abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 15:20:20 #1
269689 crew  Viv
pi_167234247
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.


Game on! *O*
..
pi_167235213
Waarom bestaat er dan ook geen app die aangeeft of je kind honger of slaap heeft }:| ;)

Mats huilde de eerste 4 maanden heel veel. Nu weet ik dat dat vermoeidheid was. Ik wist toen echt niet dat een baby zoveel moest slapen :@
Wij zijn toen uit de cirkel gekomen door hem (met 3 maanden) in te bakeren en een strak ritme vast te houden zoals vivi beschrijft.
Stijn hebben we vanaf het begin ingebakerd en veel laten slapen. Hij is altijd vrolijk, huilt weinig en slaapt goed. Hij is nu 4 maanden en kan soms 2 uurtjes wakker zijn maar de meeste keren gaat hij na een uur alweer naar bed.
Ik denkt juist dat als ze overdag goed slapen dat ze snachts dan ook beter slapen doordat ze minder geprikkeld zijn.
Maar je kan van alles willen soms zit het ook gewoon in het karakter van je kindje dat ze niet (veel) willen slapen.
Lastig kan het iig wel zijn want je wil het zo graag goed doen voor je kleintje
pi_167235634
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:14 schreef ikke_84 het volgende:

Mats huilde de eerste 4 maanden heel veel. Nu weet ik dat dat vermoeidheid was. Ik wist toen echt niet dat een baby zoveel moest slapen :@

Denk dat dat best herkenbaar is voor veel nieuwe moeders, of het nou vermoeidheid of honger of "mamahonger" of krampjes zijn, die handleiding of app komt niet mee met de placenta helaas. :')

Vivi, het gaat vanaf nu áltijd zo, dat je denkt dat je een ritme hebt en plop het wordt weer omgegooid haha. :D

Wat voor mij wel werkte: ik heb een aantal keren na een sprongetje of dag met veel/weinig flessen drinken bewust een dag of 2 genomen om niets anders te doen dan te kijken wat hun nieuwe behoeftes waren (elke fles "teveel" aanbieden en slapen en wakker volledig door hun signalen laten bepalen). Dat werkte verrassend goed en vanzelf verdwenen zo voedingen (en bij twee tegelijk ook mooi te zien dat ze daar niet altijd tegelijk aan toe waren, kleine heeft nog maand langer een nachtvoeding gehad en ook zijn 4e fles verdween later dan bij broer).

Nu "moest" ik in mijn situatie ook wel wat meer duidelijkheid in dat ritme vinden om nog ergens rust te hebben.
pi_167237128
Gm -O- hopelijk gaat het snel wat beter, wat zielig...

L heeft maar 1x overgegeven vandaag *O* wel kleine flessen van 90 ipv 180. Langzaam kijken wanneer hij weer meer wil. Ha zei al dat hij waarschijnlijk de helft zou drinken zolang hij ziek is.

Ik merk nu na 3 maanden dat we ons kind gewoon goed kennen en weten wat zijn behoeftes zijn. Dat heeft best een tijd geduurd. Daarvoor ook gedoe met slapen etc. Hij sliep als hij daar zijn in had en nu (pre-buikgriep) lukt dat ook in bed. As we speak weer op mij maar dat mag als je ziek bent allemaal O-)

Ritme hier is meer eten - slapen - spelen - eten. Hij slaapt beter direct na een fles.
pi_167242712
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 16:14 schreef ikke_84 het volgende:
Ik denkt juist dat als ze overdag goed slapen dat ze snachts dan ook beter slapen doordat ze minder geprikkeld zijn.
Sowieso!!!
:)
pi_167242790
Hier trouwens 1x per week in bad en 1x per week onder de douche. :)

Weinig tot geen zeepjes hier.

Trouwens dat samen in bad gaan is heeeeeerlijk! Heb de Baby Swimmer gehaald en hij vindt het prachtig :D (Zwemband om de nek, klinkt gevaarlijker dan het is)
:)
pi_167243543
In bad/onder de douche met man 3x per week, op mijn vrije dagen. Als hij onder de douche gaat is het met man want die vindt het verschrikkelijk om hem te moeten afdrogen en aankleden :') dat doe ik dan. Hem in bad doen doe ik ook.
pi_167243640
Hier ook 1x per week samen in bad.
Best wel lange routine want dan ook bedden verschonen.

Die babyswimmer ziet er vaag uit :D al denk ik dat mini het ook wel wat zou vinden.
pi_167251319
Gm hoe gaat het met James?

Nazil hoe gaat het met L?
Hopelijk helemaal opgeknapt nadat het gisteren al beter ging

Soof :D die baby swimmer. Ik vind dat er echt bizar uitzien. Ik zou z'n ding ook nooit om de nek van S heen krijgen :') speknek

Mijn man doet S ook nooit in bad. Die bad standaards zijn veel te laag voor mannen.
Ik deed S gisteravond in bad en hij bleef maar schoppen :D alles was doorweekt en vervolgens pieste hij alles nat op de commode :')

Madivi logisch dat een ritme voor jou belangrijk is om zelf ook nog wat tijd over te houden. Wordt het nu makkelijker nu ze wat groter zijn?
pi_167251334
Nou met L gaat het wel wat beter maar man en ik hebben nu beide buikgriep. Dus dat gaat leuk worden vandaag.
pi_167252778
Niet bijgelezen.

Oke, tijd voor een update, we kunnen alle positieve energie gebruiken!

Gisteren had James het heel erg zwaar, zn bloedwaardes waren niet goed en na overleg is hij gisterenavond overgebracht naar het WKZ in Utrecht. Toen wij hier aankwamen had hij het heel zwaar, maar uiteindelijk hebben ze hem stabiel gekregen. Hij word nu kunstmatig in slaap gehouden en beademd, ook krijgt hij spierverslappers, dit alles om hem zo rustig mogelijk te houden en zijn lijf alle energie te geven om te vechten en op te knappen.
Hij heeft een rustige nacht gehad en is stabiel.

Kom maar op met alle positieve energie naar ons kereltje!
S. 2014
J. 2016
pi_167252881
Gm :'(
Wat heftig.

*stuurt positieve energie*
  zondag 11 december 2016 @ 10:57:51 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167252905
GM -O- ;(. Sterkte met je mannetje... :*.
KuikenGuppy
pi_167252971
Gm :'( heel veel sterkte!
pi_167252989
O GM wat ontzettend naar voor jullie! Ik duim mee dat jullie kleine mannetje snel vooruit gaat. Veel sterkte :*
pi_167253194
Och GM! Dikke :* voor jullie
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167253220
GM ;( Heel veel sterkte!
pi_167253276
GM wat een nachtmerrie ;( arm manneke. Daar breekt je hart toch van.
Heel veel sterkte voor jullie :*
En heel veel beterschap voor jullie mannetje

Nazil Beterschap :*
pi_167253301
Beloof mij dat als jullie twijfelen over de hoeveelheid snot en slijm bij je kleine, dat je aan de bel trekt! Liever 100x teveel dan dat je in deze hel terecht komt
S. 2014
J. 2016
pi_167253325
GM, wat heftig allemaal. Heel veel sterkte voor jullie en een enorme hoeveelheid positiviteit voor de kleine, dappere James.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167253366
Heel veel sterkte GM! Hopelijk knapt kleine James snel weer op! :*
pi_167253416
Heel veel sterkte GM. ;( :*
pi_167253443
GM, jeutje :'(. Heel veel beterschap en sterkte voor James en jullie :*
pi_167253469
Jezus wat ontzettend vreselijk :'( lijkt me heel moeilijk om je mannetje zo te zien. Veel sterkte
pi_167253893
Wow GM, wat heftig! ;(
Heel veel sterkte voor jullie en James!
pi_167254082
Ach GM :{ Enorm veel sterkte!
pi_167254105
GM, wat naar!! Heel erg veel sterkte!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2016 @ 12:29:16 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_167254148
Bah GM :(

Sterkte!
  zondag 11 december 2016 @ 12:54:57 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167254581
Oh gm wat naar! Veel sterkte! En als je saar een keertje kwijt moet, O. is dol op vriendinnetjes :*
pi_167255469
GM, wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte :* .
pi_167255554
Ah nee GM, wat naar, heel veel sterkte :*
  zondag 11 december 2016 @ 15:12:03 #32
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167257024
Jezus GM, wat een nachtmerrie! ;( Veel sterkte :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167258046
Oh GM wat verschrikkelijk om je ventje zo te zien. Veel sterkte en beterschap voor de kleine, dappere man. :*
:)
pi_167258216
Heel veel sterkte daar gm :*
pi_167258391
Knuffels voor James :*.


Een vraagje.. Zouden jullie naar een afstudeerpresentatie gaan met baby? Of is dat not done wegens mogelijke stoorzender? Ik overweeg om te gaan met baby in doek, dan slaapt ze vast wel en anders kan ik de zaal altijd verlaten. Of zal ik het de afstudeerder even vragen?
pi_167258424
GewoonMezelf, gatver wat een vreselijk naar bericht, hopelijk gaat deze strategie hem er gauw bovenop helpen, ik duim voor jullie. :*

Na jouw bericht een beetje een rare overgang naar de orde van de dag...

Nazil, jullie krijgen het qua ziekgedoe wel voor de kiezen zeg, beterschap!

Soof, dat badding lijkt me zo knellen om het hoofdje maar daar heeft hij geen last van?

Hier badderen ik ze twee keer per week, soms in badje, soms in de douche. Maar wel altijd allebei in één sessie, dat kost me in totaal een uur.

Uni, ik zou het even aan de afstudeerder vragen, dan voorkom je scheve ogen. Maar met doek en mogelijkheid om weg te kunnen lijkt het me op zich geen bezwaar.

Ikke, het is wel gemakkelijker omdat ik nu ook een normale nacht slaap maak, maar nu het kruipen begint en ze overdag maar 2x een half uurtje slapen wordt het op een andere manier druk.

Maar tijdens het maken van de kerstfotoshoot blijft het toch vooral genieten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Madivi op 11-12-2016 19:35:00 ]
pi_167258443
Wat vreselijk naar GM, ik had de aanloop gemist wegens niet regelmatig meelezen hier :*
Kwak
  zondag 11 december 2016 @ 16:27:11 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167258579
Uni, ik zou oppas zoeken, ook om er zelf helemaal te kunnen "zijn" ipv afgeleid te worden. Maar dat wel afhankelijk van de relatie met de afstudeerder.

Madivi wat een lieve foto O+.
KuikenGuppy
pi_167258723
Mijn nichtje (van toen +/- half jaar) is toen meegegaan naar een afstudeerpresentatie in een doek. Ging prima, maar tijdens de presentatie wou ze eten en lag ze aan de borst. Alleen maar positieve reacties gehad maar ook veel "blikken" natuurlijk :)

Maar ik zou het wel even overleggen met de afstudeerder :)
pi_167259345
Ja ik wilde het sowieso wel vragen eigenlijk. Maar dacht ik vraag ook hier even, ik ben niet zo'n held met sociale conventies.
Wil idd ook niet alle aandacht op me richten positief noch negatief maar ook geen zin in oppas regelen.


lol @ kerstfoto Madivi
pi_167259648
Wat heftig voor zo'n kleintje, GM ;( hopelijk komt er nu een stijgende lijn!
pi_167260153
Gm. Sterkte. Wat zielig :*
pi_167260245
GM, heel veel sterkte en beterschap voor kleine James! ♡
Live the life you love, love the life you live.
pi_167260523
GM, wat erg dat James er zo ziek van is. Het RS-virus is zo gemeen! Sterkte :*
pi_167260702
Die baby swimmer knelt niet en past om elke nek. Het bestaat uit 2 delen en je maakt het vast met klitteband.

Madivi wat een grappige foto :D
  zondag 11 december 2016 @ 18:15:42 #46
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_167260911
Jeetje GM, wat vreselijk, veel sterkte :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 11 december 2016 @ 18:21:45 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_167261057
Heel veel sterkte gm :* ik duim dat hij snel weer opkrabbelt.
disclaimer
pi_167262258
GM, enorm veel sterkte! Ik volgde dit topic niet echt, dus schrik me rot! Ik zal een kaarsje voor jullie branden.
pi_167262450
GM alle sterkte en knuffels voor kleine James en jullie!
Mocht je willen spuien, app of PM me gerust!
pi_167263289
Haha Madivi, wat een leuke foto en wat zijn het toch een leuke jochies O+

Ik zou M. niet meenemen naar een afstudeerpresentatie, ook al huilt ze nauwelijks en als ze dat wel doet is ze zo te troosten. Als ze tijdens de presentatie ineens toch heel hard gaat huilen kun je wel snel weglopen, maar is de afstudeerder toch afgeleid. Dat risico zou ik niet willen lopen, ook niet als de afstudeerder zegt het geen probleem te vinden.
pi_167263368
GM wat een dikke vette pech zeg, dat RS is zo nasty en kan zo enorm verrassen in slechter worden van die ukjes.
Hoop dat hij gauw opknapt, jullie zijn in goede handen weet ik :*
pi_167263501
Heel veel sterkte GM!
pi_167263935
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes.

We stellen voorzichtig dat hij de ergste dip vannacht heeft gehad, hij is nu stabiel en doet dappere pogingen tot ademen. Hij heeft wel ondersteuninh dmv tube.
De waardes blijven best netjes en hij is er nu beter aan toe dan vannacht.
T is echt een nachtmerrie waar je in beland met je kind...
S. 2014
J. 2016
pi_167264501
Pff gm ik word er emotioneel van. Zo'n kwetsbaar kleintje.

Gelukkig is het een vechtertje
  zondag 11 december 2016 @ 20:39:38 #55
335643 faptist
Maakt fouten
pi_167264819
Gm,
Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat hij heel snel aansterkt en weer naar naar huis/ een ziekenhuis in de buurt kan.
Ik denk aan jullie! :*
pi_167265095
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 19:44 schreef Mies_poes het volgende:
Haha Madivi, wat een leuke foto en wat zijn het toch een leuke jochies O+

Ik zou M. niet meenemen naar een afstudeerpresentatie, ook al huilt ze nauwelijks en als ze dat wel doet is ze zo te troosten. Als ze tijdens de presentatie ineens toch heel hard gaat huilen kun je wel snel weglopen, maar is de afstudeerder toch afgeleid. Dat risico zou ik niet willen lopen, ook niet als de afstudeerder zegt het geen probleem te vinden.
Mja beetje zoals een telefoon die afgaat? Is ook altijd knap lullig. Al is daar minder begrip voor op te brengen dan een baby die afgaat.
Ik wil dan ook extra benadrukken dat nee helemaal oké is! Maar ook weer niet zelf gaan invullen.. Maar wat jij zegt zit ook wel weer wat in.. Moeilijklastig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Unihipili op 11-12-2016 20:54:28 ]
pi_167265237
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 20:48 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Mja beetje zoals een telefoon die afgaat? Is ook altijd knap lullig. Al is daar minder begrip voor op te brengen dan een baby die afgaat.
Ik wil dan ook extra benadrukken dat nee helemaal oké is! Maar ook weer niet zelf gaan invullen.. Moeilijklastig.
Daarom is ook het idee dat je je telefoon uitzet tijdens zo'n presentatie.
pi_167265333
Ja maar eens meegemaakt dat iemand het vergeten was.
Ik voegde net toe aan m'n vorige bericht dat dat wat jij zei ook wel wat in zit van gewoon sowieso niet gaan.. (nouja jij zei: baby niet meenemen)
pi_167265582
GM, wat ontzettend naar zeg :'( gelukkig nu voorzichtig positief nieuws, nu mooi bergopwaarts!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167265662
Goed, na dit weekend concludeer ik dat ik liever beval dan verhuis :') ja, dat betekent dat ik een handige bevalling had ;) en veel te veel spullen, dat ook.

Nu nog even met mijn slapende mannetje knuffelen, die heb ik zo hard moeten missen dit weekend ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167267887
GM voorzichtig aan een positief bericht, goed om te horen ^O^
Wonen jullie in de buurt van het wkz? Of verblijf je tijdelijk in de buurt?
Ik denk aan jullie :*

Uni ik zou het zelf niet aandurven om mijn baby mee te nemen. Wat als diegene die de presentatie geeft er tijdens de presentatie wel last van heeft terwijl zij/hij van te voren zei dat het niet erg zou zijn?
Maar misschien ligt het ook aan de relatie die je met die persoon hebt. Ik zou het sws overleggen als ik het wel zou overwegen

Lesage :D helse verhuizing gehad dus? Nu helemaal over?

Madivi ik heb de foto gemist, jammer. Fijn dat de nachten nu beter zijn dat scheelt een hoop.
Je bent idd drukker overdag als ze minder slapen, maar dat geeft je ook wat meer vrijheid dat is ook wel lekker vond ik.
pi_167268703
Mijn baby likt de hele tijd overal aan :') dus ook aan de draagzak :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door ikke_84 op 12-12-2016 08:32:06 ]
pi_167269147
Haha ikke :D M likt ook overal aan.

Ik zou baby ook niet meenemen Uni. Maar overleggen met de afstudeerder is nooit verkeerd natuurlijk :P

Ik zag je foto vanmiddag Madivi, leuk! Die pakjes ook :D

Ik vind verhuizen ook verschrikkelijk LeSage. En hier is nog steeds niet alles af dus dat helpt ook niet :') dan gaat bevallen toch een stuk sneller O-) :+
pi_167270565
Sterkte GM! Fijn om te lezen dat het de goede kant weer op gaat!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_167271063
Wow, lees alles nu net pas, wat heftig GM!! Hoop dat hij snel weer opknapt, heel veel sterkte! :*
pi_167271183
Mies, Ikke, Miezz, goede punten, ik denk dat ik maar voorstel om alleen naar de diplomauitreiking + borrel of alleen de borrel te komen, anders ga ik me straks zelf druk maken of ze rustig tegen me aan blijft slapen of niet en dan juist van die onrust gaat huilen en ik me dan weer opgeladen voel enzo :').
pi_167271439
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 22:01 schreef ikke_84 het volgende:
GM voorzichtig aan een positief bericht, goed om te horen ^O^
Wonen jullie in de buurt van het wkz? Of verblijf je tijdelijk in de buurt?
Ik denk aan jullie :*

Uni ik zou het zelf niet aandurven om mijn baby mee te nemen. Wat als diegene die de presentatie geeft er tijdens de presentatie wel last van heeft terwijl zij/hij van te voren zei dat het niet erg zou zijn?
Maar misschien ligt het ook aan de relatie die je met die persoon hebt. Ik zou het sws overleggen als ik het wel zou overwegen

Lesage :D helse verhuizing gehad dus? Nu helemaal over?

Madivi ik heb de foto gemist, jammer. Fijn dat de nachten nu beter zijn dat scheelt een hoop.
Je bent idd drukker overdag als ze minder slapen, maar dat geeft je ook wat meer vrijheid dat is ook wel lekker vond ik.
Man en Sarah zijn allebei nog in Gouderak, en ik logeer in het Ronald mc donalds huis... met 3 minuten sta ik in t ziekenhuis.
Hopenlijk is man snel voldoende hersteld om hier te kunnenmogen zijn.
S. 2014
J. 2016
pi_167272636
Fijn dat die huizen bestaan en je zo dichtbij kan zijn. Hoe is de nacht gegaan met James? En jij slaap je een beetje ondanks alle zorgen? Hopelijk kan je man ook snel komen :*
pi_167273367
James heeft een goede nacht gehad, rustig geslapen. Af en toe een hoestbui maar dan zuigen ze hem uit en gaat het weer beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 12-12-2016 18:23:37 ]
S. 2014
J. 2016
pi_167273463
Ikke wat ben je mooi O+ En Stijn ook O+

Wij zijn gister naar de verjaardag van ons buurmeisje geweest, ze werd twee. Wat een hysterie zo'n kinderverjaardag :D na een half uurtje zijn we weer weggegaan. M. deed het heel goed, maar was wel onder de indruk. Heeft uiteindelijk drie uur geduurd voor ze rustig sliep en na de nachtvoeding bleef ze lang onrustig. Blij dat we met kerst thuis blijven :')

Ben ook benieuwd hoe het met James gaat.
Ook trouwens hoe het met Piper gaat. En benieuwd hoe het met V_A gaat.

Nieuwsgierig kind :+
pi_167273471
Oh je had al een update gedaan. Fijn dat de nacht goed is gegaan, Gm.
Mag je de hele dag bij hem zijn of hoe werkt dat op een kinderafdeling?
pi_167273946
Gm wat een fijn bericht. Nu verder opwaarts krabbelen James!
pi_167274090
Ik mag de 24/7 bij hem. Ook als ik s'nachts niet kan slapen mag ik daarheen.
Bezoek mag alleen met mij erbij, hij ligt op kinderIC
S. 2014
J. 2016
pi_167274555
Fijn dat je altijd bij hem mag zijn Gm.

M. had net allemaal stukjes in haar poep :? Nog nooit gezien, normaal is het een gladde substantie. Ze krijgt alleen borstvoeding. Iemand weleens gehad?
pi_167274939
Gm heel veel sterkte :* :*
pi_167274957
Mijn M. heeft soms ook weleens stukjes in haar poep. En soms is het heel nat, soms wat droger, soms wat groener, soms wat geler.. :+ Denk dat het verschil komt door wat ik eet ofzo.

Fijn dat de nacht goed is gegaan GM. Hoop dat James snel opkrabbelt :*
pi_167275050
Gm gelukkig dat het langzaam iets beter gaat. Hopelijk blijft de lijn stijgen. Ik heb veel aan jullie gedacht van het weekend, wat een hel.
pi_167275872
Het is een nachtmerrie die je iedere ouder wil besparen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167276156
Kan ik mij zo goed voorstellen, gm. Heb ik nu al na een dag projectielbraken dat ik bij elke kreun ga kijken of hij niet ligt te stikken in een bad vol melk :'(. Heel veel sterkte de komende tijd.
pi_167276253
Het is ook echt vreselijk Gm, als ik me alleen al indenk dat M. daar zou liggen kan ik al janken. Goed dat er een psychologisch traject wordt gestart.
pi_167276948
Fijn om te horen dat het wat beter gaat met James en goed dat ze er zo boven op zitten.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe naar dat beeld moet zijn :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je hulp zoekt om dit een plekje te kunnen geven het is heel heftig om je kindje zo hulpeloos en ziek te zien :*

Dank je mies :@
Leuk hè kinder verjaardagen :D
Niet gek dat ze er zo overprikkeld door was.
Bij onze buren zijn de verjaardagen ook altijd mega druk. Kinderen rennen alle kanten op, overal ligt snoep en chips en pakjes drinken. Niet gek dat ze zo rond stuiteren en schreeuwen :7

Stukjes in de poep heb ik geen ervaring mee. Misschien idd wat miez zegt dat t komt door wat jij hebt gegeten?
pi_167277240
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 11:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is een nachtmerrie die je iedere ouder wil besparen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n traject lijkt me heel verstandig. Het is zo doodeng om je kindje zo ziek te zien en de schrik van het gezicht van de verpleging af te lezen... ik heb een jaar gewacht met een behandeltraject voor mezelf en dat was echt een jaar te laat. Goed dat je aan jezelf denkt :* Sterkte!
  maandag 12 december 2016 @ 13:14:04 #83
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167277651
GM wat erg!!! :'(
Heel veel sterkte en heel veel beterschap voor James :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_167277701
Jeetje GM, was James er zo slecht aan toe joh? Ik leefde nog in de veronderstelling dat jullie daar ter ovservatie waren. Arm kleintje, en arme jullie. Ik duim hard dat het rap beter gaat met hem!

Was het nou Rota..? /zeef.
pi_167277740
Och James en gm :*

Uk heeft vanaf het begin stukjes/pitjes in haar poep? Lijkt soms op grove mosterd, het is zelden helemaal glad. :?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167278396
Oké, wel stukjes en geen stukjes is kennelijk normaal :)
Wij gaan zo naar het CB voor een prikje :{

Rady, hoe gaat het met jou?
  maandag 12 december 2016 @ 13:56:55 #87
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167278856
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje GM, was James er zo slecht aan toe joh? Ik leefde nog in de veronderstelling dat jullie daar ter ovservatie waren. Arm kleintje, en arme jullie. Ik duim hard dat het rap beter gaat met hem!

Was het nou Rota..? /zeef.
Rs virus. Hij heeft dinsdag tot woensdaf ter observatie gelegen, vrijdag weer opgenomen en zaterdag was ik m bijna kwijt... even heel kort
S. 2014
J. 2016
pi_167278933
GM ;( :'( Toen mijn nichtje in het ziekenhuis was opgenomen tijdens mijn zwangerschap was ik al overstuur, ik kan me alleen maar voorstellen hoe het moet zijn met je eigen kind :'(
Hoop dat het snel beter gaat!

Tijdens je zwangerschap had je ook een operatie toch? (Sorry als ik nu in de war ben :@). Lijkt me ook al zo zwaar. Goed dat je hulp krijgt :*
  maandag 12 december 2016 @ 14:18:25 #90
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167279104
Gm, ik krijg er koude rillingen van... echt nachtmerrie materiaal ;(
Fijn dat ook jij goed opgevangen wordt.

Oh.. en de postcode van het RM huis in je spoiler klopt niethelemaal :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 12 december 2016 @ 14:44:20 #91
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167279730
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 13:43 schreef Mies_poes het volgende:
Oké, wel stukjes en geen stukjes is kennelijk normaal :)
Wij gaan zo naar het CB voor een prikje :{

Rady, hoe gaat het met jou?
Succes bij het cb! Altijd zo sneu die prikjes.

Hier gaat het goed. Wel druk en ook amper bij kunnen lezen hiero ;) Maar nu liggen ze beide te pitten.. yay!

Vandaag de eerste dag alleen met V&A... vind het wel een uitdaging, vooral als Vv moe begint te worden en expres met dingen gaat gooien en expres zijn eten/drinken weer uit zijn mond spuugt/spettert. Dan is het tijd om Blaze en de monsterwielen op de tv aan te zetten :P
Gelukkig slaapt Vv sinds de laatste paar dagen weer 's middags (was sinds A was geboren niet meer... hij was toen helemaal uit zijn ritme en hum). Hij is de meeste tijd wel gewoon lief/zichzelf hoor :)

A-tje is een schatje en knuffelt graag bij zijn mama (lees: hij vindt het fijn om op me te plakken en in slaap vallen lukt eigenlijk alleen maar al tutterend aan de borst).
Wat dan weer minder handig is met een grote broer die zijn duplo tijdens het plakken bij mij op schoot werpt/op A gooit terwijl hij 'mama doen!' roept.. en dat vaak net terwijl A eindelijk in slaap was gevallen :P

En dan komt Vv weer een kusje geven aan A en mij en dan smelt ik O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_167280806
Haha Rady, een hele uitdaging zo'n baby en een peuter :D goed dat je langzamerhand uitvindt wat wel en niet werkt.

M. is goed gekeurd op het CB en rolde daar van buik naar rug :o (de arts had haar wel zo met haar armpjes neergelegd dat het makkelijker was) 61cm en 6135gram met bijna drie maanden.
pi_167283771
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:18 schreef Radyhyn het volgende:
Gm, ik krijg er koude rillingen van... echt nachtmerrie materiaal ;(
Fijn dat ook jij goed opgevangen wordt.

Oh.. en de postcode van het RM huis in je spoiler klopt niethelemaal :)
Thanks! Nu wel.

James heeft een stabiele dag, en dat is op dit moment alles wat we willen, kleine stapjes. Doet dappere pogingen tot zelf ademen.
S. 2014
J. 2016
pi_167289151
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 18:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Thanks! Nu wel.

James heeft een stabiele dag, en dat is op dit moment alles wat we willen, kleine stapjes. Doet dappere pogingen tot zelf ademen.
Oei, dan vrees ik dat ons kaartje misschien niet goed aan gaat komen. Maar gewoon even een dikke :* hier dan!
  maandag 12 december 2016 @ 22:25:44 #95
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_167290761
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 11:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is een nachtmerrie die je iedere ouder wil besparen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte. Dat van die monitor is zo herkenbaar. Als ik volgens mij ooit nog 1 piepje hoor, gaan al mijn haren recht overeind staan. Al wisten we na 2 maanden wel precies of het een echt of een vals alarm was.
Goed dat je aan jezelf denkt! En hopelijk knapt jullie kleine mannetje steeds een beetje meer op!
pi_167291112
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 10:26 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn dat je altijd bij hem mag zijn Gm.

M. had net allemaal stukjes in haar poep :? Nog nooit gezien, normaal is het een gladde substantie. Ze krijgt alleen borstvoeding. Iemand weleens gehad?
Ja hoor! Hier ook wel eens :9
:)
pi_167291284
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 11:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is een nachtmerrie die je iedere ouder wil besparen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh GM toch ;( Ja zoiets gaat niet in de koude kleren zitten natuurlijk. Kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat is om mee te maken als moeder. :*
:)
pi_167291325
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 13:43 schreef Mies_poes het volgende:
Oké, wel stukjes en geen stukjes is kennelijk normaal :)
Wij gaan zo naar het CB voor een prikje :{

Rady, hoe gaat het met jou?
Aaah ellendig! Wij volgende week maandag! ;(
:)
pi_167291370
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 15:39 schreef Mies_poes het volgende:
Haha Rady, een hele uitdaging zo'n baby en een peuter :D goed dat je langzamerhand uitvindt wat wel en niet werkt.

M. is goed gekeurd op het CB en rolde daar van buik naar rug :o (de arts had haar wel zo met haar armpjes neergelegd dat het makkelijker was) 61cm en 6135gram met bijna drie maanden.
Mijlpaal!! Opschrijven die dingen :D
:)
pi_167291391
(En sorry: multiquoten op mobiel lukt niet. ;( )
:)
pi_167293290
Gm wat krijg je een hoop voor je kiezen. Ik herken ook het gevoel dat je je kleintje bijna kwijt bent helaas en dat is idd zwaar om te moeten verwerken, terwijl je er niet aan toe komt nu. Fijn dat er hulp in het vooruitzicht is in ieder geval. Hou je ook een dagboekje bij voor jezelf? Dat kan wel helpen achteraf, er komt zoveel op jullie af nu.

Miespoes, zo leuk die eerste keer rollen. En mooie stats!

Radyhyn, je beschrijft het leuk, maar het lijkt me ook wel even pittig om een nieuw ritme te vinden. T is ook nogal wat verandering voor zo'n peutertje he.

Ik heb een vraagje voor mama's met doorslapende babies. Zijn jullie kindjes snachts ook nog wel 1 of 2 keer even kort wakker of hoor je ze écht niet meer tot de volgende ochtend?
pi_167294826
Ik hoor af en toe een kreun maar weet niet of hij dan wakker is. Het is niet dat ik er heen moet.
  dinsdag 13 december 2016 @ 07:22:32 #103
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167294955
Hier wel regelmatig kort wakker, soms hoor ik gebrabbel, daar doe ik niets mee. Soms later op de avond of heel vroeg in de ochtend wat gehuil, dan is een speentje in de mond doen voldoende. En meestal wordt ze al wakker als ik wakker word (en als m'n man de deur uit gaat). Ik doe dan een speentje in haar mond en dan houdt ze haar armen voor haar ogen wat voor mij een teken is dat ze nog moe is.. Ik kan dan snel de hond uitlaten, aankleden, opmaken enz (als ik moet werken dan). Als ik niet moet werken duik ik er zelf ook nog ff in :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167295181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 00:11 schreef Madivi het volgende:
Gm wat krijg je een hoop voor je kiezen. Ik herken ook het gevoel dat je je kleintje bijna kwijt bent helaas en dat is idd zwaar om te moeten verwerken, terwijl je er niet aan toe komt nu. Fijn dat er hulp in het vooruitzicht is in ieder geval. Hou je ook een dagboekje bij voor jezelf? Dat kan wel helpen achteraf, er komt zoveel op jullie af nu.

Miespoes, zo leuk die eerste keer rollen. En mooie stats!

Radyhyn, je beschrijft het leuk, maar het lijkt me ook wel even pittig om een nieuw ritme te vinden. T is ook nogal wat verandering voor zo'n peutertje he.

Ik heb een vraagje voor mama's met doorslapende babies. Zijn jullie kindjes snachts ook nog wel 1 of 2 keer even kort wakker of hoor je ze écht niet meer tot de volgende ochtend?
Toevallig gisterochtend een boekje gekocht en begonnen met schrijven... voor hem,voor mij, voor later.
S. 2014
J. 2016
pi_167295321
Hoe gaat het nu gm?
pi_167295430
Hij heeft een goede nacht gehad, en lag rustig te slapen. O+ ga zo weer snel bij m kijken, moest eerst even wat telefoontjes plegen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 13 december 2016 @ 08:57:48 #107
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167295453
Fijn gm. :*
pi_167295528
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 22:47 schreef Soof-87 het volgende:
(En sorry: multiquoten op mobiel lukt niet. ;( )
Quote -> copy -> knip -> quote -> paste etc :P

Fijn Gm!
pi_167296056
Goede nacht voor James *O* dapper mannetje O+

Mies goede stats van je meisje. Heeft ze last gehad van de prikjes? En jeuh voor het rollen. Zo leuk als ze steeds meer kunnen

Rady dat klinkt wel pittig en ook herkenbaar :D maar het is zo leuk 2 van die snuutjes O+

Stijn wordt snachts nog regelmatig wakker. Heel soms slaapt hij na 2 huiltjes/kreuntjes weer maar meestal heeft hij HONGERRRR.
Ik ben nu ook een beetje aan het zoeken wat ik daarmee moet. Meestal is hij tussen 4 en 5 wakker maar als hij dan de fles drinkt dan wil hij de ochtend fles (3 uur na die fles) niet of nauwelijks. Vanmorgen om 4.30 een klein flessen gegeven maar dan ligt hij nog een tijdje te mopperen voor hij weer slaapt en om 8 uur wilde hij alsnog maar 50cc drinken. Dat is dus ook niks.
Iemand tips?
pi_167296228
Fijn van de goede nacht GM!

M slaapt soms door, soms niet. Soms wordt ze een beetje huilend wakker, alsof ze een slechte droom heeft gehad. Als ze 1 van ons ziet is het meestal weer goed, anders nog even een aai over haar hoofd en ze slaapt weer. (We slapen dus met een nachtlampje aan :+). En soms heeft ze ook HONGERRR.
Ik geef bv, dus geen tips Ikke. Ik zou niet weten hoeveel M drinkt als ze om 5 uur komt bijvoorbeeld. Drinkt Stijn de avondfles helemaal op? Anders misschien die wat ophogen? Ik heb weleens vaker gelezen hier dat baby's de laatste fles wat meer krijgen, maar misschien zeg ik wel wat raars hoor, geen verstand van :+
pi_167297344
Even copy paste..

Wij hebben een heel dapper maar eigenwijs ventje... hij heeft veel slijm, en hoestbuien en hij maakt het zichzelf onnodig lastig door tegen de beademing in te ademen... dat put m uit, en dan blijft ie in zn hoestbui hangen. Zn longen piepen en reutelen behoorlijk.
Het is vandaag zeg maar de 2 stappen voor 1 stap terug dag...

ze gaan m waarschijnlijk iets meer sederen weer zodat hij rustig blijft en de machines even t werk doet. Hij wil heel graag zelf maar t is nog zwaar!

Onze kleine strijder O+
S. 2014
J. 2016
pi_167297427
Wat een dapper mannetje GM O+ Veel sterkte met je kleine krijger :*
pi_167297802
Och jeetje GM ik kwam er pas net achter wat er speelt en door wat voor een hel jullie gaan ;(
Heel veel sterkte en kracht, voor jullie en jullie kleine ridder :*

/duiktweerinlurkstand :@
pi_167299980
Ik wilde even kijken of mijn baby overdag ook in haar bedje kan slapen en nu slaapt ze al ruim een half uur :o
Wel saai als ze 's middags boven slaapt, want 's avonds gaat ze al rond half zeven naar bed (dan wordt ze huilerig)... Misschien dat ze dan 's avonds iets later naar bed kan :)
Hoeveel slaapjes doen/deden jullie baby's rond drie maanden? M. slaapt van 19-7 met 1 voeding tussendoor, gaat rond 9 weer slapen tot ong 11, rond 12 weer tot 15 vaak en rond 16 een kort slaapje.
pi_167300771
GM wat een eigenwijs manneke, nu al alles zelf willen doen.
Hopelijk hierna weer grote stappen vooruit :*
Hoe is het met je man? Kan die al jullie kant op komen

Miez bedankt voor de tip. Dat zouden we idd kunnen proberen. Waarschijnlijk krijgt hij wel meer op savonds.

Mies dat klinkt als een heel mooi schema, helemaal voor haar leeftijd.
Bij Stijn zit er nog geen ritme in, ik kijk naar wanneer hij moe is en dan gaat hij naar bed. Ik denk dat hij 4 slaapjes doet op een dag.
Hoe de slaapjes ook uitkomen om 7 uur liggen beide kinderen hier in bed. Rust in de toko!! ;)
pi_167300781
Wow van 19-7, luxe :o. Ik weet het niet precies hier, overdag let ik soweiso niet op tijd. 's Avonds is het zo tussen 12-2 dat ze aan haar lange slaap van zo'n 5u begint. Maar vannacht geloof ik zoiets als 22-23:30 toen ze wakker werd van mij die iets liet vallen :') + voeding 1-3:30 slapende voeding dus verder geslapen tot ehh 5:30 weer voeding en schone luier want vriend ging naar werk dus als ie toch wakker is en baby flinke luieruitslag heeft... verder nog van 7-11 geslapen ofzo. Toen een uur? wakker geweest en ligt nu al een tijdje tegen me aan te slapen in de doek.
pi_167300790
Die van mij heeft nu met 3,5 maand om 7 uur laatste fles, dus dan slaapt hij tussen half 8 en 8 tot 5.30 op het moment }:| soms slaapt hij nog verder, soms is het ochtend voor hem. Dan nog ergens rond 8/9 uur een slaapje van Max 45 minuten. Tussen de middag ook zoiets, rond de tijd dat het donker wordt ook.

Maar ja, voor je het weet is het weer anders. Tijdje geleden sliep hij tot half 7/7 uur en even daarvoor zelfs tot 8 uur of later. En vandaag heeft hij 2,5 uur achter elkaar geslapen vanaf 11.00 uur. Bij de kassa in de supermarkt viel hij in slaap en ik heb hem in de wagen in de gang laten slapen. Heeft hij vaker als hij z'n jas aan heeft, mijn warmtediertje O+
  dinsdag 13 december 2016 @ 14:36:39 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167300917
Ik geloof niet zo in schema's voor baby's... Op Gym zijn er ook meiden die krampachtig vast willen houden aan een soort zelfbedachte babybedtijd. Ik besteed mijn energie liever aan andere dingen. Een baby verandert nog zo vaak van behoefte en doet maar een dotje... dus ik ook ;). Ik probeer dat dotje wel een beetje om de bestaande routines van mezelf, man en Kuiken heen te vouwen, en verder zie ik wel hoe het loopt.
KuikenGuppy
pi_167300996
Wij houden ook baby aan en het is er ingeslopen dat het 19.00 uur bedtijd is. Ik kijk ook niet op een half uur eerder of later maar meestal geeft hij zelf wel rond die tijd aan dat hij naar bed wil.
pi_167301066
Mijne is nu bijna zes maanden, en gaat ongeveer gelijk met z'n zus naar bed, dat is rond 19.30-20.00. Niet omdat dat handig is maar omdat hij dan moe is. Als ik naar bed ga rond 23.00-23.30 nog een voeding altijd, en dan de nacht ook nog 1 2 of 3 keer. Dat mag van mij wel wat minder worden binnenkort. Maar daar denkt zoon het zijne van ;) Overdag of 2 megadutten of 3 wat kortere. Eigenlijk is hij vaak na 2 a 2,5 uur op toch wel weer moe.
pi_167301419
Hey svane :W
Alles goed?
pi_167301539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:01 schreef Arja het volgende:
Hey svane :W
Alles goed?
Hoi! O+
Ja heel! Ik heb toch zon geluk met m'n beide kinderen! Weinig te vertellen eigenlijk. Ventje doet het super, en is opeens zich zo aan het ontwikkelen! Hij tijgert al, en komt ook steeds in kruiphouding, en komt dan ook wel een meter vooruit. Dan moet ie weer even uitrusten ;) week of 2 geleden hapjes begonnen, vond hij eerst niets, dus laten rusten. Nu opeens sinds een paar dagen wordt hij heel vrolijk van eten! Hij krijgt nog niet echt veel constructiefs binnen maar heeft er wel plezier in.

In de nachten is hij eigenlijk steeds iets meer wakker, dat valt wel even tegen voor m'n eigen slaap maar het is nog goed te overzien.

En jouw meisje zag ik pas nog een foto van voorbij komen, met haar mooie grote ogen! O+
pi_167302360
Svane ik kan me voorstellen dat je de nachten nu wel wat rustiger wil hebben. Maar ja ze laten zich nu al niks opleggen :7
Fijn dat het verder zo goed gaat.

Burdie van die meiden hebben we hier in de buurt ook }:| een baby van 4 maanden die maar 2x per dag mag slapen van zijn moeder omdat ze een ritme zo fijn vindt :(
Maar soms is het niet een zelfbedacht baby bedtijd ritme en maken kindjes zelf al heel snel een mooi ritme wat bij mies denk ik zo is.
En idd het veranderd zo vaak. Voor we het weten slapen ze overdag helemaal niet meer :7 weg rust (zeg ik terwijl ik met een dekentje en een doos bonbons op de bank lig O-) )
pi_167302393
Svane je tijgertje :D
Hoe doe je dat eigenlijk? Leg je hem dan op de grond ofzo? Speelkleed?
pi_167302558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 15:48 schreef Arja het volgende:
Svane je tijgertje :D
Hoe doe je dat eigenlijk? Leg je hem dan op de grond ofzo? Speelkleed?
Ja, ik legde vaak een speelkleed op de grond, nu eigenlijk vaak ook 'gewoon' op de grond, dan kan hij beter afzetten/vooruitkomen. En leg dan wat speeltjes dichtbij of wat verderweg en dan gaat ie het parcours af ;) sinds hij meer kan vermaakt hij zich ook langer zelf trouwens, best praktisch! :+
pi_167303546
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:36 schreef Burdie het volgende:
Ik geloof niet zo in schema's voor baby's... Op Gym zijn er ook meiden die krampachtig vast willen houden aan een soort zelfbedachte babybedtijd. Ik besteed mijn energie liever aan andere dingen. Een baby verandert nog zo vaak van behoefte en doet maar een dotje... dus ik ook ;). Ik probeer dat dotje wel een beetje om de bestaande routines van mezelf, man en Kuiken heen te vouwen, en verder zie ik wel hoe het loopt.
Ik geloof ook niet in schema's. Ik volg M. en die slaapt vaak rond de tijden die ik noemde. Wil er ook niets aan veranderen, was gewoon nieuwsgierig.
pi_167307015
Ach die James toch. Het is ook maar raar zo'n zuurstof apparaat. Hopelijk geeft wat extra "slaap" m de kracht om het hoesten te doorbreken.

Leuk om alle nachtritmes te lezen. Hier zijn ze echt moe om 17.30 (yay wintertijd...) en de eerste fles is rond 6. Ze worden beide echter wel vaak rond 12 en 4 uur snachts even wakker. Meestal is dat even speentje en wat aaien en ze slapen wel weer verder. "Nadeel" met een tweeling is alleen dat ze haarfijn op elkaar reageren dus altijd ook allebei beginnen te schoffelen en piepen. Kleinste heeft laatste paar dagen het geintje om dan om 4 uur om te draaien in z'n bed en vervolgens te gaan gillen van plezier en/of te gaan poepen. }:|

Sowieso sinds die bijvoeding echt serieuze omvang heeft aangenomen ben ik echt enorm grootverbruiker van luiers geworden. Ze poepen beide zo'n 4 keer per dag. :X

Tav tijgeren leren, hier liggen beide jongens ook meerdere keren per dag op hun buik te spelen. Onze fysio raadde aan om dat ongeveer 3-5 keer per dag tot ze moe zijn "aan te bieden", opbouwen van een paar minuten naar ongeveer een kwartier. Moet ze alleen nog wel helpen terugrollen (of onder stoel/kast/bank wegplukken :')).

O+ O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Madivi op 13-12-2016 20:23:07 ]
pi_167310197
Emmy ligt ook wel een paar keer per dag op haar buik in de box, maar daar heeft ze weinig ruimte om te rollen en tijgeren
(as if :') )

Toch maar eens een zacht kleed aanschaffen
pi_167310347
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:27 schreef Arja het volgende:
Emmy ligt ook wel een paar keer per dag op haar buik in de box, maar daar heeft ze weinig ruimte om te rollen en tijgeren
(as if :') )

Toch maar eens een zacht kleed aanschaffen
Ik haalde vaak het boxkleed er dan uit, of zon speelkleed met boog. Nu hebben we de box opgeruimd ten behoeve van de kerstboom haha *)
pi_167310894
Fijne tijd om te poepen madivi }:|
Dan zijn ze na het verschonen vaak ook echt wakker. Of gaat hij dan wel weer slapen?
En 4x per dag een poepluier x2 :o het gaat ook zo lekker ruiken als ze vast voedsel krijgen :|W
iig geen verstopping bij je twins dat is wel fijn :D
Is dat advies van je fysio echt voor jou kindjes of is dat een algemeen iets? Stijn ligt bijna alleen maar op zijn buik. Is dat dan minder goed?

Arja wij hadden toen van die rubberen puzzelstukken waar je een mooi matje mee kunt maken. Lekker stroef om op te oefenen en als ze iets te hard om rollen dan is het lekker zacht.
Alleen als ze groter zijn dan trekken ze die hele mat steeds uit elkaar :') zijn ze wel lekker zoet mee :D
  dinsdag 13 december 2016 @ 22:13:25 #131
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167311909
Gm ik lees vooral mee op FB maar goed dat je nu al hulp vraagt in de verwerking van dit alles. Dit lijkt me zo beangstigend allemaal ;( hopelijk weer een betere nacht voor James. Het klopt gewoon niet, zo'n klein mannetje in een ziekenhuis. Sterkte :*

Ritmes... Amélie is vrij consequent vanuit zichzelf. Na twee uur wakkertijd is ze moe en gaat ze slapen als je haar op bed legt. En rond 19 uur is het ook standaard bedtijd. Niet omdat wij dat zo hebben ingeregeld maar omdat mevrouw aangeeft dan naar bed te willen. Ook al is ze net een klein uurtje wakker. Vind het wel makkelijk Zo'n zelfslapende voorspelbare baby maar hou nog steeds in mijn achterhoofd dat morgen alles anders kan zijn.

En verder hoi :W Ik ben niet helemaal bijgelezen, ik red het simpelweg niet met werk en gezin om hier elke dag mee te lezen en posten. Dus ik scan vaak de foto's, lees de grote lijnen en reageer in mijn hoofd om, Zodra ik tijd heb om wat te typen, erachter te komen dat ik alweer achter de feiten aanloop :+

Maar hier gaat het goed. Amélie rolt van rug naar buik sinds Zondag. Wel tof want ze deed het voor het eerst toen we bij mijn oma op bezoek waren O+ Verder is ze nog steeds mijn altijd stralende zonnetje in huis O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167312462
Madivi, af en toe hoor ik gerommel, maar meestal niks :)

Hier gaat M. tussen 20.00 en 21.00 naar bed en slaapt dan tot 6.30 ongeveer. Dan leg ik hem nog 1 keer slaperig terug en dan is het om 8.30/9.00 wel gedaan. Fijn om in de tussentijd dan even zelf te eten enzo. (Maar de laatste twee nachten spookte hij om 3.00u ineens weer, huh? :D )
Daarna gezellig naar beneden, lekker spelen en knuffelen en dan tukt hij rond 11.30 nog in m'n armen O+ En dan weer even spelen en dan voeden en dan rond 14.00 naar bed en dan slaapt hij zo'n tweeenhalf uur ongeveer.

De tijden wisselen natuurlijk maar toch is hij zelf best wel van een vast ritme. Ik ga daar lekker in mee. :)
:)
pi_167313001
Hey chanty :W
Fijn dat het goed gaat. Hoe vind je het nu op je werk?

Emmy is s avonds om 19 uur altijd moe en slaapt dan tot 6:15 a 7:30. Tussendoor hoor ik haar soms wel even en soms is het speentje nodig.

Overdag is het elke keer anders. Af en toe een dag dat ze vaker en langer slaapt, maar meestal niet.
pi_167315881
Ikke, dat advies was alleen in het begin toen ze nog moesten leren buikliggen/rollen etc. Hier liggen ze inmiddels ook steeds op hun buik. Op het kleed prima, maar vind dat ze op de harde vloer het toch best fris krijgen, herkenbaar?

Vanaf welke leeftijd beginnen ze met puzzelmatten uit elkaar halen? Hier liggen ze in de grondbox.

Meestal gaat kleine na wat geknuffel wel wat slapen, maar ik ben echt wakker dan. Lig daarom tegenwoordig zelf maar extra vroeg in bed. #nolife

Arja, hier een speelkleed van fisherprice en een gewoon vloerkleed van ikea.

Chanty, fijn dat het thuis lekker gaat. Hoe gaat het op het werk/met solliciteren?
pi_167316054
Bedankt voor alle lieve woorden, update in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167316240
Gm, vind het echt vreselijk voor jullie, wat een zorgen. Hopelijk geeft dappere James je moed op de moeilijke momenten. Hebben de artsen een indicatie gegeven van het verloop of is het met de dag zien wat er gebeurt? En is je man inmiddels beter genoeg om ook te komen?
pi_167316329
Het is per dag bekijken hoe nu verder, er zijn kinderen die liggen 4 dagen aan de beademing, en er zijn kinderen die liggen er 14 dagen aan, ze kunnen er niets over zeggen. Wel of niet niet terug naar gouda volgende week, wel of niet thuis met kerst.. ze weten t niet.

R en Saar komem vandaag, maar gaan aan t einde vd dag weer naar Gouda, Mijn zwangerschap was al onrustig en vaak weg en we merken dat Saar t beste met alles kan omgaan als haar wereld in grote lijnen hetzelfde blijft... dat betekent in dit geval dat zij samen met papa thuis is (met hulp van oma) en dat ze gewoon naar psz kan, in haar eigen bed kan slapen en haar eigen spullen heeft... En dat ik hier zit, Dat is natuurlijk verre van ideaal, maar soms is het niet anders..
Ik zie elke dag een bekend gezicht, lieve vriendinnen die hierheen komen, mijn familie en aan de ouders in het RmcDH heb ik ook steun, je zit allemaal met je eigen verhaal in een grotr nachtmerrie.

T is wat het is..
S. 2014
J. 2016
pi_167316731
GM wat een nachtmerrie zeg ;( een hele dikke knuffel voor jullie :*
Fijn dat je man en Saar vandaag even komen en dat je zoveel vrienden en familie hebt die ook langs komen.
pi_167316868
Wat een ellende Gm ;( fijn dat je veel steun van je omgeving hebt.
Misschien een hele domme vraag, maar mag je James wel vasthouden of kan dat niet met al die toestanden?
pi_167316896
:W Chanty. Leuk om weer wat van je te lezen. Wat leuk dat A voor het eerst rolde bij je oma O+
Hoe is het verder op je werk, behalve druk?

Madivi ik schrok al even haha maar klinkt ook wel logisch dat dat advies voor de begin tijd was :@ mijn brein werkt soms (lees meestal) niet meer zo goed.
Wij hebben vloerverwarming dus hier geen koude vloer, maar bij mijn moeder vind ik het ook altijd koud als ik daar op de grond zit met de kids. Al lijken ze er zelf geen last van te hebben.
Ik was wat foto's terug het kijken voor die puzzel mat. rond de 8 maanden heb ik m via mp gekocht en nog geen week later begon hij te tijgeren dus lag hij er steeds naast :') rond de 10 maanden trok hij de mat steeds uit elkaar. erg handig dus zn mat :7 :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
grappig om te lezen dat veel kindjes rond 19.00 uur moe zijn en dan het bed in gaan. Hier is dat ook zo en ik vind het wel lekker om dan de avond voor ons zelf te hebben. Man vindt het wel jammer want hij ziet de kinderen dan bijna niet op werkdagen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 december 2016 @ 09:54:44 #141
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_167317190
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is per dag bekijken hoe nu verder, er zijn kinderen die liggen 4 dagen aan de beademing, en er zijn kinderen die liggen er 14 dagen aan, ze kunnen er niets over zeggen. Wel of niet niet terug naar gouda volgende week, wel of niet thuis met kerst.. ze weten t niet.

R en Saar komem vandaag, maar gaan aan t einde vd dag weer naar Gouda, Mijn zwangerschap was al onrustig en vaak weg en we merken dat Saar t beste met alles kan omgaan als haar wereld in grote lijnen hetzelfde blijft... dat betekent in dit geval dat zij samen met papa thuis is (met hulp van oma) en dat ze gewoon naar psz kan, in haar eigen bed kan slapen en haar eigen spullen heeft... En dat ik hier zit, Dat is natuurlijk verre van ideaal, maar soms is het niet anders..
Ik zie elke dag een bekend gezicht, lieve vriendinnen die hierheen komen, mijn familie en aan de ouders in het RmcDH heb ik ook steun, je zit allemaal met je eigen verhaal in een grotr nachtmerrie.

T is wat het is..
Nogmaals stertke! Mooi dat je veel steun hebt en er zelf ook sterk in staat. Go James!

Wat betreft slapen van ZZ begint er heel langzaam een ritme in te komen (wel met een marge van een uur ofzo). Meestal ligt ze wel tussen 18:00/19:00 en 06:00/07:00 in bed, met twee flessen tussendoor (rond 22:00 en rond 03:00). Zou super fijn zijn als die van 03:00 zou wegvallen, maar dit is ook prima en ze geeft zelf super goed aan wat ze wil.

Laatste tijd wel moeilijkheden met in slaap komen na het flesje van 03:00, maar een beetje rustig praten en wiegen helpt gelukkig.

Overdag komt ze meestal iedere 3 uur voor een fles.
pi_167317193
Gm wat een onzekerheid over het verloop. Het is echt van dag tot dag. Ik hoop op een goede dag. Fijn om te lezen dat jullie een netwerk om je heen hebben om je te dragen
pi_167317649
Ach James toch. En saar en jullie ook. Wat een dikke ellende. Dat hij er zo slecht aan toe was zeg. Arm kleintje. Fijn dat jullie zo veel hulp krijgen! Dat heb je wel nodig. Sterkte :*
pi_167317708
Sterkte GM :* Fijn dat je familie en vrienden hebt die langs kunnen komen.

Ik heb ook zo'n mat ikke :D alleen nog niet uitgepakt.
Ik leg M ook niet vaak genoeg op haar buik denk ik. Maar wat vaker oefenen, ze vindt het vaak wel leuk.

Ik gok dat M zo rond half 10 aan haar nacht begint. Komt ook denk ik omdat man wisselende tijden thuis komt. Wanneer ze doorheeft dat hij thuis is is het alleen maar O+ papa O+ en wil ze even knuffelen en niet slapen :P Best schattig O+

M is niet helemaal lekker. Gisteravond 39 graden koorts. Ze heeft wel lekker geslapen. Net was het wel even huilen, maar de draagzak is echt een wondermiddel en ze slaapt weer.
  woensdag 14 december 2016 @ 10:42:33 #145
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167317816
Fijn GM dat je Saar en je man weer even bij je hebt. Logisch dat je kiest voor de rust voor Saar, maar het lijkt me heftig om deze momenten niet je man naast je te hebben :*

Tsja werk.... niks veranderd. Ik kom mijn tijd door en houd mijn ogen open. Ik heb nu best een lastige client en ik heb mezelf al erop betrapt dat ik 's ochtends bewust afscheid nam van man en kinderen. Dat is geen fijn gevoel.

Heb een aantal weken geleden een kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf, maar voor mij was meteen duidelijk dat het niet is wat ik zoek (te commercieel). Ik moet eigenlijk echt actief gaan zoeken maar heb daar gewoon geen tijd voor. Toch maar proberen vrij te maken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167317956
Serieus chanty? Dat moet ook een rotgevoel zijn als je weggaat. Als je weg wilt zou ik idd tijd vrij maken voor zoeken.
  woensdag 14 december 2016 @ 14:04:21 #147
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167321197
Mja ik moest met betreffende client bij een instantie buiten de deur zijn. En ik heb van zijn behandelaar al eens gehoord dat hij zich bedreigend over me had uitgelaten. Dan ben je je ineens toch erg bewust van de risico's en het feit dat je een gezin hebt dat je aan het einde van de dag weer wilt zien. Het zal vast niet zo snel uit de hand lopen, maar het schiet toch door je hoofd. Hoort natuurlijk ook bij het werk maar in dit geval is die persoon nogal onberekenbaar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167321655
aaah miez dat klinkt wel heel lief dat M op haar papa wacht O+
Die mat kan je nu al mooi gebruiken. Wij hebben de mat helaas niet meer omdat ik het een goed idee vond om m onder het zwembad te leggen en daarna niet meer netjes schoon te maken O-) hallo schimmel, dag mat.
Wat sneu dat je meisje ziek is Miez. Vandaag maar lekker veel in de doek bij je houden.

Kyran ik weet niet hoeveel voeding jullie geven en of ze dat goed weg drinkt, maar misschien wil ze 's nachts wat meer drinken? Stijn valt normaal goed in slaap na de fles maar toen we vandeweek minder gaven bleef hij een hele tijd aan het mopperen. Vannacht kreeg hij weer een volle fles en daarna sliep hij gelijk weer.

GM ik moet steeds aan jullie denken. bah wat een ellende. :*

Chanty jeetje wat heftig. Je baan lijkt me ook heel intensief en soms best beangstigend.
Als je smorgens al afscheid gaat nemen van je gezin dat lijkt me niet de bedoeling. Is het dan niet wat om dan toch maar voor dat 'te' commerciële bedrijf te gaan werken en vanuit daar weer verder te zoeken? Lijkt me erg zwaar om elke dag zo naar je werk te gaan :*
  woensdag 14 december 2016 @ 15:47:31 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167322920
Ik ga gelukkig niet elke dag zo naar mijn werk ikke :). Ik heb verder heel leuke clienten. Dat mensen een keer boos worden is ook allemaal prima en begrijpelijk. Daar word ik niet direct bang van. Het is echt bij deze specifieke client; beetje onderbuikgevoel ook dat dat iemand is waar ik een beetje voor moet oppassen. Dus na dat gevoel ga ik nu ook gewoon luisteren en dat betekent dat ik niet meer alleen naar afspraken buiten de deur ga met hem. Op kantoor voel ik me gewoon veilig.

Dat andere bedrijf heeft op dit moment sowieso nog geen baan. Het was echt een kennismaking omdat ze iets aan het opzetten zijn daar. Maar daar werken betekent dat ik zelf geld binnen moet halen en klanten moet ronselen. Dat is gewoon niet mijn ding; word ik alleen doodongelukkig en overspannen van.

Mocht ik dit werk echt niet trekken om wat voor reden dan ook, dan kan ik altijd nog ontslag nemen en thuis gaan zitten. Die ruimte is er gewoon, maar goed liever niet. Van werk naar werk werkt toch beter.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167325402
Bedankt allemaal O+ hij heeft op zich een goede dag is van de verslapping af, en dat gaat op zich wel goed... hij doet dapper zn best om mee te ademen. We hopen dat we nu op t diepste hebben gezeten en langzaam omhoog gaan.

Mies poes, nee ik mag hem niet vasthouden, en afhankelijk van hoe rustig hij is mag ik hem wel of niet aanraken... soms reageert hij daar onrustig op, gevolg is een hoestbui en gevolg is ademnood dus dan raak ik hem maar niet aan en zingen ik extra voor hem! Vertel hem wel altijd dat ik er ben en dat ik weer ga, meer kan ik niet doen.
En dat is best kut, want ik wil met mn 8 weken oude kind knuffelen maar t is niet anders.
S. 2014
J. 2016
pi_167325646
Je beebje niet kunnen knuffelen en aaien :'(

Je noemde ook hartmassage eerder-bedoel je dat ze hem hebben gereanimeerd? Of begreep ik het verkeerd?

Ik vind het toch zo sneu voor jullie!
pi_167325997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 18:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Je beebje niet kunnen knuffelen en aaien :'(

Je noemde ook hartmassage eerder-bedoel je dat ze hem hebben gereanimeerd? Of begreep ik het verkeerd?

Ik vind het toch zo sneu voor jullie!
Hij had een hartritme van 38 en minder... dan gaan ze uit voorzorg bij beademen en masseren.

Ik heb net heeeeel even zn voetje aangeraakt. Maar mijn baby ruikt en lijkt nu niet meer op mijn baby
S. 2014
J. 2016
pi_167327158
Niet aanraken :'( wat gaat dat tegen je gevoel in.
pi_167328477
Omgomgomg mag ik even jubelen *O* *O* mijn bff is zwanger, precies een jaar na mij! Zo vreselijk pril nog maar zo leuk!!
pi_167328978
GM :'( wat vreselijk dat je hem niet kan knuffelen.
Houdt hij zoveel vocht vast omdat je hem niet meer herkent?
Mijn neefje had dat ook die was van 2 naar bijna 5 kilo gegaan. Meer dan de helft van zijn gewicht was dus vocht. Zo vreselijk om te zien ;(
Een ritme van 38 is niks voor die kleintjes ;( pfff en dat allemaal door het rs virus
pi_167329302
Hoi allemaal, ik heb hier al maanden niet gepost...
Met M. gaat alles goed, hij is al bijna 7 maanden, brabbelt, schuift liggend over de grond, heeft al 2 tandjes en is over het algemeen een superblije baby.

Met mezelf gaat het het emotioneel gezien soms iets minder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GM, wat krijgen jullie veel te verduren zeg! Veel sterkte!

Nazil, wat leuk!
pi_167329465
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:17 schreef ikke_84 het volgende:
GM :'( wat vreselijk dat je hem niet kan knuffelen.
Houdt hij zoveel vocht vast omdat je hem niet meer herkent?
Mijn neefje had dat ook die was van 2 naar bijna 5 kilo gegaan. Meer dan de helft van zijn gewicht was dus vocht. Zo vreselijk om te zien ;(
Een ritme van 38 is niks voor die kleintjes ;( pfff en dat allemaal door het rs virus
Ja t is echt het opzwellen wat hem onherkenbaar maakt.

SPOILER: foto, klikken op eigen risico!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167329496
Nazil wat leuk!! O+
S. 2014
J. 2016
pi_167329898
Jezus wat vreselijk Gm, die foto :'( tranen in mijn ogen
pi_167329916
GM vreselijk om dat te zien :'(
Begint hij wel een beetje te plassen om het weer kwijt te raken?
  woensdag 14 december 2016 @ 20:49:44 #161
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167330092
Wat sneu GM, die foto. Maar fijn voor de goede dag. Dat is er weer één O+

Nazil, wat leuk!

Ik heb vandaag een nieuwe mijlpaal; het eerste tandje is door. Morgen weer een dagje samen met haar..

Wat balen luna ;( Aankaarten is lastig denk ik als de relatie met je baas niet heel goed is. Slopend als je het ergens niet naar je zin hebt he.. Sterkte!

Ikke; jij bent dus ook van het luie soort, heerlijk O+ (Dat met de puzzelmat had een idee van mij kunnen zijn :') ). Wij hebben er ook één, maar de hond vindt t ook heerlijk liggen en er staan al een heleboel nagels in :{
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167330151
Luna wat naar..
Gm ik moet er bijna van huilen :'( wat zielig. Vreselijk lijkt mij dat om je kindje zo te zien :'(
  woensdag 14 december 2016 @ 20:54:07 #163
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167330258
Oh GM wat naar om te zien zo :'( Het hoort gewoon niet... En dan ook niet kunnen aanraken, ik kan me niet voorstellen hoe jij en je man je moeten voelen zeg ;(

Luna balen dat de baan zo tegenvalt. Op zoek naar iets anders?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167330659
GM ;( wat onzettend rot om te zien, je mannetje zo aan de slangetjes en zo opgezwollen. Wat moet het zwaar zijn voor jullie. Heel veel positieve gedachten jullie kant op :*
pi_167331330
Jeetje GM, wat ontzettemd heftig voor jullie allemaal! Ik post hier eigenlijk nooit meer, maar volg alles wel, maar hier moest ik wel even op reageren. Je dappere James is vaak in mijn gedachten en ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_167331938
oh GM, ik ben echt stil van je foto's. Vervelend om je kleintje zo te moeten zien.

Chanty, ik ben inderdaad op zoek naar iets anders, maar dat is lastig met baby en fulltime baan dus het schiet niet heel erg op. Het is heel gek, voor mijn zwangerschap zou ik echt alles op alles gezet hebben om er iets van te maken (Heb ik in een eerdere baan ook al eens moeten doen). Maar nu M. er is lijkt het alsof ik toch andere prioriteiten heb. Ik wil er gewoon de energie niet eens insteken. Ergens voel ik me er heel slecht over dat ik binnen zo'n korte tijd al gedemotiveerd ben, en aan de andere kant maakt het me ook allemaal geen drol meer uit. Ik ken mezelf wat dat betreft echt niet terug.
pi_167332440
Hij plast heel goed eigelijk... maar omdat hij 2 infusen vocht krijgt voor de pijnstilling komt er ook veel vocht in, en dan ligt hij er de hele dag bij...

Maaaar! Hij heeft vh eerst zelf wat slijm op gehoest... en daar ben ik zo blij mee en trots op! Mijn dappere dodo!
S. 2014
J. 2016
pi_167332975
GM :'( wat verschrikkelijk om jullie mannetje zo te zien. En wat een vechter is het zeg! Super dat hij zelf ophoest! Nu op naar een goede nacht :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167333639
Ow wat een knapperd GM ^O^ goede berichten O+
Fijn dat hij goed plast. Het is niet niks voor zn klein lijfje om alles te verwerken. Hopelijk krijgen we alleen nog maar positieve berichten over James te horen. Jullie dappere man O+ en niet alleen een dappere man maar zijn mama en papa net zo goed :*

Luna leuk om weer wat van je te lezen :) fijn dat de kleine het zo goed doet.
Wat balen van je baan en dat je er ook klachten van hebt.
Het lijkt niet alleen dat je andere prioriteiten hebt ;) die heb je ook echt.
Al kunnen sommige moeder het wel heel goed combineren ik kan dat ook niet en herken je gevoel wel.

Sicilia toevallig moest ik vandaag aan je denken. Ik vroeg me af hoe het met je ging :)

Chanty gelukkig maar dat je je buiten deze cliënt om wel veilig voelt. Heel verstandig dat je niet meer alleen met hem op stap gaat.

Ik ben ook op zoek naar wat anders :o ik vind mijn werk heel leuk maar ik wil geen late en nachtdiensten en ik wil de feestdagen gewoon bij mijn gezin zijn.
Dus dan moet je niet in de zorg gaan werken en wordt het nu tijd om eens verder te gaan kijken. En ik heb geen idee wat ik nu kan/wil :')

Nouk ik lui? Hoe kom je erbij O-) je hebt me door :7
Zware hond hebben jullie als de nagels erin staan :D

Nazil *O* voor je vriendin
En ook een beetje voor jou natuurlijk. Super leuk O+
pi_167334845
Oh GM, je arme ventje. Ik krijg er een brok van in mijn keel, wat is het toch heftig waar jullie doorheen moeten. Ik denk aan jullie :*
E.
pi_167334883
Wat lief Ikke! Met ons gaat het prima :) 3 kinderen is heel erg druk, maar wel echt ontzettend leuk en gezellig O+

N.is een heerlijk mannetje. Dinsdag is hij al weer 10 (10!!!) maanden :o Hij slaapt soms wel en soms niet door, eet als een malle en vindt ook echt alles lekker en hij kan niet stoppen met lachen en klappen als zijn broer en zus in de buurt zijn :D.

Door alle hectiek hier in huis en met werk lukt posten vaak niet en er is vaak ook weinig te melden eigenlijk, maar ik lees nog steeds iedere dag met plezier mee!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_167337761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 23:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Oh GM, je arme ventje. Ik krijg er een brok van in mijn keel, wat is het toch heftig waar jullie doorheen moeten. Ik denk aan jullie :*
:* jullie kaartje hangt aan zijn bedje hoor. O+
S. 2014
J. 2016
pi_167338020
Wat ontzettend heftig GM. Sterkte!
Hoe ging de nacht? En hoe gaat het met jou?
pi_167338137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:21 schreef Mabawa. het volgende:
Wat ontzettend heftig GM. Sterkte!
Hoe ging de nacht? En hoe gaat het met jou?
Net gebeld, hij heeft een goede nacht gehad, is rustig en heeft minder dips (hartslag en ademnood) en herstelt er zelf wel beter van.hij lijkt de goede kant weer op te gaan, al kloppen we dat natuurlijk overal op af....

Met mij gaat het gezien de omstandigheden goed, ik ben blij met elke positieve kruimel die we krijgen en blijf hier vooral in de buurt. Heb wel wat last van mn astma door de droge lucht op de ic maar als dat alles is...
De psychische dingen heb ik in een laatje gedaan heb nu geen tijd om daar mee te dealen,eerst moet mn zoon beter worden.
S. 2014
J. 2016
pi_167338156
Fijn nieuws gm :*
pi_167338260
Fijn GM! Hoop zo dat het nu doorzet! :*
:)
pi_167338335
Klinkt goed gm!
pi_167338532
Klinkt goed, gelukkig!
  donderdag 15 december 2016 @ 09:35:26 #179
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167338728
Klinkt goed GM!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167338959
Jeetje GM :'( Hier schiet reageren (en lezen) er ook bij in door drukte, maar ik lees nu je verhaal en zit hier echt met een brok in m'n keel. Wat afschuwelijk, je kleine jongetje zo te moeten zien en amper aan te kunnen raken.. Gelukkig heeft hij een goeie nacht gehad, hopelijk gaat het de goede kant op! Veel sterkte voor jou en je gezin :*
pi_167339349
Fijn dat de nacht weer goed is gegaan GM. Het lijkt me echt heel zwaar, dat je hem niet mag aanraken :'( Hopelijk herstelt hij snel en mag je hem weer lekker knuffelen! Sterkte :*

M was echt uit haar hum. Heel veel huilen in de nacht. Rond 5 uur ging ze eindelijk slapen, tot 9 uur. Daarvoor steeds hazenslaapjes met veel huilen tussendoor. Geen idee wat er was. Ik heb een aantal keer gekeken of ik misschien iets van een tandje zag (ze zat de hele tijd op van alles te kauwen ook), maar ik zag niets. Haar koorts is nu wel weg dus hopelijk is ze snel weer mijn blije baby :P
pi_167339653
GM ;( :* nogmaals veel sterkte
pi_167340296
Lieve GM, veel sterkte en knuffels, wat moet het zwaar zijn :*
pi_167344467
GM, wat vreselijk wat jullie moeten meemaken ;( heel veel sterkte en beterschap voor James!
pi_167346613
Mijn baby is sinds het prikje afgelopen maandag niet meer mijn blije baby ;( slaapt overdag slecht, huilt veel van vermoeidheid en is slecht te troosten. Zo ken ik haar niet.

Hoe is het met jouw niet zo blije baby, Miez?
  donderdag 15 december 2016 @ 16:53:41 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_167346998
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja t is echt het opzwellen wat hem onherkenbaar maakt.

SPOILER: foto, klikken op eigen risico!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boh, arm frupke ;( heel begrijpelijk dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten :*
disclaimer
pi_167347222
Hier gaat het ook even anders dan anders. M. heeft besloten om zich weer 1-2x 's nachts te melden. :{
Overdag wel gewoon blije baby tot nu toe, maar heb het gevoel dat er iets in de lucht hangt. Maandag weer prikjes! :o

Miez en Mies, vervelend hè. :{
:)
pi_167348123
Klinkt alsof er iets in de lucht zit Mies en Soof.

Hier laat M zich ook lastig troosten. Drinken is ook lastig. De borst wil ze niet en de fles lastig. Wanneer ze eindelijk drinkt, drinkt ze wel een heel flesje leeg dus ze heeft wel trek. Ze doet wel haar best om te lachen maar over het algemeen is ze toch niet zo blij op dit moment.
Ze ging wel weer op mijn borst slapen. Net zoals in het begin O+
pi_167348137
GM, fijn dat er iig iets van verbetering is :*.. Sterkte!
pi_167350003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:02 schreef Soof-87 het volgende:
Hier gaat het ook even anders dan anders. M. heeft besloten om zich weer 1-2x 's nachts te melden. :{
Overdag wel gewoon blije baby tot nu toe, maar heb het gevoel dat er iets in de lucht hangt. Maandag weer prikjes! :o

Miez en Mies, vervelend hè. :{
Maf he? Die van ons vertoont echt alle tekenen van een sprongetje, maar volgens de theorie zit ze daar toch echt niet in.

Aahw Miez dat is wel heel schattig O+ echt genieten dan he?

Ik ben voor het eerst weer naar een bekkenfysio geweest, m'n bekken en alle spieren die daar aan vast hangen zijn nog lang niet hersteld dus weer lekker aan de oefeningen.
  donderdag 15 december 2016 @ 20:25:11 #191
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167351966
Miez kan best een tandje zijn. Kan soms best even duren voor die echt doorkomt.

Tand 2 is door hier in ieder geval *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167352067
GM, fijn van de goede nacht. Hoop dat dit begin van de stijgende lijn is! :*

Ocharme, allemaal onrustige kindjes. Hier ook geen happy camper. Vanmiddag eerste prikjes gehad. Nu een beetje verhoging maar gelukkig is daar troosttiet O+
5820 gr schoon aan de haak! Helaas geen lengte erbij, mochten we zelf nog wel meten maar de uitleg dat zij het vanwege de heupjes niet meten, deed ons besluiten dan zelf ook maar niet te meten.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167352316
Mijn baby is juist vrolijkvrolijk. Moet overal om lachen. Van gekieteld worden ligt ze echt in een deuk. Als papa binnenkomt dan sowieso een grijns van oor tot oor en een wederzijdse blik vol adoratie. Ze vindt het leuk om te "vliegen", "springen", in de spiegel kijken, paardjerijden, wandelen en dan naar iedereen lachen. Bij het luier verschonen heeft ze de grootste lol, in bed hoor je haar nog een poosje met haar knuffel spelen en lachen. Kiekeboe spelen is helemaal de bom.

En vandaag bij mijn moeder was ze ook de hele dag vrolijk, niet gehuild en goed gaan slapen.
pi_167352384
Dat klinkt heerlijk Arja O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167352532
Wat heerlijk Arja O+
pi_167354415
Lieve allemaal, bedankt voor de kaartjes en de lieve woorden. Ik heb vanavond zelf zn luier verschoond O+ dat voelt na bijna een week zo fantastisch! O+

We lijken de positieve lijn ingezet te hebben, nu waren alleen zijn ontstekingswaarde iets hoger dus duim mee dat hij er geen ontsteking overheen krijgt.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 15 december 2016 @ 22:03:26 #197
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167356106
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:33 schreef Arja het volgende:
Mijn baby is juist vrolijkvrolijk. Moet overal om lachen. Van gekieteld worden ligt ze echt in een deuk. Als papa binnenkomt dan sowieso een grijns van oor tot oor en een wederzijdse blik vol adoratie. Ze vindt het leuk om te "vliegen", "springen", in de spiegel kijken, paardjerijden, wandelen en dan naar iedereen lachen. Bij het luier verschonen heeft ze de grootste lol, in bed hoor je haar nog een poosje met haar knuffel spelen en lachen. Kiekeboe spelen is helemaal de bom.

En vandaag bij mijn moeder was ze ook de hele dag vrolijk, niet gehuild en goed gaan slapen.
Hier hetzelfde idd, ze vindt dezelfde dingen fantastisch. Vandaag was iets minder dagje; ze besloot maar tot kwart over 1 te slapen(normaal 3u) en 3u na kwart over 1 was ze bloedchagrijnig, maar slapen ho maar. Niets was goed. Behalve de draagzak. Maar ik mocht niet gaan zitten dus de hele middag rondjes door de kamer te lopen. Uiteindelijk powernap en daarna weer super super vrolijk O+

Fijn GM! Heerlijk idd! Ik duim voor James!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167356520
Fokwet. Helemaal overstuur wakker en niet te troosten en volgens mij voel ik een tandje.
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:16:00 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167361478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:51 schreef Miezziej het volgende:
Klinkt alsof er iets in de lucht zit Mies en Soof.
Volle maan ;)
KuikenGuppy
pi_167363032
Drie maanden sprong? Volle maan? Zeg het maar..

Hier is het na wekenlang lekker doorslapen dikke prut :{
21.00: Laatste bv (22.30 sliep hij eindelijk)
0.30: meldt zich
4.00: meldt zich

Je suis fatigue!

En toch was hij voor de rest wel goed te pas vandaag. Snap er niks meer van. Ik ga wel gewoon mee met z'n flow :')
:)
  vrijdag 16 december 2016 @ 05:29:05 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167363084
Regeldagen?
KuikenGuppy
pi_167363650
Ja met drie maanden zijn er idd wel weer regeldagen, Soof. De mijne meldde zich vannacht om 2 en 4 uur, maar verder is er van regeldagen weinig te merken.
Volgens de grote gele bijbel komt er over acht dagen pas een sprong :P
M. is zo anders nu, weinig contact maken mogelijk want alleen maar om zich heen kijken, minder lachen, vaker en meer huilen... We gooien het nu maar op een sprong, dort ze toch niet alles volgens het boekje :P
pi_167363820
Arja :D ik moest er wel een beetje om gniffelen. Heeft Emmy de rest van de nacht wel fijn geslapen?

Onze uk is weer blij. Vannacht heel goed geslapen en net lachend wakker geworden O+ Die prikjes lijken dr niet veel te doen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167363867
Mies rond die tijd had ik ook het idee dat de sprong eerder was.. Zal dus wel iets zijn.

Hier slaapt hij steeds korter. Gisteren tot half 5 en daarna elk uur wakker, vandaag 5 uur. Dat is wel een bummer na die wekenlang half 7. Als hij zo vroeg komt slaapt hij vaak nog wel maar als het half 6 is niet meer. En dat betekent voor ons een hele lange en vermoeiende dag. Samen met de kerstdrukte op het werk houden we dat echt niet lang vol..
pi_167363906
Hmm, ik ga de volgende volle maan dan extra goed opletten :+

M is vandaag bij mijn schoonmoeder, ik vond het kdv nog een beetje te druk. Vooral omdat M soms denkt dat de borst/fles De Vijand is en het wat meer moeite kost om te voeden :P Vannacht ging het gelukkig wel goed.
Ik had het met man over tandjes, en volgens schoonmoeder kan dat helemaal niet :') Ik zie hier toch meerdere baby's die ook al snel tandjes hadden dus :6 . Maar toch twijfel ik of het bij M zo is, ik voel geen bobbeltjes ofzo op haar tandvlees. Ze ging wel lekker op mijn vinger kauwen toen ik probeerde te voelen :') Best wat kracht in de kaken hoor :7 ;(
pi_167363931
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 08:57 schreef nectarientje het volgende:
Arja :D ik moest er wel een beetje om gniffelen. Heeft Emmy de rest van de nacht wel fijn geslapen?

Onze uk is weer blij. Vannacht heel goed geslapen en net lachend wakker geworden O+ Die prikjes lijken dr niet veel te doen.
Wat fijn dat ze geen last heeft. Hoe heet ze eigenlijk? Pm?

Emmy was rond half 4 weer helemaal overstuur en had pijn. Dat is echt een heel ander soort gehuil. Zo heeft ze nog nooit gehuild.
Ze heeft een zetpil gehad en ik heb liedjes gezongen tot hij werkte. Daarna sliep ze tot nu :D
Zelf viel ik pas om 6 weer in slaap.

Nog tips tegen tandpijn?
pi_167363974
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:01 schreef Nazil het volgende:
Mies rond die tijd had ik ook het idee dat de sprong eerder was.. Zal dus wel iets zijn.

Hier slaapt hij steeds korter. Gisteren tot half 5 en daarna elk uur wakker, vandaag 5 uur. Dat is wel een bummer na die wekenlang half 7. Als hij zo vroeg komt slaapt hij vaak nog wel maar als het half 6 is niet meer. En dat betekent voor ons een hele lange en vermoeiende dag. Samen met de kerstdrukte op het werk houden we dat echt niet lang vol..
Fijn om te lezen :)

Snap dat het in combinatie met werken erg vermoeiend is. Hopelijk is het maar een faaaase.

Arja, wat een snelle die Emmy! :o een bijtring heb je vast al?
pi_167363986
Je hebt van die spulletjes ervoor toch? Dentinox en iets van VSM etc. Ik heb zelf nog geen ervaring ermee maar dat zijn de enige 2 die ik heb onthouden :+
pi_167363994
Mijn zoon heeft vannacht zelfstandig mee mogen ademen en op zn linkerzij ging dit goed O+ ik klap uit elkaar van trots hoor.
S. 2014
J. 2016
pi_167364002
Wat goed GM!! O+
pi_167364067
Ik kwam eigenlijk kijken of er al een update is van James.

Wat een sprongen hier allemaal, zeg! Pittig kunnen ze zijn :*

Hier is het juist heel gezellig de laatste dagen. S. kletst, speelt en lacht de hele tijd. Soms zelfs echt de slappe lach, zo gezellig!
En hij heeft ontdekt hoe hij zijn moeder een hartaanval kan bezorgen. Net was ik even een was in de droger aan het stoppen en S. speelde veilig in zijn 'fort' (banken tegen elkaar aan geschoven). En toen deed ineens het geluid van de tv het. Dus ik keek even, zit meneer glunderend op de bank met de afstandsbediening in zijn handen :o want speelgoed is ook echt heel handig als opstapje...

Soms dus ook wel lastig om hier nog aan te haken, als het hier over rollen gaat enzo. Mijn 10,5 maander is echt niet meer zo baby ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167364104
Wauw wat goed Gm! O+

LeSage, dat is inderdaad al een hele grote baby!

Familiegezeur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167364110
Oh, GM! Wat een super goed nieuws! Wat een dapper mannetje hebben jullie zeg!

Arja en Miezz, dentinox kun je inderdaad gebruiken en eventueel een paracetamol als het heel veel pijn doet. En die pijn kan allang komen voordat je iets voelt. En dan duurt het zo ontzettend lang ooit.
Maar, de moeite waard, ik vind S. echt zo schattig met zijn voortandjes boven O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167364135
Gm jeej!! Fijn joh! *O*

Miezz dentinox smeer je op de tanden, dat verdooft. Van vsm geef je in druppels om door te slikken en werkt van binnenuit. Voor beide is wat te zeggen.
pi_167364194
Oh, nu ligt S. op mijn schoot te slapen en is het toch ineens zo'n klein poppetje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167364207
Emmy met aanstaande tandjes :o
James een goede nacht! Go James
S.! Dacht je dat het fort Beaufort was met de afstandsbediening als goudstukje? :D
Mies, heb je ook zn kleding klaargelegd en zn eten voorgekauwd? Zo nee, lekker laten. Dit zegt meer over de trotse O+ opa dan over jou. Een onbetrouwbare hond zou ik ook niet bij uk willen.
Chanty, jullie hebben toch ook gedoe gehad met hond van (schoon)moeder?
Viev, hoe is het met ZZ?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167364224
Ik denk dat M nooit gaat rollen dus dan blijft ze nog heel lang baby O+ :')
Ik vind het toch best apart hoe snel dingen gaan en veranderen. Dan lees ik over pasgeboren baby's en dan denk ik terug "ohh ja zo was dat O+ " terwijl het nog niet eens zo lang geleden is.
Een maand terug 'praatte' M heel veel, laatste tijd niet meer. Soms best jammer, vond het wel gezellig :+

Mies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167364263
Mijne brabbelt ook niet meer zoals een maand geleden. Nu is het 'ggggggggggggghh'. De hele dag door. Trilt lekker in z'n keel ofzo :')

Mies jouw kind jouw beslissing!
pi_167364697
Volgens mij is emmy niet zo snel hoor, ze is bijna 6 maanden :D

Gm goed nieuws!

Waarom moest je naar de bedrijfsarts mies?
pi_167364733
GM wat goed! Hopelijk gaat het nu zachtjes aan beter en is hij voor de kerst weer waar hij hoort!
pi_167364947
Lesage wel posten. Ik vind het zo leuk om te lezen wat mijn voorland is O+
pi_167365162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:58 schreef Arja het volgende:
Volgens mij is emmy niet zo snel hoor, ze is bijna 6 maanden :D

Gm goed nieuws!

Waarom moest je naar de bedrijfsarts mies?
Al bijna een half jaar?! :o jeetje wat vliegt de tijd. En in mijn hoofd krijgen baby's pas tandjes bij een maand of tien, maar ik lees net gemiddeld tussen de vier en zeven maanden :')

Moest naar de bedrijfsarts vanwege mijn bekken. Daar kan ik echt nog niet drie volle dagen met verlamde mensen mee werken. Maar goed, aangezien ik geen oppas had heb ik de afspraak verzet.
pi_167365166
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:12 schreef Arja het volgende:
Lesage wel posten. Ik vind het zo leuk om te lezen wat mijn voorland is O+
+1
pi_167365454
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 10:27 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Al bijna een half jaar?! :o jeetje wat vliegt de tijd. En in mijn hoofd krijgen baby's pas tandjes bij een maand of tien, maar ik lees net gemiddeld tussen de vier en zeven maanden :')

Moest naar de bedrijfsarts vanwege mijn bekken. Daar kan ik echt nog niet drie volle dagen met verlamde mensen mee werken. Maar goed, aangezien ik geen oppas had heb ik de afspraak verzet.
De tijd vliegt zeker!

Jouw werk klinkt fysiek zwaar zeg
  vrijdag 16 december 2016 @ 10:55:51 #225
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167365669
Emma is morgen een half jaar en ik ontdekte woensdag het eerste tandje. Niets van gemerkt....
Maar goed, ik kijk ook niet op van ineens beginnen met huilen 's nachts en 's avonds, dat heeft ze de afgelopen 6 maanden met regelmaat gedaan...

Ik vind het bizar om dat van LeSage te lezen. Gewoon zo dichtbij is het, maar toch zo ver weg.. Heel goed. En blijven posten inderdaad!

Mies; jouw regels inderdaad! Mijn zus wil het ook niet hebben en mijn vader was ook gevraagd een foto van FB af te halen. Niet meer dan normaal als hij dat dan ook gewoon doet. Trotsheid kan hij ook op een andere manier uiten.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167366218
Tandjes! Wow! Ik zeg hier al twee maanden dat ik verwacht dat er iets aankomt door overdadig kwijlen maar nee hoor! :+

Arja, hier deed ik PCM als tandjes echt pijn deden bij dochter. Niet heel vaak nodig geweest. Het verschilde echt zo, soms 4 tanden opeens zonder iets te merken en soms echt heel veel last.

En de junilichting allemaal rond het half jaar oud nu, dat is echt bizar he! Een half is echt al bijna 1! *) M'n grote zit sinds deze week ook nog eens op school, waanzin. :o
pi_167366495
Misschien hebben we trollbaby's Svane :+

Haha Nazil :') Hier is het vaak huuuUUUUNggggg hu hu HUUUUnnggg :')
pi_167366670
Het spijt me dat ik niet bijlees enz, maar ik moet even zeggen dat 16-12-16 de boeken ingaat als een fantastische dag!

Mijn ventje is wakker geweest en heeft me vast gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167366878
Oh Gm. Wat fijn O+
  vrijdag 16 december 2016 @ 12:22:05 #230
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167367116
Wat fijn gm O+

Tandjes idd pcm of dentinox. Maar kan ook goed dat ze er ineens zijn. Bij Lucas heb ik het niet gemerkt totdat ik ineens iets scherps voelde, bij Amélie wel omdat ik er ook meer op lette. Maar dat ze nou echt veel last gehad heeft nee.

Hier dus de eerste tand bij bijna vijf maanden en de tweede met bijna zes maanden. Kan dus prima Miez :)

En ja wij hadden/ krijgen gedoe met de hond. Lucas is er bang voor (dat gaat wel over) maar we hebben ook drie katten en mijn moeder wil dat kalf (schofthoogte 73 cm) perse meenemen als ze ergens heen gaat. Ze was dua gepikeerd dat mijn oma daar niet op zit te wachten en ik maak me ernstig zorgen over haar reactie als ik aangeef de hond niet in mijn huis te willen. Ook omdat Amélie straks daar rondkruipt. Ik overweeg zelfs om het maar toe te staan voor de lieve vrede.

Maar een hond die gebeten heeft zou bij mij ook een no go zijn! Dus mies je staat volkomen in je recht. Net als met de foto's. Jouw kind, dus jij bepaalt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167367406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:22 schreef Chanty het volgende:
Wat fijn gm O+

Tandjes idd pcm of dentinox. Maar kan ook goed dat ze er ineens zijn. Bij Lucas heb ik het niet gemerkt totdat ik ineens iets scherps voelde, bij Amélie wel omdat ik er ook meer op lette. Maar dat ze nou echt veel last gehad heeft nee.

Hier dus de eerste tand bij bijna vijf maanden en de tweede met bijna zes maanden. Kan dus prima Miez :)

En ja wij hadden/ krijgen gedoe met de hond. Lucas is er bang voor (dat gaat wel over) maar we hebben ook drie katten en mijn moeder wil dat kalf (schofthoogte 73 cm) perse meenemen als ze ergens heen gaat. Ze was dua gepikeerd dat mijn oma daar niet op zit te wachten en ik maak me ernstig zorgen over haar reactie als ik aangeef de hond niet in mijn huis te willen. Ook omdat Amélie straks daar rondkruipt. Ik overweeg zelfs om het maar toe te staan voor de lieve vrede.

Maar een hond die gebeten heeft zou bij mij ook een no go zijn! Dus mies je staat volkomen in je recht. Net als met de foto's. Jouw kind, dus jij bepaalt.
Komt die hond nu ook nooit met je moeder mee of zie je je moeder 'gewoon' niet?
Wij hebben ook drie katten dus ook voor hen zit ik niet op een hond te wachten.
Ik stond veel toe voor de lieve vrede, maar sinds M. doe ik dat niet meer, zou dat als ik jou was ook echt niet doen.
Sowieso snap ik niet dat sommige mensen met een hond vinden dat de hond bij iedereen welkom moet zijn :? Dat jij kiest voor een hond betekent toch niet dat anderen daar ook op zitten te wachten?
Mijn vader zei ook nog dat zijn hond een verrijking is voor M.s leven :') en dat zijn hond hem heel dierbaar is, net zoals M. voor mij. Wat een vergelijking :D
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:05:24 #232
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_167368004
Wat geweldig GM O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 16 december 2016 @ 13:05:27 #233
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167368008
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 12:37 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Komt die hond nu ook nooit met je moeder mee of zie je je moeder 'gewoon' niet?
Wij hebben ook drie katten dus ook voor hen zit ik niet op een hond te wachten.
Ik stond veel toe voor de lieve vrede, maar sinds M. doe ik dat niet meer, zou dat als ik jou was ook echt niet doen.
Sowieso snap ik niet dat sommige mensen met een hond vinden dat de hond bij iedereen welkom moet zijn :? Dat jij kiest voor een hond betekent toch niet dat anderen daar ook op zitten te wachten?
Mijn vader zei ook nog dat zijn hond een verrijking is voor M.s leven :') en dat zijn hond hem heel dierbaar is, net zoals M. voor mij. Wat een vergelijking :D
Ze wonen niet bepaald om de hoek dus komen niet zo heel vaak langs. Tot nu toe zonder hond op een moment dat mijn broertje thuis was maar die gaat het huis nu uit. Verder gaan wij vaker daar heen en dat is prima.

Mijn moeder ziet haar hond ook als haar kindje en snapt daarom echt niet dat niet iedereen zo'n grote hond in huis wil.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167368070
Wow GM, wat fijn van je mannetje!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 13:16:48 #235
269689 crew  Viv
pi_167368198
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:27 schreef nectarientje het volgende:
Viev, hoe is het met ZZ?
Goed! Gisteren 4880 gram bij 8 weken, op moedermelk en een half pak Nutrilon. :Y) Aanhappen en overdag slapen gaat voor geen meter, maar ze is wel de liefste en leukste baby die ik ken. O+
pi_167368308
GM, wat fijn dat het de goede kant op gaat. O+
pi_167368416
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
Goed! Gisteren 4880 gram bij 8 weken, op moedermelk en een half pak Nutrilon. :Y) Aanhappen en overdag slapen gaat voor geen meter, maar ze is wel de liefste en leukste baby die ik ken. O+
Oh, je hebt de mijne nog nooit gezien he *) :+ Fijn dat het goed gaat O+
Eerste prikjes gehad ook gisteren?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 december 2016 @ 13:29:29 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_167368456
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Goed! Gisteren 4880 gram bij 8 weken, op moedermelk en een half pak Nutrilon. :Y) Aanhappen en overdag slapen gaat voor geen meter, maar ze is wel de liefste en leukste baby die ik ken. O+
Hey! Ze heeft twee dagen achterelkaar een middagdutje gedaan hoor! :P Dat ze het nu weer paar dagen niet doet ... tsja :P
pi_167369132
GM wat een super nieuws! Kleine vechter die James
Hoe is het nu met de ontstekingswaardes? En hij is ook vocht kwijt of zie ik dat verkeerd?
Knap ventje O+

ik had bij Mats gengigel in huis tegen tandjespijn maar ik heb het bijna niet gebruikt. De tandjes vielen nog wel mee maar die kiezen :{ Bij elke kies was hij ziek, gelukkig kwamen ze steeds met 2 tegelijk.

Wat vervelend dat er zo veel baby's uit hun hum zijn/waren. Soms is het ook maar gokken wat er aan de hand kan zijn. Sneu is het wel

Lesage idd blijven posten hoor. Leuk om te lezen wat ons te wachten staat :D
Wat een slimmerd heb je dat hij zijn speelgoed gebruikt om op de bank te klimmen haha. Dat wordt nu dus oppassen.
Waar zijn alle andere mama's van oudere kindjes dan gebleven?
Van sicilia weten we het nu :D druk druk druk. Lijkt me ook best wel aanpoten met 3 kinderen. Fijn dat het verder wel goed gaat met jullie.

Mies vervelend dat je de afspraak heb moeten verzetten op het laatste moment. Groot gelijk heb je dat je aangeeft wat je wel en niet wil hebben. Het is jullie kind.
Wat balen dat je nog zn last hebt van je bekken. Heb jij ook voornamelijk in de nacht en ochtend zoveel pijn? Ik vind het zo erg dat ik Stijn bijna niet in en uit bed krijg. Dat laatste stukje moet ik hem altijd laten 'vallen' als ik he er in leg :7

Svane je grote op school :o dat lijkt me echt wennen joh
pi_167369259
Gm wat een supernieuws!

Ja he svane een half jaar zo maar ineens (nou ja hier bijna). De junilichting. Wat lijkt het kort en lang geleden.
pi_167369265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:29 schreef Kyran het volgende:
Hey! Ze heeft twee dagen achterelkaar een middagdutje gedaan hoor! :P Dat ze het nu weer paar dagen niet doet ... tsja :P
Het moet ook niet te voorspelbaar worden hè. Dan is de lol er ook gauw vanaf ;)
Kdv vroeg gisteren bij de intake of ze al iets van een ritme heeft. Manlief: 'euh ja, met een speling van een paar uur' _O-
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167369614
nectarientje zijn dat jou 101 doelen? :D Ik zit normaal altijd mobiel dus zie het nu voor het eerst.
verzamel 50.000 rijstkorrels _O- Staan goede doelen in :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 14:27:15 #243
269689 crew  Viv
pi_167369715
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 13:28 schreef nectarientje het volgende:
Eerste prikjes gehad ook gisteren?
Nee, zelf gewogen met babyweegschaal die we geleend hebben van de lactatiekundige. ;) Aanstaande dinsdag cb met prikjes.
pi_167369743
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 08:42 schreef Mies_poes het volgende:
Ja met drie maanden zijn er idd wel weer regeldagen, Soof. De mijne meldde zich vannacht om 2 en 4 uur, maar verder is er van regeldagen weinig te merken.
Volgens de grote gele bijbel komt er over acht dagen pas een sprong :P
M. is zo anders nu, weinig contact maken mogelijk want alleen maar om zich heen kijken, minder lachen, vaker en meer huilen... We gooien het nu maar op een sprong, dort ze toch niet alles volgens het boekje :P
Hier is het 's nachts een drama, maar overdag is er niks aan de hand. Blije baby :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn zoon heeft vannacht zelfstandig mee mogen ademen en op zn linkerzij ging dit goed O+ ik klap uit elkaar van trots hoor.
Oh GM O+ Geweldig.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:20 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw wat goed Gm! O+

LeSage, dat is inderdaad al een hele grote baby!

Familiegezeur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je op je strepen staat Mies. Het is niet leuk, maar het moet dan maar. Ik vind honden en babies echt doodeng.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:43 schreef Miezziej het volgende:
Misschien hebben we trollbaby's Svane :+

Haha Nazil :') Hier is het vaak huuuUUUUNggggg hu hu HUUUUnnggg :')
Hier is het een trein. HOEHOEEEEE!! :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het spijt me dat ik niet bijlees enz, maar ik moet even zeggen dat 16-12-16 de boeken ingaat als een fantastische dag!

Mijn ventje is wakker geweest en heeft me vast gehouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh hi O+ Hoop dat hij gauw naar huis mag. Zolang het maar iedere dag een stukje beter gaat.
:)
pi_167369861
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nee, zelf gewogen met babyweegschaal die we geleend hebben van de lactatiekundige. ;) Aanstaande dinsdag cb met prikjes.
Zit ZZ qua groei nu weer ok? CB-boekje ligt op tafel en ik lig klem onder mn uk op de bank :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:21 schreef ikke_84 het volgende:
nectarientje zijn dat jou 101 doelen? :D Ik zit normaal altijd mobiel dus zie het nu voor het eerst.
verzamel 50.000 rijstkorrels _O- Staan goede doelen in :D
Ik had er al heel lang niet meer naar gekeken totdat buddabadanogwat me er een paar weken geleden ook naar vroeg. Voor sommige doelen was het opschrijven genoeg om ze te durven doen en anderen (zoals dat haken.. echt, wie dat bedacht heeft) zullen wel eeuwig duren ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167369869
En sinds vandaag ga ik dit volgen:

https://www.zgt.nl/9651/praktisch-slaapplan-pdf/

Het voordeel van baby aan de borst is dat hij aan het einde gewoon in slaap valt en dan legde ik hem ook altijd weg. Het is alleen handiger dat de baby in z'n eigen bedje ook wakker in slaap leert te vallen en niet alleen in de armen van papa of mama.

Nu ik de fles doe voor elke tuk (ja ik ga definitief afbouwen :) ), kijkt hij me met grote ogen aan, zo van: Ja, lekker en nu? :D
Terwijl ik weet dat hij wel moe is. Ik heb dan al gauw de neiging om de borst weer tevoorschijn te toveren en hem een slaapmutsje te geven :')

Net voor de tuk dat slaapplan eens in actie gezet. Wakker naar bed, jammeren, huilen. Daarna even over het hoofdje geaaid en over het buikje. Weggelopen, weer jammeren en huilen, maar na vier minuten was het stil... :o Zou het? Kan het? Dus hij slaapt nu :o

Hoop zo dat het vanavond ook gaat lukken. Gisteravond bijna twee uur met hem gesjouwd. Wiegen, sussen :{ Maar een kind van boven de zes kilo wieg ik echt niet meer zo lang hoor :')

Als iemand nog tips heeft over dat slaapplan, hoor het graag :) Misschien is het niet zo handig dat ik het nu allemaal verander voor hem (want regeldagen? of volle maan? :') ), maar het kon echt niet langer zoals we het deden.
:)
pi_167369888
Gm dat gaat echt de goede kant op! *O*
pi_167370398
Soof, wat 'kon echt niet meer', als ik vragen mag? Hij sliep toch door met uitzondering van de laatste dagen?
pi_167370624
Ikke, ik heb dan juist geen last :D met lopen, tillen, bukken heb ik veel last. En laat ik nu net dat continu met patiënten moeten doen :P
Zit er bij jou verbetering in? Doe je oefeningen?
pi_167370701
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:01 schreef Mies_poes het volgende:
Soof, wat 'kon echt niet meer', als ik vragen mag? Hij sliep toch door met uitzondering van de laatste dagen?
Ja ik bedoel meer het naar bed brengen sinds hij de fles krijgt i.p.v. de borst :Y Na borstvoeding slaapt hij. Na de fles dus niet, dus hij moet wel wakker naar bed.
:)
pi_167370799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:15 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja ik bedoel meer het naar bed brengen sinds hij de fles krijgt i.p.v. de borst :Y Na borstvoeding slaapt hij. Na de fles dus niet, dus hij moet wel wakker naar bed.
Ah oké :) hoop dat het voor jullie werkt. Hier geen tips, want wij wiegen haar in slaap als het haar zelf niet lukt en volgens mij is dat juist wat je bij die methode niet moet doen :P
pi_167370913
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:19 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ah oké :) hoop dat het voor jullie werkt. Hier geen tips, want wij wiegen haar in slaap als het haar zelf niet lukt en volgens mij is dat juist wat je bij die methode niet moet doen :P
Klopt :+

Ik vind het wiegen zo zwaar worden :@
:)
pi_167371082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:25 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Klopt :+

Ik vind het wiegen zo zwaar worden :@
Ik doe het zittend, dat scheelt al iets en met ondersteuning van een kussen.
Ik doe het met liefde, val zelf ook het liefst in slaap op de schoot van mijn vriend dus ik snap haar wel O+ Haar de geborgenheid bieden die ze nodig heeft vind ik zo mooi O+ (en daarmee zeg ik niet dat jij het 'fout' doet!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 16-12-2016 15:40:27 ]
pi_167371424
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:32 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik doe het zittend, dat scheelt al iets en met ondersteuning van een kussen.
Ik doe het met liefde, val zelf ook het liefst in slaap op de schoot van mijn vriend dus ik snap haar wel O+ Haar de geborgenheid bieden die ze nodig heeft vind ik zo mooi O+ (en daarmee zeg ik niet dat jij het 'fout' doet!)
Zo vat ik het uiteraard niet op ;) En je kind in slaap wiegen is ook heel mooi. Alleen die van mij wil het blijkbaar zittend niet echt voor het grote slaapje. Wel staand en flink heen en weer wiegen :')

Geen shaken baby gedoe hoor :D
:)
pi_167371473
Nieuw, de baby shake-weight *)

Gisteravond was M druk bezig met op van alles zuigen en bijten voor het in slaap vallen. Dus ik dacht misschien wil ze haar speen. Nee :( Die.Wilde.Ze.Niet :( En toen deed ze al haar vingers (okee, bijna allemaal, haar duim niet :')) in haar mond en ging ze slapen.

Goed nieuws GM!! O+
pi_167372121
GM wat fijn dat het wat beter gaat! Je dappere mannetje O+
pi_167372268
Soof wij hadden in t begin een krukje naast zijn bed en bleven er naast zitten met een hand op zijn hoofdje tot hij sliep. Af en toe een beetje sussen of zachtjes praten als hij wilde gaan huilen. Als hij nu niet vanzelf in slaap kan vallen helpt het om hem tegen je aan te houden en even wat heen en weer te lopen op de kamer. Of soms helpt wat extra melk.
Shaken baby :D geen wonder dat hij niet wil slapen ;)

Miez jou schoonmoeder :D ik moet steeds om al die gekke dingen lachen.
Stijn doet hetzelfde als M. Die stopt ook echt alles in zijn mond om net te doen of hij al 24 uur geen eten meer heeft gehad. Hij kan ook best hard bijten :D
En kwijlen joh! Er gaan heel wat van die doekjes doorheen op een dag. Maar ik zie ook nog niks wat op een tandje lijkt.

Nazil wat balen van die nachten. Snap dat t slopend is vooral als je ook nog moet werken.

Mies tis gewoon klote die pijn }:|
Ik heb idd oefeningen van de fysio gekregen maar merk nog niet heel veel verschil. Maar misschien kan dat ook niet zo snel. Met lopen heb ik dan weer niet zoveel last. Dat doe je toch de hele dag dus dat is knap lastig zeg.
Wat zeggen ze op je werk dan? En waarom moet je nu eigenlijk al naar de bedrijfsarts? Je bent toch nog 3 maanden vrij?
pi_167374372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:00 schreef ikke_84 het volgende:

ik had bij Mats gengigel in huis tegen tandjespijn maar ik heb het bijna niet gebruikt. De tandjes vielen nog wel mee maar die kiezen :{ Bij elke kies was hij ziek, gelukkig kwamen ze steeds met 2 tegelijk.
Bij Emmy is haar eerste tandje meteen een kies. Gek kind

quote:
Heb jij ook voornamelijk in de nacht en ochtend zoveel pijn? Ik vind het zo erg dat ik Stijn bijna niet in en uit bed krijg. Dat laatste stukje moet ik hem altijd laten 'vallen' als ik he er in leg :
Wat naar dat je zo'n last heeft en het je beperkt. Zit er wel verbetering in?

Edit ik zie nu pas dat we al een pagina verder waren.
  vrijdag 16 december 2016 @ 18:28:32 #259
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167375316
Gm wat fijn dat het iets beter met James gaat!
pi_167375761
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:24 schreef ikke_84 het volgende:

Mies tis gewoon klote die pijn }:|
Ik heb idd oefeningen van de fysio gekregen maar merk nog niet heel veel verschil. Maar misschien kan dat ook niet zo snel. Met lopen heb ik dan weer niet zoveel last. Dat doe je toch de hele dag dus dat is knap lastig zeg.
Wat zeggen ze op je werk dan? En waarom moet je nu eigenlijk al naar de bedrijfsarts? Je bent toch nog 3 maanden vrij?
Balen dat je nog geen verbetering merkt zeg, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit fysiotherapie heb gehad waarvan ik kon zeggen dat het hielp :@ hoop voor je dat je snel verbetering merkt. Wel trouw je oefeningen blijven doen he :+

Ik moet in februari weer werken en ga nu uit mezelf naar de bedrijfsarts, omdat de pijn alleen maar erger wordt en ik daarom nu al kan zeggen dat ik geen hele dagen kan werken. Lijkt me fijn om nu al een plan te hebben, voor mezelf en voor de planner.
pi_167377681
Arja :D gelijk een kies ja?! Dat is gek haha

Mies wel slim idd om er nu al voor aan de bel te trekken. Vooral als het alleen maar slechter wordt. Moet je dadelijk veel werken?
Ik dacht ik zie wel hoe t dan gaat, dus nu wordt dat werken met een brak lijf :7

Zagen jullie net het nieuws op rtl4? Vanaf 6 maanden kunnen onze baby's al zindelijk zijn :D werk aan de winkel dames ;)
pi_167377920
Ikke dat zei mijn moeder ook al. Nu begin ik te twijfelen. Ik zal haar er morgen eens naar laten kijken
pi_167378051
Is jouwes nog niet zindelijk dan Ikke? :o
pi_167378697
Volgens mij weet die van mij prima wat hij doet. Poepen alleen in een net verschoonde luier. En de laatste dagen dat drie keer oer dag. Dan ben je wel snel door je luiers heen kan ik je zeggen.

Kdv had kerstmarkt. Ieder kind had wat gemaakt met een foto van hunzelf en dat werd verkocht in kraampjes. Het geld gaat naar een goed doel. De groep van L heeft theelichtending gemaakt met foto en een schilderij van een rendier gemaakt van hand en voetafdrukken. Zo ontzettend leuk! Hele mooie foto ook, alleen jammer dat hij net die dag zn kleren ondergespuugd had en hij zn reserveshirt aan heeft :')
pi_167379139
Wat leuk nazil. Ik zou Emmy alleen daarom al bijna naar een kdv laten gaan.

Ik lees jouw naam trouwens altijd andersom.
pi_167379731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:38 schreef Arja het volgende:
Wat leuk nazil. Ik zou Emmy alleen daarom al bijna naar een kdv laten gaan.

Ik lees jouw naam trouwens altijd andersom.
Ik vind het ook heel leuk dat ze dat soort dingen doen.
Mn naam andersom is mijn oude usernaam, ww vergeten :')
pi_167383927
Haha, Arja, eerst een kies. Wel fijn als ze daar vast vanaf zou zijn!

Ik hoop niet dat S. al bijna zindelijk is, want dan kunnen we geen maaltijd meer afmaken. Hij poept vrijwel altijd aan tafel, vies kind :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167392249
Ik val hier even binnen met een vraag (lees hier wel mee maar de tijd om te reageren ontbreekt meestal).

Sinds een week ofzo heeft mijn zoontje (13 weken) iets nieuw : hij begint plots keihard te wenen en wil niet drinken. Als we dan met hem rondstappen, kalmeert hij meestal meteen (soms duurt het vijf minuten voor hij kalmeert). Vervolgens valt hij ofwel binnen de tien minuten in slaap terwijl we rondstappen. Ofwel wilt hij toch drinken en valt daarna dan in slaap

Kan dat wenen nu gewoon uit vermoeidheid of het verwerken van prikkels zijn? Het is soms toch zo'n 3-4 keer per dag ;( en soms ook gewoon s ochtends, terwijl we dus nog niet zijn weggeweest dus weinig prikkels. Hij zit precies wel in de periode dat hij ook alles gezien wil hebben.

Of moet ik meer zoeken achter het huilen? Ik begin al schrik te krijgen voor verborgen reflux ofzo (hij krijgt fulltime bv op vraag en drinkt soms wel vaak) maar ik weet niet hoe ik dat moet herkennen. En het valt wel op dat hij daarna bijna altijd in slaap valt, dus vandaar de link met vermoeidheid die ik leg? Tijdens het rondstappen begint hij ook echt al te geeuwen... Alvast dank voor jullie inzichten!
  zaterdag 17 december 2016 @ 14:09:29 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167392767
Is het echt gillen, Sara? Want bij mijn baby zijn dat krampjes.
KuikenGuppy
pi_167393139
Het zou idd huilen van vermoeidheid kunnen zijn. Bij ons is dat huiltje wel makkelijk te onderscheiden van andere huiltjes. Het helpt hier om bij de eerste tekenen van vermoeidheid haar in slaap te sussen. Ze geeft dan ook makkelijker toe aan de slaap dan als ze eerst moet huilen.
Wij hebben de verschillende huiltjes goed leren onderscheiden dankzij de app van Dunstan babytaal.
pi_167393613
Hier moet er ook altijd even kort en hard gehuild worden voor het in slaap vallen. Dan doezelt hij weg in onze armen, maar moet opeens even heel hard huilen, en valt vervolgens als een blok in slaap. (En ja, hij valt dus altijd in onze armen in slaap. Op de crèche lukt het hen prima zelf in z'n wiegje, maar als wij er zijn moet hij bij man of bij mij liggen anders lukt het hem niet O+ )

Ik ga proberen hier langzaam weer wat meer mee te schrijven. De rust begint weder te keren, het slapen gaat ietsje beter, man en ik zijn weer liever voor elkaar, etc. Baby is nu vijf maanden en van de vorige weet ik nog hoe na zes maanden het leven opeens weer zoveel makkelijker werd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167394604
Amsel wat een goede berichten allemaal!
En ook alweer 5 maanden, jemig.

Wij komen net van een verjaardag en Emmy was voorbeeldig. Lekker lachen en spelen en iedereen om haar vingertjes winden. Ze is overal het stralende middelpunt en ik barst uit elkaar van trots.
pi_167398516
Amsel wat fijn!

L huilt ook vaak even heel hard voordat hij in slaap valt. Er kan een halve seconde tussen huilen en slapen in zitten.

Ik maak mij zorgen. Mijn moederinstinct zegt dat het wel goed komt, rationeel denk ik er anders over. Antwoorden in de trant van 'ga naar de huisarts' hoef ik niet, maandag naar het cb en zo nodig de ha maar ik wil ervaringen. L is vorige week ziek geweest, buikgriep. Dat is een week geleden. Paar dagen overgeven en bijna niks drinken. Alleen drinkt hij nu nog steeds niet veel. Ongeveer de helft van normaal. De ha zei vorige week vrijdag dat dat normaal zou zijn voor een paar dagen en ik weet eigenlijk niet waarom ik mij vandaag pas besef dat er weinig verbetering in zit, maar dat komt denk ik omdat L zelf weer vrolijk en actief is. Je merkt er niks aan. Als hij drinkt gaat het even goed maar ineens wil hij de fles niet meer. Uit het niets, hij draait zijn hoofd weg en als ik de speen dan terug doe trekt hij een vies gezicht en drinkt absoluut niks op.
Hij is volgende week 4 maanden. Herkent iemand dit? Ik maak mij ergens geen zorgen omdat hij vrolijk en actief is maar het lijkt mij niet goed dat hij op een halve liter per dag leeft. En eigelijk überhaupt geen honger aangeeft.
-edit- of zou hij gewoon nog last hebben van de buikgriep? Hij heeft ook nog hele dunne ontlasting, zo'n 3-5 keer op een dag ipv 1x
pi_167398557
Vaker kleinere porties? Zijn maagje is kleiner na de griep
pi_167398829
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:03 schreef Arja het volgende:
Vaker kleinere porties? Zijn maagje is kleiner na de griep
Dan drinkt hij per portie minder. Miss idd in totaal wel wat meer. Ga ik morgen wat consequenter aanpakken. Ik geef wel weer een late avondfles. Was niet meer nodig maar maak hem er nu wel voor wakker. Hij slaapt ook veel korter. Van half 8-half 5 /half 6 ipv half 7. En ik hoorde van een moeder dat een late avondfles kon helpen, ook al moet je hem er voor wakker maken. (Ja manipulatie en slecht en ritme baby volgen en blablabla maar dat papa en mama overdag ook nog redelijk kunnen functioneren is ook belangrijk). Maar dat helpt tot dusver ook niet.

Ondertussen drinkt L slecht, zijn wij doodop van het vroege opstaan en komen de drukste weken van het jaar er aan. Ik zie er als een berg tegenop. Mag het januari zijn?
pi_167399127
Als hij door een late avondfles meer binnenkrijgt zou ik dat ook doen. En je hoeft je niet te verdedigen als je niet altijd "het ritme van de baby volgt". Ik zie dat steeds vaker hier. Volg je moedergevoel en zorg dat het leefbaar is voor iedereen.

Als hij verder vrolijk en alert is, zou ik ook niet naar de ha gaan. Bij het cb lijkt me prima
pi_167399227
Late slaapfles lijkt me dan een prima idee hoor ^O^ ! Wakker maken hoeft soms niet eens, mijn kindjes kon je gewoon oppakken, slapend de fles geven, en dan slapend weer terugleggen :') . En inderdaad vaker kleine voedingen geven. Hier was het na buikgriep soms nog weken gerommel met eten. Ik gaf dan voor het vocht soms wat extra fruit.
pi_167399344
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Late slaapfles lijkt me dan een prima idee hoor ^O^ ! Wakker maken hoeft soms niet eens, mijn kindjes kon je gewoon oppakken, slapend de fles geven, en dan slapend weer terugleggen :') . En inderdaad vaker kleine voedingen geven. Hier was het na buikgriep soms nog weken gerommel met eten. Ik gaf dan voor het vocht soms wat extra fruit.
Fruit mag hij nog niet (bijna 4 maanden). En idd al slapend gaat het ook wel redelijk alleen ik hoopte met wakker maken dat hij 's ochtends een uurtje later kwam :@ om vijf uur ochtend hebben is voor niemand leuk, voor L ook niet. Hij slaapt overdag ook weer zo slecht dus dan is de dag heel lang voor hem.
  zaterdag 17 december 2016 @ 19:40:14 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167399354
Amsel gefeliciteerd :D *O*. Ik ga als het goed is in 2017 ook voor ander werk, lijkt me leuk :Y.

Nazil, heeft hij wel plasluiers? Ik zou met een viermaander eigenlijk niet nog een weekend afwachten als ik me zorgen zou maken... De HA kan je ook gewoon bellen voor advies hè, ook in het weekend. Maar dat wilde je niet horen, dus sorry :Y). Hopelijk knapt hij snel op.
KuikenGuppy
pi_167399447
Amsel gefeliciteerd!

Nazil, hoe zijn zn plasluiers? Als dat ok is, zou ik me nog even geen zorgen maken. Nachtfles klinkt als prima plan, als hij daar net iets langer op slaapt ^O^
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167399563
Ja hij heeft gewoon plasluiers. Hij is vrolijk en actief en er zijn geen tekenen van uitdroging. Daarom maak ik mij ook niet zo'n zorgen om in het weekend de ha voor te bellen maar vind het zo lang duren. Ik had ff ervaring nodig. Maar ik lees op internet nu dat buikgriep wel 10 dagen kan duren bij kinderen. Miss is het dat gewoon nog.

Zodra hij tekenen van uitdroging vertoont hang ik aan de lijn maar ik denk niet dat de ha er nu wat mee kan. Vorige week ben ik er al geweest En hij heeft uitgelegd waar ik op moet letten.
pi_167399698
Nazil Stijn heeft ook een best lange tijd maar rond de 500/600cc op een dag gedronken. Ik heb mijn zorgen daarover hier ook wel eens geuit. Het ging precies zoals jij zei, lekker aan t drinken en ineens was t klaar. Hoofd weg draaien en absoluut niks meer willen drinken. Maar hij was wel vrolijk en actief. Na heel veel dingen te hebben geprobeerd bleek de dental speen hier de oplossing. Hij kan nu zijn fles wel leeg drinken. Maar soms laat hij nog de helft staan omdat hij vol zit (denk ik)
Ik denk dat als hij echt honger heeft hij wel drinkt. Maar ik snap ook je zorgen ik had dat ook ondanks dat iedereen zei dat hij wel zou drinken als hij honger had.
Maandag idd even overleggen op t cb en dan kan je ook zien wat zijn curve doet dat is ook wel fijn.

Arja O+ wat klink je toch altijd super verliefd. Mooi om dat te lezen. Fijn dat je meisje het zo goed doet.

:W amsel gezellig dat je weer gaat proberen aan te haken. En gefeliciteerd met je baan.
Fijn dat de rust weer een beetje terug is. En je man en jij liever voor elkaar zijn :D O+ slaap gebrek kan een hoop met je doen :X

Saarah hier wordt er ook wel eens heel hard gehuild als Stijn te moe is. Vooral savonds gebeurt dat nog wel eens. Vooral de afgelopen week :7 zal die volle maan wel zijn geweest.

Ik kan me vaag herinneren dat ik hem 2 nachten terug hoorde huilen maar ik was zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen :@ man heeft hem ook niet gehoord dus hij is blijkbaar zelf weer in slaap gevallen

Lesage :D lekker poepen tijdens het eten haha hij voegt een beetje aroma toe aan de maaltijd :P
pi_167399841
Ikke ik denk dat ik morgen difrax ipv dr brown weer eens probeer. Hij heeft nu wel fase 2 op dr brown maar difrax s speen gaat sowieso sneller dus maar even kijken. Dental gaat te langzaam nu.

Ik ben er niet bang voor dat het niet goed komt maar mijn verstand maakt zich zorgen. Mijn moederinstinct zegt dat het goed komt.
pi_167399900
Het eerste wat hier vorige week werd ingezet was vaker kleinere porties voeding... in ons geval elke 3 uur en s'nachts 6 uur ertussen.
Misschien een optie?

Update van James, 2 stappen voor, 3 terug was t vandaag... best wat keer een bradycardie gehad (lage hartslag van 35) moeite met ademprikkel geven en snel moe, meer pijnstilling nodig, voeding uitspugen en darmklachten. Dus nu weer even voeding op de pomp, lactulose voor zn buik. En als klap op de vuurpijl heeft hij een beginnende longontsteking en dus antibiotica! Morgen vast weer een stap vooruit.

Maaaaar ik heb m wel vast gehouden vandaag O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167400024
Ow ja en tip van t cb hier was met bijna 4 maanden. Ga maar eens over naar 4 flessen van 180/6 (ik gaf 5 of 6 x 150/5 die hij dan niet leeg dronk) en geef de hapjes nog maar niet vanaf 4 maanden anders gaat hij nog minder drinken.
De eerste dag dronk hij ze niet leeg maar de 2e dag ineens wel.
4 flessen lukt nog niet altijd want meneer komt snachts nog wel eens voor een fles maar afgelopen nacht kwam hij niet. En overdag gaat het heel goed om er 4 uur tussen te laten.
pi_167400114
GewoonMezelf, wat moeten jullie en geduld hebben... Zo sneu dat hij onder de streep een stapje achteruit heeft gedaan vandaag, je kleine vechter. Hopelijk doet hij er morgen twee vooruit. Arme kleine knul ;(
pi_167400170
Oh gm wat een tegenslag vandaag :( ;(

Maar wat een mooi plaatje zijn jullie
pi_167400225
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:58 schreef Nazil het volgende:
Ikke ik denk dat ik morgen difrax ipv dr brown weer eens probeer. Hij heeft nu wel fase 2 op dr brown maar difrax s speen gaat sowieso sneller dus maar even kijken. Dental gaat te langzaam nu.

Ik ben er niet bang voor dat het niet goed komt maar mijn verstand maakt zich zorgen. Mijn moederinstinct zegt dat het goed komt.
Dat gevoel had ik precies zo. Je weet dat hij goed in zijn vel zit maar toch...het lijkt zo weinig voeding dadelijk krijgt hij te weinig en droogt hij uit en en en...
Welke dentale speen heb je? Ik heb de m van difrax en die gaat heel goed. Soms hou ik m iets scheef en dan gaat ie sneller, snachts bv O-)

Gm :* jeetje zeg dat kan er ook nog wel bij -O- jullie worden wel op de proef gesteld.
Wat een prachtige foto O+ :*
pi_167400303
Gm jammer dat het slechter gaat, maar wat super fijn dat je hem vast mocht houden!

Wij zaten een tijdje op 4 (of 4,5) maar sinds hij 's nachts slechter slaapt wil dat niet meer. En als hij 100 ml per voeding nu drinkt moeten we dat helemaal niet proberen. Ergens hebben we het idee dat hij juist toe is aan iets anders dan de fles maar hij moet er niet slechter door gaan drinken idd.

Bedankt iedereen iig, morgen maar eens steevast om de 3 uur max een voeding geven en een andere fles proberen.

Ikke dental heb ik de s van van difrax.
pi_167400406
Gm wat rot dat er vandaag weer een tegenslag was ;( Kan dit echt komen door alleen het RS virus of zijn dit echt complicaties?
Wel een hele mooie foto van jullie O+ de liefde voor James straalt er van af!

Amsel, leuk dat je er weer bent en gefeliciteerd met je nieuwe baan! En met lief zijn tegen je man en andersom :+
pi_167400619
Dat moet even heel fijn geweest zijn gm!
Maar wat een narugheid weer. Dat heeft allemaal met rs te maken nog? Ventje :'(
pi_167400783
Die longontsteking is een complicatie, de rest kan er allemaal bij horen... James is een uitzonderlijk zwaar geval ( mijn kind weer :') ) 0.5-1% van alle gevallen komt er zo bij te liggen...
S. 2014
J. 2016
pi_167400794
Wat naar GM ;( Sterkte! :* Wel fijn dat je hem mocht vasthouden O+

Als de plasluiers goed zijn en hij verder vrolijk en alert is zou ik ook gewoon afwachten tot bij het CB Nazil. Toen M ziekjes was dronk ze ook minder, maar omdat ik BV geef kan ik moeilijk oordelen hoeveel minder precies, dus ik heb geen tips voor je helaas.

Je went snel aan wat meer slaap he. M kwam soms 1 keer per nacht en soms helemaal niet. Deze week was ze dus niet zo lekker en kwam ze vaker. Voel me net een zombie, ben dat niet meer gewend :P
pi_167400919
Komt ook door de combi met werk toch miezz? In mijn verlof kon ik er ook beter tegen.

Ik ben er achter gekomen dat ik recht heb op ongeveer 6 weken betaald ouderschapsverlof :D
En het lijkt me supertof om als Emmy 4 is en nog niet leerplichtig te gaan touren door Scandinavie met een camper
pi_167401904
Mies_poes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167403112
GM, wat een prachtige foto O+ wat rot alleen van de minder goede dag. Hopelijk morgen die stappen wel echt vooruit!

Arja, wat een gaaf plan om samen rond te trekken! En als je de mogelijkheid hebt... in de horeca doen ze allemaal niet aan betaalde dingen. Toevallig ging het er gisteren over en we mogen in januari allemaal wel onbetaald verlof nemen ivm rustige periode :+ ;)

Nazil, lastig ja, of het nog griep is. Huisarts bellen mag echt al-tijd trouwens, zeker voor baby's. Ik heb 1 keer gebeld na spuitjes (onzeker enzo) en ze deden zo vriendelijk.

Amsel, gefeliciteerd met je baan! Even een positieve flow bij jullie, heerlijk!

Ikke, grappig toch dat je moederinstinct zo werkt, dat je belangrijke huiltjes wel wakker wordt en anders niet.

Wij zijn vandaag voor nieuwe meubels gaan kijken en onze kerel heeft alle meisjes versierd. Dan gaat hij naar de kassiere gillen en lachen. En als ze dan kijkt, snel verlegen wegkijken :') en steeds die complimenten over z'n blauwe kijkers :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167403516
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:35 schreef Soof-87 het volgende:
En sinds vandaag ga ik dit volgen:

https://www.zgt.nl/9651/praktisch-slaapplan-pdf/

Ohh wat erg die PDF :o ik schrik ervan dat het zkh dat aanraadt.

"Praat rustig met uw baby, laat hem weten dat er iemand is die voor hem zorgt. Vermijd te veel oogcontact omdat het dan moeilijker wordt om het contact te verbreken.  Verlaat vervolgens weer de kamer, OOK ALS UW BABY NOG HUILT "

Het contact verbreken... WAAROM zou je dat willen? Ik snap dat echt niet. Het is geen stom vriendje waarmee je het uit maakt ofzo maar je eigen BABY die je nodig heeft! Afhankelijk van je is veiligheid nodig heeft...
Echt dit is zo'n ouderwets advies. Je kind is geen dier die je wil conditioneren a la Skinner.

pff
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:35:28 #298
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167403605
ik schrok ook al zo.

 Luister goed naar het huilen, hoe klinkt
het, vallen er pauzes en hoelang duren
deze. Valt er een pauze, laat dan de 5
minuten opnieuw ingaan.

30 minuten brullen ommegot
pi_167403799
Gm, wat vervelend dat het nu weer even achteruit gaat. Hopelijk is er morgen weer een verbetering!

Amsel, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Uni, ik zou dat ook niet zo kunnen hoor. Bijna al mijn oudere familieleden zeggen dat dit the way to go is, maar ondertussen slaapt M nog steeds in de cosleeper. Meestal gaat hij trouwens wel rustig slapen als we hem op bed brengen, maar als het niet lukt, zoals vandaag, dan ga ik hem niet negeren. Vandaag heeft hij nog even een kwartiertje bij ons gezeten en toen was hij weer gekalmeerd en moe genoeg om lekker te gaan slapen.
pi_167404613
LeSage hoe genereus dat je onbetaald verlof mag nemen als het toch al rustig is :D

Enne pics van de blauwe kijkers!
pi_167404653
Goh, ik vind het prima dat niet iedereen het eens is over de manier van opvoeden, maar om zo respectloos te zijn over een mede-poster, het gaat mij echt te ver. Er wordt niet van jullie gevraagd om deze methode te gebruiken. Je mag gerust je eigen mening geven, maar iemand zo afvallen, is dat nou echt nodig?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')