Over de treinen maak ik mij dan ook geen zorgen. Dat komt wel goed. Ik vraag me alleen af hoelang men een halfuursdienst na 20.00uur blijft draaien. Rond dat tijstip zit er haast geen hond meer in die treinen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je zal er maar mee moeten werken...
Ik vind als reiziger ICM nog wat comfortabeler. Vooral in een bak zonder motordraaistellen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende:
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Ook zijn er nog diverse wijzigingen te verwachten in de komende jaren. ETMET bijvoorbeeld, dat gelukkig wel nog heel even uitgesteld is. Het zal nog wel even duren voor dat we weer een mooie dienstregeling hebben.
Als pessimist verwacht ik niet eerder dan 2021/2022 (als ICNG in dienst komt). Dan is het weer een paar jaar rust, maar dan is het alweer bijna tijd voor een nieuwe concessie - kunnen we weer opnieuw beginnen.
Als optimist hoop ik dat er eindelijk een dienstregeling komt waarin internationale treinen gewoon integraal opgenomen zijn. Hoe dat nu de laatste jaren gaat, eerst een mooie dienstregeling ontwerpen en daarna met allerlei treinen gaan schuiven om die internationale treinen er nog even tussen te proppen vind ik zo jammer...
Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?quote:Op dinsdag 13 december 2016 15:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.
Eigenlijk hadden ze geen zes bakken moeten bouwen met evenveel motoren als de vierbaks versie, maargoed...
1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iigquote:Op dinsdag 13 december 2016 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
Maar als je dat niet op de rails krijgt...quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iig
je blijft nu plakken op het stukje gladde omstandigheden. Daar heeft virm en ook icm last van.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar als je dat niet op de rails krijgt...
Ja? Ik ken eigenlijk alleen de mDDM versie met 4 bakken (oftewel een DDZ-4 vóór de renovatie) en de DDM treinen getrokken door een 1700/1800quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
misschien lees ik het verkeerd hoor maar de mDDM was incl. de motorbak 4 bakken lang terwijl de DD-AR 4 bakken + loc wasquote:Op dinsdag 13 december 2016 16:56 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja? Ik ken eigenlijk alleen de mDDM versie met 4 bakken (oftewel een DDZ-4 vóór de renovatie)
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.
Afgezien van wat gedoe in Zuid Nederland met de IC Eindhoven-Den Haag en de IC-Brussel vraag ik mij toch echt af waar je vandaan haalt dat men overhaast en kostte wat het koste een aantal veranderingen heeft doorgevoerd. Juist daar waar ik verder van kan verzinnen dat infrastructuur niet echt meehelpt (Zwolle en Naarden=Bussum) is de dienstregeling dan wel weer dermate veel beter in elkaar gezet dat de kans op vertragingen en gemiste overstappen substantieel minder is geworden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende:
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Klopt. Die fabrikanten zagen gewoon geld... Als je ziet hoeveel moeite het kost om die TRAXX nu in België te laten rijden onder ERTMS dan lijkt het mij vrij sterk dat Alstom of Siemens dat heel veel eerder voor elkaar had gekregen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
En al helemaal niet nu alles weer drie keer uit zijn voegen dreigt te barsten qua capaciteit. Dus ja.quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.
Het adhesiegewicht (gewicht op aangedreven assen) van een 1700 is 86 ton t.o.v. 77 ton voor een motorwagen DubbelDeksMaterieel (mDDM). Het grote verschil in slipgevoeligheid zit hem vooral in de zandstrooiers van de 1700-loc's. De motorwagens hebben die niet. Net als het meeste materieel van NS.quote:Op dinsdag 13 december 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iig
Idd, daarom begrijp ik het bericht van Ludolf ook nietquote:Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien lees ik het verkeerd hoor maar de mDDM was incl. de motorbak 4 bakken lang terwijl de DD-AR 4 bakken + loc was
Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Idd, daarom begrijp ik het bericht van Ludolf ook niet
Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |