Hm duidelijk artikel! Ik zal morgen eens overleggen met de garage waar ikga kijken. Benieuwd wat ze zeggen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lees dat de N45B16, die volgens mij in deze 116i zit,wel eens issues heeft met de ketting.
Hier hebben ze het over vervangen bij 100000 km. http://mywikimotors.com/n45b16/
Las ergens anders dat er later een modificatie kwam.
Ik had een soortgelijke plek op mijn E46, maar daar had de rand van de bumper de lak beschadigd en was roest ontstaan. Bij mij hield schoon schuren, Corroless en lak er overheen wel een jaar of 3-4 voordat het opnieuw moest. Dit lijkt iets dieper/crispier, als je pech hebt moet je een klein stukje er in laten lassen, maar vermoed dat het wel meevalt.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 06:32 schreef xaban06 het volgende:
Deze E46 ga ik bezichtigen: http://link.marktplaats.nl/m1128124885
Zie laatste foto, oxidatie. Komt dit vaker voor en hoe ernstig is het?
Thx!
De verkoper zegt dat het vaker voorkomt bij E46 modellen, zelf ben ik het nooit tegengekomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 09:46 schreef Mr.Ping het volgende:
Deze roest op die plaats is niet normaal, het is geen Opel Corsa uit 1988.
Wat wel vaker voorkomt is roest aan de binnenkant van de motorkap, waar de kap rust op het rubber van de koplampen.
Geen idee wat dat ronde ding isquote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een soortgelijke plek op mijn E46, maar daar had de rand van de bumper de lak beschadigd en was roest ontstaan. Bij mij hield schoon schuren, Corroless en lak er overheen wel een jaar of 3-4 voordat het opnieuw moest. Dit lijkt iets dieper/crispier, als je pech hebt moet je een klein stukje er in laten lassen, maar vermoed dat het wel meevalt.
Wat is dat ronde ding tussen de ruitenwisservloeistoftank en blok?
[ afbeelding ]
Mijn roest:
[ afbeelding ]
Zit aan de andere kant bij een M54.quote:
Zie mijn post hierboven. Kan goed dat ie stofzuigergeluiden maakt als "luchtpomp"quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:32 schreef xaban06 het volgende:
Heb de auto gereden. Dat ronde is volgens mij de carter, ding maakte lawaai als een stofzuiger. Na de motor warm gereden te hebben was alles weer normaal kwa geluid.
Bij ontgrendelen van de deuren gingen alle 4 de ramen omlaag. Ook een minpuntje.
Verder schakelde de auto goed en goede wegligging. Maar zo een carter hoort niet als een stofzuiger geluid te maken...
Dat doen alleen auto's zonder raamstijlen toch?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Ik ken dit ook alleen maar uit mijn oude E36 325 CP.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Dat is normaal bij deuren zonder raamstijl, maar dan hij het openen van het portier en niet het ontgrendelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Allemaal volledig open, ook met de 2e sleutel. Meerdere E46 gereden, nooit eerder gezien.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Allemaal een paar mm ? En daarna automatisch dicht ?
Dat is normaal.
Niet doen dusquote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Allemaal volledig open, ook met de 2e sleutel. Meerdere E46 gereden, nooit eerder gezien.
Dat geluid hoort ook niet mijn broer heeft dezelfde blok in zijn E46 en heeft dit niet.
Twijfel twijfel
Maar er staan toch genoeg E46's te koop? En anders uit Duitsland? BPM vrij of heel laag. Keuring en kentekens etc. kost je iets van 200 euro totaal.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:16 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Alternatief is een Clio uit 2008... Die ga ik maandag proefrijden en dan de knoop doorhakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |