Ja hoor. Ze hebben toestemming gegeven om de tegeltjesbussen ook in NZWF te laten rijden en de Frysk Ferfier bussen ook in ZOF te laten rijden.quote:
Maar geen Mercedesjes meer dus? .quote:Op zondag 11 december 2016 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.
op de Qliners en buurtbussen welquote:Op zondag 11 december 2016 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar geen Mercedesjes meer dus? .
geen goedkope ritjes in zof/gd meer....quote:Op zondag 11 december 2016 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de Qliners en buurtbussen wel
klopt. Tot gisteren kon je voor een tientje in de daluren onbeperkt bussen in GD en in ZOF. Nu kom je niet verder dan Drachten en moet je daarna bijlappen.quote:Op zondag 11 december 2016 23:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen goedkope ritjes in zof/gd meer....
Oh die dagkaart is afgeschaft? Dat is zonde.quote:Op zondag 11 december 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Tot gisteren kon je voor een tientje in de daluren onbeperkt bussen in GD en in ZOF. Nu kom je niet verder dan Drachten en moet je daarna bijlappen.
Nee, je kunt er in Groningen en Drenthe nog mee reizen, maar verder ook nietquote:Op zondag 11 december 2016 23:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die dagkaart is afgeschaft? Dat is zonde.
kan je tegenwoordig eigenlijk nog een gewone dagkaart kopen? die bij ALLE vervoerders geldig is?quote:Op zondag 11 december 2016 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, je kunt er in Groningen en Drenthe nog mee reizen, maar verder ook niet
lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart?quote:Op maandag 12 december 2016 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, alleen de treinvervoerders hebben dat nog
Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorinquote:Op donderdag 15 december 2016 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
Hier in Amersfoort rijden er sinds zondag Setras en Ambassadors rond op de stadslijnen...
als je die goed instelt. kwam van de week bijvoorbeeld een bus tegen die lijn 21 op zijn koersfilm had staan, maar lijn 54/60 reed.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:34 schreef tripel7 het volgende:
Gaat gewoon automatisch via albatros.
de hele rit is nooit zichtbaar geweestquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:21 schreef GrumpyCat het volgende:
Soms verliest de bus verbinding met de gps of kv6 service. Hierdoor zie je info soms niet en wordt er geen punctualiteit verstuurd
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ikquote:Op donderdag 15 december 2016 21:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ga ze zaterdagmorgen eens bekijken, vooral links voorin
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordtquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de hele rit is nooit zichtbaar geweest
soms zie je inderdaad wel dat er op bepaalde stukken even "geen info" maar dan is er nog steeds wel een ritnummer / voertuig nummer gekoppeld
Dat wit wordt alleen snel smerig .quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zag in Wageningen zo'n Setra op de 50 naar Utrecht. Zag er wel luxe uit van buiten. Ding stond nog geen week op kenteken zag ik
ahhahaquote:Op vrijdag 16 december 2016 20:00 schreef GrumpyCat het volgende:
[..]
Soms mag ik op het kantoor het geluk hebben dat ik alleen maar een omloopnummer heb, en dan maar zien uit te vogelen of de rit daadwerkelijk gereden wordt
Dit ja. Die dingen zien er nu al uit alsof ze 30 jaar in een of andere boerenschuur onder het hooi hebben gestaan...quote:
Gelukkig is er weer zo'n dagkaart.quote:Op maandag 12 december 2016 01:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lekker dan :/ zo moeilijk kan dat toch niet zijn op een ov-faalkaart?
like vroeger hadden ze ook gewoon dagkaarten die overal geldig waren :|
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.flitsnieuws.nl(...)ners-arriva-touring/
maw dan krijg je dus geloop in de bus? en mag je toch acuut geen 100km/h meer
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoerquote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
In een touringcar mag je toch ook tijdens het rijden naar het toilet?
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer
meh ingewikkeld..
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
plaszakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat is "georganiseerd" vervoer.. ipv openbaar vervoer
meh ingewikkeld..
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
Stoelendans-bus!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
ja die hebben ook een experimenteert met een koffie/thee/chocolademelk automaat bij de haltes gehad.. was prima chocolade melkquote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:03 schreef Gnittoo het volgende:
Bij connexxion hebben ze in het verleden een proef gedaan met sneopautomaten in de bus
Artikel 58a van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990) bepaalt het volgende: " 1. Tijdens deelname aan het verkeer zitten bestuurders en passagiers op de voor hen bestemde zitplaatsen. 2. Het eerste lid is niet van toepassing op: ... b. Passagiers van autobussen zonder staanplaatsen bij incidenteel gebruik van het gangpad of toilet". Dit betekent dat een passagier mag lopen in een rijdende bus. Het advies blijft echter om de dit lopen en toiletgebruik tot het hoogst noodzakelijke te beperken ter bescherming van de passagier en zijn medepassagiers. Wanneer de passagier op zijn zitplaats zit en de autobus aan het verkeer deelneemt, moet hij zijn gordel gebruiken.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Staanplaatsen zijn bij 100km/h inderdaad niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om kortstondig op te staan van je zitplaats voor zover ik weet.
Het voertuig zegt niets over het werk dat je er mee doet he Strikt genomen mag CXX die oude geleden bussen die ze bij festivals gebruiken alleen laten rijden met zitplaatsen, want het is geen OV..quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij gelden daarbij dezelfde regels: die zijn immers op de bus van toepassing (T100 in dit geval) en niet op het soort vervoer. Genoeg touringcarbedrijven die besloten vervoer (een discobus bijvoorbeeld) met een lijnbus rijden met daarin ook staanplaatsen in gebruik.
Je krijgt pas T100 als je voertuig aan bepaalde eisen voldoet, o.a. remkracht en geen staanplaatsenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dacht dat staanplaatsen niet mochten voor 100km/h maar hek de wetgeving is toch zo creatief tegenwoordig :/
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)n-in-haarlem-ijmond/quote:Meer dienstregelinguren, twee HOV-lijnen, betere dienstverlening aan reizigers en 16 elektrische bussen. Dat belooft Connexxion vanaf de start in september 2017 aan te bieden in de nieuwe concessie Haarlem-IJmond. De concessie is woensdag eindelijk formeel gegund aan Connexxion door de ondertekening van het contract door Eric van Eijndhoven, directeur OV bij Connexxion en de Noord-Hollandse gedeputeerde van Mobiliteit, Elisabeth Post.
Het is al twee jaar geleden dat Connexxion na loting de concessie in Haarlem-IJmond gegund kreeg, maar daartegen maakte Syntus bezwaar. Het duurde 1,5 jaar voordat de beslissing definitief viel dat Connexxion de concessie mocht blijven verzorgen. Op dat moment had eigenlijk de concessie al ingegaan moeten zijn. Daarna ging Connexxion opnieuw met de provincie om de tafel over de implementatie van deze concessie. De nieuwe concessie gaat van start op september 2017 en duurt tien jaar.
Meer reizigers
Meer reizigers trekken wordt een belangrijk onderdeel van de concessie. “Het wordt ons doel om de concurrentiepositie van het OV ten overstaan van de auto te verbeteren”, legt Van Eijndhoven uit. Dat doet de vervoerder onder meer door hogere frequenties door te voeren, te investeren in meer betaalgemak en door reizigers een zitplaatsgarantie te geven. “We willen dat reizigers aan de voorkant weten wat ze kunnen verwachten; alleen dan kun je ze overhalen de auto te laten staan.”
Ook zal in deze concessie opnieuw door Connexxion flink wordt ingezet op duurzaam busvervoer. Vanaf september 21017 wil de vervoerder onmiddellijk met 8 elektrische BYD-bussen gaan rijden en nog 8 andere bussen van een andere leverancier. De 56 gasbussen die nu al rijden blijven de komende paar jaar in operatie. In 2020 worden deze gasbussen vervangen door elektrische bussen, om zo de uitstoot van schadelijke stoffen én de geluidsoverlast flink terug te schroeven. Dit zal volgens Post ten goede komen van de inwoners in de regio.
Overheidsbijdrage
De provincie Noord-Holland draagt aan deze concessie elk jaar 15 miljoen euro bij. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de bijdrage van de provincie in eerdere jaren, terwijl Connexxion hiervoor nu wil realiseren dat het huidige lijnennet behouden blijft – kleine kernen blijven ook een busverbinding houden – en hogere frequenties, extra lijnen en 6 procent meer dienstregelinguren gaat aanbieden.
Dit moet onder meer gerealiseerd worden door reizigersgroei. Naast betere dienstverlening, hopen de vervoerder en de provincie dat met name twee HOV-lijnen een grote rol gaan spelen in het realiseren van deze groei. De lijnen 75 tussen Haarlem en IJmuiden en 82 tussen IJmuiden en Amsterdam Sloterdijk worden R-netlijnen.
Klinkt als lijn 400 tussen Leiden en Zoetermeer. Die rijdt op het hoogtepunt van de spits 10x per uur en zit nog iedere rit bomvol.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie van 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creëren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen
Edit: lees scheef.quote:Op woensdag 15 februari 2017 00:08 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is dat de bus er slechts 55 minuten over doet. Voor een spoorlijn kom je dan al snel uit op een lijn naar Stadskanaal en dan via Veendam naar Groningen. Maar alleen Veendam-Groningen is al 30 minuten, dus ik betwijfel of een trein daarin wel snel genoeg is.
Dat komt omdat de bus de snelste en vrijwel rechtstreekse route neemt en de trein een omweg langs allerlei molshopen (als de lijn vanuit Veendam doorgetrokken wordt tenminste)quote:Op woensdag 15 februari 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Edit: lees scheef.
Lastig te geloven dat een bus op hetzelfde traject de trein verslaat.
Tja, de N34 loopt nou eenmaal in een rechte lijn naar Groningen. Vanaf het busstation van Emmen is het een kilometer tot einde bebouwde kom en nog eens 2 tot de N34.quote:Op woensdag 15 februari 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Edit: lees scheef.
Lastig te geloven dat een bus op hetzelfde traject de trein verslaat.
Ja klopt beter de hele N34 ( vanaf Emmen dan) volgens ja, anders ga je eerst weer stukje zuidelijker. Bij Tynaarlo kruist de weg het spoorquote:Op woensdag 15 februari 2017 00:33 schreef dennistd het volgende:
Als je via Gieten wil dan moet je bij Tynaarlo aansluiten. Als je na Gieten alsnog via Assen wil krijg je hele rare bochten
Ik las dat dat toch onhaalbaar is ivm te lage bruggen/viaducten op de routequote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
Buslijn 300 tussen Groningen en Emmen is zodanig druk dat er met Qliners van 15 meter in de spitsuren in een frequentie v opan 10 minuten gereden wordt. Voor de provincie Drenthe is dit niet genoeg, want om meer capaciteit te creëren willen ze dubbeldekkers in gaan zetten
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-Emmen-en-Groningen
Dat staat toch in de link, een nieuw aan te leggen viaduct bij het HS. Of gaat het om viaducten elders in de stad?quote:Op donderdag 16 februari 2017 15:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik las dat dat toch onhaalbaar is ivm te lage bruggen/viaducten op de route
nee al die Dieselgestookte bussen die ongeveer in colonne gaan rijden zijn mooo?quote:Op vrijdag 17 februari 2017 13:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zeg, willen jullie eens ophouden met het plannen van allerlei spoorlijnen door onze mooie provincie?
Die gaan over bestaande wegen. En ik heb geen hekel aan bussen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 17:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee al die Dieselgestookte bussen die ongeveer in colonne gaan rijden zijn mooo?
zou het zo druk zijn op emmen - klazinaveen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:37 schreef derLudolf het volgende:
Meer Q-buzz nieuws, vandaag volgend jaar dubbeldekkers op de 300. Ze hebben het over Groningen-Emmen, blijkbaar wordt de lijn dus ingekort? (Nu Groningen-Klazienaveen)
Geen idee, wel de tweede grote kern in de gemeente.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zou het zo druk zijn op emmen - klazinaveen?
Ik las het al op de FP inderdaad... Waar halen ze in godsnaam zo snel die dubbele bezetting aan buschauffeurs vandaanquote:
volgens de drukte meter op de Qbuzz reisplanner nietquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, wel de tweede grote kern in de gemeente.
Nee. Connexxion zit daar al erg langquote:Op zondag 2 april 2017 23:45 schreef sararaats het volgende:
Arriva rijdt toch in Hilversum? Dan was het die maatschappij waar ik in 2014 mee gereden heb.
En krijgt soms bezoek van wagens uit Amersfoort/Utrecht, maar dat is Qbuzz/U-OVquote:Op zondag 2 april 2017 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Connexxion zit daar al erg lang
Tegenwoordig komt Syntus er ook vanuit Amersfoortquote:Op zondag 2 april 2017 23:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
En krijgt soms bezoek van wagens uit Amersfoort/Utrecht, maar dat is Qbuzz/U-OV
Vanuit Soest - Amersfoort met lijn 70 inderdaad, maar ook vanuit Loenen - Mijdrecht met de 121.quote:Op maandag 3 april 2017 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegenwoordig komt Syntus er ook vanuit Amersfoort
Juist ja. Ik reed met bus 107 naar Utopia.quote:Op zondag 2 april 2017 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee. Connexxion zit daar al erg lang
Nicequote:Op zaterdag 15 april 2017 19:10 schreef Peter het volgende:
Dubbeldekkers komen naar de regio Amsterdam: http://nos.nl/artikel/216(...)penbaar-vervoer.html
tot er een viaductje in de weg zitquote:
och, dan heb je een mooie cabriobus. Doet het altijd goed bij de toeristenquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tot er een viaductje in de weg zit
Houden ze wel rekening mee denk ikquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tot er een viaductje in de weg zit
eerder toen er hier nog hoogvloers rond reed ( o408tjes enzo ) was er ook iig 1tje die niet op een bepaalde lijn mocht want dan paste die niet
kan je toeslag gaan vragenquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, dan heb je een mooie cabriobus. Doet het altijd goed bij de toeristen
Lijn 300 tussen Groningen en Emmen zal volgen met 5 stuks voor Qbuzzquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:10 schreef Peter het volgende:
Dubbeldekkers komen naar de regio Amsterdam: http://nos.nl/artikel/216(...)penbaar-vervoer.html
zolang ze maar een 100km/h mogen! anders laat maarquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijn 300 tussen Groningen en Emmen zal volgen met 5 stuks voor Qbuzz
ik ga er wel vanuit dat ze om en nabij die snelheid begrensd gaan worden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zolang ze maar een 100km/h mogen! anders laat maar
beter dan 80! :| anders moet ik er weer kilometers achter hangenquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ga er wel vanuit dat ze om en nabij die snelheid begrensd gaan worden.
wel zuinig in verbruik als je er pal achter gaat zittenquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beter dan 80! :| anders moet ik er weer kilometers achter hangen
ik wil mn TDI ook wel eens even uitlatenquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel zuinig in verbruik als je er pal achter gaat zitten
zoek een mooie rotonde en ga rondjes draaienquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik wil mn TDI ook wel eens even uitlaten
zonde van t rubberquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoek een mooie rotonde en ga rondjes draaien
Doe jij dan netjes je gordel om?quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zolang ze maar een 100km/h mogen! anders laat maar
in de bus? ja. in de auto ja, oh wacht dan mag je op sommige plekken zelfs harderquote:
Lange bussen wel. Zie Utrecht en Groningenquote:Op donderdag 27 april 2017 21:45 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat lzv's niet in binnensteden mochten komen
Geleed 18 meter (een paar centimeter meer doen ze niet lastig over). Bij gewone bussen houdt het bij 15 meter wel op, omdat je bij grotere lengtes een te grote draaicirkel krijgt.quote:Op donderdag 27 april 2017 21:50 schreef derLudolf het volgende:
Hoe lang mag een gewone bus zijn? 16m? Geleed 18,5m?
Zoiets bedoel je?quote:
Precies..quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
[ afbeelding ]
Volgens mij kan ik me die dingen nog vaag herinneren. Tenminste, toen ik klein was waren de bussen die hier door het dorp gingen geel
Voor oude voertuigen kun je ook gewoon een "oud" kenteken aanvragenquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek dan op de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
Correct.. maar dat zegt wel wat voor de leeftijd want die krijg je ook alleen als je aan bepaalde voorwaarden voldoetquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor oude voertuigen kun je ook gewoon een "oud" kenteken aanvragen
Deze?quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek dan op de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
behalve dat deze gele plaatjes draagtquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze?
http://www.sssbus.nl/?page_id=32
Als je in 1987 eenb nieuwe auto kocht had die dan ook gele platen Voertuigen die hun eerste toelating voor 1978 hadden, mogen blauwe platen hebben.quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
behalve dat deze gele plaatjes draagt
Gadoquote:Op zaterdag 29 april 2017 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
[ afbeelding ]
Volgens mij kan ik me die dingen nog vaag herinneren. Tenminste, toen ik klein was waren de bussen die hier door het dorp gingen geel
Ik denk dat je de 5509 van het NOV uit Ouwsterhaule gezien hebt.quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies..
leuk detail.. vandaag reed er nog zo`n model ( of iets wat er enorm op leek dan op de A7.. met oldtimer kenteken en iig op de achterzijde nog ekte FRAM bestikkering en pompebledjes :p
Vrachtwagens, bussen en touringcars hebben dezelfde combi hoor. Aan het kenteken valt niet te zien wat het voor een voertuig is, behalve dat ie zwaarder is dan 7500 kgquote:Op donderdag 27 april 2017 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geleed 18 meter (een paar centimeter meer doen ze niet lastig over). Bij gewone bussen houdt het bij 15 meter wel op, omdat je bij grotere lengtes een te grote draaicirkel krijgt.
Zit je boven de 18 meter dan valt het op basis van de lengte in de categorie speciale voertuigen. Opvallend was dat het grootste deel van de GVU-bussen (Utrecht) van 25 meter destijds geen ZZ-kenteken had, maar een normaal vrachtwagenkenteken.
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken hadden Ik ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Vrachtwagens, bussen en touringcars hebben dezelfde combi hoor. Aan het kenteken valt niet te zien wat het voor een voertuig is, behalve dat ie zwaarder is dan 7500 kg
82-BHF-8, Volvo FM
82-BHF-9, Volvo 9700
klopt. kijk maar eens op busfoto.nl en zoek dan maar eens op GVU-serie 4900. De eerste bussen hadden ZZ-kenteken, de rest niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
p
[..]
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken hadden Ik ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens.
Maar dat zei hij nietquote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
p
[..]
Volgens mij bedoelt psm dat ze geen ZZ-kenteken hadden Ik ken de dubbel gelede bussen alleen met ZZ-kentekens trouwens.
Wat een druktequote:Op vrijdag 12 mei 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
Wat weinig plaatjes hier, daarom maar mijn werkpaard van woensdagavond:
[ afbeelding ]
ZZ is volgens mij vaak ook alleen de eerste exemplaren van iets. Zodra iets seriematigs wordt kan geven ze het een normaal kenteken, ook al is het langer/zwaarder dan wat een normaal voertuig mag zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. kijk maar eens op busfoto.nl en zoek dan maar eens op GVU-serie 4900. De eerste bussen hadden ZZ-kenteken, de rest niet.
Tja, ik ga geen foto's maken als ik de hele bus vol heb zitten en vertraging hebquote:
Citaro vs tropische temperaturen:quote:Op woensdag 17 mei 2017 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft een Citaro minder in dienst. In Tilburg is er namelijk eentje te heet geworden
http://nos.nl/artikel/217(...)vliegt-in-brand.html
Nope:quote:Op vrijdag 12 mei 2017 07:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ZZ is volgens mij vaak ook alleen de eerste exemplaren van iets. Zodra iets seriematigs wordt kan geven ze het een normaal kenteken, ook al is het langer/zwaarder dan wat een normaal voertuig mag zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | kenteken Datum 1e toelating Datum 1e afgifte NL BNBL99 07/01/2002 07/01/2002 BNBL89 07/01/2002 07/01/2002 ZZ6391 19/04/2002 19/04/2002 BNBL98 01/07/2002 01/07/2002 BNBL97 01/07/2002 01/07/2002 BNBL95 01/07/2002 01/07/2002 BNBL87 01/07/2002 01/07/2002 BNBL90 01/07/2002 01/07/2002 BNBL92 01/07/2002 01/07/2002 BNBL91 01/07/2002 01/07/2002 BNBL88 01/07/2002 01/07/2002 BNBL96 01/07/2002 01/07/2002 BNNR42 17/04/2003 17/04/2003 ZZ6389 04/07/2003 04/07/2003 ZZ6388 04/07/2003 04/07/2003 ZZ6390 04/07/2003 04/07/2003 BNTJ17 16/07/2003 16/07/2003 BNTJ15 16/07/2003 16/07/2003 BNTJ16 16/07/2003 16/07/2003 BNTS80 16/07/2003 16/07/2003 BNTS82 04/09/2003 04/09/2003 BNTS84 04/09/2003 04/09/2003 BNXG46 12/09/2003 12/09/2003 BNXG45 12/09/2003 12/09/2003 BNXG44 12/09/2003 12/09/2003 BNXG47 12/09/2003 12/09/2003 BNXG43 12/09/2003 12/09/2003 ZZ7156 11/02/2005 11/02/2005 ZZ9529 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9527 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9528 10/12/2013 18/04/2014 ZZ9493 13/02/2014 13/02/2014 ZZ9492 13/02/2014 13/02/2014 ZZ9505 12/03/2014 12/03/2014 ZZ9511 21/03/2014 21/03/2014 ZZ9517 26/03/2014 26/03/2014 ZZ9518 04/04/2014 04/04/2014 ZZ9522 08/04/2014 08/04/2014 ZZ9526 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9524 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9525 18/04/2014 18/04/2014 ZZ9548 22/05/2014 22/05/2014 ZZ9551 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9553 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9550 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9549 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9552 23/05/2014 23/05/2014 ZZ9557 04/06/2014 04/06/2014 ZZ9805 20/07/2015 14/12/2015 0077ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0074ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0076ZZ 30/03/2017 30/03/2017 0075ZZ 30/03/2017 30/03/2017 |
Stukken antiek zijn het in buslandquote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
Hier anders niet hoor. Een o405 rijdt nog dagelijks zijn rondes op eiland Borkum, en dagelijks rijdt hier een o408 op de lijndienst in Ostfriesland.quote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
1 2 3 4 5 | O 405 G BFBD84 O 405 GN 58BFV2 (onverzekerd) O 405 GN BSSB35 O 405 GN 16BBS3 (geëxporteerd) O 405G 84BFH1 |
In Litouwen rijden er nog genoeg van die dingenquote:Op zondag 4 juni 2017 01:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 84-BFH-1 zou dus de bus uit t ongeval moeten zijn, waamee de BFBD84 inderdaad de allerlaatste G is
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.quote:Op zondag 4 juni 2017 01:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Die 84-BFH-1 zou dus de bus uit t ongeval moeten zijn, waamee de BFBD84 inderdaad de allerlaatste G is
In het Emsland kom je deze oude Mercedes bussen ook nog wel eens tegen.quote:Op zondag 28 mei 2017 09:29 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Hier anders niet hoor. Een o405 rijdt nog dagelijks zijn rondes op eiland Borkum, en dagelijks rijdt hier een o408 op de lijndienst in Ostfriesland.
Verder dagelijks een paar bussen Integro1 vijftien meter voor de deur.
Maar goed, ook nieuwer spul als Integro 2, Intouro enzo
SouthWest, een keer bus van gehuurd, dat was top. Geweldige chauffeur, dik feest in de busquote:Op zondag 4 juni 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.
Die haastte mij net al voorbij in Zuid-Enschede richting centraal met een handjevol reizigers. Richting Buurse (dorp ten zuiden van Enschede) stond ook een compleet witte Citaro G te wachten in de berm op al het vervoer van vanavond richting station.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:38 schreef dennistd het volgende:
Dit oudje stond net bij station Enschede als pendelbus naar Freshtival:
[ afbeelding ]
Er zijn er naar ik weet nog wel een paar in museumcollecties.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
RIP O405G van TCR: http://www.hvzeeland.nl/n(...)e-bij-busongeluk-a58
Volgens mij betekent dit ongeval zo ongeveer het einde van dit bustype in Nederland
Die staan dan niet meer op kenteken, of hebben een andere handelsbenaming die ik niet met mijn zoekopdracht vondquote:Op zondag 4 juni 2017 20:48 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er zijn er naar ik weet nog wel een paar in museumcollecties.
Klopt, en die geëxporteerde was ook van hun.quote:Op zondag 4 juni 2017 01:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zou bij SouthWest in Dalfsen moeten rijden.
Tja..quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft allerlei nieuwe POD-auto's aangeschaft om het personeel van de stallingen naar de busstations te vervoeren en andersom. Ze hebben gekozen voor Renault Zoë's. Ook niet bijzonder, maar wel geinig is dat de meeste auto's kentekens hebben die beginnen met NS
stond er onlangs vol mee bij de Leeuwarder dealerquote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft allerlei nieuwe POD-auto's aangeschaft om het personeel van de stallingen naar de busstations te vervoeren en andersom. Ze hebben gekozen voor Renault Zoë's. Ook niet bijzonder, maar wel geinig is dat de meeste auto's kentekens hebben die beginnen met NS
quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:57 schreef derLudolf het volgende:
Mounir is z'n OV kaart vergeten...
https://m.facebook.com/st(...)6&id=147181238626097
Dat lukt je in Twente niet meer in elk geval, dankzij het nieuwe camerasysteem dat ook voorzien is van een camera op de achterzijde van de bus (vooral bedoeld als achteruitrijcamera, wat wel heel fijn is moet ik zeggen .quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:57 schreef derLudolf het volgende:
Mounir is z'n OV kaart vergeten...
https://m.facebook.com/st(...)6&id=147181238626097
kun je wel mooi heggen mee snoeien, zoals deze die nodig gedaan moet wordenquote:Op woensdag 28 juni 2017 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lukt je in Twente niet meer in elk geval, dankzij het nieuwe camerasysteem dat ook voorzien is van een camera op de achterzijde van de bus (vooral bedoeld als achteruitrijcamera, wat wel heel fijn is moet ik zeggen .
[ afbeelding ]
Minder overstappen is meer beter. Geen idee of het veel tijd zal schelen, als het een paar minuten scheelt denk ik dat veel mensen liever één verkeersmiddel hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat gaat vooral over de tussenliggende plaatsen, vanuit Arnhem Centraal ben je met de trein en daarna lijn 84/88 sneller in Wageningen.
true. Bij dat soort lijnen draait het om frequentie en betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minder overstappen is meer beter. Geen idee of het veel tijd zal schelen, als het een paar minuten scheelt denk ik dat veel mensen liever één verkeersmiddel hebben
Europapark upgraden naar IC station probleem opgelostquote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true. Bij dat soort lijnen draait het om frequentie en betrouwbaarheid.
Daarom ben ik ook benieuwd hoe straks in Groningen de buslijn tussen Zernike en Europapark (via UMCG Noord) zal gaan lopen. Of studenten/scholieren/werkenden al bereid zijn om in Assen de IC voor de stoptrein te verruilen om bij Europapark de bus te pakken ipv HS.
Bijzonder, hier in t Gooi komen de camerabeelden zelfs langs op t scherm dat in de bus hangt, iedereen kan dus al zien dat t werkt! Of dat de camera vies is of stuk is..quote:Op woensdag 28 juni 2017 22:49 schreef dennistd het volgende:
Zelfs een nieuwsbericht van Tubantia erover zie ik nu
http://www.tubantia.nl/en(...)erabeelden~a6359288/
Al ontbreekt daarin de achteruitrijcamera en ook de frontcamera, die vooral geplaatst is om bij aanrijdingen meer duidelijkheid over de schuldvraag te brengen.
En dan niets zeggen of zn lijnfilmquote:Op maandag 10 juli 2017 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Ff weekendje in Denemarken geweest. Leuk om daar een Citea te zien. Nog leuker was de Hainje in Legoland trouwens.
We kwamen net uit Aars, we hebben in Aarsgegeten, zijn dwars door Aars heen gereden en hebben in Aars geparkeerd. Dan is het niet meer speciaalquote:
En dan ook nog langs een Fartkontrol gereden?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
We kwamen net uit Aars, we hebben in Aarsgegeten, zijn dwars door Aars heen gereden en hebben in Aars geparkeerd. Dan is het niet meer speciaal
Nee.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
En dan ook nog langs een Fartkontrol gereden?
neuh, ik denk juist dat het de opmaat kan zijn naar uitbreiding. Vanwege de perikelen bij de NS konden ze eerst niets, maar nu denk ik wel weerquote:
als ze daar in Italië een paar grote goed gevulde geldzakken hebbenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik denk juist dat het de opmaat kan zijn naar uitbreiding. Vanwege de perikelen bij de NS konden ze eerst niets, maar nu denk ik wel weer
Dat komt wel goedquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze daar in Italië een paar grote goed gevulde geldzakken hebben
we zullen het zien als er weer een aanbesteding komtquote:
Leuk dat ze geen CO2 uitstoot hebben tijdens het eigen rijden.... alleen jammer dat nu wel weer teniet gedaan wordt door elke keer 500KM door een DIESELblok mee genomen te worden om te tankenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Toch handig die waterstofbussen in Groningen. Geen tankstation in de buurt, dus ze zijn enkele malen achterop een trailer naar Helmond gereden om te tanken
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)Helmond-om-te-tanken
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Leuk dat ze geen CO2 uitstoot hebben tijdens het eigen rijden.... alleen jammer dat nu wel weer teniet gedaan wordt door elke keer 500KM door een DIESELblok mee genomen te worden om te tanken
Tja, ambtenaren...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters
als ze die dingen nou op een wagon zouden zetten... en per spoor zouden verslepenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters
ben je waarschijnlijk nog duurder uitquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ze die dingen nou op een wagon zouden zetten... en per spoor zouden verslepen
Maar wel Milieu bewust :-)quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben je waarschijnlijk nog duurder uit
Hybridequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:32 schreef Bitlord het volgende:
Dan moet je alsnog tanken daar, zie ik liever een tankstation met een shopje. Of dieselbussen maar dat is een andere discussie.
Ze kunnen beter een lijndienst opzetten naar Helmond En een aanhanger met extra waterstof meenemen voor de terugweg..quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"want het heeft geen zin om die afstand zelf te gaan rijden"
Nee, dus verzinnen we iets NOG slechters
Klopt, maar 9/10 keer nietquote:Op zondag 6 augustus 2017 23:29 schreef Bitlord het volgende:
Hangt van de lokale situatie af. Soms is het voordeliger om een kaartje i de bus te kopen.
Fijn hoor. Zelfs bussen waarin je je Telefoon kan opladen. .quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:16 schreef borisz het volgende:
Voor het laatst in bus 82 gezeten.
Vanaf maandag bus 382
/Nieuwe concessie Haarlem-IJmond gaat vanaf zondag in.
geen 230V hebben is wel zo 2016quote:Op donderdag 7 september 2017 18:32 schreef dennistd het volgende:
Dat kan in Twente al sinds 2013. Je kunt hier zelfs je laptop opladen.
Met CANBUS-aansluiting zelfs? Ben benieuwd wat ie kost, zou bijna een leuk hobbyprojectje zijnquote:Op zaterdag 23 september 2017 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ook in Twente kan er vanaf 1 januari alleen nog gepind worden in de bus (naast de ov-chipkaart uiteraard). Daarom is men begonnen met de inbouw van de apparatuur hiervoor. Vanmiddag zag ik de 3103 staan waar de apparatuur al ingebouwd in, maar zoals te zien nog niet in gebruik is. In de zwarte zak zal het pinapparaat wel verstopt zitten. Voor de liefhebber: het is deze tablet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, buskaartjes zijn ook zo duur... Die paar euro's heb je toch wel op zak als je de deur uit gaat...quote:Op zondag 24 september 2017 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zal ook tijd worden... groot gemis dat je niet kan pinnen in de bus.
nu moet je of wat kleingeld hebben... of die ov-chipkaart met voldoende saldo bij je hebben..
Nee? Dan moet ik eerst langs de flappentapquote:Op zondag 24 september 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, buskaartjes zijn ook zo duur... Die paar euro's heb je toch wel op zak als je de deur uit gaat...
Het mag allemaal, zolang het maar 9 of meer zitplaatsen heeftquote:Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoi! Is dit topic voor bussen in het regulier openbaar vervoer of gewoon algemeen (busplaatjes, pendelvervoer, internationale lijndiensten, etc.)?
inclusief of exclusief bestuurder?quote:Op vrijdag 3 november 2017 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het mag allemaal, zolang het maar 9 of meer zitplaatsen heeft
Die zit toch op een zitplaats?quote:Op vrijdag 3 november 2017 18:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
inclusief of exclusief bestuurder?
http://www.omroepflevolan(...)ur-slecht-er-aan-toequote:Tien passagiers konden ter plekke aan hun verwondingen worden behandeld. Vier gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Onder deze gewonden zijn volgens Connexxion ook beide chauffeurs. Eén van hen is er slecht aan toe.
Over een maand gaat Keolis daar rijden, dus ik denk het niet.quote:
de tweede zou er nu zo ongeveer moeten zijnquote:Op vrijdag 10 november 2017 23:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik kwam vandaag voor de tweede keer de dubbeldekker naar Grunn tegen in Emmen. De dienst die rond 16:40 vertrekt rijdt met een dubbeldekker blijkbaar. Beide keren reed kort daarachter nog een extra 300.
Hoeveel dubbeldekkers zijn er inmiddels afgeleverd?
Volgens bovenstaand artikel zou ie er vandaag moeten zijn jaquote:Op vrijdag 10 november 2017 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de tweede zou er nu zo ongeveer moeten zijn
De 3691 reed vrijdag alweerquote:Op maandag 13 november 2017 12:07 schreef qu63 het volgende:
Oeps.. http://www.dvhn.nl/drenth(...)ereden-22650497.html
[..]
Volgens bovenstaand artikel zou ie er vandaag moeten zijn ja
Ik weet geen nummertjes, maar kwam hem afgelopen vrijdag ook tegen. Donderdag ook alquote:
Volgens mij kwam ik die vanmiddag tegen op de 300 toen deze een rondje Hereplein maakte.quote:Op woensdag 22 november 2017 21:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kijk wel eens even welke voertuigen er volgens de OV app op de 300 tuffen maar elke keer geen 3691
nouja gok dat die ook voornamelijk in de spits on-route isquote:Op woensdag 22 november 2017 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij kwam ik die vanmiddag tegen op de 300 toen deze een rondje Hereplein maakte.
Kwam gister ook een tegen rond 16:45. Was toen net uit Emmen vertrokken.quote:Op woensdag 22 november 2017 21:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nouja gok dat die ook voornamelijk in de spits on-route is
vanaf december is de route ruim 10 minuten korter. In plaats via Bolsward te rijden gaat de bus vanaf Leeuwarden via de A31/N31 rechtstreeks naar Zurich, de knooppunthalte voor de Afsluitdijk.quote:Op woensdag 22 november 2017 21:51 schreef borisz het volgende:
Zaterdag in bus 350 van Leeuwarden naar Alkmaar gezeten. Best wel lollig die lange buslijn.
Nee, die komt van Syntus Overijsselquote:Op zaterdag 25 november 2017 18:21 schreef Fiorano het volgende:
Kwam net een Syntus bus tegen die van voren als Syntus Gelderland bestickert was en van de zijkant als Syntus Utrecht. Vliegende keep ofzo?
Mooi! vond t altijd al een domme stopquote:Op donderdag 23 november 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vanaf december is de route ruim 10 minuten korter. In plaats via Bolsward te rijden gaat de bus vanaf Leeuwarden via de A31/N31 rechtstreeks naar Zurich, de knooppunthalte voor de Afsluitdijk.
Was dat ook niet zo in het begin van het Interlinertijdperk? Dan stopte dat ding onderweg nog in Franeker, staat mij bij.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vanaf december is de route ruim 10 minuten korter. In plaats via Bolsward te rijden gaat de bus vanaf Leeuwarden via de A31/N31 rechtstreeks naar Zurich, de knooppunthalte voor de Afsluitdijk.
Sowieso Station Harlingen. Franeker snelweg weet ik zo niet meer.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Was dat ook niet zo in het begin van het Interlinertijdperk? Dan stopte dat ding onderweg nog in Franeker, staat mij bij.
Voor zover ik mij kan herinneren vanaf de afsluitdijk alleen Harlingen en dan weer verder richting Leeuwarden.quote:Op woensdag 29 november 2017 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sowieso Station Harlingen. Franeker snelweg weet ik zo niet meer.
De passagiers van lijn 96 zijn slechter af, want hun bus is van de weg gegledenquote:
vanaf 19:00 rijd er niks meer van GDquote:Op maandag 11 december 2017 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De passagiers van lijn 96 zijn slechter af, want hun bus is van de weg gegleden
In Groningen rijden er slechts sporadisch bussen op de lijnen 1 en 2. Ze hebben problemen om die elektrische dingen op te laden.
Sterkte met opbouwen danquote:Op maandag 11 december 2017 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Den Haag en Amsterdam liggen helemaal plat
Den Haag gaat juist weer rijden ( en de trams zijn blijven rijden)quote:Op maandag 11 december 2017 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Den Haag en Amsterdam liggen helemaal plat
twitter:HTM_Reisinfo twitterde op maandag 11-12-2017 om 18:55:44 Op korte termijn ( ongeveer 30 minuten) zullen we de dienstregeling van de bussen weer gaan opstarten. Blijf wel re… https://t.co/NAyDjx2YcV reageer retweet
Even in Rotterdam informeren hoe je dat het beste kunt aanpakken.quote:Op maandag 11 december 2017 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Den Haag en Amsterdam liggen helemaal plat
Echte beroepschauffeurs weten wanneer ze er beter mee uit kunnen scheiden. Zeker met zo'n lichte bus. Bovendien wordt dat meestal van hogerhand besloten. Je had zelf op zich ook kunnen bedenken dat de busdiensten er uit gekieperd kunnen worden bij sneeuwval.quote:Op maandag 11 december 2017 19:07 schreef BadderHaring het volgende:
In heel Zuid-Oost Brabant al sinds vanmiddag 13:00 geen bussen. Wat een treurigheid. Het zijn toch verdomme beroepschauffeurs? Die kunnen toch wel in een beetje sneeuw rijden?
Nu moest ik dus 7km lopen. Kneuzen.
Precies.. waar je vroeger zo 12.000KG LEDIG had voor een simpele streekbus.. zit je tegenwoordig op een 8000KG LEDIG schat ik zoquote:Op maandag 11 december 2017 20:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Echte beroepschauffeurs weten wanneer ze er beter mee uit kunnen scheiden. Zeker met zo'n lichte bus. Bovendien wordt dat meestal van hogerhand besloten. Je had zelf op zich ook kunnen bedenken dat de busdiensten er uit gekieperd kunnen worden bij sneeuwval.
Los daarvan, toen had je nog underfloormotoren, dat scheelt ook een hoop. Ook bij wind. Mijn vader was chauffeur en die vond die nieuwe bussen maar niks. Bij wind moest je veel meer corrigeren.quote:Op maandag 11 december 2017 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. waar je vroeger zo 12.000KG LEDIG had voor een simpele streekbus.. zit je tegenwoordig op een 8000KG LEDIG schat ik zo
Een MB200 woog ongeveer 10 ton.quote:Op maandag 11 december 2017 21:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en wat woog een bus voor die lightweight rommel op de baan kwam?
o408, MB200? etc?
Sjezus, is dit het busdiensten fan-topic ofzo.quote:Op maandag 11 december 2017 20:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Echte beroepschauffeurs weten wanneer ze er beter mee uit kunnen scheiden. Zeker met zo'n lichte bus. Bovendien wordt dat meestal van hogerhand besloten. Je had zelf op zich ook kunnen bedenken dat de busdiensten er uit gekieperd kunnen worden bij sneeuwval.
Deze woog 11 ton:quote:Op maandag 11 december 2017 21:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en wat woog een bus voor die lightweight rommel op de baan kwam?
o408, MB200? etc?
Nee, maar ook niet het buschauffeur-afzeiktopic. Als een bus gaat slippen gaat dat iets meer gedonder opleveren dan bij de gemiddelde Toyota Aygo.quote:Op maandag 11 december 2017 22:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sjezus, is dit het busdiensten fan-topic ofzo.
Ik zeik geen buschauffeurs af, het gaat me om het gebrek aan vertrouwen in het personeel en de angst voor claims bij degene die de besluiten nemen.quote:Op maandag 11 december 2017 22:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet het buschauffeur-afzeiktopic. Als een bus gaat slippen gaat dat iets meer gedonder opleveren dan bij de gemiddelde Toyota Aygo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |