abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:01:17 #151
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167300255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.
Over de treinen maak ik mij dan ook geen zorgen. Dat komt wel goed. Ik vraag me alleen af hoelang men een halfuursdienst na 20.00uur blijft draaien. Rond dat tijstip zit er haast geen hond meer in die treinen.
Maar voor dit soort provincies is busvervoer nog belangrijker dan de treinen. Een provincie zoals Limburg met vele dorpen waar geen trein kan komen is busvervoer belangrijker dan een trein. Maar dat word met elke consessie minder en slechter. Ja leuk er zijn weer mooie nieuwe bussen met wifi. Het is wat. Daar legt men alle nadruk op om de verbindingen maar te vergeten.
Dat is natuurlijk niet een verwijt alleen naar Arriva natuurlijk maar vooral naar de provincie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:17:19 #152
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167300554
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Je zal er maar mee moeten werken...
Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 13-12-2016 14:23:37 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 14:38:30 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167300966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Ik vind als reiziger ICM nog wat comfortabeler. Vooral in een bak zonder motordraaistellen.
Hoe rustig je dan met 140 over de Veluwe zoeft van Amersfoort richting Zwolle, heerlijk :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 14:45:57 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167301118
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167301371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende:
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Ook zijn er nog diverse wijzigingen te verwachten in de komende jaren. ETMET bijvoorbeeld, dat gelukkig wel nog heel even uitgesteld is. Het zal nog wel even duren voor dat we weer een mooie dienstregeling hebben.

Als pessimist verwacht ik niet eerder dan 2021/2022 (als ICNG in dienst komt). Dan is het weer een paar jaar rust, maar dan is het alweer bijna tijd voor een nieuwe concessie - kunnen we weer opnieuw beginnen.

Als optimist hoop ik dat er eindelijk een dienstregeling komt waarin internationale treinen gewoon integraal opgenomen zijn. Hoe dat nu de laatste jaren gaat, eerst een mooie dienstregeling ontwerpen en daarna met allerlei treinen gaan schuiven om die internationale treinen er nog even tussen te proppen vind ik zo jammer...
Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.
pi_167302450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja het is zoiets als de Talent. Daar voelde ik mij ook nooit zo prettig in richting Stolberg-Aken etc. Grotendeels kunstof. Geef mij maar de DDZ, loc 1700 DDar. Die kunnen wel wat hebben. Daar voel je je als machinist wel prima in. Als machinist heeft nu de DDZ mijn voorkeur(gisteren richting Zutphen). Prima comfort, erg stabiel, prima remming. Alleen de bijrijdersstoel is waardeloos. Als een onbenul die te ver naar achteren schuift kom je de cabine aan die kant niet meer in.
Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.

Eigenlijk hadden ze geen zes bakken moeten bouwen met evenveel motoren als de vierbaks versie, maargoed...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 16:00:05 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167302640
Begin volgend jaar worden de restanten van de voormalige Hofpleinlijn in Rotterdam opgeruimd. Al sinds 2010 komt er geen trein meer, maar de rails en dergelijke liggen er nog steeds

http://www.prorail.nl/nie(...)eroemde-hofpleinlijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 16:02:42 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167302690
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:50 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jazeker, al vind ik de DDZ zesjes wel wat minder prettig rijden in gladde omstandigheden. Niet vooruit te branden. Zelfs met minimale tractie schieten ze constant in de slip.

Eigenlijk hadden ze geen zes bakken moeten bouwen met evenveel motoren als de vierbaks versie, maargoed...
Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 16:07:55 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167302789
Arriva en Stadler zijn er nog niet over uit of ze het bij Dalfsen verongelukte stel weer gaan herbouwen

http://www.somda.nl/forum/1015/p601252/Ontwikkelingen+Arriva/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167303043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iig
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 16:36:33 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167303396
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:

[..]

1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iig
Maar als je dat niet op de rails krijgt...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167303763
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar als je dat niet op de rails krijgt...
je blijft nu plakken op het stukje gladde omstandigheden. Daar heeft virm en ook icm last van.

Ook onder goede omstandigheden komt ddz6 merkbaar veel langzamer op snelheid dan ddz4. ddz4 of ddz6 hebben allebei last van slip bij gladheid.
pi_167303770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is een mDDM veel lichter dan een 1700/1800 dan? Want die trok toch veel langere DDM1 treinen?
Ja? Ik ken eigenlijk alleen de mDDM versie met 4 bakken (oftewel een DDZ-4 vóór de renovatie) en de DDM treinen getrokken door een 1700/1800 :@
pi_167304014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja? Ik ken eigenlijk alleen de mDDM versie met 4 bakken (oftewel een DDZ-4 vóór de renovatie)
misschien lees ik het verkeerd hoor maar de mDDM was incl. de motorbak 4 bakken lang terwijl de DD-AR 4 bakken + loc was
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:16:28 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167304087
Een andere versie bestond ook niet met mDDM.
De langere stammen waren altijd met loc.

De zesbaks stammen met motorwagen bestaan pas sinds de DDZ-verbouwing.
pi_167304158
als ik het goed gezien heb morgen weer een met DD-AR op pad :9 dus als jullie een rode lijn zien tussen eindhoven en den bosch denk dan aan mij :D _O-
pi_167304211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.
Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Bier.
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:24:07 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:40 schreef ReisT het volgende:
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Afgezien van wat gedoe in Zuid Nederland met de IC Eindhoven-Den Haag en de IC-Brussel vraag ik mij toch echt af waar je vandaan haalt dat men overhaast en kostte wat het koste een aantal veranderingen heeft doorgevoerd. Juist daar waar ik verder van kan verzinnen dat infrastructuur niet echt meehelpt (Zwolle en Naarden=Bussum) is de dienstregeling dan wel weer dermate veel beter in elkaar gezet dat de kans op vertragingen en gemiste overstappen substantieel minder is geworden.

Leuk dat de sprinter Utrecht-Almere overal stopte en wat sneller was maar aangezien die zo ontzettend vaak te laat was komende uit Utrecht heeft die voor ontzettend veel gemiste overstappen in Zwolle gezorgd. Jammer dat Enschede nu geen goede overstap meer van/naar Groningen heeft maar ik denk dat de reizigersaantallen op die relatie fors minder zijn dan op de relatie Leeuwarden-Lelystad/Amersfoort/Emmen/Deventer.
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:25:09 #169
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304237
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Klopt. Die fabrikanten zagen gewoon geld... Als je ziet hoeveel moeite het kost om die TRAXX nu in België te laten rijden onder ERTMS dan lijkt het mij vrij sterk dat Alstom of Siemens dat heel veel eerder voor elkaar had gekregen.
pi_167304282
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Verwacht tegen 21/22 weinig rust, zolang dat derde spoor niet af is bij de Betuweroute zal je keuzes moeten maken ivm goederen en vanaf 19/20 zal Vught aan gaan vangen en in Amsterdam zullen ze rond die tijd ook gaan beginnen. En daarna zullen we wel wat bedenken, rust zal er nooit zijn.
En al helemaal niet nu alles weer drie keer uit zijn voegen dreigt te barsten qua capaciteit. Dus ja.
Bier.
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:35:25 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304407
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 16:19 schreef Salatrel het volgende:

[..]

1700 heeft een stuk meer power dan een mDDM iig
Het adhesiegewicht (gewicht op aangedreven assen) van een 1700 is 86 ton t.o.v. 77 ton voor een motorwagen DubbelDeksMaterieel (mDDM). Het grote verschil in slipgevoeligheid zit hem vooral in de zandstrooiers van de 1700-loc's. De motorwagens hebben die niet. Net als het meeste materieel van NS.
pi_167304441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

misschien lees ik het verkeerd hoor maar de mDDM was incl. de motorbak 4 bakken lang terwijl de DD-AR 4 bakken + loc was
Idd, daarom begrijp ik het bericht van Ludolf ook niet :?
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:42:44 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167304534
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:37 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Idd, daarom begrijp ik het bericht van Ludolf ook niet :?
Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.
  dinsdag 13 december 2016 @ 17:45:36 #174
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167304595
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niet dat het zo snel kan inclusief een verplichte aanbesteding.
Die aanbesteding bleek bij de Flirts ook ineens niet zo verplicht te zijn omdat NS het spoedbestelling noemde. Waarom zou dat met HSL-materieel niet hebben gekund?
pi_167304694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op jullie dienstkaartjes werd een mDDM met drie rijtuigen DDM2/3 aangeduid met mddm. Die naam is eigenlijk de naam van de motorwagen zelf. Waarschijnlijk is het ooit zo rond 1996 op de dienstkaartjes verschenen als onderscheid van DDAR.
Op die fiets. In mijn eigen logica zie ik een mddm als 4 bakken (inclusief motorwagen) en had de (oude) DDAR er 4+loc. Tegenwoordig rijdt laatstgenoemde alleen nog met 3 bakken+loc maar dat wordt ook al snel tot 4 bakken afgekort. DDM1 heb ik nooit mee gereden, weet wel dat dat tegenwoordig een 4+loc samenstelling heeft, geen idee hoe t er vroeger bijreed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')