abonnement Unibet Coolblue
pi_167317253

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_167317385
Weet iemand wat Peter Verhaar bedoelt met zijn kritiek op Duurzaaminvesteren?
pi_167317393
ik zat ook al te denken. Hij kan wel leuk een klacht gaan indienen, maar er staat met koeienletters boven dat je buiten het toezicht van de AFM belegt. blijft een uniek persoon :)
  woensdag 14 december 2016 @ 10:21:45 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167317515
Ik heb gehoord dat er inmiddels 12 man in dienst zijn bij de AFM om alle klachten van Verhaar te beantwoorden.
Tot nooit .......
pi_167317729
Topic titel klopt helaas niet helemaal. Er is nu een stichting. Was het maar een vereniging, dan konden crowdfunders lid worden en inspraak hebben.
pi_167318138
De kartonnen man op GvE is 7,5k teruggetrokken nav financiële onduidelijkheid. Dit topic heeft daar zeker aan bijgedragen ^O^
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167318522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:02 schreef komrad het volgende:
De kartonnen man op GvE is 7,5k teruggetrokken nav financiële onduidelijkheid. Dit topic heeft daar zeker aan bijgedragen ^O^
Inclusief mijn toezegging, maar de 7,5 k was ook weer in een wip volgestort. Voor iedereen die meedoet hoop ik van harte dat het project soepel gaat verlopen.
pi_167318591
Het project De Lijnzaadstraat 6 AB - Rotterdam bij Samen In Geld lijkt snel te gaan vollopen. Nog maar 13.250 in schijf 2.
pi_167318645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:24 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Inclusief mijn toezegging, maar de 7,5 k was ook weer in een wip volgestort. Voor iedereen die meedoet hoop ik van harte dat het project soepel gaat verlopen.
Op zich niet onmogelijk, maar wat ik dan van de kant van GvE minnetjes vind is dat ze op mijn aanvullende vragen nooit meer gereageerd hebben. Dus waarom de winst zo hard gedaald is, we zullen het nooit weten of het moet straks in het faillissementsverslag staan :)
Pecunia non olet
pi_167318652
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:02 schreef komrad het volgende:
De kartonnen man op GvE is 7,5k teruggetrokken nav financiële onduidelijkheid. Dit topic heeft daar zeker aan bijgedragen ^O^
Als GvE alle investeerders had geïnformeerd was het vast nog meer geweest.
pi_167319512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:27 schreef FINONAF het volgende:
Het project De Lijnzaadstraat 6 AB - Rotterdam bij Samen In Geld lijkt snel te gaan vollopen. Nog maar 13.250 in schijf 2.
Mooi, ik was vergeten te selecteren om achteraf te betalen. Was al bang een maand te moeten wachten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167320099
Bij yes-man.nl staat een project met onderpand.
Iemand een analyse gedaan ?
pi_167320153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Bernard4 het volgende:
Bij yes-man.nl staat een project met onderpand.
Iemand een analyse gedaan ?
Zelfde project waar je van de week mee kwam
pi_167320182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfde project waar je van de week mee kwam
Ook via crowdpartners maar dan met 1% minder rente

Edit: zijn 2 projecten. Op meerdere platforms. Ikbegrijphetnietmeer.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door rockenfeller op 14-12-2016 13:15:21 ]
pi_167320262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Bernard4 het volgende:
Bij yes-man.nl staat een project met onderpand.
Iemand een analyse gedaan ?
De analyse is al gedaan en die was niet positief.
Misschien is Leeshetgoed iets voor jou. :W
pi_167320284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:08 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ook via crowdpartners maar dan met 1% minder rente
dubbel
pi_167320397
3x nieuwe Lendahand projecten:
zambia 6mnd, zambia 12mnd, filipijnen 12mnd
pi_167321529
Zolang Lagerwey Group BV niet meetekent bij duurzaaminvesteren.nl laat ik deze aan mij voorbij gaan. Nu is de propositie alleen volledig afhankelijk van de vastgoed-BV. Vanuit het bedrijfsperspectief snap ik dat prima, maar als investeerder voel ik me daar niet prettig bij.
pi_167322194
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15799

Naam: PIER31
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 24.300 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,07
pi_167322211
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:25 schreef Incitatus3 het volgende:
Zolang Lagerwey Group BV niet meetekent bij duurzaaminvesteren.nl laat ik deze aan mij voorbij gaan. Nu is de propositie alleen volledig afhankelijk van de vastgoed-BV. Vanuit het bedrijfsperspectief snap ik dat prima, maar als investeerder voel ik me daar niet prettig bij.
Mee tekenen is natuurlijk altijd beter maar ze leggen zelf volgens mij ook al 2000k in, dus ze lopen zelf ook wel risico.
pi_167322213
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15799

Naam: PIER31
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 24.300 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,07
In de tijd dat ik dit kan typen, zit 'ie waarschijnlijk al vol. Ik was er net op tijd bij met een bescheiden bijdrage. Weer een prima projectje hoor. Het idee vind ik niet superdenderend, maar het is een klein leenbedrag en er is een borgtocht van ¤ 10.000 afgegeven.
pi_167322303
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef dbrmnn het volgende:
ik dit kan typen, zit 'ie waarschijnlijk al vol. Ik was er net op tijd bij met een bescheiden bijdrage. Weer een prima projectje hoor. Het idee vind ik niet superdenderend, maar het is een klein leenbedrag en er is een borgtocht van ¤ 10.000 afgegeven.
Ik heb hem ook nog op het nippertje mee kunnen pakken. Niets mis mee. Het feit dat het bedrijfspand eigendom is van de partner is denk ik een pré...al kan het wel voor problemen zorgen wanneer ze ruzie krijgen.
pi_167322332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

In de tijd dat ik dit kan typen, zit 'ie waarschijnlijk al vol. Ik was er net op tijd bij met een bescheiden bijdrage. Weer een prima projectje hoor. Het idee vind ik niet superdenderend, maar het is een klein leenbedrag en er is een borgtocht van ¤ 10.000 afgegeven.
Ja, is wel een leuk project. Die van gisteren was duidelijk beter met de borgtocht in prive. Dit is via de Holding. Wel is het pand waar ze inzit eigendom van de partner, dat is wel een goede zaak. Ik heb hem ook meegenomen.
pi_167322418
ik grrrrmggrvrvrvrddgrrrr weer te laat :(
pi_167322789
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin is weer een schip. Pandrecht op de boot en een borgstelling van grotendeels materiële waarde....maar waaruit deze waarde bestaat Is mij niet duidelijk.
pi_167322964
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, is wel een leuk project. Die van gisteren was duidelijk beter met de borgtocht in prive. Dit is via de Holding. Wel is het pand waar ze inzit eigendom van de partner, dat is wel een goede zaak. Ik heb hem ook meegenomen.
Ha, eindelijk weer eens op tijd voor een leuk projectje. Maar was een foto finish!

En aan meerderen: nog bedankt voor de Lendahand actie tip! Heb hier ook min eerste " investering" gedaan. Gratis 😏. Eens kijken hoe dat loopt, maar een aangename kennismaking zo!
pi_167323484
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin is weer een schip. Pandrecht op de boot en een borgstelling van grotendeels materiële waarde....maar waaruit deze waarde bestaat Is mij niet duidelijk.
bootjes vind ik meestal wel leuk :9

straks eens bekijken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167324055
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:41 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin is weer een schip. Pandrecht op de boot en een borgstelling van grotendeels materiële waarde....maar waaruit deze waarde bestaat Is mij niet duidelijk.
De ondernemer heeft 20 jaar ervaring maar is met de aankoop van zijn laatste schip in 2016 toch aardig de mist in gegaan. Een pluspunt is natuurlijk de 1e hypotheek maar deze geeft maar een beperkte zekerheid aangezien de executiewaarde maar 250k is (ik vraag mij af of deze 250k zelfs niet aan de erg hoge kant is). Ook de gezamenlijke borsteling is aan de lage kant met 175k (en ook daarbij vraag ik mij af of die waarde heel veel voorstelt aangezien er over het boekjaar 2016 een flink verlies zal worden geleden). Ik denk dat ze alle zeilen bij moeten zetten om op korte termijn de Rabobank af te betalen. Ook de kleine eigen inbreng van maar 20k gaat mij niet over de streep trekken ben ik bang. En dit alle voor een rente van 7% met een looptijd van 7 jaar….. Ik denk niet dat ik deze keer de boot in ga, of jullie moeten mij kunnen overtuigen dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
pi_167324888
Wat vinden jullie van het Tuk Tuk bedrijf op Npex? 7% 5 jaar
pi_167326404
Pffff, en weer een GvE-project in de problemen, cat 2=B ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen hier niet kritisch genoeg zijn op de voorgedragen projecten. Mijn motto is al tijd: bij twijfel niet inhalen. Veel van de hiervoor genoemde projecten zijn voor mij het overwegen niet eens waard

[ Bericht 1% gewijzigd door ZeKraut op 14-12-2016 18:43:14 ]
pi_167326532
Vergelijk eens de MAYA op weforsea met het VOLKER Schip op CC.
Beide binnenvaart.
De Maya biedt volgens mij meer zekerheid.
pi_167326743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:37 schreef ZeKraut het volgende:
Pffff, en weer een GvE-project in de problemen, cat 2=B ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kunnen hier niet kritisch genoeg zijn op de voorgedragen projecten. Mijn motto is al tijd: bij twijfel niet inhalen. Veel van de hiervoor genoemde projecten zijn voor mij het overwegen niet eens waard
Ik zit er helaas ook in. MAAR, ik vind dit 'probleemproject' heel anders dan de rest. Hier is de ondernemer zelf al gaan zoeken naar nieuw kapitaal. De oorzaak is door te snel willen ondernemen. Een valkuil waar vele ondernemers last van hebben: ten ondergaan aan je eigen succes. En ik moet GvE nageven dat ze in deze naar mijn idee goed hebben gehandeld. Afschrijven was geen optie en aandelen is heel lastig. Daarom lijkt het mij een goede optie om voorlopig rente te voldoen en later pas weer aflossingen. Dit bedrijf heeft nu simpelweg speelruimte nodig om nieuw geld te verdienen. Ik schrijf deze dan ook nog even niet af.

Als laatste een compliment voor de ondernemer zelf. Deze durft tenminste rechtstreeks naar de investeerder zijn fout toe te geven. Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen. Ondanks dat het dus heel vervelend is, vind ik dit misschien wel de prettigste manier om slecht nieuws te ontvangen.
pi_167327518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:51 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik zit er helaas ook in. MAAR, ik vind dit 'probleemproject' heel anders dan de rest. Hier is de ondernemer zelf al gaan zoeken naar nieuw kapitaal. De oorzaak is door te snel willen ondernemen. Een valkuil waar vele ondernemers last van hebben: ten ondergaan aan je eigen succes. En ik moet GvE nageven dat ze in deze naar mijn idee goed hebben gehandeld. Afschrijven was geen optie en aandelen is heel lastig. Daarom lijkt het mij een goede optie om voorlopig rente te voldoen en later pas weer aflossingen. Dit bedrijf heeft nu simpelweg speelruimte nodig om nieuw geld te verdienen. Ik schrijf deze dan ook nog even niet af.

Als laatste een compliment voor de ondernemer zelf. Deze durft tenminste rechtstreeks naar de investeerder zijn fout toe te geven. Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen. Ondanks dat het dus heel vervelend is, vind ik dit misschien wel de prettigste manier om slecht nieuws te ontvangen.
Ik ken dit project en het achterliggende verhaal niet maar wat ik er nu van begrijp lijkt dit voorlopig de beste oplossing. De tijd zal het leren en je krijgt op deze manier tenminste nog wat geld binnen en veel slechter dan het bedrijf er nu voorstaat zal het vermoedelijk niet worden. Je zin "Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen" begrijp ik niet of bedoel je ipv investeerder geldnemer?
pi_167328989
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De ondernemer heeft 20 jaar ervaring maar is met de aankoop van zijn laatste schip in 2016 toch aardig de mist in gegaan. Een pluspunt is natuurlijk de 1e hypotheek maar deze geeft maar een beperkte zekerheid aangezien de executiewaarde maar 250k is (ik vraag mij af of deze 250k zelfs niet aan de erg hoge kant is). Ook de gezamenlijke borsteling is aan de lage kant met 175k (en ook daarbij vraag ik mij af of die waarde heel veel voorstelt aangezien er over het boekjaar 2016 een flink verlies zal worden geleden). Ik denk dat ze alle zeilen bij moeten zetten om op korte termijn de Rabobank af te betalen. Ook de kleine eigen inbreng van maar 20k gaat mij niet over de streep trekken ben ik bang. En dit alle voor een rente van 7% met een looptijd van 7 jaar….. Ik denk niet dat ik deze keer de boot in ga, of jullie moeten mij kunnen overtuigen dat ik er helemaal naast zit natuurlijk.
De taxatiewaarde is 405k en de schuld aan de Rabo afgelost ("De totale opbrengsten en uitkeringen zijn ruimschoots voldoende om de financiering bij de Rabobank af te lossen"). Er wordt benoemd dat er overwaarde op de woning is en dat ze een spaarsaldo als buffer achter houden. Ook zijn er diverse verzekeringen en klinkt het niet wollig. Ik pak hem mee.
pi_167329277
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:17 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

De taxatiewaarde is 405k en de schuld aan de Rabo afgelost ("De totale opbrengsten en uitkeringen zijn ruimschoots voldoende om de financiering bij de Rabobank af te lossen"). Er wordt benoemd dat er overwaarde op de woning is en dat ze een spaarsaldo als buffer achter houden. Ook zijn er diverse verzekeringen en klinkt het niet wollig. Ik pak hem mee.
Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
Pecunia non olet
pi_167329580
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Op zich niet onmogelijk, maar wat ik dan van de kant van GvE minnetjes vind is dat ze op mijn aanvullende vragen nooit meer gereageerd hebben. Dus waarom de winst zo hard gedaald is, we zullen het nooit weten of het moet straks in het faillissementsverslag staan :)
Dan toch (maar te laat)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_167333308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
'Ik ga ook het schip in'. Risico is na twee jaar wel weg. Het risico zit hem denk ik vooral aan het begin met betrekking tot de goede afhandeling van de vorige boot. Als de boot getaxeerd Is op ruim 400k moet die echt nog wel wat opbrengen bij executieverkoop...en dat hoeft nog geen eens. Ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer het onderpand verzilverd moet worden de lener wat ruimte/tijd krijgt om die boot op een goede manier te verkopen.
pi_167334404
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 22:14 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

'Ik ga ook het schip in'. Risico is na twee jaar wel weg. Het risico zit hem denk ik vooral aan het begin met betrekking tot de goede afhandeling van de vorige boot. Als de boot getaxeerd Is op ruim 400k moet die echt nog wel wat opbrengen bij executieverkoop...en dat hoeft nog geen eens. Ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer het onderpand verzilverd moet worden de lener wat ruimte/tijd krijgt om die boot op een goede manier te verkopen.
Ik doe ook mee om dezelfde reden!
pi_167335525
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ken dit project en het achterliggende verhaal niet maar wat ik er nu van begrijp lijkt dit voorlopig de beste oplossing. De tijd zal het leren en je krijgt op deze manier tenminste nog wat geld binnen en veel slechter dan het bedrijf er nu voorstaat zal het vermoedelijk niet worden. Je zin "Ik heb van geen enkele andere investeerder ook maar enig bericht ontvangen" begrijp ik niet of bedoel je ipv investeerder geldnemer?
Ja dat bedoel ik ook (A)
pi_167338889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:07 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Mee tekenen is natuurlijk altijd beter maar ze leggen zelf volgens mij ook al 2000k in, dus ze lopen zelf ook wel risico.
Ik heb deze bewust links laten liggen. De eerste hypotheek lijkt een goede zekerheid maar de waarde kan in de praktijk danig tegenvallen. De hal staat op erfpachtgrond en er zijn weinig bedrijven die zo'n behuizing nodig hebben. Mocht dit windturbine bedrijf het niet redden ben ik bang dat dit onroerend goed een behoorlijk blok aan het been van de hypotheekhouder kan worden.
Voor de liefhebber staat hij nog voor 20% open.
pi_167338912
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb deze bewust links laten liggen. De eerste hypotheek lijkt een goede zekerheid maar de waarde kan in de praktijk danig tegenvallen. De hal staat op erfpachtgrond en er zijn weinig bedrijven die zo'n behuizing nodig hebben. Mocht dit windturbine bedrijf het niet redden ben ik bang dat dit onroerend goed een behoorlijk blok aan het been van de hypotheekhouder kan worden.
Ik heb hem uiteindelijk ook laten lopen om de door jou genoemde reden.
pi_167338961
Bericht van Ilexys (GVE project) gehad.
Bijzonder leuke gedetailleerde update.
Gaat prima daar.
Mensen met beide voeten op de grond.
Prima ondernemers.
pi_167339136
Over het Collin bootje en bootjes in het algemeen:
Ik vroeg me af waarom Rabobank niet financiert.
De bank is denk ik voorzichtig geworden, binnenvaart scheepvaarderij heeft ze in de crisis tijd een hoop geld gekost.
Binnenvaart schepen zijn kapitaalintensief, veelal familiebedrijven, fluctuerende afzetmarkt omstandigheden (net als tuinbouw).
De markt trekt weer wat aan, het aanbod is afgenomen door de crisis, dus komt er weer vraag naar binnenvaart schepen. Enige vraag is voor hoe lang.

Ik denk nog even over het Collin bootje na, ondanks behoorlijke zekerheden.
pi_167339362
Bij KoM kunnen we weer investeren in de uitbreiding van het wagenpark van passion without limits. Ik doe niet mee, heb geen vertrouwen in de onderneming.
  donderdag 15 december 2016 @ 10:45:46 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167339607
Oh ja, dat was die jongen met auto's op duits kenteken. Als het misgaat dan mag je het onderpand naar duits recht in Nederland (eerst 15k BPM aftikken???) zien te krijgen. Opnieuw staat er niet in de pitch dat het duitse auto's betreft. Ik wens de jongen veel geluk, maar ik doe wederom niet mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 15-12-2016 11:00:59 ]
Tot nooit .......
pi_167339683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die gedachte heb ik ook........ Zelfs bij een conservatieve inschatting van de waarde van het schip en van het spaargeld, zit je toch al heel gauw aan een dekking van 75% van de lening, dus na anderhalf jaar is het risico sowieso verdwenen, misschien ook al eerder. Dat het oude schip technisch niet goed was is hem waarschijnlijk niet aan te rekenen. Maar als het weer gebeurt, betaalt de verzekering opnieuw neem ik aan :)
Dat lijkt me wel. Bovendien denk ik dat je een tweede keer wel beter uitkijkt hoe de motor werkt. Zou hij de eerdere keer ook een keuringsrapport van de motor gehad hebben?
pi_167339770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:45 schreef Speekselklier het volgende:
Oh ja, dat was die jongen met auto's op duits kenteken. Als het misgaat dan mag je het onderpand naar duits recht in Nederland zien te krijgen. Opnieuw staat er niet in de pitch dat het duitse auto's betreft. Ik wens de jongen veel geluk, maar ik doe wederom niet mee.
Ik laat deze ook, o.a. om bovenstaande reden, aan mij voorbij gaan.
pi_167339918
En daar is hij dan, voor de liefhebbers die nog niet hebben geïnvesteerd:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Volker Transport
Doel van de lening: Objectfinanciering
Leningbedrag: ¤ 350.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 84 maanden
pi_167339986
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:05 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij dan, voor de liefhebbers die nog niet hebben geïnvesteerd:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Volker Transport
Doel van de lening: Objectfinanciering
Leningbedrag: ¤ 350.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 84 maanden
Het pleit niet voor het inzicht van deze ondernemer dat hij bij Topparken een huisje heeft gekocht, Dat zijn echt boeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-12-2016 11:16:25 ]
pi_167341065
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:51 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb hem uiteindelijk ook laten lopen om de door jou genoemde reden.
Stap er wel in, het is wel erfpacht, maar die is dan al wel voor 25 jaar vooruit betaald.
Wordt loods voor grote dingen dus daar heb je weer meer mogelijkheden mee als je het moet verkopen.
pi_167341503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 09:56 schreef bleyenburg het volgende:
Bericht van Ilexys (GVE project) gehad.
Bijzonder leuke gedetailleerde update.
Gaat prima daar.
Mensen met beide voeten op de grond.
Prima ondernemers.
Een update of een bedankje ontvangen is altijd leuk ja, helaas maar een enkele keer gehad.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167341516
Symbid komt nu ook met converteerbare leningen, vergelijkbaar met die bij GvE:
https://www.symbid.nl/pages/crowdfunding-investors
pi_167341856
Project Slaapfabriek van KOM is bijna vol na overheidsinbreng van 20%.
De crowdfundactie bij KOM stond volledig geparkeerd, bij NLinvesteert zat er meer loop in.
https://www.nlinvesteert.(...)-bv--de-slaapfabriek
pi_167342532
Zojuist de nieuwe AFM enquete even ingevuld (uitnodiging ontvangen via KoM).
Ik vond het weer een behoorlijk eenzijdige vragenlijst, die er vooral op lijkt gericht om te testen of wij domme, naieve investeerdertjes ons door de invoering van de nieuwe AFM richtlijnen nu meer bewust geworden zijn van de risico's van crowdfunding.
De manier van vraagstelling suggereert eigenlijk dat het niet mogelijk is (of misschien is het niet voorstelbaar voor de AFM) dat een investeerder zich ook al prima bewust was van de risico's zonder de AFM richtlijnen. Zo wordt er gevraagd of het AFM advies om te spreiden ertoe heeft geleid dat je meer bent gaan spreiden. Nee: dat deed ik namelijk al. Er wordt echter vervolgens niet doorgevraagd OF en zo ja in welke mate je spreidt. Dus mijn "nee" wordt dan geinterpreteerd als dat ik niet spreid? Of dat het advies van de AFM niet aangekomen is? Dit levert zo toch geen nuttige informatie op?
Verder nauwelijks mogelijkheid om je mening te geven over wat de *platforms* beter zouden moeten doen. Er is welgeteld 1 vraag die daar over gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 15-12-2016 13:57:32 ]
pi_167342796
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:31 schreef OpDieFiets het volgende:
Zojuist de nieuwe AFM enquete even ingevuld (uitnodiging ontvangen via KoM).
Ik vond het weer een behoorlijk eenzijdige vragenlijst, die er vooral op lijkt gericht om te testen of wij domme, naieve investeerdertjes ons door de invoering van de nieuwe AFM richtlijnen nu meer bewust geworden zijn van de risico's van crowdfunding.
De manier van vraagstelling suggereert eigenlijk dat het niet mogelijk is (of misschien is het niet voorstelbaar voor de AFM) dat een investeerder zich ook al prima bewust was van de risico's zonder de AFM richtlijnen. Zo wordt er gevraagd of het AFM advies om te spreiden ertoe heeft geleid dat je meer bent gaan spreiden. Nee: dat deed ik namelijk al. Er wordt echter vervolgens niet doorgevraagd OF en zo ja in welke mate je spreidt. Dus mijn "nee" wordt dan geinterpreteerd als dat ik niet spreidt? Of dat het advies van de AFM niet aangekomen is? Dit levert zo toch geen nuttige informatie op?
Verder nauwelijks mogelijkheid om je mening te geven over wat de *platforms* beter zouden moeten doen. Er is welgeteld 1 vraag die daar over gaat.
Ik heb hem ook ingevuld. Ik negeer alle adviezen van de AFM en heb dat ook zo ingevuld. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan interpreteren.
  donderdag 15 december 2016 @ 13:46:21 #56
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167342880
quote:
Audi R8 V10 Spyder: aanschaf Eur 71k (2016); 47x geboekt tegen een gemiddelde huurprijs van Eur 1.150,-
Lees ik hier nou dat je zo'n auto in februari koopt voor 71k en dat je in december al 54k hebt omgezet? Dat betekend dat zo'n auto in even ruim een jaar is terugverdient.

Als het zo makkelijk gaat zou idereen toch een dure auto kopen en verhuren?
Is dit een wonderkind? Of heeft hij nog heel veel kosten moeten maken?

spannend in geval van default:
quote:
Nederlandse omzet/promotiekosten worden geadministreerd in de Nederlandse onderneming (PWL), de Duitse kosten worden geboekt in de Duitse onderneming (Firma Robert Bongers)


[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 15-12-2016 13:54:39 ]
Tot nooit .......
pi_167343054
Ik heb ook wat bedenkingen bij die AFM enquete via KOM, o.a. wat hierboven al gezegd is.

Daarnaast had ik weinig zin om in absolute euro's aan te geven hoeveel ik geinvesteerd heb, dus ik heb daar maar wat ingevuld. Vraag dan hoeveel procent dat is. En het maakt misschien ook wel uit of je 100 euro investeert van salaris dat je overhoudt, of dat je 100 euro aan terugbetaalde leningen herinvesteert.

Maar goed, daar mag de AFM-stagiair over na gaan denken...
pi_167343138
https://horecacrowdfundin(...)-cubanita-den-helder

Deze zat trouwens heel snel vol. Ik heb iets geks gedaan en ben ook blind ingestapt, ga nu ff kijken of dat inderdaad verstandig is geweest. Ik heb wel vertrouwen in de formule, beperkt leenbedrag en een korte looptijd, dit was voor mij in eerste instantie voldoende.
pi_167343794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Lees ik hier nou dat je zo'n auto in februari koopt voor 71k en dat je in december al 54k hebt omgezet? Dat betekend dat zo'n auto in even ruim een jaar is terugverdient.

Als het zo makkelijk gaat zou idereen toch een dure auto kopen en verhuren?
Is dit een wonderkind? Of heeft hij nog heel veel kosten moeten maken?

spannend in geval van default:

[..]

Ik denk dat dhr Bongers heel goed kan goochelen met cijfers. De omzet vermeld in de pitch matched ook total niet met de omzet per auto die hij in de vraag en antwoord sectie vermeld. Vragen over de materiele waarde van HA wordt ook mooi omheen gekletst. Zelfs met 10% rente zou ik er niet instappen. Niet dat dat uitmaakt, voor de avond zal het project wel volzitten.
  donderdag 15 december 2016 @ 15:03:47 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167344586
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:21 schreef ETphonehome het volgende:
Ik denk dat dhr Bongers heel goed kan goochelen met cijfers.
En of die dat kan:
"heb de studie International Business aan de Universiteit van Maastricht gevolgd en deze succesvol afgerond. Na mijn studie ben ik werkzaam geweest bij een Big-4 accountantskantoor en bij een investment bank. Naast mijn werk als financieel manager bij een groot international concern heb ik ook nog een post-doctorale opleiding tot Register-Controller gevolgd aan de Business Schools van Maastricht, Amsterdam, Boston en Shanghai (International Executive Master Finance & Control)."

De avond gaat ie niet halen hoor. Zit al vol.
Tot nooit .......
pi_167344624
Over spreiden gesproken, er is iemand die 10.000 euro in die la cubanita steekt ...
Dat zijn bij mij minimaal 20 projecten ! en dan HELE goeie ...

Ik snap, wat voor mij 100 euro is, is voor deze persoon misschien 100.000 euro...
pi_167344770
Curves Veenendaal Zuid
Project:15702 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,02
Creditsafe score:25
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 55.000
Geinvesteerd:¤ 20.800
Product:Annuïteit
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:36 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15702
pi_167346484
Nieuwe op FNC
Nieuw Filiaal Exotische Supermarkt
¤ 75.000
3 jaar
10.88 %
Nominale rente
Risicoklasse C

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14734

[ Bericht 0% gewijzigd door ErWee7 op 15-12-2016 16:52:02 ]
pi_167347243
Steen voor iedereen (GvE) nu met hypothecaire zekerheid. Ik stap nog steeds niet in vanwege te lage rente.
pi_167347755
Investormatch maakt overzicht van defaults bekend.
BIj Over Ons.

Transparantie.
pi_167347944
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:31 schreef Bernard4 het volgende:
Investormatch maakt overzicht van defaults bekend.
BIj Over Ons.

Transparantie.
op basis van de cijfers kan ik opmaken dat tot op heden de steigerbouwer het enige probleemproject bij ivm is. Kan mobiel zo snel de defaultlijst waar je het over hebt niet vinden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167347953
PassionWithoutLimits zit vol.
Dit liep verrassend snel voor een KOM pitch. De vorige tranch liep toch echt een stuk langer (60+ dagen?).

In ieder geval fijn om te lezen dat het goed gaat met die jongen. Zou toch wel fijn zijn als we eigenlijk elk half jaar zo een update krijgen met de stand van zaken van elk project. Nu krijgen we een update van het resultaat van de onderneming als het fout gaat of als ze een nieuwe pitch starten.
pi_167347990
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:41 schreef komrad het volgende:

[..]

op basis van de cijfers kan ik opmaken dat tot op heden de steigerbouwer het enige probleemproject bij ivm is. Kan mobiel zo snel de defaultlijst waar je het over hebt niet vinden.
BIj over ons en dan de laatste link
pi_167348003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:44 schreef Bernard4 het volgende:

[..]

BIj over ons en dan de laatste link
crowdfunding statistieken heet de kop
pi_167350489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:45 schreef Bernard4 het volgende:

[..]

crowdfunding statistieken heet de kop
Voor wie het met een click wil lezen.
https://www.investormatch.nl/over-ons/crowdfunding-statistieken/

Het is inderdaad alleen de steigerbouwer die hier naar mijn idee genoemd staat bij de achterstanden. Je ziet hier ook duidelijk het interpretatie verschil tussen IVM en GVE aangaande achterstanden.
IVM zet hier alle nog niet betaalde termijnen van de steigerbouwer als zijnde in achterstand (39 stuks=Euro 83.88). GvE zou hier alleen de 5 (Euro 10.75) daadwerkelijk niet betaalde termijnen meetellen en de termijnen van heden naar de toekomst nog niet als achterstandstermijnen tellen.
Blijkbaar zijn de platformen nog steeds niet in staat om samen af te spreken op dezelfde wijze transparant te zijn over defaults en achterstanden.
Zijn de belangen/ideeen van de platformen te verdeeld dat ze in hun vereniging van CF platformen niet tot uniforme afspraken kunnen komen???
Het wordt nu toch wel eens tijd voor dwingende aanwijzingen van de AFM in deze materie zodat cijfers/resultaten van platformen onderling vergelijkbaar zijn!
AFM Actie!
Zelf komen de CF platformen er niet uit om dit te reguleren!

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-12-2016 20:45:19 ]
pi_167353526
Steen voor iedereen heeft alsnog hypotheek als onderpand geregeld. Vraag me alleen af wie dat ziet, als je het al aan de kant hebt geschoven. Dus of ie nog gaat vollopen.
Eerst denken, dan typen
pi_167354102
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef Piger het volgende:
Steen voor iedereen heeft alsnog hypotheek als onderpand geregeld. Vraag me alleen af wie dat ziet, als je het al aan de kant hebt geschoven. Dus of ie nog gaat vollopen.
Dat is wel een verbetering maar met de bedroevend lage rente van 4% zie ik er nog niets in. Bij SIG krijg je minimaal 5% bij dit soort projecten.
Die 4% bonus rente is aardig maar geen zekerheid dus al met al een nee. Men moet de huizen maar scherper inkopen zodat men uit de huuropbrengst minimaal 5% rente kan betalen.
Daarnaast geeft men een 1 ste hypotheek op zo'n beetje 110% van de lege verkoop/aankoopprijs. je moet nog maar zien wat je dan krijgt bij verkoop in verhuurde staat als het mis gaat.
Bij SiG is de eerste hypotheek als ik me niet vergis max 55% van de taxatiewaarde. Dat geeft toch wel veel meer zekerheid dat je je geld terug krijgt als het mis gaat.

Piger volgens mij ben je nieuw hier. Welkom!
Zou je je even voor kunnen stellen. Heb je veel CF leningen?
pi_167354340
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik laat deze ook, o.a. om bovenstaande reden, aan mij voorbij gaan.
Als hij (als het waar is) 180k in loondienst verdiende dan zal ik mij over die centen geen zorgen maken.
Zeker als hij idd nog een waardevol wagenpark als "onderpand" heeft.

Frauduleus handelen daargelaten, dan wordt het lastig de centen daadwerkelijk op te halen.
pi_167355600
Crowdfunding zonder platform:

https://tinki.nl/groei/

8,5% 42 maanden

Wel een interessant project. Bij een platform had ik zeker mee gedaan.

Nu vind ik het toch te riskant
pi_167355652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is wel een verbetering maar met de bedroevend lage rente van 4% zie ik er nog niets in. Bij SIG krijg je minimaal 5% bij dit soort projecten.
Die 4% bonus rente is aardig maar geen zekerheid dus al met al een nee. Men moet de huizen maar scherper inkopen zodat men uit de huuropbrengst minimaal 5% rente kan betalen.
Daarnaast geeft men een 1 ste hypotheek op zo'n beetje 110% van de lege verkoop/aankoopprijs. je moet nog maar zien wat je dan krijgt bij verkoop in verhuurde staat als het mis gaat.
Bij SiG is de eerste hypotheek als ik me niet vergis max 55% van de taxatiewaarde. Dat geeft toch wel veel meer zekerheid dat je je geld terug krijgt als het mis gaat.

Piger volgens mij ben je nieuw hier. Welkom!
Zou je je even voor kunnen stellen. Heb je veel CF leningen?
Nieuw nee, maar lees vooral ipv posten.
Heb maar twee leningen via gve en 1 via symbid (aandelenconstructie) tot nu toe. Waarvan beide bij GVE op vastgoed.

Zeker mee eens dat eerste hypotheek bij SiG veel meer zekerheid geeft, maar die is snel vol en tweede deel biedt dat al een stuk minder. 100% zou inderdaad wel de max. moeten zijn. Maar verder als ik meer ga inleggen op crowdfunding vind ik spreiding over veel vastgoed(partners) belangrijker dan een klein aantal met ('zeer') weinig risico. Risico zit hem nu denk ik vooral in onvoorziene onderhoudskosten/tegenvallers of malafide eigenaren.
Huizenprijzen in regio randstad zijn nog flink stijgende en zolang er tekorten zijn op de huurmarkt wordt zo'n verhuurd pand zo weer overgenomen.
Eerst denken, dan typen
pi_167355861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:48 schreef Murene het volgende:
Crowdfunding zonder platform:

https://tinki.nl/groei/

8,5% 42 maanden

Wel een interessant project. Bij een platform had ik zeker mee gedaan.

Nu vind ik het toch te riskant
Leendoel
Elevar investeert in de doorontwikkeling van de website en sales en marketing activiteiten ten behoeve van de verdere uitbouw en branding van Tinki.nl.

Dat soort niet concrete dingen doe ik sowieso niet aan mee. 210k is een boel geld wat terug moet en er moeten best wel wat mensen van betaald worden zo te zien.
pi_167358526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is wel een verbetering maar met de bedroevend lage rente van 4% zie ik er nog niets in. Bij SIG krijg je minimaal 5% bij dit soort projecten.
Die 4% bonus rente is aardig maar geen zekerheid dus al met al een nee. Men moet de huizen maar scherper inkopen zodat men uit de huuropbrengst minimaal 5% rente kan betalen.
Daarnaast geeft men een 1 ste hypotheek op zo'n beetje 110% van de lege verkoop/aankoopprijs. je moet nog maar zien wat je dan krijgt bij verkoop in verhuurde staat als het mis gaat.
Bij SiG is de eerste hypotheek als ik me niet vergis max 55% van de taxatiewaarde. Dat geeft toch wel veel meer zekerheid dat je je geld terug krijgt als het mis gaat.

Piger volgens mij ben je nieuw hier. Welkom!
Zou je je even voor kunnen stellen. Heb je veel CF leningen?
Precies.
De hypotheek is een grote stap in de goede richting echter het komt nog steeds niet in de buurt van een vergelijkbare SiG lening. Inderdaad bij SiG 1e deel tot 55% en het tweede deel tot 80% maar op dat tweede deel gaat nog wel wat afgelost worden gedurende die 5 jaar wat het risico kleiner maakt. Dan zit de GvE lening ondergebracht in een bv zonder hoofdelijke aansprakelijkheid en de SiG lening is gewoon particulier eigendom dus wel h.a.. Al met al zou m.i. de rente van de GvE lening minimaal naar de 6% moeten om een beetje in de zelfde rendement/risico verhouding te komen.
pi_167361546
Me dan ook maar ff voorstellen. Beter laat dan nooit. Verontschuldiging hiervoor.

Ik heb CF als een aanvullend deel in mijn gehele belegging strategie genomen. Dit naast o.a spaarrek, deposito's (KT MLT & LT (met gemiddeld nog een acceptabele rente)), advies beleggen in fondsen & beleggen in vastgoed fondsen. Dit alles conform een min of meer vaste verdeling.

Zit ruim 1,5jr in CF, ongev 75 proj, (GVE, HCN, Collin, FNC, Lendahend) Tot nu toe een zeperd namelijk. BusinessCompleet bij Collin. De rest loopt vooralsnog correct. Vervelend van de default en zeker gezien pas na vier termijnen, zo rap verwachtte ik geen default. Er zullen er zeker nog volgen, niet teveel en te snel, mag ik hopen.

Kijk nu al geruime tijd nog kritischer naar projecten, hierbij helpt dit forum zeker om 'snel' verschillende meningen en gezichtspunten te ervaren.
Ben groot aanhanger van spreiding, Dus, in wijze van, categorieën , duur, rendement, risico etc.

Dus dan maar bij CF veel 'kleinere' deelnemingen in plaats van 8 projecten waarvan er 4 slecht lopen zoals bij onze prof Lex..
Nu tracht ik enkel de goede er tussen uit te vissen, en heb het geduld te wachten op de volgende goede, Soms mis je er een of twee goede, jammer dan.

De platforms zullen nog veel moeten leren, wij en mede dit forum kunnen ze helpen met hun opvoeding.
pi_167364124
Welkom aan alle 'nieuwe' members. Leuk om te zien da't onze community blijft groeien.

Er is weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een visser gaat een bloemenbedrijf overnemen. De oude eigenaar blijft betrokken en laat ook achtergesteld geld in het bedrijf zitoen. Daar naast staat de vader voor 100k (van de 160k) garant met een borgstelling van materiële waarde.

Als het iemand met ervaring in de branche was geweest had ik wel geïnvesteerd...nu denk ik er nog even over na.
pi_167364696
Bedankt 007.

Ik zie wel perspectief in deze lijnrijder (bloemen fijnmazig in het buitenland verhandelen).
Dat hij (nog) niet veel ervaring heeft, wordt wel gecompenseerd door de oud-eigenaar: die weet welke producten zijn klanten kochten, en diezelfde oud-eigenaar blijft de inkoop verzorgen.
De nieuwe ondernemer zal in zijn rol moeten groeien, dat is de basis van toekomstig succes.

En mocht dat onverhoopt spaak lopen, dan lijken de zekerheden goed genoeg.
pi_167364719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:22 schreef Mynheer007 het volgende:
Welkom aan alle 'nieuwe' members. Leuk om te zien da't onze community blijft groeien.

Er is weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een visser gaat een bloemenbedrijf overnemen. De oude eigenaar blijft betrokken en laat ook achtergesteld geld in het bedrijf zitoen. Daar naast staat de vader voor 100k (van de 160k) garant met een borgstelling van materiële waarde.

Als het iemand met ervaring in de branche was geweest had ik wel geïnvesteerd...nu denk ik er nog even over na.
Ik ga er ook over nadenken.

De financiële constructie lijkt redelijk. De oud ondernemers is deel achtergesteld en krijgt deels uitbetaald voor de overname. De borgstelling van de vader bovenop de persoonlijk aansprakelijkheid is ook netjes. Je legt de vinger wel precies op de zere plek: gaat deze nieuwe ondernemer in staat zijn om een bloemenzaak te runnen. Dat is de gok die je neemt bij deze investering maar je mag er wel vanuit gaat dat als het mis gaat tenminste een deel van je geld terug komt. Behalve als de borgstelling van de vader niet zo materieel blijkt te zijn.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167364726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:22 schreef Mynheer007 het volgende:
Welkom aan alle 'nieuwe' members. Leuk om te zien da't onze community blijft groeien.

Er is weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een visser gaat een bloemenbedrijf overnemen. De oude eigenaar blijft betrokken en laat ook achtergesteld geld in het bedrijf zitoen. Daar naast staat de vader voor 100k (van de 160k) garant met een borgstelling van materiële waarde.

Als het iemand met ervaring in de branche was geweest had ik wel geïnvesteerd...nu denk ik er nog even over na.
Ik ken de branche wel, van zeer dichtbij, smalle marges, veel consolidatie de laatste jaren, ik blijf hier ver van weg, ook de constructie waarbij de oude eigenaar met zijn bv blijft inkopen, en zijn produkten aan jordy II bv verkoopt staat me niet aan. Dit naast de door jou gemaakte opmerkingen.
pi_167364767
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:59 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik ken de branche wel, van zeer dichtbij, smalle marges, veel consolidatie de laatste jaren, ik blijf hier ver van weg, ook de constructie waarbij de oude eigenaar met zijn bv blijft inkopen, en zijn produkten aan jordy II bv verkoopt staat me niet aan. Dit naast de door jou gemaakte opmerkingen.
Ik ben zelf nooit zo van ondernemers met haast. De oude ondernemer zegt betrokken te blijven. De nieuwe blijft nog part-time actief als visser. Zeg dan: kom eens een tijdje meedraaien en besluit dan of het wat voor je is.
Verder krijg ik het gevoel dat Jordy S. de oom is van Johan S. Als dat zo is, laat de beschrijving wel een kans liggen door het niet te omschrijven als een overname binnen de familie. De kans dat het neefje dan ruimte krijgt als het moeilijk gaat is natuurlijk een stuk groter als het binnen de familiesfeer speelt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Benger op 16-12-2016 10:13:06 ]
pi_167365049
En van collin kreeg ik via de mail deze link omdat ik al in de eerste ronde heb geinvesteerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167366494
Hulde aan Retrofitlab.com
Zojuist keurig de laatste betaling ontvangen van dit GvE-project.
pi_167366847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:19 schreef Mynheer007 het volgende:
En van collin kreeg ik via de mail deze link omdat ik al in de eerste ronde heb geinvesteerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was te laat voor de bloemenman. Die had ik wel mee willen nemen. Wel wat risico in de zakelijke mogelijkheden van de Visser maar de zekerheden waren goed.
De fitness keten doe ik niet. Te ingewikkelde constructie, als het mis gaat heb je ook te maken met Belgisch recht, overvolle markt, en matige zekerheden.
pi_167367428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:38 schreef ErWee7 het volgende:
Nieuwe op FNC
Nieuw Filiaal Exotische Supermarkt
¤ 75.000
3 jaar
10.88 %
Nominale rente
Risicoklasse C

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14734
Zag deze net in de email, ik zit te twijfelen. Cijfers zijn niet zo slecht.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167367690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zag deze net in de email, ik zit te twijfelen. Cijfers zijn niet zo slecht.
Inderdaad, ziet deze exotiche markt er goed uit. Bovendien gaat het geld gebruikt worden voor extra zaak. Geeft extra omzet en als het goed is extra winst.

Nog een nieuwe voor 75K 3jaar. Riool service. Kan niet zien aan de cijfers waarom dit een D is. Rente is aantrekkelijk en lening zou gemakkelijk uit winst betaald kunnen worden. Wat denken jullie?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-12-2016 12:55:56 ]
pi_167367827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inderdaad, ziet deze exotiche markt er goed uit. Bovendien gaat het geld gebruikt worden voor extra zaak. Betekent extra omzet en als het goed is extra winst.

Nog een nieuwe voor 75K 3jaar. Riool service. Kan niet zien aan de cijfers waarom dit een D is. Rente is aantrekkelijk en lening zou gemakkelijk uit winst betaald kunnen worden. Wat denken jullie?
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Misschien vanwege de schuld tegenover het eigen vermogen? Het risico systeem van FC snap ik nooit zo goed..

Appart toch dat dit bedrijf vorig jaar 5k + boekte in Financieel resultaat?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167368073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:56 schreef ITrade het volgende:

[..]

Misschien vanwege de schuld tegenover het eigen vermogen? Het risico systeem van FC snap ik nooit zo goed..

Appart toch dat dit bedrijf vorig jaar 5k + boekte in Financieel resultaat?
Zou kunnen. Voorlopig zit het riool nog niet vol, dus ik wacht nog wel even op wat meer meningen van de lezers hier. Die exotische markt heb ik meegenomen.
pi_167368689
Riool op FNC:
Teruglopende omzet.
Kosten in control, lijkt het.
Blijft winstgevend.
Soort debiteurenfinanciering.
Facturen die na 120 dagen pas betaald worden is echt te lang. Actie ondernemen op dat punt!
Bedrijf bestaat ruim 12 jaar.
Goede reviews.

Ik doe mee voor klein bedragje want rente prima en ik vertrouw 'm wel.
pi_167369233
En daar is hij al. Het gaat wel steeds sneller na de meldingen van Meneer007!

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Snap Fitness Belgie
Doel van de lening: Overnamefinanciering
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/snap-fitness-belgie/
pi_167369442
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:03 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij al. Het gaat wel steeds sneller na de meldingen van Meneer007!

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Snap Fitness Belgie
Doel van de lening: Overnamefinanciering
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/snap-fitness-belgie/
Ja ze zijn er vandaag snel bij. Denk voor als nog dat het puur toeval is.

Heb de bloemenman wel(vooral vanwege het aanblijven van de oude eigenaar en de zekerheden) en de fitness niet meegepakt.

Ook heb ik een minimaal bedragje in de exotische supermarkt gestopt.
pi_167369584
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:03 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij al. Het gaat wel steeds sneller na de meldingen van Meneer007!

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Snap Fitness Belgie
Doel van de lening: Overnamefinanciering
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/snap-fitness-belgie/
Men mikt met twee op een dag op de einde jaars uitkeringen ! In januari zit er een stuk minder in de knip bij de mensen!
pi_167370143
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Men mikt met twee op een dag op de einde jaars uitkeringen ! In januari zit er een stuk minder in de knip bij de mensen!
Trouwens een (unieke?) situatie bij Collin, drie openstaande projecten.
pi_167370435
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15690

Naam: OAMKB Maastricht
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 35.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02
pi_167370658
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Nice-Jobs-2
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:21:33 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167370838
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15690

Naam: OAMKB Maastricht
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 35.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02
Meegepakt :)
pi_167371089
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15690

Naam: OAMKB Maastricht
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 35.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02
te laat maar ik zit in de franchise dus groei is goed *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167372959
Een nieuw fastfoodketen zoekt particulieren voor een soort Crowdfunding. De link
staat in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167374142
Op Symbid staat een eerste convertible pitch: een platform om motoren te delen. Ik vind de pitch op zich redelijk. De voorwaarden van de convertible vind ik minder. De geldnemer mag de lening namelijk vervroegd aflossen met betaling van 10% boeterente. Daarvoor stap ik niet in een convertible.
pi_167374438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef Remond1977 het volgende:
Een nieuw fastfoodketen zoekt particulieren voor een soort Crowdfunding. De link
staat in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft niets te maken met crowdfunding, dat is gewoon speculeren op hoeveel er van een bepaald product in een bepaald filiaal verkocht gaat worden. En reken maar dat die Burgerdock het zo uitgerekend heeft dat je meer kwijt bent aan 'huur' dan dat je uiteindelijk terug zal krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167375372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef Remond1977 het volgende:
Een nieuw fastfoodketen zoekt particulieren voor een soort Crowdfunding. De link
staat in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dit heeft weinig met crowdfunding te maken. Het idee op zich kan ik wel volgen alleen op basis van wat er op de site staat kan je onmogelijk zelf maar een schatting maken van je winst kansen. Ik lees ook nergens iets over de verwachte netto marge, anders dan dat verkoop – inkoop netto winst is. Wat zijn die marges dan?? Je, kunt wel prima uitrekenen wat je verliezen kunnen zijn…. Ook zie ik zo even snel nergens iets op de site wie er achter dit concept zitten. Nee, zo op het eerste gezicht zie ik dit nog niets worden of ze moeten snel met een hele goede onderbouwing komen.
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:08:20 #104
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_167378133
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, dit heeft weinig met crowdfunding te maken. Het idee op zich kan ik wel volgen alleen op basis van wat er op de site staat kan je onmogelijk zelf maar een schatting maken van je winst kansen. Ik lees ook nergens iets over de verwachte netto marge, anders dan dat verkoop – inkoop netto winst is. Wat zijn die marges dan?? Je, kunt wel prima uitrekenen wat je verliezen kunnen zijn…. Ook zie ik zo even snel nergens iets op de site wie er achter dit concept zitten. Nee, zo op het eerste gezicht zie ik dit nog niets worden of ze moeten snel met een hele goede onderbouwing komen.
Zoiets geks heb ik nog nooit gezien nee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167389085
Het faillissement van de KOM wijnboer is beëindigd : "Opheffing faillissement wegens gebrek aan baten op 11 oktober 2016"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens onderstaande link betekent dat niet dat de vordering gesloten is.
https://www.graydon.nl/bl(...)bij-gebrek-aan-baten
pi_167389634
quote:
Arrangementen

Vanaf 28 maart is ons restaurant in beheer van een andere uitbater. Wij kunnen u dus geen arrangementen meer aanbieden in combinatie met eten. Wij houden nog wel de high-tea, high-beer en high-wine aan!

Het is was dus zoals ik begrijp het oude restaurant vd bowling, is nu gescheiden, combinatie met bowling is een plus, locatie langs station en P terrein en spoorbaan vind ik niet aansprekend. Je moet er speciaal naar toe gaan, spontaan langskomen en wat gaan eten en drinken daarvoor ligt het te ver uit het centrum. Omringd door P terrein, spoorbaan , weg en sloot heb je maar aan een zijde een aantrekkelijk uitzicht vh op zich mooi ingerichte terras. Zit al in wat Bregjes, den k nog ff na maar dan zal hij wel vol zitten denk ik. Zie ook http://uitgaanscentrum-woerden.nl/star_bowling.php#h

Wel een ziekenhuis en bedrijventerrein nabij, weer gunstig voor de zaken lunches.

Duwt er net iemand 20k en 25k in., Vooruit dan kan ik niet achterblijven, duw er ook iets, pas het bedrag wel iets naar beneden aan.

Vertrouwen i d formule, plus dat onderneemster de resterende 50% overneemt, hetgeen je niet doet als de tent geen resultaat/niet draait of potentie heeft. Recensies op tripadvisor zijn ook oke

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 17-12-2016 14:55:18 ]
pi_167393196
En weer een nieuwe op FnC, verlies ehmmm, voorraadfinanciering van een interieurinrichter tegen het max. Rentepercentage. Ik laat hem lopen, te veel kunst gehalte in de pitch, ik heb geen behoefte om op te draaien voor andermans hobbies.
pi_167393890
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:31 schreef ETphonehome het volgende:
En weer een nieuwe op FnC, verlies ehmmm, voorraadfinanciering van een interieurinrichter tegen het max. Rentepercentage. Ik laat hem lopen, te veel kunst gehalte in de pitch, ik heb geen behoefte om op te draaien voor andermans hobbies.
Er is dit jaar nog geen DGA salaris geboekt, dus ook dit jaar geen winst. Verder een negatief eigen vermogen. Het is een risico, maar daar is de rente ook naar. Er is wel HA. Wellicht als ik in januari weer wat geld te vergokken heb en hij staat nog open dat ik dan instap.
pi_167393988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:31 schreef ETphonehome het volgende:
En weer een nieuwe op FnC, verlies ehmmm, voorraadfinanciering van een interieurinrichter tegen het max. Rentepercentage. Ik laat hem lopen, te veel kunst gehalte in de pitch, ik heb geen behoefte om op te draaien voor andermans hobbies.
Op KOM zou het een B met 7% zijn :) ik investeer niet.
pi_167417578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:56 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Leendoel
Elevar investeert in de doorontwikkeling van de website en sales en marketing activiteiten ten behoeve van de verdere uitbouw en branding van Tinki.nl.

Dat soort niet concrete dingen doe ik sowieso niet aan mee. 210k is een boel geld wat terug moet en er moeten best wel wat mensen van betaald worden zo te zien.
Allereerst bedankt voor het vermelden van de crowdfundingcampagne van Tinki.nl. Ik begrijp dat de doelomschrijving van de financiering in de case vrij beknopt beschreven staat en daardoor als 'niet concreet' kan worden gezien. Het aantal FTE dat er van betaald moet worden valt mee, 2 FTE. Als ondernemer haal ik geen inkomsten uit het bedrijf. Het kostenniveau is erg laag. Mail mij gerust als je interesse hebt om te investeren maar de samenvatting te summier vindt. Ik deel graag het volledige businessplan. Mijn e-mailadres is gerben@tinki.nl en ik ben daarnaast ook telefonisch te bereiken: 0621814186.
pi_167437593
Hierbij de top 10 van week 50:
pi_167437811
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 08:37 schreef djh77 het volgende:
Hierbij de top 10 van week 50:
[ afbeelding ]
Met voor de eerste keer SiG in de toptien.
pi_167444587
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 15:10 schreef GerbenLievers86 het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor het vermelden van de crowdfundingcampagne van Tinki.nl. Ik begrijp dat de doelomschrijving van de financiering in de case vrij beknopt beschreven staat en daardoor als 'niet concreet' kan worden gezien. Het aantal FTE dat er van betaald moet worden valt mee, 2 FTE. Als ondernemer haal ik geen inkomsten uit het bedrijf. Het kostenniveau is erg laag. Mail mij gerust als je interesse hebt om te investeren maar de samenvatting te summier vindt. Ik deel graag het volledige businessplan. Mijn e-mailadres is gerben@tinki.nl en ik ben daarnaast ook telefonisch te bereiken: 0621814186.
Mooi project, ik geloof er wel in. Mooi concept
  maandag 19 december 2016 @ 16:06:17 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167445837
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 15:10 schreef GerbenLievers86 het volgende:
Allereerst bedankt voor het vermelden van de crowdfundingcampagne van Tinki.nl.
Ik vind het wel een leuk idee zo zonder platforms ik zal vanavond je hele verhaal eens lezen.
Ik ben er nu snel overheen gegaan.

Ik vraag me wel of, je heb straks 1000 investeerders.

• Ga je dan iedereen elke maand 7 euro over maken?
• Ga je op de tweede van de maand 80 man beantwoorden als je nog niet betaald hebt?
• (en 30 als je wel betaald betaald heb maar ze hebben zich vergist)
• mocht het mis gaan dan heeft de curator straks 1000 schuldeisers van 53,75 die hij moet beantwoorden. Die maak je echt heel gelukkig :)

Ik snap dat een platform ook geld kost, maar dit vraagt ook wel wat van je.
Tot nooit .......
pi_167452865
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met crowdfunding, dat is gewoon speculeren op hoeveel er van een bepaald product in een bepaald filiaal verkocht gaat worden. En reken maar dat die Burgerdock het zo uitgerekend heeft dat je meer kwijt bent aan 'huur' dan dat je uiteindelijk terug zal krijgen.
Het gaat er om dat ze het concept kunnen opzetten en de winkels kunnen openen heb ik vernomen. Ze hebben geen interesse in de winst. Het gaat ze om de franchise fees later. Als dit klopt zou je elke maand een goed inkomen kunnen hebben.

Een mooi concept. Maar ik wacht af :)
pi_167458094
Een nieuwe bij Voor de groei:
PickupBox
Rente per jaar:7.5% Maanden looptijd:48 Risicoklasse:A Aflossingsvorm:1e jaar aflossingsvrij, daarna 3 jaar lineair.
http://us11.campaign-arch(...)38ae5ad&e=87f48684e0
pi_167458733
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 20:08 schreef delapoko het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ze het concept kunnen opzetten en de winkels kunnen openen heb ik vernomen. Ze hebben geen interesse in de winst. Het gaat ze om de franchise fees later. Als dit klopt zou je elke maand een goed inkomen kunnen hebben.

Een mooi concept. Maar ik wacht af :)
Naar ik begrepen heb zijn het een aantal vrienden die elk een vestiging willen exploiteren. De banken zien het niet zitten en ook crowdfunding platformen zagen er niets in vandaar dat ze het op deze manier willen proberen.
Ik denk niet dat ze het van de grond gaan krijgen. Het is natuurlijk heel moeilijk investeerders te vinden voor de eerste vestiging. Als die eerste er echt komt en die gaat ook echt een beetje lopen zullen de volgende vestigingen veel makkelijker te financieren zijn. Maar ja, die eerste..... die is volgens mij nog ver weg.
pi_167459828
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 22:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Naar ik begrepen heb zijn het een aantal vrienden die elk een vestiging willen exploiteren. De banken zien het niet zitten en ook crowdfunding platformen zagen er niets in vandaar dat ze het op deze manier willen proberen.
Ik denk niet dat ze het van de grond gaan krijgen. Het is natuurlijk heel moeilijk investeerders te vinden voor de eerste vestiging. Als die eerste er echt komt en die gaat ook echt een beetje lopen zullen de volgende vestigingen veel makkelijker te financieren zijn. Maar ja, die eerste..... die is volgens mij nog ver weg.
Het concept waarmee ze willen funden is gewoon te oninzichtelijk. Als ze gewoon een reguliere crowdfundingactie waren begonnen, hadden ze best een kans gehad - ook zonder bemiddeling van een platform.
pi_167463615
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:33 schreef Benger het volgende:

[..]

Het concept waarmee ze willen funden is gewoon te oninzichtelijk. Als ze gewoon een reguliere crowdfundingactie waren begonnen, hadden ze best een kans gehad - ook zonder bemiddeling van een platform.
Dan hadden ze wel met een goed verhaal moet komen want ik ken weinig mensen die zonder platform in een horecaproject zouden willen investeren.
pi_167466194
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 15:24 schreef wouterde het volgende:

[..]

Mooi project, ik geloof er wel in. Mooi concept

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:06 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind het wel een leuk idee zo zonder platforms ik zal vanavond je hele verhaal eens lezen.
Ik ben er nu snel overheen gegaan.

Ik vraag me wel of, je heb straks 1000 investeerders.

• Ga je dan iedereen elke maand 7 euro over maken?
• Ga je op de tweede van de maand 80 man beantwoorden als je nog niet betaald hebt?
• (en 30 als je wel betaald betaald heb maar ze hebben zich vergist)
• mocht het mis gaan dan heeft de curator straks 1000 schuldeisers van 53,75 die hij moet beantwoorden. Die maak je echt heel gelukkig :)

Ik snap dat een platform ook geld kost, maar dit vraagt ook wel wat van je.
@Wouterde: Bedankt, fijn om te horen :) !

@Speekselklier: Tevens bedankt! Terechte vragen die je stelt. Middels automatisering zijn al deze zaken te organiseren, dát is precies de reden waarom wij met een professionele en gedegen accountant samenwerken. Alle betalingen van de maandtermijnen zijn immers vooraf in te in richten. Hopelijk heb ik hiermee antwoord kunnen geven op jouw vragen. Mail mij gerust als je meer vragen hebt: gerben@tinki.nl of bekijk de veelgestelde vragen op de pagina.
pi_167468446
even die nieuwe IVM goed doorlezen
pi_167468590
Voormalig eigenaar van Heijzoo.
Man is 2x (!) failliet gegaan
pi_167468600
Zozo, de IVM ondernemer is op dreef. Hij werkt samen met één werknemer, en de personeelskosten daarvoor zijn 138K en het jaar erop 150K.

Je zou zeggen, doe even rustig aan met zo fors uitbetalen aan jezelf, dan heb je die hele lening van 100K niet nodig. Maargoed, daar zijn de meningen over verdeeld :)
pi_167468648
Ik sta er vooralsnog ook verdeeld tegenover
pi_167468666
geld uitgeleend en nu zelf lenen.
trackrecord wat mij ook niet echt kan bekoren.

Iemand tijd om Heijzoo eens uit te pluizen?
pi_167468737
Ja, die bij IvM ga ik vanmiddag ook eens op mijn gemakje bekijken.
Wat mij momenteel vooral opvalt is dat de projecten bij Collin maar zeer traag vollopen. Ik zie momenteel nog Yasemin, Volker Transport en Fitness Belgie staan. Volgens mij komt dit dat het niveau van projecten echt in hoog tempo minder/slechter aan het worden is. Daarnaast heeft Collin inmiddels natuurlijk ook een paar zeperds gehad en dat zet sommige investeerders misschien ook wel aan het denken.
pi_167468752
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 21:57 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe bij Voor de groei:
PickupBox
Rente per jaar:7.5% Maanden looptijd:48 Risicoklasse:A Aflossingsvorm:1e jaar aflossingsvrij, daarna 3 jaar lineair.
http://us11.campaign-arch(...)38ae5ad&e=87f48684e0
Ik zie op zich best wel wat in het concept. Toch ga ik zeker niet investeren, omdat de capaciteit om aan de terugbetalingsverplichtingen te voldoen volledig staat of valt met het waarmaken van de zeer optimistische groeiprognose. Ze gaan in 2018 bijna een ton op moeten hoesten voor deze lening, terwijl de winst(prognose) in 2016 op 34k uitkomt (in 2015 draaiden ze zelfs nog verlies).
pi_167469234
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:11 schreef bleyenburg het volgende:
geld uitgeleend en nu zelf lenen.
trackrecord wat mij ook niet echt kan bekoren.

Iemand tijd om Heijzoo eens uit te pluizen?
Even kort googelen leert ons dat er op familiefeestjes waarschijnlijk veel over "zakelijke handigheidjes uithalen" gepraat wordt.
OK, iedereeen kan wel eens zakelijk onderuit gaan, maar het lijkt met de nazaten van de textielfamilie wel heel gortig te zijn. Ik loop hier met een grote boog omheen.
pi_167469481
Ik heb gewikt en gewogen en laat 'm ook gaan.
Helaas, de reputatie staat mij niet aan.

Wel kan ik de relatief eerlijke pitch waarderen
pi_167470282
De eerdere voorbeelden volgend, wil ik mij ook graag voorstellen.

Ben pas sinds kort in de crowdfunding gestapt, dus wel vrij laat, maar de steeds lagere bankrente begon me te irriteren en met beleggingsfondsen of beursfondsen heb ik weinig affiniteit. Toen ik weer eens wat las over crowdfunding besloot ik me daar eens wat verder in te verdiepen. Heb daar meer affiniteit mee, omdat je er meer persoonlijk 'gevoel' bij krijgt en het idee hebt ze meer te kunnen inschatten en overzien.

Via google krijg je natuurlijk een schat aan info, maar gelukkig kwam ik ook dit forum tegen waardoor ik een snelle leercurve kon doorlopen door te zien hoe en waarop jullie projecten beoordelen. Heb mijn bijdrage kunnen leveren bij de pensioenafkoop van DGA's, omdat ik zelf in dat schuitje zit en zodoende mij er flink in verdiept heb.

In een paar maanden tijd met kleine bedragen in zo'n 30 projecten verdeeld over de diverse platforms gestapt, waarschijnlijk te voortvarend in het begin gezien jullie opmerkingen over de teruglopende kwaliteit. Heb nu even gas teruggenomen en steek meer bedachtzaam geld in zaken, alhoewel je dan weer het risico loopt dat je pech hebt.

Met Lendahand blijf ik wel mee doorgaan, omdat ik dat vaak sympathieke projecten vindt en er vaak bijna sowieso geld aan zou willen geven, dus een rendement van 3% vind ik al aardig (en nog steeds beter dan de bank).

Ben erg blij met dit forum en de kennisuitwisseling hier dus zet het goede werk voort!!
Ik zal proberen mijn bijdrage eraan te blijven leveren.
pi_167470754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:24 schreef Beljack het volgende:
De eerdere voorbeelden volgend, wil ik mij ook graag voorstellen.

Ben pas sinds kort in de crowdfunding gestapt, dus wel vrij laat, maar de steeds lagere bankrente begon me te irriteren en met beleggingsfondsen of beursfondsen heb ik weinig affiniteit. Toen ik weer eens wat las over crowdfunding besloot ik me daar eens wat verder in te verdiepen. Heb daar meer affiniteit mee, omdat je er meer persoonlijk 'gevoel' bij krijgt en het idee hebt ze meer te kunnen inschatten en overzien.

Via google krijg je natuurlijk een schat aan info, maar gelukkig kwam ik ook dit forum tegen waardoor ik een snelle leercurve kon doorlopen door te zien hoe en waarop jullie projecten beoordelen. Heb mijn bijdrage kunnen leveren bij de pensioenafkoop van DGA's, omdat ik zelf in dat schuitje zit en zodoende mij er flink in verdiept heb.

In een paar maanden tijd met kleine bedragen in zo'n 30 projecten verdeeld over de diverse platforms gestapt, waarschijnlijk te voortvarend in het begin gezien jullie opmerkingen over de teruglopende kwaliteit. Heb nu even gas teruggenomen en steek meer bedachtzaam geld in zaken, alhoewel je dan weer het risico loopt dat je pech hebt.

Met Lendahand blijf ik wel mee doorgaan, omdat ik dat vaak sympathieke projecten vindt en er vaak bijna sowieso geld aan zou willen geven, dus een rendement van 3% vind ik al aardig (en nog steeds beter dan de bank).

Ben erg blij met dit forum en de kennisuitwisseling hier dus zet het goede werk voort!!
Ik zal proberen mijn bijdrage eraan te blijven leveren.
Welkom!
Ik hoop dat je investeringen goed uitpakken.
  dinsdag 20 december 2016 @ 12:53:41 #134
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_167470910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef GerbenLievers86 het volgende:

[..]

[..]

@Wouterde: Bedankt, fijn om te horen :) !

@Speekselklier: Tevens bedankt! Terechte vragen die je stelt. Middels automatisering zijn al deze zaken te organiseren, dát is precies de reden waarom wij met een professionele en gedegen accountant samenwerken. Alle betalingen van de maandtermijnen zijn immers vooraf in te in richten. Hopelijk heb ik hiermee antwoord kunnen geven op jouw vragen. Mail mij gerust als je meer vragen hebt: gerben@tinki.nl of bekijk de veelgestelde vragen op de pagina.
Leuk project, denk dat die bij GVE binnen no time vol was geweest maar opzich niet verkeerd dat je het zo zelf doet al komt er denk ik wel veel rompslomp bij kijken ook voor de investeerde want die moet weer formulieren gaan invullen en dergelijke.


Wel een grappige site trouwens met ook dat honden namen gedeelte :P

[ Bericht 4% gewijzigd door AQuila360 op 20-12-2016 13:03:47 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167471212
Wat een onduidelijke site van Duurzaam Investeren. Ik kan nergens vinden wat het minimum bedrag is? :?
pi_167471256
quote:
18s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:08 schreef k_man het volgende:
Wat een onduidelijke site van Duurzaam Investeren. Ik kan nergens vinden wat het minimum bedrag is? :?
Staat bij het project:
pi_167471341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat bij het project:
[ afbeelding ]
Ah, ok. Dank je. Verschilt dus van project tot project. Weet ik nog steeds niet of ik dat platform in de gaten moet houden. :P
pi_167471423
We klagen (vaak terecht) over cf-platforms, maar ik heb er ook geen goed gevoel bij om een lening te doen zonder zo'n platform, dus puur op basis van een mooie website. Iemand die meekijkt in de boeken, risico's inschat, voor investeerders kan opkomen in het geval van problemen. Daarom laat ik tinki lopen.

Veiling Inbrenger bij IVM laat ik ook lopen. Een tijdje geleden kon je bijna blind instappen in nieuwe IVM-projecten, maar ik heb ook hier geen goed gevoel bij, kan het niet duidelijker beschrijven.
pi_167471516
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:18 schreef escortmk2 het volgende:
Veiling Inbrenger bij IVM laat ik ook lopen. Een tijdje geleden kon je bijna blind instappen in nieuwe IVM-projecten, maar ik heb ook hier geen goed gevoel bij, kan het niet duidelijker beschrijven.
Ook hier zie je inderdaad dat de kwaliteit van de projecten achteruitgaat. Hebben bijna alle platforms last van. GVE: 6 openstaand, CCF: 3 openstaand, IVM: 2 openstaand.
pi_167471571
welkom beljack.

lekker gedoe met je DGA pensioen he? :)
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:18:22 #142
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167473032
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:18 schreef escortmk2 het volgende:
We klagen (vaak terecht) over cf-platforms, maar ik heb er ook geen goed gevoel bij om een lening te doen zonder zo'n platform,
Klagen en geen goed gevoel hebben zijn geen tegenovergestelden.

Ik investeer niet rechtstreeks maar via een platform omdat ik zelf niet voldoende kennis denk te hebben. En ik verwacht dat een platform meer kennis heeft dan ik. Mijn klacht is dus eigenlijk dat ik geregeld via een platform investeer en er later achter kom dat ik het zelf veel beter had gekunt.
Tot nooit .......
pi_167473039
Van de nieuwe op FNC ga ik wat doen met de foodtruck en de pakketjesbezorger.
pi_167474083
quote:
Ik laat deze alle vier aan me voorbij gaan. Ik vind ze er geen van allen bijzonder goed uitzien, dus ik wacht liever even tot er weer iets beters langskomt :)
pi_167474147
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:18 schreef bleyenburg het volgende:
Van de nieuwe op FNC ga ik wat doen met de foodtruck en de pakketjesbezorger.
Die kippenwagen doe ik ook aan mee.
De pakket bezorger snap ik niet geheel. Met name snap ik zijn kosten explosie in overige kosten niet in 2016.
De andere twee is drie keer niets voor mij.
pi_167474237
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:18 schreef escortmk2 het volgende:

Veiling Inbrenger bij IVM laat ik ook lopen. Een tijdje geleden kon je bijna blind instappen in nieuwe IVM-projecten, maar ik heb ook hier geen goed gevoel bij, kan het niet duidelijker beschrijven.
Deze laat ik ook lopen. Er zijn geen zekerheden zover ik kan zien. Ik verwacht dat wel van iemand die al twee keer failliet is gegaan.
pi_167474324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze laat ik ook lopen. Er zijn geen zekerheden zover ik kan zien. Ik verwacht dat wel van iemand die al twee keer failliet is gegaan.
Volgens mij alleen HA
pi_167474543
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij alleen HA
Als er niet bij staat wat hij heeft ga ik er vanuit dat HA geen opbrengsten geeft als het mis gaat. Dus voor mij een duidelijke no go na twee eerdere mislukkingen van deze man.
Ik wens hem veel succes maar niet met mijn geld.
Lijkt me beter dat hij gewoon doorwerkt op huidige voet. Zo te zien komt hij dan ook aan een aardig inkomen.
pi_167474551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die kippenwagen doe ik ook aan mee.
De pakket bezorger snap ik niet geheel. Met name snap ik zijn kosten explosie in overige kosten niet in 2016.
De andere twee is drie keer niets voor mij.
Ik pak alleen de inspecteur mee, want een B met klein bedrag en 2 jaar looptijd.

Twijfel nog over de foodtruck; rente is stevig en dat geldt ook voor het risico.
pi_167474628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:24 schreef bleyenburg het volgende:
welkom beljack.

lekker gedoe met je DGA pensioen he? :)
Ja, inderdaad, weer wat om via crowdfunding weg te zetten :)
pi_167474763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:15 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ik pak alleen de inspecteur mee, want een B met klein bedrag en 2 jaar looptijd.

Twijfel nog over de foodtruck; rente is stevig en dat geldt ook voor het risico.
Die inspecteur is wel goed winstgevend. Maar wat ik vreemd vind is waarom hij die 25k niet zelf uit zijn winst ophoest en in prive met wat minder genoegen neemt. Heeft ook een groot negatief eigen vermogen. Lijkt zo maar dat deze inspecteur boven zijn stand leeft.
pi_167475352
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die inspecteur is wel goed winstgevend. Maar wat ik vreemd vind is waarom hij die 25k niet zelf uit zijn winst ophoest en in prive met wat minder genoegen neemt. Heeft ook een groot negatief eigen vermogen. Lijkt zo maar dat deze inspecteur boven zijn stand leeft.
Gezien het negatieve eigen risico heeft hij inderdaad boven zijn stand geleefd. Maar ik zie wel verbetering optreden, al is dat nog geen trend te noemen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:48:10 #153
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167475538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Maar wat ik vreemd vind is waarom hij die 25k niet zelf uit zijn winst ophoest en in prive met wat minder genoegen neemt.
25k het is zelfs maar 15k en het geld wordt gebruikt om uitbesteed werk voor te financieren.
Ik neem aan dat hij aan uitbesteed werk best wel wat verdient. 15k is dan toch zo ingelopen?
Tot nooit .......
pi_167475776
Heeft die inspecteur niet teveel (te hoge) kortlopende schulden ?
pi_167476342
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die inspecteur is wel goed winstgevend. Maar wat ik vreemd vind is waarom hij die 25k niet zelf uit zijn winst ophoest en in prive met wat minder genoegen neemt. Heeft ook een groot negatief eigen vermogen. Lijkt zo maar dat deze inspecteur boven zijn stand leeft.
Daarom blijf ik hier ver vandaan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167476663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:28 schreef ITrade het volgende:

[..]

Daarom blijf ik hier ver vandaan.
Op basis van de input van meerdere forumleden heb ik mijn investering toch maar geannuleerd.
pi_167477094
Volgens Peter Verhaar op twitter wordt er weer een Collin lening vervroegd afgelost met een schamele extra vergoeding van 3 extra rente maanden. Dat valt toch helemaal in het niet als je ook in een project zit dat na 3 van de 48 maanden op de fles gaat!
Ik blijf er grote moeite mee hebben dat goed lopende bedrijven op zon'gemakkelijke manier van hun verplichtingen af komen.
Weet iemand hier trouwens welk project nu vervroegd afgelost wordt bij Collin?
pi_167477301
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens Peter Verhaar op twitter wordt er weer een Collin lening vervroegd afgelost met een schamele extra vergoeding van 3 extra rente maanden. Dat valt toch helemaal in het niet als je ook in een project zit dat na 3 van de 48 maanden op de fles gaat!
Ik blijf er grote moeite mee hebben dat goed lopende bedrijven op zon'gemakkelijke manier van hun verplichtingen af komen.
Weet iemand hier trouwens welk project nu vervroegd afgelost wordt bij Collin?
Ik vind het zeer redelijk dat je dan 3 maanden extra rente krijgt. Het is goed als een ondernemer enige ruimte krijgt om zijn plannen bij te sturen als dat nodig is. Het belang van de ondernemer vind ik dan groter dan het belang van investeerders. Er zijn nog steeds platformen waar je helemaal niets extra's krijgt bij vervroegde aflossing. Daar maak ik me eerder druk om.

Edit: Crowdfunding doe ik naast het rendement ook om ondernemers verder te helpen. Dan wil ik ze niet dwars te zitten, in het geval dat hun plannen wijzigen.
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:39:48 #159
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167477867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:15 schreef Benger het volgende:
Ik vind het zeer redelijk dat je dan 3 maanden extra rente krijgt. Het is goed als een ondernemer enige ruimte krijgt om zijn plannen bij te sturen als dat nodig is. Het belang van de ondernemer vind ik dan groter dan het belang van investeerders.
Het wordt dan wel heel lastig om projecten uit te zoeken.
Als ze te slecht zijn dan zit je met een default opgescheept en als ze goed presteren dan zeggen ze je na een paar maanden gedag omdat ze elders goedkoper kunnen lenen. Het wordt dus zoeken naar de middenmoot in plaats van de toppers.

We samen een relatie aan gegaan. Ik mag hem niet opzeggen als ik bij een ander meer rente krijg. Dan mag de ondernemer dat ook niet als ergens beter voorwaarden ziet. Ik ben best bereid om mee te denken met het openbreken van een lening, maar niet eenzijdig drie maandjes rente en klaar.
Tot nooit .......
pi_167478052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het wordt dan wel heel lastig om projecten uit te zoeken.
Als ze te slecht zijn dan zit je met een default opgescheept en als ze goed presteren dan zeggen ze je na een paar maanden gedag omdat ze elders goedkoper kunnen lenen. Het wordt dus zoeken naar de middenmoot in plaats van de toppers.

We samen een relatie aan gegaan. Ik mag hem niet opzeggen als ik bij een ander meer rente krijg. Dan mag de ondernemer dat ook niet als ergens beter voorwaarden ziet. Ik ben best bereid om mee te denken met het openbreken van een lening, maar niet eenzijdig drie maandjes rente en klaar.
Het ligt er aan wat je afspreekt. Ik denk blijkbaar anders over wat redelijke voorwaarden zijn.
Een lening openbreken is erg lastig bij crowdfunding, omdat iedereen iets anders wil.
De crowdfundingplatformen denken wel na over mogelijkheden om leningen verhandelbaar te maken, zodat investeerders ook van een investering af kunnen als ze dat willen.
pi_167478053
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:24 schreef Beljack het volgende:
In een paar maanden tijd met kleine bedragen in zo'n 30 projecten verdeeld
Ik tel er nu ook een dikke 30 projecten, maar wel over 2 jaar verdeeld ...
pi_167478286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:15 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vind het zeer redelijk dat je dan 3 maanden extra rente krijgt. Het is goed als een ondernemer enige ruimte krijgt om zijn plannen bij te sturen als dat nodig is. Het belang van de ondernemer vind ik dan groter dan het belang van investeerders. Er zijn nog steeds platformen waar je helemaal niets extra's krijgt bij vervroegde aflossing. Daar maak ik me eerder druk om.

Edit: Crowdfunding doe ik naast het rendement ook om ondernemers verder te helpen. Dan wil ik ze niet dwars te zitten, in het geval dat hun plannen wijzigen.
Ik vind het een kwalijke zaak dat bedrijven zomaar vervroegd mogen aflossen want op termijn is het funest voor je rendement: tegenover elke default moeten 2 projecten staan die alle termijnen netjes de aflossing en rente ophoesten. Als er in die laatste categorie veel projecten weg komen met een boeterente van slechts drie maanden gaat die verhouding helemaal scheef lopen.
pi_167478336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:15 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vind het zeer redelijk dat je dan 3 maanden extra rente krijgt. Het is goed als een ondernemer enige ruimte krijgt om zijn plannen bij te sturen als dat nodig is. Het belang van de ondernemer vind ik dan groter dan het belang van investeerders. Er zijn nog steeds platformen waar je helemaal niets extra's krijgt bij vervroegde aflossing. Daar maak ik me eerder druk om.

Edit: Crowdfunding doe ik naast het rendement ook om ondernemers verder te helpen. Dan wil ik ze niet dwars te zitten, in het geval dat hun plannen wijzigen.
Wat mij betreft is het zeer onredelijk dat je maar drie maanden krijgt. Zoals al genoemd, je maakt een afspraak en ik als investeerder kan ook niet uitstappen als ik elders een interessanter project zie, een betere rente kan krijgen of als het minder gaat met de ondernemer en mijn risico toe neemt. Af en toe een vervroegde aflossing, zoals bij GvE, zie ik dan ook als een extra beloning/bedankje die je ook nodig hebt om zeperts enigszins te kunnen compenseren.
pi_167478784
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:57 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik vind het een kwalijke zaak dat bedrijven zomaar vervroegd mogen aflossen want op termijn is het funest voor je rendement: tegenover elke default moeten 2 projecten staan die alle termijnen netjes de aflossing en rente ophoesten. Als er in die laatste categorie veel projecten weg komen met een boeterente van slechts drie maanden gaat die verhouding helemaal scheef lopen.
Ik ben bang dat er wel meer dan 2 goede projecten tegenover een default moeten staan.
pi_167478950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:21 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er wel meer dan 2 goede projecten tegenover een default moeten staan.
Zeker bij een default na 3 maanden en waar soms verder weinig te halen is via HA en/of morele borgstellingen, -O-
pi_167479261
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167479700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zeker bij een default na 3 maanden en waar soms verder weinig te halen is via HA en/of morele borgstellingen, -O-
Die verhouding was ook alleen even een schatting. Maar toch; Als je drie projecten van 5 jaar hebt tegen 8 procent rente, en het ene project gaat halverwege de looptijd default dan zou je redelijk quitte uit moeten komen.
pi_167479722
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het motto: "alles wat je aandacht geeft, groeit" is de Heeren van Nederasselt (hierna: HvN) niet een standaard tuincentrum, maar een planten- en ontmoetingscentrum.

_O-
pi_167479786
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedzo. Ik wilde hem net posten. Er lijkt wel overwaarde aanwezig te zijn maar het zit me niet lekker dat de rabobank er weer met alle eerste zekerheden van door gaat. Tevens kun je bij hen iig niet van je lening afkomen door slechts een boeterente van 3 maanden te betalen.
pi_167480008
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:54 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Die verhouding was ook alleen even een schatting. Maar toch; Als je drie projecten van 5 jaar hebt tegen 8 procent rente, en het ene project gaat halverwege de looptijd default dan zou je redelijk quitte uit moeten komen.
Je kan denk ik de volgende vuistregel hanteren : Bij iedere default na 0.4 van de looptijd (ongeveer het gemiddelde op dit moment.), Heb je 10 projecten nodig die netjes tot het eind betalen om ongeveer de helft van de gemiddelde toegezegde rente te krijgen op je totale investering. Je speelt ongeveer quitte als er 5 andere projecten tegenover staan die geheel netjes met rente uitbetalen.
pi_167480505
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:56 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Goedzo. Ik wilde hem net posten. Er lijkt wel overwaarde aanwezig te zijn maar het zit me niet lekker dat de rabobank er weer met alle eerste zekerheden van door gaat. Tevens kun je bij hen iig niet van je lening afkomen door slechts een boeterente van 3 maanden te betalen.
uit de pitch:
Gelet op de verwachte marktwaarde na verbouwing van ¤ 1.190.000,-, conform recent taxatierapport (in bezit van Collin), is er sprake van een relatief grote stille reserve en vormt daarmee een goede dekking voor deze inschrijving.

Het gaat natuurlijk bij dit soort onroerend goed niet om de marktwaarde als het mis gaat maar om de executie waarde. Ben benieuwd of die veel hoger ligt als de 1ste hypotheek van de Rabobank,
pi_167480789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weet iemand hier trouwens welk project nu vervroegd afgelost wordt bij Collin?
Vervroegde algehele aflossing I-Wood Laminations 24995
pi_167480956
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij te soft, te veel starters risico in de slaapplaatsen en bij GvE heb ik al een zorghotel wat op de fles is door problemen met bv een brandweer-keuring.. die betaalt dan wel uit prive door maar er kan in mijn ogen erg veel mis gaan in dit project.
pi_167481050
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:31 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Vervroegde algehele aflossing I-Wood Laminations 24995
Vreemd, weet je misschien iets meer over het waarom van de vervroegde aflossing?

Van het geld zou een paar maanden geleden machines gekocht zijn en het bedrag zou in 60 maanden terug komen. Is het een succes verhaal of mogen de investeerders blij zijn dat nog alles terug komt?
pi_167482381
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De overnemende partij wordt volgens mij niet in de pitch genoemd. En de mail heeft geen vertrouwelijk-label maar toch even een spoiler.
pi_167483081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Je speelt ongeveer quitte als er 5 andere projecten tegenover staan die geheel netjes met rente uitbetalen.
Ik ga even uit van lineaire aflossing,maar ik kom dan op 3 andere projecten.
Allen 500 euro geinvesteerd a 8%
pi_167483588
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:40 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je koopt een pand voor 500k, gooit er een verbouwing tegenaan (voor een specifieke doelgroep) van 350k en hup de marktwaarde na verbouwing is 1.190k 8)7 :W

Ik denk net als NRDZ dat de executiewaarde eerder richting de 650k gaat. Hé, het bedrag van de hypotheek van de Rabobank. -O-

Ik laat hem (helaas) aan mij voorbij gaan. Het sociale doel is namelijk wel mooi. Ik denk dat dit project,als hij officieel beschikbaar is, redelijk snel zal gaan vollopen.
pi_167483875
Bovendien een wel erg lage rente...
pi_167484124
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je koopt een pand voor 500k, gooit er een verbouwing tegenaan (voor een specifieke doelgroep) van 350k en hup de marktwaarde na verbouwing is 1.190k 8)7 :W

Ik denk net als NRDZ dat de executiewaarde eerder richting de 650k gaat. Hé, het bedrag van de hypotheek van de Rabobank. -O-

Ik laat hem (helaas) aan mij voorbij gaan. Het sociale doel is namelijk wel mooi. Ik denk dat dit project,als hij officieel beschikbaar is, redelijk snel zal gaan vollopen.
Ik ga er ook niet aan mee doen. Eigenlijk zouden ze ter volledigheid een geschatte executiewaarde moeten vermelden en niet lopen schermen met een taxatiewaarde die je er nooit voor terug gaat krijgen.
pi_167484508
Wat vinden jullie van de biogas pitch op lendahand https://www.lendahand.com(...)32-simgas-kenya-ltd/

is direct project met een hogere rente en hoger risico
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167484863
quote:
het valt mij op dat de kwaliteit van de pitches bij IvM afgenomen is vanaf het moment dat DB&P een meerderheidsbelang in IvM genomen heeft. Het kan toeval zijn maar ik ga dan denken dat met een nieuwe eigenaar de prioriteiten ook verschoven zijn.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:25:47 #182
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_167484878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:14 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie van de biogas pitch op lendahand https://www.lendahand.com(...)32-simgas-kenya-ltd/

is direct project met een hogere rente en hoger risico
Hoewel ik LAH een zeer goed hart toedraag kan ik maar niet loskomen van de vergelijking van dit project met het debacle van SERIgas (bij GVE).
Dit project stond eerst alleen maar open voor de nieuwe investeerders. Zij konden met gratis geld hierin investeren. Nou vooruit, het kleinst mogelijke bedragje dan maar.
pi_167486854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:14 schreef Dwarsindeweg het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De overnemende partij wordt volgens mij niet in de pitch genoemd. En de mail heeft geen vertrouwelijk-label maar toch even een spoiler.
Net even op de site van de overnemende partijen Mevo gekeken. Die heeft Volgens mij alle te kopen machines reeds in huis. Dus die 450k hoeft niet uitgegeven te worden. Hadden ze dat niet 3 maanden eerder kunnen bedenken? Vermoedelijk is het verkrijgen van de lening een tool geweest in de overname onderhandelingen. Daar hadden de investeerders als dank toch wel meer als 3 maanden rente voor mogen krijgen!
pi_167487665
Dat LAH-project laat ik lopen. Die 6,5% is mooi, maar je hebt eigenlijk nul garantie en je geld halen in het buitenland is ook lastig. Te veel onzekerheden daarin. De tussenpartijen die uitgebreid door LAH gecheckt zijn lijken me daarbij een betere partner.
Schip ahoy!
pi_167489087
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Leuk project, denk dat die bij GVE binnen no time vol was geweest maar opzich niet verkeerd dat je het zo zelf doet al komt er denk ik wel veel rompslomp bij kijken ook voor de investeerde want die moet weer formulieren gaan invullen en dergelijke.

Wel een grappige site trouwens met ook dat honden namen gedeelte :P
@AQuila306: Dank voor je compliment en het vetrouwen in het concept dat je denkt dat deze bij GVE zo vol was geweest. Zoals je aangeeft is het inderdaad niet verkeer om het zelf te doen. Dit is een bewust keuze geweest van mij. Gezien mijn achtergrond (12 jaar ervaring in digitale marketing, ben DGA van het succesvolle digitale marketing bureau Team Nijhuis (o.a. #3 digitale marketing bureaus in Nederland, FD Gazelle 2015 & 2016, Deloitte Technology Fast 50 2015 & 2016 en één van de top 150 Google bureaus wereldwijd ) hebben wij met de crowdfundingpitch van Tinki.nl geen marketingpower van een crowdfundingplatform nodig. Vanzelfsprekend gaat het langzamer, maar ik vind een succesvolle crowdfunding op eigen kracht een bewijs van succesvol zijn met marketing (op dit moment ¤62.6K opgehaald). De 'rompslomp' die een investeerder ervaart door het tekenen van een overeenkomst valt mijns inziens nog te bezien en is niet te elimineren. Tinki.nl wil in dit stadium graag een groep investeerders aanspreken die graag betrokken willen blijven bij het bedrijf (b.v. nieuwsbrief per kwartaal en een bijeenkomst per jaar). Dank voor jouw compliment over het hondennamen-gedeelte. Dit is één van de onderscheidende factoren van Tinki.nl. Middels onze hondennamen database (30.000+ hondennamen) komt de doelgroep in een vroegtijdig stadium in contact met Tinki.nl. De gehele case staat of valt met zichtbaarheid in Google, m.a.w. hondenliefhebbers die expliciet zoeken op termen in Google. Gezien onze expertise met Team Nijhuis is dat geen probleem :). Google maar eens op 'hondennamen'.

quote:
12s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:18 schreef escortmk2 het volgende:
We klagen (vaak terecht) over cf-platforms, maar ik heb er ook geen goed gevoel bij om een lening te doen zonder zo'n platform, dus puur op basis van een mooie website. Iemand die meekijkt in de boeken, risico's inschat, voor investeerders kan opkomen in het geval van problemen. Daarom laat ik tinki lopen.

@escortmk2: Dat begrijp ik goed. Het is ook vrij uniek dat een crowdfundingcampagne in eigen beheer wordt verricht. Weet dat er expertise is ingeschakeld van een professioneel accountantskantoor om de case te realiseren én dat deze partij zeer betrokken blijft bij Tinki.nl. Bovendien geven wij middels de maandelijkse nieuwsbrief én de jaarlijkse bijeenkomst volledige inzage in de resultaten. Desgewenst stuur ik je de volledige businesscase + financiële onderbouwing op (gerben@tinki.nl of 0621814186). Ik hoor het graag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Klagen en geen goed gevoel hebben zijn geen tegenovergestelden.

Ik investeer niet rechtstreeks maar via een platform omdat ik zelf niet voldoende kennis denk te hebben. En ik verwacht dat een platform meer kennis heeft dan ik. Mijn klacht is dus eigenlijk dat ik geregeld via een platform investeer en er later achter kom dat ik het zelf veel beter had gekunt.
@speekselklier: Zie bovenstaand bericht :).
pi_167492074
https://www.accountant.nl(...)oen-in-eigen-beheer/

Collin moet nog even wachten met hun plannetje om hier een slaatje uit te slaan.
pi_167492247
[quote]0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 23:11 schreef GerbenLievers86 het volgende:

@GerbenLievers: Wat kan je bieden om de investeerders toch meer zekerheden te geven dat je elke maand netjes de terugbetaling zal overmaken. We moeten je nu min of meer op je blauwe ogen vertrouwen. Nu is dat in de basis prima, maar als je kwaad wilt maak je de maandelijkse betalingen niet over en moet elke individuele investeerder apart achter zijn geld aan. Is het misschien toch niet mogelijk om een soort Stichting Zekerheden op te richten (met investeerders in het bestuur) die de link zijn tussen Tinki en de investeerders?

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 21-12-2016 10:02:45 ]
pi_167492513
Yasemin @Collin gaat wel vollopen als je dit soort investeerders hebt:
investeerder-28147 heeft ¤ 100.000 geïnvesteerd 20-12-2016 om 22:16

Als business angel zou ik wat preferente zekerheden wensen / aandelen willen hebben :)
  woensdag 21 december 2016 @ 09:35:13 #189
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167492756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 08:49 schreef djh77 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 20 december 2016 23:11 schreef GerbenLievers86 het volgende:

@GerbenLievers: Wat kan je bieden om de investeerders toch meer zekerheden te geven dat je elke maand netjes de terugbetaling zal overmaken. We moeten je nu min of meer op je blauwe ogen vertrouwen. Nu is dat in de basis prima, maar als je kwaad wilt maak je de maandelijkse betalingen niet over en moet elke individuele investeerders apart achter zijn geld aan. Is het misschien toch niet mogelijk om een soort Stichting Zekerheden op te richten (met investeerders in het bestuur) die de link zijn tussen Tinki en de investeerders?
In principe zjin de stichtingen zekerheden onafhankelijk van de platforms.
Je zou dus aan een bestaande stichting zekerheden kunnen vragen of die tegen vergoeding deze taak willen overnemen.

edit: we kunnen ook een 'Stichting Zekerheden FoK!' oprichten en daarin al onze zekerheden onderbrengen. :)
Tot nooit .......
pi_167492888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

In principe zjin de stichtingen zekerheden onafhankelijk van de platforms.
Je zou dus aan een bestaande stichting zekerheden kunnen vragen of die tegen vergoeding deze taak willen overnemen.

edit: we kunnen ook een 'Stichting Zekerheden FoK!' oprichten en daarin al onze zekerheden onderbrengen. :)
Je kunt de stichting crowdfundersbelangen daar voor inhuren. Maar die zullen dat niet gratis doen. Ze willen liever met platforms samenwerken, maar als het revenuen oplevert...
Ik zou adviseren om zelf een vereniging van investeerders op te richten (informeel, waarbij het altijd formeel kan worden gemaakt als er rechtshandelingen moeten worden verricht). Dan zou het vervolgens mooi zijn als Tinki haar investeerders op het bestaan van die vereniging zou willen wijzen.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:47:37 #191
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167492924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:44 schreef Benger het volgende:

[..]

Je kunt de stichting crowdfundersbelangen daar voor inhuren. Maar die zullen dat niet gratis doen. Ze willen liever met platforms samenwerken, maar als het revenuen oplevert...
Ik zou adviseren om zelf een vereniging van investeerders op te richten (informeel, waarbij het altijd formeel kan worden gemaakt als er rechtshandelingen moeten worden verricht). Dan zou het vervolgens mooi zijn als Tinki haar investeerders op het bestaan van die vereniging zou willen wijzen.
Als we dat voor elkaar kunnen krijgen dan doe ik mee met Tink. Als is het maar 'Ter leering ende vermaeck'.
Tot nooit .......
pi_167493272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:34 schreef namliam het volgende:

[..]

Ik ga even uit van lineaire aflossing,maar ik kom dan op 3 andere projecten.
Allen 500 euro geinvesteerd a 8%
Het hangt ook af van de looptijden. Als je uitgaat van 5 jaar voor alle projecten dan kom je op het aantal van 3 dat jij noemt; als je uitgaat van een gemiddelde looptijd van 3 jaar dan kom je uit op het aantal van 5.
pi_167493321
FNC:
Helman's Administratie-Personeelsdiensten
50.000 3jaar 5.96% A+
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16521

Goed EV & groei.
Hier zou je ook weer zeggen dat dit vanuit cashflow 2016 betaald zou kunnen worden.
Of er zijn andere investeringen/cash out geweest
pi_167493365
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als we dat voor elkaar kunnen krijgen dan doe ik mee met Tink. Als is het maar 'Ter leering ende vermaeck'.
Ik heb niet zo veel met honden, dus ik zie op zich niets in het project, maar als ik met een eenmalige investering van ¤ 250 kan bijdragen aan het opzetten van een nieuwe crowdfundersvereniging, vind ik dat het overwegen wel waard.
pi_167493684
Voor de korte termijn: 4% (netto) voor 12mnd: https://www.lendahand.com(...)ts/4421-black-rhino/
  woensdag 21 december 2016 @ 10:42:29 #196
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167493794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:14 schreef Benger het volgende:
Ik heb niet zo veel met honden, dus ik zie op zich niets in het project,
Ik heb ook niets met honden. Maar bij mij staan investeringen los van mijn liefhebberijen. Ik zit in wel meer projecten waarvan mensen raar opkijken als ik zeg dat ik er in zit. Ik ben verder liefhebber van mooie auto's maar daar investeer ik liever op een andere manier in zodat ik ook achter het stuur kan kruipen.

Maar in combi met een zekerheden stichting wil ik de hondjes wel sponseren.
Tot nooit .......
pi_167494337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 10:35 schreef djh77 het volgende:
Voor de korte termijn: 4% (netto) voor 12mnd: https://www.lendahand.com(...)ts/4421-black-rhino/
Dank voor het delen. Ik vind korte 4% projecten met lokale partner wel interessant en ze zijn er niet zo vaak.

[ Bericht 30% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-12-2016 11:30:05 ]
pi_167494359
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15810


Toelichting van de aanvrager
Deel met je vrienden
Belangrijke update:
In overleg met de betrokken ondernemers is besloten om, naast de reeds geboden zekerheden, namens de investeerders via de Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl ook een eerste hypotheek van ¤ 210.000,- te vestigen op het aan te kopen onderpand. Het staat Steen voor Iedereen B.V., noch de te financieren SVI, niet vrij om het aan te schaffen onroerend goed verder hypothecair te belasten zonder goedkeuring van Geldvoorelkaar.nl. Hiermee komen ondernemers graag tegemoet aan de uitdrukkelijke wens van de investeerders.

Volledigheidshalve wijzen we u ook nog op het feit dat naast de geboden rente zoals is opgenomen in de "header" van de pitch er sprake is van een bonusrente van 4% zodra het onderpand wordt verkocht. Deze bonusrente wordt in onderstaande pitch nader toegelicht.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167494547
quote:
Leuke poll. Het wordt spannend denk ik.
pi_167494561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:27 schreef Benger het volgende:

[..]

Leuke poll. Het wordt spannend denk ik.
met de hypothecaire zekerheid verwacht ik steen voor iedereen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167494605
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

met de hypothecaire zekerheid verwacht ik steen voor iedereen
Hypothecaire zekerheid is er al een week. Project gaat nog steeds heeeeel langzaam.
pi_167494771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hypothecaire zekerheid is er al een week. Project gaat nog steeds heeeeel langzaam.
Voor mij is het nieuws, kon het in dit topic ook zo snel niet terug vinden. Maar zie nu inderdaad dat jij dit afgelopen donderdag gemeld hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:03 schreef djh77 het volgende:
Steen voor iedereen (GvE) nu met hypothecaire zekerheid. Ik stap nog steeds niet in vanwege te lage rente.
Rente staat dan in verhouding met het risico. Ik denk er nog even over na, maar denk wel dat ik in ga stappen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:45:41 #204
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167494815
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:16 schreef CaLeX het volgende:
Het staat Steen voor Iedereen B.V., noch de te financieren SVI, niet vrij om het aan te schaffen onroerend goed verder hypothecair te belasten zonder goedkeuring van Geldvoorelkaar.nl.
Dit deel snap ik niet. De geeft het gevoel dat er 'onderhands' iets van een hypotheek wordt vastgelegd. Als het via het kadaster gaat is een tweede hypotheek van een ander geen enkel probleem.
Tot nooit .......
pi_167494884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit deel snap ik niet. De geeft het gevoel dat er 'onderhands' iets van een hypotheek wordt vastgelegd. Als het via het kadaster gaat is een tweede hypotheek van een ander geen enkel probleem.
Die zinsnede staat er als ik me goed herinner nog van voordat er sprake was van een hypotheek. Blijft natuurlijk veel te weinig rente voor risico zoals besproken. 110% hypotheek op de lege verkoopprijs. Een tophypotheek voor een verhuurde woning.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:51:44 #206
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167494896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die zinsnede staat er nog van voordat er sprake was van een hypotheek.
Dan was mijn gevoel dus correct alleen verouderd.
Tot nooit .......
pi_167494910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit deel snap ik niet. De geeft het gevoel dat er 'onderhands' iets van een hypotheek wordt vastgelegd. Als het via het kadaster gaat is een tweede hypotheek van een ander geen enkel probleem.
Deze tekst staat reeds in de statuten (dus voordat er besloten is een hypotheekrecht te vestigen). GvE en Steen waren daarom al van mening dat hypotheekrecht vastleggen niet nodig was. Er stond namelijk al in de statuten dat er geen hypotheek op mocht komen te rusten zonder toestemming van GvE. Nu er wel een 1e hypotheekrecht wordt vastgelegd zal GvE er inderdaad ook minder moeite mee hebben als Steen een verzoek doet tot een 2e hypotheekrecht voor andere financiers. Het is nu een beetje dubbelop
pi_167494913
Toevoeging voetnoot dd. 15-12-2016:
Het in de aanhef weergegeven G-PD% en Creditsafe score hebben betrekking op Steen voor Iedereen B.V. en niet op de te financieren en recent opgerichte SVI. Gezien de gestelde voorwaarden als ook het afgegeven recht van 1e hypotheek van ¤ 210.000,- op het aan te kopen onderpand is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid in privé overeen gekomen met de betrokken ondernemers. De hypothecaire inschrijving als ook de overig geboden zekerheden worden vastgelegd namens de investeerders in de recent opgerichte Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl. Uitboeking van de lening zal pas geschieden zodra de genoemde zekerheden ten behoeve van de Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl zijn gevestigd en notarieel zijn vastgelegd.

Dit staat er nu onder de pitch.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 21 december 2016 @ 11:54:28 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167494938
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:52 schreef CaLeX het volgende:
De hypothecaire inschrijving
Je mooie term die ben ik in het verleden ook meerdere keren bij KoM tegengekomen. Die vetrouw ik niet meer. Ik wil gewoon het woord 'kadaster' zien.
Tot nooit .......
pi_167495015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Je mooie term die ben ik in het verleden ook meerdere keren bij KoM tegengekomen. Die vetrouw ik niet meer. Ik wil gewoon het woord 'kadaster' zien.
Volgens mij een normale term:

quote:
De Hypotheker, Jazeker:
De hypothecaire inschrijving is het moment waarop de hypotheek van kracht wordt en er een vermelding in het hypotheekregister komt aan wie en voor welk bedrag een recht van hypotheek is verleend.
  woensdag 21 december 2016 @ 12:01:36 #211
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167495095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij een normale term:

[..]

Ja voor ons, maar ik bij KoM wel meegemaakt dat de intepretatie van de term anders was.

• Bij de LodgeCompany was de term zelfs gebruikt voor losse chalets. (later weer rechtgetrokken en vervangen voor 'verpand').
• Bij Create Passion Bussines staat er: "Verpanding van het pand, hypothecair." Niet dus!

Ik zou dus altijd nog even navragen of de hypotheek ook wordt ingeschreven in het hypotheek register.
Tot nooit .......
pi_167495229
quote:
Ik ben voor Graphlr gegaan.
pi_167495296
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:43 schreef CaLeX het volgende:

[

[..]

Rente staat dan in verhouding met het risico. Ik denk er nog even over na, maar denk wel dat ik in ga stappen.
Nee, helaas. Rente staat nag helemaal niet in verhouding tot de geboden zekerheden. Als je het bijvoorbeeld afzet tegen een vergelijkbaar project bij SiG. 6% zou passend zijn m.i.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 21-12-2016 12:48:05 ]
pi_167495809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef djh77 het volgende:
nog een kortere: 4% voor 6mnd: https://www.lendahand.com(...)hcuts-meat-products/
En weer een nieuwe voor 6mnd tegen 4%: https://www.lendahand.com(...)s/4424-mohamed-shop/

[ Bericht 11% gewijzigd door djh77 op 21-12-2016 12:34:53 ]
pi_167496187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

En weer een nieuwe voor 6mnd tegen 4%: https://www.lendahand.com(...)s/4424-mohamed-shop/
Die laatste heb ik meegepakt en ga ook wat stoppen in de detacheerder bij FNC
pi_167498022
Subject: Bericht inzake project 9184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
జ్ఞ‌ా
pi_167498564
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:36 schreef µ het volgende:
Subject: Bericht inzake project 9184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:05 schreef bleyenburg het volgende:
die strijkijzer + strijkplank tent is echt kansloos......
Bleyenburg had wel gelijk voor het product/bedrijf maar de lening levert met 9.37% netto rendement wel zijn geld op, Ken niet precies de details maar het lijkt erop dat we hier te maken hebben met een nette Heer die bij een mislukt project met een net voorstel komt om van de lening af te komen zou ik zeggen.
Het gaat hier niet om een overname van een goed lopend bedrijf zo te lezen maar om een mislukking die afgekocht wordt.
pi_167498565
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:36 schreef µ het volgende:
Subject: Bericht inzake project 9184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken het project niet maar wat is nu het voorstel van ondernemer en GvE?
Wat is de looptijd, betaalde termijnen e.d.?
pi_167498931
Nieuw GvE
Comfortrend
Project:15578 Zakelijk
Leendoel:Zonnepanelen & duurzaamheid
Classificatie:2
G-PD percentage:1,01
Creditsafe score:56
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 75.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:6,0%
Looptijd:60 maanden

Uit de pitch:
Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
Per ultimo 2015 is het eigen vermogen van ComforTrend ¤ 115.000,- op een balanstotaal van ¤ 504.000,-. Het geconsolideerde eigen vermogen van T.T.G. Holding BV is - ¤ 266.000,- op een balanstotaal van ¤ 436.000,-. Dit wordt veroorzaakt door het negatieve eigen vermogen in de participatie in H.R. Wooncomfort Nederland BV van - ¤ 303.000,-. Verder heeft de malaise in de bouwsector van voorgaande jaren zijn beslag gehad op ComforTrend Nederland BV. Tijdens de crisis zijn 20% van onze klanten c.q. franchisenemers failliet gegaan. Inmiddels is er weer sprake van een stevig herstel. In 2015 is er bijna ¤ 100.000,- aan het eigen vermogen toegevoegd en ook in 2016 is het de verwachting dat de vermogenspositie weer substantieel verbetert.

Pff die heeft wel behoorlijk in zwaar weer gezeten. die 6% is wel erg mager voor het grote risico. Een risico classificatie 2 is wel erg laag inde range voor dit bedrijf en zal wel louter en alleen op de huidige afloscapaciteit zijn gebaseerd.

[ Bericht 29% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-12-2016 15:40:51 ]
pi_167499066
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:36 schreef µ het volgende:
Subject: Bericht inzake project 9184
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een project van ruim voordat ik hier ging meelezen, maar ik had hetzelfde idee als bleyenburg toen het project openstond. Voor de investeerders wel een mooi rendement zo.
Ik las vandaag een update bij KoM over de zonnepanelen man, die al 14 maanden niet betaald, die grijpt elk mogelijk uitstel aan bij de rechtbank om tijd te rekken. Ik hoop dat KoM assertief beslagen heeft gelegd, maar vrees het ergste, KoM heeft hun track record niet mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 21-12-2016 15:34:14 ]
pi_167499387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE
Comfortrend
Project:15578 Zakelijk
Leendoel:Zonnepanelen & duurzaamheid
Classificatie:2
G-PD percentage:1,01
Creditsafe score:56
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 75.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:Annuïteit
Rente per jaar:6,0%
Looptijd:60 maanden

Uit de pitch:
Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
Per ultimo 2015 is het eigen vermogen van ComforTrend ¤ 115.000,- op een balanstotaal van ¤ 504.000,-. Het geconsolideerde eigen vermogen van T.T.G. Holding BV is - ¤ 266.000,- op een balanstotaal van ¤ 436.000,-. Dit wordt veroorzaakt door het negatieve eigen vermogen in de participatie in H.R. Wooncomfort Nederland BV van - ¤ 303.000,-. Verder heeft de malaise in de bouwsector van voorgaande jaren zijn beslag gehad op ComforTrend Nederland BV. Tijdens de crisis zijn 20% van onze klanten c.q. franchisenemers failliet gegaan. Inmiddels is er weer sprake van een stevig herstel. In 2015 is er bijna ¤ 100.000,- aan het eigen vermogen toegevoegd en ook in 2016 is het de verwachting dat de vermogenspositie weer substantieel verbetert.

Pff die heeft wel behoorlijk in zwaar weer gezeten. die 5% is wel erg mager voor het grote risico. Een risico classificatie 2 is wel erg hoog voor dit bedrijf en zal wel louter en alleen op de huidige afloscapaciteit zijn gebaseerd.
Ik heb hem wel meegenomen. Ik zie hier op zich wel wat in. Daarbij zijn het de franchisenemers die failliet zijn gegaan, niet zijzelf. Zolang dat allemaal goed geregeld is, zie ik daar geen problemen. Verder heeft de crisis er best wel ingehakt bij die bedrijven, maar ik zie het inderdaad wel gebeuren dan hier verbetering inzit.
pi_167499469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:39 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb hem wel meegenomen. Ik zie hier op zich wel wat in. Daarbij zijn het de franchisenemers die failliet zijn gegaan, niet zijzelf. Zolang dat allemaal goed geregeld is, zie ik daar geen problemen. Verder heeft de crisis er best wel ingehakt bij die bedrijven, maar ik zie het inderdaad wel gebeuren dan hier verbetering inzit.
dat zou inderdaad goed kunnen met de huidige huizenmarkt en de gedrevenheid van mensen bij investeren in duurzaamheid. Ik sla hem over maar de missie is inderdaad niet kansloos.
pi_167499521
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als er niet bij staat wat hij heeft ga ik er vanuit dat HA geen opbrengsten geeft als het mis gaat. Dus voor mij een duidelijke no go na twee eerdere mislukkingen van deze man.
Ik wens hem veel succes maar niet met mijn geld.
Inderdaad weinig tot geen zekerheden bij de veiling inbrenger. Hij wil wel wat gaan doen met overlijdensrisico en verpanding. Verpanding zal ook niet heel veel opleveren omdat hij de zaken al tegen dumpprijzen inkoopt.:
quote:
1. Ik ben bereid een een levensverzekering af te sluiten tbv deze lening zodra het bedrag is volgeschreven. Dit zal als opschortende voorwaarde in de uiteindelijke schuldbekentenis komen. De lening zal gaan lopen zodra deze verzekering rond is.
2. De hoofdelijke aansprakelijkheid vertegenwoordigd geen noemenswaardige materiële waarde.
3. Ik ben bereid zowel de voorraad als de debiteuren te verpanden tbv van deze lening. Om dit in orde te maken moet er vanuit Investormatch een stichting zekerheden worden opgericht. Omdat op voorhand niet duidelijk is hoe lang dit gaat duren wordt dit niet als opschortende voorwaarde in de leenovereenkomst gezet. De reden voor mij als ondernemer is dat de eerste maanden van het jaar interessant zijn om partijen gunstig in te kopen en dit proces weleens langer in beslag zou kunnen nemen. Zodra de formaliteiten in orde zijn vanuit Investormatch kan ik dus de voorraad en de debiteuren verpanden.
  woensdag 21 december 2016 @ 16:05:05 #225
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167500014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:45 schreef djh77 het volgende:
Verpanding zal ook niet heel veel opleveren omdat hij de zaken al tegen dumpprijzen inkoopt.:
Juist wel, juiste de mensen die de volle prijs betalen hebben voorraad die bij een default weinig oplevert. De mannen kopen failissementen op, ze zullen waarschijnlijk niet veel meer betalen dan hun concurenten.
Tot nooit .......
pi_167500159
Hier trouwens een aardig verhaal over de ondernemer en zijn familie: http://www.gedupeerdenvdh(...)l-september-2010.pdf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 33% gewijzigd door djh77 op 21-12-2016 16:17:07 ]
pi_167501332
stuur die link eens naar IVM en vraag eens om een comment hierop :)
pi_167501441
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:
Hier trouwens een aardig verhaal over de ondernemer en zijn familie: http://www.gedupeerdenvdh(...)l-september-2010.pdf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff, ik heb niet het hele stuk gelezen maar ik weet genoeg. Lekker figuur :'(
  woensdag 21 december 2016 @ 17:03:59 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167501442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:
Hier trouwens een aardig verhaal over de ondernemer en zijn familie: http://www.gedupeerdenvdh(...)l-september-2010.pdf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_167501929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:
Hier trouwens een aardig verhaal over de ondernemer en zijn familie: http://www.gedupeerdenvdh(...)l-september-2010.pdf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het speurwerk, ik laat hem lopen.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:42:50 #231
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_167502221
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:
Hier trouwens een aardig verhaal over de ondernemer en zijn familie: http://www.gedupeerdenvdh(...)l-september-2010.pdf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de druppel. Ik ga m'n toezegging intrekken.
pi_167502588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:42 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dit is de druppel. Ik ga m'n toezegging intrekken.
http://www.bd.nl/regio/os(...)tveilingen-1.5630825

Onze eigenaar van de veilinginbrenger.nl is dus de oudste zoon Rinusjan uit de familie uit het quote artikel. Rinusjan heet dus Marinus in de pitch van IVM als ik alles goed begrijp.
pi_167502730
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ken het project niet maar wat is nu het voorstel van ondernemer en GvE?
Wat is de looptijd, betaalde termijnen e.d.?
Het voorstel is om het nog uitstaande bedrag ineens af te lossen, maar dan met een iets lagere rente. Dus de keuze die we nu voorgelegd krijgen is een uitbetaling met een weliswaar mooi rendement maar wel lager dan de som der uitbetalingen die nog gepland staan.

Wat vinden jullie - de geldnemer aan zijn contract houden of ingaan op het voorstel?
  woensdag 21 december 2016 @ 18:05:34 #234
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_167502749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

http://www.bd.nl/regio/os(...)tveilingen-1.5630825

Onze eigenaar van de veilinginbrenger.nl is dus de oudste zoon Rinusjan uit de familie uit het quote artikel. Rinusjan heet dus Marinus in de pitch van IVM als ik alles goed begrijp.
Ja, zo begrijp ik het ook. Maar ik begrijp uit het artikel ook, dat hij een wat lichtere versie van zijn broer is. Dat is me al erg genoeg.
pi_167502890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

http://www.bd.nl/regio/os(...)tveilingen-1.5630825

Onze eigenaar van de veilinginbrenger.nl is dus de oudste zoon Rinusjan uit de familie uit het quote artikel. Rinusjan heet dus Marinus in de pitch van IVM als ik alles goed begrijp.
Klopt. Op zijn website noemt hij zich Rinusjan en in de pitch Marinus. Het is dezelfde persoon.
pi_167503094
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Op zijn website noemt hij zich Rinusjan en in de pitch Marinus. Het is dezelfde persoon.
Dus kort Samengevat lijkt het erop dat het zo zit:
Hij is de oudste zoon die in 6 jaar tijd het goedlopende bedrijf na de dood (1999) van zijn vader om zeep heeft gebracht.
Only For You Jeanssjops met 10 filialen niet overeind heeft kunnen houden.
Met een wietplantage betrapt is.
Iets vreemds met TBS ers en publiek gedaan heeft.
Failliet is gegaan met een B.V. van springkussens
Failliet is gegaan met een doorstart van deze B.V., een Limited in springkussens.
Een broer heeft die meerdere faillissementen op zijn conto heeft staan waaronder een waar 7 miljoen schuld is achtergebleven.

Ieder mag natuurlijk zijn keuze maken om hier in te investeren. Maar ik zou zo zeggen IVM die hier vaak meelezen ik zou deze Pitch maar van je site halen. Investeerders die dit trackrecord kennen zullen niet investeren en voor jullie goede naam is dit lang laten staan ook niet best.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-12-2016 18:38:33 ]
pi_167503518
Eens, zelfs als het gewoon een serieuze poging is om dit bedrijf op te bouwen, dan nog blijf ik er, met zo'n geschiedenis, mooi bij weg. Als IVM zou ik me hiermee ook niet graag mee inlaten; er zit een te vervelend luchtje aan, en dat schaadt je reputatie als platform. AGD heeft ook last van projecten met een luchtje, en dan kan het snel gaan.

In het strijkijzerverhaal zit ik niet, maar ik zou dit aanbod zeker aannemen, zeker gezien de eerdere inschattingen van zijn kansen. Nu heb je een mooi rendement, al is het minder dan gehoopt, maar als dit aanbod het niet wordt, dan is het maar zeer de vraag wat er met je geld gaat gebeuren.
pi_167505931
Een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167507363
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:04 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Het voorstel is om het nog uitstaande bedrag ineens af te lossen, maar dan met een iets lagere rente. Dus de keuze die we nu voorgelegd krijgen is een uitbetaling met een weliswaar mooi rendement maar wel lager dan de som der uitbetalingen die nog gepland staan.

Wat vinden jullie - de geldnemer aan zijn contract houden of ingaan op het voorstel?
Ik ben een voorstander van het GvE systeem met betrekking tot 100% rente vergoeding bij vervroegde aflossing. Echter in dit geval neig ik ernaar om toch mee te gaan in dit voorstel.

Overigens heeft ook GvE voordeel aan deze afwikkeling.

Terecht overigens dat GvE het voorstel voorlegt aan de investeerders. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen. Is het de meeste stemmen gelden of kijken ze naar de hoogte van de investering?
pi_167507411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:00 schreef Mynheer007 het volgende:
Een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een aantal keer lezen heb ik wel geinvesteerd. De verhuur aan Landal gasten klinkt plausibel, de activiteiten zijn gespreid, er is backup uit de inkomsten van de man, geen grote stapelfinanciering en bij HA moet het risico beperkt zijn als ze zelf ook 27.5K kunnen inbrengen.
pi_167507554
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:27 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is een project van ruim voordat ik hier ging meelezen, maar ik had hetzelfde idee als bleyenburg toen het project openstond. Voor de investeerders wel een mooi rendement zo.
Ik las vandaag een update bij KoM over de zonnepanelen man, die al 14 maanden niet betaald, die grijpt elk mogelijk uitstel aan bij de rechtbank om tijd te rekken. Ik hoop dat KoM assertief beslagen heeft gelegd, maar vrees het ergste, KoM heeft hun track record niet mee.
Volgens KoM is er beslag gelegd op de woning en een rekening.
pi_167508448
Het lijkt mij dat IVM er verstandig aan zou doen om ofwel het project terug te trekken, ofwel het artikel aan de pitch toe te voegen.

Project gaat absoluut fout aflopen.
pi_167508775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:00 schreef Mynheer007 het volgende:
Een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik hem ook meepak. Het is natuurlijk een starter maar wel een met al enige ervaring. De Landal parken zijn over het algemeen goed bezet en de Reeuwijkse plassen zijn prachtig watersport gebieden. Jammer dat de Rabo er weer in zit. Ik had liever gezien dat de ondernemers die 25k extra bij Collin hadden aangevraagd.
pi_167508850
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem ook meepak. Het is natuurlijk een starter maar wel een met al enige ervaring. De Landal parken zijn over het algemeen goed bezet en de Reeuwijkse plassen zijn prachtig watersport gebieden. Jammer dat de Rabo er weer in zit. Ik had liever gezien dat de ondernemers die 25k extra bij Collin hadden aangevraagd.
ik vermoed dat de Rabo de pandrechten op de inventaris heeft waaronder de boten. Als de boten aan de crowd verpand zouden kunnen worden zou dat mooi zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 21 december 2016 @ 21:19:29 #245
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167509493
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:30 schreef Horsemen het volgende:
Echter in dit geval neig ik ernaar om toch mee te gaan in dit voorstel.
Het grote verschil is dat deze man zin lening niet probeert af te kopen omdat hij zoveel succes heeft of onder betere voorwaarden kan lenen. Dan sta zou ik er ook anders in staan.
Tot nooit .......
pi_167510378
3 nieuwe @FNC:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/13435 IT bedrijf liquiditeit
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16420 Admin kantoor auto en bedrijfsruimte
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16486 Verhuurbedrijf - terugdringen rek.courant

3x nee voor mij
pi_167514600
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem ook meepak. Het is natuurlijk een starter maar wel een met al enige ervaring. De Landal parken zijn over het algemeen goed bezet en de Reeuwijkse plassen zijn prachtig watersport gebieden. Jammer dat de Rabo er weer in zit. Ik had liever gezien dat de ondernemers die 25k extra bij Collin hadden aangevraagd.
Ik weet het niet hoor. Als de locatie goed is dan zal de huur ook niet mis zijn. Ik vind het vreemd dat er geen overwaarde is op het huis en dat er ook niet gerept wordt over een overwaarde in de zaak van de echtgenoot (die is er dan waarschijnlijk niet). Het kan goed gaan maar ik stap niet in als er bij zo'n verhaal geen goede zekerheden worden geboden.
pi_167515002
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hem ook meepak. Het is natuurlijk een starter maar wel een met al enige ervaring. De Landal parken zijn over het algemeen goed bezet en de Reeuwijkse plassen zijn prachtig watersport gebieden. Jammer dat de Rabo er weer in zit. Ik had liever gezien dat de ondernemers die 25k extra bij Collin hadden aangevraagd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167515236
quote:
12s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:20 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat er geen overwaarde is, omdat ze gewoon niet aflossen, maar al het geld investeren. Dat betekent dat er ook niets te halen is als de Rabobank, om wat voor reden dan ook de stekker er uit trekt. Aan de andere kant. De link in de spoiler laat toch wel zien dat dit niet zo maar een visser is die bloemen gaat verkopen.
pi_167515939
Vandaag een e-mail ontvangen van GVE inzake project 8602. Retro Fit Lab heeft keurig alle termijnen betaald. Dit is mijn derde geslaagde project bij GVE. *O*
pi_167520426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:36 schreef marathon2000 het volgende:
3 nieuwe @FNC:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/13435 IT bedrijf liquiditeit
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16420 Admin kantoor auto en bedrijfsruimte
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16486 Verhuurbedrijf - terugdringen rek.courant

3x nee voor mij
Klein bedrag voor de boekhouder. Zakelijk is hij bijna schuldenvrij.
Pecunia non olet
pi_167520957
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:10 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Als de locatie goed is dan zal de huur ook niet mis zijn. Ik vind het vreemd dat er geen overwaarde is op het huis en dat er ook niet gerept wordt over een overwaarde in de zaak van de echtgenoot (die is er dan waarschijnlijk niet). Het kan goed gaan maar ik stap niet in als er bij zo'n verhaal geen goede zekerheden worden geboden.
Ja, daar heb je wel gelijk in en de huur zal inderdaad wel aanzienlijk zijn. Toch hou ik wel van dit soort projectjes met “echte” ondernemers die het proberen. Ik geef het wel een kans van slagen maar er zitten zeker risico’s aan en het meeste baal ik nog van die Rabo. Ik pak hem toch mee en hopelijk blijven de bootjes drijven.
http://www.supenwatershop.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 22-12-2016 10:42:05 ]
pi_167521127
Ik ben benieuwd naar de reactie van (de hier doorgaans zo snel reagerende) IVM op het speurwerk dat hier gedaan is. IVM, kom er maar in.
pi_167521143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:42 schreef Graankorrel het volgende:
Ik ben benieuwd naar de reactie van (de hier doorgaans zo snel reagerende) IVM op het speurwerk dat hier gedaan is. IVM, kom er maar in.
Het blijft inderdaad ernstig stil hier. Het is natuurlijk ook balen voor IvM, maar aan de andere kant dan moet je je huiswerk maar goed doen.
pi_167521160
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klein bedrag voor de boekhouder. Zakelijk is hij bijna schuldenvrij.
Idem voor de boekhouder, klein leningbedrag, 10 jaar onderneming, weinig tot geen schulden. Hij krijgt mijn vertrouwen.
pi_167521376
Nieuwe op Collin: Maar niet voor ons ;)
Heeren van Nederasselt

https://www.collincrowdfund.nl/heeren-van-nederasselt/

¤ 220.000 | 6,5% rente | 78 maanden | Investeerders: 16 | Reacties: 0

[ Bericht 35% gewijzigd door Horsemen op 22-12-2016 11:03:44 ]
  donderdag 22 december 2016 @ 11:05:44 #257
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_167521503
Beste forumleden,

IVM kent het artikel. Wij hebben hierop een extra controle gedaan. De beschuldigingen aan het adres van dhr. van der Heijden ('omzeep helpen bedrijf ouders' en 'cannabiskwekerij') stroken niet met bij de bij ons bekende informatie. Daarbij komt dat dhr. van der Heijden niet verantwoordelijk is voor zijn broer en hier ook al lange tijd geen contact mee heeft.

Het bedrijf veilinginbrenger staat zeer positief in de markt en kent goede resultaten. Het faillissement van zijn vorige onderneming, ook de doorstart, zijn vermeld.

Hopend hierbij iedereen voldoende geïnformeerd te hebben.

Team Investormatch
pi_167521588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:05 schreef Investormatch het volgende:
Beste forumleden,

IVM kent het artikel. Wij hebben hierop een extra controle gedaan. De beschuldigingen aan het adres van dhr. van der Heijden ('omzeep helpen bedrijf ouders' en 'cannabiskwekerij') stroken niet met bij de bij ons bekende informatie. Daarbij komt dat dhr. van der Heijden niet verantwoordelijk is voor zijn broer en hier ook al lange tijd geen contact mee heeft.

Het bedrijf veilinginbrenger staat zeer positief in de markt en kent goede resultaten. Het faillissement van zijn vorige onderneming, ook de doorstart, zijn vermeld.

Hopend hierbij iedereen voldoende geïnformeerd te hebben.

Team Investormatch
Bedankt voor de reactie! (Dat is altijd beter).

Ik laat hem overigens nog steeds aan mij voorbij gaan maar fijn om te weten dat jullie hiervan wel op de hoogte waren en extra onderzoek hebben gedaan. Wel jammer dat er een andere voornaam gebruikt is in de pitch t.o.v. de eigen site en in de wandelgangen.
pi_167521852
Project Pizza Hut (projectnummer 15686) wordt met goedkeuring van de huidige investeerders per donderdag 22 december afgerond. De gelden (¤ 350.000) zullen worden aangewend voor de opening van de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station.

De afgelopen periode zijn ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain daadkrachtig verder gegaan met de opstart van Pizza Hut Nederland. Dit heeft geresulteerd in de volgende mijlpalen:

1. Ondertekening huurcontract Utrecht Centraal Station.
2. Samenwerkingscontracten met andere A-labels zoals Coca Cola, Segafredo en Haagen Dasz.
3. Definitieve vaststelling assortiment, indiensttreding restaurant manager, operationeel kassasysteem en definitief handboek 'operations'.
4. Pizza Hut in de publiciteit via o.a. Nu.nl, Nationale Franchisegids en het Parool.

Daarnaast hebben ondernemers zelf ¤ 150.000 uit eigen middelen geïnvesteerd in de algemene opstart van de formule Pizza Hut Nederland.

Ondernemers staan nu in de startblokken om de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station in februari 2017 te openen. Om deze deadline te halen is het noodzakelijk om het project op korte termijn af te ronden. Tot op heden is 41% van het gewenste bedrag gefund. Ondernemers hadden een snellere funding verwacht maar zien het vertrouwen van 498 investeerders als een krachtige bevestiging voor de opstart van de eerste Pizza Hut Express Unit.

Alle huidige investeerders zijn geïnformeerd.

Toekomst
De groeistrategie van Pizza Hut Nederland blijft ongewijzigd. Er zijn al een aantal locaties in beeld voor overige vestigingen. Voor de financiering hiervan zullen de ondernemers waarschijnlijk weer een beroep doen op crowdfunding. Een nieuwe leningaanvraag zal dan gepubliceerd worden op basis van concrete vestigingslocaties en bewezen trackrecord van de eerste vestiging op Utrecht CS.
  donderdag 22 december 2016 @ 11:25:23 #260
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167521876
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:36 schreef marathon2000 het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/16486 Verhuurbedrijf - terugdringen rek.courant
Terugbrengen van een rek.courant door een lening van dik 12% af te sluiten?
Ik heb het gevoel dat dat terugdringen niet vrijwillig is.
Tot nooit .......
pi_167522448
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klein bedrag voor de boekhouder. Zakelijk is hij bijna schuldenvrij.
Geen van drie voor mij, die boekhouder wil feitelijk een auto kopen... wat voor auto koop je van 15k? Bovendien schrijft e.a. hard af

Laat hem lekker die auto kopen van de 45-50k winst die hij nu waarschijnlijk gewoon op eet
pi_167522459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:46 schreef Groepfunder het volgende:
Vandaag een e-mail ontvangen van GVE inzake project 8602. Retro Fit Lab heeft keurig alle termijnen betaald. Dit is mijn derde geslaagde project bij GVE. *O*
^O^ Altijd leuk om te lezen dit soort nieuws

Als het goed is staat mijn teller op 2 aan het eind van deze maand.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167523904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:52 schreef namliam het volgende:
Laat hem lekker die auto kopen van de 45-50k winst die hij nu waarschijnlijk gewoon op eet
Ik verwacht dat hij dat deels ook wel doet.
Ik heb hem meegenomen; ik heb er wel vertrouwen in dat deze man zijn zaakjes op orde heeft.
pi_167523978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:52 schreef namliam het volgende:

[..]

Geen van drie voor mij, die boekhouder wil feitelijk een auto kopen... wat voor auto koop je van 15k? Bovendien schrijft e.a. hard af

Laat hem lekker die auto kopen van de 45-50k winst die hij nu waarschijnlijk gewoon op eet
In een bedrijfsverzamelgebouw/flexoffice kun je een eigen kantoorruimte / kamer huren voor ¤ 175 - ¤ 300 in de maand, voor extra faciliteiten zoals vergaderruimte, deze kun je per dagdeel huren. Niet te hoge kosten, een eigen kamer, buro, stoel tafel computer en Senseo erin klaar.

Ik ken eenpitters die al jaren hun eigen kantoor huren op deze manier

Kantoorruimte 113 - 16m2

Eerste verdieping, Kasteel Traverse (zuidzijde)
¤ 275,51 / maand all inclusive ?


[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 22-12-2016 13:12:31 ]
pi_167524006
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:24 schreef peterc het volgende:
Project Pizza Hut (projectnummer 15686) wordt met goedkeuring van de huidige investeerders per donderdag 22 december afgerond. ...
Nul stemmen in de poll en waarschijnlijk gaat hij winnen. Of telt dit niet als vol?
pi_167524210
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:24 schreef peterc het volgende:
Project Pizza Hut (projectnummer 15686) wordt met goedkeuring van de huidige investeerders per donderdag 22 december afgerond. De gelden (¤ 350.000) zullen worden aangewend voor de opening van de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station.

De afgelopen periode zijn ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain daadkrachtig verder gegaan met de opstart van Pizza Hut Nederland. Dit heeft geresulteerd in de volgende mijlpalen:

1. Ondertekening huurcontract Utrecht Centraal Station.
2. Samenwerkingscontracten met andere A-labels zoals Coca Cola, Segafredo en Haagen Dasz.
3. Definitieve vaststelling assortiment, indiensttreding restaurant manager, operationeel kassasysteem en definitief handboek 'operations'.
4. Pizza Hut in de publiciteit via o.a. Nu.nl, Nationale Franchisegids en het Parool.

Daarnaast hebben ondernemers zelf ¤ 150.000 uit eigen middelen geïnvesteerd in de algemene opstart van de formule Pizza Hut Nederland.

Ondernemers staan nu in de startblokken om de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station in februari 2017 te openen. Om deze deadline te halen is het noodzakelijk om het project op korte termijn af te ronden. Tot op heden is 41% van het gewenste bedrag gefund. Ondernemers hadden een snellere funding verwacht maar zien het vertrouwen van 498 investeerders als een krachtige bevestiging voor de opstart van de eerste Pizza Hut Express Unit.

Alle huidige investeerders zijn geïnformeerd.

Toekomst
De groeistrategie van Pizza Hut Nederland blijft ongewijzigd. Er zijn al een aantal locaties in beeld voor overige vestigingen. Voor de financiering hiervan zullen de ondernemers waarschijnlijk weer een beroep doen op crowdfunding. Een nieuwe leningaanvraag zal dan gepubliceerd worden op basis van concrete vestigingslocaties en bewezen trackrecord van de eerste vestiging op Utrecht CS.
Ook net gehad, had een klein bedragje gedaan en dat laat ik staan, de zekerheden blijven hetzelfde toch? Alleen nu bij een lager bedrag dus eigenlijk zijn ze beter geworden?

Veranderen toch wel zie ik nu, geen bankgarantie meer maar een persoonlijke borgstelling.

Blijf er toch wel in omdat het de 1e is.

[ Bericht 1% gewijzigd door AQuila360 op 22-12-2016 13:23:36 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167524445
quote:
12s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:24 schreef peterc het volgende:
Project Pizza Hut (projectnummer 15686) wordt met goedkeuring van de huidige investeerders per donderdag 22 december afgerond. De gelden (¤ 350.000) zullen worden aangewend voor de opening van de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station.

De afgelopen periode zijn ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain daadkrachtig verder gegaan met de opstart van Pizza Hut Nederland. Dit heeft geresulteerd in de volgende mijlpalen:

1. Ondertekening huurcontract Utrecht Centraal Station.
2. Samenwerkingscontracten met andere A-labels zoals Coca Cola, Segafredo en Haagen Dasz.
3. Definitieve vaststelling assortiment, indiensttreding restaurant manager, operationeel kassasysteem en definitief handboek 'operations'.
4. Pizza Hut in de publiciteit via o.a. Nu.nl, Nationale Franchisegids en het Parool.

Daarnaast hebben ondernemers zelf ¤ 150.000 uit eigen middelen geïnvesteerd in de algemene opstart van de formule Pizza Hut Nederland.

Ondernemers staan nu in de startblokken om de eerste Pizza Hut Express Unit op Utrecht Centraal Station in februari 2017 te openen. Om deze deadline te halen is het noodzakelijk om het project op korte termijn af te ronden. Tot op heden is 41% van het gewenste bedrag gefund. Ondernemers hadden een snellere funding verwacht maar zien het vertrouwen van 498 investeerders als een krachtige bevestiging voor de opstart van de eerste Pizza Hut Express Unit.

Alle huidige investeerders zijn geïnformeerd.

Toekomst
De groeistrategie van Pizza Hut Nederland blijft ongewijzigd. Er zijn al een aantal locaties in beeld voor overige vestigingen. Voor de financiering hiervan zullen de ondernemers waarschijnlijk weer een beroep doen op crowdfunding. Een nieuwe leningaanvraag zal dan gepubliceerd worden op basis van concrete vestigingslocaties en bewezen trackrecord van de eerste vestiging op Utrecht CS.
Haha Men heeft geluisterd!

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Maar dit gaat het project niet helpen het heeft een valse start gemaakt en gaat zeker niet vol komen.
De enige manier om verder te gaan is om de boel op te knippen in 3 afzonderlijke Pizza hut vestigingen. Utrecht (waar men volgens de nieuwe pitch ver mee gevorderd is) opstarten met lening 1a en als men resultaten kan tonen 1B en 1 C op de markt brengen. Als men zo door blijft modderen als men nu doet helpt zelfs een rente verhoging naar 12 % niet.
pi_167524646
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie! (Dat is altijd beter).

Ik laat hem overigens nog steeds aan mij voorbij gaan maar fijn om te weten dat jullie hiervan wel op de hoogte waren en extra onderzoek hebben gedaan. Wel jammer dat er een andere voornaam gebruikt is in de pitch t.o.v. de eigen site en in de wandelgangen.
Geheel met je eens. CF is naast cijfers vertrouwen. Met zulke verhalen is het vertrouwen bij mij in ieder geval weg. Dus van mij ook geen investering in deze partijhandel. Het lijkt mij beter dat de heer van der Heyden op de huidige schaal zijn bedrijf voortzet dan maar wat minder groei zou ik zeggen. Komen ook deze oude koeien niet uit de sloot. Wij hebben ze niet verzonnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-12-2016 13:45:51 ]
  donderdag 22 december 2016 @ 13:52:38 #269
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167524992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:16 schreef AQuila360 het volgende:
Veranderen toch wel zie ik nu, geen bankgarantie meer maar een persoonlijke borgstelling.
Ik heb de pizza-hut niet gedaan en herinner me niet meer van een bankgarantie.
Maar een bankgarantie is toch wel een stap of 20 zekerder dan een persoonlijke borgstelling hoor.

Een bankgarantie zou je als een hypotheek kunnen zien, het geld is er op zeker. (bijzonder trouwens dat hij de kreeg). Bij een persoonlijke borgstelling is het nog maar de vraag of er uberhaupt geld is.
Tot nooit .......
pi_167525385
Prima dat IVM reageert.
Ik ben en blijf wel van mening dat dit verhaal (al was het maar in een voetnoot) gewoon in de pitch had moeten staan.
Ik was na een keer lezen al niet genegen er wat mee te doen, maar nu al helemáál niet.

Jammer van dit eerste smetje op het, tot op heden, vlekkeloze IVM blazoen.
pi_167526308
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik heb de pizza-hut niet gedaan en herinner me niet meer van een bankgarantie.
Maar een bankgarantie is toch wel een stap of 20 zekerder dan een persoonlijke borgstelling hoor.

Een bankgarantie zou je als een hypotheek kunnen zien, het geld is er op zeker. (bijzonder trouwens dat hij de kreeg). Bij een persoonlijke borgstelling is het nog maar de vraag of er uberhaupt geld is.
Ja klopt had mn post al ge-edit!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_167526493
FNC weer met 2 nieuwe:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/10654
verbouwing cafetaria - rendabele tent afgelopen 3 jaar, wel behoorlijke rentelasten (stapelfinanciering), matige recensies (https://www.eet.nu/beek-lb/cafetaria-istanbul ) Nee
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14592
voorraadfinanciering groothandel : krediet bovenop bestaand krediet. Ook nee

[ Bericht 14% gewijzigd door marathon2000 op 22-12-2016 15:21:26 ]
pi_167527073
die cafetaria (FNC): hoezo stapelfinanciering?
is toch vermoedelijk gewoon een hypotheek?
pi_167527083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:15 schreef marathon2000 het volgende:
FNC weer met 2 nieuwe:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/10654
verbouwing cafetaria - rendabele tent afgelopen 3 jaar, wel behoorlijke rentelasten (stapelfinanciering), matige recensies (https://www.eet.nu/beek-lb/cafetaria-istanbul ) Nee
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14592
voorraadfinanciering groothandel : krediet bovenop bestaand krediet. Ook nee
Alles wat er nu open staat bij FNC is voor mij een nee. Dat geldt trouwens ook voor alle open pitches op andere platforms; zoals al eerder aangegeven lijkt de kwaliteit niet omhoog te gaan, integendeel zelfs.
pi_167527122
nooit geweten dat de marges in de vleeshandel zó slecht zijn
pi_167527191
Aan de grond door de Rabobank.
In EenVandaag het verhaal van Loman, die aan de grond zit door de affaire.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ond_door_de_rabobank

Tja, is het niet Abn-Amro dan is het wel de Rabo.....
pi_167527524
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:50 schreef Horsemen het volgende:
Aan de grond door de Rabobank.
In EenVandaag het verhaal van Loman, die aan de grond zit door de affaire.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ond_door_de_rabobank

Tja, is het niet Abn-Amro dan is het wel de Rabo.....
En wij gaan samen met Collin en de Rabo in Reeuwijk weer in één bootje spelevaren.... :?
pi_167527618
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:48 schreef bleyenburg het volgende:
nooit geweten dat de marges in de vleeshandel zó slecht zijn
Dat viel mij ook op! Ruim 3 miljoen omzet en maar ruim 2 ton brutomarge. Niets voor mij deze branche.

Ik had ook het idee van een hypotheek op onroerendgoed bij de langlopende lening van de cafetaria maar het staat er niet bij. Dat is wel een nadeel bij FNC het is altijd gissen en geen mogelijkheid om op een eenvoudige manier vragen te stellen.
pi_167529108
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De cafetaria op FNC. Het komt op mij over als een prima lopende zaak. En matige recensies, ach, sommige mensen maken er een sport van alles en iedereen naar beneden te halen en klagen over alles. Er staan vast honderden, zo niet duizenden tevreden klanten tegenover, alleen die hebben geen reden iets online te zetten. Ik zit erin met een bescheiden bedragje.
pi_167530113
Ik kreeg een leuke nieuwsbrief van de AFM met link: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)-vragen/crowdfunding
(doorklikken naar zekerheden bij crowdfunding:)
quote:
Bij het verstrekken van financieringen via crowdfunding worden in toenemende mate zekerheden van de geldvrager geëist. Het vestigen van zekerheden is een complex en foutgevoelig proces wat grote zorgvuldigheid van crowdfundingplatformen vereist. De AFM ziet dit in de praktijk regelmatig fout gaan. Het gevolg kan zijn dat zekerheden investeerders niet brengen wat zij ervan (mogen) verwachten. Om teleurstelling bij investeerders te voorkomen wijst de AFM crowdfundingplatformen op de zorgvuldigheid die vereist is bij het stellen van die zekerheden.
quote:
In het kader van een beheerste bedrijfsvoering is het bij het stellen van zekerheden belangrijk dat alle processtappen zorgvuldig en tijdig worden uitgevoerd. Voorbeelden van zorgvuldigheid en tijdigheid komen later in deze Q&A aan bod. Het is de taak van crowdfundingplatformen om te zorgen dat alle vereiste stappen goed ingeregeld en vastgelegd zijn in processen. Dit zijn wettelijke vereisten die onderdeel uitmaken van een beheerste bedrijfsvoering waar een crowdfundingplatform aan moet voldoen. Gebeurt dit niet, dan bestaat het risico dat de gestelde zekerheden nutteloos blijken te zijn op het moment van uitwinnen.

Transparantie in de informatieverstrekking over de details van de geboden zekerheden is een andere verplichting van crowdfundingplatformen. Zo is het bijvoorbeeld van belang om te weten of er sprake is van een eerste recht, of dat andere partijen dit eerste recht al hebben. Is het eerste recht al vergeven, dan betreft het een tweede of zelfs een derde recht (dit heet een opvolgend recht). Ook is het van belang te weten of het vestigen van een opvolgend recht is uitgesloten. Dit betekent dat bij het vestigen van een eerder pandrecht afgesproken is dat er geen opvolgend recht gevestigd mag worden.

Het is verstandig als crowdfundingplatformen zich goed laten adviseren door deskundigen op dit gebied. Er kan namelijk sprake zijn van een overtreding als een crowdfundingplatform de bedrijfsvoering op dit terrein, of hun informatieverstrekking over zekerheden niet op orde heeft.
quote:
De AFM ziet bij het vestigen van pandrecht in de praktijk onvoldoende zorgvuldigheid. Pandrecht kan onderhands gevestigd worden, dus zonder tussenkomst van de notaris. Voor de vestiging van pandrecht door middel van een onderhandse akte is registratie bij de Belastingdienst een vereiste. Het pandrecht komt pas tot stand door de registratie. Zonder registratie is het pandrecht niets waard. Een ander aandachtspunt bij verpanding is de actualisatie van pandlijsten. Bij verpanding van roerende zaken moeten de roerende zaken die verpand zijn, periodiek geactualiseerd worden met pandlijsten. Crowdfundingplatformen moeten hun processen zodanig inrichten dat het geld pas vrijgegeven wordt aan geldvragers als aan alle voorwaarden van de zekerheidsstelling is voldaan.
quote:
Hypotheekrecht wordt gevestigd met tussenkomst van een notaris. Aandachtspunten daarbij zijn:

Vindt de taxatie plaats door een taxateur die in het Nederlands Register Vastgoed Taxateurs is opgenomen? Taxatie van de onroerende zaak is verplicht.
Houdt het platform zich aan de normen van het Platform Taxateurs en Accountants?
Pleegt de pandeigenaar voldoende onderhoud voor waardebehoud van het pand waarop het recht van hypotheek wordt gevestigd? En informeert het platform de investeerder over dit (doorlopende) onderhoud?
Vet heb ik aangebracht.
De AFM weet dus dat er van alles mis gaat, maar doet er niks mee. Nou ja aankaarten dat er een probleem is, is een eerste stap.
pi_167530301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 18:16 schreef Benger het volgende:
Ik kreeg een leuke nieuwsbrief van de AFM met link: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)-vragen/crowdfunding
(doorklikken naar zekerheden bij crowdfunding:)

Vet heb ik aangebracht.
De AFM weet dus dat er van alles mis gaat, maar doet er niks mee. Nou ja aankaarten dat er een probleem is, is een eerste stap.
dank voor het delen!

Dit is een goede zaak dat dit op deze wijze naar buiten wordt gebracht. Nu kan geen enkel platform voor projecten die men afsluit na deze publicatie zeggen: we wisten niet dat we hier zorgvuldig mee om moesten gaan . Waar de duidelijkheid er misschien nog niet was geeft dit artikel clip en klaar weer hoe het zit.
Hebben de mails, telefoontjes en zelfs bezoekjes aan de AFM van de diverse mensen toch hun effect gehad. Bovendien weet ik dat de AFM hier ook regelmatig mee leest.
Voor die mensen die een klacht over KOM hebben ingediend bij het Kifid kunnen dit artikel nog wel even nasturen als ondersteuning van hun betoog.
pi_167530543
Laat je mening over de AFM horen in het AFM-stakeholdersonderzoek. Ook als je geen direct contact hebt met de AFM, maar wel met ons toezicht te maken hebt, kun je meedoen via: link
Wij waarderen uw deelname.
Is alleen wel gericht op professionals en gaat dus niet over alle AFM stakeholders (waaronder investeerders). Mijn mening: gemiste kans.

[ Bericht 20% gewijzigd door Benger op 22-12-2016 18:51:03 ]
pi_167532674
Voor de geïnteresseerden kan je ook investeren op Milaap.org ( partner van Lendahand)

Investeren vanaf 5 usd, betalen via creditcard en Paypal.
O.a. Projecten van 12 maanden voor ongeveer 14%

Mede door investeren in andere valuta een high risk investering denk ik.

Wel leuk om wat geld in te stoppen :)

Wat vinden jullie ervan?
pi_167533192
Hij staat al in de OP maar deze maand is de betaling van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gestopt en de zaak is overgedragen aan het incassobureau
pi_167534851
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:18 schreef djh77 het volgende:
Hij staat al in de OP maar deze maand is de betaling van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gestopt en de zaak is overgedragen aan het incassobureau
Dus de borgstelling is op. Tja dit was natuurlijk wel te verwachten. Hoop dat er nog wat te halen is.
pi_167542337
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 18:16 schreef Benger het volgende:
Ik kreeg een leuke nieuwsbrief van de AFM met link: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)-vragen/crowdfunding
(doorklikken naar zekerheden bij crowdfunding:)

[..]


[..]


[..]


[..]

Vet heb ik aangebracht.
De AFM weet dus dat er van alles mis gaat, maar doet er niks mee. Nou ja aankaarten dat er een probleem is, is een eerste stap.
Je mening deel ik niet.
Het is zeker niet zo dat de AFM hier niets mee doet. Ja, het duurt vaak (te-) lang voordat het doordringt en ja, de uitwerking kost (te-) veel tijd maar de AFM doet zeker wat met door ons aangedragen zaken. Ook voor de AFM is crowdfunding en zeker crowdfinance nieuwe en moet er nog veel ervaring worden opgedaan. Ook heeft de AFM in verschillende situaties de platformen rechtstreeks aangesproken nadat er klachten waren binnen gekomen en/of nadat ze door ons op misstanden gewezen was. Helaas kan en mag de AFM niet naar ons reageren dus in die zin lijkt het een eenrichtingsverkeer maar ik zie onze punten regelmatig bijna 1 op 1 terugkomen in nieuwe regelgeving richting platformen. Dat is een goede zaak. De AFM is er nog lang niet en regelgeving zal ook in de toekomst ongetwijfeld nog vaker aangescherpt moeten worden maar de AFM is zeker op de goede weg. Aan ons de schone taak om ze te blijven voorzien van relevante informatie, tips en misstanden.
pi_167545210
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je mening deel ik niet.
Het is zeker niet zo dat de AFM hier niets mee doet. Ja, het duurt vaak (te-) lang voordat het doordringt en ja, de uitwerking kost (te-) veel tijd maar de AFM doet zeker wat met door ons aangedragen zaken [...]
Tja, voor mij duurt het te lang. Het meeste van mijn geld heb ik nu in het buitenland geïnvesteerd en ik twijfel of ik wel verder moet gaan met crowdfunding in Nederland. Misschien komt het geld ooit terug, maar dan moet de AFM wel zijn werk gaan doen.
pi_167545523
Bij Collin staat nu alleen de fitness nog open. Ik vraag me af waarom de mensen er niet warm voor lopen want ik heb slechtere projecten binnen een kwartiertje gefundeerd zien worden. Of zou het komen door dat de meeste investeerders inmiddels al wel een paar fitnessprojecten in hun portefeuille hebben zitten...
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:49:22 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167545851
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:50 schreef Horsemen het volgende:
Aan de grond door de Rabobank.
In EenVandaag het verhaal van Loman, die aan de grond zit door de affaire.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ond_door_de_rabobank

Tja, is het niet Abn-Amro dan is het wel de Rabo.....
Rare zaak.
pi_167545969
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:01 schreef wouterde het volgende:
Voor de geïnteresseerden kan je ook investeren op Milaap.org ( partner van Lendahand)

Investeren vanaf 5 usd, betalen via creditcard en Paypal.
O.a. Projecten van 12 maanden voor ongeveer 14%

Mede door investeren in andere valuta een high risk investering denk ik.

Wel leuk om wat geld in te stoppen :)

Wat vinden jullie ervan?
Grootste risicofactor lijkt me dat je direct blootgesteld bent aan het risico van wanbetaling door de lener. Via Lendahand staat de partnerorganisatie (in dit geval Milaap) garant voor de lening en is je enige risico dus dat die partner zelf omvalt. Risico direct via Milaap lijkt me dus vele malen groter.
Zoals ze zelf op hun website zeggen:"Therefore, it is best to consider lending through Milaap a form of charity, which can create multiplied impact, and NOT as a financial investment in any form whatsoever."
Van de andere kant zien de defaultstatistieken die ze op hun site hebben staan er niet eens zo slecht uit, dus met voldoende spreiding zou het interessant kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 23-12-2016 10:14:09 ]
pi_167546548
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:57 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Therefore, it is best to consider lending through Milaap a form of charity, which can create multiplied impact, and NOT as a financial investment in any form whatsoever.
Er zijn in Nederland ook een aantal platforms die een dergelijke disclaimer zouden moeten hanteren...
pi_167548928
6,12 & 18 maanden bij Lendahand
pi_167549239
FnC nieuwe: Bruidsmode Collectie

¤ 10.000 - Kredietbedrag
2 jaar -Termijn
10.12 % - Nominale rente
Risico C
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_167549873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:57 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Grootste risicofactor lijkt me dat je direct blootgesteld bent aan het risico van wanbetaling door de lener. Via Lendahand staat de partnerorganisatie (in dit geval Milaap) garant voor de lening en is je enige risico dus dat die partner zelf omvalt. Risico direct via Milaap lijkt me dus vele malen groter.
Zoals ze zelf op hun website zeggen:"Therefore, it is best to consider lending through Milaap a form of charity, which can create multiplied impact, and NOT as a financial investment in any form whatsoever."
Van de andere kant zien de defaultstatistieken die ze op hun site hebben staan er niet eens zo slecht uit, dus met voldoende spreiding zou het interessant kunnen zijn.
Heeft eigenlijk iemand ooit meegemaakt dat een project van Lendahand in default is gegaan?
pi_167550079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:11 schreef Beljack het volgende:

[..]

Heeft eigenlijk iemand ooit meegemaakt dat een project van Lendahand in default is gegaan?
Volgens de statistieken op hun site 0 defaults op 1238 projecten sinds maart 2013.
  vrijdag 23 december 2016 @ 13:24:43 #297
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_167550126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:11 schreef Beljack het volgende:

[..]

Heeft eigenlijk iemand ooit meegemaakt dat een project van Lendahand in default is gegaan?
Nee, in de drie jaar dat ze meedraaien nog niet gebeurd. Of eigenlijk: is er niets van te merken geweest dat er een default zou zijn. Wel is er intussen een wisseling van partner geweest in Colombia, maar die heeft alle verplichtingen van de vorige partner overgenomen.
pi_167550167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:22 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Volgens de statistieken op hun site 0 defaults op 1238 projecten sinds maart 2013.
Ze hebben tot nu toe geen defaults omdat de lokale partners garant staan. Mocht deze partij zijn garantie niet na kunnen komen dan heb je ineens een hele berg defaults. Investeren via Lend-a-hand is niet zo zeer investeren in individuele projecten maat meer het kopen van obligaties van de lokale partner.
pi_167550303
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ze hebben tot nu toe geen defaults omdat de lokale partners garant staan. Mocht deze partij zijn garantie niet na kunnen komen dan heb je ineens een hele berg defaults. Investeren via Lend-a-hand is niet zo zeer investeren in individuele projecten maat meer het kopen van obligaties van de lokale partner.
Interessant, zoiets leek mij al, het geeft weliswaar een wat lagere rentepercentage, maar ook mee zekerheid. Ik heb een paar keer op de lokale partners geklikt en dan zie je dat zij ook erg lage percentages in achterstanden en wanbetalers hebben. Zij zitten er ook dicht op.
pi_167550393
http://www.fundwijzer.nl/(...)aar-150-miljoen-2016
quote:
In 2016 is crowdfunding in Nederland gegroeid naar 150 miljoen. Het aantal succesvol gefinancierde projecten en het totaal opgehaalde bedrag aan financiering is opnieuw aanzienlijk gestegen. Daarnaast zijn er in het afgelopen jaar stappen gezet op het gebied van professionalisering van de gehele crowdfunding sector.
Ik had persoonlijk eigenlijk liever gezien dat de sector vanaf het begin professioneel zou handelen. Waarom is er anders een ontheffing van de AFM nodig?

Let op: 'projecten afgerond' in het bovenstaande plaatje, betekent hetzelfde als 'succesvol project': de investeerders hebben hun geld ingelegd en mogen nu afwachten of ze er ooit nog wat van terug zien.
pi_167551939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:23 schreef wouterde het volgende:
6,12 & 18 maanden bij Lendahand
Er lijken drie identieke projecten op Lendahand te staan, allemaal voor 6 maanden, om gedroogde vis te kopen. Toeval??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')