quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:26 schreef Hyperdude het volgende:
BMW 5-serie historie filmpjes sinds dec. 2016 op YT.
Filmpjes gemaakt door BMW zelf
E12
E28
E34
E39
E60
Is goed gelukt. Bij de F30 hebben ze ook dat zilveren interieur meegenomen. Gelukkig heb ik zelf een houten interieur waarbij je een dun zilveren lijn ziet.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'. Zelf de interieurlijsten verwijderd, maar het spuiten aan iemand over gelaten die er ervaring mee heeft. Een vriend van mijn vader heeft het klusje op zich genomen en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Ook het stuur heb ik laten spuiten, alleen dan in mat zwart. Had wellicht nog iets lichter van kleur gemogen, maar in ieder geval al veel beter dan het origineel.
Ik vond dat zilveren interieur altijd maar een beetje 'goedkoop' aandoen. Nu zit ik in een veel 'luxere' auto, zo voelt het.
Zie hier het verschil tussen voor en na.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Niet veel geld kwijt en heel erg blij mee.
Netjes hoor!quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'. Zelf de interieurlijsten verwijderd, maar het spuiten aan iemand over gelaten die er ervaring mee heeft. Een vriend van mijn vader heeft het klusje op zich genomen en ik moet zeggen dat het goed gelukt is. Ook het stuur heb ik laten spuiten, alleen dan in mat zwart. Had wellicht nog iets lichter van kleur gemogen, maar in ieder geval al veel beter dan het origineel.
Ik vond dat zilveren interieur altijd maar een beetje 'goedkoop' aandoen. Nu zit ik in een veel 'luxere' auto, zo voelt het.
Zie hier het verschil tussen voor en na.
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Niet veel geld kwijt en heel erg blij mee.
Nice, dat ziet er stukken beter uit moet ik zeggen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:03 schreef matigeuser het volgende:
Zo. Heb het interieur van mijn 330i laten spuiten in hoogglans zwart. Of, hoe BMW het noemt, 'Piano Black'
Uiteraardquote:Op vrijdag 17 februari 2017 12:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Best wat verschil tussen de foto's ja Vraag is... heb je dan ook de sierlijsten in de portieren meegenomen? Anders wordt het zo'n bij elkaar geraapt zooitje...
Haha shit, betrapt. De eerste foto is inderdaad een voorbeeldfoto van een vergelijkbare auto die ik heb opgezocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 11:20 schreef chiren het volgende:
[..]
Netjes hoor!
Heb je er ondertussen ook parkeersensoren voor in laten bouwen? Of stoelverwarming? Of een elektrisch zonnescherm?
Er zijn in ieder geval wat knopjes bijgekomen boven de asbak
En de pedalen zijn ook anders
En de eerste heeft geen leer
De eerste zal wel een voorbeeldfoto zijn?
En idd, knal er een zwart M-shortshift pookje op! De oude kun je er zo aftrekken en de nieuwe erop klikken/duwen/slaan. Kijk wel uit dat je jezelf niet in je bek slaat als je de oude eraf trekt
Blacklines heb ik er toevallig eergister ingemikt en het staat echt -zoveel- beter dan die grote rooie teletubbielampen:quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Haha shit, betrapt. De eerste foto is inderdaad een voorbeeldfoto van een vergelijkbare auto die ik heb opgezocht.
2e foto is mijn eigen foto. De parkeersensoren en elektrisch zonnescherm zitten er dus al in.
Op zich vind ik die zilveren pook wel mooi eigenlijk. Dat kleurdetail komt dan terug in de iDrive knop en op de ventilatorknopjes. Dus ik denk dat ik het zo laat. Anders wordt het allemaal wel erg zwart.
Het moet wel af en toe afgestoft worden dat hoogglans zwart, maar het kijkt erg mooi zo.
(Walnoten) houten interieurlijsten vind ik overigens ook mooi. Maar ben nooit geen fan geweest van de aluminium en titanium lijsten.
Ook net weer iets minder standaard zo.
Het enige wat ik wellicht nog een keer wil doen is de achterlichten vervangen door blacklines.
Hmmmm, das een nieuwe combinatie.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:35 schreef chiren het volgende:
Een M3 evo met een 540pk motor van een E39 M3. Heel mooie bak ook.
Ah, het sjonnificeren is begonnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 01:09 schreef chiren het volgende:
Blacklines heb ik er toevallig eergister ingemikt en het staat echt -zoveel- beter dan die grote rooie teletubbielampen:
En blinderen is ook wel een must bij een zwarte, toevallig vanavond laten doen:
Last but not least de hoogglans zwarte grille
De blacklines hebben ze trouwens te koop bij HL automotive in rdam. http://www.hlautomotive.com
Ze hebben daar ook replicas, die heb ik er ook inzitten. Zijn 100e goedkoper (175 vs 275) dan de originele. Heb ze beiden in de winkel in mn handen gehad en 0 verschil. Just a tip.
Nee ik heb het blok gezien, het is de 6 in lijn, helemaal onder handen genomen door een bmw tuner in Groningen? Blok is helemaal opgeboord, hoge compressie, andere zuigers ofc, nieuwe uitlaatlijn van voor naar achter, remap etc etcquote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Hmmmm, das een nieuwe combinatie.
Zal de V8 van een M5 wel zijn... Al is het redelijk pittig om daar nog even 140 pk extra uit te halen..
Het sjonnieficeren is al klaar Overigens, als je destijds een shadowline e90 besteld had, heb je exact wat ik nu heb, incl de getinte ramen, blackline achterlichten en zwarte raamlijsten. Alles wat ik ermee heb gedaan is gewoon oem bij de bmw dealer te bestellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ah, het sjonnificeren is begonnen.
Hmmm dat ziet er idd wel sjiek uit!quote:Op zaterdag 18 februari 2017 12:11 schreef matigeuser het volgende:
Mooi interieur Chiren!
De 325i heeft een heerlijke motor. Scheelt in de praktijk niet veel met de 330i.
Ik denk dat piano black juist bij jouw interieur geweldig zou staan. Hier wat foto's van een vergelijkbare kleur van iemand die het heeft laten wrappen. Ik denk zelf dat spuiten net wat mooier is en ook langer meegaat, maar kan ook weer smaak zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, das wel een dikke E30 ja. Hoe komt die aan 540pk?? Ziek.
Enige 6 in lijn die in uit M5 komt is uit de E34 of uit E28 (M88/3 of een S38B36/S38B38)quote:Op zaterdag 18 februari 2017 13:58 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee ik heb het blok gezien, het is de 6 in lijn, helemaal onder handen genomen door een bmw tuner in Groningen? Blok is helemaal opgeboord, hoge compressie, andere zuigers ofc, nieuwe uitlaatlijn van voor naar achter, remap etc etc
Boven de 300km/u begint hij te zweven dus veel harder is hij nog niet gegaan.
Originele blok is ook nog aanwezig, met 70k gelopen, kan er zo weer in
200 euro inclusief btw voor alle ruiten (behalve de voorruit), hoelang is hij daarmee bezig geweest?quote:Ik was voor 7 ramen tinten 200 euro kwijt (http://www.profcars.nl), maar hij zei dat de lijsten wrappen zo'n kloteklus is dat hij daar zo'n 230 euro voor vroeg. Plastidippen kan ook nog, dat zou ongeveer de helft kosten. Dat gaat ongeveer een jaar mee voor je het opnieuw moet laten doen.
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
200 euro voor blindering is vrij cheap toch?
M3 motor heeft misschien een turbo of supercharger, gebeurt ook weleens. Ook al is de originele motor er nog bij, de rest heeft wel meer dan 70k gelopen en zal dus nooit meer zoveel waard worden als OEM. Wel is het leuk natuurlijk.
Ik had in m'n Audi A4 B6 ook beige met zwarte lijsten. Erg mooi, maar durfde er amper in te stappen qua besmettelijkheid. Voor mij gewoon zwart of andere donkere kleur nu, voor de gemoedsrust 😄
[ afbeelding ]
200 euro inclusief btw is natuurlijk heel erg weinig, gaat ook nog de folie en andere kosten vanaf en dan sta je voor een paar euro per uur te werken.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).
Beige interieur is inderdaad heel chic, maar je moet er mee uitkijken. In een A4 B6 ziet het er echt goed uit, sowieso blijft dat een tijdloos mooie auto. Toch ben ik nu wel blij met zwart... ik zit regelmatig in de auto te eten en stap nog wel eens met licht vervuilde kleding in, volgens mij zou mijn interieur er inmiddels echt al uitzien als een smeerput als het beige was geweest. Bruin is daarin wat veiliger.
Het was 200 inclusief btw en folie. Ongeveer 2u mee bezig geweest (wel met een hulp om de deurpanelen los te halen zodat ook het onderste gedeelte van de ruit netjes getint werd). Hij werkt met Suntek folie en is ook Suntek gecertificeerd en wordt ook regelmatig ingehuurd door Suntek DE om daar soms exclusieve auto's (zoals een Enzo) te tinten. De auto die voor mij getint werd, was een Bentley. In de middag had hij de SBS6 filmploeg nog over de vloer om een auto te wrappen voor Hart in Actie.quote:Op zaterdag 18 februari 2017 16:34 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
200 euro inclusief btw voor alle ruiten (behalve de voorruit), hoelang is hij daarmee bezig geweest?
klikken gewoon vast toch normaliter? je kunt er een klein dingetje montagekit in het midden op doen voor wat extra hold, maar zou niet nodig moeten zijn.quote:Op zondag 19 februari 2017 13:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand van jullie ervaring met een nieuwe badge op de motorkap bevestigen? Ben sinds kort eigenaar van een 1-serie (waarover ik al eerder iets vroeg ). Nu is het logo op de snelweg er laatst af gevlogen Pure pech helaas. Ik wil nu dus even weten welke lijm oid ik het beste kan gebruiken om een nieuwe vast te zetten...
Ja dat heb ik dus ook.. Mijn werkjas is niet de schoonste en heeft wel wat zwarte plekken door laden/lossen etc. Ik durfde daar echt nooit mee in de Audi te stappen (en inderdaad echt een tijdloos mooie auto, zowel van binnen als buiten). Maar moet zeggen dat het nooit echt heel vies werd binnenin, als je een beetje oplette. Maar toch, bij m'n zwarte interieur in de BMW zie je helemaal niks Stuk beter!quote:Op zaterdag 18 februari 2017 17:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro lijkt me zeer cheap. Ik heb een aantal maanden geleden ruimschoots het dubbele betaald (wel station, dus twee extra ruiten).
Beige interieur is inderdaad heel chic, maar je moet er mee uitkijken. In een A4 B6 ziet het er echt goed uit, sowieso blijft dat een tijdloos mooie auto. Toch ben ik nu wel blij met zwart... ik zit regelmatig in de auto te eten en stap nog wel eens met licht vervuilde kleding in, volgens mij zou mijn interieur er inmiddels echt al uitzien als een smeerput als het beige was geweest. Bruin is daarin wat veiliger.
Ligt volkomen aan de staatquote:Op zondag 19 februari 2017 17:41 schreef Doublepain het volgende:
Heb een klein vraagje
3 serie uit '97, benzine, +250K teller..
Is het nog waard om te halen voor een klein jaartje?
Aha, goed luisteren zegt al veel dus.. Thanksquote:Op zondag 19 februari 2017 17:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja als die er goed uit ziet...
Goed luisteren naar de motor. Als die WARM is toeren naar 3000 brengen en goed luisteren naar een tikkend/kloppend geluid. ( drijfstang lagers )
Als dat er niet is prima
Verder even deur vergrendeling checken, (gm5 module ) luisteren naar een bonkend geluid als je over een onregelmatige weg rijdt ( draagarmen ), luisteren naar een bonkend geluid bij schakelen. ( hardy schijf )
Dat is wel het meest belangrijke
Ziet er wel goed uit, klein beetje lak problemen zei ie, het is dat APK tot december is, heb een auto tot november ongeveer nodigquote:
Ja, ik wist het niet Kon me voorstellen dat er nog wat lijm bij moest, maar schijnbaar alleen klikken dus.quote:Op zondag 19 februari 2017 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
klikken gewoon vast toch normaliter? je kunt er een klein dingetje montagekit in het midden op doen voor wat extra hold, maar zou niet nodig moeten zijn.
Zo 1 hadden m'n ouders ook, voor een caravan zijn ze best geinig 😄quote:
Ik laat mijn mooiweerauto trouwens lekker stilstaan in de winter. Een kwartiertje draaien zorgt, volgens mij, alleen maar voor een motorblok en uitlaat vol water/condens. Warm wegzetten met volle tank aan de druppellader en na de winter start ie ieder jaar weer in 1 keer.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Er staat o.a. ook een coole in nieuwstaat verkerende Puch 300GD, een oude Alfa GTV, een Porsche 911 uit de jaren 60 en een aantal oude Amerikanen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |