abonnement Unibet Coolblue
pi_167322964
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, is wel een leuk project. Die van gisteren was duidelijk beter met de borgtocht in prive. Dit is via de Holding. Wel is het pand waar ze inzit eigendom van de partner, dat is wel een goede zaak. Ik heb hem ook meegenomen.
Ha, eindelijk weer eens op tijd voor een leuk projectje. Maar was een foto finish!

En aan meerderen: nog bedankt voor de Lendahand actie tip! Heb hier ook min eerste " investering" gedaan. Gratis 😏. Eens kijken hoe dat loopt, maar een aangename kennismaking zo!
pi_167323484
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin is weer een schip. Pandrecht op de boot en een borgstelling van grotendeels materiële waarde....maar waaruit deze waarde bestaat Is mij niet duidelijk.
bootjes vind ik meestal wel leuk :9

straks eens bekijken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167324055
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin is weer een schip. Pandrecht op de boot en een borgstelling van grotendeels materiële waarde....maar waaruit deze waarde bestaat Is mij niet duidelijk.
De ondernemer heeft 20 jaar ervaring maar is met de aankoop van zijn laatste schip in 2016 toch aardig de mist in gegaan. Een pluspunt is natuurlijk de 1e hypotheek maar deze geeft maar een beperkte zekerheid aangezien de executiewaarde maar 250k is (ik vraag mij af of deze 250k zelfs niet aan de erg hoge kant is). Ook de gezamenlijke borsteling is aan de lage kant met 175k (en ook daarbij vraag ik mij af of die waarde heel veel voorstelt aangezien er over het boekjaar 2016 een flink verlies zal worden geleden). Ik denk dat ze alle zeilen bij moeten zetten om op korte termijn de Rabobank af te betalen. Ook de kleine eigen inbreng van maar 20k gaat mij niet over de streep trekken ben ik bang. En dit alle voor een rente van 7% met een looptijd van 7 jaar….. Ik denk niet dat ik deze keer de boot in ga, of jullie moeten mij kunnen overtuigen dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
pi_167324888
Wat vinden jullie van het Tuk Tuk bedrijf op Npex? 7% 5 jaar
pi_167326404
Pffff, en weer een GvE-project in de problemen, cat 2=B ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen hier niet kritisch genoeg zijn op de voorgedragen projecten. Mijn motto is al tijd: bij twijfel niet inhalen. Veel van de hiervoor genoemde projecten zijn voor mij het overwegen niet eens waard

[ Bericht 1% gewijzigd door ZeKraut op 14-12-2016 18:43:14 ]
pi_167326532
Vergelijk eens de MAYA op weforsea met het VOLKER Schip op CC.
Beide binnenvaart.
De Maya biedt volgens mij meer zekerheid.
pi_167326743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:37 schreef ZeKraut het volgende:
Pffff, en weer een GvE-project in de problemen, cat 2=B ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen hier niet kritisch genoeg zijn op de voorgedragen projecten. Mijn motto is al tijd: bij twijfel niet inhalen. Veel van de hiervoor genoemde projecten zijn voor mij het overwegen niet eens waard
Ik zit er helaas ook in. MAAR, ik vind dit 'probleemproject' heel anders dan de rest. Hier is de ondernemer zelf al gaan zoeken naar nieuw kapitaal. De oorzaak is door te snel willen ondernemen. Een valkuil waar vele ondernemers last van hebben: ten ondergaan aan je eigen succes. En ik moet GvE nageven dat ze in deze naar mijn idee goed hebben gehandeld. Afschrijven was geen optie en aandelen is heel lastig. Daarom lijkt het mij een goede optie om voorlopig rente te voldoen en later pas weer aflossingen. Dit bedrijf heeft nu simpelweg speelruimte nodig om nieuw geld te verdienen. Ik schrijf deze dan ook nog even niet af.

Als laatste een compliment voor de ondernemer zelf. Deze durft tenminste rechtstreeks naar de investeerder zijn fout toe te geven. Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen. Ondanks dat het dus heel vervelend is, vind ik dit misschien wel de prettigste manier om slecht nieuws te ontvangen.
pi_167327518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:51 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik zit er helaas ook in. MAAR, ik vind dit 'probleemproject' heel anders dan de rest. Hier is de ondernemer zelf al gaan zoeken naar nieuw kapitaal. De oorzaak is door te snel willen ondernemen. Een valkuil waar vele ondernemers last van hebben: ten ondergaan aan je eigen succes. En ik moet GvE nageven dat ze in deze naar mijn idee goed hebben gehandeld. Afschrijven was geen optie en aandelen is heel lastig. Daarom lijkt het mij een goede optie om voorlopig rente te voldoen en later pas weer aflossingen. Dit bedrijf heeft nu simpelweg speelruimte nodig om nieuw geld te verdienen. Ik schrijf deze dan ook nog even niet af.

Als laatste een compliment voor de ondernemer zelf. Deze durft tenminste rechtstreeks naar de investeerder zijn fout toe te geven. Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen. Ondanks dat het dus heel vervelend is, vind ik dit misschien wel de prettigste manier om slecht nieuws te ontvangen.
Ik ken dit project en het achterliggende verhaal niet maar wat ik er nu van begrijp lijkt dit voorlopig de beste oplossing. De tijd zal het leren en je krijgt op deze manier tenminste nog wat geld binnen en veel slechter dan het bedrijf er nu voorstaat zal het vermoedelijk niet worden. Je zin "Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen" begrijp ik niet of bedoel je ipv investeerder geldnemer?
pi_167328989
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De ondernemer heeft 20 jaar ervaring maar is met de aankoop van zijn laatste schip in 2016 toch aardig de mist in gegaan. Een pluspunt is natuurlijk de 1e hypotheek maar deze geeft maar een beperkte zekerheid aangezien de executiewaarde maar 250k is (ik vraag mij af of deze 250k zelfs niet aan de erg hoge kant is). Ook de gezamenlijke borsteling is aan de lage kant met 175k (en ook daarbij vraag ik mij af of die waarde heel veel voorstelt aangezien er over het boekjaar 2016 een flink verlies zal worden geleden). Ik denk dat ze alle zeilen bij moeten zetten om op korte termijn de Rabobank af te betalen. Ook de kleine eigen inbreng van maar 20k gaat mij niet over de streep trekken ben ik bang. En dit alle voor een rente van 7% met een looptijd van 7 jaar….. Ik denk niet dat ik deze keer de boot in ga, of jullie moeten mij kunnen overtuigen dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
De taxatiewaarde is 405k en de schuld aan de Rabo afgelost ("De totale opbrengsten en uitkeringen zijn ruimschoots voldoende om de financiering bij de Rabobank af te lossen"). Er wordt benoemd dat er overwaarde op de woning is en dat ze een spaarsaldo als buffer achter houden. Ook zijn er diverse verzekeringen en klinkt het niet wollig. Ik pak hem mee.
pi_167329277
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:17 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

De taxatiewaarde is 405k en de schuld aan de Rabo afgelost ("De totale opbrengsten en uitkeringen zijn ruimschoots voldoende om de financiering bij de Rabobank af te lossen"). Er wordt benoemd dat er overwaarde op de woning is en dat ze een spaarsaldo als buffer achter houden. Ook zijn er diverse verzekeringen en klinkt het niet wollig. Ik pak hem mee.
Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
Pecunia non olet
pi_167329580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Op zich niet onmogelijk, maar wat ik dan van de kant van GvE minnetjes vind is dat ze op mijn aanvullende vragen nooit meer gereageerd hebben. Dus waarom de winst zo hard gedaald is, we zullen het nooit weten of het moet straks in het faillissementsverslag staan :)
Dan toch (maar te laat)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_167333308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
'Ik ga ook het schip in'. Risico is na twee jaar wel weg. Het risico zit hem denk ik vooral aan het begin met betrekking tot de goede afhandeling van de vorige boot. Als de boot getaxeerd Is op ruim 400k moet die echt nog wel wat opbrengen bij executieverkoop...en dat hoeft nog geen eens. Ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer het onderpand verzilverd moet worden de lener wat ruimte/tijd krijgt om die boot op een goede manier te verkopen.
pi_167334404
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 22:14 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

'Ik ga ook het schip in'. Risico is na twee jaar wel weg. Het risico zit hem denk ik vooral aan het begin met betrekking tot de goede afhandeling van de vorige boot. Als de boot getaxeerd Is op ruim 400k moet die echt nog wel wat opbrengen bij executieverkoop...en dat hoeft nog geen eens. Ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer het onderpand verzilverd moet worden de lener wat ruimte/tijd krijgt om die boot op een goede manier te verkopen.
Ik doe ook mee om dezelfde reden!
pi_167335525
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ken dit project en het achterliggende verhaal niet maar wat ik er nu van begrijp lijkt dit voorlopig de beste oplossing. De tijd zal het leren en je krijgt op deze manier tenminste nog wat geld binnen en veel slechter dan het bedrijf er nu voorstaat zal het vermoedelijk niet worden. Je zin "Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen" begrijp ik niet of bedoel je ipv investeerder geldnemer?
Ja dat bedoel ik ook (A)
pi_167338889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Mee tekenen is natuurlijk altijd beter maar ze leggen zelf volgens mij ook al 2000k in, dus ze lopen zelf ook wel risico.
Ik heb deze bewust links laten liggen. De eerste hypotheek lijkt een goede zekerheid maar de waarde kan in de praktijk danig tegenvallen. De hal staat op erfpachtgrond en er zijn weinig bedrijven die zo'n behuizing nodig hebben. Mocht dit windturbine bedrijf het niet redden ben ik bang dat dit onroerend goed een behoorlijk blok aan het been van de hypotheekhouder kan worden.
Voor de liefhebber staat hij nog voor 20% open.
pi_167338912
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb deze bewust links laten liggen. De eerste hypotheek lijkt een goede zekerheid maar de waarde kan in de praktijk danig tegenvallen. De hal staat op erfpachtgrond en er zijn weinig bedrijven die zo'n behuizing nodig hebben. Mocht dit windturbine bedrijf het niet redden ben ik bang dat dit onroerend goed een behoorlijk blok aan het been van de hypotheekhouder kan worden.
Ik heb hem uiteindelijk ook laten lopen om de door jou genoemde reden.
pi_167338961
Bericht van Ilexys (GVE project) gehad.
Bijzonder leuke gedetailleerde update.
Gaat prima daar.
Mensen met beide voeten op de grond.
Prima ondernemers.
pi_167339136
Over het Collin bootje en bootjes in het algemeen:
Ik vroeg me af waarom Rabobank niet financiert.
De bank is denk ik voorzichtig geworden, binnenvaart scheepvaarderij heeft ze in de crisis tijd een hoop geld gekost.
Binnenvaart schepen zijn kapitaalintensief, veelal familiebedrijven, fluctuerende afzetmarkt omstandigheden (net als tuinbouw).
De markt trekt weer wat aan, het aanbod is afgenomen door de crisis, dus komt er weer vraag naar binnenvaart schepen. Enige vraag is voor hoe lang.

Ik denk nog even over het Collin bootje na, ondanks behoorlijke zekerheden.
pi_167339362
Bij KoM kunnen we weer investeren in de uitbreiding van het wagenpark van passion without limits. Ik doe niet mee, heb geen vertrouwen in de onderneming.
  donderdag 15 december 2016 @ 10:45:46 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167339607
Oh ja, dat was die jongen met auto's op duits kenteken. Als het misgaat dan mag je het onderpand naar duits recht in Nederland (eerst 15k BPM aftikken???) zien te krijgen. Opnieuw staat er niet in de pitch dat het duitse auto's betreft. Ik wens de jongen veel geluk, maar ik doe wederom niet mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 15-12-2016 11:00:59 ]
Tot nooit .......
pi_167339683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
Dat lijkt me wel. Bovendien denk ik dat je een tweede keer wel beter uitkijkt hoe de motor werkt. Zou hij de eerdere keer ook een keuringsrapport van de motor gehad hebben?
pi_167339770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:45 schreef Speekselklier het volgende:
Oh ja, dat was die jongen met auto's op duits kenteken. Als het misgaat dan mag je het onderpand naar duits recht in Nederland zien te krijgen. Opnieuw staat er niet in de pitch dat het duitse auto's betreft. Ik wens de jongen veel geluk, maar ik doe wederom niet mee.
Ik laat deze ook, o.a. om bovenstaande reden, aan mij voorbij gaan.
pi_167339918
En daar is hij dan, voor de liefhebbers die nog niet hebben geïnvesteerd:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Volker Transport
Doel van de lening: Objectfinanciering
Leningbedrag: ¤ 350.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 84 maanden
pi_167339986
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:05 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij dan, voor de liefhebbers die nog niet hebben geïnvesteerd:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Volker Transport
Doel van de lening: Objectfinanciering
Leningbedrag: ¤ 350.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 84 maanden
Het pleit niet voor het inzicht van deze ondernemer dat hij bij Topparken een huisje heeft gekocht, Dat zijn echt boeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-12-2016 11:16:25 ]
pi_167341065
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:51 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem uiteindelijk ook laten lopen om de door jou genoemde reden.
Stap er wel in, het is wel erfpacht, maar die is dan al wel voor 25 jaar vooruit betaald.
Wordt loods voor grote dingen dus daar heb je weer meer mogelijkheden mee als je het moet verkopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')