abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173934882
quote:
Er heeft zich inderdaad een geleidelijke verandering voorgedaan in de tendensen op het forum in het algemeen, maar ik zou geneigd zijn te zeggen dat dit een algemene maatschappelijke tendens reflecteert.
Een deel van mijn activiteiten op FOK:
- in F&L heb ik geprobeerd om discussies in te brengen, over iets anders dan de new-atheist agenda (bijdragen in het video topic, het zielmuziek topic, en tal van discussie topics over filosofische onderwerpen)
- in NWS (in het Oekraine topic de rol van Rusland in het Oost-Oekraine conflict onderzocht)
- in POL geargumenteerd tegen rechtse ideologieën, die hier in de meest extreme variant gepropageerd worden (o.a. het neoliberalisme topic)
- in POL aandacht vragen voor serieuze politieke kwesties (het Howard Zinn topic)

Iemand dus, die hier een vreemde eend in de bijt is, en ook vaak een tegengeluid probeerde op te zetten. Het betekent, dat je in deze omgeving doorlopend wordt aangevallen. Het neoliberalisme topic is eindeloos ondermijnt. Dat gaat hier op zijn FOKs, dwz keihard mensen onderuit proberen te schoffelen, vaak met oneigenlijke argumenten. De Fokkers die zich bezighouden met het echte systematische trapwerk zijn altijd dezelfde. Een klein ploegje van FOK incrowd. Noem het: de FOK knokploeg. Het laatste geval heb ik net achter de rug. Jigzoz had de aanval ingezet.

De afhandeling was ver onder de maat. Als je wordt aangevallen op een onredelijke manier, dan heeft bescherming zoeken bij moderatoren vaak weinig zin. Men ziet zelden het probleem en stelt liever dat je niet moet zeuren. Een moderator haal ik er daarom zelden bij. Deze keer was een uitzondering.

Als we ons beperken tot de genoemde subfora (F&L, POL, NWS) dan is daarin sprake van:
- Religie-bashing
- Links-bashing
- Migranten-bashing
In ieder van deze gevallen zet men karikaturen op van deze thema’s, die zich lenen voor bashing of voor muur spelen. Het zijn geen reele discussies.

Toen ik hier in 2010 kwam, was links tegen zijn ballen trappen op POL de grootste sport. Het is waar, dat sinds Trump, het zich heeft verplaatst naar migranten haten. Het is dus niets nieuws. Voor sommige is het misschien een andere ervaring, als degene die je moet haten ineens veranderd in een groep die je eigenlijk niet haat. Maar haten is hier ‘the name of the game’. Het zijn ook vaak hoger opgeleiden die hier wat rond brallen (laten we de gewone bevolking hier niet de schuld van geven).

Ik zie FOK als een rechtspropaganda forum, waarin rechtse ideologieën aan de man gebracht worden.
quote:
FOK! is een Nederlandstalige website en online gemeenschap met grotendeels actuele inhoud (nieuws, recensies, columns, opiniepeilingen). Gestart als jongerensite is de website niet meer voor jongeren alleen.

De naam werd vervolgens snel gekozen: FOK!, een Nederlandse verbastering van het Engelse fuck.

https://nl.wikipedia.org/wiki/FOK!
De naam tekent de hele insteek: FOK (fuck, fuck, fuck).
Het is geen geschikt jeugd forum.

Het vreet aan je, als je vaak op je smoel geramd wordt. Jigzoz was de druppel die de emmer deed overlopen. Nu kies ik definitief voor de uitgang, want ik voel dat ik er misselijk en achterdochtig van wordt. Ik heb de boel al opgeruimd (Fotoboek leeg gemaakt, het neoliberalisme topic gesloten). Het openstaande topic van mij, hier op F&L mag dicht. Ik verbrand de schepen achter mij, omdat dit het makkelijker maakt het los te laten.

Sommige posters waren wel tof.
Daarvoor mijn dank.
The view from nowhere.
pi_173935464
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:27 schreef Reya het volgende:
Er heeft zich inderdaad een geleidelijke verandering voorgedaan in de tendensen op het forum in het algemeen, maar ik zou geneigd zijn te zeggen dat dit een algemene maatschappelijke tendens reflecteert.
Ja, dat klopt wel denk ik. Hoewel ik ook denk dat FOK op dat punt een 'frontrunner' is geweest. (En dat is in dit geval niet heel positief.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173935655
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik zie FOK als een rechtspropaganda forum, waarin rechtse ideologieën aan de man gebracht worden.
Klopt als een bus.

Het paradoxale is dat dit door de organisatoren altijd hartstochtelijk wordt ontkend. Het zou een platform zijn waarin evenwichtig alle geluiden de ruimte zouden krijgen. Dat het voornamelijk rechtspopulistisch is, daar kunnen we zo langzaam aan echt niet meer omheen.

Zeker de frontpage is wat dat betreft in de laatste jaren heel hard achteruit gegaan. Niet alleen in het soort volk dat daar post, maar ook in de berichtgeving zelf. En NWS/POL zijn inmiddels op dat punt geen haar beter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173939081
Vragen.

Stel, een topic deel sluit.
- Hoeveel views verwacht je dat het topic deel nog bij plust, na sluiting?
- Hoelang na sluiting stopt het helemaal?

Het antwoord zal je verrassen.
The view from nowhere.
pi_173939698
Sommige topics hebben nog een lang leven na sluiting.

Voorbeelden
- Alle delen van het zielmuziek topic in F&L lopen nog steeds. Het oudste deel heeft nog meer dan 7.000 view opgedaan na sluiting
- Het eerste deel van het Howard Zinn topic in POL loopt nog steeds. Het is al 10 maanden dicht en heeft sindsdien nog meer dan 3.000 extra views gehaald

Sommige gesloten oude topic delen lopen beter dan het deel dat open staat.

Er zijn twee soorten topic:
1. discussie topics
2. topics waarin iets wordt opgebouwd met een blijvende waarde (voor sommige users).

Het is onjuist dat er altijd gediscussieerd moet worden. Er zijn andere mogelijkheden, die interessant kunnen zijn om mee bezig te zijn, als de discussies je niet bevallen.

-------------------------------

Sommige topics lopen ’s nachts net zo goed als overdag, en soms nog beter ’s nachts.
Hoe zou dat komen?
The view from nowhere.
pi_173940634
Vragen stellen aan mensen, waarom ze doen wat ze doen, is vaak beter dan:
1. gelijk oordelen
2. gelijk veroordelen
Inhakken op iemand, vanuit je eigen vooroordeel, zonder te checken of het klopt, is vragen om moeilijkheden.

Maar zo verstandig zijn posters (en moderatoren) meestal niet.

-------------------------------

Iemand benaderen met:
1. alles wat jij post is debiel
2. jij bent een mafketel
3. dus heb ik het recht je verbaal af te maken (ram, ram, ram)
laat aan de ander geen enkele ruimte om dat te kunnen corrigeren. Iedere poging daartoe leidt tot de volgende scheldpartij, Want de gekozen insteek is, dat hij moet leren hoe stom hij is.

Dit soort dingen zijn eigen aan FOK! Men gaat prat op een harde stijl (policor, etc ...).

------------------------------

Je ergens in verdiepen, voordat je allerlei meningen verkondigd, komt een discussie ten goede. Van topics, waarin je dat samen doet, leer je meer dan van eindeloos op elkaar inhakken. Op de serieuze subfora verwacht je daar goede voorbeelden van te zien. Op FOK! gebeurd het heel soms.

Vaak banjeren andere posters het topic binnen, roepen wat, waarop anderen weer reageren, en het topic ontspoort. Als je hier constructief met een onderwerp bezig wilt zijn, loop je op eieren. Iedereen kan het zo naar de knoppen helpen.

----------------------------

Moderatoren gaan er bijna standaard vanuit, dat niets op het forum van enige waarde kan zijn. Hun insteek is, als iedereen wat roept, loopt het lekker. Als de posten elkaar maar opvolgen, is er discussie.

In het nationale TV debatten zie je hetzelfde. Het is debating ipv discussie. Het sluit analyse vrijwel uit. De vereiste achtergrond kennis ontbreek vaak ook. Deze stijl past bij de wens, het nergens echt over te hebben.

-----------------------------

Op FOK! hebben we nog een variant: een hetze voeren ipv een discussie.

Als je vooroordelen aansluiten bij de gevoerde hetze, is het mogelijk machtig bevredigend. Als dat niet zo is, dan is meedoen niet leuk. Je wilt er eigenlijk tegenin gaan, en dan krijg je iedereen op je nek. Op FOK betekent dit al snel: veel verbaal geweld. Als het onderwerp je echt aangaat, is dat geen pretje.

-----------------------------

Veel ideologische discussie slaan het onderwerp eerst plat tot een karikatuur, en dwingen dan af dat je daarbinnen blijft. Want daarbinnen zijn er een aantal standaard argumenten voorhanden, waarmee je altijd wint. Mensen die buiten dat doosje willen treden, worden daarop aangevallen. Er bestaat buiten het doosje niets dat relevant is.

----------------

Als de stijl van discussiëren min of meer uitsluit, dat je werkelijk een discussie voert, wat heeft het dan voor zin? Dat is alleen leuk voor mensen die niets serieus nemen. Je hoort wel eens opmerken, dat je dom bent als je iets serieus neemt. Die mensen zien het allemaal als een spelletje.

Stel dat de ene wel en de andere geen serieuze discussie wil voeren? Dat bedreigd iedere serieuze discussie op FOK. Voor serieuze mensen is FOK een drama. Je kunt wel proberen iets zinnigs op te bouwen, maar zelfs veel moderatoren lijken niet te vatten dat deze mogelijkheid ook bestaat, of hoe lastig dat hier te realiseren is.

----------------------

Gegeven de serieuze aard van sommige politieke onderwerpen, en de gevoeligheid van levensbeschouwelijke kwesties, is het vaak een raar gezicht.

Je moet wel de discussie aangaan !!!!
Wat voor discussie?
The view from nowhere.
  zaterdag 23 september 2017 @ 01:38:44 #108
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173940730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel denk ik. Hoewel ik ook denk dat FOK op dat punt een 'frontrunner' is geweest. (En dat is in dit geval niet heel positief.)
Ik zou eerder zeggen dat FOK! een trendvolger is dan een trendsetter, in het algemeen en in het bijzonder in dit geval. Een website als GeenStijl heeft op dit vlak eerder de trend geset. Maar goed, deze discussie hoort hier eigenlijk ook niet thuis.
pi_173940962
Weerzin bij FOK heb je pas, als een rechtse politieke trend je tegen borst stuit.
Welkom bij de club Molurus.

Dat kun je breder trekken. Pas dan begrijp je de bezwaren van mensen, die ook aanstoot nemen tegen andere rechtse trends. Op dit forum worden deze trends gepushed en op een wezenloze radicale manier besproken. Voor mensen die zelf te maken hebben met serieuze politieke kwesties, of het zich aantrekken, is dit forum ongeschikt. Je staat stom verbaast te kijken naar al het gebral, en je denkt: dit kan niet, hou op.
The view from nowhere.
pi_173941388
Dit is meer wat voor TRU: F&L / Onverklaarbare dingen Is TS het overigens mee eens, lijkt.
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:56:58 #111
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173950416
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 07:29 schreef Jigzoz het volgende:
Dit is meer wat voor TRU: TRU / Onverklaarbare dingen Is TS het overigens mee eens, lijkt.
Topic is verplaatst.
  zaterdag 23 september 2017 @ 17:57:59 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173950444
Andere fora bediscussiëren is natuurlijk niet helemaal de bedoeling in dit topic.
pi_173952478
Hier zijn ook posten verdwenen.
The view from nowhere.
pi_173952549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt als een bus.

Het paradoxale is dat dit door de organisatoren altijd hartstochtelijk wordt ontkend. Het zou een platform zijn waarin evenwichtig alle geluiden de ruimte zouden krijgen. Dat het voornamelijk rechtspopulistisch is, daar kunnen we zo langzaam aan echt niet meer omheen.

Zeker de frontpage is wat dat betreft in de laatste jaren heel hard achteruit gegaan. Niet alleen in het soort volk dat daar post, maar ook in de berichtgeving zelf. En NWS/POL zijn inmiddels op dat punt geen haar beter.
Frontpage werkt als een fuik.

De beslissingsbevoegdheid is ook cruciaal. Dat zie ik aan de kwestie met Jigzoz.
Reya heeft alleen oordelen gegeven en beslissingen genomen:
- Reya beoordeelt dat Jigzoz geoorloofde kritiek uitte (tw: het topic is bagger),
- De aanstootgevende posten die er nog staan, worden niet verwijder
- mijn verzoek om het topic dan maar te sluiten wordt niet gehonoreerd (het is wel bagger, maar het is niet jouw eigendom)
- ik protesteer (opnieuw dat het tegen de forumregels was). Reya: dat is geen nieuw argument

Zo krijg je geen enkele grip. Jigzoz en Reya hebben, tot op dit moment, nog geen woord met mij gewisseld, buiten veroordelen (Jigzoz) of oordelen (Reya). Ze kunnen gewoon een gesprek met mij aangaan. De situatie vroeg daarom. Het vermijden daarvan is een gekunstelde omgangsvorm, die niet getuigd van respect voor de ander.

Arjen Lubach had afgelopen zondag een item over de studentenvereniging Vindicat. Hij kwam daar ooit voor een optreden.
Men zei: "Je mag zo de preases een handje gaan geven".
Lubach: Ik ben geen deel van jullie toneelstukje. De preases is een knulletje in een maatpakje.

Dat heb ik hier dus ook.
Voor mijn zijn het beide over het paard getilde kinderen, die het te hoog in hun bol hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 23-09-2017 23:07:25 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:32:12 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173952649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Frontpage werkt als een fuik.

De beslissingsbevoegdheid is ook cruciaal. Dat zie ik aan de kwestie met Jigzoz.
Reya heeft alleen oordelen gegeven en beslissingen genomen:
- Reya beoordeeld dat Jigzoz geoorloofde kritiek uitte (tw: het topic is bagger),
- De aanstootgevende posten die er nog staan, worden niet verwijder
- mijn verzoek om het topic dan maar te sluiten wordt niet gehonoreerd (het is wel bagger, maar het is niet jouw eigendom)
- ik protesteer (opnieuw dat het tegen de forumregels was). Reya: dat is geen nieuw argument

Zo krijg je geen enkele grip. Jigzoz en Reya hebben, tot op dit moment, nog geen woord met mij gewisseld, buiten veroordelen (Jigzoz) of oordelen (Reya ). Ze kunnen gewoon een gesprek met mij aangaan. De situatie vroeg daarom. Het vermijden daarvan is een gekunstelde omgangsvorm, die niet getuigd van respect voor de ander.

Arjen Lubach had afgelopen zondag een item over de studentenvereniging Vindicat. Hij kwam daar ooit voor een optreden.
Men zei: "Je mag zo de preases een handje gaan geven".
Lubach: Ik ben geen deel van jullie toneelstukje. De preases is geen een knulletje in een maatpakje

Dat heb ik hier dus ook.
Voor mijn zijn het beide over het paard getilde kinderen, die het te hoog in hun bol hebben.
Ik moet wel net zo hard om je lachen als om Arjen Lubach, al is het om enigszins andere redenen. Dat was toch wat je bedoelde met die vergelijking?

Maar goed, ik ga dit even screenshotten voordat het - onvermijdelijk - ook weer weggedonderd wordt.
pi_173953849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik moet wel net zo hard om je lachen als om Arjen Lubach, al is het om enigszins andere redenen. Dat was toch wat je bedoelde met die vergelijking?

Maar goed, ik ga dit even screenshotten voordat het - onvermijdelijk - ook weer weggedonderd wordt.
Verklaar "al is het om enigszins andere redenen".
The view from nowhere.
  zondag 24 september 2017 @ 00:35:49 #117
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173957340
Ik zie geen nieuwe elementen voor de discussie.
pi_173957897
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 00:35 schreef Reya het volgende:
Ik zie geen nieuwe elementen voor de discussie.
Dan ben je ongeschikt voor de rol van moderator. Er is geen behoefte aan nieuwe argumenten, de oude zijn goed genoeg.
The view from nowhere.
pi_173960223
- edit: doe het even rustig aan, graag

[ Bericht 32% gewijzigd door Reya op 24-09-2017 17:03:50 ]
The view from nowhere.
pi_173969905
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 10:43 schreef deelnemer het volgende:
- edit: doe het even rustig aan, graag
En daar gingen weer posten.
Foetsie.

De enige posten die niet kunnen verdwijnen, zijn die van Jigzoz in mijn topic.
The view from nowhere.
pi_173970163
Flikker ze maar weg hoor. Uit welk topic dan ook. Als dat nodig is om kwetsbare mensen te beschermen, dan is dat prima. Ik kan ergens anders ook mijn ei wel kwijt.
pi_173970593
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 17:27 schreef Jigzoz het volgende:
Flikker ze maar weg hoor.
Een goede gedachte. Je stijgt al in mijn achting. Verwijder ze en er is niets aan de hand. Zand erover en klaar.

Het gaat hier overigens niet om kwetsbare mensen, maar om de kwetsbaarheid van iemands oprecht bedoelde inspanning. Je wilt niet je best doen, en na de koffie terugkerend, constateren dat iemand het in de fik gestoken heeft. Kritiek mag, maar wel inhoudelijk en respectvol. Een ander moet erop kunnen reageren, mocht hij het onjuist of onredelijk vinden.
The view from nowhere.
pi_173970606
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

En daar gingen weer posten.
Foetsie.

De enige posten die niet kunnen verdwijnen, zijn die van Jigzoz in mijn topic.
Ik zou het trouwens wel erg jammer vinden als jij gaat. Ik lees de "hersenspinsels" zeer graag. U is een groot denker m.i. Ik denk dat je op tweakers veel beter tot je recht zou komen. Het gaat daar toch wat serieuzer aan toe. Past meer bij jouw stijl.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173970691
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou het trouwens wel erg jammer vinden als jij gaat. Ik lees de "hersenspinsels" zeer graag. U is een groot denker m.i. Ik denk dat je op tweakers veel beter tot je recht zou komen. Het gaat daar toch wat serieuzer aan toe. Past meer bij jouw stijl.
Bijval. Dank.
The view from nowhere.
pi_173970747
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 17:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bijval. Dank.
Je zou het niet verwachten maar op Tweakers heb je ook de "zware" onderwerpen. En er posten veel meer grote denkers zoals jij. Het gaat er veel serieuzer aan toe zoals gezegd. Met een zeer goed moderatie zodat het huisje bij het schuurtje blijft doorgaans.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 24 september 2017 @ 18:02:19 #126
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173970838
Dit topic is natuurlijk wel voor feedback bedoeld.
pi_173971100
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 18:02 schreef Reya het volgende:
Dit topic is natuurlijk wel voor feedback bedoeld.
Ahoy Captain! Je hebt weer gelijk zoals gewoonlijk en zoals het een echte Kapitein betaamt. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174206458
F&L / Hoe weten ze of je moslim bent?

Het mag wel ff een tandje minder met de smakeloze verwijzingen naar bomgordels en anaal geiten verwennen. Dit is F&L en niet de frontpage.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174216667
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 18:02 schreef Reya het volgende:
Dit topic is natuurlijk wel voor feedback bedoeld.
Als je jezelf kunt losrukken van de natuurlijk veel belangrijkere SC van POL.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:13:34 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174230638
Dat is in ieder geval gelukt :+
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:55:52 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174235391
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:13 schreef Reya het volgende:
Dat is in ieder geval gelukt :+
Maar is het ook gelukt om naar dat topic te kijken? Ik zie die posts nog steeds staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 8 oktober 2017 @ 14:41:31 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174279825
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:13 schreef Reya het volgende:
Dat is in ieder geval gelukt :+
Hallo??
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:50:18 #133
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174281975
Ik had natuurlijk met mijn brakke kop gedacht dat het om het topic ging waar nog een TR stond.
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:20:19 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174282474
quote:
9s.gif Op zondag 8 oktober 2017 16:50 schreef Reya het volgende:
Ik had natuurlijk met mijn brakke kop gedacht dat het om het topic ging waar nog een TR stond.
Ik snap eigenlijk niet waarom je het niet kunt opbrengen om gewoon alles dat in FB gepost wordt te lezen. (Ook als je geen lokposts krijgt.)

Dit is ook niet de eerste keer.

Idealiter vallen opmerkingen over het anaal neuken van geiten je op voordat die worden gemeld. Nu snap ik best dat dit niet je favoriete forum is, maar met dit niveau van desinteresse heeft moderatie echt geen enkele zin.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 08-10-2017 18:22:46 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174445114
Wees blij Mol dat er iemand is.
  vrijdag 3 november 2017 @ 00:30:08 #136
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174837512
Ik had een boektip in een nieuw topic geplaatst omdat het boekentopic was gesloten, hebben jullie die verwijderd? En zoja, waarom dan wel?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  vrijdag 3 november 2017 @ 00:51:19 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174837642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:30 schreef govie het volgende:
Ik had een boektip in een nieuw topic geplaatst omdat het boekentopic was gesloten, hebben jullie die verwijderd? En zoja, waarom dan wel?
Ander subforum:
R&P / Op naar geluk (van Ad Dijksterhuis hoogleraar tjoeperdetjoep)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 3 november 2017 @ 07:53:35 #138
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174838835
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:45:10 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174840090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:53 schreef govie het volgende:

[..]

Oops.
Je had hem daar zelf geopend, zo te zien. Probleem is in ieder geval opgelost.
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:53:43 #140
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174846419
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Je had hem daar zelf geopend, zo te zien. Probleem is in ieder geval opgelost.
Bedankt ja! ik haalde beide forums door elkaar! domme ik 8)7 , jij slimmerik B:)B
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_175004616
Waarom is er geen 'Het grote...'-topic voor artikelen en essays?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2017 19:10:53 ]
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:16:46 #142
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175006068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:10 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Waarom is er geen 'Het grote...'-topic voor artikelen en essays?
Is tot nog toe niet echt behoefte aan geweest. Uiteraard staat je niets in de weg om er zelf één te openen.
pi_175569423
Hoi, kun je ATON mss vragen om normaal te reageren in het Leven zonder God... topic? Ik ben qua reageren al weg vanwege dat hufterige gedrag, maar het zou fijn zijn als er iets meer gemodereerd wordt in dergelijke topics.
-
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:23:03 #144
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175569815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:59 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, kun je ATON mss vragen om normaal te reageren in het Leven zonder God... topic? Ik ben qua reageren al weg vanwege dat hufterige gedrag, maar het zou fijn zijn als er iets meer gemodereerd wordt in dergelijke topics.
Ik zal het beter in de gaten houden.
pi_175570001
Top!
-
pi_175880140
Kan dit topic,

F&L / Geloof is onzin.

en deze user in de gaten worden gehouden? Topic gaat nergens over.
-
  donderdag 28 december 2017 @ 11:38:20 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176067678
Hm, de Jehovah-reeks lijkt al te lang stil om een nieuw deel te openen..

F&L / [CENTRAAL] Jehovah's getuigen #33

Is het mogelijk dat een mod een nieuw deel opent van deze reeks?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176140781
En kan deze centraal gezet worden?

F&L / ( Centraal ) Bijbel en Christendom # 35

bvd
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:49:22 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176265092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:38 schreef Perrin het volgende:
Hm, de Jehovah-reeks lijkt al te lang stil om een nieuw deel te openen..

F&L / [CENTRAAL] Jehovah's getuigen #33

Is het mogelijk dat een mod een nieuw deel opent van deze reeks?
Gedaan. Excuus voor de late reactie, het topic was me ontglipt in mijn MyAT.
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:49:35 #150
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176265096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 10:42 schreef Molurus het volgende:
En kan deze centraal gezet worden?

F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom # 35

bvd
Check.
  woensdag 3 januari 2018 @ 20:14:26 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176267012
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Gedaan.
Ik ben u dankbaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176359208
Hoi, Doedelzak77 zijn gepreek + reacties zorgt voor de nodige offtopics in geloofstopics. :)
-
  maandag 8 januari 2018 @ 11:15:15 #153
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176361793
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:16 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, Doedelzak77 zijn gepreek + reacties zorgt voor de nodige offtopics in geloofstopics. :)
Eea gemodereerd en ik zal het verder in de gaten houden.
pi_176369574
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Eea gemodereerd en ik zal het verder in de gaten houden.
👍
-
pi_176667495
Zou een mod dit F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom # 36 naar de Centrale Topics kunnen verplaatsen?
  maandag 22 januari 2018 @ 07:44:20 #156
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176667531
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:39 schreef Hexx. het volgende:
Zou een mod dit F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom # 36 naar de Centrale Topics kunnen verplaatsen?
Uiteraard.
pi_176667537
quote:
2s.gif Op maandag 22 januari 2018 07:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Uiteraard.
Thanks ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2018 @ 23:39:19 #158
862 Arcee
Look closer
  woensdag 7 februari 2018 @ 06:59:21 #159
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177134532
Kan deze een #2 erbij krijgen?
F&L / Het grote Charles Vergeer topic
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 17 februari 2018 @ 14:34:50 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177255492
quote:
Excuus voor de late reactie.
pi_177391639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:55 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

...ik word constant aangevallen en ik mag niet terugslaan? Haal die Splackavellie02 eerst maar uit het topic.

Ik heb het gevoel dat de hele fok! crew tegen mij samenspant :')

En ook nog een dreiging van censuur. Prachtig.
Mag dit soort laster en vragen om bans zomaar? Ben hier niet echt van gediend.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 13:43:05 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177391781
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mag dit soort laster en vragen om bans zomaar? Ben hier niet echt van gediend.
Nee, dat mag niet.
pi_177392013
Dank je :)
pi_177392406
Potentieel een interessant topic, maar TS lijkt inderdaad wat moeite te hebben met normaal discussiëren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177393281
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:12 schreef Molurus het volgende:
Potentieel een interessant topic, maar TS lijkt inderdaad wat moeite te hebben met normaal discussiëren.
Ik werd constant bestookt met denigrerende opmerkingen, het gedoe begon al in 'Determinisme vs non-determinisme #3' waar Bosbeetle zomaar even een nieuw deeltje in mijn naam opent en vervolgens is er een hele groep het topic kaapt.

Toen ik mijn intrede deed werd ik bestookt met aanvallen. Ik ben door Spanky78 onder andere uitgemaakt voor 'stammende kleuter'.

En jullie verwachten van mij dat ik normaal blijf doen? kom op zeg
pi_177393327
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet.
Ik heb al een klacht ingediend bij twee admins. Ik ben onder andere uitgemaakt voor 'stammende kleuter' en toen deed je niks, ik zeg dat iemand niks van wetenschap snapt en mijn topic wordt dichtgemaakt.

Dat gaat niet zomaar.
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 14:57:47 #168
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177393495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat gaat niet zomaar.
Nou, blijkbaar wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177393624
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dank je :)
Volgens mij hebben jullie niet goed opgelet en zullen de admins zien dat ik gelijk heb, een kleine selectie:

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Neuroscience komt aardig in de buurt. En je hebt er vele malen meer verstand van dan de stammende kleuter in dit topic.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 22:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is vooral ontzettend arrogant. Met een dedain voor iedereen, inclusief mensen die al een aantal publicaties in het vakgebied waar het over gaat hebben gedaan.

Niet lezen. Niet reageren op het punt maar afleiden. Doorspekt met drogredenen. Tussendoor onbeschoft en onredelijk op zo ongeveer elk vlak.

Ik zou het niet dom noemen maar bijna ter kwader trouw. Als een schuimbekkende zeloot.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik reageer daar op iets dat geen tegenargument behoeft, flapdrol.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 01:11 schreef Cockwhale het volgende:
Op de universiteit zouden ze Libertarisch echt keihard uitlachen om zijn wijze van theorie presentatie en wat hij aandraagt als argumentatie. Zowel op beta als alfa studies.

Ik geloof er geen fuck van dat hij wetenschappelijk onderwijs heeft genoten.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 00:18 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee, ik vind het wel welletjes geweest. Bedankt voor de conversatie, ik heb er zelf heel veel bijgeleerd. En ik heb door onze discussie een dieper inzicht gekregen in de aard van het bewustzijn en de algehele werkelijkheid, waarvoor dank.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 00:19 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat is een stap in de goede richting.

Ik beweer namelijk dat de wereld inherent mysterieus is en dat wij simpele primaten het mysterie nooit zullen oplossen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:11 schreef Spanky78 het volgende:
Kolere. Zoveel arrogantie kom.je toch niet vaak tegen op dit deel van fok.

Respect voor al die mensen die steeds maar weer inhoudelijk reageren op drogredenen, cirkelredeneringen en dogmatisme in combinatie met een minachting die er geheel onterecht vanaf druipt.

Tijd om eens in de spiegel te kijken libertarisch?
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 06:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee dus :')

[..]

Zeg dan vanaf dit punt niet meer dat jij je theorie onderbouwt, want dat doe je niet. En gebruik het woord “feit” niet meer, alsjeblieft. Je kunt niet eens een enkele bron leveren.

Iedereen begrijpt wat “ik kan het wel, maar doe het niet” betekent. Je kunt het niet. Anders had je het drie topics geleden al gedaan, in plaats van jezelf belachelijk maken met geroep in het luchtledige.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:52 schreef Spanky78 het volgende:
Het is sowieso geen wetenschappelijke theorie. Het is een aanname gebaseerd op gevoel en waarschijnlijk te veel stonede avonden..
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:22 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De bron wel, maar je maakt nog steeds geen specifieke verwijzing. Een boek of artikel noemen is niet hetzelfde als verwijzen naar een bron ter ondersteuning van een argument. Wat snap je daar niet aan?

[..]

Dat is niet wat ik zei. Niet eens een beetje, dus blijkbaar schort het ook flink aan leesvaardigheid.

Ik zei simpelweg dat, als je over “wetenschappelijke feiten” praat en pretendeert naar onderzoeken te verwijzen, je dit hard moet maken door concrete bronvermeldingen te doen.

Jij zegt vervolgens dat niet te willen doen. Dan moet je er ook mee ophouden een niet meer over wetenschap beginnen.

Het is niet ingewikkeld. Waarom begrijp je het niet? Waar gaat het mis bij je?

Wie wordt bestookt met denigrerende opmerkingen? Ik. En vervolgens sluiten jullie mijn topic omdat ik me zou misdragen?

Al het bewijs tegen jullie is er gewoon.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:05:08 #170
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177393700
Er heerst inderdaad een algemeen negatieve sfeer in dat topic. Na één en ander teruglezen ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral je eigen hoiuding daar debet aan is; andere users treageren daar dan weer op.
pi_177393813
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:05 schreef Reya het volgende:
Er heerst inderdaad een algemeen negatieve sfeer in dat topic. Na één en ander teruglezen ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral je eigen hoiuding daar debet aan is; andere users treageren daar dan weer op.
Ik ga hier wel werk van maken
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 16:07:12 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177395241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik ga hier wel werk van maken
:D ja, daar zullen ze van onder de indruk zijn joh. Relax, het is een forum.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177396147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik ga hier wel werk van maken
Alle schuld buiten jezelf praten is historisch gezien inderdaad de meest productieve manier van handelen geweest.

Oh, wacht...
pi_177396497
F&L / Waarom zijn mensen bang voor eeuwig leven. mag dicht wil niet de filosofie kant
pi_177398160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:08 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik ga hier wel werk van maken
Ik zou de oplossing toch zoeken in goed overleg, en niet in stampvoeten. Zowel qua moderatie als qua discussieren in topics.

Goed bedoeld advies, doe ermee wat je wilt. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177398215
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:05 schreef Reya het volgende:
Er heerst inderdaad een algemeen negatieve sfeer in dat topic. Na één en ander teruglezen ben ik tot de conclusie gekomen dat vooral je eigen hoiuding daar debet aan is; andere users treageren daar dan weer op.
Verstandige zet wel, in een al morsdood forumdeel.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:52:12 #177
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177399197
Ik zie liever minder topics dan topicreeksen die vervallen in wederzijdse scheldpartijen, inderdaad.
pi_177404252
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:18 schreef tailfox het volgende:
F&L / Waarom zijn mensen bang voor eeuwig leven. mag dicht wil niet de filosofie kant
ik zie dit topic graag de kliko in.
pi_177413003
Een topic over de verschillende interpretaties van de QM kan best leuk zijn. Alleen, en dat zal misschien wat elitair klinken: om hier iets zinnigs over te zeggen moet je denk ik (en veel fysici met mij) allereerst de technische kant van het verhaal goed begrijpen. Je moet met QM kunnen rekenen voordat je kunt gaan interpreteren. Daarbij moet je heel, heel zorgvuldig formuleren. Libertarisch stipte het al aan: concepten als "waarneming" en "observabele" hebben al een sterk antropocentrische connotatie. Daarom hebben mensen als John Bell veel later ook geopperd voor andere terminologie, zoals "beable" ipv "observable".

Als mensen beginnen met de QM te begrijpen, dan doen ze dat vaak in historische volgorde. Ze gaan eerst de historische ontwikkeling na, met alle bijbehorende verwarring, en komen vaak niet (zoals ik in het desbetreffende topic ook vermoed) niet tot moderne ontwikkelingen in de QM.

Los daarvan vond ik het erg vermoeiend om constant Wiki-quotes te krijgen als antwoord op mijn posts. Ja, Wiki geeft vaak een prima samenvatting, maar is niet altijd compleet. Als het dan ook nog eindigt met het welbedoelde advies dat ik me meer zou moeten verdiepen in "bewustzijn" terwijl TS notabene degene is die het begrip nodig vindt in het interpreteren van de QM, dan is de lol er wel af. Als iemand het nodig vindt om smurfen te introduceren om de relativiteitstheorie te interpreteren, dan voel ik me ook niet geroepen om me eerst grondig in alle smurfenavonturen te verdiepen.

Wat dat betreft kreeg ik flashbacks van creationistische discussies waarin "God als veroorzaker van de oerknal" werd gesuggereerd. Een vaag, niet exact-begrip gecombineerd met een matig tot slecht begrip van de onderliggende natuurkunde.

Nou ja, just my 2 cents :)
-
pi_177413086
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:52 schreef Reya het volgende:
Ik zie liever minder topics dan topicreeksen die vervallen in wederzijdse scheldpartijen, inderdaad.
Ja. Ik merk wel meer van die negatieve sfeer, ook b.v. in het "Charles Vergeer" topic. Voor mij persoonlijk een reden om die topics te mijden. Mensen luisteren er niet naar elkaar.
-
pi_177426697
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:52 schreef Reya het volgende:
Ik zie liever minder topics dan topicreeksen die vervallen in wederzijdse scheldpartijen, inderdaad.
Ja, de negativiteit begon al vrij vroeg. Rond 7 februari werd er al flink op mij gescholden:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je geeft geen antwoord, je strooit vage stellingen. Als je dit wilt, moet je een cult starten.

Wat wil je met dit topic bereiken?
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Stelt geen fuck voor. Maar je bent jong, denkt zwart wit en ik vermoed dat je teveel drugs gebruikt.

Als je slim een patroontje hebt bedacht, wil dat niet zeggen dat je gelijk hebt omdat er enige logica in lijkt te zitten. En het toont al helemaal niet aan dat wat anderen zeggen onzin is.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gewoon meetbaar. Fmrim Neural code.

Slotje.
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Psychopaten maken juist.misbruik van het feit dat mensen zich inleven. Ze houden dat systeem voor de gek. Dus juist omdat mensen spiegelneuronen hebben, empathie hebben en zich eenmstuk kunnen inleven in een ander. Het bewustzijn van een ander simuleren zegmaar.

Ook meetbaar in allerlei testjes en fmri.

Slotje.

Je lult onzin. Iedereen heeft je al tig keer verteld dat het niet klopt.
Met onder anderen de roep om censuur, en zinnen als ''je lult onzin. Iedereen heeft je al tig keer verteld dat het niet klopt''.

En dan mag ik dat een aantal weken verdragen en als ik dan zeg dat iemand niks van wetenschap snapt wordt mijn topic gesloten. Jammer.

Mijn enige interesse is om meer kennis op te doen. Ik heb door de discussie met jullie allemaal een veel dieper inzicht gekregen dus ik ben tevreden met het resultaat.

Ik heb het de komende maanden ook te druk om veel tijd te besteden op FOK!, dus ik vind het prima zo. Misschien in de zomer weer verder, met nieuwe inzichten ;)

Trouwens, Reya, was het niet jouw taak als moderator om die scheldpartijen in te dammen? Op tijd, zonder plotseling een slotje te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Libertarisch op 24-02-2018 22:41:08 ]
pi_177432857
Wat jij lijkt te missen, beste libertarisch, is dat jij zelf de oorzaak bent van de negativiteit in dat topic. Daarom is het ook gesloten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:07:12 #183
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_177433367
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:35 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ja, de negativiteit begon al vrij vroeg. Rond 7 februari werd er al flink op mij gescholden:

[..]


[..]


[..]


[..]

Met onder anderen de roep om censuur, en zinnen als ''je lult onzin. Iedereen heeft je al tig keer verteld dat het niet klopt''.

En dan mag ik dat een aantal weken verdragen en als ik dan zeg dat iemand niks van wetenschap snapt wordt mijn topic gesloten. Jammer.

Mijn enige interesse is om meer kennis op te doen. Ik heb door de discussie met jullie allemaal een veel dieper inzicht gekregen dus ik ben tevreden met het resultaat.

Ik heb het de komende maanden ook te druk om veel tijd te besteden op FOK!, dus ik vind het prima zo. Misschien in de zomer weer verder, met nieuwe inzichten ;)

Trouwens, Reya, was het niet jouw taak als moderator om die scheldpartijen in te dammen? Op tijd, zonder plotseling een slotje te plaatsen.
Hier is een vreemde suggestie: in plaats van de gebeten hond spelen omdat je denkt dat iedereen de pik op je heeft, zou je ons (en blijkbaar jezelf) een hoop frustratie kunnen besparen door gewoon antwoord te geven als iemand een vraag stelt.

Drie topics verder, en de vraag wat je met het topic wilde bereiken heb je nog steeds niet beantwoord.
  zondag 25 februari 2018 @ 11:38:45 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177433955
Laten we geen onderlinge discussies starten in dit topic. Ik ga de reeks nog eens teruglezen en zal erop terugkomen.
pi_177568767
Er zit weer iemand in de zwaaimodus:

F&L / Het grote Charles Vergeer topic #4
-
  maandag 5 maart 2018 @ 13:14:30 #186
47102 Elvi
miemkwien
pi_177619343
Is er ook een centraal topic over boeken? Of moet ik daar een apart topic voor openen?
  maandag 5 maart 2018 @ 13:44:46 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177619916
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:14 schreef Elvi het volgende:
Is er ook een centraal topic over boeken?
Bij mijn weten niet..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 7 maart 2018 @ 06:05:41 #188
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_177655195
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je beweert dus dat je geen tijd hebt om post #232 te ontkrachten ondanks dat je een expert zou zijn en ik een simpele leek.

Mijn conclusie is dat je geen tegenargument hebt, anders kun je binnen 10 minuten mijn argumenten ontkrachten.
Hoe voegt deze persoonlijke vete ook maar enigszins iets toe aan het topic dat gestart is?
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:28:41 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:35 schreef Haushofer het volgende:
Er zit weer iemand in de zwaaimodus:

F&L / Het grote Charles Vergeer topic #4
Hier ga ik nog naar kijken, excuses voor het laat-zijn.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:29:06 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655626
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:14 schreef Elvi het volgende:
Is er ook een centraal topic over boeken? Of moet ik daar een apart topic voor openen?
Bij mijn weten niet. Je kunt inderdaad altijd zelf een topic openen, mocht je zo'n topic missen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:29:28 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe voegt deze persoonlijke vete ook maar enigszins iets toe aan het topic dat gestart is?
Die discussie gaat niet verder in dat topic, inderdaad.
pi_177655705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe voegt deze persoonlijke vete ook maar enigszins iets toe aan het topic dat gestart is?
Het is geen persoonlijke vete. Ik zei tegen Haushofer: ik hou op met zaniken als je mijn argumenten ontkracht, ik ben op zoek naar de waarheid en ik kan jouw hulp gebruiken.

Als hij (jullie) mijn argumenten kunnen ontkrachten dan vind ik het prima. Ik heb geen voorkeur voor de één of de andere realiteit, ik wil gewoon achter de waarheid komen. Jammer dat jullie niet willen meehelpen.

Ik zoek geen ruzie, ik zoek wijsbegeerte....
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:40:46 #193
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655733
Met die persoonlijke vete viel het inderdaad wel mee, maar afgezien van dat de discussie niet echt ontopic is heb ik ook wel het idee dat jullie niet echt verder meer gaan komen.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:43:58 #194
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:42 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

De interpretatie van kwantummechanica is filosofisch en ik gebruik mijn interpretatie van QM om mijn levensbeschouwelijke visie te onderbouwen (er is een kosmisch bewustzijn). Meer F&L dan dit wordt het niet.

De discussie is netjes en inhoudelijk dus wederom vind ik dit een zeer vreemde move van jou.
Als jullie samen verder willen discussiëren kan dat prima over e-mail of eenderwelk ander communicatiemedium. In dat topic past de discussie niet echt en zoals ik eerder al zei, de discussie lijkt sowieso vastgelopen te zijn.
pi_177655798
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Als jullie samen verder willen discussiëren kan dat prima over e-mail of eenderwelk ander communicatiemedium. In dat topic past de discussie niet echt en zoals ik eerder al zei, de discussie lijkt sowieso vastgelopen te zijn.
Als de discussie was vastgelopen had je niet hoeven ingrijpen, dan was het vanzelf doodgebloed zoals elke andere discussie op FOK!

Ik zie gewoon niet waarom een moderator van een filosofie forum een filosofische discussie moet stopzetten als de hele discussie netjes en interessant is en als de TS ook nog eens heeft gezegd het zelf interessant te vinden. Het is tamelijk bizar als je het mij vraagt.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:49:13 #196
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655815
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als de discussie was vastgelopen had je niet hoeven ingrijpen, dan was het vanzelf doodgebloed zoals elke andere discussie op FOK!

Ik zie gewoon niet waarom een moderator van een filosofie forum een filosofische discussie moet stopzetten als de hele discussie netjes en interessant is en als de TS ook nog eens heeft gezegd het zelf interessant te vinden. Het is tamelijk bizar als je het mij vraagt.
Als een discussie vastloopt gaat deze vaak wel door, mar gaat deze verder op details, op definities of op persoonlijk vlak. Vergeet niet dat het een discussieforum is: een topic is niet een vehikel voor een bilaterale dialoog, uiteindelijk. Daarom vragen we ook ontopic te blijven, dat houdt het voor iedereen volgbaar.
pi_177655822
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Als een discussie vastloopt gaat deze vaak wel door, mar gaat deze verder op details, op definities of op persoonlijk vlak. Vergeet niet dat het een discussieforum is: een topic is niet een vehikel voor een bilaterale dialoog, uiteindelijk. Daarom vragen we ook ontopic te blijven, dat houdt het voor iedereen volgbaar.
Prima, dat wil ik wel accepteren. Ik open zelf wel een keer een topic dan.
  woensdag 7 maart 2018 @ 07:51:39 #198
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177655831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 07:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Prima, dat wil ik wel accepteren. Ik open zelf wel een keer een topic dan.
Dat lijkt me een prima idee, inderdaad.
  woensdag 7 maart 2018 @ 08:33:16 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177656152
Dit topic is niet bedoeld voor onderlinge discussies.
pi_177705713
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:21 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik zie dit topic graag de kliko in.
kick
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:42:55 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177707444
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:12 schreef tailfox het volgende:

[..]

kick
Als je je eigen topic niet kickt verdwijnt ie vanzelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:04:30 #202
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177707992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je je eigen topic niet kickt verdwijnt ie vanzelf.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')