7 december

Tot op heden de beste aflevering i.v.m. de opgraving stoffelijk overschot om de doodsoorzaak te achterhalen. (kan schokkende beelden bevatten).

Aflevering 2 : woensdag 14 december

Aflevering 3 : woensdag 21 december (nog niet beschikbaar)

Waarvan kennen we Frank van de Goot?

Afgelopen jaar kwam hij nog in het nieuws toen hij aanbood om de dood van Dascha Graafsma te onderzoeken.

Zijn eigen website.

Hij zegt zelf dat hij een beetje gek is vanwege zijn Gothic uiterlijk inclusief lange leren jas :D

Het programma is zeer leerzaam.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  PR/Manusje van alles donderdag 15 december 2016 @ 11:12:12 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_167340025
Ik ga kijken. :Y)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 15 december 2016 @ 11:19:26 #3
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167340158
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik ga kijken. :Y)
Ben benieuwd naar je reactie.
Aflevering 2 vond ik wel een beetje Amerikaans overkomen. Wat een showmannetje is het eigenlijk die Frank.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167340298
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:19 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je reactie.
Aflevering 2 vond ik wel een beetje Amerikaans overkomen. Wat een showmannetje is het eigenlijk die Frank.
Vergelijkbaar met dr. G?
  donderdag 15 december 2016 @ 11:29:11 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167340333
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:27 schreef Antaris het volgende:
dr. G
Zegt met niets. Maar heb haar net opgezocht zij had ook een vergelijkbare docureeks?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167340651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:29 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Zegt met niets. Maar heb haar net opgezocht zij had ook een vergelijkbare docureeks?
Doden liegen niet heb ik nog niet gezien, maar Dr. G is een bekende lijkschouwer wat op Investigation Discovery wordt uitgezonden. Ik vond het heel interessant, maar er werd ook veel herhaald.
pi_167340653
Ik heb de eerste aflevering gezien, aflevering 2 moet ik nog kijken.

Maar ik beaam helemaal dat die patholoog maar een 'showmannetje' is. Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo goed de inhoudelijk toegevoegde waarde van dit programma in. Het lijkt meer op - inhoudsloze - sensatie en spanning te gaan.

Wat op zich ook prima is, maar ik had er meer van verwacht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 21 december 2016 @ 23:17:14 #9
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167514877
Uitzending van vanavond http://www.npo.nl/doden-liegen-niet/21-12-2016/POW_03407247 ik kijk het nu ook terug (vergeten vanavond). Gaat o.a. over levend begraven.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 21 december 2016 @ 23:35:19 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167515504
Een hond ontleden :X :r
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  woensdag 21 december 2016 @ 23:53:47 #11
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167516199
Geniale aflevering! Vooral het laatste onderwerp :D
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167723264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb de eerste aflevering gezien, aflevering 2 moet ik nog kijken.

Maar ik beaam helemaal dat die patholoog maar een 'showmannetje' is. Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo goed de inhoudelijk toegevoegde waarde van dit programma in. Het lijkt meer op - inhoudsloze - sensatie en spanning te gaan.

Wat op zich ook prima is, maar ik had er meer van verwacht.
Dit ja.

Ik heb zelf ook het idee dat het er onwijs amateuristisch aan toe gaat. De ene dag in een oude loods met een stagiair even checken in hoeverre er zand in de slokdarm van een varken kan stromen, de andere dag een hond opensnijden en weer een andere dag random elektrische apparaten in bad gooien om te kijken of iemand er dood aan kan gaan.

Verder wel leuk om naar te kijken, maar totaal niet wat ik ervan verwacht had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')