Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar in ieder geval wisten ze het ruim op tijd
Dat is nog nooit anders geweest Koentjequote:Op dinsdag 13 december 2016 10:11 schreef Koen66 het volgende:
Maar goed, reiziger moet het maar pikken dus.
Tot juni met 1-op-1 reserve.. Erin jagen..quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan de andere kant jagen ze die FLIRT er wel zo in
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Je zal er maar mee moeten werken...quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Een serie van 88? Nou, komende zes jaar chronisch materieeltekort natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.
Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend).
NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
Ja, nogal.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die nieuwe rol uit de blauwe hemel komen vallen dan of zo?
dat zou dan de sprinter vanuit breukelen moeten zijn? die rijd normaliter tussen harmelen en woerden over het buitenste spoor terwijl de IC utrecht - rotterdam normaliter over het middenspoor gaat. dan ben ik wel eens benieuwd wat er met je IC aan de hand was dat je zo lang stil gestaan hebt dat de sprinter die onderweg tussen woerden en rotterdam cs nog 4 keer extra stopt er weer voorbij gekomen is voordat je IC in rotterdam was.. vooral ook waar ie er voorbij gekomen isquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:17 schreef bork het volgende:
Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
Neen.quote:Op maandag 12 december 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan NS iets goed doen in zijn ogen?
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Cherna het volgende:
Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |