abonnementen ibood.com bol.com
pi_167376270
registreer om deze reclame te verbergen
De nieuwe bussen hadden de eerste dagen flink wat problemen met de lijnfilm. Bleek dat het geheugen na een halve dag volliep met data (elke keer dat er een lijnfilm wijzigt (tijdens of bij de start vd volgende rit) moet het geheugen dit verwerken. Maar door softwareproblemen (ook de oorzaak van de zwarte lijnfilms op dag 1 alternerend met de juiste lijnfilm en de engelse tekst "trip will departure.." liep het geheugen vol zodat de lijnfilmaansturing toen niet meer werkte.

Daarnaast bleek ook de KV6 server te weinig capaciteit te hebben waardoor met name maandag en dinsdag tussen de spitsen er geen KV6 informatie was en waardoor informatie op bv de ovinfo app het niet deed.

Dan speelt nog het probleem dat het polygoon van Leeuwarden Busstation niet goed werkt (net iets te klein) waardoor soms de eindhalte niet/ te laat gescoord wordt. Of bij het rijden naar de tijdelijke buffer wordt de volgende rit in de omloop al weer gezien als vertrokken terwijl de bus nog niet vertrokken is.
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 19:13:35 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167376408
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorin O-)
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ik :P
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:00:12 #28
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_167377878
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de hele rit is nooit zichtbaar geweest :(

soms zie je inderdaad wel dat er op bepaalde stukken even "geen info" maar dan is er nog steeds wel een ritnummer / voertuig nummer gekoppeld
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordt
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:11:34 #29
67518 bork
Rundumhausen, Trittbrettfahrer
pi_167378231
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ik :P
Dat wit wordt alleen snel smerig :( .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_167386037
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:00 schreef GrumpyCat het volgende:

[..]

Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordt
ahhaha :D
deze ruimte huren? DM
pi_167387744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:11 schreef bork het volgende:

[..]

Dat wit wordt alleen snel smerig :( .
Dit ja. Die dingen zien er nu al uit alsof ze 30 jaar in een of andere boerenschuur onder het hooi hebben gestaan...
Tevens -purist.
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:21:51 #32
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_167741476
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 01:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart?

like vroeger hadden ze ook gewoon dagkaarten die overal geldig waren :|
Gelukkig is er weer zo'n dagkaart. *O*
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 30 december 2016 @ 14:23:40 #33
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_167741573
Ik zag Arriva gisteren rijden met een gloednieuwe witte Setra op lijn 314 naar Groningen.

En gisteren nog even in een nieuwe gelede Citaro gezeten van Qbuzz. Allemaal LED-verlichting binnen, mooi hoor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_167855006
http://www.flitsnieuws.nl(...)ners-arriva-touring/

maw dan krijg je dus geloop in de bus? en mag je toch acuut geen 100km/h meer :?
deze ruimte huren? DM
pi_167856033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.flitsnieuws.nl(...)ners-arriva-touring/

maw dan krijg je dus geloop in de bus? en mag je toch acuut geen 100km/h meer :?
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?
PM mij!
====== Vernieuwd: DeMi - Web, de online-games site =====
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167856887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer :?
meh ingewikkeld..
deze ruimte huren? DM
pi_167856997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer :?
meh ingewikkeld..
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
PM mij!
====== Vernieuwd: DeMi - Web, de online-games site =====
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167857016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
deze ruimte huren? DM
pi_167857029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer :?
meh ingewikkeld..
plaszakken _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167857282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
PM mij!
====== Vernieuwd: DeMi - Web, de online-games site =====
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167860128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
Stoelendans-bus!
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_167864021
ik voorzie in elk geval geen gat in de markt :')
deze ruimte huren? DM
  dinsdag 3 januari 2017 @ 21:03:39 #43
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_167865224
Bij connexxion hebben ze in het verleden een proef gedaan met sneopautomaten in de bus
pi_167865583
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:03 schreef Gnittoo het volgende:
Bij connexxion hebben ze in het verleden een proef gedaan met sneopautomaten in de bus
ja die hebben ook een experimenteert met een koffie/thee/chocolademelk automaat bij de haltes gehad.. was prima chocolade melk :P
deze ruimte huren? DM
  donderdag 5 januari 2017 @ 12:04:35 #45
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_167898249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
Artikel 58a van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) bepaalt het volgende: " 1. Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen. 2. Het eerste lid is niet van toepassing op: ... b. Passagiers van autobussen zonder staanplaatsen bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet". Dit betekent dat een passagier mag lopen in een rijdende bus. Het advies blijft echter om de dit lopen en toiletgebruik tot het hoogst noodzakelijke te beperken ter bescherming van de passagier en zijn medepassagiers. Wanneer de passagier op zijn zitplaats zit en de autobus aan het verkeer deelneemt, moet hij zijn gordel gebruiken.
It's Time To Shine
What would life be like without rhethorical questions?
Bus huren? || Twitter || LastFM
  donderdag 5 januari 2017 @ 12:08:31 #46
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_167898307
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
Het voertuig zegt niets over het werk dat je er mee doet he :P Strikt genomen mag CXX die oude geleden bussen die ze bij festivals gebruiken alleen laten rijden met zitplaatsen, want het is geen OV..
It's Time To Shine
What would life be like without rhethorical questions?
Bus huren? || Twitter || LastFM
  donderdag 5 januari 2017 @ 12:10:18 #47
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_167898325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
Je krijgt pas T100 als je voertuig aan bepaalde eisen voldoet, o.a. remkracht en geen staanplaatsen :P
It's Time To Shine
What would life be like without rhethorical questions?
Bus huren? || Twitter || LastFM
pi_168055661
quote:
Meer dienstregelinguren, twee HOV-lijnen, betere dienstverlening aan reizigers en 16 elektrische bussen. Dat belooft Connexxion vanaf de start in september 2017 aan te bieden in de nieuwe concessie Haarlem-IJmond. De concessie is woensdag eindelijk formeel gegund aan Connexxion door de ondertekening van het contract door Eric van Eijndhoven, directeur OV bij Connexxion en de Noord-Hollandse gedeputeerde van Mobiliteit, Elisabeth Post.

Het is al twee jaar geleden dat Connexxion na loting de concessie in Haarlem-IJmond gegund kreeg, maar daartegen maakte Syntus bezwaar. Het duurde 1,5 jaar voordat de beslissing definitief viel dat Connexxion de concessie mocht blijven verzorgen. Op dat moment had eigenlijk de concessie al ingegaan moeten zijn. Daarna ging Connexxion opnieuw met de provincie om de tafel over de implementatie van deze concessie. De nieuwe concessie gaat van start op september 2017 en duurt tien jaar.

Meer reizigers
Meer reizigers trekken wordt een belangrijk onderdeel van de concessie. “Het wordt ons doel om de concurrentiepositie van het OV ten overstaan van de auto te verbeteren”, legt Van Eijndhoven uit. Dat doet de vervoerder onder meer door hogere frequenties door te voeren, te investeren in meer betaalgemak en door reizigers een zitplaatsgarantie te geven. “We willen dat reizigers aan de voorkant weten wat ze kunnen verwachten; alleen dan kun je ze overhalen de auto te laten staan.”

Ook zal in deze concessie opnieuw door Connexxion flink wordt ingezet op duurzaam busvervoer. Vanaf september 21017 wil de vervoerder onmiddellijk met 8 elektrische BYD-bussen gaan rijden en nog 8 andere bussen van een andere leverancier. De 56 gasbussen die nu al rijden blijven de komende paar jaar in operatie. In 2020 worden deze gasbussen vervangen door elektrische bussen, om zo de uitstoot van schadelijke stoffen n de geluidsoverlast flink terug te schroeven. Dit zal volgens Post ten goede komen van de inwoners in de regio.

Overheidsbijdrage
De provincie Noord-Holland draagt aan deze concessie elk jaar 15 miljoen euro bij. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de bijdrage van de provincie in eerdere jaren, terwijl Connexxion hiervoor nu wil realiseren dat het huidige lijnennet behouden blijft – kleine kernen blijven ook een busverbinding houden – en hogere frequenties, extra lijnen en 6 procent meer dienstregelinguren gaat aanbieden.

Dit moet onder meer gerealiseerd worden door reizigersgroei. Naast betere dienstverlening, hopen de vervoerder en de provincie dat met name twee HOV-lijnen een grote rol gaan spelen in het realiseren van deze groei. De lijnen 75 tussen Haarlem en IJmuiden en 82 tussen IJmuiden en Amsterdam Sloterdijk worden R-netlijnen.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)n-in-haarlem-ijmond/


En een factsheet http://files.smart.pr/64/(...)e-Haarlem-IJmond.pdf
https://www.noord-holland(...)rvoer_Haarlem_IJmond

82 dus toch R-net.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168910004
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie van 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168910241
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie van 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten

http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen
Klinkt als lijn 400 tussen Leiden en Zoetermeer. Die rijdt op het hoogtepunt van de spits 10x per uur en zit nog iedere rit bomvol.

En in Zoetermeer heb je toevallig te maken met een trieste treindienst. En tussen Groningen en Emmen moet ook gewoon een trein rijden.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')