Daarom zeg ik: blijf eens een paar jaar met je tengels van die dienstregeling afquote:Op dinsdag 13 december 2016 03:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of misschien moet ik zeggen dat het een standaardgevolg zal blijven van de nieuwe dienstregeling. Dit zie ik al jaren op sommige stations waar treinen tegelijk aankomen.
Dat is niet te doen. Dan komt er geen infra meer in dienst, geen frequentieverhogingen, niets. En dan staat Sikhorst ook weer vooraan te schreeuwen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: blijf eens een paar jaar met je tengels van die dienstregeling af
Doen ze toch, vorige klapper was 13 en daarvoor 7. 2018 wordt dan wel weer eentje met impactquote:Op dinsdag 13 december 2016 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: blijf eens een paar jaar met je tengels van die dienstregeling af
Gewoon eens in de tien jaar een herziening, lijkt me prima. Alle concessies standaard 20 jaar lang. En nog maar een tiende van de grafpuinteringzooi die we nu hebben.quote:Op dinsdag 13 december 2016 07:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet te doen. Dan komt er geen infra meer in dienst, geen frequentieverhogingen, niets. En dan staat Sikhorst ook weer vooraan te schreeuwen.
Wat moppert iedereen nou, op de RER-A gaat t dag in dag uit zo...quote:Op dinsdag 13 december 2016 07:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Minder rommelig dan 2013... Rommeliger dan 2014, 2015 en 2016 maar toen wijzigde ook vrijwel niets.
dus we schaffen een verbinding af en de nieuwe rijdt (nog) nietquote:
Die had al wel moeten rijden, maar door meerdere oorzaken rijdt die nog niet.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
dus we schaffen een verbinding af en de nieuwe rijdt (nog) niet
quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende:
Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
doen ze goedquote:Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende:
Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
je zou zeggen, rij tijdelijk met Traxx+9xICR, maar dat zie ik geheid te makkelijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 08:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die had al wel moeten rijden, maar door meerdere oorzaken rijdt die nog niet.
1) Werkzaamheden Willemspoortunnel Rotterdam, minder capaciteit
2) Goedkeuring voor inzet van Traxx+9xICR+Traxx is nog niet rond
Dat doen ze anders ook niet allemaal tegelijk.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan de andere kant jagen ze die FLIRT er wel zo in
Wauw. Dan ben je toch wel hard aan een gesloten inrichting toe, denk ik dan.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende:
Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
O ja, schiet me ineens te binnen: Toen ze in Duitsland de eerste problemen met die Alstom Coradia treinen hadden, was ik daar met de trein gegaan en hadden ze doodleuk alle treinen opgeheven en als "extra trein" met vertrektijd 10 minuten later ingelegd. Ja zo kan ik ook "op tijd" rijden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:56 schreef ReisT het volgende:
Dit noemen ze bij NS een 'beheerste introductie' zodat jij geen last hebt met opstartproblemen. Want een trein die bij voorbaat afgeschaft is kan niet onverwacht uitvallen enzo.
50% defectenkans ofzoquote:Op dinsdag 13 december 2016 09:03 schreef Koen66 het volgende:
[..]
je zou zeggen, rij tijdelijk met Traxx+9xICR, maar dat zie ik geheid te makkelijk
het volstaat al jaren om mee naar Brussel te rijden, maar Eindhoven is kennelijk te lastig. Maar goed, reiziger moet het maar pikken dus. Ik ga eens even kijken wat er voor opties over zijn voor mijn ma om Dordrecht naar Den Haag te rijden.quote:
Nee, dat volstaat niet en daarom willen ze met 2 locs rijdenquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:11 schreef Koen66 het volgende:
[..]
het volstaat al jaren om mee naar Brussel te rijden
maar in ieder geval wisten ze het ruim op tijdquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dat volstaat niet en daarom willen ze met 2 locs rijden
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar in ieder geval wisten ze het ruim op tijd
Dat is nog nooit anders geweest Koentjequote:Op dinsdag 13 december 2016 10:11 schreef Koen66 het volgende:
Maar goed, reiziger moet het maar pikken dus.
Tot juni met 1-op-1 reserve.. Erin jagen..quote:Op dinsdag 13 december 2016 08:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Aan de andere kant jagen ze die FLIRT er wel zo in
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Neuh, niet echt. De rol van de HSL is veranderd en toen liep de IC Nieuwe Generatie-aanbesteding al wel maar er moest opeens op korte termijn een andere oplossing gevonden worden. Die TRAXX'en blijken nogal storingsgevoelig (en niet alleen bij NS) maar ja, waar haal je zomaar even locs vandaan die op 1,5 en 25KV lopen. Het verdient geen schoonheidsprijs maar ik denk dat het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.
Je zal er maar mee moeten werken...quote:Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Een serie van 88? Nou, komende zes jaar chronisch materieeltekort natuurlijkquote:Op dinsdag 13 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
uit de samenvatting blijkt dat de cabine tot een serie van 88 behoorde waar de crashconstructie lasgebreken vertoonde ...
De krachten waren echter volgens de Ovv zodanig groot dat ook zonder lasgebreken de cabine bezweken zou zijn. Er is vier keer meer kracht op de cabine uitgeoefend dan waar deze volgens de normen voor ontworpen hoefde te worden.
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Natuurlijk is het deels een ongelukkige samenloop. Maar wie heeft in 2013 beloofd dat die IC Den Haag-Eindhoven nu zou rijden, dat was NS toch zelf? Dat hebben ze dus niet goed ingeschat. En ze hebben (alweer!) zogenaamd niet voorzien dat het uit zou lopen en daarom geen back-up achter de hand. Het was alles of niets, het is niets geworden.
Die nieuwe rol van de HSL was ruim 3 jaar geleden al bekend, toen liep de ICNG-aanbesteding nog lang niet (tender is pas in 2014 ingediend).
NS had zelfs nog tijd genoeg om een onderzoek uit te laten voeren waaruit moest blijken dat NS echt beter geen HSL-materieel kon aanschaffen voor de HSL. Een opgevoerde sprinter vonden ze goed genoeg.
Ja, nogal.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die nieuwe rol uit de blauwe hemel komen vallen dan of zo?
dat zou dan de sprinter vanuit breukelen moeten zijn? die rijd normaliter tussen harmelen en woerden over het buitenste spoor terwijl de IC utrecht - rotterdam normaliter over het middenspoor gaat. dan ben ik wel eens benieuwd wat er met je IC aan de hand was dat je zo lang stil gestaan hebt dat de sprinter die onderweg tussen woerden en rotterdam cs nog 4 keer extra stopt er weer voorbij gekomen is voordat je IC in rotterdam was.. vooral ook waar ie er voorbij gekomen isquote:Op dinsdag 13 december 2016 10:17 schreef bork het volgende:
Er zijn dingen bij het spoor die ik echt niet snap, wij houden in bij Vleuten om een stoptrein voor te laten gaan, die halen we in bij Woerden, 3 keer raden wie ons net weer inhaalde voor Rotterdam, dezelfde stoptrein en wij staan stil
Neen.quote:Op maandag 12 december 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan NS iets goed doen in zijn ogen?
Niet BAM, maar wel binnen een jaar of drie. Fabrikanten als Alstom en Stadler hebben in 2013 toegezegd zo snel nieuwe treinen te kunnen leveren, maar NS wilde daar niks van weten.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus die nieuwe rol was er en BAM dan kan je wel treinen krijgen? Er is juist haast gemaakt met die tender vanwege de veranderde rol.
De eerste maanden heb ik Arriva op Emmen-Zwolle ook vervloekt, maar nu is het prima. Sommige treinen zijn wel erg druk, maar volgens mij komt dat ook door de gestegen hoeveelheid reizigers, niet enkel door kortere/kleinere treinen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 13:37 schreef Cherna het volgende:
Dat het treinverkeer nu nog even iet zo loopt in Limburg isgeen punt. Dat zijn opstart problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |