abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:08:14 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167208723






Dit zijn de werkende foto's van de laatste paar pagina's. Wil jij er ook bij? Laat het dan weten!

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167208865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooi beestje hoor! Doet me denken aan het grasje waar ik 5 á 6 jaar geleden achteraan zat.

Tevens een leuke maar totaal verkeerde kooi, gelukkig gaf je dat gisteren meteen zelf al aan :P
Ben opgegroeid met vogeltjes dus weet wel wat ze nodig hebben iig, mijn vader was een ontzettende vogelgek dus dat is er met de paplepel ingegoten :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167208885
Vind de kooi nog wel meevallen, had echt een klein minihokje verwacht. Hij is niet heel breed idd.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_167208943
Vooral boven is hij *erg* smal

En heb deze kooi nog staan; http://www.ferplast.com/int/jenny.html

die geeft hem iig horizontaal wat de ruimte en ik kan er wat meer speeltjes in kwijt zonder dat het direct te vol is
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:23:02 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167209014
Ik heb deze in het donkergroen met beige: http://www.ferplast.com/int/rekord-4-1294.html
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 9 december 2016 @ 11:33:26 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167209243
Zo erg is die kooi niet hoor, kromsnavels klimmen graag in de kooi rond , die van mij vliegen echt nooit in de kooi :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:35:52 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167209286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Zo erg is die kooi niet hoor, kromsnavels klimmen graag in de kooi rond , die van mij vliegen echt nooit in de kooi :D
Hier is het vooral Tali gebleken die rondklimt, de grasjes die ik hiervoor had vlogen liever van stok naar stok en het enige klimmen gebeurde wanneer ze gingen eten of drinken :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167209296
ah verkeerde gepakt (dacht al, ik mis de horizontale tralies aan de zijkant)

http://www.fretten.nl/ind(...)info&products_id=499

de jongen dus. perfect voor klauterbeestjes :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167209326
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Zo erg is die kooi niet hoor, kromsnavels klimmen graag in de kooi rond , die van mij vliegen echt nooit in de kooi :D
de kooi die ik heb heeft rondom horizontale spijltjes, dat klimt iets fijner. :)

de grasjes die ik jaren terug heb gehad hadden een vergelijkbare kooi, niet dat ze veel vlogen maar het kon in ieder geval mochten ze het willen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hier is het vooral Tali gebleken die rondklimt, de grasjes die ik hiervoor had vlogen liever van stok naar stok en het enige klimmen gebeurde wanneer ze gingen eten of drinken :P
van Tali'Zorah nar Rayya neem ik aan? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167209383
Ik heb zelf deze:


Dat is echt een bakbeest van een kooi :D Hij lijkt op de afbeelding niet groot maar hij is Grootte (BxDxH): ca. 96 x 58 x 167 cm
Binnenhoogte kooi: 101 cm

Tralieafstand: 10 mm

Traliedikte:2 mm

Gewicht : 49 kg

Madeira III
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:45:06 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167209454
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:38 schreef Ceased2Be het volgende:
van Tali'Zorah nar Rayya neem ik aan? :)
:Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:45:48 #12
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167209467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:41 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]

Dat is echt een bakbeest van een kooi :D Hij lijkt op de afbeelding niet groot maar hij is Grootte (BxDxH): ca. 96 x 58 x 167 cm
Binnenhoogte kooi: 101 cm

Tralieafstand: 10 mm

Traliedikte:2 mm

Gewicht : 49 kg

Madeira III
Big pimpin' 8-)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167209548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:41 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]

Dat is echt een bakbeest van een kooi :D Hij lijkt op de afbeelding niet groot maar hij is Grootte (BxDxH): ca. 96 x 58 x 167 cm
Binnenhoogte kooi: 101 cm

Tralieafstand: 10 mm

Traliedikte:2 mm

Gewicht : 49 kg

Madeira III
Dit vraagt om een gouden kroonluchter in de kooi en ledstrips eronder. 8-)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:55:20 #14
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167209631
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit vraagt om een gouden kroonluchter in de kooi en ledstrips eronder. 8-)
En slechte boemboemboem-muziek :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167209807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

En slechte boemboemboem-muziek :7
Spinners op de wielen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167228405
Wat een drama hier met de parkieten. Vriend is een paar dagen weg dus ik moet ervoor zorgen. Ik ben zo erg bang voor vogels. Zij ook van mij. Dat dan weer wel. Dus ik heb de buren gevraagd om vers water te geven :')

[ Bericht 9% gewijzigd door mascara-klodder op 10-12-2016 09:39:53 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167228547
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit vraagt om een gouden kroonluchter in de kooi en ledstrips eronder. 8-)
Ik heb de kerstballen er al inhangen. Ik moet echt foto maken :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167228607
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een drama hier met de parkieten. Vriend is een paar dagen weg dus ik moet ervoor zorgen. Ik ben zo erg bang voor vogels. Zij ook van mij. Dat dan weer wel. Dus ik heb de buren gevraagd om vers water te geven :')
:')

Ze maken altijd plannen om hun baasje te vermoorden, met hun gefladder en dodelijke gekrijs
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_167229065
Zo. Toon heeft wat nieuwe zitstokjes en speelgoed gekregen in z'n originele kooi. Heeft ie alvast wat afleiding :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167229228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo. Toon heeft wat nieuwe zitstokjes en speelgoed gekregen in z'n originele kooi. Heeft ie alvast wat afleiding :)
Echt hè, ik ging de dierenwinkel in en man zegt: nee je mag geen cavia!!!!
Ik: ik ging voor een extra spiegel voor die groene.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167229255
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:36 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Echt hè, ik ging de dierenwinkel in en man zegt: nee je mag geen cavia!!!!
Ik: ik ging voor een extra spiegel voor die groene.
Terecht. Cavias zijn suf.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167230075
Ik denk niet dat je veel aan een spiegeltje hebt. Lijkt even leuk voor zo'n beestje, maar ze kunnen er depressief van worden.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167230429
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik denk niet dat je veel aan een spiegeltje hebt. Lijkt even leuk voor zo'n beestje, maar ze kunnen er depressief van worden.
sérieux?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167230579
Had ik in het vorige topic al gezegd dat de lelijke vis is doodgegaan? Morsdood. Ik schat zo in dat ik vogeltjes ook niet echt lang in leven kan houden :@
Ik weet ook gewoon niet wat ik met die beesten moet. Ze zijn grappig en daar houdt het mee op.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167243579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Had ik in het vorige topic al gezegd dat de lelijke vis is doodgegaan? Morsdood. Ik schat zo in dat ik vogeltjes ook niet echt lang in leven kan houden :@
Ik weet ook gewoon niet wat ik met die beesten moet. Ze zijn grappig en daar houdt het mee op.
er zijn groepen op Facebook gericht op het herplaatsen van parkieten. Is dat geen optie?
Ook zijn er kooien waarbij je niet de kooi in hoeft om eten en water te vervangen. Kan ook nog.
pi_167243627
Mijn valkjes hebben nog steeds de schurft aan elkaar maar ze zijn sinds een week wel die-hard aan het paren :').

Onhandig want ik wil nu nog geen jongen, daar zijn die twee echt nog te jong voor.
pi_167244320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 11:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

sérieux?
Oui.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167244394
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Had ik in het vorige topic al gezegd dat de lelijke vis is doodgegaan? Morsdood. Ik schat zo in dat ik vogeltjes ook niet echt lang in leven kan houden :@
Ik weet ook gewoon niet wat ik met die beesten moet. Ze zijn grappig en daar houdt het mee op.
Geef ze elke dag eten en vers water, flikker (anijs)zand op de bodem, hang zo'n slijpschelp in de kooi, geef ze wat speeltjes (kleurige hangdingen met belletjes) en maak de kooi iig eens per anderhalve week schoon, dan heb je vrolijke vogels :P Laat ze ook regelmatig uit de kooi zodat je een band met ze op kunt bouwen en je zit geramd.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167244568
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Geef ze elke dag eten en vers water, flikker (anijs)zand op de bodem, hang zo'n slijpschelp in de kooi, geef ze wat speeltjes (kleurige hangdingen met belletjes) en maak de kooi iig eens per anderhalve week schoon, dan heb je vrolijke vogels :P Laat ze ook regelmatig uit de kooi zodat je een band met ze op kunt bouwen en je zit geramd.
Liever beukensnippers als bodembedekking, is beter voor hun longetjes en ze kunnen er lekker in scharrelen.
pi_167244613
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:44 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Liever beukensnippers als bodembedekking, is beter voor hun longetjes en ze kunnen er lekker in scharrelen.
Heb jij dan een extra bakje voor kiezeltjes?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167244712
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Heb jij dan een extra bakje voor kiezeltjes?
Jazeker, hebben ze altijd tot hun beschikking, samen met sepia, mineralenblok en eivoer.
pi_167248279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 11:41 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]

Dat is echt een bakbeest van een kooi :D Hij lijkt op de afbeelding niet groot maar hij is Grootte (BxDxH): ca. 96 x 58 x 167 cm
Binnenhoogte kooi: 101 cm

Tralieafstand: 10 mm

Traliedikte:2 mm

Gewicht : 49 kg

Madeira III
De Madeira 3 heb ik ook, ik dacht inderdaad "mooie kooi, lijkt niet zo groot te zijn", maar het neemt de halve slaapkamer in beslag (ok beetje overdreven, maar wel erg veel ruimte vergeleken de vorige kooi :P). Had wel maten opgemeten enzo en het leek mee te vallen, niet dus ;). Wel een ontzettend fijne kooi. De vogels kunnen er nu wat minder vaak uit dan voorheen, maar kunnen in de kooi veel energie kwijt.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  Moderator zondag 11 december 2016 @ 00:31:20 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167248704
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:50 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Jazeker, hebben ze altijd tot hun beschikking, samen met sepia, mineralenblok en eivoer.
14.gif
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167292535
Het gaat goed met de parkieten. Ik heb ze zelfs water en eten gegeven.

Never nooit niet zal ik ze weggeven. Ookal ben ik best een beetje bang voor vogels :@
Maar deze zijn van mijn moeder en niemand wilde ze hebben omdat iedereen katten heeft.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 00:24:33 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167293451
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 23:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Het gaat goed met de parkieten. Ik heb ze zelfs water en eten gegeven.

Never nooit niet zal ik ze weggeven. Ookal ben ik best een beetje bang voor vogels :@
Maar deze zijn van mijn moeder en niemand wilde ze hebben omdat iedereen katten heeft.
Helemaal te wauw! *O* :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-12-2016 00:32:19 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167294040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 00:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Helemaal te wauw! *O* :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mijn moeder is dus dood. Daarom heb ik die vogels.

Ik ga nog een extra spiegel voor die groene kopen. Kan hij zichzelf nog meer liken :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 13 december 2016 @ 11:07:27 #37
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167297247
Gecondoleerd ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167300464
Mijn hartje heeft een luchtweginfectie ;(

behalve een bloedend hart heb ik een huilende portemonnee.

Ze zit nu onder de infrarood lamp, en krijgt ontstekingsremmers en anti biotica.
Ik hoop dat ze snel opknapt, wat kun je je een zorgen maken dan, zeg.
pi_167315776
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:12 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Mijn hartje heeft een luchtweginfectie ;(

behalve een bloedend hart heb ik een huilende portemonnee.

Ze zit nu onder de infrarood lamp, en krijgt ontstekingsremmers en anti biotica.
Ik hoop dat ze snel opknapt, wat kun je je een zorgen maken dan, zeg.
Ga je dan ook serieus naar de dierendokter met een vogel?

Hoe vang je zo'n beestje dan?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167316062
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ga je dan ook serieus naar de dierendokter met een vogel?
Waarom zou je dat niet doen? je beestje is ziek dus je moet er mee naar een dokter.

quote:
Hoe vang je zo'n beestje dan?
Als ie tam is op je hand laten ziten en in de reiskooi mikken en anders wordt het wat meer ellende :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167316352
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 14:12 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Mijn hartje heeft een luchtweginfectie ;(

behalve een bloedend hart heb ik een huilende portemonnee.

Ze zit nu onder de infrarood lamp, en krijgt ontstekingsremmers en anti biotica.
Ik hoop dat ze snel opknapt, wat kun je je een zorgen maken dan, zeg.
Stuur even een app. Ben al mijn nrs kwijt omdat iPhone kapotging.


Jij bent die muts waardoor ik dacht: vogeltjes zijn leuk. En toen dacht ik: ik ben bang voor vogeltjes.

En toen ging mijn moeder dood en had ik opeens vogels.

Ze zijn ook echt zo erg grappig en echte acrobaten O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167316387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 07:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet doen? je beestje is ziek dus je moet er mee naar een dokter.

[..]

Als ie tam is op je hand laten ziten en in de reiskooi mikken en anders wordt het wat meer ellende :)
Als mijn beestje ziek is dan laat ik het gewoon sterven en met de pootjes omhoog laten liggen totdat iemand het in de container flikkert :7

Even voor de nuance: ik schat zo in dat ik als snoeptomaatje ben :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167316508
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als mijn beestje ziek is dan laat ik het gewoon sterven en met de pootjes omhoog laten liggen totdat iemand het in de container flikkert :7

Echt, breng ze dan meteen weg.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167320748
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 02:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ga je dan ook serieus naar de dierendokter met een vogel?

Hoe vang je zo'n beestje dan?
Ik loop naar ze toe, roep OP en dan stappen ze netjes op. Dan krijgen ze wat kusjes en zet (prop) ik ze in de vervoerskooi.
Die van mij zijn tam. Naja 1 is halftam.


En even voor de goede orde, dit bezoekje aan de dierenarts, wat kennelijk enigszins overbodig was omdat ze vannacht een ei heeft gelegd, kostte me bijna 90 euro :')
Maar ik behandel voor de zekerheid wel door, en laat de lamp gewoon aan aangezien ze nu zit te broeden. *zucht
pi_167320976
Als ik "OP" zeg tegen mijn Kaka en Rikie dan krijg ik van de 1 een middelvinger en de ander kijkt gewoon dullig :')
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  donderdag 15 december 2016 @ 17:10:20 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167347392
Ai Snoeptomaatje, beetje lullig wel.
Urkzilla wil ook even hoi zeggen!

Hier stappen drie van de vier vogels ook zo op ( Urk en Lucille zitten sowieso de hele dag het liefst op me :') ) en nummer vier kan ik altijd wel vangen, ik zie het probleem niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167347894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:10 schreef oh-oh het volgende:
Ai Snoeptomaatje, beetje lullig wel.
Urkzilla wil ook even hoi zeggen!
[ afbeelding ]
Hier stappen drie van de vier vogels ook zo op ( Urk en Lucille zitten sowieso de hele dag het liefst op me :') ) en nummer vier kan ik altijd wel vangen, ik zie het probleem niet?
Ik kan het wel begrijpen, als het 2 vogeltjes zijn die altijd voor de sier bij iemand hebben gestaan en nooit hun kooi uit zijn geweest, dan zullen ze niet opstappen als je er om vraagt.
Ik vermoed dat dat bij mascaraklodder het geval is.
pi_167348552
Ik heb nu inderdaad ook zo'n 'sierbeestje'

Toon begint z'n kooi meer en meer te verkennen nadat ie de eerste dagen angstvallig bovenin bleef, u klautert ie heel z'n kooi door. Hij is iig niet bang van me, maar handen is hij duidelijk niet gewend.

Wat is een goede methode om hem handtam te krijgen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167348625
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik heb nu inderdaad ook zo'n 'sierbeestje'

Toon begint z'n kooi meer en meer te verkennen nadat ie de eerste dagen angstvallig bovenin bleef, u klautert ie heel z'n kooi door. Hij is iig niet bang van me, maar handen is hij duidelijk niet gewend.

Wat is een goede methode om hem handtam te krijgen?
Iedere dag tijd besteden aan hem.
Bij mij werkte het redelijk door gewoon steeds dichter bij de kooi te komen, en dan mijn hand in de kooi te doen zonder wat te doen. Soms zat ik daar wel een half uur.
Houd trosgierst in je hand, want er komt een moment dat hij er aan gaat knabbelen. Daarna steeds een klein stukje meer in je vuist nemen zodat hij gedwongen wordt je hand dichter te naderen.
Maar de echte omslag bij mij kwam toen ik haar uit de kooi liet, uit de kooi is ze zo mak als een schaap, in de kooi een losgeslagen draak.
pi_167348709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:21 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Iedere dag tijd besteden aan hem.
Bij mij werkte het redelijk door gewoon steeds dichter bij de kooi te komen, en dan mijn hand in de kooi te doen zonder wat te doen. Soms zat ik daar wel een half uur.
Houd trosgierst in je hand, want er komt een moment dat hij er aan gaat knabbelen. Daarna steeds een klein stukje meer in je vuist nemen zodat hij gedwongen wordt je hand dichter te naderen.
Maar de echte omslag bij mij kwam toen ik haar uit de kooi liet, uit de kooi is ze zo mak als een schaap, in de kooi een losgeslagen draak.
Trosgierst was idd al aangeschaft :)
Wilde hem de eerste week nog niet lastig gaan vallen met mijn aanwezigheid en eerst maar eens laten wennen aan de omgeving en het bijbehorende geluid. Volgende stap wordt het tam krijgen, maar wat jij omschrijft was eigenlijk ook wat ik nog in gedachte had.

De laatste vogels die ik handtam heb gemaakt waren reuzentoekans die ik met de hand moest voeren, dan ging het wat natuurlijker :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 16 december 2016 @ 09:04:44 #51
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167363910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Ik kan het wel begrijpen, als het 2 vogeltjes zijn die altijd voor de sier bij iemand hebben gestaan en nooit hun kooi uit zijn geweest, dan zullen ze niet opstappen als je er om vraagt.
Ik vermoed dat dat bij mascaraklodder het geval is.
Ja ik snap dat niet elke vogel tam is. Maar vangen in de kooi is toch niet zo moeilijk?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167364381
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja ik snap dat niet elke vogel tam is. Maar vangen in de kooi is toch niet zo moeilijk?
Meestal niet, maar het is wel stressvol voor het beestje.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 11:32:41 #53
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167366349
Tali laat zich absoluut niet vangen in de kooi, maar erbuiten is het een makkie :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167366571
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:39 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Meestal niet, maar het is wel stressvol voor het beestje.
Liever met een netje dan een half uur met je handen proberen te pakken. 3 keer raden wat stressvoller is.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_167366580
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 09:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja ik snap dat niet elke vogel tam is. Maar vangen in de kooi is toch niet zo moeilijk?
Die vogels van mij krijg ik echt niet zo 1 2 3 te pakken in de kooi, veul te groot.

Daarbij, die nazi vogels van mij bijten nog harder dan een tang dus ik wil ze niet eens pakken :P
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_167370161
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:47 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Liever met een netje dan een half uur met je handen proberen te pakken. 3 keer raden wat stressvoller is.
Het was meer OF tam en op de hand naar buiten OF met een netje (mits de kooi dat toelaat).
Een netje is bij mijn kooi niet eens een optie, dus dat zal nog wat worden als ik hem moet vangen voordat ie handtam is
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167377363
Pino is te slim :(
Begint nu non stop te rammelen met het belletje aan een speeltje als ie nieuw voer wil _O-
En hij gooide zijn voerbakje altijd half los (scheef) omdat ie dan makkelijker kon eten, maar nu hing hij het bakje zelf weer recht omdat dat toch beter leek _O-
En het bakje gooit ie rustig leeg voor hij begint te rammelen :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 19:58:23 #58
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167377823
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:43 schreef Rafeiro het volgende:
Pino is te slim :(
Begint nu non stop te rammelen met het belletje aan een speeltje als ie nieuw voer wil _O-
En hij gooide zijn voerbakje altijd half los (scheef) omdat ie dan makkelijker kon eten, maar nu hing hij het bakje zelf weer recht omdat dat toch beter leek _O-
En het bakje gooit ie rustig leeg voor hij begint te rammelen :D
En jij komt natuurlijk als een echte butler elke keer aanstormen om de heer des huizes te helpen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167379118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

En jij komt natuurlijk als een echte butler elke keer aanstormen om de heer des huizes te helpen _O_
Niet altijd, maar stiekem wel te vaak _O-
En het geslacht is nog niet bekend, ik denk eigenlijk dat het een pop is, maar nog niet oud genoeg om het te zeggen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_167379271
Nog een half jaartje wachten :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zaterdag 17 december 2016 @ 00:24:25 #61
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167387561
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 11:48 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Die vogels van mij krijg ik echt niet zo 1 2 3 te pakken in de kooi, veul te groot.

Daarbij, die nazi vogels van mij bijten nog harder dan een tang dus ik wil ze niet eens pakken :P
:D Ik heb ook een joekel van een kooi, ik weet altijd precies wat Rambo gaat doen als ie niet uit de kooi wil dus ik grijp hem gewoon hoor! Die andere drie komen zelf wel naar me toe.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167398903
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 december 2016 19:43 schreef Rafeiro het volgende:
Pino is te slim :(
Begint nu non stop te rammelen met het belletje aan een speeltje als ie nieuw voer wil _O-
En hij gooide zijn voerbakje altijd half los (scheef) omdat ie dan makkelijker kon eten, maar nu hing hij het bakje zelf weer recht omdat dat toch beter leek _O-
En het bakje gooit ie rustig leeg voor hij begint te rammelen :D
Dodo rammelt met zijn voerbakje als hij voer (of aandacht) wil. Zoals je op televisie gevangenen ziet doen. ;-)

Ze zijn wat lomp vandaag; Mees is overmoedig met klimmen en Dodo heb ik vijf keer uit benarde posities gehaald voordat hij zou crashen (vooral als Mees hem op de hielen zit). Gelukkig vermaken ze zich ondertussen goed met spelen en eten in plaats van klieren. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_167399876
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dodo rammelt met zijn voerbakje als hij voer (of aandacht) wil. Zoals je op televisie gevangenen ziet doen. ;-)

Ze zijn wat lomp vandaag; Mees is overmoedig met klimmen en Dodo heb ik vijf keer uit benarde posities gehaald voordat hij zou crashen (vooral als Mees hem op de hielen zit). Gelukkig vermaken ze zich ondertussen goed met spelen en eten in plaats van klieren. :)
Af en toe is het ook wel aandacht inderdaad, loop ik er naar toe en dan zit het bakje nog "vol". :D
In de kamer hebben ze hun eigen plekjes gelukkig. Alleen een ring die aan het plafond hangt is af en toe discutabel. :') 1 zit 2 komt aanvliegen, 1 gaat weg 2 gaat zitten, 1 wil weer zitten en 2 vliegt weg.... etc... :')
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_167411470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:10 schreef oh-oh het volgende:
Ai Snoeptomaatje, beetje lullig wel.
Urkzilla wil ook even hoi zeggen!
[ afbeelding ]
Hier stappen drie van de vier vogels ook zo op ( Urk en Lucille zitten sowieso de hele dag het liefst op me :') ) en nummer vier kan ik altijd wel vangen, ik zie het probleem niet?
Wat een knapperd! O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167411477
Ik ben helemaal into parkieten sinds ik zelf met mijn handen de kooi in durf :@
Ze zijn de leukste beestjes ooit. Maar dat vond ik eigenlijk al, op cavia's na :7

[ Bericht 0% gewijzigd door mascara-klodder op 18-12-2016 10:24:40 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167412824
Die vogels gaan helemaal los op kerstmuziek _O-

Ik: *O*
Man: kansloos die beesten!
Vogels: *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167432565
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 10:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Die vogels gaan helemaal los op kerstmuziek _O-

Ik: *O*
Man: kansloos die beesten!
Vogels: *O*
Dodo is gek op Nederlandstalig en Michael Jackson, Mees wordt helemaal blij van harde rock. :D De kerstmuziek reageren ze eigenlijk helemaal niet op. :)

Goed dat je je over je angst heen hebt gezet, parkieten zijn ook echt heel leuk. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_167442746
Ik heb ondertussen 3 eieren en een popje dat 23,5 uur per dag broedt :X
pi_167517639
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 13:59 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb ondertussen 3 eieren en een popje dat 23,5 uur per dag broedt :X
Hebben we al babietjes in dit topiq? 🐥
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167519221


Fijne feestdagen allemaal *O*

Ik tegen man: schatjuhhh, ik ga die kooi gezellig maken met kerstspul.
Man: nou, ik dacht van niet.
Ik: wanneer heb ik ooit naar jou geluisterd? :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167519248
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167525056
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 01:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Hebben we al babietjes in dit topiq? 🐥
ondertussen 4 eieren, maar gisteren is ze uren van haar nest af geweest dus ik vrees het ergste.
pi_167525377
quote:
Knus O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167573611
Mees kreeg gisteren nieuw speelgoed, een leuk gekleurd ding. Voor Dodo hadden we besloten dat die toch meer is van de natuurlijke materialen en gekleurd spul vaak eng vindt. Vandaag wandelde Dodo zo Mees kooi in om er lekker mee te spelen. ^O^ Mees was er trouwens ook al dolgelukkig mee.

Deze (als ze ermee spelen dan krijg ik geen scherpe foto):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 31 december 2016 @ 14:35:02 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_167784217
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_167797122
quote:
Waarom zit dat beest wiet te eten? :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167804813
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Waarom zit dat beest wiet te eten? :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb mijn vogels beter opgevoed :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167804905
Maar even serieus, mijn vriend heeft gegoocheld en die homo's blijven nog wel 10 jaar leven ofzo.

Ik weet btw waarom ik zo bang WAS van vogels, ik had ooit een papegaai opgevangen.
Drama's.
Later wel gelachen omdat het beestje steeds mijn dochters naam noemde gevolgd met: koekje? O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_167805858
Meeste homo's halen wel +65
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:31:40 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167956573
Ik heb een berg te logeren van 10 jaar oud, een man, en die heeft het hier zo naar zijn zin dat zijn baas me vroeg of ie mag blijven :D :o O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 18:40:21 #81
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167956768
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een berg te logeren van 10 jaar oud, een man, en die heeft het hier zo naar zijn zin dat zijn baas me vroeg of ie mag blijven :D :o O+
:D Pics!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 7 januari 2017 @ 18:54:16 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167957150
Op dag 1:

En op dag 2 :D

Heel lief gezellig beest is het!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 19:05:26 #83
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167957426
Aw O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:23:14 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167957769
Had nog nooit gedoucht en zo, hij vindt het allemaal maar awesome O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 19:24:56 #85
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167957816
Ik had graag gezien dat Tali ook zo makkelijk onder de douche ging :P

Waarom vroeg het baasje eigenlijk of 'ie bij jou mocht blijven? Puur omdat 'ie het bij jou naar z'n zin heeft of omdat hij/zij op het beestje uitgekeken is?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:27:32 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167957881
Hij was van zijn vrouw maar die is al jaren geleden overleden. Hij is alleen met zijn dochtertje en er is niet vaak iemand thuis. Eigenlijk vond ie zichzelf een dierenbeul als ie hem weer op zou halen. Hij is niet op hem uitgekeken hoor. Ik vind het heel goed van hem, hoefde er ook niet echt over na te denken of ie mag blijven ,maar ja, dat is het voordeel van een logeerpartij vooraf dus. Hij zit gewoon ook los met de honden en zo, net als de rest, past zich helemaal aan. En hij kan een beetje praten O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167957887
Wat een knapperd! O+ Wil je hem zelf ook houden? :)

Edit: Ja dus. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:29:21 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167957928
Ja joh, hij is heel lief en makkelijk, dus wat maakt het uit?
Hoef geen kooi erbij of niks, en de andere vogels zijn ook lief voor hem, dus laat maar lekker hier rondvliegen toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 19:33:35 #89
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167958063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 19:27 schreef oh-oh het volgende:
Hij was van zijn vrouw maar die is al jaren geleden overleden. Hij is alleen met zijn dochtertje en er is niet vaak iemand thuis. Eigenlijk vond ie zichzelf een dierenbeul als ie hem weer op zou halen. Hij is niet op hem uitgekeken hoor. Ik vind het heel goed van hem, hoefde er ook niet echt over na te denken of ie mag blijven ,maar ja, dat is het voordeel van een logeerpartij vooraf dus. Hij zit gewoon ook los met de honden en zo, net als de rest, past zich helemaal aan. En hij kan een beetje praten O+
Dan is het helemaal mooi ja ^O^

Hoe heet het beestje?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:35:41 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167958114
Pietie maar ik ga m denk ik wel Tweety of zo noemen, niet dat ik dat zoveel beter vind, maar hij luistert echt naar zijn naam, alleen had ik al es een spreeuw die Piet heette :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167958153
Je hebt groot gelijk. Als die aandacht tekort komt thuis dan is het ook zielig om hem terug te laten gaan. Mooi dat hij zijn oude dag bij jullie kan doorbrengen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 19:44:18 #92
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167958333
Nou hij is wel topfit hoor, 10 is volgens mij ook nog niet echt oud voor een berg, geen idee.
Hele mooie strakke vogel is het, ik merk wel dat ie snel buiten adem is als ie wat vliegt dus ik ga hem wel wat meer laten bewegen denk ik.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar allemaal niet echt veel aandacht aan besteed heb so far, omdat ie hier maar twee weken zou zijn. Hij stapt niet op de hand bv, maar eet wel uit de hand, denk dat ik het hem zo geleerd heb. Die man zei dat ie veel beet ( dochtertje is 6 jaar en druk ) en ook wel wat schreeuwde ,ik hoor hem hier alleen maar hele schattige pruttelgeluidjes maken. Maar goed, mss komt het nog als ie helemaal ingeburgerd is, ik zie wel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167964065
Bergparkieten kunnen blijkbaar 25 jaar oud worden, ik moest het toch even opzoeken. Dan is hij inderdaad nog niet zo oud. :-)

Het zou me niet verbazen als hij bij jou niet zal gaan schreeuwen, soms doen ze het alleen uit verveling en voor aandacht. Met andere vogels om hem heen zou dat al veel minder kunnen zijn. Die pruttelgeluidjes van bergparkieten zijn echt geweldig. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 23:10:36 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167964739
Urk schreeuwt sowieso nooit, en die andere bergjes die ik allemaal hier gehad heb ( inclusief deze toch wel al vijf inmiddels ) deden het ook allemaal niet, dus ik maak me er niet druk om.
Mijn barraband deed het in het begin ook ff niet, en toen ie laatst een week ergens logeerde duurde het tot de laatste dag eer ie zijn scheur open trok :') . Hij zit nu wel es gewoon lekker te krijsen, dan laat ik hem altijd ff heel goed schrikken en dan houdt ie zijn snavel wel weer.
Mafketel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167965381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 18:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een berg te logeren van 10 jaar oud, een man, en die heeft het hier zo naar zijn zin dat zijn baas me vroeg of ie mag blijven :D :o O+
Dat is dus de verrassing waar je het over had op FB ^O^

Ik vind Pietie een leuke naam, m'n ratje heet ook zo *O*
  zaterdag 7 januari 2017 @ 23:42:51 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167965719
:D Haha ja , morgen komt zijn baasje de spullen brengen en " afscheid nemen" .
Ik vind Pietie geen verkeerde naam maar ik had dus al eens een Piet, dus liever net een andere naam zeg maar.
Nu weet ik ook wie jij bent, een van Urk's fanatiekste volgers :D ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_167970821
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 23:42 schreef oh-oh het volgende:
:D Haha ja , morgen komt zijn baasje de spullen brengen en " afscheid nemen" .
Ik vind Pietie geen verkeerde naam maar ik had dus al eens een Piet, dus liever net een andere naam zeg maar.
Nu weet ik ook wie jij bent, een van Urk's fanatiekste volgers :D ^O^
Dat wist je toch al eerder zei je eens hahaha!
En ja, Urk, prachtig beestje.
Mijn moeder liked ook altijd foto's van Urk :)
pi_168055543
Volgens mij is Mees helemaal niet zo gek op zonnebloempitten. Dat moet toch wel de eerste parkiet zijn die ze weleens laat liggen.
Soms dan maak ik ze al open voor haar, omdat ik dacht dat ze ze nog niet goed open kreeg. Ook dan blijkt ze ze niet allemaal op te eten. En dat terwijl ze verder toch wel veel eet. Gek ding. :D O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:54:11 #99
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168057736
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 09:02 schreef Cici het volgende:

[..]

Dat wist je toch al eerder zei je eens hahaha!
En ja, Urk, prachtig beestje.
Mijn moeder liked ook altijd foto's van Urk :)
O+
Mijn catharina's moeten die zonneblopempitten ook niet.
Maar Pablo en de bergjes vechten er om :P
Urk eet bv echt geen pijnboompitten, terwijl ze verder wel alles wat lost en vast zit lust :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168102884
Grappig, Dodo houdt ook echt van de zonnebloempitten. Volgens mij vindt ze die witte wel lekker maar de gestreepte niet zo.

Net hoorde ik een "roetsj" langs de tralies op gaan. Verbaasd keek ik om naar Mees die op de grond zat, met een leeg WC-rolletje om haar hoofd. Ik schrok er best van maar Mees leek zelfs niet een beetje onder de indruk. Jammer, ze vond het wel heel leuk speelgoed, maar het is toch niet zo veilig als dat ik dacht. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 14:36:14 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168103545
:D :') Niet eens ff snel een foto gemaakt???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168103984
Haha nee, ze zette een pootje erop en toen was het WC-rolletje alweer af. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_168137656
Ze hebben wel zo'n beetje dezelfde interesses. O+

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_168247871
Een tipje, ze hebben bij de Action, bij de buitenvogelspulletjes, gedroogde zonnebloemkoppen.
Die zijn ook uitermate geschikt voor parkieten en (kleine) papegaaien! Die van mij vinden het hilarisch om die pitten eruit te pulken.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:42:42 #105
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168249747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:21 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Een tipje, ze hebben bij de Action, bij de buitenvogelspulletjes, gedroogde zonnebloemkoppen.
Die zijn ook uitermate geschikt voor parkieten en (kleine) papegaaien! Die van mij vinden het hilarisch om die pitten eruit te pulken.
Goeie tip, maar ik weet nu al dat Tali er geen reet mee zou doen, of er zelfs bang voor zou zijn, stom beest _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168251598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Goeie tip, maar ik weet nu al dat Tali er geen reet mee zou doen, of er zelfs bang voor zou zijn, stom beest _O-
dacht ik ook, maar ze zijn er zo enthousiast mee.
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:16:42 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168252533
Als ik dat geef vreten ze alleen nog maar die pitten, dus dat doe ik maar niet :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 21:33:22 #108
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168255697
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:49 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

dacht ik ook, maar ze zijn er zo enthousiast mee.
Snap ik, maar mijn beestje is bang voor heel veel dingen. Zelfs een stukje komkommer is voor haar reden om de staartveren lekker te spreiden en er een seconde of twee later eens flink tetterend vandoor te gaan _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 19 januari 2017 @ 11:44:15 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168264952

Urkje net na haar bad O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 januari 2017 @ 09:29:07 #110
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_168390661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:44 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Urkje net na haar bad O+

Pino aan het opdrogen na een douche :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_168423513
Ik mag me ook melden hier. Vandaag deze mooie dame gehaald.





Ik ben helemaal verliefd, ze is zo mooi. O+ Kon helaas geen foto's maken omdat ze nog angstig is, za binnenkort kijken of het beter gaat.
Haar buik. O+ O+
Moet wel nog het e.e.a. aanpassen in/aan de kooi. Sowieso de plastic stokjes weghalen en de spiegel ook. Lees tegenstrijdige dingen over spiegels...
En ga eens kijken naar leuke speeltjes, hoorde dat er op AliExpress veel leuks staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 19:03:07 #112
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168423706
Wat een poepie O+

De stokjes moet je inderdaad vervangen door houten zitstokken, en je kunt er ook wat dikke touwen aan toevoegen. Verder is het inderdaad het beste om de spiegel weg te halen, daar raakt zo'n beestje alleen maar van in de war.

Nog iets verstandigs: het is beter om een kooi met horizontale spijlen te hebben, dan kunnen ze makkelijker rondklimmen :)

PS: wat is er trouwens met haar staart aan de hand? Ruzie gehad met een ander vogeltje voordat je haar kocht?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168424533
Wat een slordige staart heeft ze :o
Maar wat een mooierd!
Tip: houten zitstokken en katoenen roesten kopen bij zooplus, leuk geprijsd. Hebben niet heel veel speelgoed, Ali heeft wel leuke dingetjes.
Vermijd teveel katoen in speelgoed en stokken, dat kan in de krop samenklonteren.

En vermijd bij ome Ali al die stokken, plankjes en rondjes van echte stukjes boom, daar zit vaak schimmel op.

Overgrote deel van kijn speelgoed komt bij Avonturia vandaan, en de Action.
pi_168425601
Met haar staart is niks mis, komt door de spijl er tussen. Dit was ze in de dierenwinkel, ziet er gewoon goed uit, toch?


Het kooitje heeft ook horizontale spijlen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank jullie wel voor de tips! Hier bij de Action hebben ze helaas geen speelgoed. :( Zal morgen even kijken voor de stokken. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 20:33:17 #115
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168425989
Haar staart ziet er nogal rafelig uit.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168426066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Haar staart ziet er nogal rafelig uit.
Hmm. :X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 20:41:34 #117
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168426225
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hmm. :X
Zal wel mot hebben gehad met een ander piepbeest :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168429640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:44 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Urkje net na haar bad O+
Urk is een dametje?
Dacht altijd een meneertje haha.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 22:33:30 #119
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168430029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:22 schreef Cici het volgende:

[..]

Urk is een dametje?
Dacht altijd een meneertje haha.
Ik ook :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168430217
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hmm. :X
Heeft het vrouwtje van mijn ook, op zich niks bijzonders. Ze leeft nog steeds, vliegt alleen minder makkelijk, dus ze vliegt niet zo vaak. Gelukkig is ze samen met een mannetje.
  donderdag 26 januari 2017 @ 00:16:29 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168432876
Urk leek altijd neigend naar geel en dus een man, maar je ziet het bij bergen pas laat, tis toch een meisje, nu met een echte man erbij is Urk duidelijk een popje ja :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168434879
_O-
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 00:16 schreef oh-oh het volgende:
Urk leek altijd neigend naar geel en dus een man, maar je ziet het bij bergen pas laat, tis toch een meisje, nu met een echte man erbij is Urk duidelijk een popje ja :D
  donderdag 26 januari 2017 @ 10:23:12 #123
159909 -Peach
Prunus persica
pi_168436252
Voor wie AH-pannen heeft, beetje opletten:
http://www.volkskrant.nl/(...)ten-fataal~a4453343/

Vaag verhaal wel, zouden ze (veel) te dicht bij de keuken/fornuis hebben gezeten?

Met onze parkieten is het allemaal prima, Henk en Willem zijn beste vrinden. Jammer alleen dat Henk allemaal slechte dingen aan Willem leert (o.a. planten slopen) :( :')
En elke avond ruzie: Willem zit altijd in een schommeltje, maar Henk wil nooit zo vroeg slapen en loopt nog rond op de stok in de buurt. Gevolg: Henk beukt met zijn staart tegen Willem zijn staart, Willem boos. Elke avond :')

[ Bericht 49% gewijzigd door -Peach op 26-01-2017 10:41:24 ]
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_168436916
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik mag me ook melden hier. Vandaag deze mooie dame gehaald.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben helemaal verliefd, ze is zo mooi. O+ Kon helaas geen foto's maken omdat ze nog angstig is, za binnenkort kijken of het beter gaat.
Haar buik. O+ O+
Moet wel nog het e.e.a. aanpassen in/aan de kooi. Sowieso de plastic stokjes weghalen en de spiegel ook. Lees tegenstrijdige dingen over spiegels...
En ga eens kijken naar leuke speeltjes, hoorde dat er op AliExpress veel leuks staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leuk beestje! Sowieso parkietenbuikjes. O+

Dat staartje zou na de rui best wel weer een mooi staartje kunnen worden. :) Het ligt er ook een beetje aan hoe ze haar veertjes gaat verzorgen.

Dodo houdt echt van de telefoon. Hij kan heerlijk rustig zijn waardoor ik denk dat ik gewoon kan bellen. Dan begint hij ineens toch met zijn schelle "PIEUW". En als ik ophang dan is hij meestal ook wel weer klaar. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door PKM op 26-01-2017 12:45:29 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_168439254
Wat een raar verhaal van die pannen van AH.

Toffe foto's van iedereen 💝 Vooral die net na het badfoto :D

Ik net gelijk kijken naar de staarten van mijn beestjes maar die zijn dus gewoon helemaal goed ;)

En zo wilde ik graag een kat en een cavia een maand of 3 geleden. Nu zit ik met 2 parkieten en over een week of 8 een puppy erbij :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_168439327
Dat van doe spiegels wist ik niet btw. Er hangen er hier 2 in de kooi. De blauwe geeft er niks om en de groene zit het liefste zichzelf te liken in de spiegel :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_168439406
Heb zelf ook een spiegel, ze zitten met zijn 2 en kijken er amper naar.

Misschien als je maar 1 vogel hebt dat het "kwaad" kan, maar ik heb er een hard hoofd in.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_168439601
Dit is het popje vandaag. Ik kreeg net te horen dat iemand sterk het vermoeden had dat het een mannetje is. :o
Ik heb haar nog niet zien eten uit zichzelf. Ze eet en drinkt wel (een beetje) als ik het bakje voor haar hou, bijna tegen haar snavel aan. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ga straks kijken voor andere bakjes, misschien dat dat helpt.

Verder zit ze op mn vinger en gewoon in m'n hand. Maar in haar kooi komt ze amper van haar plek af. Ik ga haar maar een paar daagjes met rust laten, kijken of ze tot zich zelf komt. En anders moet er een maatje bij. :)

Heb voor jullie ook en foto gemaakt van haar staart. Echter, haar snavel baart mij met zorgen. :N

Het is voor ons bijna 20 jaar geleden dat we parkietjes hebben gehad, dus we moeten ook weer even wennen. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_168441261
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ] Dit is het popje vandaag. Ik kreeg net te horen dat iemand sterk het vermoeden had dat het een mannetje is. :o
Ik heb haar nog niet zien eten uit zichzelf. Ze eet en drinkt wel (een beetje) als ik het bakje voor haar hou, bijna tegen haar snavel aan. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ga straks kijken voor andere bakjes, misschien dat dat helpt.

Verder zit ze op mn vinger en gewoon in m'n hand. Maar in haar kooi komt ze amper van haar plek af. Ik ga haar maar een paar daagjes met rust laten, kijken of ze tot zich zelf komt. En anders moet er een maatje bij. :)

Heb voor jullie ook en foto gemaakt van haar staart. Echter, haar snavel baart mij met zorgen. :N

Het is voor ons bijna 20 jaar geleden dat we parkietjes hebben gehad, dus we moeten ook weer even wennen. :)
Waarom maak je je zorgen om de snavel?
Ik heb ook het idee dat je vogeltje een mannetje is, die neusdoppen zijn toch wel wat blauwig. Ik wou het nog niet zeggen want ik zit er nogal eens naast.

Wat je kunt doen is op meerdere plekken een voerbakje ophangen, omdat hij de kooi nog niet kent. Als er op meer plekken voer is dan zal hij sneller gaan eten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_168444809
@DUMAN wb het eten: misschien moeten ze gewoon nog even wennen?
Bij mij duurde het ook ff voordat ik ze regelmatig zag eten nadat ze van mijn moeder bij ons kwamen wonen.
Drinken zie ik ze nu na 3 maanden nog steeds nauwelijks doen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 16:47:33 #131
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168444857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:45 schreef mascara-klodder het volgende:
@DUMAN wb het eten: misschien moeten ze gewoon nog even wennen?
Bij mij duurde het ook ff voordat ik ze regelmatig zag eten nadat ze van mijn moeder bij ons kwamen wonen.
Drinken zie ik ze nu na 3 maanden nog steeds nauwelijks doen.
Grasjes drinken ook heel weinig aangezien ze uit Australië komen, waar water schaars is. Catharina's zuipen zich echter te pletter _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168445026
Ik ga inderdaad ook op de bodem een voer-en drinkbakje leggen. Ik weet dat ze nog moet wennen! Heb net Trosgierst gehaald, maar daar moet zo ook niks van hebben. :+ Heb nu een beetje door haar voer gemengd.

Heb muziek aanstaan en ze begon net een paar keer te fluiten. O+ Ze strekt zich nu ook lekker uit. Ik merk dat het al beter gaat. :)

Thanks voor de tips!
Protège moi de mes désirs.
pi_168445495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een raar verhaal van die pannen van AH.
Er zit wel wat in, vogels kunnen dood gaan door dampen die van teflon af komen.
Dus bijvoorbeeld nooit gourmetten in dezelfde kamer als waar vogels verblijven, enz.
pi_168445539
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ga inderdaad ook op de bodem een voer-en drinkbakje leggen. Ik weet dat ze nog moet wennen! Heb net Trosgierst gehaald, maar daar moet zo ook niks van hebben. :+ Heb nu een beetje door haar voer gemengd.

Heb muziek aanstaan en ze begon net een paar keer te fluiten. O+ Ze strekt zich nu ook lekker uit. Ik merk dat het al beter gaat. :)

Thanks voor de tips!
Laat haar de eerste dagen maar met rust.
Negeren het liefst. Wel je ding doen, maar geen aandacht aan schenken. Ze moet eerst wennen. Die van mij heeft ook 2 dagen niet gegeten/gedronken toen ik haar kreeg. Trosgierst neerleggen en ophangen zal ongetwijfeld helpen.
  Moderator donderdag 26 januari 2017 @ 17:51:25 #135
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168446585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:13 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Laat haar de eerste dagen maar met rust.
Negeren het liefst. Wel je ding doen, maar geen aandacht aan schenken. Ze moet eerst wennen. Die van mij heeft ook 2 dagen niet gegeten/gedronken toen ik haar kreeg. Trosgierst neerleggen en ophangen zal ongetwijfeld helpen.
Ik ging bij elk nieuw vogeltje zoveel mogelijk bij de kooi staan of zitten en tegen het beestje praten. Tali d'r kooi stond in Hulst al vlak naast mijn bureau, dus was het heel makkelijk om haar tam te krijgen. Op dag 2 of 3 mocht ze uit de kooi en kwam ze gezellig buurten (lees: toetsenbord onderschijten en naar mijn vingers happen als ik zat te typen :+ ).

Mijn eerste grasje, Ruiz, kwam op dag 1 al uit zichzelf op het toetsenbord zitten, en het kruipertje genaamd Meisje zette ik gewoon op mijn schouder. Ging beide keren direct goed :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168458919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:12 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Er zit wel wat in, vogels kunnen dood gaan door dampen die van teflon af komen.
Dus bijvoorbeeld nooit gourmetten in dezelfde kamer als waar vogels verblijven, enz.
Nou sorry hoor, maar dan hadden die van mij nu al 5x dood moeten zijn sinds afgelopen kerstavond _O-

Weet ik iig dat ik Tefal, of van welk merk dat gourmetstel ook is, de schuld kan geven als ze de 6de keer besluiten om op hun rug liggen.

Ze doen het nochtans helemaal prima :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_168458956
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:13 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Laat haar de eerste dagen maar met rust.
Negeren het liefst. Wel je ding doen, maar geen aandacht aan schenken. Ze moet eerst wennen. Die van mij heeft ook 2 dagen niet gegeten/gedronken toen ik haar kreeg. Trosgierst neerleggen en ophangen zal ongetwijfeld helpen.
:Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_168459039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Grasjes drinken ook heel weinig aangezien ze uit Australië komen, waar water schaars is. Catharina's zuipen zich echter te pletter _O-
En weer wat geleerd. Tnx :*

Had laatst met leegruimen van moeders huis parkietenboek gevonden. Misschien eens de tijd nemen om het in te kijken :P
Alhoewel ik het leuker vind om van jullie te horen.
En inmiddels ken ik de beestjes erg goed ook. Daar kan geen boekje tegenop.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_168476752
keihard de happy-hardcore versie van de vogeltjesdans laten luisteren.
Het is zo erg jammer dat het gewoonweg niet te filmen is maar het is zo erg grappig.

Ze lijken dan een beetje op de Party Animals alleen zonder Aussie :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 21:32:57 #140
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168477228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 21:20 schreef mascara-klodder het volgende:
keihard de happy-hardcore versie van de vogeltjesdans laten luisteren.
Het is zo erg jammer dat het gewoonweg niet te filmen is maar het is zo erg grappig.

Ze lijken dan een beetje op de Party Animals alleen zonder Aussie :+
Gaan ze helemaal strak uit hun plaat?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:31:24 #141
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168501979
Ik heb gisteren en vanmiddag een beetje over Engelse parkieten gelezen en het begon toch weer te kriebelen om een maatje voor Tali te halen. Twee jaar geleden ging dat niet goed (omdat de nieuwe ook een popje was, en die hebben schijnbaar behoorlijk vaak mot), maar nu heb ik een half-Engelse parkiet gevonden op marktplaats, en ook nog eens bij een kweker die in mijn dorp woont!

Er staat nog helemaal niks vast en heb de verkoper tot nu toe alleen nog maar een mailtje gestuurd waarin ik aangeef hoe de situatie hier is: parkiet moet niet teveel lawaai maken wegens overgevoelige oren en het moet klikken met Tali. Als dat na een week of wat nog niet zo is, moet ik de mogelijkheid hebben om het beestje terug te brengen. Dezelfde deal als twee jaar geleden dus, al was dat met een andere kweker.



Het is wel een beauty (links) O+ en hoop dat het gaat lukken, zodat Tali ook aandacht heeft wanneer ik ga wandelen of aan het schoonmaken ben waardoor ze de kooi niet uit mag.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502108
Het zijn wel notoire ruziezoekers, vooral als ze broeds zijn
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:36:20 #143
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168502139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:35 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Het zijn wel notoire ruziezoekers, vooral als ze broeds zijn
Engelsen? Heb gelezen dat die juist heel chill zijn.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502173
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Engelsen? Heb gelezen dat die juist heel chill zijn.
Oh ja een Engelse hè? Dat Was bij grasparkieten heel erg.
Het Is wel echt een mooie!
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:39:02 #145
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168502225
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:37 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Oh ja een Engelse hè? Dat Was bij grasparkieten heel erg.
Het Is wel echt een mooie!
Ja hij's ECHT mooi :D

Ik heb in het verleden grasjes gehad en nooit gezien dat er ruzie was. Het eerste "koppel" was Ruiz en Henkie en het tweede Mara en Meisje. Nooit gezeik gehad.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502263
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ja hij's ECHT mooi :D

Ik heb in het verleden grasjes gehad en nooit gezien dat er ruzie was. Het eerste "koppel" was Ruiz en Henkie en het tweede Mara en Meisje. Nooit gezeik gehad.
het is ook bijna enkel met broeden volgens mij
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:41:23 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168502305
Jammer, krijg net bericht van de verkoper dat hij niet los te koop is en "testen" gaat niet door ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502318
Huh :(
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:42:50 #149
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168502357
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:41 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Huh :(
Die witte vogel is z'n chickie en gaan alleen samen de deur uit, niet apart.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502383
Wat jammer.
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 21:52:01 #151
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168502622
Heuj, er zit er eentje iets verderop die Engelse verkoopt. Lekker dik menneke dit (grijs):



:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168502635
Die is ook mooi!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:07:55 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168503026
Die geel/groene vind ik tof!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 23:04:41 #154
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168504067
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:07 schreef oh-oh het volgende:
Die geel/groene vind ik tof!
Daar is amper van te zien wat het is _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168504081
Ik vind ze allemaal leuk. :D

Ik had vroeger ook Engelse parkieten, Meneer en Mevrouw Jansen. Eigenlijk bleken ook dat twee mannen.. Die waren in ieder geval heel veel rustiger dan ons grasparkietje Pietje was. Die kon echt flink tekeer gaan, wat ook wel z'n charme had. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 13:33:37 #156
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168565296
Er zit in een dorp/gehucht 2 kilometer verderop nog een kweker met gras- en Engelse parkieten, dus heb even een mailtje gestuurd:

quote:
Beste <naam>,

Ik heb enkele vragen over 'Engelse grasparkieten om tam te maken zijn net zelfstandig'.

- is de blauwe spangle nog beschikbaar?
- is het een mannetje?
- kunt u mij eventueel een foto van het beestje sturen?

Verder heb ik door omstandigheden een verzoekje, mocht het inderdaad een nog beschikbaar mannetje zijn:
- is het mogelijk om het beestje een weekje te "testen" ? Ik heb namelijk overgevoelige oren en weet niet goed hoeveel geluid een engelse parkiet maakt. Ik heb in het verleden grasparkieten gehad en moest die helaas van de hand doen.

- ik heb momenteel een catharinaparkiet (popje) die twee jaar geleden heel agressief reageerde op een ander catharinapopje en laatstgenoemde kon binnen een week terug naar de kweker (meen me te herinneren uit Nijverdal) omdat het nieuwe beestje hier echt geen leuk leventje had.

Mijn hoop is dat, mocht alles rondkomen, ik met u dezelfde deal kan maken, aangezien ik van mening ben dat mijn popje beter op een mannetje zal reageren, tenzij ze jaloers wordt op elke andere vogel die ik haal omdat ze al een goeie 4 jaar mijn enige huisdiertje is.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Keurig, toch?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:25:07 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168566432
Ik denk zelf dat je beter een catharinaman zal zoeken, als er al een klik zal zijn, want schijnbaar wil ze gewoon liever alleen zijn. Bij een ander soort maakt het geslacht volgens mij geen bal uit. Het zou me niks verbazen als de gemiddelde parkietenkweker dit al een hoop gezever vindt :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 15:08:25 #158
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168567230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk zelf dat je beter een catharinaman zal zoeken, als er al een klik zal zijn, want schijnbaar wil ze gewoon liever alleen zijn. Bij een ander soort maakt het geslacht volgens mij geen bal uit. Het zou me niks verbazen als de gemiddelde parkietenkweker dit al een hoop gezever vindt :D
Ja het is rederlijk wat gezever en eisen stellen, maarja... :P

Ik zou best graag een catharinamannetje erbij willen hebben, maar ik kan nu in een straal van 50km niemand vinden die die beestjes verkoopt, ook de vent uit Nijverdal niet (waar ik in 2014 dat tweede popje haalde).

Heb het liefst ook een blauw of grijs vogeltje, zodat ik hem Garrus kan noemen /mass effect fanboy

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 01-02-2017 14:21:06 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:44:13 #159
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_168568002
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ja het is rederlijk wat gezever en eisen stellen, maarja... :P

Ik zou best graag een catharinamannetje erbij willen hebben, maar ik kan nu in een straal van 50km niemand vinden die die beestjes verkoopt, ook de vent uit Nijverdal niet (waar ik in 2015 dat tweede popje haalde).

Heb het liefst ook een blauw of grijs vogeltje, zodat ik hem Garrus kan noemen /mass effect fanboy
Ik weet nog wel een hele goede kweker, maar weet zo niet welke regio je zit. Stuur je wel even een DM.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:50:07 #160
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_168568157
En qua geluid zou een bergje ook prima kunnen. Misschien omdat die nog flink wat groter zijn dat ze dan wel samen gaan, maar ik ben geen vogelpsycholoog :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:33:13 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168569010
Ik denk echt dat je beter af bent zonder tweede, als je nu net zoals ik elke maand minstens een keer drie dagen van huis was of zo, dan was het wat anders. Ik was laatst weer drie dagen weg, zitten de vogels alle vijf gewoon los in de woonkamer, boeit ze niks dat ik weg ben :P
En als je het perse echt wil, dan moet je het voor jezelf doen en niet in de hoop op een maatje voor je vogel en aangezien ze moeilijk is het ook langer dan een week aan kijken en met twee kooien beginnen, en dan ook nog eens voor dezelfde soort gaan omdat de kans op een klik dan het grootst is.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 18:41:39 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168571909
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk echt dat je beter af bent zonder tweede, als je nu net zoals ik elke maand minstens een keer drie dagen van huis was of zo, dan was het wat anders. Ik was laatst weer drie dagen weg, zitten de vogels alle vijf gewoon los in de woonkamer, boeit ze niks dat ik weg ben :P
En als je het perse echt wil, dan moet je het voor jezelf doen en niet in de hoop op een maatje voor je vogel en aangezien ze moeilijk is het ook langer dan een week aan kijken en met twee kooien beginnen, en dan ook nog eens voor dezelfde soort gaan omdat de kans op een klik dan het grootst is.
Ja weet ik, maar het kriebelt zo af en toe gewoon om er een extra beestje bij te hebben. Niet dat het saai is met alleen Tali (in tegendeel!), maar wat vers bloed is nooit verkeerd, en dan heeft ze wellicht een echt speelkameraadje :)

edit: en ik heb altijd wel zo'n lekkere dikke vogel willen hebben :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:28:04 #163
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168574973
Ja nou als je er dan gewoon van uit gaat dat ze niet samen kunnen en met twee kooien gaat werken en zo kan het alleen maar meevallen maar je doet het dus duidelijk voor jezelf en niet voor Tali en dat maakt niks uit.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 31 januari 2017 @ 20:41:10 #164
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168575514
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:28 schreef oh-oh het volgende:
Ja nou als je er dan gewoon van uit gaat dat ze niet samen kunnen en met twee kooien gaat werken en zo kan het alleen maar meevallen maar je doet het dus duidelijk voor jezelf en niet voor Tali en dat maakt niks uit.
Hmhm, twee kooien en van het slechtste uit gaan, dan kan het inderdaad alleen maar meevallen :Y Ik heb nog niks gehoord, dus we zien wel wat het wordt. Als geen enkele kweker in de buurt akkoord gaat met de testfase is het helaas pindakaas, maar is er niks verloren.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 12:36:02 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168587902
Altijd leuk als mensen maar half antwoord geven :') Krijg van de kweker te horen dat het inderdaad een mannetje is (en geheel zelfstandig eet), maar geen woord over weekje testen, dus heb ik dat nog maar eens gevraagd.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168590835
Dodo en Bertie gingen heel onverwachts toch ook goed samen. Dodo had alleen gekooide vogeltjes als maatjes en Bertie helemaal geen andere parkieten. Soms is het gewoon een kwestie van proberen, die testfase vind ik een goed idee. :)

Dodo en Mees met muisjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 1 februari 2017 @ 14:58:54 #167
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168591386
Sow, dat zijn flinke kooien :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 21:23:32 #168
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168626065
Ik zocht in een opwelling naar "dierenwinkel Hengelo" en zie dat er bij een dierenwinkel heel veel vogels te koop zijn. Ik kan de afbeeldingen niet vergroten en niet opslaan, maar er lijken hier wel catharina's tussen te zitten (onderste foto rechts, en dan specifiek het kooitje op de onderste rij, tweede van links):

https://www.dierenwinkelxl.nl/Vogels/Vogelvoorraad

Morgen even bellen :)

edit: tevens kreeg ik vandaag ook van de andere kwekers nul op het rekest: geen testfase.

[ Bericht 16% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 02-02-2017 21:32:08 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168626587
Vogels die even geen grip hebben kunnen best pijnlijk zijn _O-
Die nagels zijn scherp haha.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 21:45:08 #170
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168626769
quote:
4s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:39 schreef Rafeiro het volgende:
Vogels die even geen grip hebben kunnen best pijnlijk zijn _O-
Die nagels zijn scherp haha.
Dat doet Tali met d'r snaveltje... HAP! :X
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168627143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat doet Tali met d'r snaveltje... HAP! :X
Had een lekker warm vest aan met rits, alleen had ik het vrij warm dus de rits vrij ver los. Loopt die muppet er overheen en bij het open stuk dus geen grip meer _O- En ik ben geen goed klim materiaal _O-
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 2 februari 2017 @ 22:03:23 #172
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168627443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zocht in een opwelling naar "dierenwinkel Hengelo" en zie dat er bij een dierenwinkel heel veel vogels te koop zijn. Ik kan de afbeeldingen niet vergroten en niet opslaan, maar er lijken hier wel catharina's tussen te zitten (onderste foto rechts, en dan specifiek het kooitje op de onderste rij, tweede van links):

https://www.dierenwinkelxl.nl/Vogels/Vogelvoorraad

Morgen even bellen :)

edit: tevens kreeg ik vandaag ook van de andere kwekers nul op het rekest: geen testfase.
Ik snap wel dat ze die testfase niet handig vinden ivm ziektes en zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 2 februari 2017 @ 22:17:16 #173
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168627949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 22:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik snap wel dat ze die testfase niet handig vinden ivm ziektes en zo.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht :P

Als je op de link klikt en naar het specifieke hokje kijkt, zie jij dan ook twee catharina's of verbeeld ik me het gewoon?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 18:44:01 #174
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168644438
Ik ben een catharinamannetje rijker *O* Ging vanmiddag naar de dierenwinkel in Hengelo en zag twee emerald mannetjes zitten en heb de donkerste meegenomen.

Het manneke zit in het kleine kooitje stilletjes om zich heen te kijken, maar af en toe komt het tot een flinke klimpartij, dus er zit iig leven in :D Ik heb Tali vrijwel direct vlakbij het kooitje gezet zodat ze kennis konden maken, maar ze lijkt nog geen interesse te hebben, al is dat al tig keer beter dan haar reactie op het popje die ik twee jaar geleden even had!

Maak kennis met Garrus:



Tali komt even buurten:



[ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 04-02-2017 01:02:21 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 21:41:12 #175
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168649441
Het manneke is doodop van alle indrukken van vandaag, dus doek over de kooi en slaap lekker O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 01:11:18 #176
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168654916
Tevens komt de naam Garrus van deze ultieme spacebro:


En Tali van dit lieve Quarianmeisje:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168671041
Wat een mooie kleur! O+ En leuke namen heb je uitgekozen. :)

Hoe ging het vandaag, hebben ze al interesse in elkaar?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zaterdag 4 februari 2017 @ 21:11:21 #178
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168672137
Ik heb Garrus vanmiddag uit de kooi gehaald en hij wilde overal naartoe vliegen, als het maar niet bij mij was. Vliegen, of eigenlijk landen, ging niet echt lekker, dus moest ik hem steeds uit een hoekje opvissen _O- Hij is opzich heel rustig als ie op een vinger zit, maar ik moet het niet wagen om met mijn andere hand in de buurt te komen, want dan issie weer weg.

Tali heeft hem twee keer flink lastiggevallen en dat leidde tot een flinke scheldpartij over en weer voordat ik ze uit elkaar kon halen. Ik heb Tali steeds even in de buurt gezet en bleef toekijken hoe ze op elkaar reageerden. Tali toont op die aanvallen na geen interesse en Garrus zit eigenlijk alleen mij in de gaten te houden, waar ik hem ook zet :')

Het manneke landde vanmiddag op een vies bord (ik had een eitje gebakken en daar wat curry op gekwakt), dus zijn buikje was helemaal rood. Meneer kon meteen mee naar de douche om schoon te worden en dat leek hij wel tof te vinden, dat warme water :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 21:22:02 #179
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168696797
Als Garrus in het kooitje zit mag ik niet al te dichtbij komen met mijn hand(en), maar hij zit nu lekker z'n snaveltje te knarsen, dus da's een teken dat hij zich inmiddels op z'n gemakje voelt *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 10:56:37 #180
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168706442
Hrm, Tali vond het net weer nodig om Garrus aan te vallen :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168707034
Hopelijk wennen ze nog wat beter aan elkaar, of leert Garrus een beetje terug te knokken. Je zou kunnen proberen Tali even op te sluiten en te negeren voor vijf minuten als ze aanvalt. Met Mees hadden we er niet zo veel succes mee maar misschien werkt het voor jullie wel.

In principe is het ook geen ramp als ze wat knokken, zolang er maar geen gewonden vallen. ;) Als het goed is zal Garrus vluchten wanneer hij dat nodig vindt.
Tussen Dodo en Mees wordt er steeds minder geknokt. Dodo is ook al een tijdje niet meer in paniek van de kooi af gekomen en als Mees ettert dan houden ze een snavelgevecht. Het heeft wel heel lang geduurd tot ze zover waren, soms leek het hopeloos, maar het is toch wel aardig gelukt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 12:03:08 #182
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168707893
quote:
3s.gif Op maandag 6 februari 2017 11:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hopelijk wennen ze nog wat beter aan elkaar, of leert Garrus een beetje terug te knokken. Je zou kunnen proberen Tali even op te sluiten en te negeren voor vijf minuten als ze aanvalt. Met Mees hadden we er niet zo veel succes mee maar misschien werkt het voor jullie wel.

In principe is het ook geen ramp als ze wat knokken, zolang er maar geen gewonden vallen. ;) Als het goed is zal Garrus vluchten wanneer hij dat nodig vindt.
Tussen Dodo en Mees wordt er steeds minder geknokt. Dodo is ook al een tijdje niet meer in paniek van de kooi af gekomen en als Mees ettert dan houden ze een snavelgevecht. Het heeft wel heel lang geduurd tot ze zover waren, soms leek het hopeloos, maar het is toch wel aardig gelukt. :)
Tali ging net Garrus z'n kooitje in om vreten te snaaien ( :') ) en vond het daarna nodig om ineens een veertje uit Garrus z'n koppie te trekken :{ Ik heb die bitch meteen vastgepakt en uit de kooi gesleurd, want het enige wat Garrus doet is paniekerig rondklimmen en schelden, maar naar buiten vluchten ho maar.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 6 februari 2017 @ 12:10:54 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168708070
Joh laat ze ff een paar weken wennen en grijp alleen in wanneer echt nodig. Tussen Lucille en Urk heeft het twee jaar geduurd voor ze elkaar niet wilden doodvermoorden zodra ze elkaar zagen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168708391
Misschien heeft oh-oh wel gelijk om het gewoon op zijn beloop te laten. Wel opletten als de een in de kooi zit en de ander op de kooi, dan willen ze weleens aan elkaars pootjes knabbelen.

Ik heb ook eindelijk zo'n douchestok gekocht. Wij proberen ze weleens mee te nemen als we zelf gaan douchen maar dan heb je allemaal krassen op je huid, of een kletsnatte handdoek over de arm. Hopelijk kunnen ze met zo'n stok wat vaker onder de douche. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 12:37:49 #185
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168708549
Ik wil en ga het inderdaad op z'n beloop laten en heel goed opletten wanneer Tali bij Garrus naar binnen wil kruipen. Als Tali bovenop zit let Garrus goed op, en wanneer Tali agressief doet gaat 'ie op de bodem zitten, arm manneke. Ik vind het gewoon zo sneu voor hem.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168708595
Tjah ik vond het ook lastig om vogels aan elkaar te laten wennen als de 1 de ander tot bloedens toe verwondde. Zolang het een beetje geklooi is , is dat niet erg...maar het ligt natuurlijk aan de felheid en de verwondingen of je ze aan elkaar wílt laten wennen
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 12:47:36 #187
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168708715
Als Tali te dichtbij zit hapt ze naar zijn vleugels en mekkert er flink op los, dan is ze dus echt boos. Gelukkig is het nog niet tot bloedvergieten gekomen.

Garrus moet wat meer van zich af bijten, al snap ik dat dat moeilijk is als je pestkop 4 jaar ouder is :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168709144
Die twee van mij slaan elkaar dagelijks nog de hersens in, en die zitten sinds augustus bij elkaar.
  maandag 6 februari 2017 @ 13:36:24 #189
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168709707
Sinds hier de kooi altijd open is is er geen enkel probleem meer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 15:32:05 #190
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168712126
Zo staat het zooitje er hier trouwens bij :P



Met boeken van Drizzt als ondersteuning voor de kooi, anders was 'ie bijna niet te zien vanaf m'n stoel _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168714383
Geen wonder dat je mijn kooien groot vindt. :D O-) Misschien dat je ze naast elkaar zou kunnen zetten, dan kunnen ze wat sneller aan elkaar wennen.

Dit weekend zat Mees bij mijn vriend rond te hangen. Dodo sprong er ook bij en nam ineens een hapje uit zijn bril. Dodo wil weleens lichtelijk opgefokt zijn als hij en Mees allebei bij ons zitten. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 17:18:25 #192
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168714422
quote:
3s.gif Op maandag 6 februari 2017 17:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Geen wonder dat je mijn kooien groot vindt. :D O-) Misschien dat je ze naast elkaar zou kunnen zetten, dan kunnen ze wat sneller aan elkaar wennen.

Dit weekend zat Mees bij mijn vriend rond te hangen. Dodo sprong er ook bij en nam ineens een hapje uit zijn bril. Dodo wil weleens lichtelijk opgefokt zijn als hij en Mees allebei bij ons zitten. :+
Sja, de kooi van Tali is 60 bij 30 bij 60, en het is natuurlijk maar een catharinaparkietje he :+ Dat geval waar Garrus nu in zit is echt een tijdelijk geval, iig tot Tali normaal tegen hem doet en ze samen in de grote kooi kunnen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168714489
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 17:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
arrus nu in zit is echt een tijdelijk geval, iig tot Tali normaal tegen hem doet en ze samen in de grote kooi kunnen.
Prima toch. ;-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 6 februari 2017 @ 17:54:13 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168715138
Ik vind die grote kooi anders echt best wel klein :@
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 18:02:59 #195
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168715308
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 17:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind die grote kooi anders echt best wel klein :@
Komt omdat er ook flink wat in de kooi hangt :D Stokken, dikke touwen, enkele speeltjes, kleurige touwtjes waar Tali graag aan knaagt, een dikke snoepstok en een trosgierst.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168718998
Past dat wel, samen in die kooi met speeltjes etc.? :@
  Moderator maandag 6 februari 2017 @ 20:33:04 #197
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168719411
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:24 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Past dat wel, samen in die kooi met speeltjes etc.? :@
Dat zien we dan wel weer :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 10 februari 2017 @ 22:19:41 #198
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_168813854
Pino liet me wel even flink schrikken.
Heerlijk onder de douche en daarna lekker knuffelen.
Nu spuugde Pino ineens water uit. Tijdje bij me gehouden onder een handdoekje. En begint nu mijn kleren te slopen :D Wil weer los dus :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_168848695
Toon voelt zich niet helemaal jofel geloof ik. Zit helemaal dik maar eet en drinkt nog wel. Heel de week druk en praatjes en vandaag zit ie maar een beetje te suffen. Kan er verder weinig aan zien dus ga er maar even van uit dat ie een off-day heeft.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 12 februari 2017 @ 12:43:09 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_168848981
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:44 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Ik weet nog wel een hele goede kweker, maar weet zo niet welke regio je zit. Stuur je wel even een DM.
Weet je ook een kwekers in Den Haag en omstreken? Ik zoek al een hele tijd maar heb er nog geeneen gevonden, behalve Dennis Papegaaien dan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 12 februari 2017 @ 12:44:51 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_168849033
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben een catharinamannetje rijker *O* Ging vanmiddag naar de dierenwinkel in Hengelo en zag twee emerald mannetjes zitten en heb de donkerste meegenomen.

Het manneke zit in het kleine kooitje stilletjes om zich heen te kijken, maar af en toe komt het tot een flinke klimpartij, dus er zit iig leven in :D Ik heb Tali vrijwel direct vlakbij het kooitje gezet zodat ze kennis konden maken, maar ze lijkt nog geen interesse te hebben, al is dat al tig keer beter dan haar reactie op het popje die ik twee jaar geleden even had!

Maak kennis met Garrus:

[ afbeelding ]

Tali komt even buurten:

[ afbeelding ]
Leuk, gefeliciteerd!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 12 februari 2017 @ 12:46:29 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_168849077
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Toon voelt zich niet helemaal jofel geloof ik. Zit helemaal dik maar eet en drinkt nog wel. Heel de week druk en praatjes en vandaag zit ie maar een beetje te suffen. Kan er verder weinig aan zien dus ga er maar even van uit dat ie een off-day heeft.
Ja, kan weleens. Hier is zondag ook vaak rustdag.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_168850390
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, kan weleens. Hier is zondag ook vaak rustdag.
Zal hem wat paracetamol geven tegen z'n kater ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_168861526
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:32 schreef Ceased2Be het volgende:
en praatjes en vandaag zit ie maar een beetje te suffen. Kan er verder weinig aan zien dus ga er maar even van uit dat ie ee
Zou het kunnen dat hij al in de rui gaat? Mees is ook met een flinke rui bezig en allebei zijn ze rustiger (en humeuriger) in de rui.

Mees kreeg vandaag een spinazieblaadje, ze was er helemaal blij mee.. Geweldig speelgoed blijkbaar. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_168862441
quote:
3s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat hij al in de rui gaat? Mees is ook met een flinke rui bezig en allebei zijn ze rustiger (en humeuriger) in de rui.

Mees kreeg vandaag een spinazieblaadje, ze was er helemaal blij mee.. Geweldig speelgoed blijkbaar. O+
Zou kunnen idd. En toon zat net te drinken naast me, dat is voor het eerst :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 16:42:25 #206
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168896668
Garrus is weer terug naar de winkel. Tali vond het nodig om hem vanochtend en vanmiddag continu te terroriseren en dat was de laatste druppel :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168898777
Het kan echt maanden, zoniet een jaar duren voordat sommige vogels elkaar accepteren he..?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:40:34 #208
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168898822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Het kan echt maanden, zoniet een jaar duren voordat sommige vogels elkaar accepteren he..?
Dat zal best, maar ik ga Garrus niet zo lang in een apart kooitje houden zodat hij niet aangevallen wordt. En elke keer buiten de kooi geterroriseerd worden is ook geen leven.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168898850
Had je ze nog niet bij elkaar gezet?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:42:39 #210
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168898865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:41 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Had je ze nog niet bij elkaar gezet?
Eén keer, wat neerkwam op een Garrus die een aantal veertjes uit de kop werden getrokken en een staartveer die ineens gehalveerd was.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168898876
Had je wat in de hoofdkooi veranderd?
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:44:08 #212
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168898898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:43 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Had je wat in de hoofdkooi veranderd?
Twee dikke touwstokken en wat speeltjes anders gehangen, mocht niet baten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:44:38 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168898908
Je zou er toch vanuit gaan dat ze mss wel nooit vrienden zouden worden?
Als je geen doorzetter bent hoop ik dan toch dat je het nu echt nooit meer probeert....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_168898921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:44 schreef oh-oh het volgende:

Als je geen doorzetter bent hoop ik dan toch dat je het nu echt nooit meer probeert....
mijn idee...
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:50:02 #215
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168899028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:44 schreef oh-oh het volgende:
Je zou er toch vanuit gaan dat ze mss wel nooit vrienden zouden worden?
Als je geen doorzetter bent hoop ik dan toch dat je het nu echt nooit meer probeert....
Dat wilde ik, maar ik vond het zo zonde voor Garrus dat ik er niet meer verder mee wilde gaan. Hij zit nu weer in het hok in de winkel, bij z'n maatje die hem meteen knuffelde en kroelde toen hij terug kwam :)

En nee, Tali heeft me duidelijk gemaakt dat er hier verder echt geen ander huisdier geaccepteerd wordt, dus een nieuw tweede beestje erbij gaat niet gebeuren :')

edit: oh, ik las ooit ipv nooit.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168899047
Dat is niet aan Tali, maar aan jou.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 18:52:52 #217
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168899112
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 18:50 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Dat is niet aan Tali, maar aan jou.
50/50. Als Tali alleen maar gemeen doet tegen nieuwe beestjes heeft het geen nut om er een tweede bij te halen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:57:26 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168899223
Nah ,Luus hier was ook een sekreet, ze past zich toch wel aan hoor.
Ik heb nu weer een valkje tijdelijk hier zitten, kooien allemaal meteen open, dikke vrienden alle zes, ik heb geen zin in gedonder van die beesten. Ik doe ook niet moeilijk, flikker de hele bende gewoon bij elkaar, en hier gaat altijd alles vlekkeloos, met verschillende soorten parkieten ook.
Nu dus een valkje twee catharina's twee bergen en een barraband, kooien gaan nooit dicht, en er zitten drie honden bij :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:03:00 #219
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168899385
Ik heb helaas niet zo veel geluk als jij :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:08:13 #220
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168899528
Sorry maar dat is niet alleen een kwestie van geluk.
Mss heb ik er iets meer feeling voor?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:11:30 #221
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168899596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:08 schreef oh-oh het volgende:
Sorry maar dat is niet alleen een kwestie van geluk.
Mss heb ik er iets meer feeling voor?
Jij flikkert ze bij mekaar en ze zoeken het maar uit. Hier zou Garrus gezien het gedrag van Tali tot bloedens toe gepikt worden en steeds moeten vluchten.

Dus ja, geluk.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:14:28 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168899657
Wellicht zou Tali zich hier anders gedragen hoor. Urk en Lucille hebben elkaar twee jaar lang elke dag geprobeerd dood te vermoorden, echt met grof geweld. Nu douchen ze samen en zijn het dikke vriendinnen. Ik noem dat geen geluk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:16:38 #223
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168899715
Sja, ik wilde Garrus zo'n scenario niet aandoen. Twee jaar geleden was het ruzie omdat de nieuwe ook een popje was, dus probeerde ik het twee weken geleden met een mannetje, helaas dus met hetzelfde resultaat.

edit: en Tali zou dan natuurlijk de nieuwe zijn ipv het beestje dat al een goeie 4 jaar alleen mij als maatje heeft :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:35:04 #224
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168900201
Het wil er bij mij gewoon niet in dat je twee weken geleden nog gewoon zegt dat je er van uit zou gaan dat ze elkaar nooit zouden accepteren en dat het beestje nu na nog geen twee weken alweer terug gebracht is.
Dan moet je niet gaan zeggen dat andere mensen geluk hebben. Ik denk dat het bij de meeste mensen niet binnen twee weken beste vriendjes zijn als je nieuwe vogels bij elkaar zet en dat wist je toch heus wel?
Verder is het ook echt een flutwinkel als ze vogels maar terug gaan nemen, lekker link qua ziektes en zo :X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:44:31 #225
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168900448
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:35 schreef oh-oh het volgende:
Het wil er bij mij gewoon niet in dat je twee weken geleden nog gewoon zegt dat je er van uit zou gaan dat ze elkaar nooit zouden accepteren en dat het beestje nu na nog geen twee weken alweer terug gebracht is.
Dan moet je niet gaan zeggen dat andere mensen geluk hebben. Ik denk dat het bij de meeste mensen niet binnen twee weken beste vriendjes zijn als je nieuwe vogels bij elkaar zet en dat wist je toch heus wel?
Verder is het ook echt een flutwinkel als ze vogels maar terug gaan nemen, lekker link qua ziektes en zo :X
Meen me te herinneren dat ik zei dat ik van het slechte uitging in de beginfase, waarin ze al een beetje aan elkaar kunnen wennen. Dat hebben ze dus niet gedaan, in tegenstelling tot alle andere vogeltjes die ik in het verleden heb gehad, die zowat direct vriendjes met elkaar werden. Tali is gewoon te moeilijk en jaloers, dat weet ik nu na twee keer testen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:45:49 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168900481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Hmhm, twee kooien en van het slechtste uit gaan, dan kan het inderdaad alleen maar meevallen :Y Ik heb nog niks gehoord, dus we zien wel wat het wordt. Als geen enkele kweker in de buurt akkoord gaat met de testfase is het helaas pindakaas, maar is er niks verloren.
:P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 19:47:38 #227
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168900523
Het viel dus niet mee. In geen enkel opzicht, dus niet mee doorgegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 14-02-2017 20:00:37 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168901205
Als ze alleen maar vechten kun je wel zeggen " dat kan maanden duren", maar als er 1 van de 2 altijd de lul is raakt die ook gewoon zwaar in de stress. En het is ook gewoon niet leuk om te zien dat er 1 altijd aangevallen wordt met plukken en misschien wel tot bloedens toe.

Heb het zelf ook wel eens geprobeerd bij de catharina's, tot 2 maal toe.. en dat was echt bruut soms. Vond ik ook sneu voor de nieuwe en die ook toen maar weg gedaan. Je wilt geen dagtaak hebben om ze in de gaten te houden om te voorkomen dat er 1 met bebloede kapotte snavel in een hoekje van angst zit.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Moderator dinsdag 14 februari 2017 @ 20:12:05 #229
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168901238
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 20:10 schreef Chr1st1aan het volgende:
Als ze alleen maar vechten kun je wel zeggen " dat kan maanden duren", maar als er 1 van de 2 altijd de lul is raakt die ook gewoon zwaar in de stress. En het is ook gewoon niet leuk om te zien dat er 1 altijd aangevallen wordt met plukken en misschien wel tot bloedens toe.

Heb het zelf ook wel eens geprobeerd bij de catharina's, tot 2 maal toe.. en dat was echt bruut soms. Vond ik ook sneu voor de nieuwe en die ook toen maar weg gedaan. Je wilt geen dagtaak hebben om ze in de gaten te houden om te voorkomen dat er 1 met bebloede kapotte snavel in een hoekje van angst zit.
Steun O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:16:00 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168915452
Hier wordt het steeds gezelliger onder de douche :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 15 februari 2017 @ 12:47:18 #231
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_168916089
Damn, zie nu pas echt goed het verschil tussen een berg en een catharina, wat een beest _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_168916835
Vogels bij elkaar zetten gaat nou eenmaal niet altijd goed. Volgens mij is het veel lastiger wanneer je een vogel hebt en er eentje bij zet dan als je een nieuwe in een groep introduceert. Een op een dan wordt agressie niet verspreid en is een van beiden dus steeds de lul.
Jammer in ieder geval dat het niet gelukt is.

Mees doet al een paar dagen Dodo's gegrom na. :+

Leuk een valkje erbij oh-oh. Komen ze allemaal gewoon maar aanvliegen? :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:00 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_168917131
Valkje is een soort van logeetje, en ja, ze komen hier echt vanzelf aanvliegen allemaal :D
Wat hier nu zit zijn allemaal herplaatsers/kneusjes. Ik heb er geen een echt uitgezocht. :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:45:48 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169087325

Na 3 jaar autistisch doen heeft Rambo ineens besloten dat ie ook wel mee wil douchen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 12:18:31 #235
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169088245
Gezellie O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 23 februari 2017 @ 22:14:45 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169105231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:45 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Na 3 jaar autistisch doen heeft Rambo ineens besloten dat ie ook wel mee wil douchen :D
Meesterlijke foto. Heerlijk al die olijke hoofdjes.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169129123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:45 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Na 3 jaar autistisch doen heeft Rambo ineens besloten dat ie ook wel mee wil douchen :D
Dat is die toffert tussen de kleintjes? :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 01:48:47 #238
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169129650
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 01:03 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dat is die toffert tussen de kleintjes? :D
Rambo is de 2e vogel op de hoogste stok :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169129738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 01:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Rambo is de 2e vogel op de hoogste stok :P
Links of Rechts? :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129746
Maar zal toch die kleine links zijn na beter te kijken :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129755
En het snavel verhaal gewoon vergeten :X
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 02:01:41 #242
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169129788
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 01:56 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Links of Rechts? :P
2r links he :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 02:02:38 #243
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169129799
Intussen vraag ik me af of die beestjes onder koud-, lauw- of warm water zitten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169129803
Spruitje hier is ook echt een draak op het moment (oké in de rui).
WAAG HET NIET OM IN DE BUURT TE KOMEN *HAP* *HAP*
Heb je dr even vast blijf kroelen nu! mijn slaaf! :DDD
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 02:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Intussen vraag ik me af of die beestjes onder koud-, lauw- of warm water zitten.
Met Pino loop ik meestal onder een voor mij net te koude douche :@
Maar wel 30+ denk ik. Spruitje lijkt allergisch voor water :'(
Maar geen hete douche :N
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129854
En met de spuitbus is Spruitje af en toe wel de pineut.
Maar die is kamertemperatuur.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 02:10:09 #247
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169129857
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 02:07 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Met Pino loop ik meestal onder een voor mij net te koude douche :@
Maar wel 30+ denk ik. Spruitje lijkt allergisch voor water :'(
Maar geen hete douche :N
Tali is helaas extreem bang voor stromend water, dus heb het nog niet kunnen testen. Alleen Garrus leek het wel tof te vinden om onder een lauwwarme douche te zitten, al was dat verplicht omdat 'ie z'n buikje vol had zitten met currysaus :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169129870
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 02:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tali is helaas extreem bang voor stromend water, dus heb het nog niet kunnen testen. Alleen Garrus leek het wel tof te vinden om onder een lauwwarme douche te zitten, al was dat verplicht omdat 'ie z'n buikje vol had zitten met currysaus :P
Beetje het zelfde idee dus. Pino vind het heerlijk (berg) en Spruitje haat het (Catharina).
Past dus ook bij Rambo en Tali dat ze niet dol zijn op water.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129888
En de Catharina hoeft dus ook niet onder de douche, maar af een toe moet ze wel de spuitbus ondergaan :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169129914
Weg"duikend" wel instinctief de veren open zetten _O-
Ik wil niet, Ik wil niet, oooooh wat fijn _O-
En dan wel even blijven zitten.

Maar de volgende keer weer WEGWEZEN :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:17:25 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169132228
Oh nou Lucille gaat wel heel vaak mee douchen hoor, das ook een catharina. Rambo vindt het dus wel heerlijk, die is alleen niet echt tam, dus hem tot in de douche krijgen was me altijd teveel moeite ( ik moet al een paar keer heen en weer voor ik onder de douche sta :D )
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:21:15 #252
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169132266
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 01:03 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dat is die toffert tussen de kleintjes? :D
Pablo, de barraband!

Mooie vogel maar echt een afgrijselijk krijsbeest af en toe :P Die heb ik iets langer dan dat ik Urk heb.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 11:24:32 #253
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169132324
Mooi O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:26:04 #254
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169132359
Ja als ie niet zit te gillen is ie ook echt heel erg lief.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_169132537
Die etters van mij blijken NutriBerries niet lekker te vinden, AviCakes wel. AviCakes had ik een proefverpakking van, NutriBerries 3 zakken.
:')
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 11:41:22 #256
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169132598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:37 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Die etters van mij blijken NutriBerries niet lekker te vinden, AviCakes wel. AviCakes had ik een proefverpakking van, NutriBerries 3 zakken.
:')
Tja, daar zit je dan _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:47:34 #257
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169132670
Hier eten ze pellets alleen als extraatje af en toe, zaad vinden ze echt veel lekkerder, ik vind het ook veel natuurlijker.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_169133237
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:37 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Die etters van mij blijken NutriBerries niet lekker te vinden, AviCakes wel. AviCakes had ik een proefverpakking van, NutriBerries 3 zakken.
:')
Toon is ook zo'n pitser, nog wat ander voer erbij gehaald maar daar eet meneer gewoon omheen om vervolgens te piepen als het op is. Die sterft nog liever van de honger dan dat ie dat andere spul eet.
Gelukkig maar 1 pak van gekocht.

(Die toekans van m'n pa gooiden in zo'n geval gewoon hun voerbak kapot, dat doen die grasparkieten dan weer minder vlot :') )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 25 februari 2017 @ 14:43:17 #259
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169135527
_O- Ik kon van iemand goedkoop een douchestok overnemen.
Nu kan ik er nog wat vogels bijnemen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 15:10:47 #260
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169136047
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:43 schreef oh-oh het volgende:
_O- Ik kon van iemand goedkoop een douchestok overnemen.
Nu kan ik er nog wat vogels bijnemen :D
[ afbeelding ]
Nóg meer? _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_169136191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:45 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Na 3 jaar autistisch doen heeft Rambo ineens besloten dat ie ook wel mee wil douchen :D
Na drie jaar zal hij ook wel vies zijn geweest. :D

Ik had laatst ook een mooie vogelstok gekocht voor de douche maar de zuignappen zijn veel te groot om op de kleine tegeltjes te blijven zitten. Gisteren probeerden we het op de wasbak maar daar begon hij naar beneden te buigen.

Zelf douchen met de vogels doen we het vaakst, maar dan zit je uiteindelijk onder de krassen van de nageltjes. Als ik probeer om een van beide vanaf mijn hand te laten douchen dan gaan ze op de schouder zitten. Volgende keer ga ik maar met een shirtje onder de douche, dat is het makkelijkst denk ik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:24:53 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169136271
Ik douche ook altijd met ze samen maar ze gaan dus maar mooi op die stokken zitten anders hebben ze pech :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_169218635
Mees kan weer aardig vliegen, ze heeft het de rui gehad. Als ze zich een beetje gedragen wil dan wordt ze niet meer gewiekt, maar Mees kennende wordt het een nieuwe knipbeurt. :D

Dodo sprint niet meer aan de kant wanneer Mees op hem af komt. Op de stok knokken ze wel maar het felle is er uit. Pas gaf ik ze een fruitkuipje die Dodo dan deftig uit zijn pootje eet. Mees kwam ook lekker eten terwijl Dodo het bakje vasthield. :)

Mees blijft klunzig trouwens met zelf dingetjes vasthouden. Als je haar wat lekkers geeft dan kan ze het heel even in de poot houden en dan laat ze het vallen. Speeltjes moet ze ook heel vaak weer op de bodem ophalen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 12 maart 2017 @ 21:18:40 #264
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169471336
Wie was degene hier wier parkiet een keer zei 'Lekker slapen, parkiet nog niet?' Was dat misschien Uccie of oh-oh?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 12 maart 2017 @ 21:22:35 #265
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_169471484
quote:
3s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mees kan weer aardig vliegen, ze heeft het de rui gehad. Als ze zich een beetje gedragen wil dan wordt ze niet meer gewiekt, maar Mees kennende wordt het een nieuwe knipbeurt. :D

Dodo sprint niet meer aan de kant wanneer Mees op hem af komt. Op de stok knokken ze wel maar het felle is er uit. Pas gaf ik ze een fruitkuipje die Dodo dan deftig uit zijn pootje eet. Mees kwam ook lekker eten terwijl Dodo het bakje vasthield. :)

Mees blijft klunzig trouwens met zelf dingetjes vasthouden. Als je haar wat lekkers geeft dan kan ze het heel even in de poot houden en dan laat ze het vallen. Speeltjes moet ze ook heel vaak weer op de bodem ophalen. O+
Hier houden de parkieten niks vast, wel de papegaaiachtigen ( catharina's). En Trix deed het, de kakariki!
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:18 schreef Federer-fan het volgende:
Wie was degene hier wier parkiet een keer zei 'Lekker slapen, parkiet nog niet?' Was dat misschien Uccie of oh-oh?
Ik niet :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 12 maart 2017 @ 21:45:27 #266
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169472212
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

[..]

Ik niet :P
Bedankt, dan was het hopelijk Uccie.

Wat ik me namelijk - heel dom misschien - afvroeg is of die parkiet dat zinnetje op die manier was aangeleerd. Hij zei het namelijk als de doek over de kooi van de papegaaien ging. Die gingen naar bed en hij bleef nog even wakker.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169535954
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hier houden de parkieten niks vast, wel de papegaaiachtigen ( catharina's). En Trix deed het, de kakariki!

Je bergparkieten houden ook niks vast, ook geen pogingen? Misschien dat Mees het dan toch van Dodo afgekeken heeft. Hun poten zijn wel heel anders gebouwd, dat is waarschijnlijk waarom het niet zo'n succes is voor Mees. Jaap kon het inderdaad ook best goed, als Kakariki. :)

Mees had al tijden een pluizig kattenspeeltje in de kooi liggen. Elke dag racete ze er overheen, gekke grondvogel. O+ Ze deed er in ieder geval helemaal niks mee, dus ging het op de grote berg met speeltjes die leuk zijn om vanaf de kooi naar beneden te gooien.
Niet dus, want Dodo vindt het geweldig om aan te knabbelen. Mees vindt het nu dus ook ineens leuk. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 15 maart 2017 @ 15:10:45 #268
159909 -Peach
Prunus persica
pi_169536490
Hahaha net kleuters :')
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:47:12 #269
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_169592981
-oops- moest naar DM
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:52:34 #270
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_169593086
quote:
3s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:45 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Je bergparkieten houden ook niks vast, ook geen pogingen? Misschien dat Mees het dan toch van Dodo afgekeken heeft. Hun poten zijn wel heel anders gebouwd, dat is waarschijnlijk waarom het niet zo'n succes is voor Mees. Jaap kon het inderdaad ook best goed, als Kakariki. :)

Mees had al tijden een pluizig kattenspeeltje in de kooi liggen. Elke dag racete ze er overheen, gekke grondvogel. O+ Ze deed er in ieder geval helemaal niks mee, dus ging het op de grote berg met speeltjes die leuk zijn om vanaf de kooi naar beneden te gooien.
Niet dus, want Dodo vindt het geweldig om aan te knabbelen. Mees vindt het nu dus ook ineens leuk. :D
Mijn Bergje houdt van alles vast, binnenkort de indeling van de speeltjes in de kooi ook eens aanpassen, hij roept me nu iets te vaak als ober _O-
Al wel eerder gemeld, maar dan pakt Pino dus het speeltje met een belletje er aan en blijft bet zo lang rammelen tot ik eraan kom :D
Wel een stuk fijner als het geschreeuw dat je soms bij valkjes hoort :D
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169593341
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:52 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Mijn Bergje houdt van alles vast, binnenkort de indeling van de speeltjes in de kooi ook eens aanpassen, hij roept me nu iets te vaak als ober _O-
Al wel eerder gemeld, maar dan pakt Pino dus het speeltje met een belletje er aan en blijft bet zo lang rammelen tot ik eraan kom :D
Wel een stuk fijner als het geschreeuw dat je soms bij valkjes hoort :D
Toevallig zat ze vanmiddag met een nieuw kattenspeeltje in haar poot en dat hield ze nou best een tijd vol. :)

Dodo rammelt met zijn bakje als hij vindt dat er nieuw eten in moet. :D Mees rammelt ook met het bakje, maar die weet het moment niet te kiezen. Zij heeft dus nog wat langer nodig om mij te trainen :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:19:45 #272
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_169593637
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:03 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Toevallig zat ze vanmiddag met een nieuw kattenspeeltje in haar poot en dat hield ze nou best een tijd vol. :)

Dodo rammelt met zijn bakje als hij vindt dat er nieuw eten in moet. :D Mees rammelt ook met het bakje, maar die weet het moment niet te kiezen. Zij heeft dus nog wat langer nodig om mij te trainen :P
Ik moet een andere voerbak kopen :@
Ik vul het bakje en hang het in de kooi.
Pino neemt een paar hapjes.
Pino hopt naar een andere plek, hangt het bakje scheef. (dat is makkelijker denk ik)
Na een paar hapjes is dat ook niet leuk meer, hop bakje op de grond.
En ik kan weer stofzuigen :X
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_169675943
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:19 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Ik moet een andere voerbak kopen :@
Ik vul het bakje en hang het in de kooi.
Pino neemt een paar hapjes.
Pino hopt naar een andere plek, hangt het bakje scheef. (dat is makkelijker denk ik)
Na een paar hapjes is dat ook niet leuk meer, hop bakje op de grond.
En ik kan weer stofzuigen :X
Mees is heel onhandig met eten geven, komt met haar kopje uit de kooi, gaat op het bakje staan, enz.


Na een paar keer op de lamp vliegen eindigt het meestal zo. Voordeel is wel dat ik dan tenminste kan zien of ze niet aan de elektriciteitsdraadjes knabbelt. :)

Vandaag moest dit kattenspeeltje eraan geloven (die sprietjes zaten met een draadje tot een balletje aan elkaar gebonden). Mees leek teleurgesteld omdat het niet meer knisperde toen het de grond raakte. Dodo had de glimmende deeltjes er eerder ook al tussenuit getrokken. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 15:28:44 #274
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_169746051
Kijk toch eens wat lief O+ http://9gag.com/gag/az8xNdp
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:13:06 #275
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169753478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 15:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kijk toch eens wat lief O+ http://9gag.com/gag/az8xNdp
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169772127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:43 schreef oh-oh het volgende:
_O- Ik kon van iemand goedkoop een douchestok overnemen.
Nu kan ik er nog wat vogels bijnemen :D
[ afbeelding ]
:D O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_169933898
Is er iemand die voor mijn schatjes kan zorgen?
Ik wil ze wel terug.
Zit hier een beetje in een paniek situatie.

Wil de homo's niet bij ex achterlaten :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 5 april 2017 @ 23:26:22 #278
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_170032715
Aas zelf op een verhuizing, kan zelf nu dus niet helpen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:29:31 #279
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_170032765
oh-oh heeft wel honderd miljoen miljard lieverds.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 6 april 2017 @ 00:00:10 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_170033247
Ik krijg echt koppijn van grasparkieten maar als je echt niet anders kan mag je ze wel tijdelijk naar Maastricht brengen. Vliegen ze bij jou los?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_170035357
Tijdelijk is geen probleem.
  donderdag 6 april 2017 @ 18:12:26 #282
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_170045995

Urk en ik willen een geitje <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_170070013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:12 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Urk en ik willen een geitje <3
OMG O+

En opvang is geregeld *O* Tnx Snoeptomaatje O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_170070076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 00:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg echt koppijn van grasparkieten maar als je echt niet anders kan mag je ze wel tijdelijk naar Maastricht brengen. Vliegen ze bij jou los?
Lol Maastricht.
Ik had ze dan wel losgelaten met een briefje aan hun pootje met 'bestemming Maastricht bij oh-oh' :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 7 april 2017 @ 19:11:24 #285
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_170070231
Ja daar kan ik ook niks aan doen hoor, het was goed bedoeld :?
Gelukkig zijn ze onder de pannen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_170070307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:11 schreef oh-oh het volgende:
Ja daar kan ik ook niks aan doen hoor, het was goed bedoeld :?
Gelukkig zijn ze onder de pannen.
Oh lol zo bedoelde ik t niet. Vond het juist ook superlief aangeboden maar Maastricht is in deze situatie gewoon niet haalbaar ;)

Maar ze kunnen gelukkig in de buurt logeren dus :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_170233894
Mees kan weer vliegen, alle pennen zijn weer terug gegroeid. Ze vliegt weer hele rondjes door de kamer heen. Helaas wil ze niet meer zo veel bij me zitten, hoewel dat soms maar goed is ook want dan heeft ze het vooral voorzien op mijn toetsenbord.

Met Dodo gaat ze ook goed om nou, een keertje vloog ze toch weer op Dodo, maar daarna niet meer. Dodo weert zichzelf ook eindelijk goed, ik ben toch wel trots dat hij zich niet meer op zijn kop laat zitten. O+

Laatst zei ze een paar keer achter elkaar met Mees-accent "lekker he". Vanochtend zat ze onverstaanbaar (lang) te babbelen tegen Dodo. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170776952
Moest 3 weken terug afscheid nemen van één van mijn grasparkieten. Het was een vrouwtje en leek al erg zwak de laatste tijd. Tot dat ik een keer de kamer in kwam en ze zelf een hoekje van de kooi had opgezocht voor haar laatste rustplaats. Vond het toch wel zielig en een beetje emotioneel ;(

Gelukkig heb ik nog een mannetje en twee Agaporniden dus nog herrie zat in de kamer ^O^

Als die het hebben opgegeven, wat nog wel even duurt, dan heb ik lang genoeg vogels gehad en is het weer tijd voor andere beestjes.
pi_171146899
Wat triest Stephan! Als Dodo en Mees ermee ophouden dan stop ik ook met de vogels. Maar dat zal nog wel een jaartje of vijftien duren denk ik. O+

Ik moest wel weer lachen om Dodo, hij wandelt weleens Mees kooi in om wat felbegeerd speelgoed op te halen. Mees vindt dat tegenwoordig gelukkig wel prima. Toevallig zat Mees er eerder ook mee te spelen, ik vraag me dan echt af of Dodo het onthoudt totdat hij er eindelijk bij kan.

Mees zegt ondertussen vooral "kom maar". In eerste instantie vond ik het maar gek, want zoveel pogingen doe ik niet om haar naar mij toe te laten komen.. Dat doet ze namelijk alleen als het haar uitkomt. Blijkbaar zeg ik het wel regelmatig tegen de katjes. :D
Nou kan ze dus uren achter elkaar zitten babbelen. En ook lief, de harde en vrolijke "pfieeuw" wanneer ze net begint aan haar duikvlucht. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 4 juni 2017 @ 21:42:58 #290
180477 CindieY
Dat dus
pi_171457789
Ik heb al langere tijd twee valkparkieten. Ze zijn nu tegelijk in de rui, wat een ramp :') Stof en veren overal, maar vooral nadat ik net heb gestofzuigd.

Maar ik hou wel van ze O+ Maar eens zien of ze morgenochtend mee willen douchen,
I reject reality and substitute my own
pi_171468408
quote:
12s.gif Op zondag 4 juni 2017 21:42 schreef CindieY het volgende:
Ik heb al langere tijd twee valkparkieten. Ze zijn nu tegelijk in de rui, wat een ramp :') Stof en veren overal, maar vooral nadat ik net heb gestofzuigd.

Maar ik hou wel van ze O+ Maar eens zien of ze morgenochtend mee willen douchen,
Ik vind het qua stof sowieso een ramp.
Ik heb sinds een paar dagen een luchtreiniger, ik ben benieuw of het veel verschil gaat maken.
pi_171469242
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Ik vind het qua stof sowieso een ramp.
Ik heb sinds een paar dagen een luchtreiniger, ik ben benieuw of het veel verschil gaat maken.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik heb er meer mensen over gehoord.
I reject reality and substitute my own
pi_171469314
Ik heb de Progenion 369 gekocht. Hij staat nu sinds zaterdag aan. Ben zelf ook wel benieuwd.
pi_171476463
Mijn verenmonsters staan pal naast mijn bureau. Heb constant veertjes en stof op mijn bureau. Ik moet onze luchtreiniger ook maar hier gaan zetten. Wij hebben een Venta, omdat die geen filters heeft, dus goedkoop in onderhoud.

Vanochtend had ik veel telefoontjes, wat vinden ze het dan leuk om mee te bellen. O+ En bij elke nies van ons brult Mees het uit. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:47:41 #295
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171492844
Ik heb inmiddels een jaar een Catharina, Pino. Hij is behoorlijk tam, heeft alleen een hekel aan handen. Komt dus niet 'op de vinger', maar armen, schouders enz. is geen enkel probleem.

Nu hebben we recent een vriendinnetje voor hem gekocht, Sien. Zij begint ook langzamerhand steeds tammer te worden. Om het tam worden niet te veel te verstoren hebben we ze in aparte kooien staan. Het is echter wel de bedoeling om ze op den duur in één kooi te hebben.

Nu blijkt Sien enorm veel aandacht voor Pino te hebben, maar andersom is er absoluut geen klik. Het gaat zo ver dat Sien in de kooi van Pino klom toen ze beiden los mochten. Ze achtervolgt hem steeds waarbij hij op de vlucht gaat. Af en toe wordt er door Pino wat naar Sien gehapt, maar ze laat zich niet door hem wegjagen. Sterker, gisteren had ze zijn slaapplek ingepikt en hing Pino ergens in de tralies. Daar hebben we voor het slapen gaan maar een eind aan gemaakt om Pino ook nog wat nachtrust te gunnen.

Wat is jullie ervaring met het later toevoegen van een nieuwe vogel. Kan het zijn dat Pino nog bijtrekt en uiteindelijk Sien ook gaat waarderen? Of moet er vanaf het begin een klik zijn? In dat geval gaat het ons doel - een vriendinnetje voor Pino - wel wat voorbij op deze manier...
pi_171494242
Ik heb ik augustus een nieuwe valk bij mijn valkje gezet, en nu pas beginnen ze een beetje naar elkaar toe te trekken.
Het kan gelijk klikken, maar het kan ook heel lang duren.
Zolang ze elkaar niet letterlijk doodvermoorden is er in principe niks aan de hand en kunnen ze prima bij elkaar.
pi_171544717
Mijn ervaring is ook dat het soms gewoon tijd nodig heeft. Dodo en Bertie was zo'n beetje een perfecte match, dat was geluk hebben.

Mees en Dodo was veel lastiger samen. Dodo werd steeds getreiterd maar deed niets terug. Vanwege Mees constante ziek zijn kregen ze uiteindelijk alsnog een eigen kooi. Buiten de kooi kunnen ze het nou vaak redelijk met elkaar vinden.

Je moet niet te snel medelijden hebben. Het is geen ramp als je vogel zijn slaapplekje even kwijt is. Bertie nam ook Dodo's huisje in, dat was uiteindelijk prima. Zulke dingen moeten ze zelf maar uitzoeken.Zolang ze elkaar niet de kooi uit vechten is het prima, behalve als je ziet dat Pino echt enorme stress heeft.

Mees die knabbelt weleens op haar uitgevallen veertjes. Als ik het zie dan pak ik het af maar soms kom ik toch veertjes tegen met een plat uiteinde. Nou had ik nog een oud pak met gras/stro voor vogels liggen, daar zitten ze nou allebei lekker op te knabbelen. Ik hoop dat ze hierdoor klaar is met de veertjes. oO<
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171547192
Geef je ze wel voldoende kalk? Dat kan volgens mij een oorzaak zijn van op veertjes knabbelen.
pi_171551075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:25 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Geef je ze wel voldoende kalk? Dat kan volgens mij een oorzaak zijn van op veertjes knabbelen.
:Y Ze heeft gewoon maagkiezel en daar eet ze ook best van.

Het lijkt echt op spelen.
Ze vindt het ook echt leuk. Ondanks dat ze mag rondvliegen is ze zelf weer de kooi in gegaan om een sprietje te pakken. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171563551
Bij mijn twee valkparkieten is het zo dat het mannetje vanaf het begin al zijn best doet om indruk te maken op het vrouwtje en het vrouwtje loopt dan doodleuk weg :') nu zag ik recent dat het vrouwtje probeert om een kroel te vragen bij het mannetje, dus wie weet koppelen ze nog eens echt :D het zijn wel echt maatjes al, waar de een is, is de ander ook en als ze elkaar niet zien, kunnen ze er allebei flink op los gillen. Ze zijn bijna een jaar samen nu.
I reject reality and substitute my own
  vrijdag 9 juni 2017 @ 02:54:07 #301
108913 Godshand
guide4you
pi_171565183
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:57 schreef CindieY het volgende:
Bij mijn twee valkparkieten is het zo dat het mannetje vanaf het begin al zijn best doet om indruk te maken op het vrouwtje en het vrouwtje loopt dan doodleuk weg :') nu zag ik recent dat het vrouwtje probeert om een kroel te vragen bij het mannetje, dus wie weet koppelen ze nog eens echt :D het zijn wel echt maatjes al, waar de een is, is de ander ook en als ze elkaar niet zien, kunnen ze er allebei flink op los gillen. Ze zijn bijna een jaar samen nu.
Ja grasparkieten kunnen dat goed.

Ik heb de mijne weg moeten doen vanwege frequent van huis zijn. Maar ze (het is een vrouwtje) had in haar nieuwe onderkomen (parkieten volière) snel een maatje +O
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')