abonnement Unibet Coolblue
pi_167309597
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html

Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00

HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.

Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).

Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.

Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.

Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.

TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl

De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma

Update :
Nieuwe feiten en vragen zaak Dascha Graafsma

Team Dascha Onderzoek (TDO) heeft nieuwe feiten geconstateerd met betrekking tot de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma op 28 november 2015. Specifiek gaat het om twee personen die Dascha mogelijk hebben gezien, minder dan een uur voor het ongeval met de trein. Het gaat waarschijnlijk om twee jongens of mannen die op de Neuweg in Hilversum Dascha zijn tegengekomen, wat blijkt uit beelden van een bewakingscamera. Het TDO roept deze personen op om contact op te nemen. Wellicht hebben deze personen Dascha die bewuste nacht nog gezien. Mogelijk hebben zij meer informatie over het laatste uur van Dascha.


update :

trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25


update december 12



[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 13-12-2016 21:27:24 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167309625
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167309678
laatste post topic #7

Op dinsdag 13 december 2016 20:55 schreef ootjekatootje het volgende:

Zo en nu even inhoudelijk:

https://www.vuecinemas.nl/films/nu-in-de-bioscoop

Voor ¤ 19,- onbeperkt naar de bios kunnen, voorganger van deze kaart heet JT pas.
Dat kon in 2015 vanaf september in Hilversum. Nieuwe pas dus.
Op de ene kant staat je naam en een barcode, op de andere kant dus het logo.

Die pas lag dus bij de ID kaart van Dascha. De politie heeft dus die kaart gehad, dat staat in het dossier. Is die toevallig van degene die ook in december meerdere malen op het politiebureau gepraat heeft met de politie?

Is deze van die dikke FB-er met een voorliefde voor jonge meiden, wiens ex wel erg veel lijkt op Dascha?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167309690
En hoe kom je er bij dat het deze bioscooppas is? En hoe is het in godsnaam relevant welk soort? Het gaat om de persoon neem ik toch aan?
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:12:09 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167309753
Update:

quote:
De drie kwartier durende tweede ’documentaire’ van Team Dascha Onderzoek (TDO), die vooral veel vragen rond de dood van de zestienjarige Dascha Graafsma oproept, wordt grondig tegen het licht gehouden door politie en openbaar ministerie. Maar het is wel de laatste keer dat het team serieus wordt genomen, zegt een woordvoerster van het OM.
,,Het moet ook een keer klaar zijn.’’ Strikt genomen heeft het onderzoek naar het drama van ruim een jaar geleden op het spoor bij Hilversum al meer tijd en energie gekost dan normaal is bij dergelijke zaken, stelt het OM. Dat heeft alles te maken met ’de grote vragen’ van nabestaanden.

Volgens de deskundigen van TDO, die zich vrijwillig inzetten, kan een misdrijf niet worden uitgesloten. Maar zelfmoord wél. Of politie en justitie zich laten overtuigen, blijkt op zijn vroegst over een week. De recherche in Hilversum heeft het momenteel veel te druk met het onderzoek naar de moord op ex-crimineel Martin Kok vorige week bij Larense seksclub Boccaccio. Politiewoordvoerder Bernhard Jens: ,,We gaan heel goed uitzoeken wat men allemaal roept en zegt. Maar de zaak-Kok krijgt nu prioriteit.’’

Kwaad bloed zet de actie van het echtpaar Graafsma, dat volgens Jens opnieuw een gesprek met de officier van justitie en de recherche stiekem opnam. ,,Onbehoorlijk’’, noemt de woordvoerder dit.
https://www.gooieneemland(...)-dascha-nog-een-kans
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167309756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:10 schreef Squadra-macaroni het volgende:
En hoe kom je er bij dat het deze bioscooppas is? En hoe is het in godsnaam relevant welk soort? Het gaat om de persoon neem ik toch aan?
Dat werd gezegd in de docu.

D'r staat een naam op, die pas werd 3 dagen later gevonden, toen was dus al bekend dat er mogelijk iemand bij betrokken was.
pi_167309799
quote:
De brutaliteit van het OM, volgens mij dienen zij maar een doel en dat is goed en gedegen onderzoek doen, zeker in dubieuze zaken zoals deze!
pi_167310016
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat werd gezegd in de docu.

D'r staat een naam op, die pas werd 3 dagen later gevonden, toen was dus al bekend dat er mogelijk iemand bij betrokken was.
Kan maar zo die gast op die scooter zijn ? :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167310084
Ik vind de merkwaardige reactie van het OM alweer groot nieuws. Brutale honden...
  Forum Admin dinsdag 13 december 2016 @ 21:24:07 #10
35723 crew  GGMM
pi_167310103
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 13-12-2016 21:25:18 (nee, kappen) ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_167310145
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat werd gezegd in de docu.

D'r staat een naam op, die pas werd 3 dagen later gevonden, toen was dus al bekend dat er mogelijk iemand bij betrokken was.
Er lag toch een cinemapas naast haar telefoon? Van een jongen dacht ik, maar kan momenteel docu niet opnieuw kijken.
pi_167310194
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er lag toch een cinemapas naast haar telefoon? Van een jongen dacht ik, maar kan momenteel docu niet opnieuw kijken.
Was een JT pas, die hebben we hier niet dus moest dat even opzoeken. JT is dit jaar overgenomen door VUE.

Die pas lag naast haar ID kaart en ook een transactie- bon
pi_167310214
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de merkwaardige reactie van het OM alweer groot nieuws. Brutale honden...
Striving to be more than average.
pi_167310257
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was een JT pas, die hebben we hier niet dus moest dat even opzoeken. JT is dit jaar overgenomen door VUE.

Die pas lag naast haar ID kaart en ook een transactie- bon
oké, top. Maar het gaat natuurlijk om van wie hij is
pi_167310424
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:29 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

oké, top. Maar het gaat natuurlijk om van wie hij is
Yup, dat staat in het politiedossier.
Maar die mag de familie niet meer inzien.

edit:
Het is toen al niet behandeld als mogelijk misdrijf dus geen sporen onderzoek op die ID kaart of op die JT-pas. Ik denk zelf dat die pas al teruggeven is aan de eigenaar, want geen misdrijf...

en omdat die pas al snel gevonden was met dus de kaart erbij, denk ik aan die dikke FB-er.
Want die zat halverwege december al op het bureau het "kind" uit te hangen. Terwijl de telefoon van Dascha pas in januari was gevonden en toen was dat eindgesprek met de politie al geweest. Die dikke gaf in docu 1 ook toe meerdere malen op het bureau te zijn geweest...
1 voor die kaart
2 voor dat fb bericht
3 voor het ophalen van die kaart

Uit het uitlezen van die gegevens van de telefoon bleek pas dat Dascha er een snapchat-jongen op na hield. Die jongen was imo nog helemaal niet in beeld voor de kerst 2015...

Maar het zou mooi wezen als VUE die gegevens nog heeft van die avond, dus 27 november...
Die dikke was ook zijn telefoon al kwijt die avond, tenminste dat was zijn verhaal over dat FB bericht. Dat zou een ander gedaan hebben, die had zijn telefoon gejat uit zijn broek.

[ Bericht 26% gewijzigd door ootjekatootje op 13-12-2016 21:53:23 ]
pi_167311045
die gast op die scooter is toch wel redelijk goed te zien in die docu :7

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167311107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:52 schreef StaceySinger het volgende:
die gast op die scooter is toch wel redelijk goed te zien in die docu :7

[ afbeelding ]
Ja en die jas draagt hij ook op zijn FB pagina.

Misschien moet die maar even contact opnemen met TDO... Die hebben nog wat vragen voor hem. Scheelt de politie tijd, die moeten ze besteden aan de moord op kok, met K O K.
pi_167312517
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:34 schreef ootjekatootje het volgende:


Die dikke was ook zijn telefoon al kwijt die avond, tenminste dat was zijn verhaal over dat FB bericht. Dat zou een ander gedaan hebben, die had zijn telefoon gejat uit zijn broek.
En die vriendin van Dascha was haar ID kwijt
  dinsdag 13 december 2016 @ 22:39:16 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167312921
quote:
Volgens de deskundigen van TDO, die zich vrijwillig inzetten, kan een misdrijf niet worden uitgesloten. Maar zelfmoord wél.
Hoe dan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167312937
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:30 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

En die vriendin van Dascha was haar ID kwijt
Iedereen raakte die avond van alles kwijt:
ID weg, telefoon weg, bioscoopkaart weg, nog een ID weg en weer een telefoon weg, vriendinnen, facebookbericht weg en als klap op de vuurpijl Dascha weg...

tja..
pi_167312958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:39 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoe dan?
Kijk maar ff naar de docu's en naar de site van Frank van der Goot, zijn artikelen en naar zijn nieuwe programma. Hij vertelt in Jip en Janneke taal dus dat moet lukken! ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door ootjekatootje op 13-12-2016 22:45:36 ]
  dinsdag 13 december 2016 @ 22:59:26 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167313726
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk maar ff naar de docu's en naar de site van Frank van der Goot, zijn artikelen en naar zijn nieuwe programma. Hij vertelt in Jip en Janneke taal dus dat moet lukken! ^O^

Die nieuwe docu gezien.
Hoe wordt zelfmoord daar uitgesloten.

Ik zie alleen maar meelullers en desperado's die graag willen dat ze toch vermoord is.

Ach, een ongeval onder invloed. Ook best. Stond ze per ongeluk op het spoor te wachten zeker. Pffff, wat een droeftoeter.

[ Bericht 6% gewijzigd door matthijst op 13-12-2016 23:06:15 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167313903
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die nieuwe docu gezien.
Hoe wordt zelfmoord daar uitgesloten.

Ik zie alleen maar meelullers en desperado's die graag willen dat ze toch vermoord is.
Door wie is ze dan vermoord?

Ze is niet vermoord, ik volg dit topic al meer dan een jaar. Dat is nooit een doel geweest.
Doel is en was haar tijdslijn voor haar dood duidelijk te krijgen. Vanaf moment verlaten LGD tot aan de impact met de trein (haar dood) was ze ergens/deed ze wat. Nabestaanden willen graag weten wat, met wie en hoe.
pi_167313955
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die nieuwe docu gezien.
Hoe wordt zelfmoord daar uitgesloten.

Ik zie alleen maar meelullers en desperado's die graag willen dat ze toch vermoord is.

Ach, een ongeval onder invloed. Ook best. Stond ze per ongeluk op het spoor te wachten zeker. Pffff, wat een droeftoeter.
En jij bent?

Wel begrepen dat het stootblok van de trein in haar rug stond?
Of is dit je ontgaan? Al denk ik van niet omdat je dit topic vanaf dag 1 volgt...
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:12:26 #25
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167314051
Is nog helemaal niet bekend waarom ze naar een ver land wilde vertrekken?
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:13:56 #26
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167314086
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 22:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Iedereen raakte die avond van alles kwijt:
ID weg, telefoon weg, bioscoopkaart weg, nog een ID weg en weer een telefoon weg, vriendinnen, facebookbericht weg
Ik kon het allemaal niet bijouden. Telefoon weggepakt door een jongen maar toen ineens werden de stappen weer geteld? :?
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:17:25 #27
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167314152
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En jij bent?

Wel begrepen dat het stootblok van de trein in haar rug stond?
Of is dit je ontgaan? Al denk ik van niet omdat je dit topic vanaf dag 1 volgt...
Stootblok in haar rug. Tsja. Stond ze dr met haar rug naartoe en heeft de machinist het fout gezien. Snap dat die ouders willen weten wat er gebeurd is, maar de kans dat ze niet zelf het spoor op is gestapt lijkt me klein.
Dat onderzoekers daarnaartoe praten is mooi voor de nabestaanden.

Ik heb het inderdaad een tijd niet gevolgd, aangezien de Panamaclan vrij fanatiek postte :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167314165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:12 schreef frietenstamp het volgende:
Is nog helemaal niet bekend waarom ze naar een ver land wilde vertrekken?
Nee, maar zoals Bladwijzer in het vorige topic al postte barst het links op google...
Loverboy en Hilversum.

Mijn idee:
snapchats naar loverboy/mafketel
Dascha in zeer chantabele situatie.
20 minuten gesprek met "iemand"
raar gesprek met passanten, zonder hulpvraag of contact met bekenden
1,5 uur van de radar
levend op camerabeelden
en dood op het spoor.

en vul de rest maar in...
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:17:53 #29
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167314169
Nog uit het vorig topic 2 vragen van mij. Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord opgeven? Of een verklaring? Vooral dat van vraag 1 blijf ik bijzonder apart vinden. Er moeten daar camera's hangen dus dan zou ze op beeld staan.

Vraag 1:

Ik ben nu aan het kijken. Maar wat ik vreemd vind is dat mensen haar hebben zien lopen op de van Leeuwenstraat in Hilversum. Hoezo zijn hier geen camerabeelden van?

Dit is een hele drukke winkelstraat vanaf het station richting de Groest. Ze is ook nog een coffeeshop voorbij gelopen in die straat. Dus het lijkt mij dat er toch ergens een camera aanwezig moet zijn?

Vraag 2 :

En wat lullen ze nou dat de politie slechts 41 minuten de tijd had om het plaats delict te onderzoeken. Zeker vanwege de dienstregeling die weer zou beginnen? Het lijkt mij toch ten aller tijden dat een onderzoek gewoon voorrang krijgt op het treinverkeer?

Nu zeggen ze dat het onmogelijk is geweest om alles te onderzoeken in 41 minuten. Ik vind dat een beetje apart.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167314192
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Stootblok in haar rug. Tsja. Stond ze dr met haar rug naartoe en heeft de machinist het fout gezien. Snap dat die ouders willen weten wat er gebeurd is, maar de kans dat ze niet zelf het spoor op is gestapt lijkt me klein.
Dat onderzoekers daarnaartoe praten is mooi voor de nabestaanden.

Ik heb het inderdaad een tijd niet gevolgd, aangezien de Panamaclan vrij fanatiek postte :)
Panama is een ander verhaal, ga ik graag een gesprek over aan maar niet hier op Fok en niet nu.

en nog ff dit:
Als de verklaring toen was geweest:
1 ik heb het niet gezien
2 ik zag een meisje wegrennen op het spoor
3 er lag een lichaam op het spoor

Dan was het vanaf minuut 1 een ander verhaal geweest, juist die ene opmerking van de machinist: dat ze met haar handen in de zij de trein als een zombie, tegemoet keek, zorgt voor die vragen.

[ Bericht 16% gewijzigd door ootjekatootje op 13-12-2016 23:26:44 ]
pi_167314270
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:17 schreef Razor21 het volgende:
Nog uit het vorig topic 2 vragen van mij. Kan iemand mij hier een duidelijk en antwoord opgeven? Of een verklaring?

Vraag 1:

Ik ben nu aan het kijken. Maar wat ik vreemd vind is dat mensen haar hebben zien lopen op de van Leeuwenstraat in Hilversum. Hoezo zijn hier geen camerabeelden van?

Dit is een hele drukke winkelstraat vanaf het station richting de Groest. Ze is ook nog een coffeeshop voorbij gelopen in die straat. Dus het lijkt mij dat er toch ergens een camera aanwezig moet zijn?

Vraag 2 :

En wat lullen ze nou dat de politie slechts 41 minuten de tijd had om het plaats delict te onderzoeken. Zeker vanwege de dienstregeling die weer zou beginnen? Het lijkt mij toch ten aller tijden dat een onderzoek gewoon voorrang krijgt op het treinverkeer?

Nu zeggen ze dat het onmogelijk is geweest om alles te onderzoeken in 41 minuten. Ik vind dat een beetje apart.
1 geen idee
2 ze stonden voor een gesloten hek, bleek uit de tweede docu. Daar waren hier eerder vragen over geweest. Passanten in de trein zeiden dat "hulp" na een uur pas kwam.
Na 1:41 uur werd het spoor vrijgegeven. Onderzoeker ter plaatse heeft dat bevestigd.

Note: het was toen nog donker...
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:25:16 #32
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167314339
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

1 geen idee
2 ze stonden voor een gesloten hek, bleek uit de tweede docu. Daar waren hier eerder vragen over geweest. Passanten in de trein zeiden dat "hulp" na een uur pas kwam.
Na 1:41 uur werd het spoor vrijgegeven. Onderzoeker ter plaatse heeft dat bevestigd.

Note: het was toen nog donker...
Vraag 2 : het klopt dat ze een uur hebben moeten wachten. Maar in de docu zeggen ze duidelijk dat de politie slechts 41 minuten de tijd had om onderzoek op het PD te verrichten. Hoezo slechts 41 minuten? Als er een lijk ligt dan neem je gewoon de tijd die je nodig hebt.

Er bestaat geen wet volgens mij die zegt je hebt maximaal zoveel uren de tijd voor onderzoek.

Ze zeggen het letterlijk in de docu : slechts 41 minuten de tijd ....en ik vind dat gewoon erg vaag. Als het met de dienstregeling te maken zou hebben dan kunnen ze NS toch inlichten om het spoor niet vrij te geven?

Of snap ik het niet?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167314414
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:12 schreef frietenstamp het volgende:
Is nog helemaal niet bekend waarom ze naar een ver land wilde vertrekken?
Reden niet, het is wel een aanwijzing dat ze vrij wanhopig was. De vraag is waarom, het antwoord ligt waarschijnlijk in Dascha's inner circle. Ook al omdat er snel nadat ze TGD verliet een (grote) zoekactie op touw is gezet.
  dinsdag 13 december 2016 @ 23:29:12 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167314420
41 minuten zou volgens die docu te weinig rijd zijn om alle onderdelen bij elkaar te rapen. Misschien viel het wel met en lag ze niet in duizend stukken. Politie had iig rap door dat het Dasha was, dus er zal wat herkenbaar zijn geweest.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167314468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:25 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Vraag 2 : het klopt dat ze een uur hebben moeten wachten. Maar in de docu zeggen ze duidelijk dat de politie slechts 41 minuten de tijd had om onderzoek op het PD te verrichten. Hoezo slechts 41 minuten? Als er een lijk ligt dan neem je gewoon de tijd die je nodig hebt.

Er bestaat geen wet volgens mij die zegt je hebt maximaal zoveel uren de tijd voor onderzoek.

Ze zeggen het letterlijk in de docu : slechts 41 minuten de tijd ....en ik vind dat gewoon erg vaag. Als het met de dienstregeling te maken zou hebben dan kunnen ze NS toch inlichten om het spoor niet vrij te geven?

Of snap ik het niet?
impact was om 05:24 uur
hulpdiensten deden er een uur over
Spoor werd 07:09 vrijgegeven

Dat waren de feiten, nu is bekend dat ze op de Maartendijkseweg niet verder konden met de voertuigen. Hek was dicht.
Ze hebben dus maar 41 minuten onderzoek gedaan.

Note: eerste bericht politie was dat onderzoek op lichaam niet mogelijk was omdat het lichaam "verpulverd" was, bijzonder kost imo ook tijd om alle stukjes te zoeken...
pi_167314483
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:28 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Reden niet, het is wel een aanwijzing dat ze vrij wanhopig was. De vraag is waarom, het antwoord ligt waarschijnlijk in Dascha's inner circle. Ook al omdat er snel nadat ze TGD verliet een (grote) zoekactie op touw is gezet.
Haha, bron??
pi_167314570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:29 schreef matthijst het volgende:
41 minuten zou volgens die docu te weinig rijd zijn om alle onderdelen bij elkaar te rapen. Misschien viel het wel met en lag ze niet in duizend stukken. Politie had iig rap door dat het Dasha was, dus er zal wat herkenbaar zijn geweest.
Joh, er werd een minderjarig meisje vermist in die woonplaats... witte schoenen, zwarte broek en wit shirt, lang donker blond/bruin haar...

Als Frank een stootblok in haar rug ziet, al dan klopt de verklaring van de politie inderdaad niet.
Zie deel #1 hier, verpulverd was het woord. Dus geen DNA onderzoek mogelijk.
pi_167314853
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haha, bron??
Bronnen niet paraat, dus doe het even uit het hoofd, maar de tijdlijn vertelt dat de familie Graafsma al na een half uur is gewaarschuwd. Dat duidt op zorgen bij haar vriendinnen.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:11:58 #39
240917 Mula
pi_167314984
Onderaan deze link staan een aantal links mbt Dascha. Kan iemand de artikelen over Dascha's twee spannende mannen en over de hoog opgelopen spanning lezen? Ik krijg een melding over een playlist? :?

https://www.gooieneemland(...)-dascha-nog-een-kans

Er is ook een artikel over de ontmoeting met de piloot. Daarin wordt gezegd dat het gesprek 'bizar' werd. Vragen naar de prijs van een ticket naar Azie is apart, maar bizar? Ik vraag me af wat ze nog meer weten over dat gesprek en bovenal: wat de inschatting van dat stel mbt Dascha was. Hoe kwam ze over?
pi_167315017
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:11 schreef Mula het volgende:
Onderaan deze link staan een aantal links mbt Dascha. Kan iemand de artikelen over Dascha's twee spannende mannen en over de hoog opgelopen spanning lezen? Ik krijg een melding over een playlist? :?

https://www.gooieneemland(...)-dascha-nog-een-kans

Er is ook een artikel over de ontmoeting met de piloot. Daarin wordt gezegd dat het gesprek 'bizar' werd. Vragen naar de prijs van een ticket naar Azie is apart, maar bizar? Ik vraag me af wat ze nog meer weten over dat gesprek en bovenal: wat de inschatting van dat stel mbt Dascha was. Hoe kwam ze over?
Dat hoor je in de docu, ik geloof ergens halverwege.
Is vrij duidelijk verhaal.
pi_167315042
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:00 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Bronnen niet paraat, dus doe het even uit het hoofd, maar de tijdlijn vertelt dat de familie Graafsma al na een half uur is gewaarschuwd. Dat duidt op zorgen bij haar vriendinnen.
Ze rent na een ruzie zonder jas naar buiten en komt niet terug, ff plassen riep ze.
Dat ze na een half uur die ouders bellen, ja ze zijn 16 jaar en er was wat gaande, dat wisten die meiden ook.

Voor hetzelfde geld had dascha boven haar ouders gebeld en zat ze in de auto richting huis.
Niet dus.

Maar dat is geen reden voor zelfmoord en ook geen bron. Je deed een flinke uitspraak en ben dus benieuwd naar je redenatie.

edit:
grote zoekactie zei je...
waar is die bron hiervan?
  woensdag 14 december 2016 @ 00:31:07 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167315161
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Note: eerste bericht politie was dat onderzoek op lichaam niet mogelijk was omdat het lichaam "verpulverd" was, bijzonder kost imo ook tijd om alle stukjes te zoeken...
Verpulverd. Tsja. Dan denk ik aan door een hakselaar gehaald. Als je Google image zoekt op hit by train dan valt het wel mee. Meer brokken.
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:34:26 #43
240917 Mula
pi_167315184
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat hoor je in de docu, ik geloof ergens halverwege.
Is vrij duidelijk verhaal.
Vond je dat een duidelijk verhaal? Ik kan de docu even niet terugkijken, maar volgens mij zeggen ze: meisje komt op piloot af en vraagt of hij piloot is. Piloot zegt trots ja. Meisje vraagt wat ticket naar Azie kost. Piloot verwijst door naar klm.nl. Telefoon gaat af en piloot zegt dat ze wel mag opnemen, maar zij zegt dat het haar alarm is. Daarna roept ze nog iets van doei ofzo geloof ik en loopt door. Ze vonden haar snel ademhalen en hadden het idee dat ze angstig was of dat ze snel gerend had.

1. Was ze op dat moment dronken?
2. Kon ze recht lopen?
3. Was ze vrolijk of neerslachtig? Boos?
4. Kon ze helder uit haar woorden komen?
5. Heeft het stel gevraagd of ze hulp nodig had en hoe heeft ze daarop gereageerd?
6. Leek ze last van de kou te hebben?
7. Waar hebben ze het verder over gehad in die 3 minuten vh gesprek? Bovenstaande duurt misschien een minuut.

Ik vond het stuk over het gesprek helemaal niet duidelijk.
pi_167315193
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze rent na een ruzie zonder jas naar buiten en komt niet terug, ff plassen riep ze.
Dat ze na een half uur die ouders bellen, ja ze zijn 16 jaar en er was wat gaande, dat wisten die meiden ook.

Voor hetzelfde geld had dascha boven haar ouders gebeld en zat ze in de auto richting huis.
Niet dus.

Maar dat is geen reden voor zelfmoord en ook geen bron. Je deed een flinke uitspraak en ben dus benieuwd naar je redenatie.

edit:
grote zoekactie zei je...
waar is die bron hiervan?

Bron is 1 vd docu's. Er is direct aangifte/melding van vermissing bij de politie gedaan. Daar zoek je niet.
pi_167315213
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:34 schreef Mula het volgende:

[..]

Vond je dat een duidelijk verhaal? Ik kan de docu even niet terugkijken, maar volgens mij zeggen ze: meisje komt op piloot af en vraagt of hij piloot is. Piloot zegt trots ja. Meisje vraagt wat ticket naar Azie kost. Piloot verwijst door naar klm.nl. Telefoon gaat af en piloot zegt dat ze wel mag opnemen, maar zij zegt dat het haar alarm is. Daarna roept ze nog iets van doei ofzo geloof ik en loopt door. Ze vonden haar snel ademhalen en hadden het idee dat ze angstig was of dat ze snel gerend had.

1. Was ze op dat moment dronken?
2. Kon ze recht lopen?
3. Was ze vrolijk of neerslachtig? Boos?
4. Kon ze helder uit haar woorden komen?
5. Heeft het stel gevraagd of ze hulp nodig had en hoe heeft ze daarop gereageerd?
6. Leek ze last van de kou te hebben?
7. Waar hebben ze het verder over gehad in die 3 minuten vh gesprek? Bovenstaande duurt misschien een minuut.

Ik vond het stuk over het gesprek helemaal niet duidelijk.
Ja, precies. Een meisje van 16 dat om 3 uur 's nachts informatie vraagt om ver weg te vliegen. Dat moet een bepaalde indruk hebben achtergelaten.
pi_167315229
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

Verpulverd. Tsja. Dan denk ik aan door een hakselaar gehaald. Als je Google image zoekt op hit by train dan valt het wel mee. Meer brokken.
Stond letterlijk in de verklaring van de politie en daar konden de ouders het mee doen.
Bron staat in deel 1 hier
pi_167315237
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:34 schreef Mula het volgende:

[..]

Vond je dat een duidelijk verhaal? Ik kan de docu even niet terugkijken, maar volgens mij zeggen ze: meisje komt op piloot af en vraagt of hij piloot is. Piloot zegt trots ja. Meisje vraagt wat ticket naar Azie kost. Piloot verwijst door naar klm.nl. Telefoon gaat af en piloot zegt dat ze wel mag opnemen, maar zij zegt dat het haar alarm is. Daarna roept ze nog iets van doei ofzo geloof ik en loopt door. Ze vonden haar snel ademhalen en hadden het idee dat ze angstig was of dat ze snel gerend had.

1. Was ze op dat moment dronken?
2. Kon ze recht lopen?
3. Was ze vrolijk of neerslachtig? Boos?
4. Kon ze helder uit haar woorden komen?
5. Heeft het stel gevraagd of ze hulp nodig had en hoe heeft ze daarop gereageerd?
6. Leek ze last van de kou te hebben?
7. Waar hebben ze het verder over gehad in die 3 minuten vh gesprek? Bovenstaande duurt misschien een minuut.

Ik vond het stuk over het gesprek helemaal niet duidelijk.
Stuur ze een mailtje, misschien weten TDO het antwoord. Ik weet het niet.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:50:17 #48
240917 Mula
pi_167315253
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:42 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ja, precies. Een meisje van 16 dat om 3 uur 's nachts informatie vraagt om ver weg te vliegen. Dat moet een bepaalde indruk hebben achtergelaten.
En bovenal: in een tshirt.

Dat stel moet gewoon aan haar hebben gevraagd of ze hulp nodig had. Kan me niet voorstellen dat je bij een overduidelijk pubermeisje in een tshirt in een ijskoude nacht dat niet vraagt.
pi_167315257
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:37 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Bron is 1 vd docu's. Er is direct aangifte/melding van vermissing bij de politie gedaan. Daar zoek je niet.
Zo, dat is nieuwe info, vertel...

Ouders waren om 03:00 bij het politiebureau. Van een aangifte of melding van vermissing heb ik niets begrepen...

Maar grote zoektocht? Grote woorden en geen bron.
Dus een aanname, ook goed, maar zet dat er dan even bij.
pi_167315262
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:42 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ja, precies. Een meisje van 16 dat om 3 uur 's nachts informatie vraagt om ver weg te vliegen. Dat moet een bepaalde indruk hebben achtergelaten.
Zeker, vandaar dat ze ook contact hebben gezocht om dat te delen met TDO en in eerste instantie de politie.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:52:00 #51
240917 Mula
pi_167315266
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Stuur ze een mailtje, misschien weten TDO het antwoord. Ik weet het niet.
Vraag ik je dan om de antwoorden? :? Jij zegt dat de docu duidelijk is en ik geef aan waarom ik het daar niet mee eens ben.
pi_167315285
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:50 schreef Mula het volgende:

[..]

En bovenal: in een tshirt.

Dat stel moet gewoon aan haar hebben gevraagd of ze hulp nodig had. Kan me niet voorstellen dat je bij een overduidelijk pubermeisje in een tshirt in een ijskoude nacht dat niet vraagt.
Ik kan me dat ook niet voorstellen, maar ik geloof die mensen wel. Waarom zouden ze liegen?
Misschien waren ze verrast of overdonderd, geen idee.

Waarom hebben ze dat niet eerder gemeld, ook geen idee. Ja misschien gingen ze vreemd...
Alles kan.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 00:58:08 #53
240917 Mula
pi_167315308
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik kan me dat ook niet voorstellen, maar ik geloof die mensen wel. Waarom zouden ze liegen?
Misschien waren ze verrast of overdonderd, geen idee.

Waarom hebben ze dat niet eerder gemeld, ook geen idee. Ja misschien gingen ze vreemd...
Alles kan.
Ik heb nog geen moment gedacht dat die mensen niet de waarheid spraken.

Ik vraag me af waarom er helemaal niks in de docu wordt gezegd over de dingen waar ik vragen over had. Zijn de antwoorden er wel maar passen ze niet in het misdrijf-scenario?
pi_167315326
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:52 schreef Mula het volgende:

[..]

Vraag ik je dan om de antwoorden? :? Jij zegt dat de docu duidelijk is en ik geef aan waarom ik het daar niet mee eens ben.
O moet ik toestemming vragen dan? Het is een discussie forum. Jij post wat en ik reageer.
Zo werkt dat, schrijf anders een blog. maar aan de andere kant, daar krijg je ook reactie's op.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:50 schreef Mula het volgende:

[..]

En bovenal: in een tshirt.

Dat stel moet gewoon aan haar hebben gevraagd of ze hulp nodig had. Kan me niet voorstellen dat je bij een overduidelijk pubermeisje in een tshirt in een ijskoude nacht dat niet vraagt.
moet gewoon? Das toch raar redeneren, d'r staat midden in de nacht een grietje voor je met wat rare vragen over een verre reis. in een t-shirt. Misschien waren ze overdonderd en hadden ze het niet verwacht. Misschien was Dascha alweer weg voordat ze zich beseften wat er was. KLM piloten en stewardessen zijn vaak weken weg, wie weet wanneer ze zich beseften dat het Dascha was. En dan nog? Was toch zelfmoord....
pi_167315348
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo, dat is nieuwe info, vertel...

Ouders waren om 03:00 bij het politiebureau. Van een aangifte of melding van vermissing heb ik niets begrepen...

Maar grote zoektocht? Grote woorden en geen bron.
Dus een aanname, ook goed, maar zet dat er dan even bij.
Wat deden ze anders bij de politie? De ID kaart hadden ze net opgehaald. Dat was voor Dascha. En inderdaad is het een aanname dat René is gaan zoeken, maar ik zou denken"ik ben toch op de plek waar ze het laatst gezien is, het lijkt me niet het moment voor een biertje."
De zorgen waren kennelijk groot bij de mensen om haar heen, terecht achteraf. Dan is het raar dat er allerlei onbenulligheden als al dan niet claxoneren worden aangehaald in de docu, terwijl de relevante zaken niet benoemd worden.
pi_167315353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:58 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik heb nog geen moment gedacht dat die mensen niet de waarheid spraken.

Ik vraag me af waarom er helemaal niks in de docu wordt gezegd over de dingen waar ik vragen over had. Zijn de antwoorden er wel maar passen ze niet in het misdrijf-scenario?
Vraag het ze dan, ik vind het best een goede vraag.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er verder niets gezegd is maar wat kunnen die mensen er aan veranderen? Veranderd er überhaupt wat?

Dascha zou weg willen? Of vroeg ze het voor een ander? Ik weet het ook niet en ik acht de kans groot dat TDO en de nabestaanden het ook niet weten. Is raar... klopt.
pi_167315370
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Wat deden ze anders bij de politie? De ID kaart hadden ze net opgehaald. Dat was voor Dascha. En inderdaad is het een aanname dat René is gaan zoeken, maar ik zou denken"ik ben toch op de plek waar ze het laatst gezien is, het lijkt me niet het moment voor een biertje."
De zorgen waren kennelijk groot bij de mensen om haar heen, terecht achteraf. Dan is het raar dat er allerlei onbenulligheden als al dan niet claxoneren worden aangehaald in de docu, terwijl de relevante zaken niet benoemd worden.
ID opgehaald voor Dascha? Das ook nieuw. Bron? Wel goed opgemerkt trouwens

Biertje? Renee, huh? Vertel?
pi_167315388
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ID opgehaald voor Dascha? Das ook nieuw. Bron? Wel goed opgemerkt trouwens

Biertje? Renee, huh? Vertel?
Mijn hemel, jij trekt alles graag uit z'n verband, niet?
Voor Dascha verdween, uiteraard, en ik durf er een mooie fles wijn op te zetten dat René voor Dascha's verdwijning naar Hilversum is gereden
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 01:16:55 #59
240917 Mula
pi_167315410
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]


[..]

moet gewoon? Das toch raar redeneren, d'r staat midden in de nacht een grietje voor je met wat rare vragen over een verre reis. in een t-shirt. Misschien waren ze overdonderd en hadden ze het niet verwacht. Misschien was Dascha alweer weg voordat ze zich beseften wat er was. KLM piloten en stewardessen zijn vaak weken weg, wie weet wanneer ze zich beseften dat het Dascha was. En dan nog? Was toch zelfmoord....
"Ik kan me niet voorstellen dat.." was een betere woordkeuze geweest (t is laat ;)).

https://www.gooieneemland(...)tje-sprak-dascha-nog

In dit artikel zegt Joey Roelofs:

"Het team (TDO) heeft onder meer verklaringen van een stelletje dat het meisje in het holst van haar laatste nacht nog tamelijk uitgebreid sprak. Dat meldt onderzoeksleider Joey Roelofs."

,,Ze zagen haar lopen zonder jas, in haar t-shirt. Ze hebben haar aangesproken, er volgde een heel gesprek. Dat werd bizar, maar ik kan nog niet precies zeggen op welke manier.’’

Dat klinkt niet alsof Dascha even kort wat over straat naar ze heeft geroepen in het voorbijgaan. En ook niet -itt wat in de docu wordt gezegd- dat Dascha op hun is afgekomen om te vragen of hij piloot was.

Als ze hiermee de kijkers een kant proberen op te sturen, waarmee proberen ze dat dan nog meer? Zal dat de reden zijn waarom het OM zo terughoudend in de zaak is?
pi_167315413
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:12 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Mijn hemel, jij trekt alles graag uit z'n verband, niet?
Voor Dascha verdween, uiteraard, en ik durf er een mooie fles wijn op te zetten dat René voor Dascha's verdwijning naar Hilversum is gereden
Prima, stuur maar door die fles.

Dascha verdween om 02:07. Renee kwam om 02:50, nadat die vriendinnen Anja gebeld hadden.
Samen met zijn vrouw en de vriendinnen en een moeder hebben ze die nacht gezocht naar Dascha. Politie heeft ook uitgekeken naar Dascha.

Niets groot onderzoek...
pi_167315435
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Prima, stuur maar door die fles.

Dascha verdween om 02:07. Renee kwam om 02:50, nadat die vriendinnen Anja gebeld hadden.
Samen met zijn vrouw en de vriendinnen en een moeder hebben ze die nacht gezocht naar Dascha. Politie heeft ook uitgekeken naar Dascha.

Niets groot onderzoek...
Ik zei zoektocht
pi_167315441
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:16 schreef Mula het volgende:

[..]

"Ik kan me niet voorstellen dat.." was een betere woordkeuze geweest (t is laat ;)).

https://www.gooieneemland(...)tje-sprak-dascha-nog

In dit artikel zegt Joey Roelofs:

"Het team (TDO) heeft onder meer verklaringen van een stelletje dat het meisje in het holst van haar laatste nacht nog tamelijk uitgebreid sprak. Dat meldt onderzoeksleider Joey Roelofs."

,,Ze zagen haar lopen zonder jas, in haar t-shirt. Ze hebben haar aangesproken, er volgde een heel gesprek. Dat werd bizar, maar ik kan nog niet precies zeggen op welke manier.’’

Dat klinkt niet alsof Dascha even kort wat over straat naar ze heeft geroepen in het voorbijgaan. En ook niet -itt wat in de docu wordt gezegd- dat Dascha op hun is afgekomen om te vragen of hij piloot was.

Als ze hiermee de kijkers een kant proberen op te sturen, waarmee proberen ze dat dan nog meer? Zal dat de reden zijn waarom het OM zo terughoudend in de zaak is?
Ik vind het ook maf, ook inhoudelijk.

Bizar is een gesprek over een verre reis zeker. Naast die verklaring is er ook nog die stappenteller en het eikmoment van het telefoontje.Dat was om 02:57 geloof ik. Ze ging om 03:02 weer open volgens die stappenteller en die stopte om 03:04. Na 54 meter.

Tja
pi_167315448
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:28 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Reden niet, het is wel een aanwijzing dat ze vrij wanhopig was. De vraag is waarom, het antwoord ligt waarschijnlijk in Dascha's inner circle. Ook al omdat er snel nadat ze TGD verliet een (grote) zoekactie op touw is gezet.
:Y, doe maar een Amarone della Valpolicella 2006 ^O^
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 01:29:42 #64
240917 Mula
pi_167315479
https://www.gooieneemland(...)f-dascha-nog-alcohol

Volgens dit artikel zegt TDO nu dat het zeer twijfelachtig is dat het Dascha is op de beveiligingsbeelden? Huh? Dat komt toch helemaal niet terug in de docu? Ze willen toch juist die twee jongens spreken die 2 minuten na Dascha in beeld kwamen?

Of de gooieneemlander is een wazige krant of TDO doet vreemde uitspraken.
pi_167315552
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:Y, doe maar een Amarone della Valpolicella 2006 ^O^

Het was het vriendinnengroepje direct ernst. Ze hadden direct grote zorgen, maar toch hoor je geen reden in de docu's. Er wordt informatie achtergehouden die vrij essentieel is, is mijn overtuiging.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 01:42:45 #66
240917 Mula
pi_167315562
Ik vind het gesprek over de verre reis helemaal niet zo vreemd eigenlijk. Als ze door het stel werd aangesproken ging het waarschijnlijk over wat ze daar deed in een tshirt. Als het wel zelfmoord was, dan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om daar over te praten. Het pilotenpak van die man is dan een goede manier om het gesprek naar een ander onderwerp om te buigen (maar hoeveel zin heb je daarin als je zelfmoord wil plegen/in ieder geval genoeg reden hebt om s nachts alleen over straat te zwerven?) "Je bent piloot? Tof. Ik zou wel naar Azie willen! Is dat eigenlijk duur zo'n ticket naar Bangkok?" Dat klinkt heel anders dan: "je bent piloot? Hoeveel gaat het me kosten om naar Azie te vliegen?" Het eerste is een gesprek over ditjes en datjes, de tweede klinkt als een vluchtpoging.

Zoals het gesprek uit de docu naar voren komt, vraag ik me af of ze een beetje willen insinueren dat ze bang was en op de vlucht voor iemand.
pi_167315566
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:29 schreef Mula het volgende:
https://www.gooieneemland(...)f-dascha-nog-alcohol

Volgens dit artikel zegt TDO nu dat het zeer twijfelachtig is dat het Dascha is op de beveiligingsbeelden? Huh? Dat komt toch helemaal niet terug in de docu? Ze willen toch juist die twee jongens spreken die 2 minuten na Dascha in beeld kwamen?

Of de gooieneemlander is een wazige krant of TDO doet vreemde uitspraken.
Die snapchatter is ook niet besproken.

Ik snap die uitspraak een beetje, zag hem ook.
Als Dascha er op zou staan, dan zou zij nog 58 minuten hebben gehad:
om terug te lopen naar de Zeshoven, daar op dat braakliggend veldje in het donker die boom hebben moeten zoeken (60 meter), telefoon op 2 meter hoogte in de klimop hebben gehangen, via een hoog hek moeten klimmen om via de rembrandtlaan weer naar de Utrechtsestraatweg te lopen, daar het zandpad genomen en door een pikdonker bos haar weg naar de overgang hebben moeten zoeken en dan nog een stukje terug op het spoor hebben moeten lopen tot 05:24 tijd van impact. Dat laatste stuk door het donker zonder licht.

tja.
pi_167315572
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:40 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Het was het vriendinnengroepje direct ernst. Ze hadden direct grote zorgen, maar toch hoor je geen reden in de docu's. Er wordt informatie achtergehouden die vrij essentieel is, is mijn overtuiging.
D'r was een catfight, die DJ kwam ertussen. Dat was om 01:50 uur. Vervolgens dat fb bericht wederom wat woorden met Sophie.

Dascha loopt een meterkast in, gaat via de nooduitgang naar buiten zonder jas. Zonder uitleg aan Tessa die haar achterna liep... Ja ik ga ff plassen. En na een kwartier is ze niet terug, niet buiten en reageert ze niet meer op oproepen. Ze was 16...

Vervolgens hebben die meiden nog een kwartier gewacht en gezocht voor ze Dascha's ouders belden. Heel netjes van Manon en Tessa.

[ Bericht 26% gewijzigd door ootjekatootje op 14-12-2016 01:53:25 ]
pi_167315603
Ehh, dit was suicide?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167315613
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

D'r was een catfight, die DJ kwam ertussen.
Waarop ze (haast) direct vertrok. Die "catfight" heeft kennelijk haar vertrek getriggerd. Dan is het vrij essentieel om de inhoud te kennen.
pi_167315624
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:53 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Waarop ze (haast) direct vertrok. Die "catfight" heeft kennelijk haar vertrek getriggerd. Dan is het vrij essentieel om de inhoud te kennen.
Ja, inderdaad en daar is dat meisje niet heel duidelijk in. Nog steeds niet.
Dat willen die ouders ook graag weten, zeker omdat die FB-er ook richting haar linkt in het bericht van 02:05...
pi_167315629
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

...reageert ze niet meer op oproepen.
Op die oproepen reageert ze de hele nacht niet. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het idd haar alarm was dat afging tijdens het gesprek met de piloot.
pi_167315639
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, inderdaad en daar is dat meisje niet heel duidelijk in. Nog steeds niet.
Dat willen die ouders ook graag weten, zeker omdat die FB-er ook richting haar linkt in het bericht van 02:05...
Ik vraag me eerlijk gezegd af of ze dat niet weten, of niet naar buiten brengen. TDO brengt daar volgens mij geen uitsluitsel over.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 01:59:51 #74
240917 Mula
pi_167315641
Ootje, wat denk jij dat er met Dascha is gebeurd?
pi_167315648
Ook opmerkelijk, ze krijgt om 02:13 een snapchatbericht. Das toevallig of niet?

Vanaf dat moment gaat die stappenteller lopen...

Hoe wist die snapchatter dat?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:57 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Op die oproepen reageert ze de hele nacht niet. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het idd haar alarm was dat afging tijdens het gesprek met de piloot.
Nee, dat was een voicemail bericht. Die is verwijderd en daarna nog een. En dat is raar want toen waren er geen stappen meer op de teller. Die stappenteller stopt op 03:04, maar toen was Dascha niet in de buurt van de vindplaats van de telefoon. Toen liep ze bij de Gijsbrecht van Amstelweg, volgens die twee getuigen. (54 meter)

Die voicemail van 04:28 is niet meer verwijderd.
pi_167315651
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:59 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik vraag me eerlijk gezegd af of ze dat niet weten, of niet naar buiten brengen. TDO brengt daar volgens mij geen uitsluitsel over.
In docu 1 zijn Tessa en Manon er ook niet duidelijk over.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 02:07:29 #77
240917 Mula
pi_167315681
Ik sluit trouwens niet uit dat een derde ervoor gezorgd heeft dat de telefoon daar terechtkwam. Bijv een kind dat de telefoon heeft gevonden en het vervolgens niet durft aan te geven dat hij/zij hem heeft uit angst voor de politie?

Vergezocht, maar niet onmogelijk.

Gaf de hond nou wel of niet aan dat ze op het veldje is geweest? Ik dacht van niet, maar kan er geen bron van vinden.
  woensdag 14 december 2016 @ 02:11:34 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167315702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:52 schreef ludovico het volgende:
Ehh, dit was suicide?
Klopt ja. Maar dat is natuurlijk niet zo spannend voor al die speculerende Ria's hier.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167315713
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In docu 1 zijn Tessa en Manon er ook niet duidelijk over.
De docu is daar niet duidelijk over. Er wordt niet gericht gevraagd. De loyaliteit van haar vriendinnen en de familie ligt ongetwijfeld bij Dascha('s reputatie)
pi_167315720
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:59 schreef Mula het volgende:
Ootje, wat denk jij dat er met Dascha is gebeurd?
Ik heb sinds vandaag een scenario wat volgens de tijdlijn, de gaten en de verklaringen kan kloppen. Snap dan ook waarom mensen hun mond houden.

Is het moord, nee. Zelfmoord, ook niet.
Denk dat ze uiteindelijk op de vlucht was.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 02:16:29 #81
240917 Mula
pi_167315721
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mula op 14-12-2016 02:27:28 ]
pi_167315722
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:07 schreef Mula het volgende:
Ik sluit trouwens niet uit dat een derde ervoor gezorgd heeft dat de telefoon daar terechtkwam. Bijv een kind dat de telefoon heeft gevonden en het vervolgens niet durft aan te geven dat hij/zij hem heeft uit angst voor de politie?

Vergezocht, maar niet onmogelijk.

Gaf de hond nou wel of niet aan dat ze op het veldje is geweest? Ik dacht van niet, maar kan er geen bron van vinden.
Die hond is niet op het veldje geweest.
pi_167315733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Klopt ja.
Bron?
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2016 @ 02:25:11 #84
240917 Mula
pi_167315749
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb sinds vandaag een scenario wat volgens de tijdlijn, de gaten en de verklaringen kan kloppen. Snap dan ook waarom mensen hun mond houden.

Is het moord, nee. Zelfmoord, ook niet.
Denk dat ze uiteindelijk op de vlucht was.
En hoe is ze dan voor die trein beland?

Ik geloof niet in een misdrijf. Ik denk aan een psychose oid of iets wat op haar drukte (inhoud van dat snapchatbericht is niet bekend toch?) waardoor ze -geholpen door de kou en vermoeidheid- geen uitweg meer zag.
  woensdag 14 december 2016 @ 02:25:19 #85
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167315750
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron?
Ben je dom of zo? Vraag het haar ouders anders eens die ook zeggen dat het zelfmoord was. :') Kan dit verschrikkelijk debiele topic ook dicht, waarin mensen een beetje zichzelf lopen te entertainen over de rug van dat dode meisje.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167315754
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron?
De getuigenis van de machinist.
Alle argumenten tegen zijn slechts opgeworpen ruis.
  woensdag 14 december 2016 @ 07:16:12 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167316037
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 00:42 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ja, precies. Een meisje van 16 dat om 3 uur 's nachts informatie vraagt om ver weg te vliegen. Dat moet een bepaalde indruk hebben achtergelaten.
Als die kerel trots is dat hij piloot is, kan het ook best zo'n ventje zijn die trots is dat hij Dasha heeft gezien. Zoeen die de volgende dag of een week later vol overtuiging tegen zijn vriendin zegt dat dat dat meisje was dat aan hem vroeg wat een ticket kost. De male attention whore.

En raar dat je een meisje dat er schijnbaar zo vaag en verwilderd uitziet geen hulp aanbiedt. Of op zn minst de politie belt als ze doorloopt.
Dat gesprek zal dan wel niet zo vaag zijn geweest als ze nu doen voorkomen, maar idd zoals hierboven al gezegd werd: Hey cool, piloot, wat kost nou bv een ticket naar Azië?

[ Bericht 16% gewijzigd door matthijst op 14-12-2016 07:29:27 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 december 2016 @ 07:23:22 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167316056
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:29 schreef Mula het volgende:
https://www.gooieneemland(...)f-dascha-nog-alcohol

Volgens dit artikel zegt TDO nu dat het zeer twijfelachtig is dat het Dascha is op de beveiligingsbeelden? Huh? Dat komt toch helemaal niet terug in de docu? Ze willen toch juist die twee jongens spreken die 2 minuten na Dascha in beeld kwamen?

Of de gooieneemlander is een wazige krant of TDO doet vreemde uitspraken.
Dat stuk van die beelden snap ik sowieso niet. Wat maakt het uit hoe laat die waren? Als de beelden van 1 uur waren liepen die jongens toch niet opeens 4 uur eerder langs dan Dasha dan als de beelden van 5 uur waren?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167316341
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:26 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De getuigenis van de machinist.
Alle argumenten tegen zijn slechts opgeworpen ruis.
Want die was betrouwbaar?
Er zijn drie mensen die met naam en toenaam zeggen dat zijn verklaring niet klopt...
  woensdag 14 december 2016 @ 08:36:33 #90
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167316400
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:07 schreef Mula het volgende:
Gaf de hond nou wel of niet aan dat ze op het veldje is geweest? Ik dacht van niet, maar kan er geen bron van vinden.
Nee, de telefoon is niet door honden gevonden wordt er nadrukkelijk gezegd.
  woensdag 14 december 2016 @ 08:42:09 #91
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167316458
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 23:28 schreef Squadra-macaroni het volgende:
Reden niet, het is wel een aanwijzing dat ze vrij wanhopig was.
Of behoorlijk van het padje. Toch dat hoge promillage? Vind het maar een rare vraag.
pi_167316584
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 07:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als die kerel trots is dat hij piloot is, kan het ook best zo'n ventje zijn die trots is dat hij Dasha heeft gezien. Zoeen die de volgende dag of een week later vol overtuiging tegen zijn vriendin zegt dat dat dat meisje was dat aan hem vroeg wat een ticket kost. De male attention whore.

En raar dat je een meisje dat er schijnbaar zo vaag en verwilderd uitziet geen hulp aanbiedt. Of op zn minst de politie belt als ze doorloopt.
Dat gesprek zal dan wel niet zo vaag zijn geweest als ze nu doen voorkomen, maar idd zoals hierboven al gezegd werd: Hey cool, piloot, wat kost nou bv een ticket naar Azië?
Dat is dan ook bizar, dat ze in het holst van de nacht nog een grapje maakt naar een passant..
  woensdag 14 december 2016 @ 09:30:11 #93
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167316922
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is dan ook bizar, dat ze in het holst van de nacht nog een grapje maakt naar een passant..
Nooit dronken geweest?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 december 2016 @ 09:31:19 #94
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167316939
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Want die was betrouwbaar?
Er zijn drie mensen die met naam en toenaam zeggen dat zijn verklaring niet klopt...
"Ik heb geen toeter gehoord"...
Pff, ik woon naast een kerkklok en hoor die 8 vd 10 keer ook niet meer.
Denk je dat die dan steeds niet geslagen heeft?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167317234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

"Ik heb geen toeter gehoord"...
Pff, ik woon naast een kerkklok en hoor die 8 vd 10 keer ook niet meer.
Denk je dat die dan steeds niet geslagen heeft?
O dus omdat jij die kerkklok niet meer elk uur hoort, hebben de buurman en de passanten in de trein het mis?

Of zijn dat ook aandachtszoekers zoals hier eerder werd geopperd over de piloot?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nooit dronken geweest?
Nee, niet zo dronken dat ik spontaan besloot zelfmoord te plegen in een donker bos en nog ff eerst mijn telefoon op een onmogelijke manier in een boom verstop.
pi_167317350
Maar zelfs al zou de machinist het volledig mis hebben, wat verandert dat aan het verhaal? De man heeft iemand geschept met zijn trein, kan me voorstellend dat je direct na zo'n ongeluk niet alles even scherp voor de geest haalt.

Of Dascha nou met haar rug naar de trein stond of semi uitdagend met haar handen in de zij richting de trein maakt niet zoveel uit lijkt me. Net zomin of er getoeterd is of niet.

Er worden nu zaken bijgehaald die mogelijk niet kloppen maar eigenlijk weinig relevant zijn om te achterhalen wat er is gebeurd.
  woensdag 14 december 2016 @ 10:16:33 #97
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167317439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:09 schreef Ericr het volgende:
Maar zelfs al zou de machinist het volledig mis hebben, wat verandert dat aan het verhaal? De man heeft iemand geschept met zijn trein, kan me voorstellend dat je direct na zo'n ongeluk niet alles even scherp voor de geest haalt.

Of Dascha nou met haar rug naar de trein stond of semi uitdagend met haar handen in de zij richting de trein maakt niet zoveel uit lijkt me. Net zomin of er getoeterd is of niet.

Er worden nu zaken bijgehaald die mogelijk niet kloppen maar eigenlijk weinig relevant zijn om te achterhalen wat er is gebeurd.
Het maakt natuurlijk wel uit of ze in paniek over het spoor rende, op de vlucht voor iemand, bijvoorbeeld de bestuurder van die auto, of dat ze kneiterlam het volklied stond te zingen of ten einde raad wanhopig was door chantage van een pedofiel.
pi_167317549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:09 schreef Ericr het volgende:
Maar zelfs al zou de machinist het volledig mis hebben, wat verandert dat aan het verhaal? De man heeft iemand geschept met zijn trein, kan me voorstellend dat je direct na zo'n ongeluk niet alles even scherp voor de geest haalt.

Of Dascha nou met haar rug naar de trein stond of semi uitdagend met haar handen in de zij richting de trein maakt niet zoveel uit lijkt me. Net zomin of er getoeterd is of niet.

Er worden nu zaken bijgehaald die mogelijk niet kloppen maar eigenlijk weinig relevant zijn om te achterhalen wat er is gebeurd.
Het maakt in zoverre uit, dat op basis van zijn verklaring de conclusie zelfmoord is getrokken. Daar draait het nou net allemaal om.

Bij een minderjarige, waarschijnlijk of misschien onder invloed van verdovende middelen, is nader onderzoek nodig alvorens je die conclusie kunt trekken.
pi_167317677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:09 schreef Ericr het volgende:
Maar zelfs al zou de machinist het volledig mis hebben, wat verandert dat aan het verhaal? De man heeft iemand geschept met zijn trein, kan me voorstellend dat je direct na zo'n ongeluk niet alles even scherp voor de geest haalt.

Of Dascha nou met haar rug naar de trein stond of semi uitdagend met haar handen in de zij richting de trein maakt niet zoveel uit lijkt me. Net zomin of er getoeterd is of niet.

Er worden nu zaken bijgehaald die mogelijk niet kloppen maar eigenlijk weinig relevant zijn om te achterhalen wat er is gebeurd.
Door die ene verklaring is er juist geen onderzoek gedaan, zijn er geen vragen gesteld.
Case closed en door.

Das juist het probleem, dat legt Frank van der Goot meerdere malen heel duidelijk uit.
Op zijn website staat een link naar een duidelijk artikel hierover.
Ook Sebas Diekstra is hier heel duidelijk in.
pi_167317685
Ik lees al maanden dat de verklaring van de machinist tot de conclusie zelfmoord heeft geleid maar waar is dat dan uit af te leiden? Heeft de politie daar een verklaring over gegeven?
pi_167317721
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk wel uit of ze in paniek over het spoor rende, op de vlucht voor iemand, bijvoorbeeld de bestuurder van die auto, of dat ze kneiterlam het volklied stond te zingen of ten einde raad wanhopig was door chantage van een pedofiel.
Of loverboy.
pi_167317741
De ruzie begon al snel nadat Dascha en co in Hsum aankwamen:

00:30-00:45 getuige wordt door 27 jarige binnen LGD voorgesteld aan Dascha

01:15 vertelt Dascha buiten (bij de ingang) LGD aan agent in opleiding dat haar telefoon en ID zijn afgepakt. Hierna gaat Dascha zonder ID weer naar binnen?
Tegen een voorbijganger zegt ze: die mongool heeft mijn telefoon en ID meegenomen.

01:30 Dascha wordt gezien tegenover (buiten) LGD bij de Copy centre, in gezelschap van blond meisje en 3 jongens. Er is ruzie en ze wordt aan haar haren getrokken.

01:50 Dascha had haar spullen weer en bevond zich binnen LGD

02:05 FB bericht van 27-jarige, etc.

Zou de agent in opleiding die bij de ingang stond, misschien de taferelen hebben gezien bij de Copy centre?
  woensdag 14 december 2016 @ 10:40:34 #103
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167317787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:37 schreef RapaNui het volgende:
die mongool heeft mijn telefoon en ID meegenomen.

Wie is die mongool? De 27-jarige? En hoe heeft ze d'r spullen weer terug gekregen?
pi_167317806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:34 schreef Ericr het volgende:
Ik lees al maanden dat de verklaring van de machinist tot de conclusie zelfmoord heeft geleid maar waar is dat dan uit af te leiden? Heeft de politie daar een verklaring over gegeven?
Ja, naast de politie heeft ook peter r de Vries in de media hierover verteld.

Conclusie zelfmoord dus opruimen en geen onderzoek PD, geen getuigenverklaringen, geen banden sporen en geen tijdslijn.

Zo'n zaak bestaat dan gewoon niet. Het is niet alleen de zaak van Dascha en zijn er zo'n 10 nu in Nederland. Een van de bekendste is die van Lesley Timmermans, die pleegde zelfmoord met zijn handen op zijn rug geknoopt. Door dat label zelfmoord is er geen budget, geen team en dus geen onderzoek.

Er komt een programma aan Moord of zelfmoord van Sebas Diekstra en Kees van der Spek, die duiken in deze zaken. Is al twee keer uitgesteld, nu komt het eind januari, mits toestemming van jawel het OM...
pi_167317827
Maar er is dus geen directe bron te vinden dat de verklaring van de machinist tot de conclusie zelfmoord heeft geleid? Best vreemd bij een zaak die al meer dan een jaar uitvoerig wordt belicht in de media.
pi_167317904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wie is die mongool? De 27-jarige? En hoe heeft ze d'r spullen weer terug gekregen?
Geen idee.

Die 27 jarige ziet er inderdaad niet al te intelligent uit, maar die was toen ook al zijn telefoon kwijt. Tenminste dat was zijn verklaring voor het versturen van het FB bericht aan Dascha, dat iemand zijn telefoon gejat moest hebben.
pi_167317981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:43 schreef Ericr het volgende:
Maar er is dus geen directe bron te vinden dat de verklaring van de machinist tot de conclusie zelfmoord heeft geleid? Best vreemd bij een zaak die al meer dan een jaar uitvoerig wordt belicht in de media.
Staat in het dossier, waaruit oa Peter r de Vries citeerde.
Das privacy gevoelige info.

Politie heeft dit (deze verklaring) ook bevestigd dus wat is het probleem?
Die verklaring klopt ook niet met het forensisch rapport.
pi_167318047
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Staat in het dossier, waaruit oa Peter r de Vries citeerde.
Das privacy gevoelige info.

Politie heeft dit (deze verklaring) ook bevestigd dus wat is het probleem?
Die verklaring klopt ook niet met het forensisch rapport.
Dat er iets wordt aangehaald (niet de eerste keer) waar geen bronvermelding van is. Als Peter R de Vries het hier over heeft gehad is er toch minimaal een bron voor.
pi_167318085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:37 schreef RapaNui het volgende:
De ruzie begon al snel nadat Dascha en co in Hsum aankwamen:

00:30-00:45 getuige wordt door 27 jarige binnen LGD voorgesteld aan Dascha

01:15 vertelt Dascha buiten (bij de ingang) LGD aan agent in opleiding dat haar telefoon en ID zijn afgepakt. Hierna gaat Dascha zonder ID weer naar binnen?
Tegen een voorbijganger zegt ze: die mongool heeft mijn telefoon en ID meegenomen.

01:30 Dascha wordt gezien tegenover (buiten) LGD bij de Copy centre, in gezelschap van blond meisje en 3 jongens. Er is ruzie en ze wordt aan haar haren getrokken.

01:50 Dascha had haar spullen weer en bevond zich binnen LGD

02:05 FB bericht van 27-jarige, etc.

Zou de agent in opleiding die bij de ingang stond, misschien de taferelen hebben gezien bij de Copy centre?
Na die ruzie buiten, zou ze binnen om 01:50 ook weer ruzie hebben gehad.

Ik snap wel dat ze die beelden willen zien bij de LGD buiten, daar zou dat op te zien moeten zijn. Of niet, lijkt me nogal belangrijk.
pi_167318240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat er iets wordt aangehaald (niet de eerste keer) waar geen bronvermelding van is. Als Peter R de Vries het hier over heeft gehad is er toch minimaal een bron voor.
Deze vraag stel je ook elk topic...

Dat staat in het dossier, die verklaring is ook bevestigd door Jens en door een medewerker op het spoor. Ook door Frank van der Goot, staat allemaal in de vorige topics.

Ik zou zeggen, zet google open, type je vraag en ga zelf even lezen.
Is ook bij Pauw geweest en bij RTL late, zoek zelf de uitzending maar even op.
Was begin december 2015.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:24:37 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167318529
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:
O dus omdat jij die kerkklok niet meer elk uur hoort, hebben de buurman en de passanten in de trein het mis?
Nee, dat zeg ik toch niet?
Ik zeg alleen dat je je op een gegeven moment niet meer bewust bent van sommige geluiden.
En trouwens: jij beweert het omgekeerde: omdat die 3 zeggen dat ze de toeter niet gehoord hebben is er niet getoeterd :'(

quote:
Nee, niet zo dronken dat ik spontaan besloot zelfmoord te plegen in een donker bos en nog ff eerst mijn telefoon op een onmogelijke manier in een boom verstop.
Ik reageerde op dat vage gesprek met die piloot. Niet over dat boomklimmen.
Maar goed, ook dát is een debiele redenatie, want normaal gesproken plegen mensen geen zelfmoord. Dus al dat gezwam over "ik zou" bla bla doet nauwelijks ter zake. Tenzij je afgelopen weekend ook als 16-jarige zwaar naar de kloten op een spoor stond en op het laatste moment gered bent :P
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167318566
Dezelfde Peter R de Vries die vorig jaar al in de media aangaf dat het steeds meer lijkt dat het om zelfmoord gaat. Wat telt dan zwaarder, onduidelijkheid over een verklaring van de machinist of de verklaring van een ervaren persoon op het gebied van crime. Waarbij hier dan weinig duidt op een misdrijf.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:26:57 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167318578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk wel uit of ze in paniek over het spoor rende, op de vlucht voor iemand, bijvoorbeeld de bestuurder van die auto, of dat ze kneiterlam het volklied stond te zingen of ten einde raad wanhopig was door chantage van een pedofiel.
Ze stond op het spoor zegt die machinist.
Nou kan hij liegen, maar waarom zou hij, het is makkelijker om te zeggen "ik heb haar niet gezien" dan toegeven dat hij haar zag maar niet meer kon remmen.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:29:42 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167318630
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:Een van de bekendste is die van Lesley Timmermans, die pleegde zelfmoord met zijn handen op zijn rug geknoopt. Door dat label zelfmoord is er geen budget, geen team en dus geen onderzoek.
Timmer.
En dat was in Belgie.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167318693
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Timmer.
En dat was in Belgie.
klopt.
pi_167318776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ze stond op het spoor zegt die machinist.
Nou kan hij liegen, maar waarom zou hij, het is makkelijker om te zeggen "ik heb haar niet gezien" dan toegeven dat hij haar zag maar niet meer kon remmen.
Achteraf gezien wel ja.

En remmen kan met die snelheden überhaupt niet op tijd.
pi_167318845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:24 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch niet?
Ik zeg alleen dat je je op een gegeven moment niet meer bewust bent van sommige geluiden.
En trouwens: jij beweert het omgekeerde: omdat die 3 zeggen dat ze de toeter niet gehoord hebben is er niet getoeterd :'(

[..]

Ik reageerde op dat vage gesprek met die piloot. Niet over dat boomklimmen.
Maar goed, ook dát is een debiele redenatie, want normaal gesproken plegen mensen geen zelfmoord. Dus al dat gezwam over "ik zou" bla bla doet nauwelijks ter zake. Tenzij je afgelopen weekend ook als 16-jarige zwaar naar de kloten op een spoor stond en op het laatste moment gered bent :P
Gezwam over "ik zou", jij begint hier over een kerkklok... en de vraag of ik nooit dronken geweest ben.

Maar ik stop met reageren op je, :W . Het wordt me te offtopic zo.
Jij denkt er het jouwe van en ik het mijne. Prima.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:44:15 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167318938
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gezwam over "ik zou", jij begint hier over een kerkklok... en de vraag of ik nooit dronken geweest ben.

Maar ik stop met reageren op je, :W . Het wordt me te offtopic zo.
Jij denkt er het jouwe van en ik het mijne. Prima.
Yep, kerkklok of mannetje die bij het spoor woont, leek me redelijk vergelijkbaar qua gewenning aan geluiden.
Iig meer dan: meisje van 16 pleegt stomdronken zelfmoord vs ootjekatootje post op Fok :)

Ik denk er idd het mijne van. Samengevat: papa kan het niet verwerken en blijft zoeken. Mediageile onderzoekers zijn gewillig en maken een crappy documentaire met rare conclusies. Het internet was nog lang onrustig :Z

Zou leuk zijn als Kees vd Spek deze zaak wil behandelen.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 december 2016 @ 11:53:37 #119
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167319087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:44 schreef matthijst het volgende:
Yep, kerkklok of mannetje die bij het spoor woont, leek me redelijk vergelijkbaar qua gewenning aan geluiden.
Treinen toeteren zelden. Het is geen geluid waar je aan went omdat je het ieder uur hoort.
  woensdag 14 december 2016 @ 12:01:59 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167319203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 11:53 schreef frietenstamp het volgende:
Treinen toeteren zelden. Het is geen geluid waar je aan went omdat je het ieder uur hoort.
Ook goed :)

Heeft hij niet getoeterd, en als hij daar al over loog stond ze dus ook niet met haar hoofd naar voren op het spoor. Ze kwam waarschijnlijk gewoon aangerend met iemand achter haar aan. De machinist kende waarschijnlijk haar achtervolger en dacht: ik verzin gewoon een verhaal, dan komt die gast er mooi mee weg.
Zou me ook niks verbazen als de machinist haar telefoon heeft gevonden en die later in een boom heeft verstopt. Het was dus een treehugger...
Had Volkert van der G toevallig verlof dat weekend?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 december 2016 @ 12:03:32 #121
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_167319220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ook goed :)

Heeft hij niet getoeterd, en als hij daar al over loog stond ze dus ook niet met haar hoofd naar voren op het spoor. Ze kwam waarschijnlijk gewoon aangerend met iemand achter haar aan. De machinist kende waarschijnlijk haar achtervolger en dacht: ik verzin gewoon een verhaal, dan komt die gast er mooi mee weg.
Zou me ook niks verbazen als de machinist haar telefoon heeft gevonden en die later in een boom heeft verstopt. Het was dus een treehugger...
Had Volkert van der G toevallig verlof dat weekend?
8)7 knettergek
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_167319434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ook goed :)

Heeft hij niet getoeterd, en als hij daar al over loog stond ze dus ook niet met haar hoofd naar voren op het spoor. Ze kwam waarschijnlijk gewoon aangerend met iemand achter haar aan. De machinist kende waarschijnlijk haar achtervolger en dacht: ik verzin gewoon een verhaal, dan komt die gast er mooi mee weg.
Zou me ook niks verbazen als de machinist haar telefoon heeft gevonden en die later in een boom heeft verstopt. Het was dus een treehugger...
Had Volkert van der G toevallig verlof dat weekend?
Niet eens verzonnen...

Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat een treinbestuurder in het donker niet precies heeft kunnen zien wat er aan de hand was en dat zijn gedachten de rest hebben ingevuld. Of dat hij er van overtuigd is dat hij bepaalde handelingen wel heeft gedaan of gewoon het moment zelf is vergeten en er van uit is gegaan dat het zo is gebeurd. Het is ook voor hem een stressvolle situatie natuurlijk.

De andere getuigen bevonden zich niet in zo'n situatie en ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets opvallends als een toeterende trein je dan zou ontgaan, zeker zo vroeg op de ochtend als er niet al te veel ander geluid is. Een toeterende trein lijkt me ook niet iets waar je aan went als achtergrondgeluid (en als dat daar wel zo vaak voorkomt, mag daar ook wel onderzoek naar gedaan worden...).
Het is niet onmógelijk, maar ik vind dat het zeker in overweging genomen kan worden dat de treinbestuurder zijn herinnering vertroebeld is.
pi_167319502
Ik krijg het idee dat TDO bepaalde zaken die wellicht Dascha anders afschilderen achterwege laat.
pi_167319789
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Want die was betrouwbaar?
Er zijn drie mensen die met naam en toenaam zeggen dat zijn verklaring niet klopt...
Waarom zou hij liegen? Die 3 kunnen de verklaring van de machinist niet ondersteunen. Dat ze niets gehoord hebben, wil niet zeggen dat het geluid van de claxon ontbrak. Er waren waarschijnlijk ook veel reizigers in de trein.
pi_167319798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:23 schreef jesseax het volgende:
Ik krijg het idee dat TDO bepaalde zaken die wellicht Dascha anders afschilderen achterwege laat.
Dat ze er naast een vast vriendje nog een erotisch chatgesprek op nahield met een ander, is anders bekend gemaakt door TDO.
  woensdag 14 december 2016 @ 12:43:22 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167319815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:18 schreef Tjaldur het volgende:

[..]

Niet eens verzonnen...

Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat een treinbestuurder in het donker niet precies heeft kunnen zien wat er aan de hand was en dat zijn gedachten de rest hebben ingevuld. Of dat hij er van overtuigd is dat hij bepaalde handelingen wel heeft gedaan of gewoon het moment zelf is vergeten en er van uit is gegaan dat het zo is gebeurd. Het is ook voor hem een stressvolle situatie natuurlijk.
Kan. Maar wat verandert het aan de situatie? Feit blijft dat ze dood is. Doordat ze op het spoor zat/stond/huppelde/rende.

Is de enige hoop van die vader dan nu dat iemand haar het spoor opgejaagd heeft?

Als ik hem was zou ik ook alles aangrijpen om een ander de schuld te kunnen geven trouwens: hij was degene die zn dochter van 16 los liet gaat tot diep in de nacht.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167319829
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:26 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De getuigenis van de machinist.
Alle argumenten tegen zijn slechts opgeworpen ruis.
De getuigenis van de machinist ( dwz zoals beweerd wordt door politie dat getuigd is) dat hij geclaxonneerd heeft, staat tegenover 2 getuigenissen dat hij niet geclaxonneerd heeft.
Er is geen enkele reden om degenen die zeggen dat er niet geclaxonneerd is, als leugenaars te bestempelen.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat de getuigenis van de machinist ruis is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167319850
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Of behoorlijk van het padje. Toch dat hoge promillage? Vind het maar een rare vraag.
Ze was waarschijnlijk behoorlijk dronken. Hoewel Van der Goot zegt dat getuigen dat niet ondersteunen,lijkt het gedrag van vooral Dascha, maar eigenlijk haar hele groepje, daar wel zeer sterk op.
pi_167319881
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Kan. Maar wat verandert het aan de situatie? Feit blijft dat ze dood is. Doordat ze op het spoor zat/stond/huppelde/rende.

Is de enige hoop van die vader dan nu dat iemand haar het spoor opgejaagd heeft?

Als ik hem was zou ik ook alles aangrijpen om een ander de schuld te kunnen geven trouwens: hij was degene die zn dochter van 16 los liet gaat tot diep in de nacht.
Als een vriend van jou (1 vd) degene(n) is geweest die dmv van akelige (snap)chatberichtjes en/of volgieten met alcohol, Dasha heeft aangezet tot al dan niet met opzet op 't spoor gaan staan, zou jij dan niet willen dat hij dat bekend maakt?
Of zou je liever willen dat dat altijd door z'n hoofd blijft malen en hij misschien wel zelfmoord pleegt?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167319930
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:46 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ze was waarschijnlijk behoorlijk dronken. Hoewel Van der Goot zegt dat getuigen dat niet ondersteunen,lijkt het gedrag van vooral Dascha, maar eigenlijk haar hele groepje, daar wel zeer sterk op.
De manier van lopen op de camerabeelden, duidt daar dan weer niet op, vind ik. Kan kou ervoor zorgen dat je ondanks al die alcohol toch zo recht en stevig door kan lopen?
Of is het grootste gedeelte van die alcohol daarna nog genuttigd?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167319967
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:44 schreef Lutalo het volgende:

[..]

De getuigenis van de machinist ( dwz zoals beweerd wordt door politie dat getuigd is) dat hij geclaxonneerd heeft, staat tegenover 2 getuigenissen dat hij niet geclaxonneerd heeft.
Er is geen enkele reden om degenen die zeggen dat er niet geclaxonneerd is, als leugenaars te bestempelen.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat de getuigenis van de machinist ruis is.
Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
pi_167320024
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
Dan gaan we toch verder met wat wel relevant is?

Waarom liegt die FB er over het feit dat hij Dascha maar 2-3 seconden heeft gezien?
Waarom stuurt hij een totaal onbekend meisje een FB bericht?
Waarom liegt hij tegen de politie?
Waarom valt hij andere meisjes lastig?
Waarom draagt hij zulke lelijke korte broeken?
pi_167320066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 09:31 schreef matthijst het volgende:

[..]

"Ik heb geen toeter gehoord"...
Pff, ik woon naast een kerkklok en hoor die 8 vd 10 keer ook niet meer.
Denk je dat die dan steeds niet geslagen heeft?
Hoe vaak wordt daar geclaxonneerd dan? ;-)
Die man was al wakker (geweest) he?
Hij heeft een auto gehoord. Geen ruis, maar een auto.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:52 schreef Lutalo het volgende:

[..]

De manier van lopen op de camerabeelden, duidt daar dan weer niet op, vind ik. Kan kou ervoor zorgen dat je ondanks al die alcohol toch zo recht en stevig door kan lopen?
Of is het grootste gedeelte van die alcohol daarna nog genuttigd?
Er is voorafgaand aan en tijdens het feest gedronken, meerdere meiden zijn hun spullen verloren en Dascha belandt van de ene chaotische situatie in de andere, waarbij er meerdere malen is gevochten. Het komt op mij nogal beschonken over.
  woensdag 14 december 2016 @ 13:06:32 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167320159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:00 schreef Lutalo het volgende:
Hij heeft een auto gehoord. Geen ruis, maar een auto.
Poepoe. En normaal belt hij de politie elke keer als hij een auto hoort?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:48 schreef Lutalo het volgende:
Als een vriend van jou (1 vd) degene(n) is geweest die dmv van akelige (snap)chatberichtjes en/of volgieten met alcohol, Dasha heeft aangezet tot al dan niet met opzet op 't spoor gaan staan, zou jij dan niet willen dat hij dat bekend maakt?
Of zou je liever willen dat dat altijd door z'n hoofd blijft malen en hij misschien wel zelfmoord pleegt?
Want zo iemand is er?
Als je geen alcohol wilt dan drink je het niet lijkt me.
Afschuiverij van papa, de enige echt onverantwoordelijke in dit verhaal.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167320163
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:01 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er is voorafgaand aan en tijdens het feest gedronken, meerdere meiden zijn hun spullen verloren en Dascha belandt van de ene chaotische situatie in de andere, waarbij er meerdere malen is gevochten. Het komt op mij nogal beschonken over.
Toch knap dan dat ze haar weg door het bos naar het spoor heeft kunnen vinden...
en niet kotsend in een portiek haar roes heeft uitgeslapen.
pi_167320164
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:41 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Waarom zou hij liegen? Die 3 kunnen de verklaring van de machinist niet ondersteunen. Dat ze niets gehoord hebben, wil niet zeggen dat het geluid van de claxon ontbrak. Er waren waarschijnlijk ook veel reizigers in de trein.
Waarom zouden ze in vredesnaam de verklaring van de machinist moeten ondersteunen? ?
Dan ga je van een heel verkeerd standpunt uit.
Zoiets als, wie 't eerst met een bewering komt heeft altijd gelijk, dus als er later door anderen anders wordt beweerd, hebben die ongelijk.
Koekkoek, zo lust ik er nog wel 1.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

Poepoe. En normaal belt hij de politie elke keer als hij een auto hoort?

[..]

Want zo iemand is er?
Of hij altijd de politie belt als hij een auto hoort? Geen idee.
Misschien alleen deze ene keer omdat dat van belang zou kunnen zijn, omdat er even later een meisje van 16 daar overreden wordt.
Dat zou natuurlijk best kunnen hè, dat er zo iemand is. Waarom niet? Waarom zou het zo moeten zijn zoals jij in je bericht beweert?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:06 schreef matthijst het volgende:

Want zo iemand is er?
Als je geen alcohol wilt dan drink je het niet lijkt me.
Afschuiverij van papa, de enige echt onverantwoordelijke in dit verhaal.
yep...
pi_167320223
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan gaan we toch verder met wat wel relevant is?

Waarom liegt die FB er over het feit dat hij Dascha maar 2-3 seconden heeft gezien?
Waarom stuurt hij een totaal onbekend meisje een FB bericht?
Waarom liegt hij tegen de politie?
Waarom valt hij andere meisjes lastig?
Waarom draagt hij zulke lelijke korte broeken?
Wat kunnen haar vriendinnen daarover vertellen? De vriendin met wie ze bleef heeft gezegd dat ze samen waren. Waarom liegt ze daarover? Waarom vertelde ze niet dat een "mongool" Dascha's mobiel had afgepakt? Dat Dascha buiten vijanden had gemaakt? Vragen die je kunt stellen aan iemand aan wie Dascha dicht aan het hart lag, die er belang bij heeft dat de waarheid boven tafel komt. Van wie je weet waar ze woont bovendien. Waarom dan eerst de verklaring van een toevallige passant als de machinist in twijfel trekken?
pi_167320261
mooie jas he!

Waar heb ik die toch eerder gezien?
pi_167320268
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
Dan heb ik kennelijk iets gemist; ik wist niet dat er verklaringen zijn van tientallen mensen die zeggen dat er wel geclaxonneerd is.
Is dat makkelijk op te zoeken?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320294
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:
mooie jas he!

Waar heb ik die toch eerder gezien?
Zeg 't maar, ik weet t niet, jij hebt je er in verdiept.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:13 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Dan heb ik kennelijk iets gemist; ik wist niet dat er verklaringen zijn van tientallen mensen die zeggen dat er wel geclaxonneerd is.
Is dat makkelijk op te zoeken?
Ik weet niet of de NS die gegevens openbaar maakt, ik reis zelf wel eens met de trein en meestal zijn er dan wel meer dan twee reizigers. Zal wel komen omdat het anders niet rendabel is.
pi_167320331
Waarom wordt door @matthijst de vader van Dasha zo zwart gemaakt? Toch niet omdat hij het lef had om Nationale Nederlanden aan te spreken over de woekerpolissen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320350
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:14 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zeg 't maar, ik weet t niet, jij hebt je er in verdiept.
Naast Dascha op de camerabeelden loopt een spook met hetzelfde type jas. Das toevallig, natuurlijk.
pi_167320361
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik weet niet of de NS die gegevens openbaar maakt, ik reis zelf wel eens met de trein en meestal zijn er dan wel meer dan twee reizigers. Zal wel komen omdat het anders niet rendabel is.
Ah, bedankt, ruis dus, van jou, onderstaande opmerking.

Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320381
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Naast Dascha op de camerabeelden loopt een spook met hetzelfde type jas. Das toevallig, natuurlijk.
Oh, oke, dat kan ik niet zo goed zien, maar je zou gelijk kunnen hebben.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167320385
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
tientallen reizigers ?
waar kunnen we dat lezen dat er tientallen reizigers in die trein zaten ?
heb je even een linkje of bron ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167320386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:19 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ah, bedankt, ruis dus, van jou, onderstaande opmerking.

Er zijn 2 reizigers in een trein met tientallen reizigers die een andere beleving hebben dan de rest, dat ga je telkenmale opvoeren in je docu's om kenbaar te maken dat er dus verder niets klopt. Dat is imo ruis opwerpen. Vooral omdat het zo irrelevant is.
Het zal inderdaad erg druk geweest zijn in een zaterdag ochtendtrein om 05:24 uur.
pi_167320424
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toch knap dan dat ze haar weg door het bos naar het spoor heeft kunnen vinden...
en niet kotsend in een portiek haar roes heeft uitgeslapen.
Ook dat kan een manier zijn om je dronkeschap te ventileren, ja.
pi_167320543
Wat betreft Bernard Jens (politiewoordvoerder)

quote:
,,Alles wat we konden onderzoeken is onderzocht,'' zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens. Dat er wellicht wat losse eindjes zijn, wil Jens best geloven.

,,Er zijn bepaalde zaken waarvan je nooit meer zult kunnen achterhalen hoe dat precies gegaan is. Zo'n machinist schrikt zich te pletter als hij zoiets meemaakt en verklaart misschien iets wat niet helemaal klopt. Het gebeurt ook vaak dat iemand die zelfmoord wil plegen met zijn gezicht naar de trein staat, maar vlak voor de impact omdraait. Maar we gaan de documentaire ook bekijken of die losse eindjes nog aanleiding tot nader onderzoek geven.''
In lijn met wat ik zelf al zei, die machinist zal niet heel helder zijn geweest na die aanrijding. Heb vorig jaar Peter R de Vries wel bij Pauw en RTL gezien maar zal het nog een keer terug kijken. Volgens mij was hij juist rond die tijd er van overtuigd dat er sprake was van zelfmoord. Dat verandert niet als een stootblok in de rug van Dascha gestaan heeft.

Blijft nog wel de optie over dat ze door kou, drank en omgeving behoorlijk verward kan zijn geweest en niet opzettelijk op dat spoor is gaan staan. Vermoeidheid kan vreemde dingen met je doen maar hoe ze er aan toe was na een bepaald moment is weinig van bekend.
pi_167320624
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Naast Dascha op de camerabeelden loopt een spook met hetzelfde type jas. Das toevallig, natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:20 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oh, oke, dat kan ik niet zo goed zien, maar je zou gelijk kunnen hebben.
Ik blijf erbij dat die beelden van de "spook naast Dascha" op de Neuweg optisch bedrog zijn en dat het om de schim van Dascha zelf gaat, niet om een tweede persoon.
pi_167320982
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:34 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Ik blijf erbij dat die beelden van de "spook naast Dascha" op de Neuweg optisch bedrog zijn en dat het om de schim van Dascha zelf gaat, niet om een tweede persoon.
Ik blijf het opmerkelijk vinden.
Zeker dit beeld



Of het Dascha is of niet, of ze er alleen loopt of het is optisch bedrog.
Ik vind het een vreemd verhaal.
pi_167321101
Als het Dasha niet was, zou degenen die het wel was, zich toch wel bekend gemaakt hebben?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167321126
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:43 schreef matthijst het volgende:

[..]

Kan. Maar wat verandert het aan de situatie? Feit blijft dat ze dood is. Doordat ze op het spoor zat/stond/huppelde/rende.

Is de enige hoop van die vader dan nu dat iemand haar het spoor opgejaagd heeft?

Als ik hem was zou ik ook alles aangrijpen om een ander de schuld te kunnen geven trouwens: hij was degene die zn dochter van 16 los liet gaat tot diep in de nacht.
Het verandert niets aan het feit dat ze dood is, maar er zou misschien meer gebeurd zijn in het onderzoek als de verklaring anders was geweest. En dat kan niet teruggedraaid worden, maar gezien de optelsom van toch wel vreemde gebeurtenissen, vind ik het niet gek dat de familie meer wil weten over wat er die avond is gebeurd.

Zelfdoding komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen, vaak zijn er wel aanwijzingen geweest. En als het in een opwelling zou zijn, dan lijkt mij dat er iets heftigs aan vooraf moet zijn gegaan of toch een combinatie van dingen. Is het zo vreemd dat de familie dit wil proberen te begrijpen? Dit gebeurt waarschijnlijk bij elke zelfdoding en dat zelfs terwijl het van alle kanten duidelijk is.

En wijzen naar de vader is gewoon flauw. Hij had vertrouwen in zijn dochter en liet haar op stap gaan, of dat nu al dan niet terecht is, het maakt hem niet schuldig omdat hij zijn dochter maar binnen had moeten houden. Daarnaast vreet hij zichzelf daar waarschijnlijk toch wel over op.
pi_167321190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:59 schreef Lutalo het volgende:
Als het Dasha niet was, zou degenen die het wel was, zich toch wel bekend gemaakt hebben?
Door het politiefoutje met de tijd, hebben "mogelijk" getuigen zich niet gemeld of camerabeelden al gewist/overschreven. Door de zaak in de media te houden, komen dit soort blunders naar boven.

Net als die biospas, die bij de ID kaart gevonden is. Bij opsporing verzocht lieten ze ook nog een verkeerde vindplaats zien. Nergens is gemeld dat er een pas met naam bij de ID gevonden was.
pi_167321209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

tientallen reizigers ?
waar kunnen we dat lezen dat er tientallen reizigers in die trein zaten ?
heb je even een linkje of bron ?
De treinreizigster in de docu heeft het over meerdere reizigers
pi_167321223
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:04 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De treinreizigster in de docu heeft het over meerdere reizigers
En jij maakt er meteen maar tientallen van ??
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167321235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En jij maakt er meteen maar tientallen van ??
pi_167321283
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Door het politiefoutje met de tijd, hebben "mogelijk" getuigen zich niet gemeld of camerabeelden al gewist/overschreven. Door de zaak in de media te houden, komen dit soort blunders naar boven.

Net als die biospas, die bij de ID kaart gevonden is. Bij opsporing verzocht lieten ze ook nog een verkeerde vindplaats zien. Nergens is gemeld dat er een pas met naam bij de ID gevonden was.
Ja. da's waar, de tijdvermelding door politie was fout, is later wel rechtgezet (en niet omdat de politie daar zelf achterkwam).
Als ik mezelf zou herkennen (en dus zou weten dat het niet Dasha was) zou ik dat melden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 14 december 2016 @ 14:14:21 #162
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167321359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:17 schreef Lutalo het volgende:
Waarom wordt door @matthijst de vader van Dasha zo zwart gemaakt? Toch niet omdat hij het lef had om Nationale Nederlanden aan te spreken over de woekerpolissen?
Waarom? Omdat ik het belachelijk vind dat je je 16 jarige dochter tot diep in de nacht uit laat gaan. Ouderwets? Vast. Maar zonder had ie nu nog een levende dochter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 14-12-2016 14:37:51 (beetje normaal aub) ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167321374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:00 schreef Tjaldur het volgende:

[..]

Het verandert niets aan het feit dat ze dood is, maar er zou misschien meer gebeurd zijn in het onderzoek als de verklaring anders was geweest. En dat kan niet teruggedraaid worden, maar gezien de optelsom van toch wel vreemde gebeurtenissen, vind ik het niet gek dat de familie meer wil weten over wat er die avond is gebeurd.

Zelfdoding komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen, vaak zijn er wel aanwijzingen geweest. En als het in een opwelling zou zijn, dan lijkt mij dat er iets heftigs aan vooraf moet zijn gegaan of toch een combinatie van dingen. Is het zo vreemd dat de familie dit wil proberen te begrijpen? Dit gebeurt waarschijnlijk bij elke zelfdoding en dat zelfs terwijl het van alle kanten duidelijk is.

En wijzen naar de vader is gewoon flauw. Hij had vertrouwen in zijn dochter en liet haar op stap gaan, of dat nu al dan niet terecht is, het maakt hem niet schuldig omdat hij zijn dochter maar binnen had moeten houden. Daarnaast vreet hij zichzelf daar waarschijnlijk toch wel over op.
Goed verwoord.

En in plaats van dat die 27 jarige verklaarde Dascha een berichtje te hebben verstuurd omdat die het een leuke meid vond, draait die zichzelf compleet vast.
Tenzij zijn naam op ie pas stond en hij om die reden al na een week op het bureau mocht komen.

Ergens is dat ook logisch omdat het FB bericht toen nog helemaal niet aan de orde was...
Was trouwens ook al weg gehaald, nog een ding "weg" op die avond. Net als Dascha's voicemail berichten.

Misschien wat voor de OP, een lijst met weg dingen van die nacht...
pi_167321704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

En jij maakt er meteen maar [u]tientallen[/du] van ??
Het aantal maakt toch niet uit? De verklaring van de machinist was kennelijk consistent.
pi_167321723
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:36 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Het aantal maakt toch niet uit? De verklaring van de machinist was kennelijk consistent.
Dat kun je niet zeggen van de verklaring van het 27 jarige kind...
pi_167321896
Even een artikel van Peter/RTL erbij,

quote:
Het is ineens een stuk waarschijnlijker dat Dascha Graafsma, het 16-jarige meisje dat twee weken geleden bij Hilversum onder de trein kwam, zelfmoord heeft gepleegd. Dat concludeert de familie op grond van gegevens die de afgelopen dagen naar voren zijn gekomen.

Peter R. de Vries, woordvoerder van de familie, zei vanavond in RTL Late Night: "Er zijn nu veel meer aanwijzingen dat het gaat om een suïcide, dan dat een ander er de hand in heeft gehad."

Ruzie met vriendin
Verklaringen van de vriendinnen met wie Dascha haar laatste uren in de Hilversumse discotheek Let's Get Down doorbracht, moeten nog meer duidelijkheid bieden. Met één vriendin had Dascha ruzie, vlak voordat ze de discotheek verliet.

"Die ruzie had te maken met een bericht dat op Facebook Messenger was binnengekomen", zei De Vries. "Daar ontstond wat touwtrekkerij over. Dascha heeft haar vriendin toen een klap gegeven, en die vriendin heeft haar ook een klap gegeven. Vervolgens is ze weggegaan, zonder haar jas."

De vraag is, zei De Vries, welke betekenis aan die ruzie moet worden gegeven. "Heeft die echt iets getriggerd, of is het meer een bakvissenruzie met als inzet een vriendje, en is er eigenlijk niets aan de hand? Dat moet wel onderzocht worden."

Telefoon nog zoek
Een van de vriendinnen maakte melding van het voorval, dat werd onderstreept op camerabeelden uit de discotheek. Het bericht op Facebook kon op een laptop worden teruggevonden. De telefoon van Dascha, een iPhone 5, is nog steeds zoek. Het is volgens De Vries goed denkbaar dat ze die is kwijtgeraakt op de plek waar ook haar identiteitskaart werd teruggevonden, aan de Zeshoven in Hilversum, een straat dicht bij de discotheek. Dit weekend zal daar opnieuw met speurhonden worden gezocht.

Vandaag gaf de politie beelden vrij van een bewakingscamera aan de Neuweg in Hilversum waarop te zien is hoe daar, in de nacht van Dascha's dood, een meisje in wit T-shirt, zwarte broek en op witte gympen voorbijloopt. De familie denkt dat het heel goed mogelijk is dat het om Dascha gaat, zei De Vries.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)een-klap-en-liep-weg

1 Dat heeft de familie nooit beweert... Verre van zelfs.
2 Grappig, toen hadden ze die naam van die dikke al.
3 Bizar dus, zeker gezien die bioscooppas... Is tot op heden nooit onderzocht. Die dikke blijft ontkennen en de politie doet geen onderzoek naar hem.
4 die speurhonden zijn dus twee keer op de Zeshoven geweest...Zeker verkouden
pi_167321911
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kun je niet zeggen van de verklaring van het 27 jarige kind...
Nee, maar ik ben er van overtuigd dat mensen uit haar omgeving daar wel het e.e.a. over kunnen vertellen. Waarom daar over gezwegen wordt is slechts gissen.
pi_167321936
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:48 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben er van overtuigd dat mensen uit haar omgeving daar wel het e.e.a. over kunnen vertellen. Waarom daar over gezwegen wordt is slechts gissen.
Wat zit je toch te hakken op die nabestaanden?

Die dikke woont ook dicht in de buurt, misschien kan hij wat meer vertellen inderdaad.
  woensdag 14 december 2016 @ 15:00:30 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167322105
Raar dat nu opeens de verhalen van Peter R niet meer kloppen.
Het is maar hoe het uitkomt schijnbaar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167322283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:00 schreef matthijst het volgende:
Raar dat nu opeens de verhalen van Peter R niet meer kloppen.
Het is maar hoe het uitkomt schijnbaar.
Vertel?
pi_167322896
Had Dascha een loverboy?
Werd ze ergens mee gechanteerd?
Was ze ergens voor (of voor iemand) op de vlucht?
Make my day!
  woensdag 14 december 2016 @ 15:46:52 #172
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167322901
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vertel?
Die 4 punten met die dikgedrukte tekst van je. Had Peter dat destijds verzonnen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167322951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:14 schreef matthijst het volgende:

[..]
Waarom? Omdat ik het belachelijk vind dat je je 16 jarige dochter tot diep in de nacht uit laat gaan. Ouderwets? Vast. Maar zonder had ie nu nog een levende dochter.
Je 'logica' is er 1 van lek me 't vestje', slaat helemaal nergens op.
Daar had ze moeder niks over te zeggen? Is alleen vaders 'schuld'?
Er gingen nog meer 16 jarige dochters uit, hun ouders hebben een nog wel levende dochter/zoon.
Als je als 16 jarige ''s avonds laat uitgaat, krijg je altijd zomaar vanzelf ineens een psychose ( als dat al het geval was) waardoor je je voor de trein gooit?
Als je 20 bent, dan kan het wel?
Of 27? En op FB zit?
Kan zoiets alleen gebeuren als je 's avonds laat uitgaat?

Werkelijk, wat een kulredering.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 14 december 2016 @ 15:52:08 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167323016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Je 'logica' is er 1 van lek me 't vestje', slaat helemaal nergens op.
Daar had ze moeder niks over te zeggen? Is alleen vaders 'schuld'?
Er gingen nog meer 16 jarige dochters uit, hun ouders hebben een nog wel levende dochter/zoon.
Als je als 16 jarige ''s avonds laat uitgaat, krijg je altijd zomaar vanzelf ineens een psychose ( als dat al het geval was) waardoor je je voor de trein gooit?
Als je 20 bent, dan kan het wel?
Of 27? En op FB zit?
Kan zoiets alleen gebeuren als je 's avonds laat uitgaat?

Werkelijk, wat een kulredering.
Mijn mening :)
En vreemd genoeg ook de mening van de overheid en mensen die er verstand van hebben. Of heb je al die 18+ reclames de afgelopen jaren gemist? Maar goed. Lekker Nederlands dus wij bepalen zelf wel wat goed is voor onze dochter.
Oh wacht, ze was natuurlijk gedrogeerd en had zelf maar 1 glas wijn gedeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 14-12-2016 16:24:59 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167323043
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:36 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Het aantal maakt toch niet uit? De verklaring van de machinist was kennelijk consistent.
Niet consistent met de buurtbewoner en de passagier vóór in de trein.
En van de andere passagiers weten we helemaal niks dwz jij hebt geen bron getoond waarin staat dat tientallen oh nee andere passagiers de claxon WEL gehoord hebben.
Kortom, je eerste originele bewering was kul en in je pogingen 1 en ander recht te breien, vlieg je alle kanten op. Krom blijft krom.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167323062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Je 'logica' is er 1 van lek me 't vestje', slaat helemaal nergens op.
Daar had ze moeder niks over te zeggen? Is alleen vaders 'schuld'?
Er gingen nog meer 16 jarige dochters uit, hun ouders hebben een nog wel levende dochter/zoon.
Als je als 16 jarige ''s avonds laat uitgaat, krijg je altijd zomaar vanzelf ineens een psychose ( als dat al het geval was) waardoor je je voor de trein gooit?
Als je 20 bent, dan kan het wel?
Of 27? En op FB zit?
Kan zoiets alleen gebeuren als je 's avonds laat uitgaat?

Werkelijk, wat een kulredering.
Je kunt je afvragen of Dascha de verantwoordelijkheid aan kon.
pi_167323092
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of Dascha de verantwoordelijkheid aan kon.
Je kunt je afvragen of andere uitgaanders de verantwoordelijkheid aan konden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167323190
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet consistent met de buurtbewoner en de passagier vóór in de trein.
En van de andere passagiers weten we helemaal niks dwz jij hebt geen bron getoond waarin staat dat tientallen oh nee andere passagiers de claxon WEL gehoord hebben.
Kortom, je eerste originele bewering was kul en in je pogingen 1 en ander recht te breien, vlieg je alle kanten op. Krom blijft krom.
Consistent genoeg voor iemand die zojuist een traumatische ervaring heeft mogen beleven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij "iets" geraakt had, maar kennelijk heeft hij iig gezien dat het een meisje was.
pi_167323202
Vlgs mij is de drank die genuttigd is in bijzijn van vrienden/dinnen, minder schadelijk geweest dan de toestand met id, telefoon, berichtjes van -on-bekende FaceBookers e.d.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167323269
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:02 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Consistent genoeg voor iemand die zojuist een traumatische ervaring heeft mogen beleven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij "iets" geraakt had, maar kennelijk heeft hij iig gezien dat het een meisje was.
Kennelijk is het voor jou van belang dat no matter wat, de bewering van de machinist 100% klopt.
(en voor anderen wellicht ook, dan kan de zaak gesloten worden, simpele zaak, geen onderzoek, klaar is kees)
Wat hij daadwerkelijk gezien en gezegd heeft weet niemand, dat waarvan gezegd wordt dat hij gezegd heeft, komt van de politie.
Verder is zijn bewering ( ik noem het maar even zijn bewering) niet constistent met die twee andere. Laat staan met die van andere passagiers.
Je kunt blijven posten wat je wilt, maar je redenering klopt niet, hoe je 't ook draait en wat je d;r ook bij haalt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167323294
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:02 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Consistent genoeg voor iemand die zojuist een traumatische ervaring heeft mogen beleven. Hij had ook kunnen zeggen dat hij "iets" geraakt had, maar kennelijk heeft hij iig gezien dat het een meisje was.
Je weet niet wat hij gezien heeft, misschien heeft hij wel van de politie gehoord dat het een meisje was.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167323362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:53 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Niet consistent met de buurtbewoner en de passagier vóór in de trein.
En van de andere passagiers weten we helemaal niks dwz jij hebt geen bron getoond waarin staat dat tientallen oh nee andere passagiers de claxon WEL gehoord hebben.
Kortom, je eerste originele bewering was kul en in je pogingen 1 en ander recht te breien, vlieg je alle kanten op. Krom blijft krom.
Die buurtbewoner heeft het over een verhaal dat de machinist wel twee (of zelfs drie) keer geclaxonneerd zou hebben. "Dat zou hij dan echt wel hebben gehoord".

Waar haalt die buurtbewoner vandaan dat er meerdere keren zou zijn geclaxonneerd? De man heeft kennelijk ook niet helemaal de juiste geruchten ontvangen.
  woensdag 14 december 2016 @ 16:25:49 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167323554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:54 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of Dascha de verantwoordelijkheid aan kon.
Tsja, de overheid zal alcohol voor 16-jarigen niet voor niets verbieden.
En een mooie statistiek:
- More than one-third of suicide victims used alcohol just prior to death.


Maar goed, matige docu, geen nieuws.
Ik zie het over een half jaar wel weer, als Peter R. of Kees het show-waardig vinden,
of als "die dikke" d'r toch iets mee te maken blijkt te hebben.

[ Bericht 13% gewijzigd door matthijst op 14-12-2016 16:32:21 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167323781
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die buurtbewoner heeft het over een verhaal dat de machinist wel twee (of zelfs drie) keer geclaxonneerd zou hebben. "Dat zou hij dan echt wel hebben gehoord".

