Voor mij ook, zoek een leuke e92 voor 15k rij hier 2 jaar in en ga dan voor de 4.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon voor een E92 gaan toch, 325i of 330i. Met M-pakket.
Inkoppertje deze.
Minimaal 5 jaar dan, anders kun je net zo goed nu die 4 al kopen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:29 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor mij ook, zoek een leuke e92 voor 15k rij hier 2 jaar in en ga dan voor de 4.
Maar die hebben denk ik alleen sedans die aan de eisen voldoen? Oudere IS met 6-pitter.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zoek een leuke Lexus voor dat geld en je bankrekening zal je dankbaar zijn.
Het was even uit de comfortzone denken.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar die hebben denk ik alleen sedans die aan de eisen voldoen? Oudere IS met 6-pitter.
DOE IS NORMAAL! 😉quote:Op zaterdag 10 december 2016 00:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het was even uit de comfortzone denken.
Maar als het je eigen zaak is betaal je het alsnog zelf. Je kunt goed uitrekenen wat goedkoper is. Als je een beetje leuke auto hebt (zeg 40k nieuwwaarde) betaal je een behoorlijke bijtelling (behalve bij de hybrides enzo). Omdat het de auto op de naam van de zaak is (en dus niet leasemaatschappij) zit je ook nog met wegenbelasting en verzekering. Voordeel is dat je overal belasting van af kunt trekken (brandstof + reparaties).quote:Op zaterdag 10 december 2016 02:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
Even los van de keuzes, ik snap dat gezeik over bijtelling nooit. Zelfs met 25% bijtelling ben je vaak altijd nog goedkoper uit dan wanneer je alles prive moet ophoesten.
Helemaal als je een eigen zaak heb, dan is bijtelling helemaal een lachertje. Mooiste wat er is man, auto op de zaak kopen.
Precies. Alle kosten kan je aftrekken. Dus al je het een beetje goed doet trek je meer af dan wat er aan bijtelling bij komt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 03:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar als het je eigen zaak is betaal je het alsnog zelf. Je kunt goed uitrekenen wat goedkoper is. Als je een beetje leuke auto hebt (zeg 40k nieuwwaarde) betaal je een behoorlijke bijtelling (behalve bij de hybrides enzo). Omdat het de auto op de naam van de zaak is (en dus niet leasemaatschappij) zit je ook nog met wegenbelasting en verzekering. Voordeel is dat je overal belasting van af kunt trekken (brandstof + reparaties).
Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, heb er ook weer niet heel veel verstabd van.
Ja, maar denk toch dat je dan behoorlijk wat reparaties moet krijgen om dat er uit te halen. Als ik het goed uitreken tenminste, zoals ik al zei houd ik me daar normaal niet mee bezig. Ligt ook aan het tarief, maar ik ga even uit van de nieuwe: 22% bijtelling op 40.000 euro = 8800 euro bijtelling. Er van uitgaande dat er ruim 50% belasting betaald wordt blijft er 4400 euro over, wat 367 euro netto bijtelling per maand is. En omdat TS het zelf moet betalen komen de wegenbelasting en verzekering er nog bij. Als je baas betaalt is het sowieso voordelig want je hoeft geen brandstof of wat dan ook te betalen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 03:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Alle kosten kan je aftrekken. Dus al je het een beetje goed doet trek je meer af dan wat er aan bijtelling bij komt.
Man, ik lachtte me rot in mijn ford fiesta econetic. Op 1 tank op en neer naar Londen. Geen wegenbelasting. Dat was een geweldige auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |