abonnement Unibet Coolblue
pi_167221215
Ik heb nu een 2002 BMW e46 325 coupe, die aardig op begint te raken. En ik ben opzoek naar wat nieuws. Eerste voorkeur ging gelijk uit naar een 4 serie maar die zijn toch nog wat boven mijn budget (is 30k) dus dat wordt hem niet.

Ik heb nu een coupe en dat vind ik eigenlijk het mooiste, maar een lekker sportieve hatchback zou ik ook leuk vinden. Een sedan gaat hem niet worden. Het moet een benzinewagen zijn met rond de 200 pk (meer mag ook). Liefst niet ouder dan een jaar of 3

Omdat ik zelf ondernemer ben en een auto kan kopen via de zaak ben ik eens in het bijtellingsgebeuren gedoken. Een redelijk nieuwe auto met een lage bijtelling is natuurlijk interessant dus morgen ga ik proefrijden in een Golf GTE. Maar toch twijfel ik nu al, ga ik die auto wel leuk genoeg vinden? Gelukkig heeft de dealer ook een Golf GTI staan dus daar gaan we ook gelijk maar een rondje in rijden ter vergelijk.

Maar ik vind het moeilijk om andere opties te noemen.

BMW 4 serie Te duur
BMW 1 serie Vind ik ook te duur voor de hogere vermogens.
Audi a3 meh
VW Golf GTE Morgen testrijden maar hybride...
VW Golf GTI Lijkt mij leuk en redelijk betaalbaar.

Japanse auto's ben ik niet zo'n fan van, vooral door het interieur en de wat lagere gemiddelde afwerking in vergelijk met een duitser.

Welke auto zou ik volgens jullie eens moeten bekijken.
pi_167221261
Volvo V40 een optie? Ben er zelf erg tevreden mee, kun je zelfs nog wat besteden aan luxe (lederen bekleding, stoelverwarming etc.)
pi_167221275
Gewoon voor een E92 gaan toch, 325i of 330i. Met M-pakket.
Inkoppertje deze.
pindazakje
pi_167221339
Japanse auto's zijn trouwens helemaal niet inferieur aan Duitsers, en superieur qua betrouwbaarheid.
Helaas zijn er nu niet echt lekkere jappenbakken zoals ik de '90's wel het geval was.
pindazakje
pi_167221433
En hoezo is een 1-serie te duur? 130i is helemaal niet te duur.
pindazakje
  vrijdag 9 december 2016 @ 21:15:30 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_167221747
Wil je nou de volle bijtelling gaan betalen over een tweedehands auto?
Ben je dan niet duurder uit dan nieuw, omdat je minder af kunt schrijven? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_167221852
Die Golf GTE komt 40!! kilometer ver met een volle accu, dat ding laadt je één keer op om eens te proberen maar daarna nooit meer.
pi_167222197
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon voor een E92 gaan toch, 325i of 330i. Met M-pakket.
Inkoppertje deze.
Voor mij ook, zoek een leuke e92 voor 15k rij hier 2 jaar in en ga dan voor de 4.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_167222437
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 21:29 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor mij ook, zoek een leuke e92 voor 15k rij hier 2 jaar in en ga dan voor de 4.
Minimaal 5 jaar dan, anders kun je net zo goed nu die 4 al kopen.
pindazakje
pi_167224666
Over een jaar of 2 komen er een hoop leasebakken vrij en dat drukt de prijs van alle 2e handsjes. Daarnaast zal er dan een facelift zijn. Let maar op over 2 jaar zullen die 4 series stukken goedkoper worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_167224787
Die GTE zou ik zelf meteen al afschrijven, 220kg zwaarder dan een GTI en nog minder vermogen ook. Heb er zelf twee keer in gereden en ik vond het niet veel bijzonders.
  vrijdag 9 december 2016 @ 23:12:17 #12
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_167224898
nissan 370z is ook vet maja...
Lachen joh.
pi_167225326
Bijtellingscathegorie is geldt maar 60 maanden, als de auto 5 jaar oud is wordt het opnieuw bepaald. Zo'n GTE zal dan opeens 22% terwijl in feite al oudere bak is geworden.

Dus wellicht slimmer de auto prive te kopen en 19ct aftrekken per zakelijke kilometer? Kun je bijvoorbeeld ook meteen een 5 jaar oude kopen. Of een Gti die nu 25% zou zijn.
.
pi_167225432
BMW Z4 Coupé? Wel wat ouder maar vind het een hele gave bak, nog steeds. Heerlijke 6-pitter er in en je bent de koning. Wat anders dan een Golf of een 3-serie Coupé.

pi_167225462
E92 heb ik ook een poosje naar zitten kijken (natuurlijk eerst de M3 8-) )
Maar voor 15k er 1 vinden valt me nog niet mee, met mpakket en 6cilinder.

En nu ik een tijdje naar de nieuwe modellen auto's heb gekeken valt het qua interieur snel tegen vind ik als je dan weer gaat kijken naar een auto van 5-8 jaar oud. Dat vind ik wel 1 van de grote nadelen van een oude 1 en e92 tov de nieuwere modellen.

Hoe meer ik lees over de GTE hoe meer ik denk dat het niks is voor mij.. maar dat gaan we morgen beleven.

En afweging zakelijk of prive kan ik natuurlijk ook een beetje mee spelen. Zou een auto natuurlijk zakelijk kunnen kopen (dan heb je alvast het voordeel van de BTW), daarop flink afschrijven en doorschuiven naar prive. Zo zou ik bijv een GTE eerst nog 3 jaar zakelijk kunnen rijden voor 7%
pi_167225673
Doorschuiven is alsnog btw aftikken.
.
pi_167225686
Zoek een leuke Lexus voor dat geld en je bankrekening zal je dankbaar zijn.
pi_167225841
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zoek een leuke Lexus voor dat geld en je bankrekening zal je dankbaar zijn.
Maar die hebben denk ik alleen sedans die aan de eisen voldoen? Oudere IS met 6-pitter.
pi_167225879
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar die hebben denk ik alleen sedans die aan de eisen voldoen? Oudere IS met 6-pitter.
Het was even uit de comfortzone denken.
pi_167226009
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het was even uit de comfortzone denken.
DOE IS NORMAAL! 😉
Maar persoonlijk zou ik ook liever een BMW hebben dan zo een IS. Die oude IS station vind ik nog wel wat hebben.
pi_167227397
Even los van de keuzes, ik snap dat gezeik over bijtelling nooit. Zelfs met 25% bijtelling ben je vaak altijd nog goedkoper uit dan wanneer je alles prive moet ophoesten.

Helemaal als je een eigen zaak heb, dan is bijtelling helemaal een lachertje. Mooiste wat er is man, auto op de zaak kopen. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_167227480
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 02:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
Even los van de keuzes, ik snap dat gezeik over bijtelling nooit. Zelfs met 25% bijtelling ben je vaak altijd nog goedkoper uit dan wanneer je alles prive moet ophoesten.

Helemaal als je een eigen zaak heb, dan is bijtelling helemaal een lachertje. Mooiste wat er is man, auto op de zaak kopen. :D
Maar als het je eigen zaak is betaal je het alsnog zelf. Je kunt goed uitrekenen wat goedkoper is. Als je een beetje leuke auto hebt (zeg 40k nieuwwaarde) betaal je een behoorlijke bijtelling (behalve bij de hybrides enzo). Omdat het de auto op de naam van de zaak is (en dus niet leasemaatschappij) zit je ook nog met wegenbelasting en verzekering. Voordeel is dat je overal belasting van af kunt trekken (brandstof + reparaties).

Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, heb er ook weer niet heel veel verstabd van.
pi_167227500
In Zwitserland kun je mooie youngtimers vinden met relatief weinig bijtelling wanneer die zakelijk gereden worden.
pi_167227504
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 03:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar als het je eigen zaak is betaal je het alsnog zelf. Je kunt goed uitrekenen wat goedkoper is. Als je een beetje leuke auto hebt (zeg 40k nieuwwaarde) betaal je een behoorlijke bijtelling (behalve bij de hybrides enzo). Omdat het de auto op de naam van de zaak is (en dus niet leasemaatschappij) zit je ook nog met wegenbelasting en verzekering. Voordeel is dat je overal belasting van af kunt trekken (brandstof + reparaties).

Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, heb er ook weer niet heel veel verstabd van.
Precies. Alle kosten kan je aftrekken. Dus al je het een beetje goed doet trek je meer af dan wat er aan bijtelling bij komt.

Man, ik lachtte me rot in mijn ford fiesta econetic. Op 1 tank op en neer naar Londen. Geen wegenbelasting. Dat was een geweldige auto.

:D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_167227646
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 03:05 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Precies. Alle kosten kan je aftrekken. Dus al je het een beetje goed doet trek je meer af dan wat er aan bijtelling bij komt.

Man, ik lachtte me rot in mijn ford fiesta econetic. Op 1 tank op en neer naar Londen. Geen wegenbelasting. Dat was een geweldige auto.

:D
Ja, maar denk toch dat je dan behoorlijk wat reparaties moet krijgen om dat er uit te halen. Als ik het goed uitreken tenminste, zoals ik al zei houd ik me daar normaal niet mee bezig. Ligt ook aan het tarief, maar ik ga even uit van de nieuwe: 22% bijtelling op 40.000 euro = 8800 euro bijtelling. Er van uitgaande dat er ruim 50% belasting betaald wordt blijft er 4400 euro over, wat 367 euro netto bijtelling per maand is. En omdat TS het zelf moet betalen komen de wegenbelasting en verzekering er nog bij. Als je baas betaalt is het sowieso voordelig want je hoeft geen brandstof of wat dan ook te betalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')