Waar haalt die buurtbewoner vandaan dat er meerdere keren zou zijn geclaxonneerd? De man heeft kennelijk ook niet helemaal de juiste geruchten ontvangen.
docu vanaf 27.45
peter R
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167324446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

docu vanaf 27.45
peter R
Docu 1, er zijn er nu 2.
Plus eentje met de zwerver met een mooie pan.
pi_167324562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:03 schreef Lutalo het volgende:
Vlgs mij is de drank die genuttigd is in bijzijn van vrienden/dinnen, minder schadelijk geweest dan de toestand met id, telefoon, berichtjes van -on-bekende FaceBookers e.d.
Ik denk dat er een causaal verband is.
pi_167324606
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:16 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik denk dat er een causaal verband is.
vertel..
pi_167324651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:25 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja, de overheid zal alcohol voor 16-jarigen niet voor niets verbieden.
En een mooie statistiek:
- More than one-third of suicide victims used alcohol just prior to death.
Was die avond de eerste keer dat Dasha uitging? Was het de eerste keer dat ze alcohol dronk/in d'r bloed had?

Ik vind het wel een makkelijk excuus voor iemand om iets goed te praten.
Of iemand nu 16 of 18 is, geen reden om iemand vol te gieten, uit de auto zetten en op de rails te pleuren met 'immer gerade aus, dan kom je vanzelf thuis'.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167324835
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vertel..
Indrinken, op het feest drinken, een alcoholpromilage van 1,8 uiteindelijk. Dan heb je geen of weinig controle meer en kom je in situaties terecht die moeilijk te overzien zijn. Een meisje van 16 al helemaal.
pi_167325168
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:27 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Indrinken, op het feest drinken, een alcoholpromilage van 1,8 uiteindelijk. Dan heb je geen of weinig controle meer en kom je in situaties terecht die moeilijk te overzien zijn. Een meisje van 16 al helemaal.
Zeker met zo'n vieze engnek als die FB-er achter je aan...
Klopt helemaal inderdaad.

Zou die hier trouwens ook posten?
pi_167326276
Begrijp ik nu uit de tweet van Joey dat het OM toch nog 's gaat kijken?
https://twitter.com/Joey_Roelofs/status/808748384320421888

Laten ze dan beginnen bij degene die actief was bij het bergen vh lichaam en zei dat er bepaalde zaken waren die niet klopten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  woensdag 14 december 2016 @ 18:35:09 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167326344
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:31 schreef Lutalo het volgende:
Begrijp ik nu uit de tweet van Joey dat het OM toch nog 's gaat kijken?
https://twitter.com/Joey_Roelofs/status/808748384320421888

Klopt. Zie link.
quote:
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167326427
'De laatste keer dat het team wordt serieus genomen"

Zegt de politie die bijv. de tijd op de camerabeelden fout had.

@Ootje, was die FBer bij de politie geweest ivm die bioscooppas?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 15 december 2016 @ 11:04:31 #194
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167339888
Beetje offtopic. Maar er sinds vorige week een nieuwe docureeks gestart bij NPO 3 met Frank van de Goot (heeft ook de doodsoorzaak van Dascha onderzocht)

TV / Nieuwe docureeks bij NPO 3: Doden liegen niet
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167341225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:04 schreef Razor21 het volgende:
Beetje offtopic. Maar er sinds vorige week een nieuwe docureeks gestart bij NPO 3 met Frank van de Goot (heeft ook de doodsoorzaak van Dascha onderzocht)

TV / Nieuwe docureeks bij NPO 3: Doden liegen niet
Is een heftige serie, hadden vorige week een autopsie van een man waarvan de dochter vragen hadden over de dood van hun vader. Wordt goed in uitlegt waarom onderzoek na doodsoorzaken ook belangrijks is zonder mogelijk misdrijf.

Onderzoek naar mogelijkheden na aanleiding van de balpen-moord waren ook bizar..

Persoonlijk vind ik het wel ontopic, omdat de ouders van Dascha ook graag willen snappen hoe/waarom hun dochter op dat spoor terecht kwam.
pi_167341739
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 17:27 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Indrinken, op het feest drinken, een alcoholpromilage van 1,8 uiteindelijk. Dan heb je geen of weinig controle meer en kom je in situaties terecht die moeilijk te overzien zijn. Een meisje van 16 al helemaal.
Telefoon afgepakt door vriendin S, catfight buiten met S om telefoon, snapchat berichten gelezen door S, catfight binnen onder de neus van die dikke engnek, foto's door gespeeld naar die engnek, die vervolgens daar even een opmerking over dient te maken richting Dascha via FB...
Bericht vervolgens gewist door die dikke en een lulverhaal nadien.

Het wordt hoog tijd dat die dikke eens gaat praten, vind je ook niet?

edit: om 01:30 was er een snapchat actie op de telefoon van Dascha, vervolgens dus die harentrekfight buiten... En dan 20 minuten later dit vieze berichtje richting Dascha om 02:05:
quote:
zo jij mooi geworden haha gr aan Dophie xd Sophie
}:|

27 jaar en dan dit doen??
Bij een meisje van 16....

[ Bericht 18% gewijzigd door ootjekatootje op 15-12-2016 13:17:09 ]
pi_167342425
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik blijf het opmerkelijk vinden.
Zeker dit beeld

[ afbeelding ]

Of het Dascha is of niet, of ze er alleen loopt of het is optisch bedrog.
Ik vind het een vreemd verhaal.
Het is opmerkelijk dat je niet beseft dat nóch vader Graafsma, nóch TDO claimen dat Dascha daar naast iemand anders loopt. Ruim een jaar lang plegen ze onderzoek en bestuderen ze de kleinste details om maar nieuwe feiten te ontdekken en aan het licht te brengen.
- Joey Roelofs en collega zijn expert op het gebied van film en media
- TDO en fam. Graafsma hebben genoeg contacten binnen handbereik op het gebied van media en mediaanalyse
- TDO onderhoudt contact met Digital Research H-sum, enz.
Als Dascha daar met iemand in beeld zou zijn, dan waren ze de éérsten geweest om dat te roepen! Maar nee.

Dat Dascha naast iemand anders zou lopen op de Neuweg (wie of wat is daar de bron van?), is "nepnieuws".

Zie bijvoorbeeld hier:
http://nos.nl/artikel/214(...)ieel-gevaarlijk.html
:)
pi_167342792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het is opmerkelijk dat je niet beseft dat nóch vader Graafsma, nóch TDO claimen dat Dascha daar naast iemand anders loopt. Ruim een jaar lang plegen ze onderzoek en bestuderen ze de kleinste details om maar nieuwe feiten te ontdekken en aan het licht te brengen.
- Joey Roelofs en collega zijn expert op het gebied van film en media
- TDO en fam. Graafsma hebben genoeg contacten binnen handbereik op het gebied van media en mediaanalyse
- TDO onderhoudt contact met Digital Research H-sum, enz.
Als Dascha daar met iemand in beeld zou zijn, dan waren ze de éérsten geweest om dat te roepen! Maar nee.

Dat Dascha naast iemand anders zou lopen op de Neuweg (wie of wat is daar de bron van?), is "nepnieuws".

Zie bijvoorbeeld hier:
http://nos.nl/artikel/214(...)ieel-gevaarlijk.html
:)
Dat interesseert me even niet, ik ben nu heel benieuwd naar de reactie van Squandra Macaroni op mijn vorige post.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2016 @ 13:56:28 #199
240917 Mula
pi_167343187
Ik vraag me af hoe dat gesprek met die 27jarige, Dascha en dat meisje dat aan haar is voorgesteld is gegaan. Waar hebben ze het over gehad? Hoe reageerden Dascha en de 27jarige op elkaar?
pi_167343764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:56 schreef Mula het volgende:
Ik vraag me af hoe dat gesprek met die 27jarige, Dascha en dat meisje dat aan haar is voorgesteld is gegaan. Waar hebben ze het over gehad? Hoe reageerden Dascha en de 27jarige op elkaar?
Misschien was dat wel "die Mongool" van die catfight.
pi_167345835
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Telefoon afgepakt door vriendin S, catfight buiten met S om telefoon, snapchat berichten gelezen door S, catfight binnen onder de neus van die dikke engnek, foto's door gespeeld naar die engnek, die vervolgens daar even een opmerking over dient te maken richting Dascha via FB...
Bericht vervolgens gewist door die dikke en een lulverhaal nadien.

Het wordt hoog tijd dat die dikke eens gaat praten, vind je ook niet?

edit: om 01:30 was er een snapchat actie op de telefoon van Dascha, vervolgens dus die harentrekfight buiten... En dan 20 minuten later dit vieze berichtje richting Dascha om 02:05:

[..]

}:|

27 jaar en dan dit doen??
Bij een meisje van 16....

Om half 2 waren ze toch alweer met z'n 4en?
Ik blijf het een rumoerige avond vinden.
pi_167346045
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:11 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Om half 2 waren ze toch alweer met z'n 4en?
Ik blijf het een rumoerige avond vinden.
Inderdaad geen tijd voor drank..
Tenzij die engnek ze wat gegeven heeft, die andere twee waren nog weg, zie docu 1
Maar die heb je vast een aantal malen gezien, toch?
pi_167346454
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad geen tijd voor drank..
Tenzij die engnek ze wat gegeven heeft, die andere twee waren nog weg, zie docu 1
Maar die heb je vast een aantal malen gezien, toch?
Ze hadden al thuis ingedronken. Voordat die "engnek" überhaupt in beeld kwam. Dat zou een belangrijke oorzaak kunnen zijn dat ze op de heenweg al een ID kwijt waren. Om die daarna op het bureau op te halen.
Kwart over 1 waren die trouwens al terug.
pi_167347131
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:37 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ze hadden al thuis ingedronken. Voordat die "engnek" überhaupt in beeld kwam. Dat zou een belangrijke oorzaak kunnen zijn dat ze op de heenweg al een ID kwijt waren. Om die daarna op het bureau op te halen.
Kwart over 1 waren die trouwens al terug.
Mooi niet en dat weet je.

30:20
pi_167347473
quote:
1.1 promille kom je niet zomaar aan....
Met dat verhaal van Frank v/d G. in het achterhoofd.
Alcohol, laatste inname 5 uur eerder...

Stukje van de Jellinek site:

Kinderen die met een alcoholvergiftiging in een ziekenhuis opgenomen werden, hadden een gemiddeld alcoholpromillage van 1,8. Als een meisje van 50 kg 6 glazen binnen 2 uur drinkt bereikt ze dit percentage al, bij een jongen van 50 kg gebeurt dat bij 7 glazen. Jongeren hebben een alcoholvergiftiging dus snel te pakken.
pi_167347673
quote:
Mooi niet wat? Je link werkt niet.
pi_167347675
Die sukkel zegt zelf dat hij "meerdere"malen op het bureau is geweest hiervoor.

Toch bioscooppasje opgehaald?
pi_167347683
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:26 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Mooi niet wat? Je link werkt niet.
Ach, hij staat vast in je geschiedenis.
Docu 1 om 30:20

Mooi lukken!
pi_167347965
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mooi niet en dat weet je.


Ik zat een half uur verkeerd. Het blijft opmerkelijk hoe onrustig het rond de meiden was. Het alcoholpromilage verklaart het e.e.a.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2016 @ 17:47:11 #210
240917 Mula
pi_167348046
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:42 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik zat een half uur verkeerd. Het blijft opmerkelijk hoe onrustig het rond de meiden was. Het alcoholpromilage verklaart het e.e.a.
Eerder tussen de meiden.

Ik vind het opmerkelijk dat er schijnbaar maar een iemand het opstootje buiten heeft gezien. Geschreeuw en haren trekken moet toch opvallen zou je denken. Iemand een idee of er mensen staan te roken voor die ingang van LGD? Dan zouden er toch meer mensen het gezien moeten hebben.
pi_167348190
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:42 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik zat een half uur verkeerd. Het blijft opmerkelijk hoe onrustig het rond de meiden was. Het alcoholpromilage verklaart het e.e.a.
Nee, dat verklaart het niet, dat zijn twee 'feiten' waarvan niet zomaar zonder meer beweerd kan worden dat de 1 de oorzaak is en de ander het gevolg.
Je weet ook niet op welk tijdstip het alcoholpromilage zo hoog was.

Het gedoe rondom de meiden was met name door het FB bericht van iemand die zegt gehackt te zijn en een mongool die iets had van Dascha.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167348227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:47 schreef Mula het volgende:

[..]

Eerder tussen de meiden.

Ik vind het opmerkelijk dat er schijnbaar maar een iemand het opstootje buiten heeft gezien. Geschreeuw en haren trekken moet toch opvallen zou je denken. Iemand een idee of er mensen staan te roken voor die ingang van LGD? Dan zouden er toch meer mensen het gezien moeten hebben.
Ze hebben er een rokersruimte binnen.
pi_167348229
Ik wil nog 's ff luisteren naar docu 1, daarin wordt iets gezegd als 'Dascha had ook weer opnieuw vriendinnen gemaakt'.
Gewisseld van school?

'zo jij mooi geworden'
'bent' vergeten ?

Had de persoon die dit schreef Dascha een tijd niet gezien?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167348247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:59 schreef Lutalo het volgende:
Ik wil nog 's ff luisteren naar docu 1, daarin wordt iets gezegd als 'Dascha had ook weer opnieuw vriendinnen gemaakt'.
Gewisseld van school?

'zo jij mooi geworden'
'bent' vergeten ?

Had de persoon die dit schreef Dascha een tijd niet gezien?
Zou zomaar kunnen....
pi_167348478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:59 schreef Lutalo het volgende:
Ik wil nog 's ff luisteren naar docu 1, daarin wordt iets gezegd als 'Dascha had ook weer opnieuw vriendinnen gemaakt'.
Gewisseld van school?

'zo jij mooi geworden'
'bent' vergeten ?

Had de persoon die dit schreef Dascha een tijd niet gezien?
Dascha was 16, als ze elkaar van vroeger kenden, leider sportteam, stagiaire school o.i.d., dan hadden haar ouders hem wel herkend.

edit: typo, haar is hem uiteraard 😉
pi_167348485
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:14 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Dascha was 16, als ze elkaar van vroeger kenden, leider sportteam, stagiaire school o.i.d., dan hadden haar ouders haar wel herkend.
Hem.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167348551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:59 schreef Lutalo het volgende:
Ik wil nog 's ff luisteren naar docu 1, daarin wordt iets gezegd als 'Dascha had ook weer opnieuw vriendinnen gemaakt'.
Gewisseld van school?

'zo jij mooi geworden'
'bent' vergeten ?

Had de persoon die dit schreef Dascha een tijd niet gezien?
Een uurtje ervoor nog elkaar gesproken..
Voor die catfight, dus dan slaat zo'n bericht nergens op

Tenzij hij zijn klauwen heeft weten te leggen op die privefoto's van Dascha. Via die mongool die net ervoor ruzie met Dascha had.
pi_167348653
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:14 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Dascha was 16, als ze elkaar van vroeger kenden, leider sportteam, stagiaire school o.i.d., dan hadden haar ouders hem wel herkend.

edit: typo, haar is hem uiteraard 😉
Heeft Renee hem dan ontmoet?
Volgens mij sprak hij die dikke alleen telefonisch..
pi_167348696
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heeft Renee hem dan ontmoet?
Volgens mij sprak hij die dikke alleen telefonisch..
En hoe komt hij aan dat nummer?
pi_167348723
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:26 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

En hoe komt hij aan dat nummer?
O dat heb ik ook, dus zo moeilijk is dat niet.
pi_167348752
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O dat heb ik ook, dus zo moeilijk is dat niet.
Vertel eens hoe je er aan komt.
pi_167348894
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heeft Renee hem dan ontmoet?
Volgens mij sprak hij die dikke alleen telefonisch..
Hij zal i.i.g. een naam of foto hebben gezien.
pi_167349488
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:29 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Vertel eens hoe je er aan komt.
Stuur me maar even een mailtje

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 15-12-2016 19:13:06 ]
pi_167349950
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Stuur me maar even een mailtje
Ik hoef het niet echt te weten natuurlijk, maar een nummer komt niet uit de lucht vallen. Kennelijk wist TDO zijn naam, of hadden zijn fb gezien.
pi_167350057
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:23 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik hoef het niet echt te weten natuurlijk, maar een nummer komt niet uit de lucht vallen. Kennelijk wist TDO zijn naam, of hadden zijn fb gezien.
Die naam zal TDO wel van de vrienden/dinnen kring hebben? ( als ie in het dossier dat de fam. 2 uur mocht inzien, afgeschermd was)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167350448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:27 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Die naam zal TDO wel van de vrienden/dinnen kring hebben? ( als ie in het dossier dat de fam. 2 uur mocht inzien, afgeschermd was)
Maar niet herkend door de familie. Dus een heel vreemd berichtje.
pi_167350457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:27 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Die naam zal TDO wel van de vrienden/dinnen kring hebben? ( als ie in het dossier dat de fam. 2 uur mocht inzien, afgeschermd was)
Wat dacht je van die vriendinnen? Met name die S?
Die werd zelfs genoemd in het bericht.

Zo moeilijk is het allemaal niet
pi_167350472
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:41 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Maar niet herkend door de familie. Dus een heel vreemd berichtje.
Wanneer is hij niet herkend?
pi_167350618
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wanneer is hij niet herkend?
Door haar omgeving als een "oude" bekende. Zijn berichtje was :"wat ben je mooi geworden" of iets van die strekking. Dat suggereert dat ze elkaar vroeger kenden.
pi_167351776
Je kunt toch wel mensen van vroeger ( paar jaar terug) kennen, zonder dat je ouders enzo weten wie het is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167352284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:20 schreef Lutalo het volgende:
Je kunt toch wel mensen van vroeger ( paar jaar terug) kennen, zonder dat je ouders enzo weten wie het is?
Jawel, maar een paar jaar geleden was Dascha nog jonger, en die ander al volwassen, dus hadden ze een verschillend privé-milieu. Als ze elkaar al kenden zou haar omgeving hem ook kennen.
Dat maakt het ook zo'n raar bericht.
pi_167352611
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:47 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Door haar omgeving als een "oude" bekende. Zijn berichtje was :"wat ben je mooi geworden" of iets van die strekking. Dat suggereert dat ze elkaar vroeger kenden.
Nee, hoor dat suggereert dat hij wat foto's heeft gezien net daarvoor van Dascha.
Foto's die prive zijn en niet gemaakt voor hem.

En dan wilde hij haar even laten weten, de viezerd. De smeerlap...
pi_167352804
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, hoor dat suggereert dat hij wat foto's heeft gezien net daarvoor van Dascha.
Foto's die prive zijn en niet gemaakt voor hem.

En dan wilde hij haar even laten weten, de viezerd. De smeerlap...
Dat haal ik er dus niet uit....
Waarom dan "geworden"
pi_167353252
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:43 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Dat haal ik er dus niet uit....
Waarom dan "geworden"
Misschien heeft hij haar al eerder liggen begluren... :7

Deed die ook bij andere meiden van Dascha's leeftijd, de viezerd.
pi_167355149
En daarna vragen wat het waard is dat hij het niet verder rond bazuint/aan echte vriendje vertelt/..?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167355570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:35 schreef Lutalo het volgende:
En daarna vragen wat het waard is dat hij het niet verder rond bazuint/aan echte vriendje vertelt/..?
Ik denk dat hij daar te stom voor is. Niveautje als een meisje nee zegt, is het een uitdaging om er toch een ja van te maken...

Dat die dat gepost heeft als grapje, zonder na te denken aan de gevolgen voor Dascha.
Maar dat hij het erg stoer vond om dat "geheim" wereldkundig te maken.
  donderdag 15 december 2016 @ 23:18:24 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167359233
En toen is ze voor de trein gesprongen omdat haar vriendinnen een paar foto's van haar te zien zouden krijgen?
Klinkt logisch.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167360204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 23:18 schreef matthijst het volgende:
En toen is ze voor de trein gesprongen omdat haar vriendinnen een paar foto's van haar te zien zouden krijgen?
Klinkt logisch.
Kort door de bocht conclusie...

Laten we eerst maar even afwachten welke naam er op die pas staat.
Dat moet Jens toch wel kunnen opzoeken deze week.
pi_167362960
Zij willen maar een ding weten en dat is waarom stond ze daar?

Ze stond daar, das een feit, maar waarom??
pi_167364236
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 03:48 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Wat is dan het nut om in de laatste docu weer te vragen of er een auto op die plek was en of er geclaxoneerd is?
Als er niet geclaxonneerd is, kun je meer vraagtekens zetten bij de beweringen van de machinist.
Dan kun je misschien verder onderzoek doen ipv alles af te kappen en het boek te sluiten.
Dan kun je gehoor geven aan degene die meegeholpen heeft met het bergen vh lichaam en zei dat er bepaalde zaken niet klopten.
Als er rond de tijd dat Dascha is aangereden een auto op die plek is geweest ( en die auto was niet van 1 vd mensen die Dascha zochten) dan lijkt me dat zinvol om te weten.
Ook als de bestuurder ( en andere inzittende(n)) 0,0 met Dascha te maken hadden.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167364931
Wat de 1 voor de gein doet, kan bij de ander totaal anders overkomen.
Ik denk dat niemand die avond de intentie had om een 16 jarig meisje de vernieling in te helpen.
Het is niet direct iemands 'schuld'.
Ik denk dat zo'n geintje toch blijft knagen, hoe zeer men zichzelf er ook van probeert te overtuigen, dat er geen - direct- verband is tussen geintje(s) en overreden door trein.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167367050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:11 schreef Lutalo het volgende:
Wat de 1 voor de gein doet, kan bij de ander totaal anders overkomen.
Ik denk dat niemand die avond de intentie had om een 16 jarig meisje de vernieling in te helpen.
Het is niet direct iemands 'schuld'.
Ik denk dat zo'n geintje toch blijft knagen, hoe zeer men zichzelf er ook van probeert te overtuigen, dat er geen - direct- verband is tussen geintje(s) en overreden door trein.
Minste wat je dan kan doen is het 'geintje' bekend maken toch...
Denk je dat dit helpt? Dit doe je alleen als er iets ergs aan de hand is.
pi_167369399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als er niet geclaxonneerd is, kun je meer vraagtekens zetten bij de beweringen van de machinist.
Dan kun je misschien verder onderzoek doen ipv alles af te kappen en het boek te sluiten.
Dan kun je gehoor geven aan degene die meegeholpen heeft met het bergen vh lichaam en zei dat er bepaalde zaken niet klopten.
Als er rond de tijd dat Dascha is aangereden een auto op die plek is geweest ( en die auto was niet van 1 vd mensen die Dascha zochten) dan lijkt me dat zinvol om te weten.
Ook als de bestuurder ( en andere inzittende(n)) 0,0 met Dascha te maken hadden.
Ik begrijp dat hij wil weten wat haar zover heeft gebracht en haar gangen probeert na te gaan, maar op deze manier genereer je zoveel aandacht dat mensen ermee aan de haal gaan en de meest idiote theorien gaan vetileren.
pi_167370368
Die 27 jarige legt contacten met meisjes van onder de 16. Hierbij vertoont ie ook stalkerig gedrag in zijn berichten... waarom doet de politie hier niets mee?

Ik bedoel ze hebben ook lokmeisjes tegenwoordig op internet om pedofielen aan te pakken. Waarom dan dit niet aanpakken... vind de politie vrij waardeloos in deze zaak moet ik zeggen.
pi_167370477
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:11 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hij wil weten wat haar zover heeft gebracht en haar gangen probeert na te gaan, maar op deze manier genereer je zoveel aandacht dat mensen ermee aan de haal gaan en de meest idiote theorien gaan vetileren.
Uit een veelheid aan theorieën (de realiteit is soms gekker dan de fantasie) kun je proberen (met de juiste feiten) te achterhalen wat er is gebeurd.
Dat Dascha de hoeveelheid drank niet aankon en/of plotseling een psychose kreeg, is ook maar een theorie.
Hoe meer aandacht hoe beter, hoe meer mensen misschien iets weten wat van belang kan zijn en dit ook willen vertellen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2016 @ 15:11:24 #246
240917 Mula
pi_167370621
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:59 schreef SOG het volgende:
Die 27 jarige legt contacten met meisjes van onder de 16. Hierbij vertoont ie ook stalkerig gedrag in zijn berichten... waarom doet de politie hier niets mee?

Ik bedoel ze hebben ook lokmeisjes tegenwoordig op internet om pedofielen aan te pakken. Waarom dan dit niet aanpakken... vind de politie vrij waardeloos in deze zaak moet ik zeggen.
Waarom mag een 27jarige geen contact hebben met meisjes van onder de 16? Zolang hij geen grenzen overschrijdt, is dat niet strafbaar. Dat stalkerige gedrag heb ik niet voorbij zien komen. Wel twee meiden die in de tweede docu zeggen dat hij vasthoudend was. Dat is iets anders dan stalkerig gedrag.
pi_167370705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:04 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Uit een veelheid aan theorieën (de realiteit is soms gekker dan de fantasie) kun je proberen (met de juiste feiten) te achterhalen wat er is gebeurd.

De werkelijkheid is soms gekker dan de fantasie, maar meestal gaat het principe van Ockhams scheermes wel op hoor.
pi_167370737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:11 schreef Mula het volgende:

[..]

Waarom mag een 27jarige geen contact hebben met meisjes van onder de 16? Zolang hij geen grenzen overschrijdt, is dat niet strafbaar. Dat stalkerige gedrag heb ik niet voorbij zien komen. Wel twee meiden die in de tweede docu zeggen dat hij vasthoudend was. Dat is iets anders dan stalkerig gedrag.
Ik las gisteren in een nieuwsartikel dat er "erotische beelden" werden uitgewisseld met die 27-jarige. Ik heb de tweede docu zelf niet gezien, maar in de eerste docu ging het om een leeftijdsgenootje waarmee foto's werden uitgewisseld en was er van die 27-jarige maar één berichtje bekend. Hoe zit dat?
pi_167371027
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik las gisteren in een nieuwsartikel dat er "erotische beelden" werden uitgewisseld met die 27-jarige. Ik heb de tweede docu zelf niet gezien, maar in de eerste docu ging het om een leeftijdsgenootje waarmee foto's werden uitgewisseld en was er van die 27-jarige maar één berichtje bekend. Hoe zit dat?
De verhalen omtrent die 2 vind ik ook vrij verwarrend en op elkaar lijken, maar volgens de laatste docu zou ze toch die avond langere tijd bij die jongen op de scooter gezien zijn. Dat is de 27-jarige, dus lijkt het er op dat er meer was dan een los berichtje. Vreemd vind ik dan dat geen van haar vriendinnen hier iets over kan vertellen, maar er alleen over hem getuigd wordt n.a.v. de docu.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2016 @ 15:46:14 #250
240917 Mula
pi_167371416
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:29 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De verhalen omtrent die 2 vind ik ook vrij verwarrend en op elkaar lijken, maar volgens de laatste docu zou ze toch die avond langere tijd bij die jongen op de scooter gezien zijn. Dat is de 27-jarige, dus lijkt het er op dat er meer was dan een los berichtje. Vreemd vind ik dan dat geen van haar vriendinnen hier iets over kan vertellen, maar er alleen over hem getuigd wordt n.a.v. de docu.
Dat is maar de vraag he. We worden een kant opgestuurd met de informatie die we uit de documentaires krijgen.
pi_167371526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:46 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag he. We worden een kant opgestuurd met de informatie die we uit de documentaires krijgen.
Welke kant stuur jij het dan liever op ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167371730
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:46 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag he. We worden een kant opgestuurd met de informatie die we uit de documentaires krijgen.
Eens, maar waarom dan enerzijds veel kanten/richtingen oprichten, en zoals in dit geval mondjesmaat, pas bij de laatste docu, informatie delen?
Ik heb in dit geval het idee dat deze informatie vrij recent is.
pi_167371834
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welke kant stuur jij het dan liever op ?
Lijkt me vrij logisch als je aan waarheidsvinding doet.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:45 #254
240917 Mula
pi_167371838
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welke kant stuur jij het dan liever op ?
Wie zegt dat ik het uberhaupt een kant op wil sturen?
pi_167372580
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:00 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Eens, maar waarom dan enerzijds veel kanten/richtingen oprichten, en zoals in dit geval mondjesmaat, pas bij de laatste docu, informatie delen?
Ik heb in dit geval het idee dat deze informatie vrij recent is.
Waar zou die recente informatie dan vandaan komen? Haar telefoongegevens hebben ze al een hele tijd, dus dan moet het van de vriendinnen komen?
De vraag is dan waarom daar eerder niets van is teruggevonden is de telefoongegevens. Andere (verwijderde) berichten met die jongen van haar leeftijd waren bijvoorbeeld wel terug te vinden.
Raar verhaal..
pi_167374024
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar zou die recente informatie dan vandaan komen? Haar telefoongegevens hebben ze al een hele tijd, dus dan moet het van de vriendinnen komen?
De vraag is dan waarom daar eerder niets van is teruggevonden is de telefoongegevens. Andere (verwijderde) berichten met die jongen van haar leeftijd waren bijvoorbeeld wel terug te vinden.
Raar verhaal..
Ik heb het idee van nieuwe getuigen, n.a.v. de eerdere docu. Omdat het tegenstrijdig lijkt met de eerste info kan ik niet inschatten hoe betrouwbaar e.e.a. is.
pi_167374930
Die facebooker wordt vandaag bekend gemaakt?
  vrijdag 16 december 2016 @ 21:11:01 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_167380462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 14:00 schreef Tjaldur het volgende:

[..]

Het verandert niets aan het feit dat ze dood is, maar er zou misschien meer gebeurd zijn in het onderzoek als de verklaring anders was geweest. En dat kan niet teruggedraaid worden, maar gezien de optelsom van toch wel vreemde gebeurtenissen, vind ik het niet gek dat de familie meer wil weten over wat er die avond is gebeurd.

Zelfdoding komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen, vaak zijn er wel aanwijzingen geweest. En als het in een opwelling zou zijn, dan lijkt mij dat er iets heftigs aan vooraf moet zijn gegaan of toch een combinatie van dingen. Is het zo vreemd dat de familie dit wil proberen te begrijpen? Dit gebeurt waarschijnlijk bij elke zelfdoding en dat zelfs terwijl het van alle kanten duidelijk is.

En wijzen naar de vader is gewoon flauw. Hij had vertrouwen in zijn dochter en liet haar op stap gaan, of dat nu al dan niet terecht is, het maakt hem niet schuldig omdat hij zijn dochter maar binnen had moeten houden. Daarnaast vreet hij zichzelf daar waarschijnlijk toch wel over op.
mooie post. Al moet im toegeven dat ik ook wel een neiging voel om naar de vader te wijzen.
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2016 @ 21:32:37 #259
240917 Mula
pi_167381395
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

mooie post. Al moet im toegeven dat ik ook wel een neiging voel om naar de vader te wijzen.
Waarom? Ik denk dat de ouders niet kunnen en willen accepteren dat het zelfmoord is of dat er geen inmenging van iemand anders is geweest waardoor dit gebeurd is. Maar voor de rest zou ik niet weten waarom je naar de vader of ouders zou willen wijzen.
pi_167384223
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:11 schreef Mula het volgende:

[..]

Waarom mag een 27jarige geen contact hebben met meisjes van onder de 16? Zolang hij geen grenzen overschrijdt, is dat niet strafbaar. Dat stalkerige gedrag heb ik niet voorbij zien komen. Wel twee meiden die in de tweede docu zeggen dat hij vasthoudend was. Dat is iets anders dan stalkerig gedrag.
Stalkerig is idd overdreven... lastig vallen dekt meer de lading. Maar die lokmeisjes van de politie... die pedofielen die chatten met kinderen doen in principe ook niets illegaals maar dan worden ze uit de tent gelokt iets illegaal te doen. Het lijkt mij dat iets illegaals doen hier wel vrij gemakkelijk uit de tent gelokt kan worden als je als 27 jarige naar een 15 jarig meisje een bericht stuurt in een disco dat ze mooi is geworden...
pi_167388068
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:29 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

De verhalen omtrent die 2 vind ik ook vrij verwarrend en op elkaar lijken, maar volgens de laatste docu zou ze toch die avond langere tijd bij die jongen op de scooter gezien zijn. Dat is de 27-jarige, dus lijkt het er op dat er meer was dan een los berichtje. Vreemd vind ik dan dat geen van haar vriendinnen hier iets over kan vertellen, maar er alleen over hem getuigd wordt n.a.v. de docu.
Waar haal jij dit uit de Documentaire dat Dascha een langere tijd met de 27 jarige op een scooter is gezien. 8)7
Geef anders even de tijd aan in de Docu waar dit te lezen is.
pi_167388464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 12:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ook goed :)

Heeft hij niet getoeterd, en als hij daar al over loog stond ze dus ook niet met haar hoofd naar voren op het spoor. Ze kwam waarschijnlijk gewoon aangerend met iemand achter haar aan. De machinist kende waarschijnlijk haar achtervolger en dacht: ik verzin gewoon een verhaal, dan komt die gast er mooi mee weg.
Zou me ook niks verbazen als de machinist haar telefoon heeft gevonden en die later in een boom heeft verstopt. Het was dus een treehugger...
Had Volkert van der G toevallig verlof dat weekend?
Lekker cynisch maar ook niets mis mee, omdat dit bv de gedachten op iets heel anders kunnen richten.
Ik vraag mij eigenlijk plotseling af of een treinmachinist nuchter moet zijn als hij in de nacht moet treinen!?
Misschien uitgeweest, pilletje gehad, oververmoeid, dronken dus wist hij ook niet meer precies hoe of wat.

Nog een rare gedachte:
In hoeverre kan men iemand die bv al overleden is, rechtopstaand voor een trein gooien?
In feite is dat onmogelijk toch?
Dus zal zij er wel gestaan of gelopen hebben.
Waarom zou iemand over het spoor gaan lopen?

Liep ze over het spoor omdat ze zo de weg naar huis vond, vanuit het bos, (eruit gezet na autorit in bos) leek dat haar het veiligst op dat moment en hoorde en zag ze de trein niet aankomen?

Stel iemand zet je uit de auto, midden in de nacht in het bos, wat doe je dan? Je durft dan niet door het bos terug, dus wandel je terug via de spoorlijn?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 17 december 2016 @ 04:58:44 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_167388569
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:32 schreef Mula het volgende:

[..]

Waarom? Ik denk dat de ouders niet kunnen en willen accepteren dat het zelfmoord is of dat er geen inmenging van iemand anders is geweest waardoor dit gebeurd is. Maar voor de rest zou ik niet weten waarom je naar de vader of ouders zou willen wijzen.
waarom? Een reden staat gewoon in de post waar tjaldur op reageert. Hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk. Maar bijvoorbeeld daarom.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2016 @ 09:07:28 #264
240917 Mula
pi_167388983
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 04:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

waarom? Een reden staat gewoon in de post waar tjaldur op reageert. Hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk. Maar bijvoorbeeld daarom.
ik heb je post de eerste keer teveel vanuit mijn eigen referentiekader gelezen. Nu ik het nogmaals lees, snap ik wat je bedoelt. Mijn fout.
pi_167391047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 01:18 schreef vronie het volgende:

[..]

Waar haal jij dit uit de Documentaire dat Dascha een langere tijd met de 27 jarige op een scooter is gezien. 8)7
Geef anders even de tijd aan in de Docu waar dit te lezen is.
Rond 3:20 minuten laatste docu. Langere tijd was inderdaad een verkeerde woordkeuze. Samen was beter geweest. Ze stonden rond 1 uur samen op de dansvloer, niet samen op de scooter voor alle duidelijkheid😉
pi_167416404
Er waren zeker twee ’spannende’ jongens in het leven van Dascha Graafsma. Beiden hadden kort voor haar dood - eind november vorig jaar op het spoor tussen Hilversum en haar woonplaats Hollandsche Rading - via social media contact met haar.
Erotisch getint

Een van hen is 27 jaar oud, ontdekte Team Dascha Onderzoek (TDO), dat door de ouders van het meisje is ingeschakeld. Onderzoeksleider Joey Roelofs: ,,De politie sprak hem een keer of drie, maar dacht nog steeds dat het ging om een kind. Bizar.’’ Vast staat dat deze man Dascha via Facebook een bericht stuurde. Dat was de aanleiding voor de ruzie met haar vriendinnen op het zestien-plusfeest in Hilversumse nachtzaak Let’s Get Down. Even later verdween Dascha. Ze bleef onvindbaar tot ze kort voor half zes die zaterdagochtend door een trein werd overreden op het spoor.

Met een andere jongen, wel meer van haar leeftijd, wisselde Dascha erotisch getinte berichtjes uit via Whatsapp. Ze snapchatte hem nog kort voor haar overlijden. Roelofs: ,,Een filmpje, een foto, tekst, maar die jongen heeft het allemaal gewist. We hebben hem intussen verschillende keren gesproken. Over die avond zegt hij de ene keer dat hij met vrienden was, dan lag hij weer in zijn eentje in bed of was hij bij zijn vriendin.’’
Aan de tand voelen

Erg verdacht, vindt het team. ,,De politie vond ook dat het goed zou zijn om bepaalde personen uit het onderzoek nog eens aan de tand te voelen. Wij willen dat de politie dat doet, dat is natuurlijk veel minder vrijblijvend dan een gesprek met ons.’’ Volgens de politie gaf de iPhone van Dascha, die pas zes weken na haar overlijden in Hilversum door spelende kinderen in een boom werd gevonden, ’niets bijzonders’ prijs.

TDO bestaat uit deskundigen die zich vrijwillig inzetten. Behalve twee advocaten gaat het om de Baarnse patholoog-anatoom Frank van de Goot, bekend om zijn kritiek op ’het systeem’ dat volgens hem zeker bij treindrama’s veel te snel leidt tot de conclusie zelfmoord, en fysisch en forensisch antropoloog Tristan Krap. Krap werkt nauw samen met Van de Goot en maakt zich in het Dascha-onderzoek nuttig met onder meer sporenonderzoek. Roelofs zelf is particulier onderzoeker, privé detective dekt volgens hem ook de lading.
Zelfmoord

Het team hoopt op een definitieve doorbraak, maar wil vooral onafhankelijk en objectief te werk gaan. Roelofs: ,,Wat de uitkomst ook mag zijn, zonder onderzoek is een conclusie niet mogelijk.’’ Het team is er met de ouders van Dascha van overtuigd dat het OM en de politie vanaf het eerste moment hebben toegewerkt naar de conclusie die al direct na het dramatische spoorongeluk werd getrokken: zelfmoord.

Behalve de verdachte contacten via sociale media zijn er nog andere dingen die het team een nader onderzoek waard vindt. Zoals het feit dat een omwonende die al op was en een passagier in de trein geen alarmerend geclaxoneer hoorden. De auto die dezelfde buurtbewoner die ochtend kort voor het ongeval hoorde rijden op het weggetje naar de onbewaakte overweg waar Dascha voor de trein stond, is ook zo’n open eind. Roelofs: ,,Toevallig in de week na haar dood is een camera van de gemeente langs de Utrechtseweg weggehaald. Niemand wil ons vertellen waar die camera voor diende. Laat staan of de betreffende auto op beelden ervan was te zien.’’
Speurhonden

Volop vraagtekens blijven er over de laatste uren van het meisje. Haar looproute door Hilversum die met hulp van speurhonden is gereconstrueerd, klopt volgens de onderzoekers aantoonbaar niet. In juni stelden ze al vast dat de politie de mist in ging met het bepalen van het tijdstip van beelden van een bewakingscamera aan de Neuweg, waarop Dascha lopend zonder jas te zien zou zijn.

De politie erkende deze blunder, maar benadrukte dat de fout niets verandert aan de conclusie dat Dascha alleen en vrijwillig op het spoor stond.

http://www.haarlemsdagbla(...)ven-Dascha?lref=SL_6
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167416978
:')
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_167417546
Bizar dat die twee gasten niet meewerken aan dat onderzoek.
Lijkt me lastig zonder toestemming alles na te gaan....
pi_167442586
het lijkt onderhand wel een puzzel als, Jan is 30 jaar oud, zijn jongere broer heeft een zus van 24, hoe oud is de broer van Jan.

D heeft ruzie met S, omdat S haar mobiel heeft gejat en aan een groepje jongens de foto's laat zien die op de telefoon van D staan.
later krijgt D te lezen dat ze mooi is geworden. dit kan dan getypt zijn door iemand anders dan de 27-jarige, aangezien het blijkbaar normaal is om telefoons van elkaar af te pakken.
D (die ondertussen haar telefoon weer in bezit heeft) laat dat bericht aan S zien.
aangezien ze boos is zal dat wel zijn omdat anderen haar foto's hebben gezien die niet voor andermans ogen bestemd waren behalve voor dr snapchatvriendje.
dan vul ik voor het gemak in dat D tegen S zegt, en bedankt he, nu heeft men (wie dan ook..) mijn foto gezien. en gaat de ruzie nog even door in LGD. en loopt D kwaad de tent uit.
en of de vriendinnen achter haar aan gegaan zijn, dat zou kunnen. maar het hele wc verhaal kan je wat mij betreft wel wegstrepen.

ze maken zich al heel snel ongerust en ze gaan op zoek. zelfs de eigenaar van LGD zoekt mee.
binnen welk tijdsbestek is die zoektocht begonnen. kwartiertje ofzo?

er klopt niks van wat er eerder naar buiten is gekomen van die vriendinnen.
2 meiden van het groepje zijn een verloren id en telefoon op gaan halen bij het poltieburo.
en dat betrof niet de id en iphone van D die na 'het ongeluk' zijn gevonden.
hoe wisten zij dat de spullen op het buro lagen, was er naar een van de vriendinnen gebeld met, komt u maar hierheen we hebben uw verloren waar gevonden?
pi_167443581
Kan dit topic niet naar BNW?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_167443599
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:50 schreef suzi1 het volgende:
het lijkt onderhand wel een puzzel als, Jan is 30 jaar oud, zijn jongere broer heeft een zus van 24, hoe oud is de broer van Jan.

D heeft ruzie met S, omdat S haar mobiel heeft gejat en aan een groepje jongens de foto's laat zien die op de telefoon van D staan.
later krijgt D te lezen dat ze mooi is geworden. dit kan dan getypt zijn door iemand anders dan de 27-jarige, aangezien het blijkbaar normaal is om telefoons van elkaar af te pakken.
D (die ondertussen haar telefoon weer in bezit heeft) laat dat bericht aan S zien.
aangezien ze boos is zal dat wel zijn omdat anderen haar foto's hebben gezien die niet voor andermans ogen bestemd waren behalve voor dr snapchatvriendje.
dan vul ik voor het gemak in dat D tegen S zegt, en bedankt he, nu heeft men (wie dan ook..) mijn foto gezien. en gaat de ruzie nog even door in LGD. en loopt D kwaad de tent uit.
en of de vriendinnen achter haar aan gegaan zijn, dat zou kunnen. maar het hele wc verhaal kan je wat mij betreft wel wegstrepen.

ze maken zich al heel snel ongerust en ze gaan op zoek. zelfs de eigenaar van LGD zoekt mee.
binnen welk tijdsbestek is die zoektocht begonnen. kwartiertje ofzo?

er klopt niks van wat er eerder naar buiten is gekomen van die vriendinnen.
2 meiden van het groepje zijn een verloren id en telefoon op gaan halen bij het poltieburo.
en dat betrof niet de id en iphone van D die na 'het ongeluk' zijn gevonden.
hoe wisten zij dat de spullen op het buro lagen, was er naar een van de vriendinnen gebeld met, komt u maar hierheen we hebben uw verloren waar gevonden?
Dus angst voor een uitgelekte privé foto, icm de nodige alcohol waardoor ze geen andere uitweg zag dan zelfmoord?
pi_167443707
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 14:38 schreef jesseax het volgende:

[..]

Dus angst voor een uitgelekte privé foto, icm de nodige alcohol waardoor ze geen andere uitweg zag dan zelfmoord?
lijkt mij niet uitgesloten
pi_167443727
de antwoorden staan meestal achterin van het volgende deel.
pi_167555165
quote:
Er komt geen nieuw onderzoek naar de dood van Dascha Graafsma uit Hollandsche Rading. Een tweede reconstructie die een onderzoeker heeft gemaakt in opdracht van de vader van het 16-jarige meisje heeft geen nieuw licht op de zaak geworpen.

De documentaire die vorige week online werd gezet, heeft geen nieuwe conclusies opgeleverd die een nieuw onderzoek rechtvaardigen, stelt het Openbaar Ministerie (OM). Er zijn volgens het OM geen aanwijzingen dat er iemand betrokken was bij de aanrijding van het meisje met de trein of dat er sprake is van een misdrijf. De familie van het overleden meisje heeft hierover schriftelijk een gedetailleerde uitleg ontvangen.

De politie concludeerde in november vorig jaar al vrij snel dat Dascha Graafsma vermoedelijk zelfmoord pleegde door op het spoor voor een aanstormende trein te gaan staan. Haar vader René Graafsma gelooft dat niet en liet bekenden een eigen onderzoek doen.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)a-graafsma~a38a0a10/

Case closed.
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:02:37 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167574082
quote:
Hopelijk zijn de ouders nu eindelijk in staat dit drama achter zich te laten en zijn de 'onderzoekers' zo kies om de ouders verder niet lastig te vallen met hun 'ontdekkingen'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:15:33 #276
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167574269
Eindelijk.
Inderdaad. Hopelijk geen nieuwe mannetjes die vage theorieën gaan spuien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167574805
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk zijn de ouders nu eindelijk in staat dit drama achter zich te laten en zijn de 'onderzoekers' zo kies om de ouders verder niet lastig te vallen met hun 'ontdekkingen'.
QFT.
Laten we het hopen ja.
pi_167574815
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk zijn de ouders nu eindelijk in staat dit drama achter zich te laten en zijn de 'onderzoekers' zo kies om de ouders verder niet lastig te vallen met hun 'ontdekkingen'.
Ik denk het niet.
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:23:23 #279
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167575535
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk zijn de ouders nu eindelijk in staat dit drama achter zich te laten en zijn de 'onderzoekers' zo kies om de ouders verder niet lastig te vallen met hun 'ontdekkingen'.
Zou mooi zijn, laat die familie met rust. Die zullen toch al de rest van hun leven zich afvragen waarom.
pi_167576162
Als ik het juist heb dan willen de ouders juist openheid van zaken. Onderzoek dus.

Het wordt hen niet door onderzoekers/mannetjes opgedrongen.
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:54:33 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167576223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:51 schreef gynaika het volgende:
Als ik het juist heb dan willen de ouders juist openheid van zaken. Onderzoek dus.

Het wordt hen niet door onderzoekers/mannetjes opgedrongen.
Nee, die parasiteren enkel op het leed en de door verdriet irreële vertwijfeling van de ouders.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167576311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:51 schreef gynaika het volgende:
Als ik het juist heb dan willen de ouders juist openheid van zaken. Onderzoek dus.

Het wordt hen niet door onderzoekers/mannetjes opgedrongen.
Die onderzoekers van de 'documentaires' zijn in ieder geval zelf door de vader ingeschakeld.
Ik denk ook niet dat de vader zich iets zal aantrekken van wat het OM erover heeft gezegd, daar was de documentaire volgens mij ook niet voor bedoeld.
pi_167577415
Reactie van Joey op persbericht OM.

https://www.facebook.com/(...)osts/649885278532138

Team Dascha Onderzoek - TDO
21 uur ·

BELANGRIJKE UPDATE:
Persbericht, 23 december 2016

Ik reageer hier op het persbericht van het Openbaar Ministerie wat verzonden is op 23 december 2016. Om te beginnen wil ik met nadruk zeggen dat ik ongelofelijk goed begrijp dat het Openbaar Ministerie alleen maar bepaalde bevoegdheden heeft op het moment dat er sprake is van een misdrijf of een verdachte situatie.
Dat deze situatie er in het begin in hen ogen niet was kan ik begrijpen uit de procedures die er nu liggen die zij dienen te volgen. Dat wil niet zeggen dat ik het met deze procedures eens ben, integendeel.

In een brief aan de familie Graafsma licht de Officier van Justitie een aantal zaken toe, zaken waar zij op baseren dat de 'nieuwe informatie' geen nieuw licht werpt op de zaak Dascha.
Wat opvalt is dat bepaalde tijdstippen in deze brief onjuistheden bevatten. In de brief wordt gemeld dat Dascha om 05:20 uur werd aangereden en twee uur daarvoor (dus 03:20 uur) Let's Get Down verliet. Voor zover wij weten is het verhaal nooit anders geweest dan dat Dascha iets na 02:00 uur de clubgelegenheid verliet. Om 03:20 uur was de stappenteller van Dascha haar telefoon immers ook al uitgevallen dus dat zij hier nog lopend de clubgelegenheid verliet is niet aannemelijk. Daarnaast verklaard de Officier van Justitie dat er wel degelijk camerabeelden zijn van de bewuste auto die gehoord is tussen 05:00 uur en 05:30 uur die aan kwam rijden op de Maartensdijkseweg (de weg die leidt tot de spoorwegovergang waar Dascha is overleden). Deze beelden zijn van onvoldoende kwaliteit dat zij niet kunnen vaststellen welke auto daar op dat tijdstip gereden heeft. Enkel en alleen dat daar een auto is waargenomen levert voor het Openbaar Ministerie geen aanknopingspunten op. Ik vind het teleurstellend dat er geen nader onderzoek heeft plaatsgevonden naar deze auto. Naast dat deze personen in de auto meer weten van het fatale ongeval kan het ook zijn dat deze persoon/personen waardevolle getuigen zouden kunnen zijn die Dascha mogelijkerwijs nog zouden hebben kunnen zien lopen. Dat deze persoon/personen zich meer dan een jaar na dato niet hebben gemeld is op z'n minst vreemd te noemen en dus ook belangrijk genoeg om te achterhalen welke auto daar op dat tijdstip reed. Al hebben we alleen maar een kleur of een type auto dan kan dat nog bepaalde waardevolle informatie opleveren. Dat dit verdere onderzoek niet heeft plaatsgevonden vind ik uitermate teleurstellend.
De Officier van Justitie legt verder uit dat aan de hand van bewakingsbeelden bepaalde verklaringen ter niet gedaan konden worden omdat zij op deze bewuste beelden een ander meisje, met andere kleding, dan Dascha zagen. Dit kan zo zijn omdat wij altijd hebben gezegd dat wij de bewakingsbeelden ter verificatie van de bij ons gedane verklaringen wilden gebruiken. Deze bewakingsbeelden zouden wij dan ook nog steeds ongelofelijk graag willen zien. Niet alleen de minuten waarin bepaalde verklaringen worden gedaan maar alle bewakingsbeelden van het hele tijdsframe dat Dascha zich bevond in en rondom clubgelegenheid Let's Get Down. Verder wordt er gemeld dat de bewuste 27-jarige man tweemaal is gehoord door de politie maar dat hij ontkende het facebookmessenger bericht gestuurd te hebben en/of dat hij zich dit niet meer kon herinneren. Dat we kunnen aantonen dat deze persoon liegt, meerdere verklaringen binnen hebben gekregen over deze persoon mbt het versturen van berichten naar meerdere minderjarige meisjes en dat deze persoon zijn facebook uit de lucht haalt na de publicatie van 'Dossier Dascha Graafsma' is dus voor het Openbaar Ministerie niet vreemd.
De Officier van Justitie verteld ook dat we niet kunnen aantonen dat bepaalde verklaringen (zoals bijvoorbeeld de verklaring van de piloot en zijn vriendin) op waarheid gebasseerd zijn. Dit omdat deze verklaringen ook niet zijn gedaan tegenover de politie. Dit kon echter ook niet, omdat de personen die na het sluiten van het dossier (eind december 2015) nog informatie wilden doorgeven aan de politie werden door verwezen naar ons onderzoeksteam (TDO). Het is dus niet heel gek dat meerdere personen geen verklaring hebben gedaan tegenover de politie, simpelweg omdat zij dit niet toelieten. In de brief aan de nabestaanden wordt ook gemeld dat er 'in de buurt van' Dascha's identiteitsbewijs zwerfafval zou zijn gevonden. Dit betreft een bioscooppas en een paar dagen oude transactiebon. Tegenstrijdig met dit verhaal stond er in het dossier die de vader (Rene Graafsma) samen met een advocaat heeft mogen inzien dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha. Dit verklaart ook de advocaat. Dat de bioscooppas gekleefd zat aan het identiteitsbewijs van Dascha is nogal een ander verhaal dan dat deze 'in de buurt' werd gevonden. Indien deze bioscooppas inderdaad gekleefd zat aan het identiteitsbewijs kunnen wij hier niet spreken over 'zwerfafval'.
De Officier van Justitie gaat verder ook in op de verklaring dat Dascha rond 01:25 uur aan haar haren zou zijn getrokken tegenover Let's Get Down nabij het Copycenter. Deze verklaring zou niet gaan over Dascha omdat zij om 01:17 uur nog gefotografeerd zou zijn met een vriendin. Dat Dascha om 01:17 uur binnen Let's Get Down was sluit echter niet uit dat Dascha om 01:25 uur buiten Let's Get Down was, mede doordat het Copycenter maar 30 meter van Lets' Get Down vandaan ligt.
De Officier van Justitie geeft verder toe dat de trein inderdaad maar iets meer dan een uur heeft stilgestaan voordat deze werd vrijgegeven. Personen hebben inderdaad de trein mogen verlaten en sommige van hen zijn zelfs door de politie begeleid naar station Hilversum Sportpark. Het is volgens de Officier van Justitie niet waarschijnlijk dat dit in de buurt van de aanrijding heeft plaatsgevonden..

Tot slot wil ik benadrukken dat het ons (Team Dascha Onderzoek) niet gaat om het vaststellen van een misdrijf. Niemand kan immers om de waarheid heen. Het gaat ons om te achterhalen wat er is gebeurt in de fatale nacht en daar dient onderzoek naar gedaan te worden op wat voor manier dan ook. We zijn het de nabestaanden verplicht om een deel van hun rust terug te geven. Want zonder onderzoek is een conclusie echter niet mogelijk.

Joey Roelofs
Team Dascha Onderzoek
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:46:56 #284
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167578215
Joey kan zijn tijd beter besteden aan een LOI-cursus Nederlands. Wat een spelfouten. Tering, dat kan je toch niet serieus nemen.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:56:15 #285
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167578380
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:55 schreef Lutalo het volgende:
Reactie van Joey op persbericht OM.

Allemaal steekhoudende punten.
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:02:46 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167578467
Goed persbericht!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:04:23 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167578493
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:46 schreef matthijst het volgende:
Joey kan zijn tijd beter besteden aan een LOI-cursus Nederlands. Wat een spelfouten. Tering, dat kan je toch niet serieus nemen.
Ik denk dat zowel de grammaticale hoogstandjes als de zeer leesbare vorm waarin dit 'persbericht' is gegoten ervoor zorgt dat dit 'persbericht' overal in het ronde archief belandt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167578728
quote:
Deze zaak heeft kennelijk geen prioriteit. Zou het OM prioriteit geven aan terrorismebestrijding?

Terrorisme wordt voor een groot deel gefinancierd door drugsgeld.
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:27:17 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167578857
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:19 schreef RapaNui het volgende:

Deze zaak heeft kennelijk geen prioriteit. Zou het OM prioriteit geven aan terrorismebestrijding?

Terrorisme wordt voor een groot deel gefinancierd door drugsgeld.
Er IS geen zaak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167578942
De in Dascha gevonden stoffen:


FvdG noemt een "lage concentratie" en "vals positieve". Als ik het goed heb doelt hij op die Buprenorfine.

Maar: de gevonden concentratie amfetamine is niet zo laag: 253 microgram/L.
Volgens het "Advies grenswaarden voor drugs" (Rijksoverheid) is dat een 5-voud van de grenswaarde: 50 microgram/L.
Boven 50 microgram/L kan bijvoorbeeld de rijvaardigheid beïnvloed worden.
https://www.rijksoverheid(...)nswaarden-voor-drugs
pi_167579258
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:46 schreef matthijst het volgende:
Joey kan zijn tijd beter besteden aan een LOI-cursus Nederlands. Wat een spelfouten. Tering, dat kan je toch niet serieus nemen.
De 1 is goed in onderzoeken, de ander in Nederlands.
:Y
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zaterdag 24 december 2016 @ 16:58:49 #292
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167579473
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

De 1 is goed in onderzoeken, de ander in Nederlands.
:Y
Een goed onderzoeker snapt dat hij dan beter iemand anders zijn persberichten kan laten schrijven.
Als hij tenminste wil dat het serieus genomen wordt.

Maar goed, op zich mooi zo. Zijn we er eerder vanaf.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167580515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:58 schreef matthijst het volgende:

[..]

Een goed onderzoeker snapt dat hij dan beter iemand anders zijn persberichten kan laten schrijven.
Als hij tenminste wil dat het serieus genomen wordt.

Maar goed, op zich mooi zo. Zijn we er eerder vanaf.
Is dat zo belangrijk dan? ;)
Wie niet door de fouten in het taalgebruik heen kan kijken, neem ik niet serieus.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_167581461
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:58 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Is dat zo belangrijk dan? ;)
Wie niet door de fouten in het taalgebruik heen kan kijken, neem ik niet serieus.
Een paar alinea's om het wat leesbaarder te maken is kennelijk al teveel gevraagd. Heb het daarom niet gelezen.
  zaterdag 24 december 2016 @ 19:30:34 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_167582268
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:58 schreef Lutalo het volgende:
Is dat zo belangrijk dan? ;)
Wie niet door de fouten in het taalgebruik heen kan kijken, neem ik niet serieus.
Tsja, als je aandacht voor je zaak wilt kun je op zijn minst zorgen dat je persberichten fatsoenlijk geschreven zijn. Niet voor mij, maar wel voor de media.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_167586174
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:32 schreef RapaNui het volgende:
De in Dascha gevonden stoffen:
[ afbeelding ]

FvdG noemt een "lage concentratie" en "vals positieve". Als ik het goed heb doelt hij op die Buprenorfine.

Maar: de gevonden concentratie amfetamine is niet zo laag: 253 microgram/L.
Volgens het "Advies grenswaarden voor drugs" (Rijksoverheid) is dat een 5-voud van de grenswaarde: 50 microgram/L.
Boven 50 microgram/L kan bijvoorbeeld de rijvaardigheid beïnvloed worden.
https://www.rijksoverheid(...)nswaarden-voor-drugs
Zegt hij er ook bij op welke manier die concentraties zijn gemeten en waaruit (bloed of weefsel)?
Gemeten waarden van een levend persoon zijn over het algemeen niet zomaar te vergelijken met meetwaarden van een overleden persoon.

Bij de tweede tabel gaat het over de 'kwantitatieve analyse' (van alcohol), terwijl de eerste tabel gaat over de 'kwalitatieve analyse' (van verdovende middelen). Ik vermoed dat de eerste tabel het resultaat is van een simpele test om alleen te kijken of er iets opvallends te zien is, oftewel; of de gemeten waarde hoger is dan een bepaalde 'grenswaarde' (waarbij die grenswaarde dan een waarde is die te verwachten is onder normale omstandigheden). Als dat het geval is moet met een andere test nauwkeuriger worden bepaald wat de concentratie is van een specifieke stof, waarbij effecten van lichaamseigen stoffen, medicijnen en processen na overlijden worden weggestreept.
Als die gemeten waarde van de eerste analyse (die 235ug/L) lager is dan die grenswaarde, en dus niet opvallend hoog is (false-positive), zal er verder geen test gedaan zijn. Die gemeten waarde (235ug/L) is dan een verzameling van verschillende stoffen (lichaamseigen stoffen, maar ook bepaalde medicijnen) die bij de eerste test zorgen voor een hogere waarde, terwijl het bij de 50ug/L die jij noemt hoofdzakelijk gaat om amfetamine die iemand zelf heeft ingenomen.
Dat is dan waarschijnlijk ook wat PRdV bedoelde met "dat er nog een extra test moest worden uitgevoerd" toen bleek dat FvdG de GHB-waarde verkeerd had geïnterpreteerd.

Wazig verhaal, maar beter uitleggen wat ik bedoel gaat me niet lukken. Anders moet je het zelf even opzoeken. :)

[ Bericht 99% gewijzigd door Physsic op 24-12-2016 22:30:46 ]
pi_167591194
Wat moet die familie toch doormaken. Goed van die vader dat ie z'n tanden erin zet.

Sterkte aan de familie, zeker ook bij deze dagen waar ze normaal gezien altijd gezellig samen kerst vierden. ;(
pi_167591314
:')
Radio Espantoso
pi_167593629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een paar alinea's om het wat leesbaarder te maken is kennelijk al teveel gevraagd. Heb het daarom niet gelezen.
oh ok
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167593632
TDO-leider Joey Roelofs noemt de slotsom van de politie ’uitermate teleurstellend’. ,,Er zijn zelfs beelden van de auto die op de Maartensdijkseweg is gehoord. Dan wordt gezegd dat de beelden van dermate kwaliteit zijn dat niet is te zien om wat voor auto het gaat. Wij zeggen: zelfs de kleur die de auto had, kan al doorslaggevend zijn.’’
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_167593637
en vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')