ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
@b2py: de helft van de poortjes in Utrecht staat nog open. Wel hebben ze er nu eenrichtingsoortjes gemaakt: niet meer tegen mensen opbotsen die van de andere kant door hetzelfde poortje willen.
Op maandag 12 december 2016 09:24 schreef ReisT het volgende: @b2py: de helft van de poortjes in Utrecht staat nog open. Wel hebben ze er nu eenrichtingsoortjes gemaakt: niet meer tegen mensen opbotsen die van de andere kant door hetzelfde poortje willen.
Ik las net op de website van NS dat het inderdaad gefaseerd is
Dat Zwolle - Enschede in Enschede nu kort keert mag dan wel mooi zijn voor de lengte van de trein in de ochtendspits, de punctualiteit doet het in elk geval niet goed Daarnaast hebben ze in Wierden ook de overstap Nijverdal -> Rijssen kapot gemaakt door alles richting Enschede vanaf spoor 1 te laten gaan. Officieel zal het allemaal wel mogelijk zijn, alleen heeft de trein Zwolle - Enschede iets te vaak vertraging.
Op maandag 12 december 2016 10:39 schreef boriq het volgende: Dat Zwolle - Enschede in Enschede nu kort keert mag dan wel mooi zijn voor de lengte van de trein in de ochtendspits, de punctualiteit doet het in elk geval niet goed Daarnaast hebben ze in Wierden ook de overstap Nijverdal -> Rijssen kapot gemaakt door alles richting Enschede vanaf spoor 1 te laten gaan. Officieel zal het allemaal wel mogelijk zijn, alleen heeft de trein Zwolle - Enschede iets te vaak vertraging.
Eens, die trein neem ik ook vaak. 90% van de tijd komt het maar door één trein met vertraging. Maar door enkel spoor ebt dit uren door.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op maandag 12 december 2016 02:33 schreef liesje1979 het volgende: Hoe werkt dat precies met eten in de trein? Nemen jullie allemaal je eigen lunchpakket mee? Of neemt iedereen wat hapjes enzo mee om ook te delen? En nemen jullie bier mee of wijn of wordt er geen alcohol genuttigd tijdens het treinen. Want dat is een serieuze bezigheid natuurlijk. Zoveel vragen. Ik denk dat ik iig wel iets hartigs mee neem om uit te delen?
Gewoon wat je zelf wilt. De één neemt brood van huis mee, de ander haalt op het station wat, de volgende maakt gebruik van de on-board catering. En wie zin heeft gaat aan het bier, richting Bremen (2014) was er ook een groepje wat smorgens om half 10 al aan de pinten zat in de bistro. Maar het is niet zo dat iedereen aan het eind van de middag kat-lam is. Althans dat is niet de bedoeling En trakteren doe je als je jarig bent
Werkzaamheden zijn inmiddels al uitgelopen tot 13u trouwens.
Hehehe, vroeg net iemand aan de chauffeur van de bus van Arnhem naar Wageningen of hij naar Nijmegen ging. Dus die chauffeur zegt dat ie even voorop de bus moest lezen en dat de bus naar Nijmegen een paar perrons verder was. Stapt ie in zo'n lijndienst die er anderhalf uur over doet
Werkzaamheden zijn inmiddels al uitgelopen tot 13u trouwens.
Hehehe, vroeg net iemand aan de chauffeur van de bus van Arnhem naar Wageningen of hij naar Nijmegen ging. Dus die chauffeur zegt dat ie even voorop de bus moest lezen en dat de bus naar Nijmegen een paar perrons verder was. Stapt ie in zo'n lijndienst die er anderhalf uur over doet
Die lijn via Bemmel
is mij ook overkomen.
Foto was vanuit de ochtendspits, moet er straks nog mee dus ben benieuwd.
Op zondag 11 december 2016 17:04 schreef b2py het volgende: Die Arriva dingen hebben toch afgelopen maanden volop gereden? Regelmatig voorbij zien stuiven iig
Gaat ie nou naar Veenoord? Daar is wel een station maar dat wordt Nieuw-Amsterdam genoemd
Maar ik dacht dat op de Valleilijn nu ook twee Flirts komen te rijden en dat die ene GTW naar Arriva gaat, van binnen is ie namelijk precies gelijk aan de GTW's op de Vechtdallijnen. Inclusief nimmer gebruikte servicebalie.
Als ze er toch mee bezig zijn, laten ze die er uit breken en zet er vier stoelen voor terug
Op maandag 12 december 2016 12:14 schreef derLudolf het volgende: Maar ik dacht dat op de Valleilijn nu ook twee Flirts komen te rijden en dat die ene GTW naar Arriva gaat, van binnen is ie namelijk precies gelijk aan de GTW's op de Vechtdallijnen. Inclusief nimmer gebruikte servicebalie.
Als ze er toch mee bezig zijn, laten ze die er uit breken en zet er vier stoelen voor terug
Die FLIRTS zijn pasgeleden besteld, dus dat duurt nog even voor de kippenlijn. Tot die tijd rijden er in de ochtendspits twee diesel GTW's mee die besteld waren voor Arnhem-Doetinchem, maar in de praktijk daar niet nodig waren. De afgelopen tijd hebben ze meegedraaid op de Maaslijn, maar dat was vanaf afgelopen weekend niet meer nodig omdat Arriva daar de boel overnam en meer LINTen in ging zetten.
De doorschuifactie maakte het mogelijk dat de GTW van de kippenlijn naar Zwolle-Emmen kan gaan, hoogstwaarschijnlijk ter vervanging van het bij Dalfsen verongelukte stel. Ik zou niet weten of dat stel ooit nog terugkeert op de baan of niet.
Ze zijn met flink wat ijzer aan het schuiven geweest
Ja t komt ook deels omdat het een beetje ver van mn bed show is, maar vooral dat hele 'Merk' R-net snap ik niet zo, het is NS maar toch ook weer niet.....Hoogwaardig openbaar vervoer mn hol, t gaat toch weer een puinhoop worden
T enige OV wat ECHT goed is in nl vind ik De bussen in Brabant, en de Metro van Rotterdam, die hebben de zaken op orde...
Voor mij is er qua treinen helemaal niets gewijzigd, dus wel prima zo
Misschien omdat je relatief dicht bij Zwolle zit? Hoe verder van Zwolle je af zit, hoe groter de verandering denk ik? Aangezien ze in Zwolle beginnen te puzzelen met de nieuwe dienstregeling. Qua tijden scheelt het allemaal niet zoveel in Zwolle, hooguit lijntjes die een ander eindpunt hebben gekregen.
Misschien omdat je relatief dicht bij Zwolle zit? Hoe verder van Zwolle je af zit, hoe groter de verandering denk ik? Aangezien ze in Zwolle beginnen te puzzelen met de nieuwe dienstregeling. Qua tijden scheelt het allemaal niet zoveel in Zwolle, hooguit lijntjes die een ander eindpunt hebben gekregen.
ook rond Zwolle zijn de veranderingen best fors te noemen. De Emmerlijn komt weer voor de Leeuwarder binnen en vertrekt na de Leeuwarder. Daarnaast zijn er richting Randstad de tijden iets naar achteren verschoven vanwege sneller rijden rond Utrecht en het overslaan van Duivendrecht.
Uit Leeuwarden of Groningen naar de Randstad ben je enkele minuten sneller.
ook rond Zwolle zijn de veranderingen best fors te noemen. De Emmerlijn komt weer voor de Leeuwarder binnen en vertrekt na de Leeuwarder. Daarnaast zijn er richting Randstad de tijden iets naar achteren verschoven vanwege sneller rijden rond Utrecht en het overslaan van Duivendrecht.
Uit Leeuwarden of Groningen naar de Randstad ben je enkele minuten sneller.
Zwolle is niet gewijzigd vanwege elders maar vanwege Zwolle. Elders is echter wel gewijzigd door Zwolle. Je vertelt het verhaal precies verkeerd om.
Ja is goed. Maar hoe zit dat dan? 25 euro betalen = voor 50 euro drinken, allemaal leuk en aardig maar als een pilsje 10 euro kost heb je er nog niet veel aan natuurlijk
Die FLIRTS zijn pasgeleden besteld, dus dat duurt nog even voor de kippenlijn. Tot die tijd rijden er in de ochtendspits twee diesel GTW's mee die besteld waren voor Arnhem-Doetinchem, maar in de praktijk daar niet nodig waren. De afgelopen tijd hebben ze meegedraaid op de Maaslijn, maar dat was vanaf afgelopen weekend niet meer nodig omdat Arriva daar de boel overnam en meer LINTen in ging zetten.
De doorschuifactie maakte het mogelijk dat de GTW van de kippenlijn naar Zwolle-Emmen kan gaan, hoogstwaarschijnlijk ter vervanging van het bij Dalfsen verongelukte stel. Ik zou niet weten of dat stel ooit nog terugkeert op de baan of niet.
Rijden die Diesel stellen sinds vandaag op de kippelijn?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Je komt altijd op jouw bestemming. Het duurt alleen wat langer, maar daar krijg je voor terug dat je langer van het Nederlandse landschap kunt genieten
Je komt altijd op jouw bestemming. Het duurt alleen wat langer, maar daar krijg je voor terug dat je langer van het Nederlandse landschap kunt genieten
Op maandag 12 december 2016 15:59 schreef Zelfscanner het volgende: Oke, ik ga nat op traxi Het moet natuurlijk dat andere zijn. Werd zo door de coupe geschreeuwd dus schreef het zo ook snel op
Op maandag 12 december 2016 13:08 schreef Randy_S het volgende: Zit nu in Utrecht al tien minuten in een trein die aan het wachten is op de machinist
Vast R, die zat gisteren nog laat in de kroeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja t komt ook deels omdat het een beetje ver van mn bed show is, maar vooral dat hele 'Merk' R-net snap ik niet zo, het is NS maar toch ook weer niet.....Hoogwaardig openbaar vervoer mn hol, t gaat toch weer een puinhoop worden
T enige OV wat ECHT goed is in nl vind ik De bussen in Brabant, en de Metro van Rotterdam, die hebben de zaken op orde...
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
[ Bericht 2% gewijzigd door GlenSpey op 12-12-2016 19:27:28 ]
Op zondag 11 december 2016 22:02 schreef Kansenjongere het volgende: Kan iemand mij het volgende uitleggen? Als ik (bij NS International of Deutsche Bahn) een ticket Utrecht CS - Mönchengladbach wil kopen met 40 procent korting in Nederland dan kost dat me ¤ 19,05 (2e klas) of ¤ 31,60 (1e klas). Verander ik mijn vertrekstation echter in Utrecht Vaartsche Rijn (waarbij mijn reisadvies nota bene nog steeds via Utrecht CS loopt) dan zakt de prijs opeens naar ¤ 12,35 / ¤ 21,-.
Was kennelijk inderdaad een foutje, want ze hebben het inmiddels opgelost.
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
Allereerst wil ik je bedanken voor je uitleg...
Maar dan snap ik niet waarom niet al het ov omgekat is naar R-net en alleen bepaalde lijntjes...
Maar dan snap ik niet waarom niet al het ov omgekat is naar R-net en alleen bepaalde lijntjes...
Dat is omdat de provincies niet voor alle OV verantwoordelijk zijn, en ook op het nodige verzet stuiten.
In Den Haag zijn de nieuwe Avenio-trams volledig in de R-Net-huisstijl en prijkt er slechts een HTM-logootje in de hoek. De MRDH wilde dat de RET hun metro's ook in zo'n huisstijl zou steken, maar daar heeft Pedro Peters (de CEO van de RET) zich hard tegen verzet. Uiteindelijk is er een compromis gekomen: de RET-huisstijl mocht blijven, maar er staan wel wat R-Net-elementen op de voertuigen.
Dat is omdat de provincies niet voor alle OV verantwoordelijk zijn, en ook op het nodige verzet stuiten.
In Den Haag zijn de nieuwe Avenio-trams volledig in de R-Net-huisstijl en prijkt er slechts een HTM-logootje in de hoek. De MRDH wilde dat de RET hun metro's ook in zo'n huisstijl zou steken, maar daar heeft Pedro Peters (de CEO van de RET) zich hard tegen verzet. Uiteindelijk is er een compromis gekomen: de RET-huisstijl mocht blijven, maar er staan wel wat R-Net-elementen op de voertuigen.
Daarbij hadden ze de MG2/1 net deels gereviseerd. De RET-metro's zien er nog wel uit. M4 in Amsterdam komt ook langzaam in R-net livrei op de baan, geen idee hoe lang het nog duurt voor M5 die stickers krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
R-net is een merknaam wat is verzonnen door de Randstedelijke provincies. Ze willen graag dat het OV daar een eigen gezicht heeft (gaat dus niet zozeer om het bedrijf wat erachter zit, maar meer om de uitstraling voor het OV in de Randstad). Voor wat betreft R-net op het traject Alphen - Gouda, dat wordt voornamelijk een ervaringstraject voor nieuwe machinisten die net van de (met name) ROC opleidingen afkomen. Je kan daar dan een jaar ervaring opdoen en als je naar tevredenheid hebt gewerkt heb je een baangarantie binnen de NS
Er zit ook een kwaliteitsstandaard achter. Bij de busbaan naar IJmuiden is in het variantenonderzoek een belangrijk criterium geweest, of met die variant de buslijn R-net mag worden of niet. (Het spande erom of de vereiste gemiddelde snelheid gehaald zou worden.)
Daarbij hadden ze de MG2/1 net deels gereviseerd. De RET-metro's zien er nog wel uit. M4 in Amsterdam komt ook langzaam in R-net livrei op de baan, geen idee hoe lang het nog duurt voor M5 die stickers krijgt.
Dus eigenlijk is het alleen cosmetisch. Als het dus aan een ondefinieerbare standaard voldoet
Arriva past voor de rest van de week de dienstregeling rondom Maastricht aan: alleen de sneltrein uit Heerlen rijdt nog door naar Randwyck, de stoppers uit Heerlen en Roermond eindigen op station Maastricht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dus eigenlijk is het alleen cosmetisch. Als het dus aan een ondefinieerbare standaard voldoet
Ik weet niet precies wat de rest van de standaard is. Iets met frequent. En comfortabel. R-net tussen Gouda en Alphen is momenteel niet frequent, de metro in Amsterdam en Rotterdam wel. Ik vind het ook een beetje gelul allemaal.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 12 december 2016 22:12 schreef dennistd het volgende: Arriva past voor de rest van de week de dienstregeling rondom Maastricht aan: alleen de sneltrein uit Heerlen rijdt nog door naar Randwyck, de stoppers uit Heerlen en Roermond eindigen op station Maastricht.
Want ze krijgen het niet betrouwbaar?
Ik zag jouw werkgever vandaag door Gouda rijden!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ze kunnen anders ook gewoon een paar jaar proberen met hun incompetente teringfikken van die dienstregeling af te blijven. Als toch alles alleen maar op routine draait.
Op maandag 12 december 2016 23:27 schreef Nattekat het volgende: Dat de NS een ingewikkeldere dienstregeling heeft, heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Nou kun je wel sarcastisch doen, maar een excuus mag dat zeker niet zijn. Het is niet alsof die dienstregeling door eoa Opperwezen aan NS opgelegd wordt. Die MAKEN ze zelf. Dus ja als ze er dan een kutzooi van maken, dan doen ze dat wel gewoon ZELF.
[..] Dat de NS een ingewikkeldere dienstregeling heeft, heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Reden te meer om te zorgen dat de eerste dag(en) alles pico bello geregeld is, het is voor de reizigers immers al verwarrend genoeg dat er zo veel is veranderd. Als dan de eerste ochtendspits meteen al alles met grote vertraging rijdt en 1 van de excuses waarachter NS zich verschuilt is dat het personeel ook moet wennen aan de nieuwe dienstregeling dan heb je dus gewoon keihard gefaald in de voorbereiding.
Of misschien moet ik zeggen dat het een standaardgevolg zal blijven van de nieuwe dienstregeling. Dit zie ik al jaren op sommige stations waar treinen tegelijk aankomen.
Door personeelstekort rijdt de Eurobahn voorlopig nog maar 1x per twee uur tussen Mönchengladbach en Venlo. Voor de vervallen treinen worden snel- en stopbussen ingezet: http://www.eurobahn.de/ak(...)16-bis-voraussichtl/
In de Op de Rails van deze maand staat trouwens ook dat Keolis Deutschland (de nieuwe naam van Eurobahn) machinisten voor de Thalys tussen Aachen en Dortmund levert per 11 december. 1+1=2 ?
[ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 13-12-2016 04:58:19 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat doet denken aan de ochtendspits van Tokyo: [ afbeelding ]
Zoveel mensen krijg je in Limburg niet op een foto dus dan doet NS het minder goed. Enniewee, Arriva rijdt rest van de week aangepaste dienstregeling in Limboland om chaos te voorkomen
De grap is natuurlijk ook gewoon dat als je een uur een verstoring hebt op spoor 20/21 in de avondsspits het er nou eenmaal zo uitziet op het perron. Jammer maar helaas.
Verder is de eerste dag van de nieuwe dienstregeling altijd een rommeltje: Iedereen moet wennen aan wat die nu moet doen en kan dus niet gebaseerd op intuitie reageren als er iets niet goed gaat. Daar krijg je treinen van die op een stukje van nog geen 20 kilometer ineens van +0 naar +18 gaan. Vandaag zal het veel beter gaan, morgen nog beter.
Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
Op dinsdag 13 december 2016 07:32 schreef Mr_Klaasje het volgende: Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
IS GODVERDOMME NIET MIJN PROBLEEM, DAN TREKKEN ZE MAAR EEN EXTRA BLIK MASJINISTEN OPEN UIT DUITSLAND OF BELGIÉ OF PALESTINIË JA BEGREPUH!
Alhoewel het wel érg rommelig was, veel meer dan bij een andere start en ik denk dat er nog redelijk wat geschoven gaat worden.
Op dinsdag 13 december 2016 07:32 schreef Mr_Klaasje het volgende: Oja.. Rikus: NS had even 's nachts treinen van Nijmegen naar Arnhem moeten brengen via Den Bosch en Utrecht. Nou moet Rikus toch even uitleggen waar je dan 's nachts het personeel vandaan moet halen. Uit de dagdienst? Dan maar treinseries opheffen omdat er geen personeel is? Zodat Rikus kan klagen dat de chaos zó compleet is dat NS niet eens de nieuwe dienstregeling kan rijden? Goed plan.
Arriva had het zo gedaan, dat weet je toch. Ze haalden ook die sprinter uit Leer op!