abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:17:15 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_167296526
Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_167296561
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:15 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maar in ieder geval wisten ze het ruim op tijd :P
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 10:21:12 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167296584
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:11 schreef Koen66 het volgende:
Maar goed, reiziger moet het maar pikken dus.
Dat is nog nooit anders geweest Koentje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:38:29 #129
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_167296851
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 08:59 schreef b2py het volgende:

[..]

:D

Aan de andere kant jagen ze die FLIRT er wel zo in :7
Tot juni met 1-op-1 reserve.. Erin jagen..
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:43:00 #130
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_167296911
Nou, dan maar voor de eerste keer de NS Lounge op Rotterdam CS verblijden met een bezoekje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 13 december 2016 @ 10:46:06 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167296954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.

Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend).
NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 10:48:53 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167296997
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/9232/2016-12-13T10:52:00+0100

Zijn dat rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen of waar staat OEBB voor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 13 december 2016 @ 10:52:44 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167297051
Dat zijn de NMBS-rijtuigen, maar die staan om één of andere reden: het systeem als de Oostenrijkse rijtuigen die een paar jaar terug in de Benelux zaten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 10:54:59 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167297084
Het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het dodelijk treinongeval bij Dalfsen is uit

https://onderzoeksraad.nl(...)oogwerker-te-dalfsen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 11:00:48 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167297158
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...

De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 11:07:04 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167297240
En verder moet de overwegveiligheid stevig verbeterd worden
'Betere instructies bij spoorwegovergang'
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167297426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...

De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Je zal er maar mee moeten werken...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 11:27:13 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167297523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...

De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Een serie van 88? :o Nou, komende zes jaar chronisch materieeltekort natuurlijk -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167297767
Echte Zwitserse kwaliteit :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 december 2016 @ 11:48:10 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167297847
Uit het hoofdstuk over de botsveiligheid van de treinen blijkt dat van dit type GTW er 88 van de 220 gebreken vertonen op het gebied van crashveiligheid vanwege onvoldoende doorlassen en poreusheid.

Dit was in november 2015 al aan het licht gekomen naar aanleiding van de frontale treinbotsing in het Oostenrijkse Übelbach (6 mei 2015).

Volgens Stadler zou de cabine desondanks aan de norm EN-15227 voldoen, maar er is wel een modificatie ontwikkeld die nu uitgerold zou moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167298084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:46 schreef ReisT het volgende:

[..]

Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.

Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend).
NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 december 2016 @ 12:02:55 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167298118
Is die nieuwe rol uit de blauwe hemel komen vallen dan of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_167298205
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die nieuwe rol uit de blauwe hemel komen vallen dan of zo?
Ja, nogal.
Bier.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 12:11:39 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167298273
Over nieuw materieel, rijden de nieuwe locs van Skoda al tussen München en Nürnberg?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167298534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:17 schreef bork het volgende:
Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
dat zou dan de sprinter vanuit breukelen moeten zijn? die rijd normaliter tussen harmelen en woerden over het buitenste spoor terwijl de IC utrecht - rotterdam normaliter over het middenspoor gaat. dan ben ik wel eens benieuwd wat er met je IC aan de hand was dat je zo lang stil gestaan hebt dat de sprinter die onderweg tussen woerden en rotterdam cs nog 4 keer extra stopt er weer voorbij gekomen is voordat je IC in rotterdam was.. vooral ook waar ie er voorbij gekomen is :')
pi_167299568
Na gisteren ervaren te hebben om van Dordrecht naar Amsterdam te reizen met de nieuwe dienstregeling, en vandaag waarnemingen op het perron gedaan te hebben is er toch iets waarvan ik de keuzes niet echt kan begrijpen.

- Waarom hebben ze van de 4 rechtstreekse intercity's die er reden tussen Dordrecht en Amsterdam er in de nieuwe dienstregeling slechts 2 doorgaande IC's van gemaakt, waarvan de andere 2 zijn geknipt in leiden met een overstap ? Dit komt nog eens bovenop het weghalen van de IC Venlo - Den haag. Het gevolg is dat heel veel reizigers nu met alle geweld in de overstap vrije trein willen richting Amsterdam (wat logisch is, want overstap = vaak plaats kwijt)
- Uiteraard zijn de reizigers op enkele tussenliggende stations nu ook veroordeeld op een overstap (al dan niet op leiden, schiphol, haarlem) waar dit eerder doorgaande IC's waren over zowel de oude als de Schiphol lijn. De gedowngrade stations met minder doorgaande IC's tussen Amsterdam en Rotterdam (Dordrecht) zijn bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk, Den Haag Laan van Noi.

Dit was na jaren eindelijk sinds een paar jaar klooien weer prima op orde, om het nu weer om zeep te helpen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:37:40 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_167299836
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kan NS iets goed doen in zijn ogen?
Neen.
Nu is dat niet zo erg(want het is Rikus) ware het niet dat je hem nauwelijks hoort over het busvervoer in Limburg. Dat is een drama. Buslijnen die zijn vervallen, vaker overstappen en belbussen. Het is er zeker niet beter op geworden. Maar daar is OV niet te bekennen. Rover daarintegen is op dat gebied een stuk activer.

Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:40:42 #148
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167299886
Dit is vooral een dienstregeling waarin men overhaast, en kostte wat kost, een aantal veranderingen heeft doorgevoerd, terwijl het materieel en/of de infrastructuur er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Sommige dingen hadden misschien beter nog een jaartje uitgesteld kunnen worden.
Ook zijn er nog diverse wijzigingen te verwachten in de komende jaren. ETMET bijvoorbeeld, dat gelukkig wel nog heel even uitgesteld is. Het zal nog wel even duren voor dat we weer een mooie dienstregeling hebben.

Als pessimist verwacht ik niet eerder dan 2021/2022 (als ICNG in dienst komt). Dan is het weer een paar jaar rust, maar dan is het alweer bijna tijd voor een nieuwe concessie - kunnen we weer opnieuw beginnen.

Als optimist hoop ik dat er eindelijk een dienstregeling komt waarin internationale treinen gewoon integraal opgenomen zijn. Hoe dat nu de laatste jaren gaat, eerst een mooie dienstregeling ontwerpen en daarna met allerlei treinen gaan schuiven om die internationale treinen er nog even tussen te proppen vind ik zo jammer...
  dinsdag 13 december 2016 @ 13:42:00 #149
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_167299909
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 12:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.

In plaats daarvan bleven ze volhouden dat nieuwe treinen echt niet eerder dan dienstregeling 2021 in dienst konden komen - en dat voor 'beproefde technologie' (uitgaan van een al bestaand ontwerp dus) - dat kan ik toch echt geen haast maken noemen.
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 13:48:32 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167300016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Cherna het volgende:
Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')