Ja hoor. Ze hebben toestemming gegeven om de tegeltjesbussen ook in NZWF te laten rijden en de Frysk Ferfier bussen ook in ZOF te laten rijden.quote:
Maar geen Mercedesjes meer dus? .quote:Op zondag 11 december 2016 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.
op de Qliners en buurtbussen welquote:Op zondag 11 december 2016 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar geen Mercedesjes meer dus? .
geen goedkope ritjes in zof/gd meer....quote:Op zondag 11 december 2016 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de Qliners en buurtbussen wel
klopt. Tot gisteren kon je voor een tientje in de daluren onbeperkt bussen in GD en in ZOF. Nu kom je niet verder dan Drachten en moet je daarna bijlappen.quote:Op zondag 11 december 2016 23:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen goedkope ritjes in zof/gd meer....
Oh die dagkaart is afgeschaft? Dat is zonde.quote:Op zondag 11 december 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Tot gisteren kon je voor een tientje in de daluren onbeperkt bussen in GD en in ZOF. Nu kom je niet verder dan Drachten en moet je daarna bijlappen.
Nee, je kunt er in Groningen en Drenthe nog mee reizen, maar verder ook nietquote:Op zondag 11 december 2016 23:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die dagkaart is afgeschaft? Dat is zonde.
kan je tegenwoordig eigenlijk nog een gewone dagkaart kopen? die bij ALLE vervoerders geldig is?quote:Op zondag 11 december 2016 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt er in Groningen en Drenthe nog mee reizen, maar verder ook niet
lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart?quote:Op maandag 12 december 2016 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, alleen de treinvervoerders hebben dat nog
Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorinquote:Op donderdag 15 december 2016 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
Hier in Amersfoort rijden er sinds zondag Setras en Ambassadors rond op de stadslijnen...
als je die goed instelt. kwam van de week bijvoorbeeld een bus tegen die lijn 21 op zijn koersfilm had staan, maar lijn 54/60 reed.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:34 schreef tripel7 het volgende:
Gaat gewoon automatisch via albatros.
de hele rit is nooit zichtbaar geweestquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Soms verliest de bus verbinding met de gps of kv6 service. Hierdoor zie je info soms niet en wordt er geen punctualiteit verstuurd
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ikquote:Op donderdag 15 december 2016 21:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorin
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordtquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de hele rit is nooit zichtbaar geweest
soms zie je inderdaad wel dat er op bepaalde stukken even "geen info" maar dan is er nog steeds wel een ritnummer / voertuig nummer gekoppeld
Dat wit wordt alleen snel smerig .quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ik
ahhahaquote:Op vrijdag 16 december 2016 20:00 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordt
Dit ja. Die dingen zien er nu al uit alsof ze 30 jaar in een of andere boerenschuur onder het hooi hebben gestaan...quote:
Gelukkig is er weer zo'n dagkaart.quote:Op maandag 12 december 2016 01:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart?
like vroeger hadden ze ook gewoon dagkaarten die overal geldig waren :|
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.flitsnieuws.nl(...)ners-arriva-touring/
maw dan krijg je dus geloop in de bus? en mag je toch acuut geen 100km/h meer
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoerquote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer
meh ingewikkeld..
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
plaszakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer
meh ingewikkeld..
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
Stoelendans-bus!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
ja die hebben ook een experimenteert met een koffie/thee/chocolademelk automaat bij de haltes gehad.. was prima chocolade melkquote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:03 schreef Gnittoo het volgende:
Bij connexxion hebben ze in het verleden een proef gedaan met sneopautomaten in de bus
Artikel 58a van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) bepaalt het volgende: " 1. Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen. 2. Het eerste lid is niet van toepassing op: ... b. Passagiers van autobussen zonder staanplaatsen bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet". Dit betekent dat een passagier mag lopen in een rijdende bus. Het advies blijft echter om de dit lopen en toiletgebruik tot het hoogst noodzakelijke te beperken ter bescherming van de passagier en zijn medepassagiers. Wanneer de passagier op zijn zitplaats zit en de autobus aan het verkeer deelneemt, moet hij zijn gordel gebruiken.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
Het voertuig zegt niets over het werk dat je er mee doet he Strikt genomen mag CXX die oude geleden bussen die ze bij festivals gebruiken alleen laten rijden met zitplaatsen, want het is geen OV..quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
Je krijgt pas T100 als je voertuig aan bepaalde eisen voldoet, o.a. remkracht en geen staanplaatsenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)n-in-haarlem-ijmond/quote:Meer dienstregelinguren, twee HOV-lijnen, betere dienstverlening aan reizigers en 16 elektrische bussen. Dat belooft Connexxion vanaf de start in september 2017 aan te bieden in de nieuwe concessie Haarlem-IJmond. De concessie is woensdag eindelijk formeel gegund aan Connexxion door de ondertekening van het contract door Eric van Eijndhoven, directeur OV bij Connexxion en de Noord-Hollandse gedeputeerde van Mobiliteit, Elisabeth Post.
Het is al twee jaar geleden dat Connexxion na loting de concessie in Haarlem-IJmond gegund kreeg, maar daartegen maakte Syntus bezwaar. Het duurde 1,5 jaar voordat de beslissing definitief viel dat Connexxion de concessie mocht blijven verzorgen. Op dat moment had eigenlijk de concessie al ingegaan moeten zijn. Daarna ging Connexxion opnieuw met de provincie om de tafel over de implementatie van deze concessie. De nieuwe concessie gaat van start op september 2017 en duurt tien jaar.
Meer reizigers
Meer reizigers trekken wordt een belangrijk onderdeel van de concessie. “Het wordt ons doel om de concurrentiepositie van het OV ten overstaan van de auto te verbeteren”, legt Van Eijndhoven uit. Dat doet de vervoerder onder meer door hogere frequenties door te voeren, te investeren in meer betaalgemak en door reizigers een zitplaatsgarantie te geven. “We willen dat reizigers aan de voorkant weten wat ze kunnen verwachten; alleen dan kun je ze overhalen de auto te laten staan.”
Ook zal in deze concessie opnieuw door Connexxion flink wordt ingezet op duurzaam busvervoer. Vanaf september 21017 wil de vervoerder onmiddellijk met 8 elektrische BYD-bussen gaan rijden en nog 8 andere bussen van een andere leverancier. De 56 gasbussen die nu al rijden blijven de komende paar jaar in operatie. In 2020 worden deze gasbussen vervangen door elektrische bussen, om zo de uitstoot van schadelijke stoffen én de geluidsoverlast flink terug te schroeven. Dit zal volgens Post ten goede komen van de inwoners in de regio.
Overheidsbijdrage
De provincie Noord-Holland draagt aan deze concessie elk jaar 15 miljoen euro bij. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de bijdrage van de provincie in eerdere jaren, terwijl Connexxion hiervoor nu wil realiseren dat het huidige lijnennet behouden blijft – kleine kernen blijven ook een busverbinding houden – en hogere frequenties, extra lijnen en 6 procent meer dienstregelinguren gaat aanbieden.
Dit moet onder meer gerealiseerd worden door reizigersgroei. Naast betere dienstverlening, hopen de vervoerder en de provincie dat met name twee HOV-lijnen een grote rol gaan spelen in het realiseren van deze groei. De lijnen 75 tussen Haarlem en IJmuiden en 82 tussen IJmuiden en Amsterdam Sloterdijk worden R-netlijnen.
Klinkt als lijn 400 tussen Leiden en Zoetermeer. Die rijdt op het hoogtepunt van de spits 10x per uur en zit nog iedere rit bomvol.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie van 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creëren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |